abonnement Unibet Coolblue
pi_77590417
Ben jij een backpacker? Hoe omschrijf jij dan het fenomeen backpacken? Wat zijn de kenmerken en wat is belangrijk wanneer je aan het reizen bent? Wat zijn de verschillen tussen backpackers, toeristen en reizigers (als deze er al zijn)?

Ik vind dit echt heel interessant omdat iedereen blijkbaar een backpacker anders omschrijft. Ik schrijf mijn scriptie over backpackers dus ben gewoon heel erg benieuwd hoe jullie dit verschijnsel omschrijven!
pi_77593443
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:10 schreef maan. het volgende:
Ben jij een backpacker? Hoe omschrijf jij dan het fenomeen backpacken? Wat zijn de kenmerken en wat is belangrijk wanneer je aan het reizen bent? Wat zijn de verschillen tussen backpackers, toeristen en reizigers (als deze er al zijn)?

Ik vind dit echt heel interessant omdat iedereen blijkbaar een backpacker anders omschrijft. Ik schrijf mijn scriptie over backpackers dus ben gewoon heel erg benieuwd hoe jullie dit verschijnsel omschrijven!
Een scriptie over backpackers, dat zal een dik boekwerk worden. Waar ga je het over hebben? drijfveren van de backpacker, uitrusting, persoonlijk hygiëne, veelgekozen bestemmingen?

Ik heb vaak een rugzak op mn rug, maar ik zou mezelf echt niet als backpacker willen omschrijven. Ik klim, kampeer en wandel. Dat vind ik een edeler tijdsbesteding dan mezelf van jeugdherberg naar jeugdherberg slepen om alles uit mn jeugd te halen wat erin zit (Ja, ik generaliseer nu even )

Bij backpackers denk ik aan jongeren die een jaar gaan reizen om "zichzelf te ontdekken" , uiteraard altijd naar Thailand, Nieuw Zeeland of Australië. Ik krijg er meteen jeuk van als mensen me vragen of ik ook backpacker ben, hetzelfde wanneer ze mn rugzak een backpack noemen. Een backpack is bedoeld om dingen van de trein naar je hostel te sleuren, een rugzak is bedoeld om gedurende langere tijd alles op je rug mee te sjouwen. (tent,eten,slaapmateriaal, kleding,fotospullen)

Maar laat de backpacker maar lekker met zn backpack in overvolle touringcars zitten. Ik loop wel met mn rugzak door een stil Scandinavisch bos
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:45:02 #3
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_77594096
Backpackers zijn mi van het type die zich graag laten fotograferen met kleine negertjes aan een of ander afrikaans schooltje; nuff said
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_77594544
Een paar stereotypen dan maar:
- backpackers wijken af van de gebaande paden, en volgen daarom de Lonely Planet, net zoals miljoenen backpackers voor hen
- toeristen gaan twee weekjes geheel verzorgd in luxe op vakantie en moeten per se op de foto bij alle bezienswaardigheden van het land of werelddeel
- reizigers zijn toeristen die zichzelf erg interessant vinden
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:34:33 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_77600337
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:29 schreef Gripper het volgende:

[..]

Een scriptie over backpackers, dat zal een dik boekwerk worden. Waar ga je het over hebben? drijfveren van de backpacker, uitrusting, persoonlijk hygiëne, veelgekozen bestemmingen?

Ik heb vaak een rugzak op mn rug, maar ik zou mezelf echt niet als backpacker willen omschrijven. Ik klim, kampeer en wandel. Dat vind ik een edeler tijdsbesteding dan mezelf van jeugdherberg naar jeugdherberg slepen om alles uit mn jeugd te halen wat erin zit (Ja, ik generaliseer nu even )
Tja niet iedereen is even edel als jou natuurlijk.
quote:
Bij backpackers denk ik aan jongeren die een jaar gaan reizen om "zichzelf te ontdekken" , uiteraard altijd naar Thailand, Nieuw Zeeland of Australië. Ik krijg er meteen jeuk van als mensen me vragen of ik ook backpacker ben, hetzelfde wanneer ze mn rugzak een backpack noemen. Een backpack is bedoeld om dingen van de trein naar je hostel te sleuren, een rugzak is bedoeld om gedurende langere tijd alles op je rug mee te sjouwen. (tent,eten,slaapmateriaal, kleding,fotospullen)
Je hebt een rugzak (backpack in het Engels) op en vind het vervelend als mensen je een backpacker noemen?
quote:
Maar laat de backpacker maar lekker met zn backpack in overvolle touringcars zitten. Ik loop wel met mn rugzak door een stil Scandinavisch bos
Trauma?
reset
pi_77600528
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:57 schreef nerd4sale het volgende:
Een paar stereotypen dan maar:
- backpackers wijken af van de gebaande paden, en volgen daarom de Lonely Planet, net zoals miljoenen backpackers voor hen
- toeristen gaan twee weekjes geheel verzorgd in luxe op vakantie en moeten per se op de foto bij alle bezienswaardigheden van het land of werelddeel
- reizigers zijn toeristen die zichzelf erg interessant vinden


Ik begin maar niet over backpackers Je hebt ze in vele soorten en maten, maar ruim 90% is zoals hierboven beschreven.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:10:41 #7
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_77604239
Backpackers zijn blowende armoedzaaiers die van profiteren een gewoonte hebben gemaakt. Het komt regelmatig voor dat ik ze ergens langs de kant in de regen zie staan of zwoegen. Meestal willen ze dan meerijden maar ik weiger iets te doen voor dat ongedierte.

[ Bericht 49% gewijzigd door Heremeteit op 03-02-2010 20:17:16 ]
pi_77608719
linkse rakkers die zichzelf maar wat interessant vinden dat ze de halve wereld hebben afgereisd onder armoedige en goedkope omstandigheden.

ik denk dan altijd: hoe kom je aan het geld en de tijd om uberhaupt dit soort exotische reizen te maken ;-)

ook het fabeltje wat ze altijd aanbrengen dat ze andere inzichten hebben gekregen doordat ze in aanraking zijn geweest met veel verschillende culturen vind ik lachwekkend want een cultuur en ander land leer je pas kennen door er weken/maanden zo niet jaren te verblijven....en dat is wat een backpacker juist niet doet.
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:27:35 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_77610568
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:49 schreef HaagsPietje het volgende:
linkse rakkers die zichzelf maar wat interessant vinden dat ze de halve wereld hebben afgereisd onder armoedige en goedkope omstandigheden.

ik denk dan altijd: hoe kom je aan het geld en de tijd om uberhaupt dit soort exotische reizen te maken ;-)

ook het fabeltje wat ze altijd aanbrengen dat ze andere inzichten hebben gekregen doordat ze in aanraking zijn geweest met veel verschillende culturen vind ik lachwekkend want een cultuur en ander land leer je pas kennen door er weken/maanden zo niet jaren te verblijven....en dat is wat een backpacker juist niet doet.
Doet me denken aan die quote die Hik als sig heeft.
reset
pi_77610626
Iemand die met een backpack reist vind ik een backpacker. Daarbij hoort wel dat je niet in 5-sterren hotels verblijft of twee weken in een resort zit met een vreetbandje om je pols. Backpackers in mijn definitie reizen dus met backpack en reizen redelijk low-budget rond.
pi_77623346
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:34 schreef Individual het volgende:

[..]

Tja niet iedereen is even edel als jou natuurlijk.
[..]
Ik geef volgens mij duidelijk genoeg aan dat ik de activiteit een waardevoller/edeler/betere tijdsbesteding vind, niet mezelf. Maar goed, lezen is een kunst.
quote:
Je hebt een rugzak (backpack in het Engels) op en vind het vervelend als mensen je een backpacker noemen?
[..]
Jep. t is de term "backpacker" waar ik kriebel van krijg. "Rugzakker", dat klinkt alsof het dragen van een rugzak een doel is op zich, een statement, een levenswijze. Alsof dat ding aan je rug vastgelijm zit, en je gedurende je 5 maanden durende reis door Azië veroordeeld bent tot het meeslepen van dat ding. Terwijl ik tijdens een kampeervakantie elke avond mn rugzak naast me neerzet, me zonder die 20 kilo zo licht als een vogeltje voel, en dan lekker mn tentje ga opzetten en van de ondergaande zon genieten enzo
t is gewoon een gevoel wat ik heb, ik het is moeilijk uit te leggen.
quote:
Trauma?
Nee hoor. Vind jij de keuze tussen frisse lucht, rust en ruimte enerzijds of een warme bus, snelwegdampen en in de file staan anderzijds zo'n moeilijke keuze dan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Gripper op 04-02-2010 11:57:05 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:33:18 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_77623537
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:10 schreef maan. het volgende:
Ben jij een backpacker? Hoe omschrijf jij dan het fenomeen backpacken? Wat zijn de kenmerken en wat is belangrijk wanneer je aan het reizen bent? Wat zijn de verschillen tussen backpackers, toeristen en reizigers (als deze er al zijn)?

Ik vind dit echt heel interessant omdat iedereen blijkbaar een backpacker anders omschrijft. Ik schrijf mijn scriptie over backpackers dus ben gewoon heel erg benieuwd hoe jullie dit verschijnsel omschrijven!
-interview een aantal backpackers en vorm je eigen mening
-ga zelf 2-3 weken backpacken en je leert ALLES
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:41:11 #13
287034 llopez
Keep on smiling
pi_77623760
Ik denk er hetzelfde over als gifkwal. In principe versta ik onder een backpacker, iedereen die met een rugzak rondtrekt. Dus voornamelijk zoals de Engelse benaming al doet vermoeden. Voor mij maakt het geen verschil of diegene rondtrekt door bijvoorbeeld Canada, Europa of Thailand. Wel zullen dit over het algemeen mensen zijn die voor een langere tijd rondtrekken en wat van de cultuur/natuur mee willen krijgen. Uiteraard zijn er wel stereotypes wat betreft backpackers, zowel in negatieve als positieve zin.

Ik snap ook niet zo goed waarom mensen het als onprettig ervaren wanneer zij een backpacker genoemd worden. Als je met een rugzak rondreist ben je dat toch ook? Betekend m.i. niet dat je ook meteen voldoet aan het stereotype? Anderzijds snap ik ook niet waarom het op dit moment een mode is om te backpacken. Ik ga zelf dit jaar backpacken (jawel.. naar de stereotype landen Thailand, Maleisië en Indonesië), omdat ik wat van de wereld wil zien. En ik heb het idee dat de reis veel intenser is wanneer je niet enkel in (luxe) hotels blijft, maar lowbudget reist. Tevens heb ik het geld niet om in dure hotels te verblijven etc.

Toeristen zijn denk ik eerder de mensen die slechts enkele weken (met koffer) in landen / steden verblijven. En reizigers is m.i. de algemene benaming voor iedereen die reist. Zowel de backpackers als de toeristen vallen hieronder.

[ Bericht 0% gewijzigd door llopez op 04-02-2010 11:53:04 ]
pi_77624707
M.a.w., backpackers zijn gewoon toeristen die een hotel niet kunnen betalen en daarom in hostels verblijven, en doordat ze vaak een rugzak gebruiken backpackers genoemd worden ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:03:08 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_77626555
Voor mij is een backpacker gewoon iemand die met behulp van zijn rugzak op vakantie gaat rondtrekken, en niet tot nauwelijks iets vastlegt. Dus op de bonnefooi naar een land toegaat.

Alle andere definities zijn wat mij betreft stereotypes
pi_77626613
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:03 schreef Blik het volgende:
Dus op de bonnefooi naar een land toegaat.
En vervolgens wel alle door voorgaande backpackers platgetrapte paden betreden .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:09:06 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_77626743
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En vervolgens wel alle door voorgaande backpackers platgetrapte paden betreden .
Uiteraard, ik zeg ook niet dat een backpacker buiten de gebaande paden treed, alleen dat een backpacker niks tot nauwelijks iets vantevoren regelt. Wil je buiten de gebaande paden gaan dan moet je naar Afghanistan, Pakistan, Iran toe...
pi_77626869
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Uiteraard, ik zeg ook niet dat een backpacker buiten de gebaande paden treed, alleen dat een backpacker niks tot nauwelijks iets vantevoren regelt. Wil je buiten de gebaande paden gaan dan moet je naar Afghanistan, Pakistan, Iran toe...
Ik bedoelde eigenlijk dat men op 'wereldreis' gaat om wat van de wereld te gaan zien, en dan bijvoorbeeld dagen/wekenlang op bijv. Khao San Road of Koh PhiPhi blijft hangen tussen alle westerlingen, die je thuis ook kan zien .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:16:04 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_77626971
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat men op 'wereldreis' gaat om wat van de wereld te gaan zien, en dan bijvoorbeeld dagen/wekenlang op bijv. Khao San Road of Koh PhiPhi blijft hangen tussen alle westerlingen, die je thuis ook kan zien .
Van die lamlendige figuren zitten er altijd tussen, in Pnomh Penh ook een keer een meisje ontmoet die al 3 weken in hetzelfde hostel zat en haar tijd zat te verdoen met blowen, en ondertussen zat te bellen met ouders dat Cambodja zo'n ontzettend divers land is

Maar goed, ik vind dat meer een vorm van backpacken. Je hebt ook backpackers die van sterrenhotel van sterrenhotel trekken en die nog nooit een kakkerlak in hun kamer hebben gezien. Ik vind de kern van backpacken dat je een rugzak omhebt en op de bonnefooi rondtrekt.
pi_77627017
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:16 schreef Blik het volgende:
Ik vind de kern van backpacken dat je een rugzak omhebt en op de bonnefooi rondtrekt.
Shit, dan ben ik toch een backpacker
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:20:54 #21
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_77627087
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En vervolgens wel alle door voorgaande backpackers platgetrapte paden betreden .
Misschien zijn op die paden wel mooie dingen te zien? Ik reis soms wel op platgetrapte paden en soms niet. Ik laat me niet leiden door hoeveel mensen er wel of niet al zijn geweest. Er is vaak een goede reden waarom sommige paden zo platgestampt zijn.

Soms heb ik een 5* reis en soms geen enkele ster en zelfs in dezelfde vakantie reis ik soms per rammelbus en dan per helicopter bv en dan in een Hilton en daarna in een rieten hutje.

Vakantie naar Noord Korea? - Verschrikkelijk interessant
Vakantie naar een zuip resort? - Lekker feesten
Vakantie naar Bagdad? - Spannend!
Vakantie naar Amerika? - Familiebezoek in luxe
etc etc.

Variety is the spice of life!
reset
pi_77627210
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:20 schreef Individual het volgende:

[..]

Misschien zijn op die paden wel mooie dingen te zien? Ik reis soms wel op platgetrapte paden en soms niet. Ik laat me niet leiden door hoeveel mensen er wel of niet al zijn geweest. Er is vaak een goede reden waarom sommige paden zo platgestampt zijn.
Heb een en ander een postje verder wat genuanceerd .

(Persoonlijk vind ik dat iedereen moet doen en laten wat ie wil, en naartoe moet gaan waar hij of zij ook wilt, en hoe je dat noemt zal mij een beetje een biet zijn. Heb soms wel het idee dat backpackers een zekere status ontlenen aan het feit dat ze zichzelf backpackers noemen)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator donderdag 4 februari 2010 @ 13:59:12 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_77628368
Maar hoe noem je dan iemand die z'n koffer in de achterbak gooit en op de bonnefooi naar pak 'm beet Frankrijk rijdt en daar eventueel met behulp van een Lonely Planet of Rough Guide bezienswaardigheden bezoekt en hotelletjes vindt.

Een roadtripper?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:02:44 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_77628484
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:25 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Heb een en ander een postje verder wat genuanceerd .

(Persoonlijk vind ik dat iedereen moet doen en laten wat ie wil, en naartoe moet gaan waar hij of zij ook wilt, en hoe je dat noemt zal mij een beetje een biet zijn. Heb soms wel het idee dat backpackers een zekere status ontlenen aan het feit dat ze zichzelf backpackers noemen)
Sommige backpackers doen dat. Maar een heleboel ook niet Wat wel is, is dat je met backpacken wel meer van het land kan zien dan met een georganiseerde groepsreis in een bus. Echter gebeurt dat vaak niet omdat inderdaad de gebaande paden worden belopen omdat het makkelijk is en de hoogtepunten van het land dan ook vaak gedekt zijn.
pi_77629054
alle mensen die ik heb ontmoet en zichzelf een backpacker noemen:
hangend in hun hostel, onaangepast aan hun huidige leef omgeving, blowend en vol met alchol, en over het algemeen niet buiten de gebaande wegen komen/ alles met tours bezichtigen...uiteraard opscheppnd over waar ze zijn geweest...
ik vindt ze het leukst als ze een jaar of veertig zijn, en zich hebben laten inspireren door een of ander boek wat zei, dat ze nu absoluut de kans van hun leven moesten pakken en dr voor moesten gaan! het zijn vrijwel altijd alternatievelingen en vaak een grote obsessie in het leven ( al dan niet een geloof, hun reizen of vrije sex)
zo, genoeg gegenaraliseerd...

toch, leuk volk, en ja ik slaap dus graag in een hostel, tijdens mijn roadtrip met me backpack op m rug
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')