abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 februari 2010 @ 11:13:57 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77584008
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.

En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
natuurlijk mag je daarnaast ook op eerder geplaatste foto's + en - punten noemen.

Foto's komen op het forum het best tot hun recht met een maximale breedte van 1024 pixels, dus graag resizen!

Eén foto per dag, dus.... doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!

De laatst geposte foto die beoordeeld kan worden:

Uncle


Wederom een bosje tulpen ontvangen voor ons nieuwe huis
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77584412
Jakkes wat een krappe DOF, alleen het rechterblad is gedeeltelijk scherp, had dan op een tulp gefocussed. En ik vind de achtergrond echt lelijk bij een bos tulpen, zo grijzig saai. Nee, dit vind ik niet bepaald een aantrekkelijke foto.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77586269
Ik mis in de foto van Uncle een felicitatie tekst. Vindt hem niet sprekend, saai best wel. Zou de bos bloemen helemaal scherp in beeld hebben gebracht, grote DoF, dan steekt het beter af. Hardere kleuren zou ook wel mogen.


Genomen te Rotterdam in de ochtend vlak voor een sneeuwbui.
Superhero to the rescue!
pi_77598632
+) De lucht rechts achter de toren vind ik erg mooi,
-) maar links is de foto weer erg saai. Beter had je de foto meer naar rechts genomen zodat de toren ook uit het midden kwam.

BCN T1
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 februari 2010 @ 17:57:07 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77599099
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:42 schreef firewirecable het volgende:
+) De lucht rechts achter de toren vind ik erg mooi,
-) maar links is de foto weer erg saai. Beter had je de foto meer naar rechts genomen zodat de toren ook uit het midden kwam.

BCN T1
[ link | afbeelding ]
+ Mooie foto, wordt er ingezogen.
+ Lijnenspel klopt, alles mooi naar het midden.
+ Mooi dynamiek, snelheid zit er goed in.

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77599206
+ Mooi dat alleen 1 plant scherp is
+ leuk dat sneeuw

pi_77605852
+Mooie DOF, de vlinder is heel mooi
- Toch beetje flets vind ik.




[ Bericht 27% gewijzigd door Row-1 op 03-02-2010 21:12:08 ]
pi_77606036
wat houd flets in?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 februari 2010 @ 20:49:40 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77606062
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef hipy123 het volgende:
wat houd flets in?
Nog wat meer kleur of contrast er in.
Van mij hoeft dat niet, maar dat is persoonlijk.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77606517
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:45 schreef Row-1 het volgende:
+Mooie DOF, de vlinder is heel mooi
- Toch beetje flets vind ik.

Ik zag dit toevallig laatst vanuit me raam, vond het wel een grappig gezicht zo.

[ afbeelding ]
Over flets gesproken
Vind je foto niet speciaal. Je crop hindert enorm, de kwaliteit is niks, hij lijkt wazig.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:10:14 #11
225308 Row-1
'sup money?
pi_77607010
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:59 schreef Jekoos het volgende:

[..]

Over flets gesproken
Vind je foto niet speciaal. Je crop hindert enorm, de kwaliteit is niks, hij lijkt wazig.
Je hebt eigenlijk wel gelijk ja, ik denk dat ik em even ga vervangen. Ik vond het zelf alleen een grappig gezicht
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:56:55 #12
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77612026
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:10 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Je hebt eigenlijk wel gelijk ja, ik denk dat ik em even ga vervangen. Ik vond het zelf alleen een grappig gezicht
Wat is er grappig dan? Ik zie niet wat het is namelijk??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:02:05 #13
225308 Row-1
'sup money?
pi_77612267
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Wat is er grappig dan? Ik zie niet wat het is namelijk??
Dat ging om deze foto http://i48.tinypic.com/10rtftj.jpg
pi_77616434
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:45 schreef Row-1 het volgende:
+Mooie DOF, de vlinder is heel mooi
- Toch beetje flets vind ik.


[ afbeelding ]


Een heel mooie gevonden compositie; als ik ernaar kijk krijg ik het alweer koud
naar mijn mening had het wel wat lichter gemogen

pi_77620810
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 01:33 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Een heel mooie gevonden compositie; als ik ernaar kijk krijg ik het alweer koud
naar mijn mening had het wel wat lichter gemogen

[ afbeelding ]
Ik kom hier eigenlijk nooit, maar vanaf nu waarschijnlijk vaker.
Dus.
+ Ik vind 'm schattig.
+ Kleur blauw knalt er leuk uit
-Ik vind de strepen eroverheen wel wat storend, ik weet niet waar ik op moet letten, de hond of de strepen. Het is wat teveel in één.


Klik voor foto.
Onbewerkt, trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Netsplitter op 04-02-2010 19:03:56 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 februari 2010 @ 10:19:11 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77621448
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:51 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik kom hier eigenlijk nooit, maar vanaf nu waarschijnlijk vaker.
Dus.
+ Ik vind 'm schattig.
+ Kleur blauw knalt er leuk uit
-Ik vind de strepen eroverheen wel wat storend, ik weet niet waar ik op moet letten, de hond of de strepen. Het is wat teveel in één.


[ afbeelding ]
Onbewerkt, trouwens.
Zou je 'm willen resizen?
Thx
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77625255
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:51 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik kom hier eigenlijk nooit, maar vanaf nu waarschijnlijk vaker.
Dus.
+ Ik vind 'm schattig.
+ Kleur blauw knalt er leuk uit
-Ik vind de strepen eroverheen wel wat storend, ik weet niet waar ik op moet letten, de hond of de strepen. Het is wat teveel in één.


[ afbeelding ]
Onbewerkt, trouwens.
+ mooie kleuren
+ mooie setting
+ goed scherp
-niets eigenlijk

en dan mijne:
Klik voor groter
pi_77625336
oops
pi_77627793
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:51 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik kom hier eigenlijk nooit, maar vanaf nu waarschijnlijk vaker.
Dus.
+ Ik vind 'm schattig.
+ Kleur blauw knalt er leuk uit
-Ik vind de strepen eroverheen wel wat storend, ik weet niet waar ik op moet letten, de hond of de strepen. Het is wat teveel in één.


[ afbeelding ]
Onbewerkt, trouwens.
Je had hem beter wel wat bewerkt, aangezien de framing nogal lelijk is met die zwarte schaduwplek linksonder en de slak zo centraal in het midden. Een flinke crop zou al veel schelen, en dan zo dat de slak links in het frame hangt en er rechts wat ruimte blijft. Ben je meteen van die zwarte vlek af. Verder heb je zo te zien niet ingeflitst, gezien de sterke schaduw van de slak en de foto genomen op een tijdstip waarop de zon nogal fel scheen. Niet het meest gunstige tijdstip dus voor foto's.

Ik vind overigens de foto niet scherp genoeg voor een close-up. In het lijf van de slak zit geen enkel detail meer, het is gewoon een onbestemde oranje massa, en de sprieten en kop zijn ook niet echt lekker scherp. De scherpte ligt volgens mij op het steen links voor de slak, net voor de schaduwrand. Da's jammer.

Kortom, ik vind het niet zo'n goede en interessante foto.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77627929
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:25 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]


en dan mijne:
[ link | afbeelding ] Klik voor groter
Leuk! Hoewel ik een hekel heb aan cliche selectieve kleurfoto['s vind ik deze wel geslaagd, mede vanwege de toch wel toffe achtergrond en de hoek waaronder de foto genomen is
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77629098
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Leuk! Hoewel ik een hekel heb aan cliche selectieve kleurfoto['s vind ik deze wel geslaagd, mede vanwege de toch wel toffe achtergrond en de hoek waaronder de foto genomen is
Thnx ik ben er zelf ook niet zo van haha maar het ging in dit geval om de camera
Vandaar dat daar de focus op ligt door middel van kleur.
pi_77638148
vind hem tof omdat je 1 aspect (kleur) er zo laat uitkomen!
nu mijne.... dit is de 1e foto die ik ooit bewerkt heb met photoshop dus alle commentaar opmerkingen zijn van harte welkom kheb het in een gnarls barkley (crazy) effect proberen te doen
pi_77639614
Mooie foto.
+ Het gebruik van groen en rood vloekt meestal, maar dat is hier erg mooi toegepast Niet storend.
- Ik vind hem alleen wel iets te veel bewerkt waardoor het wat onduidelijker word. Is gewoon niet helemaal mijn stijl denk ik.

Heb deze een tijd terug al geschoten, maar ik vond de compositie erg mooi.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden
Sorry voor de reclame er bij. Moest hem van een website halen omdat ik het origineel (raw) niet meer digitaal heb. Baal daar best wel van eigenlijk.


[ Bericht 15% gewijzigd door Kirktherippah op 04-02-2010 19:44:09 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 februari 2010 @ 19:28:24 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77639839
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:23 schreef Kirktherippah het volgende:
Mooie foto. Enorm bewerkt zo te zien

Heb deze een tijd terug al geschoten, maar ik vond de compositie erg mooi.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden
Sorry voor de reclame er bij. Moest hem van een website halen omdat ik het origineel (raw) niet meer digitaal heb. Baal daar best wel van eigenlijk.
[ afbeelding ]
Gaarne een + en - geven.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77640563
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gaarne een + en - geven.
Done that
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 februari 2010 @ 19:45:21 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77640611
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:44 schreef Kirktherippah het volgende:

[..]

Done that
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77643085
+Die rook op de achtergrond die je in de lichtestralen ziet.
+z'n houding
-die reclame
-kleuren zijn een beetje flets

Voor wat foto's, kijk hier
pi_77643880
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:42 schreef firewirecable het volgende:
BCN T1
[ link | afbeelding ]
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:23 schreef Kirktherippah het volgende:
Heb deze een tijd terug al geschoten, maar ik vond de compositie erg mooi.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden
Sorry voor de reclame er bij. Moest hem van een website halen omdat ik het origineel (raw) niet meer digitaal heb. Baal daar best wel van eigenlijk.
[ afbeelding ]
Geschoten met een 10mm lens?
pi_77652042
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:57 schreef Ruud het volgende:

[..]


[..]

Geschoten met een 10mm lens?

Nee, met een euhm. 28 - 104
pi_77652963
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:57 schreef Ruud het volgende:


Geschoten met een 10mm lens?


Inderdaad zeg, wat een gevaarte. Wie is dat?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77661511
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:57 schreef Ruud het volgende:
Geschoten met een 10mm lens?
Wheheh.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 23:55 schreef ElizabethR het volgende:

[..]



Inderdaad zeg, wat een gevaarte. Wie is dat?
Als ik me niet vergis Peter Beense.
pi_77665741
+ Mooi Hollandsch landschap
- Ik mis wat spanning in de foto in de zin van "meer fleurigheid". De foto is wat triestig zo.

Torre Agbar (kleuren versie)
pi_77676249
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:52 schreef firewirecable het volgende:
+ Mooi Hollandsch landschap
- Ik mis wat spanning in de foto in de zin van "meer fleurigheid". De foto is wat triestig zo.

Torre Agbar (kleuren versie)
[ link | afbeelding ]
Ohh zo vind ik hem veel mooier!! En nu vind ik de lucht ook erg mooi

Zal vanaaf eens kijken of ik er nog een heb voor jullie
pi_77689532
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:52 schreef firewirecable het volgende:
+ Mooi Hollandsch landschap
- Ik mis wat spanning in de foto in de zin van "meer fleurigheid". De foto is wat triestig zo.

Torre Agbar (kleuren versie)
[ link | afbeelding ]
+mooie compositie fraaie kleuren
- de lucht geeft voor mijn gevoel geen toegevoegde waarde eerder storend.

mijn poging ben er niet super tevreden over vooral de top niet. over zelf maar ben benieuwd wat jullie vinden:
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:58:23 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77690119
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:40 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]

+mooie compositie fraaie kleuren
- de lucht geeft voor mijn gevoel geen toegevoegde waarde eerder storend.

mijn poging ben er niet super tevreden over vooral de top niet. over zelf maar ben benieuwd wat jullie vinden:
[ afbeelding ]
+ Het is een aardig begin
- Meer een tip, wacht tot niet al te lang na zonsondergang, dan kun je al wel met lange sluitertijden schieten maar er zit dan nog wel wat kleur in de lucht en je toren zal ook veel beter uit komen.

Een experimentje met Ilford Delta 3200 midden op de dag:

pi_77691116
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:40 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]

+mooie compositie fraaie kleuren
- de lucht geeft voor mijn gevoel geen toegevoegde waarde eerder storend.

mijn poging ben er niet super tevreden over vooral de top niet. over zelf maar ben benieuwd wat jullie vinden:
[ afbeelding ]
Zonde dat de (vooral paarse) kleuren zo 'uitlekken' over je hele foto... Om het hele gebouw heen, maar rechts natuurlijk het duidelijkst, zit een enorme paarse gloed die daar eigenlijk niet zou moeten zitten.

Ben het met Erasmo eens dat je waarschijnlijk iets te laat bent geweest. Voor het onderste deel van je foto vind ik de sluitertijd eigenlijk al te lang ('t is wel héél erg licht daardoor), terwijl de belichting van de toren zelf nog wat tegenvalt. Op een ander tijdstip had je er zeker meer uit kunnen halen.

Overigens zou ik zelf ook de compositie wat meer naar rechts hebben verschoven denk ik (dus dat de hoge toren ongeveer op de linker 1/3 van de foto komt te staan in plaats van het midden). Het deel dat nu links op de foto staat vind ik niet zo gek interessant, terwijl ik van het verkeersbeeld en gebouw dat aan de rechterkant uit beeld valt misschien nog wel meer had willen zien.

(kleine sidenote: ik ken de situatie ter plekke niet en weet dus niet of het deel rechts buiten beeld ook echt interessanter was - als daar een gigantische paal midden door je beeld had gelopen neem ik m'n commentaar bijvoorbeeld terug -, maar mijn oog trekt in ieder geval meer naar rechts dan naar links )
  zaterdag 6 februari 2010 @ 02:08:28 #37
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77693157
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:32 schreef Omniej het volgende:

[..]


(kleine sidenote: ik ken de situatie ter plekke niet en weet dus niet of het deel rechts buiten beeld ook echt interessanter was - als daar een gigantische paal midden door je beeld had gelopen neem ik m'n commentaar bijvoorbeeld terug -, maar mijn oog trekt in ieder geval meer naar rechts dan naar links )
Ik ben er al een tijdje niet meer geweest, maar volgens mij is het Westpoint, de lelijkste torenflat van Tilburg. Nu is Tilburg sowieso een oerlelijke stad, dus wat dat betreft past ie er wel goed bij.

Verder naar rechts staat nog zo'n monstrositeit, het politieburo, waar je spontaan depressief van wordt, zo lelijk is het, en daar weer naast een van de redenen dat de zorgpremies zo hoog zijn, de kotsopwekkende futuristische soepkom van de CZ groep.

Overigens wel een leuke poging tot een leuke foto.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77696175
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 02:08 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik ben er al een tijdje niet meer geweest, maar volgens mij is het Westpoint, de lelijkste torenflat van Tilburg. Nu is Tilburg sowieso een oerlelijke stad, dus wat dat betreft past ie er wel goed bij.

Verder naar rechts staat nog zo'n monstrositeit, het politieburo, waar je spontaan depressief van wordt, zo lelijk is het, en daar weer naast een van de redenen dat de zorgpremies zo hoog zijn, de kotsopwekkende futuristische soepkom van de CZ groep.

Overigens wel een leuke poging tot een leuke foto.
Zeg dan nix bah bah ben blij dat smaken verschillen.
Het is jammer dat je in Ierland woont want daar kan ik kort over zijn: BEAUTIFUL

[ Bericht 6% gewijzigd door sjoemie_82 op 06-02-2010 10:30:05 ]
pi_77696239
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:32 schreef Omniej het volgende:

[..]

Zonde dat de (vooral paarse) kleuren zo 'uitlekken' over je hele foto... Om het hele gebouw heen, maar rechts natuurlijk het duidelijkst, zit een enorme paarse gloed die daar eigenlijk niet zou moeten zitten.

Ben het met Erasmo eens dat je waarschijnlijk iets te laat bent geweest. Voor het onderste deel van je foto vind ik de sluitertijd eigenlijk al te lang ('t is wel héél erg licht daardoor), terwijl de belichting van de toren zelf nog wat tegenvalt. Op een ander tijdstip had je er zeker meer uit kunnen halen.

Overigens zou ik zelf ook de compositie wat meer naar rechts hebben verschoven denk ik (dus dat de hoge toren ongeveer op de linker 1/3 van de foto komt te staan in plaats van het midden). Het deel dat nu links op de foto staat vind ik niet zo gek interessant, terwijl ik van het verkeersbeeld en gebouw dat aan de rechterkant uit beeld valt misschien nog wel meer had willen zien.

(kleine sidenote: ik ken de situatie ter plekke niet en weet dus niet of het deel rechts buiten beeld ook echt interessanter was - als daar een gigantische paal midden door je beeld had gelopen neem ik m'n commentaar bijvoorbeeld terug -, maar mijn oog trekt in ieder geval meer naar rechts dan naar links )
Hoi Thnx die paarse gloed is erg hinderlijk je ziet eigenlijk alleen de blauwe lampen terwijl er toch ook groene en rode branden.
Wat beterft de sluitertijd heb ik bewust gekozen voor een lange tijd ik vind het lelijk als er zon halve wit gele streep op staat omdat er een autorijd dan maar veel licht.
Hierdoor wordt de bovenkant wat donkerder en dat is dan weer jammer.
Dat van het eerder vertrekken ben ik deels eens ik vind het juist ook wel mooi als de lucht zwart is.
Maar daar valt over te twisten.
En idd de toren staat wel erg centraal ik had hem misschien nog iets naar links moeten zetten zodat er rechts wat meer bij kwam al krijg je dan al snel de achterkant van de huizen aan de overkant te zien.

Maar ik ga zeker nog een keer terug en zal dan je tips mee nemen. THNX!
pi_77698374
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:25 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]

+ mooie kleuren
+ mooie setting
+ goed scherp
-niets eigenlijk

en dan mijne:
[ link | afbeelding ] Klik voor groter
Ik heb precies dezelfde spullen de 24-105 L f4 is echt een super lens vind je niet?
pi_77700099
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 12:11 schreef vincenze het volgende:

[..]

Ik heb precies dezelfde spullen de 24-105 L f4 is echt een super lens vind je niet?
Ja ben er goed over te spreken als is de foto gemaakt met een andere camera als een 50D lol
Ps mag hopen dat je de dame op de foto niet hebt haha..
pi_77705974
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:14 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]

Ja ben er goed over te spreken als is de foto gemaakt met een andere camera als een 50D lol
Ps mag hopen dat je de dame op de foto niet hebt haha..
Niet dat ik me kan herinneren haha
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 6 februari 2010 @ 16:56:02 #43
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77706392
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:58 schreef Erasmo het volgende:

[..]

+ Het is een aardig begin
- Meer een tip, wacht tot niet al te lang na zonsondergang, dan kun je al wel met lange sluitertijden schieten maar er zit dan nog wel wat kleur in de lucht en je toren zal ook veel beter uit komen.

Een experimentje met Ilford Delta 3200 midden op de dag:

[ link | afbeelding ]
+ Ruimtelijk shot.
- Niet echt een spannende foto.
- Omzetting naar z/w vind ik niet goed gelukt, details missen.

Vanmiddag gemaakt bij kinderdijk.

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:08:31 #44
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77706813
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

+ Ruimtelijk shot.
- Niet echt een spannende foto.
- Omzetting naar z/w vind ik niet goed gelukt, details missen.

Vanmiddag gemaakt bij kinderdijk.

[ afbeelding ]
Ik had toch wel verwacht dat een FOT-mod wist wat Ilford Delta 3200 is
pi_77706842
Iets te weinig contrast naar mijn smaak eigenlijk
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 6 februari 2010 @ 17:13:07 #46
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77706933
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:08 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik had toch wel verwacht dat een FOT-mod wist wat Ilford Delta 3200 is
Nope sorry
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77707525
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:13 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nope sorry
Ga je schamen, man
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 6 februari 2010 @ 18:11:18 #48
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77708581
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:08 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik had toch wel verwacht dat een FOT-mod wist wat Ilford Delta 3200 is
Het experiment is in ieder geval aardig gelukt. Ik vind het alleen jammer dat je onderwerp zo ver weg is.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  FOK!fotograaf zondag 7 februari 2010 @ 12:22:29 #49
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_77726230
Zow even e.e.a. opgeruimd dat niets met 't topic van doen had.
Nu weer gewoon verder
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 7 februari 2010 @ 23:01:49 #50
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_77751597
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

+ Ruimtelijk shot.
- Niet echt een spannende foto.
- Omzetting naar z/w vind ik niet goed gelukt, details missen.

Vanmiddag gemaakt bij kinderdijk.

[ afbeelding ]
+ Compositie. Het spiegelen van de molen in het water.
- Te mistig. Een dergelijke foto komt het beste tot z'n recht bij stralend weer.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:07:04 #51
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_77804682
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]

+ Compositie. Het spiegelen van de molen in het water.
- Te mistig. Een dergelijke foto komt het beste tot z'n recht bij stralend weer.

[ afbeelding ]
+ Zwart-wit portretten
+ Blik in de ogen van je onderwerp, mooi getimed! De foto trekt hierdoor je aandacht.
- Crop, ik dacht eerst dat de foto half was weggevallen aan de rechterkant.

"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_77826917
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:07 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

+ Zwart-wit portretten
+ Blik in de ogen van je onderwerp, mooi getimed! De foto trekt hierdoor je aandacht.
- Crop, ik dacht eerst dat de foto half was weggevallen aan de rechterkant.

[ link | afbeelding ]
+ Manier waarop je scherpgesteld hebt.
- Foto doet me niks.


Groter.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 9 februari 2010 @ 22:17:56 #53
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77827291
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:07 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

+ Zwart-wit portretten
+ Blik in de ogen van je onderwerp, mooi getimed! De foto trekt hierdoor je aandacht.
- Crop, ik dacht eerst dat de foto half was weggevallen aan de rechterkant.

[ link | afbeelding ]
+ Sfeervol zwart/wit.
- Standpunt te hoog, beeld loop niet lekker weg vind ik.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:11 schreef Mexicaantje. het volgende:

[..]

+ Manier waarop je scherpgesteld hebt.
- Foto doet me niks.

[ afbeelding ]
Groter.
+ Leuke sluitertijd oefening.
- Teveel zwarte plekken die te overheersend zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77866447
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:11 schreef Mexicaantje. het volgende:

[..]

+ Manier waarop je scherpgesteld hebt.
- Foto doet me niks.

[ afbeelding ]
Groter.
+ scherp
+ autolampen
- niet heel boeiend onderwerp
- beetje onduidelijk wat het is

gister gemaakt bij Corus:

(gebruik gemaakt van een star filter)

pi_77869363
Die star filter werkt best prettig in deze foto. (anders was 'ie ook een stuk minder aantrekkelijk geweest denk ik )
pi_77870910
quote:
[b]

[ afbeelding ]
+ Starfilter maakt het voor mij idd prettiger om naar te kijken
+ Sfeer doet me wel wat
- Kvind m persoonlijk n btje saai

.<------ Waarom doet m'n plaatje het niet?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 11 februari 2010 @ 07:48:15 #57
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77872253
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:59 schreef mug89 het volgende:

[..]

+ scherp
+ autolampen
- niet heel boeiend onderwerp
- beetje onduidelijk wat het is

gister gemaakt bij Corus:

(gebruik gemaakt van een star filter)

[ afbeelding ]
Betekend dat die reflecties bovenin komen door het filter??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77879902
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 07:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Betekend dat die reflecties bovenin komen door het filter??
Ja,

waarschijnlijk omdat die sterren ergens anders ophouden ofzo,

het was een goedkoop filter, misschien dat het daardoor komt
pi_77880412
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 01:15 schreef unbrained het volgende:

[..]

+ Starfilter maakt het voor mij idd prettiger om naar te kijken
+ Sfeer doet me wel wat
- Kvind m persoonlijk n btje saai

[ afbeelding ]
Goed moment maar ik vind de compositie niks... de foto doet me niks. Misschien iets te veel gecropt of ingezoomd. Pluspuntje: geen storende achtergrond qua publiek of iets dergelijks



Ik was weer eens vergeten m'n iso aan te passen, dus kan hem niet echt lichter maken, ondanks dat ik in RAW schoot...
pi_77882100
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:12 schreef Daantke het volgende:

[..]

Goed moment maar ik vind de compositie niks... de foto doet me niks. Misschien iets te veel gecropt of ingezoomd. Pluspuntje: geen storende achtergrond qua publiek of iets dergelijks

[ afbeelding ]

Ik was weer eens vergeten m'n iso aan te passen, dus kan hem niet echt lichter maken, ondanks dat ik in RAW schoot...
Tja, je hebt ook wel een erg moeilijke situatie opgezocht... Zwarte hond + witte sneeuw is altijd klote om fatsoenlijk te belichten.
pi_77882355
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:55 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tja, je hebt ook wel een erg moeilijke situatie opgezocht... Zwarte hond + witte sneeuw is altijd klote om fatsoenlijk te belichten.
Idd dat wist ik ook vantevoren, dat maakt het extra leuk/lastig om het goed te doen
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:00:58 #62
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_77892908
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:12 schreef Daantke het volgende:

[ afbeelding ]

Ik was weer eens vergeten m'n iso aan te passen, dus kan hem niet echt lichter maken, ondanks dat ik in RAW schoot...
Als je de ISO zou verhogen dan zou de sneeuw te fel worden. Ik zou juist inflitsen om de hond te belichten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_77893961
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als je de ISO zou verhogen dan zou de sneeuw te fel worden. Ik zou juist inflitsen om de hond te belichten.
Mijn ISO stond juist nog op 1600, normaal kan ik het onderwerp wel lichter maken als dat nodig is maar met een hoge iso wordt het dan al heel snel korrelig.
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:37:24 #64
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_77894243
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:28 schreef Daantke het volgende:
Mijn ISO stond juist nog op 1600, normaal kan ik het onderwerp wel lichter maken als dat nodig is maar met een hoge iso wordt het dan al heel snel korrelig.
Ach zo, ja dan is het jammer. Maar er wordt nog sneeuw voorspeld, dus je hebt nog kans
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:32:17 #65
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_77896304
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:12 schreef Daantke het volgende:

[..]

Goed moment maar ik vind de compositie niks... de foto doet me niks. Misschien iets te veel gecropt of ingezoomd. Pluspuntje: geen storende achtergrond qua publiek of iets dergelijks

[ afbeelding ]

Ik was weer eens vergeten m'n iso aan te passen, dus kan hem niet echt lichter maken, ondanks dat ik in RAW schoot...
+ Je hebt ondanks het vervelende licht toch de sneeuw en de hond vrij goed belicht.
- Ik vind de hoek niet mooi. Was wellicht mooier geweest als je camera lager (dus recht voor) het onderwerp had gezeten

1 van de eerste (20) foto's die ik met mijn DSLR heb gemaakt dus wees lief Ik begin het DOF idee een beetje onder de knie te krijgen

pi_77919900
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:59 schreef mug89 het volgende:

[..]

+ scherp
+ autolampen
- niet heel boeiend onderwerp
- beetje onduidelijk wat het is

gister gemaakt bij Corus:

(gebruik gemaakt van een star filter)

[ afbeelding ]
Weet niet wat voor camera jij hebt, maar een starfilter heb je in principe toch niet nodig. Gewoon camera op statiefje en fotograferen met een klein diafragma dan worden de lichtbronnen vaak al sterretjes.
pi_77920024


Deze is gemaakt in Mexico toen er een flinke storm aankwam. De zon breekt nog net door de wolken waardoor de mooie felle blauwe kleur in de zee weer naar voren komt! Zelf vind ik dat het ligbedje de foto interessant maakt.
pi_77921722
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:39 schreef vincenze het volgende:
[ afbeelding ]

Deze is gemaakt in Mexico toen er een flinke storm aankwam. De zon breekt nog net door de wolken waardoor de mooie felle blauwe kleur in de zee weer naar voren komt! Zelf vind ik dat het ligbedje de foto interessant maakt.
+ Zee heb je gelijk over! Mooie volle kleur
- Ligbedje staat voor mij te centraal, lijkt alsof dat je onderwerp is
- Overall contrast is voor mij n btje flets, verpest n btje die mooie blauwe zee..:(
.<------ Waarom doet m'n plaatje het niet?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 februari 2010 @ 15:22:50 #69
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77921764
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:39 schreef vincenze het volgende:
[ afbeelding ]

Deze is gemaakt in Mexico toen er een flinke storm aankwam. De zon breekt nog net door de wolken waardoor de mooie felle blauwe kleur in de zee weer naar voren komt! Zelf vind ik dat het ligbedje de foto interessant maakt.
Gaarne een + en - punt geven van de foto voor je.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77922299
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:59 schreef mug89 het volgende:

[..]

+ scherp
+ autolampen
- niet heel boeiend onderwerp
- beetje onduidelijk wat het is

gister gemaakt bij Corus:

(gebruik gemaakt van een star filter)

[ afbeelding ]
+ mooie industriële foto
- die starfilter vind ik net iets 'te'
- persoonlijk vind ik het oranje te overheersen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 februari 2010 @ 15:39:23 #71
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77922369
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:37 schreef vincenze het volgende:

[..]

+ mooie industriële foto
- die starfilter vind ik net iets 'te'
- persoonlijk vind ik het oranje te overheersen
Bijna.
Die van aaipod zit voor jou foto.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 februari 2010 @ 18:46:01 #72
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_77928229
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:39 schreef vincenze het volgende:
[ afbeelding ]

Deze is gemaakt in Mexico toen er een flinke storm aankwam. De zon breekt nog net door de wolken waardoor de mooie felle blauwe kleur in de zee weer naar voren komt! Zelf vind ik dat het ligbedje de foto interessant maakt.
+ Mooie kleuren van de zee
+ Horizon is scheef (of ik ben het ongetwijfeld)
- Centraal liggen van het ligbankje
- had meer contrast in gekieperd kunnen worden



Beetje aan het spelen met de 50mm 1.8
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:38:04 #73
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_77930150
Tulp is leuk belicht
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_77930302
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:46 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

+ Mooie kleuren van de zee
+ Horizon is scheef (of ik ben het ongetwijfeld)
- Centraal liggen van het ligbankje
- had meer contrast in gekieperd kunnen worden

[ afbeelding ]

Beetje aan het spelen met de 50mm 1.8
+ mooi contrast!
+ Lekker uit t midden gehouden, compo goed
- misschien iets minder DOF zou me lekkerder liggen.
.<------ Waarom doet m'n plaatje het niet?
pi_77959057
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:46 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

+ Mooie kleuren van de zee
+ Horizon is scheef (of ik ben het ongetwijfeld)
- Centraal liggen van het ligbankje
- had meer contrast in gekieperd kunnen worden

[ afbeelding ]

Beetje aan het spelen met de 50mm 1.8


Damn mooie foto!

+ Lekkere kleuren!
+ goede dof
+ mooie plaat!
+ one of a kind!
- iets teveel dof waardoor de tulp niet echt scherp is, maar kan ook aan mijn scherm liggen



Opstelling :

Stoel, 3 witte A4tjes,430EXII, Helaas had ik de functie high speed sync nog niet uitgevonden en heb ik maar op 1/200 geschoten terwijl ik 1/2000ste wilde. Volgende x beter

Exposure: 0.005 sec (1/200)
Aperture: f/5.6
Focal Length: 44 mm
ISO Speed: 200

[ Bericht 2% gewijzigd door appelsjap op 13-02-2010 17:37:59 ]
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_77959202
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:32 schreef appelsjap het volgende:

[..]



Damn mooie foto!

+ Lekkere kleuren!
+ goede dof
+ mooie plaat!
+ one of a kind!
- iets teveel dof waardoor de tulp niet echt scherp is, maar kan ook aan mijn scherm liggen

[ afbeelding ]

Opstelling :

Stoel, 3 witte A4tjes,430EXII, Helaas had ik de functie high speed sync nog niet uitgevonden en heb ik maar op 1/200 geschoten terwijl ik 1/2000ste wilde. Volgende x beter
Niet teveel dof maar te weinig dof
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 13 februari 2010 @ 17:45:57 #77
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77959391
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:32 schreef appelsjap het volgende:

[..]



Damn mooie foto!

+ Lekkere kleuren!
+ goede dof
+ mooie plaat!
+ one of a kind!
- iets teveel dof waardoor de tulp niet echt scherp is, maar kan ook aan mijn scherm liggen

[ afbeelding ]

Opstelling :

Stoel, 3 witte A4tjes,430EXII, Helaas had ik de functie high speed sync nog niet uitgevonden en heb ik maar op 1/200 geschoten terwijl ik 1/2000ste wilde. Volgende x beter

Exposure: 0.005 sec (1/200)
Aperture: f/5.6
Focal Length: 44 mm
ISO Speed: 200
+ Leuk idee.
- Overbelicht in het midden.
- Reflectie van iemand in het handsvat van de karaf.
- Te krap gecropped?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77960090
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

+ Leuk idee.
- Overbelicht in het midden.
- Reflectie van iemand in het handsvat van de karaf.
- Te krap gecropped?
Sorry hoor, dat ik geen professionele studio heb thuis, en het met 3 A4tjes gedaan heb in mijn huiskamer en dar er een beetje reflectie in zit
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:27:12 #79
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_77960479
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:32 schreef appelsjap het volgende:

[..]



Damn mooie foto!

+ Lekkere kleuren!
+ goede dof
+ mooie plaat!
+ one of a kind!
- iets teveel dof waardoor de tulp niet echt scherp is, maar kan ook aan mijn scherm liggen

[ afbeelding ]

Opstelling :

Stoel, 3 witte A4tjes,430EXII, Helaas had ik de functie high speed sync nog niet uitgevonden en heb ik maar op 1/200 geschoten terwijl ik 1/2000ste wilde. Volgende x beter

Exposure: 0.005 sec (1/200)
Aperture: f/5.6
Focal Length: 44 mm
ISO Speed: 200
+ Mooi moment uitgekozen,
+ Leuk onderwerp
- Jammer dat de spetters er niet op staan (die boven de kan uitkomen) en dat eigenlijk de kan er niet helemaal op staat.



Zal ik mijn opstelling er ook maar bij doen?

5 a-4tjes
Bureau lamp
bureau
cdrekje
wijnglas,
en HEEL veel plakband.
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 19:51:57 #80
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_77962923
WIL IEMAND MIJN TOMAAT HIERBOVEN BEOORDELEN??

* aaipod voelt zich een beetje gepasseerd
pi_77963244
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 19:51 schreef aaipod het volgende:
WIL IEMAND MIJN TOMAAT HIERBOVEN BEOORDELEN??

* aaipod voelt zich een beetje gepasseerd
Viel me ook al op ja... Het zou handiger zijn om mensen die geen beoordeling hebben gegeven in het vervolg gewoon te negeren eigenlijk, anders loopt het alleen maar scheef.

Maar goed, over de foto van aaipod dus:

+ de druppels
- geen heel spannend onderwerp en de omgeving (keuken, aanrecht..?) blijft niet bepaald boeien
- kleuren zijn wat flets... de achtergrond had van mij veel lichter gemogen en de kleuren van de tomaat springen er totaal niet uit. Was dat beter geweest, dan zou 'ie een stuk minder saai zijn denk ik.
pi_77965389
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:27 schreef Xantalien het volgende:

[..]

+ Mooi moment uitgekozen,
+ Leuk onderwerp
- Jammer dat de spetters er niet op staan (die boven de kan uitkomen) en dat eigenlijk de kan er niet helemaal op staat.

[ afbeelding ]

Zal ik mijn opstelling er ook maar bij doen?

5 a-4tjes
Bureau lamp
bureau
cdrekje
wijnglas,
en HEEL veel plakband.
plakband voor wat?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 23:06:09 #83
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_77970164
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 21:10 schreef appelsjap het volgende:

[..]

plakband voor wat?
Voor het over eind houden van de a-4tjes (met plakband aan het cd-rekje en het bureau en alles wat los en vast zat )
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_78009605
+kleuren & compositie
-reflecties op het folie van de eitjes

Voor wat foto's, kijk hier
pi_78015920
quote:
Op maandag 15 februari 2010 08:01 schreef polariteit het volgende:
+kleuren & compositie
-reflecties op het folie van de eitjes

[ link | afbeelding ]
mooie foto! Alleen jammer dat ie onder niet zo scherp is.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  maandag 15 februari 2010 @ 15:35:27 #86
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_78020517
quote:
Op maandag 15 februari 2010 08:01 schreef polariteit het volgende:
+kleuren & compositie
-reflecties op het folie van de eitjes

[ link | afbeelding ]
Wat appelsjap al zegt, plus ik denk dat je de verkeerde WB hebt gekozen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 15 februari 2010 @ 15:44:25 #87
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_78020776
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:35 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Wat appelsjap al zegt, plus ik denk dat je de verkeerde WB hebt gekozen.
Is bewerking, vond hem zelf eerlijk gezegt ook niet zo heel geslaagd, maarja, kon geen kwaad om hem erop te zetten. dit is het orgineel :
NIET OP DEZE FOTO REAGEREN
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  maandag 15 februari 2010 @ 15:49:46 #88
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_78020960
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:44 schreef Xantalien het volgende:

[..]

Is bewerking, vond hem zelf eerlijk gezegt ook niet zo heel geslaagd, maarja, kon geen kwaad om hem erop te zetten. dit is het orgineel :
NIET OP DEZE FOTO REAGEREN
[ afbeelding ]
Is polariteit een kloon van je dan?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 15 februari 2010 @ 16:04:34 #89
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_78021530
Volgens mij heb ik het verkeerd begrepen, ik zeg al niks meer :$
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_78023768
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:04 schreef Xantalien het volgende:
Volgens mij heb ik het verkeerd begrepen, ik zeg al niks meer :$
idd :p
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_78024061
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:35 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Wat appelsjap al zegt, plus ik denk dat je de verkeerde WB hebt gekozen.
Scherpte is idd jammer, al moet ik zeggen dat een deel volgens mij veroorzaakt wordt door flickr. op origineel is hij veel scherper aan de onderkant (weliswaar niet optimaal scherp, maar nog steeds vele malen scherper).

wb ben ik benieuwd wat je er verkeerd aan vindt? ik heb gewoon de wb gekozen die de realiteit het beste benaderde
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 15 februari 2010 @ 22:06:04 #92
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_78035252
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:04 schreef Xantalien het volgende:
Volgens mij heb ik het verkeerd begrepen, ik zeg al niks meer :$
Kan zelfs de beste overkomen

Je foto is niks mis mee.
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:38 schreef polariteit het volgende:

[..]

Scherpte is idd jammer, al moet ik zeggen dat een deel volgens mij veroorzaakt wordt door flickr. op origineel is hij veel scherper aan de onderkant (weliswaar niet optimaal scherp, maar nog steeds vele malen scherper).

wb ben ik benieuwd wat je er verkeerd aan vindt? ik heb gewoon de wb gekozen die de realiteit het beste benaderde
Cloudy? shade?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 15 februari 2010 @ 22:08:13 #93
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_78035360
quote:
Op maandag 15 februari 2010 08:01 schreef polariteit het volgende:
+kleuren & compositie
-reflecties op het folie van de eitjes

[ link | afbeelding ]
+sfeer
+strakheid

-compositie (in mijn ogen)
-kleur

Ik vind je foto erg strak. Wat ik daarmee bedoel is dat er 'bam' een plaat staat. De toon is gelijk gezet en de sfeer die de foto oproept trekt mij aan.
Echter zou de foto voor mij nog beter zijn als je er een horizontale panorama van had gemaak, maar wellicht was daar de mogelijkheid niet voor. De kleuren, met name de zon, mogen van mij ook wel wat more saturated. Maar dat is mijn persoonlijke smaak. Het riet links maakt voor mij de foto een beetje 'onstabiel', als je begrijpt wat ik bedoel.

Hier eentje van mij. Afgelopen weekend geschoten op het strand. Een beetje lopen kloten met toning (tritone) en scherpte/diepte.

  maandag 15 februari 2010 @ 22:26:47 #94
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_78036419
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:08 schreef Elkafila het volgende:

[..]

+sfeer
+strakheid

-compositie (in mijn ogen)
-kleur

Ik vind je foto erg strak. Wat ik daarmee bedoel is dat er 'bam' een plaat staat. De toon is gelijk gezet en de sfeer die de foto oproept trekt mij aan.
Echter zou de foto voor mij nog beter zijn als je er een horizontale panorama van had gemaak, maar wellicht was daar de mogelijkheid niet voor. De kleuren, met name de zon, mogen van mij ook wel wat more saturated. Maar dat is mijn persoonlijke smaak. Het riet links maakt voor mij de foto een beetje 'onstabiel', als je begrijpt wat ik bedoel.

Hier eentje van mij. Afgelopen weekend geschoten op het strand. Een beetje lopen kloten met toning (tritone) en scherpte/diepte.

[ afbeelding ]
+ Mooie compositie
+ Grijskleuren passen bij het onderwerp
- Het onderwerp doet me niet echt iets.

Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 00:07:31 #95
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_78041009
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:26 schreef Xantalien het volgende:

afbeelding ]
+ Goed scherp
+ Leuke DOF. Het onderwerp komt zo goed naar voren.
+ Spiegelende ondergrond

- Compositie is niet heel spannend, had wat meer van de linkerkant willen zien. Misschien ook een extra element in de foto toevoegen?
- Foto is wat donker.


Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 00:16:13 #96
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_78041400
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:07 schreef IceBeach het volgende:

[..]

+ Goed scherp
+ Leuke DOF. Het onderwerp komt zo goed naar voren.
+ Spiegelende ondergrond

- Compositie is niet heel spannend, had wat meer van de linkerkant willen zien. Misschien ook een extra element in de foto toevoegen?
- Foto is wat donker.

[ [url=http://farm5.static.flickr.com/4019/4360384226_696e55da23_o.jpg]afbeelding ]
[/url]
+ Het idee!
+ De belichting. De uitvoering is heel goed. overal netjes belicht)
- De belichting. Het is niet heel spannend, ik had wat hardere belichting gebruikt.
- Die rare zwarte rond er omheen. Ik vind hem echt NIET mooi.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 16 februari 2010 @ 09:01:07 #97
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78047248
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:07 schreef IceBeach het volgende:

[..]

+ Goed scherp
+ Leuke DOF. Het onderwerp komt zo goed naar voren.
+ Spiegelende ondergrond

- Compositie is niet heel spannend, had wat meer van de linkerkant willen zien. Misschien ook een extra element in de foto toevoegen?
- Foto is wat donker.

[ [url=http://farm5.static.flickr.com/4019/4360384226_696e55da23_o.jpg]afbeelding ]
[/url]
+ Leuk opgezet.
+ Mooi qua kleur al vind ik dat groen iets te.
- Zwart kader te overheersend.
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:13 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Sorry hoor, dat ik geen professionele studio heb thuis, en het met 3 A4tjes gedaan heb in mijn huiskamer en dar er een beetje reflectie in zit
Kan ik niks aan doen.
Jij plaatst de foto, dus ik becommentarieer.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78052210
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:08 schreef Elkafila het volgende:

[..]

+sfeer
+strakheid

-compositie (in mijn ogen)
-kleur

Ik vind je foto erg strak. Wat ik daarmee bedoel is dat er 'bam' een plaat staat. De toon is gelijk gezet en de sfeer die de foto oproept trekt mij aan.
Echter zou de foto voor mij nog beter zijn als je er een horizontale panorama van had gemaak, maar wellicht was daar de mogelijkheid niet voor. De kleuren, met name de zon, mogen van mij ook wel wat more saturated. Maar dat is mijn persoonlijke smaak. Het riet links maakt voor mij de foto een beetje 'onstabiel', als je begrijpt wat ik bedoel.

Hier eentje van mij. Afgelopen weekend geschoten op het strand. Een beetje lopen kloten met toning (tritone) en scherpte/diepte.

[ afbeelding ]
Deze foto heb ik ook in horzizontale stand, alleen dan staat er rechts ook een stuk riet en dat vond ik niet zo geslaagd. vind het zelf aan de linkerkant alleen juist geslaagd.

wat betreft saturated zonlicht: heb hier een beetje mee zitten spelen in photoshop, maar het resultaat was dat het er heel snel veels te nep uit zag ten opzichte van de rest van de foto.

wat betreft jou foto: leuk idee met fijne diepte. wel zonde dat de voorgrond onscherp is.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78070543
quote:
+ Kleur rood komt goed naar voren.
+ Idee is prima. Uitwerking valt iets tegen, zie minpunten.
- Compositie. De roos ligt goed diagonaal, maar de hand is niet echt lekker geplaatst. Komt ineens vanuit het niets, een stukje arm zou goed zijn voor de foto.
- Zwarte rand




Groter: http://farm3.static.flickr.com/2739/4363227860_bd5c4273da_b.jpg
  FOK!fotograaf dinsdag 16 februari 2010 @ 21:23:18 #100
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_78075138
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:57 schreef Ruud het volgende:

[..]

+ Kleur rood komt goed naar voren.
+ Idee is prima. Uitwerking valt iets tegen, zie minpunten.
- Compositie. De roos ligt goed diagonaal, maar de hand is niet echt lekker geplaatst. Komt ineens vanuit het niets, een stukje arm zou goed zijn voor de foto.
- Zwarte rand


[ afbeelding ]

Groter: http://farm3.static.flickr.com/2739/4363227860_bd5c4273da_b.jpg
+ Mooie dynamiek zo met die rode lijnen
+ Compositie
+ Stervormige lantaarnpaallichtjes
- Die bovenste lichtstreep zit voor mijn gevoel iets te hoog
- Erg veel geeltinten, het was leuker geweest als er ook een auto vanaf de andere kant kwam (met wit/blauw licht)
- Omleidingsroute bordje trekt imho net iets teveel de aandacht

Wezen spelen met de macrofunctie van mijn nieuwe lens + nieuwe plant:


Groter
pi_78080777
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:23 schreef Chemiu het volgende:

[..]

+ Mooie dynamiek zo met die rode lijnen
+ Compositie
+ Stervormige lantaarnpaallichtjes
- Die bovenste lichtstreep zit voor mijn gevoel iets te hoog
- Erg veel geeltinten, het was leuker geweest als er ook een auto vanaf de andere kant kwam (met wit/blauw licht)
- Omleidingsroute bordje trekt imho net iets teveel de aandacht

Wezen spelen met de macrofunctie van mijn nieuwe lens + nieuwe plant:
[ afbeelding ]

Groter
+ Mooie kleurcontrasten! Dat beetje roze is heel mooi.
+ goede scherptediepte gekozen
- het doet me niks, bloemenfoto's



Vanochtend, de zonsopgang. Was heel mooi, niet perfect gelukt, ik heb ook meer geëxperimenteerd met sluitertijden dan dat ik echt gefocust heb op het resultaat (ik ben nog niet heel lang bezig met deze camera)
pi_78084718
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:07 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]

Vanochtend, de zonsopgang. Was heel mooi, niet perfect gelukt, ik heb ook meer geëxperimenteerd met sluitertijden dan dat ik echt gefocust heb op het resultaat (ik ben nog niet heel lang bezig met deze camera)
+ Goed moment, je was er lekker vroeg bij. Mooi ook dat de zon op een soort oog lijkt.
+ De beeldverhouding.
+ De takken op de voorgrond zijn op zich leuk en hadden voor een mooi kader kunnen zorgen...

- ... maar dat doen ze helaas niet.
- de hele foto is van voor tot achter dramatisch onscherp, of de focus zit in elk geval niet op het juiste punt.
- vrijwel de hele onderste helft van de foto is gevuld met iets van een muurtje of schutting of iets dergelijks; het is hoe dan ook niet bijzonder fotogeniek.



Afgelopen weekend bij een band staan fotograferen, dit was een tussendoortje.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:22:17 #103
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_78098886
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 00:55 schreef Omniej het volgende:

[..]

+ Goed moment, je was er lekker vroeg bij. Mooi ook dat de zon op een soort oog lijkt.
+ De beeldverhouding.
+ De takken op de voorgrond zijn op zich leuk en hadden voor een mooi kader kunnen zorgen...

- ... maar dat doen ze helaas niet.
- de hele foto is van voor tot achter dramatisch onscherp, of de focus zit in elk geval niet op het juiste punt.
- vrijwel de hele onderste helft van de foto is gevuld met iets van een muurtje of schutting of iets dergelijks; het is hoe dan ook niet bijzonder fotogeniek.

[ afbeelding ]

Afgelopen weekend bij een band staan fotograferen, dit was een tussendoortje.
+ Het zwart wit doet deze foto heel veel goed denk ik
+ De focus en DOF vind ik erg mooi en ligt precies goed
- Wellicht iets te strak gekaderd.

pi_78103159
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:22 schreef aaipod het volgende:

[..]

+ Het zwart wit doet deze foto heel veel goed denk ik
+ De focus en DOF vind ik erg mooi en ligt precies goed
- Wellicht iets te strak gekaderd.

[ afbeelding ]
+ Ik moest lachen, ik vind 'm heel leuk!
+ Ze staan niet precies in het midden, net even wat 'spannender'.
- kan zo niets bedenken eigenlijk.

Ik ging cakejes bakken.

En ik post hier best wel veel maar ik ben erg benieuwd naar jullie meningen
pi_78106304
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:22 schreef aaipod het volgende:

[..]

+ Het zwart wit doet deze foto heel veel goed denk ik
+ De focus en DOF vind ik erg mooi en ligt precies goed
- Wellicht iets te strak gekaderd.

[ afbeelding ]


Dat rechter eitje.

Wat mijn foto betreft zat ik trouwens nog enorm te twijfelen of ik 'm nou in kleur moest laten of niet, maar ben blij dat het bevalt.

En Loki, hou even het formaat van je foto's in de gaten aub. De maximale breedte op dit forum is eigenlijk 610 pixels.
pi_78106817
Daar wordt ie toch automatisch naar verkleind?
pi_78106860
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:30 schreef _Loki het volgende:
Daar wordt ie toch automatisch naar verkleind?
Het gaat om de laadtijd van de pagina
pi_78108982
+ mooie kleuren en leuke compositie
verbeterpunt misschien kleur hageslag er op strooien
ik kan tot 4 tellen en dat herhalen
jeps ik ben een drummer=D
pi_78109126
[img][/img]
ik kan tot 4 tellen en dat herhalen
jeps ik ben een drummer=D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 17 februari 2010 @ 19:14:42 #110
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78110526
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:17 schreef Omniej het volgende:

[..]



Dat rechter eitje.

Wat mijn foto betreft zat ik trouwens nog enorm te twijfelen of ik 'm nou in kleur moest laten of niet, maar ben blij dat het bevalt.

En Loki, hou even het formaat van je foto's in de gaten aub. De maximale breedte op dit forum is eigenlijk 610 pixels.
1024.
Maar dan is die nog net iets te groot.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78112467
ik zal erop letten.
pi_78124051
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:36 schreef koentjedrummer het volgende:
[ [url=[ link | afbeelding ]]afbeelding[/url] ]

+sneeuw is tof
-wazig
-weinig kleur, misschien de bedoeling maar misschien is de foto in zwart wit dan interessanter.


Genomen in Kenia afgelopen December met mijn nieuwe D90 met een 18-105mm kitlens. waarschijnlijk op de automatische stand.
pi_78124767


Prachtige foto, goed moment
pi_78124831
+ Leuke foto en inderdaad leuk moment!
- weinig op aan te merken verder. MIsschien mogen de kleuren iets feller zijn?

Foto van vandaag
pi_78128541
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:22 schreef firewirecable het volgende:
+ Leuke foto en inderdaad leuk moment!
- weinig op aan te merken verder. MIsschien mogen de kleuren iets feller zijn?

Foto van vandaag
[ link | afbeelding ]
zo he deze is heel erg fijn om naar te kijken. de diepte van de tunnel komt goed tot zijn recht in deze plaat. mooi!

wel heb ik het idee dat hij een beetje sheef is.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78128796
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:18 schreef polariteit het volgende:

[..]
wel heb ik het idee dat hij een beetje sheef is.
Dat is de foto niet trouwens, dat lijkt zo door de diagonale lijn rechts,
  donderdag 18 februari 2010 @ 08:43:57 #117
132787 fFarl
What rabbit?
pi_78129163
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:36 schreef koentjedrummer het volgende:
[ [url=[ link | afbeelding ]]afbeelding[/url] ]
Arrrrgh! Bedankt voor de herinnering aan de nachtmerrie!

Ooit lekker aan het sparen geweest voor een Quattroporte. Proefrit gedaan, prijs besproken, nog twee maandjes sparen en dan..!

"je wordt papa!"

ja, nee, leuk!

(Maserati verdween aan de horizon...)

Maareh, leuke foto. Volgende keer je diafragma misschien twee stopjes hoger zetten.
pi_78142580
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:22 schreef firewirecable het volgende:
+ Leuke foto en inderdaad leuk moment!
- weinig op aan te merken verder. MIsschien mogen de kleuren iets feller zijn?

Foto van vandaag
[ link | afbeelding ]
+ Mooi scherp
+ Boeiend onderwerp, er gebeurt veel
- De foto staat mij te stil, misschien iets kunnen spelen met een langere sluitertijd(maar weet niet of je een statief bij je had)
- Persoonlijk vind ik dat er teveel mensen op staan

pi_78175269
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:10 schreef vincenze het volgende:

[..]

+ Mooi scherp
+ Boeiend onderwerp, er gebeurt veel
- De foto staat mij te stil, misschien iets kunnen spelen met een langere sluitertijd(maar weet niet of je een statief bij je had)
- Persoonlijk vind ik dat er teveel mensen op staan

[ afbeelding ]
+ mooie zonnenstralen, dat is altijd +1
- stenen vooraan misschien ietsje te donker, maar dat is een kwestie van smaak.

  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:59:11 #120
225308 Row-1
'sup money?
pi_78183414
+Mooi portret, mooie blik in de ogen.
-Ik had het rechtse deel met de camera en flitser er af gecropt.

de mijne:
pi_78185043
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:42 schreef livors het volgende:

[..]

+ mooie zonnenstralen, dat is altijd +1
- stenen vooraan misschien ietsje te donker, maar dat is een kwestie van smaak.

[ afbeelding ]
Zonde van de nekstrap... Verder vind ik 'm wel tof belicht op deze manier.
pi_78231279
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:43 schreef Omniej het volgende:

[..]

Zonde van de nekstrap... Verder vind ik 'm wel tof belicht op deze manier.
Indd, nekstrap even wegpoetsen
pi_78239996
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:59 schreef Row-1 het volgende:
+Mooi portret, mooie blik in de ogen.
-Ik had het rechtse deel met de camera en flitser er af gecropt.

de mijne:
[ afbeelding ]
+ Blauwe lucht
- Matige compositie, probeer eens de horizon te verleggen
- Stukje boom links



Klikbaar
  FOK!fotograaf zondag 21 februari 2010 @ 22:26:49 #124
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_78282231
+ Mooie lucht
- Weg net niet helemaal in het midden, was misschien mooier geweest om de weg iets meer uit het midden te leggen.

Ouwehands dierenpark, twee weken geleden

Klikbaar, 1366x786, 871 KB
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_78286385
Reactie op de Tijger:

+ Tijger mooi scherp, veel kleuren
- Tijger doet niets... geen actie...
- Zo wit... bijna overbelicht? verder weinig verstand van fotograferen.


Lake Victoria, Tanzania, December 2009... zucht... Ik wil weer terug!
pi_78287642
Overbelicht zou ik die tijger toch zeker niet willen noemen...
pi_78294570
De tijger is juist prachtig belicht Het enige puntje wat ik zie is dat ik hem wat te krap vind aan de bovenkant, maar dat doet niets af aan de schoonheid van het dier
  maandag 22 februari 2010 @ 15:45:16 #128
132787 fFarl
What rabbit?
pi_78306797
+ Stoer, die boot!
+ Lekker versleten ook aan de bovenkant
+ Mooi licht er doorheen
- Die boot erachter, die recht op je af komt, zou indrukwekkender zijn geweest

Mijn bijdrage:


Niet nabewerkt, puur camera-instellingen en licht.

[ Bericht 9% gewijzigd door fFarl op 22-02-2010 18:40:06 ]
pi_78307681
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:45 schreef fFarl het volgende:
Mijn bijdrage:
[ afbeelding ]
+heel kunstzinnig
+roept iets op, het is een beetje griezelige foto zelfs.
-persoonlijk, maar ik maak zelf zelden extreme fotobewerkingen, ik hou meer van natuurlijke foto's, maar dat is dus persoonlijk.

Vandaag door de regen gelopen om toch een paar foto's te maken, waaronder:

  maandag 22 februari 2010 @ 18:41:37 #130
132787 fFarl
What rabbit?
pi_78313058
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:07 schreef Lamon. het volgende:

[..]

+heel kunstzinnig
+roept iets op, het is een beetje griezelige foto zelfs.
-persoonlijk, maar ik maak zelf zelden extreme fotobewerkingen, ik hou meer van natuurlijke foto's, maar dat is dus persoonlijk.
Het moest idd iets oproepen, dus missie bij jou geslaagd. Echter: geen enkele bewerking op los gelaten: puur camera-instellingen en licht.
pi_78313510
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:07 schreef Lamon. het volgende:
Vandaag door de regen gelopen om toch een paar foto's te maken, waaronder:

[ afbeelding ]
Die lucht
pi_78313869
Ik heb er zelf ook 1tje.

  FOK!fotograaf maandag 22 februari 2010 @ 19:05:31 #133
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_78313880
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:55 schreef Ruud het volgende:

[..]

Die lucht
Geef anders wat tips ipv een nutteloze kreet...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_78314361
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:05 schreef xXFlashGamerXx het volgende:
Ik heb er zelf ook 1tje.

[ afbeelding ]
Even de OP lezen.
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:05 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Geef anders wat tips ipv een nutteloze kreet...
Daar is dit topic niet voor, toch? Ik gaf alleen een minpunt.
pi_78314514
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:17 schreef Ruud het volgende:

[..]

Even de OP lezen.
[..]

Daar is dit topic niet voor, toch? Ik gaf alleen een minpunt.
Yup, bijtende lucht, dat heb je in een bos, en zonder nabewerking met dit weer...
In de zomer geen probleem dus.
pi_78314809
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:21 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Yup, bijtende lucht, dat heb je in een bos, en zonder nabewerking met dit weer...
In de zomer geen probleem dus.
Ik zie dat je een compact camera hebt. Probeer eens te richten op de lucht, dan de ontspan-knop half inhouden (blijven inhouden), dan de juiste compositie maken en de knop helemaal indrukken. Dan is de lucht beter belicht, maar dan zijn de bomen misschien onderbelicht. Gewoon een beetje spelen en oefenen.

Kijk nou, dat was een tip
pi_78315493
+ vrolijke kleuren
- tja, wat is het? en wat wil je er mee vertellen?

Eentje van gisteren.

BCN T1 V2
pi_78316337
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:42 schreef firewirecable het volgende:
+ vrolijke kleuren
- tja, wat is het? en wat wil je er mee vertellen?
Dat lijkt me geen reactie op Lamons foto?

Die van FlashGamer hoeft denk ik niet beoordeeld te worden.


Jouw rolbandfoto is wel weer erg cool, al vond ik die van eerder deze maand (?) beter gelukt.
pi_78316703
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:45 schreef fFarl het volgende:


Mijn bijdrage:
[ afbeelding ]

Niet nabewerkt, puur camera-instellingen en licht.
Een van de geweldigste foto's die ik in dit topic heb gezien. Super.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 22 februari 2010 @ 20:25:45 #140
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78317658
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:05 schreef xXFlashGamerXx het volgende:
Ik heb er zelf ook 1tje.

[ afbeelding ]
Gaarne de OP lezen en uitvoeren.
Dank
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78320462
firewirecable----->klasse!!
pi_78323205
Leuke diepte in de rolbandfoto, top!

Mijne:

pi_78326142
@ andreas

wow wat een prachtige foto, niet normaal, maar ik houd ook niet normaal veel van woeste natuur.

misschien dat iemand anders beter ´kritiek´ of mening kan geven, want gaat niet zo makkelijk bij mij met woeste natuur.


mijn bijdrage:




MIjn aller aller eerste foto met een (D)SLR (nikon d5000). ook niet bewerkt


(edit: gelukt bedankt omniej )

[ Bericht 12% gewijzigd door xiexiewajijniezie op 23-02-2010 00:36:59 ]
pi_78327411
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:16 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
(edit: hoe voeg je eigenlijk foto´s etc toe?)
Probeer het eens zo:

1[url=http://www.flickr.com/photos/47101060@N03/4321053284/sizes/l/][img]http://farm5.static.flickr.com/4015/4321053284_f954ce639b.jpg[/img][/url]


(met deze code linkt de kleine versie van je screenshot naar de grote versie op Flickr)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 februari 2010 @ 07:38:43 #145
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78331703
Even weer een reminder.
Gaarne een + en - punt geven over de foto voor je.
Halfbakken commentaar is niet de bedoeling.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:39:30 #146
167923 appelsjap
All the above
pi_78333451
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:16 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
@ andreas

wow wat een prachtige foto, niet normaal, maar ik houd ook niet normaal veel van woeste natuur.

misschien dat iemand anders beter ´kritiek´ of mening kan geven, want gaat niet zo makkelijk bij mij met woeste natuur.


mijn bijdrage:

[ link | afbeelding ]


MIjn aller aller eerste foto met een (D)SLR (nikon d5000). ook niet bewerkt


(edit: gelukt bedankt omniej )
Misschien hard, maar kan werkelijk waar geen plusje bedenken voor deze foto.
+ sneeuw?
- onscherp
- te donker (gebruik lange sluitertijd)
- onderwerp? saai
- hek voor het beeld


Geschoten op Winterkriebels zondag in Central Studios in Utrecht
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_78353563
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:07 schreef Lamon. het volgende:

[..]

+heel kunstzinnig
+roept iets op, het is een beetje griezelige foto zelfs.
-persoonlijk, maar ik maak zelf zelden extreme fotobewerkingen, ik hou meer van natuurlijke foto's, maar dat is dus persoonlijk.

Vandaag door de regen gelopen om toch een paar foto's te maken, waaronder:

[ afbeelding ]
Volgens mij was deze foto nog niet echt beoordeeld volgens de regels

+ Mooie kleuren
- Ik vind hem iets te overbelicht, waardoor je geen contrast in de wolken ziet. Misschien iets snellere sluitertijd of iets onderbelichten, kijk goed naar het histogram dat de waarden aan de rechter kant niet te ver uitschieten, want daarmee verlies je informatie. Of werk met een grijs verloopfilter
- regendruppels op de lens
pi_78363153
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:39 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Misschien hard, maar kan werkelijk waar geen plusje bedenken voor deze foto.
+ sneeuw?
- onscherp
- te donker (gebruik lange sluitertijd)
- onderwerp? saai
- hek voor het beeld

[ afbeelding ]
Geschoten op Winterkriebels zondag in Central Studios in Utrecht
haha was een klein beetje hard ja, maar maakt niet zoveel uit zoals je uit mijn reactie eronder kunt opmaken. Het was echt mijn allereerste foto met mijn nieuwe DSLR, dus ik was te enthousiast en wou eventjes proberen wat het kon doen.

en btw, de jouwe ziet er heel erg mooi uit, maar zelf houd ik echt meer van natuur , en toch maar bedankt voor je kleine plusje
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:05:33 #149
167923 appelsjap
All the above
pi_78371449
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:33 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

haha was een klein beetje hard ja, maar maakt niet zoveel uit zoals je uit mijn reactie eronder kunt opmaken. Het was echt mijn allereerste foto met mijn nieuwe DSLR, dus ik was te enthousiast en wou eventjes proberen wat het kon doen.

en btw, de jouwe ziet er heel erg mooi uit, maar zelf houd ik echt meer van natuur , en toch maar bedankt voor je kleine plusje
Haha sorry, maar het is technisch geen goede foto. Maar geen zorgen, in het begin is iedereen zo "slecht" haha. Komt goed. Probeer zo min mogelijk op automatische stand te fotograferen
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_78378299
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:39 schreef appelsjap het volgende:
[ afbeelding ]
Geschoten op Winterkriebels zondag in Central Studios in Utrecht
+ leuke meid
+ dat de foto iets gekanteld is geeft er een leuke draai aan
+ belichting van de dame zelf
+ het 'vuurwerk' op de achtergrond

- in de achtergrond zit nogal veel 'lichtvervuiling', om het zo maar even te noemen... Zeker aan de rechterkant straalt er zoveel licht de achtergrond in dat ze er niet meer echt los van komt te staan.
- ik weet niet waar je precies op gefocust hebt, maar op haar gezicht is het volgens mij niet.
- klein minpuntje vind ik ook dat haar rechterhand niet helemaal op de foto staat. (die voor kijkers links bedoel ik natuurlijk, niet de hand die achter het logo zit )


Een anonieme gitarist van mijn kant:

pi_78381346
+focus
+standpunt
-te donker
-zwart/wit/grijs ipv kleur

een landschapje van mij:

Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:31:21 #152
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_78383957
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:10 schreef polariteit het volgende:
+focus
+standpunt
-te donker
-zwart/wit/grijs ipv kleur

een landschapje van mij:

[ link | afbeelding ]
+ mooie symmetrie die in het midden staat maar toch spannend genoeg is, kleurcontrast, wolken geven het plaatje diepte.
- weinig, misschien een beetje standaard onderwerp, maar hoe dan ook een mooi plaatje

de mijne (afgelopen zaterdag in wat killere weer- en lichtomstandigheden):
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_78387248
^ mooi misterieus sfeertje vastgelegd, 'k zat eerst te kijken of er nog wat meer contrast in moet, maar kweenie of dat ten koste gaat van de sfeer, zou je 's kunnen proberen. Wellicht had ik ook nog graag de bovenste boomtop erop gehad.

Mijne:



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 12:10:55 ]
pi_78387385
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:05 schreef andreas612 het volgende:
^ mooi misterieus sfeertje vastgelegd, 'k zat eerst te kijken of er nog wat meer contrast in moet, maar kweenie of dat ten koste gaat van de sfeer, zou je 's kunnen proberen. Wellicht had ik ook nog graag de bovenste boomtop erop gehad.

Mijne:

[ link | afbeelding ]


geweldig! alleen lijkt hij een beetje scheef.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78394910
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:10 schreef polariteit het volgende:
-zwart/wit/grijs ipv kleur
Thanks, nou maak je me nog meer aan het twijfelen.

@andreas612: heerlijke foto is dat.
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:34:03 #156
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_78395205
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:05 schreef andreas612 het volgende:
Wellicht had ik ook nog graag de bovenste boomtop erop gehad.
Ik had alleen een 50mm bij me, en een pas extra achteruit had geresulteerd in een onvrijwillige afdaling in een greppel
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:30:05 #157
167923 appelsjap
All the above
pi_78397612
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:44 schreef Omniej het volgende:

[..]

+ leuke meid
+ dat de foto iets gekanteld is geeft er een leuke draai aan
+ belichting van de dame zelf
+ het 'vuurwerk' op de achtergrond

- in de achtergrond zit nogal veel 'lichtvervuiling', om het zo maar even te noemen... Zeker aan de rechterkant straalt er zoveel licht de achtergrond in dat ze er niet meer echt los van komt te staan.
- ik weet niet waar je precies op gefocust hebt, maar op haar gezicht is het volgens mij niet.
- klein minpuntje vind ik ook dat haar rechterhand niet helemaal op de foto staat. (die voor kijkers links bedoel ik natuurlijk, niet de hand die achter het logo zit )


Een anonieme gitarist van mijn kant:

[ afbeelding ]
Het is geen vuurwerk maar een soort van kerstboom lamp, maar het is onmogelijk om het model EN die lamp goed te belichten, dus ik moest kiezen

En gezicht is wel scherm ,maar dat zie je op hoge resolutie, door de flits is het een beeetje softer geworden dat wel. En tja die hand, ik moest croppen anders zag je alles onder het podium, zag er niet zo mooi uit, maar je hebt gelijk.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:30:20 #158
167923 appelsjap
All the above
pi_78397626
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:10 schreef polariteit het volgende:
+focus
+standpunt
-te donker
-zwart/wit/grijs ipv kleur

een landschapje van mij:

[ link | afbeelding ]
Wat voor lens schiet jij?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_78400378
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:34 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Ik had alleen een 50mm bij me, en een pas extra achteruit had geresulteerd in een onvrijwillige afdaling in een greppel

Je moet wat over hebben voor een mooie foto he
pi_78401463
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:26 schreef Omniej het volgende:

[..]

Thanks, nou maak je me nog meer aan het twijfelen.
Ik vind zwart/wit prima passen bij je foto
pi_78404530
quote:
Thanks, nou maak je me nog meer aan het twijfelen
trek het je niet te zwaar aan hoor, ik wist niks beters te 'zeuren' en aangezien ik geen fan ben van zwart/wit vind ik dit algauw een minpunt :p
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78404572
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:30 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Wat voor lens schiet jij?
deze foto heb ik of met mijn 11-18mm tamron geschoten, of met mijn 18-55 canon kitlens. weet ik niet meer, volgens de exif is hij op 18mm geschoten dus moet 1 van deze 2 lensen zijn.

why?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78404924
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:27 schreef polariteit het volgende:

[..]

deze foto heb ik of met mijn 11-18mm tamron geschoten, of met mijn 18-55 canon kitlens. weet ik niet meer, volgens de exif is hij op 18mm geschoten dus moet 1 van deze 2 lensen zijn.

why?
quote:
Lens: 11.0-18.0 mm
Aldus je EXIF op Flickr
pi_78405854
hey wist niet dat dat er ook in stond, cool!
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78406396


Vorige foto:

+ Kleur
+ Onderwerp op de achtergrond
pi_78406811
+ Leuk lijnenspel, aparte kleuren ook
- Verkeerde belichting, vrij hard, uitgebeten TL balken, ook lijkt ie mij niet helemaal scherp aan de rechterzijkant te zien. De belichting kan je compenseren door bijv. in een trapje te schieten, die voeg je naderhand in elkaar door bijv. een HDR of gewoon een blend (blend is vaak wat natuurlijker).

Mijne:

pi_78407876
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:26 schreef polariteit het volgende:

[..]

trek het je niet te zwaar aan hoor, ik wist niks beters te 'zeuren' en aangezien ik geen fan ben van zwart/wit vind ik dit algauw een minpunt :p
Don't worry, ik hoor juist graag wat anderen ervan denken, anders zou ik hier niet posten.

Dit is de kleurenversie trouwens: http://i47.tinypic.com/keu2rk.jpg (die ik zelf achteraf misschien ook nog wel beter vind)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2010 @ 20:41:43 #168
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78407933
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:40 schreef Omniej het volgende:

[..]

Don't worry, ik hoor juist graag wat anderen ervan denken, anders zou ik hier niet posten.

Dit is de kleurenversie trouwens: http://i47.tinypic.com/keu2rk.jpg (die ik zelf achteraf misschien ook nog wel beter vind)
In z/w valt die arm? niet zo op als in kleur vind ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78408018
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

In z/w valt die arm? niet zo op als in kleur vind ik.
Kan goed kloppen... Bij de z/w omzetting heb ik de arm onderin speciaal nog wat donkerder gemaakt om hem minder op te laten vallen.
pi_78408892
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:40 schreef Omniej het volgende:

[..]

Don't worry, ik hoor juist graag wat anderen ervan denken, anders zou ik hier niet posten.

Dit is de kleurenversie trouwens: http://i47.tinypic.com/keu2rk.jpg (die ik zelf achteraf misschien ook nog wel beter vind)
Na deze gezien te hebben vind ik z/w zeker een goede keuze. Niet dat de kleuren niet mooi zijn (in tegendeel), maar het leidt een beetje af van het onderwerp. In de z/w versie trekt mijn oog direct naar de gitaar
pi_78425016
@omniej: Kleurenversie is ook erg gaaf

@Andreas: toffe foto met fijne kleurtjes. Wel vind ik de foto op 1 of andere manier erg 'plat' overkomen. Geen idee hoe dat komt, ik denk doordat de 2 vogels naast elkaar staan en de dof ofzo.
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:39:32 #172
292935 Wilco_BHZ
niet geschoten is altijd mis!
pi_78436738
@andreas mooie vogels maar gevoel van plat idd

mijn foto van publiek bij een gala. hij doet me iets die foto
EOS 7D | 24-70 2.8L | 70-200 2.8IS LII | 18-55IS | 55-250IS | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII | Metz Mecablitz 36 AF-4 | Nokia E75 |
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:43:11 #173
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_78436894
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:39 schreef Wilco_BHZ het volgende:
@andreas mooie vogels maar gevoel van plat idd

mijn foto van publiek bij een gala. hij doet me iets die foto
[ afbeelding ]
ja. zwaar stoned rondhangen..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 februari 2010 @ 15:44:15 #174
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_78439607
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:39 schreef Wilco_BHZ het volgende:
@andreas mooie vogels maar gevoel van plat idd

mijn foto van publiek bij een gala. hij doet me iets die foto
[ afbeelding ]
+ kleurtjes
+ DOF
- Tikje saai
- Verder niet echt een bijzondere foto, meer snapshot waar ik nog even niets over kwijt kan

Eerste poging tot concert fotografie.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_78453423
+ erg toffe foto! mooie DoF, zwart/wit keuze vind ik ook goed geslaagd.
- uitgebrande lamp op de achtergrond, zou je nog evt weg kunnen clonen.

Deze wat minder plat?

  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 februari 2010 @ 21:30:31 #176
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78453935
IJsland?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78454120
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:30 schreef Netsplitter het volgende:
IJsland?
nop, newfoundland
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 februari 2010 @ 21:39:44 #178
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78454501
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:33 schreef andreas612 het volgende:

[..]

nop, newfoundland
Ah.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:22:02 #179
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78460403
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:21 schreef andreas612 het volgende:
+ erg toffe foto! mooie DoF, zwart/wit keuze vind ik ook goed geslaagd.
- uitgebrande lamp op de achtergrond, zou je nog evt weg kunnen clonen.

Deze wat minder plat?

[ link | afbeelding ]
+mooie compositie en kleuren
-stenen zijn niet helemaal scherp?

Van mij een marinier die een loodsladder opklimt in de wateren voor Somalië:



[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmo op 26-02-2010 17:43:51 ]
pi_78477401
^ je foto kan ik niet zien.
Stenen zijn bij mij wel scherp. 100% crop:

pi_78484646
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:21 schreef andreas612 het volgende:
+ erg toffe foto! mooie DoF, zwart/wit keuze vind ik ook goed geslaagd.
- uitgebrande lamp op de achtergrond, zou je nog evt weg kunnen clonen.

Deze wat minder plat?

[ link | afbeelding ]
Hier zit idd een mooie diepte in. is deze foto trouwens met een groothoek of fisheye genomen ofzo? Ik heb het idee dat er een bolling inzit oid.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78487764
op 10mm, dus geen fisheye en vertekenen doet ie niet (althans qua horizon)
  vrijdag 26 februari 2010 @ 17:45:05 #183
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78487962
Gefixed
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 17:39 schreef andreas612 het volgende:
op 10mm, dus geen fisheye en vertekenen doet ie niet (althans qua horizon)
Wel in de hoeken, behoorlijk zelfs. Maar dat is normaal bij zulke brandpunten.
pi_78488070
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:06 schreef andreas612 het volgende:
^ je foto kan ik niet zien.
Stenen zijn bij mij wel scherp. 100% crop:

[ link | afbeelding ]
Hij lijkt hier ook niet helemaal scherp.
pi_78494674
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 17:39 schreef andreas612 het volgende:
op 10mm, dus geen fisheye en vertekenen doet ie niet (althans qua horizon)
Ik heb het ook over de hoeken het viel me gelijk op. vind het niet echt storend ofzo, maar hoef het niet te zien in een foto met 'echte' rechte lijnen zoals gebouwen enzo
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78497499
+'actie'-foto, goed getoond door de silhouetten
-de scheve zee die inmiddels gefixed is.


Ook maar weer eentje van mij. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.


klikbaar uiteraard voor iets groter

[ Bericht 6% gewijzigd door polariteit op 26-02-2010 22:00:29 ]
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 26 februari 2010 @ 21:43:11 #187
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78497502
Ziet er ook wel uit als een tikje diffractie..
pi_78497714
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:43 schreef polariteit het volgende:
Ook maar weer eentje van mij. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

[ link | afbeelding ]
klikbaar uiteraard voor iets groter
Iemand die mij misschien kan vertellen waarom het doorklikken niet werkt
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 26 februari 2010 @ 21:48:38 #189
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78497825
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:47 schreef polariteit het volgende:

[..]

Iemand die mij misschien kan vertellen waarom het doorklikken niet werkt
Doorklikken werkt hier pas als je je aan de topicregels houdt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 26 februari 2010 @ 21:48:39 #190
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78497826
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:47 schreef polariteit het volgende:

[..]

Iemand die mij misschien kan vertellen waarom het doorklikken niet werkt
Geen idee, maar gaarne wel even een + en - punt geven van de vorige foto.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78498064
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Geen idee, maar gaarne wel even een + en - punt geven van de vorige foto.
Done, dacht dat ik dat al gedaan had maar dat was blijkbaar op een ander forum

Maar vind het gek dat ik bij het aanklikken van de foto niet meer naar de grote versie spring?
Voor wat foto's, kijk hier
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 26 februari 2010 @ 21:55:02 #192
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78498190
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:52 schreef polariteit het volgende:

[..]

Done, dacht dat ik dat al gedaan had maar dat was blijkbaar op een ander forum

Maar vind het gek dat ik bij het aanklikken van de foto niet meer naar de grote versie spring?
Ik zou die van Andreas pakken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78498196
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:43 schreef Erasmo het volgende:
Ziet er ook wel uit als een tikje diffractie..
Heb je het over de foto van andreas of over die van mij?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78498269
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik zou die van Andreas pakken.
waarom? dat is gewoon een stukje uit een eerdere foto van hem om de scherpte daarvan te laten zien. dat vind ik geen foto om te beoordelen...
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 26 februari 2010 @ 21:58:59 #195
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78498437
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:55 schreef polariteit het volgende:

[..]

Heb je het over de foto van andreas of over die van mij?
Die van Andreas, volgens mij is je link fout en heb je de url van het medium plaatje gepakt, deze moet je hebben:
http://farm3.static.flickr.com/2717/4389934219_a81e59c78b_o.jpg
pi_78498567
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:58 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Die van Andreas, volgens mij is je link fout en heb je de url van het medium plaatje gepakt, deze moet je hebben:
http://farm3.static.flickr.com/2717/4389934219_a81e59c78b_o.jpg
ik zie het al, toch bedankt!
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78505484
Mooi dat stereffect, gebruik je daar zo'n sterfilter voor? Leuk die versluierende rook door je sluitertijd. Zit alleen wel wat paarse vlekken onder de lampen. Dus zeg maar het in het contrastverloop tussen de lamp en de zwarte achtergrond, dat zou ik dan nog corrigeren in PS, verder is ie mooi geslaagd.

Mijne:
toch weer vertekening



  zaterdag 27 februari 2010 @ 00:11:47 #198
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78506261
Andreas hier valt het minder op omdat het onderwerp niet in een van de hoeken zit

Wat ook belangrijk is dat je let op de diffractie, als je boven de ong. f/8-f/11 worden je foto's onscherper daardoor...
pi_78510687
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:56 schreef andreas612 het volgende:
Mooi dat stereffect, gebruik je daar zo'n sterfilter voor? Leuk die versluierende rook door je sluitertijd. Zit alleen wel wat paarse vlekken onder de lampen. Dus zeg maar het in het contrastverloop tussen de lamp en de zwarte achtergrond, dat zou ik dan nog corrigeren in PS, verder is ie mooi geslaagd.

Mijne:
toch weer vertekening



[ link | afbeelding ]
+ Mooi gebruik gemaakt van de lange sluitertijd = dynamiek in de lucht en het vlakke water.
- Onscherp
- Vignettering in de hoeken?? (of is dat met opzet door een filter)

Vraagje: Op welke manier maak je de foto's want er moet een verklaring dat de foto zo onscherp is.
Gebruik je de zelfontspanner wel/niet?
Maak je gebruik van de mirror lock-up functie of live view?
pi_78513644
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:56 schreef andreas612 het volgende:
Mooi dat stereffect, gebruik je daar zo'n sterfilter voor? Leuk die versluierende rook door je sluitertijd. Zit alleen wel wat paarse vlekken onder de lampen. Dus zeg maar het in het contrastverloop tussen de lamp en de zwarte achtergrond, dat zou ik dan nog corrigeren in PS, verder is ie mooi geslaagd.

Mijne:
toch weer vertekening



[ link | afbeelding ]
Nee, heb geen sterfilter gebruikt. Komt naar ik begrijp door de combinatie langesluitertijd/groot diafragmagetal.

wat betreft de paarse vlekjes. is flare door de hoek met de lens oid, vond het zelf niet zo storend eigenlijk.

over jou foto: lekkere compositie, al vind ik hier de onscherpte wel storender dan in je vorige plaat. komt denk ik door de 'bewogen' wolken dat het meer opvalt nu.

vertekening valt mij nu eigenlijk niet op
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78513854
lol, tja, denk dat het dan toch met het comprimeren van de foto's naar het forum te maken heeft. (scherpte), want hier zijn ze wel scherp, 'k heb er ook een paar op A3 en A2 uitgeprint en zag er toch wel goed uit Hoe plaatsen jullie ze voor het web? Ik doe het meestal als volgt >> afbeelding, verkleinen, (dit forum zo'n 600px), >> opslaan voor web en apparaten >> en dan uploaden via imagehost. org... kweenie of er nog een betere manier is..

@ erasmo, ja, had er over gelezen, maar 'k dacht dat dat met één keer verscherpen verholpen was? 'K dacht dat de 400D tot 9.1 ging.. althans volgens thedigitalpicture.com

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2010 10:59:11 ]
pi_78518071
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:56 schreef andreas612 het volgende:
[ link | afbeelding ]
+ Compositie, mooie schuine lijnen
- Ik vind de beweging in de wolken nogal storend in de verder rustige plaat


Deze heb ik gisterenavond gemaakt. Ik wilde experimenteren met nachtfotografie, met name rond zonsondergang vanwege de kleur die dan nog in de lucht zit. Ik vind het resultaat goed gelukt



Hij is wat te breed, maar zo staat hij op mijn site, dan weet ik zeker dat hij blijft staan
  zaterdag 27 februari 2010 @ 16:42:08 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_78523125
Jammer dat je de brug rechts wat vreemd afkapt.

Maximale breedte is tegenwoordig 1024px dus hij valt er nog netjes binnen .
Huilen dan.
pi_78524141
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:39 schreef Xcalibur het volgende:


Deze heb ik gisterenavond gemaakt. Ik wilde experimenteren met nachtfotografie, met name rond zonsondergang vanwege de kleur die dan nog in de lucht zit. Ik vind het resultaat goed gelukt


Hij is wat te breed, maar zo staat hij op mijn site, dan weet ik zeker dat hij blijft staan


+Compositie en gebruik van lange belichtingstijd
Mooie foto met de blauwe lucht en de strakke stad.
- rechts valt er een deel van de brug weg. De foto is niet heel spannend. Er zit weinig beweging in. Voor een nachtfoto kun je vaak gebruik maken van bewegende lichten.

Hierbij mijn bijdrage:


pi_78529099
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:17 schreef Frano het volgende:

[..]
- rechts valt er een deel van de brug weg. De foto is niet heel spannend. Er zit weinig beweging in. Voor een nachtfoto kun je vaak gebruik maken van bewegende lichten.
Waar wil je bij een dergelijke foto beweging vandaan halen? Wat mij betreft vallen architectuurfoto's (en dit soort foto's dus ook) in de categorie 'stillevens'... Op zich heb je een punt dat de lichten een leuk effect zijn bij nachtfotografie, maar bij deze foto kan ik dat niet echt plaatsen?


Over jouw foto:
+ mooie kleuren
- hij lijkt wat onscherp, ook in het midden?
pi_78531076
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 19:54 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Waar wil je bij een dergelijke foto beweging vandaan halen? Wat mij betreft vallen architectuurfoto's (en dit soort foto's dus ook) in de categorie 'stillevens'... Op zich heb je een punt dat de lichten een leuk effect zijn bij nachtfotografie, maar bij deze foto kan ik dat niet echt plaatsen?


Over jouw foto:
+ mooie kleuren
- hij lijkt wat onscherp, ook in het midden?
Thnks, Als je bijv. meer had ingezoomd op de brug had je wellicht de lichten van de auto's kunnen nemen. Of wellicht op het water.

Mijn foto: Hij heeft een grote scherptediepte, dus er is weinig heel scherp idd, maar was ook de bedoeling.
pi_78546837
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 20:42 schreef Frano het volgende:

[..]

Thnks, Als je bijv. meer had ingezoomd op de brug had je wellicht de lichten van de auto's kunnen nemen. Of wellicht op het water.

Mijn foto: Hij heeft een grote scherptediepte, dus er is weinig heel scherp idd, maar was ook de bedoeling.
Dan had het een hele andere foto geworden, want dan ben je je groothoek sowieso kwijt.. vind opzich niet dat er veel mis is met de foto afgezien van het feit dat het zowat het meest gefotografeerde 'object' is in nederland maar die je zelf wel in je portfolio moet hebben. Het uitdagende is wel om de brug zo te fotograferen dat je de persoonlijke twist van de fotograaf erin terug kan vinden.
pi_78550799
Of niet?
  zondag 28 februari 2010 @ 13:58:50 #209
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78550835
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:57 schreef Self-Catering het volgende:
[ afbeelding ]
Lees nou eens een keer de OP
  FOK!fotograaf zondag 28 februari 2010 @ 15:57:57 #210
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_78554731
@Self-Catering:
Graag even nog de foto van je voorganger beoordelen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 28 februari 2010 @ 16:40:22 #211
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_78556301
@Self-Catering:
+ Mooi scherpteverloop & compositie.
- Stof linksonder (of is het een naampje? )

Dagje wezen baggeren:

Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  Admin zondag 28 februari 2010 @ 17:06:10 #212
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_78557334
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:40 schreef kvdv het volgende:
@Self-Catering:
+ Mooi scherpteverloop & compositie.
- Stof linksonder (of is het een naampje? )

Dagje wezen baggeren:

[ afbeelding ]

+ mistig
- ik vind de compositie wat saai en het geheel wat wazig en onduidelijk. houdt niet mijn aandacht en er is ook geen punt aanwezig dat de aandacht vraagt imo. de mist is ook niet de meest fraaie. Het lijkt er meer op dat je lens beslagen was of dat er een grote druppel op zat. Sorry

vuurtje:

groter @ flickr
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_78558061
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:17 schreef Frano het volgende:

[..]

+Compositie en gebruik van lange belichtingstijd
Mooie foto met de blauwe lucht en de strakke stad.
- rechts valt er een deel van de brug weg. De foto is niet heel spannend. Er zit weinig beweging in. Voor een nachtfoto kun je vaak gebruik maken van bewegende lichten.

Hierbij mijn bijdrage:


[ afbeelding ]
Mooie macro.

+ Kleuren
+ Leuke hoek gekozen

- Niet helemaal scherp..(?)
Of niet?
pi_78558261
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:06 schreef Danny het volgende:

[..]


+ mistig
- ik vind de compositie wat saai en het geheel wat wazig en onduidelijk. houdt niet mijn aandacht en er is ook geen punt aanwezig dat de aandacht vraagt imo. de mist is ook niet de meest fraaie. Het lijkt er meer op dat je lens beslagen was of dat er een grote druppel op zat. Sorry

vuurtje:
[ link | afbeelding ]
groter @ flickr
+scherp en juiste focus
-wat ik zo moeilijk vind aan dit soort foto's is, dat je kunt zeggen dat alles klopt, maar is het een interessante foto? En zo ja, waarom?

Ik heb zelf ook zo'n voorbeeld, waarvan ik dacht, laat ik eens gewoon wat anders dan landschappen proberen, en daarna dacht, maar is het de moeite om naar te kijken?...deze:

pi_78560137
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:30 schreef Lamon. het volgende:
Ik heb zelf ook zo'n voorbeeld, waarvan ik dacht, laat ik eens gewoon wat anders dan landschappen proberen, en daarna dacht, maar is het de moeite om naar te kijken?...deze:

[ afbeelding ]
+ Scherp, zo te zien
+ Compositie, de lijnen (bamboe) lopen goed diagonaal (kan nog wel iets beter, zie 1e minpunt)
- Te weinig ruimte linksonder bij de bloempot
- Harde schaduwen
- Omzetting in sepia (?) vind ik niet mooi



Klikbaar.
  zondag 28 februari 2010 @ 20:52:57 #216
132787 fFarl
What rabbit?
pi_78566019
+ Zachte kleuren en kleurverloop
- Niet echt spannend, houdt mijn aandacht niet echt vast.
Misschien met wat meer inzoomen (spannende details) of meer kaarsen (meer te zien)?


Mijn bijdrage: De lente komt eraan mensen!

  maandag 1 maart 2010 @ 01:15:00 #217
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_78577333
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:10 schreef nauu het volgende:
[ afbeelding ]

Vorige foto:

+ Kleur
+ Onderwerp op de achtergrond
Erg gave foto, maar ik zou dat gebouw links eruitklonen/weggummen. Vertder helemaal naar mijn smaak
  maandag 1 maart 2010 @ 09:21:46 #218
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_78580742
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:52 schreef fFarl het volgende:
+ Zachte kleuren en kleurverloop
- Niet echt spannend, houdt mijn aandacht niet echt vast.
Misschien met wat meer inzoomen (spannende details) of meer kaarsen (meer te zien)?


Mijn bijdrage: De lente komt eraan mensen!

[ link | afbeelding ]
mooi, die zwarte achtergrond!
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  Admin maandag 1 maart 2010 @ 09:32:45 #219
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_78580943
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:52 schreef fFarl het volgende:

Mijn bijdrage: De lente komt eraan mensen!

[ link | afbeelding ]


+ kleuren steken lekker uit
+ backlit bloemen geven heel heldere kleuren
+ zwarte achtergrond
- met wat meer symmetrie zou hij net wat lekkerder zijn
- toppen hebben net te weinig licht imo

Ik ga nog even terug naar de winter:

groter
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  FOK!fotograaf maandag 1 maart 2010 @ 11:34:43 #220
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_78583897
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:32 schreef Danny het volgende:

[..]



+ kleuren steken lekker uit
+ backlit bloemen geven heel heldere kleuren
+ zwarte achtergrond
- met wat meer symmetrie zou hij net wat lekkerder zijn
- toppen hebben net te weinig licht imo

Ik ga nog even terug naar de winter:
[ link | afbeelding ]
groter
+ De kleuren
+ Voetstappen die in de verte verdwijnen
+ Symmetrie
- De vallende sneeuw zorgt voor een ruis effect


Ik heb zaterdag een eerste poging tot het fotograferen van rook gedaan. Leuk om mee te expirimenteren!
  maandag 1 maart 2010 @ 16:07:25 #221
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_78594788
+ Perfect verlicht
+ Perfect belicht
+ Mooie kleur
- Kan niet echt iets verzinnen, misschien een iets kleinere crop.

http://imgur.com/EriYq.jpg

[ Bericht 15% gewijzigd door Netsplitter op 05-03-2010 07:44:04 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 19:39:39 #222
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78604683
problematiQue , lekkere sfeer, de kleuromzetting vind ik ook leuk.
alleen het overbelichte aan het voorhoofd is echt zonde naar mijn mening.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 1 maart 2010 @ 22:04:35 #223
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_78612996
quote:
Op maandag 1 maart 2010 19:39 schreef snakelady het volgende:
problematiQue , lekkere sfeer, de kleuromzetting vind ik ook leuk.
alleen het overbelichte aan het voorhoofd is echt zonde naar mijn mening.

[ afbeelding ]
+ Crop
+ Scherpte en gebruik van DOF
- Weinig kleurverschillen waardoor de foto niet pakkend is.

Een heeele vage foto gemaakt op een LAN-party. Neem een joint voor een optimale beleving

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:02:13 #224
293536 Judith1970
Pluk je dag
pi_78627516
Foto van voorganger is niet zichtbaar

Hier mijn bijdrage:





Wilde eens wat experimenteren en dat werd een orchidee...
;-)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:22:10 #225
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_78643387
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:02 schreef Judith1970 het volgende:
Foto van voorganger is niet zichtbaar
Ik ben nu op m'n werk en hier heb ik ook beeld
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:00:29 #226
293607 Photogenic
You ask, quietly, to borrow it
pi_78644783
+ DOF
- Misschien een nét iets te kleine crop?

Hier één van mijn eerste foto's van het experimenteren met waterdruppels..
pi_78710127
+ Scherpte van de 2e druppel van boven
- Rest is onscherp
- Niet echt origineel



Klikbaar
pi_78711112
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:14 schreef Ruud het volgende:
+ Scherpte van de 2e druppel van boven
- Rest is onscherp
- Niet echt origineel

[ afbeelding ]

Klikbaar
+ Rode kleur knalt er mooi uit
+ Sterretjes in de lampen
- Lucht is wat te licht
- Alles is scherp, vind ik persoonlijk niet zo 'spannend'



Niet scherp waar hij moest, jammer genoeg, maar stiekem ben ik er best trots op. Als beginner.
  donderdag 4 maart 2010 @ 00:18:12 #229
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78713856
Ik vind hem eigenlijk heel erg gaaf, zou hem alleen nog wat lichter maken en het spinnenwebje links wegclonen, dan kan hij zo aan de muur.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_78728445
@ _LOKI
+ ik vind het een mooie foto mooi in beeld gebracht.
- Foto had op een groter deel scherp mogen zijn.

Dit is een van de eerste pogingen op nacht fotografie, ik zou graag jullie mening horen en tips/kritiek is ook welkom.



[ Bericht 11% gewijzigd door smitjuuh op 04-03-2010 17:15:25 ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:32:27 #231
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_78735526
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:29 schreef _Loki het volgende:

[..]

+ Rode kleur knalt er mooi uit
+ Sterretjes in de lampen
- Lucht is wat te licht
- Alles is scherp, vind ik persoonlijk niet zo 'spannend'

[ afbeelding ]

Niet scherp waar hij moest, jammer genoeg, maar stiekem ben ik er best trots op. Als beginner.


WAUW.
Ik heb echt het idee dat ik de plant ingezogen wordt.
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:35:20 #232
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_78735681
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:35 schreef smitjuuh het volgende:
ik vind hem mooi alleen zou ik hem mooier vinden als hij wat scherper was geweest.

Dit is een van de eerste pogingen op nacht fotografie, ik zou graag jullie mening horen en tips/kritiek is ook welkom.

[ afbeelding ]
Hoi smitjuuh, het is de bedoeling dat je ook even iets over andermans foto zegt voordat je je eigen foto plaatst. Lees even de OP (hieronder) door en dan is alles duidelijk denk ik.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.

En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
natuurlijk mag je daarnaast ook op eerder geplaatste foto's + en - punten noemen.


Foto's komen op het forum het best tot hun recht met een maximale breedte van 1024 pixels, dus graag resizen!

Eén foto per dag, dus.... doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!
Dus graag nog even iets over de foto van _Loki aan je post toevoegen.
Huilen dan.
pi_78736021
sorry voor de onduidelijkhuid maar de eerste opmerking was voor de foto van _Loki
pi_78738520
Wah, wat een egoboost.
Bedankt!
pi_78739159
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:29 schreef _Loki het volgende:
- Lucht is wat te licht
Experiment met nabewerken
quote:
- Alles is scherp, vind ik persoonlijk niet zo 'spannend'
Wat zou jij dan (on)scherp houden? Overigens is de grote versie (origineel) helaas niet helemaal scherp

Over jouw foto: ik vind hem persoonlijk wat minder. Idee is goed, compositie en lijnenspel ook. Maar niets is scherp, op de paar sprieten rechtsboven na. Zonde.
pi_78743424
Je hebt gelijk, vind ik ook zonde. Ik had 'm ook in het voorbij komen even snel geschoten, geen tijd gehad voor een betere.
Maar wat ik onscherp zou laten weet ik ook niet, daarom vind ik zulke foto's ook niet zo interessant meestal.
pi_78750330
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:35 schreef smitjuuh het volgende:
@ _LOKI
+ ik vind het een mooie foto mooi in beeld gebracht.
- Foto had op een groter deel scherp mogen zijn.

Dit is een van de eerste pogingen op nacht fotografie, ik zou graag jullie mening horen en tips/kritiek is ook welkom.

[ afbeelding ]
+ Mooie nachtopname(hou ik persoonlijk heel erg veel van, omdat je op de plaat vaak meer ziet dan met het blote oog)
+ spiegeling in het water
+ scherpte
- Had mooier geweest met wat meer contrasten in de lucht maar dat is persoonlijk.

HIerbij mijn bijdrage. Ik ben van de week ook weer 's nachts op pad geweest en dit is het resultaat


[ Bericht 0% gewijzigd door vincenze op 05-03-2010 08:19:30 ]
pi_78777274
+ Mooi lichteffect, auto bijna niet zichtbaar.
- Foto zelf is niet spannend.

pi_78783578
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:43 schreef Frano het volgende:
+ Mooi lichteffect, auto bijna niet zichtbaar.
- Foto zelf is niet spannend.

[ afbeelding ]
+scherpte op 1 gericht gedeelte van de bloem.
-is er volgens mij niet, maar als dat lukt, is het ook geen hele risicovolle foto verder.

Ik ben zelf ook een beetje bezig met focus en scherpte instellingen:

  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:01:11 #240
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_78811297
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:22 schreef Lamon. het volgende:

[..]

+scherpte op 1 gericht gedeelte van de bloem.
-is er volgens mij niet, maar als dat lukt, is het ook geen hele risicovolle foto verder.

Ik ben zelf ook een beetje bezig met focus en scherpte instellingen:

[ afbeelding ]
Ik ben nogal amateur, maar zal proberen 2 puntjes te geven.
+ Beeld niet recht, iets spannender
- Niet zo'n boeiend onderwerp

Mijn foto:
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:44:35 #241
184154 Drummer-Itchy
Devilstick'd ook
pi_78818022
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:01 schreef mwaterl het volgende:

[..]

Ik ben nogal amateur, maar zal proberen 2 puntjes te geven.
+ Beeld niet recht, iets spannender
- Niet zo'n boeiend onderwerp

Mijn foto:
[ afbeelding ]
Ik kan helaas je foto niet zien..

hier mijn bijdrage, gister in Leiden wat fotootjes geschoten:
Niet zeiken maar zuipen !!
En als je toch moet zeiken,
Moet je niet je zeik opzuipen !!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 22:04:57 #242
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_78829151
Mijn foto is niet te zien om een of andere reden.. Het lijkt me leuk als iemand hem wil beoordelen. Ziehier: http://www.flickr.com/photos/48124153@N02/4409684446/

[ Bericht 18% gewijzigd door mwaterl op 06-03-2010 22:12:51 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 6 maart 2010 @ 22:10:29 #243
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78829353
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:04 schreef mwaterl het volgende:
Mijn foto is niet te zien om een of andere reden.. Het lijkt me leuk als iemand hem wil beoordelen. Ziehier: http://www.twitpic.com/16q92o
Mag ik je aanraden om 'm ergens anders te uploaden?
Tinypic of flickr.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 22:12:40 #244
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_78829433


[ Bericht 60% gewijzigd door Netsplitter op 06-03-2010 22:21:01 ]
pi_78830057
Omdat mwaterl dus nog geen beoordeling heeft gehad:

+ leuk onderwerp, de nietsvermoedende duif met de dreiging van die kat op de achtergrond
+ goed scherp waar hij scherp moet zijn
+ vignettering ziet er goed uit in deze foto

- de z/w-omzetting had van mij wat contrastrijker gemogen, 't is nu vrij grijs allemaal
- verder weinig minpunten eigenlijk, hooguit wellicht die paal op de achtergrond die wat afleidt
  zaterdag 6 maart 2010 @ 22:49:54 #246
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_78830667
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:30 schreef Omniej het volgende:
Omdat mwaterl dus nog geen beoordeling heeft gehad:

+ leuk onderwerp, de nietsvermoedende duif met de dreiging van die kat op de achtergrond
+ goed scherp waar hij scherp moet zijn
+ vignettering ziet er goed uit in deze foto

- de z/w-omzetting had van mij wat contrastrijker gemogen, 't is nu vrij grijs allemaal
- verder weinig minpunten eigenlijk, hooguit wellicht die paal op de achtergrond die wat afleidt
Thanks En die paal vind ik juist wel gaaf, zorgt voor wat opvulling!
pi_78832962
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:12 schreef mwaterl het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, gave plaat!
misschien niet technisch de beste foto omdat t in t midden staat,
maar ik vind m erg leuk!! goed opgelet en leuk in beeld gebracht, de kat 'kijkt even de kat uit de boom', leuk!
  zondag 7 maart 2010 @ 00:10:14 #248
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_78833633
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 23:52 schreef mug89 het volgende:

[..]

Haha, gave plaat!
misschien niet technisch de beste foto omdat t in t midden staat,
maar ik vind m erg leuk!! goed opgelet en leuk in beeld gebracht, de kat 'kijkt even de kat uit de boom', leuk!
Ja, achteraf moet die duif eigenlijk uit het midden. Zou nog wel kunnen, gewoon beetje knippen, maar ach..ik vind 't wel best zo
  zondag 7 maart 2010 @ 04:35:24 #249
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_78838436
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:22 schreef Lamon. het volgende:


Ik ben zelf ook een beetje bezig met focus en scherpte instellingen:

[ afbeelding ]
Ehm, waar focus je precies op dan? Door de afstand van het dakrandje tot de auto's is een en ander in de verte vanzelf onscherp hoor. Het ziet eruit alsof je gewoon de automatische instellingen hebt gebruikt.

Verder is je B&W ronduit belabberd. 't Is 1 grote grijze massa zonder enig spannend contrast erin.

Lees eens een keer wat over compositie, belichting, scherpstellen, witbalans en contrast? Ik vind je foto's tot nu toe bijzonder brak namelijk, en niet getuigen van enig talent tot fotografisch inzicht.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_78839007
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:10 schreef mwaterl het volgende:

[..]

Ja, achteraf moet die duif eigenlijk uit het midden. Zou nog wel kunnen, gewoon beetje knippen, maar ach..ik vind 't wel best zo
Het zou nog mooier zijn als de duif en de kat een denkbeeldige diagonale lijn zouden vormen
Duif iets meer naar links dus.
pi_78840198
@mwaterl:
+compositie met duif en kat-leuk idee!
-zw vin d ik niet echt geslaagd

Voor wat foto's, kijk hier
pi_78841258
+ Diversiteit aan mooie kleuren
+ Compositie, zo zou ik het ook doen
- Onscherp (komt op op medium formaat nog wel goed over, op large niet)
- Had van mij meer contrast in gemogen
- Gras had iets kleurrijker gekund




Klikbaar
pi_78841368
quote:
Op zondag 7 maart 2010 04:35 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ehm, waar focus je precies op dan? Door de afstand van het dakrandje tot de auto's is een en ander in de verte vanzelf onscherp hoor. Het ziet eruit alsof je gewoon de automatische instellingen hebt gebruikt.

Verder is je B&W ronduit belabberd. 't Is 1 grote grijze massa zonder enig spannend contrast erin.

Lees eens een keer wat over compositie, belichting, scherpstellen, witbalans en contrast? Ik vind je foto's tot nu toe bijzonder brak namelijk, en niet getuigen van enig talent tot fotografisch inzicht.
De focus lag op het grind, en nee, de rest was op automatische instellingen ook scherp.
Maar ik ga nog wel eens een cursus volgen ofzo..

Maar je klinkt een beetje sjaggie, dus speciaal voor jou, ER:



Ik noem het "Een appel is geen ei".
pi_78843661
quote:
Op zondag 7 maart 2010 11:26 schreef Ruud het volgende:
+ Diversiteit aan mooie kleuren
+ Compositie, zo zou ik het ook doen
- Onscherp (komt op op medium formaat nog wel goed over, op large niet)
- Had van mij meer contrast in gemogen
- Gras had iets kleurrijker gekund


[ afbeelding ]

Klikbaar
Wat betreft de onscherpte: heb sterk het vermoeden dat de verkleining door photoshop naar 800pix hier debet aan is. Origineel is namelijk stukje scherper...

Toch maar ff oefenen met naverscherpen

Wat betreft jou foto:

+Eet smakelijk!
+Mooie kleuren, vooral van het ei
-De schittering op de voorste pan

@Lamon:
Ruim je rommel eens op
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 7 maart 2010 @ 15:46:24 #255
184154 Drummer-Itchy
Devilstick'd ook
pi_78849286
mischien zie ik het over het hoofd maar er is door verwarring met Mwaterl geen beoordeling over mijn foto langs gekomen..
Niet zeiken maar zuipen !!
En als je toch moet zeiken,
Moet je niet je zeik opzuipen !!
pi_78849456
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:44 schreef Drummer-Itchy het volgende:

[..]

Ik kan helaas je foto niet zien..

hier mijn bijdrage, gister in Leiden wat fotootjes geschoten:
[ afbeelding ]
Bij deze

+Compositie
+Grauwe sfeer
-die gebogen lijn aan de rechterkant van het gebouw. zal ongetwijfeld in de bouw van het gebouw zitten, maar het lijkt alsof de foto giga verkracht is
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 7 maart 2010 @ 16:15:57 #257
184154 Drummer-Itchy
Devilstick'd ook
pi_78850345
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:51 schreef polariteit het volgende:

[..]

Bij deze

+Compositie
+Grauwe sfeer
-die gebogen lijn aan de rechterkant van het gebouw. zal ongetwijfeld in de bouw van het gebouw zitten, maar het lijkt alsof de foto giga verkracht is
haha! ik was aant spelen met mn fisheye
I know, fisheye en architectuur is een foute combinatie, maar ik weet zo snel even niet hoe ik die ene lijn weer recht kan zetten..
Niet zeiken maar zuipen !!
En als je toch moet zeiken,
Moet je niet je zeik opzuipen !!
  zondag 7 maart 2010 @ 16:25:29 #258
184154 Drummer-Itchy
Devilstick'd ook
pi_78850665
quote:
Op zondag 7 maart 2010 11:31 schreef Lamon. het volgende:

[..]

De focus lag op het grind, en nee, de rest was op automatische instellingen ook scherp.
Maar ik ga nog wel eens een cursus volgen ofzo..

Maar je klinkt een beetje sjaggie, dus speciaal voor jou, ER:

[ afbeelding ]

Ik noem het "Een appel is geen ei".
wat moet ik mij hierbij voorstellen?
- geen scherpe foto
- onevenwichtige compositie
- wat is dat ding wat in die schoen steekt?
- schoenen lijken zwarte vlek..
- waarom is de foto gedraaid?
+ ..de appel staat precies in het midden? (mja ik moet een positief punt noemen, ik heb er lang over nagedacht en dit is het enige positieve..maar eigenlijk is het negatief..
ik stel voor dat je eens even een foto boek leent bij de bibliotheek..
zulke foto's maak ik nog beter, als ik dronken ben, met mn telefoon achter mn rug om..

nog een fisheye gerelateerde foto:
Niet zeiken maar zuipen !!
En als je toch moet zeiken,
Moet je niet je zeik opzuipen !!
pi_78853042
[quote]Op zondag 7 maart 2010 16:25 schreef Drummer-Itchy het volgende:

[..]

wat moet ik mij hierbij voorstellen?


Het was een grapje naar ER toe.
Polariteit had dat wel door.
  zondag 7 maart 2010 @ 18:21:02 #260
184154 Drummer-Itchy
Devilstick'd ook
pi_78854352
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:42 schreef Lamon. het volgende:
[quote]Op zondag 7 maart 2010 16:25 schreef Drummer-Itchy het volgende:

[..]

wat moet ik mij hierbij voorstellen?


Het was een grapje naar ER toe.
Polariteit had dat wel door.
post het dan niet hier
Niet zeiken maar zuipen !!
En als je toch moet zeiken,
Moet je niet je zeik opzuipen !!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 7 maart 2010 @ 18:31:50 #261
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78854718
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:21 schreef Drummer-Itchy het volgende:

[..]

post het dan niet hier
Een geintje tussendoor moet kunnen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 7 maart 2010 @ 18:34:33 #262
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78854822
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:25 schreef Drummer-Itchy het volgende:

[..]

wat moet ik mij hierbij voorstellen?
- geen scherpe foto
- onevenwichtige compositie
- wat is dat ding wat in die schoen steekt?
- schoenen lijken zwarte vlek..
- waarom is de foto gedraaid?
+ ..de appel staat precies in het midden? (mja ik moet een positief punt noemen, ik heb er lang over nagedacht en dit is het enige positieve..maar eigenlijk is het negatief..
ik stel voor dat je eens even een foto boek leent bij de bibliotheek..
zulke foto's maak ik nog beter, als ik dronken ben, met mn telefoon achter mn rug om..

nog een fisheye gerelateerde foto:
[ afbeelding ]
+ Leuke compositie.
- Te grauw
- Tikkie scheef
- Te krap naar mijn idee. had wat ruimer mogen zijn in z'n jasje.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78856067
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:25 schreef Drummer-Itchy het volgende:

[..]

wat moet ik mij hierbij voorstellen?
- geen scherpe foto
- onevenwichtige compositie
- wat is dat ding wat in die schoen steekt?
- schoenen lijken zwarte vlek..
- waarom is de foto gedraaid?
+ ..de appel staat precies in het midden? (mja ik moet een positief punt noemen, ik heb er lang over nagedacht en dit is het enige positieve..maar eigenlijk is het negatief..
ik stel voor dat je eens even een foto boek leent bij de bibliotheek..
zulke foto's maak ik nog beter, als ik dronken ben, met mn telefoon achter mn rug om..

nog een fisheye gerelateerde foto:
[ afbeelding ]
Maar goed, serieus

+scherp
+positie goed, gericht (licht naar boven).
-nauw gevoel, iets breder had misschien mooier geweest.

En weer een serieuze poging van me, al is het vanaf het balkon:



[ Bericht 0% gewijzigd door Lamon. op 07-03-2010 19:18:13 ]
  zondag 7 maart 2010 @ 19:26:05 #264
184154 Drummer-Itchy
Devilstick'd ook
pi_78856662
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:08 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Maar goed, serieus

+scherp
+positie goed, gericht (licht naar boven).
-nauw gevoel, iets breder had misschien mooier geweest.

En weer een serieuze poging van me, al is het vanaf het balkon:

[ afbeelding ]
quote:
+ Leuke compositie.
- Te grauw
- Tikkie scheef
- Te krap naar mijn idee. had wat ruimer mogen zijn in z'n jasje.
helaas stonden er allemaal fietsen tegen het gebouw en zou zo de compositie aangetast raken..
Niet zeiken maar zuipen !!
En als je toch moet zeiken,
Moet je niet je zeik opzuipen !!
pi_78861087
Jezus, dit topic wordt echt een chaos zeg... Niet-werkende foto's en grapfoto's tussendoor maken het er echt niet duidelijker op of zo... Nu is de foto van Ruud (die met het gebakken ei) weer niet beoordeeld, doordat in plaats daarvan de grapfoto van Lamon is gebruikt...
pi_78862283
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:50 schreef Omniej het volgende:
Jezus, dit topic wordt echt een chaos zeg... Niet-werkende foto's en grapfoto's tussendoor maken het er echt niet duidelijker op of zo... Nu is de foto van Ruud (die met het gebakken ei) weer niet beoordeeld, doordat in plaats daarvan de grapfoto van Lamon is gebruikt...
Wel, gewoon door de volgende user, dus door polariteit, die het grapje inzag, dus niets aan de hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamon. op 07-03-2010 21:19:15 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 7 maart 2010 @ 21:14:44 #267
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78862561
Wegens het compleet ontsporen van dit topic gaan we verder in een nieuw topic, dus nr37.
De foto te beoordelen zijn die van Ruud zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')