abonnement Unibet Coolblue
pi_256467
Hoe men het ook went of keert maar SBS6 met De Bus is er ingeslaagd om weer een stukje bewustwording binnen de Nederlandse bevolking te brengen, wat men echt als een revolutie kan beschouwen. Het klootjesvolk wordt weer eens een keer wakker geschud.
Na de sociale en culturele omwentelingen van de eind zestiger jaren te hebben meegemaakt met de daarop volgende nog steeds voortdurende periode van gezapigheid, durfde ik niet meer te hopen, dat er zich nog eens een situatie zou voordoen, waarbij eens stevig tegen wat heilige huisjes aangetrapt zou worden.
We leven in een tijd, waar alles er erom draait om het geld van de vele simpelen zo snel mogelijk te doen verdwijnen op de bankrekening van een paar machtigen. Om dit te verwezenlijken is “reklame” uitgevonden. Reklame is niets anders dan: hoe maak ik jou zo snel mogelijk ongelukkig, zodat je zo snel mogelijk mijn produkt koopt om weer gelukkig te worden.
Ging het er vroeger om produktbekendheid nu tegenwoordig betreft het hoofdzakelijk rotzooi waar we best zonder kunnen. Een goed voorbeeld is de muziekwereld, waar men dood gegooid wordt met o.a. boys- en girlsgroepen, die bij live-optrendens naar hoogtechnische versterkers smachten, teneinde hun beperkingen te verdoezelen. Miljarden gaan erin deze industrie en de neven industrieën om en al dit geld moet bij de ouders en de kindertjes, die erbij willen horen, vandaan komen.
Essentieel daarvoor is, dat het publiek dom gehouden wordt en geen mogelijkheid gegeven wordt om na te denken. Geef het volk brood en spelen ....
Het is in deze sfeer, dat omroepen als SBS6 en roddelbladen kunnen gedijen. Deze “ontspanningsverzorgers” zijn voor de “je hebt het eigenlijk helemaal niet nodig produkten” verkopers de ideale media. Zij zijn in belangrijke mate voor de groepsvorming en voor het “als je dit niet hebt, hoor je er niet bij” sfeertje verantwoordelijk. Dit soort media is dan ook snel te identificeren door hun oppervlakkigheid en gebrek aan taalkundige capaciteiten. Wat dit laatste betreft geeft SBS6 met zijn teletekstpaginas 282 en 283 en hun nieuwspaginas omtrent de bus op de web een voortreffelijk voorbeeld. Maar ondanks het allerbelabberste niveau is hun taalgebruik door en door demagogisch.

Door de aanwezigheid in de bus van ene Seki en het gemanipuleer rondom zijn persoon begint er zich echter een sfeer van “wij pikken het niet langer” te ontstaan. Na al die tijd van alles door de strot gedouwd te hebben gekregen, wordt het nu tijd om te kotsen.
Nieuwe media-deelnemers, zoals dit forum (voor ca. 35 jaren was dezelde rol er voor o.a. Hitweek) maken het mogelijk, dat het onmondige klootjesvolk mondig wordt en uitdrukking geeft aan haar frustraties. Jan Anoniem kan nu ook eindelijk zijn mening openbaar maken en wordt de waarheid eens een keer door anderen opgemaakt dan door de “van de TV-bekende” en door “de TV-bonzen gemodereerde” Nederlandse sterren. Het is toch godsgeklaagd, dat figuren zoals uit GTST tot hoogbegaafde en getalenteerde persoonlijkheden gebombardeerd kunnen worden en waarvoor het Nederlandse volk dankbaar mag zijn hen in haar midden te mogen hebben en om hun wijsheden te mogen vernemen tijdens koffie-uurtjes en domme spelletjes.

Uit de artikelen en de commentaren in het forum betreffende de bus en de rol van Seki, wordt het duidelijk, dat Seki de katalisator is tot de vestiging van een onafhankelijk van de “volks-media” gevormde meningsuiting.
Dit is het belangrijkste wat er tijdens de rit van de bus kon gebeuren. Alles wat er nu nog komt en zich niet boven het niveau van “wie is er aardiger en wie gaat er winnen” uitkomt, kan beter bijzaak blijven, aangezien dit laatste exact is, wat men met het gemanipuleer rondom Seki wil bereiken.
Ik geloof in dit opzicht dan ook eerder het Zeeuws Dagblad dan SBS6 omtrent het aantal kandidaten voor de plaats van Seki. Je moet maf zijn om 6000 piek te willen neerleggen voor een avontuur, dat hoogst waarschijnlijk slechts een week gaat duren. Na het vertrek van Aziz zal de rest er wel voor zorgen, dat alles lekker onder ons blijft en dat de nieuweling door enkele weldoordachte Iwan-Tessa intriges geen poot aan de grond krijgt in polls. (Het valt me trouwens wel op, dat de door SBS zo snel in het vooruitzicht gestelde vervanging, zo lang op zich laat wachten. Of vergis ik me?!)

Het ideale beeld dringt zich bij mij op, dat de situatie tussen de zes overblijvers vanwege hun matennaaierij en gehuichel zodanig uit de hand gaat lopen, dat SBS6 uit pure frustatie het programma moet stoppen en de roddelbladen bij de bonzen voor de door gaan liggen om na te vragen, hoe en waarom ze belazerd met Seki omgegaan zijn, omdat deze man toch de grote hit was en nog steeds is.
De kijker zal gaan beseffen in hoeverre hij belazerd moest worden en zal zich in de toekomst wat kritischer t.o.v. bepaalde media opstellen.
Maar ja, dit is een maar een ideaal beeld.

Trouwens is ie ’t nou wel of niet? Je weet wel Iwan met al die vrienden.
Zou Tessa het weten of is Tessa soms ook.....?
Nou ja, we mogen het ideaal beeld van hun prille liefde (mama van Tessa) niet verstoren.

pi_256468
Alweer zo'n juweeltje. Sta me toe het te jatten en aan de andere Seki-clubbeheerders te mailen. Ik zet hem ook in het forum daar denk ik. Dat je het weet. http://debus.clubs.nl
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_256469
quote:
op 03-31-2000 om 02:32 AM schreef fondaco het volgende:
(voor ca. 35 jaren was dezelde rol er voor o.a. Hitweek)

ahhh...Hitweek... * Moor pinkt nostalgische traan weg.

<snip>

quote:
Maar ja, dit is een maar een ideaal beeld.

Voor dit ideaal-beeld trachtte ik destijds bij BB een Manifest van de grond te krijgen, dat uiting zou moeten geven aan deze 'bewustwording'. Het doet me goed e.e.a. hier weer zo duidelijk verwoord te zien.


quote:

Trouwens is ie ’t nou wel of niet? Je weet wel Iwan met al die vrienden.
Zou Tessa het weten of is Tessa soms ook.....?
Nou ja, we mogen het ideaal beeld van hun prille liefde (mama van Tessa) niet verstoren.

Ik denk dattie 't is... Tessa voelt zich daar gewoon het veiligst bij, zij heeft nl. oorlog met haar ....
Maar zij is 't netzomin, als Joppie en Aziz, hoewel die soms ook aardig .....

  vrijdag 31 maart 2000 @ 08:45:00 #4
1360 Lady Mara
home is .......
pi_256470
For Fondaco
Hitweek-Aloha. Lady Mara heeft het moeilijk
Maar Fondaco geeft de eerste messcherpe annaliese van de BusDebielen.
Fondaco Rulez.

Meer?

Lady Mara

home is where......
pi_256471
wordt wel een ouwe-lullen-topic zo, met al die nostalgie

ga door Fondaco !

pi_256472
Eindelijk eens iemand die essentie van het hele verhaal snapt. Ik neem mijn pet af fondaco.
Don´t believe the Hype!!!
pi_256473
De aandeelhouders van SBS zijn zich een hoedje geschrokken van dit stuk onvervalste maatschappij kritiek. 'Mijn God, ze hebben ons door" zoemt het rond de vergadertafel. "Dit is het einde"

Helaas, het Systeem, het groot-kapitalistische monster heeft de laatste 30 jaar ook niet stilgezeten en heeft geleerd zich aan te passen als het syfilis-virus aan een penicillineprik. Het is een spons geworden die alles opzuigt en tot zich neemt.

Zo ook de dwarsliggers, zij zijn de krenten in de pap. De pap die door het systeem verkocht wordt. Het volk wil meer smaken, het volk krijgt meer smaken. Deze week in de aanbieding: Seki-pap. Kom naar Fok: Borgia, die kan schelden zeg... moet je lezen (en doe meteen even mee aan die leuke ZSM prijsvraag en win 'n jaarabonnement). Nu op Het Net: de Seki-fanclub-pages.

Helaas, we zijn allemaal onderdeel van het systeem geworden, ook de critici.

Sorrow gaat nu naar huis z'n stapeltje Hitweeks doorbladeren.

[Dit bericht is gewijzigd door Sorrow (Datum 31 Maart 2000).]

pi_256474

Sorrow gaat nu naar huis z'n stapeltje Hitweeks doorbladeren.

[/quote]


Ga je me jaloers maken?
Op de eerste na had ik ze allemaal. Uitlenen werd echter weggeven dus nooit meer terugzien.
Jammer!!!
Door de reakties van jou en de anderen krijg ik er weer helemaal zin in.
Denk dat ik maar iets van Bob Dylan op ga zetten.

  zaterdag 1 april 2000 @ 17:56:00 #9
1360 Lady Mara
home is .......
pi_256475
BOB DYLAN!!!!!!!!!!
Die is in den Heren, heeft het licht gezien.
Hoeft al helemaal niet meer.Kan bij de EO terecht. Of bij SBS................

Lady Mara

home is where......
pi_256476
quote:
op 04-01-2000 om 05:56 PM schreef Lady Mara het volgende:
BOB DYLAN!!!!!!!!!!
Die is in den Heren, heeft het licht gezien.
Hoeft al helemaal niet meer.Kan bij de EO terecht. Of bij SBS................

Lady Mara


Maar lieverd ken je zijn muziek dan wel?
Subterranean Homesickblues was een rap voordat de rap bestond en kan op iedere rap nog meegezongen worden. Wel even de tekst leren.
Ik zeg niet veel meer, want dan ik beter een nieuw FOK beginnen. Zoiets van "wij van weleer* of *met Bobby de toekomst in"


  zaterdag 1 april 2000 @ 21:31:00 #11
2928 Dendroaspis Angusticeps
'Would you like some veno
pi_256477
quote:
op 04-01-2000 om 05:56 PM schreef Lady Mara het volgende:
BOB DYLAN!!!!!!!!!!
Die is in den Heren, heeft het licht gezien.
Hoeft al helemaal niet meer.Kan bij de EO terecht. Of bij SBS................

Lady Mara


Je bent toch niet in de war met Cliff Richard
of zo he.....?
Die heeft het licht al een paar keer gezien dacht ik.


VAMOS!!!

The only reason some people get lost in thought is because it's an
unfamiliar territory...


  maandag 3 april 2000 @ 17:00:00 #12
2705 cynix
is verdwaald
pi_256478
quote:
op 03-31-2000 om 02:32 AM schreef fondaco het volgende:
Miljarden gaan erin deze industrie en de neven industrieën om...

Trouwens is ie ’t nou wel of niet? Je weet wel Iwan met al die vrienden.
Zou Tessa het weten of is Tessa soms ook.....?


In de nichten industrie gaan ook miljarden om.

pi_256479
quote:
op 04-03-2000 om 05:00 PM schreef cynix het volgende:
In de nichten industrie gaan ook miljarden om.


Je doet je naam eer aan.
Dat ik er niet op gekomen ben.
Fijntjes en toch haarscherp.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')