abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77452232
Op diverse fora lees ik dat er bij problemen met het scheren van de intieme zones scheerolie of babyolie aangeraden wordt. Ik zou scheerolie eventueel willen proberen voor de dagelijkse scheerbeurt van de baardharen. Enkele voordelen lijken me
* de doorzichtigheid van de olie zodat je ziet wat je scheert.
* het kleine formaat, handig om mee op reis te nemen.
* slechts drie druppeltjes nodig om je te scheren.

Nadelen die aangehaald worden:
* nogal duur
* meer geschikt voor lichtere baardgroei.

Wie heeft er ervaring met scheerolie/babyolie voor het scheren van de (baard)haren? Kan je je ervaringen meedelen? (geschikt voor dagelijks gebruik, baardtype, vergelijking met scheergel/creme, etc.)
the pleasure - the privilege is mine
  zaterdag 30 januari 2010 @ 16:37:31 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_77452369
Probeer je eerst eens onder de douche te scheren, i.c.m. met goede mesjes heb je wellicht helemaal geen schuim/olie meer nodig.
pi_77452393
Nee ik heb het zelf ook gebruikt voor mij maakte het geen verschil.
Ik ben gewoon gestopt met het tegen de haren in scheren.
Het is weliswaar niet glad maar beter dan dat heel je nek onder de uitslag zit van die klote wondjes en ingegroeide haren.
pi_77452580
Heb het op reis altijd mee. Werkt prima. Zelfs met mijn dikke stugge baardharen lukt het nog zonder problemen na een week niet scheren. Het werkt even goed als schuim alleen schuimt het natuurlijk niet zo lekker.
pi_77452842
Je moet gewoon juiste mesjes gebruiken. Scheerschuim zou ik aanraden van palmolive http://www.drogisterij.ne(...)me_regular/P/3202101

Verder even laten intrekken en dan met of tegen de richting in scheren. Daarna insmeren met nivea gezichtscreme for men (eventueel voor herstellende huid). En geloof me, na 1 week scheren heb je nergens meer last van en het spul is niet eens zoduur!
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_77462102
Wat ik me afvraag, bij scheerschuim moet je je na elke pass opnieuw insmeren. Moet dat met scheerolie ook?
pi_77463880
Etos heeft ook scheerolie van het eigen merk (met amandelolie ), dat is niet zo duur.
Ben er zelf erg tevreden over. Zou niets anders meer willen!
  zondag 31 januari 2010 @ 02:06:07 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_77469193
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:52 schreef Chinless het volgende:
Je moet gewoon juiste mesjes gebruiken. Scheerschuim zou ik aanraden van palmolive http://www.drogisterij.ne(...)me_regular/P/3202101

Verder even laten intrekken en dan met of tegen de richting in scheren. Daarna insmeren met nivea gezichtscreme for men (eventueel voor herstellende huid). En geloof me, na 1 week scheren heb je nergens meer last van en het spul is niet eens zoduur!
Dat inderdaad... scheercreme (die Palmolive is fantastisch, DA heeft 'm ook) en een scheerkwast werkt echt bizar veel beter dan iets uit een spuitbus. Het kost iets meer tijd, maar dat is het resultaat meer dan waard!
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_77498374
Scheerolie van de Hema is prima spul (voor vrouwen dan)
pi_77498851
quote:
Op zondag 31 januari 2010 02:06 schreef Flurry het volgende:

[..]

Dat inderdaad... scheercreme (die Palmolive is fantastisch, DA heeft 'm ook) en een scheerkwast werkt echt bizar veel beter dan iets uit een spuitbus. Het kost iets meer tijd, maar dat is het resultaat meer dan waard!
Met die van palmolive doe ik het gewoon vanuit de tube op mijn handen. Trouwens geen ervaring met scheerolie dus ik zal me er verder buiten houden.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')