abonnement Unibet Coolblue
pi_80074636
Hoe zit het nou met de handbagage? Ik lees dat je vloeistoffen in een doorzichtig tasje moet verpakken. Maar wat voor een nut heeft dat als het toch in je handbagage zit, dan maakt het toch geen verschil als het los zit?
Ik heb compacte deo en tandpasta mee, dat kan ik toch gewoon los in m'n tas doen?
pi_80074856
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:35 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit het nou met de handbagage? Ik lees dat je vloeistoffen in een doorzichtig tasje moet verpakken. Maar wat voor een nut heeft dat als het toch in je handbagage zit, dan maakt het toch geen verschil als het los zit?
Ik heb compacte deo en tandpasta mee, dat kan ik toch gewoon los in m'n tas doen?
Het idee is dat je een zakje neemt, welke doorzichtig moet zijn om snelle identificatie mogelijk te maken, met een max. inhoud van 1 liter, welke je mag volstoppen (vol = vol) met verschillende toiletartikelen die elk maar 100ml mogen kunnen bevatten. (dus een 200ml pot gel die voor de helft leeg is, mag niet). En dan 1 zak per passagier.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_80074939
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het idee is dat je een zakje neemt, welke doorzichtig moet zijn om snelle identificatie mogelijk te maken, met een max. inhoud van 1 liter, welke je mag volstoppen (vol = vol) met verschillende toiletartikelen die elk maar 100ml mogen kunnen bevatten. (dus een 200ml pot gel die voor de helft leeg is, mag niet). En dan 1 zak per passagier.
ha die vraag zat ik ook nog mee aangezien ik alleen maar handbagage mee mag nemen. thanks!
  donderdag 8 april 2010 @ 10:53:06 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_80075104
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:35 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit het nou met de handbagage? Ik lees dat je vloeistoffen in een doorzichtig tasje moet verpakken. Maar wat voor een nut heeft dat als het toch in je handbagage zit, dan maakt het toch geen verschil als het los zit?
Ik heb compacte deo en tandpasta mee, dat kan ik toch gewoon los in m'n tas doen?
Ligt er maar net aan waar je bent, in Nederland en zelfs in Amerika doen ze helemaal niet zo moeilijk erover (tenminste in mijn ervaring). In Zuid-Amerika echter zijn ze zo streng dat je tweemaal gecontroleerd wordt, en alles wat niet in een zakje zit mag je weggooien. Zelfs gekocht drinken op de luchthaven ná de controle kun je niet meenemen, omdat er bij de gate nógmaals gecontroleerd wordt.
pi_80075303
China.
Maar volgens mij is dit het enige vloeibare wat ik meeneem, die kan ik gewoon een klein boterhamzakje doen?
pi_80075305
Die ervaring heb ik Zuid Amerika (Buenos Aires) dan weer niet. Ik ben dar met een anderhalve lliter fles wat er door de controle gelopen en hoefde deze niet in te leveren en ik was niet de enige in de rij die met flessen water liep.

Op Schiphol is het maar net wie er staat. Soms letter ze er wel op, soms niet.

Ik gebruik meestal diepvrieszakken (ook met zo'n sluitstrip) van 1,5 liter. Over het grotere formaat is nog nooit moeilijk gedaan.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_80077035
Ok lekker simpel dus. Bedankt.
pi_80102883
Even een kort vraagje. Mijn vriendin en ik hebben een paspoort (vanwege een trip naar USA vorig jaar), maar ook allebei nog een identiteitskaart die nog geldig is. Komende maand gaan we naar Toscane. Volstaat onze identiteitskaart dan nog of 'overruled' het aangevraagde paspoort onze ID-kaarten en moeten we onze paspoorten kunnen tonen?
pi_80103227
Als je id kaart geldig is, niet als gestolen opgegeven staat, niet door de gemeente ingenomen had moeten zijn etc, dan is het ook een geldig reisdocument. En naar Italië is een paspoort geen noodzakelijk reisdocument.
pi_80103249
Gewoon op ID-kaart gaan Fargo! Zolang je ID geldig is, mag je hem gebruiken.
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 22:15:12 #236
45833 crew  Fogel
pi_80103265
Gewoon ID kaart meenemen, staan los van elkaar. Ik heb al jaren zowel een paspoort als een ID kaart en neem uitsluitend mijn paspoort mee als ik naar een land ga waar ik het ook echt nodig heb.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_80103416
Dank voor de snelle antwoorden!
pi_80147916
Wat zijn ze bij cheaptickets.nl een stelletje naaiers zeg. In de zomer wil ik naar Izmir dus kijk ik op de Turkish Airlines site naar tickets. Ik vind daar de perfecte boeking, begin juli retourtje direct naar Izmir voor 334 euro terwijl de prijs normaal gesproken rond de 500 euro ligt.

Helaas heb ik geen creditcard en heb ik via cheaptickets dezelfde vlucht vandaag geboekt voor een tientje meer via ideal. Een aantal uur na mijn boeking krijg ik een mailtje dat voor mijn reservering van de desbetreffende maatschappij geen e-ticket mogelijk is, dus bieden ze mij een alternatief aan waar ik alleen op achteruit ga:

Amsterdam -> Istanbul
Istanbul -> Izmir

+ bijbetaling van 300 euro.

Nee dankje, ik krijg mijn geld terug.

Mijn vraag is, waarom heeft cheaptickets vluchten op hun site staan die ze niet kunnen leveren? Ik neem toch maar een cc en koop gewoon op de Turkish Airlines site zelf.

De eerst en de laatste keer dat ik bij cheaptickets bestel. Vluchten die ze niet kunnen leveren/boeken moeten ze eruit filteren.
pi_80148388
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:27 schreef magnifor het volgende:
Wat zijn ze bij cheaptickets.nl een stelletje naaiers zeg. In de zomer wil ik naar Izmir dus kijk ik op de Turkish Airlines site naar tickets. Ik vind daar de perfecte boeking, begin juli retourtje direct naar Izmir voor 334 euro terwijl de prijs normaal gesproken rond de 500 euro ligt.

Helaas heb ik geen creditcard en heb ik via cheaptickets dezelfde vlucht vandaag geboekt voor een tientje meer via ideal. Een aantal uur na mijn boeking krijg ik een mailtje dat voor mijn reservering van de desbetreffende maatschappij geen e-ticket mogelijk is, dus bieden ze mij een alternatief aan waar ik alleen op achteruit ga:

Amsterdam -> Istanbul
Istanbul -> Izmir

+ bijbetaling van 300 euro.

Nee dankje, ik krijg mijn geld terug.

Mijn vraag is, waarom heeft cheaptickets vluchten op hun site staan die ze niet kunnen leveren? Ik neem toch maar een cc en koop gewoon op de Turkish Airlines site zelf.

De eerst en de laatste keer dat ik bij cheaptickets bestel. Vluchten die ze niet kunnen leveren/boeken moeten ze eruit filteren.
Sommige reserveringssystemen zijn in realtime en anderen met een vertraging. Het kan dan bijv. zijn dat iemand anders die goedkopere plekken al had ingepikt en dat jij zeg maar te laat was.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_80148621
Dat vind ik een kul reden, ik kijk op de hele dag op de site van Turkish Airlines en is gewoon beschikbaar. En ik keek net weer op cheaptickets en het staat er nog steeds.

Nee, ik vind het zwak van cheaptickets.
pi_80150546
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:52 schreef magnifor het volgende:
Dat vind ik een kul reden, ik kijk op de hele dag op de site van Turkish Airlines en is gewoon beschikbaar.
Maar het is mogelijk dat als je het daar zou boeken, dat je ook te horen krijgt dat het niet mogelijk is voor die prijs, vanwege dezelfde fout. Ik ben het wel met de eerste replier eens dat veel reserveringssystemen met een vertraging werken. 1 centrale database met de correcte gegevens zou handiger zijn, maar die kan nooit alle verzoeken voor reisgegevens alleen aan zodat er met proxy (buffer) servers moet worden gewerkt.

Je zou eventueel bij een fysiek reisbureau in een winkelstraat langs kunnen gaan met de exacte vluchtgegevens. Die kunnen het ticket rechtstreeks boeken als de prijs naar je wens is en je kunt het dan met PIN betalen.
pi_80150922
Ik ga er van uit dat als het op de eigen site staat van de maatschappij dat het dan beschikbaar is, ik zie de prijzen dagelijks (sterker nog, bijna elke uur) veranderen. Dus het lijkt mij best actueel.

Ik denk dat ik maar zo snel mogelijk een cc moet regelen. Toen ik cheaptickets opbelde zeiden ze niks over geen plekken vrij enz maar dat het niet mogelijk was voor die maatschappij etickets uit te brengen.

Maar een via via vlucht van dezelfde maatschappij lukt wel, tuurlijk...

Zoiezo ben ik voorstander om een ticket bij de maatschappij zelf te boeken ipv een reisbureau.

en dit kan geen fout zijn:


[ Bericht 9% gewijzigd door magnifor op 10-04-2010 03:27:23 ]
pi_80151323
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:48 schreef magnifor het volgende:
Ik ga er van uit dat als het op de eigen site staat van de maatschappij dat het dan beschikbaar is, ik zie de prijzen dagelijks (sterker nog, bijna elke uur) veranderen. Dus het lijkt mij best actueel.
Ik weet niet precies wat er gebeurt als je bij Cheaptickets boekt. Bij KLM is het zo dat je wanneer je boekt vanuit de Nederlandse markt er een andere beschikbaarheid kan zijn op een vlucht dan wanneer je boekt vanuit bijv. de Duitse markt.

Misschien dat cheaptickets (.nl?) beschikbaarheid geeft voor boeking vanuit de NLse markt en dat dit bij de site van Turkish Airlines anders in elkaar zit. Misschien dat de goedkope stoelen nog beschikbaar zijn voor de Turkse markt en niet voor de NLse bijvoorbeeld.
quote:
en dit kan geen fout zijn:
[ afbeelding ]
Dit soort fouten komt ook wel eens voor op de KLM website helaas. Het is idd heel vervelend als die prijs niet klopt die je in eerste instantie zit maar het heeft dan waarschijnlijk te maken met hoe de systemen zijn opgezet en daarin kan soms iets verkeerd gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Probably_on_pcp op 10-04-2010 03:55:36 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_80151377
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 03:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dit soort fouten komt ook wel eens voor op de KLM website helaas. Het is idd heel vervelend als die prijs niet klopt die je in eerste instantie zit maar het heeft dan waarschijnlijk te maken met hoe de systemen zijn opgezet en daarin kan soms iets verkeerd gaan.
De prijs klopt wel, dat is het probleem niet. Punt is dat cheaptickets geen etickets kan leveren van de maatschappij Sun Express (gaat via Turkish Airlines). Daarom vind ik het raar dat ze het op hun site aanbieden.
pi_80151447
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 03:49 schreef magnifor het volgende:

[..]

De prijs klopt wel, dat is het probleem niet. Punt is dat cheaptickets geen etickets kan leveren van de maatschappij Sun Express (gaat via Turkish Airlines). Daarom vind ik het raar dat ze het op hun site aanbieden.
Als de vluchten worden uitgevoerd door Sun Express is het idd heel goed mogelijk dat daar geen e-tickets op uitgegeven kunnen worden. Bij kleinere maatschappijen is dit ook vaak het geval. Moest laatst bij KLM mn vlucht laten omboeken door een annulering van een KLM vlucht en mocht toen gebruik maken van maatschappijen waarmee ze een e-ticket overeenkomst hebben. Bij met name de kleinere maatschappijen is dit vaak niet het geval en dat komt waarschijnlijk weer omdat die kleine maatschappijen zeer beperkte reserveringssystemen gebruiken.

Dit geldt ook wanneer Turkish Airlines de vluchten aanbiedt. Het zal toch via het systeem van Sun Express moeten lopen. En als er bij zo'n maatschappij al geen e-tickets kunnen worden uitgegeven is het zeer waarschijnlijk dat hun reserveringssysteem niet in realtime kan worden weergegeven op de website. Dit zou zelfs het geval kunnen zijn op de site van Turkish Airlines wanneer je daar gaat boeken. Het kan dan gebeuren dat je bij de allerlaatste stap pas de melding krijgt dat de vlucht er helemaal niet meer is tegen de prijs waarvoor ie bij stap 1 van het boekingsproces werd aangegeven.

Dat de prijzen dan toch van uur tot uur veranderen kan dan zijn omdat het systeem per uur wordt geupdate, en misschien zitten er ook wel Turkish Airlines uitgevoerde vluchten tussen bij de prijzen die worden weergegeven op die screenshot van je. Deze vluchten worden (waarschijnlijk) wel in realtime weergegeven.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_80151474
dan moeten ze die vluchten eruit filteren denk ik dan.

Verder kan ik geen vluchten boeken op de site van Sun Express, dus het lijkt wel dat Sun Express bepaalde vluchten alleen verkoopt via Turkish Airlines.

Ik ga iig een cc proberen te regelen en boeken via de THY site.

[ Bericht 68% gewijzigd door magnifor op 10-04-2010 04:13:05 ]
pi_80285817
Ik snap dat e-ticket gebeuren niet helemaal..

Ik heb net een reis geboekt naar San Francisco en betaald en ook een mail gekregen van KLM. Hierin staat boekingscode, passagiersinformatie, reisinformatie etc. Deze mail is volgens mij mijn e-ticket maar dit is echt niet te printen.. Op deze foto http://media.photobucket.(...)091001ETicketKLM.jpg ziet het er heel overzichtelijk uit. In mijn mail is mijn ticket gewoon in de mail gepaste, niet in een apart pdf bestandje ofzo dat makkelijk te printen is..

Of is de mail niet de e-ticket ? En zo niet, wanneer en waar kan ik mijn e-ticket dan wel printen ? Of heb je de e-ticket niet nodig maar alleen de boarding pass?

En de boarding pass kan alleen uitgeprint vanaf 30 uur voor de reis als het goed is? En het kan niet daarvoor al geprint worden ?

Boel verwarring hier
pi_80286148
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:35 schreef sbk het volgende:
Ik snap dat e-ticket gebeuren niet helemaal..

Ik heb net een reis geboekt naar San Francisco en betaald en ook een mail gekregen van KLM. Hierin staat boekingscode, passagiersinformatie, reisinformatie etc. Deze mail is volgens mij mijn e-ticket maar dit is echt niet te printen.. Op deze foto http://media.photobucket.(...)091001ETicketKLM.jpg ziet het er heel overzichtelijk uit. In mijn mail is mijn ticket gewoon in de mail gepaste, niet in een apart pdf bestandje ofzo dat makkelijk te printen is..

Of is de mail niet de e-ticket ? En zo niet, wanneer en waar kan ik mijn e-ticket dan wel printen ? Of heb je de e-ticket niet nodig maar alleen de boarding pass?

En de boarding pass kan alleen uitgeprint vanaf 30 uur voor de reis als het goed is? En het kan niet daarvoor al geprint worden ?

Boel verwarring hier
De mail is inderdaad je ticket Is geen PDF maar gewoon een losse mail.

Met de boekingscode of e-ticketnummer kan je vanaf 30u vantevoren inchecken. Dan komt de boardingpass ook als een PDF tevoorschijn.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_80286721
OK Bedankt !

Voor de duidelijkheid, die foto is niet mijn mail, maar een voorbeeld. Hier nog een voorbeeld foto http://www.klm.com/travel(...)en_tcm542-221885.gif

In mijn mail ziet het er helemaal niet zo mooi overzichtelijk uit. In mijn mail zijn het allemaal losse kolommetjes en niet zo'n mooi schema. En als ik het probeer uit te printen zie je ook mijn emailadres en de emailadres van de verzender bovenaan ._.
Weet iemand hoe ik dit geval moet uitprinten ?

[ Bericht 0% gewijzigd door sbk op 13-04-2010 22:58:35 ]
pi_80295683
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:49 schreef sbk het volgende:
In mijn mail ziet het er helemaal niet zo mooi overzichtelijk uit. In mijn mail zijn het allemaal losse kolommetjes en niet zo'n mooi schema. En als ik het probeer uit te printen zie je ook mijn emailadres en de emailadres van de verzender bovenaan ._.
Weet iemand hoe ik dit geval moet uitprinten ?
Misschien moet je wel 'view as html' kiezen of het vanuit je webmail/browser uitprinten.

Het eTicket is inderdaad vaak rommelig. Bij Expedia zit er ook allerlei reclame voor hotels omheen. De layout is elke keer weer anders. Probeer het gewoon zo leesbaar mogelijk uit te printen en maak je verder geen zorgen.

In principe vraagt niemand naar je eTicket. Alleen bij 'immigration' wordt er soms om gevraagd als bewijs dat je een retour ticket hebt en heel soms door de luchthaven security indien je boarding pass nog niet is uitgeprint.

Het eTicket nummer en het bevestigings nummer (booking code: 8V32EU in je voorbeeld) zijn het belangrijkste. Ik noteer die altijd op een briefje in mijn portemonnee, zodat ik het bij de incheckzuil meteen bij de hand heb.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')