abonnement Unibet Coolblue
pi_77544337
We hebben een reeks te pakken

Onze weledele heerser en leider van FOK!, user de_boswachter opende een tijd terug het eerste deel van een schijbaar populaire onderwerp;

Deel 1: Spookdorpen in Nederland: waar?

Meerdere personen op FOK!, blijken net als hem een fascinatie te hebben voor leegstaande gebouwen, steden, pretparken etc. Het liefst locaties die al jaren leeg staan en die men nooit meer heeft aangeraakt en die alleen zijn aangetast door de tand des tijds.

Hieronder een paar voorbeelden van leegstaande locaties uit deel 1;

Ganzedijk (NL)


Heveskes (NL)


Chernobyl(OEK)


Chernobyl (OEK)


Chernobyl (OEk)


Famagusta (CYP)


Detroit (USA)


Dadipark – Verlaten pretpark (BEL)


Dus weet je nog ergens een locatie, of sta je op het punt om een oude leegstaande locatie te bezoeken?
Alles hierover in dit topic

[ Bericht 4% gewijzigd door de_boswachter op 02-02-2010 12:50:40 ]
U MAD?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:31:41 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_77544364
Ah. Ik wil best eens een rondje Europa doen om allemaal dat soort plekken te bekijken. Super tof!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_77544448
ahh vet man!
maar toch ook een beetje creepy
pi_77544449
Mooi topic!


tvp
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:35:22 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_77544484


Hashima japan

maar detroit is toch niet helemaal verlaten?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_77544546
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:35 schreef cherrycoke het volgende:
maar detroit is toch niet helemaal verlaten?
Detroit noemen ze niet voor niets de spookstad van Amerika.
Jarenlang geprofiteerd van de auto-industrie, nu staan er grote delen van de stad leeg doordat het grootste gros van deze fabrieken opgedoekt is.. Detroit is niet meer aantrekkelijk voor de werkende Amerikaan.
U MAD?
pi_77544604
Tsjernobyl is toch Oekraïne?
pi_77544644
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:39 schreef Bronson het volgende:
Tsjernobyl is toch Oekraïne?
Jup.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:40:37 #9
166742 falloutboy
Famous, Not Just a Fall Out
pi_77544646
Te gek deze reeks. Weet zo even geen spookstad maar, wel te gek om over te lezen.
Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.
pi_77544714
Cokerie Anderlues in Belgium: This plant was built in 1903 but as stocks plummeted in the early 2000s it fell victim to increasing competition from the Chinese and the value of the company dropped by 98 percent and went under, leaving 113 employees without a job, the building abandoned and the surrounding area dangerously polluted.

Meer foto's: http://www.earthview.nl/cokerie_danderlues_bel-t9292.0.html

  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:42:24 #11
132787 fFarl
What rabbit?
pi_77544721
Hobbymatige TVP
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:42:53 #12
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_77544736
tvp
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:46:39 #13
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_77544889
wow vet!
* MadMarine is fascinated

mooie foto's ook btw
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_77544890
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:39 schreef Bronson het volgende:
Tsjernobyl is toch Oekraïne?
Aangepast.
Zat er topografisch even helemaal naast.
U MAD?
pi_77544909
Supertof topique dit, er was gisteravond nog een docu over Detroit bij de vpro.

Dat vervallen en verlatende vind ik ook altijd erg gaaf als ik in grote kraakpanden kom. Ik probeer altijd een kijkje te nemen en lekker rond te neuzen.

Ik ben ook wel eens in een verlaten station vlak over de grens bij roosendaal geweest. Ik zal eens opzoeken hoe het heet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_77544969
TVP

Erg interessant en mooie foto's!
pi_77544984
tvp
pi_77544995
tvp
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_77545008


Station IJmuiden
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:50:32 #20
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_77545033
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Detroit noemen ze niet voor niets de spookstad van Amerika.
Jarenlang geprofiteerd van de auto-industrie, nu staan er grote delen van de stad leeg doordat het grootste gros van deze fabrieken opgedoekt is.. Detroit is niet meer aantrekkelijk voor de werkende Amerikaan.
dit ligt iets gecompliceerder, toevallig was er gister een documentaire over detroit op tv.

dit gebouw, het centraal station, was ooit de 'mainhub' van het prima functionerende openbaar vervoer netwerk in detroit, volgens west-europees model zeiden ze zelfs. totdat de automerken het ov als concurrent begonnen te zien en alle ov bedrijfjes opkochten en daarna kapot maakten...
knolraap en lof schorseneren en prei
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 februari 2010 @ 11:51:12 #21
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_77545058
Boswachter, Pripyat en Tsjernobyl is hetzelfde
Alle foto's die je ziet zijn genomen in Pripyat
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_77545143
Chernobyl is wel creepy. Zit daar nog veel straling?
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:55:37 #23
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_77545186
tvp
Feyenoord Rotterdam
pi_77545189
quote:
Op donderdag 3 december 2009 06:00 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Geweldig topic!

In Nederland heb je ook nog de Wageningse Berg. Het oude voetbalstadion van FC Wageningen dat sinds 1992 bijna niet meer in gebruik is. Het is het hoogst gelegen stadion van Nederland. Als je over de A50 rijdt richting nijmegen dan kan je op de brug over de Rijn aan de rechterkant de lichtmasten boven de bomen zien uitsteken.



Op de grote sta-tribune aan de lange zijde kan 10.000 man en hier stond ook de fanatieke aanhang: de Berg Side.
Ik ben er een paar keer geweest om te kijken en het is heel vreemd maar als je er rondloopt dan voel je nog gewoon de voetbalsfeer die er hangt. Rond het stadion staan allemaal verlaten kaartverkoophokjes en toegangspoortjes. Bijna zou je gaan denken dat voetbal nog mogelijk is in Wageningen na een likje verf en wat nieuwe reclameborden

Komend vanaf de A50 afslag Renkum/Wageningen en je rijdt door tot aan de watertoren zie je aan de linkerkant dit bord:


Er zijn plannen om er een evenemententerrein van te maken dus als je het wilt zien moet je snel zijn.

Ik heb nog wel foto's van het stadion in verval. Ik zal eens kijken of ik vanmiddag wat foto's kan uploaden.

Alvast een paar linkjes:
http://fcw.blogse.nl/log/fotos/ Op deze pagina zie je het stadion in verval, zo heb ik het ook nog mogen zien.
http://www.stadiondewageningseberg.nl/ Site met foto's hoe het er uit zag en hoe het er nu uit ziet. Ook meer informatie over het stadion zelf.
Ik denk dat ik hier maar even binnekort langs ga. Lijkt me best bijzonder om te zien. Vraag me wel af of je er een beetje makkelijk binnekomt..
pi_77545491
tvp
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')