abonnement Unibet Coolblue
pi_77379289


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_77379322
Laatste topic: Welke film heb jij vandaag/pas gezien CLII?

Laatste post van mij:

http://www.imdb.com/title/tt0808399/

Wat een ongelooflijk fijne film is dit zeg! Prachtige dames en sowieso een fantastische cast, erg leuke en gevarieerde verhaallijnen, een prachtige sfeer..Echt genieten gewoon. In navolging van Paris, Je T'Aime een mozaïekwerk van verschillende gerenommeerde regisseurs met als rode draad New York. Elf segmenten die elk de liefde en het drama centraal stellen. Ik ben sowieso echt een New York-fan, maar ook voor anderen is dit gewoon echt een aanrader! IMDB een 7.4, voor mij een 8.5. Nu Paris Je T'Aime maar eens binnenhalen. Er schijnt ook een Shanghai versie te komen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:49:43 #3
286222 Scantoza
Uibeltje Snuibeltje
pi_77379572

http://www.imdb.com/title/tt0240772/

IMDB geeft een 7,6. Ik geef zelf alle Oceans films een 9. Vind ze gewoon te vet. Het genre "Heist" vindt ik sowieso mooi aan een film, maar deze films zitten gewoon ook vol humor, precies naar mijn smaak!

Morgen Oceans12 en Oceans13. Overigens allemaal al eens eerder gezien, maar blijf ze mooi vinden
What if what you see isn't the truth, and only color-blind people see what's really there?
pi_77379830
Volver. Maar moet hem nog afkijken.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_77381060
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:18 schreef Gillingham het volgende:

[..]

The Sting, met hetzelfde duo en van dezelfde regisseur, is nog leuker.
Had ik idd al gevonden vlak nadat ik de butch en sundace googlede en al meteen gedownload De chemie tussen Paul Newman en Robert Redford is echt een feest om naar te kijken
pi_77382373
Moon
Astronaut Sam Bell has a quintessentially personal encounter toward the end of his three-year stint on the Moon, where he, working alongside his computer, GERTY, sends back to Earth parcels of a resource that has helped diminish our planet's power problems.

Mooie film wel met wederom een prachtige soundtrack van Clint Mansell.
Ondanks dat Sam Rockwell het enige personage in deze film neerzet, doet hij dat ijzersterk.

IMDb: 8,0
Mijn cijfer: 8,0
pi_77382798
Drag Me To Hell 2009
Heerlijke en verfrissende film. Ook het verhaal wordt merkwaardig goed opgebouwd waardoor de film van in het begin boeit. Ook het acteerwerk zat meer dan goed.
7.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:48:24 #8
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_77412362
Edge of Darkness


Drama / Thriller
117 minuten

geregisseerd door Martin Campbell
met Mel Gibson, Ray Winstone en Danny Huston



Ik vond deze film een genot om te bekijken. Heerlijke brute actie, een leuk verhaal en Mel Gibson acteert natuurlijk ook geweldig. Verder geen super bijzondere film, gewoon een toffe actie thriller die als je van dit genre houdt zeker in de bioscoop bekeken moet worden!
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:01:33 #9
286222 Scantoza
Uibeltje Snuibeltje
pi_77412932

http://www.imdb.com/title/tt1197624/

Krijgt van mij ook een hoog cijfer, 8! Mooiste film die ik tot nog toe in 2010 heb mogen kijken.

What if what you see isn't the truth, and only color-blind people see what's really there?
pi_77415856
Gunfight at the O.K Corral 1957

Wyatt Earp besluit om na zijn pensioen naar Tombstone te gaan om zijn broers op te zoeken, Doc Holliday volgt hem. Als Earp in Tombstone aankomt blijken zijn broers in de clinch te liggen met de Clantons, een confrontatie lijkt onvermijdelijk.
Western met Burt Lancaster en Kirk Douglas in de hoofdrol, af en toe wat saai en hij duurt eigenlijk wat te lang waardoor het verhaal wat verslapt maar de shootdown op het einde maakt een hoop goed.
6/10


[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 29-01-2010 18:21:49 ]
pi_77417154
The Fantastic Mr. Fox
Erg grappige stop-motion film van Wes Anderson. De film is gemaakt met poppen maar was mijn inziens niet helemaal een kinderfilm. Niet omdat het ongeschikt was, maar meer omdat ze de helft van de dialogen niet begrijpen.. Daar zit dan ook meteen de kracht van de film, die met een redelijk simpel plot en goede dialogen puur vermaak is. Ik blijf persoonlijk wel meer fan van de Anderson films met echte acteurs, maar het is wel een aanrader voor de liefhebbers. Het is overigens naar een boek van Roald Dahl, en ik dacht die allemaal gelezen te hebben vroeger, maar het kwam me nergens bekend voor.

Where facts are few, experts are many.
pi_77422555
Sunset Blvd (Billy Wilder, 1950)
De eerste keer dat ik deze klassieker zie en na Some Like it Hot voor mij pas de tweede film van Billy Wilder. De openingscene weet je direct helemaal in de film te zuigen. Er valt eigenlijk weinig aan te merken op deze film die een beeld geeft van de beginjaren van de filmindustrie, een heerlijk sfeertje, goed acteerwerk en boeiende personages. De film eindigt zoals hij begint, met een sterke scene. Zeer binnenkort ook Double Indemnity maar eens kijken en andere titels uit de film-noir box die nog in de kast staat. 8.3
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:04:22 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_77424804
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Onbenullig Will Ferrell-vehikel die alleen maar om Will Ferrell en de vervelende Christine Applegate draait. De bijrollen hangen dr maar bij, terwijl uit die van Steve Carrell veel meer gehaald kon worden. De enige keer dat ik lachte, was om een idiote actie van hem. Verder is dit gewoonweg vervelend. Doorspoelen en doortrekken zeg ik maar! Cijfer: 4,5

Alice
De ingrediënten van deze film: high society, wanstaltige mode uit het jaar 1990, een aardig fantasietruukje van een Aziaat, die Engels op zijn Aziatisch praat en verder mislukte relaties. Paar leuke momentjes, over het algemeen zwak. Vooruit, de muziek was een pluspunt, maar deze film voegt weinig toe aan Allens oeuvre. Cijfer: 6

(500) Days of Summer
Hele fijne glimlachbetoverende film is dit. Een rijkgevulde soundtrack, levensechte boeiende karakters en een tof stijltje van regisseur Marc Webb. (500) Days of Summers pingpongt in de tijd met allerlei scenes die de al dan niet problematische relatie behandelt tussen JG Levitt en een van mijn favoriete actrices: Zooey Deschanel .
Op een raar musical-achtig intermezzo na is er hier niks aan te merken. Liefhebbers van een Garden State kan ik deze film wel aanraden. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_77424958
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:04 schreef banaantjeEE het volgende:
Drag Me To Hell 2009
Heerlijke en verfrissende film. Ook het verhaal wordt merkwaardig goed opgebouwd waardoor de film van in het begin boeit. Ook het acteerwerk zat meer dan goed.
7.5
Vonden Shifto en ik een vreselijk slechte film. Een 2,5 waard voor de actrice, maar verder...
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_77425020
Triangle



Mysterie film, eindelijk weer eens een leuke! Van begin tot eind boeiend vond ik. Leuk om het einde ook te zien.
Niet echt heel bekend volgens mij maar mocht je niks te doen hebben dit weekend, kijken maar.

Mijn cijfer: 8,5
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:17:40 #16
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_77428636
East of Eden (1955)

Wie was het hier ook alweer die ons deze film aanraadde? Wat een fantastische film met een briljante James Dean, die inderdaad de hoofdpersoon Cal niet speelt maar gewoon is. De films van Elia Kazan hebben altijd hun melodramatische aspecten, en dat is hier niet anders en het is een ontroerende film. Kan 'm iedereen aanraden!

Zelf : 9/10
Imdb: 8,1/10

Overal verstand van.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:09:13 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_77437185

Whip It
Onverwacht leuke film van Drew Berrymore met Ellen Page in de hoofdrol.
Page doet waar ze goed in is: ze speelt een onbegrepen misfit in een stinkgat ergens in Texas. Tussen de rednecks ontdekt ze haar ware passie; de "Roller Derby League".
En er is natuurlijk een love interest.
IMDB: 7,13/10
Beoordeling: 7,5/10


Zombieland
Een film die eigenlijk geheel langs mij heengegaan is toen hij in de bios verscheen, maar dat hadden volgens mij meer Fokkers.
Wat een fijne film is dit zeg!
Pak alle zombie-clichés die je kan verzinnen, gooi Woody Harrelson en Jesse Eisenberg erbij en het werkt.
Eisenberg z'n rol leek wel bijzonder veel op z'n rol in Adventureland.
IMDB: 7,9/10
Beoordeling: 7,5/10


2012
Het bekende stramien van Emmerich: Mooie plaatjes en een totaal gebrek aan zowel geloofwaardige karakters als een interessant/geloofwaardig script.
Indrukwekkende special effects worden afgewisseld met tenenkrommend slechte emo-scène's.
Ik sluit me aan bij deze quote uit Rolling Stone:
"Beware 2012, which works the dubious miracle of almost matching "Transformers 2" for sheer, cynical, mind-numbing, time-wasting, money-draining, soul-sucking stupidity."
En zo is het maar net.
IMDB: 6,1/10
Beoordeling: 5/10

[ Bericht 11% gewijzigd door Kleffe_Dop op 30-01-2010 09:47:19 ]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:25:26 #18
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_77437677
Met "The Other Man" bezig...maar ik zou hem haast uitzetten, zo slecht...
pi_77444720
The Unit: seizoen 4
Toch wel één van de beter seizoenen.
Weet iemand soms of er een 5e in de pijplijn zit?

9

Case 39 2009
Emily Jenkins is een sociaal werkster voor families met problemen. Ze heeft allerhande soorten van ellende wel gezien, maar haar ontmoeting met de 10-jarige Lilith is wel erg bijzonder. Het meisje wordt mishandeld door haar ouders en Emily is bang dat ze haar zullen vermoorden. Emily probeert van alles om het meisje uit huis te plaatsen en neemt haar ondertussen zelf in huis, maar na verloop van tijd ontdekt Emily dat de zaak iets gecompliceerder ligt en Lilith misschien niet zo onschuldig is als ze lijkt.
Wat een topfilm, spannend van het begin tot het einde. Alleen raar dat dat meisje Lily telkens met de GSM van die vrouw belde, en dat die vrouw pas dagen later merkte dat ze haar GSM kwijt was.
Mijn persoonlijke mening: ik vond hem beter dan Orphan
9
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:16:41 #20
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_77445017
quote:
Pak alle zombie-clichés die je kan verzinnen, gooi Woody Harrelson en Jesse Eisenberg erbij en het werkt.
Ik vond het mooie aan Zombieland juist dat ze die clichés hebben weten te vermijden of juist heel anders benaderden.
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_77449905
Pontpool



Grant werkt bij een radiostation, dat uitzendt vanuit de kelder van de kerk in het kleine stadje Pontypool. Wat voor Grant begint als een saaie werkdag veranderd in een ware nachtmerrie als Grant en zijn collega's vast komen te zitten. Ze komen erachter dat er een dodelijk virus heerst.

IMDB: 7.0

pi_77461292
No Reservations
The life of a top chef changes when she becomes the guardian of her young niece.

Wel een leuk maar voorspelbaar filmpje. Wederom een fijne rol van Abigail Breslin.

IMDb: 6,3
Mijn cijfer: 6,8
pi_77471006
Double Indemnity (Billy Wilder, 1944)
Na Sunset Blvd. was ook Double Indemnity zeker geen tegenvaller, integendeel zelfs. Hier wederom een heerlijk sfeertje, sterk acteerwerk, prachtig schaduwspel en scherpe dialogen. Normaal ben ik nooit zo'n fan van voice-overs, maar bij de films van Wilder passen ze perfect in het geheel, sterker nog het heeft echt een meerwaarde. Volgende op het te kijken lijstje: The Apartment. 8.0

Transsiberian (Brad Anderson, 2008)
Helaas een behoorlijk standaard thriller van Brad Anderson (The Machinist). Op het eerste deel van de film valt weinig op te merken, de (spannings)opbouw is goed en de personages krijgen een goede introductie. Tegen het einde wordt het allemaal wat een stuk minder. Het acteerwerk en de mooie besneeuwde Russische landschappen zorgen ervoor dat de film nog goed te kijken is, het is dan ook voornamelijk het script dat roet in het eten gooit. 6.8
  zondag 31 januari 2010 @ 10:25:04 #24
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77471126
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zombieland
Een film die eigenlijk geheel langs mij heengegaan is toen hij in de bios verscheen, maar dat hadden volgens mij meer Fokkers.
Hij is niet in de bios verschenen, dus ik gok dat hij daar langs iedereen is heengegaan .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_77473094
MR73 2008

Franse film over een aan alcohol verslaafde rechercheur die een reeks moorden probeert op te lossen en ondertussen door zijn verslaving in de problemen raakt.
Dit is echt de naargeestigste en depressiefste film die ik ooit heb gezien, alles en iedereen is corrupt of heeft wat anders op zijn geweten en de hele film kan er geen lachje af bij de acteurs.
Het verhaal stelt weinig voor, de film moet het vooral hebben van mooi camerawerk en kleurgebruik, veel sfeer weinig inhoud. 6/10


[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 31-01-2010 12:20:43 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')