abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_141842957
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2014 08:29 schreef Amarantha het volgende:
Ik ga dit zeer binnenkort eens bekijken, dit lijkt me echt tof. Kijken waar ik heen wil en wanneer het qua geld te doen is. Enige 4 voorwaarden die ik heb zijn:

- Ik moet er Engels kunnen praten
- Het moet daar (en de vliegreis) een beetje goedkoop/betaalbaar zijn
- Mooie natuur
- Ik ben een vrouw dus een beetje goed kunnen winkelen en niet al te duur is ook een must

Moet te doen zijn mijn eisenlijstje :9
O+ Istanbul O+
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:55:26 #252
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_141843043
quote:
17s.gif Op donderdag 3 juli 2014 08:50 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

O+ Istanbul O+
goeie :Y istanbul is tegelijk heel traditioneel qua cultuurdingen en heel hip qua utgaan en shoppen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:56:14 #253
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_141843060
Berlijn is ook heel tof, maar niet perse een hele zomerse bestemming :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_141843082
quote:
Ik ga dit zeer binnenkort eens bekijken, dit lijkt me echt tof. Kijken waar ik heen wil en wanneer het qua geld te doen is. Enige 4 voorwaarden die ik heb zijn:

- Mooie natuur
- Ik ben een vrouw dus een beetje goed kunnen winkelen en niet al te duur is ook een must

Praag voldoet op zich aan deze eisen.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, Belgi, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, Belgi, Japan.
TRV plannen 2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan
  donderdag 3 juli 2014 @ 09:26:03 #255
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_141843447
quote:
17s.gif Op donderdag 3 juli 2014 08:50 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

O+ Istanbul O+
Erg leuke stad inderdaad, maar naar mijn ervaring niet echt goedkoop...

Praag lijkt me wel een prima optie inderdaad.
pi_141844356
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:26 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Erg leuke stad inderdaad, maar naar mijn ervaring niet echt goedkoop...

Praag lijkt me wel een prima optie inderdaad.
Je kan het er zo duur maken als je wil. :)
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 10:12:27 #257
393783 crew  Amarantha
Valar Morghulis
pi_141844361
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 08:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Berlijn is ook heel tof, maar niet perse een hele zomerse bestemming :P
Geen Duitsland voor mij (dat is samen met Frankrijk zo'n beetje de enige plekken waar ik niet heen wil) en het hoeft niet perse zomers te zijn :)
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 08:55 schreef littledrummergirl het volgende:
goeie :Y istanbul is tegelijk heel traditioneel qua cultuurdingen en heel hip qua utgaan en shoppen
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 08:57 schreef Fogel het volgende:
Praag voldoet op zich aan deze eisen.
Hmm twee landen waar ik nog niet geweest ben :) Praag spreekt me wel aan, ik wil graag nog die kant een keer op. Volgens mij is mijn huisgenote daar ook alleen heen geweest en die heeft zich prima vermaakt. Maar die is sowieso het type van 'ik wil graag alleen weg'
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 10:13:53 #258
393783 crew  Amarantha
Valar Morghulis
pi_141844402
Echt zoveel dank voor het meedenken O+ En Itali? Hoe zit het daar met mijn eisenlijstje?

[ Bericht 16% gewijzigd door Amarantha op 03-07-2014 10:26:30 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:32:39 #259
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_141844798
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:12 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Je kan het er zo duur maken als je wil. :)
Natuurlijk, maar soms heb je niet echt een keuze. Vorig jaar zomer was ik in Oslo, daar kost een fles cola in de supermarkt gewoon 3 euro. En of ik het nou goedkoop wil houden of niet, drinken moet ik nou eenmaal.
pi_141844893
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar soms heb je niet echt een keuze. Vorig jaar zomer was ik in Oslo, daar kost een fles cola in de supermarkt gewoon 3 euro. En of ik het nou goedkoop wil houden of niet, drinken moet ik nou eenmaal.
In Istanbul kan ik voor een minimaal bedrag eten, drinken en overnachten. :s) Wat is er volgens jou duur in Istanbul?
pi_141845075
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:13 schreef Amarantha het volgende:
Echt zoveel dank voor het meedenken O+ En Itali? Hoe zit het daar met mijn eisenlijstje?
* Ik was blij dat ik iemand bij me had die Italiaans kon ;)
* Zou geen probleem moeten zijn
- Mooie natuur
* Moet je opzoeken. Naar mijn mening niet nabij Rome. Maar als je naar Rome gaat, ga je niet voor de natuur maar cultuur.
* Geen idee, heb daar niks gekocht.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Kraanwater is gratis en in Oslo is het zelfs beter dan veel fleswater ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:36 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

In Istanbul kan ik voor een minimaal bedrag eten, drinken en overnachten. :s) Wat is er volgens jou duur in Istanbul?
De hotels en restaurants in Ortaky zijn niet bepaald goedkoop. :P
Maar loop een halve kilometer richting het noorden en alles is plots goedkoop.
Istanbul, net als alle andere steden, kan je net zo duur maken als je zelf wil.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, Belgi, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, Belgi, Japan.
TRV plannen 2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan
pi_141845164
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:45 schreef Fogel het volgende:
Ortaky is inderdaad niet de goedkoopste wijk. ;) Enkele weken geleden heb ik daar voor het eerst overnacht; ik schrok wel een beetje van de prijs ( 50 per nacht voor een simpel hotel is duur in Istanbul :P als je bedenkt dat je voor 50 best veel kan doen in Istanbul).

De buurt net buiten Ortaky is een stuk goedkoper, of als je het niet erg vindt om iets meer te reizen kan ik Taksim en Kadiky ook wel aanraden.
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 10:50:04 #263
393783 crew  Amarantha
Valar Morghulis
pi_141845176
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:45 schreef Fogel het volgende:

[..]

* Ik was blij dat ik iemand bij me had die Italiaans kon ;)
* Zou geen probleem moeten zijn
- Mooie natuur
* Moet je opzoeken. Naar mijn mening niet nabij Rome. Maar als je naar Rome gaat, ga je niet voor de natuur maar cultuur.
* Geen idee, heb daar niks gekocht.

Ok Itali valt af _O-
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 11:00:16 #264
393783 crew  Amarantha
Valar Morghulis
pi_141845432
Gevraagd of dit in een reeks veranderd kan worden. Deze is bijna vol en topic 1 staat ook vol met handige tips/leuke verhalen
pi_141845452
Ik ben n keer alleen op vakantie geweest. Boekje bij de ANWB gekocht met jeugdherbergen en dergelijke erin. Fietstas volgeladen en gaan fietsen. Vanaf Den Haag naar het zuiden gefietst, door Zeeland, over de Westerscheldekering, pondje van Vlissingen naar de overkant, door Belgi en Frankrijk langs de kust (wel vanaf Caen wat afgesneden :+ ) naar Mont Saint-Michel. Toen via randje Parijs terug richting Brussel, daar de trein gepakt want het was al een paar dagen slecht weer en kreeg last van mn knie.

Al met al 3,5 weken weg geweest, maar niet constant gefietst. Op sommige plekken ben ik een dagje langer gebleven. Het meest ideale is, is dat je totaal niet afhankelijk bent van iemand, zelf je ritme bepalen, zelf je rustpunten bepalen. Heerlijk. Als ik dit nog eens zou kunnen, zou ik het zo doen. :Y
Die volg topic-knop h...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:12:34 #266
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_141847424
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:36 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Uit eten was niet supergoedkoop, reservering voor de nachttrein naar Griekenland was niet goedkoop (ik was er met een interrailreisje), entree voor toeristische attracties als het Topkapi-paleis was niet goedkoop..

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er maar kort geweest ben en dus eigenlijk alleen in het centrum.
pi_141849129
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:12 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Uit eten was niet supergoedkoop, reservering voor de nachttrein naar Griekenland was niet goedkoop (ik was er met een interrailreisje), entree voor toeristische attracties als het Topkapi-paleis was niet goedkoop..

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er maar kort geweest ben en dus eigenlijk alleen in het centrum.
Uit eten niet supergoedkoop? Waar heb je dan gegeten? Ik kan er voor zovel 15TL ( 6) als voor 50TL ( 20) m'n buik volstoppen. Het is afhankelijk van of je een restaurant op een dure locatie bezoekt en of het een uitgaansgebied is enzo...

Wat betreft de toeristische attracties is mij wel opgevallen dat het voor niet-Turken inderdaad iets duurder is dan voor Turken. De ene keer lul ik me er in als een Turk, en de andere keer als student. >:)
pi_141849231
quote:

- Mooie natuur

Je kunt je overal wel met houtje-touwtje Engels wel voldoende redden, maar een vloeiend gesprek is al snel een ander verhaal :+ In de UK kunnen ze het wel heel goed, Wales en zo heeft wel mooie natuur. Noordelijk Europa is het Engels ook vrij goed meester, maar is dan weer niet echt goedkoop.

Misschien dat je een beetje prioriteiten moet stellen. Goedkoop reizen is een kwestie van gunstige data kiezen bij een budgetmaatschappij, maar vliegvelden zijn natuurlijk gericht op bevolking en niet natuur. Daar zal je binnenlands ook nog voor moeten reizen, dus wellicht dat interrailen ook een optie is? Dat begint voor 180-280 euro (afhankelijk van je leeftijd) voor 5 dagen reizen binnen een periode van 10 dagen en kan je op meer specifieke locaties brengen dan een vliegticket (waar ook nog 'rand-reizen' bijkomt). Natuur trekt ook minder toeristen dan zee of cultuur. Over het algemeen en vooral van toepassing in steden: meer internationale toeristen zorgt voor meer beheersing van Engelse taal in die regio, maar ook hogere prijzen. Goed shoppen - geen idee wat ik mij daarbij voor moet stellen :P - kan dan juist weer vooral in die gebieden. Betaalbaar is hoe je dat opvat. De meeste landen in westelijk Europa hangen rond hetzelfde prijspeil.

Volgens mij is Oostenrijk ook niet overdreven duur, ANWB had daar een tijdje geleden een stukje over over het westelijk deel voor de natuurliefhebber. Gelijk aan of goedkoper dan NL. Spanje is ook vrij schappelijk in prijs (Canarische eilanden zijn wel tof, maar ik weet niet hoe duur een vlucht in de zomer daar naartoe is). Wil je toch echt veel goedkoper zal je oostelijker moeten gaan (voormalig Oostblok, Baltische staten of nog verder oostelijk), al zal Engels buiten de steden snel afnemen en je moet je even inlezen over reisadvies daar in je eentje.
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 13:12:37 #269
393783 crew  Amarantha
Valar Morghulis
pi_141849294
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:10 schreef Dingest het volgende:

[..]

Je kunt je overal wel met houtje-touwtje Engels wel voldoende redden, maar een vloeiend gesprek is al snel een ander verhaal :+ In de UK kunnen ze het wel heel goed, Wales en zo heeft wel mooie natuur. Noordelijk Europa is het Engels ook vrij goed meester, maar is dan weer niet echt goedkoop.

Misschien dat je een beetje prioriteiten moet stellen. Goedkoop reizen is een kwestie van gunstige data kiezen bij een budgetmaatschappij, maar vliegvelden zijn natuurlijk gericht op bevolking en niet natuur. Daar zal je binnenlands ook nog voor moeten reizen, dus wellicht dat interrailen ook een optie is? Dat begint voor 180-280 euro (afhankelijk van je leeftijd) voor 5 dagen reizen binnen een periode van 10 dagen en kan je op meer specifieke locaties brengen dan een vliegticket (waar ook nog 'rand-reizen' bijkomt). Natuur trekt ook minder toeristen dan zee of cultuur. Over het algemeen en vooral van toepassing in steden: meer internationale toeristen zorgt voor meer beheersing van Engelse taal in die regio, maar ook hogere prijzen. Goed shoppen - geen idee wat ik mij daarbij voor moet stellen :P - kan dan juist weer vooral in die gebieden. Betaalbaar is hoe je dat opvat. De meeste landen in westelijk Europa hangen rond hetzelfde prijspeil.

Volgens mij is Oostenrijk ook niet overdreven duur, ANWB had daar een tijdje geleden een stukje over over het westelijk deel voor de natuurliefhebber. Gelijk aan of goedkoper dan NL. Spanje is ook vrij schappelijk in prijs (Canarische eilanden zijn wel tof, maar ik weet niet hoe duur een vlucht in de zomer daar naartoe is). Wil je toch echt veel goedkoper zal je oostelijker moeten gaan (voormalig Oostblok, Baltische staten of nog verder oostelijk), al zal Engels buiten de steden snel afnemen en je moet je even inlezen over reisadvies daar in je eentje.
Bedankt :) Oostenrijk ben ik al geweest haha dus dat valt ook af. Ik hoef niet perse in de zomer weg hoor..
pi_141849398
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:00 schreef Amarantha het volgende:
Gevraagd of dit in een reeks veranderd kan worden. Deze is bijna vol en topic 1 staat ook vol met handige tips/leuke verhalen
Done, maak er een succes van!
2015: MLA - JFK - PMI
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 13:15:48 #271
393783 crew  Amarantha
Valar Morghulis
pi_141849420
quote:
6s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:15 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Done, maak er een succes van!
Held :)!
pi_141849755
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:12 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Bedankt :) Oostenrijk ben ik al geweest haha dus dat valt ook af. Ik hoef niet perse in de zomer weg hoor..
Buiten het seizoen is het in ieder geval goedkoper ^O^

Ik ben 1,5 jaar geleden eind november een weekje naar Tenerife geweest voor 400e per persoon met vliegreis en all-inclusive (acceptabel hotel voor dat bedrag) en afgelopen najaar naar Noord-Cyprus voor 250e (vliegreis & logies+ontbijt). Was wel per persoon voor 2 personen, zal in je eentje wat duurder zijn. Tenerife is vooral in het zuiden dan nog heel goed te doen en heeft erg mooie natuur met veel wandelroutes (Masca-kloof, een heleboel in het Nationaal Park del Teide en evt. zelf de Teide op als je een vergunning regelt, eventueel een excursie naar La Gomera). Er zijn redelijk goede busverbindingen en in de grotere steden kan je best prima shoppen. Het noorden kan regenachtig zijn.

Noord-Cyprus heeft ook veel natuurgebieden, maar is in die periode iets winderiger. Shoppen kan prima in Nicosia, en je kunt evt. de grens over naar het meer westelijke Zuid-Cyprus. Verbindingen zijn redelijk via de Dolmus (taxibusjes die je gewoon langs de weg aan kan houden, stikt van die dingen). Salamis is een aardig alternatief voor een klein stukje Rome :+
Zuid-Cyprus is misschien ook een optie, maar daar ben ik niet geweest dus weet ik niets van. Het toeristisch seizoen stopt daar eerder dan op Noord-Cyprus, vandaar dat we op die laatste uitkwamen.
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 13:27:40 #273
393783 crew  Amarantha
Valar Morghulis
pi_141849868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:24 schreef Dingest het volgende:

[..]

Buiten het seizoen is het in ieder geval goedkoper ^O^

Ik ben 1,5 jaar geleden eind november een weekje naar Tenerife geweest voor 400e per persoon met vliegreis en all-inclusive (acceptabel hotel voor dat bedrag) en afgelopen najaar naar Noord-Cyprus voor 250e (vliegreis & logies+ontbijt). Was wel per persoon voor 2 personen, zal in je eentje wat duurder zijn. Tenerife is vooral in het zuiden dan nog heel goed te doen en heeft erg mooie natuur met veel wandelroutes (Masca-kloof, een heleboel in het Nationaal Park del Teide en evt. zelf de Teide op als je een vergunning regelt, eventueel een excursie naar La Gomera). Er zijn redelijk goede busverbindingen en in de grotere steden kan je best prima shoppen. Het noorden kan regenachtig zijn.

Noord-Cyprus heeft ook veel natuurgebieden, maar is in die periode iets winderiger. Shoppen kan prima in Nicosia, en je kunt evt. de grens over naar het meer westelijke Zuid-Cyprus. Verbindingen zijn redelijk via de Dolmus (taxibusjes die je gewoon langs de weg aan kan houden, stikt van die dingen). Salamis is een aardig alternatief voor een klein stukje Rome :+
Zuid-Cyprus is misschien ook een optie, maar daar ben ik niet geweest dus weet ik niets van. Het toeristisch seizoen stopt daar eerder dan op Noord-Cyprus, vandaar dat we op die laatste uitkwamen.
Tenerife is ook een goed idee zeg, ben ik ook al geweest maar daar wil ik wel terug naar toe _O_ Om die reden zit ik ook te denken aan buiten de zomer reizen, is het dan nog wel leuk op Tenerife? (ben er in de zomervakantie geweest lang geleden). En welke periode kan ik beter overslaan?

Cyprus ben ik ook geweest maar ik denk dat ik liever richting de Canarische Eilanden ga
pi_141850215
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:27 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Tenerife is ook een goed idee zeg, ben ik ook al geweest maar daar wil ik wel terug naar toe _O_ Om die reden zit ik ook te denken aan buiten de zomer reizen, is het dan nog wel leuk op Tenerife? (ben er in de zomervakantie geweest lang geleden). En welke periode kan ik beter overslaan?

Cyprus ben ik ook geweest maar ik denk dat ik liever richting de Canarische Eilanden ga
Wij zaten er op de grens van november-december. Ik vond het toen wel prima, maar je hoeft dan niet te verwachten elke dag met 30 graden op het strand te kunnen hangen :P En aangezien het wel gewoon vroeg donker wordt hoef je in de avond niet heel veel te verwachten. In het zuiden is het dan wel vrijwel altijd droog en zonnig of licht bewolkt, dus vrij aangenaam (lenteweer) en levert daardoor nog genoeg toerisme op. Het noorden is aanzienlijk groener maar dat komt dus door veel meer regen. Een last-minute reis was toen goedkoper dan het zelf regelen van een vlucht en hotel, dus misschien is dat voor een eerste keer alleen op vakantie best handig. Je hebt dan een Nederlands aanspreekpunt die je om info en excursies kan vragen als je zoiets leuk vindt. Zelf hebben wij gewoon een auto gehuurd en de boel op eigen houtje zitten verkennen.
Alleen had ik toen de pech dat het een net een dag had geregend (volgens die miep van Corendon de eerste keer in de 3 maanden dat ze er nu zat :') ) waardoor de Masca-kloof tijdelijk was afgesloten. En op de Teide lag ijs, dus ondanks mijn geregelde vergunning kon ik de top niet op. Maar wel wat andere leuke wandelingen in het park gedaan :Y Door de hoogte wel een beetje frisjes trouwens.

Noord-Cyprus en Zuid-Cyprus zijn natuurlijk niet helemaal hetzelfde h :+ Maar ik zou veel liever ook weer naar Tenerife gaan.
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 14:08:27 #275
393783 crew  Amarantha
Valar Morghulis
pi_141851107
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:38 schreef Dingest het volgende:

[..]

Wij zaten er op de grens van november-december. Ik vond het toen wel prima, maar je hoeft dan niet te verwachten elke dag met 30 graden op het strand te kunnen hangen :P En aangezien het wel gewoon vroeg donker wordt hoef je in de avond niet heel veel te verwachten. In het zuiden is het dan wel vrijwel altijd droog en zonnig of licht bewolkt, dus vrij aangenaam (lenteweer) en levert daardoor nog genoeg toerisme op. Het noorden is aanzienlijk groener maar dat komt dus door veel meer regen. Een last-minute reis was toen goedkoper dan het zelf regelen van een vlucht en hotel, dus misschien is dat voor een eerste keer alleen op vakantie best handig. Je hebt dan een Nederlands aanspreekpunt die je om info en excursies kan vragen als je zoiets leuk vindt. Zelf hebben wij gewoon een auto gehuurd en de boel op eigen houtje zitten verkennen.
Alleen had ik toen de pech dat het een net een dag had geregend (volgens die miep van Corendon de eerste keer in de 3 maanden dat ze er nu zat :') ) waardoor de Masca-kloof tijdelijk was afgesloten. En op de Teide lag ijs, dus ondanks mijn geregelde vergunning kon ik de top niet op. Maar wel wat andere leuke wandelingen in het park gedaan :Y Door de hoogte wel een beetje frisjes trouwens.

Noord-Cyprus en Zuid-Cyprus zijn natuurlijk niet helemaal hetzelfde h :+ Maar ik zou veel liever ook weer naar Tenerife gaan.
Hier heb ik echt wat aan :) Dankjewel!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')