abonnement Unibet Coolblue
pi_77036144

Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 20 | 21 | 22

Links

  • Deze openingspost
  • Accomodatie reserveren in heel Thailand
  • Khao San Road
  • Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
  • Reisnieuws en aanbiedingen-topic
  • Reisverslagen van FOK!ers in Azië
  • Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
  • Thailand op Wikitravel
  • Thais consulaat in Amsterdam
  • The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
  • Tourism Thailand
  • Tripadvisor Thailand
  • VirtualTourist Thailand
  • WaarBenJij.Nu Thailand

    Tips
    Meer informatie op Sunsite en Wikipedia

    Bezienswaardigheden


  • Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
  • Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
  • Fietstocht door Bangkok (link)
  • Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend, helaas spreekt de omroeper alleen Thai)
  • Lumphini Park, Downtown (park met hagedissen)
  • Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
  • MBK Shopping Center, Downtown
  • Siam Center, Downtown
  • Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
  • Suan-Lum Night Bazaar, Downtown (link)
  • Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
  • Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
  • IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen) (link)
  • Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
  • Patpong Night Market, Patpong
  • Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
  • Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
  • Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
  • Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)



  • King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
  • Amphawa Floating Market, Amphawa (link)
  • Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
  • Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
  • Hua Hin (rustige badplaats)
  • River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
  • Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
  • Grotten, Keang Lawa
  • Grote Boeddha, Phra Phutthabat
  • Apentempel, Prang Sam Yot
  • Watervallen, Sai Yok
  • Sukhothai (imposant complex van tempels, met de fiets bezichtigen)
  • Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province




  • Koh Chang (strandeiland)
  • Koh Kut (waar je spontaan opgewonden raakt. Mooie stranden, verder totaal niets te doen)
  • Koh Mak (stil strand, verder weinig te doen)
  • Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)
  • Pattaya (strand, surfen, waterskiën, toeristenoord)


  • Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
  • Olifantenschool, Chiang Dao
  • Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
  • Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
  • Orchideënfarm, Chiang Mai
  • Shop City, Chiang Mai
  • Thai cookery classes, Chiang Mai
  • Markt, Lampang
  • Olifantenkamp, Mae Hong Son
  • Longneck-stam, Mae Hong Son
  • Trekking
  • Heetwaterbronnen, Mae Sot
  • Pai (hippystadje)
  • Vissengrot, Tham Pla

    [/mg]http://members.chello.nl/j.k.rog/antica/thailand_noordoost2.jpg[/img]
  • Zijde-industrie, Chonnabot
  • Pottenbakkerij, Dan Kwian
  • Khao Yai National Park (wilde olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
  • Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
  • Hoogste boeddabeeld, Roi Et
  • Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
  • Apenbos, Udon Thani
  • Phimai Historical Park, Phimai


  • Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
  • Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
  • Koh Samui (toeristeneiland met strand, monkey business en kokosplantage)
  • Koh Tao (duiken en snorkelen)
  • Krabi (strand en watersporten)
  • Tijgertempel, Krabi
  • Phra Nang Grot, Krabi
  • Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
  • Spabronnen, Ranong



  • Songkran (waterfestival rond april, elkaar natspuiten met super soakers in Khao San Road)
  • Thai boxing-wedstrijd
  • Thaise massage
  • Thaise keuken (tom yam goong, pad thai)

    Laatste deel
    22


    Laatste posts
    [..]



    \================================================================================

    En hier verder dan maar

    [ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 05-02-2010 23:22:33 ]
  • pi_77036426
    TVP
    pi_77042273
    TVP en tevens vraag:

    We gaan begin maart 2.5 week naar Thailand. We willen een week op 1 of 2 eilanden zitten en de rest van de tijd 'interessante dingen' zien. Vorig jaar hebben we in China per nachttrein 6000km afgelegd in 3 weken tijd en het idee is dat we het nu wat rustiger aan doen.

    Wie heeft leuke ideeën om onze reis in te vullen?
    pi_77044249
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 09:41 schreef Knakker het volgende:
    TVP en tevens vraag:

    We gaan begin maart 2.5 week naar Thailand. We willen een week op 1 of 2 eilanden zitten en de rest van de tijd 'interessante dingen' zien. Vorig jaar hebben we in China per nachttrein 6000km afgelegd in 3 weken tijd en het idee is dat we het nu wat rustiger aan doen.

    Wie heeft leuke ideeën om onze reis in te vullen?
    Wat zijn 'interessante dingen'? Voor de een is het koninklijk paleis interessant en voor de ander Bangla Rd
    Wil je rust of juist drukte? Noord, midden, zuid (of alles).

    Heb zelf het bkk/zuid thailand gedaan en ga dit jaar richting het noorden, het land is vrij groot en overal is wel wat te doen dus om nou veel tijd te verliezen met reizen vond ik zonde. Paar dagen BKK voor bv Grand Palace, fietstocht, dagtocht naar Ayuthaya en dan naar het zuiden afzakken (bv paar nachten in Khao Sok door brengen, Phang Na bay bekijken, waren de dingen die ik wel erg leuk vond, tempels heb je overal waar je komt wel dus dat zit ook wel goed). Dan naar een van de eilanden om te chillen (vond zelf Samui top, maar als je enkel voor mooie stranden en een relaxte sfeer gaat kan je beter ergens anders zitten)
    !
      woensdag 20 januari 2010 @ 11:00:01 #5
    288142 mr_t88
    Legen...wait for it...DARY!
    pi_77044361
    Ben afgelopen zomer 3 weken wezen backpacken door Thailand!
    Samenvatting: AWESOMME!!!!
    Echt fantastisch. Bangkok, Noorden en Zuiden geweest.

    Voor de toekomstige reizigers een dringend verzoek:

    Ga alsjeblieft geen olifantentrektocht doen en geef geen geld aan de 'bedel' olifanten in de grotere steden! Dit is zware mishandeling. Het is ongeloofelijk dat dit nog steeds gebeurd. De olifanten worden, wanneer de toeristen het niet zien, geslagen op hun kop met een haak, geprikt in de oren en tenen etc. Dan denk je dat dit schokkend is... Het is nog niks vergeleken met de manier waarop de olifanten getraind worden. Wanneer de olifant 4 jaar oud is wordt hij/zij voor het eerst van zijn/haar moeder gescheiden en in een kooi gezet die niet groter is dan de olifant zelf. Hierna wordt er 5 tot 7 dagen lang NON STOP op de olifant ingebeukt! Er wordt geprikt in met een bamboestok met een spijker in het uiteinde, soort speer, in de meeste gevoelige plekken van het dier, namelijk de voeten en het oor. Ook krijgt het dier deze dagen geen eten en amper wat water, terwijl ze per dag zo een 250 kg voedsel moeten eten! Deze mishandeling heet maar één doel: het dier mentaal compleet breken zodat hij naar zijn mahoet (zijn verzorger) luistert. Een ware marteling!

    Reizigers die in Chiang Mai naar het Elephant Nature Park zijn geweest kunnen dit beamen. Dit is een opvangcentrum voor olifanten die in deze tochten en als 'bedel' olifant gebruikt zijn. Op aanraden van een kennis ben ik hiernaartie gegaan in plaats van een trekking tocht. En wat ben ik blij dat ik gegaan ben! Dit was een van de mooiste ervaringen van de reis, misschien wel van mijn leven. Het was een ontzettend mooie ervaring maar tegelijkertijd ook een hartverscheurende ervaring die diepe indruk om mij gemaakt heeft. Met moeite heb ik het droog kunnen houden (en ik was een van de enige) na het zien van de film wat deze beesten hebben moeten doorstaan.

    Ik ging daarom ook weg met veel dubbele gevoelens. Woedend dat dit nog gebeurd. Verdrietig om te zien wat al deze olifanten hebben mee gemaakt. Blijdschap om te zien hoe goed het nu met ze gaan. Blijdschap om te zien met hoeveel passie en inzet de mensen in het park werken. En ga zo maar door...

    Dus als jullie van plan zijn om naar Thailand te reizen, denk dan goed na of jullie op een olifant willen rijden.

    En geloof niet wat je hoort van de Thai en de reisbureau's dat dit niet gebeurd o.i.d.. Geloof ook de verhalen van mede toeristen niet. Bijna niemand weet namelijk hoe het echt zit. Ze denken allemaal dat het precies bij die van hun wel mee viel, 'de olifant zag er goed uit'. Krijg je dat soort verhalen, maar ze hebben dan niet gekeken naar de littekens bij de oren en voeten. Elke olifant die in de toeristen industrie gebruikt wordt heeft deze marteling moeten doorstaan. Olifanten zijn niet gemaatk voor tochten. De rug, waar je op zit, kan maar 150 kilo hebben, maar dit weet ook niemand. Dus zolang de toeristen dit blijven steunen zal deze marteling alleen maar door gaan.

    Ik hoop dat ik jullie heb kunnen overtuigen! Mochten jullie er meer over willen weten hoor ik dat natuurlijk graag! Ik hoor ook graag reacties van mensen die in het park zijn geweest en dezelfde of juist heel andere gevoelens delen!
    Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
    pi_77044477
    'Interessante dingen' hebben betrekking op lokale cultuur, mooie natuur en vooral veel en lekker eten. Voor wat betreft de eilanden willen wij zoveel mogelijk bij uitgaansoorden en feestende jongeren uit de buurt blijven, maar er moeten wel barretjes en restaurantjes zijn om de avond door te kunnen brengen.

    En verder, wat je zelf ook al zegt: ik hoef niet per se in 2.5 week van noord naar zuid en van west naar oost. Ik wil graag in een relaxed bereisbaar gebied blijven. Dus... heb je tips?
      woensdag 20 januari 2010 @ 11:16:15 #7
    179598 Deprater
    werken fijn, niks doen beter
      woensdag 20 januari 2010 @ 11:17:31 #8
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77044911
    Khao Yai NP blijft een aanrader voor iedereen
      woensdag 20 januari 2010 @ 11:41:33 #9
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_77045782
    Hopelijk in december weer.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      woensdag 20 januari 2010 @ 11:57:38 #10
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_77046465
    Nog 49 dagen, dan kan ik mij eindelijk weer opwarmen in het tropsiche klimaat. (Alhoewel, eerst nog even afzien in Hong Kong met temperaturen rond de 20 graden, maar je moet af en toe van principes afstappen om goedkoop te kunnen vliegen).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_77046889
    Volgende maand een Thailand beurs in Eindhoven. Gaat er nog iemand?
    stupidity has become as common as common sense was before
      woensdag 20 januari 2010 @ 12:56:50 #12
    4681 kasper
    Pecunia non olet
    pi_77048924
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 11:00 schreef mr_t88 het volgende:

    - horrorverhaal over olifanten -
    Het gebrek aan dierenliefde in die regio verbaast mij telkens weer.
    Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
    pi_77049005
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 11:57 schreef ozzietukker het volgende:
    Nog 49 dagen, dan kan ik mij eindelijk weer opwarmen in het tropsiche klimaat. (Alhoewel, eerst nog even afzien in Hong Kong met temperaturen rond de 20 graden, maar je moet af en toe van principes afstappen om goedkoop te kunnen vliegen).
    pi_77049207
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 11:04 schreef Knakker het volgende:
    'Interessante dingen' hebben betrekking op lokale cultuur, mooie natuur en vooral veel en lekker eten. Voor wat betreft de eilanden willen wij zoveel mogelijk bij uitgaansoorden en feestende jongeren uit de buurt blijven, maar er moeten wel barretjes en restaurantjes zijn om de avond door te kunnen brengen.

    En verder, wat je zelf ook al zegt: ik hoef niet per se in 2.5 week van noord naar zuid en van west naar oost. Ik wil graag in een relaxed bereisbaar gebied blijven. Dus... heb je tips?
    Het noorden kan ik persoonlijk helaas over 4 maand wat zinnigs over zeggen (maar er is genoeg op het net te vinden uiteraard).
    Zelf 3 dagen Bangkok gedaan in het begin, sommige kiezen er voor om dat aan het eind te doen ivm warmte/drukte, maar zit aan het eind liever op een relaxed strand. Zou absoluut een fietstocht maken (bv hier of hier ). Wat je ook prima kan doen is een dagtocht naar Ayutthaya , tempelruines en met een boot door het kanaal een tochtje maken. Zou dit wel als dagtocht doen, of je moet echt tempelgek zijn. Verder heb je natuurlijk de vaste prik (Grand Palace, Reclying Buddah, shoppen tot je er bij neervalt). Je kan ook naar Kanchanaburi voor een bezoekje aan de beroemde river kwai brug, maar vond dat echt een tourist trap. Het verhaal erachter is vele malen indrukwekkender dan de stapel ijzer zelf
    Als je van relaxed houdt misschien een hotel in de buurt van Khao San Rd nemen. Ben zelf geen backpacker dus die hype ontging me, maar je kon er lekker zitten eten/drinken. Rambutri Rd ligt vlak bij en is een stuk rustiger, 2 min lopen en je bent in de gezellige drukte van Khao San. Zie bv hier Rambutri loopt ook nog parallel door aan Khao San, maar vond dat stuk minder.

    Zelf dus naar het zuiden gegaan, daar bezocht Phang Nga Bay wat echt een aanradar is (al was het beroemde James Bond eiland vrij teleurstellend ). Dit vanaf Phuket gedaan overigens. Daar op Patong gezeten, maar dat zou ik in jouw geval skippen Phuket heeft ook rustige stranden, maar daar kan ik je helaas niet mee helpen. Vanaf Phuket kan je ook een trip maken naar de Phi Phi eilanden, vond ik ook wel de moeite waard voor een dag, beetje snorkelen en mooie plekjes bekijken vanaf een speedboot. Wel vrij toeristisch (net als Phang Nga Bay trouwens), maar goed dat was niet voor niets

    Als je van strand houdt kan ik Railey Beach aanraden, prachtig strand, alleen per boot te bereiken en (toen ik er was) geen hordes irritante strand verkopers. Resorts daar wel prijzig, kan je beter iets zoeken in Ao Nang (5 minuten varen) waar ook redelijk wat restaurants en barretjes zitten.

    Ook in het zuiden, Khao Sok NP. Paar mooie dagen gehad in de jungle, maar vond een tocht over het grote stuwmeer nog veel mooier. Of het mooier is dan Khao Yai NP dat vanaf BKK te bereiken is, geen idee ...

    Wat betreft de eilanden, heb ik (helaas) alleen Koh Tao en Samui gezien. Zou dan in jouw geval gaan voor de eerste. Samui is veel commerciëler en drukker, al heeft het ook rustige stukken. Zelfs het grote strand op Koh Tao (Sairee Beach) had een relaxte sfeer. Wel is er elke avond feest op het strand dus in jouw geval kan je beter een van de andere stranden pakken.

    Je kan makkelijk en goedkoop van Bangkok naar Phuket of Krabi vliegen en vanaf Samui weer terug. In ieder geval veel sneller dan met de trein (en kwa prijs maakt het niet veel uit) en het midden gedeelte (Hua Hin, Cha-am) vond ik niet de moeite waard.

    Hotels via sites als Agoda, Latestays (deze bevestigd direct, erg fijn ) of Asiarooms boeken. Scheelt je veel geld. Uitstapjes en transport (buiten het vliegtuig) daar ter plekke boeken via de talloze "VVV"'s
    !
      woensdag 20 januari 2010 @ 13:24:11 #15
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_77050007
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 12:56 schreef kasper het volgende:

    Het gebrek aan dierenliefde in die regio verbaast mij telkens weer.
    Met uitzondering van de liefde voor Poedels en andere debiele hondjes.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      woensdag 20 januari 2010 @ 13:43:32 #16
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77050769
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 13:03 schreef TAG-Speedy het volgende:

    [..]
    Als je van relaxed houdt misschien een hotel in de buurt van Khao San Rd nemen. Ben zelf geen backpacker dus die hype ontging me, maar je kon er lekker zitten eten/drinken. Rambutri Rd ligt vlak bij en is een stuk rustiger, 2 min lopen en je bent in de gezellige drukte van Khao San. Zie bv hier Rambutri loopt ook nog parallel door aan Khao San, maar vond dat stuk minder.

    Volgens mij zegt die juist dat die het uitgaanspubliek wilt vermijden. Dan lijkt me in de omgeving van Khao San rd een absolute no-no
      woensdag 20 januari 2010 @ 13:55:04 #17
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_77051302
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 13:43 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Volgens mij zegt die juist dat die het uitgaanspubliek wilt vermijden. Dan lijkt me in de omgeving van Khao San rd een absolute no-no
    Maar in Thailand, en dan helemaal in Bangkok geen toeristen willen tegenkomen is hetzelfde als dat je op zaterdag in Utrecht rustig wilt kunnen lopen in het centrum, dat is gewoonweg onmogelijk.

    Opzich is Khao Sahn Road, en dan bij voorkeur er in een straat vanaf wel toeristisch, maar in ieder geval een ander soort type toeristen dan op Sukhumvit Road. Het is in ieder geval altijd wel aardig om wat te drinken en de mensen voorbij zien gaan.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_77051488
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 13:43 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Volgens mij zegt die juist dat die het uitgaanspubliek wilt vermijden. Dan lijkt me in de omgeving van Khao San rd een absolute no-no
    Daarom ook het advies om niet op Khao San een hotel te nemen, maar meer in de straatjes er achter (. Vond het "uitgaan" ook niet te vergelijken met de clubs op Phuket en Samui. Maar als je inderdaad totaal geen drukte wil kan je Khao San idd ook beter mijden. Vond het wel een gezellige sfeer Als je geen drukte wil kan je BKK zowiezo beter skippen
    !
    pi_77093778
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 13:03 schreef TAG-Speedy het volgende:

    [..]
    Super, daar kan ik wat mee! Zal het op me in laten werken; moet volgende week eerst nog een weekje naar de winterzon.

    Ik hoef overigens absoluut geen toeristen te ontwijken (daar lijkt me op veel plekken geen ontkomen aan), maar meer het feestgedruis van stampende, roodgeblakerde buitenlandse jongeren.
      donderdag 21 januari 2010 @ 14:12:37 #20
    50458 Mert
    ___,,,,_(º-º)_,,,,___
    pi_77096304
    Ik zit in Lamai (rustige deel), T&T House Bungalows. Bungalow met Airco en grote koelkast en een KingSize bed voor 800 Bath per avond.
    Scooter erbij waarmee we het hele eiland rondtuffen. Voordeel voor ons is dan wel dat we een goede gids hebben (kennis is getrouwd met een Thaise en die zijn er ook).

    Regen is btw voorbij
    Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
    XboxLive Gamertag: S2K Mert
    pi_77111739
    Ik zit nu op transit in cairo met egyptair. Moet zeggen dat Amsterdam-Cairo best comfortabel was, had het erger verwacht. Nu even een uurtje buiten de egyptair lounge hun internet trekken en dan door naar Bangkok .
    pi_77124331
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 11:17 schreef Blik het volgende:
    Khao Yai NP blijft een aanrader voor iedereen
    Eens. Hele dag rondgereden. Iedereen was eigenlijk al een beetje chagrijnig omdat er nog geen olifant gespot was. Wel (genoeg) andere dieren. Op de valreep (we waren alweer op de terugweg) kwam er nog een olifantje uit de bosjes. Laten die gidsen die olifant tot 3/4 meter afstand van de auto komen. Pretty spectacular en voor iedereen was het uiteindelijk toch nog een geslaagde dag.
    pi_77128955
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 20:13 schreef pickup52 het volgende:
    Ik zit nu op transit in cairo met egyptair. Moet zeggen dat Amsterdam-Cairo best comfortabel was, had het erger verwacht. Nu even een uurtje buiten de egyptair lounge hun internet trekken en dan door naar Bangkok .
    Das postief om te horen. Ben benieuwd naar de ervaring CAI-BKK, vlieg in mei voor het eerst met Egypt. Hoofdzakelijk vanwege de prijs maar de tijden zijn ook relatief gunstig en vertrek vanaf AMS.
    !
      vrijdag 22 januari 2010 @ 08:24:35 #24
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77129297
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 07:37 schreef TAG-Speedy het volgende:

    [..]

    Das postief om te horen. Ben benieuwd naar de ervaring CAI-BKK, vlieg in mei voor het eerst met Egypt. Hoofdzakelijk vanwege de prijs maar de tijden zijn ook relatief gunstig en vertrek vanaf AMS.
    Ik vond Egypt Air niet echt relaxed, slecht eten (beef or chicken). Slecht entertainment. Aan de andere kant moet je niet teveel eisen stellen voor zo'n lage prijs
    pi_77142973
    Vlieg over iets meer dan twee weken weer naar Thailand om 4 maanden te gaan werken in de regio Pattaya/Jomtien.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')