abonnement Unibet Coolblue
pi_78386053
Ik wil roeien.
pi_78387050
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:38 schreef De_Ananas het volgende:
Ik wil roeien.
Ik ook (maar dat duurt wel een paar maanden voor dat weer kan)
pi_78389574
Een inertiële tempoklok kan best goed werken in een boot met meer roeiers, tenzij er echt heel onregelmatig geharkt wordt. Maar de enige manier om daarachter te komen is het gewoon testen. Er zijn natuurlijk ook nog wel "gratis trials" van te vinden.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_78389829
Ik geloof dat sjaarsen nogal harken idd
[EDIT]
net even gekeken naar de mogelijkheid om zoiets op een android phone te zetten en tot de conclusie gekomen dat Android een brak OS is met zeer selchte native app support.

Mæmo FTW!

(onder Mæmo kajn het gewoon wel, hopelijk komt er binnenkort een betere Mæmo phone op de markt)

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 15:01:27 ]
pi_78407325
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:14 schreef La_Tramposa het volgende:
We staan wel ingeschreven voor de WW! Heb net nog gekeken.. Alleen er was iets fout gegaan met het ledenbestand en nu heet ik Maartje Bruins of zo
Ik dacht al dat je uit de boot getrapt was
pi_78409489
Bizar, onze trainingen gaan op de heenweg over het algemeen wel positief, maar als we dan ronden voor de terugweg is het echt opeens weg laatste tijd. Best wel irritant

Wel zin in de WW, 2x starten, hopen dat m'n knie het volhoudt, nog even langs de fysio voor de zekerheid morgen.
pi_78415727
Ben benieuwd naar de WW. Wordt voor mij een druk weekendje (mijn vader wordt ook 60) dus veel heen en weer getrein.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_78422362
kzie er groen uit door het clubdiner mweeehheeee ;")
pi_78424114
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:43 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Neuh joh WW bah.
Het is een prima wedstrijd om te testen of je winterarbeid vruchten afwerpt en lang genoeg voor de 2 km wedstrijden om nog het een en ander aan te passen.

Veel beter zelfs dan de Hel zelfs voor SA roeiers die nu helaas weer eens voor een ergotest dienen op te draven. 10 jaar geleden startte gewoon het merendeel van de equipe hier dan ook nog gewoon.
Nu is het zo dood als een pier en helaas een veredelde eerstejaars wedstrijd geworden.
De Hel lijkt dezelfde kant op te gaan want ik zie ook volgend jaar het niet gebeuren dat de A equipe daar zal verschijnen met de WK zo dicht erop.

Ik snap dan ook de reden niet dat als men geen kans maakt om ergens in een equipe te belanden dat men daar niet gewoon aan de start ligt tenzij je vind dat je dit jaar met al dat ijs te weinig voorbereiding hebt gehad.
Die ergometer heb je nu wel voldoende gezien.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_78424170
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:13 schreef Leso_Varen het volgende:
Bizar, onze trainingen gaan op de heenweg over het algemeen wel positief, maar als we dan ronden voor de terugweg is het echt opeens weg laatste tijd. Best wel irritant

Wel zin in de WW, 2x starten, hopen dat m'n knie het volhoudt, nog even langs de fysio voor de zekerheid morgen.
Jullie beseffen dat op de winterwedstrijd na het ronden de wedstrijd gaat beginnen ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_78424524
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:13 schreef Leso_Varen het volgende:
Bizar, onze trainingen gaan op de heenweg over het algemeen wel positief, maar als we dan ronden voor de terugweg is het echt opeens weg laatste tijd. Best wel irritant

Wel zin in de WW, 2x starten, hopen dat m'n knie het volhoudt, nog even langs de fysio voor de zekerheid morgen.
Bij ons is het rondmaken zelf het grootste probleem.. laatst duurde dat 1.5 minuut! We krijgen het maar niet onder de knie Gelukkig geen wedstrijden met keerboei voor t EJK
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_78425251
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:02 schreef pullup het volgende:

[..]

Jullie beseffen dat op de winterwedstrijd na het ronden de wedstrijd gaat beginnen ?
Waar was je gisteren !

Was mooie avond !
pi_78428470
Ik ben benieuwd naar de WW, er zitten dus 3 van t forum in het N4+ veld, tof!
Gisteren de laatste halen gemaakt, vandaag nog licht KT'en en morgen lekker vrij..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_78429267
Zelf ik heb er zin in

Als het enigzins normaal weer is kom ik zaterdag blok1 even meefietsen, de roeister die ik heb gecoacht gaat daar starten. Wellicht ook even de eerste lichte 8 van Phocas sinds heel veel jaar meefietsen.


Pullup, weet jij waarom de bond kiest voor al die testen die de toeloop naar wedstrijden zoals de hel en de WW verneukt?
pi_78433174
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:43 schreef Delnooz het volgende:
Zelf ik heb er zin in

Als het enigzins normaal weer is kom ik zaterdag blok1 even meefietsen, de roeister die ik heb gecoacht gaat daar starten. Wellicht ook even de eerste lichte 8 van Phocas sinds heel veel jaar meefietsen.


Pullup, weet jij waarom de bond kiest voor al die testen die de toeloop naar wedstrijden zoals de hel en de WW verneukt?
Er is een plan ontwikkeld over hoe toproeien er in de toekomst uit zou moeten zien.
Een van de pijlers is de constatering dat we het qua kracht vaak afleggen tegenover andere landen en men is naarstig op zoek naar fysiek talent. Raar is inderdaad dat men daarbij weigert om gebruik te maken van de informatie die juist het varen van wedstrijden oplevert en deze wedstrijden bijna bewust lijken tegen te werken.
De nadruk ligt de laatste jaren bij de bond dus op groot en sterk waarbij de veronderstelling impliciet is dat de bondscoaches ze dan beter en sneller kunnen opleiden dan de verenigingen.

Ik zelf denk dat men nu teveel hooi op het bordje van de bondscoaches legt. Je kan niet full time coach zijn van ploegen met medaille kansen en tegelijkertijd de groep eronder opleiden.
.
Volgens mij mist men nu de persoonlijke begeleiding voor roeiers met talent die ouder zijn dan 22 jaar waarbij je moet bedenken dat bijvoorbeeld bij het wielrennen de prof carriere op enkele uitzonderingen na pas begint. En juist persoonlijke begeleiding is extreem belangrijk om te ontwikkelen want je ziet nu dat een aantal roeiers in het diepe gegooid worden, zich veel te snel moeten bewijzen en eigenlijk geen steek verder komen. Een aantal zullen wel boven komen drijven maar zelfs voor die mensen vraag ik me af of ze niet beter een aantal jaar een persoonlijke coach zouden moeten hebben totdat ze echt ook qua bootsnelheid de A equipe benaderen.

Coen Eggenkamp is begonnen als talentcoach maar deze functie is na een jaar gewijzigd tot coach voor de SB roeiers. Deze volgen echter ook al een eigen traject met eigen testen en de instroom is toch al iets anders dan die voor de A equipe.
Coen doet het in ieder geval vooral met extra clubcoaches als ploegcoaches en dat lijkt al beter georganiseerd dan de A equipe alhoewel ik zelf hier de indruk heb dat men nog wat decentraler te werk zou moeten gaan en veel bij verenigingen zou moeten laten, maar dat is een discussie die ik af en toe met hem heb.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_78433377
Start Blok1 en Blok6, O2- en SA2-
en ben de gene met hoogstwaarschijnlijk een blauwe muts op
Alvast succes iedereen, alle voorbereidingen zijn hier in volle gang dus het gaat zeker leuk worden!
pi_78434997
Gisteren ff 20 minuten geskifft, had geen last meer maar dat heb ik nooit in het begin. Het is dus afwachten of ik het volhoud.



Even reclame maken !

Ben overigens wel aangekomen zeg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78437577
Dammit! Ik heb gisteren een setje portofoons gekocht bij de mediamarkt. Ging ik vandaag coachen, dondert de stuur bij het uitstappen dat ding in het water. (per ongeluk natuurlijk, maar toch)

Het werkt wel als een tierelier overigens, zo'n porto setje. De effectiviteit van de communicatie was stukken beter en dat was ook wel terug te zien in het trainingsresultaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2010 14:57:54 ]
pi_78438608
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:21 schreef pullup het volgende:

[..]

Er is een plan ontwikkeld over hoe toproeien er in de toekomst uit zou moeten zien.
Een van de pijlers is de constatering dat we het qua kracht vaak afleggen tegenover andere landen en men is naarstig op zoek naar fysiek talent. Raar is inderdaad dat men daarbij weigert om gebruik te maken van de informatie die juist het varen van wedstrijden oplevert en deze wedstrijden bijna bewust lijken tegen te werken.
De nadruk ligt de laatste jaren bij de bond dus op groot en sterk waarbij de veronderstelling impliciet is dat de bondscoaches ze dan beter en sneller kunnen opleiden dan de verenigingen.

Ik zelf denk dat men nu teveel hooi op het bordje van de bondscoaches legt. Je kan niet full time coach zijn van ploegen met medaille kansen en tegelijkertijd de groep eronder opleiden.
.
Volgens mij mist men nu de persoonlijke begeleiding voor roeiers met talent die ouder zijn dan 22 jaar waarbij je moet bedenken dat bijvoorbeeld bij het wielrennen de prof carriere op enkele uitzonderingen na pas begint. En juist persoonlijke begeleiding is extreem belangrijk om te ontwikkelen want je ziet nu dat een aantal roeiers in het diepe gegooid worden, zich veel te snel moeten bewijzen en eigenlijk geen steek verder komen. Een aantal zullen wel boven komen drijven maar zelfs voor die mensen vraag ik me af of ze niet beter een aantal jaar een persoonlijke coach zouden moeten hebben totdat ze echt ook qua bootsnelheid de A equipe benaderen.

Coen Eggenkamp is begonnen als talentcoach maar deze functie is na een jaar gewijzigd tot coach voor de SB roeiers. Deze volgen echter ook al een eigen traject met eigen testen en de instroom is toch al iets anders dan die voor de A equipe.
Coen doet het in ieder geval vooral met extra clubcoaches als ploegcoaches en dat lijkt al beter georganiseerd dan de A equipe alhoewel ik zelf hier de indruk heb dat men nog wat decentraler te werk zou moeten gaan en veel bij verenigingen zou moeten laten, maar dat is een discussie die ik af en toe met hem heb.
Een nadruk op groot en sterk is in mijn ogen niet heel vreemd, maar die nadruk hoeft de deelname aan wedstrijden niet uit te sluiten. Of wordt er nu vooral KT gedaan ipv bootwerk? Maar dan nog, op dat niveau mag instappen en direct een wedstrijd knallen geen probleem zijn.

Ken de coachstructuur van de bond niet, maar begrijp ik nu dat er 1 coach is voor de zware mannen equipe, 1 voor de lichte etc? En dan zowel de toppploeg als de opleidingsploeg de hele rambam voor zijn rekening nemen? Eenieder kan zien dat dat niet optimaal is....gebrek aan financieen?

Persoonlijke begeleiding is zeker belangrijk, elk persoon is anders. Meer bij de eigen verenging trainen is ook goed voor het beeld van een vereniging. Tegelijkertijd moet een roeier wel op niveau komen. Als een roeier meer bij de vereniging traint en de bond wil wel dat die roeier op topniveau komt, dan moet de bond zich ook zeer actief gaan bezighouden met het niveau van verenigingscoaches. En dat is wellicht in A'dam niet zo moeilijk en vlak daarbuiten ook niet, maar Nederland kent veel meer verenigingen en daar dringt dat in mijn beleving niet echt door.
pi_78480563
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:18 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Een nadruk op groot en sterk is in mijn ogen niet heel vreemd, maar die nadruk hoeft de deelname aan wedstrijden niet uit te sluiten. Of wordt er nu vooral KT gedaan ipv bootwerk? Maar dan nog, op dat niveau mag instappen en direct een wedstrijd knallen geen probleem zijn.

Ken de coachstructuur van de bond niet, maar begrijp ik nu dat er 1 coach is voor de zware mannen equipe, 1 voor de lichte etc? En dan zowel de toppploeg als de opleidingsploeg de hele rambam voor zijn rekening nemen? Eenieder kan zien dat dat niet optimaal is....gebrek aan financieen?

Persoonlijke begeleiding is zeker belangrijk, elk persoon is anders. Meer bij de eigen verenging trainen is ook goed voor het beeld van een vereniging. Tegelijkertijd moet een roeier wel op niveau komen. Als een roeier meer bij de vereniging traint en de bond wil wel dat die roeier op topniveau komt, dan moet de bond zich ook zeer actief gaan bezighouden met het niveau van verenigingscoaches. En dat is wellicht in A'dam niet zo moeilijk en vlak daarbuiten ook niet, maar Nederland kent veel meer verenigingen en daar dringt dat in mijn beleving niet echt door.
Groot en sterk betekent nadruk op krachttraining. Veel krachttraining betekent weinig boottraining en weinig boottraining heeft het vervelende gevolg dat er nog niet genoeg snelheid is om op een wedstrijd als de Hel van het Noorden hard te gaan. Ook bondsroeiers hebben geen zin om 6 kilometer te ploeteren en het dan af te leggen omdat ze nog te weining bootgevoel hebben.

De roeibond heeft op dit moment een coach voor zwaar (Dave McGowan), licht (John Faulkner) en dames (Susannah Chayes). René Mijnders staat daar als technisch directeur nog boven, maar bemoeit zich naar mijn weten ook wel met het coachplaatje. Vorig jaar was dat overigens vnl. bij de zware mannen. Overigens weet ik niet honderd procent zeker of John ook de lichte dames voor zijn rekening neemt, volgens mij wel.

Wat betreft je laatste alinea: dat is precies waar de schoen wringt. Met weinig middelen probeert de KNRB een hoop te bereiken. Verenigingscoaches hebben meestal te weinig know-how om een roeier op hoog niveau te begeleiden en staan niet voor Piet Snot langs de kant om, als de roeier goed is geworden, hem te zien worden weggekaapt door gehaaide bondscoaches. Overigens is het niet een wet van Meden en Perzen dat coaches in Amsterdam beter zijn dan daarbuiten. Integendeel. De meeste goede coaches die ik ken komen van buiten Amsterdam.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_78480631
O en wat betreft het belang dat aan de WW wordt gehecht: in tegentelling tot de Hel v/h Noorden is de WW nooit een meetmoment geweest. Hij staat voornamelijk bij eerste-, tweede en derdejaars op het programma.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_78488700
Muaha het wordt geweldig weer; windkracht 5/6! Ik heb er zin in .
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_78489560
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:30 schreef WanEnOonlie het volgende:
O en wat betreft het belang dat aan de WW wordt gehecht: in tegentelling tot de Hel v/h Noorden is de WW nooit een meetmoment geweest. Hij staat voornamelijk bij eerste-, tweede en derdejaars op het programma.
Geen officieel meetmoment maar kijk voor de lol eens naar wat oude uitslagen. Iedereen liet gewoon zijn neus alvast zien:

1995: Aantal deelnemers
SA1x 14
LSA1x 13
DSA1x 11
DSA 2- 8
SA 2- 15
LSA 2- 11
Hier zaten echt alle toproeiers tussen.

Of wat dichter bij de huidige datum omdat dit natuurlijk de prehistorie lijkt voor de meesten hier
2004 aantal deelnemers (Ik heb gewoon een jaar geprikt wellicht is het in de jaren eromheen anders want dit is een Olympisch jaar waar alle ploegen al gevormd hoorden te zijn. Dus ik veronderstel dat het aantal wel eens hoger zou kunnen zijn het jaar ervoor)
SA 1x 15
LSA 1x 13
DSA1x 5
SA 2- 19
LSA 2- 9
DSA 2- 5

Nu:
DSA 1x 3
SA2- 5
Disclaimer: ik heb vluchtig gezocht dus streef geen vollediigheid na

En zeker tot 2002 was volgens mij het wel gebruikelijk dat iedereen er gewoon was die iets voorstelde
Het is nu een echt doodvermoorde wedstrijd geworden
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_78505971
Goud met snowboarden terwijl we geen bergen hebben. Misschien moeten we onze rivieren en kanalen maar gaan dempen
pi_78512639
@pullup

Ik weet dat vroeger iedereen gewoon meedeed. Dat geldt alleen voor de Skiffhead ook. Vroeger roeide men gewoon meer wedstrijden. Nu is er een tendens om spaarzaam te laten zien hoe hard je kan.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')