abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 11:06:01 #1
145738 superworm
is erbij
pi_77088989
Hier verder.

Vorig deel:
Zeer zware aardbeving (7.0) op Haiti #3

En hierbij de Fipo-hoop op minder dom geneuzel over of de VS Haïti bezetten of niet. Het lijkt me vervelend om altijd zo zwart-wit te moeten denken.

Radio 555 is te beluisteren op o.a. 3FM en 538.
http://www.radio555.nl/

Zie ook
Amerikaanse Bezetting Haïti?
'Aardbeving in Haïti was experiment VS'

[ Bericht 57% gewijzigd door Frutsel op 22-01-2010 12:19:33 (verwante topics toegevoegd) ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 11:07:19 #2
137949 Disana
pi_77089051
Het dodenaantal word steeds minder?
Nieuw is niet altijd beter.
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 11:08:46 #4
145738 superworm
is erbij
pi_77089098
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Het dodenaantal word steeds minder?
80.000 is het nieuwste getal wat ik hoorde. Mod mag het aanpassen als het inmiddels hoger is
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 11:11:07 #5
145738 superworm
is erbij
pi_77089182
http://www.inews880.com/C(...)tory.aspx?ID=1187104
quote:
Haiti Earthquake Round-up: One week later ...
2:05AM
1/21/2010

A frightening new aftershock yesterday (Wednesday) forced more Haiti earthquake survivors onto the capital's streets to live and sent others fleeing to the countryside, where aid is only beginning to reach wrecked towns.

The magnitude-5.9 jolt matched the strongest of the aftershocks that have followed last week's huge quake that devastated Port-au-Prince.

Mike Morton of the UN Disaster Assessment and Co-ordination agency says the aftershock collapsed seven buildings in Petit-Goave, the seaside town closest to the epicentre. But he says there are no reports of people crushed or trapped, perhaps because the earlier quake frightened most people into sleeping outside.

Foreign Affairs Minister Lawrence Cannon reported minor damage to the roof and second floor of the Canadian Embassy in Port-au-Prince after the aftershocks.

No one was injured at the embassy, where 56 Canadians had sought refuge. The Haitian government estimates the death toll at 200,000, with 80,000 buried in mass graves.

It is estimated there are 2 million people who are now homeless and 250,000 people injured. Meanwhile, officials say 13 Canadians have been confirmed dead in Haiti with another 479 missing. (The Associated Press)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_77089420
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:06 schreef superworm het volgende:
Hier verder.

Vorig deel:
Zeer zware aardbeving (7.0) op Haiti #3

En hierbij de Fipo-hoop op minder dom geneuzel over of de VS Haïti bezetten of niet. Het lijkt me vervelend om altijd zo zwart-wit te moeten denken.
Dat dus
Geneuzel over geloofsverschillen kan ook prima in een ander forum en als mensen willen discussieren over de 'bezetting' van Haiti dan is BNW daar een prima forum voor.
pi_77089913
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Het dodenaantal word steeds minder?
Het dodental wordt al gebaseerd op het mensen dat wordt begraven in Massa-graven .. 80.000 dus...
Maar er liggen nog steeds tienduizenden mensen op straat en onder het puin
pi_77090813
quote:
Het einde van de immense ellende in Haïti lijkt nog lang niet in zicht. Het door een vreselijke aardbeving getroffen straatarme land beleeft elke dag sinds de ramp een humaniataire tragedie door de gebrekkige hulp. Volgens een hulporganisatie ter plaatse sterven er ongeveer 20.000 mensen per dag. De meeste slachtoffers zouden gered kunnen worden, als ze een dringende operatie zouden krijgen, maar daarvoor ontbreken ruimschoots de medische middelen.



De noodkreet komt van de Amerikaanse hulporganisatie Partners In Health (PIH), die ter plaatse een cruciale rol speelt bij de reddingsoperatie in Haïti. In een dringend rapport stelt PIH: "Tienduizenden slachtoffers van de aardbeving hebben nu een spoedoperatie nodig. Onze hoofddokter schat dat er dagelijks zo'n 20.000 mensen sterven die gered zouden kunnen worden mits de juiste medische middelen."
Bron: HlN.be

WTF 20.000 per dag?
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 11:56:32 #9
145738 superworm
is erbij
pi_77090917
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:53 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Bron: HlN.be

WTF 20.000 per dag?
Dat stelt die vijf van AzG wel in een bepaald perspectief...
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_77091084
Volgens CNN gaat het allemaal langzaam beter, en wordt er zelfs een balletje getrapt.. Ook wordt er door de Canadezen in Jacmel een vliegveld weer werkend gemaakt, en verwacht men de haven in 2 weken ook weer compleet werkend te krijgen.

En nu kunnen C130's wel op een onverharde landingsbanen landen, maar de machines om die aan te kunnen leggen zijn druk in gebruik bij het zoeken naar overledenen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 12:35:35 #11
145738 superworm
is erbij
pi_77092411
quote:
'Hulpverlening in Haïti mijdt achterbuurten'
PORT-AU-PRINCE - De autoriteiten en hulpverleners in Haïti negeren de allerarmste slachtoffers van de verwoestende beving in de getto's van de hoofdstad Port-au-Prince, omdat ze bang zouden zijn voor criminaliteit. Buitenlandse hulpverleners is geadviseerd om onder meer het getto Cité Soleil te mijden, berichtte de Britse krant The Independent donderdag.

„Er is wel hulp, maar die gaat elders heen”, zegt een 29-jarige inwoner van Cité Soleil in de krant. „Vergeleken met de rest van het land hebben wij een lage prioriteit. De autoriteiten zien ons niet als slachtoffer.” In Port-au-Prince zou de hulp zich vooral concentreren in het centrum.

De veiligheidssituatie in de als gevaarlijkste buurt van Port-au-Prince bekendstaande Cité Soleil zou zijn verslechterd, mede omdat de gevangenis in de hoofdstad is ingestort door de beving, waardoor duizenden criminelen weer op vrije voeten zijn. Inwoners beweren dat verschillende vrouwen de afgelopen dagen zijn verkracht. Ook zouden gewapende criminelen met wapens voedsel roven.

De Amerikaanse luitenant-generaal Ken Keen, die de Amerikaanse troepenmacht ter plaatse coördineert, heeft persoonlijk een kijkje in de buurt genomen. Volgens hem worden er nog voedseldistributiepunten in Cité Soleil opgezet, maar „als je een voedseltruck hierheen stuurt, wordt het een opstand”, aldus Keen. „Je wilt niet dat er iemand vermoord wordt om een fles water.” De voedseluitdeelplaatsen moeten daarom goed beveiligd worden, wat tijd kost om dat te regelen.

Het vliegveld van Port-au-Prince heeft moeite om de vele tientallen hulptransporten die dagelijks arriveren, te verwerken. Er is maar één start- en landingsbaan. Ondertussen komen er ook schepen naar de gedeeltelijk verwoeste haven, die ondertussen gereed wordt gemaakt voor schepen met noodhulp aan boord. Over drie weken zou de haven weer op volle kracht functioneren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)urten___.html?p=12,3
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:38:33 #13
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77092554
Als er al een tekort is aan veiligheidstroepen gaan ze niet de achterbuurten in nee. Lijkt me logisch. Daarom ook goed dat de VS 40.000 extra manschappen stuurt.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:46:31 #14
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77092908
De evacuatie van de amerikanen in een USCG vliegtuig op het vliegveld(moet je ook even rondkijken naar vliegende heli's en de mensengroep voor het vliegveld):

http://maps.google.com/maps?f=q&source=embed&hl=en&geocode=&q=Port-au-Prince,+Haiti&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.037246,93.076172&ie=UTF8&hq=&hnear=Port-au-Prince,+Ouest,+Haiti&t=k&ll=18.576176,-72.296382&spn=0.001002,0.001206&z=20

Ik hoop niet dat die privéjets er nu nog staan. Dan snap ik wel waarom de cargoplanes niet kunnen landen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:56:51 #15
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77093282
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 13:08:17 #16
145738 superworm
is erbij
pi_77093675
0900-1112 al 8000 keer gebeld
quote:
0900-1112 al 8000 keer gebeld
door Redactie op 21-01-2010 @ 13:05

Al achtduizend mensen hebben vanochtend tussen zes en elf uur gebeld met het actienummer 0900-1112. Dat meldde een woordvoerder van Radio 555. In de radio en tv-studio in Hilversum staan bekende Nederlanders in het belpanel slechts een deel van de vele bellers te woord.

De overige telefoontjes worden doorgeschakeld naar een van de tien callcenters, waarvan een in België. Volgens de woordvoerder is het aantal beschikbare telefoonlijnen oneindig groot en lukt het daardoor iedereen om verbinding te krijgen, al stuiten bellers tijdens piekuren op een computer.

"Bij extreme drukte krijgen bellers een bandje te horen en kunnen ze hun telefoonnummer achterlaten. Ze worden dan spoedig teruggebeld. Het is dus niet meer zoals vroeger dat het niet lukt om er doorheen te komen. Een limiet is er niet." Radio 555 was rond het middaguur precies zes van de vijftien uur op gang.

De bekende dj's Ruud de Wild en Erik de Zwart presenteren de gezamenlijke uitzending van zeven radiostations tot twee uur vanmiddag.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:07:04 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77096073
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:46 schreef GasTurbine het volgende:
De evacuatie van de amerikanen in een USCG vliegtuig op het vliegveld(moet je ook even rondkijken naar vliegende heli's en de mensengroep voor het vliegveld):

http://maps.google.com/maps?f=q&source=embed&hl=en&geocode=&q=Port-au-Prince,+Haiti&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.037246,93.076172&ie=UTF8&hq=&hnear=Port-au-Prince,+Ouest,+Haiti&t=k&ll=18.576176,-72.296382&spn=0.001002,0.001206&z=20

Ik hoop niet dat die privéjets er nu nog staan. Dan snap ik wel waarom de cargoplanes niet kunnen landen.
Ze zijn snel met de gedetailleerde google.maps foto's zeg!
KuikenGuppy
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:10:40 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77098100
Duizenden vrijwilligers de straat op voor Haïti
Bron: helphaiti.nu / Rode Kruis

In Amsterdam, Breda, Den Haag, Enschede, Utrecht, Groningen, Haarlem en Rotterdam gaan duizenden vrijwilligers vandaag de straat op om geld in te zamelen voor Giro 555. Via de site helphaiti.nu kunnen vrijwilligers zich opgeven om na een korte instructie geld in te zamelen op straat voor de slachtoffers van de aardbeving.

Ook vanavond gaan de vrijwilligers nog de straat op. Mensen die mee willen helpen melden zich aan op helphaiti.nu en krijgen direct instructies per e-mail toegezonden. De opbrengst van de actie gaat in zijn geheel naar Giro 555, de kosten worden gedragen door sponsors.
dag
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:54:26 #20
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77098159
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:53 schreef Peter het volgende:
Duizenden vrijwilligers de straat op voor Haïti
Bron: helphaiti.nu / Rode Kruis

In Amsterdam, Breda, Den Haag, Enschede, Utrecht, Groningen, Haarlem en Rotterdam gaan duizenden vrijwilligers vandaag de straat op om geld in te zamelen voor Giro 555. Via de site helphaiti.nu kunnen vrijwilligers zich opgeven om na een korte instructie geld in te zamelen op straat voor de slachtoffers van de aardbeving.

Ook vanavond gaan de vrijwilligers nog de straat op. Mensen die mee willen helpen melden zich aan op helphaiti.nu en krijgen direct instructies per e-mail toegezonden. De opbrengst van de actie gaat in zijn geheel naar Giro 555, de kosten worden gedragen door sponsors.
Frauduleuze zaak. De gedachte erachter is overigens wel nobel.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_77098617
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:54 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Frauduleuze zaak. De gedachte erachter is overigens wel nobel.
Hoezo frauduleus? Vanwaar deze laster?
dag
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:08:41 #22
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77098764
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoezo frauduleus? Vanwaar deze laster?
Er zijn genoeg mensen die de opbrengst zelf kunnen houden, zoals ik het me inbeeld als het via een website wordt geregeld.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:10:06 #23
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77098827
quote:
Je ontvangt van ons een bevestiging en je hoeft je nu alleen nog maar op het juiste tijdstip te melden aanstaande donderdag. Wij regelen de rest! Donderdag word je door een medewerker van Pepperminds ontvangen en goed gebrieft. Daarna ga je met een klein clubje op pad onder begeleiding van een ervaren medewerker van Pepperminds. Samen zullen jullie heel succesvol zijn!
Ik had dit stukje niet gelezen, en na het lezen trek ik m'n woorden in.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_77098941
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:08 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die de opbrengst zelf kunnen houden, zoals ik het me inbeeld als het via een website wordt geregeld.
Het gaat om machtigingskaarten, geen contant geld
dag
pi_77100247
Even een crosspostje:

http://twitter.com/ebvr

Twitter van Eelco Bosch van Rosenthal, en geeft wel een aardig beeld van wat er nu gebeurd (en vooral, wat de Nederlandse mariniers nu doen).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')