abonnement Unibet Coolblue
pi_257169

Sinds dat ik lid van dit forum geworden ben, heb ik me altijd ingehouden wat scheldpartijn betreft, maar na wat er tijdens deze laatste stemronde gebeurd is, zou ik het liefst de meest vunzige taal richting SBS6 eruit willen gooien. Ik doe het niet, want dan verlaag ik me alleen maar tot hun niveau, maar wat een ongelooflijke smeerlapperij.

Werd Seki op een naar SBS6 op dat moment hoopte diskrete manier geloosd, het eruitwerken van Aziz is voor een ieder met een beetje intelligentie de meest wandrochtelijke live-vertoning van de afgelopen jaren geworden. SBS6 is er in geslaagd om de Amerikaanse reality-shows en soap-opera’s de loef af te steken door er wat hun onbeschoftheid in zake gebrek aan respekt voor de intelligentie van deelnemers en kijkend Nederland een via een slemielig gepresenteerde wanvertoning de reeds algemeen aanvaarde kandidaat voor het vertrek uit de bus er inderdaad uit te manipuleren. Madame Tessa, de grootste gemene deler, mocht in deze van de arrogant achterbakse houding en handelwijze van SBS6 profiteren.

Voor de creativiteit in zake manipulatie moet men voor SBS6 een diepe buiging maken. De afgelopen dagen heeft dit forum regelmatig gediscusieerd omtrent de diverse mogelijke scenarios, maar deze variatie moet door de duivel zelf bedacht zijn. Allereerst klopte er van de percentages geen sodemieter, men heeft het verbaasde gezicht van Ant (en ik neem aan ook van de leden van dit forum) kunnen aanschouwen, maar de opzichtelijke manier waarop Tessa dankzij een twee-zits bank uit de gevaren zône werd gehouden en Jop als sterkere tegenkandidaad erop was walgelijk. Het mes sneed echter voor SBS6 aan twee kanten. De populariteit van Jop zou niet leiden, omdat hij op z’n maatje moest stemmen (integendeel hij kon nu zelfs een traantje laten van verdriet) en Tessa kon niet het slachtoffer worden van Ant, Büllent en Es. Het gehuichel van de presentratice rondom deze vertoning maakt de zaak alleen nog maar triester. Haar aankondiging van jullie gaan negen dagen op vakantie, werd alleen door Aziz, die nu dus niet meemag, enthousiast begroet. De rest wist het waarschijnlijk al dankzij onze grote, vergenoegzame en alle regels aan zijn laars lappende psychomaniak.

De reakties van de busleden was ook kenmerkend. Büllent was openhartig op de door de SBS-dame gestelde vragen en wond er geen doekjes om, in woord en daad, dat hij zich belazerd voelde. Daarom krijgt hij van mij een tien, want hij geeft steeds meer blijk, dat hij het vuile spelletje door heeft. Es was in dat opzicht net eventjes minder. Haar aktie tijdens en na het stemmen was prima, maar tijdens het vragen-rondje verschool ze zich achter Tessa. Zeer opvallend was ook, dat vermeden werd om Iwan te vragen een nadere uitleg omtrent zijn stemgedrag te geven. Het is duidelijk, dat wat de organisatie betreft Iwan de winnaar moet worden, omdat hij de potentie heeft om als ambassadeur van dit programma de big-bosses het meeste geld te laten verdienen.

Wat Iwan betreft begin ik steeds meer een pest hekel te krijgen aan dit personage. Hij is de ideale vertegenwoordiger voor de SBS6-(h)orde. Hij doet precies wat er van hem verlangd wordt en zal alles mijden, wat ook maar tot enige kritiek op zijn persoon kan voeren. Aan de andere kant is hij toch nog slim genoeg om net datgene te zeggen, dat hem in de ogen van velen “aanbiddelijk” maakt. Diegenen, die een beetje verder kunnen zien, hebben vanavond een sul zien zitten, die met alle mogelijke moeite deed om de camera te vermijden (vernoedelijk om zijn tromfantelijke blik te verbergen) en die voor de rest alleen maar aan zijn lip zat te pulken. Op het juiste moment wist hij toch aan Jop en toen wel voor de camera (waarschijnlijk gebriefed door onze psychomaniak), dat wel leuk zou zijn om Aziz het pluche beest te geven. Toen werd ook Tessa ineens aktief, want er moest wel een boodschap op voor haar “vriendje”. De eerlijkste reaktie direkt na het stemmen was van Büllent en Es, die de pen pakten en een afscheidsbrief begonnen te schrijven. (Heeft men de nijdige blik gezien van Büllent en heeft men opgemerkt, hoe in eerste instantie deze twee de rest negeerden?)

Met betrekking tot de nieuwe kandidaat: die komt er niet, want ze gaan eerst op vakantie en dan zal de vakantie wel benut worden als excuus om de volgende stemronde te annuleren.

Al met al dus voor het begrijpend deel van Nederland een afstotelijke en beledigende vertoning, waar ik geen goed woord voor kan vinden. Ik hoop, dat men nu begint door te krijgen, dat deze oppermachtige zwijnen bezig zijn om eerlijke en eenvoudige mensen tot wrakhout te malen en dat alleen om andere eerlijk- en hardwerkenden het geld uit de zakken te kloppen. Het wordt nu toch eens tijd, dat sponsors en adverteerders na gaan denken over de integriteit van dit programma, waarin door vieze spelletjes van de organisatie alleen maar slachtoffers vallen. Seki was de eerste, Aziz wordt de tweede, maar de hieropvolgenden zullen er volledig kapot aan gaan, tenzij zij ook de bus vrijwillig durven te verlaten.

Mijn laatste woord heb ik er zeker nog niet over gezegd, maar ik heb voor het moment mijn wanhopige gevoelens weer even onder controle. Ik denk trouwens, dat er nog weel meer zijn, die hun woede en frustraties aan het wegschrijven zijn. Zefs in de bus!!!

pi_257170
Gooi het er maar uit!!
We zijn het allemaal met je eens.
Reserveer wat energie voor de toekomst want het einde van de "schandaligheden" is nog niet in zicht.
  maandag 3 april 2000 @ 23:27:00 #3
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_257171
WOW

mee eens

SBS zuigt

pi_257172
dus de mail die wij ontvingen op 20/3 is dus toch waar daar werdt al gezegt dat de manupilaties in volle gang waren . Ook depersvoorlichter die wij hebben gesproken en beloofde en fax te sturen (die wij tot op heden )niet ontvangen hebben nee SBS 6 of zo als ruud ter wild zegt de camping zender doet zijn naam geen eer aan .Net als de reclame van geboeid Die opanames zijn al achter de rug .Nou als zo ik geld toekrijgen met dat gratenpakhuis een week geboeid te zijn dan deed ik het niet niet voor die fooi die ze nu krijgen
lees het laatste nieuws op www.start-me.nu

  dinsdag 4 april 2000 @ 00:49:00 #5
2994 Prime
Geen gezeik, iedereen rijk!
pi_257173
Scherpe analyse Fondaco!

Kan jouw stuk niet in een landelijk dagblad gepubliceerd worden als advertentie tegen dit soort gedrag.

Denken ze dat de kijkers alles slikken.

[Dit bericht is gewijzigd door Prime (Datum 04 April 2000).]

It's not where you're from, it's where you're at.


  dinsdag 4 april 2000 @ 01:00:00 #6
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_257174
Fondaco: geweldig stuk!!! Het lezen ervan maakt me alleen nog woedender dan ik al was sinds vanavond rond acht uur op de Bus-site werd onthuld hoe Aziz de Bus uit geflikkerd zou worden . Heel goed dat zovelen hier haarscherp doorzien wat een smerige streek er nu uitgehaald is en ik heb de (misschien ijdele) hoop dat SBS6 hier nog spijt van krijgt....
pi_257175
"Van Moor - 31 Maart 2000 @ 15:23.

quote:

op 03-31-2000 om 03:15 PM schreef Quenda® het volgende:
Gistermiddag kwam Iwan bij de Psuch vandaan, en fluisterde tegen Tessa....ppsst..een bekende van ons...ppsst...mag nix zeggen....

Djeezus, wat een Suprise voor Iwan.
Ik raad iedereen aan om goed op te letten op Iwan's SPONTANE reactie.



LET OP: dit zijn precies dezelfde soort van 'gunsten' die BB-Bart ook kreeg van de
VOO-regie..... hier zit de gedoodverfde winnaar van de Bus !!!"


Je kan het van betrekkelijk ver aan zien komen: Iwan heeft een hoog SBS6-gehalte en vice versa, maar de manier waarop is tóch nog shockerend.
De blik waarmee Esmeralda op het eind Büllent aankijkt, is haast een woordeloos begrijpen van wat Büllent denkt: en dat was op diens gezicht af te lezen: hij voelt zich genaaid !

En dan Sylvana, die na gesproken te hebben over "een zielig hoopje mens", nog tot 4 x toe probeert, om 'gekwetstheid' uit Aziz te wurmen...

Iwan die zich afkeert, als Jop Aziz voor de laatste maal omhelst en hem de tas omhangt: donders goed wetend hoe hij deze twee uit elkaar gedreven heeft, en tóch jaloers op een vriendenband die hij niet kan krijgen, hoogstens kan proberen te 'kopen'....

De enige die op het bankje moet, is die aanfluiting van een 'mental coach' !

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 04 April 2000).]

pi_257176
Perfekt Fondaco, wat kun je daar nog aan toevoegen? Wat een schertsvertoning en wat krijgen we nu weer....... vakantie?
Smakeloos dit aan te kondigen in bijzijn van Aziz.
Soms vraag ik me af of SBS zichzelf nog wel serieus kan nemen met al die stomme blunders die ze begaan en de vele bochten waarin zij zich wringen. Het niet bekend maken van de stemmingspercentages voor Jop en Aziz is al te doorzichtig voor woorden komt daar bovendien nog eens bij dat het jasje van Aziz al was meegenomen voordat hij (en z.g. het hele Nederlandse volk) wist dat hij zou worden weggestemd! Voor hoe dom denkt men de gemiddelde kijker te kunnen houden? Het is toch eigenlijk beledigend?
open mind?
pi_257177
Het was ook een van de ergste 'live'-uitzendingen wel. Het ging maar door en door en door....het gevraag, het gezeur, 'hoe voel je je nu'.
'What do you think bimbo?' had ik verwacht.

Het ergste is nog wel dat SBS6 schijnbaar wilt dat Tessa in de Bus blijft, waarschijnlijk vanwege haar gifkikker-gehalte en intrige-gehalte.

Vrij duidelijk dat dit allemaal vooraf in scene was gezet, ook aangezien de uitzending alleen maar inging op het vertrek van Aziz en er geen andere gasten waren. Waarschijnlijk om zo veel mogelijk kromme zaken recht te lullen.

[Dit bericht is gewijzigd door CaptTripps (Datum 04 April 2000).]

'Organized religion: the world's largest pyramid scheme.' - B. Katz
  dinsdag 4 april 2000 @ 08:05:00 #10
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257178
scenario 2 was dat
iwan+antoinet op Aziz stemden
en Essie+Büllent op Jop

dan had er "lekker democratisch" geluld moet worden" en had Aziz er alsnog uitgevlogen.


xie het verschil niet.

  dinsdag 4 april 2000 @ 08:28:00 #11
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_257179
Jop was in zekere zin wel eerlijk. Niet direct tegen Aziz, maar later bij de navragen. Hij gaf toe dat hij de laatste dagen meer met Iwan is opgetrokken. De reden voor deze koerswijziging en daarmee het dumpen van zijn "maatje" is wel duidelijk. Iwan en SBS6 hebben hun doel bereikt. Iwan is niet meer de eenzame rustige nietsnut maar plots iemand met vrienden. Jop heeft het nog niet door maar Iwan heeft hem nodig in zijn strijd tegen Bullent.

Daarnaast beschuldig ik SBS6 van puur racisme. Een allochtoon kan en mag niet winnen en is slechts een bijrol toe bedeeld. Wat een multicultureel programma! De
"arische" uit de klei getrokken ideale hollander Iwan (net als BB Bart) verdient de voorkeur. Bullent pak je spullen en steel de show!

Lafayette

  dinsdag 4 april 2000 @ 08:54:00 #12
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_257180
Een aanfluiting. Het lijkt erop dat SBS wil eindigen met 3 'Iwans'.
Van de nieuwe kandidaten hoeven wij denk ik ook geen vuurwerk te verwachten. Je kan moeilijk van een nieuwe persoon vragen om het vuur weer een beetje aan te steken. Zo'n nieuwe passagier zal al moeite genoeg hebben om de 1e stemronde te overleven.
Het is triest voor Aziz dat hij het slachtoffer moest worden van de 'creativiteit' van SBS.
Hij besefte dat nog niet, maar dat zal nog wel komen wanneer zijn vrienden hem dit influisteren.
  dinsdag 4 april 2000 @ 08:57:00 #13
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_257181
Nog iets: normaal gesproken zou dit het moment zijn om iedereen op te roepen om Bullent te steunen omdat hij een van de weinige eerlijke personen is, maar ik denk niet dat het zin heeft. Het blijkt dat SBS toch zelf de winnaar kiest, dus bespaar jezelf je telefoonkosten, het is het niet waard.
  dinsdag 4 april 2000 @ 09:06:00 #14
1540 Leonie
Voor jou van mij
pi_257182
Wat lees ik hier?"Lafayette: het is discriminatie?!!" hou toch op.... wat dacht je van BB dan? helemaal geen donkere/alloctonen of "andere mensen"yesus mensen zijn we jaloers? Begrijp het dan, nu krijgen we dus SEX, ant + jop/ es en bul/ en tes en iwan, lekker op vakantie, ja dan kan iedereen even "ontspannen bijkomen".\
Heerlijk dat er gekozen moest worden tussen Jop en Aziz, bij voorbaat wist je al dat het EXIT aziz zou zijn, en wees blij voor hem, kan hij eindelijk zijn zoontje weer zien, daar deed hij het toch voor?!
Don't touch the computer, don't ever touch the computer!
  dinsdag 4 april 2000 @ 09:13:00 #15
3023 lica
fan of...
pi_257183
FONDACO; Applaus!!
Dank voor je analyse, ik wil er ook niets meer aan toe voegen. Ik ben het voor 100% met je eens.

Ik krijg steeds meer genoeg van SBS6!!!!!

Sad but true....
  dinsdag 4 april 2000 @ 09:23:00 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_257184
Wat een rake en ware woorden. Ik heb je stukje opgenomen in mijn site (met bronvermelding) inclusief mijn eigen ergenis over deze gang van zaken.

In de Big-Brother tijd had een dergelijke manipulatie haast tot een ontploffing geleidt van dit forum lijkt mij.

Wel grappig dat je door Real-Life televisie steeds meer gaat inzien wat een schijheilige, glibberige wereld die van het grote media geld is.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 4 april 2000 @ 10:07:00 #17
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_257185
Misschien een beetje off topic waarvoor excuus.

Leonie,

Misschien heb je gelijk en chargeer ik de zaken. Maar als SBS6 duidelijk de persoonlijkheden in de bus arrangeert, dan neem ik aan dat de aanwezigheid van 3 allochtonen ook met voorbedachte rade is gepland. Het is nu wel overduidelijk geworden dat SBS6 bepaald wie er in de bus blijft en in welke samenstelling de groep de komende weken zal voortbestaan. De indeling van types zoals het kreng (Tessa) en de dombo (Jop), waarmee SBS6 leven in de brouwerij wil schoppen zou misschien heel goed ook een indeling op sociale of zelfs etnische komaf kunnen zijn. Voor mij is niets meer te gek bij SBS6. Met zo'n arische uit de klei getrokken herkenbare Hollander als Iwan heeft SBS6 veel meer (reclame)mogelijkheden.

Groet,

Lafayette

  dinsdag 4 april 2000 @ 10:50:00 #18
1540 Leonie
Voor jou van mij
pi_257186
Lafayette, we wisten met z'n allen (of in ieder geval de forumlezers/lezeressen) dat De Bus van te voren een opgezet spelletje zou zijn. We zijn met z'n allen dag en nacht bezig geweest om BB in de gaten te houden, en ook daar werd gemanipuleerd. Bij BB wilde iedereen dat er voor wat "meer rare gevallen" was gekozen, bijv "een allochtoon", weet ik mij te herinneren van het FOK!forum....Nu is het zover, er beweer jij dat de Bus een "gevecht" is tussen allochtonen en arische mensen....Dit vind ik een beetje ver gaan...tuurlijk het stond al vast dat Aziz eruit vloog, maar wat nu als de vrouwen wat meer op de voorgrond aanwezig waren geweest (dat Tessa bijv. de mascara van Es had gebruikt of zo, zodat er een fikse stille ruzie was ontstaan; en dan moet je Tessa op de bank zetten, Es stemt dan op Tessa, maar Tessa blijft toch, dan krijg je leuke situaties; "Jij koos mij, trut, waarom, alleen omdat ik je mascara heb gejat?") Het is maar net wie de meest interessante wending aan het verhaal kan geven, nu is het zo dat Bullent "erover nadenkt om weg te gaan"...oeoeoe spannend...
Jop is hevig down....er is weer meer plek in bed dus er kan nu eindelijk stevig gevreen worden. Kijk er is nu tijd voor sex, want niemand stoot nog langer iemand (Aziz) voor het hoofd. That's the way the bus goes...
Don't touch the computer, don't ever touch the computer!
  dinsdag 4 april 2000 @ 12:01:00 #19
2640 dolphin
Je zelf zijn, dat is het!
pi_257187
Klasse stukje!!!!!!!! Misschien zouden de bussagiers het moeten lezen! Maar ja daar krijgen wij toch de kans niet voor, helaas!
Meesteroplichter, Barkeeper en Uw gastheer tijdens duistere praktijken. Ook deskundig op het gebied van de psychose.


  dinsdag 4 april 2000 @ 13:50:00 #20
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_257188
Leonie,

Ik trek geen vergelijking met BB en het BB-fokforum heb ik nooit gevolgd. Ook heb ik niet beweerd dat het in de Bus gaat om een strijd tussen autochtoon of allochtoon. Ik geef louter aan dat SBS6 met haar manipulatief gedrag duidelijk voor bepaalde personen kiest, dus ook specifiek voor een bepaalde etnische afkomst.
Ik stel, dat SBS6 al bepaald heeft wie zij het liefst als winnaar zien. De vraag is of SBS6 liever geen allochtoon ziet als winnaar en de voorkeur geeft aan een "herkenbare" hollander. Ik geef toe mijn eerste meel was enigzins overtrokken, maar bij die perverselingen van SBS mag je gerust extreme opmerkingen plaatsen.

Groet,

Lafayette

  dinsdag 4 april 2000 @ 20:05:00 #21
2965 dilbert
wie weet 'n tekst voor hi
pi_257189
ok, er zit een beetje waarheid in je stukje, maar wat voor baat heeft sbs erbij om aziz eruit te laten gaan. hij begon net een beetje leuk tew worden . ze hadden beter bullent of tessa laten weggaan want die zijn niet populair bij het publiek.

david

http://www.geijnsite.com [dé debussite]
pi_257190
Oke ik ben het groetendeels ook eens met jou behalve met de anti Tessa gangers. Zij willen zo graag geloven dat wanneer zij bij Jop en Aziz op het bankje had gemoeten, zij er uit had gegaan. Nu dat klopt dus niet. Ik weet vrijwel zeker. (zie b.v reactie An vanavond in uitzending) dat An dan ook op Aziz had gestemd. gelijke stand Jop en Aziz mits Esmeralda dan i.p.v Jop op Tessa stemde waar ik ook niet zeker van ben. was het alsnog exit Aziz.
Gewoon weer een hele stomme zet van sbs. Ze hadden het beter op hun beloop kunnen laten.
Bullent vind ik juist een heel vervelend ventje. Hij ziet niet de manipulatie van sbs maar vertolkt nu de ideeen van Sheki. Dan zijn ze aardig alleen voor stemmen winnen en dan weer niet. Maar ik denk dat wanneer ik daar had gezeten ik ook strontziek van Bullent zou worden, Ik houd ook van gesprekken over gevoelens maar niet alleen maar. Ik denk dat dit ook de reden is dat Aziz zich weer een beetje teruggetrokken heeft van Bullent. Die jongen heeft erg veel moeite om een beetje lol te maken. Hij is mij te serieus. en lult ook met de wind waait zijn jasje mee.
  dinsdag 4 april 2000 @ 22:38:00 #23
2705 cynix
is verdwaald
pi_257191
Nu Büllent (stukjes) van het 'spel' van SBS6 begint te ontrafelen is hij ongetwijfeld de volgende die een enveloppe met een dood vogeltje van SBS6 krijgt.
Zodra Iwan hem driemaal op z'n voorhoofd kust, weet ik genoeg...
Als de geruchten kloppen, komt er een 2e Iwan (Sander?) De Bus in, die dan waarschijnlijk van SBS6 de opdracht meekrijgt de boel bij Essie een beetje 'los' te gooien.
pi_257192
quote:
op 04-04-2000 om 10:38 PM schreef cynix het volgende:
<snip>
Als de geruchten kloppen, komt er een 2e Iwan (Sander?) De Bus in, die dan waarschijnlijk van SBS6 de opdracht meekrijgt de boel bij Essie een beetje 'los' te gooien.


<mode: advocaat v.d. duivel>
Mogelijk, alhoewel Essie behoorlijk is 'voorzien' met Büllent, en op een heel ander vlak. Gevaarlijker is, als die nieuwkomer rechtstreeks de strijd met Büllent aan zou gaan, hem zijn kalmte doet verliezen, en dus "exposed" op TV laat staan met risico voor zijn baan. Dan vertrekt hij vanzelf uit eigen beweging. Niet eens een stemronde voor nodig.
Oja, da's jammer weer van de centjes. Dan maar een gele-kaart-procedure om Büllents eer aan te tasten. Werkt geheid.
</einde mode 'advocaat v.d. duivel>
pi_257193
Mooi stukkie Fondaco, je wordt steeds beter en scherper, kerel. 'K heb genoten van uitgebalanceerde en kritische betoog dat alle elementen en gebeurtenissen behandelt waarmee SbS ons de laatste week mee heeft vergast.

Los van dat wil ik even kwijt dat deze omroep er in ieder geval wel wat van maakt. Dit in tegenstelling tot dat slappe Veronica dat de ballen niet had die lui eens lekker te naaien (in ieder geval niet openlijk genoeg) en het programma dat zij maakten floreerde in saaiigheid en suffigheid. Waren te murw geslagen door alle kritiek die destijds was losgebarsten...SBS geeft in in ieder geval voldoende stof voor een pittige discussie, zodat we lekker bezig zijn....

gratis en voor niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')