abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 3 april 2000 @ 02:20:00 #1
2543 Quocy
Altijd eerlijk en objectief
pi_257033
De Bus is nu een week of zes onder weg. Ik denk dat we nu een peiling kunnen gaan maken. Wat vinden we ervan? Leuker dan Big Brother? Moet het programma stoppen? Kom maar op! Ik denk dat we nu een goede mening kunnen geven (en niet na een half uurtje het gezien te hebben - zoals velen).

Ik zelf vind het geen leuk programma (meer) om naar te kijken. In het begin was ik vol glorie over de Bus. Het leek me een leuk programma. Toen zag ik de eerste keer Seki vloeken. Ik wist niet wat ik zag! Maar dit was ik niet gewent bij Big Brother! Tering, hou op.

Ik kijk nog wel iedere dag, maar dat is alleen maar on te kijken hoe deze reallife-soap acteurs het doen voor de camera's.

Niet om de link te trekken naar Big Brother, want het zijn eigenlijk twee totaal verschillende programma's. Maar toch, het trekt elkaar aan.

Ik persoonlijk zal als ik moest kiezen liever naar Big Brother kijken. De personen in BB waren eerlijker. Ze wisten niet wat er buiten gebeurde, in de Bus wel. En je zult dit al wel duizend keer gehoord hebben, en toch ga ik het nog een keer typen...

De mensen in de Bus denken dat ze heel wat zijn, door alle larie die wordt geschreven in de bladen die ze lezen als "Kijkcijfers kanon van SBS" en "Helden uit de Bus"... Kijk, de kijkcijfers van de Bus zijn niet goed maar ook niet slecht. Vergeleken met een ander programma is een 6 tot 800.000 kijkers per dag niet slecht. Totaal niet, maar het haalt niet de verwachte cijfers die ze wilden, kijkende naar Big Brother.

Ik las ergens, en weet niet eens meer waar: "De Bus heeft de formule van Big Brother verneukt", of zoiets. Ik geloof niet dat verneukt erin stond, maar dat maak ik er dan maar van. Ik ben het met die stelling eens.

SBS gaat nu binnen twee maanden drie soaps op TV gooien en daardoor weet ik bijna zeker dat een tweede versie van Big Brother niet meer zo'n groot succes zal worden als nummer één. De Bus, Geboeid en de wijven van 5 (o.i.d.) is te veel van het goede. Iedereen is er op uit gekeken. Het is niet leuk meer, en daarom kijken we niet meer.

Verder... De personen:

Aziz: Tja, ik vraag me wel steeds meer af waarom hij er nog niet uit is. Tijdens de kick-off van het programma von dik Aziz absoluut het leukste overkomen. Leuke grappen, toffe gozer. Maar zodra hij de Bus in stapte sloeg mijn mening totaal over. Het enige dat die jongen kan uitbrengen is "Jahh, ik begreip presies wa jei bedoel, jahh..." Nah, sorry, maar wat mij betreft... En dan nog iets... Het ging tijden seen uitzinding een keer over aluminium folie. Dat mocht niet, want dat was nergens voor nodig, volgens Seki, maar meneer Aziz moest wel ff weer duidelijk maken dat zijn 'behoeftes' wel voorop stonden. En nog geen week terug, had hij het over 'de daad'en dat hij wel iemand in z'n omgeving had met wie hij het wel kon doen. En de blik die Antonette toen ik haar ogen had, had ik ook. Sjonge jonge, ik ben blij voor Katja (?) dat ze niet met hem is gegaan, want volgens mij is die gozer niet helemaal 100%.

Büllent: Hij kom mij iedere keer, keer op keer, té begrijpend over. Hij begrijpt iedereen, is iedere keer er net op tijd bij om iemand volledig te steunen. Ik kan er verder niets over zeggen. Ik vind het niet zo veel.

Esmaralda: Met alle respect voor mensen die haar een lekker ding vinden, en van een kant kan ik het wel begrijpen, maar ik zie er niet zo veel in. Sorry.

Jop: Leuke jongen. Enthousiast, vrolijk. Alleen zijn gezeur, net als Büllent, is iets te begrijperig. Hij begrijpt te veel. "Snp j wt k bdl?" Ik wordt er gek van. Als ik voor iedere keer dat hij dat zei van SBS vijf gulden reeg om dat aan een goed doel te schenken... Dat was een leuke schenking geweest.

Antonette: Leuke meid. Ik snap alleen niet wat zij in Jop ziet. Jammer voor d'r dat ze nog ggen uitbraak (ook zo'n dom item van het programma) heeft gehad. Ze verdient het wel. Misschien kletst ze te veel...

Over kletsen gesproken...
Tessa: In het begin mijn absolute topper. Mooie meid. Spontaan. Maar ze gaat er een beetje te veel op in allemaal. En maar tege Seki in en dan maar hopen dat de camera het allemaal ziet. Bart uit BB speelde ook met die dingen, maar Bart deed het leuk, Tessa doet het té gemaakt. Ik houd van alles, als het maar niet té is...

Willeke: Seki heeft het precies goed gezegd. Ze bemoeide zich met dingen die haar niet aangingen. Te moederig. Verder wel spontaan altijd, hoewel ik me afvraag of ze ook zo is als de camera's uitstaan...

Bart: Sneu... Heel sneu. Ik wil daar geen tijd aan besteden. Sjonge jonge. Die jongen kon alleen maar zielig doen, om te hopen dat Es hem dan maar tegen haar warme onvolgroeide boezem zou drukken nadat ze hem een blauwtje had laten lopen.

Esmee: Oh, wij zijn nu zo populair... Echt, wij zijn nu echt de to van de televisie. Nee, de Nederlandse Televisie (met kapitaal). En vervolgens krijgt ze helemaal geen aanbiedingen voor Playboy en dus komt ze maar iedere keer naar uitbraken toe om zo nog maar een beetje in beeld te komen. Als die meid een camera ziet, wrodt ze helemaal gek en geil...

Seki: Eerlijk, dat wel. Af en toe ook niet, terwijl hij voordeed als of hij het wel was. En met kinderen? Ik wou mijn dochtertje of zoontje er niet bij hebben.

Kortom: Nice try, SBS, do not continue, please... Ik kijk elke dag, maar vind het niveau dalen per minuut. Oordeel zelf, na zes weken!

  maandag 3 april 2000 @ 04:24:00 #2
2946 femfatale
Lets party!!!!
pi_257034
Volgens mij ben je Iwan vergeten.
never play games........
pi_257035
quote:
op 04-03-2000 om 04:24 AM schreef femfatale het volgende:
Volgens mij ben je Iwan vergeten.

Iwan vergeten te vermelden, hoe is dat nou mogelijk!!
Het zegt in feite meer dan elk geschreven woord over hem, er is over die jongen nu eenmaal niets te melden, gaaaap, HAHAHAHAHA, gaap!!

  maandag 3 april 2000 @ 10:53:00 #4
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_257036
quote:
op 04-03-2000 om 02:20 AM schreef Quocy het volgende:
De Bus is nu een week of zes onder weg. Ik denk dat we nu een peiling kunnen gaan maken. Wat vinden we ervan? Leuker dan Big Brother?

Whoehahahahahahaha

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 3 april 2000 @ 11:04:00 #5
1542 Ludo
Still YF&S
pi_257037
absoluut een fantastisch programma. veel leuker om naar te kijken, simpele figuren, veel ruzie...kortom: HEERLIJK.
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  maandag 3 april 2000 @ 14:48:00 #6
3023 lica
fan of...
pi_257038
Quocy, aardige analyse, je zit er niet ver naast wat Aziz, Esmee, Antonette en Bullent betreft.

Wat betreft Job, ik vind het niet bepaald en begrijpend type. Als je hem met Bullent vergelijkt al helemaal niet. Job wil zich voordoen zoals hij is en volgens mij lukt dat hem aardig. Niet omdat hij zich daar zo van bewust is, maar gewoon, omdat hij niet anders kan. Heeft ook wel weer zijn charmes, maar kan soms ook zorgen voor irritaties. En dan hoe hij met Antonette omgaat,..., hij bekt haar alleen maar af en zij probeert de goede vrede te bewaren.

En dan Seki. Onbegrijpelijk hoe iemand kan veranderen wanneer hij met kinderen is. Toch denk ik dat hij werkelijk om kinderen geeft en ze nooit een vlieg kwaad zal doen. Of is dit naief van mij gedacht?

Over Willeke heb ik weinig te melden, maar als je zegt dat zij bemoeizuchtig is, moet je dat ook bij de anderen zeggen. Iedereen moet alles van een ander weten, lijkt wel, zelfs of de één met de ander heeft gezoend....

En ja Iwan, Tante Bep heeft gelijk, moet je niet al teveel woorden aan verspillen. Dat doet hij zelf ook niet...

Do I have to say more....

Sad but true....
  maandag 3 april 2000 @ 17:36:00 #7
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_257039
bij zo'n uitgebreide analyse zou ik toch ook wel graag je mening over iwan weten
wat moet ik hier nu neerzetten?
  maandag 3 april 2000 @ 22:31:00 #8
2543 Quocy
Altijd eerlijk en objectief
pi_257040
Op veler verzoek:

Iwan: Leuke jongen. Op het eerste gezicht niets mis mee. Hij is wat stil, maar ik houdt een ding in m'n achterhoofd... Stille wateren hebben diepe gronden. Ik denk persoonlijk (hoezeer ik ook fan ben van Tessa) dat Iwan een leuke kans maakt om er met de hoofdprijs van een half miljoen van door te gaan.

SBS zal overigens denk ik deze prijs met een tonnetje ophoogt om maar hun belofte waar te maken dat een Jackpot zich kan ophogen tot een miljoen.

  dinsdag 4 april 2000 @ 00:43:00 #9
2946 femfatale
Lets party!!!!
pi_257041
quote:
op 04-03-2000 om 10:31 PM schreef Quocy het volgende:
Op veler verzoek:

Iwan: Leuke jongen. Op het eerste gezicht niets mis mee. Hij is wat stil, maar ik houdt een ding in m'n achterhoofd... Stille wateren hebben diepe gronden. Ik denk persoonlijk (hoezeer ik ook fan ben van Tessa) dat Iwan een leuke kans maakt om er met de hoofdprijs van een half miljoen van door te gaan.

SBS zal overigens denk ik deze prijs met een tonnetje ophoogt om maar hun belofte waar te maken dat een Jackpot zich kan ophogen tot een miljoen.


Quocy, bedankt voor je analyse van Iwan.
Ik geef hem ook een grote kans dat hij er met de hoofdprijs vandoor gaat

never play games........
  dinsdag 4 april 2000 @ 02:39:00 #10
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_257042
Ik ben doodziek van het gemanipuleer van de êeuwig ranzige zender SBS6 en de dommige Sylvana. Ik kijk dus alleen nog maar met een half oog naar het slinkse duo in crime Tessa en Iwan. Ik denk dat jullie de laatste gewoon teveel credits geven want hij heeft niets te melden, doordat hij zich geen houding weet te geven en omdat ie heel simpel niet snugger is. Dus blijft hij maar uit beeld, drukt hij zich, zodat er dus ook niks fouts van hem kan worden uitgezonden, denkt ie.
Maar het zit er weer in dat na BB Bart weer eenzelfde mooi jongen type wint (tienermeisjes gunnen het de Busmeisjes niet), met dit levensgrote verschil dat Iwan qua verbaal en rationeel vermogen een 1,8 scoort. Een lege dop!
  dinsdag 4 april 2000 @ 13:32:00 #11
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_257043
* Machiel vond de bus doordat het zo overduidelijk was voor het geld en om BB voorbij te streven.

Nu kijk ik af en toe best grappig en natuurlijk voor Antonette

Zal er niet mee zitten als ie stopt

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  dinsdag 4 april 2000 @ 13:39:00 #12
2705 cynix
is verdwaald
pi_257044
Week 1: Kut!
Week 2: Dubbel kut!
Week 3: Triple kut!
Week 4: Quatro kut!
Week 5: Quintet kut!
Week 6: Sextet kut!
Week 7: Septet kut!
Week 8: Octet kut! (week loopt nog, maar ik heb m'n mening al klaar).

Bovenstaande kan voor de onoplettende lezer wellicht wat ongenuanceerd overkomen, maar zie daarvoor de andere 99% van de topics!

Maar ja, toch kijken, he?
Mijn koelpa, helemaal mijn koelpa!

  dinsdag 4 april 2000 @ 13:45:00 #13
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_257045
Vindt het wel leuk om te zien hoe SBS afgaat in een poging een programma te jatten van VOO.

  dinsdag 4 april 2000 @ 13:53:00 #14
2705 cynix
is verdwaald
pi_257046
SBS heeft de BB-formule gekocht van JdMP en deze vervolgens in SBS-stijl 'opgeranst'.

Of SBS hiermee afgaat is iets wat ze in ieder geval zelf niet in de gaten lijken te hebben, of waar ze dan toch vierkant schijt aan hebben! Net als aan de kijkers en deelnemers!

pi_257047
Alhoewel ik de Bus nog steeds een stuk minder "leuk" vind dan Big Brother, heb ik mijn mening t.o.v. het programma toch moeten bijschaven.
Ik had me de eerste week stellig voorgenomen om het programma een week de kans te geven. Na vier dagen zuchtend achter de TV gezeten te hebben besloot ik het niet te gaan volgen. Van de eerste drie a vier weken heb ik dan ook niet bijzonder veel gezien. Esmee en Bart...tja...wie waren dat ook alweer?
Maar toen ik in de vierde week een keertje keek, merkte ik dat de bus erg goed was voor mijn lachspieren. Ik kon mezelf een ongeluk lachen om Seki, die daar telkens maar razend in de tuin stond te gillen dat iedereen op moest houden met roddelen, terwijl hij zelf (naar mijn mening) daar net zo goed aan meedeed.
Vanaf toen ben ik het zo'n drie keer in de week gaan kijken. En nu bedacht ik me opeens dat ik de afgelopen anderhalve week geen uitzending gemist heb. En ook al is Seki weg, ik kan nog steeds lachen om dit programma. De discussies die ze voeren, de ruzietjes...heerlijk om naar te kijken.... en de mensen...wat een vermaak.

Zo'n Iwan...die eigenlijk totaal geen rol heeft maar toch constant bovenaan de populaiteitslijst blijft staan. Hij lummelt maar een beetje rond in die bus...hier en daar een flauw grapje (hij komt los!!! volgens Joppie)..wat een figuur eignlijk. En gisteren, tegen Aziz, toen deze moest vertrekken: "sorry". Ik kwam niet meer bij. Ik heb een kwartier om dat kleine woordje moeten lachen.

En dan hebben we Esmeralda. Echt een stereotype huppeltutje..of hoe je het ook wilt noemen. Probeert discussies te voeren op het hoogste niveau (voor zover dat mogelijk is in de bus) maar als je aan haar denkt zie je meteen het beeld van een blond meisje met staartjes in haar haar, huppelend van de bank naar het bed naar de tuin...giechelend een fantastische creatie...het busspel...in elkaar zettend. Hoe kun je daar nu iets van verwachten?

Bullent, onze politie-agent, het regelneefje. "Huil maar jongen, das goed voor je. Het lucht mij ook op". Als ik die jongen zie denk ik meteen aan zo'n allemansvriendje dat iedereen zijn probleempjes wil oplossen. Misschien is de Bullent hot line een goed idee. Zit je in nood, bel Bullent! Ach...het is verder best een goede gozer.

Tessa. Tja...wat moet ik daar nou over zeggen. Vanaf de eerste keer dat ik haar zeg heb ik me aan haar geergerd. Ze wil zich overal mee bemoeien, wil altijd gelijk krijgen, kan zo overdreven hysterisch doen!! Maar dat maakt het juist weer zo grappig. Met die 1 april grap van Jop heb ik bv in een deuk gelegen om Tessa. "Als dit een grap is, is tie van mij" en janken....Kostelijk vermaak.

Antonette..de enige in de bus waar ik eigenlijk niets negatiefs over kan verzinnen. Een spontane, vrolijke meid, gezellig, aanwezig. Vele mensen vragen zich af wat ze in Jop ziet........op de een of andere manier vind ik het wel een leuk stel bij elkaar. Sorry...

En dan hebben we Joppie nog, de clown van de bus. Ik kan zo ontzettend om hem lachen!! Die 1 april grap...echt heel erg leuk...en Jop tijdens de uitbraak. Echt super! Op zich is het geen slimme gozer...hij komt een beetje dommig over..maar dat maakt hem ook wel weer heel erg grappig.

Inmiddels vind ik het programma al niet meer te vergelijken met Big Brother. Het zijn zo ontzettend verschillende programma's. Alleen het principe is hetzelfde..verder is het zo verschillend.

Maar ik sta in ieder geval niet meer zo slecht tegenover het programma. Ik zou het jammer vinden als het zou stoppen, en dat zegt toch wel iets!

pi_257048
quote:
op 04-03-2000 om 02:20 AM schreef Quocy het volgende:
<snip>
Toen zag ik de eerste keer Seki vloeken. Ik wist niet wat ik zag! Maar dit was ik niet gewent bij Big Brother! Tering, hou op.
<snip>

Zeker nog nooit bij de havens geweest, of in het leger ?

Tja, die rotterdamse humor hè....

pi_257049
Ik vind De bus vermakelijk. Beter dan welke soap ook. Beter dan alles op SBS6 en Net 5 m.u.v. Ally McBeal, South park en een aantal speelfilms. Een groot voordeel vind ik dat het met plus minus honderd dagen afgelopen is en niet eindeloos doorgaat. Ik vind het Fok forum interessant, ik heb het een week geleden ontdekt en heb een aantal recente threads gelezen. Ik heb hardop moeten lachen om de thread met quotes en ongein.

Esmée : Het is moeilijk over haar te oordelen omdat zij er maar kort inzat. Zij was mijns inziens niet de snuggerste en handigste maar had het desondanks hoog in haar bol.

Bart : Onopvallend. Behalve zijn liefdesverklaring aan Esmeralda kreeg ik geen hoogte van hem. Ik kreeg een plaatsvervangend gevoel van schaamte van zijn geslijm t.o.v. Esmeralda. Zijn Ruud imitatie vlak voor hij vertrok was wel aardig (op de fiets zittend 'ik zie dit als Tour de France' met Brabants accent).

Willeke : Inderdaad iemand die zich graag overal mee bemoeide. Haar hysterische reacties in de eerste weken kan ik niet begrijpen.

Seki : Ik vind inhoud belangrijker dan presentatie, tenzij de presentatie beneden een zeker niveau daalt. Seki had zeker kennis en inzicht maar de manier waarop hij het presenteerde was mijns inziens beneden peil. Hij ging vaak in de aanval en kan niet goed met mensen omgaan. Bovendien zag hij de splinters in andermans oog wel en de balk in zijn eigen oog niet. Zijn houding t.a.v. kinderen roept vraagtekens op. Hij behandelt Pascal/Bolle, en volgens eigen zeggen ook andere kinderen, volslagen anders dan de rest van de mensheid, die zich achter zijn muur bevind. Zijn stelling dat hij altijd zichzelf is klopt in ieder geval niet. Of hij speelt toneel t.o.v. kinderen of hij speelt toneel t.o.v. de rest van de mensheid of beide. Bovendien vraag ik mij af of het goed is een kind keer op keer tot middelpunt van jouw universum verklaren. Ik denk dat Seki beslist geleerd heeft van zijn ervaringen in de bus, hetgeen na zijn gele kaart duidelijk werd. Ik begrijp niet waarom hij vertrokken is. Gezien zijn karakter, iemand die zich nergens wat van aan lijkt te trekken, vermoed ik dat er meer aan de hand was. Ik heb overigens bij mijn weten nog niet eerder een volwassen man gehoord die zo hoog lacht, zeker in verhouding tot zijn lage spreekstem. In het begin dacht ik 'welke vrouw is dat toch met dat rare lachje'.

Aziz : Hij is sterk in momenten dat hij in de aandacht staat en hij geniet daar ook echt van, zoals bij het handtekeningen uitdelen en bij het laatste interview met Sylvana. Hij lijkt echter nauwelijks eigen meningen te hebben. Hij heeft de neiging de mening van anderen klakkeloos over te nemen en spreekt zichzelf daardoor tegen. Op een gegeven moment is hem dit duidelijk gemaakt (door de psycholoog/mental coach ?) en zei hij dat hij van zichzelf walgde. Hij heeft meer dan gemiddelde minderwaardigheidsgevoelens.

Tessa : Haar hysterische reactie op een brief (van haar vriend ?) begrijp ik niet. Evenals Seki heeft zij de neiging in de aanval te gaan, te dreigen, te oordelen en haar zin door te drijven, maar zij heeft zich beter in de hand.

Iwan : Onopvallend. Ook hij lijkt nauwelijks meningen te hebben. Hij lijkt nogal zenuwachtig en kan niet altijd uit zijn woorden komen. Ik snap niet dat hij op één staat. Vallen veertienjarige meisjes echt op iemand die zo weinig te vertellen heeft en die af en toe met zijn gezicht trekt ? Er zijn meer mensen die fluiten hoewel het niet mooi klinkt maar ik vind het fluiten van Iwan wel bijzonder irritant.

Jop : Een flierefluiter. Als het leven maar één groot feest is en zijn medemensen niet te moelijk doen is Jop tevreden. In de eerste week zoende hij Esmée diverse malen. Hij lag te friemelen aan Antonette in bed. En thuis blijkt hij ook nog een vriendin te hebben waarmee hij het niet heeft uitgemaakt. Het liefst zou hij iedere avond 'knallen' in een café. Zijn wanhoop (ja, alleen vrouwen zijn hysterisch) toen zijn moeder niet achter het groene schot stond te klappen begrijp ik niet. Hij heeft de neiging te overdrijven, de waarheid aan te dikken. Mijns inziens volgt Jop een tactiek. Toen Aziz zakte en Iwan steeg in de populariteitspoll werd Aziz ingewisseld voor Iwan. Aziz begreep hier niets van en Iwan nam Jop uit dank voor het feit dat hij uit zijn isolement verlost werd (voor die tijd behoorde hij niet bij een 'groepje') twee maal mee voor de 'uitbraak'.

Antonette : Inderdaad, nuchter. Er valt niet veel op aan te merken. Ze ziet er een stuk leuker uit met het nieuwe kapsel. Ook zij volgt een tactiek. Jop is haar busvriendje, zoiets als een vakantievriendje. Knuffelen, zoenen en masseren zijn een plezierige manier om de saaie momenten door te komen maar ik denk dat het na 'De bus' afgelopen is. In ieder geval zal Jop niet tegen haar stemmen. Toen Esmeralda op één stond had Antonette een één op één gesprek met haar waarvan volgens mij een kwartier uitgezonden is. Dit kan toeval zijn. Vervolgens stond echter Seki op één en warempel, Antonette had ineens een één op één gesprek met Seki. Dit kwam volgens mij volledig uit de lucht vallen. Ik kreeg de indruk dat Antonette dacht dat de nummer één niet snel op 'de bank' terecht zal komen en vaak in de gelegenheid zal zijn iemand weg te stemmen en dat de nummer één als zij op 'de bank' mocht komen zich zal herinneren dat zij in ieder geval de moeite heeft genomen persoonlijk aandacht aan hem/haar te besteden. Seki vond haar nadien ineens okee, als enige vrouw. Iwan heeft geen één op één gekregen omdat hij toch niet op Antonette zal stemmen aangezien hij daarmee zijn vriendschap met Jop riskeert.

Büllent : Sympathiek en verstandig. Zijn plannen om te vertrekken, zijn reactie op het vertrek van Seki en zijn reactie op de kus-roddel vallen uit de toon. M.b.t. zijn verstandige gedrag kan men natuurlijk stellen dat hij als politie-agent heeft geleerd om conflicten als burenruzies te sussen (net als Big brother Willem in het restaurantwezen, "Vuile, vuile hond"). De reactie op de kus-roddel kwam misschien omdat hij te veel vertrouwen in zichzelf had gekregen omdat hij net te horen had gekregen dat men thuis en op het werk geen problemen had met zijn gedrag in 'De bus'. Misschien vond hij dat hij nog steeds alle schijn moest vermijden dat hij meer dan vriendschap voor Esmeralda voelde i.v.m. de reactie van Seki op het feit dat hij op Bart gestemd had (hoewel iedereen weet dat ze iets voor elkaar voelen). Misschien denkt hij dat zijn familie geen begrip heeft voor een dergelijke roddel. Zijn reactie op het vertrek van Seki kan ik alleen verklaren door het feit dat beiden van mening waren dat andere busbewoners spelletjes speelden en niet zichzelf waren. Het feit dat deze andere bewoners contact zoeken met Büllent als zij zich in de gevarenzone bevinden en dat contact weer afbreken zodra ze uit die zone verdwenen zijn was mij niet opgevallen. Nadat hij dit zei in de uitzending van maandagavond viel mij wel op dat even later uitgerekend Jop, die in de gevarenzone zit, contact zocht met Büllent om hem mede te delen dat hij Büllents been zal afhakken als hij probeert te vertrekken.

Esmeralda : Sympathiek, verstandig en erg gericht op het uiterlijk. Op grond van haar uiterlijk en een deel van haar gedrag krijg je de indruk dat ze een dom blondje is (geblondeerd tenminste). Regelmatig zegt ze echter verstandige dingen en geeft ze blijk van onvermoede talenten. Ze krijgt graag positieve aandacht (ze laat de stoeipartijen met Bart N.B. toe nadat ze hem heeft afgewezen, hetgeen natuurlijk niet de juiste boodschap uitzendt) maar laat niet over zich heen lopen als ze negatieve aandacht krijgt.

Ik kan het meeste sympathie opbrengen voor Büllent en Esmeralda en hoop dat één van beiden wint.

M.b.t. Sylvana moet ik opmerken dat mij opvalt dat d.m.v. haar vragen (die zij waarchijnlijk niet zelf bedenkt) op maandagavond wordt geprobeerd olie op het vuur te gooien. Ik ben geen fan van Rolf Wouters maar ik vond hem toch stukken beter.

Het zou mij niet verbazen als er met de stemmen gemanipuleerd wordt. Het zou een goede zaak zijn als dit door bijvoorbeeld een notaris werd gecontroleerd. V

pi_257050
  donderdag 6 april 2000 @ 18:00:00 #19
2705 cynix
is verdwaald
pi_257051
Waarom vrouwen sneller weggestemd lijken te worden dan mannen?
Omdat er nu eenmaal meer vrouwen dan mannen naar dit soort 'tear-jerking emo-kots' kijken, en wij weten wat er gebeurt als een stel bakvissen, theemutsen en oude dozen (excusez-les-mots) verlekkerd naar zo'n dynamisch stel leuke jongens kijkt.
Daar willen ze er maar wat graag 1 van voor zichzelf hebben! Dus wat doen ze dan: hun 'virtuele' concurrenten er uit stemmen!

Gelukkig is daar dan nog de immer betrouwbare en objectieve combi SBS6/JdMP om er zo nu en dan een kerel uit te gooien, beginnende met diegenen die een lage attractiewaarde voor de 'vrouwtjes' hebben: Bart (had alleen maar oog voor Essie), Seki (duidelijk) en Aziz (ook duidelijk).
Ja, ja, ja, ome cynix legt het allemaal gewoon nog een keer uit.

pi_257052
quote:
op 04-06-2000 om 06:00 PM schreef cynix het volgende:
Waarom vrouwen sneller weggestemd lijken te worden dan mannen?
Omdat er nu eenmaal meer vrouwen dan mannen naar dit soort 'tear-jerking emo-kots' kijken, en wij weten wat er gebeurt als een stel bakvissen, theemutsen en oude dozen (excusez-les-mots) verlekkerd naar zo'n dynamisch stel leuke jongens kijkt.
Daar willen ze er maar wat graag 1 van voor zichzelf hebben! Dus wat doen ze dan: hun 'virtuele' concurrenten er uit stemmen!

Gelukkig is daar dan nog de immer betrouwbare en objectieve combi SBS6/JdMP om er zo nu en dan een kerel uit te gooien, beginnende met diegenen die een lage attractiewaarde voor de 'vrouwtjes' hebben: Bart (had alleen maar oog voor Essie), Seki (duidelijk) en Aziz (ook duidelijk).
Ja, ja, ja, ome cynix legt het allemaal gewoon nog een keer uit.


Hebben mensen die bellen nog steeds invloed dan?!
Ome cynix is meer naievix dan ik dacht... Je lijkt wel een kind

gratis en voor niet
  donderdag 6 april 2000 @ 22:43:00 #21
3051 chuckie
woont nu in Leidsche Rijn
pi_257053
waarom worden vrouwen eerder weggestemd????? zoals onze goede vriend James Brown zo mooi heeft verwoord:this is a man`s world
wanna play?
  vrijdag 7 april 2000 @ 01:55:00 #22
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_257054
Bus watcher, dat was een bovenbeste breedsprakige analyse. Maar ik merk dat ik nu vaker niet dan wel kijk. De reden? Seki weg, en Tessa en Iwan blijven... totaal geen nieuwigheden meer, maar enkel irritaties mijnerzijds over nietszeggende dingen. En het staat mij ook tegen om de passagiers op een voetstuk te plaatsen. Ze lullen maar een end in de rondte, net zoals iedereen in de goegemeente en het feit dat de camera's alles registreren is geen zegen.
Want bijzonder is het allemaal helemaal niet en er zijn geen ontberingen die voor hen de heldenstatus zouden rechtvaardigen. Dus als de winnaar onder luide adoratie de BUS verlaat met een ton of zes in de knip, waar heeft hij of zij het dan mee verdiend? Door 16 weken zichzelf te zijn en slap mee te ouwehoeren. Iemand die dan nog niet walgt van zichzelf, moet echt laaghartig zijn...
Handen in de lucht mag, maar dan onder het mom van: ik geef mij over aan de genade van het publiek, ik ben niet waardig dat ik tot U kom...

[Dit bericht is gewijzigd door Perico (Datum 07 April 2000).]

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')