abonnement Unibet Coolblue
pi_134036650
Ongelooflijk goed! Elke keer toch weer wat subtiele veranderingen in de songs, geluid was uitstekend, Dave was goed bij stem en dan die ultieme God: Martin... _O_
Wat kan die man zingen en gevoel overbrengen, fantastisch! O+
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_134036935
Ik vond de nummers die Martin vanavond zong ook echt perfect: Slow, But Not Tonight en Shake The Disease. O+
Die man brengt altijd een glimlach op mijn gezicht als ie zingt. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_134038781
Tering, wat waren ze goed! Wel een min voor de Ziggo Dome, het was echt ondraaglijk druk bij de staanplaatsen.
  zondag 8 december 2013 @ 08:13:21 #154
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_134040948
quote:
Stralend Depeche Mode verblijdt publiek in Ziggo Dome
Toen de Britse band Depeche Mode vier jaar geleden Ahoy in Rotterdam aandeed, speelde de groep keurig een dwarsdoorsnede van zijn repertoire. In de Ziggo Dome straalt Depeche Mode echter daadwerkelijk plezier uit.
NU.nl/Rob Herstel
Depeche Mode treedt op in Ziggo Dome Fotoserie

Gezien de serieuze aard van de liederen van de band van zanger Dave Gahan, liedjesschrijver Martin Gore en toetsenist Andy Fletcher past een zekere terughoudendheid in de uitvoeringen ervan, maar zaterdagavond laten de heren zien en horen dat dit werk weldegelijk met flair en vuur kan worden gebracht.

Dat was tijdens het concert in Ahoy in 2009 overigens niet veel anders, maar los van een feilloze show met een ietwat teleurstellende setlist voelde dat optreden ergens plichtmatig aan. De reactie van het publiek was er dan ook naar. Hoe anders is dat tijdens de tournee ter ondersteuning van het album Delta Machine.

Twee nummers van dat in het voorjaar van 2013 verschenen album worden ingezet als opwarmers voor dit concert. Welcome To My World is tekstueel gezien een passende opener, maar de toegestroomde fans kijken de kat een beetje uit de boom. Hetzelfde geldt voor het eveneens nieuwe liedje Angel.

Overgave

Depeche Mode heeft even nodig om echt op stoom te komen, maar zodra dat gebeurt (na een klein half uur, tijdens Black Celebration), zijn Gahan en zijn vrinden niet meer te stoppen. De intensiteit en overgave van de zanger bij Policy Of Truth vormt een schril contrast met de wat afstandelijke Gahan uit 2009.

De frontman danst sierlijk over het podium met zijn microfoonstandaard en neemt poses aan alsof het een fotoshoot voor een tijdschrift betreft. Met zijn charisma en bezwerende baritonstem slaagt Gahan erin zijn publiek te beroeren, zeker wanneer wereldhits als Enjoy The Silence en Personal Jesus worden vertolkt.

Verrast

Een paar keer doet Gahan een stapje terug om Gore liedjes te laten zingen. Met het tere Slow en het breekbare Shake The Disease raakt Gore de gevoelige snaar. Gohans stem verbleekt bij de vocale capaciteiten van Gore, die verrast oogt wanneer het publiek het van hem overneemt na afloop van But Not Tonight.

De groep laat de Ziggo Dome even later vrolijk dansen op A Pain That I’m Used To en weet de toeschouwers in het laatste gedeelte van de show echt te verblijden met Just Can’t Get Enough, dat geregeld wordt overgeslagen tijdens concerten. Depeche Mode geeft een show die zijn fans nog lang zal heugen.
http://www.nu.nl/muziek/3(...)k-in-ziggo-dome.html
!!! Go 49-ers !!!
pi_134057753
quote:
Depeche Mode komt pas tot leven - je zult het altijd zien - bij het oude werk (***)

Kinderen van de jaren tachtig moeten natuurlijk blij zijn dat er nog iets van de golf Britse synthpop uit die tijd overeind staat. Depeche Mode doet het nog, en bracht dit jaar maar weer eens een nieuw album uit: Delta Machine. Daarmee flirten bandaanvoerders David Gahan en Martin Gore wat met de blues, en zangkunst a la Nick Cave.

Vernieuwend, zoals de band steeds zegt te willen zijn, maar Delta Machine is helaas ook een verzameling matig liedwerk. En Depeche Mode staat er zaterdag in de uitverkochte Amsterdamse Ziggo Dome eigenlijk nogal mee te kijk. Jammer voor die volop aanwezige kinderen van de jaren tachtig.

Want wat worden liedjes als Welcome To My World en Angel buitengewoon slap uitgevoerd. David Gahan vertolkt ze alsof hij er zelf ook geen fiducie in heeft, log en vermoeid, en zingt in het lullige hoge-noten-refreintje van Should Be Higher zelfs buitensporig vals. Op plaat doet een lied als Heaven het misschien nog aardig maar live is de donkere bariton van Gahan veel te eendimensionaal om te boeien als verhalenverteller. En dan slaat de ingehuurde drummer de eventuele intimiteit van die liedjes ook nog met holle klappen aan flarden.

Martin Gore, medetekstschrijver en altijd goed voor een paar zangbeurten, bakt er met een akoestische vertolking van Slow ook weinig van. Schuurt dat nummer op Delta Machine nog enigszins dankzij bluesgitaar en stuurse elektronica, in de Ziggo Dome verwordt Slow tot een drakerige pianoballade waar de honden geen brood van lusten.

Depeche Mode komt pas tot leven - je zult het altijd zien - bij het oude werk. Weg met dat theatrale bluesgedoe (en de eindeloze pirouettes van David Gahan), en kom maar op met bijvoorbeeld Policy Of Truth. Ineens hoor je waarom Depeche Mode zo goed was, en ook nog zou moeten zijn. Donker romantisch en gothic, met de sinistere stem van Gahan als onheilsprofeet. De show wordt zelfs indrukwekkend bij A Pain That I'm Used To, als de drummer mag zwijgen en een zware elektronische beat wordt ingezet naast de scheurende gitaar van Martin Gore. Hier wordt Depeche Mode weer gemeen en slaat de band net voor traject middle of the road toch even linksaf.

Personal Jesus tenslotte is een triomf: zo spijkerhard uitgevoerd en in vervoering gezongen (en geacteerd) door Gahan, dat je je achter de oren gaat krabben. Waarom niet meer van deze bezieling, in een bijna twee uur durende show? Want Depeche Mode zit waarachtig nog vol leven.

Drie sterren, maar met de hakken over de sloot.
http://www.volkskrant.nl/(...)-het-oude-werk.dhtml
pi_134059661
quote:
Wat een kak review, is ook echt raar want alle andere reviews zijn laaiend enthousiast :')

Zoals deze: http://www.muziek.nl/concertverslag/concertverslag-depeche-mode-1
Check ook meteen de fantastisch mooie foto's bij dit verslag zoals deze:
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_134060541
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2013 20:46 schreef Griebus het volgende:

[..]

Wat een kak review, is ook echt raar want alle andere reviews zijn laaiend enthousiast :')

Zoals deze: http://www.muziek.nl/concertverslag/concertverslag-depeche-mode-1
Check ook meteen de fantastisch mooie foto's bij dit verslag zoals deze:
[ afbeelding ]
Tja Volkskrant he, zure krant. Als je dingen leest als "ingehuurde drummer" weet je al waar het heengaat.
pi_134071096
Ze waren echt weer fantastisch!!! was een top concert! sfeer was veel beter dan ik verwacht had, kwam ook wel door het vele fans vanuit het buitenland (duitsers, italianen, etc)
Ik had weer mooie plekje vooraan, Anton nog gezien ook, was wel tof :D
Was een hele volle ziggo dome inderdaad! dat ziet er altijd goed uit!
Hopelijk volgende maand ze weer zien in Antwerpen!
pi_134071103
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2013 20:46 schreef Griebus het volgende:

[..]

Wat een kak review, is ook echt raar want alle andere reviews zijn laaiend enthousiast :')

Zoals deze: http://www.muziek.nl/concertverslag/concertverslag-depeche-mode-1
Check ook meteen de fantastisch mooie foto's bij dit verslag zoals deze:
[ afbeelding ]
Mooie foto's inderdaad, jemig. :D
pi_134087924
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 01:48 schreef MidnightShow_ het volgende:
Ze waren echt weer fantastisch!!! was een top concert! sfeer was veel beter dan ik verwacht had, kwam ook wel door het vele fans vanuit het buitenland (duitsers, italianen, etc)
Ik had weer mooie plekje vooraan, Anton nog gezien ook, was wel tof :D
Was een hele volle ziggo dome inderdaad! dat ziet er altijd goed uit!
Hopelijk volgende maand ze weer zien in Antwerpen!
Ik kon me ook niet beheersen en heb ook kaartjes voor Antwerpen gekocht, dat is dan mijn laatste keer deze tour (dan 4x geweest)
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_134105939
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 18:20 schreef Griebus het volgende:

[..]

Ik kon me ook niet beheersen en heb ook kaartjes voor Antwerpen gekocht, dat is dan mijn laatste keer deze tour (dan 4x geweest)
Nice! Alleen heb je die net gekocht dan? heb ik toevallig gemist dat er extra tickets in de verkoop zijn gegaan? want het is uitverkocht. ik zoek me helemaal gek aan tickets. :P
pi_134107632
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 01:15 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Nice! Alleen heb je die net gekocht dan? heb ik toevallig gemist dat er extra tickets in de verkoop zijn gegaan? want het is uitverkocht. ik zoek me helemaal gek aan tickets. :P
Nee die heb ik inderdaad al wat langer, sorry voor mijn post waarin het idd lijkt alsof ik ze heel recent gekocht heb :@
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_134114262
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 december 2013 07:52 schreef Griebus het volgende:

[..]

Nee die heb ik inderdaad al wat langer, sorry voor mijn post waarin het idd lijkt alsof ik ze heel recent gekocht heb :@
Geeft niet haha. Ik dacht even wat gemist te hebben, ik hou alles goed in de gaten, maar goed kan altijd iets gemist hebben. ;)
pi_135004328
"Never Let Me Down Again" is toch echt zo'n wereldnummer
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:53:23 #165
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_135024897
quote:
11s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:24 schreef Little_Dolls het volgende:
"Never Let Me Down Again" is toch echt zo'n wereldnummer
beste nummer van Music for the Masses met een fikse voorsprong
pi_145331939
Kick! *O*

quote:
Depeche Mode Live In Berlin to be released by Columbia Records on November 17th

Depeche Mode have announced the global release of their CD/DVD Depeche Mode Live In Berlin for November 17th via Columbia Records. Directed by their longtime creative collaborator, Anton Corbijn, Depeche Mode Live in Berlin features two hours worth of never before released, live concert footage.

Depeche Mode Live in Berlin was filmed on location at the O2 World Berlin on November 25th and 27th, 2013 during the band’s extremely successful Delta Machine Tour which saw them play to over 2.4 million people in 32 countries.
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_145358942
Hopelijk is die dvd net zo vet als de laatste van Barcelona :)
pi_165874290
mojoconcerts twitterde op maandag 10-10-2016 om 15:41:14 Spannend, Depeche Mode heeft iets in petto... Morgen meer. Houd de Facebookpagina van de band in de gaten voor een… https://t.co/oUICrOvQlz reageer retweet
Aankondiging voor ZiggoDome lijkt me :) (en de rest van de tour lijkt me).
pi_165875258
quote:
Depeche Mode 2017 “Global Spirit Tour” (to be confirmed Tuesday)

05/12/2017 – Antwerp (Belgium) -Sportpalais
05/24/2017 – London (England) – O2 Arena
05/27/2017 – Leipzig (Germany) – Red Bull Arena
05/29/2017 – Lille (France) – Stade Pierre Mauroy

06/29/2017 – Milan (Italy) – San Siro

07/06/2017 – Lisboa (Portugal)
07/15/2017 – Moscow (Russia)
07/21/2017 – Warsaw (Poland) – PGE Narodowy / National Stadium
http://hypno5.com/2016/10/09/dm/

De rest zal morgen wel volgen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_165875370
Hopelijk komen ze hier rond Mei, in Juni is het iets te midden in het festival seizoen voor mij.
pi_165892937
En ze komen naar Amsterdam *O*

7 mei ZiggoDome

[ Bericht 5% gewijzigd door indiaantje89 op 11-10-2016 13:30:11 ]
pi_165893339
En de hele lijst:

quote:
May 5 - Stockholm, Sweden - Friends Arena
May 7 - Amsterdam, Netherlands - Ziggo Dome
May 9 - Antwerp, Belgium - Sportpaleis
May 12 - Nice, France - Stade Charles-Ehrmann
May 14- Ljubljana, Slovenia - Dvorana Sto¸ice
May 17 - Athens, Greece - Terra Vibe Park
May 20 - Bratislava, Slovakia - ¦tadión Pasienky
May 22 - Budapest, Hungary - Groupama Aréna
May 24 - Prague, Czech Republic - Eden Aréna
May 27 - Leipzig, Germany - Festwiese
May 29 - Lille, France - Stade Pierre-Mauroy
May 31 - Copenhagen, Denmark - Telia Parken
June 3 - London, United Kingdom - London Stadium
June 5 - Cologne, Germany - RheinEnergieStadion
June 9 - Munich, Germany - Olympiastadion
June 11 - Hannover, Germany - HDI Arena
June 18 - Zurich, Switzerland - Letzigrund Stadion
June 20 - Frankfurt, Germany - Commerzbank-Arena
June 22 - Berlin, Germany - Olympiastadion
June 25 - Rome, Italy - Stadio Olimpico
June 27 - Milan, Italy - Stadio San Siro
June 29 - Bologna, Italy - Stadio Rentao Dall'Ara
July 1 - Paris, France - Stade de France
July 4 - Gelsenkirchen, Germany - Veltins-Arena
July 6 - Bilbao, Spain - BBK Live Festival
July 8 - Lisbon, Portugal - NOS Alive Festival
July 13 - St. Petersburg, Russia - SKK
July 15 - Moscow, Russia - Otkritie Arena
July 17 - Minsk, Belarus - Minsk-Arena
July 19 - Kiev, Ukraine - Olimpiyskiy National Sports Complex
July 21 - Warsaw, Poland - PGE Narodowy
July 23 - Cluj-Napoca, Romania - Cluj Arena
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_165893487
Denk dat ze heel veel festivals gaan doen, zijn echt veel gaten op de vrijdag en zaterdag
pi_165893519
Volgens mij zitten ze vrij vol en doen de Spaanse festivals exclusief. ze moeten wel beetje rust hebben tussendoor.
pi_165893535
21 oktober start de voorverkoop.
Zal mij benieuwen hoe duur de kaarten dit keer zijn.
Vorige keer waren de staanplaatsen EUR 76,- incl. servicekosten.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')