abonnement Unibet Coolblue
pi_78562768
Omdat ik wil beginnen met wielrennen, heb ik natuurlijk ook een fiets nodig.

Ik heb eerst gekeken naar tweedehands fietsen (nee, ik weet niet precies waar ik dan op moet letten bij de aanschaf), maar bij de rijwielhandel werd me ook nog deze fiets aangeraden. Als nieuwe fiets dan wel.
Het gaat om een Giant Defy (waarschijnlijk de 4 versie).
http://www.giant-bicycles(...)l/defy.4/4576/39869/

Ik heb een budget van om en om de 800 euro (waarvan ik ervan uitga dat ik daarvan 200 uitgeef aan kleding, helm etc.). Dan houd ik dus 600 over voor de fiets. Aan dat budget valt nog een hand te passen, maar dit is wel gewoon een richtlijn voor me.

Wellicht dat de maten ook nog enige invloed kunnen hebben op de keuze? Ik ben 18 jaar, 1.90m lang, heb een binnenbeenlengte van 87/88 cm (framemaat zou dan 58 moeten zijn) en ik weeg 79 kilogram.

Ik richt me maar op het internet, voor wat andere meningen buiten de rijwielhandels. Wat is jullie idee hierover?
  zondag 28 februari 2010 @ 19:59:21 #202
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78563279
Die Giant is dus afgemonteerd met Sora, dat is niet slecht maar ik zou het niet kopen. Wanneer het je lukt een budget voor elkaar te krijgen waarvan je 800 euro aan de fiets kan besteden zijn er opties die mij een stuk beter lijken. Als je goed zoekt moet in dat geval afmontage met 105 mogelijk zijn. Maar goed het ligt er natuurlijk aan wat jij wilt en wat voor jou mogelijk is

--> ik lees nu net dat die 2300 groep zelfs nog onder Sora zit
.
  zondag 28 februari 2010 @ 20:50:33 #203
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78565857
Je gaat er van uit dat Frulmogk weet wat een Sora groep is, en 105...
Anyway, overweeg een Bulls? Als je 600 euro wil uitgeven, is dit mischien iets, een Bulls Sora 2. Dit was de eerste winkel doe Google gooide, maar je kan ze overal krijgen.
http://www.morsinktweewielers.nl/index.php/gebruikte-en-nieuwe-fietsen?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=178&category_id=8
Voor 800 heb je een 105 Bulls zo te zien ook. En het zijn geloof ik prima fietsen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 28 februari 2010 @ 20:54:13 #204
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78566086
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je gaat er van uit dat Frulmogk weet wat een Sora groep is, en 105...

Euhh ja dat was misschien niet zo handig van me
.
pi_78567950
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je gaat er van uit dat Frulmogk weet wat een Sora groep is, en 105...
Anyway, overweeg een Bulls? Als je 600 euro wil uitgeven, is dit mischien iets, een Bulls Sora 2. Dit was de eerste winkel doe Google gooide, maar je kan ze overal krijgen.
http://www.morsinktweewielers.nl/index.php/gebruikte-en-nieuwe-fietsen?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=178&category_id=8
Voor 800 heb je een 105 Bulls zo te zien ook. En het zijn geloof ik prima fietsen.
Ik heb het vaak genoeg gelezen, maar je hebt gelijk. Écht begrijpen, dat doe ik nog niet

Van Bulls heb ik nog nooit gehoord. Het ziet er goed uit, kwalitatief schijnt het ook nog prima te zijn
Na wat zoeken op Google (waarbij ik weer op reviews bij Fok uitkom ) lees ik wel wat minder goede reviews over de Shimano Sora.

Maar je zegt dus wel dat het het verstandigst is om voor een nieuwe fiets te gaan?
pi_78568102
Geen enorme problemen met mn Bulls. Veel fiets voor weinig geld. Punten v aandacht zijn dat de wielen niet erg stijf zijn (bij vol aanzetten hoor ik m'n velg wel eens aanlopen op m'n rem plus dat er eerder een slagje in komt), dat de afwerking beperkt is (lasnaden zijn bv niet weggewerkt) & dat de fiets relatieg zwaar is. Allemaal geen belachelijke minpunten voor dat geld maar ik stap wel over in de komende maanden.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 28 februari 2010 @ 21:33:18 #207
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78568490
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:25 schreef Frulmogk het volgende:

[..]

Ik heb het vaak genoeg gelezen, maar je hebt gelijk. Écht begrijpen, dat doe ik nog niet

Van Bulls heb ik nog nooit gehoord. Het ziet er goed uit, kwalitatief schijnt het ook nog prima te zijn
Na wat zoeken op Google (waarbij ik weer op reviews bij Fok uitkom ) lees ik wel wat minder goede reviews over de Shimano Sora.

Maar je zegt dus wel dat het het verstandigst is om voor een nieuwe fiets te gaan?
Bulls is een Duits merk dat degelijke no nonsense fietsen maakt.

Tweedehands heeft als nadeel dat de onderdelen al gebruikt zijn, logisch natuurlijk, en als je niet veel van fietsen af weet je waarschijnlijk niet kan zien hoelang deze nog meegaan voor ze vervangen moeten worden. Maar de andere kant is dat er tweedehands fietsen te vinden zijn die kwalitatief een stukje beter zijn dan bijvoorbeeld een nieuwe Bulls.

Ik weet niet wat jij over Sora gevonden hebt, maar waar het op neer komt is dat dit ongeveer de goedkoopste groep van Shimano is. Niet slecht, maar wanneer je een fiets met 105 neemt weet je dat je veel meer kwaliteit hebt
.
pi_78568839
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:33 schreef Yankee het volgende:

[..]

Bulls is een Duits merk dat degelijke no nonsense fietsen maakt.

Tweedehands heeft als nadeel dat de onderdelen al gebruikt zijn, logisch natuurlijk, en als je niet veel van fietsen af weet je waarschijnlijk niet kan zien hoelang deze nog meegaan voor ze vervangen moeten worden. Maar de andere kant is dat er tweedehands fietsen te vinden zijn die kwalitatief een stukje beter zijn dan bijvoorbeeld een nieuwe Bulls.

Ik weet niet wat jij over Sora gevonden hebt, maar waar het op neer komt is dat dit ongeveer de goedkoopste groep van Shimano is. Niet slecht, maar wanneer je een fiets met 105 neemt weet je dat je veel meer kwaliteit hebt
Deze zouden een redelijk korte levensduur hebben. Dit is wel deels te voorkomen door ze gewoon goed schoon te maken.

Maar even de gedachte: ik heb het vertrouwen wel in die Sora groep. Wat is dan het grote verschil tussen de Giant en die Bulls bijvoorbeeld?
  zondag 28 februari 2010 @ 21:41:54 #209
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78569085
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:38 schreef Frulmogk het volgende:

[..]

Deze zouden een redelijk korte levensduur hebben. Dit is wel deels te voorkomen door ze gewoon goed schoon te maken.

Maar even de gedachte: ik heb het vertrouwen wel in die Sora groep. Wat is dan het grote verschil tussen de Giant en die Bulls bijvoorbeeld?
Tussen die Giant en Bulls zit volgens mij niet zoveel verschil qua onderdelen. Die Bulls heeft Sora en de Giant dus een groep die daaronder zit. Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen zou ik voor de Bulls gaan
.
pi_78569839
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:41 schreef Yankee het volgende:

[..]

Tussen die Giant en Bulls zit volgens mij niet zoveel verschil qua onderdelen. Die Bulls heeft Sora en de Giant dus een groep die daaronder zit. Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen zou ik voor de Bulls gaan
Ah juist. Dat verschil was me al eerder verteld blijkbaar, ik had het verkeerd gelezen hehe

Ik ga morgen denk ik gewoon eens wat fietsenzaken aflopen. Ik wil die Bulls dan ook wel eens zien he

Bedankt voor deze informatie in ieder geval. Mochten er nog meer adviezen zijn, ik hoor het allemaal graag.
  zondag 28 februari 2010 @ 21:56:20 #211
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78569994
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:53 schreef Frulmogk het volgende:

[..]

Ah juist. Dat verschil was me al eerder verteld blijkbaar, ik had het verkeerd gelezen hehe

Ik ga morgen denk ik gewoon eens wat fietsenzaken aflopen. Ik wil die Bulls dan ook wel eens zien he

Bedankt voor deze informatie in ieder geval. Mochten er nog meer adviezen zijn, ik hoor het allemaal graag.
Ja, ik zou een fiets nemen met een voorvork van carbon. Dat fietst namelijk een stuk prettiger.
.
pi_78570175
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe fiets, mn huidige fiets is volledig 105 afgemonteerd. Kan je die 105 dan overzetten naar de nieuwe fiets? Dan zou ik dus een goedkope fiets kunnen kopen die met een mindere set is afgemonteerd en dan de 105 erop zetten. Ik ben echter een kneus met dit soort dingen, dus is dat lastig om te doen of is dat iets voor de fietsenmaker miss?
  zondag 28 februari 2010 @ 22:06:05 #213
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78570551
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:59 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe fiets, mn huidige fiets is volledig 105 afgemonteerd. Kan je die 105 dan overzetten naar de nieuwe fiets? Dan zou ik dus een goedkope fiets kunnen kopen die met een mindere set is afgemonteerd en dan de 105 erop zetten. Ik ben echter een kneus met dit soort dingen, dus is dat lastig om te doen of is dat iets voor de fietsenmaker miss?
Dat kan wel, ik zou het alleen niet doen tenzij je zelf die groep kunt overzetten. Denk niet dat een fietsenmaker staat te springen om jou een fiets te verkopen met een mindere groep om vervolgens jouw 105 groep erop te zetten. Wat je daarvoor betaald is het kopen van een goedkopere fiets niet waard denk ik.

Wat jij wilt is denk ik alleen voordelig wanneer je een los frame koopt en deze vervolgens met die 105 groep opbouwt.

Wat voor fiets heb je op dit moment en aan wat voor een nieuwe zit je te denken?
.
pi_78571164
Hmm, daar heb je een goed punt. Miss dat een vriend het wel wil doen voor wat geld dan.
Heb nu zelf een Empella van een jaar of 6-7 oud, maar hij begint een beetje te kraken voor mn gevoel en ik vermoedt dat ie te klein is voor me. (Ga me zo nog even helemaal nameten om het te controleren)

Voor mn nieuwe fiets heb ik eigenlijk geen flauw idee waar ik naar zou moeten kijken tbh... Ik wil wel graag een sloping frame, want dat lijkt me gewoon veel comfortabeler fietsen, al moet ik dat natuurlijk eerst een x uittesten. Waar moet ik verder op letten als ik een nieuwe fiets wil kopen, afgezien van de afmontage dan? Ik wil wel via de fietsenmaker kopen, dus 1e hands of een goeie 2e hands. Wil niet graag veel geld uitgeven aan marktplaats fietsen, omdat daar gewoon veel meer onzekerheid is over de kwaliteit
  zondag 28 februari 2010 @ 22:25:30 #215
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78571565
Is die 105 groep ook 6 a 7 jaar oud?

Sloping frame vinden is niet zo'n groot probleem, genoeg merken die dit hebben.

Hoeveel wil je uitgeven? Dat maakt het wat makkelijker om iets gerichter advies te kunnen geven. (alhoewel ik natuurlijk ook niet alles weet )
.
pi_78571804
Dat weet ik niet zeker, zou ik na moeten vragen, want de vorige eigenaar had die set er zelf opgezet nadat hij de fiets had gekocht. Dus denk dat die hoogstens 4 jaar oud is.
Budget ligt denk ik rond de 500e, maar hangt er ook vanaf of ik mn huidige fiets kan verkopen. Is dit trouwens een goede periode om een nieuwe fiets kopen, want het is wel weer begin van het seizoen, dus lijkt me dat er redelijk veel vraag is op dit moment...
  zondag 28 februari 2010 @ 23:22:41 #217
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78574323
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:30 schreef BraveDribbel het volgende:
Dat weet ik niet zeker, zou ik na moeten vragen, want de vorige eigenaar had die set er zelf opgezet nadat hij de fiets had gekocht. Dus denk dat die hoogstens 4 jaar oud is.
Budget ligt denk ik rond de 500e, maar hangt er ook vanaf of ik mn huidige fiets kan verkopen. Is dit trouwens een goede periode om een nieuwe fiets kopen, want het is wel weer begin van het seizoen, dus lijkt me dat er redelijk veel vraag is op dit moment...
Denk vooral een goede periode voor het aanschaffen van een tweedehands, veel mensen die een nieuwe fiets kopen doen dat in deze periode waarbij een hoop hun oude inruilen. Voor een nieuwe fiets met veel korting moet je gaan kijken in september, oktober denk ik.
.
  FOK!fotograaf maandag 1 maart 2010 @ 00:48:18 #218
73911 ultra_ivo
pi_78576880
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:25 schreef Yankee het volgende:
Is die 105 groep ook 6 a 7 jaar oud?
De 105 groep bestaat al een dikke 20 jaar. Is wel al diverse keren vernieuwd.
  maandag 1 maart 2010 @ 09:17:14 #219
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78580660
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:56 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ja, ik zou een fiets nemen met een voorvork van carbon. Dat fietst namelijk een stuk prettiger.
Ik ga binnenkort een afspraak maken om m'n alu voorvork te laten vervangen door carbon, en ook het (uh, hoe heet het onderdeel ook al weer waar het stuur aan zit?), dat dus, laten vervangen. Ik heb de fiets gekocht met een verstelbare, en dat is leuk, maar met mijn lichaam heb je liever een vast onderdeel, maakt de fiets net iets stijver. 't Kraakt nu een beetje heuvelop. Dan maar wat minder verstel mogelijkheden.
Hopelijk scheelt die voorvork wat gehobbel op kleine steentjes, dat is althans de bedoeling
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 1 maart 2010 @ 09:18:13 #220
56724 Wombcat
rent wiel
pi_78580680
Stuurpen? Balhoofd?
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 maart 2010 @ 09:33:39 #221
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78580956
Balhoofd volgens mij, dank! het onderdeel dat aan de stuurpen zit, waar je je stuur in schroeft. Ja ik ben een materiaalkenner
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 1 maart 2010 @ 10:13:03 #222
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78581795
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De 105 groep bestaat al een dikke 20 jaar. Is wel al diverse keren vernieuwd.
Weet ik, ging me in dit geval specifiek om de groep die BraveDribbel op z'n fiets heeft zitten. Lijkt mij namelijk niet de moeite waard om een sterk verouderde groep over te zetten op een nieuwe fiets
.
pi_78582105
Bulls is een fijne fiets maar ik zou niet voor Sora gaan. Waarom niet? Omdat deze groep (met groep bedoel ik dus de tandwieltjes, ketting, schakeldingen, etc) kwalitatief niet goed is. Zeker als je net begint en je wilt lekker veel fietsen. Shimano 105 is een groep die iets duurder is maar kwalitatief een stuk beter.

Ik vind 600 euro wel beperkt voor een racefiets, ik denk dat je met 800 euro verder komt. Kijk ook eens naar Cube.
Haters gonna hate.
  maandag 1 maart 2010 @ 10:32:57 #224
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78582232
Even een zijsprong, waarom staat er wel prominent op Nu.nl dat Bos gewonnen heeft van Cavendish, maar Traksel in KBK wordt nergens vermeld? Is volgens mij een grotere wedstrijd...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf maandag 1 maart 2010 @ 10:33:57 #225
73911 ultra_ivo
pi_78582263
En veel heroïschere omstandigheden. KBK wordt in Nederland altijd ondergewaardeerd.
pi_78582530
Als iemand nog wat bij wilt verdienen..
http://www.vacaturegigant(...)koerier-gezocht.html

Jammer dat het in Helmond is anders had ik wel gesolliciteerd.
pi_78591158
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:33 schreef ultra_ivo het volgende:
En veel heroïschere omstandigheden. KBK wordt in Nederland altijd ondergewaardeerd.
Dat vind ik jammer want ik vind het leuk om dat te zien, vooral gisteren door regen en wind.
Haters gonna hate.
pi_78591298
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:17 schreef BraveDribbel het volgende:
Gister eindelijk kunnen gaan fietsen zonder me flink in te pakken en nog droog gebleven ook!! De mooie wielerdagen komen er eindelijk aan

Hebben jullie ook soms last van een stijve rug en gewoon rugpijn na het fietsen? Heb er de volgende dag vaak nog last van. Komt denk ik ook wel enigszins omdat ik best lang ben (1.98m) maar zit nu te denken dat ik misschien op een te kleine fiets rij.... Veel nieuwe modellen hebben een sloping frame, is dat iets om minder last van je rug te krijgen? Of zouden gewoon wat rek en strek oefeningen na het fietsen genoeg moeten zijn om het te verhelpen
Het zou een kwestie van gewenning kunnen zijn, veel mensen die beginnen met fietsen krijgen wel een of andere rugklacht. Maar als je al langer fietst kan het misschien ook wel aan je houding (en dus je fiets) liggen.
Sloping of niet heeft er in elk geval niets mee te maken.
pi_78592324
Ik heb het ook altijd hoor. Ik heb nu zelfs een beetje spierpijn net boven mijn knieën Gisteren voor het eerst weer 120km weggetrapt.
Haters gonna hate.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:37:00 #230
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_78593564
Weer ziet er nog steeds schitterend uit voor morgen.
Moet net lukken de eerste 100 km tussen kleine op school droppen en weer ophalen.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:49:02 #231
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_78594063
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:06 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb het ook altijd hoor. Ik heb nu zelfs een beetje spierpijn net boven mijn knieën Gisteren voor het eerst weer 120km weggetrapt.
respect. Ik zou zondag 140km gaan fietsen. Op en neer naar Driebergen en de Ontwakeningstocht maar toen ik om 0700 aan het ontbijt zat vond ik het te slecht. Buienradar liet er geen twijvel over; het zou nog een paar uur regenen. Dus ben maar om 0930 vertrokken met een ander groepje en zodoende maar 50km gefietst. Goed nat geregend, lekke band gehad, even verkleumen, weer warm worden en stevig doorrijden. Kortom kort maar heftig. Lekker versnellen, hard omhoog knallen en laten verzuren.

Ik ga woensdag ochtend voordat ik naar werk ga een uurtje of 3 fietsen. Eerste keer van het seizoen weer de Amerongse berg op. Even kijken hoe ik ervoor sta.
Superhero to the rescue!
pi_78595569
Ik ben ook niet buiten geweest Gewoon binnen.
Haters gonna hate.
pi_78598677
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:18 schreef BraveDribbel het volgende:
Hmm, daar heb je een goed punt. Miss dat een vriend het wel wil doen voor wat geld dan.
Heb nu zelf een Empella van een jaar of 6-7 oud, maar hij begint een beetje te kraken voor mn gevoel en ik vermoedt dat ie te klein is voor me. (Ga me zo nog even helemaal nameten om het te controleren)

Voor mn nieuwe fiets heb ik eigenlijk geen flauw idee waar ik naar zou moeten kijken tbh... Ik wil wel graag een sloping frame, want dat lijkt me gewoon veel comfortabeler fietsen, al moet ik dat natuurlijk eerst een x uittesten. Waar moet ik verder op letten als ik een nieuwe fiets wil kopen, afgezien van de afmontage dan? Ik wil wel via de fietsenmaker kopen, dus 1e hands of een goeie 2e hands. Wil niet graag veel geld uitgeven aan marktplaats fietsen, omdat daar gewoon veel meer onzekerheid is over de kwaliteit
Hoe groot ben je?

Bij de fietsenmaker betaal je voor tweedehands fietsen zeker 30% te veel is mijn ervaring. Je loopt inderdaad iets minder risico maar daar betaal je riant voor.
  maandag 1 maart 2010 @ 17:51:13 #234
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78599166
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben ook niet buiten geweest Gewoon binnen.
120 km op de tacx? Na een uurtje ben ik daar altijd wel klaar mee.

Net eindelijk weer een rondje buiten gefietst na tweeënhalve maand alleen maar op de tacx te hebben gezeten. Wat is buiten fietsen toch een stuk leuker
.
pi_78599770
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:41 schreef eentwee het volgende:
Het zou een kwestie van gewenning kunnen zijn, veel mensen die beginnen met fietsen krijgen wel een of andere rugklacht. Maar als je al langer fietst kan het misschien ook wel aan je houding (en dus je fiets) liggen.
Sloping of niet heeft er in elk geval niets mee te maken.
Wat ik in het begin veel deed was heel veel kracht proberen te zetten met m'n armen en m'n rug. Door die stijf te houden kun je je zeg maar af zetten en dus extra kracht op de pedalen krijgen. Leuk idee alleen zeker als beginner krijg je direct last van je rug. Toen ik wat losser ging fietsen hielp dat ook enorm

Wbt Bulls nog een kleine toevoeging; de buitenbanden zijn ook van slechte kwaliteit. Halve zomer op fietsen, 1x vol in de ankers moeten (steek je hand uit en kijk op z'n minst achterom als je afslaat ) en blokkeren et voila, de draden hingen erbij. Nu is een goede buitenband ook het geld niet (35,- p/s waarbij vooral achter hard gaat) maar toch.

Zo en net weer terug van een rondje van 70km. Lekker hoor Tis nog wat frisjes in de avonduren dus vrees dat t voorlopig alleen de weekenden worden maar toch
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 1 maart 2010 @ 18:07:37 #236
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78599873
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:41 schreef eentwee het volgende:

[..]

Het zou een kwestie van gewenning kunnen zijn, veel mensen die beginnen met fietsen krijgen wel een of andere rugklacht. Maar als je al langer fietst kan het misschien ook wel aan je houding (en dus je fiets) liggen.
Sloping of niet heeft er in elk geval niets mee te maken.
http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=qiBK4TGLTGQ&v=uDawlrIeaVM

Leer van de meester
.
  maandag 1 maart 2010 @ 18:14:41 #237
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78600147
quote:
Op maandag 1 maart 2010 18:05 schreef FJD het volgende:

[..]

Wbt Bulls nog een kleine toevoeging; de buitenbanden zijn ook van slechte kwaliteit. Halve zomer op fietsen, 1x vol in de ankers moeten (steek je hand uit en kijk op z'n minst achterom als je afslaat ) en blokkeren et voila, de draden hingen erbij. Nu is een goede buitenband ook het geld niet (35,- p/s waarbij vooral achter hard gaat) maar toch.

Conti GP4000s zijn wel goedkoper te vinden. Zou ook kunnen kiezen voor Vittoria Rubino's, die zijn nog een stuk goedkoper (17,50 p/s geloof ik). Dat zijn natuurlijk niet de snelste banden maar voor training zijn ze wel prima.
.
pi_78600428
quote:
Op maandag 1 maart 2010 18:14 schreef Yankee het volgende:
Conti GP4000s zijn wel goedkoper te vinden.
Die heb ik nu Super dingen! Heb t precieze bedrag niet nagezocht maar zoiets stond me nog bij. Bij een nieuwe fiets wissel ik ze denk ik gewoon weer om
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 1 maart 2010 @ 20:15:46 #239
281201 Easy_genius
Life = live!
pi_78606672
Ik lees al een tijdje mee en da nu de vragen der vragen

Ik wil een racefiets! Iemand nog een leuke winkel in regio Gelderland waar ze racefietsen verkopen tegen een leuke prijs? Bijv. korting/oud model o.i.d.? Ik zoek namelijk een goede racefiets tegen een leuke prijs (liefst dus opruim-model of korting). Wil graag met carbon voorvork en ultegra onderdelen.

Mijn budget: 1000 euro. Ben benieuwd.

Al even zitten rondneuzen: de winkel Mantrabike (http://www.matrabike.nl) staan veel afgeprijsde racefietsen (soms tegen 50%), alleen niet met mijn framemate. Maar zoiets zoek ik

Hoop op wat tips
YE!
  maandag 1 maart 2010 @ 20:26:41 #240
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78607251
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:15 schreef Easy_genius het volgende:

Ik wil een racefiets! --> Terecht

Iemand nog een leuke winkel in regio Gelderland waar ze racefietsen verkopen tegen een leuke prijs? Bijv. korting/oud model o.i.d.? Ik zoek namelijk een goede racefiets tegen een leuke prijs (liefst dus opruim-model of korting). Wil graag met carbon voorvork en ultegra onderdelen.

Kijk hier eens:

http://www.mantel-tweewielers.nl/productenlijst/4

Die winkel zit in Arnhem geloof ik.

Als je meer over deze winkel wilt lezen:

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=29528&page=4



Mijn budget: 1000 euro. Ben benieuwd. Daarvoor is wel een fiets met Ultegra te vinden en Carbon voorvork zal standaard zijn


.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:32:33 #241
281201 Easy_genius
Life = live!
pi_78607562
Thx! Deze winkel heeft ook fikse kortingen: http://www.vosfietsen.nl/ . Bijvoorbeeld:
quote:
2008/2009 PINARELLO FP1
HALF CARBON FRAME
SHIMANO TIAGRA
WIELSET SHALL MOST
COMPONENTEN MOST
ZADEL MOST
VAN 1689- DE VOS PRIJS 1189-
NU MIN 19% BTW U BETAALD SLECHTS 999-
of
quote:
2008 CONCORDE MISTRAL 360
ALUMINIUM FRAME EN CARBON VOORVORK
SHIMANO ULTEGRA
WIELSET MAVIC AKSIUM
ZADEL SELLE ITALIA SL
VAN 2199- DE VOS PRIJS 1099-
NU MIN 19% BTW U BETAALD SLECHTS 923-
Lijkt me top of niet? Dit soort dingen zoek ik,......

Alleen een eindje weg.... Of kijk ik nu teveel naar de prijs
YE!
pi_78608106
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:32 schreef Easy_genius het volgende:
Thx! Deze winkel heeft ook fikse kortingen: http://www.vosfietsen.nl/ . Bijvoorbeeld:
[..]

of
[..]

Lijkt me top of niet? Dit soort dingen zoek ik,......

Alleen een eindje weg.... Of kijk ik nu teveel naar de prijs
Dit eerste fiets in een lachertje... tiagra voor ¤1000
Die tweede met ultegra is dan veel beter.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:52:28 #243
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_78608531
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:32 schreef Easy_genius het volgende:
Thx! Deze winkel heeft ook fikse kortingen: http://www.vosfietsen.nl/ . Bijvoorbeeld:
[..]

of
[..]

Lijkt me top of niet? Dit soort dingen zoek ik,......

Alleen een eindje weg.... Of kijk ik nu teveel naar de prijs
Ik rij op het concorde frame. Van 2008 geloof ik. Kan hem niet vergelijken omdat het mijn eerste fiets is, maar ik vind hem lekker rijden en heb er nog geen problemen mee gehad. Ultrega is ook gewoon goed.
Prijs voor korting is een stuk hoger afgebeeld dan dat hij echt was geloof ik.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:18:03 #244
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78609975
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:44 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Dit eerste fiets in een lachertje... tiagra voor ¤1000
Die tweede met ultegra is dan veel beter.
Dan heb je wel een Pina maar inderdaad ik zou ook nooit 1000 uitgeven aan een fiets met Tiagra. Die tweede lijkt mij ook een stuk beter.

Easy_genius zoek eens op de volgende merken: Stevens, Bulls, Cube. Bulls heeft bijvoorbeeld standaard een Ultegra afgemonteerde fiets voor 999,- geloof ik, moet je natuurlijk wel wat vinden
.
pi_78614189
Bij Pinarello betaal je een hoop centjes voor alleen maar een naam. De merken die Yankee noemt zijn prima kwaliteit voor prijs!

Ik heb gister voor 't eerst alleen met m'n vriendinnetje gefietst
We gingen een intervaltraininkje doen omdat we 's middags nog koers wilden kijken. Ondanks de motregen was het heerlijk. Ik reed steeds op kop, en zij in m'n wiel zodat we ongeveer even kapot zaten. Ik heb me toch wel 'n beetje ingehouden
We gaan wel samen eens een koppeltijdrit rijden

Op een gegeven moment sprintte ze er vandoor en moest ik er achteraan, ik wou me natuurlijk niet laten kennen Alleen stond m'n versnelling voor nog op het binnenblad (34) en achter op de 14... Met 145 omwentelingen en bijna 45 km/h haar toch nog in kunnen halen Heb volgens mij nog nooit zo snel op het binnenblad gereden
  dinsdag 2 maart 2010 @ 07:42:18 #246
281201 Easy_genius
Life = live!
pi_78623189
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef Tommeke het volgende:
Bij Pinarello betaal je een hoop centjes voor alleen maar een naam. De merken die Yankee noemt zijn prima kwaliteit voor prijs!

Ik heb gister voor 't eerst alleen met m'n vriendinnetje gefietst
We gingen een intervaltraininkje doen omdat we 's middags nog koers wilden kijken. Ondanks de motregen was het heerlijk. Ik reed steeds op kop, en zij in m'n wiel zodat we ongeveer even kapot zaten. Ik heb me toch wel 'n beetje ingehouden
We gaan wel samen eens een koppeltijdrit rijden

Op een gegeven moment sprintte ze er vandoor en moest ik er achteraan, ik wou me natuurlijk niet laten kennen Alleen stond m'n versnelling voor nog op het binnenblad (34) en achter op de 14... Met 145 omwentelingen en bijna 45 km/h haar toch nog in kunnen halen Heb volgens mij nog nooit zo snel op het binnenblad gereden
Thx voor de info! Heb je ook nog tips voor winkeltjes (regio Gelderland bijvoorbeeld) waar ze in de komende tijd wat modellen 'opruimen'? Ben benieuwd.
YE!
pi_78624132
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:51 schreef Yankee het volgende:

[..]

120 km op de tacx? Na een uurtje ben ik daar altijd wel klaar mee.

Net eindelijk weer een rondje buiten gefietst na tweeënhalve maand alleen maar op de tacx te hebben gezeten. Wat is buiten fietsen toch een stuk leuker
Zo nou ik ben gisteren ook nog buiten geweest, kwam in het donker thuis toch maar lampjes aanschaffen voor de racefiets.
Haters gonna hate.
pi_78624199
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 07:42 schreef Easy_genius het volgende:

[..]

Thx voor de info! Heb je ook nog tips voor winkeltjes (regio Gelderland bijvoorbeeld) waar ze in de komende tijd wat modellen 'opruimen'? Ben benieuwd.
Mantel in Arnhem misschien?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:53:48 #249
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78625203
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:02 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Zo nou ik ben gisteren ook nog buiten geweest, kwam in het donker thuis toch maar lampjes aanschaffen voor de racefiets.
Maar hoe doe je dat, 120 km op een tacx?
.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:12:16 #250
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78625731
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 07:42 schreef Easy_genius het volgende:

[..]

Thx voor de info! Heb je ook nog tips voor winkeltjes (regio Gelderland bijvoorbeeld) waar ze in de komende tijd wat modellen 'opruimen'? Ben benieuwd.
http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=1

Is wel in Duitsland, maar geloof wel goed te doen vanuit de regio Gelderland
.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:32:27 #251
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78626411
Vanwege het weer maar gekeken hoe stuk je kan gaan op de hometrainer als je jezelf een half uur echt pijn doet...met hoge beensnelheid, constant malen...maar wat is binnen fietsen saai
Wel lekker getrained, helemaal stuk gegaan zonder knieproblemen
En 300 calorieen in een half uur verbrand...is dat veel?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:43:37 #252
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78626805
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:

En 300 calorieen in een half uur verbrand...is dat veel?
Ik heb eens in de NRC next gelezen dat als je een uur lang 32,5km p/u fietst je ergens tussen de 1000 en 1500 calorieën verbrand, Kan alleen nu even dat artikeltje niet vinden.
.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:17:32 #253
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78628149
Ik zat op 90 tpm...trappen per minuut denk ik...was een fijn beentempo in elk geval. Volgens dat ding ging ik zo 25 km/h...mis de versnellingen wel een beetje
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:46:44 #254
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_78629480
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zat op 90 tpm...trappen per minuut denk ik...was een fijn beentempo in elk geval. Volgens dat ding ging ik zo 25 km/h...mis de versnellingen wel een beetje
90 is redelijk. 100 is beter. Beter op souplesse dan op kracht. Tenminste dat is mij altijd geleerd. Toegeven dat het ook lekkerder fietst.

Het is nu bijna zeker maar donderdag tussen 4 en 6 zal ik waarschijnlijk met een groepje Henk Westbroek laten afzien op de Amerongse berg. Weet nog niet precies wat mijn rol zal zijn, maar het lijkt mij leuk! Item wordt uitgezonden op RTV Utrecht.
Superhero to the rescue!
pi_78629789
Wat ist verhaal van de Red Bull fietsen van Roseversand? Lijkt veel fiets voor relatief weinig geld en de reviews die ze posten lijken ook goed maar ja ik heb een beetje wij van WC eend gevoel
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:06:10 #256
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78630341
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:53 schreef FJD het volgende:
Wat ist verhaal van de Red Bull fietsen van Roseversand? Lijkt veel fiets voor relatief weinig geld en de reviews die ze posten lijken ook goed maar ja ik heb een beetje wij van WC eend gevoel
Die fietsen schijnen een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding te hebben
.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:22:26 #257
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_78631001
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:06 schreef Yankee het volgende:

[..]

Die fietsen schijnen een zeer goede prijs / kwaliteit verhouding te hebben
Ik geloof dat de winkel zelf wel wat duurder is geworden na de verbouwing. De fietsen zie je redelijk vaak voorbij komen. Denk dat de prijs/kwaliteit nog steeds goed zit.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_78635644
Qua oriëntatie en waar ik op zou moeten letten;
Red Bull Pro-SL 3000 "10 of de Canyon Ultimate AL 9.0

Iemand goede argumentatie voor de een of ander?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:24:24 #259
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78635774
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:21 schreef FJD het volgende:
Qua oriëntatie en waar ik op zou moeten letten;
Red Bull Pro-SL 3000 "10 of de Canyon Ultimate AL 9.0

Iemand goede argumentatie voor de een of ander?
Kun je even een lijstje plaatsen met wat er precies op beide fietsen zit? Zijn beide aluminium?
.
pi_78636245
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:24 schreef Yankee het volgende:
Kun je even een lijstje plaatsen met wat er precies op beide fietsen zit? Zijn beide aluminium?
Doe ik vanavond even, zit nu op een iPhone te tikken dat maakt t wat lastig Ze zijn ook wel eenvoudig te Googlen. De RB heeft iig een carbon voorvork. Beide hebben de Ultegra 6700 groep. Verschil zit eerder in dingen als wielen en stuur(pen) etc.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:54:45 #261
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78637091
Ik ben weer studie ontwijkend gedrag aan het vertonen, heb even wat info opgezocht over beide fietsen.

Volgens mij ontlopen deze twee elkaar nauwelijks. De Easton wielen op de Red Bull zijn wel van een betere kwaliteit dan de Citec's op de Canyon. Verder zijn beide volledig Ultegra 6700, wat de nieuwste Ultegra groep is. Zadelpen, stuur en stuurpen zit zo goed als geen verschil tussen. Althans in ieder geval niet wat betreft materiaal waarvan het gemaakt is.

Hoe ben je trouwens bij deze twee fietsen uitgekomen? Rond de 1500 euro zijn namelijk nogal veel fietsen te vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Yankee op 02-03-2010 15:00:16 ]
.
pi_78637418
Gewoon wat aant zoeken, ga straks de markt op voor een nieuwe fiets. Heb geen grote voorkeur; hoef geen merk te rijden. Wil wel naar Ultegra, een stijver frame plus veel stijvere velgen (rij nu op Bulls 105 van twee jaar terug). Bij het echt zware aanzetten & goed afdalen heb ik toch het idee dat de fiets wat zwabbert. Carbon voorvork is een pre. Budget zal zo'n 1500,- zijn. Was gewoon wat aant surfen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:14:20 #263
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78637903
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:02 schreef FJD het volgende:
Gewoon wat aant zoeken, ga straks de markt op voor een nieuwe fiets. Heb geen grote voorkeur; hoef geen merk te rijden. Wil wel naar Ultegra, een stijver frame plus veel stijvere velgen (rij nu op Bulls 105 van twee jaar terug). Bij het echt zware aanzetten & goed afdalen heb ik toch het idee dat de fiets wat zwabbert. Carbon voorvork is een pre. Budget zal zo'n 1500,- zijn. Was gewoon wat aant surfen
Ah duidelijk, deze twee fietsen zijn beide absoluut een vooruitgang ten opzichte van je Bulls. Je zou verder kunnen kijken naar een Stevens Aspin of een Cube Agree. Misschien dat Giant ook wel een model heeft met Ultegra rond de 1500. Verder misschien een Trek 2.5 2010?
.
pi_78641239
http://www.izibike.nl/racefietsen
Is deze site betrouwbaar?
Op een aantal modellen zit toch flink wat korting, ten opzichte van normale zaken.

Overigens, wat denken jullie van de Tiagra groep? Die zit er uiteraard ook nog tussen, en daar hoor ik niemand over.
pi_78641431
Ik heb al verteld over Tiagra, dat is een niet doen.
Haters gonna hate.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:38:00 #266
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_78641479
Zo, ik voel aan alles dat dit de week wordt dat ik voor het eerst weer naar buiten ga met de fiets. Deze week een paar keer op de rollen, en dan zaterdag naar buiten. Heb er opeens weer helemaal zin in.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:44:02 #267
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78641791
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:32 schreef Frulmogk het volgende:
http://www.izibike.nl/racefietsen
Is deze site betrouwbaar?
Op een aantal modellen zit toch flink wat korting, ten opzichte van normale zaken.

Overigens, wat denken jullie van de Tiagra groep? Die zit er uiteraard ook nog tussen, en daar hoor ik niemand over.
Geen idee wat betreft die site, die ken ik niet.

Wat betreft Tiagra ben ik het wel enigszins eens met CyclingGirl. Wanneer je echter een nieuwe fiets wilt en maximaal rond de 700 euro wilt besteden zul je wel snel uitkomen bij een Tiagra afgemonteerde fiets. Daar is niks mis mee, maar als het gaat om duurzaamheid is die groep niet echt een topper. Dit betekent overigens niet dat je er niet prima 100 km per week mee kunt fietsen.
.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:55:18 #268
130803 Gripper
Get a grip
pi_78642247
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:44 schreef Yankee het volgende:

[..]

Geen idee wat betreft die site, die ken ik niet.

Wat betreft Tiagra ben ik het wel enigszins eens met CyclingGirl. Wanneer je echter een nieuwe fiets wilt en maximaal rond de 700 euro wilt besteden zul je wel snel uitkomen bij een Tiagra afgemonteerde fiets. Daar is niks mis mee, maar als het gaat om duurzaamheid is die groep niet echt een topper. Dit betekent overigens niet dat je er niet prima 100 km per week mee kunt fietsen.
Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:04:25 #269
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78642662
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:55 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!
Mee eens. Dat was inderdaad wel echt een koopje
.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:51:03 #270
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_78644405
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:55 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tenzij je niet voor een nieuwe, maar een jong gebruikte gaat. Eventueel iemand meevragen die er goed verstand van heeft. Ik heb mn eerste racefiets van marktplaats gehaald, voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls. Geen geld, en hij fietst nog steeds prima!
Fiets van mijn vriendin ook tweedehands gehaald. Volledig ultegra afgemonteerd, met ultregra wielset en een goed licht frame van Gossini (eigen merk Goossens raceshop). Ook 400 e voor betaald.
Op marktplaats krijg je zowiezo de beste deals, maar dan moet je wel een beetje geluk hebben.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fotograaf dinsdag 2 maart 2010 @ 18:06:59 #271
73911 ultra_ivo
pi_78645027
Je vindt er vaak heel goede oudere racefietsen, oude topkwaliteit. Een topfiets van 10 jaar terug is nog altijd beter dan een nieuw instapmodel van nu. (Zeker als je wat handig bent met ebay en sleutelen).
pi_78645132
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb al verteld over Tiagra, dat is een niet doen.
In mijn persoonlijke ervaring is er helemaal niets mis mee. Fiets nog steeds met een paar Tiagra onderdelen.
pi_78647417
Stel ik koop zo'n tijdritfiets en ik zet er een normale race stuur en wielen op, fiets ie dan gewoon als een normale racefiets of toch nog anders vanwege het speciale frame?
http://link.marktplaats.nl/323162898
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:45:08 #274
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78649102
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:10 schreef Kadooosh het volgende:
Stel ik koop zo'n tijdritfiets en ik zet er een normale race stuur en wielen op, fiets ie dan gewoon als een normale racefiets of toch nog anders vanwege het speciale frame?
http://link.marktplaats.nl/323162898
De maten zijn anders bij een tijdritfiets, waardoor je anders op zo'n fiets zit. Onder andere lengte bovenbuis. Die wielen zijn trouwens wel 'normaal', maar van absolute bagger kwaliteit.
.
pi_78658342
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:45 schreef Yankee het volgende:

[..]

De maten zijn anders bij een tijdritfiets, waardoor je anders op zo'n fiets zit. Onder andere lengte bovenbuis. Die wielen zijn trouwens wel 'normaal', maar van absolute bagger kwaliteit.
En deze dan?
http://link.marktplaats.nl/324642682

Maar goed als je echt anders zit en het dus ook nadelig is dan kan ik maar beter gewoon weer een normale kopen.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:20:34 #276
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78659111
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:09 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

En deze dan?
http://link.marktplaats.nl/324642682

Maar goed als je echt anders zit en het dus ook nadelig is dan kan ik maar beter gewoon weer een normale kopen.
Kan het niet echt goed zien, maar die groep lijkt me niet meer de nieuwste. Natuurlijk is er ook verschil tussen gewone racefietsen. Het ene model is geschikter voor de recreatieve renner terwijl een andere model geschikter kan zijn voor de wat sportievere renner. Wat ik bedoel te zeggen is dat niet iedere fiets hetzelfde zit / fietst. Ik zou in jou geval gaan kijken naar een gewone racefiets en die tijdritfietsen of omgebouwde varianten daarvan links laten liggen. Tenzij je natuurlijk tijdritten wilt gaan fietsen
.
pi_78672353
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:10 schreef thettes het volgende:

[..]

In mijn persoonlijke ervaring is er helemaal niets mis mee. Fiets nog steeds met een paar Tiagra onderdelen.
Ik heb er altijd wel wat mee gehad. Rij nu met Ultregra een wereld van verschil.
Haters gonna hate.
pi_78672633
Levertijden van Canyon zijn wel belachelijk zeg Nu bestellen is leveren in w27, dat is begin juni
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:48:54 #279
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_78673027
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:36 schreef FJD het volgende:
Levertijden van Canyon zijn wel belachelijk zeg Nu bestellen is leveren in w27, dat is begin juni
Kan je er nog precies een jaar op trainen voor de grote tocht..
Zelfde met sommige overschoenen. 10 wkn levertijd. Dan is het bekant hoog zomer als je ze hebt..
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:04:16 #280
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78673614
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:48 schreef ursel het volgende:

[..]

Kan je er nog precies een jaar op trainen voor de grote tocht..
Zelfde met sommige overschoenen. 10 wkn levertijd. Dan is het bekant hoog zomer als je ze hebt..
Daar zou ik echt niet op gaan wachten. Dan maar een ander merk dan Canyon
.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:45:08 #281
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78675300
De instructeur op de sportclub keek heel blij toen ik voor de tweede keer deze week binnenkwam...volgens mij hebben ze onderling gewed welke klanten snel afhaken, en heeft hij gewed dat ik het zou volhouden
Nog steeds even saai, volgende keer neem ik een boek mee voor op de binnenfiets
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:47:46 #282
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_78675399
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De instructeur op de sportclub keek heel blij toen ik voor de tweede keer deze week binnenkwam...volgens mij hebben ze onderling gewed welke klanten snel afhaken, en heeft hij gewed dat ik het zou volhouden
Nog steeds even saai, volgende keer neem ik een boek mee voor op de binnenfiets
Goed bezig Gaat het verder weer wat beter met de gezondheid?
.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:11:54 #283
130803 Gripper
Get a grip
pi_78676327
Verdorie, de shifter -ultegra- van mn voorderailleur blijft ergens hangen, en schakelt niet van het midden naar het buitenblad. Nu heb ik dus gedwongen 2 bladen ter beschikking..
(Had ik maar meteen een dubbel moeten rijden ipv zo'n mietjes triple )

Ik ga wel even prutsen en schoonmaken, maar heeft er alvast iemand een tip wat er fout zit?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:16:22 #284
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78676501
Ik ben weer terug in Europa! Maandag ga ik mijn nieuwe pareltje ophalen..



Hier in Duitsland is het prachtig, prachtig winterweer. Koud, rond 1-2 graden, strakblauwe lucht. Helaas heb ik niet de geschikte kleding om te kunnen fietsen met dit weer. Dus zo eerst maar even een uurtje hardlopen op zo'n binnending. TV serie erbij aan, geen probleem.

Verder heb ik ook nog een 2e fiets nodig.. iets snels, met spatborden en licht. Iemand een tip?
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:31:26 #285
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78676988
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:47 schreef Yankee het volgende:

[..]

Goed bezig Gaat het verder weer wat beter met de gezondheid?
Bloed was goed gelukkig...maar om verder af te vallen, raade hij sterk aan om eens een maand of zo geen druppel alcohol te drinken. Aangezien ik nu 8 en 9 mei ingeschreven sta voor giro toertochten, ga ik het een kans geven. Van alle onderdelen op de fiets ben ik het makkelijkste te downsizen
Een maand lang geen Palmpje...dat is zo lekker speciaal als de voorjaarsklassiekers op zondag op TV zijn...
Als het zo doorgaat word ik nog eens fanatiek...wie had dat gedacht.

On a brighter note: zometeen even bij EP bikes langs lopen om de carbon voorvork te plannen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:34:12 #286
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_78677098
Vanmorgen na het wakkerworden even 10 minuten gefietst, ik merk dat het de rest van m'n dag erg veel aangenamer maakt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:57:08 #287
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_78678118
Het was nog best koud vanochtend. Vanuit Amersfoort via Amerongen over de dijk naar Utrecht naar het werk. Even de Amerongseberg beklommen. Ging verleden jaar toch makkelijker.
Over de dijk in dikke mist gereden. Had gewoon ijsafzetting op de remgrepen, bril en de armen. Wel 80km weggetrapt en vanavond 30 om weer naar huis te komen. Niet verkeerd voor een woensdag.

Morgen gaan de opnames door. vanaf 1630 fietsen we een aantal keer de Amerongseberg op voor mooie shots samen met Henk Westbroek voor zijn programma. Ik ben benieuwd. Ik ben absoluut geen prof maar toch nog wat tv-time. Een demarrage zou mooi zijn
Superhero to the rescue!
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:57:57 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_78678158
Ook maar weer eens hier gaan posten, het wordt weer beter weer dus wellicht weer eens buiten op de fiets gaan zitten.
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:03:38 #289
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78678441
Superher0: Op een racefiets? Pff..
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:09:15 #290
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_78678704
Iemand nog een 9 speed campagnolo achterwiel liggen?
Moet er nog 1 hebben voor de Tacx. Steeds band verwisselen voor het fietsen zie ik niet echt zitten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_78678756
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:16 schreef Oksel het volgende:
Ik ben weer terug in Europa! Maandag ga ik mijn nieuwe pareltje ophalen..

[ afbeelding ]

Hier in Duitsland is het prachtig, prachtig winterweer. Koud, rond 1-2 graden, strakblauwe lucht. Helaas heb ik niet de geschikte kleding om te kunnen fietsen met dit weer. Dus zo eerst maar even een uurtje hardlopen op zo'n binnending. TV serie erbij aan, geen probleem.

Verder heb ik ook nog een 2e fiets nodig.. iets snels, met spatborden en licht. Iemand een tip?
Blijft toch wel een ongelofelijk geil ding zeg
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:23:56 #292
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78679398
Eens...zodra ik zo goed rij dat ik van mezelf een duurdere fiets mag, wil ik zoiets! Nu maar de carbon voorvork en andere stuurpen bestelt, dat kost ook geld maar is minder geil dan die Bianchi...
Hopen dat het wat minder bonkt op steentjes met die spullen erin!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_78685711
Vandaag tegengekomen:

BeOne Storm 2.0 (2008) met Tiagra groep en carbon voorvork. Nieuw (oud model) voor 599¤

De tweedehands full-carbon heb ik toch maar wijselijk afgewezen.

*ja, ik weet de meningen over de Tiagra, maar enfin.*
  FOK!fotograaf woensdag 3 maart 2010 @ 15:55:52 #294
73911 ultra_ivo
pi_78686144
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:16 schreef Oksel het volgende:
Verder heb ik ook nog een 2e fiets nodig.. iets snels, met spatborden en licht. Iemand een tip?
Nieuw heeft Stevens de grand Tourist. Daarnaast kun je kijken bij de Britse verzendhandel onder Audax bikes. Of je zoekt een tijdje op Marktplaats naar een oude KOga Miyata Gran Tourer en moderniseert die wat. Dan krijg je dit resultaat:

  woensdag 3 maart 2010 @ 15:59:03 #295
56724 Wombcat
rent wiel
pi_78686335
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:09 schreef No-P het volgende:
Iemand nog een 9 speed campagnolo achterwiel liggen?
Moet er nog 1 hebben voor de Tacx. Steeds band verwisselen voor het fietsen zie ik niet echt zitten.
Je kunt op een 10 of 11 speed campa-wiel gewoon een 9 speed cassette zetten. Je kunt dus ook een goedkoop achterwiel (of wielset) kopen.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:08:40 #296
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_78686850
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je kunt op een 10 of 11 speed campa-wiel gewoon een 9 speed cassette zetten. Je kunt dus ook een goedkoop achterwiel (of wielset) kopen.
Ja, denk dat ik dat ga doen. Ik ga dan wel even goed kijken of er geen uitzonderingen zijn waarbij het niet kan. Op de Dura ace 10s naaf van m'n vriendin paste geen 9s op. Was 1 serie waarbij dat niet kon.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:24:25 #297
56724 Wombcat
rent wiel
pi_78687619
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:08 schreef No-P het volgende:

[..]

Ja, denk dat ik dat ga doen. Ik ga dan wel even goed kijken of er geen uitzonderingen zijn waarbij het niet kan. Op de Dura ace 10s naaf van m'n vriendin paste geen 9s op. Was 1 serie waarbij dat niet kon.
Oude Campawielen hebben een andere body, waar nieuwe cassettes niet op passen. Maar dan heb je 't over wielen van ca. 10 jaar of ouder.
Als ik jou was, zou ik gewoon een goedkoop setje Campawielen op de kop tikken. B.v. de Khamsin. Prima voor op de Tacx en je kunt ze af en toe dan ook nog eens op de weg gebruiken.
in a crowd you lose humanity
pi_78691383
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:11 schreef Gripper het volgende:
Verdorie, de shifter -ultegra- van mn voorderailleur blijft ergens hangen, en schakelt niet van het midden naar het buitenblad. Nu heb ik dus gedwongen 2 bladen ter beschikking..
(Had ik maar meteen een dubbel moeten rijden ipv zo'n mietjes triple )

Ik ga wel even prutsen en schoonmaken, maar heeft er alvast iemand een tip wat er fout zit?
Volspuiten met WD40 helpt misschien.

Ik ga morgenmiddag eerst ff takken opzij sjouwen, maar dan is de wielerbaan vrij en heb ik de eerste koers van dit seizoen!

Ohja: Tiagra is helemaal geen slechte groep, gewoon goed onderhouden is mijn devies. Maar dat geldt voor al je materiaal!

Khamsins zien er trouwens best geil uit voor een setje van iets meer dan 100 euro
Had ze zelf ook bijna gekocht.
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:51:12 #299
56724 Wombcat
rent wiel
pi_78691453
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:49 schreef Tommeke het volgende:


Khamsins zien er trouwens best geil uit voor een setje van iets meer dan 100 euro
Had ze zelf ook bijna gekocht.
Ik ook, maar ik heb al genoeg wielen en heb me nog in weten te houden.
in a crowd you lose humanity
pi_78702191
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik heb al genoeg wielen en heb me nog in weten te houden.
Lol

Ik heb een handgespaakt setje gekocht..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')