abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 april 2000 @ 20:13:00 #1
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_256864
Hmm, een tamme aflevering. Weinig soeps zou je ook kunnen zeggen.
Ben te zaai voor een signature
  zaterdag 1 april 2000 @ 22:51:00 #2
3023 lica
fan of...
pi_256865
Inderdaad een ontzettende saaie aflevering.
Aziz en blond, Esmeralda en het spel en een Iwan die excuses krijgt aangeboden, maar daar niet op weet te reageren. En bereid je er maar vast op voor, zulke afleveringen zullen vaker komen nu Seki eruit is. Ik ben wel benieuwd wie er morgen uit De Bus moet.
Sad but true....
  zaterdag 1 april 2000 @ 23:32:00 #3
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_256866
Een keurige kauwende Aziz , genietend van het biefstukje!
Nu nog graag de beelden van Iwan, Tessa en Jop, die graag hun mond volstoppen alvorens ze gaan "lachen" of praten.

Voor de rest,met deze beelden van vanavond kunnen ze er op rekenen dat er veel kijkers afvallen. Leuke bijkomstigheid, de jackpot voor de uiteindelijke winnaar zal erg laag worden.(Tja , zegt men dan strax, eigen schuld, Jullie zijn Zelf verantwoordelijk voor de kijkcijfers!)

Overigens, TV kijkend Nederland zag een Creatieve Esmeralda die d.m.v knippen en plakken en leuke eigen iniatieven , spelletjes organiseert voor de andere passagiers.(jaja, nadat ze de ideeen van de psych kreeg ingefluisterd tijdens het gesprek van afgelopen donderdag
Esmeralda pikte dit direct op, en kwam met Haar idee.....

  zaterdag 1 april 2000 @ 23:34:00 #4
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_256867
O Jah, iemand Jack Spijkerman gezien met zijn busweeksamenvatting?
pi_256868
Nee. Vertel...
  zondag 2 april 2000 @ 02:01:00 #6
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_256869
Had Aziz nu als enige een biefstukje? Lief van de anderen dat ze aan zijn wens tegemoet kwamen. Hij peuzelde het in ieder geval genietend op.
Ben te zaai voor een signature
pi_256870
Mij viel op, dat 3 bussers achtereenvolgens: Iwan, Tessa, en zelfs Antonette,
opvallend 'lauw' reageerden op het spel wat Esmeralda en Büllent aan het maken waren.
Wetend, dat dit met toestemming/aansturing van de psych/regie door Essie was begonnen, en zeer zeker ook een legitieme aanleiding voor Büllent was om 'lief met Essie op te trekken', en daarmee dus 'in the picture' te zijn!,
hadden volgens mij bovenstaande drie genoeg redenen om jaloers te zijn, en zo heb ik hun stilzwijgen of niets-zeggende, en vooral niet enthousiaste reacties dan ook gezien.
  zondag 2 april 2000 @ 03:02:00 #8
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_256871
Niets echt iets waar de oplettende Forumlezertjes van zullen opkijken, maar de nogal smalende voice-over dat 'Esmeralda het plan lijkt te hebben opgevat om een heus Bus-spel te gaan maken' vond ik wel een onzorgvuldigheidje in het script- zoals de oplettende Fok!-ker weet, gebeurt dit op alleen maar aanraden van Bert de Poppenspeler- of de 8e Bussagier, achter de schermen.

[Dit bericht is gewijzigd door Meister (Datum 02 April 2000).]

  zondag 2 april 2000 @ 03:03:00 #9
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_256872
Moor, viel het jou ook op dat Bullent op een zeker moment zei: "Dat heeft Bullent gemaakt".
Mij deed dit denken aan kinderlijk jolijt; Pietje verzint een spelletje, maar Jantje heeft de gaten gegraven (Wat doe jij voor een spelletjes, Roache), en Jantje laat geen moment voorbij gaan om te melden dat hij ook een significant onderdeel is van het spel, hij heeft namelijk de gaten (=elliptische vormen of zoiets) verzonnen. Ik vond dit raar. Mijn eerste reactie was dan ook: "hee, het is toch Esmeralda's spelletje?"
Alsof Bullent inbrak in Esmeralda's knutelspel.

(Heerlijk dat negeren, bevalt het jou ook zo goed?)

Ben te zaai voor een signature
  zondag 2 april 2000 @ 03:10:00 #10
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_256873
Ach, Büllent heeft natuurlijk ook het een en ander aan opdrachten (uh, suggesties) ontvangen van Bert. Ik vraag me wel af of ze nou denken dat :'ik ga een Bus-spel maken met plaatjes, het lijkt ganzenborden en mens-erger-je-niet' de kijkers positief gaat stemmen over Esmeralda/Büllent of negatief. Ik vind het in ieder geval een wel érg lullige tijdsbesteding.
pi_256874
quote:
op 04-02-2000 om 03:10 AM schreef Meister het volgende:
Ik vind het in ieder geval een wel érg lullige tijdsbesteding.

Kan nog wel eens tegenvallen, Meister: zag je die zure gezichten van Jop en Antonette toen Essie aankondigde dat het erom ging, "wie de beste roddel kan verzinnen, wint" ?
De spiegel-werking die zo'n spelletje nog zou kunnen hebben is vlgs. mij iets dat zelfs Es. zelf nog niet overziet.

En Roache: ook mij viel het op, ja. Ik zag het eerder als een 'regressie-staat' van Büllent naar de 'speel-leeftijd',
net zoals zijn huilen bij Seki's vertrek, waarover hij ook zelf verbaasd was. Net zoals Essie over haar huilen bij voorgenomen vertrek van Büllent.
Een trance dus, waarover ik ook al eens schreef bij Jop, toen die terugkwam van het huilend staan wuiven naar zijn moeder. Het weer 'wegvallen' van zo'n trance werkt dan vaak ontnuchterend/katerig op de persoon zelf, (duidelijk te zien bij Jop)
omdat het niet leek te kloppen met het 'survival-imago' die hij/zij van zichzelf gewend is, 'op te houden'.

  zondag 2 april 2000 @ 03:35:00 #12
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_256875
quote:
op 04-02-2000 om 03:30 AM schreef Moor het volgende:
Kan nog wel eens tegenvallen, Meister: zag je die zure gezichten van Jop en Antonette toen Essie aankondigde dat het erom ging, "wie de beste roddel kan verzinnen, wint" ?
De spiegel-werking die zo'n spelletje nog zou kunnen hebben is vlgs. mij iets dat zelfs Es. zelf nog niet overziet.

En Roache: ook mij viel het op, ja. Ik zag het eerder als een 'regressie-staat' van Büllent naar de 'speel-leeftijd',
net zoals zijn huilen bij Seki's vertrek, waarover hij ook zelf verbaasd was. Net zoals Essie over haar huilen bij voorgenomen vertrek van Büllent.
Een trance dus, waarover ik ook al eens schreef bij Jop, toen die terugkwam van het huilend staan wuiven naar zijn moeder. Het weer 'wegvallen' van zo'n trance werkt dan vaak ontnuchterend/katerig op de persoon zelf, (duidelijk te zien bij Jop)
omdat het niet leek te kloppen met het 'survival-imago' die hij/zij van zichzelf gewend is, 'op te houden'.


Meer Moor op deze Manier.
Inderdaad, een soort kinderlijk "Ik heb ook meegeholpen hoor!"
Geweldig/beangstigend dat ook politieagenten dit verval naar kinderlijke neigingen hebben.

Ben te zaai voor een signature
pi_256876
quote:
op 04-02-2000 om 03:35 AM schreef Roache het volgende:

Geweldig/beangstigend dat ook politieagenten dit verval naar kinderlijke neigingen hebben.


Jaja, de moderne camera-techniek, aangevuld met een beetje 'sensorial deprivation' staat voor niets ! "Sleep deprivation"-effecten zijn overigens ook al aardig waar te nemen bij bv. Büllent en Aziz: plotseling optredende 'depressieve episodes' waarover de betrokkene zelf niet helemaal de oorzaak aan kan geven.

Tot slot nog de 'alcohol induced state' van emotionele openheid waarvan Jop weer een mooi voorbeeld gaf: het eindeloos herhalen van de hartverwarmende reacties tijdens de uitbraak, bv. Ik vraag me wel af overigens, hoe SBS6/JdM 'wegkomen' met het toelaten van 'autorijden in aangeschoten toestand' door die twee Iwan en Job, als zou blijken dat ze zelf gereden hebben... Gele kaart voor SBS6 ?

  zondag 2 april 2000 @ 04:15:00 #14
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_256877
quote:
op 04-02-2000 om 03:47 AM schreef Moor het volgende:
Jaja, de moderne camera-techniek, aangevuld met een beetje 'sensorial deprivation' staat voor niets ! "Sleep deprivation"-effecten zijn overigens ook al aardig waar te nemen bij bv. Büllent en Aziz: plotseling optredende 'depressieve episodes' waarover de betrokkene zelf niet helemaal de oorzaak aan kan geven.

Tot slot nog de 'alcohol induced state' van emotionele openheid waarvan Jop weer een mooi voorbeeld gaf: het eindeloos herhalen van de hartverwarmende reacties tijdens de uitbraak, bv. Ik vraag me wel af overigens, hoe SBS6/JdM 'wegkomen' met het toelaten van 'autorijden in aangeschoten toestand' door die twee Iwan en Job, als zou blijken dat ze zelf gereden hebben... Gele kaart voor SBS6 ?


Die sensory deprivation, ofwel sensorische deprivatie waar je het over hebt lijkt me in zo'n kleine ruimte als de bus nogal mee te vallen. Je hebt immers nog altijd het geblaat van anderen en het gebruik van roddelbladen, alsmede je dagelijkse werk als de-deprivatie.
Gezien de hoeveelheid rommel die Job en Iwan op de achterbank hadden achtergelaten denk ik met zekerheid te kunnen stellen dat ze dor een chauffeur zijn vervoerd. Of ze hebben een geweldige backhand.

Ben te zaai voor een signature
pi_256878
quote:
op 04-02-2000 om 04:15 AM schreef Roache het volgende:
Die sensory deprivation, ofwel sensorische deprivatie waar je het over hebt lijkt me in zo'n kleine ruimte als de bus nogal mee te vallen.

Wat dacht je van:
- nauwelijks contact met familie, vrienden/bekenden
- weinig buitenlucht/daglicht (op het moment)
- weinig prikkels, en daardoor opzoeken van kunstmatige prikkels
- weinig echte (niet verdraaide) feedback van hoe hun omgeving hen ervaart: iets wat wij normaal voortdurend krijgen, en veelal onbewust 'processen', maar wat toch een deel van ons basis-veiligheidsgevoel waarborgt.

Heel veel van het gedrag van de Bus- zowel als destijds de BB-bewoners is terug te voeren op 'strategieën tegen een gevoel van onveiligheid': knuffelen, snoepen, drinken, met kleine details bezig zijn, wantrouwen en
'bondjes' creëren met een ander.

  zondag 2 april 2000 @ 04:58:00 #16
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_256879
quote:
op 04-02-2000 om 04:27 AM schreef Moor het volgende:
Wat dacht je van:
- nauwelijks contact met familie, vrienden/bekenden
- weinig buitenlucht/daglicht (op het moment)
- weinig prikkels, en daardoor opzoeken van kunstmatige prikkels
- weinig echte (niet verdraaide) feedback van hoe hun omgeving hen ervaart: iets wat wij normaal voortdurend krijgen, en veelal onbewust 'processen', maar wat toch een deel van ons basis-veiligheidsgevoel waarborgt.

Heel veel van het gedrag van de Bus- zowel als destijds de BB-bewoners is terug te voeren op 'strategieën tegen een gevoel van onveiligheid': knuffelen, snoepen, drinken, met kleine details bezig zijn, wantrouwen en
'bondjes' creëren met een ander.


Met dat verschil dat de passagiers handtekeningen uitdelen aan kinderen bij de supermarkt, een camerateam hebben bij hun werkzaamheden buiten de bus, ze bellen met kroegvrienden, vriendinnen van de kapperschool en ze op uitbraak gaan.
Dat van die feedback en basisveiligheid kan ik ten dele onderschrijven: het grootste gedeelte van de dag zitten ze in dat ding, maar invloeden en prikkels van buitenaf worden ze niet ontnomen. Dat is misschien wel een van de dingen die SBS goed aanpakt: ze weten dat ze niet als helden worden onthaald (via de pers), en dat haalt ook een stukje druk van de ketel. (Ik refereer aan Ruud die ons tegen wil en dank door reclame zijn "zijn" door de strot duwt, terwijl heel Nederland niet eens meer weet wie Ruud is.) Daar is Ruud niet zozeer debet aan, maar de snelle wilde reclamejongens die zich nu rotschamen ooit met zo'n non-bekende in zee zijn gegaan.
De deprivatie zoals jij die stelt is mijns inziens niet zozeer een feit, alsmeer een bijkomstigheid, waarvan de buspassagiers weten dat ze er allemaal binnen afzienbare tijd van verlost zijn. (Uitbraak)
Rest mij te melden dat niet een van de buspassagiers door heeft dat ze gedepriveerd zijn, maar dat terzijde)

Ben te zaai voor een signature
pi_256880
Saaie aflevering?

Mwah, vond de 4 minuten durende scheerbeurt van Iwan, die in z'n geheel werd uitgezonden toch wel enorm boeiend hoor, als je je er maar een beetje in verdiept! Zoals b.v. welk type scheermesje en wat voor soort scheer- schuim gebruikt ie, want daar kan je dan vervolgens zijn huidtype weer uit opmaken en zeg nou zelf, wie zou dat nu niet willen weten, ik bedoel maar...

Ook heel intrigerend, de VIP-uitstraling van Tessa, toen ze de auto uitstapte, afgeschermd door bodyguards, jawel!! en zich een weg baande, langs de dranghekken, toe maar!! de supermarkt in.
Kreeg ze daar ook nog 's een fijn compliment; "Tessa is in 't echt OK viel kn'pr as op tv".
Blijf daar dan maar eens 'gewoon' onder!

En wat dacht je van Essie, creatief met rommelbladen, die frobelt toch maar mooi een collectorsitem van heb ik jou daar in elkaar, dat zijn nog eens leuke neveninkomsten voor SBS6 die uiteraard de copyright op het spel heeft en het derhalve een prima idee vond om door psych Bert het idee voor het spel aan Bul/Es te opperen!
Laten ze maar fijn zelf voor de merchandising zorgen, zullen ze hebben gedacht, dat spel ligt rond de Pasen bij Bart Smit.

Moor dacht dat de desinteresse voor het spel maken van Ant, Iwan en Tessa voortkwam uit jaloezie, ik kreeg eerlijk gezegd de indruk dat Antonet het een volslagen belachelijke bezigheid vond en dit aan Jop liet blijken d.m.v. een veelbetekenende blik, die daarop een porum trok van het voor hem welbekende type, huh?snapniewajuhbedoel.
Reacties van Tessa zijn eigenlijk in de regel onbetrouwbaar, typerend vond ik dan ook hoe ze reageerde op de vraag van Aziz toen hij met zijn nwe look de bus inliep en aan haar vroeg wat ze er van vond; waarop ze zei; "ja, ik vind 't wel grappig" en hem vervolgens nakeek alsof ze net iemand van een andere planeet voorbij had zien lopen, wat gezien de lokatie weer niet zo verwonderlijk was.
Tja, Iwan en interesse, zijn toch 2 dingen die geheel los van elkaar staan vrees ik, heb 'm in al die weken nog voor niks, nakko, nada blijk van interesse zien tonen, 't scheeritem van vanavond is wel zo'n beetje het heftigste wat ik tot op heden van hem heb gezien.

En laten we de metamorfose van Aziz in Valdorama niet vergeten, hoe bedoelt u saai, alsof dat geen schokkende gebeurtenis was!
Het kappersgilde kan de borst nat maken, dat wordt dus de hele week coupe Aziz aanbrengen en met kapotte jatten lopen van de bijtende blondeerstof in combi met waterstofperoxide.
Schattig ook, dat 'vlooien' van Jop, heeft ie toch mooi wat opgestoken... van 't verblijf in Burgers Zoo!

Had vanavond toch een beetje met Aziz te doen, o.a. toen hij nogal verbaasd reageerde op de mededeling van de anderen dat zij al ik weet niet hoeveel post van hun familie en vrienden hebben gekregen en hij blijkbaar niet, tenminste, gezien zijn reactie.
Moest gelijk weer aan dat telefoongesprek denken met 'een vriend' van hem; heb je m'n telefoonnummer,..nee, weet je dan waar ik woon,..nee.
Trekt z'n vaste busmaat Jop, na al die weken een onafscheidelijk duo met hem gevormd te hebben, plotsklaps helemaal toppie met Iwan op en wel omdat die hem al 2 keer mee heeft genomen op uitbraak, waardoor hij zich toch wel in de steek gelaten voelde, wat de nodige nachtelijke onrust heeft veroorzaakt omdat hij niet wist hoe hij er mee om moest gaan.
Kiest hij toch eieren voor z'n geld en probeert ie 't weer recht te zetten door z'n excuses aan te bieden aan Iwan, krijgt hij na wat losse kreten de volgende, wel duidelijk uitgesproken reactie van hem;
"zo en nu ga ik naar bed", lees; snel peren hier, voordat die ouwehoer straks weer de hele nacht gaat lopen zeiken.
Krijgt hij van Katja in de chat te horen, /lezen wat inmiddels iedereen al door had (liefde maakt blind) dat de verliefdheid niet wederzijds is. Lees ik net ook nog eens dat zijn ouderlijk huis in brand heeft gestaan, geen persoonlijke ongelukken, wel 2 kamers afgebrand en het hele huis behoorlijke water en rookschade.
Dus had ik een beetje met 'm te doen, met de goedsul, omdat hij a.s. maandag, als klap op de vuurpijl, op zeker, ook nog eens de bus uit zal worden genomineerd, nah ja, Aziz jongen, je moet maar zo denken, als je haar maar goed zit!

Zo, hehe, heb er kramp van in m'n tengels en dat is dan nog een saaie uitzending!

  zondag 2 april 2000 @ 12:45:00 #18
3023 lica
fan of...
pi_256881
TANTE BEP, bedankt voor de uitvoerige analyse. Bij nader inzien was het toch niet zo'n saaie uitzending. Anders dan anders, dat wel....
Sad but true....
pi_256882
Dankjewel, Tante Bep, heerlijk stuk !
Meer van datzelfde, alsjeblieft
pi_256883
quote:
op 04-02-2000 om 08:05 PM schreef Moor het volgende:
Dankjewel, Tante Bep, heerlijk stuk!

Bloos- Heerlijk stuk!? -Bloos, jij ook bedankt Moor, lekker ding!

Je quote smeekte om "onbegrip"

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')