abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:18:37 #276
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80374864
miss-sly, dat valt reuze mee! zie het haaktopic, alwaar je volop hulp & tips kunt krijgen.
in de haak.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:31:00 #277
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80375321
haken is makkie! Ik kan het ook inmiddels, en ik was er altijd bang voor
I`m not weird. I`m limited edition.
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:42:32 #278
5428 crew  miss_sly
pi_80375715
Ik ben niet zo'n creatieveling, en het feit dat het Stiemie (die toch hele mooie dingen kan maken en zelfs met de hand mooi kan naaien) niet lukt om het onder de knie te krijgen, doet mij het ergste vermoeden. Maar misschien moet ik het een keertje proberen op te pakken, kijken of ik onvermoede talenten heb in die richting
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:47:44 #279
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80375905
oké, dumbass vraag.
ik heb een youtubje gezien hoe een bloem te haken, en ik denk dat ik dat kan. Máár... waar koop ik goeiekope haaknaald + wol?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:54:23 #280
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80376185
Wibra
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:05:24 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80376605
nee, ik vind de haaknaalden van de wibra echt heel erg vervelend. hun maatvoering komt ook niet overeen met die van andere haaknaalden, dus dan denk je een 4mm naald te hebben, blijkt die veel dunner te zijn!

ik zou 'm echt liever ergens anders aanschaffen buuv! wol kan daar best, maar ook daarvoor zou ik eerder naar je breiwinkelvriendin gaan. (bovendien is katoen ook prettig om mee te haken, of een mengsel van katoen of wol met acryl, bijvoorbeeld).
in de haak.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:08:16 #282
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80376703
Hmmm, ik zal ff in de webshop neuzen dan. En wat is een beetje een gemiddelde naald? 5? of beter 4?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_80376792
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:08 schreef debuurvrouw het volgende:
Hmmm, ik zal ff in de webshop neuzen dan. En wat is een beetje een gemiddelde naald? 5? of beter 4?
ik haak graag met een 3,5 en met Cataniakatoen

Ik heb een pinquin gemaakt


♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 11:11:34 #284
5428 crew  miss_sly
pi_80376812
buuf, doe dat filmpje eens delen...of een linkje aan me pm-en
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:13:35 #285
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_80376871
Debuurvrouw, als je nou eens bij me langskomt, krijg je van mij een paar lekkere bollen haakspul. Ik kom óm in de bollen. En haaknaald is afhankelijk van met welke dikte van draad je haakt. Zie etiket.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:16:09 #286
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80376956
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:13 schreef Spuuglokje het volgende:
Debuurvrouw, als je nou eens bij me langskomt, krijg je van mij een paar lekkere bollen haakspul. Ik kom óm in de bollen. En haaknaald is afhankelijk van met welke dikte van draad je haakt. Zie etiket.
Deal!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:27:30 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80377365
ik ben nu een tas aan het maken, voor een vriendin. beginnetje:
in de haak.
pi_80384969
Weet iemand nog een leuk webadresje voor gezellig tricot voor kinders...?
Ik heb wel wat uitgezocht nu, maar ik vind het op het randje qua truttig. Maar goed, kind was ermee in haar sas, dus ik ga er wel mee aan de knutsel en dan zien we wl of het wat is... maar toch...
Maar eerst ga ik de dingetjes afmaken aan het bloesjesgevalletje die ik af kan maken, anders heb ik straks 100 projectjes naast elkaar liggen, dat gaat niet werken mezelf kennende...
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:24:04 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80391715
wat bedoel je met tricot?
in de haak.
pi_80392729
Nijna dat is echt lastig te vinden idd terwijl kleding in de winkel er vrijwel altijd van gemaakt is (alhoewel ik op de markt nog neit gezocht heb). Ik weet alleen dat ze hier roze gestreepte tricot verkopen die je ook voor kinderkleding kunt gebruiken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80395717
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik haak graag met een 3,5 en met Cataniakatoen

Ik heb een pinquin gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een leuk ding!

En Oeke, geweldig bloesje! Mooi zonnehoedje ook. Ik vind het zo leuk dat je zulke mooie, unieke kleding voor je zoon maakt. Ik kan er zelf niets van en ik heb ook niet een sterke behoefte om het te leren - ik heb het al druk genoeg met andere dingen - maar de liefde waarmee je kleding voor Ko maakt doet me denken aan de kleding die mijn moeder voor me maakte en hoe dol ik daarop was. Ik heb jarenlang met een te kleine gebreide Pink Panther-trui gelopen omdat ik er geen afstand van kon doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80397859
Trui, van dat rekkende stof.

Twinkly, ik ben nog niet zo bedreven in het naaien dat ik strepen aandurf . Dan valt het gelijk zo op als het scheef is ... Streepjes kon ik op de markt ook nog wel vinden al was het niet veel.
En effen lukt ook nog wel, bedacht later dat ik dat natuurlijk ook best zelf op kan leuken met een applicatie of van die lintjes/bandjes e.d.
Nou ja, wie weet...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80397874
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij krijgen na twee nichtjes nu een neefje [ afbeelding ] en ik heb daarom een muziekdoosje van vilt gemaakt. Er moet alleen nog in het blauw de naam rechts onderin. Maar die weet ik pas over 19 weken

Ik vind het zo leuk dat ik er meer ga maken

[ afbeelding ]
Heb je ergens een muziekdoosje uitgesloopt of heb je die los gekocht? In het laatste geval: waar koop je zoiets?
pi_80398072
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:26 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Heb je ergens een muziekdoosje uitgesloopt of heb je die los gekocht? In het laatste geval: waar koop je zoiets?
Ik heb er over gedacht wel ja.

Maar je blijkt ze op internet te kunnen kopen. Google maar eens.
Maar ik heb 'm hier vandaan http://www.handwerkateliersari.nl/index.php?shop=1&shopcatID=38
Deze dame zit in mijn woonplaats dus ik ben ze zelf gaan halen maar haar prijs is de goedkoopste die ik tegen kwam op het web en ze vertelde dat ze door de brievenbus kunnen en ze dan maar ¤1,76 verzendkosten rekent.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_80398415
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik heb er over gedacht wel ja.

Maar je blijkt ze op internet te kunnen kopen. Google maar eens.
Maar ik heb 'm hier vandaan http://www.handwerkateliersari.nl/index.php?shop=1&shopcatID=38
Deze dame zit in mijn woonplaats dus ik ben ze zelf gaan halen maar haar prijs is de goedkoopste die ik tegen kwam op het web en ze vertelde dat ze door de brievenbus kunnen en ze dan maar ¤1,76 verzendkosten rekent.
Fantastisch! Dank je
Ik heb al eens gezocht, maar kennelijk niet goed, want ik kon echt niets vinden

En gebruik je iets van fiberfill als vulling dan?
pi_80398849
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:38 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Fantastisch! Dank je
Ik heb al eens gezocht, maar kennelijk niet goed, want ik kon echt niets vinden

En gebruik je iets van fiberfill als vulling dan?
Ja
Ik heb bij de hema bij het naaigerei een zak met de titel vulmateriaal gekocht. 500 gram voor ¤5,-. 100% polyester.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_80399187
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja
Ik heb bij de hema bij het naaigerei een zak met de titel vulmateriaal gekocht. 500 gram voor ¤5,-. 100% polyester.
Heb nog een zak liggen, maar bedankt

Lijkt me erg leuk om zo'n ding te maken. Maar eerst maar eens een boxkleed maken
pi_80399298
Ik ben benieuwd maar eerst je boxkleed. Succes en wel spammen als het allemaal af is
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_80399553
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben benieuwd maar eerst je boxkleed. Succes en wel spammen als het allemaal af is
Ik heb zooooooooooooveel leuke ideeen, maar het komt er zelden van het ook echt te maken
Maar dat boxbleed moet echt, dus als dat af is zal ik het zeker posten
pi_80401610
Leuk al die haaksels! Ik was er dus ook mee begonnen, maar ik vind het vooralsnog niet echt heel leuk. Geef mij maar een naaimachien!

Claudia, wat lief dat je dat zegt.
Ja, het is mijn passie en onderdeel van mijn werk. In de tijden dat ik geen werk heb, doe ik toch graag wat om ermee bezig te blijven. Zo kan ik nieuwe technieken uitproberen etc.

Oja en dit gebeurt er als je Kobus tegenwoordig hoedjes op zet, ook al heb je er nog zo je best op gedaan:

[ Bericht 12% gewijzigd door oeke op 17-04-2010 12:40:04 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')