abonnement Unibet Coolblue
pi_78429818
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:19 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Nou vind haar niet zo bijzonder, beetje "kaal"
ze heeft leuke tikjes en hersentjes...
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:29:54 #202
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_78433579
Op vrijdag eet de Keuringsdienst vis. Maar als we het journaal en de krant moeten geloven, is die traditie geen lang leven meer beschoren. De vis wordt duur betaald.

Straks is de zee leeg, en moeten we van vrijdag ook gehaktdag maken. Of is er hoop? Bij de grootgrutter is er nu ook duurzame vis te koop. Maar wat is dat dan, duurzame vis? De Keuringsdienst van Waarde vist naar de betekenis van duurzaam en vindt de mazen in het net.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_78435780
Dat duurzaam wordt nu wel uitgemolken door de redactie.
Live out of your imagination, not your history.
pi_78436126
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:18 schreef Sj0rs het volgende:
Dat duurzaam wordt nu wel uitgemolken door de redactie.
Het wordt ook uitgemolken door de marketingafdelingen
pi_78442853
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:50 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Een voedingsdeskundige van zo'n bedrijf (een echte, uit het lab, met een witte jas, geen voorlichtingstruus) heeft ook wel eens bij de KDvW gezegd: Mensen willen voedsel dat lekker, makkelijk lang houdbaar en goedkoop is. Dan moeten wij het wel op deze manier produceren.
Mensen weten niet eens meer hoe vanille smaakt. We weten hoe het product dat als vanille in de markt wordt gezet smaakt.

En vanavond precies voor Ajax, vorige week precies erna. Hoef niets te missen
pi_78443322
Gister ook lekkerbek gehaald van AH. Staat er op "Duurzame vangst" Vroeg mij echt af hoe je een vis duurzaam vangt.
pi_78443510
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:50 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Een voedingsdeskundige van zo'n bedrijf (een echte, uit het lab, met een witte jas, geen voorlichtingstruus) heeft ook wel eens bij de KDvW gezegd: Mensen willen voedsel dat lekker, makkelijk lang houdbaar en goedkoop is. Dan moeten wij het wel op deze manier produceren.
Dat was die man die de smaakjes jus maakte toch?
  donderdag 25 februari 2010 @ 18:29:26 #208
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78445745
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:29 schreef golfer het volgende:
Op vrijdag eet de Keuringsdienst vis. Maar als we het journaal en de krant moeten geloven, is die traditie geen lang leven meer beschoren. De vis wordt duur betaald.

Straks is de zee leeg, en moeten we van vrijdag ook gehaktdag maken. Of is er hoop? Bij de grootgrutter is er nu ook duurzame vis te koop. Maar wat is dat dan, duurzame vis? De Keuringsdienst van Waarde vist naar de betekenis van duurzaam en vindt de mazen in het net.
Doet me gelijk denken aan die aflevering met de tonijn die dolfijnvriendelijk gevangen zou zijn. Kwam er op neer dat er gewoon op de zelfde manier werd gevangen maar dat nu een kapitein ergens een handtekening zette
pi_78447710
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 17:19 schreef StephanL het volgende:
Gister ook lekkerbek gehaald van AH. Staat er op "Duurzame vangst" Vroeg mij echt af hoe je een vis duurzaam vangt.
Duurzaam is een ander woord voor 'milieuvriendelijker dan ...'
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 25 februari 2010 @ 20:10:58 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_78449620
Volgens het marketing praatje is duurzame visserij een belangrijk antwoord op overbevissing en bijvangst. Om ook in de toekomst vis te kunnen blijven vangen, moet er voldoende volwassen vis in de zee achterblijven die kan zorgen voor nieuwe aanwas.

Duurzame visserij maakt gebruik van vistechnieken waarbij de kans op bijvangst sterk afneemt. De vissers respecteren de natuur onder water. Duurzame visserij is dus niet alleen noodzakelijk voor het behoud van de vis, maar ook voor het behoud van de vissector.
Duurzaam gevangen vis is te herkennen aan het MSC keurmerk. De Marine Stewardship Council.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_78449985
Ja precies, geen sleepnetten die de hele bodem inclusief al het leven daar, omwoelen enzo.
Maar de vraag is natuurlijk, zoals altijd: wordt het gecontroleerd? Of hoeven ze het alleen maar te zeggen en worden de vissers gewoon op hun blauwe ogen vertrouwd?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_78450873
Zei die vrouw aan de telefoon nou Jezus, zeikerd voordat ze even ging informeren over de paling?
- Zal wel niet trouwens, anders hadden ze het wel drie keer herhaald.
anonieme razernist
pi_78451078
duurzaam is lekker
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_78451081
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:35 schreef NoCigar het volgende:
Zei die vrouw aan de telefoon nou Jezus, zeikerd voordat ze even ging informeren over de paling?
- Zal wel niet trouwens, anders hadden ze het wel drie keer herhaald.
Was wel zo

Die visverkoper nu dan: ja mevrouw, dat is zo mevrouw, kabeljauw mevrouw, het is veel lekkerder mevrouw. juist mevrouw
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  donderdag 25 februari 2010 @ 20:47:54 #215
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78451559
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Was wel zo

Die visverkoper nu dan: ja mevrouw, dat is zo mevrouw, kabeljauw mevrouw, het is veel lekkerder mevrouw. juist mevrouw
Vroeger heeft zijn moeder hem gezegd: ‘Met twee woorden spreken!’
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78451837
Conclusie, duurzaam in de huidge vorm is nep.. feel good.. emoti-food..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_78451946
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Vroeger heeft zijn moeder hem gezegd: ‘Met twee woorden spreken!’
Maar in elke zin
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:53 schreef kawotski het volgende:
Conclusie, duurzaam in de huidge vorm is nep.. feel good.. emoti-food..
Ach, leuk om het ook eens te 'zien', maar die conclusie had ik zelf al lang wel getrokken. Helaasch
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  donderdag 25 februari 2010 @ 20:56:31 #218
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78452020
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:53 schreef kawotski het volgende:
Conclusie, duurzaam in de huidge vorm is nep.. feel good.. emoti-food..
Ja, voor het bodemleven helpt het misschien wat, maar qua aantallen vissen die uit de zee verdwijnen verandert er niets.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78452119
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, voor het bodemleven helpt het misschien wat, maar qua aantallen vissen die uit de zee verdwijnen verandert er niets.
Als alle vissers zich ook netjes aan het seizoen houden dan kan de vis beter reproduceren, zodat er met dezelfde vangst meer vis overblijft. Dat speelt volgens mij ook mee.
pi_78452141
Jezus was een zeikerd zeg
pi_78452254
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Als alle vissers zich ook netjes aan het seizoen houden dan kan de vis beter reproduceren, zodat er met dezelfde vangst meer vis overblijft. Dat speelt volgens mij ook mee.
Maar dat is denk ik haast niet te doen, zolang de consument op elk gewenst moment een bepaald vissoort wil consumeren...
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_78452336
Wat een vreemd label wederom

"wat een zeikerd zeg"
pi_78452390
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:55 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

ze heeft leuke tikjes en hersentjes...
"tikjes" "hersentjes"
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:08:38 #224
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78452733
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Als alle vissers zich ook netjes aan het seizoen houden dan kan de vis beter reproduceren, zodat er met dezelfde vangst meer vis overblijft. Dat speelt volgens mij ook mee.
Ja, tenzij ze quotum kunnen verhandelen natuurlijk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78457158
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, voor het bodemleven helpt het misschien wat, maar qua aantallen vissen die uit de zee verdwijnen verandert er niets.
Het kwam heel snel voorbij en er werd verder niet op ingegaan, maar die viswinkelier zei dat er ook gekeken wordt naar wáár er gevist wordt. Als dat klopt, lijkt me dat nog wel een relevant aspect. Dat er gevist wordt op plaatsen waar zat vis zit en niet op plekken waar al een dreigend tekort bestaat.
pi_78457391
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Was wel zo

Die visverkoper nu dan: ja mevrouw, dat is zo mevrouw, kabeljauw mevrouw, het is veel lekkerder mevrouw. juist mevrouw
Die man spoorde sowieso niet. Duurzaam is dus gewoon een ander woord voor lekker? "Ja, mevrouw."

Overigens had die Urker visser nog wel een punt: die tilapia uit Vietnam kan daar wel duurzaam gekweekt worden, maar hoe duurzaam is het om die vis over de halve wereld te transporteren?
pi_78457608
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Was wel zo

Die visverkoper nu dan: ja mevrouw, dat is zo mevrouw, kabeljauw mevrouw, het is veel lekkerder mevrouw. juist mevrouw
Haha, geweldig was dat.

verkoper: "De natuur regelt z'n eigen"
Marijn: "De natuur regelt zichzelf?"
verkoper: "Juist, die regelt z'n eigen"


verkoper: "De bioloog in de krant die brengen de leugens in het land, begrijpt u?"
Marijn: "Nee, dat snap ik niet helemaal"
verkoper: "Nou, ik ook helemaal niet meer, maar zo zit het in mekaar"
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:12:11 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_78459808
Meneer van Rokerij Platje begreep het niet helemaal, maar was wel erg grappig met z'n uitspraken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_78462427
Met zo'n man zou ik niet lang in 1 ruimte moeten zitten. Ik zou me enorm te storen aan zulk dom praat
pi_78468153
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:35 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Haha, geweldig was dat.

verkoper: "De natuur regelt z'n eigen"
Marijn: "De natuur regelt zichzelf?"
verkoper: "Juist, die regelt z'n eigen"


verkoper: "De bioloog in de krant die brengen de leugens in het land, begrijpt u?"
Marijn: "Nee, dat snap ik niet helemaal"
verkoper: "Nou, ik ook helemaal niet meer, maar zo zit het in mekaar"
Ja ik lag ook dubbel bij dat stukje

Marijn Frank
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_78552252
Hallo mevrouw, Ja mevrouw, dat is lekker mevrouw, nee mevrouw, zo is dat mevrouw
  maandag 1 maart 2010 @ 16:56:01 #232
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78596868
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:35 schreef NoCigar het volgende:
Zei die vrouw aan de telefoon nou Jezus, zeikerd voordat ze even ging informeren over de paling?
- Zal wel niet trouwens, anders hadden ze het wel drie keer herhaald.
Zeker wel, het was ook ondertiteld trouwens.
pi_78597950
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:56 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zeker wel, het was ook ondertiteld trouwens.
Ik zat achter de pc half te luisteren en dacht dat ik het me verbeeldde.
anonieme razernist
pi_78606208
KvW heropent dossier
De Kinderen van Keuringsdienst ontdekten nepkaas op de pizza's en lasagnes. Anderhalf jaar later is er nog steeds geen kaas van te maken. De KvW heropent het dossier en komt met een oplossing.

Nepkaas, deel 2

http://sites.rvu.nl/page/8741
pi_78606356
Leuk!
Ik was eerst een beetje huiverig voor De Kinderen van de Keuringsdienst, maar ben ze inmiddels stuk voor stuk aan het terugkijken. Zijn leuke afleveringen! Zitten een paar geweldige kids tussen, vooral die Sarah doet het wel leuk/enthousiast.
pi_78606627
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:35 schreef Tourniquet het volgende:
Haha, geweldig was dat.

verkoper: "De natuur regelt z'n eigen"
Marijn: "De natuur regelt zichzelf?"
verkoper: "Juist, die regelt z'n eigen"


verkoper: "De bioloog in de krant die brengen de leugens in het land, begrijpt u?"
Marijn: "Nee, dat snap ik niet helemaal"
verkoper: "Nou, ik ook helemaal niet meer, maar zo zit het in mekaar"
Ja, dit was erg grappig (en ook wel een beetje triest).

Ben ook benieuwd naar a.s. donderdag met de kinderen van de Keuringsdienst.

[ Bericht 1% gewijzigd door femmeChantal op 02-03-2010 08:15:25 ]
pi_78607028
Fantastich dit
Hij probeert van alles, maar kan geen reden bedenken waarom je nou duurdere maïskip zou kopen.
pi_78623409
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:53 schreef kawotski het volgende:
Conclusie, duurzaam in de huidge vorm is nep.. feel good.. emoti-food..
Nee, volgens mij is deze conclusie niet volledig.

Keurmerkvissers vissen inderdaad net zoveel als niet-keurmerkvissers, maar wél via methodes die het ecosysteem minder aantasten, waardoor de visstand zich sneller en eenvoudiger kan herstellen.
En inderdaad kan één en dezelfde visser 's winters/lente (als de vis kuit heeft) zonder keurmerk vissen en bijv 's zomers (vis heeft geen kuit) wel een keurmerk krijgen en is dit keurmerk niet afhankelijk van wat hij in de winter heeft uitgespookt. Dat is vreemd en ik ben het dus deels wel met je eens: er is wat af te dingen op deze keurmerken. Maar... de consument heeft met een keurmerk wel een keuze en zonder keurmerk zou die keuze er niet zijn. En de consument kan er wel voor kiezen om in de kuitperiode alleen ingevroren keurmerk vis te kopen en zo ervoor zorgen dat vissers vanuit marktwerking wel ecologischer moeten gaan vissen. Daar werd in het programma m.i. te weinig op ingegaan.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:39:06 #239
102387 FUFR
schwung!
pi_78685258
Mijn favo programma en tvp!
uiteraard kijkt de echte KVW' er op woensdag naar Klootzakwijk in De Wilde Keuken
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:40:36 #240
102387 FUFR
schwung!
pi_78685338
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:08 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is deze conclusie niet volledig.

Keurmerkvissers vissen inderdaad net zoveel als niet-keurmerkvissers, maar wél via methodes die het ecosysteem minder aantasten, waardoor de visstand zich sneller en eenvoudiger kan herstellen.
En inderdaad kan één en dezelfde visser 's winters/lente (als de vis kuit heeft) zonder keurmerk vissen en bijv 's zomers (vis heeft geen kuit) wel een keurmerk krijgen en is dit keurmerk niet afhankelijk van wat hij in de winter heeft uitgespookt. Dat is vreemd en ik ben het dus deels wel met je eens: er is wat af te dingen op deze keurmerken. Maar... de consument heeft met een keurmerk wel een keuze en zonder keurmerk zou die keuze er niet zijn. En de consument kan er wel voor kiezen om in de kuitperiode alleen ingevroren keurmerk vis te kopen en zo ervoor zorgen dat vissers vanuit marktwerking wel ecologischer moeten gaan vissen. Daar werd in het programma m.i. te weinig op ingegaan.
ze hebben maar een half uur he..
Bovendien hoe moet de consument dit allemaal weten als het niet wordt verteld?
Een sleepnet of een net-niet-sleepnet maakt m.i trouwens nog niet zo gek veel uit.
Er komt immers toch eerst een dikke ketting over de bodem om bv platvis op te jagen.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_78690171
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:39 schreef FUFR het volgende:
Mijn favo programma en tvp!
uiteraard kijkt de echte KVW' er op woensdag naar Klootzakwijk in De Wilde Keuken
Hee pssst... Kijk eens hier dan
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_78695353
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:09 schreef Impry het volgende:
Leuk!
Ik was eerst een beetje huiverig voor De Kinderen van de Keuringsdienst, maar ben ze inmiddels stuk voor stuk aan het terugkijken. Zijn leuke afleveringen! Zitten een paar geweldige kids tussen, vooral die Sarah doet het wel leuk/enthousiast.
Sara is geweldig inderdaad.
Ben benieuwd naar de nieuwe (nep)kaas-aflevering.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:10:57 #244
102387 FUFR
schwung!
pi_78734623
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:17 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Hee pssst... Kijk eens hier dan
dank, ik kan natuurlijk niet alles in mn eentje bijhouden
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_78735434
Tvp, leuk programma !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:32:18 #246
102387 FUFR
schwung!
pi_78735520
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:08 schreef UncleSam het volgende:


Promo!
* klaar zit om 20:25
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:57:16 #247
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78747094
Niet heel bijzonder.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78747120
Melta dus.
Goede naam .
Beetje Melba toast en het eilandje Malta door elkaar. Zou ook in andere landen goed uit te spreken zijn.
pi_78747386
Leuke uitzending,, Die Duitser was wel snel op zijn pikkie getrapt zeg,,
pi_78749964
Goeie aflevering
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')