abonnement Unibet Coolblue
pi_77541457
Vorig topic : Tropisch Aquarium Topic [Deel 24]


Vorig topic : Tropisch Aquarium Topic [Deel 23]

Laatste posts :
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 07:29 schreef Aaiphone het volgende:
Je moet echt iets meer geduld hebben Rob! Dat hoort bij deze hobby. Ik vind het persoonlijk al snel dat je deze vissen erin hebt gedaan maar wacht met de tweede serie aub nog minimaal een weekje.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:13 schreef ook_gek het volgende:
Gaat lekker he? Problem na probleem na probleem.
Laat die bak nu 2 weken met rust kap met ijzer en plantenvoeding. En blijf met je handen uit die bak. Elkedag verrander je wel wat zo te lezen. Zo krijgt je vak nooit de tijd om een balans te vinden.

Ga die tijd eens gebruiken om je in te lezen. En met inlezen bedoel ik niet alleen dat geen er uit te halen wat jij wil lezen!

Je hebt je duidelijk niet goed ingelezen dat is hier duidelijk te zien!

Jij hebt als doel een aquarium zo snel mogelijk zo mooi mogelijk te krijgen en met zo veel mogelijk vissen.

Dat werkt dus zo niet! Eerst 2 tot 3 weken wachten na opbouwen om een juiste evenwicht te krijgen. Je filter gaat de juiste bacterien vormen om je waterwaardes goed te krijgen. Zelfde als je planten, laat ze met rust. Ze moeten eerst aan het licht en water wennen. Doen ze dat niet, gaan ze dood.

Anders gezegt, haal die betonne plaat voor je kop weg en neem iets aan. Jij hebt nul comma nul geduld.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:23 schreef NeoDweezil het volgende:
Nou bij deze wat foto's van mijn bak, ik weet het is nog niet echt heel veel soeps.... Ik heb hem nu een goeie maand lopen en doe er steeds weer wat in en weer wat uit. Op het moment zit er veel pest in qua planten, maar dit ga ik nog veranderen voor een aantal wat grotere planten


Zo was ie na de tweede week, planten sloegen nog niet echt aan, en water was nog niet helemaal fantastisch....
[ afbeelding ]

Deze heb ik gister gemaakt, water is nu mooi helder en nog wat kleine dingen toegevoegd
[ afbeelding ]

Mijn Cory's(tenminste klein gedeelte het zijn er in totaal 7)
[ afbeelding ]

En mijn Ramirezi (heb ik een koppetje van)
[ afbeelding ]

Ik wil nog een keer wat meer schuilplekken maken

Ik heb als het goed is m'n gold dust zwanger, deze heeft een stip op d'r kont en dikke buik, en als ie dus zwanger is zijn ze van een silver molly(heb geen dust mannetje) dus dat zal een mooie verrassing worden

En een van m'n aneus draagt eieren volgens mij maarja leggen doet ie niet, afwachten maar.... heb gelezen over een legtruck maarja om nou een 260 liter bak half leeg te halen om ze eieren te gaan laten leggen....
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:37 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Hier moet ik even op inhaken. Heb inderdaad weinig geduld maar alles wat ik heb gedaan was met een gedachten erachter. De achterwand kon ik er na 2 uur in zetten (Bron: Guppy in Ede), ik heb 4 uur gewacht. De vissen konden na 3/4 dagen erin worden gezet icm ozon apparaat van philips (Bron': meerdere lfs en verschillende fora's) en de waardes waren oke. Nu moet ik inderdaad geduld hebben en aankijken hoe het gaat en dat zal ik zeker doen.

Verder verander ik niet dagelijks grote dingen hoor, af en toe een plantje verplaatsen of zoals vandaag 3 stenen, kokosnoten toevoegen en een bruissteen. Maar mijn geduld wordt inderdaad op de proef getest

Doel valt wel ook wel mee, mijn bestand is met zorg en liefde gekozen, is niks mis mee maar op naar deel 25
pi_77541548
Net zijn er 5 kokosnoten aangekomen en 2 leistenen en een luchtpompje van Eheim kan dus zo weer aan het werk

Mooie foto had je gepost Neo, zo zie je dat de planten na 2 weken pas goed gaan groeien.
pi_77541601
Nouja zeg al m'n foto's weg nou bij deze nog een keer


Nou bij deze wat foto's van mijn bak, ik weet het is nog niet echt heel veel soeps.... Ik heb hem nu een goeie maand lopen en doe er steeds weer wat in en weer wat uit. Op het moment zit er veel pest in qua planten, maar dit ga ik nog veranderen voor een aantal wat grotere planten


Zo was ie na de tweede week, planten sloegen nog niet echt aan, en water was nog niet helemaal fantastisch....


Deze heb ik gister gemaakt, water is nu mooi helder en nog wat kleine dingen toegevoegd


Mijn Cory's(tenminste klein gedeelte het zijn er in totaal 7)


En mijn Ramirezi (heb ik een koppetje van)


Ik wil nog een keer wat meer schuilplekken maken

Ik heb als het goed is m'n gold dust zwanger, deze heeft een stip op d'r kont en dikke buik, en als ie dus zwanger is zijn ze van een silver molly(heb geen dust mannetje) dus dat zal een mooie verrassing worden

En een van m'n aneus draagt eieren volgens mij maarja leggen doet ie niet, afwachten maar.... heb gelezen over een legtruck maarja om nou een 260 liter bak half leeg te halen om ze eieren te gaan laten leggen....
pi_77541631
Een speciaalzaak in tropische vissen dreigt ten onder te gaan omdat de energietoevoer is afgesloten. Daardoor zouden duizend vissen binnen enige dagen sterven.

Dat zegt een woordvoerder van de verhuurder DIG/Bodopuwpand.nl. Die heeft geprobeerd te bemiddelen in de betalingsachterstand van de speciaalzaak Hanselman in Rotterdam.

De betalingsachterstand is volgens de verhuurder een gevolg van de economische crisis. Het energiebedrijf Eneco liet weten dat het bedrijf al maanden geleden is gewaarschuwd. Hanselman was telefonisch niet bereikbaar.

Bron: www.rijnmond.nl
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:52:19 #5
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77541642
Tvisp
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77541752
Uiteraard ga ik hier ook verder in mee..
@Rob, je moet echt geduld gaan kweken jongen.. Want dat is echt nodig bij deze hobby. Sommige alg verdwijnt soms pas naar weken, en dat kan alleen weg gaan door niks te doen..

@NeoDweezil; mooie bak met veel potentie!
De achterwand is ook prachtig om te zien.
Planten kun je inderdaad nog wisselen, maar je kan er een prachtige bak van maken.
Zoals ie er nu uit ziet, vind ik het al aardig mooi.

Je kan je kabels nog recht naar beneden afwerken (dmv zuignappen en een draadje), dat doet de achterkant goed.
Verder nog een beetje aqua shapen dmv planten, en verder alleen maar kijken hoe mooi je bak is!

Maargoed, iedereen wil en doet het anders. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je er zelf tevreden mee bent, en dat je het zelf mooi vind. Dat geldt voor eenieders bak

[ Bericht 12% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 02-02-2010 10:03:03 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77541784
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:51 schreef Vinboy het volgende:
Een speciaalzaak in tropische vissen dreigt ten onder te gaan omdat de energietoevoer is afgesloten. Daardoor zouden duizend vissen binnen enige dagen sterven.

Dat zegt een woordvoerder van de verhuurder DIG/Bodopuwpand.nl. Die heeft geprobeerd te bemiddelen in de betalingsachterstand van de speciaalzaak Hanselman in Rotterdam.

De betalingsachterstand is volgens de verhuurder een gevolg van de economische crisis. Het energiebedrijf Eneco liet weten dat het bedrijf al maanden geleden is gewaarschuwd. Hanselman was telefonisch niet bereikbaar.

Bron: www.rijnmond.nl
Dit is echt klote om te lezen..
Eneco zal toch wel iets om de diertjes geven, en alsnog de stroom aansluiten?
Anders moet de speciaalzaak heeeeeeeel snel zorgen voor een grote aggegraat op benzine/diesel, zodat de visjes niet sterven!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:27:07 #8
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77542528
Ik denk dat de vissen erg goedkoop zijn nu!
Wie weet haalt de leverancier ze wel terug?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77542535
Las het ook maar die man betaalt al maanden geen huur he. Dus snap het opzich wel van Eneco.

Welke lichttijden hebben jullie de lampen eigenlijk aan? Ik van 14 uur - 00 uur
Net de bruissteen geinstalleerd, ziet er goed uit.
pi_77542642
Ja ok, maar je kunt toch niet zomaar dieren dood laten gaan?
Als ze bij een kinderboerderij ineens niks meer betalen, laten ze toch ook niet zomaar alle dieren zonder water staan?

Van 14:00 tot 00:00 is goed hoor. Das 10 uur, dus genoeg voor de fotosynthese.
Bij mij staan ze vanaf 16:00 tot 00:00 aan, en de andere vanaf 16:30 tot 00:30

Voorlopig niks aan veranderen Rob, want nu moet alles wennen (lees; planten en vissen), en zo'n verandering in lichttijden, kunnen fataal zijn voor planten. Zeker in het begin. Als je dit later wat bijstelt, is dat geen probleem. Maar laat dit maar eens een maandje of 1,5 draaien, voordat je lichttijden gaat aanpassen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77543344
Dat is helemaal niet me intentie, vind dit een prima tijd. Heb nu een tijdschakelaar gekocht dus komt helemaal goed. Is het trouwens verstandig om mijn waardes iedere dag te meten? Omdat ik net met de opstart bezig ben. Verder las ik dat de koolstof in je filter je alleen heel kort mag gebruiken omdat zij ook voeding filteren wat de planten nodig hebben, kan je dit bevestigen ? Want dan haal ik het er vanavond uit.
pi_77543584
Nee hoor, als je 1x per week meten is genoeg, in het begin. Als de bak stabiel is meet ik meestal pas de dag na het waterverversen weer:)

Filteren over actief kool is geen probleem voor je planten.
Zeker niet omdat je er 1x per week voeding bij gooit.

Tevens is het zo dat over een tijdje het hout geen kleuring meer afgeeft, en dan hoef je het in principe niet meer te gebruiken he.. (dat was je doel toch?) Ik zou persoonlijk na een maand nog 1x het kool vervangen, en daarna verwijderen (dus totaal 2 maanden). Dan neem ik aan dat de kleur gewoon goed blijft zonder kool.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77543660
Ja inderdaad, verschil zie ik nu al na 24 uur gebruikt. Kan nu ook gewoon door me aquarium heen kijken. Maar vanmorgen zijn er wat stenen en kokosnoten binnen gekomen dus laat het kool er nog even in. Verder zijn de 2 grote houtstukken nog steeds niet gezonken dus moet nog even geduld hebben.

Ging gister even kijken op wat voor verschillend filtermateriaal er allemaal in mijn jbl past, wow stuks of 10 stuks.
pi_77543744
hehe sta je van te kijken he?
Dat kool kun je er gerust in laten, en daarna nog 1x dat kool vervangen.
En dan in totaal na 2 maanden, hoef je het niet meer te gebruiken.

Dan komt het helemaal goed hoor.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77543879
Gelukkig, nadeel van internet is dat je zoveel tegenstrijdige berichten leest.
pi_77544972
Niet altijd alles meteen geloven als je het leest.
Dat geldt met alles wat op internet staat.

Zoveel mensen, zoveel gedachtes, zoveel meningen, zoveel (on)waarheden..
Logisch verstand en ervaring gebruiken werkt in de meeste gevallen het beste na het inwinnen van algemene informatie
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77544978
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:27 schreef versteegrob het volgende:
Las het ook maar die man betaalt al maanden geen huur he. Dus snap het opzich wel van Eneco.

Welke lichttijden hebben jullie de lampen eigenlijk aan? Ik van 14 uur - 00 uur
Net de bruissteen geinstalleerd, ziet er goed uit.
nog ff over dat nieuwsbericht, staat in de reacties dat die kerel opgelicht is door de medeeigenaar....

ehmm mijn aquarium gaat ook op een klokkie aan en uit van 09.00 tot 22.00. Planten groeien als een gek

Enne je hout nog niet gezonken? hoelang heb je dat er nu inzitten dan? ik heb er ook een redelijk groot stuk inzitten deze heeft een dag in een bak staan weken met een steen erop, misschien dat je er ook een op kan leggen in je bak, want als het nog bovenin drijft gaat het natuurlijk wel even duren omdat hij bovenin geen water krijgt... Dan moet ie het zelf omhoog trekken van onder... Het is maar een tip
pi_77545237
TVP
pi_77546482
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:49 schreef NeoDweezil het volgende:

[..]

nog ff over dat nieuwsbericht, staat in de reacties dat die kerel opgelicht is door de medeeigenaar....

ehmm mijn aquarium gaat ook op een klokkie aan en uit van 09.00 tot 22.00. Planten groeien als een gek

Enne je hout nog niet gezonken? hoelang heb je dat er nu inzitten dan? ik heb er ook een redelijk groot stuk inzitten deze heeft een dag in een bak staan weken met een steen erop, misschien dat je er ook een op kan leggen in je bak, want als het nog bovenin drijft gaat het natuurlijk wel even duren omdat hij bovenin geen water krijgt... Dan moet ie het zelf omhoog trekken van onder... Het is maar een tip
Heb 2 grote stukken kienhout, 1tje zit al 5dagen onder water en de ander zinkt gelukkig wel dus die heb ik erop gelegd. Moet gewoon geduld hebben...
pi_77547343
Een zware steen erop wordt vaker gedaan. Opzich een hele goede methode!
MAAR (jaja, daar is de maar weer); let op dat die steen goed ligt, want als ie er vanaf kiept, en het is wat hoger, heb je kans dat de bodem scheurt..

Je zal niet de eerste zijn namelijk.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77547644
Ga dat risico niet nemen, hij ligt nu in een grote plastic bak, hij gaat nu al langzaam naar boven dus denk echt nog maximaal 2 dagen onderwater. En morgen of overmorgen komen de laatste planten binnen dus dan ben ik voorlopig klaar.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:37:25 #22
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77548921
Admiraaltje zo een luchtpomp is niks voor min.
Ik wil geen geluid horen, of zo min mogelijk.

Ik zit te denken aan een 2de hands aqua 40z daar een achterwand en zijwanden bekleden met een achterwand ( snap je het nog? )

in de hoe waar het filter en de verwarming komt wil ik de wand schuin zetten zo dat het er precies achter past. Onder een gat om water aan te zuigen en boven aan een gat voor de uitvoer van het water. En dan onder iets van dun gaas doen zo dat er geen garnalen naar binnen gezogen kunnen worden.

En voor de rest flink wat planten en bodem bedekkers doen voor de garnalen.

En wie weet de wanden bekleden met wat mos.
Moet te doen zijn denk ik
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77552402
Dacht dat er niet meer gepost werd, is er al een nieuw topic. .

Tvp.
pi_77552456
Hahaha
Hier gaan we weer gewoon verder he
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77552943
Afgelopen vrijdag vond ik een dode salamder of hagedis bij het hout. Loop ik net naar de wc loopt er een hagedis in de gang, levend ! WTF ! Heb hem maar op het balkon neergezet, naast de kerstboom

Net alle 5 de kokosnoten gekookt en in me aquarium geplaatst en samen met de stenen, waren helaas maar 3 stenen, vrij klein. Ben benieuwd waar ik straks het kienhout en de nieuwe planten laad, wordt aardig vol zo.
pi_77553140
Als het nu al vol wordt, wacht maar totdat de planten aanslaan
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77553257
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hahaha
Hier gaan we weer gewoon verder he
Gaat rap inderdaad.
Misschien is het een leuk idee om een mooie OP te maken met foto's van al onze aquaria?
pi_77553625
Ik vind dat een heel goed idee van je.
Wel een maximale grootte instellen van de foto's in de OP?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77554376
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als het nu al vol wordt, wacht maar totdat de planten aanslaan
Tja heb alle planten gratis gekregen, daar zeg ik geen nee tegen:)

Update weer, nieuwe inrichting, twijfel alleen nog een beetje over de kokosnoten en de stenen, tja 2 stenen, vrij zielig in mijn ogen.


Links

Rechts

Rechter zijkant

Linker zijkant

Wat vinden jullie ervan? Genoeg schuil plekken voor de dwerg chicliden straks
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:06:44 #30
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77554923
Hoort dat ding zoveel bellen te maken? Zo ja, vind ik dat niet zo mooi.

De rest ziet er goed uit!
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77555203
Dit is zelfs nog de laagste stand, het is een bruissteen van Eheim die op het ozon-apparaat van philips is aangesloten. Voor meer info http://forum.punkyfish.nl(...)ist_messages/55447//

Maar de bellen vallen echt reuze mee, je ziet het bijna niet.
pi_77557496
Wil het toch voorstellen mijn vriendin en ik hebben echt 2 super mooie discus vissen gezien in de lfs. Het ging een koppel/paar ze waren rood met turquoise, echt super. Al gesproken met de lfs en volgens hun kan het prima en zelfde zegt aquarium speciaalzaak Guppy uit Ede. Maar op het net lees je overal dat ze per 5 moeten worden gehouden. Wat gebeurd er als ik dat koppel haal? Ze zwemmen nu ook met ze tweeën in de winkel en zijn nog vrij klein. Qua waterwaardes komt mijn aquarium goed overeen. Verder is mijn aquarium lekker hoog, 70cm wat goed voor de discus vis is.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:15:42 #33
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77557720
Ze zeggen over het algemeen dat ze per 5 moeten ja en dan is je aqua helaas te klein. Ik heb er zelf geen ervaring mee en weet dus niet of het kan maar je leest het idd veel
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:30:47 #34
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:46:33 #35
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77558717


In dit filmpje zie je 2 vissen met elkaar ouwehoeren. Hebben ze ruzie of zijn ze aan het sexen of iets?

En kunnen jullie mij zo wat vissenamen noemen die jullie zien? Wat ik weet zijn iig de kardinaaltetra's, Ramirezi's.

Alvast bedankt.

Owja wat mijn vriendin al in het filmpje zegt: volgens mij zijn ze geil
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77560114
Heb nu de laatste 3 dagen de waardes gemeten, heb er nu 24 uur vissen in, heb ze 1 keer eten gegeven. Nu las ik net dat als ej NO3 (nitraat) op 0 staat je planten niet groeien omdat er dus geen nitraat aanwezig is, klopt dit? Zo ja, hoe krijg je nitraat in je aquarium? Heb net even op de plantenvoeding gekeken die ik heb en de meeste zijn nitraat-vrij, waarom is dit ?
pi_77561988
@Aaiphone; roodkopzalm zag ik voorbij komen.
Die gele weet ik zo niet wat dat is, en die aan het spelen zijn herken ik wel, maar ik kom niet op de naam..
Handiger is om ze van de zijkant te filmen, dan zie ik persoonlijk het vaak sneller als van de bovenkant

@Rob; discussen houden is niet aan jou aquarium besteed. Dan zou de inrichting anders moeten, je verwarming moet constant naar de 30 graden, en dat is weer niet goed voor je andere vissen. Tevens kan de discus niet overal bij (zijn rustige vissen die van rust houden), of anders gezegd; niet alles kan bij de discus. Je zou dus een apart biotoop voor ze moeten bouwen om het goed te doen. Discussen moeten per 5, aangezien het groepsdieren zijn. Per vis wordt 50 liter per vis geadviseerd, en ik zou het persoonlijk rond de 60 houden per vis. Dus 250 a 300 liter zou je nodig hebben, en daar moet je achterwand+inrichting nog bij, dus het moet nog wat groter zijn.. Al met al leuke vissen, maar erg duur om te onderhouden (zie stroomkosten ivm 30graden temp.)

Een klein beetje nitraat krijg je altijd wel in de bak (uitwerpselen van de vissen), maar het kan genoeg zijn voor de planten, en net niet genoeg om te meten. Geloof me; dat duurt ff.. Elke dag meten heeft weinig nut hoor

Als uitwerpselen blijven liggen, wordt nitraat dus gevormd. Als dat blijft liggen, krijg je nitriet. Nitriet is dodelijk voor vissen. Daarom gooi je er juist geen nitraat in, aangezien het dan heel snel teveel wordt, en je nitriet krijgt > dode vissen. Dusse laat de natuur z'n werk doen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77566365
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:26 schreef versteegrob het volgende:
heb er nu 24 uur vissen in,
Welke vier vissen zijn erbij gekomen? Neem tenminste aan dat je geen jonge kardinaaltjes hebt gekregen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:41:45 #39
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77566777
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:34 schreef Stali het volgende:

[..]

Welke vier vissen zijn erbij gekomen? Neem tenminste aan dat je geen jonge kardinaaltjes hebt gekregen.
Je vergeet het woordje 'uur' te lezen
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77567767
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:41 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Je vergeet het woordje 'uur' te lezen
En weer. Moest twee keer kijken.
Wat stom is dat. .
pi_77568387
Die twee meot je alleen samen houden als het een bewezen koppel is. Dan ng heb je kans dat ze ruzie krijgen en elkaar de tent uitvechten. Bovendien heb je per vis minstens 50 liter water nodig en genoeg zwemruimte, grootte van de bak vanaf 400 liter bruto. Ik neem aan dat je een trigon 350 hebt ofzo?

Als je ellende wilt hebben met discussen moet je ze onvoorbereid zomaar in een ongeschikte bak gooien. Dure sushi....DUs lees je vooraf goed in en geloof gewone vissenwinkel niet! Van discussen hebben ze meestal geen verstand en ze verkopen regelmatig ongezonde vissen aan argeloze beginners...Die vissenwinkels verkopen maar wat graag dure vissen aan je, als het dan misgaat verkopen ze je nog liever dure en nutteloze medicatie....

Sorry dat ik zo negatief ben, maar het is zo zielig voor die vissen...

P.S. Jonge discussen tot 10 cm moeten ca 6 keer per dag eten en veel schoon water (no3 moet echt onder de 10 blijven), als je dit niet doet worden ze nooit groot.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:09 schreef versteegrob het volgende:
Wil het toch voorstellen mijn vriendin en ik hebben echt 2 super mooie discus vissen gezien in de lfs. Het ging een koppel/paar ze waren rood met turquoise, echt super. Al gesproken met de lfs en volgens hun kan het prima en zelfde zegt aquarium speciaalzaak Guppy uit Ede. Maar op het net lees je overal dat ze per 5 moeten worden gehouden. Wat gebeurd er als ik dat koppel haal? Ze zwemmen nu ook met ze tweeën in de winkel en zijn nog vrij klein. Qua waterwaardes komt mijn aquarium goed overeen. Verder is mijn aquarium lekker hoog, 70cm wat goed voor de discus vis is.
Whatever...
pi_77571100



Net toch nog goed gekeken naar het teststripje en kon duidelijk zien dat er iets nitriet in het water zit en geen nitraat.. Heb nu zoals je op de foto kan zien een deel weg ververst, is dit genoeg? Neem aan dat het nitriet vermindert is maar moet ik dan morgen weer meten en als ik weer nitriet zie weer verversen? Zie de foto's, heb het verder gedaan met de pomp van jbl, super makkelijk, uitstroom slang in de bak gedaan en hij was zo gevuld. Nu kan ik toch weer bacterie starter en planten voeding toevoegen omdat het water is ververst.

Rob
pi_77571417
Rob, echt, blijf er nu eens met je handen vanaf.

Ik vond Ook_gek een beetje een verkeerde toon tegen je aanslaan maar diverse mensen hebben je nu al verteld dat je e.e.a. eens op zijn beloop moet laten. Begrijp wel dat het allemaal nieuw is en je er graag mee bezig wilt zijn maar blijf er nu eens vanaf. Geen bacteriestarter toevoegen en al helemaal geen plantenvoeding.
pi_77571981
Foei! *pets op je ongeduldige vingers Rob*
Laat die bak nu eens staan.. Echt, je vissen gaan niet meteen dood ofzo als er ook maar een miniscuul beetje nitriet in zit.

Sowieso kun je zo'n bak binnen 24 uur met 20 kardinaaltjes echt niet een meetbare nitrietpiek krijgen waar je vissen aan dood gaan.. Volgende week mag je weer meten.

Qua verversing is dit leuk, maar dat hoeft echt pas over een week of 2 a 3..
Morgen dus niks testen, niks verversen, geen bacterien of plantenvoeding toevoegen.. Gewoon alleen rustig er naar kijken.

Er zit meer dan genoeg van dat spul in om je planten een week of 2 te voeden. In vers water zitten ook voedingsdeeltjes namelijk.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77572016
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:59 schreef Stali het volgende:

[..]

En weer. Moest twee keer kijken.
Wat stom is dat. .
Begint het al laat voor je te worden?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:22:58 #46
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77572079
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77572354
Ik heb een vraag aan jullie.

Bij het tikken van het vorige bericht zag ik in mijn linker ooghoek iets bewegen in mijn bak wat ik niet thuis kon brengen.

Het lijkt nog het meest op een slak in een ijshoorntjes vorm wat voortkruipt.
Er is al heel lang niets nieuws bijgekomen behalve dat ik vorige week de grindbodem weggezogen heb en vervangen door een zandbodem.

Het kan toch niet zo zijn dat een slak heeft kunnen overleven in een zak droog zand?
Heb ik problemen met e.o.a. vaag beest dat wegmoet? Of kan dit?

Zal proberen even een foto te maken, moet wel met mijn telefoon dus hoop dat het lukt.
pi_77572415
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Begint het al laat voor je te worden?
Ik mag wel wat meer slaapuren hebben, dat is wel waar.
Vanavond maar eens vroeg.
pi_77572628
Dat is wel mogelijk hoor.
Komt wel eens vaker voor namelijk

Opzich weinig mis mee, behalve dat als zo'n beest zichzelf gaat bevredigen, dat je dan kans hebt dat er over een tijd een hele boel slakken zijn (plaag). Sommige slakken kunnen zichzelf bevruchten

Als je em weer ziet, even eruit halen zou ik zeggen
Je kan er ook altijd nog een Anatoma Helena inzetten. Dat is een slakken etende slak.
En die na een tijdje (als de slakken weg zijn), ook weg doen. Of laten zitten. Net wat je wilt
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77572718
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:29 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik mag wel wat meer slaapuren hebben, dat is wel waar.
Vanavond maar eens vroeg.
ook echt doen dan
Ik zeg het zelf ook altijd, maar dan komt dat uiteraard weer niet uit
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77573634
Moest nog snel zijn want hij ging als een speer en is nergens meer te bekennen.

Brakke foto want zit geen flitser op en is een oudere telefoon. Dus niet dat jullie denken dat het hier groen is. .



Het lijkt op zo'n hoorntjesslak maar het huis bewoog mee.
Perry, bedankt voor je antwoord. Als het een slak is dan leeft hij wrs. niet lang want de zwarte maan is bijv. gek op poelslakjes. Telkens als ik er teveel krijg in een andere bak zet ik ze beneden uit en dan jaagt hij erop.

Toch een foto want wil het toch zeker weten, niet dat ik nu denk dat het een slak is en later een typisch soort alienworm blijkt te zijn die je vissen opeet o.i.d. .
Als het een slak is vind ik het een wonder dat hij dit heeft weten te overleven in een zak zand. Dan probeer ik hem alsnog te vangen als ik hem weer zie voor een plaats in een veiliger bakje.
pi_77573935
Ziet er echt uit als een slak, lijkt op een toornslak
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77573978
Qua nitriet neem ik het zeker voor het onzekere, staat toch overal in de boeken dat je moet verversen als je nitriet meet, was niet veel maar toch gedaan. Nu blijf ik echt stil Toch bedankt voor de goed bedoelde adviezen
pi_77574137
Je hoeft niet stil te blijven, als je maar van je bak blijft nu
Maar wie geloof je eerder? Mensen die er echt ervaring mee hebben, of theoretische praat?

Mijn water heeft echt geen nitriet waarde van 0 hoor.. Zweeft echt tussen de 5 a 15. En apart dat daar dan toch geen vissen in doodgaan? Nah, in de natuur is het toch ook geen perfect water?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77574175
Perry, bedankt weer! Heb even gezocht op toornslak en kwam uit op torenslak maar dat is het dan gelukkig gewoon.

Wonderlijk dat hij er zomaar ineens is.

Wel gunstig voor plantenwortels met zand want hij schijnt de boel een beetje om te woelen.
quote:
Ook in veel variateiten mogelijk. Afgebeelde exemplaren zijn 2 en 2,5 cm. Dat is ook bijna de max. grootte.
Deze slakken hebben in het water een beige huis met roodbruine stippen.
Torenslakken woelen je bodem door en eten restvoer op. Ze zijn dus een beetje de regenwormen van je aquarium.
Ook deze zijn alleen een plaag bij overvoedering.
pi_77574369
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:59 schreef versteegrob het volgende:
Nu blijf ik echt stil
Liever blijf je niet stil want het is heel erg leuk om te volgen allemaal.
Net zoals de andere user (weet even zijn naam niet) met een vrij nieuw aquarium.
Hoop dat er nog veel meer mensen komen die zo'n opstart delen en vragen stellen.

Alleen blijf er even vanaf en dat is ook alleen maar een welgemeend goed advies van een aantal users hier.
pi_77574613
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Je hoeft niet stil te blijven, als je maar van je bak blijft nu
Maar wie geloof je eerder? Mensen die er echt ervaring mee hebben, of theoretische praat?

Mijn water heeft echt geen nitriet waarde van 0 hoor.. Zweeft echt tussen de 5 a 15. En apart dat daar dan toch geen vissen in doodgaan? Nah, in de natuur is het toch ook geen perfect water?
Praktijk maar op het andere forum zeiden ze zelfs dat er kans dat was dat al me vissen dood zouden gaan, en dat ik ruim 50% water moest verversen, beetje overdreven. Maar heb nu een mooie stoel naast me aquarium gezet, kan ik mooi tv kijken en en naar me aquarium kijken.

Maar je kan toch geen 15mg nitriet in je water hebben ? als ik op de teststrip van tetra kijk zie ik dat je bij vanaf 5mg moet gaan verversen. Met nitraat moet je gaan verversen vanaf 100mg maar dit is allemaal theorie. Geloof jullie eerder. Deze hobby test wel mijn geduld en jullie ook

Ben altijd nogal obsessief als ik ergens aan begin
Liefste zou ik gelijk alle vissen kopen inc. 2 discus vissen maar dat gebeurd niet hooor
pi_77574707
Pierre/Stali jullie als vaste adviseurs en kenners wat vinden jullie van de indeling van mijn kokosnoten en 2 stenen? Mooie verdeling of te veel?
pi_77575276
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:11 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Praktijk maar op het andere forum zeiden ze zelfs dat er kans dat was dat al me vissen dood zouden gaan, en dat ik ruim 50% water moest verversen, beetje overdreven. Maar heb nu een mooie stoel naast me aquarium gezet, kan ik mooi tv kijken en en naar me aquarium kijken.

Maar je kan toch geen 15mg nitriet in je water hebben ? als ik op de teststrip van tetra kijk zie ik dat je bij vanaf 5mg moet gaan verversen. Met nitraat moet je gaan verversen vanaf 100mg maar dit is allemaal theorie. Geloof jullie eerder. Deze hobby test wel mijn geduld en jullie ook

Ben altijd nogal obsessief als ik ergens aan begin
Liefste zou ik gelijk alle vissen kopen inc. 2 discus vissen maar dat gebeurd niet hooor
Heb je een linkje naar het andere forum?
Hou er rekening mee dat het gros van de vissenliefhebbers het liefst alles volgens het boekje doen en daarin zo flexibel zijn als een betonnen vloer.

Ik heb me ooit eens geregistreerd op een diehardvissenforum en ik heb daar enorme ruzie gehad en veroorzaakt tussen users daar dat ik gewoon een hekel kreeg aan vissenliefhebbers. Want denk je wat daar zal gebeuren als ze zien dat ik maar twee maanvissen hou in mijn bakje van 100 liter. Die encyclopedieën zullen me daar compleet afknallen. Hier heb ik de situatie uitgelegd en word nergens afgebrand want de situatie is nu eenmaal zo en ik doe mijn best en ze hebben eieren gelegd.

Deze reeks vind ik totaal anders, veel vriendelijker en behulpzamer i.p.v. van dat betweterige haantjesgedrag en post hier daarom ook graag. Denk ook echt dat je veel aan de adviezen van onder andere Perry kunt hebben omdat hij relaxt is en niemand iets wil opleggen maar duidelijk veel ervaring heeft opgedaan en veel gelezen heeft en eigenlijk ook nog niet zo heel lang onderweg is met zijn twee aquaria.

Doe wat je wilt maar voel je nergens bezwaard, je bent de eerste niet die alles graag te goed wilt doen.
No worries.
pi_77575670
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:13 schreef versteegrob het volgende:
Pierre/Stali jullie als vaste adviseurs en kenners wat vinden jullie van de indeling van mijn kokosnoten en 2 stenen? Mooie verdeling of te veel?
Die twee stenen zijn lastig inderdaad. Laat ze gewoon liggen tot je aquarium en planten aan zullen slaan.

Je hebt eerder een lijstje gepost met de vissen die je graag wilt nemen maar ik ken ze niet allemaal.
Weet dus ook niet of het een overdaad is aan schuilplekken. Maar ze storen iig niet want je hebt ze niet allemaal in het zicht. Denk dat je vissen er wel plezier aan zullen beleven ook. Ik heb maar 1 halve cocosnoot maar de 2 dwergoerami's, neons en de schoonmakertjes zitten er zo nu en dan heel graag in. Iedere dag gaat er wel een visje in zitten.

Als je het zelf storend vindt kun je er met hulp van wat vislijn javamos op laten groeien.
Op die halve cocoschil van mij heeft javamos zichzelf gevestigd maar mijn bak kwam er op een gegeven moment ook echt in om.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:49:38 #61
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77576207
Toch nog even terugkomend op de vuurgarnaaltjes
Een panty om de pomp en wat javamos erbij in de bak en gewoon proberen of echt eerst een poosje in een losse bak met zoetwatermossel? En in dat laatste geval, hoe lang dan ongeveer?

Het licht is nu al uit maar ik zal morgen even een fototje van mn aquarium maken. Vrij enthousiaste planten en de helft van mn baby black-molly's heeft het ook overleefd dus ik heb het idee dat het wel kan maar ik wil toch nog even jullie meningen.
an urge to help mankind overcomes me
pi_77576605
Ik ga me te dominant voelen nu in dit topic. .

Doe een kous voor je filter en haal javamos.
Waarom probeer je gewoon niet 2 garnalen voor een weekje en dan eens zien hoe dit gaat?
Als ze dan nog leven dan kun je er nog meer aanschaffen. Gewoon proberen.

Ben benieuwd naar je foto's en naar je baby Black Molly's.
Foto's zijn zo leuk.

Zal wel even e.e.a. van users bij elkaar te sprokkelen voor een mooie OP. .
pi_77576784
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:26 schreef Stali het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar het andere forum?
Hou er rekening mee dat het gros van de vissenliefhebbers het liefst alles volgens het boekje doen en daarin zo flexibel zijn als een betonnen vloer.

Ik heb me ooit eens geregistreerd op een diehardvissenforum en ik heb daar enorme ruzie gehad en veroorzaakt tussen users daar dat ik gewoon een hekel kreeg aan vissenliefhebbers. Want denk je wat daar zal gebeuren als ze zien dat ik maar twee maanvissen hou in mijn bakje van 100 liter. Die encyclopedieën zullen me daar compleet afknallen. Hier heb ik de situatie uitgelegd en word nergens afgebrand want de situatie is nu eenmaal zo en ik doe mijn best en ze hebben eieren gelegd.

Deze reeks vind ik totaal anders, veel vriendelijker en behulpzamer i.p.v. van dat betweterige haantjesgedrag en post hier daarom ook graag. Denk ook echt dat je veel aan de adviezen van onder andere Perry kunt hebben omdat hij relaxt is en niemand iets wil opleggen maar duidelijk veel ervaring heeft opgedaan en veel gelezen heeft en eigenlijk ook nog niet zo heel lang onderweg is met zijn twee aquaria.

Doe wat je wilt maar voel je nergens bezwaard, je bent de eerste niet die alles graag te goed wilt doen.
No worries.
So true!Je haalt echt de woorden uit me mond, vooral aquaforum.nl echter hebben ze soms goede berichten. Zit ook op punkyfish.nl die is al wat meer laagdrempelig.

Maar waarom zou een maanvis wel in een 100l wel kunnen en een discus niet in 300l.
pi_77576889
Morgen voor het eerst diepvriesvoer geven aan me visjes. Even over het voeren, kan nergens vinden hoevaak je vissen moet voeren en vooral hoeveel. Ja het moet binnen 5min op zijn maar heb nu vlokvoer van Tetra en diepvriesvoer maar heb 20 kardinaal tetra wat is dan normaal. Vind het moeilijk in te schatten.

Grrrr het is 00 uur geweest en de lampen zijn weer uit dus kan niet meer kijken.
  woensdag 3 februari 2010 @ 00:13:39 #65
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77577098
Ik heb ook echt lopen pielen met het bedenken van een goeie hoeveelheid voer.
Heb zelf zo'n apparaatje dat het doet [ben regelmatig ineens een dagje weg] en die voert ze 3x per dag [half uurtje na licht aan, halverwege de middag en half uurtje voor licht uit] een klein beetje.

Als je ze te veel voert krijg je heel snel veel alg dus dat was mijn meetpunt ongeveer.
an urge to help mankind overcomes me
pi_77577517
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:07 schreef versteegrob het volgende:
Morgen voor het eerst diepvriesvoer geven aan me visjes. Even over het voeren, kan nergens vinden hoevaak je vissen moet voeren en vooral hoeveel. Ja het moet binnen 5min op zijn maar heb nu vlokvoer van Tetra en diepvriesvoer maar heb 20 kardinaal tetra wat is dan normaal. Vind het moeilijk in te schatten.

Grrrr het is 00 uur geweest en de lampen zijn weer uit dus kan niet meer kijken.
Voeren is een lastig iets inderdaad.
Op al die verpakkingen staat dat je niet meer moet voeren dan de vissen in 3 minuten opkunnen en ga dat maar eens bewerkstelligen.
Er blijft weleens wat drijven en er blijft weleens wat onontdekt in planten hangen.

Voeren vind het leukste per dag aan het hebben van een aquarium. De vissen komen het soms letterlijk uit je handen halen.

Ik ben wat minder korrels en vlokken gaan voeren omdat ik op een gegeven moment veel draadalg kreeg en koop een keer per week twee zakjes levend voer voor ze.
Sla twee dagen per week over is het algemene advies. Zelf sla ik wel eens een dagje over of doe een dagje minder voederen. Beetje op gevoel.

Btw. niet opgegeten diepvriesvoer gaat snel rotten dus misschien kun je beter wachten tot je voert op je gevoel aan de hand van de resultaten.
pi_77577724
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:04 schreef versteegrob het volgende:

[..]

So true!Je haalt echt de woorden uit me mond, vooral aquaforum.nl echter hebben ze soms goede berichten. Zit ook op punkyfish.nl die is al wat meer laagdrempelig.

Maar waarom zou een maanvis wel in een 100l wel kunnen en een discus niet in 300l.
Laat je vooral niet ontmoedigen. Pik er gewoon uit waar je wat aan denkt te hebben en hou rekening met het feit dat ook hier vast wel een user hoopt dat het bij jou enorm misgaat. Je moet niet vergeten dat de meeste mensen beginnen met een klein bakje en dan langzaam naar groter gaan. En jij begint een hobby en geeft zomaar ineens meer dan 1200 euro uit dat bevalt vast niet elke user op zo'n forum.
Je doet het goed maar laat je aquarium even met rust. Niet morgen weer met je handen erin om die stenen weer anders te leggen. .

Wrs. temperaturen in je bak en die dan niet samengaan met je kardinalen.
Ik ga Perry niet nog meer veren in zijn kont geven maar hij is relaxt en zou juist op de mening van zo iemand wel durven varen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 00:39:05 #68
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77577835
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:10 schreef Stali het volgende:
Rob, echt, blijf er nu eens met je handen vanaf.

Ik vond Ook_gek een beetje een verkeerde toon tegen je aanslaan.
nou dat valt best mee. Het is gewoon een hele duidelijke en directe toon. Want lief doen helpt toch noet dat heb je kunnen zien!

En ook nu weer problemen in z'n bak en weer eigenwijs aan de gang gaan met van alles.

Het is als of je tegen een muur praat.

Duidelijk is dat hij zich niet ingelezen heeft. Anders heb je niet zo veel vragen en haal je niet met alle respect domme acties uit!

Ik heb ook sinds een ruime 2 maanden een aquarium. Dit is ook mijn eerste. Maar ik heb eerst ruim een maand zitten inlezen hoe ik mijn aquarium optimaal kan krikgen voor ik vissen ga kopen.

Veel forums en sites zitten door lezen. Ook veel ingelezen over planten voeding bij voeding enz enz.

Dit heb ik ook tijdens het wachten van de 3 weken gedaan. Na 3 wekem water testen en dat was perfect!

Het enige wat ik moeilijk vindnis een juiste vissenbestand kiezen.

Tuurlijk heb ik hier ook vragen gesteld. Maar noet een heel topic vol. En dan de adviezen in de wind slaan en doen wat ik wil. Vraag dan niks!

Dat hele gedrag stoort mij en naar mijn idee ook anderen. Het lijkt wel een openlijn verbinding voor hem.

Nogmaals lees eens goed in, en je komt een heel eind.

En 5x vragen hoe een bak er uit ziet na een verrandering schiet ook niet op!

Doe wat je zelf mooi vind. Dat is het belangrijkste. Wij hoeven er niet een hele dag naar te kijken.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77577936
Het is de toon die de muziek maakt, ook_gek.
Ik begrijp werkelijk niet waarom je zo fel en emotioneel reageert. Maar goed, ik ben dan ook niet perfect.

Waarom mag een topic niet vol? De sfeer is hier goed en we helpen elkaar. Moet ik een eigen reeks starten?
pi_77578135
Ligt gevoelig genoeg inlezen maar ga me niet verdedigen. Over 2 dagen weer fotos met de laatste planten slaap wel iedereen en de vissen ook

Stali; geef trouwens niet zomaar zoveel geld uit maar als ik het moet het goed. Hou niet van half werk, deed het net zo met paintball, vissen en poker en nu dus ook.
pi_77578212
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:39 schreef ook_gek het volgende:


Dat hele gedrag stoort mij en naar mijn idee ook anderen. Het lijkt wel een openlijn verbinding voor hem.

Ik hoop dat deze users van zich willen laten horen. Het kan nl. best zo zijn en het is ook zo dat deze reeks ineens veel harder loopt. Ik vind het heel erg leuk in ieder geval maar dat hoeft niet iedereen zo te vinden. Als er echt onder de stamgasten bezwaren zijn dan maak ik in overleg met de moderators een afsplitsing voor aquaria voor beginners of iets in die zin.

Ik vind het nl. veel erger dat ik deze week ineens PM contact heb gekregen met twee aquariumbeginners die een zwaar algenprobleem hebben en hier niet eens durven te posten.
pi_77578528
Echt ? Posten ! Iedereen !
pi_77578659
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 01:12 schreef versteegrob het volgende:
Echt ? Posten ! Iedereen !
Heb het ze beiden ook gezegd.
Maar blijkbaar denkt men dat ze hier foto's moeten posten en ze vinden hun bakken niet representatief.
Waanzin natuurlijk. Maar ik snap het wel.

Misschien moet er een toegankelijke afsplitsing komen. Liever niet trouwens want de sfeer is hier goed en de reeks is in mho op een leuke manier erg opgeleefd.
Maar neemt niet weg dat er rekening moet gehouden worden met de stamgasten die zich kennelijk ergeren, aldus ook_gek. Maar goed, laten die zich melden en dan zien we wel verder.

Maar voel je zeker niet weggejaagd want dat is bullshit. En nogmaals ik vind het in ieder geval erg leuk om het te mogen volgen. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Stali op 03-02-2010 01:28:24 ]
  woensdag 3 februari 2010 @ 01:32:07 #74
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77578798
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:56 schreef Stali het volgende:



Ik vind het nl. veel erger dat ik deze week ineens PM contact heb gekregen met twee aquariumbeginners die een zwaar algenprobleem hebben en hier niet eens durven te posten.
laat voor op staan dat ik een bericht als dit ook erg jammer vind!

Maar de vragem die de afgelopen dagen gesteld zijn, zijn basis dingen die je moet weten voor je aan een aquarium begint.

Filter bevat bacterien die je bak in evenwicht houden. Deze bacterien moet zich gaan vormen en groeien. Dus binmen een maand je filter schoonmaken lijkt me dan niet slim.

Je bak na een week vullen met vissen is vragen om
problemen! Minimaal 2 weken en het liefst 3 weken met rust laten voor ke iets gaat doen.

Als je water verbeteraars gebruikt of plant voeding. Hoid je dan aan de juiste hoeveelheden.

Hij krijgt meer dan genoeg advies en gaat dan toch volledig zijn eigen gang! Met alle gevolgen van dien!

Laat duidelijk zijn dat ik iedereen een mooi aquarium gun en er van uit gaat dat je als je een aquarium neemt je goed inleest. Uit veel dingen is gewoon duidelijk dat of hij dit niet gedaan heeft, of dat hij lekker eigenwijs blijft doen.

Wat niet vergeten moet worden is dat wanneer alle adviezen in de wind geslagen worden, mensen minder snel de zin krijgen om nog te reageren!

En het is juist leuk dat het topic lekker loopt. Maar de vragen ik heb een kokosnoot en een steen verplaatst wat vinden jullie gaat toch echt vervelen na 5x en tevens kan dat niet de bedoeling zijn van dit topic?

En iedereen maakt fouten in het begin, dat heb ik ook gedaan. Maar als iemand je een advies geeft handel daar dan ook naar. Of vraag het niet.

Er zijn hier een aantal mensen die echt veel heel veel veratand hebben en je een duidelijk advies geeft en soms op de simpelste manier verteld waarom iets gebeurd. Hulde voor die mensen. En ik denk dat we blij mogen zijn met perry dat hij zo veel geduld heeft.

Nu ook weer. Krijgt al meerdere keren het advies om uit ze bak te blijven. Hoe sluit hij af, over 2 dagen me laatste planten er in doen. Welk deel van blijf de komende tijd met je vingers uit het water niet?

Een aquarium moet rijpen om zo een stabiel even wicht te vormen.

Elke keer een verrandering verstoort dat evenwicht. Zeker in het begin bij het opzetten van een bak.

En users hoeven niet bang te zijn om hier te posten omdat ze hun bak niet zo mooo vinden als die hier. Datbis vaak een mengelmoes van smaak, tijd en geld. Je kan het zo gek mogelijk maken.


Een aquarium van 100 euro kan de zelfde problemen krijgen als een aquarium van 5000 euro.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77578970
Ook_gek je bedoelingen zijn heel erg goed maar op mijn beurt zeg ik wel weer dat de toon de muziek maakt. En jij bent meteen van de botte bijl erin.
Je moet ook niet te sterk over komen ookal heb je de allerbeste bedoelingen, ik maak me daar ook schuldig aan he. Voelde me vanavond bijv. echt een monoloogposter. . Maar niet iedereen doet het op jouw manier. En laten we wel zijn, Versteeg wil het allemaal veel te goed doen en leest zich duidelijk het leplazerus en met teveel lezen kom je conficterende berichten tegen, zo is het ook.

Kom, laten we gaan voor geen afsplitsing en wat minder fel? Ja, tenzij er morgen stamgasten zich melden die zich ergeren, iets wat jij al aangaf. Nu ja, goed dan moet er wrs. wel een afsplitsing komen. Geen probleem natuurlijk.

Heb je je neon trouwens nog teruggevonden? Daar ben ik iig nog altijd benieuwd naar. .
  woensdag 3 februari 2010 @ 02:13:09 #76
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77579256
1 neon is echt als sneeuw voor de zon verdwenen!
De 2de was spontaan terug heb er een tijd 10 gehad en nu nog maar 9. Er is er 1 dood gegaan. En dat is al weer weken geleden. De rest doet het prima! En me garnalen zijn mooi groot en rood geworden!!

Gaat prima zo dus. Ergens volgende maand wil ik wat algen eters halen en een aqua 40 en die langzaam om en opbouwen naar een garnenbak. En met opbouwen bedoel
ik dan filter en verwarming weg werken. En zit te denken aan wit zand met veel bodem bedekkers en veel
planten in de aqua 40.

En even terug te komen op de andere users. In jet vorige topic zijn de opmerkingen gevallen als nog even en dit kan naar onzin of zo iers in de richting. En ook daar vroeg ik waarom er zo veel gevraagt is terwijl alle adviezen in de wind geslagen werden. Ook daar quote iemand mij met die zelfde vraag.

Domme vragen bestaan in mijn ogen. Maar als je toch besluit om je eigen idee uit te voeren en het gaat mis en je krijgt het zelfde advies en negeert dat weer en er komt weer een probleem... Tja dan kan ik begrijpen dat mensen niet meer reageren. Of met boven genoemde reaxties komen. En dat is zonde van een leuk topic als dit.

En ik verwacht niet dat iedereen alles doet zoals ik dat doet. Ik heb ook eigenwijs gedaan en dat heeft me algen en 2 dode planten opgeleverd. Maar de keer er op heb ik wel gedaan wat ze me als advies gaven.

En ik snap best wel hoe het gegaan is. Je koopt een moooe bak je gaat lezen en dan moet je dus volgende al die aquarium opstart verhalen 2 a 3 weken wachten met vissen.... Je hebt die bak juist om de vissen en niet om een maand naar planten in het water te kijken. Dan komt er iemand die precies zegt wat je wilt hoten. Hoppa na een week al vissen er in.

Probleem is dat mensen geen advies meer willen geven omdat ze toch niet serieus genomen worden, en dan kom je op een punt zoals nu uit.

En dat wil ik verkomen. En een afsplitsing zal niet ten goede komen denk ik!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77579373
Tof om te lezen dat het zo goed gaat. Zowel met de neons als met de garnaaltjes.
Aan welke algeneters denk je?

En verder, heus als jij en andere gevestigde users zich ergeren, geen probleem want dan vind ik een afspitsing ook een prima idee. Het is geen oorlog he. Wat de een afgezaagd vind is voor een ander compleet nieuw.
Ik vermaak me de laatste dagen erg in deze reeks omdat deze niet veroordelend is en ik leer er weer een hoop van.
pi_77579422
Grmbl, ga de grijze bak in deze regen nog even buiten zetten en het is weer veel te laat geworden.

Trusten. .

En hoop dat ook_gek over zijn of haar hart strijkt maar als het anders zit en alle gevestigde users gewoon hun mening geven en er misschien een afspliting nodig zal zijn. So be it. Maar laat het blijken. Het is niet de bedoeling dat een stel newbie's hier de boel gaan overheersen terwijl er wel een plek voor ze moet zijn. Zo is het ook he. Wees duidelijk.
pi_77579890
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:04 schreef versteegrob het volgende:
Maar waarom zou een maanvis wel in een 100l wel kunnen en een discus niet in 300l.
Een discus is een hele andere soort vis dan een maanvis.
Discussen zijn eigenlijk ook altijd rustig, en kunnen niet tegen drukte/stress. Daar worden ze ziekjes van, maar dan ook echt letterlijk. Uiteindelijk zal een gezonde discusvis ook groter worden dan een gezonde maanvis.
Daarbij is een maanvis over het algemeen rustig, maar als ie pissig is, of achter eten aan zit, is het echt een druktemaker.. Omdat het 2 zo'n verschillende vissen zijn, krijg je dat soort dingen.

Wat lees ik hier verder toch allemaal Bedankt dat jullie mijn geduld zo waarderen, maar geduld is een schone zaak. Ik leg sommige dingen liever 10x uit, dan dat iemand een vaag antwoord krijgt waar ze niks mee kunnen, of dat ze het wellicht niet begrijpen.

Want uiteindelijk willen we er allemaal toch voor zorgen dat onze geliefde aquarium vriendjes vrolijk door de bak zwemmen.

In mijn ogen bestaan er geen domme vragen, alleen domme antwoorden

En mensen die niet durven te posten, komop! We kunnen er samen wel uitkomen. Foto's zijn niet verplicht, maar soms leidt dat er toe, dat we tips of ideeen kunnen geven. En je bak moet je uiteindelijk toch (gedeeltelijk) naar eigen smaak bouwen.

Iedereen mag z'n vragen stellen, en ik wil iedereen helpen.
Ook al zijn ze wellicht niet precies volgens boekje begonnen, dan wil het niet zeggen dat het aquarium plan gedoemd is te mislukken. Er is altijd wel iets van te maken.

Op fora zoals venivedivissie, aquaforum etc lopen idd mensen die alles 100% volgens het boekje willen doen. Ik heb toevallig al een paar boekjes in me handen gehad, en daar las ik ook tegenstrijdige dingen, dus dat klopt ook gewoon niet altijd. Werk met logisch verstand, en neem vaak de middenweg..

Ook ik heb me daar ooit aangemeld, en ze werden bij mij dus ook boos. Maar ik had ook uitgelegd dat de jonge maanvissen hooguit een half jaar in de huidige bak bleven. Nou, ze krabbelde weer allemaal terug hoor. Zelf hou ik er niet van op die manier te antwoorden, dus ik zal het zelf nooit doen. (achteraf bleek 1 maanvis al reeds vergroeid te zijn toen ik em kocht, maargoed ik heb me best gedaan)

Stali, het was toch laat geworden he?

@ook_gek; een garnalenbak is prachtig! Ik heb het eerst in een Aqua60 gehad, en er zaten 30 garnalen in, maar dat was erg weinig kwam ik achter. Een Aqua40 was een beter idee geweest. Ik ben benieuwd hoe jij die van jou maakt.

Binnenkort ga ik me 100liter bak ombouwen tot garnalenbak. Dus dat wordt een bakje met heel veel garnalen, en een paar kleine vissies (rasbora galaxy oid)

Weet je wat ik wel mooi vind; iedereen heeft het altijd maar over het water laten rijpen, maar juist om ervoor te zorgen dat er een ecologisch systeem ontstaat, zul je er iets in moeten doen (behalve je inrichting). Anders kan er geen echte bacterie cultuur opstarten. Mij is toendertijd geadviseerd om er een voedingstablet in te gooien, zodat dat kan gaan rotten en er wat op gaat starten. Dan na enkele weken even de waterwaardes meten, en indien ok mogen de vissen erin.

Nu heb ik zelf toen met de Aqua60 het een en ander geprobeerd, en ik merkte dat het na een week prima was voor garnalen/vissen. Uiteraard wilde ik voor de garnalen nog even wachten, omdat ze best kwetsbaar zijn. De Rasbora galaxy's heb ik er toen na een week ingezet, en 12 van de 15 hebben het overleefd. 3 ervan waren in het filter beland.

En dat binnen een half uur na plaatsing, want ik was ff een panty gaan halen voor het filter. Dacht dat dat wel kon voor een half uur. Nou niet dus.. Maargoed, daar heb ik ook weer van geleerd

Maar bij mijn grote bak heb ik wel wat langer gewacht, en die draait nu al een week of 4/5. Dus eind van de week komen daar een paar vissen in. Nog niet alles, want ik wil de nitrietpiek een beetje spreiden (en omdat ik dan het gedrag van deze vissen wat beter kan bestuderen)

Dus eventuele nieuwelingen met vragen; stel ze! We helpen jullie graag.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:01:25 #80
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77580685
Idd iedereen is welkom!
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77581104
discusvissen en maanvissen zijn allebei stressvissen
ook nooit zomaar het licht aan doen want daar kunnen ze behoorlijk van schrikken
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_77583302
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 01:32 schreef ook_gek het volgende:

[..]

laat voor op staan dat ik een bericht als dit ook erg jammer vind!

Maar de vragem die de afgelopen dagen gesteld zijn, zijn basis dingen die je moet weten voor je aan een aquarium begint.

Filter bevat bacterien die je bak in evenwicht houden. Deze bacterien moet zich gaan vormen en groeien. Dus binmen een maand je filter schoonmaken lijkt me dan niet slim.

Je bak na een week vullen met vissen is vragen om
problemen! Minimaal 2 weken en het liefst 3 weken met rust laten voor ke iets gaat doen.

Als je goed had gelezen, en je wat meer naar mijn verhaal had gekeken wist je dat ik het Philips Tropical Aquarium Purifier apparaat gebruik. Dit apparaat is door wetenschappers 2 jaar getest, enkele lfs (Uraka.nl, Guppy.nl, Wesdijk.nl hebben het weken getest en zij bevestigen ook dat je met dit systeem de start heel erg kan versnellen, je kan hiermee ongeveer na 3 dagen al de eerste vissen erin doen, gaat dit goed dan kunnen de andere vissen er een week later in. Hiermee wil ik laten zien dat ik echt het beste voor heb, heb vooraf nog de waardes goed gemeten en de vissen zijn tot nu toe super vrolijk.

Als je water verbeteraars gebruikt of plant voeding. Hoid je dan aan de juiste hoeveelheden.

Hij krijgt meer dan genoeg advies en gaat dan toch volledig zijn eigen gang! Met alle gevolgen van dien!

Laat duidelijk zijn dat ik iedereen een mooi aquarium gun en er van uit gaat dat je als je een aquarium neemt je goed inleest. Uit veel dingen is gewoon duidelijk dat of hij dit niet gedaan heeft, of dat hij lekker eigenwijs blijft doen.

Valt wel mee, zoek af en toe de bevestiging

Wat niet vergeten moet worden is dat wanneer alle adviezen in de wind geslagen worden, mensen minder snel de zin krijgen om nog te reageren!

En het is juist leuk dat het topic lekker loopt. Maar de vragen ik heb een kokosnoot en een steen verplaatst wat vinden jullie gaat toch echt vervelen na 5x en tevens kan dat niet de bedoeling zijn van dit topic?

Je hoeft toch niet alles te lezen en als mensen wel reageren op mijn vraag, uhhh wat is het probleem dan?

En iedereen maakt fouten in het begin, dat heb ik ook gedaan. Maar als iemand je een advies geeft handel daar dan ook naar. Of vraag het niet.

Zozo

Er zijn hier een aantal mensen die echt veel heel veel veratand hebben en je een duidelijk advies geeft en soms op de simpelste manier verteld waarom iets gebeurd. Hulde voor die mensen. En ik denk dat we blij mogen zijn met perry dat hij zo veel geduld heeft.

Met Perry beb ik heel blij en Stali ook bijvoorbeeld

Nu ook weer. Krijgt al meerdere keren het advies om uit ze bak te blijven. Hoe sluit hij af, over 2 dagen me laatste planten er in doen. Welk deel van blijf de komende tijd met je vingers uit het water niet?

Er komen morgen planten binnen dus dan lijkt het me logisch om ze erin te vissen

Een aquarium moet rijpen om zo een stabiel even wicht te vormen.

Elke keer een verrandering verstoort dat evenwicht. Zeker in het begin bij het opzetten van een bak.

En users hoeven niet bang te zijn om hier te posten omdat ze hun bak niet zo mooo vinden als die hier. Datbis vaak een mengelmoes van smaak, tijd en geld. Je kan het zo gek mogelijk maken.


Een aquarium van 100 euro kan de zelfde problemen krijgen als een aquarium van 5000 euro.
Zeker weten, alleen een groter aquarium is makkelijker stabiel te houden omdat niet iedere liter invloed heeft op de waardes.
pi_77585368
Wat ik trouwens nog wou zeggen is dat ik in mijn nieuwe aquarium de vissen er met 3 dagen in heb gedaan...

Maarja aquarium was wel 2e hands met filter van die persoon die hem voor mij gehad heeft er nog in, wel heb ik beide aquariums op de zelfde temperatuur gebracht. Voor zover het meetbaar was dan.... Daarna de 260 liter ongeveer 60 liter water afgevoerd en daarna van de 60 liter al het water en de vissen in de nieuwe bak gedaan. Waardes bleven allemaal netjes, behalve PH was iets aan de hoge kant. Beetje Aquasafe erin gedaan wat me was aangeraden in de speciaalzaak. Het water is daarna heel snel beter geworden. Tot nu toe geen vis doodgegaan en dit is nu ongeveer anderhalve maand geleden.

Btw de Gold Dust is alweer dikker maar nog steeds niks
pi_77586857
Mooi om te horen, welke vissen heb je ?

Heb kort geleden een fotoboek geopend op aquaforum en zij zagen dat ik de javavaren heb, deze groeit alleen op kienhout lees ik net dus die moet ik vastmaken dmv visdraad.

Bron: http://www.punkyfish.nl/pages/database/planten/plant/68

Gelijk aan de slag gegaan, hier de javavaren met een groot stuk kienhout, i like!





[ Bericht 57% gewijzigd door anon_10041401 op 03-02-2010 14:21:29 ]
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:32:58 #85
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77593602
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:48 schreef versteegrob het volgende:

[..]
Met mij ook nog wel een beetje?
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77593781
Javavaren moet idd niet in de bodem, maar op kienhout of zelfs op de achterwand.
Over 1 a 2 weken kun je het touwtje eraf halen, omdat de varen zich dan al heel vast geworteld aan het hout
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77594709
Echt? Cool, dacht ze erop moesten blijven, ben benieuwd of het aanslaat.
pi_77595432
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:53 schreef NeoDweezil het volgende:

Vissenbestand
- 3 Maanvissen
- 7 Corydorassen (3X corydoras aeneus, 2X corydoras panda, 2X corydoras sterbai)
- 2 Gold Dust Molly
- 5 5 streepbarbelen
- 11 Silver Molly (had er twee maarja....)
- Schooltje Tetra's
- 3 Zwaarddragers(weet zo niet welk soort)
- 2 L nummers (weet ook zo niet welke
- 2 Zoenvissen (vind ze maar helemaal niks maarja m'n meissie vond ze mooi)
- 2 Mikrogeophagus ramirezi
Kom net uit Dieren heb daar nog wat bijgehaald
- 2 Slaketende slakken
- 3 Corydoras Aeneus
pi_77596639
Je houd wel van veel verschillende vissen he
pi_77596994
ja het lijkt een beetje een rommelig bestand maar dat is niet zo.. molly's kunnen prima omgaan met de zwaarddragers vormen zelfs een school samen, corydoras zijn makkelijke "stofzuigers" bodem ziet er prima uit

en alle lagen zijn gevuld in het aquarium
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:02:50 #91
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77597100
Mijn bestand:
quote:
3 Maanvissen
2 L144
4 Cory Panda
5 Purperkoppen
2 Siamese algeneters
8 Kardinaaltetra
1 Dwergkreeft
1 Waaierhandgarnaal
pi_77597542
Leuk bestand JortK, paar vraagjes

Hoe doet je l144 het? Zie je hem vaak?
Molt een kreeft niet je hele bak?
Wil je een foto maken van de waaiergarnaal, vind die echt geweldig.
pi_77598070
Ik moest meeposten van iemand. Zal geen namen noemen (*wijst naar Stali*).

Begonnen met een 30 liter bakje een jaar geleden. Al snel kwam daar een 120 liter voor in de plaats. Zodra wij gaan verhuizen komt een nog grotere bak, momenteel kunnen wij die niet kwijt

Onze Vissies:

- 5 x Zebra Danio (die komen uit de 30L bak)
- 4 x Synodontis Petricola Dwarf (3 nog niet volwassen)
- 4 x Black Molly (waaronder 1 baby)
- 2 x Siamese Algeneter Gold
- 1 x Corydoras panda


Laatstgenoemde is de enige overlevende van een ziekte in de bak die enkel de Corydoras' aantastte. We wachten nog een week of twee om te kijken of deze niet ook "ineens" drijft voor we er nieuwe bijzetten. Maar het ziet er goed uit ^^

Heb al een heleboel mooie foto's voorbij zien komen hier, zal binnenkort eens wat foto's van mijn bak proberen te maken!
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:40:25 #94
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77598548
Welkom
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77599738
Welkom, weer nieuw iemand en nu FOTO'S
De cory panda is eigenlijk wel een school vis dus als het kan zou ik er 4 bij halen, dan moet het gedrag gelijk een stuk leuker worden.
pi_77610187
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:26 schreef Faithfulness het volgende:
Ik moest meeposten van iemand. Zal geen namen noemen (*wijst naar Stali*).

Begonnen met een 30 liter bakje een jaar geleden. Al snel kwam daar een 120 liter voor in de plaats. Zodra wij gaan verhuizen komt een nog grotere bak, momenteel kunnen wij die niet kwijt

Onze Vissies:

- 5 x Zebra Danio (die komen uit de 30L bak)
- 4 x Synodontis Petricola Dwarf (3 nog niet volwassen)
- 4 x Black Molly (waaronder 1 baby)
- 2 x Siamese Algeneter Gold
- 1 x Corydoras panda


Laatstgenoemde is de enige overlevende van een ziekte in de bak die enkel de Corydoras' aantastte. We wachten nog een week of twee om te kijken of deze niet ook "ineens" drijft voor we er nieuwe bijzetten. Maar het ziet er goed uit ^^

Heb al een heleboel mooie foto's voorbij zien komen hier, zal binnenkort eens wat foto's van mijn bak proberen te maken!
He, tof dat je post. .
En foto's zijn leuk maar geen verplichting natuurlijk. Zijn er zat die dit niet doen. .
Overigens tof dat je een baby Molly hebt. Je andere vissen zoek ik morgen eens op want ken ze wrs. niet.
pi_77610306
Grappig om te lezen dat er toch wel meer users zijn die het bij drie maantjes houden.
Ben wel benieuwd naar wat voor soort manen jullie hebben en naar het geslacht en gedrag onderling.
pi_77611535
Oke, ff net een foto gemaakt van mijn garnalenbakje. Zitten Crystal Black's, Crystal Red's, Bijtje en Vuurgarnalen in. Ook nog 10 Rubytetra's (oftewel vuurtetra's)



Tis maar een 50 liter bak. En binnenkort begin ik aan het leeggooien van mijn 160 liter hoekbak, achterwand maken en nieuw vissenbestand opbouwen. Maar alles op zijntijd
pi_77613049
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:02 schreef versteegrob het volgende:
Echt? Cool, dacht ze erop moesten blijven, ben benieuwd of het aanslaat.
Jep, bij mijn nieuwe bak hetzelfde. Binnen 2 weken was het uit zichzelf vastgegroeid, dus het touwtje heb ik er weer vanaf gehaald
Oh ja, als antwoord op je vraag; een CPO dwergkreeft sloopt je bak niet. Hij zal echter wel slapende vissen op de grond proberen aan te vallen.. Snelle visjes kan hij niet pakken, want zelf is het echt een traag beest.. Planten laat ie netjes met rust. Echter moet je wel zorgen dat ie het filter niet in kan, en dat ie niet je bak uit loopt. Want dat willen ze wel eens proberen, maar dan overlijdt ie..

Welkom hier Faithfulness!
Zelf hou ik er dadelijk in die 600liter bak ook maar 5 of 6. Dat vind ik zelf dan wel weer genoeg aan maantjes
Bij mij komt er een mengelmoes van Pterophyllum scalare en Pterophyllum altum

@admiraal; erg mooie bak!!!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77613389
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Oke, ff net een foto gemaakt van mijn garnalenbakje. Zitten Crystal Black's, Crystal Red's, Bijtje en Vuurgarnalen in. Ook nog 10 Rubytetra's (oftewel vuurtetra's)

[ afbeelding ]

Tis maar een 50 liter bak. En binnenkort begin ik aan het leeggooien van mijn 160 liter hoekbak, achterwand maken en nieuw vissenbestand opbouwen. Maar alles op zijntijd
Wat mooi zeg.
Ik dacht altijd dat het zo leeg over zou komen en dat dacht ik eerlijk gezegd ook bij de plannen van Perry met een 100 liter aquarium met garnalen maar dit is duidelijk totaal niet zo.

Leuk om in mijn achterhoofd te houden want wanneer we verhuizen wil ik een groter aquarium en dan kan ik in mijn huidige hoofdbak garnalen zetten.

Naar je hoekbak ben ik altijd benieuwd geweest maar heb na al je zwoegen op de wand nooit het eindresultaat gezien. Misschien een post gemist maar heb er echt op teruggezocht. Sterker zodoende ben ik in deze reeks gaan posten. .
pi_77613626
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:26 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat mooi zeg.
Ik dacht altijd dat het zo leeg over zou komen en dat dacht ik eerlijk gezegd ook bij de plannen van Perry met een 100 liter aquarium met garnalen maar dit is duidelijk totaal niet zo.

Leuk om in mijn achterhoofd te houden want wanneer we verhuizen wil ik een groter aquarium en dan kan ik in mijn huidige hoofdbak garnalen zetten.

Naar je hoekbak ben ik altijd benieuwd geweest maar heb na al je zwoegen op de wand nooit het eindresultaat gezien. Misschien een post gemist maar heb er echt op teruggezocht. Sterker zodoende ben ik in deze reeks gaan posten. .
Thanks
Heb er afgelopen week een aantal nieuwe planten in gezet dus dat moet nog groeien en zijn weg vinden dus dan gaat het ook wat meer de hoogte in op sommige plekken. Zitten tot nu toe ongeveer 80 garnalen in.

En foto's van mijn hoekbak zal ik even opzoeken en posten , zal waarschijnlijk morgen zijn dat ik het post
pi_77614516
Ik hoop mijn 100liter garnalen bak ook zo mooi te kunnen maken, als dat jij nu doet
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77614592
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Oke, ff net een foto gemaakt van mijn garnalenbakje. Zitten Crystal Black's, Crystal Red's, Bijtje en Vuurgarnalen in. Ook nog 10 Rubytetra's (oftewel vuurtetra's)

[ afbeelding ]

Tis maar een 50 liter bak. En binnenkort begin ik aan het leeggooien van mijn 160 liter hoekbak, achterwand maken en nieuw vissenbestand opbouwen. Maar alles op zijntijd
Je planten doen het erg goed, hoe lang staat deze bak al ? Zit er veel verschil in het gedragen tussen jou verschillende garnalen?
pi_77616036
Hello,

Als ik zo naar andere mensen kijken die net zijn begonnen, zie ik bij iedere al vanaf het begin een mooie planten groei ontstaan. Als ik dan naar mezelf kijk baal ik echt, zie best wel wat verrottende blaadjes of gele plaatjes, niet veel maar wel te veel in mijn ogen. Heb 2 x planten voeding toegevoegd van JBL, 1 x 30ml ijzer en 1 x easy profito en 1 x easy carbo verder heb ik een voedingsbodem. Snap dus niet waarom ze het niet zo goed doen (in mijn ogen) Gister ongeveer 25% water ververst en een heel klein beetje easy profito toegevoegd. Hier wat foto's






Temperatuur is 27 graden
  donderdag 4 februari 2010 @ 01:28:43 #105
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77616383
Plantjes zien er imo prima uit hoor. Wat plekjes en dingetjes krijg je volgens mij altijd wel.
En groeien doen ze vanzelf wel als het ecosysteempje zich een beetje gesetteld heeft.
an urge to help mankind overcomes me
pi_77619089
Klopt helemaal.
In het begin is het altijd maar afwachten hoe het loopt.
Sommige planten doen het erg goed, en sommige gaan binnen notime dood.
En bij sommige planten gaan er een paar aftakkingen kapot, en verder doen ze het daarna goed.

Gewoon rustig afwachten
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77619293
Oke bedankt jongens, ben weer wat gerust gesteld!

Nog even wat nieuws voor mij. Gisteren deed ik de lamp uit om 00 uur en toen gingen alle vissen verspreid achter de planten zitten en echt verstoppen. Vanmorgen kwam ik net de kamer binnen en zag weer geen 1 vis, terwijl het er 20 zijn! Afijn weer de lamp aan en ze kwamen er rustig te voorschijn wel vrij langzaam maar houd dit in dat vissen op deze manier slapen ?

Nog even een stukje over het philips apparaat.
Twijfel heel erg, heb ondanks de kleine bruissteen nog steeds aardig veel last van schuim, zie foto.





De bruissteen, dit is de zachtste luchtstraal, wat vinden jullie ervan?

Verder denk ik echt dat het niet goed is als je veel planten hebt, mijn draait nu bijna een week en de planten vertonen nog niet heel veel groei of kleur terwijl ik met easy carbo en easy profito werk, heb zelfs nog een voedingsbodem.

Zijn hier mensen die dit apparaat goed werkend hebben en tevens aardig wat planten hebben ? Heb verder contact opgenomen met de lfs en stop nu 7 dagen met het apparaat en kijk hoe mijn planten vanaf nu reageren.

Laatste vraag, kreeg net de tip om mijn aquarium van plaatst 27 graden nu op 25 graden te zetten voor de planten, moet er bij vertellen dat de gekuifde cichiliden het water rond de 22-25 graden wil en nu ben ik weg !

[ Bericht 4% gewijzigd door anon_10041401 op 04-02-2010 08:07:57 ]
pi_77619503
Ik heb totaal geen ervaring met het Philips apparaat, maar daarover heb ik al eerder mijn mening gegeven..
Die schuimlaag zou ik zelf sowieso met de hand verwijderen.

Bij mijn ouders doen ze dat ook.. Niks mis mee hoor
Ze voelen zich dan gewoon wat meer "beschermd"

25 graden is een goede temperatuur.
Gewoon afwachten.. Dat is het enige wat je kan doen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77619901
Perry je reageert echt snel, geen school ? Hoe gaat jou aquarium ? Nog veel onderhoud ? Is die al vol qua vissen ? Welke temp heb jij ? Vandaag komen misschien de waterplanten binnen
pi_77620144
School? Nah, ik werk gewoon hehe, maar in mijn werk moet je geregeld wachten op de systemen, dus op me 2e scherm kan ik ander werk + fora bijhouden..

Mijn bakkie is aangekleed, maar nog geen vissen. Morgen gaan er een 10 bewoners in (botia's + maanvissen),
Weinig onderhoud opzich, alleen af en toe de raampjes cleanen en 1x per 2 maand het filter eens uitdoen. Staat constant op 25 graden
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77620501
Maar je hebt een enorme bak wat komt Erin? Hoor net van me vriendin dat de waterplanten er zijn !
pi_77620751
5 Clownbotia's (het is nogal omstreden of ze wel/niet in de bak kunnen), maar als ze te groot worden moven ze weer
5/6 Maanvissen
+- 25 a 35 kardinaaltetra's
4 echte Crossocheilus siamensis (daarvan loopt de streep door de staart door).
Een schooltje Cory's
2 Farlowella gracilis
Koppeltje Apistogramma ramirezi
Gourami's (welke weet ik nog niet)
Wellicht nog een koppeltje regenboog vissen

zoiets zal het worden, zoals het er nu naar uit ziet. Echt een gezelschapsbak met vanalles en nog wat.
Maar de tijd zal het leren wat het uiteindelijk gaat worden, aangezien ik er steeds iets bij ga zetten. Want ik wil niet teveel in de bak hebben, maar ook niet te weinig.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:40:02 #113
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_77622030
Trouwens, deze gast pakt zijn aquarium wel heel rigoreus aan!!

http://www.aquarticles.co(...)ank_MFK_version.html
pi_77622217
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
Trouwens, deze gast pakt zijn aquarium wel heel rigoreus aan!!

http://www.aquarticles.co(...)ank_MFK_version.html
Wow vet!

Video ervan http://www.monsterfishkeepers.com/forums/showthread.php?t=74879

[ Bericht 12% gewijzigd door anon_10041401 op 04-02-2010 10:53:02 ]
pi_77622468
Das 190.000 liter!! WOW!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:56:09 #116
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77626355
Wat fototjes van mijn oerwoud-aquarium!


De, alweer wat groter geworden, baby blackmolly's.


En een garnaal!


Mijn bestand op het moment:
6 corydorassen [sterbai en aeneus]
13 black molly's [12 baby's en een mama, de papa was al dood]gaan als ze groot genoeg zijn grotendeels naar de winkel
4 kardinaaltetra's [waren er meer en komen er ook weer bij]
4 lichtvisjes
4 zebradanio's [waren er ook meer en wil ik ook weer erbij]
5 japonicagarnalen
1 meerval [weet niet watvoor, lijkt op een gestippelde schildermeerval maar dan blijft ie redelijk klein]

Beetje een zooitje maar ik vind het gezellig
Bak [60 liter] is nu zeer stabiel en mooi helder. Moet alleen die enorme plant weer bijknippen. Lekker groot vind ik wel mooi maar het loopt soms een beetje uit de hand.

Toch maar besloten om de vuurgarnaaltjes eerst in een losse bak met zoetwatermossel te doen, gewoon omdat het me wel leuk lijkt om ze eerst los te kunnen bekijken.
Is er dan nog een speciale voorkeur voor ondergrond en plantjes [behalve mos]?
Foto's volgen natuurlijk. Ga zo de bak neerzetten en een zoetwatermossel kopen en dan hoop ik morgen eind van de middag de garnaaltjes te halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door saaw op 04-02-2010 13:02:39 ]
an urge to help mankind overcomes me
pi_77627400
Ik vind het wel een leuk bakje, ondanks dat het "rommelig" is.

Voor vuurgarnaaltjes is geen speciale ondergrond nodig eigenlijk. Zolang het maar geen scherpe steentjes zijn. Afgeronde steentjes kunnen natuurlijk wel gewoon.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77628130
quote:
Duizend tropische vissen van een speciaalzaak in Rotterdam zijn gered. De vissen dreigden een koude dood te sterven, omdat de elektriciteit was afgesloten na betalingsachterstand.
De vissen van de speciaalzaak Hanselman zijn overgenomen door collega Strijker Aquarium. „Er zat van alles bij. Van guppie tot piranha”, zei Leo van Wolferen donderdag. In het donker heeft hij woensdag de vissen uit het aquarium geschept. Wat hij ervoor heeft betaald, wil Van Wolferen niet zeggen.

Eneco sloot maandag de verwarming bij Hanselman af. Daardoor daalde de temperatuur. Ook vielen noodzakelijke filtersystemen uit. Met een generator hield eigenaar Steve de Veth de temperatuur nog een beetje op peil. Hanselman was een speciaalzaak die al sinds 1982 bestond. Eneco zei deze week dat de huurder van de zaak al maanden geleden was gewaarschuwd
Gelukkig maar
pi_77628358
Geloof maar niet dat Eneco nu geld krijgt
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:28:11 #120
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77631621
Klein bakje gekocht met grof wit grind en een stekje van een plantje erin.
Morgen langs de vissenwinkel [dan krijgen ze alles weer binnen] voor de mossel, mos en
vuurgarnaaltjes
an urge to help mankind overcomes me
pi_77644046
Vanavond alle planten erin gezet, heb nu drijfplanten en mosballen, super super mooi !
Alleen het hout is nog niet mooi geplaatst vind ik, nu geen tijd, post van het weekend wel nieuwe foto's
pi_77655465
Kom net thuis en me vissen sliepen allemaal, ze zaten allemaal ergens achter een plant of stuk
Net even de lamp aan gedaan en de kleuren van de Kardinaal Tetra zijn in de nacht echt stukken minder fel, kan dit kloppen ? Is dit normaal ?
pi_77655596
Hoe zie jij eruit als er midden in de nacht ineens de volle lamp aangaat?
Om op te vreten zeker?
Ik krijg ineens zin in kippenpoten, echt waar.
pi_77655624
Ik ga morgen bij de koffie eens even teruglezen in dit topic. Aardig bijgepost!
pi_77656118
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:46 schreef Stali het volgende:
Hoe zie jij eruit als er midden in de nacht ineens de volle lamp aangaat?
Om op te vreten zeker?
Ik krijg ineens zin in kippenpoten, echt waar.
Mooi dat je niet liegt Maar kan je het bevestigen van de kleuren, alles is nieuw voor mij en vond het opvallend genoeg om het te melden dus vandaar. Nu slapen en morgen vis vangen (snoeken)
  vrijdag 5 februari 2010 @ 07:22:17 #126
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77657331
Ja dit klopt. Is bij mij ook. De roodkopzalmen hebben ook geen rode kop meer als de lichten uit zijn geweest!
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77657379
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:46 schreef Stali het volgende:
Hoe zie jij eruit als er midden in de nacht ineens de volle lamp aangaat?
Om op te vreten zeker?
Ik krijg ineens zin in kippenpoten, echt waar.
Ik moest lachen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:23:40 #128
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77658910
Hoezo kippenpoten trouwens
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77658963
Denk gewoon honger
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77665575
Had even gemaild met mijn lfs en het probleem van het schuim is bekend, komt door het merk grind dennerle, zie hier het probleem

http://www.nederlandsecichlidenforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=43&t=8109
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:09:13 #131
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77666273
Wow, vet raar.
Gister was ik dus even langs een dieren/aquarium-winkel waar een dame mij vertelde dat er vandaag zoetwatermossels en javamos zou binnenkomen en dat de vuurgarnaaltjes ¤4,50 per 5 kosten.
Dus ik blij net weer [helemaal aan de andere kant van de stad] daarheen, is zij er niet en verteld haar collega me dat er geen zoetwatermossels zijn en dat de garnaaltjes ¤4,50 per stuk kosten
Dus ik werd een beetje boos en vervolgens wordt hij een beetje boos terug 'dat ik maar had moeten bellen'. Was verdomme gistermiddag nog daar.

an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:18:15 #132
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77666591
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:09 schreef saaw het volgende:
Wow, vet raar.
Gister was ik dus even langs een dieren/aquarium-winkel waar een dame mij vertelde dat er vandaag zoetwatermossels en javamos zou binnenkomen en dat de vuurgarnaaltjes ¤4,50 per 5 kosten.
Dus ik blij net weer [helemaal aan de andere kant van de stad] daarheen, is zij er niet en verteld haar collega me dat er geen zoetwatermossels zijn en dat de garnaaltjes ¤4,50 per stuk kosten
Dus ik werd een beetje boos en vervolgens wordt hij een beetje boos terug 'dat ik maar had moeten bellen'. Was verdomme gistermiddag nog daar.

effe snelle reactie, kijk op marktplaats die dingen kosten dan 50 cent. Weet niet of je in de buurt van zoetermeer woont? Want daar weet ik een adres waar je kan halen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:26:11 #133
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77666849
Heb in Amsterdam [waar ik dus woon] ook al 2 mensen gevonden maar die mailen maar niet terug.
Nog wat andere aquariumwinkels gebeld ook en die mossels zijn er pas weer vanaf maart oid dus dat schiet ook niet echt op.

Hopen da iemand van marktplaats snel reageert en dan koop ik wel gewoon het kleinste pompje voor erbij.

Ben gewoon een beetje pissig dat ik helemaal daar naar toe ga in de veronderstelling dat ze alles voor een goeie prijs hebben, en dat ze dan zo onbeschoft reageren.
an urge to help mankind overcomes me
pi_77666990
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:09 schreef saaw het volgende:
Wow, vet raar.
Gister was ik dus even langs een dieren/aquarium-winkel waar een dame mij vertelde dat er vandaag zoetwatermossels en javamos zou binnenkomen en dat de vuurgarnaaltjes ¤4,50 per 5 kosten.
Dus ik blij net weer [helemaal aan de andere kant van de stad] daarheen, is zij er niet en verteld haar collega me dat er geen zoetwatermossels zijn en dat de garnaaltjes ¤4,50 per stuk kosten
Dus ik werd een beetje boos en vervolgens wordt hij een beetje boos terug 'dat ik maar had moeten bellen'. Was verdomme gistermiddag nog daar.


4,5 euro p.st. krijg je Crystal Reds voor, en geen vuurgarnalen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:33:14 #135
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77667109
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

4,5 euro p.st. krijg je Crystal Reds voor, en geen vuurgarnalen
Hij noemde ze toch echt zelf ook vuurgarnaaltjes.

* saaw is even een beetje sacherijnig
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:37:17 #136
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77667251
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:33 schreef saaw het volgende:

[..]

Hij noemde ze toch echt zelf ook vuurgarnaaltjes.

* saaw is even een beetje sacherijnig
als ik kleine vuurtjes heb mag je ze gewoon komen halen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:39:12 #137
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77667320
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:37 schreef ook_gek het volgende:

[..]

als ik kleine vuurtjes heb mag je ze gewoon komen halen
oeh, dat is lief

[edit]
mailtje terug van iemand via marktplaats: kan er morgen 15 op komen halen voor ¤9,-
nu even naar de winkel voor het kleinste pompje en een beetje mos

[ Bericht 11% gewijzigd door saaw op 05-02-2010 13:45:07 ]
an urge to help mankind overcomes me
pi_77667873
Saaw: Waarom wil je een mossel ? Dat schijnt toch goed voor je water te zijn of ga je er heel de dag naar kijken
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:01:01 #139
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77670577
Wilde een mossel omdat ik dan voor dat tijdelijke bakje voor de garnaaltjes geen pomp hoefde kopen.
Maar nu blijkt dat die dingen deze tijd van het jaar slecht te krijgen zijn en sowieso duurder dan het kleinste pompje.

Klein bakje, klein pompje, klein plantje en mosbal.
Het ziet er nu als volgt uit ja de plank waar het op staat is vij scheef


Morgen 15 vuurgarnaaltjes er in
an urge to help mankind overcomes me
pi_77671314
Dat het scheef is, is niet erg. Bij een gelijmd aquarium moet je dat niet doen. DAn heb je namelijk kans dat de lijmlaag scheurt, aangezien er aan 1 kant van de bak dan meer druk staat..

Leuk bakkie om te zien.
Hoe lang staat ie al in te draaien?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:33:52 #141
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77671983
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:01 schreef saaw het volgende:
Wilde een mossel omdat ik dan voor dat tijdelijke bakje voor de garnaaltjes geen pomp hoefde kopen.
Maar nu blijkt dat die dingen deze tijd van het jaar slecht te krijgen zijn en sowieso duurder dan het kleinste pompje.

Klein bakje, klein pompje, klein plantje en mosbal.
Het ziet er nu als volgt uit ja de plank waar het op staat is vij scheef
[ afbeelding ]

Morgen 15 vuurgarnaaltjes er in
Dat is wel een ideaal kweekbakje trouwens
pi_77673558
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:26 schreef saaw het volgende:
Heb in Amsterdam [waar ik dus woon] ook al 2 mensen gevonden maar die mailen maar niet terug.
Nog wat andere aquariumwinkels gebeld ook en die mossels zijn er pas weer vanaf maart oid dus dat schiet ook niet echt op.

Hopen da iemand van marktplaats snel reageert en dan koop ik wel gewoon het kleinste pompje voor erbij.

Ben gewoon een beetje pissig dat ik helemaal daar naar toe ga in de veronderstelling dat ze alles voor een goeie prijs hebben, en dat ze dan zo onbeschoft reageren.
Ik was vandaag toevallig bij Bubbles en die hadden ze ook niet. Wilde er al een paar aanschaffen voor de buitenbak. Blijkbaar toch seizoensgebonden inderdaad. Zonde, want normaal gesproken zijn ze maar 2 euro.

Maar je hebt het heel leuk opgelost!

Ps. ik had gisteravond enorm trek want was een beetje lange dag en inderdaad ik had kippenpoten gekocht maar bleek dat ik ze al in de vriezer gelegd had. .
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:24:05 #143
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77673980
Ik keek net voordat ik naar m'n werk ging nog ff in m'n bak is een van m'n aneus druk eieren aan het leggen, heb er al snel een stuk of 10 in een klein kweekbakje apart kunnen zetten de andere vissen vonden het heerlijk.... dus vannacht als ik thuiskom zal ik waarschijnlijk alleen die ik apart heb gezet nog hebben, maarja niks aan te doen.

En wat ik al hoorde in speciaalzaak waar ik van de week m'n nieuwe vissen heb gehaald als de cory's eenmaal aan het leggen zijn gaan ze ook vaker leggen, dus dat gaat wat worden.
pi_77675131
Weer een update, alle planten zitten er nu in, 2 stukken kienhout eruit gehaald en de grootste stuk kienhout komt er waarschijnlijk na het weekend erin. Heb nu ook drijfplanten erin, echt super mooi en ze na 1 dag al groeien.

Heb gemerkt dat de vissen echt super weinig eten en zodra het op de bodem ligt hoeven ze het gelijk niet meer. Waardes getest en zag er weer goed uit, afijn hier de foto's


Drijfplanten

Linkerkant, veel beter zo, genoeg zwemruimte op de bodem nu


Midden


Rechterkant, ook tevreden over, genoeg schuilplekken voor de dwerg cichlide straks. De javavaren doet het nu ook een stuk beter op kienhout


De afzuigpijp vind ik niet zo mooi weg gewerkt, iemand tips hoe dit beter kan? Als ik het kienhout weg haal staat de pijp 45 graden, dus schuin in de bak oftewel lelijk


Ben de verder echt super super blij ! Van zoveel mensen complimenten gekregen zowel offline als online en dat voor mijn eerste aquarium. Het schuim probleem is ook zo goed als opgelost dus heb nu de hele tijd het ozon apparaat aan. De vissen vinden de bellen ook erg leuk, de planten doen het steeds beter, nu alleen nog wat meer geduld en dan kunnen er meer vissen in.
pi_77678480
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:24 schreef NeoDweezil het volgende:
Ik keek net voordat ik naar m'n werk ging nog ff in m'n bak is een van m'n aneus druk eieren aan het leggen, heb er al snel een stuk of 10 in een klein kweekbakje apart kunnen zetten de andere vissen vonden het heerlijk.... dus vannacht als ik thuiskom zal ik waarschijnlijk alleen die ik apart heb gezet nog hebben, maarja niks aan te doen.

En wat ik al hoorde in speciaalzaak waar ik van de week m'n nieuwe vissen heb gehaald als de cory's eenmaal aan het leggen zijn gaan ze ook vaker leggen, dus dat gaat wat worden.
Dat is echt een mooi compliment. Ze zouden immers geen eieren leggen als je het niet goed doet.
pi_77678574
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:54 schreef versteegrob het volgende:
Weer een update, alle planten zitten er nu in, 2 stukken kienhout eruit gehaald en de grootste stuk kienhout komt er waarschijnlijk na het weekend erin. Heb nu ook drijfplanten erin, echt super mooi en ze na 1 dag al groeien.

Heb gemerkt dat de vissen echt super weinig eten en zodra het op de bodem ligt hoeven ze het gelijk niet meer. Waardes getest en zag er weer goed uit, afijn hier de foto's

[ afbeelding ]
Drijfplanten

Linkerkant, veel beter zo, genoeg zwemruimte op de bodem nu
[ afbeelding ]

Midden
[ afbeelding ]

Rechterkant, ook tevreden over, genoeg schuilplekken voor de dwerg cichlide straks. De javavaren doet het nu ook een stuk beter op kienhout
[ afbeelding ]

De afzuigpijp vind ik niet zo mooi weg gewerkt, iemand tips hoe dit beter kan? Als ik het kienhout weg haal staat de pijp 45 graden, dus schuin in de bak oftewel lelijk
[ afbeelding ]

Ben de verder echt super super blij ! Van zoveel mensen complimenten gekregen zowel offline als online en dat voor mijn eerste aquarium. Het schuim probleem is ook zo goed als opgelost dus heb nu de hele tijd het ozon apparaat aan. De vissen vinden de bellen ook erg leuk, de planten doen het steeds beter, nu alleen nog wat meer geduld en dan kunnen er meer vissen in.
Het ziet er ook prachtig uit, Versteeg.
Dat voeren is wrs. nog even aftasten. Kijk uit met overvoeren want dan wordt het overtollige voedsel voor algen.

Btw, je planten is ook niets geks aan te zien en staan er mooi bij. Dat er af en toe een minder mooi blaadje tussen zit is normaal, dat heb je ook met landplanten.
pi_77690667
Nou NeoDweezil, dat klinkt goed! Ze voelen zich erg op hun gemak in je bakkie

Versteeg, dit ziet er goed uit. Ga zo door zou ik zeggen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77695157
Zeker zeker, begint ook steeds beter te gaan. Al aardig wat planten krijgen nieuwe blaadjes zelf de drijfplanten al na 1/2 dagen. Verder werkt het ozon apparaat nu naar behoren, teminste 0 schuim meer. Weet alleen nog niet wat het doet met voedingsstoffen maar aangezien me planten goed groeien, de vissen het goed doen ga ik uit van het goed.

Nu ben ik weer opzoek naar iets, aangezien mijn aquarium vrij hoog is, 65cm ben ik opzoek naar een tang/ding om de ruiten aan de binnenkant goed schoon te maken, weet iemand waar ik dat online kan bestellen ?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:56:14 #149
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77697990
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 08:38 schreef versteegrob het volgende:

Nu ben ik weer opzoek naar iets, aangezien mijn aquarium vrij hoog is, 65cm ben ik opzoek naar een tang/ding om de ruiten aan de binnenkant goed schoon te maken, weet iemand waar ik dat online kan bestellen ?
U vraagt wij draaien...

http://www.zooplus.nl/sho(...)ruitenreiniger/68861

Btw de eitjes die ik gister heb weten te redden zijn de enige die het overleeft hebben, heb ook geen flauw idee of er ook maar een is bevrucht, we gaan het uitvinden....

En ik mis een Ramirezi heb nu al 2 dagen dat ik er elke keer maar een zie
pi_77698844
Thnx, die had ik net ook gevonden, dezelfde en heb ook purigen gekocht voor in mijn filter.

Wist je dat je garnalen kan bestellen bij zooplus.nl die bezorgen ze gewoon, lekker makkelijk.
pi_77700043
Wist je dat garnalen versturen met dit weer dodelijk kan zijn?
Beter ga je garnalen gewoon ophalen, en zorg je dat ze zo snel mogelijk lekker warmpjes naar je huis gaan..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77700181
Net Kristalrode bijengarnaal - Crystal Red Arrow 10 stuks van deze mooie kleine beestjes besteld. Verwacht ze aankomende woensdag binnen te hebben, ben benieuwd.

Perry: Had goed gekeken op de site en zie dit bericht, In de koude maanden november tot maart geschiedt de verzending zonodig met heatpacks en met styropordozen. Moet goed komen, ook al wat reacties gelezen dat het altijd goed is gegaan, we zullen het zien.

Is het handig om een kous vast te maken aan de zuigslang van de filter? Heb een JBL filter, denk zelf dat het wel mee valt, volgens mij kunnen ze er niet doorheen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 13:55:58 #153
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77701471
he rob je woont toch in apeldoorn?

http://www.demaanvis.nl/

Zit in nijmegen, is goed te doen met de auto. Ik ben er zelf een paar weken terug geweest, ik heb er toen Zwaarddragers, Gold dust molly's en Vuurgarnalen gehaald. De winkel zit niet in het centrum ofzo maar beetje in een woonwijk ofzo maar het is echt een mooie zaak, mensen hebben echt veel verstand van vissen en wat een assortiment aan vissen
pi_77701982
Hmm moet inderdaad nog wel bijna al mijn vissen kopen. Alleen wil ik in het begin niet zulke bijzondere vissen dus de kardinaal tetra, wat cory's en een dwerg cichlide dus het is NOG niet de moeite om naar Nijmegen gaan. Toch bedankt voor de tip. Ben nog wel opzoek naar een mooie L-Nummer dus ga gelijk even de site bekijken.

Dinsdag weer nieuwe vissen mits de water waarden goed zijn.

Neo: Heb net even gekeken op de site en de winkel ziet er wel heel mooi uit en wat een aantal vissen ! Ze hebben bijvoorbeeld de L134 voor 50 euro, wat volgens mij vrij goedkoop is, echt een gave vis. Misschien rij ik er volgende week naar toe, echt gaaf !

Vraag: Is het handig/leuk om wat slakken in mijn aquarium te doen? Zie het tegenwoordig zoveel en zo ja, welke slak is leuk / handig / goed voor mijn aquarium ? Heb echt 0 verstand van slakken

[ Bericht 19% gewijzigd door anon_10041401 op 06-02-2010 14:37:17 ]
  zaterdag 6 februari 2010 @ 14:41:46 #155
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77702673
hmmm ik heb zelf een slak etende slak erin zitten heb waarschijnlijk met het zand of met de planten slakken erin gekregen dus....



deze dus
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:53:27 #156
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77706320
garnaaltjes
Als ze een beetje zijn bijgekomen van de schrik en kou van de verhuizing en ze hun mooie rooie kleurtje weer terughebben zal ik wat fototjes maken!

Heb van al bijna volwassene tot echte baby's en volgens mij zelfs een zwangere. Vind het mega gezellig en ze hebben het zo te dien goed naar hun zin!
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:57:45 #157
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77706447
Mooi zo
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77709578
Klinkt leuk Saaw, ben zelf ook benieuwd.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:13:43 #159
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77716124
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:53 schreef saaw het volgende:
garnaaltjes
Als ze een beetje zijn bijgekomen van de schrik en kou van de verhuizing en ze hun mooie rooie kleurtje weer terughebben zal ik wat fototjes maken!

Heb van al bijna volwassene tot echte baby's en volgens mij zelfs een zwangere. Vind het mega gezellig en ze hebben het zo te dien goed naar hun zin!
Ik had laatst gelezen ergens dat als je rode garnalen nog roder wil krijgen je ze voer moet geven met caroteen erin, zoals wortel, en dat ze dan dus nog roder worden. Is dit waar??

Ik had ook vuurgarnalen gehaald twee weken terug, de man in die winkel zei nog als je ze erin doet doe dan 10 tot 15 min van te voren even de verlichting uit anders denken de vissen dat het eten is... Dus ik netjes licht uit, garnalen erin, nou heb er vorige week nog een keer 1 gezien maar volgens mij zijn ze echt allemaal opgevreten. Als ik binnenkort nog een keer een goedkoop adresje heb gaan we het nog maar eens proberen... Wordt duur voer op deze manier....
pi_77723869
Welke vissen heb je dan ? Ik doe ze eerst bij mijn kardinaal tetras betere oplossing
pi_77736695
na een week vakantie ziet mijn bak er zo uit. een week vakantie betekent voor mij in totaal 2 weken niets eraan doen om zo in de week voor de vakantie geen grote verstoringen te veroorzaken



zoals je ziet dus nogal rommelig en ik zal er van de week dus wel weer in moeten duiken om het allemaal weer netjes te krijgen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77736945
Vind die plant links de hoek echt mooi, met die lange slierten. Hoe heet die ?
Verder mooie bak, mooi de diepte gecreëerd op deze manier.
pi_77737149
dat is de vallisneria spiralis, bij elke zaak wel te krijgen.
de bak is ook 70cm diep dus diepte mag ook wel
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77738775
Wel mooi zo'n diepte, bij mij is die 70 cm hoog en 45 cm breed
pi_77760388
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:13 schreef NeoDweezil het volgende:

[..]

Ik had laatst gelezen ergens dat als je rode garnalen nog roder wil krijgen je ze voer moet geven met caroteen erin, zoals wortel, en dat ze dan dus nog roder worden. Is dit waar??
Jep, dit schijnt echt goed te werken voor garnaaltjes

Ik moet nog steeds foto's maken :$
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 8 februari 2010 @ 10:08:49 #166
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77765681
Net een druppeltest gehaald om mijn nitraat / nitriet te meten, nitriet is 0mg en nitraat is 0 / 12.5 mg, ziet er goed uit. Verder heb ik vandaag mijn kardinaal tetra groep uitgebreid naar 30 stuks, foto's komen eraan !

Nitriet test


Nitraat test


De nieuwe kardinaal tetra


Resultaat, heb er nu een half uurtje naar gekeken en vind het veel beter, 20 was net te klein voor mijn gevoel, heb toch een 350 liter bak.


Morgen komen er betere foto's

[ Bericht 60% gewijzigd door anon_10041401 op 08-02-2010 13:45:03 ]
pi_77768315
Ziet er mooi uit!
pi_77769476
Net het grootste stuk hout eindelijk in mijn aquarium gedaan, het heeft al 10 dagen onder water gelegen. Het zinkt wel maar wil op de zijkant gaan liggen dan, daarom heb ik op de achterkant 2 stenen neer gelegd. Verder zie je aan de voorkant een groot hol, dus het kan zijn dat daar vissen in gaan zitten, daarom ligt het met het gat vooraan.

Vraag me af wat jullie ervan vinden? Is het niet te prominent aanwezig ? Vind het zelf wel mooi. Wat vinden jullie van de ruimte op de grond, groot genoeg voor een school coryodas sterbai 's ? Kijk en oordeel, aub



Heb hier verder nog 2 mooie stukken kienhout heb alleen geen idee waar ik ze kan plaatsen, zien jullie nog ruimte of is het echt te vol ?

pi_77800040
Vanmiddag vissen halen !
pi_77800342
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:55 schreef versteegrob het volgende:
Vanmiddag vissen halen !
eeuuuhh je hebt net gisteren je kardinalengroep vergroot en dan nu alweer vissen halen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77800725
Zeker zeker, philips ozon apparaat doet het goed, nee moet kunnen. Heb er gisteren maar 10 bij gehaald en de vissen die ik haal zijn allemaal vrij klein. Net water getest en was weer goed.

Verder net purigen in mijn filter toegevoegd ipv actieve kool, heb toch te vaak gelezen dat actieve kool tijdelijk is. En net een ruitenborstel binnen gekregen, het aquarium is weer perfect schoon.
pi_77802555
Ik heb wel is wat gelezen over purigen, maar dat regeneren met bleekmiddel staat me op een of andere manier niet aan. Ze zeggen wel dat het geen probleem is, maar ik persoonlijk durf het niet aan.. Je zou maar een keer nog een tikkie chloor in je purigen hebben zitten.. Brr ik moet er niet aan denken.

Zelf voeg ik wel wat planten voeding extra toe, maar dan heb ik 100% geen problemen...

Purigen is net als actief kool ook gewoon tijdelijk. Actief kool moet je vervangen, en purigen moet je regeneren..
En een klein beetje kleuring vind ik persoonlijk niet erg. Bijna nergens in de natuur is het water echt zo kraakhelder dat je amper ziet dat er water in zit.. Natuurlijk moet het water er ook weer niet echt super geel/bruin uit zien.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:46:54 #174
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77803871
Ik zou idd weer ff wachten Rob.
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77804253
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef Aaiphone het volgende:
Ik zou idd weer ff wachten Rob.
leer geduld hebben! een aquarium is een constant veranderende leefomgeving dus geniet van het steeds stukje bij beetje aanpassen en fijnstellen van je aquariumopstelling. je bent nooit klaar dus probeer het nu ook niet in een week allemaal klaar te hebben
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77805132
He, er zijn weer foto's bij. .
Wat mooi al die volle beplanting bij Leipo.

Wat ik me verder afvraag, Versteeg is er wat teveel mee in de weer maar goed het is nieuw en dat begrijp ik dan weer wel maar hoeveel tijd zijn jullie bezig met jullie aquaria?

Ik doe er nl. zelf zo min mogelijk aan en ben er nauwelijks tijd aan kwijt.
Af en toe eens een deeltje verversen bij het zuigen van de bodem, deel van de filterwatten vervangen en zo nu en dan eens wat snoeien maar meer ook niet. Verder haal ik eens per week levend voer en doe ik er plantenvoeding in. Kortom gemiddeld een half uur per week. Hoe is dat bij jullie?

Dat purigen en kool ken ik niet eens. Wanneer gebruik je zoiets?
Heb weleens een filter gekocht en daar zat een koolfilter en een sponsfilter bij maar dat koolfilter heb ik ergens in de schuur gegooid omdat ik niet wist waar het goed voor was.
pi_77805527
geduld hebben is leuk: ik ben begonnen met een paar kleine plukjes plant in een voor de rest kale bak en nu zijn diezelfde plukjes plant uitgegroeid tot een compleet oerwoud

kool gebuik ik alleen om medicijnen uit het water te halen in mijn quarantaine bak indien de kuur afgelopen is.
in een goed lopend aquarium is het totaal niet nodig en vaak zelfs nadelig: je plantenvoeding wordt ook opgenomen door de kool!

ik ben 1 keer per 2 weken een avondje bezig met snoeien en waterverversen. 2 a 3 keer per jaar maak ik mijn filters schoon als de stroming teveel teruggelopen is.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77805799
Ik denk ook een half uurtje ongeveer.
Alleen het verversen zelf duurt iets langer, omdat het zoveel liters zijn

Kool/Purigen doet diverse dingen.
Het haalt o.a. Pesticiden, Antibiotica (medicijnen), Gilvin (kleuring) uit het water.
Dus als je er bijvoorbeeld nieuw kienhout in legt, dan kleurt het water geel.
Actief kool/purigen verwijderd dit.

Een "nadeel" van actief kool is dat het ook ijzer (plantenvoeding) uit het water haalt. Hierdoor zul je dus ook extra plantenvoeding moeten gebruiken.
Purigen zou dit niet doen heb ik begrepen. Maar je moet purigen regeneren (opnieuw activeren) dmv chloor. En daarna goed uitspoelen etc etc.. Maar dat durf ik persoonlijk niet aan

Wanneer gebruik je het? Na het gebruik (en uitwerking) van medicijnen, of als je er net een nieuw stuk hout in legt. Daarna is het eigenlijk niet echt meer nodig..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77806779
Bedankt voor de uitleg. Dat ga ik inderdaad niet gebruiken en aquarium en chloor in één zin gaat voor mij ook niet. Je moet er inderdaad niet aan denken als zoiets misgaat.

Maar jullie zijn er dus ook niet zo ernstig veel tijd aan kwijt. Begon nl. te twijfelen omdat ook bezoek hier vaak zegt: "dat is veel werk he, zo'n aquarium". Terwijl ik denk dat ik er meer kijkplezier aan heb dan werk.

Zo'n oerwoud vind ik heel erg mooi. Gaaf dat het bij jou zo mooi gegroeid is. Als de manen er niet meer zijn dan wil ik ook een oerwoud en een grote school kleine visjes en wat garnalen en dan maar 1 aquarium en niet zoals nu drie en een vijverton.
pi_77806947
Iedereen denkt dat het veel werk is
Waarschijnlijk omdat ze water, planten en vissen zien haha

Wil je later 1 groot aquarium, of eentje van redelijk formaat?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77807172
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iedereen denkt dat het veel werk is
Waarschijnlijk omdat ze water, planten en vissen zien haha

Wil je later 1 groot aquarium, of eentje van redelijk formaat?
. Ja, typisch is dat inderdaad.

Ja, 1 groot aquarium met kleine scholenvissen en niet teveel door elkaar.
Wel grappig, je begint er bij toeval aan en pas veel later weet je hoe je het wilt. Althans zo werkt het bij mij.
Overigens ben ik blij met mijn huidige vissen hoor, daar niet van.
pi_77807950
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef Stali het volgende:
Zo'n oerwoud vind ik heel erg mooi. Gaaf dat het bij jou zo mooi gegroeid is. Als de manen er niet meer zijn dan wil ik ook een oerwoud en een grote school kleine visjes en wat garnalen en dan maar 1 aquarium en niet zoals nu drie en een vijverton.
en dan te bedenken dat ik het 3 weken geleden zeer drastisch gesnoeid heb (helft anubia weg, helft valisneria weg, stengelplanten ingekort tot 15cm hoogte, etc ) ik had een plastic groentetasje vol met planten in de kliko gemikt

vissen hebben een week geen voedsel gekregen en hebben dus ook zonder probleem ondergaan (wel even vetgemest van te voren natuurlijk )

het meeste werk ging bij mij in de inrichting en de apparatuur zitten (co2, verlichting en dergelijke) omdat ik niet voor de standaard setjes ben gegaan (alles samengesteld uit losse onderdelen).

en eens in de zoveel tijd ben ik de inrichting zat en moet ik weer gaan schuiven met planten, zo blijf je ook lekker bezig

nu zijn we weer bezig omdat mijn vriendin een open bak van 80x80x40 gaat laten maken waar we (nou ja eigenlijk ze) killi's in gaan houden
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77808317
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik denk ook een half uurtje ongeveer.
Alleen het verversen zelf duurt iets langer, omdat het zoveel liters zijn

Kool/Purigen doet diverse dingen.
Het haalt o.a. Pesticiden, Antibiotica (medicijnen), Gilvin (kleuring) uit het water.
Dus als je er bijvoorbeeld nieuw kienhout in legt, dan kleurt het water geel.
Actief kool/purigen verwijderd dit.

Een "nadeel" van actief kool is dat het ook ijzer (plantenvoeding) uit het water haalt. Hierdoor zul je dus ook extra plantenvoeding moeten gebruiken.
Purigen zou dit niet doen heb ik begrepen. Maar je moet purigen regeneren (opnieuw activeren) dmv chloor. En daarna goed uitspoelen etc etc.. Maar dat durf ik persoonlijk niet aan

Wanneer gebruik je het? Na het gebruik (en uitwerking) van medicijnen, of als je er net een nieuw stuk hout in legt. Daarna is het eigenlijk niet echt meer nodig..
Had eerst actieve kool voor het kienhout maar dat haalt inderdaad het ijzer uit je water dus nu heb ik er purigen in. Na 6 maanden moet je het met chloor regeneren maar daar begin ik zeker niet aan.

Heb wel nieuwe vissen gehaald..... Water zag er goed uit en me ozon apparaat doet het perfect dus ben van mening dat het wel kan. Heb ze net eten gegeven en ze aten bijna allemaal gelijk dus dat is een goed teken. Dus als jullie foto's willen zien dan hoor ik het wel.
pi_77808380
Ik ben ongeveer een uur per week bezig met het aquarium. In het begin deed ik er meer aan, plantjes constant verschuiven etc. Sinds ik daarmee gestopt ben is er veel meer 'rust' in de bak
Momenteel is de bak qua planten vrij leeg, vorige week iets te enthousiast gesnoeit Komt wel weer goed

Foto van m'n bak toen hij net stond:



Ik vond het echt geweldig. Leeg, strak, geen achterwand etc.
Grappig dat ik nu helemaal omgeslagen ben. De bak moet 'natuurlijk wild' zijn, zoooooveel mooier

Momenteel ben ik bezig m'n eigen achterwand te maken. Omdat de bak verplaatst gaat worden (nieuw meubel) moet 'ie helemaal leeg, mooi moment om de achterwand dan te plaatsen. Als het staat zal ik een "huidige bakfoto" plaatsen


Dan een vraag: De enige andere bak die wij hebben staan is een 30 liter. Dit lijkt me niet genoeg voor al m'n visjes voor de week dat de grote bak leeg moet. Iemand tips/ervaring met een langere tijd (7 a 8 dagen) verplaatsen van vissen in een (tijdelijk) aquarium?
pi_77808536
Wist niet wat killi's waren dus ben er op gaan zoeken. Begrijp ik het nu goed dat het seizoensvissen zijn die kort leven en je dan dus een aquarium hebt waarin steeds voortgeplant wordt?
Wel heel kleurrijk wat er aan vissen te vinden is.
pi_77808633
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:43 schreef Faithfulness het volgende:
Ik ben ongeveer een uur per week bezig met het aquarium. In het begin deed ik er meer aan, plantjes constant verschuiven etc. Sinds ik daarmee gestopt ben is er veel meer 'rust' in de bak
Momenteel is de bak qua planten vrij leeg, vorige week iets te enthousiast gesnoeit Komt wel weer goed

Foto van m'n bak toen hij net stond:

[ afbeelding ]

Ik vond het echt geweldig. Leeg, strak, geen achterwand etc.
Grappig dat ik nu helemaal omgeslagen ben. De bak moet 'natuurlijk wild' zijn, zoooooveel mooier
Herkenbaar. Net alsof je het in het begin teveel wil leiden allemaal. Een klein beetje wat Versteeg ook doet. Wat is dat oranje trouwens? Lijkt wel een bloem?
quote:
Momenteel ben ik bezig m'n eigen achterwand te maken. Omdat de bak verplaatst gaat worden (nieuw meubel) moet 'ie helemaal leeg, mooi moment om de achterwand dan te plaatsen. Als het staat zal ik een "huidige bakfoto" plaatsen


Dan een vraag: De enige andere bak die wij hebben staan is een 30 liter. Dit lijkt me niet genoeg voor al m'n visjes voor de week dat de grote bak leeg moet. Iemand tips/ervaring met een langere tijd (7 a 8 dagen) verplaatsen van vissen in een (tijdelijk) aquarium?
Als het maar voor een paar dagen is waarom haal je niet zo'n grijze cementkuip bij de bouwmarkt?
pi_77808759
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:42 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Had eerst actieve kool voor het kienhout maar dat haalt inderdaad het ijzer uit je water dus nu heb ik er purigen in. Na 6 maanden moet je het met chloor regeneren maar daar begin ik zeker niet aan.

Heb wel nieuwe vissen gehaald..... Water zag er goed uit en me ozon apparaat doet het perfect dus ben van mening dat het wel kan. Heb ze net eten gegeven en ze aten bijna allemaal gelijk dus dat is een goed teken. Dus als jullie foto's willen zien dan hoor ik het wel.
Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe vissen.
Zag dat je je kardinalenschool ook groter hebt gemaakt. Wel mooi. Wat dat betreft vind ik neontetra's rommeliger zwemmen.
pi_77808769
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:49 schreef Stali het volgende:

[..]

Herkenbaar. Wat is dat oranje trouwens? Lijkt wel een bloem?
Klopt! Een grote oranje nep-bloem, uitgezocht door zoonlief. Die is inmiddels op de nep-plasticbloemenboerderij gaan wonen. JAMMER HE?
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:49 schreef Stali het volgende:

Als het maar voor een paar dagen is waarom haal je niet zo'n grijze cementkuip bij de bouwmarkt?
Omdat ik 3 katten heb, waaronder 1 siamees. En die is wel dol op vis!

pi_77808870
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:53 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Omdat ik 3 katten heb, waaronder 1 siamees. En die is wel dol op vis!

[ afbeelding ]
Een siamees. . Die heb ik als kind ook gehad en zijn erg slim inderdaad qua deuren openmaken etc.
Maar er moet op zo'n kuip toch wel iets te leggen zijn met gaatjes?
Zelf zou ik voor die paar dagen niet zoveel kosten kwijt willen zijn.

Maar misschien vinden anderen hier dat je vissen wel in een kleine bak kunnen voor de time being.
Ik kan het niet beoordelen omdat ik je lijst wel gezien heb maar niet alle vissen ken.
pi_77808900
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:09 schreef Stali het volgende:

[..]

. Ja, typisch is dat inderdaad.

Ja, 1 groot aquarium met kleine scholenvissen en niet teveel door elkaar.
Wel grappig, je begint er bij toeval aan en pas veel later weet je hoe je het wilt. Althans zo werkt het bij mij.
Overigens ben ik blij met mijn huidige vissen hoor, daar niet van.
Dat is/was bij mij ook zo..
Uiteindelijk bij de meeste denk ik

@Leipo; jij gebruikt co2?:D Daarom groeit het zo lekker hehe
Zelf denk ik dat ik daar uiteindelijk ook mee moet beginnen. Maar ik heb me daarvoor nog niet ingelezen hehe
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:43 schreef Faithfulness het volgende:
Dan een vraag: De enige andere bak die wij hebben staan is een 30 liter. Dit lijkt me niet genoeg voor al m'n visjes voor de week dat de grote bak leeg moet. Iemand tips/ervaring met een langere tijd (7 a 8 dagen) verplaatsen van vissen in een (tijdelijk) aquarium?
7 a 8 dagen is vrij lang..
Wellicht op marktplaats een goedkoop 2e hands aqua kopen..
Ff goed uitspoelen, pomp erin, je eigen aqua water erin. Vissen erin.. Klaar..

Een cementkuip kan ook, maar dan moet de pomp er wel in, de planten ook.. En kijken of je de tl's boven de bak kan laten hangen.. Want planten een week zonder licht is niet al te goed eerlijk gezegd..

En mocht je in zuid-oost brabant wonen, dan mag je ze anders ook wel tijdelijk in mijn 100liter bak zetten.
Die is nu toch bijna leeg (zitten nog 5 kleintjes in, maar die kunnen er ieder moment uit als ik ze wegbreng)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77809401
Net het volgende gehaald

8 Kulhi's
4 x V - 1 x M - gekuifde dwerg cichilide
2 x Cosby gourami
2 x Chinese Algeneter

Verder heb ik 15 Cory Sterbai besteld en ben nu gelijk helemaal klaar.
Vanavond de ancistrus leucotictus (gratis) ophalen
Deze week komen de Kristalrode bijengarnaal 10 x binnen en dan ben ik helemaal klaar.

Ben trouwens iedere dag gelukkig nog aardig druk met me bak, alles bekijken, schoonmaken, blaadjes weghalen nog veel meer kijken
pi_77809633
kristalrode bijengarnalen? Die moet je me even uitleggen
Je heb Crystal Red's en je hebt Crystal Black's maar de bijengarnaal is officieel geen CR of CB. In de kweekwereld worden ze wel zo verkocht. Maar de zuivere CR/CB heeft andere kleur en patroon
pi_77809794
Godsakke, jij gaat ineens wel heel erg veel erbij halen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77809810
Ben benieuwd naar de foto's als ze straks rondzwemmen. .
Dan zie je het geheel beter dan vissen opzoeken op google.

Ben er vandoor, fijne middag nog.
pi_77809833
Jij ook nog een fijne middag Stali!

Ik ben ook benieuwd naar alle vissen.. Dusse; foto's
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77809924
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

7 a 8 dagen is vrij lang..
Wellicht op marktplaats een goedkoop 2e hands aqua kopen..
Ff goed uitspoelen, pomp erin, je eigen aqua water erin. Vissen erin.. Klaar..

Een cementkuip kan ook, maar dan moet de pomp er wel in, de planten ook.. En kijken of je de tl's boven de bak kan laten hangen.. Want planten een week zonder licht is niet al te goed eerlijk gezegd..

En mocht je in zuid-oost brabant wonen, dan mag je ze anders ook wel tijdelijk in mijn 100liter bak zetten.
Die is nu toch bijna leeg (zitten nog 5 kleintjes in, maar die kunnen er ieder moment uit als ik ze wegbreng)
Ik overweeg zo'n glazen bak zonder 'deksel' te halen bij de hornbach, en de lampen op een houten plaat te schroeven en die over de bak te leggen. Zo'n bak (60 liter) kost een euro of 25 a 30, en dat heb ik er an sich wel voor over. Dan hebben we direct een mooie 'backupbak' mocht er iets mis gaan Dus gewoon het aquariumwater van het huidige aquarium daarin kieperen, filter erbij, vissies erin? Dat durfde ik dus zo uit mezelf niet te doen! Had al gegoogled over verhuizen van vissen, maar dat gaat grotendeels over het letterlijk verhuizen van vissen.

Zuid-oost Brabant is zo'n 250 kilometer bij mij vandaan
Thanks voor het aanbod though!
pi_77810075
Das ook zeker niet verkeerd
Een "backup bak" of "quarantine bak" hebben is sowieso niet verkeerd.

Maar in het kort gezegd, zeg je het al goed.
Ik zou er wel wat planten bij zetten, om het de vissen wat aangenamer te maken.
Verder is dat alles eigenlijk..

Geen dank voor het aanbod. Mensen horen elkaar te helpen als het mogelijk is.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77810663
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Leipo; jij gebruikt co2?:D Daarom groeit het zo lekker hehe
Zelf denk ik dat ik daar uiteindelijk ook mee moet beginnen. Maar ik heb me daarvoor nog niet ingelezen hehe
yup, zie lijstje dat ik een paar delen eerder gepost had:

Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
6x 54w T5 verlichting op flora-mate dimmer
Eheim 2180 filter
Eheim 2322 filter
Resun Wervelbedfilter
UV-C lamp 9w

co2:
PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor (1 gasfles van 1,5 kilo + 1 van 3 kilo)
3 kilo doe ik 8 maanden mee, dus in totaal een voorraad van een jaar

Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
12 Coydoras sterbai
4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
1 Ancistrus sp.
5 Otocinclus vittatus
9 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen

daarnaast nog voor de quarantaine/kweek doeleinden:
Juwel Rekord 80 (80x35x40) (Eheim 2322 zet ik hierop tijdens quarantaine, draait nu op hoofdbak om bacteriecultuur op peil te houden in filter, zo heb ik per direct een ingelopen bak)
Juwel Rekord 60 (60x30x30) (met luchtfiltertje, niet ingelopen dus moet ik steeds opnieuw opzetten wanneer nodig)

en daar komt dus nog bij:
80x80x40 open killi bak met HQL verlichting en 2322 filter

killi visjes zijn idd seizoensvissen die meestal maar max 2 jaar leven. eitjes kun je zelf opkweken indien nodig. ook zijn de eitjes goed droog/vochtig houdbaar en dus via de post van over de hele wereld te verkrijgen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77810924
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
kristalrode bijengarnalen? Die moet je me even uitleggen
Je heb Crystal Red's en je hebt Crystal Black's maar de bijengarnaal is officieel geen CR of CB. In de kweekwereld worden ze wel zo verkocht. Maar de zuivere CR/CB heeft andere kleur en patroon
http://www.zooplus.nl/sho(...)eren/garnalen/114180

Kristalrode bijengarnaal - Crystal Red
pi_77811122
Vette bak Leipo, heb je foto's? Ook gaaf zon super grote school vissen en hoe doen je sterbai's het?
Vind die veruit de mooiste, echt gave kleuren.
pi_77813734
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:53 schreef versteegrob het volgende:
Vette bak Leipo, heb je foto's? Ook gaaf zon super grote school vissen en hoe doen je sterbai's het?
Vind die veruit de mooiste, echt gave kleuren.
Sterbai zijn mooi maar zal ik nooit meer nemen. Ze liggen altijd achterin verborgen in de planten. Ik zie ze alleen als ik eten geef.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:37:34 #202
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77817173
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:11 schreef versteegrob het volgende:
Net het volgende gehaald

8 Kulhi's
4 x V - 1 x M - gekuifde dwerg cichilide
2 x Cosby gourami
2 x Chinese Algeneter

Verder heb ik 15 Cory Sterbai besteld en ben nu gelijk helemaal klaar.
Vanavond de ancistrus leucotictus (gratis) ophalen
Deze week komen de Kristalrode bijengarnaal 10 x binnen en dan ben ik helemaal klaar.

Ben trouwens iedere dag gelukkig nog aardig druk met me bak, alles bekijken, schoonmaken, blaadjes weghalen nog veel meer kijken
Echt serieus?

Oww ik mag het niet zeggen maar wat hoop ik op een gigantische nitrietpiek zodat wij kunnen zeggen: Told ya!!
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77817496
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:37 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Echt serieus?

Oww ik mag het niet zeggen maar wat hoop ik op een gigantische nitrietpiek zodat wij kunnen zeggen: Told ya!!
Ik hoop voor de vissen dat het goed gaat, maar ik heb ook zo mijn twijfels met de hele manier zoals hij het allemaal doet
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:55:11 #204
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77817931
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:44 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Ik hoop voor de vissen dat het goed gaat, maar ik heb ook zo mijn twijfels met de hele manier zoals hij het allemaal doet
Voor de vissen hoop ik het uiteraard niet. Maar als hij zo doorgaat en echt op niemand iets uit doet???
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77818518
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:55 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Voor de vissen hoop ik het uiteraard niet. Maar als hij zo doorgaat en echt op niemand iets uit doet???
Die laatste zin

Hoop zelf ook op een nitriet piek, daarom heb ik ze allemaal gekocht, heb er geen vertrouwen in
Komt goed, post morgen de foto's van mijn vissen.

Is er een regel hoe snel vissen groeien? Alle vissen zijn nu nog vrij klein maar hoe lang duurt het voordat bijvoorbeeld een kardinaal tetra volwassen is ?
pi_77818597
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:00 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Sterbai zijn mooi maar zal ik nooit meer nemen. Ze liggen altijd achterin verborgen in de planten. Ik zie ze alleen als ik eten geef.
Komt dit niet door de indeling van je bak? Overal waar ik die sterbai zie op foto's zie ik ze altijd voorin bij het raam in een school, naja we zullen het zien
pi_77818769
Weet iemand een mooie led(nacht) verlichting voor mijn aquarium, het liefste maximaal 50e of het moet echt een hele mooie zijn. Kan je dan de led altijd in de nacht aan hebben ?
pi_77819834
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:11 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Komt dit niet door de indeling van je bak? Overal waar ik die sterbai zie op foto's zie ik ze altijd voorin bij het raam in een school, naja we zullen het zien
In het begin lagen ze mooi voorin, maar nu ze zich op hun gemak voelen blijven ze lekker verborgen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77820099
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:09 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Die laatste zin

Hoop zelf ook op een nitriet piek, daarom heb ik ze allemaal gekocht, heb er geen vertrouwen in
Komt goed, post morgen de foto's van mijn vissen.

Is er een regel hoe snel vissen groeien? Alle vissen zijn nu nog vrij klein maar hoe lang duurt het voordat bijvoorbeeld een kardinaal tetra volwassen is ?
Na een dik half jaar zie je pas goed verschil eigenlijk bij een kardinaal tetra
Maar dat zie je het beste als je dan foto's van "toen" en nu ziet.

En alle vissen zijn verschillend qua groei
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77820156
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:15 schreef versteegrob het volgende:
Weet iemand een mooie led(nacht) verlichting voor mijn aquarium, het liefste maximaal 50e of het moet echt een hele mooie zijn. Kan je dan de led altijd in de nacht aan hebben ?
Tip; zelf kopen, en zelf solderen.
Een zaak biedt zoiets vaak aan voor een dikke 50 euro.

Ik heb er zelf ook eentje gekocht voor in me bak...
Maarre; die voor me andere bak maak ik zelf wel ff hahaha
kost ie me hooguit 10 a 15 euro incl alles!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77820902
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:37 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Echt serieus?

Oww ik mag het niet zeggen maar wat hoop ik op een gigantische nitrietpiek zodat wij kunnen zeggen: Told ya!!
Triest. Misschien werkt zijn werkwijze (apparaat?) wel ECHT hartstikke goed. En zo niet, komen wij er hier LIVE achter. Vind het wel heel triest om de bak maar te 'verdoemen' omdat iemand eens iets anders doet dan 'de standaard'.
pi_77821186
Noem me misschien raar, maar ik ben van mening dat je met levende dieren niet teveel moet experimenteren als je ze gaat houden als huisdieren.

Het ozon aparaat... tja, de ene is er blij mee, en de ander vind het niks..
Ik hou het wel op ouderwets geduld opbrengen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77821682
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Noem me misschien raar, maar ik ben van mening dat je met levende dieren niet teveel moet experimenteren als je ze gaat houden als huisdieren.

Het ozon aparaat... tja, de ene is er blij mee, en de ander vind het niks..
Ik hou het wel op ouderwets geduld opbrengen
Experimenteren hebben ze in de fabriek al gedaan, he?
En verder... Ik houd er ook niet van, maar om nou een hele bak praktisch 'dood te wensen', nee. Gaat me wat te ver.
pi_77822076
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:26 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Experimenteren hebben ze in de fabriek al gedaan, he?
En verder... Ik houd er ook niet van, maar om nou een hele bak praktisch 'dood te wensen', nee. Gaat me wat te ver.
fabrikanten verzinnen wel vaker iets wat in de praktijk toch niet zo (goed) blijkt te werken als geadverteerd
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77822207
Ik heb er wel vertrouwen in waar Versteeg mee bezig is ookal doet hij het niet volgens het 'boekje'. Hij houdt duidelijk e.e.a. flink in de gaten (teveel zelfs wat mij betreft) en kan altijd nog bijsturen.
Ik zie vissterfte dan ook zeker niet gebeuren. Beetje typisch om zoiets te "hopen" enkel omdat je hoopt toch je gelijk te halen.

Nou foto's. Ben echt benieuwd. .
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:44:14 #216
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77822413
Nogmaals ik hoop het voor de vissen niet maar tsja een beetje geduld moet je hebben met een aqua en Rob heeft dat totaal niet
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77822599
Natuurlijk hopen we niet dat het mislukt, want dan sterven die arme beestjes..

Zelfs mijn leverancier raad het me niet aan.. Maargoed, ieder z'n mening erover natuurlijk.
Meningen moet je respecteren, en erover discussieren moet ook kunnen.

Versteeg doet op zijn manier z'n best.
Ik wacht het resultaat wel af, en natuurlijk hoop ik dat het positief is, maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen op die manier dan ook goed gaat. Er zijn ook genoeg tegenstanders van zo'n ozonapparaat

En inderdaad; fabrikanten doen wel vaker "domme" dingen.. Maar ach, dat is menselijk
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77823079
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:44 schreef Aaiphone het volgende:
Nogmaals ik hoop het voor de vissen niet maar tsja een beetje geduld moet je hebben met een aqua en Rob heeft dat totaal niet
Nee, maar je drukt je dan wel lomp uit.
Wat denk je wat er gebeurd als jij elders in F&F gezegd zou hebben dat je hoopt dat er een nestje jonge hondjes dood zou gaan? Dan wordt je zonder pardon gekielhaald door die dames daar. Het is natuurlijk ook een vreemde manier van redeneren.

Laat gewoon iedereen op zijn eigen manier er mee bezig zijn. Het is allemaal nieuw voor hem en Versteeg meet iedere dag zijn water en kan evt. altijd nog bijsturen mocht dit nodig zijn.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:20:00 #219
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77824098
Ja klopt. Was misschien wat lomp. Mijn excuses voor dat.

Maar hopelijk snapt Rob mijn reactie enigzins en dat hij echt wat meer gduld moet hebben want hoe hij de vissen behandeld is misschien nog wel lomper dan mijn reactie.

Zijn aqua ziet er mooi uit en hij had moeten gaan genieten van de, in eerste instantie 20, 30 tetra's die hij had en dan volgende week ergens weer een klein aantal vissen. Nu komen er in 1 keer zoveel vissen in dat het gewoon niet gezond kan zijn. Ook al heb je zo'n geweldig ozon systeempje.

Nogmaals mijn excuses richting Rob voor mijn lompe reactie!
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77825903
I don't care maar denk echt wel goed aan de vissien, waarom Koop ik Dan voor zove geld aan vissen en rest spullen ? Net nitriet gemeten speciaal met een druppel methode en Weer 0 gelukkig, zit nu op 11 dagen. Vissen doen het goed en de 2 l-mummers zijn echt stoer, kom straks met de fotos.

Pierre, dat maken lijkt me niks, Ben totaal niet handig. Zag nu een led lampen met 15 ledjes voor maar 30e
pi_77826817
Het schijnt dat blauw licht geen hinder geeft voor de vissen.
30 euro valt dan nog wel mee, tegenover de 53 die ik mocht betalen.

OK, ik kan opzich wel wat solderen enzo, maar daar was ik eerst "te lui" voor, en omdat ik het perfect wilde maken. Achteraf had ik daar geld mee kunnen besparen, maar dat doe ik nu wel voor me 100liter bakkie (me nieuwe garnalen bakkie )
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77827056
Maanverlichting blauw 15 leds.

Geeft rust aan uw vissen na het uitschakelen van de gewone verlichting. Voor boven en onder water te gebruiken.

10 blauwe ledjes in een speciaal plastic buisje van 38 cm lang.

Incl. clips met zuignapjes.

----

Wat is het nou? 15 of 10 leds? Lekker duidelijk zijn ze daar op de site.
Ik snap wel dat ze winst willen maken, maar best schandalig eigenlijk aangezien leds amper iets kosten..

Maargoed, de kleur van het licht is wel goed en wrs zul je het met 10 leds ook al goed redden hoor. Dus dat drukt de pret niet En eerlijk is eerlijk; je hebt er in de nacht en ochtend wel plezier van (ik ben met tijden echt een nachtmens)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77828923
Kuhli lekker aan het eten


Gekuifde dwerg cichlide, man


Gekuifde dwerg cichlide, vrouw


Ancistrus Leucotictus


Chinese Algeneter


School Kardinaal Tetra's


Cosby Gourami
pi_77834155
Zijn je visjes nou zo 'bleek'? Of verbeeld ik me dat?
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:


Wat is het nou? 15 of 10 leds? Lekker duidelijk zijn ze daar op de site.
Ze hebben de tekst gewoon gekopiëerd Bij 6 leds en 15 leds staat inderdaad dezelfde tekst (10 leds).

Misschien een domme vraag... Maar zijn leds van zichzelf waterdicht? Want deze kan wel onder water
pi_77835289
Komt vaak omdat ze net verhuist zijn (dus gestresst)

Whahaha, hoezo wil je snel en simpel geld verdienen?

Geen domme vraag opzich van je, maar leds zijn niet waterdicht.
Alleen de buis waar ze in zitten, zijn waterdicht gemaakt dmv een soort lijm...
Als je em boven water laat, kan ie gewoon tegen het vocht, dus geen kans op kortsluiting
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77838599
De fotos zien er slechter uit dan de vissen, gelukkig Dacht dat ik een goede camera had maar kan echt geen 1 scherpe foto maken dus misschien maar eens kijken naar een spiegel reflex over een tijdje. Gister avond hebben alle vissen gegeten behalve de 2 l-nummers, maar die zie je volgens mij ook niet echt eten. Ga vanmiddag een stukje komkommer kopen en vanavond geven, ben benieuwd.
pi_77838858
Nou ik heb gister de eitjes van m'n cory's weer in de bak gedaan na bijna een week nog niks, dus ze hebben lekker voer gehad

Ben nog steeds een van m'n rami's kwijt ben bang dat ie het leven heeft gelaten en is opgegeten ofzo want er is helemaal niks van terug te vinden.... Planten groeien als kool btw maanvissen voelen zich helemaal thuis ertussen M'n slak etende slakken doen hun werk goed, tenminste als ik eerder in de tank keek zag ik kleine slakjes en nu al helemaal niks op het eerste oog

Mijn L-nummers eten wel gewoon hoor maarja ik doe voor de cory's en de L-etjes van die tabletten erin voor grondvissen.

Ga zo ff boodschappen doen en dan ga ik meteen ff naar de Tropica even muggenlarven en misschien een groten plant halen. Af en toe levend voer vinden ze wel lekker
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:20:29 #229
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77839912
Mijn mannetjes kameleongarnaal is overleden
Er was al weinig hoop nadat ie 2 maanden geleden bij het vervellen al zijn looppoten en scharen was kwijtgeraakt maar hij hield zich staande, heeft nog een paar keer verveld waarbij een paar poten gedeeltelijk terugkwamen maar een aanval van het vrouwtje 2 weken geleden waardoor hij een wondje aan de zijkant kreeg heeft hem de das om gedaan Tis gaan ontsteken en nu is hij er niet meer

pi_77840017
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn mannetjes kameleongarnaal is overleden
Er was al weinig hoop nadat ie 2 maanden geleden bij het vervellen al zijn looppoten en scharen was kwijtgeraakt maar hij hield zich staande, heeft nog een paar keer verveld waarbij een paar poten gedeeltelijk terugkwamen maar een aanval van het vrouwtje 2 weken geleden waardoor hij een wondje aan de zijkant kreeg heeft hem de das om gedaan Tis gaan ontsteken en nu is hij er niet meer

[ afbeelding ]
ahh killed by a bitch
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77842799
Ahh das zielig
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77842868
Niet leuk, ga je nu een nieuwe kopen ?

Grrrr moet nog een lange tijd wachten op mijn garnalen, kreeg net deze mail, wel goed dat ze er zo rekening mee houden.

Geachte heer Versteeg,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Onze excuses dat de levering van uw bestelling langer duurt dan verwacht.

Het versturen van levende dieren wordt door een speciale bezorgdienst gedaan, zodat de dieren goed verpakt worden vervoerd. Gezien de lage temperaturen de afgelopen weken, is de kans zeer groot dat de dieren de reis in deze weersomstandigheden niet overleven. Om deze reden heeft de levering van uw bestelling vertraging opgelopen en vragen wij hiervoor uw begrip. Zodra het weer beter wordt, hopen wij de dieren te kunnen versturen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

uw
service-team van zooplus
pi_77843346
kun je meteen je geduld oefenen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:41:52 #235
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77844003
Zeker weten, gaat al beter mensen Me vissen leven nog steeds Nu weer nitriet meten, heb daarvoor een druppeltest gekocht en ga het nu de komende 10 dagen iedere dag meten en daarna 1 x in de week, moet goed komen. Ben echt geweldig blij met al me vissen !
pi_77844302
goed zo, want geduld is echt nodig. veel dingen in deze hobby hebben niet meteen effect en vereisen dat je dagen of zelfs weken moet wachten voordat je kan zeggen of een verandering goed of fout gaat

ook houden planten en vissen van rust: teveel wroeten in je bak werkt vaak minder goed dan je bak met rust laten (natuurlijk wel noodzakelijk onderhoud + eten geven )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:11:07 #238
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77844643
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:11 schreef JortK het volgende:
Ik meet echt nooit me waarden maar kijk maar naar het gedrag van de vissen
in het begin is het handig zodat je nog tijdig in kan grijpen bij problemen.
later voor het bepalen van je plantenvoeding schema (Fe testjes)
daarna gebruik je ze alleen als je al problemen vermoed
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77845085
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:25 schreef versteegrob het volgende:
Niet leuk, ga je nu een nieuwe kopen ?

Grrrr moet nog een lange tijd wachten op mijn garnalen, kreeg net deze mail, wel goed dat ze er zo rekening mee houden.

Geachte heer Versteeg,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Onze excuses dat de levering van uw bestelling langer duurt dan verwacht.

Het versturen van levende dieren wordt door een speciale bezorgdienst gedaan, zodat de dieren goed verpakt worden vervoerd. Gezien de lage temperaturen de afgelopen weken, is de kans zeer groot dat de dieren de reis in deze weersomstandigheden niet overleven. Om deze reden heeft de levering van uw bestelling vertraging opgelopen en vragen wij hiervoor uw begrip. Zodra het weer beter wordt, hopen wij de dieren te kunnen versturen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

uw
service-team van zooplus
Ik vind het heel diervriendelijk. Ze zouden ook kunnen zeggen, hup de vrachtwagen in en we zien wel hoe het afloopt. Neem tenminste aan dat er een aardige marge op garnalen zit.
pi_77845438
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:15 schreef NeoDweezil het volgende:


Ga zo ff boodschappen doen en dan ga ik meteen ff naar de Tropica even muggenlarven en misschien een groten plant halen. Af en toe levend voer vinden ze wel lekker
Misschien weten jullie dit?

Hier komt levend voer altijd op donderdag binnen en dan haal ik de laatste weken steeds een zakje watervlooien en een zakje muggenlarven. Dus twee dagen leuk kijken hoe er gejaagd wordt.

Maar sinds ik dit doe eet mijn zwarte maan de overige dagen geen enkel ander voer meer (behalve af en toe een poelslakje).
Hij is groot geworden op Hikari voer maar hij eet het als enige niet meer.
Verder heb ik vlokken voor de twee dwerggoerami's en verder van Tetra Fresh Delica de Daphniaversie.

Kan dit kwaad? Of moet ik gewoon meer levend voer halen en zo ja, hoelang kan ik dit dan bewaren?
pi_77847808
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Whahaha, hoezo wil je snel en simpel geld verdienen?
Haha, neen, maar omdat die op de site wel waterdicht zijn kan dat (in mijn hoofd) de prijs verklaren

Ziet er wel cool uit dat ledlicht. Even m'n man overhalen.
pi_77856236
Tvp ! Vissen !
pi_77858866
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:39 schreef Stali het volgende:

[..]

Misschien weten jullie dit?

Hier komt levend voer altijd op donderdag binnen en dan haal ik de laatste weken steeds een zakje watervlooien en een zakje muggenlarven. Dus twee dagen leuk kijken hoe er gejaagd wordt.

Maar sinds ik dit doe eet mijn zwarte maan de overige dagen geen enkel ander voer meer (behalve af en toe een poelslakje).
Hij is groot geworden op Hikari voer maar hij eet het als enige niet meer.
Verder heb ik vlokken voor de twee dwerggoerami's en verder van Tetra Fresh Delica de Daphniaversie.

Kan dit kwaad? Of moet ik gewoon meer levend voer halen en zo ja, hoelang kan ik dit dan bewaren?
Mijn "oude" maanvis deed dat eerst ook altijd als hij diepvriesvoer gehad had.. De dag erna gewoon weigeren om te eten. Dagen erna at ie gewoon weer mee omdat ie waarschijnlijk honger had

Ik denk dat ie op een gegeven moment wel zal gaan eten. Kijk het eens af de komende dagen. Als je maanvis altijd goed gegeten heeft, dan kan ie gerust een paar dagen zonder eten. Maar daarna moet ie toch wel tekenen van verzwakking geven, of honger hebben en gaan eten..
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:43 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Haha, neen, maar omdat die op de site wel waterdicht zijn kan dat (in mijn hoofd) de prijs verklaren

Ziet er wel cool uit dat ledlicht. Even m'n man overhalen.
Waterdicht is in de meeste gevallen niet meer dan een plastic buisje eromheen die aan beide kanten met lijm dichtgemaakt zijn
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77864015
Het is gelukkig nog een volle maanvis. Heb er vanavond wat meer over gelezen en eigenlijk schijnt het normaal gedrag dat volwassen maanvissen levend voer willen.

Het vervelende is dat er hier in de aquariumwinkel donderdag levend voer binnenkomt en daar een enorme run op is en momenteel kan ik het wel op donderdag halen maar over een paar weken niet meer. Hoop dat ik morgen een afspraak met ze kan maken dat ik iedere week een reservering maak op 5 zakjes met verschillende larven per week om op zaterdag op te halen.
Ik weet alleen niet hoelang ik die zakjes larven en vlooien kan bewaren. Of het dus haalbaar is.

Wrs. onnodig te zeggen dat het hier om mijn favoriete vis gaat. .
Hebben jullie een voorkeur voor een bepaalde vis in je tank of is het kul van mij?
pi_77864941
Gister 3 verschillende levend voer gehaald en ik kon het een weekje bewaren zeiden ze in de winkel.
pi_77865789
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:12 schreef Stali het volgende:
Wrs. onnodig te zeggen dat het hier om mijn favoriete vis gaat. .
Hebben jullie een voorkeur voor een bepaalde vis in je tank of is het kul van mij?
Das normaal denk ik Ik heb een voorliefde voor maanvissen en clownbotia's.

Maanvissen vinden levend/diepvries voer lekkerder dan vlokken. Dat merk ik hier ook, maar het blijven een stelletje vreetzakken. Telkens als ik nu langs loop, volgen ze me, en dan gapen ze me een beetje raar aan, en dan gaan ze naar de oppervlakte turen.. Net of ze weten dat ik ze altijd voer

Maar ze eten zelfs meerdere keren per dag (als je met hele kleine beetjes voert)
Ik geef die van mij "expres" geen levend voer. Ben bang dat ze anders dadelijk mijn jonge kardinaaltjes ook als voer gaan aanzien. Nu is dat gelukkig nog niet het geval (en dat wil ik heel graag zo houden)

Overigens trof ik net een erg grote kardinaaltetra dood aan..
Was wel eentje van de oude garde, dat was aan z'n formaat wel te zien.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77865851
Hallo allemaal!
Ben een tijdje terug al begonnen met het lezen van dit topic, aangezien ik een aquarium had gekregen (60x30x30) en hier ( tesamen met andere websites en fora ) me heel erg goed wou inlezen. Vorige zaterdag heb ik de bak aanstaan met plantjes erin. Waarschijnlijk nog te weinig plantjes, maar dat kunnen jullie beoordelen als ik er een foto van gemaakt heb.

Ben van plan om dus over 1,5 week mijn eerste soort visjes uit te kiezen. Wil tussen de soorten wat tijd hebben, zodat niet al de pret in één keer weg is .
Ik zou graag uiteindelijk 5-6 neontetra's, 2-3 dwerggoerami's en 1-2 otocinclus affinis willen hebben.
Is er nog een bepaalde volgorde om die soorten te introduceren? Bijvoorbeeld eerst de neontetra's of maakt dat niet heel veel uit? En is dat een goede bezetting of te veel/weinig voor zo'n bakje? Heb aardig me best gedaan om het ongeveer uit te rekenen met die regeltjes maar in mijn ogen is ervaring > regels. Dus vandaar vraag ik het aan de kenners!

Ik ben pas bezig, maar het is zo verslavend. Ben altijd wel gek geweest op vissen bekijken. Dus jullie zullen me wel vaker terug zien hier!
pi_77866007
Kom maar op met de foto's
Maar herinner; het is natuurlijk het allerbelangrijkste dat je zelf tevreden bent met de inrichting.

Qua vissen heb je een mooi bestand voor zo'n bakkie. Veel meer dan dat zou ik er niet in zetten eerlijk gezegd. Nu is ie lekker gevuld, maar dan ook tegen de max van het mooie zeg maar (en veilige)
Volgorde maakt niet zo uit, aangezien het allemaal vredelievende vissen zijn.

De dwerggoerami zou ik er wel pas als laatste bij doen (dus als de bak al een tijdje draait met de andere vissen). Goerami's zijn wat gevoeligere vissen ivm waterwaardes, dus dat is misschien een tip die ik je mee kan geven.

Wel leuk om weer een "nieuw" iemand te hebben hier. Vissen zijn gewoon leuk
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77866181
Tja regels, het is volgens mij niet zo zwart-wit als de meeste mensen zeggen.

Je moet kijken wat je zelf mooi vind, ik ben begonnen met 20 kardinaal tetra in mijn 350l bak maar vond het nog net geen mooie school. Waren te veel aparte groepjes en heb er nu 10 stuks bij gedaan en het is veel mooier, oogt een stuk natuurlijker. Het is dus kijken, kijken en nog eens kijken naar het gedrag.

Succes met je keuze! En foto's posten he
pi_77866291
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef versteegrob het volgende:
Tja regels, het is volgens mij niet zo zwart-wit als de meeste mensen zeggen.
Tuurlijk is er altijd wat marge en is er een soort van grijs gebied.
Ik zou het eerder richtlijnen noemen ipv regels eigenlijk.
Maar zonder wonderlijke apparaten kun je het beter enigsinds bij die richtlijnen houden.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77866394
Zeker mee eens
pi_77866655
Hier is mijn aquarium.

Er zitten nog maar 3 soorten plantjes in. Weet zo ook de namen niet van de plantjes, ben er vergeten naar te vragen. Die 3 soorten is het enige wat ze hier hadden bij de dierenwinkel. Moet binnenkort echt naar een aquaspeciaalzaak. Zijn rode planten trouwens niet moeilijker om te hebben? Dacht het ergens gelezen te hebben. Ben sowieso van plan om die doodskop dan weg te halen en daarvoor in de plek plantjes erbij. Bijvoorbeeld javavaren voor op het hout, als ik dat goed heb.
pi_77866945
Rode planten hebben vaker hogere eisen zoals meer ijzer en soms meer licht. Zou je planten bestellen bij http://www.aquaplantsonline.nl/ goede winkel, niet duur en snelle service
pi_77867288
Polydectus, voor je eerste keer vind ik het zeker geen verkeerde inrichting! Als je foto's van wat dichterbij hebt van de planten, kunnen mensen hier wellicht vertellen welke het zijn.

Die linkse en rechtse lijkt me een Anubias soorten te zijn zo ff op het halve oog, maar dat zijn sterke planten iig.
Mocht je nog een sterke voorgrond plant willen hebben, kijk dan is naar een 'crypto', Deze is er in allerlei soorten/vormen, met allerlei kleuren en vormen. Erg sterk en zeker een mooi plantje.

Javavaren "moet" je op het hout of achtergrond vastmaken idd. Na +- 1 a 2 weken groeit deze vast, en kun je je tijdelijke houvast verwijderen. Die javavaren kun je ook gewoon zonder problemen snoeien zoals je het zelf wilt.

Rode planten zijn tricky. Vereisen over het algemeen wat meer licht, en sommige zijn gewoon lastig om te houden.
Hier heb ik er zelf ook een aantal in staan, en van dezelfde soort slaan er 2 stekjes wel aan, en 2 niet.. Dus dat is lastig te zeggen of ze het wel/niet overleven. Hoeveel tl's heb je in je bak, en hoe lang staat het licht aan?


Zo en ik ga ff slapen, morgen vroeg dag
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77867904
Oke, zal morgen of overmorgen uit het werk wel even foto's van dichterbij maken zodat het wat makkelijker te zien is.

En ik zie wel hoe het gaat met de rode plant, misschien heb ik er ook wel geluk mee. Enige probleem misschien is dat ik er denk ik te weinig zand als onderste laag in heb liggen. Is er een manier omdat ongedaan te maken misschien door wat klei oid om de planten te plaatsen of typ ik nu totale onzin?

Er zit trouwens 1 TL-lamp in en heb er vandaag een tijdschakelaar aangezet. Als die goed zijn werk doet dan gaat de lamp op 23.00 uit en 7.00 's ochtends weer aan, ben nu niet thuis dus vandaar .

Al bedankt voor snelle reacties trouwens, dit waren eigenlijk vragen die maar in mijn hoofd bleven hangen.
pi_77868952
Die lamp gaat te lang aan, je moet je aquarium tussen de 9 - 12 uur licht geven. Ik heb hem ingeschakeld op 14 uur tot 00 uur, dit komt neer op 10 uur wat goed is. Je planten kunnen maar 12 uur aan licht opnemen, hierna nemen ze niks meer op en krijg je veel algen. Zou het dus direct aanpassen.

http://www.easylife.nl/nederlands/pg.html?id=50
pi_77870621
Heb de Ancistrus Leucotictus nu ruim 24 uur en volgens mij hebben ze nog niks gegeten. Heb algen tabletten gekocht maar die eten ze niet van ze zitten al heel de ochtend/middag/nacht onder een stuk kienhout en op mijn raam. Nu heb ik een komkommer met een lepeltje in mijn aquarium gelegd, ben benieuwd of ze dit opeten.

Iemand nog andere tips, maar het is toch normaal dat ze overdag niks doen en je ze helemaal niet ziet.
pi_77871057
Het is normaal dat je ze overdag niet of nauwelijks ziet hoor en morgen zal er vast wel van de komkommer gegeten zijn. En als je eens sla hebt of gekookte spruitjes e.d. kun je die ook geven.
pi_77872032
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:26 schreef Polydectus het volgende:
Oke, zal morgen of overmorgen uit het werk wel even foto's van dichterbij maken zodat het wat makkelijker te zien is.

En ik zie wel hoe het gaat met de rode plant, misschien heb ik er ook wel geluk mee. Enige probleem misschien is dat ik er denk ik te weinig zand als onderste laag in heb liggen. Is er een manier omdat ongedaan te maken misschien door wat klei oid om de planten te plaatsen of typ ik nu totale onzin?

Er zit trouwens 1 TL-lamp in en heb er vandaag een tijdschakelaar aangezet. Als die goed zijn werk doet dan gaat de lamp op 23.00 uit en 7.00 's ochtends weer aan, ben nu niet thuis dus vandaar .

Al bedankt voor snelle reacties trouwens, dit waren eigenlijk vragen die maar in mijn hoofd bleven hangen.
1 lamp is vrij weinig voor een rode plant.. Wat je nog kan doen (mits dat al niet het geval is);
Plaats een reflector boven de tl, of beplak het stuk boven de tl met aluminium folie Dan krijg je meer licht in de bak.

Maargoed, je weet nooit. Soms overleven ze het toch

Mooi dat die vragen nu uit je hoofd zijn
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77872567
Kwam net het aquarium bekijken, lichten waren uit, de woonkamer was nog vrij donker en zag de kleine meerval zwemmen, vet! Ze hebben nog niet van de komkommer gegeten echter de sterbai wel

ps: LED lampjes besteld
pi_77876957
Hey,

Heb gisteren een discus koppel gekocht, mede voor mijn vriendin. Ze vond zo mooi en ik ook ! Nu is de bak echt af, ze voelen zich al super, zwemmen steeds bij elkaar, hebben al 4 keer gegeten. Het wordt aangeraden om ze in een school te kopen echter is dit een koppel, ben meerdere keren naar de lfs geweest en ze zaten steeds bij elkaar en in het aquarium gelukkig ook. Ze eten lekker, heb ze 1x witte muggenlarven gegeven en al meerdere keren garnaluutgranulaat van Tetra gegeven, wat ze super lekker vinden. Verder nog speciaal voer besteld wat morgen binnen komt. Wat vinden de discus kenners van de kleuren? Goede kleuren toch na 1 dag ? Heb verder ook de 15 cory sterbai's binnen gekregen, echt druktemakers, echter zijn ze echt nog heel klein maar o zo druk. Nu is het vooral genieten en meten.

Meet dagelijks de nitriet waarde ivm de vissen maar tot nu toe werkt het ozon apparaat van philips echt geweldig, gelukkig nog helemaal geen nitriet gemeten en dat wil ik zo houden ook. Meet dagelijks de nitriet met een druppel test en wil dit nog 2/3 weken volhouden, hierna wil ik 1 keer in de week meten. Afijn, hier de foto's







Amen
pi_77877098
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:53:26 #264
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:16:24 #265
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77878341
indeed
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:30:39 #266
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77878808
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:41 schreef Leipo666 het volgende:
Idd. Rob waarom vraag je hier nog dingen?
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:48:01 #267
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77879411
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:30 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Idd. Rob waarom vraag je hier nog dingen?
de aardige reactie
je moet reapecteren dat mensen niet alles het zelfde doen.....

De eerlijke juiste en directe reactie
hij heeft een dikke betonne muur voor z'n kop!

Maar je mag hier niets over zeggen.

Heb al meerdere malen aangegeven dat hij dingen blijft vragen en er dan vol tegen in gaat qua actie vraag dan niks!

Neemt niks niet van iemand aan en is zwaar eigenwijs.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77879785
ik hoop maar dat mijn vorige adviezen door andere (beginners) gelezen worden en wel op de juiste waarde geschat worden, dan is die moeite in ieder geval niet voor niets geweest.

met Rob ben ik klaar: daar ga ik geen moeite meer in steken!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77880506
Niets is zwart-wit, maar mijn ervaring is dat mensen die denken: ach, het zal wel met die ' regels' binnen de kortste keren met dode, zieke, of gestresste vissen zitten.

Het gaat dan vooral over: te veel vis in te weinig water, waterwaarden ongeschikt voor de vis, filter niet laten rijpen (lees: nitrietvergiftiging), onvoldoende verversen vaa in combinatie met overbezetting...

Verder kun je natuurlijk best je eigen manier van aquarium houden nastreven. Zo heb ik een eigen idee over het gebruik van suiker in een bioloog voor nitrietverwijdeirng (koolstofbron, afgeleid van de wodka methode), gecombineerd met een slimme uitstroom is nitraat bij mij vrijwel verleden tijd (in een discusbak toch wel bijzonder).

En ook heb ik een bestand dat niet geheel biotoop is, maar wel gericht op een evenwicht in de bak: dus meer opruimers dan vervuilers....
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef versteegrob het volgende:
Tja regels, het is volgens mij niet zo zwart-wit als de meeste mensen zeggen.

Je moet kijken wat je zelf mooi vind, ik ben begonnen met 20 kardinaal tetra in mijn 350l bak maar vond het nog net geen mooie school. Waren te veel aparte groepjes en heb er nu 10 stuks bij gedaan en het is veel mooier, oogt een stuk natuurlijker. Het is dus kijken, kijken en nog eens kijken naar het gedrag.

Succes met je keuze! En foto's posten he
Whatever...
pi_77880589
Relax ! Het was geen vraag meer een update, foto's kijken is toch altijd leuk

En neem het niet zo serieus mensen, de vissen heb prima omstandigheden

Wel apart, post ik normale foto's bijna geen reacties in dit topic, post ik iets wat tegen de regels in gaat van de aquarium wereld en er volgt een rel. Post hier (voortaan) alleen update
pi_77880683
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:15 schreef Spanky78 het volgende:
Niets is zwart-wit, maar mijn ervaring is dat mensen die denken: ach, het zal wel met die ' regels' binnen de kortste keren met dode, zieke, of gestresste vissen zitten.

Het gaat dan vooral over: te veel vis in te weinig water, waterwaarden ongeschikt voor de vis, filter niet laten rijpen (lees: nitrietvergiftiging), onvoldoende verversen vaa in combinatie met overbezetting...

Verder kun je natuurlijk best je eigen manier van aquarium houden nastreven. Zo heb ik een eigen idee over het gebruik van suiker in een bioloog voor nitrietverwijdeirng (koolstofbron, afgeleid van de wodka methode), gecombineerd met een slimme uitstroom is nitraat bij mij vrijwel verleden tijd (in een discusbak toch wel bijzonder).

En ook heb ik een bestand dat niet geheel biotoop is, maar wel gericht op een evenwicht in de bak: dus meer opruimers dan vervuilers....
[..]


Wil je iets meer over de suiker vertelen, ben benieuwd. Gebruik zelf het philips ozon apparaat die verwijdert ook de nitriet. Tot nu toe nog een nitriet.

Eindelijk een beetje normale reactie met woorden, betere dan het nagepraat van iedereen hier.
pi_77880874
Als ik mijn visbestand bekijk kom ik rond de 400cm aan vis uit terwijl mijn aquarium ruim 360 liter aan water telt. Zit er dus ongeveer 10% boven wat volgens mij wel kan. Heb verder een filter die 1500 liter per uur pompt dat is dus 5 keer mijn aquarium inhoud, goede filter dus. Heb ook nog een ozon apparaat wat afval afbreekt en nitriet en nog meer schadelijke stoffen en de 400cm is gebaseerd op een volwassen vis als alle vissen uitgegroeid zijn dan ben ik wel even verder en heb dan misschien ook wel een grotere Trofis, de 1800 serie bijvoorbeeld.

Zit nu helaas op school maar vanmiddag kan ik weer lekker me vissen voeren. Krijg volgende week een voer automaat zodat ik me discus altijd 3 keer per dag kan voeren.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:30:57 #273
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77881126
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:19 schreef versteegrob het volgende:


Eindelijk een beetje normale reactie met woorden, betere dan het nagepraat van iedereen hier.
leuke reactie dit. Mensen geven je goed en juiste adviesen, maar dat staat jou niet aan en doet lekker iets anders. Nu is dat opeens napraten? Zullen de mensen leuk vinden die je geprobeerd hebben te helpen....
quote:
En neem het niet zo serieus mensen, de vissen heb prima omstandigheden
we weet moet jij je hobby eens wat serieus gaan nemen?
Dan hebben je vissen het pas echt goed.
quote:
Wel apart, post ik normale foto's bijna geen reacties in dit topic, post ik iets wat tegen de regels in gaat van de aquarium wereld en er volgt een rel. Post hier (voortaan) alleen update
nou laat die foto's van je update maar achter wegen. Ik zie de toegevoegde waarde niet van een foto waar een plantje of een stuk hout een paar centimeter verplaatst is.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77881384
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:30 schreef ook_gek het volgende:

[..]

leuke reactie dit. Mensen geven je goed en juiste adviesen, maar dat staat jou niet aan en doet lekker iets anders. Nu is dat opeens napraten? Zullen de mensen leuk vinden die je geprobeerd hebben te helpen....
[..]
idd zeer fijn. deze eigenwijze puber denkt na een weekje wel even alles wat er te weten valt over aquaria te weten...
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:30 schreef ook_gek het volgende:
we weet moet jij je hobby eens wat serieus gaan nemen?
Dan hebben je vissen het pas echt goed.
[..]
ik ga maar niet zeggen wat ik nu hoop.....
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:30 schreef ook_gek het volgende:
nou laat die foto's van je update maar achter wegen. Ik zie de toegevoegde waarde niet van een foto waar een plantje of een stuk hout een paar centimeter verplaatst is.
idd: open maar lekker een eigen topic als je dat zo graag wil doen. mensen komen in dit topic voor tips en adviezen, niet voor tientallen foto's van een bak waar praktisch niets veranderd is.
ik zou ook niet graag zien dat andere mensen dit als voorbeeld gaan gebruiken voor het beginnen met aquaria!

aldus mijn laatste reactie op Rob, verwacht maar geen hulp als het fout gaat in je bak
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77881557
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:30 schreef ook_gek het volgende:

[..]

leuke reactie dit. Mensen geven je goed en juiste adviesen, maar dat staat jou niet aan en doet lekker iets anders. Nu is dat opeens napraten? Zullen de mensen leuk vinden die je geprobeerd hebben te helpen....
[..]

we weet moet jij je hobby eens wat serieus gaan nemen?
Dan hebben je vissen het pas echt goed.
[..]

nou laat die foto's van je update maar achter wegen. Ik zie de toegevoegde waarde niet van een foto waar een plantje of een stuk hout een paar centimeter verplaatst is.
Doelde op de reacties met alleen maar maar dat weet jij ook wel.

Ja neem mijn hobby niet serieus, daarom stop ik er geld en tijd in. Hoe kan jij oordelen dat mijn vissen het slecht hebben? Apart dat je dat kan zien vanaf een pc. Toch raar dat de kleuren steeds feller worden, ze genoeg eten en vrolijk rond zwemmen.

Jij ziet de toegevoegde waarde niet maar misschien andere mensen wel en de laatste foto updates waren alle nieuwe foto's met nieuwe vissen maar als je dat niet wilt zien
pi_77881676
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:37 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

idd zeer fijn. deze eigenwijze puber denkt na een weekje wel even alles wat er te weten valt over aquaria te weten...
[..]

ik ga maar niet zeggen wat ik nu hoop.....
[..]

idd: open maar lekker een eigen topic als je dat zo graag wil doen. mensen komen in dit topic voor tips en adviezen, niet voor tientallen foto's van een bak waar praktisch niets veranderd is.
ik zou ook niet graag zien dat andere mensen dit als voorbeeld gaan gebruiken voor het beginnen met aquaria!

aldus mijn laatste reactie op Rob, verwacht maar geen hulp als het fout gaat in je bak
Kom nu eens met concrete voorbeelden waar door of waarmee mijn vissen schade ondervinden ?

Zeg maar wat je hoopt hoor, dat al mijn dood gaan binnen een week he

De kardinaal tetra's hebben het al een week overleeft

Maar nu ontopic, moet wel gezellig blijven
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:48:51 #277
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77881830
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:41 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Doelde op de reacties met alleen maar maar dat weet jij ook wel.

Ja neem mijn hobby niet serieus, daarom stop ik er geld en tijd in. Hoe kan jij oordelen dat mijn vissen het slecht hebben? Apart dat je dat kan zien vanaf een pc. Toch raar dat de kleuren steeds feller worden, ze genoeg eten en vrolijk rond zwemmen.

Jij ziet de toegevoegde waarde niet maar misschien andere mensen wel en de laatste foto updates waren alle nieuwe foto's met nieuwe vissen maar als je dat niet wilt zien
je kan er zo veel geld en tijd in stoppennals je wil. Dat betekent nog niet dar je het goed doet.

Lees voor de grap zelf eens terug en kijk hoe veel foto's je gedropt hebt hier over een verrandering van een plantje of een steentje.

En zoals je kan zien ben ik niet de enige die zo denkt. Daarom lijkt het naar mijn mening wijs dat jij je gaat aanpassen.

En dit topic is ook bedoeld als voorbeeld en met jou verhalen krijgen mensen een verkeerde indruk van hoe het moet!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77882023
Okay, ik ga dit zo goed mogelijk proberen te verwoorden. Als iemand het met me oneens is; Let me know!


Het probleem, Rob, is dat jouw aquarium een beetje (erg veel) op een experimentbak lijkt. Het kan allemaal top en prima gaan, maar het kan net zo goed hartstikke fout gaan. Je bent ongeduldig, blijft in je bak vroeten, blijft nieuwe vis toevoegen, etc.
Je aquarium is NIET natuurlijk, maar wordt 'zo dicht als mogelijk' bij natuurlijk gehouden door apparaten, middeltjes, etc.

Je vraagt constant advies, om dit advies dan keihard in de wind te slaan. Als je toch gaat doen wat jij wilt, vraag dan geen advies. Je hele "Ik weet het lekker beter dan jullie" mentaliteit staat veel mensen niet aan. Ook omdat zij het al zoooo vaak fout hebben zien gaan bij andere mensen met de "Ik weet het lekker beter"-mentaliteit, met alle dramatische gevolgen van dien. Je hebt wel te maken met levende wezens, Rob. Het is geen speelgoed.

Ik vind het hartstikke leuk om je foto's te bekijken. Echter heb ik niet de behoefte op elke foto-reekt uitbundig te reageren. Het is hetzelfde als met foto's van honden of katten. Baasje denkt: Achhh dit is echt de leeeeukste foto everrrrrrrr. Anderen denken: Ja, weeeeer een plaatje van een kat. Leuk.

Ik heb eerder in het topic al aangegeven: Het is jouw bak, en je moet ook vooral doen wat jij wilt. Maar je kunt niet verwachten dat iedereen het eens is met jouw beslissingen. Het gaat nu allemaal nog goed. Maar besef dat dat absoluut niet zo hoeft te blijven gaan. Beginnende aquarianen kunnen wel eens hele foute beslissingen gaan nemen door de beslissingen die jij hebt genomen. Want jij hebt misschien state-of-the-art 'instrumenten', de volgende gaat experimenteren met iets goedkopers. Of jij blijkt gewoon geluk gehad te hebben. Of... Of... Of...
pi_77882234
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:48 schreef ook_gek het volgende:

[..]

je kan er zo veel geld en tijd in stoppennals je wil. Dat betekent nog niet dar je het goed doet.

Lees voor de grap zelf eens terug en kijk hoe veel foto's je gedropt hebt hier over een verrandering van een plantje of een steentje.

En zoals je kan zien ben ik niet de enige die zo denkt. Daarom lijkt het naar mijn mening wijs dat jij je gaat aanpassen.

En dit topic is ook bedoeld als voorbeeld en met jou verhalen krijgen mensen een verkeerde indruk van hoe het moet!
Heb je gelijk in maar je ziet toch ook vooruitgang in mijn posts dus ik pak wel wat tips ook van jullie
Maar snap de bezorgheid en snap ook dat tijd en geld niks zeggen maar jullie snappen toch ook wel dat ik het beste voor mijn vissen wel. Heb verschillende levend voer, voervlokken, korrels enz.
pi_77882353
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:53 schreef Faithfulness het volgende:
Okay, ik ga dit zo goed mogelijk proberen te verwoorden. Als iemand het met me oneens is; Let me know!


Het probleem, Rob, is dat jouw aquarium een beetje (erg veel) op een experimentbak lijkt. Het kan allemaal top en prima gaan, maar het kan net zo goed hartstikke fout gaan. Je bent ongeduldig, blijft in je bak vroeten, blijft nieuwe vis toevoegen, etc.
Je aquarium is NIET natuurlijk, maar wordt 'zo dicht als mogelijk' bij natuurlijk gehouden door apparaten, middeltjes, etc.

Je vraagt constant advies, om dit advies dan keihard in de wind te slaan. Als je toch gaat doen wat jij wilt, vraag dan geen advies. Je hele "Ik weet het lekker beter dan jullie" mentaliteit staat veel mensen niet aan. Ook omdat zij het al zoooo vaak fout hebben zien gaan bij andere mensen met de "Ik weet het lekker beter"-mentaliteit, met alle dramatische gevolgen van dien. Je hebt wel te maken met levende wezens, Rob. Het is geen speelgoed.

Ik vind het hartstikke leuk om je foto's te bekijken. Echter heb ik niet de behoefte op elke foto-reekt uitbundig te reageren. Het is hetzelfde als met foto's van honden of katten. Baasje denkt: Achhh dit is echt de leeeeukste foto everrrrrrrr. Anderen denken: Ja, weeeeer een plaatje van een kat. Leuk.

Ik heb eerder in het topic al aangegeven: Het is jouw bak, en je moet ook vooral doen wat jij wilt. Maar je kunt niet verwachten dat iedereen het eens is met jouw beslissingen. Het gaat nu allemaal nog goed. Maar besef dat dat absoluut niet zo hoeft te blijven gaan. Beginnende aquarianen kunnen wel eens hele foute beslissingen gaan nemen door de beslissingen die jij hebt genomen. Want jij hebt misschien state-of-the-art 'instrumenten', de volgende gaat experimenteren met iets goedkopers. Of jij blijkt gewoon geluk gehad te hebben. Of... Of... Of...
Heel goed verwoord en ben het met je eens maar ik wil niet experimenteren. Ik sta gewoon erg achter het apparaat van philips. Verder meet ik dagelijks zodat als ik bijvoorbeeld veel nitriet meet ik gelijk mijn water kan verwisselen.

Verder moet ik echt leren geduld te creëren maar dat gaat de goede kant op. Breng het topic wel in leven he Over mijn visbestand, alles is mooi in balans kijk maar naar de vissen die ik heb alleen het koppel is twijfelachtig in de meeste ogen. Toch mooi dat je reageert
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:12:42 #281
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77882788
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:57 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Heb je gelijk in maar je ziet toch ook vooruitgang in mijn posts dus ik pak wel wat tips ook van jullie
Maar snap de bezorgheid en snap ook dat tijd en geld niks zeggen maar jullie snappen toch ook wel dat ik het beste voor mijn vissen wel. Heb verschillende levend voer, voervlokken, korrels enz.
voer zegt niks over of je het goed hebt voor je dieren of niet. Dat proberen we te zeggen maar je begrijpt het echt niet blijkt nu.

Ga ik het in jip en janneke taal uitleggen.

Je kan 10kippen in een te klein hokje stoppen en ze het beste van het beste voer geven. Dat houd dan niet in dat die kippen het goed hebben.

Verrander die kippen naar vissen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77882969
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:01 schreef versteegrob het volgende:

[..]
Verder meet ik dagelijks zodat als ik bijvoorbeeld veel nitriet meet ik gelijk mijn water kan verwisselen.
Een nitrietpiek kan ook prima plotseling 's nachts opkomen als jij op 1 oor ligt.
pi_77883146
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:37 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

idd zeer fijn. deze eigenwijze puber denkt na een weekje wel even alles wat er te weten valt over aquaria te weten...
[..]

ik ga maar niet zeggen wat ik nu hoop.....
[..]

idd: open maar lekker een eigen topic als je dat zo graag wil doen. mensen komen in dit topic voor tips en adviezen, niet voor tientallen foto's van een bak waar praktisch niets veranderd is.
ik zou ook niet graag zien dat andere mensen dit als voorbeeld gaan gebruiken voor het beginnen met aquaria!

aldus mijn laatste reactie op Rob, verwacht maar geen hulp als het fout gaat in je bak
Weer iemand die hoopt dat een aquarium naar de sodemieter gaat. Laat die vissen maar kapot gaan want dan heb ik lekker gelijk. Want Rob is stom.

Alleen omdat Rob het op zijn eigen manier doet en niet alles op jullie manier moet iemand het liefst maar opgehangen worden. Er zitten hier een aantal die ronduit beledigd zijn omdat een beginneling niet precies doet wat jullie zeggen. Die opmerkingen waren er al toen Rob kardinaaltjes nam en dit is ook prima gegaan maar daar hoor je niemand over.
pi_77883191
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:12 schreef ook_gek het volgende:

[..]

voer zegt niks over of je het goed hebt voor je dieren of niet. Dat proberen we te zeggen maar je begrijpt het echt niet blijkt nu.

Ga ik het in jip en janneke taal uitleggen.

Je kan 10kippen in een te klein hokje stoppen en ze het beste van het beste voer geven. Dat houd dan niet in dat die kippen het goed hebben.

Verrander die kippen naar vissen
De vissen van Rob zitten niet te klein hoor.
Een koppel Discussen kan hij houden in zijn aquarium.
pi_77883603
Snap ook de constatie niet. Als ik
nou alles deed in een 60liter bak en alles zonder hulpmiddelen en nooit de waardes in de gaten zou houde dan begreep ik het wel. Nu wordt het wat overdreven of vinden jullie van niet of Stali na
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:34:35 #286
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77883632
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:22 schreef Stali het volgende:

[..]

Weer iemand die hoopt dat een aquarium naar de sodemieter gaat. Laat die vissen maar kapot gaan want dan heb ik lekker gelijk. Want Rob is stom.

Alleen omdat Rob het op zijn eigen manier doet en niet alles op jullie manier moet iemand het liefst maar opgehangen worden. Er zitten hier een aantal die ronduit beledigd zijn omdat een beginneling niet precies doet wat jullie zeggen. Die opmerkingen waren er al toen Rob kardinaaltjes nam en dit is ook prima gegaan maar daar hoor je niemand over.
we zijn pas een ruime week verder

en het is niet zo dat mensen er klaar mee zijn omdat hun manier niet gevolgt wordt.

Maar hij blijft advies vragen keer op keer op keer op keer en uit eindelijk doet hij precies het tegen overgestelde.

Prima maar vraag dan niets! Mensen nemen de tijd omnhem te helpen, maar als die geen er dan niks mee doet....

Stel iemand vraagt elke dag iets aan jou en uit eindelijk doet die geen er keer op keer juist het tegenovergestelde. Zal jij die geen blijvem helpen?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77883737
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:17 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Een nitrietpiek kan ook prima plotseling 's nachts opkomen als jij op 1 oor ligt.
zou kunnen maar is overdag niet logischer ? Wel apart dat iedereen mijn ozon apparaat zo slecht beoordeelt, snik.

Andere vraag Dan, als er nooit een nitrietpiek zou komen na hoeveel dagen kan je Dan met Vissen beginnen ?
pi_77884034
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:34 schreef ook_gek het volgende:

[..]

we zijn pas een ruime week verder

en het is niet zo dat mensen er klaar mee zijn omdat hun manier niet gevolgt wordt.

Maar hij blijft advies vragen keer op keer op keer op keer en uit eindelijk doet hij precies het tegen overgestelde.

Prima maar vraag dan niets! Mensen nemen de tijd omnhem te helpen, maar als die geen er dan niks mee doet....

Stel iemand vraagt elke dag iets aan jou en uit eindelijk doet die geen er keer op keer juist het tegenovergestelde. Zal jij die geen blijvem helpen?
Ik krijg eerder de indruk dat er hier drie mensen tussen zitten te posten die enorm hopen dat zijn bak omzeep gaat en dit vind ik dieptriest.

Wanneer je objectief terugleest zie je dat Rob heel veel raad wel ter harte heeft genomen maar een paar dingen op zijn eigen manier heeft gedaan en dat valt bij een paar mensen hier verkeerd.
Het is toch niet zo dat een beginneling alles op jullie manier hoeft te doen om hier te kunnen posten?
Als je het niet wilt lezen dan sla je zijn posts toch over?

Ik volg de verslagen van Rob met heel veel belangstelling en weer anderen doen dit ook alleen om te aasgieren opdat het mis moge gaan dat begon al met het kitten van zijn aquarium en de school kardinalen en die dingen zijn allemaal goed gegaan. Jullie doen net alsof Rob een paar puppies omzeep aan het helpen is en hopen het ook nog eens stilletjes omdat jullie het zo enorm goed met de beesten voorhebben. Vreemde manier van dierenliefhebberij.
pi_77884273
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:36 schreef versteegrob het volgende:

[..]

zou kunnen maar is overdag niet logischer ? Wel apart dat iedereen mijn ozon apparaat zo slecht beoordeelt, snik.

Andere vraag Dan, als er nooit een nitrietpiek zou komen na hoeveel dagen kan je Dan met Vissen beginnen ?
Je zou eigenlijk eens op diverse aquariumforum topics moeten openen met 'Spontane vissterfte'. Eigenlijk zijn al deze gevallen mensen die te snel wilden starten en er na enkele dagen al vis in deden. Ging dan een week of twee goed, gaan naar bed, volgende dag vele (of alle) vissen ziek of dood. Geen nitriet meer te meten, 's nachts nitrietpiek gehad. Ik heb overigens geen verhalen gelezen van mensen met ozonapparaat, maar ik kan er online sowieso niet heel veel over vinden (positief noch negatief).

Ik sta niet bij voorbaat negatief tegenover apparaten, maar ben wel zeer voorzichtig. Ik zou nooit de stap hebben genomen om dit apparaat te testen. Daar zijn mijn Petricola's me te dierbaar voor! Niet dat ik m'n andere vissies niet lief heb! Maar Petricola

Volgens mij begin je standaard na 3 weken indraaien met vissen plaatsen. Volgens mij komt het onder normale omstandigheden NIET voor dat je geen nitrietpiek krijgt Maar dit kan ik heel erg mis hebben
pi_77884397
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:50 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Je zou eigenlijk eens op diverse aquariumforum topics moeten openen met 'Spontane vissterfte'. Eigenlijk zijn al deze gevallen mensen die te snel wilden starten en er na enkele dagen al vis in deden. Ging dan een week of twee goed, gaan naar bed, volgende dag vele (of alle) vissen ziek of dood. Geen nitriet meer te meten, 's nachts nitrietpiek gehad. Ik heb overigens geen verhalen gelezen van mensen met ozonapparaat, maar ik kan er online sowieso niet heel veel over vinden (positief noch negatief).

Ik sta niet bij voorbaat negatief tegenover apparaten, maar ben wel zeer voorzichtig. Ik zou nooit de stap hebben genomen om dit apparaat te testen. Daar zijn mijn Petricola's me te dierbaar voor! Niet dat ik m'n andere vissies niet lief heb! Maar Petricola

Volgens mij begin je standaard na 3 weken indraaien met vissen plaatsen. Volgens mij komt het onder normale omstandigheden NIET voor dat je geen nitrietpiek krijgt Maar dit kan ik heel erg mis hebben
Zo hou je natuurlijk geen onderzoek. Het kan wel maar dan moet je daarnaast ook topics openen met de vraag aan mensen die het niet volgens het boekje hebben gedaan en toch een heel succesvol voor lange tijd een aquarium houden.
pi_77884638
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:54 schreef Stali het volgende:

[..]

Zo hou je natuurlijk geen onderzoek. Het kan wel maar dan moet je daarnaast ook topics openen met de vraag aan mensen die het niet volgens het boekje hebben gedaan en toch een heel succesvol voor lange tijd een aquarium houden.
Het was ook geen 'onderzoek' antwoord Het was een nitrietpiek antwoord, en wat ik daarvan heb gelezen. Zoals ik al aangeef ben ik geen expert

Het feit dat het zo vaak misgaat onder nieuwe gebruikers is al reden genoeg om er niet mee te experimenteren (zonder apparaten, bedoel ik dus).

Zelf ben ik erg geintresseerd in Rob's oplossingen, zeker of het op lange termijn goed blijft gaan, etc. Hoop het beste, maar heb (mijns inziens) gezonde bedenkingen erbij.
pi_77884989
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:50 schreef Faithfulness het volgende:

[..]
Volgens mij begin je standaard na 3 weken indraaien met vissen plaatsen. Volgens mij komt het onder normale omstandigheden NIET voor dat je geen nitrietpiek krijgt Maar dit kan ik heel erg mis hebben
Dat klopt. Eigenlijk kun je geen nitrietpiek krijgen, omdat het bacterieen leven opgang moet komen.
Pas als er daarna vissen geplaatst zijn, komt er een nitrietpiek.. Dus zet je er ineens erg veel vissen in, wordt die piek wrs alleen maar groter. Daarom ook altijd beginnen met de sterkste vissen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:34:44 #293
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77885856
Wat een ophef hier

Laat die jongen lekker gaan, hij weet het allemaal zo goed dus hij moet het lekker zelf weten
pi_77885969
De stikstofkringloop is als volgt: eiwit (uit voer) --> ammonia --> nitriet --> nitraat. Jouw philips apparaat verandert nitriet in nitraat doormiddel van ozon.ammonia en nitriet zijn giftig nitraat pas in hogere concentraties. Nitraat verzamelt zich in het water, net als een aantal andere afvalstoffen. Bepaalde bacterien die leven in gebieden met heel weinig zuurstof (anoxische zones, bijvoorbeeld in siporax) breken nitraat af tot stikstof (n2) en koolzuur (co2). Maar nitraat (no3) valt niet zomaar uiteen, de bacterie heeft koolstof nodig, dit voeg ik mtoe dmv suiker. In zeeaquaria wordt ook wel wodka gebruikt als koolstofbron.

Het gebruik van suiker in je bak heeft één groot risico: bacteriebloei. Dan groeien de bacterien op suiker zo snel, dat je bak wazig wordt van de hoeveeleheid en het zuurstof opgebruikt wordt. Zuurstoftekort is een ernstig probleem want je vissen kunnen stikken en andere filterbacterien kunnen van no3 weer no2 maken (nitriet dus!) om aan zuurstof te komen.

Kortom, niet voor beginners en eigenlijk alleen toepasbaar in bakken met grote bioloog.

De hoeveelheid water die je filter pompt is trouwens minder belangrijk dan het aantal liters en soort filtermateriaal dat je gebruikt.

Overigens moeten discussen van die grootte toh wel een keer of 5 per dag eten en moet je echt proberen het nitraat <10 te houden door veel te verversen. Zo niet, blijven de vissen klein, ze zijn nu al iets achtergebleven in de groei, dit kun je zien aan de grootte van het oog tov het lichaam.

quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:24 schreef versteegrob het volgende:
Als ik mijn visbestand bekijk kom ik rond de 400cm aan vis uit terwijl mijn aquarium ruim 360 liter aan water telt. Zit er dus ongeveer 10% boven wat volgens mij wel kan. Heb verder een filter die 1500 liter per uur pompt dat is dus 5 keer mijn aquarium inhoud, goede filter dus. Heb ook nog een ozon apparaat wat afval afbreekt en nitriet en nog meer schadelijke stoffen en de 400cm is gebaseerd op een volwassen vis als alle vissen uitgegroeid zijn dan ben ik wel even verder en heb dan misschien ook wel een grotere Trofis, de 1800 serie bijvoorbeeld.

Zit nu helaas op school maar vanmiddag kan ik weer lekker me vissen voeren. Krijg volgende week een voer automaat zodat ik me discus altijd 3 keer per dag kan voeren.
Whatever...
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:10:59 #295
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77887162
Ik hoop niet dat zijn vissen dood gaan. Ik hoop dat alles goed gaat. Maar wat er eerder gezegd is. Hij blijft dingen vragen en hij deed WEL alles anders. Hij heeft misschien 1 ding wel gedaan zoals iemand het zei maar 99% heeft hij in de wind geslagen. En dat is niet leuk.
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77887647
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:10 schreef Aaiphone het volgende:
Ik hoop niet dat zijn vissen dood gaan. Ik hoop dat alles goed gaat. Maar wat er eerder gezegd is. Hij blijft dingen vragen en hij deed WEL alles anders. Hij heeft misschien 1 ding wel gedaan zoals iemand het zei maar 99% heeft hij in de wind geslagen. En dat is niet leuk.
Hij heeft helemaal niet alles in de wind geslagen. Voornamelijk Perry heeft hem geadviseerd en ik heb het gedaan waar ik het kon dus men moet hier nu niet gaan doen alsof men zijn hele ziel en zaligheid er in heeft gelegd om Versteeg te helpen he en vervolgens alleen langskomen als het misschien mis dreigt te gaan en hem dan de wind van voren geven, waar "Isookgek" nogal een handje van heeft.

Waar het eigenlijk allemaal om draait is dat aquaristen het geduld is ingelepeld om eerst drie weken een bak in te laten draaien. Versteeg heeft een Ozonapparaat en daar is niet veel over bekend dus is men sceptisch en ik vind het reuze interessant om een opstart van begin af aan mee te mogen beleven en dus eindelijk eens meekrijg wat het ozonapparaat doet en of het ook doet wat het beloofd.

En niet om het een of ander maar als ik het juist heb draait de bak van Versteeg inmiddels al weer 2 weken he?
pi_77887897
Wat een ophef en jullie doen alsof ik hier 24/7 om advies vraag. De meeste berichten waren updates en vraag me ook af wat ik willen en wetens heb gedaan wat heel schadelijk is. Ja de bak draait al 2 weken en 1 week met vissen, gaat tot nu toe prima.

Stali: Je hebt alles mooi verwoord, er zijn hier een paar mensen die alles nogal overdreven en veel non-argumenten. op naar een vrolijk deel 26
pi_77888156
Ja, dat gezeur moet maar eens afgelopen zijn. We hadden hier een heel gezellige sfeer, laten we dit gewoon lekker zo houden.

Heb trouwens nog niets aan een OP gedaan, zal het aankomend weekend doen.
Ben er vandoor, allemaal fijne middag nog!
pi_77888614
Beetje strijd vind ik ook wel mooi maar nu weer updates van andere mensen, ben werken tjo !
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:02:43 #300
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:02:53 #301
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')