abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_132501004
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
19s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:38 schreef BrandX het volgende:
mss krijg je wel last van deze irritatie door je wasmiddel. Mss eens een paar keer je kleding wassen met neutraal wasmiddel en kijken of je er dan nog last van hebt met zweten?
Ik heb ook een topic gestart onder subform (Sport).
Ik ben dus blij dat ik hier toch wat lotgenoten zie.

Afijn...Denk je dat een neutraal wasmiddel de oorzaak zou kunnen zijn?
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_132510662
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2010 14:11 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Hmm, klachten passen een beetje bij cholinerge urticaria: galbulten (niets met gal te maken) door activatie van het cholinerge systeem, dat actief wordt bij onder andere inspanning. Als je echt alleen roodheid, en niet van die bultjes of bulten krijgt, maakt dat cholinerge urticaria weer wat minder waarschijnlijk. Is het cholinerge urticaria, dan lukt behandeling meestal met antihistaminica.

Overleg nog eens met je huisarts.
Jep, dit zou zomaar eens kunnen.
pi_132511249
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:20 schreef Oepsoeps123 het volgende:

[..]

Heb je er ook last van tijdens sporten?
pi_132511457
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:39 schreef complicate het volgende:

[..]

Heb je er ook last van tijdens sporten?
Soms, en dan juist in de zomer maar dan helpt die xyzal wel.
pi_132511778
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:45 schreef Oepsoeps123 het volgende:

[..]

Soms, en dan juist in de zomer maar dan helpt die xyzal wel.
Je mag van geluk spreken, ik heb nog altijd geen middel gevonden....
dus kan ik nog altijd niet sproten...jammer :{
pi_132512068
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:20 schreef Oepsoeps123 het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. :')
pi_134097438
Sinds drie winters ben ik bekend met dit probleem. Als het koud wordt begint de jeuk bij eigenlijk alle soorten inspanning. Inmiddels heb ik verschillende antihistamine (Xyzal e.d.) voorgeschreven gekregen van de huisarts en twee dermatologen, zonder al te veel resultaat.

Door de zeer vervelende jeukaanvallen sport ik inmiddels al niet meer in de winter en kan ik weinig anders dan de lente afwachten. In de lente heb ik last van hooikoorts.

Lang en warm douchen hebben een zeer nadelig effect op de klachten, het droogt de huid uit.
Ik doe m'n best de huid gehydrateerd te houden met crèmes.

Is dit alles wat ik er aan kan doen?
pi_150220634
een late reactie van mijn kant. Ik heb hier ook last van (alleen bij koud weer extreme jeuk bij inspanning of hoge kamertemperaturen, soms gecombineerd met uitslag). Dokter zei dat het inspanningsurticaria was. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het drinken van koffie in de periode okt-mrt. Daardoor namen de klachten met ongeveer 90% af. Ws. zijn er dus nog wat andere voedingsstoffen die tot problemen leiden, maar die moet ik nog traceren. Mogelijk helpt koffie afzweren bij meer mensen.
pi_150293264
Heb ik ook weleens, meestal als iets niet wil lukken. Denk dat het een soort frustratie jeuk is ofzo.
pi_178956484
Acht jaar later. Velen onderzoeken verder. LUMC in Leiden, UMC Utrecht. Huid opgestuurd (ja echt) naar China en Japan en VS. Daar nog niks van gehoord. Het lijkt op inspanningsurticaria (zoals ik hier meer lees). Bij mij komen de rode vlekken/plekken die erbij horen echter niet. Het is puur de jeuk. Het is gewoon zwaar irritant, niet kunnen sporten.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 10:28:37 #61
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_179101961
Anti histamine helpt bij mij prima tegen de allergische reactie. Heb het zelf ook sinds een jaar of 3 (vanaf mijn dertigste).
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:01:49 #62
478784 HenkdeHaan
amateur Fokker
pi_180103005
Ik herken zoveel van deze berichten, heb alle mogelijke informatie opgezocht over de klachten die ik had omdat ik er helemaal gek van werd.
Uiteindelijk heb ik, na een paar jaar, eindelijk een oplossing gevonden.

4 jaar geleden kreeg ik voor het eerst last van dergelijke reacties als jullie beschrijven. Vooral na een kort sprintje was het raak, voornamelijk in de winter, tijdens het sporten etc. In de winter was het erger, na koffie drinken was het erger, dus heb letterlijk alles geprobeerd te analyseren in voeding en dergelijke. Ook tests gehad in het ziekenhuis, maar nergens allergisch voor.

Omdat het vorig jaar opeens veel erger werd, belemmerde het mijn leven teveel. Fietsen ging bijna niet meer, sporten deed ik al maanden niet meer en was zeer ongelukkig met alle dingen die ik moest laten. Daarop ging ik weer eens naar de huisarts(ik had een nieuwe). Die meldde dat hij anti-histaminica voor kon schrijven(tegen hooikoorts voorgeschreven onder andere). Dat hielp zoals de eerste paar keren voor een week of 2, daarna was mijn lichaam eraan gewend geraakt.

Toen op aanraden van mijn moeder toch maar eens bij de homeopaat langs gegaan. Belangrijk daarbij is op te merken dat het ging om een homeopaat met medische achtergrond. Deze man is opgeleid tot huisarts, heeft dus medicijnen gestudeerd en weet waar hij het over heeft. Omdat je jezelf vrij makkelijk homeopaat mag noemen in Nederland zitten er ook veel kwakzalvers bij!

Gelijk een goed gesprek met deze man gehad, hij herkende mijn klachten en kon me direct vertellen dat het inderdaad om warmte urtica gaat. Op basis van mijn kenmerken heeft hij toen een selectie gemaakt van middelen(homeopathie werkt met uitsluitend natuurlijke middelen) die het meest geschikt zouden zijn voor mijn klachten. Ik kreeg een soort kleine korreltjes voorgeschreven die de apotheek moest bestellen. Levertijd was ongeveer een week. Ik moest 1 maal per week 15 korreltjes innemen, het middel heet Natrium Muriaticum en is gebaseerd op zeezout.
Het is vrij persoonlijk welk middel voor wie goed werkt, dit kan alleen een goede homeopaat bepalen.

De eerste week merkte ik er nog niks van. De homeopaat had verteld dat als het aan zou slaan, dit pas na enkele weken zou zijn. Zou het goed aanslaan, dan zouden mijn klachten eerst verergeren, voor het beter zou worden.
De tweede week werden mijn klachten erger. Het minste of geringste bezorgde me onuitstaanbare jeukaanvallen, en ik vroeg me af of ik er wel goed aan gedaan had. Nu was het echt ondragelijk geworden.
De derde week werd het iets minder, zoals het was voordat ik het middel innam.
De vierde week weer minder, ik begon langzaam weer met fietsen.
De vijfde week heb ik voor het eerst in maanden weer gesport.

Nu, een maand of 6/7 later heb ik heel af en toe nog een keer uitslag, vrijwel nooit meer jeuk, alleen nadat ik kort vrij ziek ben geweest met een verkoudheid en mijn weerstand wat minder was.
Maar van mijn klachten ben ik helemaal af. Ik was enorm sceptisch over de homeopaat, maar voor mij heeft hij wonderen gedaan. Ik nam me dan ook voor om even een kort verslag te maken voor de mensen op fora zoals deze, die net als ik worstelen met deze ontzettend vervelende belemmering.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, geef homeopathie een kans. Niet geschoten is altijd mis!

Belangrijk op te merken:
-Vind een homeopaat die een medische opleiding(geneeskunde, medicijnen, farmacie) heeft.
-Het is een probleem waar tot op heden, buiten deze oplossing verder niet veel aan te doen is en misschien levenslang een probleem blijft. Bij mij ook zeker stressgerelateerd en ondanks dat het vervelend is: blijf bewegen!

Als er mensen zijn die dit lezen en graag naar dezelfde homeopaat willen gaan als ik, kan ik dat 100% aanraden. Het is dr. Fruijtier in Rosmalen. (http://www.homeopathierosmalen.nl/)
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:39:06 #63
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180103720
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:18 schreef Ammi het volgende:
Acht jaar later. Velen onderzoeken verder. LUMC in Leiden, UMC Utrecht. Huid opgestuurd (ja echt) naar China en Japan en VS. Daar nog niks van gehoord. Het lijkt op inspanningsurticaria (zoals ik hier meer lees). Bij mij komen de rode vlekken/plekken die erbij horen echter niet. Het is puur de jeuk. Het is gewoon zwaar irritant, niet kunnen sporten.
Morgellons?

Probeer eens epsom zout, kijken of je er baat bij hebt, het is iig geen kwaad
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')