nog een laatste vraag uit het vorige topic:
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:36 schreef Intrepidity het volgende:Even een vraagje, ik heb mijn fles Glenfiddich net leeg, die ik erg lekker vond, en ook Cardhu vind ik zeer goed (beter als Glenfiddich zelfs). Ik wil nu wel iets sterkers gaan proberen. Eerder had ik ook Bunnahabhain, maar die vond ik persoonlijk erg chemisch smaken, een beetje te turf-achtig geloof ik, hoewel ik nog niet exact kan omschrijven waar dat nou precies aan lag. Wat raden julie aan? Iets pittiger als bijvoorbeeld Cardhu en Glenfiddich dus, maar niet al te heftig.
Als je het met de turf rustig aan wilt gaan doen kun je bijvoorbeeld eens gaan kijken naar een whisky die (voornamelijk) op sherryvaten is gerijpt....Dit is vaak totaal andere whisky dan de bourbongerijpte whiskies ( zoals de door jou genoemde 'fiddich en bunna)
aanraders: de 10 of 12 jaar oude Macallan ( NIET DE FINE OAK , maar de Sherry variant!!!!! wel even zoeken, want die hebben ze zeker niet overal. Waarschijnlijk wel bij de winkels in de OP)
ook heel lekker; de Aberlour a'Bunadh.....Cask Strength Whisky uit sherryvaten ....hmmmmm