abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77134922
De Master Cleanse (of het limonade dieet) is een detox/ontgiftings kuur dat je lichaam reinigt. Het is bedacht door Stanley Burroughs, een beoefenaar van alternatieve gezondheidszorg. Hij bedacht dit dieet als een programma om de gif/afvalstoffen, afkomstig uit de omgeving en uit ons eten, uit je lichaam te determineren. Sommige mensen gebruiken het om snel mee af te vallen (5 kilo of meer in 10 dagen). Beyonce heeft dit dieet gebruikt om snel 10 kilo af te vallen voor de film 'Dreamgirls". Maar waarschijnlijk verlies je vooral vocht, en komt dat gewicht er gewoon weer aan als je weer normaal gaat eten. De Master Cleanse claimt de gifstoffen in je lichaam te verwijderen en ze te laten verdwijnen, het zou vet wegsmelten tot wel 1 kg per dag! Ook zou het verkoudheid, astma, griep en andere ziektes tegen gaan. Tenslotte zou het zorgen voor een mooiere, egale huid.

Ik wil de Master Cleanse proberen om mijn lichaam te reinigen. De mensen die het gedaan hebben claimen vrijwel allemaal dat je geen honger krijgt tijdens deze kuur.De eerste 3 dagen schijnen heel moeilijk te zijn, maar daarna schijnt het hongergevoel te verdwijnen waardoor je dit makkelijk 10-30 dagen vol kunt houden. Ik ken zelfs iemand die zegt dat ze deze kuur 60 dagen lang heeft volgehouden. En natuurlijk zeggen ze ook allemaal dat je het zelf moet proberen om er achter te komen dat je ECHT geen honger gevoel krijgt ;-) En je schijnt te barsten van de energie tijdens de kuur. Nou, ik ga de 10-daagse kuur proberen (30 of 60 dagen vind ik een beetje te gek - ik herinner me nog het nieuwsbericht van de vrouw die overleed na het te lang volgen van een soepdieet - maar dat was ook wel super extreem - 6 maanden ofzo). Ik wil dus m'n lichaam te ontgiften, en stiekem ook om 2-3 kilo af te vallen.

Dus... zijn er mensen die deze kuur gevolgd hebben? Ervaringen? Of zijn er mensen die met mij mee willen doen? Ik wil maandag beginnen met de 3 dagen 'ease in' om je lichaam voor te bereiden op de kuur, en dan 10 dagen de kuur, en dan 3 dagen de ease out. Dit is een goede site met informatie: http://themastercleanse.org/

Hier nog wat informatie over de Limonade
Het dieet bestaat uit een mix van limoen- of citroensap, ahornsiroop, cayenne peper en “schoon”water.

Voor 1 dag houdt dit in:
-12 eetlepels ahornsiroop
-12 eetlepels vers limoen- of citroensap
-Een halve theelepel cayenne peper poeder
-Iets meer dan anderhalve liter water

Het limoen sap
Helpt de maag te prikkelen om meer verteringssappen aan te maken. Ook helpt het de parasieten uit je lichaam te drijven. Het sap bevat het veel nutriënten en mineralen. Het stimuleert de lever om galsappen uit te scheiden. Deze helpen bij het verbranden van vet in ons lichaam.

Het pure water
Zorgt ervoor dat de voedingsstoffen en goede bacteriën in het lichaam behouden blijven.

De ahornsiroop
Ahornsiroop bevat sucrose. Dit wordt in ons lichaam makkelijk afgebroken. Zodat er snel energie beschikbaar is.

De cayenne Pepper
Deze peper is rijk aan vitamine A. Ook wordt peper beschouwd als een medicinaal kruid. Het zou maagzuur tegen gaan en het zou pijn verminderen. Ook helpt het bij het warm houden van ons lichaam. Bij dit proces worden er veel vetten verbrand. Tenslotte bevat peper bètacaroteen. Dit is een antioxidant en beschermd het lichaam tegen schadelijk stoffen.

Dit moet 10 tot 40 dagen worden gevolgd.

The Salt Water Flush
Behalve de limonade (6-12 glazen/dag) dien je veel water te drinken, maar niet meer dan 2x de hoeveel heid limonade die je per dag drinkt. En dan 's avonds een laxerende thee, en 's ochtends de 'salt water flush'. Dit is een liter water met een theelepel organisch zout zonder jodium, dat je elke ochtend drinkt. Ongeveer een uur later beginnen je darmen te werken ;-) En zo schijn je je darmen helemaal schoon te maken tijdens de kuur. Ik weet niet of het erg prettig is, maar ja.

Master Cleanse Dagboeken
http://blog.q-taro.com/health/the-master-cleanse-journal/
http://yestheyrefake.net/lemonade_diet_cleanse_journal.htm
http://thisraindelay.blog(...)r-cleanse-diary.html

Master Cleanse Forum
http://therawfoodsite.com/forum/index.php
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2010 @ 12:17:23 #2
34726 Fratz
Max
pi_77135316
Ik wens je veel succes. Het lijkt me vreselijk om dit vol te houden.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_77135531
Nu ik het zo lees, lijkt he mij eerlijk gezegd ook niet al te leuk meer... ik ga er nog even over nadenken ;-) Maar zijn er mensen die dit gedaan hebben, of is het meer een Amerikaanse hype?
pi_77135932
Als je zoiets gaat doen is het gedoemd om te falen. Mocht je het toch volhouden, dan val je enkel af omdat je vrijwel geen caloriën binnenkrijgt.

Daarbij vraag ik me af waar je dan de nodige vitaminen uit haalt?
pi_77136102
Maar het is niet om af te vallen, het is om te detoxen... en er zijn genoeg Amerikanen die er bij z-w-e-r-e-n. Dus 'gedoemd te mislukken' gaat niet op. Je schijnt veel energie te hebben door de maple syrup, en omdat je je elke dag beter en sterker voelt schijn je gemotiveerd te blijven om dit vol te houden... tuurlijk zijn er ook genoeg mensen die afhaken. Het lijkt me geen gezond idee om dit te gebruiken om af te vallen. Hoewel ik het niet erg zou vinden als ik wel iets afval.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:01:23 #6
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77136820
Volgens mij zijn er wel gezondere detox[dieet]mogelijkheden
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:09:57 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77137141
Detoxen is onzin. Het heeft helemaal geen nut. Je lichaam is prima zelf in staat om afvalstoffen af te voeren, via bijv. nieren en lever.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:14:00 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77137289
De BBC had een magistrale serie uitzendingen met de titel "The truth about food". Ze hebben ook onderzoek gedaan naar detoxen. Het terugzien van uitzendingen gaat een beetje moeilijk als je niet in de UK woont, maar deze info geeft het aardig weer:
quote:
Does Detox work?
Despite the high profile of detox diets, very little research exists to prove whether it has any measurable value. In this study, we put the diet to the test, finding out if following a strict detox plan can really reduce the body’s toxic load and enhance the efficiency of our body’s innate systems.

"relying on a detox isn’t the solution"

We took ten party animals to a country cottage retreat for ten days to see if a detox diet could recharge their internal batteries. The group was split into two and half the girls were put on a balanced diet, including red meat, alcohol, coffee and tea, pasta, bread, chocolate and crisps (in moderation), with the remainder following a strict vice-free diet.

Can a short, sharp shock really change the levels of toxicity in your body in just a week?

After testing the kidney and liver functions and measuring the antioxidant and aluminium levels in their blood we found there were no differences between the groups.

Which just goes to show, in a binge and purge culture relying on a detox isn’t the solution. Your body has its own way of regulating toxins and a week of suffering won’t change that so you are better off sticking to a balanced diet all the time.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:17:11 #9
281369 tonedyt
stop met zweten
pi_77142231
het werkt wel>>>alleen weet ik niet of zijn product werkt>>je darmen spoelen is niet alleen goed voor het afvallen maar gewoon goed voor je gezondheid.

je spijsvertering werkt gewoon niet optimaal als je darmen vol zitten met afval stoffen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:29:22 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77142781
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:17 schreef tonedyt het volgende:
het werkt wel>>>alleen weet ik niet of zijn product werkt>>je darmen spoelen is niet alleen goed voor het afvallen maar gewoon goed voor je gezondheid.

je spijsvertering werkt gewoon niet optimaal als je darmen vol zitten met afval stoffen.
Wat voor afvalstoffen denk jij dat er in je darmen zitten, die er al niet vanzelf uitkomen?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:25:31 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77166942
quote:
Hij bedacht dit dieet als een programma om de gif/afvalstoffen, afkomstig uit de omgeving en uit ons eten, uit je lichaam te determineren.
Determineren
quote:
Ook zou het .. astma, .... tegen gaan.
Ja vast, het fixt zomaar eventjes een fout in je immuunsysteem.
pi_77842746
Zo. Ik heb de Master Cleanse gedaan. 3 dagen ease-in, 10 dagen cleanse, 3 dagen ease-out. Het viel echt 100% mee. De eerste 3 dagen was ik een beetje slap en voelde ik me duizelig.. (detox verschijnselen), maar vanaf dag 4 had ik echt een energie outburst! Ik heb me de hele tijd kiplekker gevoeld, vol met energie, m'n huid werd beter, m'n haar werd glossy-er ;-)... en ik had totaal geen honger..

De limonade smaakte goed... de peper maakt het wel enorm scherp, maar daar wen je snel aan. De maple syrup zorgt er echt voor dat je geen hongergevoel krijgt. Je moet 6-12 glazen per dag drinken, maar ik had aan 6 meer dan genoeg.. en dan ook nog veel water en 's avonds een laxerende thee (salt water flush heb ik niet gedaan - daar had ik echt geen zijn in). Dus geen hongergevoel, maar WEL veel gedacht aan eten.. vooral aan wat ik weer zou gaan eten aan het einde van m'n kuur. Enorme motivatie om gezond te gaan eten... en in het gevolg op de voeding te letten...

En ik ben 7 kilo kwijtgeraakt. Ik verwacht dat ik nu wel weer iets zal aankomen, maar de motivatie om gezond te eten is er wel (ik voel me gewoon 'schoon' van binnen en wil dat zo houden).. Dus... wat mij betreft was de cleanse geslaagd. Al vanaf dag 8 heb ik serieus overwogen om de cleanse te verlengen tot 15 dagen en misschien zelfs langer, omdat ik me er zo goed onder voelde. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan... omdat ik straks een belangrijk diner heb waar ik wel graag naar toe wil en waar ik geen limonade wil drinken..
pi_77886518
vast goed voor je tanden al dat zuur..
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_77910389
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:21 schreef emss het volgende:
Zo. Ik heb de Master Cleanse gedaan. 3 dagen ease-in, 10 dagen cleanse, 3 dagen ease-out. Het viel echt 100% mee. De eerste 3 dagen was ik een beetje slap en voelde ik me duizelig.. (detox verschijnselen), maar vanaf dag 4 had ik echt een energie outburst! Ik heb me de hele tijd kiplekker gevoeld, vol met energie, m'n huid werd beter, m'n haar werd glossy-er ;-)... en ik had totaal geen honger..

De limonade smaakte goed... de peper maakt het wel enorm scherp, maar daar wen je snel aan. De maple syrup zorgt er echt voor dat je geen hongergevoel krijgt. Je moet 6-12 glazen per dag drinken, maar ik had aan 6 meer dan genoeg.. en dan ook nog veel water en 's avonds een laxerende thee (salt water flush heb ik niet gedaan - daar had ik echt geen zijn in). Dus geen hongergevoel, maar WEL veel gedacht aan eten.. vooral aan wat ik weer zou gaan eten aan het einde van m'n kuur. Enorme motivatie om gezond te gaan eten... en in het gevolg op de voeding te letten...

En ik ben 7 kilo kwijtgeraakt. Ik verwacht dat ik nu wel weer iets zal aankomen, maar de motivatie om gezond te eten is er wel (ik voel me gewoon 'schoon' van binnen en wil dat zo houden).. Dus... wat mij betreft was de cleanse geslaagd. Al vanaf dag 8 heb ik serieus overwogen om de cleanse te verlengen tot 15 dagen en misschien zelfs langer, omdat ik me er zo goed onder voelde. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan... omdat ik straks een belangrijk diner heb waar ik wel graag naar toe wil en waar ik geen limonade wil drinken..
Oke dan mooizo! En hoe voel je je na de kuur? Wat voor verschil merk jij?
IK weet niet of jij astma of verkouden was/hebt maar als je het heb heeft het daartegen geholpen?
Veel vragen maar ben erg geïnteresseerd.
hoi
pi_77917640
Op de site van www.curezone.com is een support forum: http://curezone.com/forums/f.asp?f=478
pi_77918116
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:53 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
vast goed voor je tanden al dat zuur..
nee, maar ik heb rietjes gebruikt ;-)

En na m'n kuur merk ik dat m'n maag kleiner is, en ik zit al snel vol... en ik heb gewoon de motivatie gezond te eten.... geen behoefte aan chocola en junkfood (wat ik eerst wel had). M'n huid is echt zo opgeknapt! en m'n haar zit veel beter.. En ik was niet verkouden, maar ben het ook niet geworden... Je moet gewoon wel door de eerste 3 dagen heen want je wordt duizelig, en je kijkt een beetje raar uit je ogen... maar dat zijn dus detox verschijnselen, en daarna barst je opeens van de energie, en lijkt het alsof je eeuwig door kunt gaan!

Hier een beter forum: http://www.mastercleanser.com/forum/ + check het forum uit de OP.
  maandag 31 januari 2011 @ 20:36:02 #17
296407 CantaLX
vijfenveertig kilometers
pi_92140989
Meer mensen ervaring hiermee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')