Als ik goed naar de nieuwe comits naar trunk kijk geldt dat statement niet al te lang . NewGRF_airports is zo te zien onderweg!quote:Op maandag 22 februari 2010 20:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Zelfde als nu al in de RC+beta's zit, maar dan met minder bugs.
Er zijn meerdere trunks. Je hebt de nighly trunk, de 1.0.0 trunk, misschien al een 1.0.1 trunk... Ik weet niet voor welke die wijziging is. Denk eigenlijk de nightly trunk.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:34 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Als ik goed naar de nieuwe comits naar trunk kijk geldt dat statement niet al te lang . NewGRF_airports is zo te zien onderweg!
Nee, er is er maar een, de main development branch, oftewel de nightly's. De 1.0.0 branch is pas recentelijk, bij de introductie van de eerste RC afgesplitst hiervan. Een 1.0.1 branch heb ik nog niet gezien, of weet jij misschien waar je 1.0.1-RC1 downloaden kunt?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 07:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Er zijn meerdere trunks. Je hebt de nighly trunk, de 1.0.0 trunk, misschien al een 1.0.1 trunk... Ik weet niet voor welke die wijziging is. Denk eigenlijk de nightly trunk.
Nou ja, dat bedoel ik dus, dat er wijzigingen zijn in trunk, wil niet zeggen dat ze in de 1.0.0-branch komen. Ik noemde het alleen trunk (mijn fout). En mogelijk is er best al een 1.0.1-branch, maar alleen nog niet vrijgegeven.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:27 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nee, er is er maar een, de main development branch, oftewel de nightly's. De 1.0.0 branch is pas recentelijk, bij de introductie van de eerste RC afgesplitst hiervan. Een 1.0.1 branch heb ik nog niet gezien, of weet jij misschien waar je 1.0.1-RC1 downloaden kunt?
Zie ook deze wikipagina.
[ afbeelding ]
Nee, ook dat is niet zo. In de A.A.x versies zitten alleen maar bugfixes, aangezien 1.0.0 final nog niet uit is zullen alle bufixes daarin gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:48 schreef Bart het volgende:
[..]
En mogelijk is er best al een 1.0.1-branch, maar alleen nog niet vrijgegeven.
Dat is ook weer niet waar. Er zijn wel vaker a.a.x-versies geweest waar niet enkel bugfixes maar ook features in zaten. 0.4.5 bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:27 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nee, ook dat is niet zo. In de A.A.x versies zitten alleen maar bugfixes, aangezien 1.0.0 final nog niet uit is zullen alle bufixes daarin gaan.
dat betekend dat een station maar van 1 kant te benaderen is als er meerdere treinen over dezelfde route rijden? Dat maakt het wel weer iets lastiger.. even puzzelen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 01:20 schreef mickeyD het volgende:
beide seinen bij entree station weghalen.. de nieuwe sein ai zoekt zelf uit welk perron vrij is.
oh, en als er een trein van de andere kant komt, dan rijden ze beide niet idd.
dus ff "omleiden", dat ze allemaal van 1 kant komen en weer de zelfde kant op vertrekken.
Je moet niet overal combosignals van maken, maar gewone pre- en exitsignals. Nu staan ze elkaar in een cirkeltje in het rood te zetten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:50 schreef marc1982 het volgende:
Na het lezen van dit topic hier ook aan begonnen, vermakelijk spelletje.
Heb al het een en ander gelezen over seinen / signals, maar kan iemand mij vertellen wat er in onderstaand plaatje 'niet helemaal lekker gaat' ? Zal ongetwijfeld heel simpel zijn, maar ik zie het niet.
[ afbeelding ]
x.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:52 schreef marc1982 het volgende:
Thanks, vanavond even bekijken, blijft ook echt een leuk spel.
Mis alleen af en toe het kunnen 'draaien' van het beeld, waardoor je soms wat bomen moet verwijderen om te kunnen zien waar je iets aan het bouwen bent.
Nog veel meer goeie tips:quote:
Je zit niet op msn hierquote:
Erg handig idd!quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Nog veel meer goeie tips:
http://wiki.openttd.org/Hotkeys
Vooral A, S, D, Q, W en E zijn interessante toetsen tijdens het bouwen van spoortjes.
ja zag t al, maar had geen zin om te editen.. te lui!quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Je zit niet op msn hier
Op fok zeg je 14.gif
Standaard -> PBS seinen voor beide richtingen denk ik Als je daar de standaard 1 kant op seinen neerzet werkt het niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:58 schreef mickeyD het volgende:
zo duidelijker?
pre en exit rommel kun je kiepen, hier rijden 115 treinen per spel maand dit station binnen en dat gaat als een juweeltje..
bij binnenkomst zoekt de ai zelf uit of er een perron vrij is. en zo niet, dan blijft de trein staan voor de splitsing tot er 1 vrij is.
bij al die andere seinen rijd de trein op naar een bezet perron, om vervolgens te wachten tot die vrij komt, en ondertussen blokeert hij alle sporen terwijl er misschien andere perrons al vrij zijn gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |