abonnement Unibet Coolblue
pi_77438417
Het vervolg op: [Discussie] Alleen op vakantie...

De grote vraag in het topic: wat zijn de voors en tegens van in je eentje op vakantie gaan? Wat is aan en af te raden? Wat zijn handige reistips? Wat is leuk? Welke steden/landen zijn zeker af te raden? Hoe is het om alleen op vakantie te gaan? Mis je mensen of geeft het vrijheid? Wat zijn je eigen ervaringen? Heb je plannen en waarom juist dat?

Leef je uit! .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_77438431
Laatste post uit het vorige topic:
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:51 schreef Mikkie het volgende:
Ik vraag me echt af of het iets voor mij zou zijn, alleen op vakantie gaan. Ik ben normaal iemand die best de gezelligheid opzoekt. Hang regelmatig samen in de kroeg, samen activiteiten ondernemen, potje kaarten thuis met een biertje erbij... Aan de andere kant vind ik een avondje of twee ofzo per week alleen thuis ook heerlijk. Beetje klungelen op m'n kamertje, achter de pc hangen of tv kijken, niks bijzonders.

Ik zit er over te denken om begin juli in m'n eentje een week of anderhalf naar Noorwegen en Zweden te gaan. Malmö, Stockholm, Bergen, beetje die fjorden bekijken enzo. Met de auto, rijden vind ik heerlijk ontspannen (zelfs in mijn oude kneutauto ), gewoon wat rondkarren en kijken hoe die landen zijn. Mijn plan is om wel van tevoren hostels te boeken, om toch wat structuur te geven en de prijzen ook niet te hoog te laten worden.

Ik vraag me echt af of het iets voor mij is. Of ik de ballen heb om in m'n eentje een onbekend land te bezoeken, maar ook of ik me niet enorm ga vervelen na een paar dagen of gewoon gezelschap ga missen...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 januari 2010 @ 01:47:30 #3
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_77439790
nu dus 3 keer alleen op vakantie geweest... en alle drie keer enorm genoten!

lekker je eigen plan trekken.. tuurlijk mis je af en toe wel een 'maatje' om tegen aan te zeuren.. maar ach, zorgen dat er wifi is en dan komt dat ook wel goed
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_77443559
Mijn vraag uit de vorige topic:
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:19 schreef EddyAlbena het volgende:
Het is nu eigenlijk wel zeker dat ik voor een paar dagen naar Chicago ga, een vriendin opzoeken. Heb echter nog nooit alleen en zelf een reis voorbereid.

Hotel en vlucht is uitgezocht, hoef ik alleen toch te boeken bij een akkoord van de datum. Maar zijn er eigenlijk verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden, zodat ik niet voor grote problemen kom te staan (documenten ofzo? paspoort is geldig, net vernieuwd), of valt het allemaal reuze mee en is dit het?
pi_77445637
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:19 schreef EddyAlbena het volgende:
Mijn vraag uit de vorige topic:
[..]
Je hebt ook niet meer nodig dan je paspoort, evt. medicijnen, creditcard en wat schone kleding. Een reisgids is wel handig. En even vooraf uitzoeken hoe je naar het hotel gaat komen. En dan kan de voorpret beginnen!

Owja, geen idee hoe het met het visum zit tegenwoordig, is ook wel handig om nu uit te zoeken.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_77446019
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Je hebt ook niet meer nodig dan je paspoort, evt. medicijnen, creditcard en wat schone kleding. Een reisgids is wel handig. En even vooraf uitzoeken hoe je naar het hotel gaat komen. En dan kan de voorpret beginnen!

Owja, geen idee hoe het met het visum zit tegenwoordig, is ook wel handig om nu uit te zoeken.
Visum schijnt niet nodig te zijn voor zo'n korte tijd. Creditcard heb ik niet...in hoeverre kan dat tot problemen/beperkingen leiden?
pi_77446419
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:56 schreef EddyAlbena het volgende:
Visum schijnt niet nodig te zijn voor zo'n korte tijd. Creditcard heb ik niet...in hoeverre kan dat tot problemen/beperkingen leiden?
Creditcard is heel erg handig in de VS, omdat je er alles, van taxi en metro tot je koffie en hotel mee kan betalen. In hotels wordt vrijwel altijd een creditcardnummer als onderpand gevraagd, anders zul je vrijwel zeker vooraf contant moeten betalen.

Voor de rest is het handig om eens je reisvoorwaarden door te lezen en niet vergeten een ESTA (toegangsformulier voor de VS, zie je ticketvoorwaarden, reisbureau en bing) aan te vragen.
pi_77446492
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:56 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Visum schijnt niet nodig te zijn voor zo'n korte tijd. Creditcard heb ik niet...in hoeverre kan dat tot problemen/beperkingen leiden?
Vergeet je iig niet aan te melden hier.
En een creditcard is erg handig. Al was het alleen maar om je hotel te betalen en in winkels te betalen. Tenzij je alles cash wilt betalen natuurlijk.

Overigens vind ik mezelf echt geweldig goed gezelschap en vind ik alleen reizen dan ook uitermate tof. En qua gezelschap: ik denk dat als je alleen reist je veel meer aanspraak hebt en mensen ontmoet dan wanneer je met iemand samen reist.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_77450133
Die vriendin heeft gelukkig een credit card en aangezien ik al op korte termijn vertrek laat ik het daar voor nu even bij. Dat van ESTA wist ik nog niet.

Bedankt allen!
pi_77450778
hey me vorige topic is vol :-)
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 januari 2010 @ 16:09:52 #11
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_77451580
Ik heb een CC, maar gebruik hem eigenlijk niet. Alleen voor internetbestellingen die niet via accept giro of iDeal kunnen.

Op vakantie heb ik hem wel mee voor noodgevallen, nog nooit nodig gehad...
Nu ga ik ook niet naar de USA dus dat zal ook schelen denk ik... En heb ik mijn reizen gewoon altijd via reisbureau dus zit ook nooit met hotelboekingen e.d.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 21:05:26 #12
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_77460847
Wel, ik ben van plan om in april een zelfstandige trip naar Oostenrijk te maken. De duur van deze trip zal niet lang zijn; enkele dagen hoogstwaarschijnlijk. Dag 1 zal uiteraard in het teken staan van de heenreis naar Oostenrijk + vinden van overnachtingsplaats. Daarna wil ik geleidelijk van Voralberg naar Kharintië toeren, zoveel mogelijk over panoramische bergwegen. Op dag 3 of 4 zal dan de terugreis weer aangevangen worden.

En wellicht zit er in januari of februari 2011 een zelfstandige trip naar New York City in het vat.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_77477857
Mijn eerste reis alleen was 3 weken door Japan. Dat was ook meteen de ideale introductie tot alleen reizen, want Japan is een super makkelijk en veilig land om als vrouw alleen te reizen. Heb me destijds enorm vermaakt. Het scheelt dat ik zelf geen hypersociaal persoon ben (dat wil zeggen: vermaak me prima in mijn eentje en vind het niet erg om dagenlang in mijn eentje rond te slenteren). Vooral het 100% zelf kunnen bepalen wat je gaat zien, hoe je daar heen gaat, hoe laat, wat je eet, waar je eet, etc was heerlijk.

Later heb ik nog alleen gereisd in Cambodia, Vietnam en een paar dagen Bangkok alleen gedaan. Was ook leuk, vooral omdat ik tijdens die reis leuke mensen heb leren kennen.

Deze zomer had ik weer de kans om alleen te reizen, maar heb deze keer toch maar een vriendin gevraagd om mee te gaan. Had eigenlijk geen zin meer om alles in mijn eentje te doen, want het alleen reizen heeft toch ook wel een paar nadelen. Je moet altijd alert zijn (jij bent de enige die op jezelf en de omgeving kan letten, je kan dat niet even van een ander laten afhangen als je zelf moe of ziekjes bent). Ook vind ik het jammer dat je na een reis in je eentje niemand hebt om je ervaringen mee te delen ("Weet je nog, die prachtige zonsondergang op die berg?")

Ik zou alleen reizen dus wel aanraden vanwege het gevoel van vrijheid en de mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen (dit gaat naar mijn mening makkelijker dan als je met iemand anders reist). Je moet er alleen wel tegen kunnen, of anders expliciet de hostels opzoeken die bekend staan om de feestjes etc.
  zondag 31 januari 2010 @ 23:07:05 #14
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_77496453
Kut zeg. Ik heb vanmiddag eens zitten Googlen in hoeverre het reëel is om in je eentje anderhalve week door Noorwegen en Zweden te crossen. Sodeju da's duur. Overtochten met de boot of via de brug kosten echt een vermogen. Totale kosten voor 4000+km vervoer en overnachtingen erbij zouden al rond de 800 euro komen en dan heb ik nog niks. Dat wordt me echt te fanatiek.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_77506417
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:07 schreef Mikkie het volgende:
Kut zeg. Ik heb vanmiddag eens zitten Googlen in hoeverre het reëel is om in je eentje anderhalve week door Noorwegen en Zweden te crossen. Sodeju da's duur. Overtochten met de boot of via de brug kosten echt een vermogen. Totale kosten voor 4000+km vervoer en overnachtingen erbij zouden al rond de 800 euro komen en dan heb ik nog niks. Dat wordt me echt te fanatiek.
Is het geen idee om je je tot 1 land te beperken? Dat verminderd misschien al bruggen/boottochten en je hoeft geen geld te wisselen. Is dit berekend voor openbaar vervoer of met eigen vervoer?
pi_77506595
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:07 schreef Mikkie het volgende:
Kut zeg. Ik heb vanmiddag eens zitten Googlen in hoeverre het reëel is om in je eentje anderhalve week door Noorwegen en Zweden te crossen. Sodeju da's duur. Overtochten met de boot of via de brug kosten echt een vermogen. Totale kosten voor 4000+km vervoer en overnachtingen erbij zouden al rond de 800 euro komen en dan heb ik nog niks. Dat wordt me echt te fanatiek.
Even mijn ervaring die je misschien kan helpen. Ik heb een 12 dagentrip gedaan per trein ( interrail ), Dat kost je iets van 270 euro en vervolgens alles met hostels/hotels gedaan. Trip ging via Duitsland/Denemarken/Zweden/Noorwegen/Zweden/Denemarken en weer terug. Ongeveer 1000 euro gekost ( wel met zen 2en ).
  maandag 1 februari 2010 @ 18:13:30 #17
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_77520848
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:23 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Is het geen idee om je je tot 1 land te beperken? Dat verminderd misschien al bruggen/boottochten en je hoeft geen geld te wisselen. Is dit berekend voor openbaar vervoer of met eigen vervoer?
Als je naar dat noorden gaat betaal je de boottocht sowieso, van Denemarken naar Zweden. Of je kan over de brug ā 38 euro per keer. De oversteek naar Noorwegen maken maakt dan niet meer uit. Dit is berekend voor eigen vervoer, met de automobiel .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_77521014
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:13 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Als je naar dat noorden gaat betaal je de boottocht sowieso, van Denemarken naar Zweden. Of je kan over de brug ā 38 euro per keer. De oversteek naar Noorwegen maken maakt dan niet meer uit. Dit is berekend voor eigen vervoer, met de automobiel .
Ah, ok... dan maakt dat niks uit inderdaad. Een vriendin van mij heeft in haar eentje door Scandinavie gereist en was niet zo veel kwijt. Zij deed dit wel per openbaar vervoer en was langer onderweg, wellicht dat de kosten dan relatief lager worden. Wel jammer! Lijkt me een erg mooi gebied om in je eentje het leven te overpeinzen
pi_77530527
Ik ben nu 2x in mijn eentje op vakantie geweest!
1č keer was naar Liverpool.. van maandag tot vrijdag, maar door de reis(trein) vielen maandag en vrijdag af zegmaar...
Hoofddoel van die reis was het duel Liverpool - PSV op woensdag, daar heb ik de woensdag dan ook aan besteed . En verder heb ik op dinsdag de stadions van Liverpool en Everton bezocht en ben ik de donderdag naar Manchester geweest voor het stadion van Man Utd. Verder vond ik in de stad Liverpool ook niet veel te doen... oud, niet zo mooi...
Het was leuk en goed! maar voor de stad Liverpool was dit qua tijd echt lang genoeg!

Tweede keer was afgelopen zomer 7 dagen Barcelona! Daar ben ik een week geweest, en daar was veel meer te doen dan in Liverpool.. Door het metro systeem is het ook beter te bereiken, en ik heb me persoonlijk super goed vermaakt!

De kans bestaat dus dat ik komend jaar wederom alleen op vakantie ga, de "voorwaarde" is alleen wel dat er iets te doen/bezichtigen moet zijn. Een strand vakantie in mijn eentje gaat hem waarschijnlijk dan ook niet worden.. na een half uur strand liggen heb ik het weer gehad.. en dat is als je met zijn 2-en of meer bent toch anders omdat je dan een beetje kan praten enzo.. En aangezien ik niet iemand ben die zomaar ff op iemand afstapt om een praatje te maken.. is een week dan ook lang genoeg.. 2 weken in mijn 1e op vakantie zal ik dan ook niet snel doen...
pi_77532296
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:07 schreef Mikkie het volgende:
Kut zeg. Ik heb vanmiddag eens zitten Googlen in hoeverre het reëel is om in je eentje anderhalve week door Noorwegen en Zweden te crossen. Sodeju da's duur. Overtochten met de boot of via de brug kosten echt een vermogen. Totale kosten voor 4000+km vervoer en overnachtingen erbij zouden al rond de 800 euro komen en dan heb ik nog niks. Dat wordt me echt te fanatiek.
Scandinavië is ook ontzettend duur. Ik vind het ook niet zo'n geschikt land om alleen door te reizen omdat het eigenlijk bestwel saai kan zijn.
pi_77532444
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Scandinavië is ook ontzettend duur. Ik vind het ook niet zo'n geschikt land om alleen door te reizen omdat het eigenlijk bestwel saai kan zijn.
Klopt, behalve de steden Kopenhagen/Stockholm kan het naar mijn mening best eenzaam zijn.
pi_77541529
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Scandinavië is ook ontzettend duur. Ik vind het ook niet zo'n geschikt land om alleen door te reizen omdat het eigenlijk bestwel saai kan zijn.
Voor mensen die rust en ruimte zoeken juist ideaal.
pi_77541707
Heeft iemand ervaring met vakantie zonder vooraf hotels te boeken.. is dat een beetje te doen, of kom je dan uiteindelijk veel duurder uit dan als je alles vooraf vast legt?
pi_77541910
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:55 schreef MMUFC het volgende:
Heeft iemand ervaring met vakantie zonder vooraf hotels te boeken.. is dat een beetje te doen, of kom je dan uiteindelijk veel duurder uit dan als je alles vooraf vast legt?
Het ligt er natuurlijk aan waar en in welke periode. Mijn ervaring is dat je bijvoorbeeld in Azie in het laagseizoen lagere prijzen kan afspreken als je gewoon komt opdagen ipv van te voren de volle mep te betalen via internet. In Europa geen ervaring hiermee.
pi_77542050
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:04 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk aan waar en in welke periode. Mijn ervaring is dat je bijvoorbeeld in Azie in het laagseizoen lagere prijzen kan afspreken als je gewoon komt opdagen ipv van te voren de volle mep te betalen via internet. In Europa geen ervaring hiermee.
Naar Azie zou ik sowieso niks vast leggen. Hooguit een hostel-hotel voor de eerste dag. Als je net uit een vlucht komt van 12 uur ben ik vaak niet meer in staat om her en der wat hotelletjes af te lopen om wat prijzen te vergelijken/onderhandelen. Je wilt dan linea recta naar een kamer met een douche .

Daarna kun je op je gemak wat hotelletjes en hostels aflopen, en proberen een mooie prijs af te spreken (lukt meestal wel).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_77544121
Azie zie ik mezelf in mijn eentje sowieso niet doen..
Het gaat mij meer om Europa.. als ik dit jaar op vakantie ga, blijf ik sowieso binnen Europa..
pi_77545541
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:55 schreef MMUFC het volgende:
Heeft iemand ervaring met vakantie zonder vooraf hotels te boeken.. is dat een beetje te doen, of kom je dan uiteindelijk veel duurder uit dan als je alles vooraf vast legt?
Boek via sites als Agoda of LateStays, boek je een dag voordat je aan komt. Mijn ervaring (Z.O. Azië) was dat deze sites regelmatig goedkoper waren dan wanneer je het hotel rechtstreeks benaderde. Voordeel is dat je het relaxed vanuit een internetcafe kan regelen ipv met een volle tas meerdere hotels af te wandelen.

Kan me overigens voorstellen dat het voor de budget hotels/hostels de omgekeerde weg is (als ze uberhaupt al op zo'n boekingssite staan).
!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:41:30 #28
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77546849
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:24 schreef MMUFC het volgende:
Azie zie ik mezelf in mijn eentje sowieso niet doen..
Het gaat mij meer om Europa.. als ik dit jaar op vakantie ga, blijf ik sowieso binnen Europa..
Raar maar waar: buiten Europa is makkelijker in je eentje, dan binnen Europa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 02-02-2010 13:22:38 ]
pi_77547130
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:41 schreef Lemans24 het volgende:
Raar maar waar: buien Europa is makkelijker in je eentje, dan binnen Europa.
Waarom vind je dat makkelijker? Juist in Europa reizen heel veel mensen alleen voor zaken en kun je dus in elke stad wel makkelijk accomodatie regelen en aanspraak in een Ierse pub vinden. En als de economie in de VS en Japan weer wat beter gaat, vind je hier ook weer veel buitenlandse backpackers en interrailers.
In de backpackers landen (Mexico, Thailand, Vietnam, Laos, Australië) kom je naar mijn idee alleen maar dezelfde soort mensen bij dezelfde soort hostels tegen, omdat velen gewoon hun reisgids blijven volgen bij gebrek aan keuze en creativiteit.
pi_77547350
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:04 schreef gifkwal het volgende:
Het ligt er natuurlijk aan waar en in welke periode. Mijn ervaring is dat je bijvoorbeeld in Azie in het laagseizoen lagere prijzen kan afspreken als je gewoon komt opdagen ipv van te voren de volle mep te betalen via internet. In Europa geen ervaring hiermee.
In Europa is het precies omgekeerd. Hostels hebben wel vaste prijzen, maar hotels hebben een rack-rate / walk-in rate dat meestal vier tot zes keer zo hoog ligt als wanneer je het even tevoren via booking.com, expedia of agoda hebt geboekt.
pi_77547752
Ik ga over twee weken zes maanden in me eentje backpacken door voornamelijk Azië, ze zeggen dat je binnen no-time contact hebt en de tijd van je leven beleefd. Leuk topic om te volgen.
''And faith is no faith without believing.''
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:30:46 #32
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77548661
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waarom vind je dat makkelijker? Juist in Europa reizen heel veel mensen alleen voor zaken en kun je dus in elke stad wel makkelijk accomodatie regelen en aanspraak in een Ierse pub vinden. En als de economie in de VS en Japan weer wat beter gaat, vind je hier ook weer veel buitenlandse backpackers en interrailers.
In de backpackers landen (Mexico, Thailand, Vietnam, Laos, Australië) kom je naar mijn idee alleen maar dezelfde soort mensen bij dezelfde soort hostels tegen, omdat velen gewoon hun reisgids blijven volgen bij gebrek aan keuze en creativiteit.
Het geldt dan ook voor backpackers, die vallen in Europa toch enigszins buiten de doelgroep (want die bestaat hier idd uit zakenreizigers en uit families en groepen). En daarom ben je buiten de toeristen steden vaak alleen. En binnen de steden tussen de niet-Europese backpackers. Het is gewoon niet makkelijk om te zeggen "laten we een boot nemen en in een hutje op een eiland gaan zitten". Dat is het domein van de pakketreizen.

Ik zeg niet dat het leuker is buiten Europa, het is alleen vanzelfsprekender en daarom makkelijker.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:33:52 #33
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77548795
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:54 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In Europa is het precies omgekeerd. Hostels hebben wel vaste prijzen, maar hotels hebben een rack-rate / walk-in rate dat meestal vier tot zes keer zo hoog ligt als wanneer je het even tevoren via booking.com, expedia of agoda hebt geboekt.
Dat bedoel ik dus. Backpacken in Europa vergt planning. En dan noem ik het liever gewoon vakantie
pi_77692198
Genoeg van soort back-packers, al zijn het eerder city-hoppers, uit Latijns Amerika
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77768520
Deze zomer wil ik op vakantie, maar mijn relatie is net uit en alle vrienden gaan met hun vriend/vriendin
Als arme studente heb k me te houden aan de wet-van-weinig-geld, maar ik wil persee weg.

Het punt is dat ik ab-so-luut geen backpacker ben en gewoon een vaste acco zoek in een gezellig vrouwriendelijke warm land.
Ergens waar je lekker kunt eten, strandhangen, wandelen, fietsen/scootertje, bezichtigen, beetje cultuur en natuur enzo

Wie is ook alleen gegaan zonder veel geld en NIET als backpacker?... of wie gaat er mee?
pi_77771921
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:36 schreef razinski het volgende:
Deze zomer wil ik op vakantie, maar mijn relatie is net uit en alle vrienden gaan met hun vriend/vriendin
Als arme studente heb k me te houden aan de wet-van-weinig-geld, maar ik wil persee weg.

Het punt is dat ik ab-so-luut geen backpacker ben en gewoon een vaste acco zoek in een gezellig vrouwriendelijke warm land.
Ergens waar je lekker kunt eten, strandhangen, wandelen, fietsen/scootertje, bezichtigen, beetje cultuur en natuur enzo

Wie is ook alleen gegaan zonder veel geld en NIET als backpacker?... of wie gaat er mee?
Als het goedkoop moet, zou ik niet in de zomer gaan, maar in voor- of najaar. In de zomer lekker van het weer en de (gratis) evenmenten en Muziekfestival in Nederland en omstreken genieten en dan in september of oktober naar Malta, Cyprus, Canarisch Eilanden of een dergelijk land.
Alternatieve goedkope zonvakantiebestemmingen in je eentje zijn bijvoorbeeld Gdansk-Sopot in Polen, Constanta-Mamaia- Eforie in Roemenië of Jurmala in Letland.
pi_77780898
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:36 schreef razinski het volgende:
Deze zomer wil ik op vakantie, maar mijn relatie is net uit en alle vrienden gaan met hun vriend/vriendin
Als arme studente heb k me te houden aan de wet-van-weinig-geld, maar ik wil persee weg.

Het punt is dat ik ab-so-luut geen backpacker ben en gewoon een vaste acco zoek in een gezellig vrouwriendelijke warm land.
Ergens waar je lekker kunt eten, strandhangen, wandelen, fietsen/scootertje, bezichtigen, beetje cultuur en natuur enzo

Wie is ook alleen gegaan zonder veel geld en NIET als backpacker?... of wie gaat er mee?
Klinkt als een last minute voor 6-8 dagen naar Cyprus, Malta of Corsica
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:11:58 #38
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_78394345
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:36 schreef razinski het volgende:
Deze zomer wil ik op vakantie, maar mijn relatie is net uit en alle vrienden gaan met hun vriend/vriendin
Als arme studente heb k me te houden aan de wet-van-weinig-geld, maar ik wil persee weg.

Het punt is dat ik ab-so-luut geen backpacker ben en gewoon een vaste acco zoek in een gezellig vrouwriendelijke warm land.
Ergens waar je lekker kunt eten, strandhangen, wandelen, fietsen/scootertje, bezichtigen, beetje cultuur en natuur enzo

Wie is ook alleen gegaan zonder veel geld en NIET als backpacker?... of wie gaat er mee?
Ik zal dit jaar naw ook alleen ergens naar toe gaan voor 't eerst. Ben totaal geen backpacker, dus zoek wel zon, strand, uitgaan in relatief luxe vorm op. Geld is dan weer niet echt een probleem, de locatie wel.

Spaanse badplaatsen --> mwah, wat moet een 29 jarige met dronken 17 jarigen? Na 2 nachten heb je daat ook wel gezien. Idem voor populaire Griekse steden.

Zit zelf dan meer aan Oost europa te denken (mooie meiden! ), maar welk land? Mijn duikbrevet halen lijkt me ook wel wat, maar dat doe ik wel en Egypte ofzo, en dat lijkt me leuker samen met iemand te doen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_78394628
Oekraine is misschien iets? Leuke steden, strand, en genoeg mooie meiden (van wat ik mannen daarover hoor zeggen).
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:23:45 #40
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_78394792
Odessa hoorde ik al ja. Scheen laatst op BNN iets over te zijn geweest.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_78395356
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:11 schreef Mr.J het volgende:
Zit zelf dan meer aan Oost europa te denken (mooie meiden! ), maar welk land? Mijn duikbrevet halen lijkt me ook wel wat, maar dat doe ik wel en Egypte ofzo, en dat lijkt me leuker samen met iemand te doen.
Zoek eens op TriCity (Sopot, Gdynia, Gdansk) in Polen, Jurmala in Letland of Mamaia in Roemenië

Jurmala is vooral groot breed strand nabij een interessante stad (Riga), goed te bereiken, veel luxe met een beetje budgetaccommodatie en alleen niet aan te raden in de Russische vakantieperiodes.

Mamaia is een groot kustgebied aan de Zwarte Zee waar vooral Roemenen vakantie vieren. Er is maar één stad in de omgeving (Constanta), er is veel (budget)accommodatie en vooral een goede sfeer, allerlei clubs en genoeg te doen overdag. Je kan er ook nog een paar dagen Boekarest (een grote stad die enorme veranderingen ondergaat) aan vastknopen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:42:21 #42
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_78395580
Klinkt interessant, thanks.

Ik lees ook net over Sunny Beach in Bulgarije. Naw een Lloret kloon aan de Zwarte zee kust?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_78395688
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:42 schreef Mr.J het volgende:
Klinkt interessant, thanks.

Ik lees ook net over Sunny Beach in Bulgarije. Naw een Lloret kloon aan de Zwarte zee kust?
Yep, Varna en Burgas zijn al jaren geleden ontdekt, eerst door de Zweden, toen de Britten en nu ook de Nederlanders.
pi_78397343
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:37 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zoek eens op TriCity (Sopot, Gdynia, Gdansk) in Polen, Jurmala in Letland of Mamaia in Roemenië

Jurmala is vooral groot breed strand nabij een interessante stad (Riga), goed te bereiken, veel luxe met een beetje budgetaccommodatie en alleen niet aan te raden in de Russische vakantieperiodes.

Mamaia is een groot kustgebied aan de Zwarte Zee waar vooral Roemenen vakantie vieren. Er is maar één stad in de omgeving (Constanta), er is veel (budget)accommodatie en vooral een goede sfeer, allerlei clubs en genoeg te doen overdag. Je kan er ook nog een paar dagen Boekarest (een grote stad die enorme veranderingen ondergaat) aan vastknopen.
Riga ga ik volgende maand heen, ben ik wel benieuwd naar. Bulgarije ofzo wil ik nog wel eens heen, maar is dat handig om heen te gaan in je eentje met de auto, als 'westerling'?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_78403915
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:42 schreef Mr.J het volgende:
Klinkt interessant, thanks.

Ik lees ook net over Sunny Beach in Bulgarije. Naw een Lloret kloon aan de Zwarte zee kust?
Denk het wel. De enige mensen die ik ken die er heen gaan zijn jonkies die net hun Middelbare-school diploma hebben en voor het eerst alleen op vakantie gaan.
pi_78406684
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:23 schreef Mikkie het volgende:
Riga ga ik volgende maand heen, ben ik wel benieuwd naar. Bulgarije ofzo wil ik nog wel eens heen, maar is dat handig om heen te gaan in je eentje met de auto, als 'westerling'?
Waarom niet? Roemenië was echt geen probleem. Als je geen hele bijzondere auto hebt en niet op vreemde plekken gaat overnachten, is dat geen probleem. Daar een auto huren is natuurlijk net zo makkelijk en minder opvallend.
pi_78407042
Ik vind Azië heerlijk om alleen te reizen, niet backpacken maar van hotel naar hotel. Soms boek ik ze in Nederland en anders zie ik ter plaatse wel. Het komt altijd wel goed.

De laatste twee jaar ben ik alleen door Indonesié, Thailand en India getrokken, doordat je alleen op pad bent reis je sneller door je eigen tempo te bepalen ook wordt je regelmatig bij mensen thuis uitgenodigd.... dat zie ik niet echt gebeuren met een groepsreis.
pi_79114285
*schopje*

Ik (single) wil dit jaar een verre reis maken naar bij voorbeeld Vietnam of Indonesië. Ik ben al een aantal keer alleen op een stedentrip geweest in Europa en de USA heb ik ook al gezien, maar dit is toch andere kost en daarom wil ik georganiseerd gaan. Wat zijn goede reisorganisaties? En is het aan te raden een singlesreis te boeken of kun je in je eentje ook lol hebben op een 'reguliere' groepsreis?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 14 maart 2010 @ 02:53:54 #49
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_79117777
Ik ben wel vaker alleen op vakantie gegaan, maar tegenwoordig doe ik het liever dan vroeger. Maar niet te lang. Vorig jaar ben ik nog even een weekje naar Terschelling geweest... net voor de vakantie periode aan.
Niet echt ver dus, maar het was heerlijk. Met niemand rekening houden, gewoon doen wat ik wilde doen en wanneer ik het wilde doen.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_79118034
quote:
Op zondag 14 maart 2010 02:53 schreef Paginabeheerder het volgende:
Ik ben wel vaker alleen op vakantie gegaan, maar tegenwoordig doe ik het liever dan vroeger. Maar niet te lang. Vorig jaar ben ik nog even een weekje naar Terschelling geweest... net voor de vakantie periode aan.
Niet echt ver dus, maar het was heerlijk. Met niemand rekening houden, gewoon doen wat ik wilde doen en wanneer ik het wilde doen.
Wat deed je zoal?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 14 maart 2010 @ 06:38:39 #51
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_79118374
quote:
Op zondag 14 maart 2010 03:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat deed je zoal?
In dit geval was het een "trip down to memorylane", ik was van '89 tot '96 een keer of tien in Terschelling geweest... en altijd met veel plezier. Daarna nooit meer, hoewel ik me elke zomer wel voornam er weer eens heen te gaan. Heel impulsief pakte ik mijn tent etc de nacht ervoor in, en ging erheen.

Dus ja wat deed ik zoal? Vooral kijken wat er veranderd was, en plekjes uit mijn herinnering opzoeken.

Maar wat je onderwerp gerelateerd bedoeld... met fiets en fototoestel er op uit, foto's maken... hier alle tijd voor nemen. Gewoon genieten van het eiland, soms gewoon een half uur naar de bosrand kijken, of naar de heide en de duinen... het uitzicht. Gewoon genieten van het kleine geluk, en hier alle tijd voor hebben...juist omdat ik zonder mijn vriendin was. Genieten van de lieflijke huisjes, de natuur... een verwilderde rozentuin bij een oud maar goed onderhouden huisje. Maar als tip voor mensen die alleen op vakantie gaan, zou ik toch willen meegeven; zoek naar mooie foto's om te nemen. Je hebt er alle tijd voor. Je kan gerust een half uur wachten op zo'n moment. Je hoeft nergens heen, je hoeft met niemand mee.

En minstens zo belangrijk, probeer contact te maken met de lokale bevolking... Ik heb er een geweldige avond gehad in een bar waar de lokale bevolking samen dronk. Toon interesse, en voor je het weet vertellen ze je alles over de plaats, wat in geen enkele toeristische gids staat.

En natuurlijk... bezoek musea die over de geschiedenis van dit gebied speciaal gaan. Vraag ook bij de lokale VVV om allerlei informatie, en niet alleen over wat iedereen al weet...Als je bijvoorbeeld in Parijs zou zijn, dan wil je ook niet alles over de Eifeltoren weten, maar wil je het echt Parijs leren kennen. Een echte reis maak je pas als je ook achter de toeristische faįade kijkt.

Maar mijn belangrijkste tips zijn; neem je tijd, meet the locals, wordt een met de vakantielocatie en heb tijd en oog voor de foto momenten. En natuurlijk; sta open voor de cultuur. Bij mij was het in dit verhaal Terschelling, maar dit geldt overal. In Turkije kwam ik bijvoorbeeld terecht in een tentje dat amper door toeristen werd bezocht, en een geweldige avond had met voornamelijk Turken en een Turkse live band. Tussen het publiek van ongeveer 200 man, was ik een van de stuk of 8 toeristen, die hier was beland.
En het was fantastisch... maar daarover hebben de toeristische gidsen geen artikelen. En gelukkig maar, want de gemiddelde toerist leert niet het land kennen, maar alleen de faįade.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_79118483
Nog nooit alleen op reis geweest, maar daar gaat verandering in komen.
pi_79141282
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 23:56 schreef Cat22 het volgende:
*schopje*

Ik (single) wil dit jaar een verre reis maken naar bij voorbeeld Vietnam of Indonesië. Ik ben al een aantal keer alleen op een stedentrip geweest in Europa en de USA heb ik ook al gezien, maar dit is toch andere kost en daarom wil ik georganiseerd gaan. Wat zijn goede reisorganisaties? En is het aan te raden een singlesreis te boeken of kun je in je eentje ook lol hebben op een 'reguliere' groepsreis?
Over groepsreizen weet ik niks dus daar kan ik je niks over vertellen (sorry) en over Indonesie ook niet (maar daar komt over 2 maanden verandering in ) maar kan je wel vertellen dat Vietnam juist uitermate goed te doen is in je eentje. Het is daar namelijk mogelijk om ter plekke alles voor je te laten plannen.

Misschien vind je het leuker om op die manier een tussenweg te zoeken tussen georganiseerde groepsreis en helemaal in je uppie: gewoon ter plekke toertjes boeken en je trein-/busticket naar de volgende bestemming boeken. Dit kan in praktisch elk hostel of guesthouse en ook zijn er overal talloze reisbureautjes die je hiermee helpen.

Ik noem dit als tip omdat je ten eerste zo goedkoper uit zal zijn dan met een groepsreis, en omdat het mij persoonlijker toch leuker lijkt om niet zo aan een groep of schema gebonden te zijn. Op deze manier kan je lekker doen wat je zelf wilt en hoe en wanneer je dat wilt, maar kan je wel een hoop geregel uit handen geven. Mensen ontmoet je toch wel in je hostel danwel in voorgenoemde toertjes (bijvoorbeeld naar de Cui Chi Tunnels, Ha Long Bay, My Son, om maar wat te noemen. De mogelijkheden zijn eindeloos).
pi_79148310
Even meelezen Ben zelf van plan om een aantal maanden alleen door Australië te gaan reizen.
pi_80603832
Ik had me zo voorgenomen om alleen naar Cuba te gaan, maar nu begin ik toch 'n beetje terug te krabbelen
pi_84855046
Ik wil deze zomer nog graag op vakantie. Het probleem is dat ik dan in mijn eentje ga.
Ik zou graag een (rond)reis in Europa willen maken waar alleen andere alleenreizenden meegaan. Het liefst iets in mijn leeftijdscategorie, ik ben 26 en zit dus niet te wachten op groepen met veertigers.

Zijn er nog leuke groeps/rondreizen gericht op jongeren?
pi_84855200
hmmm... bij actieve vakanties maak je wel meer kans op jongeren (klimmen, kayakken etc) . Ook kan je bij een shoestring/Djoser vaak nog wel vragen wat de groepssamenstelling tot nu toe is bij een bepaalde vertrekdatum. Dan moet je even telefonisch contact opnemen, Heeft mn zusje ook eens gedaan, toen heeft ze zelfs daar de bestemming op gebaseerd. ben alleen kwijt welke organisatie dat ook al weer was...
pi_84855211
wat hoop je te bereiken met zo'n groepsreis. ga alleen op reis en leer lokale mensen kennen.

wie wilt er nou 2 weken opgescheept zitten met een stel die je wellicht niet mag
pi_84855329
Kilroy Travels heeft groepsreizen speciaal gericht op jongeren.

http://travels.kilroyworld.nl/
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_84858677
Ik ben niet zo van het hiken en extreme sporten, wel van steden bezoeken en af en toe de natuur opzoeken.

Kilroy heeft wel leuke reizen, maar is best prijzig als je bedenkt dat de prijzen exclusief vlucht zijn.

Heeft hier iemand ervaring met dergelijke groepsreizen?
pi_84889399
ik ben deze week teruggekomen van een 10-daagse reis naar Zweden. Was met Labyrinth. Toevallig hadden wij een klein clubje en had iedereen alleen geboekt, de groep na ons bestond uit 21p en waren voornamelijk stelletjes. Je moet het dus maar net treffen. Het betrof wel een doe-vakantie, met kano-en, wandelen, mountainbiken, paardrijden. steden hebben we niet bezocht, omdat je een beetje in de middle-of-nowhere zit daar. ze hebben meerdere bestemmingen met verschillende programma's, check de site van hen maar. je kan labyrinth ook bellen en vragen of ze wat kunnen zeggen over de groepssamenstelling voor de week waar jij interesse in hebt.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:27:45 #62
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_84930618
Een vriend van mij is een keer meegeweest met Mambo Reizen.

Mambo is de specialist op het gebied van actieve & avontuurlijke vakanties voor sportieve reizigers tussen 17 en 39 jaar.

Je kunt kiezen uit de meest uiteenlopende groepsreizen; rondreizen in Europa, verre reizen, jongerenreizen, actieve vakanties, actieve strandvakanties, single reizen, wintersport, surfvakanties en zeilvakanties.

Op de mooiste bestemmingen ontmoeten leeftijdsgenoten elkaar! Waar je ook voor kiest, je kunt altijd rekenen op een gezonde portie adrenaline, spanning en ontspanning, avontuur en een hoop gezelligheid!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:50:20 #63
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_84992885
Ik ben Zodiax, en ik ben Single.

*dramatische stilte*

Normaal ga ik op vakantie met wat vrienden die ook single zijn of als iemand een vriendin heeft gaat die ook weleens mee, helaas door mijn werk kon ik niet op vakantie gaan.
Nou ja dacht ik, dan maar dit jaar een paar weekjes thuis rondhangen, ook prima.

Maar ik krijg nu wel echt de neiging om toch nog op vakantie te gaan, alleen wil ik niet alleen gaan.
Daarom heb ik eens rondgekeken voor singlesreizen, groepen singles die samen op vakantie gaan maar het viel me eigenlijk tegen wat er werdt aangeboden.

Een paar kleine reisorganisaties die dat doen en dan voornamelijk rondreizen.
Daar heb ik dus geen zin in, ik wil gewoon op vakantie naar 1 plek en daar 2 weken lang doen wat ik wil doen.
Daardoor is de keuzemogelijkheden nog veel kleiner geworden.

Heeft iemand ervaring met singlevakanties? Of aanraders?
Ik zat te denken aan 2 weken Tosso del mar in spanje, probleem is dat het het naseizoen wordt en de reisorganisatie gaat pas als er minimaal 5 personen meegaan.
Ik heb dus geen zin om maar met 4 anderen op pad te gaan, liever minimaal 10 zodat je wat meer keuze heb met wie het klikt en wie niet.

En nee ik ben niet op zoek naar een vriendin, ik wil gewoon lekker 2 weekjes weg.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:54:36 #64
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84993037
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:50 schreef ZodiaX het volgende:
Ik ben Zodiax, en ik ben Single.

*dramatische stilte*

Normaal ga ik op vakantie met wat vrienden die ook single zijn of als iemand een vriendin heeft gaat die ook weleens mee, helaas door mijn werk kon ik niet op vakantie gaan.
Nou ja dacht ik, dan maar dit jaar een paar weekjes thuis rondhangen, ook prima.

Maar ik krijg nu wel echt de neiging om toch nog op vakantie te gaan, alleen wil ik niet alleen gaan.
Daarom heb ik eens rondgekeken voor singlesreizen, groepen singles die samen op vakantie gaan maar het viel me eigenlijk tegen wat er werdt aangeboden.

Een paar kleine reisorganisaties die dat doen en dan voornamelijk rondreizen.
Daar heb ik dus geen zin in, ik wil gewoon op vakantie naar 1 plek en daar 2 weken lang doen wat ik wil doen.
Daardoor is de keuzemogelijkheden nog veel kleiner geworden.

Heeft iemand ervaring met singlevakanties? Of aanraders?
Ik zat te denken aan 2 weken Tosso del mar in spanje, probleem is dat het het naseizoen wordt en de reisorganisatie gaat pas als er minimaal 5 personen meegaan.
Ik heb dus geen zin om maar met 4 anderen op pad te gaan, liever minimaal 10 zodat je wat meer keuze heb met wie het klikt en wie niet.

En nee ik ben niet op zoek naar een vriendin, ik wil gewoon lekker 2 weekjes weg.
Ooit meegegaan meet Bradly, zeilweek met allemaal singles. Was best oke en heb er leuke contacten aan overgehouden. Je komt aan als individu, maar gaat weer weg als "groep". Dat was wel heel apart.
pi_84993098
boek zelf een reis, en NIET via een reisorganisatie en plan zelf de trips die je in de omgeving wil maken..
ga b.v. naar rome, doet daar een city trip, ga naar andere grote stad, doe daar uitgebreide citytrip en kom weer terug?
pi_84993171
Hier staan ook nog een aantal tips: In je eentje op vakantie - groeps-jongerenreizen
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:59:27 #67
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_84993218
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:56 schreef mschol het volgende:
boek zelf een reis, en NIET via een reisorganisatie en plan zelf de trips die je in de omgeving wil maken..
ga b.v. naar rome, doet daar een city trip, ga naar andere grote stad, doe daar uitgebreide citytrip en kom weer terug?
Als single maak je moeilijk contact, andere vakantiegangers zijn samen met vriend(in), met kinderen, met hun eigen groepje.
En ik heb geen zin om de hele tijd alleen te zitten, daarom wil ik juist met een groep singles mee.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  zondag 8 augustus 2010 @ 00:02:38 #68
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_84993343
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:58 schreef Piles het volgende:
Hier staan ook nog een aantal tips: In je eentje op vakantie - groeps-jongerenreizen
Daar staat nog aardig wat goede informatie en links in, bedankt!
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  dinsdag 26 april 2011 @ 16:51:44 #69
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_95999980
Hoi allemaal!

Door een samenloop van omstandigheden (vooral dat de persoon waar ik mee op vakantie zou gaan deze zomer heeft afgezegd) heb ik nog geen plannen voor deze zomervakantie en waarschijnlijk is er ook niemand die mee gaat.

Heeft iemand nog een leuk idee voor een solo vakantie? Ik ben in voor de gekste dingen dus alle voorstellen zijn welkom :)

Ben je zelf wel eens alleen op vakantie gegaan en wat waren de ervaringen?
Domo Arigato!
pi_96000065
Hiken in Wales/Ierland/Schotland, doet het altijd wel goed. Je moet er wel van houden om lange afstanden te lopen trouwens, anders kan je dat vergeten, ook relatief goedkoop!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')