abonnement Unibet Coolblue
pi_77558150
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77558336
maar je hoeft toch ook niet alles a la Rapley te doen, Tes?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:34:22 #3
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77558339
Volgens mij heb je gewoon een nieuwe methode gevonden: Methode Tessie, Tessie.

Ach, ik vind dat hele rapley wel mooi en aardig, en ik doe het ook wel, uit luiigheid met name, maar rijst ed geef ik gewoon op een lepeltje. Dat gaat veel sneller, en mevrouw heeft ook niet altijd het geduld om individuele korrletjes op te pakken. Vaak begint het met voeren en eindigt het in een rapley festijn. Waar jij je zelf lekker bij voelt toch? Volgens mij is een mehode meer een soort handvat, geen wetboek
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77558503
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:34 schreef Basboussa het volgende:
Vaak begint het met voeren en eindigt het in een rapley festijn.


Ik ben ook van plan dingen gepureerd/geprakt te gaan geven, zoals rijst met iets of zo.. Ik kan me niet voorstellen dat je dat kunt rapleyen eigenlijk?.. Gewoon zelf een mix maken van wat je handig vindt, lijkt me het leukst voor iedereen

Basboussa die rijst prak je die dan wel fijn of is dat niet nodig?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:42:49 #5
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77558592
Nee, ik prak niets fijn, gewoon op een lepeltje
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77558805
Ik bedoelde ook niet dat je per se alles Rapley zou moeten geven hoor Ik dacht ik vertel even aan mefke hoe het hier ongeveer gaat
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77559025
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:49 schreef tessie het volgende:
Ik bedoelde ook niet dat je per se alles Rapley zou moeten geven hoor Ik dacht ik vertel even aan mefke hoe het hier ongeveer gaat
oh dan had ik je verkeerd begrepen Sorry
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77561078
Vanavond stond er weer broccoli op het menu voor Timo... Toen ik hem in zijn stoeltje zette was hij enthousiast en had er echt zin in zo leek, maar toen hij de broccoli zag keek hij direct heel zielig.. Hij voelde er wat aan en zette het toen op een brullen, zonder het ook maar in de buurt van zijn mond gehad te hebben Blijkbaar heeft hij goed onthouden dat hij het niet lekker vindt
Wat zouden jullie doen? Het gepureerd proberen een volgende keer? Of over een tijdje gewoon nog eens proberen?
pi_77561241
Ik zou het gewoon later nog een keer proberen, en nu gewoon even een andere groente kiezen. Baby's moeten een smaak geloof ik iets van 10x proeven voordat ze eraan gewend zijn, dus zo snel kan hij het op zich ook nog niet 'niet lusten'. Misschien vind hij het gewoon raar voelen, of dacht hij dat hij mango zou krijgen ofzo
Het is nu ook nog niet belangrijk dat hij echt al wat binnen krijgt van de bijvoeding, dus het is verder ook niet erg hoor. Alleen kan ik me voorstellen dat het voor jou wel vervelend voelt.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77562161
Ja dat is natuurlijk wel zo, dat hij het nog niet echt niet kan lusten.. Maar ik vond het zo opvallend dat hij het niet eens in zn mond wilde stoppen terwijl dat normaal de eerste beweging is die hij met zn handen maakt als hij iets pakt.. Nou ja, morgen gewoon wat anders proberen en broccoli komt over een tijdje wel weer
pi_77562834
Wat grappig Chan, Ko heeft precies hetzelfde bij broccoli. Dat vind hij niet lekker voelen in zijn mond volgens mij. Met smaak heeft het niet te maken, want van de week heb ik hem een reepje van de steel gegeven. Dat ging zo naar binnen.
Wat een leuke foto's van Timo trouwens!

En dat filmpje van Senna, zo lief!
Ik had ook een leuk filmpje van Ko maar ik krijg het niet geplaatst. Ook zingend maar niet eten en wel verpulveren en fijnknijpen.

Nog wel een foto van het ontdekken van sla:
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77562933
Oeh, sla, dat gaat er nog steeds niet in bij onze meiden...
pi_77563001
Oh ik ben echt een beetje verliefd op Ko
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77564352
Ko die sla haha mupke

Chan die foto's van Timo zijn geweldig
en die slabber wat een geniaal ding! Waar heb je die vandaan?
Ik heb alleen maar slabbetjes gekregen, vooral als kraamkado, sommige heel schattig hoor maar ze zijn vaak echt heel klein... iets zegt me dat zo'n ding handiger is met rapley

En wij beginnen over een week of 3 ook met rapley. Ik kan zien aan Amélie dat ze steeds meer geinteresseerd raakt in het fenomeen eten. Het feit dat wij iets in onze mond stoppen en dat het er dan niet meer uitkomt enzo zeg maar Ze bestudeert ons echt heel aandacht als wij eten of drinken. Zo tof om te zien hoe natuurlijk dat gaat die ontwikkeling en interesse enzo.

Ik zit wel nog met wat vraagjes over de rapley. Uiteraard is het de bedoeling om eerst de borst aan te bieden en later het vaste voedsel. Toch? Bieden jullie dan dat vaste voedsel altijd aan op een min of meer vast tijdstip? Dus rond lunchtijd of rond etenstijd, als jullie zelf ook eten? Of is het compleet random?
En wat geef je in het begin? Alleen 's avonds wat groente? Of 1 ding per dag? of raden jullie aan om ook 's morgens al een broodkorst te geven (bijvoorbeeld) en 's middags fruit en 's avonds groenten enzo?
Want ik zit nog wel een beetje met ontbijttijden enzo, Amélie wordt namelijk rond 9 uur of half 10 pas wakker. Als ik dan eerst borstvoeding zou geven en bijna een uur later brood geef dan zit ik alweer tegen een uur of 11 aan ofzo.

/moeilijkdoenerij
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77564899
Kobus wat zit je er gezellig bij zo met die sla

Huup de slabber komt bij de prenatal vandaan, ik had iemand (was het niet Graeme?) hier in het topic met zoiets aan gezien en toen dacht ik die moet ik ook hebben! En toen zag ik ze toevallig hangen in de prenatal

Hoe ik het doe is gewoon nog steeds borstvoeding op verzoek en dan tussen 2 voedingen 's ochtends geef ik fruit en tussen de 2 voedingen 's avonds geef ik groente. Althans, zo ben ik het van plan. Ik heb eens zitten rekenen hoe lang je er over doet voor je eens door alle groenten en fruit heen bent als je elke dag maar 1 ding aanbiedt, dus vandaar dat ik maar meteen met 2 begonnen ben. Geen idee of dat handig is, maar dat zullen we wel merken
Ik zou je in elk geval zeker in het begin niet druk maken om de tijden dat je het geeft, het vervangt hier in elk geval voorlopig nog geen voeding.. Tegen de tijd dat het dat wel gaat doen gaat het hopelijk vanzelf op normale tijden..
Ohw ja en ik dacht dat het leuk en handig was als ik het tegelijk met het eten van ons zou doen 's avonds, maar dat was geen succes want ons eten stond koud te worden terwijl we onze handen vol hadden aan een brullend kind die de broccoli niet hebben wilde Dus dat gaan we wel weer doen als hij er een beetje aan gewend is groente te krijgen

Oh ja en mooi om te zien he? Dat ze als vanzelf ineens interesse krijgen in hoe dat eten nou eigenlijk werkt Bij Timo was dat ook ineens heel duidelijk de laatste weken
pi_77564973
Huup, ze hebben die slabbers ook bij Babypark. ALthans, ik heb er eentje van uhh Sillynogwattes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77565225
Graeme heeft idd ook zo'n slab. Super handig! Ik had het ook in dit topic gezien, ik geloof bij Ko, en ben er toen ook een gaan kopen

In het begin gaf ik Graeme alleen na zn fles van ongeveer 12 uur wat groente of fruit. Gewoon één keer per dag, om rustig te wennen. En ook steeds 3 dagen achter elkaar hetzelfde. Om te kijken of hij niet allergisch was. Maar hij was alleen allergisch voor aubergine, en dat merkten we gelijk. Dus vraag me nu af waarom je het eigenlijk drie dagen achter elkaar zou moeten geven
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77565280
Haha, Huup, in dit chaotische huishouden is het natuurlijk redelijk at random.
We beginnen de ochtend altijd met een boterhammetje en thee/koffie en Ko krijgt dan een korstje. Dat weet hij, en hij zit er ook echt op te wachten. Family-time
Dan is er 's middags een stukje fruit/soepstengel/rijstwafel/boterhammetje... Maar afhankelijk waar we zijn en wanneer etc. Dus soms ook gewoon niks.
Avondeten altijd aan tafel in de kinderstoel, en eerst gaf ik 1 stukje van iets maar nu ben ik het aan het uitbreiden, bv vanavond: een wokkel-pasta-ding, reepje broccoli, reepje paprika, halve champignon. Alles een beetje gekookt.

We begonnen dus met 1 ding per dag in de middag/ avond al naar gelang. Peer was hier de bom. En broccoli dus niet. En inderdaad eerst de borst. Oh en brood heb ik mee gewacht tot 7 maanden.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77565428
Ik dacht dat het 3 dagen achter elkaar geven was om aan de smaak te laten wennen en dat het 1 ding per dag geven was om te kijken of ze allergisch zijn.. Maar een allergische reactie treedt voor zover ik weet en ik weet er eigenlijk helemaal niks van wel binnen een paar uur op dus naar mijn idee is het voldoende om in het begin nog geen dingen gemengd te geven maar kan het best 2 keer op een dag iets anders zijn..
pi_77565449
oh ik maak me niet per se druk om de tijden ofzo eigenlijk, dat komt vast wel idd als het echt een maaltijd gaat vervangen. Maar meer over hoeveel eten je nou geeft als je begint met zoiets.
Dus of je dan bij alle "maaltijden" gelijk iets geeft of dat je alleen 's avonds groente doet. Maar dat verschilt dus een beetje.

Hmm dan neig ik idd ook naar 's middags fruit en 's avonds groente.
Goed om te horen dat tijdens t eigen eten een wat minder goed plan is. Daar heb k eigenlijk nog niet eens bij stilgestaan

Thnx voor de slabbertips ik ga hem ook halen denk ik wat een uitvinding haha.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77565531
Sillybilly! Bij Prenatal en ook bv hier.

Het advies om 3 dagen achter elkaar te geven is om te wennen aan de smaak. Maar of dat echt zo werkt weet ik niet. Wortel vond hij erg lekker maar een week later vond hij het vies!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77565532
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:15 schreef oeke het volgende:
Haha, Huup, in dit chaotische huishouden is het natuurlijk redelijk at random.
We beginnen de ochtend altijd met een boterhammetje en thee/koffie en Ko krijgt dan een korstje. Dat weet hij, en hij zit er ook echt op te wachten. Family-time
Dan is er 's middags een stukje fruit/soepstengel/rijstwafel/boterhammetje... Maar afhankelijk waar we zijn en wanneer etc. Dus soms ook gewoon niks.
Avondeten altijd aan tafel in de kinderstoel, en eerst gaf ik 1 stukje van iets maar nu ben ik het aan het uitbreiden, bv vanavond: een wokkel-pasta-ding, reepje broccoli, reepje paprika, halve champignon. Alles een beetje gekookt.

We begonnen dus met 1 ding per dag in de middag/ avond al naar gelang. Peer was hier de bom. En broccoli dus niet. En inderdaad eerst de borst. Oh en brood heb ik mee gewacht tot 7 maanden.
ohja ok, das ook goed om te weten.
Ik heb dat voedselintroschema nog ergens uitgeprint liggen, die maar eens tevoorschijn halen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77565630
Oh ja, dat is ook zo Chan. Ik heb geloof ik nog steeds (of alweer ) last van zwangerschapsdementie.
Maar met die aubergine merkten we het al tijdens het eten. Hij kreeg gelijk allemaal rode vlekken om zijn mond, en ook het handje waarmee hij het vast hield werd rood. Vond het wel een beetje eng. Was ook precies de ene keer dat ik er niet bij was, met eten. Zal je net zien.

Huup, wij hadden wel speciaal gekozen voor eind van de ochtend/begin van de middag, omdat Graeme 's avonds altijd heel snel moe is, en dus (denk ik) niet zo in de mood voor experimenteren met eten.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77565734
Wij doen trouwens wel tijdens het eigen eten. Maar aan Ko hebben we verder geen probleem, in de stoel aan tafel, en eten of niet en anders een speeltje. Ik vind het gewoon gezellig aan tafel met zijn drietjes en hij ook geloof ik.

En wat hoeveelheden betreft, 1 zo'n stronkje broccoli is echt al genoeg de eerste keer. Het gaat hier nog steeds niet op.

Maar Ko is geloof ik een slome eter.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77565783
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:21 schreef tessie het volgende:
Oh ja, dat is ook zo Chan. Ik heb geloof ik nog steeds (of alweer ) last van zwangerschapsdementie.
Beetje offtopic, maar ik kijk telkens naar of het al bijna 4 februari is, ik hoop zó voor jullie dat het gewoon goed zit! Dus ik ga nog even lekker door met duimen
pi_77565886
Timo vindt het ook erg gezellig om er gewoon lekker bij te zitten aan tafel, met een speeltje. Behalve als er broccoli in zn buurt komt, dan is het huis te klein
Het scheelt ook wel dat Ko al zelf in de stoel kan zitten, Timo moet nog op schoot zitten want in zn kinderstoel kan hij nog niet zelf zitten.. Dat eet sowieso zelf al een stuk onhandiger..
pi_77565918
Ahw thanx Chan, lief!

Ik kook wel altijd wat meer groente trouwens, met broccoli bijvoorbeeld 5 stronkjes. Niet dat hij het allemaal opeet (meestal nog niet eens 1 hap), maar hij sabbelt er een tijdje aan, en dan gooit hij het weg. En dan geef ik hem een nieuw stukje. (want met mijn huishoudskills kan je hier niet van de vloer eten )
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77566671
Hihi, we doen ons best hier wat vloer betreft maar ik hang ook het motto aan, van een beetje stof is nog geen kind doodgegaan.
Hij gooit het trouwens meestal op de onderste plank van zijn stoel.

Chan, we hadden Ko eerst in de Bumbo op tafel staan. Maar nu hij lekker kan zitten is aan tafel en op de tafel slaan natuurlijk veel leuker. Timo zal vast ook snel kunnen zitten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77567159
Ik kom me hier ook es ff flink inlezen. Wil niet helemaal eten aan gaan bieden volgens rapley, maar een fijne combi vinden in af en toe zo wat aanbieden en af en toe fruit en/of groente prakken..

Wij hebben Lena hier nu af en toe tijdens ons eten in de bumbo op tripptrapp zitten en ze wordt steeds meer geinteresseerd in waar wij mee bezig zijn.. ik ben heel benieuwd hoe ze zal gaan reageren!
En ik moet zeggen..na t zien van t filmpje van Senna net heb ik gewoon zin om Lena NU uit bed te plukken en een stuk peer in dr grijpgrage handje te geven! tochmaniedoennie! Eerst maar even lekker bijlezen en genieten van jullie belevenissen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_77567182
Oh das wel handig dan, nog zo'n plank onderin de stoel
Chan, heb je wel al een stoelverkleiner?

En Graeme sabbelt vaak zo hard aan eesn stukje, dat het helemaal plat wordt Dus als ie het weggooit, is hij (meestal dan) ook wel aan een nieuw stukje toe.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77568083
Leuk Poppedein! Lena gaat vast gezellig meesmullen met jullie.

Tessie, dat doet Ko ook, en inmiddels kook ik ook wel wat meer stukjes. Maar vooral in het begin was 1 stukje meer dan genoeg om te ontdekken.
Doet Graeme ook zo lekker kleien met bv aardappel? Ko kan zelfs een stukje broccoli helemaal verpulveren. Ik zie uit naar de dag dat we echt kunnen gaan kleien.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77568224
Nee, dingen die zo zacht zijn, vind hij sowieso niks... Banaan eet hij zo los ook niet, alleen dus op brood en met een lepeltje. Als ik worteltjes bijvoorbeeld te lang kook, dan wil ie het ook niet meer.
Maar ooh wat lijkt het me idd leuk om later met hem te kleien en knutselen enzo Aan de ene kant vind ik het best wel erg dat hij al zo groot wordt, maar aan de andere kant is het ook zo leuk. En zoveel om naar uit te kijken nog. Zo, ben gelijk even in zwijmelstemming. Mijn kindje is zoooo leuk!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77568388
Ja we hebben een tripptrapp met zo'n babyset er op maar hij laat zichzelf toch nog voorover vallen en opzij en zo en gaat dan hangen. Ik heb ook een kussentje gekocht voor er in maar die heb ik nog niet, komt eind deze maand als het goed is.. Hopelijk zit hij dan nog wat beter
In de Bumbo gaat het nu wel al heel ietsjes beter, maar zelfs dan presteert hij het nog er af en toe half uit te klimmen

Wat voor aardappel geven jullie eigenlijk en vanaf wanneer kun je daarmee beginnen?
pi_77568631
Jouw kindje is ook heel leuk! Kleine rooie deugniet! Ko vindt die zachte dingen ook niets om te eten maar wel om fijn te knijpen dus.

Chan, misschien kan je iets met een handdoek of deken proberen? Om het iets strakker voor hem te maken.

Aardappel kan al vanaf het begin. Ik heb een aardappel genomen die niet kruimig is en dan in van die frietpartjes gesneden. Later heeft hij een keer een stuk iets kruimiger aardappel van mijn bord gekregen. Om mee te kleien dus.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77569089
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:19 schreef oeke het volgende:
Sillybilly! Bij Prenatal en ook bv hier.

Het advies om 3 dagen achter elkaar te geven is om te wennen aan de smaak. Maar of dat echt zo werkt weet ik niet. Wortel vond hij erg lekker maar een week later vond hij het vies!
En bij Ikea heb je ook van die aantrekslabbetjes, die gebruiken wij. Deze..
pi_77569172
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:25 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

En bij Ikea heb je ook van die aantrekslabbetjes, die gebruiken wij. Deze..
die zijn een stuk goedkoper!
En ik wilde toch naar Ikea voor stofjes
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77569329
Zo dat scheelt nogal zeg, en meteen een goede reden om nog eens naar Ikea te gaan
pi_77569427
Maar die van Ikea zijn helemaal plastic, die silly billy's hebben fleece in het midden. Ik vind die Ikeadingen fijn, je kunt ze makkelijk onder de kraan houden of afnemen met een doekje (ik kies voor het eerste :-)). Maarja, nog nooit silly billy's geprobeerd.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:47:21 #39
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77573325
Zitten is zo 2009

Eten doe je lopend langs de tafel (en let niet op mijn chaos en mijn schitterende interieur, nee het is niet mijn smaak )

Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77573779
Ze geniet er wel van zo te zien!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77574286
haha Beisan nomnomnom!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77582099
Basboussa, leuke foto
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77582761
Beisan

wij eten met z'n drietjes aan tafel 's avonds. Ik kook voor Senna wat groente apart (gisteren dus wat boontjes, reepjes paprika en champignons, meestal maar 1 groente) en leg dat voor haar neer. Zij gaat met het eten aan de gang, brengt het naar haar mond, sabbelt er op, bijt er stukjes af met haar ene beginnende tandje en laat veel weer uit haar mond vallen...of spuugt zoals gisteren En als we allemaal klaar zijn (Senna geen interesse meer heeft voor wat er voor haar ligt) ruimen we alles op. Echt geen omkijken naar, heel gezellig

Met fruit ga ik ook even met haar aan tafel eten. De dietiste waar ik voor mijn zwangerschapssuiker was geweest raadde aan om eten altijd bewust te doen en apart. Dus niet even tussen het spelen door ofzo, maar er echt voor gaan zitten, rust momentje, en eten. Dus dat doe ik voor het fruit ook. De rijstwafel niet aan tafel, vaak in de bumbo, maar wel even als rustmoment.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77584194
ja zo wilde ik het ook gaan doen miss, idd heel bewust aan een gedekte ('s avonds) tafel enzo. Is voor mezelf ook wel weer nodig mn lief is erg van het banketen terwijl ik persoonlijk juist gráág aan de tafel eet.
Maar ik hoop wel dat ze dan idd zelfstandig genoeg kan zitten om even in de stoel te blijven zitten.
In de bumbo blijft ze op zich goed genoeg zitten, maar ook daar zakt ze wel ns een beetje in zeg maar haha, zo voorover.

En we hebben nog geen stoel moeten nog op jacht.

Oh en nog n vraag, als je dan uiteindelijk na een maand ook brood geeft hè, of rijstwafels bijvoorbeeld, wat voor brood geef je dan? Want een hoop broodsoorten hebben van die losse pitjes enzo. Maakt dat uit? Of moet ik voor het meest neutrale volkoren brood kiezen?
En rijstwafels kunnen dat gewone uit zo'n pak grote wafels zijn? ik ben een muts maar ik ben echt enorm anti alle commerciële babymeuk vind dat zó onzinnig. Amélie krijgt straks ook koemelk als ik geen borstvoeding meer geef (uiteraard wel pas na 1 jaar), geen opvolg- peuter- kleuter- prepubermelk ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77584343
Huup, licht bruin brood zonder pitjes.
En rijstewafels niet uit een pak, daar zit te veel zout in. Je hebt van die babyrijstewafeltjes, die zijn beter omdat daar een zout in zit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77584419
rijstwafel mag al vanaf 6 maanden. brood volgens het introductieschema van Kleintjes liefst zuurdesem of simpel volkorenbrood, niet allerlei pitjes en granen toestanden enzo. Wij hebben de rijstwafels van Zonnatura, omdat dat enige zijn waar niet op de verpakking staat "met zeezout". Weet niet of daar werkelijk niets in zit, maar die eet ze iig goed, dus daar blijven we bij. In eht begin een stukje afgebroken en kreeg ze ongeveer een kwart, maar tegenwoordig eet ze vlot een halve.

Senna zit ook wel erg goed hoor, voor zo'n kleintje. Gisteren hebben we met vijfen gegeten, en hebben we ongeveer een half uur aan tafel gezeten en dat ging prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77584782
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:24 schreef Vicky het volgende:
Huup, licht bruin brood zonder pitjes.
En rijstewafels niet uit een pak, daar zit te veel zout in. Je hebt van die babyrijstewafeltjes, die zijn beter omdat daar een zout in zit.
maar in de rijstwafels van euroshopper zit ook geen zout toch?

zuurdesembrood begin ik liever niet aan, vind ik zelf niet zo lekker haha en het moet toch op dan. Maar okay, met zo min mogelijk pitjes en zaden en toestanden dus. Omdat sommige broodsoorten zoveel pitjes en frutsels op de korst hebben, maar ik sta daar eigk nooit zo bij stil tot het me gister ineens opviel
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77584801
Wij zijn al redelijk vlot begonnen met vrij grof bruin brood, omdat we dat zelf ook eten en het voor zo ver ik weet ook qua gevoeligheid niet uit maakt. Gluten zitten in al het brood, alleen met duidelijke zaden en pitten zou ik uitkijken.

En voor de stoelgang zijn extra vezels niet vekeerd
pi_77584931
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:39 schreef owlet het volgende:
Wij zijn al redelijk vlot begonnen met vrij grof bruin brood, omdat we dat zelf ook eten en het voor zo ver ik weet ook qua gevoeligheid niet uit maakt. Gluten zitten in al het brood, alleen met duidelijke zaden en pitten zou ik uitkijken.

En voor de stoelgang zijn extra vezels niet vekeerd
thnx

ja daarom wil ik eigk het liefst beginnen met vezelrijke dingen. Niet dat ik er nou per se brood in wil stampen
maar t zou fijn zijn als ze weer ns uit zichzelf zou poepen ik hoop dat dat met bijvoeding erbij wel goed gaat zeg maar. (ze heeft er wel last van nmlk.).
Fruit zoals banaan enzo ben ik ook nog een klein beetje voorzichtig mee in t begin denk ik. Schiet niet op als ze daar verstopt van raakt
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77584991
Huup, zodra je met fruit gaat beginnen zal je zien dat het een stuk beter gaat met poepen. Banaan zou ik idd nog even mee wachten, maar peer is een goed beginnetje.
Volgens mij zit er ook zout in de rijstewafels van de Euroshopper.

Tess krijgt ook wel grof volkoren brood hoor Ligt er een beetje aan wat ik in huis heb.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77585642
Ik heb laatst ook van die babyrijstwafeltjes gekocht, omdat daar geen zout aan toegevoegd is. Maar op het pak staat vanaf 8 maanden, iemand een idee waarom? Of kun je die gewoon wel met 6 maanden geven?
pi_77585671
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:07 schreef Chan het volgende:
Ik heb laatst ook van die babyrijstwafeltjes gekocht, omdat daar geen zout aan toegevoegd is. Maar op het pak staat vanaf 8 maanden, iemand een idee waarom? Of kun je die gewoon wel met 6 maanden geven?
ws. omdater stukjes af kunnen breken?? geen idee!
Tess krijgt ze sinds ze een maandje of 7 is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77587319
Graeme krijgt ook al een tijdje rijstwafels, ik geloof vanaf 6,5 maand. Wij hebben rijstwafels uit zo'n biogogische natuurwinkel of hoe je dat ook noemt (de Marqt heet het geloof ik). Organic rice cakes, no salt added. Dat leek me goed. En hij krijgt gewoon volkorenbrood, zonder pitjes ofzo.

Die slabbetjes van prenatal eigen merk hebben ook niet zo'n fleece stuk trouwens. Dat lijkt me onhandig, want het is juist zo makkelijk dat je ze na het eten afspoelt en dat het ook zo weer droog is.

Oh en Huup, wij hebben zo'n cheapo kinderstoel van Ikea (was geloof ik 15 euro) en die bevalt heel goed!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77587801
Tes, dat fleece is echt zo droog!! En alle vlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77588035
Ooh, ok! Dat is ook wel logischer dan Ik begreep het al niet
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77590696
Zo'n slab met fleece (silly billyz?!) hebben wij ook, handig ding!

Huup, kinderstoel van Ikea is handig. Wij hadden voor Mirte een houten stoel van prenatal en hebben haar een tijdje gestut met handdoeken, om het wat smaller te maken.
Dat Ikea stoeltje hadden we voor buiten en voor soms ergens heen, maar die gebruiken we nu voor Iris, zit ze al best aardig in al hangt ze na een minuut of 10 wat naar voren vaak.
Houten stoel voor haar staat nog in de verpakking, die zetten we wel neer als ze echt goed zelf zit.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:17:33 #57
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77592989
Hier krijgt Beisan ook grof volkoren brood, vindt ze veel lekkerder, en is makkelijker om echt af te bijten. Ze vindt het eigenlijk zo lekker dat ze zelfs de 'babykoekjes' die manlief haar zo graag wilde geven ervoor links laat liggen Die kopen we dus niet meer....

En peer werkt erg goed voor de stoelgang, het is niet voor niets: peer, laxeer!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77673837
haha basboussa ik zal het onthouden, dan beginnen we met peer!
ik heb trouwens even gekeken op de rijstwafels van euroshopper: ingrediënten: bruine rijst, 0,2% zeezout. Valt wel mee dus, er zit verder niets in. Dat er geen zout aan is toegevoegd wil helaas niet zeggen dat t geen zout bevat dus hmm, ik twijfel nog even verder over de rijstwafels

We hebben een kinderstoel! En hij s goedgekeurd


Ben benieuwd of ze er over een week of 3 goed genoeg in kan zitten.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:21:53 #59
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_77673906
Ahh kijk dat nou zitten! Wat is ze blij!!
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 16:24:04 #60
5428 crew  miss_sly
pi_77673979
Wat lief

En huup, er zit in heel veel van nature zout, dat geeft ook niets. Net zoals (fruit)suikers. Het gaat juist om toegevoegde zouten en suikers die niet goed zijn. In brood zit ook zout, bijvoorbeeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77674099
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Wat lief

En huup, er zit in heel veel van nature zout, dat geeft ook niets. Net zoals (fruit)suikers. Het gaat juist om toegevoegde zouten en suikers die niet goed zijn. In brood zit ook zout, bijvoorbeeld.
ja weet ik, maar dat bedoelde ik dus ook te zeggen over babyrijstwafeltjes.

Dus als je je kindje ook broodkorsten van normaal brood en bijvoorbeeld een soepstengel geeft. Dan zie ik er niet heel erg de noodzaak van om speciale babyrijstwafels te gaan kopen omdat die minder zout bevatten.
Dan zou ik eerder zoutarm-brood kopen enzo.
moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf zoutloos kook en verder ook relatief weinig zout binnen krijg.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 16:29:37 #62
5428 crew  miss_sly
pi_77674178
Wij koken ook zoutloos en krijgen ook weinig binnen. Ik vind het ook wel prima zo en je krijgt veel meer de echte smaak van dingen binnen. Maar ik snap wat je bedoelt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77686864
Ik heb wel van die babyrijstewafeltjes gehaald, ze werkte er zo 1 weg trouwens, heb in de stoel en op de slab nog geen kwart teruggevonden .

Maar idd snap wel wat je bedoeld Huup.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77687038
Wat een lieve foto van Amélie in de kinderstoel

Ik vind dat soms best lastig hoor, uitzoeken wat nu wel en niet goed is voor je kindje om te eten. Zo zat ik dus ook met al die papjes en rijstwafels en soepstengels enzo, steeds maar kijken naar die ingredienten en maar hopen dat ik dan het goede uitkies.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77687308
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:23 schreef tessie het volgende:
Wat een lieve foto van Amélie in de kinderstoel

Ik vind dat soms best lastig hoor, uitzoeken wat nu wel en niet goed is voor je kindje om te eten. Zo zat ik dus ook met al die papjes en rijstwafels en soepstengels enzo, steeds maar kijken naar die ingredienten en maar hopen dat ik dan het goede uitkies.
laat ik t zo zeggen, ik heb altijd het idee dat hoe harder de baby-industrie roept dat je het écht nodig hebt, hoe minder hard het nodig is
maar goed, wat ik zeg, het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Als iemand zich prettiger voelt bij speciaal voor baby's gemaakte spullen kopen dan zou ik het vooral doen. Er zijn vast ook dingen waarvan ik dat weer wel doe.

Ik mag trouwens dat NaturNes buzzen. Ik ben erg benieuwd. We zijn dan wel van plan om te rapley-en maar ik ken mezelf ook, als we een keer bij mn (schoon)ouders zijn of ergens anders dan gaat het feest niet door natuurlijk dus dan gaat er gewoon een potje mee. Die van dat NaturNes zijn helemaal biologisch en er zit verder nauwelijks iets aan toegevoegd. T spreekt mij op zich wel aan.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77687502
Ik hou ook niet van die speciale baby producten Gebruik eigenlij alleen dus die fijne granen pap en natuurlijk de poedermelk. En die pap was ook nog uitzoekwerk, omdat bij sommige andere soorten er weer veel suiker in zit of rare smaakjes wat ik ook niet wou...

Ik had nog nooit van dat NaturNes gehoord (nu heb je het gelijk gebuzzed hier, good for you ). Klinkt wel interessant. Is altijd wel handig ja, als je ergens heen gaat waar rapleyen niet zo handig is, of als je een keer haast hebt ofzo. Gewone potjes van olvarit ofzo zou ik niet zo snel gebruiken, maar zoiets biologisch zonder rare toevoegingen zou ik ook best eens willen proberen.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77687589
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:37 schreef tessie het volgende:
Ik hou ook niet van die speciale baby producten Gebruik eigenlij alleen dus die fijne granen pap en natuurlijk de poedermelk. En die pap was ook nog uitzoekwerk, omdat bij sommige andere soorten er weer veel suiker in zit of rare smaakjes wat ik ook niet wou...

Ik had nog nooit van dat NaturNes gehoord (nu heb je het gelijk gebuzzed hier, good for you ). Klinkt wel interessant. Is altijd wel handig ja, als je ergens heen gaat waar rapleyen niet zo handig is, of als je een keer haast hebt ofzo. Gewone potjes van olvarit ofzo zou ik niet zo snel gebruiken, maar zoiets biologisch zonder rare toevoegingen zou ik ook best eens willen proberen.
verrek je hebt gelijk! ha!
had k niet eens bij nagedacht ik ben niet zo'n hele fanatieke buzzer

als je naar de utrecht-meet komt neem ik met liefde wat voor je mee hoor! Ik krijg het pakket morgen, geen idee wat erin zit.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77687755
Oh nou als je genoeg hebt/wat over hebt, graag Thanx!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:46:54 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77687821
Ok, ik werk er niet, heb er ook niks mee, mijn kinderen krijgen ze ook niet dagelijks, maar gewoon net zoals het uit komt*. Maar kan er niet tegen dat men hier maar denkt dat er van alles aan de potjes babyvoeding wordt toegevoegd. Dat is echt niet zo. Lees de etiketten eens in de supermarkt zodat je weet waar je het over hebt.
Ze zijn niet biologisch, dat is dan het verschil met NaturNez bijvoorbeeld, maar verder zit er hooguit wat rijstebloem bij om het wat dikker te maken. En dat is iets dat veel mensen hun kinderen zelf ook wel geven.

*disclaimer... Oscar dus sowieso nog niet...
***
pi_77687826
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:45 schreef tessie het volgende:
Oh nou als je genoeg hebt/wat over hebt, graag Thanx!
prima!
schop dit topic nog ff tegen die tijd dan vergeet ik het niet
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77687883
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, ik werk er niets, heb er ook niks mee, maar kan er niet tegen dat men hier maar denkt dat er van alles aan de potjes babyvoeding wordt toegevoegd. Dat is echt niet zo. Lees de etiketten eens in de supermarkt zodat je weet waar je het over hebt.
Ze zijn niet biologisch, dat is dan het verschil met NaturNez bijvoorbeeld, maar verder zit er hooguit wat rijstebloem bij om het wat dikker te maken. En dat is iets dat veel mensen hun kinderen zelf ook wel geven.
oh zo bedoelde ik het nou ook weer niet hoor dat ik denk dat er van alles aan toegevoegd is.
Het concept naturnes spreekt me gewoon aan, meer dan de reguliere potjes, en dan vooral het biologische groente.
Ik heb verder helemaal niets tegen potjes of wat dan ook.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77687912
en ik sta vrij regelmatig etiketjes te loeren in de supermarkt. Daarom weet ik ook waar ik het over heb wat die rijstwafels betreft bijvoorbeeld.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 22:51:21 #73
5428 crew  miss_sly
pi_77687937
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, ik werk er niet, heb er ook niks mee, mijn kinderen krijgen ze ook niet dagelijks, maar gewoon net zoals het uit komt*. Maar kan er niet tegen dat men hier maar denkt en roept dat er van alles aan de potjes babyvoeding wordt toegevoegd. Dat is echt niet zo. Lees de etiketten eens in de supermarkt zodat je weet waar je het over hebt.
Ze zijn niet biologisch, dat is dan het verschil met NaturNes bijvoorbeeld, maar verder zit er hooguit wat rijstebloem bij om het wat dikker te maken. En dat is iets dat veel mensen hun kinderen zelf ook wel geven.

*disclaimer... Oscar dus sowieso nog niet...
Nou, toevallig heb ik dat onlangs idd eens een keer gedaan, en wat mij bijv opvalt is dat er in heel veel potjes appelsap of appel zit. Zelfs als het potje (ik weet de precieze combinaties niet meer, hoor) "rijst, zalm, boontjes" heeft, staat er bij de ingredienten appel(sap/concentraat iets). En als je dan zo'n potje met 3 ingredienten bekijkt, zit er toch meer in dan alleen die drie ingredienten.
als ik het thuis zelf maak en zo of geprakt geef, weet ik precies wat er in zit
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:51:36 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77687948
Het was ook niet jij alleen hoor, Tessie had het bv ook over 'rare toevoegingen' en ik heb al eens een hele tijd terug aan iemand uitgelegd dat die potjes niet standaard appelmoes bevatten.
Kan het dan niet laten om het tegen te spreken.
***
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:53:21 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77688004
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, toevallig heb ik dat onlangs idd eens een keer gedaan, en wat mij bijv opvalt is dat er in heel veel potjes appelsap of appel zit. Zelfs als het potje (ik weet de precieze combinaties niet meer, hoor) "rijst, zalm, boontjes" heeft, staat er bij de ingredienten appel(sap/concentraat iets). En als je dan zo'n potje met 3 ingredienten bekijkt, zit er toch meer in dan alleen die drie ingredienten.
als ik het thuis zelf maak en zo of geprakt geef, weet ik precies wat er in zit
Je kan toch lezen? Althans, bij alles wat ik mijn kinderen geef lees ik de verpakkingen.
Maar ja, je hebt gelijk er zitten vaak meer dingen in dan de hoofdingredienten die worden genoemd. En bij de fruitpotjes zit ook rijstebloem en ik keek net op het potje worteltjes en daar zit aardappel bij.
Maar ik ging er (vast dan wel weer ten onrechte) vanuit dat wanneer tessie het over 'rare toevoegingen' heeft, dat ze doelde op chemische dingen en bijv. suikers en zout.

Never mind... ik moet geen gesprek hierover aan willen gaan...
***
pi_77688125
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:51 schreef Brighteyes het volgende:
Het was ook niet jij alleen hoor, Tessie had het bv ook over 'rare toevoegingen' en ik heb al eens een hele tijd terug aan iemand uitgelegd dat die potjes niet standaard appelmoes bevatten.
Kan het dan niet laten om het tegen te spreken.
ghehe
nee begrijpelijk ik ook wel. Maar goed, ik persoonlijk bedoel met toevoegingen meer dat er soms meerdere groenten bijvoorbeeld door een potje zitten. Dus eh weet ik veel, sperzieboontjes en dan zit er bijvoorbeeld ook aardappel bij terwijl dat niet als smaak op het potje staat.
Hoe leg je dat uit nouja je snapt het wel. Het spreekt mij wel aan dat die naturnesgevallen alleen dat ene ingredient bevatten. Ook niet allemaal hoor, er zijn er ook die een complete maaltijd bevatten, met vlees en aardappels. Ik weet nog niet wat ik daarvan vindt, zo gemengd.
Het klinkt zo smerig op een of andere manier maar dat komt omdat ik er gelijk een blender bij voorstel enzo

maar goed, vooralsnog is het natuurlijk lekker lullen voor mij want Amélie heeft nog helemaal niets gegeten
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 22:57:45 #77
5428 crew  miss_sly
pi_77688127
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:53 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je kan toch lezen? Althans, bij alles wat ik mijn kinderen geef lees ik de verpakkingen.
Maar ja, je hebt gelijk er zitten vaak meer dingen in dan de hoofdingredienten die worden genoemd. En bij de fruitpotjes zit ook rijstebloem en ik keek net op het potje worteltjes en daar zit aardappel bij.
Maar ik ging er (vast dan wel weer ten onrechte) vanuit dat wanneer tessie het over 'rare toevoegingen' heeft, dat ze doelde op chemische dingen en bijv. suikers en zout.

Never mind... ik moet geen gesprek hierover aan willen gaan...
Ik kan ook lezen, en dat doe ik dan ook. Het voordeel van een praa stronkjes brocolli en een paar aardappels in de pan gooien, is dat ik niet hoef te lezen en precies weet wat ik geef. Het bevalt mij prima zo, maar dat wil niet zeggen dat ik niet snap dat anderen wel die potjes geven of vind dat ze dat niet zouden moeten doen. Mijn voorkeur zou ook wel uitgaan naar dat NaturNes (want biologisch) als ik potjes zou geven, maar op dit moment doe ik dat nog niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77688158
oh truowens, ze heeft trouwens wel gister van Bart een slokje water gekregen
dat was zó tof om te zien. Uit het glas waar hij van uit het drinken was, zo die tong eronder en dan zie je die tongbeweging die je ook bij de voeding ziet je kon me wegdragen hahaha.

Ze vond het maar gek geloof ik. Er kwam wel wat binnen maar het smaakte niet naar melk
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77688555
maareh... BE... als je ook wat wilt proberen weet je me te vinden hè? ik moet t wel een beetje uitdelen natuurlijk dat spul
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77688649
Ik heb eigenlijk ook nog nooit op die potjes gekeken wat er precies in zat nee... (ook omdat ik sowieso niet van plan was om ze te gaan gebruiken) Ik ging er wel vanuit dat er bijvoorbeeld concerveermiddelen en zout enzo in zou zitten. Maar goed om te horen dat dat dus niet zo is.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:42:57 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77689598
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:09 schreef huuphuup het volgende:
maareh... BE... als je ook wat wilt proberen weet je me te vinden hè? ik moet t wel een beetje uitdelen natuurlijk dat spul
Hey, ik ben overal voor in! Kom maar op met het spul. Neem maar mee naar de meet.
Of kom hier langs als je toch naar Babypark gaat. Het is letterlijk 3 straten verderop.
En nee... ik woon niet op een troosteloos industriegebied.
***
pi_77689718
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:42 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hey, ik ben overal voor in! Kom maar op met het spul. Neem maar mee naar de meet.
Of kom hier langs als je toch naar Babypark gaat. Het is letterlijk 3 straten verderop.
En nee... ik woon niet op een troosteloos industriegebied.
ik wilde het niet zeggen whehe goh... sfeervol!...
ik kijk wel even, ik ga morgen bellen of ik het uberhaupt terug kan brengen, als dat kan dan kom ik wel eventjes langs. Zo niet dan breng ik het wel mee.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77689978
BE, ik neem het zondag mee voor Oscar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:55:29 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77690020
Wist ik dat al? Ben ik zo'n doos?
Ehm... dan hoor je wel Huup of ik nog een 2e rondje wil.
***
pi_77690071
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:55 schreef Brighteyes het volgende:
Wist ik dat al? Ben ik zo'n doos?
Ehm... dan hoor je wel Huup of ik nog een 2e rondje wil.
Uhh ja dat had ik je afgelopen zondag verteld/gevraagd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77690112
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:55 schreef Brighteyes het volgende:
Wist ik dat al? Ben ik zo'n doos?
Ehm... dan hoor je wel Huup of ik nog een 2e rondje wil.

aucun problème!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:58:56 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77690139
Doos is dus...
Nou ja goed, verder on-topic maar... het is natuurlijk niet de plek om over potjes te praten.
***
pi_77690225
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:58 schreef Brighteyes het volgende:
Doos is dus...
Nou ja goed, verder on-topic maar... het is natuurlijk niet de plek om over potjes te praten.
is er geen algemeen bijvoedingstopic eigenlijk?
Ik voel me als ik hier post altijd een beetje fanatiek alsof ik potjes ritueel verbrand en er rondjes omheen dans bij volle maan
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77690269
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:02 schreef huuphuup het volgende:

[..]

is er geen algemeen bijvoedingstopic eigenlijk?
Ik voel me als ik hier post altijd een beetje fanatiek alsof ik potjes ritueel verbrand en er rondjes omheen dans bij volle maan
Oh doe je dat niet dan??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77690308
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

Oh doe je dat niet dan??
nou vooruit alleen op de oneven dagen dan.

nee sorry, teveel offtopic
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77695025
Gewoon ter info: ik heb een tijdje potjes bij de natuurvoedingswinkel gehaald. Biologisch (soms ook dynamisch) en wat andere smaakjes dan Olvarit/Friso. Pastinaak was een hit !
pi_77695143
zal ik je eens iets grappigs vertellen..
Ik heb de potjes van de kruidvat, olvarit en naturnes eens naast elkaar gehouden.
Naturnes heeft ook toevoegingen zoals ui, citroensap, rijstebloem, magere melk.. net zoals olvarit en kruidvat.

Daarbij, de potjes gaat door een hele strenge kwaliteitscontrole voor ze uberhaupt in de winkel mogen liggen.


Ennieweej, Tess heeft van de week heerlijk doperwtjes geprobeerd te pakken, soms lukt het wel, soms niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vicky op 06-02-2010 08:40:55 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77702280
Ik heb niet gereageerd op die naturnes buzzz. had ik misschien toch net zo goed wel kunnen doen .
Anyway, wij wisselen alles maar een beetje af, tot nu toe de groenten nog zelf gemaakt, omdat in veel 6 mnd potjes ook al iets van vlees zit en dat vind ik wel heel vlot aangezien we net goed en wel bezig zijn. Vanavond bloemkool op het programma.

Wortel had ik ook wat worteltjes van heel gelaten, dat werkte ze toch aardig rap naar binnen. Gister zo'n rijstewafeltje, wist ze ook wel raad mee.

Fruit heb ik wel wat potjes van gehaald, omdat er niet zoveel verschillend fruit is. Appels, peren en bananen. Maar de mango's vind ik niet je van het op het moment (ik hou er sowieso niet van, maar als ik ze gelijk sloop dan zijn ze hard, laat ik ze liggen verdrogen ze...). En de citrusvruchten wilden we nog maar even mee wachten... In potjes heb je wel perzik en abrikoos bijvoorbeeld.
Overigens eet peuter graag mee van een prutje en ik hoop dat ze zo weer een beetje aan andere smaken went, want zo graag als ze alle fruit at toen ze nog kleiner was, zo kieskeurig is ze nu.
Liefst appel of banaan. Heel soms wat stukjes peer of een partje mandarijn, maar dan houdt het wel op zo'n beetje.
Komt vast wel weer...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77714508
Ik koop altijd van die eetrijpe mango's. Graeme heeft toevallig vanmiddag mango gegeten, en het was echt een hele lekkere, vond ik ook erg fijn
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77714626
Hier gaat de eetrijpe mango er ook helemaal in. Ik mag zelfs geen stukje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77714884
Vanavond heeft Timo weer worteltjes gegeten, maar dit keer wel gepureerd. Hij heeft erg weinig geduld met zo'n stuk groente of fruit, behalve als het mango is.. Tot nu toe dan. Maar ook gepureerd was hij er best snel klaar mee en meer dan een kwart theelepel krijgt hij er zeker niet van binnen.. Was dat bij jullie in het begin ook?

Huup als je nog iets uit te delen hebt van die NaturNes dan heb ik ook wel interesse er in
pi_77714958
Graeme sabbelt alleen aan de stukjes mango. En als er per ongeluk een klein stukje afbreekt, dan slikt ie het wel door, maar hij krijgt verder dus alleen het sap binnen ervan.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77715050
Ik heb zo'n eetrijpe mango gehaald, maar ik ben er ff niet wild van... het lijken wel dezelfde als die ze bij de AH ook altijd hadden liggen, maar misschien liggen ze bij de SdB wel langer voor ze in de winkel komen ofzo, ik weet het niet. Maar goed maakt ook niet uit.

Chan, Iris (vr)eet als een bootwerker. Worteltjes schuift ze vrij vlot naar binnen, vanavond geprakte bloemkool, ging ook goed. Rijstewafeltje weet ze ook raad mee, kan me niet herinneren dat het bij Mirte zo vlot ging. Maar die boden we ook enkel stukken aan. Maar het gaat Iris gewoon niet vlot genoeg lijkt wel. Ook grovere stukjes krijgt ze best goed weg.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77715064
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:30 schreef Chan het volgende:
Vanavond heeft Timo weer worteltjes gegeten, maar dit keer wel gepureerd. Hij heeft erg weinig geduld met zo'n stuk groente of fruit, behalve als het mango is.. Tot nu toe dan. Maar ook gepureerd was hij er best snel klaar mee en meer dan een kwart theelepel krijgt hij er zeker niet van binnen.. Was dat bij jullie in het begin ook?

Huup als je nog iets uit te delen hebt van die NaturNes dan heb ik ook wel interesse er in
prima
ik ben op dinsdag en donderdag in Leiden voor werk en college, kan het ook meenemen naar de utrecht-meet.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77715760
Wauw, die Iris. Ko is een zunige eter. Hij proeft overal wel van maar eet niet echt door. Behalve broodkorsten, peer, soepstengel en rijstewafel.
Chan, ik vond in het begin ook dat hij weinig at, maar nu ben ik er relaxter over. Laat hem maar het tempo bepalen. Hij proeft, voelt en er gaat inmiddels al iets meer naar binnen, maar dat vult nog geen theelepel.
Hij vindt het leuk en dat vind ik nu belangrijker dan veel. Voorlopig halen ze de meeste voedingsstoffen toch nog uit melk.

Oh en Huup, zat ik tegen je te verkondigen dat Ko ook niet zo veel poepte, sinds die meet is het een stuk meer geworden, volgens mij komt dat door het vaste voedsel, in combinatie met weer een tandje.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77715851
Oh ja soepstengels en broodkorstjes die eet hij ook echt op ja!
En dat poepen Eerst was dat altijd 1 keer per dag, en nu vaak wel een keer of 5. Echt elke keer één zo'n echte drol
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77716783
hahaha Oeke wet van fok hè...
nouja ik hoop écht dat het poepen dan wat beter gaat. Het zal vast wel maar ik vind het onderhand wel mooi geweest.

Trouwens, over hapjes pureren hè... heeft iemand wel eens van die doosjes fruit van AH uit de vriezer gebruikt voor een fruithapje? Werkt dat een beetje? Die hebben ze ook met mango geloof ik, ik zat er aan te denken om twee van die doosjes in de vriezer te gooien om wat achter de hand te hebben.

En drinken uit een gewoon glas is dikke pret zeg
Ze kijkt het glas meestal onze handen uit maar was toch wel heel verbaasd toen mn lief het bij haar voor hield.



in de aanval!


slobberslurplebber

ze vindt het geweldig
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77716867
Haha ja leuk he, uit zo'n glas drinken! En die tong dan ook erbij
Wij hebben ook zo'n beker met zo'n rietje erin, dat is ook zo grappig. Graeme snapt niet dat ie aan dat kleine dunne rietje ook kan zuigen, maar als we zelf in die beker knijpen, dan gaat het drinken ook erdoor. En dat vind ie echt hilarisch Wordt elke keer een waterballet, maar zooo leuk
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77717044
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:36 schreef huuphuup het volgende:

[..]

prima
ik ben op dinsdag en donderdag in Leiden voor werk en college, kan het ook meenemen naar de utrecht-meet.
Leuk Ik heb nog even geen idee of ik de komende dinsdagen/donderdagen iets gepland heb dus wil je het meenemen naar de meet? Als het eerder lukt naar de stad te komen dan pb ik er nog wel even over

Die foto's van Amélie met glas Schitterend Ga ik hier ook maar eens proberen
pi_77717188
Geweldig!

Zo doet Ko het ook, hij trekt de beker zowat uit je handen om te kunnen drinken, hij vindt het heel stoer.
Alleen we waren ermee begonnen zodat hij misschien ook melk uit een beker kon drinken maar dat vond hij laatst maar raar volgens mijn vriend.
Uit een beker hoort water.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77724038
Amélie goed zeg!

Oeke, Ko is wel lekker aan het proeven als ik het zo hoor. Ging bij Mirte ook zo volgens mij (en die eet nu bijna niks maar dat zal vast de peuterpubertijd zijn... )
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77769334
Timo heeft ook water uit een glas gehad, hij wilde het glas niet meer loslaten Hij vond het reuze interessant

Hij heeft alleen helemaal geen zin meer - nu al - in groente en fruit ontdekken.. Hij probeert het wel in zn mond te stoppen, maar als het niet meteen lukt gooit hij het weg en gaat dan ergens anders naar zitten kijken en als ik het hem dan weer geef wordt hij boos.. Hoe groot/klein, welke vorm maken jullie de stukken? Ik probeer ze zo te snijden dat het voor hem handig vastpakken is maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Banaan gepureerd en van een lepeltje was wel een groot succes..
pi_77770165
oh lastig Chan
ik heb geen ervaring nog dus ik kan je geen advies geven over de stukken.

Misschien op wat andere tijdstippen een keertje aanbieden? Dus gewoon los van de tafel enzo?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 februari 2010 @ 15:33:29 #109
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77770364
Chan, het is heel normaal dat het met ups en downs gaat. Als pureren wel goed gaat, en Timo daar wel het geduld voor heeft, dan kun je misschien eerst wat hapjes van een lepel geven en dan pas een stukje? Ik zou er een beetje mee spelen, kijken wat voor jullie werkt. Net zoals met stukjes.

Heeft hij trouwens honger als je hem eten geeft? Dat werkt namelijk erg frustrerend en dan geven ze het al gauw op. Net na wat gedronken te hebben, dan gaat het vaak beter.... Veel rustiger voor jou en voor hem.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77771191
Misschien kan je wat combineren, stukjes en prutjes?
Het lijkt hier aardig te werken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77772216
Dus..ze is nog geen zes maanden en het was eenmalig omdat we de kinderstoel in gebruik wilde nemen... Ze was erg afgeleid door papa, die overal een spelletje van maakt en er nooit is, dus altijd alle focus krijgt op z'n vrije dag. Maar lachen was het wel. Voor ons dan


Bekijk deze YouTube-video
Lotte!
Noah!
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 20:03:43 #112
5428 crew  miss_sly
pi_77781994
Linda, wat zit ze heerlijk te griezelen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77782035
Nou Lotte, jij kan dat glibberfruit al goed vasthouden zeg en je hebt een mooie kinderstoel! Nog eventjes en dan mag je em vast weer vaker uitproberen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77782389
Wat heeft ze er veel geduld mee! En wat zit ze stevig! En ze houdt het zo makkelijk vast Knap hoor!
pi_77784620
Dat filmpje, geweldig!
pi_77789084
Wat een tof filmpje! Lotte is zo leuk
Dat rillen doet Graeme ook heel vaak. En daarna gewoon wel weer in zn mond steken ook
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77804335
Wat een leuke reacties op m'n meiske We willen echt wachtgen met verdere bijvoeidng tot 6 maanden, maara het is wel verledielijk hoor. Gister hadden we courgette door het eten en vanavond eten we brocolli...ik zou d'r bet nog iets willen geven, maar beter nog maar even wachten. En dat voor iemand die er tegenop zag om d'r vast voedsel te geven "want dan is ze groot "
Lotte!
Noah!
pi_77817324
Ok, we zijn gezwicht voor de schattigheid. Ze heeft een stukje van m'n mandarijn gekregen. En dat ging erin als koek


Bekijk deze YouTube-video
Lotte!
Noah!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:43:29 #119
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77817455
Lekker Linda! Ik wil verder nergens aan afdoen, maar mandarijn kan nogal 'zuur' op de maag vallen, en vieze poep en pijntjes opleveren Misschien is banaan, mango, appel enzo, wat makkelijker voor haar te verteren. Dochter is hier bijna 11 maanden, en kan soms nog best reageren op een citrus overload
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77820720
Leuk Linda, dat ze het gezellig en lekker vindt! Wat Basboussa zegt is wel waar, citrusvruchten staan in het voedingsschema van Kleintjes pas bij 9 maanden.

Ko moest vandaag van zijn oma (mijn schoonmoeder) maar geprakte banaan eten want een stuk banaan vond hij niet lekker volgens haar. Ik was er zelf niet bij anders was er discussie geweest, maar mijn vriend liet haar haar gang gaan. Ko heeft er niets van gegeten. De lepel daarentegen is wel heel leuk!

Stom is dat, dat ik dan zie dat het niet aan de methode ligt maar dat hij soms, vaker niet dan wel gewoon geen zin er in heeft. Het is echt een melkjongetje nog.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77821022
Lotte


Tess aan de macaroni

[ Bericht 32% gewijzigd door Vicky op 09-02-2010 21:15:48 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77823801
Vicks, je foto doet het niet...

En dank je Basboussa! Tot nu toe heeft ze er niet op gereageerd, ze heeft sowieso amper krampjes gehad in die 5 maanden. Maar ik zal er rekening mee houden

Ik denk trouwens dat ze de mango niet lekker vond omdat ze dat ongeveer 10minuten na de melk kreeg, dat het daarom een te groot verschil was. Nu kreeg ze melk om 16:00 en dit om 18:00
Lotte!
Noah!
pi_77823909
nu wel als het goed is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77823981
Haha, fijn dat er geen saus op zit, Vick.
pi_77823987
haha, ja nu wel! Ze genoot er wel van he!
Lotte!
Noah!
pi_77824151
ze had al gegeten maar wij nog niet. Dus heb haar een bordje met macaroni gegeven zodat ze zelf kon smikkelen. Af en toe gaf ik haar ook nog een hapje met saus en dat ging er ook prima in..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 21:32:14 #127
5428 crew  miss_sly
pi_77824758




boontjes en paprika, yummie
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77825911
Oh kijk nou Wat lijkt ze groot zo, Miss!
Lotte!
Noah!
pi_77829118
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:53 schreef Linda2205 het volgende:
Oh kijk nou Wat lijkt ze groot zo, Miss!
wat zij zegt!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 22:59:34 #130
5428 crew  miss_sly
pi_77829834
Ja he, groot lijkt ze zo, als we met drietjes aan tafel zitten en ons meisje lekker aan het smullen is. Maar net toen ik haar aan het voeden was, was ze toch echt weer helemaal mijn kleine baby-meisje

Mooie tijd, dit
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77832540
Oh, ze lijkt op je Miss. En wat zit ze lekker te rommelen met haar boontjes en paprika!

Tess!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77836348
Vind je oeke? Fijn om eens te horen
Rommelen doet ze prima met haar eten Gisteren voor het eerst worteltjes, die vond ze ook heerlijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77836595
Lekker kleurig miss . En wat een heerlijk kind heb je toch!

Tess, lekker he!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77894697
Tess, wat het lekker!

Oooh Senna, wat zit je er gezellig bij!

Joep kan het ook voort steeds beter. Vandaag een soepstengel opgeknabbeld. Brood is nog steeds geen succes. Bij het avondeten had hij ook een paar boontjes, maar zodra ik een keer een potje met stukjes pak.... daar moet ie echt niks van weten zeg.
Niet mieten! Door gieten!
pi_77894975
Ik vind het ook zo gezellig, met z'n drietjes aan tafel eten Wij aten eigenlijk altijd samen op de bank met de tv aan, maar dit is veel leuker!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77920907
Wat doen jullie trouwens qua tijden tov de melkvoedingen bij het introduceren van bijvoeding? Voorfgaand aan een melkvoeding of juist melk - even spelen - groente / fruit aanbieden??
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 15:36:17 #137
5428 crew  miss_sly
pi_77922249
In het begin deed ik eerst melk en daarna iets anders. Als ze teveel honger hebben, kunnen ze ook gefrustreerd worden en dus niet eten. Nu doe ik 's ochtends een voeding, dan een slaapje, als ze daarvan wakker is doe ik fruit. voor het volgende slaapje melk. Als ze dan weer wakker wordt een rijstwafeltje ofzo (gisteren een stukje komkommer), weer melk. Eventueel nog een slaapje. Afhankelijk van hoe laat het dan is enzo, melk, groente, melk en naar bed.

Dit is wel in het meest positieve geval dat ze ook idd die slaapjes doet. Ik geef wel bv, dus ik leg als ze niet zo wil slapen wat vaker aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77963699
Oei, ik kan gewoon niet stoppen om filmpjes van m'n meiske te spammen hier Maar ik vind het zo leuk nu, veel leuker dan ik verwacht had


Bekijk deze YouTube-video
Worteltjes eten ging heel goed, ze heeft ook d'r kokhalsreflex maar even getest. (Beetje jammer dat een kwartier na het eten alles, incl melk eruit kwam, over mijn broek natuurlijk. Maar wel heel veel stukjes wortel in d'r spuug )

En natafelen kan ze ook al (let op het ja-knikken op precies het juiste moment )


Bekijk deze YouTube-video


Wrm staan er niet gewoon 2 filmpjes hier, ipv dat ze naar YouTube linken?
Lotte!
Noah!
pi_77964018
Lotte
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77964052
Das leuke spam hoor Linda! Ze is zo cute! En die geluidjes ook die ze maakt
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77964622
hihi, bedankt

En om nog terug te komen op de vraag van Poppedein, ik ben na de voeding gaan aardappels schillen en worteltjes schrappen en daarna koken. Dus het was zo'n uur na de voeding dat ze het worteltje kreeg
Lotte!
Noah!
pi_77974172
ik kom me ook voorzichtig melden. Driekus is pas 4,5 maanden maar was een latertje dus afgerond 5 maanden. Omdat ie al een zeker een week of zes aan de max hoeveelheid flesvoeding zit en meneer regelmatig aangeeft honger te hebben, mogen we van het cb voorzichtig beginnen met fruit. Peer was gisteren geen succes, hilarische vieze bekken werden er getrokken. Vandaag dus maar mango gehaald en die is beter bevallen, er werd driftig in geknepen en aan gesabbeld. Soms zoog ie een heel stuk mango naar binnen, maar dat kwam er dan ook meteen weer uit, alsof ie er mee speelde. Leuk om te zien, al heb ik het idee dat er nog maar weinig echt gegeten is. Omdat ie zo jong is hou ik het ook maar even bij mango en peer. Heb al wel tig keer moeten uitleggen waarom ie geen prakje krijgt uit een potje. Want ja, je kan de mango toch ook door de blender doen? Ja dat kan, maar dat doen we niet
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77976197
Leuk Mefke, jullie ook hier! Fijn dat het Driekus bevalt (de mango dan )

Wat ik nog wilde vragen, is het normaal dat Lotte zo gespuugd heeft na de stukjes wortel die ze binnen kreeg? (Ongeveer 15-20min. na het eten) of is het gewoon toeval?
Lotte!
Noah!
pi_77976370
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:55 schreef mefke79 het volgende:
ik kom me ook voorzichtig melden. Driekus is pas 4,5 maanden maar was een latertje dus afgerond 5 maanden. Omdat ie al een zeker een week of zes aan de max hoeveelheid flesvoeding zit en meneer regelmatig aangeeft honger te hebben, mogen we van het cb voorzichtig beginnen met fruit. Peer was gisteren geen succes, hilarische vieze bekken werden er getrokken. Vandaag dus maar mango gehaald en die is beter bevallen, er werd driftig in geknepen en aan gesabbeld. Soms zoog ie een heel stuk mango naar binnen, maar dat kwam er dan ook meteen weer uit, alsof ie er mee speelde. Leuk om te zien, al heb ik het idee dat er nog maar weinig echt gegeten is. Omdat ie zo jong is hou ik het ook maar even bij mango en peer. Heb al wel tig keer moeten uitleggen waarom ie geen prakje krijgt uit een potje. Want ja, je kan de mango toch ook door de blender doen? Ja dat kan, maar dat doen we niet
alles kan
wat leuk zeg dat Driekus er zo goed mee 'speelt'

wij zijn begonnen sinds gister met een stukje peer. Twee weekjes eerder dan ik zelf gehoopt/gedacht had. Maar eigenlijk bovenal in de hoop dat het poepen daarvan een stuk beter gaat als ze wat anders binnen krijgt dan melk.
Ze vindt het maar niks, griezelt ervan en krijgt nauwelijks wat binnen, maar goed, dat komt wel.
's avonds na de laatste voeding krijgt ze ook nog een paar slokjes water sinds een week of twee en dat lijkt vooralsnog ook een beetje te helpen met poepen.

Ze heeft nu al wel twee keer zelf gepoept in de afgelopen twee weken!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77976374
quote:
Op zondag 14 februari 2010 08:25 schreef Linda2205 het volgende:
Leuk Mefke, jullie ook hier! Fijn dat het Driekus bevalt (de mango dan )

Wat ik nog wilde vragen, is het normaal dat Lotte zo gespuugd heeft na de stukjes wortel die ze binnen kreeg? (Ongeveer 15-20min. na het eten) of is het gewoon toeval?
ik gok op toeval. Misschien is haar maagje ook gewoon nog niet zo gewend. Viel het 'raar' zeg maar. Zou dat kunnen?

En anders probeer je toch nog een keer wortel? Het ergste wat kan gebeuren is dat ze weer spuugt dan maar dan ben je erop voorbereidt
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77977555
Leuk hoor al die kindertjes die aan het proeven zijn!
Lotte met haar geklets .

Iemand een idee of kindjes last kunnen hebben van sperziebonen?
Ik had eergisteren sperziebonen met broccoli (grof gepureerd) en ze heeft echt de halve nacht liggen huilen. Maar ook niet lekker en vlekken en leek ook of ze jeuk had, dus of het van het eten was of van de jeuk... Maar het was toevallig wel de eerste keer dat ze sperziebonen had gehad. Broccoli ging eerder ook gewoon goed...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77977744
Tis wel mogelijk. Als je googled op speciebonen allergie vindt je meer verhalen van mensen die allergisch zijn voor groenten met nikkel erin (nooit geweten dat dat bestond...) maar ook van andere baby's met vlekjes.
En anders gewoon vanavond nog een keer proberen, hoe sneu ook.

En huups, ik heb inderdaad vanavond nog een keer worteltjes voor mezelf, dus dan mag ze er ook wel eentje. Het waren echt 2 golven van dat dikke kleverige kots

En Amélie aan het poepen poept ze dan tussendoor helemaal niet?
Lotte!
Noah!
pi_77977856
Die vlekjes had ze al voor de sperziebonen, dus die zullen daar niet van zijn. Maar ik heb me wel af zitten vragen of ze er kramp van had. Want ze was ook beste winden aan het laten.
Nog een keer proberen stel ik nog even uit. Ik heb dezelfde combinatie nog wel in de vriezer staan, maar mn nachtrust is me nu ff heilig, dus ik ga het nu niet opzoeken, dat doen we dan wel als we weer een beetje bijgeslapen zijn...

Linda, gewoon proberen met de worteltjes. Het was al even na het eten zei je he...
Want ik zag bij Mirte wel eens dat iets bleef steken in haar keel en dat ze dan begon over te geven als het eruit kwam zeg maar, maar dat was dan nog onder het eten...

Amelie, lekker aan het poepen! Goedzo!!!!
Als Iris peer heeft gehad dan lijkt dat idd wel wat laxerend te werken...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77977916
Ow zo, dan heb ik niet goed gelezen, sorry! Zijn de vlekjes enzo wel weer weg? Als ze die vanavond nog heeft, zou je het natuurlijk ook snel genoeg kunnen merken.

En ja, het was al eventjes terug. We hadden gegeten, nog ff zitten dollen aan tafel, daarna heeft ze een paar minuutjes in de box gelegen en toen bij mij op schoot kwam de hele boel eruit. Tijdens het eten was ze inderdaad wel stukjes aan het terug-kokhalzen, maar daar kwam verder geen melk enzo mee, echt alleen het stukje wortel
Lotte!
Noah!
pi_77977985
quote:
Op zondag 14 februari 2010 11:06 schreef Linda2205 het volgende:
Tis wel mogelijk. Als je googled op speciebonen allergie vindt je meer verhalen van mensen die allergisch zijn voor groenten met nikkel erin (nooit geweten dat dat bestond...) maar ook van andere baby's met vlekjes.
En anders gewoon vanavond nog een keer proberen, hoe sneu ook.

En huups, ik heb inderdaad vanavond nog een keer worteltjes voor mezelf, dus dan mag ze er ook wel eentje. Het waren echt 2 golven van dat dikke kleverige kots

En Amélie aan het poepen poept ze dan tussendoor helemaal niet?
nope.

Nijna wat gek zeg
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77978033
Maar heeft ze daar nu nog zoveel last van als voor die tijd? En 2x in 2 weken is best ok toch? Lotte heeft ook al anderhalve week niet echt goed gepoept.. gewoon af en toe een beetje, maar niet meer van die luiers tot op d'r rug die ze normaal altijd produceert
Lotte!
Noah!
pi_77978136
quote:
Op zondag 14 februari 2010 11:20 schreef Linda2205 het volgende:
Maar heeft ze daar nu nog zoveel last van als voor die tijd? En 2x in 2 weken is best ok toch? Lotte heeft ook al anderhalve week niet echt goed gepoept.. gewoon af en toe een beetje, maar niet meer van die luiers tot op d'r rug die ze normaal altijd produceert
nja ze poepte helemaal niet zelf. Alleen als we haar lactulose gaven. Maar nu geven we haar sinds twee weken dus 's avonds een slokje water en nu heeft ze al twee keer zelf gepoept, zonder lactulose. een hele vooruitgang dus tov eerst. En ze had er hiervoor wel altijd erg last van ja. Poep was ook altijd erg dik en hard.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77983931
Kind slacht rijstwafel

ik kon niet kiezen dus spam ze lekker allemaal











ze vond het heerlijk
in tegenstelling tot de peer waar ze echt van griezelde.
Ze heeft eerst op haar gemak die hele wafel zompig gesabbelt en daarna voorzichtig stukjes eraf geknabbeld. Het gros werkte ze er weer uit zoals op de laatste foto maar volgens mij heeft ze ook wel iets doorgeslikt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 14 februari 2010 @ 15:02:15 #154
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77984430
Ach wat een lekker snoetje is het toch. Ik zal binnenkort ook eens rijstwafels halen, in het boek van Kleintjes (geleend bij de bieb) wordt dat best vaak gebruikt als zetmeel-component in een maaltijd. Zo had ik er nog nooit over nagedacht, alleen als tussendoortje.

Trouwens Huup, zo te zien heb je uiteindelijk gewone 'grotemensenwafels' gekocht, of vergis ik me?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77984518
quote:
Op zondag 14 februari 2010 15:02 schreef Ca.ra het volgende:
Ach wat een lekker snoetje is het toch. Ik zal binnenkort ook eens rijstwafels halen, in het boek van Kleintjes (geleend bij de bieb) wordt dat best vaak gebruikt als zetmeel-component in een maaltijd. Zo had ik er nog nooit over nagedacht, alleen als tussendoortje.

Trouwens Huup, zo te zien heb je uiteindelijk gewone 'grotemensenwafels' gekocht, of vergis ik me?
nee hoor dat klopt
ik heb euroshopper rijstwafels gehaald. Omdat daar wel iets minder zout in zit dan in andere rijstwafels (minimaal hoor 0.2 tegenover 0.7). En omdat er verder hetzelfde inzit als in de verantwoorde biologische rijstwafels enzo. Dus i figured, voor die 23 cent...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77985163
Oh heerlijke foto's huup!
En die rooie wangen .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77985261
Amélie Wat een leuke foto's en wat is ze lekker bezig
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77989385
Amélie Lekker hoor

Timo is vandaag weer lekker bezig geweest met banaan, dat gaat erg goed Buiten banaan en mango gaat alles eigenlijk voor geen meter, hij stopt het soms wel in zn mond maar wordt heel snel heel ongeduldig.. We gaven het altijd al als hij geen honger had, dus dat was het probleem niet.. Maar ik ben heel blij dat die banaan zo goed ging We wisselen nu dus lekker af, rapley en gepureerd

Even een vraagje, komkommer, mag dat zo rauw of moet dat ook gekookt eigenlijk??
pi_77989429
Komkommer kan rauw
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 14:00:03 #160
5428 crew  miss_sly
pi_78055445
Amélietje Wat zit ze lekker te smullen!

Komkommer en tomaat mogen vanaf 6 maanden al rauw. Ik heb het eenkeer rauw gegeven en een keer gekookt (dikke plakken snijden, koken en dan de pitjes eruit duwen/snijden, krijg je ene leuk ringetje en goed vast te houden) en de gekookte variant leek ze toch lekkerder te vinden dan de rauwe. Wordt ook wat zachter dan.

Ik heb gisteren geluncht met mijn dochter
Gezellig samen aan tafel, zij een korstje brood om op te sabbelen en ik een paar boterhammetjes gesmeerd. Ze zat weer heerlijk te smullen, geweldig. Wat is het toch leuk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78074761
Leuk Miss zo samen lunchen. Ik eet idd 's middags ook tegelijk met Amélie. Vindt ze ook leuk om dan naar mij te kijken hoe ik mijn rijstwafel eet en dan zelf die van haar weer op te slobberen

Hier hadden we vanavond komkommer. Ze vond het geniaal! Het was koud want kwam uit de koelkast en dat vond ze wel wat.








net spareribs zo



zo. Excuus weer voor de spam het nieuwe is er vast snel genoeg af dan zal k geen foto's meer spammen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78075052
haha net spareribs, spam lekker verder, ik geniet net zo hard mee, wat een leukerd is het toch!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78075116
Ah Huup, die onderste. Wat een pretbekkie heeft ze daar!
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 21:28:12 #164
5428 crew  miss_sly
pi_78075477
Nou huup, hier veveelt het nog steeds niet, hoor ik geniet nog van iedere maaltijd samen. Ik zeg net nog tegen schaap: wat zat ze toch weer lekker te smullen he

En Amélietje mag je altijd spammen. Wat een lekker ding is het toch
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78076501
Chan, wat fijn dat banaan en mango in elk geval goed gaat! De rest volgt vast ook snel.
Miss, gezellig he, zo samen lunchen
Huup, spam lekker door! Amélie is zó cute Geweldige foto's weer. En fijn dat ze er zo van geniet.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78078948
Huup, dat bekkie heerlijk!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78079748
Amelie! Wat zit je lekker te smikkelen! Wat een scheetje is het toch, Huup!

De laatste week was Ko vooral bij mijn mijn vriend, en ik zag hem alleen om hem te voeden.
Dus vanavond zaten we alledrie aan tafel en Ko zat me toch lekker te eten! Ik was helemaal verbaasd, in de ene hand een soepstengel en in de andere een stuk banaan en dat afwisselen.
Ze hebben elke dag samen gegeten en uit een bekertje gedronken.

Vorige week was het vaak nog zo:



Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_78081796
Ko en Amelietje met d'r kleine knuistjes om die rijstewafel
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:35:02 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78082006
Vraagje, stopten jullie kinderen voor je aan rapley begon ook van alles in hun mond?
Hier niet nl. Sasha deed dat nooit en Oscar zie ik het ook nooit doen Ze rammelen en gooien het dan weg, maar sabbelen ho maar... Ik zie dat Rapley dus ook niet snel gebeuren hier eigenlijk.
***
pi_78082176
Esmee proeft alles wat binnen haar bereik ligt dus dat beloofd straks nog wat... Al gaan we niet alleen rapley doen maar een mix met gestaafmixerde hapjes. Werkte bij Linde ook prima
pi_78088355
Oh huups, meer spam is altijd welkom hoor Wat kijkt ze er gelukkig bij!

En Ko...niet zo lekker, zo'n banaantje?

BR, Lotte steekt alles in d'r mond. Knuffels, dr handen, spuugdoekjes. Als je dr handjes vast hebt buigt ze helemaal naar voren om aan je vingers te sabbelen
Lotte!
Noah!
pi_78088519
Kobus

BE hier wel, wat Linda zegt eigenlijk, werkelijk alles gaat erin als je niet oplet (hallo afstandsbediening en telefoon ) en ze buigt zich in onmogelijke hoeken om het voor elkaar te krijgen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78088738
BE, hier gaat ook veel het mondje in. Wel vaak even kijken wat het is, maar dan toch ook echt proeven. Gisteren probeerde ze haar slab op te eten, ik denk dat ze die reclame van olvarig heeft gezien ofzo ;-). "mmmmm katoen"
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:14:11 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78089098
Nou, zal binnenkort eens gaan kijken dan, mss dat hij het na een tijdje wel door krijgt, maar bij Sasha is het nooit een succes geweest. Ben benieuwd.
***
pi_78089680
Senna stopte wel veel in haar mond, maar nu is dat toch wel een stuk minder. Behalve als we haar in haar stoeltje aan tafel zetten, dan grijpen die handjes meteen naar hetgeen voor haar ligt en gaat het linea recta haar mond in.

BE, kan ook zijn dat als je aan tafel gaat zitten en zelf eet, Oscar het ook doet. Goed voorbeeld enzo
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78089740
Wij zaten gister aan tafel een boterham te eten, Iris in de stoel erbij met een stukje rijstewafel en ze zat echt heel geïnteresseerd te kijken hoe wij zaten te kauwen en dan ging ze dat een soort van nadoen .
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:44:57 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78089753
Hij kan nog helemaal niet goed genoeg zitten voor een kinderstoel vind ik...
Dus dat zou hooguit in de wipper zijn. Zolang hij niet zelf goed zit ga ik hem niet als een zoutzakje in de kinderstoel zetten.
***
pi_78089842
Ow nee, BE, zou ik ook niet doen, hoor. Senna zit echt heel goed en stevig, dus dat scheelt. Maar die is dan ook weer wat ouder, natuurlijk (wat klinkt dat raar over mijn baby )

In de wipper bij/op tafel misschien? Of een bumbo seat als je die hebt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78089879
Ohh Amélie wat ben je héérlijk komkommer aan het eten

Kobus lekker he, banaan Fijn dat hij de smaak echt te pakken krijgt

BE, Timo stopt echt álles in zn mond en zit overal continue op te kauwen en sabbelen, behalve zn eten, daar heeft hij vreemd genoeg in verhouding tot andere dingen bijzonder weinig interesse in.. Dus als ze dat wel doen zegt dat ook niet alles..

Gisteren ging de gepureerde peer erg goed, de volgende keer maar weer een stukje peer proberen
pi_78089979
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
Hij kan nog helemaal niet goed genoeg zitten voor een kinderstoel vind ik...
Dus dat zou hooguit in de wipper zijn. Zolang hij niet zelf goed zit ga ik hem niet als een zoutzakje in de kinderstoel zetten.
amélie kan ook nog niet heel goed zitten. Alleen als ik een handdoek om haar heen bouw, nouja dat is niet de bedoeling dus doen we het nog niet in de stoel. Hier gebruik ik dan maar de bumbo.

Overigens als ik zelf eet gaat er juist niets in haar mond maar zit ze met open mond te kijken hoe ik eet

Je kunt het proberen om Oscar een stuk te geven bijvoorbeeld twee stukjes wortel apart houden en de rest pureren ofzo?

Oh nog een kleine tip voor wie er wat aan heeft. Bij Euroland hebben ze kleine bakjes met deksel eraan vast en in het dekseltje zit een lepeltje vast. Ca.ra heeft er ook een kosten 1.50 voor 3 stuks en ik vind ze ideaal als meeneembakjes. Ik prop er nu de rijstwafels in maar kan me ook voorstellen dat je er andere dingen in mij kunt nemen ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78090025
Oh die foto's van Amélie en Kobus Amélie gaat er ook gelijk helemaal voor hè Huup? Wat zul je daar van genieten!

Is het al april?! Ik wil ook aan de slag met Isabeau!
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:48:11 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78091407
Euroland? Da's een nieuwe voor mij!
Ik was al zo jaloers op de Action.

Bedankt voor de tips. Ik zal binnenkort eens gaan kijken.
***
pi_78092277
Ohhhh die foto's... heerlijk om te zien hoe jullie, of eigenlijk jullie mupkes dat (eerste) echte voedsel beleven!

Wij zijn bij Lena afgelopen week begonnen. Ze proeft wat, ze likt wat en af en toe breekt er per ongeluk een stuk af en komt er wat binnen met vieze gezichten en als een ware dramaqueen (a.k.a mijn schoonmoeder ) kokhalzen. De rijstewafels weet ze heerlijk weg te sompen. Op de creche hadden ze haar gepureerde peer gegeven en had de leidster haar eigen stukje peer even op de tafel gelegd, een een kort onbewaakt ogenblik had Lena dat stuk in haar handen en dus in haar mond! Mijn kind kan da heus selluf

oh...as we speak vliegt er een stuk banaan met hoge snelheid tegen mn beeldscherm... Fijn Lena..met dank!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_78092626
Lena

BE haha ja euroland zit niet overal geloof ik het is echt zo'n meukzaak K heb even snel gespiekt, hij zit niet in jouw durp, ik ben nog aan het twijfelen of ik vanmiddag naar Rijswijk wil, als ik ga wil ik wel even kijken op zich hoor

Dit zijn ze:

er zat ook een blauwe bij maar die heeft Ca.ra nu. Er passen precies twee rijstwafels op elkaar in.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78092815
oehh wat een leuke bakjes Huup!!

Lena

BE, Tess zat, en zit, ook nog neit helemaal goed in de kinderstoel. Ze zakt steeds zelf onderuit. Als ik een handdoek ertussen stop gaat het beter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78105151
Banaan is niet goed uit het vuistje te eten, merkte we hier net.


Werd gepureerd en brak steeds af


Die lepel is ook interessant, mag ik het zelf doen?


Gimme more!

Uiteindelijk dus geprakt met een vorkje en met een lepeltje gegeven. Het was een succes
Lotte!
Noah!
pi_78115151
Lekker he Lotte!

Leuke bakjes Huup, hier in de buurt zit een euroland dus ik ga eens kijken.

BE, bij Ko duurde het best lang voor hij het door had. Vieze gezichten trekken, en net doen alsof we hem martelden ofzo.
Maar vanavond heeft hij gewoon een hele peer zitten opeten. Ben je druk aan het werk, heb je eindelijk een beetje tijd voor je baby, is het een veelvraatje geworden.

Dit was de vloer trouwens na de peer:

Dus er is best veel naar binnen gegaan.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:54:57 #188
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78178360
Hahahaha Oeke, die vloer, dat is hier dus ook na elke maaltijd. Een groot feest voor de hond, die dan na het eten mag komen snuffelen of ie er ook wat van lust
Niet mieten! Door gieten!
pi_78178718
oooh Lotte

en Oeke je vloer hahaha
bekend gezicht wel. hier wordt er eerst even vakkundig alles stukgesmeerd en geknepen en over het tafelblad uitgeveegd en daarna hop zo alles op de grond
meestal een teken dat we dr maar weer mee op houden haha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78179477
Huups, doe je nog een Amélietje?

En Oeks, je vloer Als het maar lekker was he
Lotte!
Noah!
pi_78179773
We hebben hier trouwens gister samen een soepstengel gegeten. Was ook een succes. En ze heeft de dag ervoor 2 stukjes broodkorst op, ook dat was erg lekker! Vandaag krijgt ze een rijstewafeltje.


Brood


Soepstengeltje

sorry dat ik zo kom spammen steeds hoor
Lotte!
Noah!
pi_78181343
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:17 schreef Linda2205 het volgende:
Huups, doe je nog een Amélietje?

En Oeks, je vloer Als het maar lekker was he


Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78181611
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:08 schreef huuphuup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


Lotte!
Noah!
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 20:01:05 #194
5428 crew  miss_sly
pi_78196595
zo zie je er uit na een paar lepeltjes yoghurt.



ze vond het heerlijk, pure yoghurt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78198690
haha, Senna! Vond je het niet heel erg zuur?
Lotte!
Noah!
pi_78199032
Senna lekker hoor

en Lotte aan de soepstengel ging dat een beetje?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:58:13 #197
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78199399
Oeke, fijn te lezen dat Ko het doorheeft! Duurde even, maar volgens mij is jouw home-made melk gewoon veuls te lekker

Miss_Sly, wat is Senna al een dame zeg! Lekker rode wangen! En dat haar, is dat een beetje rossig, of verbeeld ik me dat?

Meisje met broccoli en meisje met lepel, lekker is het allemaal!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_78199563
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:52 schreef huuphuup het volgende:
Senna lekker hoor

en Lotte aan de soepstengel ging dat een beetje?
Ja hoor



Ze kon echt echt op knagen af en toe, met dr kaakjes
Lotte!
Noah!
pi_78199925
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:00 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja hoor



Ze kon echt echt op knagen af en toe, met dr kaakjes

wat leuk!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78200741
Het wordt gewoon helemaal zompig, net als brood zeg maar.
De rijstewafel vanmiddag was ook een succes, ze zat er helemaal van te smakken.

Ze heeft wel een tijdje niet goed gepoept. Wel iedere keer een beetje (gister de eerste luier met stukjes ) maar niet meer zo'n lekkere luier vol, zoals ze vroegah deed. Zou dat komen door het vaste eten, dat ze moet wennen en dat het wat meer moeite kost om eruit te krijgen? Had namelijk wel het idee dat ze vandaag heel erg aan het persen was, maar ondanks herhaaldelijk temperaturen nav. prikjes, komt er niks..
Lotte!
Noah!
pi_78201281
Senna, lekker bekkie .

Iris heeft vanavond komkommer geproefd... althans in haar mond gestoken, gerild en er weer uit gehaald (en dan nog een paar keer op herhaling) . En toen ik een foto wilde maken liet ze de komkommer gauw op de grond vallen... tuttebel.
Ik heb haar eerst maar prutje gegeven (bloemkool met wortel) en daarna heeft ze lekker met de komkommer zitten stoeien, want anders heeft ze er dus echt geen geduld voor he...
Rijstewafeltjes krijgt ze ook best aardig weg.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78221451
Lotte Serieuze business, dat eten he?
Senna vond de yoghurt niet te zuur. Eerste hapje was even rillen, maar dat is met alles wat nieuw is, maar daarna vond ze het heerlijk en strekte telkens haar handje uit voor de volgend ehap

Basboussa, ze is idd wat rossig, maar dat ben ik ook een beetje, van mezelf.

Nijn, doe nog eens een fotootje van Iris! Mag ook zonder komkommer, hoor
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 21 februari 2010 @ 10:47:38 #203
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78257064
Even een praktische vraag: voor ons speelt het nog niet, maar we denken wel sterk aan de Rapley methode. Ik vraag me alleen af hoe jullie het praktisch doen met het KDV? Geven jullie dan wel geprakt fruit mee, bv.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator zondag 21 februari 2010 @ 11:00:57 #204
5428 crew  miss_sly
pi_78257244
Bij ons op het kdv wordt kv, fruit, vers warm eten en brood/rijstwafel vanuit het kdv zelf verstrekt. Daar wordt wel geprakt, wat me ook logisch lijkt gezien eht feit dat ze met 2 leidsters met een aantal kinderen tegelijk aan tafel zitten. Ziet er trouwens wel heel schattig uit, een halfronde tafel met een rij tripp trapps ervoor en twee leidsters erachter en dan de kindjes voeren maar dat terzijde, ik heb daar ook even over nagedacht, maar het leek me eigenlijk geen probleem als ze leert dat het ook anders kan. Op die manier hoeven wij haar geen geprakt eten van een lepel te leren eten, maar krijgt ze dat wel onder de knie. Ik heb wel tegen de leidsters verteld dat wij Rapleyen en ik zeg ook iedere woensdag (ze gaat maar 1 keer per week) wat ze wel of niet mag hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78257608
Takkembah, ik heb toen bij Mirte wel verteld dat we stukken aanboden thuis en in het begin prutjes meegegeven. Toen ze het beter door had heb ik het fruit wel in stukken meegegeven en ze verteld dat als ze haar stukken gaven dat ze haar echt in de kinderstoel moesten zetten en niet in de wipstoel ofzo. En dat als ze het niet zagen zitten ze het ook prima mochten pureren.
Ook erbij verteld dat ze af en toe zou gaan kokhalzen, maar dat ze dat vaak ook wel zelf weer oplostte.
Brood kreeg ze ook in repen mee en dat hebben ze haar volgens mij ook gewoon zo gegeven. In haar hand en niet stukjes in haar mond stoppen.

Ik zou kijken wat je zelf prettig vindt en wat de leidsters ervan vinden. Kijk als zij het niet zien zitten dan zou ik ze gewoon prutjes laten geven. Zien ze het wel zitten en zie jij het zitten dan kan je altijd voorstellen om stukken te geven.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 1 maart 2010 @ 18:32:20 #206
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78600811
Hier gaat het lekker met het eten
we waren gister in een restaurant (oma werd 80) en Amélie ging mee, dus ik had voor haar komkommer in repen gesneden en in een bakje meegenomen. Ging prima!

Vandaag wederom tomaat op het menu. Die vindt ze heerlijk ze slobbert ze helemaal uit en schraapt ze dan leeg met dr kaakjes haha. En dan komt er zo'n los zielig velletje weer naar buiten.











[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 01-03-2010 18:42:30 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78601164
Wat een supermooie dochter heb je, huuphuup!
  maandag 1 maart 2010 @ 18:44:02 #208
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78601275
wat lief! dankjewel
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78602971
Ow die laatse foto huup, zo leuk!

Toen mijn dochterlief zo klein was had ik nog nooit gehoord van rapley eten...

Ik had het wel leuk en goed gevonden denk ik, zij kreeg alles gepureerd of geprakt. (Wel vers gekookt though )
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_78604088
Amélie . Dat koppie alleen al is gewoon genieten!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78606514
Amelie! Mooi al dat rood en dan die prachtige blauwe ogen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_78609858
Wow, dat rood staat haar geweldig Huup! Mooi meiske hebben jullie.
pi_78614334
Hallo allemaal, ben begonnen met mezelf in te lezen. Mette is nu pas 4 maandjes dus heb nog eventjes. Maar pfoe wat een hoop info.
Even een vraagje aan jullie, heeft het nut om het boek van Stefan Kleintjes te kopen? Lees overal dat het ook erg vanuit de borstvoeding geschreven is. Ik geef geen borstvoeding meer en heb mn portie schuldigvoelen daarover wel gehad, heb dus niet echt zin in om daar een heel boek lang mee geconfronteerd te worden.
Las wel dat het ook met flesvoeding kan. Onze dochter krijgt flesvoeding op verzoek (ze regelt dat perfect zelf). Zijn er meer mensen hier die vanuit de flesvoeding met Rapley zijn begonnen.

Ik ga weer braaf verder lezen en hele leuke foto's en filmpjes kijken
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_78614791
Jahoor Wickie.
Tessie en Vicky geven ook flesvoeding, dat ik weet en Nijna ook dacht ik. En veel info uit dat boek kun je ook lezen op borstvoeding.com, zoals de lijst van welke producten wanneer mogen etc. Dan kun je wegklikken als je er genoeg van hebt.
Als je liever niet geconfronteerd wil worden met bv moet je dat boek maar niet kopen.
En voel je niet schuldig joh!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_78615334
Dank je Oeke. Het is niet dat ik er niks mee te maken wil hebben hoor
Ik moet nog een beetje leren filteren, soms grijpt het me gewoon. (het was niet mijn keuze te stoppen, wegens trombosebeen, erg vitaminetekort en leverproblemen was het niet meer verantwoord en de voeding die ik gaf niet toereikend. Erg jammer..)
Ik ga had het introductieschema al gevonden, ga daar nog wat verder zoeken.

En ik denk dat ik van de week gewoon even in de bieb het boek eerst rustig op mn gemakje ga bekijken. Vind een boek toch altijd wel fijn.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_78615747
Dat begreep ik wel uit je post hoor. Verdrietig dat je moest stoppen. En begrijpelijk dat je er dan liever niet mee geconfronteerd wordt. Het boek is fijn, en ik lees een beetje over de jubelteksten heen. Vooral het schema en de recepten gebruik ik. Het eerste deel van het boek, over bv, helemaal niet.

En de bieb is altijd goed om even te kijken of een boek je zal bevallen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 1 maart 2010 @ 22:49:29 #217
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78615999
Wickie ik heb het boek van Kleintjes verder niet gebruikt. Alleen de website uitgebreid doorgenomen en verder doe ik maar wat haha dat klinkt chaotischer dan het in de praktijk is hoor
Maar ik heb het zelf gewoon heel simpel benaderd, het introductieschema bekeken van wat wel al kan en wat nog even moet wachten en verder is het gewoon een kwestie van stukken aanbieden die ze makkelijk vast kan houden en erbij blijven. Of je kind borstvoeding of flesvoeding krijgt heeft er eigenlijk geen hol mee te maken. Kleintjes laat graag vallen hoe goed het wel niet is en blabla, maar puntje bij paaltje staat er ook gewoon op het boek en de site dat kindjes die de fles krijgen óók gewoon volgens rapley te eten kunnen krijgen.

Het enige wat je dan niet moet doen of willen (denk ik hoor! ik ben geen fv-expert) is het aantal flessen ineens in rap tempo af gaan bouwen ofzoiets. Maar aangezien je op verzoek voedt is dat dus geen probleem!
Gewoon doen, komt helemaal goed, kijk naar Graeme van Tessie, hoe die kan eten!
't is zo leuk
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 1 maart 2010 @ 22:50:22 #218
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78616051
god wat tik ik weer lekker chaotisch zeg
tijd voor bed. Sorry
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 2 maart 2010 @ 07:06:15 #219
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78623031
Thomas heeft in de tijd dat ik aan het afbouwen was ales door elkaar gehad: bv uit fles, fles, prutjes en stukjes. Gaat allemaal prima.
Qua boek ben ik het eens met Huup: de tweede helft is leuk om eens door te lezen, maar ik zou het er zelf niet voor kopen (heb m ook geleend van de bieb).
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_78623567
Ik vond het boek wel interessant om te lezen, maar idd erg gericht op borstvoeding.
Ik heb het wel gekocht, inmiddels uitgeleend. Maar het introductieschema staat ook op borstvoeding.com en dat hou ik ongeveer aan.
Bij Mirte hebben we echt alleen rapley gedaan de eerste tijd. Bij Iris is het op het moment meer prutjes met ook dingen uit de hand. Ze krijgt een fruithapje, maar dan geef ik haar wel een stuk appel van zuslief in haar hand, waar ze ook echt aan zit te knagen. En ik moet zeggen dat ze er beter raad mee weet dan Mirte op die leeftijd.

Het is toch een beetje zelf zoeken wat bij je past en wat bij je kind past. Ik ben daar bij Mirte veel te star in geweest, vooral voor mezelf denk ik. Wilde het zo graag "goed" doen, maar zoals we het nu doen geeft in elk geval mij meer rust en dat is ook heel wat waard.
Dus zoek wat bij je past, want ook combinatie van het eea gaat prima heb ik inmiddels ontdekt
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78624033
Ik geef Leander eigenlijk gewoon alles al. Ik kijk hoe ie er op reageert en aan de hand van dat krijgt ie het vaker of even nog niet!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78880165
Amelietje, lekkere smikkelaar

[ Bericht 50% gewijzigd door Vicky op 09-03-2010 20:03:22 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 8 maart 2010 @ 14:14:32 #223
100412 mefke79
komt goed!
pi_78888430
We zijn met Driekus (ook flesvoeding wickie) voorzichtig begonnen, maar het wil nog niet echt. Sabbelen aan een banaan en aan mango wil wel, maar alleen als wij het voor hem vasthouden en dat is niet echt de bedoeling. Toen maar eens gekeken wat olvarit doet, maar dat moet meneer al helemaal niet. Dus gisteren maar eens zelf een mango klein gemaakt in de blender. Gezorgd dat er nog flinke stukken in zaten, dus geen puree. En dat deed 't em, zomaar een half potje op. En dan heerlijk knoeien met stukjes die op zijn slabber beland waren, hup slabber en al in de mond, met handje stukjes van je slabber vissen, het werd een heerlijk zooitje.
Maar goed, hoe nu verder? Hij is nog vrij jong, zou het daaraan liggen? Want al het speelgoed gaat wel direct in de mond.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78889374
Lotte wil ook nog steeds alles voor dr neus gehouden hebben. En dan mn hand besturen. Gaat makkelijker dan dat glibberfruit, want brood en soepstengel kan ze wel zelf. Misschien kijken of Driekus dat wel "kan"?
Lotte!
Noah!
  maandag 8 maart 2010 @ 14:42:32 #225
100412 mefke79
komt goed!
pi_78889597
Hm, Linda dat is natuurlijk ook nog een idee. Ik zal eens kijken of ie rijstwafels lust, die kan je makkelijk vast houden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78889666
Rijstwafel ging hier ook goed de eerste keer Soepstengel en broodkorst waren wel een groter succes, maar daar breken ook geen bolletjes vanaf
Lotte!
Noah!
pi_78890195
Ik neem alvast een kijkje in dit topic, maar moet echt even kwijt dat ik de fotoreportages van Huup echt geweldig vind!! Wat een mooi meisje is Amélie zeg!!! Ik moest vooral erg lachen om de 'spare-rib-foto'!
  maandag 8 maart 2010 @ 19:15:05 #228
100412 mefke79
komt goed!
pi_78901860
Linda, bedankt voor de tip! De rijstwafel is inmiddels al soldaat gemaakt. Beetje dan he, niet een hele halve rijstwafel...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 8 maart 2010 @ 19:22:16 #229
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78902267
NieuweUser dankjewel
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:15 schreef mefke79 het volgende:
Linda, bedankt voor de tip! De rijstwafel is inmiddels al soldaat gemaakt. Beetje dan he, niet een hele halve rijstwafel...
hier gaat er ook nog geen hele halve in hoor, maar ze vindt het geweldig om eraan te sabbelen en af en toe een stukje af te bijten enzo. En zo'n halve kan ze precies mooi vasthouden zonder dat het te pieterig wordt als ze een stuk afbijt. Dus zit ze hier vaak met twee halfjes in de hand haha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78902673
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:15 schreef mefke79 het volgende:
Linda, bedankt voor de tip! De rijstwafel is inmiddels al soldaat gemaakt. Beetje dan he, niet een hele halve rijstwafel...
Waar blijven de foto's? Was het inderdaad te glibberig zeker?
Lotte!
Noah!
pi_78902906
Wat een ontzettend leuke foto's! Het lijkt me zo'n leuke periode

Huup waar heb je dat Totoro slabbetje vandaan?!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 8 maart 2010 @ 19:42:07 #232
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78903313
Twinkly die slabber komt uit Japan die heeft een vriend vorig jaar voor ons meegebracht. Mijn vriend is nu in japan ik kan wel vragen aan hem of hij kan kijken voor eentje maar ik heb geen idee wat ze kosten.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78903505
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:42 schreef huuphuup het volgende:
Twinkly die slabber komt uit Japan die heeft een vriend vorig jaar voor ons meegebracht. Mijn vriend is nu in japan ik kan wel vragen aan hem of hij kan kijken voor eentje maar ik heb geen idee wat ze kosten.
waaaaaaaaah!!! Dat vind ik leuk en lief!
Wat verleidelijk om dan alles van Totoro te gaan kopen
hoe gaat het met zijn stofjesjacht?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 8 maart 2010 @ 19:46:13 #234
100412 mefke79
komt goed!
pi_78903532
We hebben geen foto gemaakt ik word al moe als ik aan de trap denk en het fototoestel ligt boven. Maar goed gekeurd is het zeker, dus er komt een volgende keer en die zet ik dan op de foto.
Oja, zelf gemaakt prakje mango, hoe lang kan je dat bewaren? Ik heb het gisteravond gemaakt en het staat nu in de koelkast.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78903685
vast wel een dagje toch? als het afgedekt in de koelkast staat? en ik ga wachten op de foto's
Lotte!
Noah!
  maandag 8 maart 2010 @ 19:50:40 #236
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78903730
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:45 schreef Twinkly het volgende:

[..]

waaaaaaaaah!!! Dat vind ik leuk en lief!
Wat verleidelijk om dan alles van Totoro te gaan kopen
hoe gaat het met zijn stofjesjacht?
mja hij zit op een of ander eiland dus ik weet niet of ze dat soort prulletjes daar hebben. Maar ik vraag hem wel of ie wil kijken. Ik wil er ook wel nog een
hij gaat morgen op jurkjesjacht
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78904397
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

mja hij zit op een of ander eiland dus ik weet niet of ze dat soort prulletjes daar hebben. Maar ik vraag hem wel of ie wil kijken. Ik wil er ook wel nog een
hij gaat morgen op jurkjesjacht
Jij hebt een leuke Lief
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:51:49 #238
100412 mefke79
komt goed!
pi_78930763
Driekus en de rijstwafel, poging 2

Hm, wat is dit?

Met mama's hulp

Toch wel lekker

Helaas verdween de wafel na deze fotosessie overal maar niet in zijn mond.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78931776
Leuke foto's weer allemaaal!

Al het eten wat Graeme vasthoud, gooit ie tegenwoordig gelijk op de grond. Behalve broodkorstjes (nou ja, die soms ook). Als ik een stukje op een lepeltje doe, dan eet ie het wel. Raar kind
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78931881
Die foto's..

Hier krijg ik haar maar niet aan een lepel.. zelfs aardappelpuree gaat met het handje.
En in de andere hand heeft ze dus de lepel vast die ze wel na elke hap in haar mond doet
pi_78932638
Ahw Pvoess, dat is wel heel cute
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78942946
Driekus, lekker

Pvoesss, dat klinkt wel schattig
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:50:06 #243
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78948841
Driekus! omnomnomnom!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:06:26 #244
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_78973073
Driekus, wat ben jij een poepie zeg

En Huup, die schoonheid van jou zit ook weer heerlijk te smikkelen.
Niet mieten! Door gieten!
pi_80017382
Isabeau heeft geen interesse en mikt alles op de grond
pi_80017728
Over 3 weekjes gaan we beginnen
Ben zo benieuwd wat Mette met voedsel gaat doen.

Wat gaven jullie voor het eerst?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_80017850

Dit


En dat was ook gelijk de enige keer dat ze er interesse in toonde
Maar dat komt nog wel toch? TOCH??
pi_80018112
Vast wel sorbootje! De foto's zijn leuk in ieder geval
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80019572
Sorbo, leuke foto! En die interesse komt vast wel weer!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80031812
Leuke foto Sorbo
pi_80032013
Aahw Cute!
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 11:44:00 #252
5428 crew  miss_sly
pi_80037412
Isabeautje

Wanneer mogen kindjes dingen als olijven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80038629
Baby's gaan gevarieerder eten. En omdat het leuk is, ontwikkelen ze bij deze methode een grotere variatie aan smaak. Sommige van de baby's uit dit onderzoek aten op de leeftijd van negen maanden ansjovis en olijven. Voedsel weigeren komt zelden voor en uit eten gaan is makkelijker.

Dit staat op Borstvoedings.com HIER
  woensdag 7 april 2010 @ 12:30:19 #254
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80038948
Zijn olijven niet heel zout dan?
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 15:20:07 #255
5428 crew  miss_sly
pi_80044843
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:30 schreef Stiemie het volgende:
Zijn olijven niet heel zout dan?
Nou, ik maak dus wel eens een spruitjesstamppot met daarin ook olijven. Ze mag dus alles hebben uit die stamppot, alleen olijven wist ik niet. Dus had ik het laatst voor haar maar wat zonder olijven gedaan, maar het is veel gemakkelijker als ze gewoon mee-eet, want alles wat er verder in zit mag ze wel hebben

Thanks pvoess!
Ik hou in grote lijnen het voedselintroductieschema van Stefan Kleintjes aan, maar daarin werden olijven volgens mij dus niet apart genoemd. Vandaar mijn vraag
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 april 2010 @ 15:28:15 #256
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80045144
Ah zo bedoel je. Ik dacht zeg maar aan een soort snack-olijf en die zijn altijd zo zout vandaar.

Eten van Esmee is nog steeds niet om over naar huis te schrijven... Nou is ze natuurlijk ook weer een week ziek geweest. Moet zeggen dat ik er zelf ook steeds minder lol in begin te krijgen na een maand hapjes maken en alles na 1 minuut weg kunnen gooien/ van de vloer kunnen schrapen. Bij Linde was dat toch wel heel anders hoor, die maalde alles gewoon weg wat je in haar mond stopte
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 15:39:45 #257
5428 crew  miss_sly
pi_80045559
Ik maak ook geen hapjes. Ik kijk wat wij eten, haal daar uit wat voor haar te doen is, en kook dat indien nodig in een apart pannetje. Als het voor haar niet te eten is (patat ofzo) dan zorg ik dat ik iets van worteltjes en/of broccoli en/of paprika ofzo heb en aardappeltjes/rijst en doe dat in een pannetje. Dat krijgt ze op een bordje voorgezet en daar mag ze zo lang wij eten mee doen wat ze wil Soms gaat er best wat naar binnen, vaak moeten we heel wat van de grond opruimen Maar ze probeert wel echt alles, dat vind ik wel heel leuk!

Gisteren hadden we gebakken aardappeltjes (in boter, we hebben geen frituur), dus heb ik die een paar gegeven. Dat vond ze lekkerder dan gewoon gekookte aardappel
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 april 2010 @ 16:00:21 #258
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80046339
Ja maar zover zijn wij nog laaaaaaang niet. Hier proberen we nog steeds om na die ene geslaagde poging meer dan 3 happen fruit naar binnen te krijgen
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 16:03:39 #259
5428 crew  miss_sly
pi_80046489
ow ja, dat lag moeilijker met Esmee vanwege die korrels he

Werkt het niet om haar de regie te geven en gewoon wat aan te bieden en te kijken wat ze ermee doet, zonder te kijke of ze ook werkelijk iets binnenkrijgt? Min of meer spelenderwijs, tegelijk met jullie aan tafel enzo?

Senna eet heir dus ook pasta pesto mee, dat vindt ze heerlijk. Ik heb ook een lekker, simpel recept van pasta met tonijn en ansjovis, dat kan ik dus ook best eens gaan proberen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 april 2010 @ 16:08:56 #260
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80046729
We geven met een lepeltje of laten haar zelf wat klooien met iets dat we toevallig eten (worteltje, broccoli, broodkorstje) maar er verdwijnt gewoon echt NIKS in dat kleine mondje...

O ja ik zag dat ze bij Dirx een kommetje met losse placement met zuignap in de aanbieding hadden. Die hebben we bij Linde gebruikt. Echt een ideaal ding! Scheelt heel veel bakjes oppakken
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 16:13:32 #261
5428 crew  miss_sly
pi_80046933
Ow, dat is handig!
maar wij hebben geen Dirx in de buurt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80047015
Isabeau! Komt goed hoor, alhoewel die broccoli roosjes hier nog steeds geen feest zijn. De stam, geschild en gekookt wel trouwens.

Gek he, zo'n verschil tussen je kindjes, Stiemie. Hopelijk krijgt ze gauw de smaak te pakken.

Ik was ook benieuwd naar olijven, Miss, laatst wel een halve aangeboden maar dat was op een dag dat niets interessant was. Nouja.
Pasta pesto klinkt wel goed. Maak je zelf de pesto?

Het eten gaat hier heel goed, steeds beter eigenlijk. We doen het op dezelfde manier als Miss Sly eigenlijk. En soms maak ik iets uit het boek van Stephan Kleintjes maar daar taalt hij nog niet echt naar.
Rijstewafel met zelfgemaakt humus of doperwtjesprut worden met een combinatie van argwaan en plezier verwelkomd.

Ik heb er wel even over getwijfeld omdat hij op een gegeven moment alles op de grond gooide, maar ben toch blij dat dat vanzelf weer recht trok.
Boterhammen gaan steeds beter en groenten ook. Eigenlijk zijn we heel blij met hoe het gaat.
Hij vind het steeds leuker en wil echt steeds meer proberen en met ons mee eten.

En netjes eten gaat ook steeds beter!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 20:50:52 #263
5428 crew  miss_sly
pi_80058720
Kijk hem daar nu zitten Grote kerel!

wij gaan ook gewoon door op deze weg, hoor. Al was het maar omdat mevrouw geen potjes met een lepeltje wil Wel eens geprobeerd, omdat het op een ander soms gewoon handiger is, maar ze wil het zelluf doen!
Wel lastig met bijvoorbeeld rijst. Hoe doen jullie dat? Vandaag hadden we dus ook oa rijst, maar dat krijg ik er met een lepeltje niet in. Dus gaat ze met haar handjes in het bergje rijst grijpen, brengt het wel naar haar mond, maar natuurlijk gaat er heeeeel veel naast Enige dat met de lepel mag, is yoghurt, gelukkig!

En wat ze erg lekker vindt: mandarijn! Maandag meegenomen naar mijn zus, gemakkelijk te geven, dacht ik. Nou, dat ging er wel in, ze had zo een hele mandarijn op
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 20:52:03 #264
5428 crew  miss_sly
pi_80058804
ow ja oeke, geen zelfgemaakte pesto. nog geen goed recept van. Ik hou me aanbevolen voor een fijn recept voor rode pesto.

De pasta pesto is met tonijn. Ik haal dan een aantal penne-stukjes eruit, veeg die een beetje schoon zodat ze niet teveel tonijn en pesto binnenkrijgt. Vindt ze heerlijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80060420
En Senna zelf het lepeltje vast laten houden Miss, zou dat helpen? Dan kan jij eventueel met het uiteinde nog een beetje sturen. Gaat hier heel goed
Lotte!
Noah!
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 21:27:14 #266
5428 crew  miss_sly
pi_80060778
Maar de rijst erop krijgen dan, hoe doe je dat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80062215
Hier is het ook zelluf doen. De truuk met een eigen lepel en eten op een lepel van mij werd niet gewaardeerd. Alleen als het yoghurt is.

Aha, ik vroeg me al af hoe je dat deed met die pasta. Iets dergelijks deden we laatst ook bij de Surinamer.
We hadden gado gado besteld en Ko kreeg een stuk kousenband zonder saus, ik heb nog nooit iets groens zo rap naar binnen zien gaan.

De rijst op een lepel, daar kom ik ook niet uit. Dat valt allemaal zo zijn romper in. Misschien iets te gaar koken zodat het kleverig wordt?
Ik had vandaag couscous gemaakt, en die was vrij kleverig, ik dacht er evt balletjes van te rollen.
Maar meneer sliep tijdens het eten. Zijn ritme is aan het veranderen. Dus morgen maar als lunch.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 21:53:38 #268
5428 crew  miss_sly
pi_80062453
Ko en Senna lijken wel een beetje op elkaar

Er is ook kleefrijst, toch? Is dat speciale rijst, of rijst op een speciale manier bereid? Dat lijkt me namelijk wel handig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80062769
Ja, er is ook kleefrijst, heb ik 1 keer gegeten bij de vriendin van mijn vader. Kon je echt balletjes van rollen.
Maar misschien is dat iets te kleverig, wat slikken betreft.
Iig heeft mijn zusje het een keer gekocht bij de ITjings op de Albert Cuyp.
Het zijn speciale korrels, maar de bereidingswijze is verder volgens mij hetzelfde. Alhoewel, volgens mij had ze het gestoomd ofzo.

Volgens mij lijken ze inderdaad een beetje op elkaar!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80071832
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:27 schreef miss_sly het volgende:
Maar de rijst erop krijgen dan, hoe doe je dat?
gewoon opscheppen? Of denk ik nou te makkelijk?

Wij doen het zo:
Ik schep op, hou de lepel recht voor dr, Lotte pakt het steeltje, ik hou het uiteinde vast en we doen het dan samen in dr mondje. Dan frut ik die lepel uit dr hand en dan begint het opnieuw
Lotte!
Noah!
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 09:39:11 #271
5428 crew  miss_sly
pi_80073325
Met yoghurt doen wij het ook zo, en dat werkt prima. Met rijst lukt dat gewoon niet, dan negeert ze de lepel volledig of doet haar mond niet open of probeert de lepel uit mijn handen te trekken. Geen succes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80073467
Rijst lukt hier ook echt niet. De lepel gaat erin, maar zodra hij het voelt met zijn lippen wordt de lepel weer naar buiten gewerkt met tong of handjes.
Ik heb vaak het gevoel dat het met structuur te maken heeft. Korreltjes? Bah! Broccoliroosjes zijn ook heel vies. Zelfde soort structuur.
Terwijl peen, broccolisteeltjes, pastinaak, aardappel etc wel lekker zijn.

En op een lepeltje lukt tot nu toe alleen yoghurt en vitamine D echt goed.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 09:53:11 #273
5428 crew  miss_sly
pi_80073603
ow ja, vitamine D gaan hier ook prima

maar de rijst an sich wil ze wel, want ze heeft gisteren echt geprobeerd handjes vol rijst in haar mondje te proppen, maar natuuriljk valt het meeste er dan langs en heeft ze uiteindelijk maar een paar korreltjes gegeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80215792
Rijstwafels


nomnomnomnom...


...nomnomnomnom...


...nomnomnomnomnomnomnom...


...nomnomnomnomnomnomnomnomnom....
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 09:53:34 #275
5428 crew  miss_sly
pi_80216209
Isabeau lekker aan de rijstwafels
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80216362
Leuk is dat, met een rijstwafeltje worden onze kinderen allemaal van die lieve baby-eekhoorntjes!
Knabbel knabbel knabbel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80216813
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:58 schreef oeke het volgende:
Leuk is dat, met een rijstwafeltje worden onze kinderen allemaal van die lieve baby-eekhoorntjes!
Knabbel knabbel knabbel.


Isabeau lekker aan de knabbel
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80217255
Lekker he Isabeau
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80400081
Isabeautje. Heo gaat het met eten, Sorbo?

Ons Boon Collectortje nog maar eens.



[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 16-04-2010 21:31:50 ]
pi_80423436
hihi wel een heel schattige boon collector

Niels heeft vandaag banaan geproeft! Hij begon enthousiast maar na een tijdje wilde hij de banaan niet meer aanraken en trok hele vieze gezichten

Ik heb je Picasa skillz nageaapt Serpente
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator zaterdag 17 april 2010 @ 19:23:44 #281
5428 crew  miss_sly
pi_80426386
Lente en Niels Wat leuk zo, die foto's!

Hier hadden we een hit vandaag: gestoomde appel (thanks Stiemie!). De eerste helft ging vanochtend op bij het fruitmoment. De tweede helft had ik geprakt en gedeeltelijk als appelmoes bij de worteltjes gegeven (succes!) en het laatste restje als extraatje in de yoghurt...smullen geblazen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:50:17 #282
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80427228
Kijk lekker gegeten dus Senna!

En leuk die collages van Lente en Niels Wat smullen die al zeg. Hier gaat er nog steeds niets anders in dan liga Ik geef regelmatig een halve rijstewafel (die blijft ze alleen maar om en om aan beide zijdes bekijken alsof ze geen ideeeee heeft wat je daar nou mee kan. "Moet ik misschien ergens op een knopje drukken mama?") en ze krijgt ook sinds donderdag een stukje brood met korst, maar da wordt alleen heel fanatiek weggegooit. Zal ze ooit echt gaan eten? O ja er is ook goed nieuws want we zijn helemaal van de reflux-korrels af We hebben steeds een korreltje minder gedaan tot er niks meer overwas
pi_80427635
Ohh wat fijn dat Esmee geen medicijnen meer nodig heeft!
Hier ging er ook niets in hoor, het was de eerste keer en hij werkte alles met een vies gezicht weer uit zijn mond
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80427987
Mama wat doe je me aan?!







<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80429919
Lente en Niels! Wat heerlijk aan de hap! Of niet.

Zo gezellig, samen eten met je kindje.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80434469
Prachtige foto's ik dacht even dat ik naar Amélie zat te kijken maar het is Isabeau
Eind mei / begin juni gaan wij ook beginnen, dus ik lees lekker met jullie mee
pi_80442891
Niels heeft net weer banaan gehad en nu ook peer die ik eventjes in de magnetron had gedaan. Hij vond het lekker! Van beide heeft hij stukken afgebeten en volgens mij ook wel wat ingeslikt. Hij vond het ook heel leuk om de banaan over de tafel uit te smeren De peer heb ik helpen vasthouden, die was veel te glibberig, en dan bracht hij mijn hand met peer naar zijn mond en ging er keihard op zuigen

Oh en vannacht had hij rijstwafelpoep
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80443384
Die Niels.

Wij beginnen halverwege mei.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80443823
Leuk Claudia! Ik ben heel benieuwd naar Ivan's eetavonturen!

Banaan


Eeeew er zit een stukje in mijn mond


Hmm, toch wel lekker


Peer


Slurplebberslurp


Dit is geen ondergesmeerde tafel, dit is kunst
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80461187
We hadden ook nog filmpjes van de eerste keer Rapley van gisteren

Bekijk deze YouTube-video





Hij heeft vanavond gestoomde broccoli, aubergine en courgette geproeft. Broccoli vond hij vreselijk, hij rilde ervan, ik denk door de structuur. Aan de aubergine en courgette heeft hij enthousiast gesabbeld, dat vond hij echt lekker.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80469939
Oh, even een schaamteloze tvp... deels om te genieten van de leuke foto's en bijhorende kindjes en deels om alvast bij te lezen over Rapley... Mij lijkt het wel wat maar mijn man is meer van de "kijk-nou-hoe-leuk-die-potjes-zijn"... Nou ja, anders doen we gewoon een beetje van allebei. Bij het kdv zal ze ook gewoon prutje krijgen gok ik (moet ik nog even naar informeren tegen die tijd).
pi_80539982
Smakelijk eten voor Niels en Miss Boon Collector en Isabeau

We gaan dit weekend beginnen
Vind het wel moeilijk te beslissen waarmee. Is groente beter als eerste of maakt niet uit (lees tegenstrijdige verhalen over beginnen met of groente of fruit)

[ Bericht 2% gewijzigd door wickie op 20-04-2010 22:53:04 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_80540116
Wickie, wij zijn met fruit begonnen (mango, peer, pruim, banaan, mandarijn), maar groente vind ze ook lekker! Fruit kan je d'r bijna niet genoeg geven, maar groente gaat ook altijd tot de laatste hap op hoor
Lotte!
Noah!
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 23:20:30 #294
5428 crew  miss_sly
pi_80543479
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:10 schreef wickie het volgende:
Smakelijk eten voor Niels en Miss Boon Collector en Isabeau

We gaan dit weekend beginnen
Vind het wel moeilijk te beslissen waarmee. Is groente beter als eerste of maakt niet uit (lees tegenstrijdige verhalen over beginnen met of groente of fruit)
Hier http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html is een artikel over voedselintroductie en een voorzichtig introductieschema.

Succes en veel plezier
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80550935
Wij zijn juist met groente begonnen (broccoli). Het leek me dat na lekker zoet fruit de smaak van groente misschien tegen zou vallen ofzo. Maar volgens mij valt dat ook allemaal wel mee, hij vind nu bijna alles lekker, dus ik denk dat het niet heel veel uitmaakt.
Broccoli kan een baby wel heel makkelijk vasthouden, dus dat ging in het begin ook wel het fijnst trouwens.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80676733
Nou... dat was een belevenis vandaag
We begonnen eind ochtend met een stukkie banaan. Na fanatiek speel begin, ging het stukje richting mond... dat was geen succes. Ze werd boos en wilde niks van de banaan weten.

's Middags hebben we haar een stuk rijstenwafel gegeven. Ook daar begon ze fanatiek aan, de smaak ervan vond ze wel ok want ze ging door, maar toen braken er stukjes af die in haar mond bleven. Die werden al kokhalsend naar buiten gewerkt. Door het kokhalsen ging ze overgeven en toen dramatisch huilen/brullen. Toen zijn we maar gestopt.

Nou is ze al 2 dagen uit haar hum, dus dat werkt ook niet echt mee. Misschien niet de beste dag om mee te beginnen. Morgen doen we weer een poging en anders gaan we woensdag weer verder.
We blijven rustig proberen, alles op haar tijd en ritme

Maar we hebben natuurlijk foto's gemaakt.




Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_80695623

Mevroi de directeur rookt een sigaartje
pi_80709830
Isabeautje rookt boontjes

Vandaag hadden we peer op het programma, ze ging gelukkig niet heel hard huilen of overgeven deze keer. Er werd geproefd en af toe kwam er een stukje in haar mond. Dit werd er al kokhalzend elke keer uit gewerkt.
Maar ze proeft en heeft interesse ervoor
Ooit komt het goed...
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_80727563
quote:
Op zondag 25 april 2010 15:23 schreef Sorbootje het volgende:
[ afbeelding ]
Mevroi de directeur rookt een sigaartje
  maandag 26 april 2010 @ 19:04:36 #300
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80736870
Het resultaat tot nu toe:


  • Peer
  • Appel
  • Banaan
  • Broccoli
  • Mango
  • Rijstewafel
  • Sperzieboon ging redelijk (lekker zelf op kluiven )

    En Liga leg je op tafel en die is weggegrist voor je er erg in hebt

    Kortom er zit nog niet echt schot in de zaak...
  • pi_80740441
    Veel sperziebonen dus
    Mama van 2 lieve meiden :)
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')