abonnement Unibet Coolblue
pi_77016870
Hoi, na heel lang meegelezen te hebben toch maar besloten hulp in te schakelen:

Het plan: in Juni, na de examens ongeveer 2 weken naar de UK om daar vakantie te vieren.
De vraag: hoe kunnen wij, als een groep van 4 (3x18 1x17 jaar) en met een zo beperkt mogelijk budget (400-600, of is dat al heel ruim?), dit het beste aanpakken? Onze reiservaring is nou niet je van het, dus wat hulp zouden we goed kunnen gebruiken!

We hebben bedacht eerst met ryanair naar een plaats bovenin de UK te vliegen om vervolgens met de trein (interrailpas?) naar Londen te reizen en daar ongeveer nog 4 dagen te blijven alvorens we weer met ryanair naar Nederland terugvliegen. Verder hebben we geen idee welke plaatsen we willen bezoeken. Graag zou ik Oxford bezoeken en een oud plaatsje als York lijkt me ook wel tof. - heeft iemand suggesties?

Is dit plan haalbaar of zien wij iets over het hoofd?

Bij voorbaad heel veel dank!

Het vorige centrale deel: Engeland, Schotland, Wales

[ Bericht 6% gewijzigd door UIO_AMS op 21-01-2010 09:17:24 (Vorig deel toegevoegd.) ]
pi_77016978
Ik zou een camper huren en daarmee rondrijden. Heb je geen hotelkosten meer, en een overtocht is veel goedkoper dan een vliegreis .
pi_77017174
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:25 schreef UncleSam het volgende:
Ik zou een camper huren en daarmee rondrijden. Heb je geen hotelkosten meer, en een overtocht is veel goedkoper dan een vliegreis .
Probleem is alleen dat wij geen van allen nog een rijbewijs hebben; ik ben net thuis van m'n tweede rijles en ik zie het helaas nog niet gebeuren dat ik in Juni al een camper kan besturen! Wel bedankt voor je suggestie!
pi_77017272
Zeker met de Norfolk van Duinkerken naar Dover waren we erg goedkoop het Kanaal over
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_77017350
Discovery Channel > Survivorman

nee maar zonder gein, ik weet toen ik met school naar Berlijn ging voor een week dat ze speciale toeristenaanbiedingen hebben, waardoor je voor bepaald eprijs de hele week met elk vervoer rond kan reizen. Weet niet hoe het in Engeland is geregeld maar neem aan dat die mogelijk er zou moeten zijn. neem ook aan dat je al op internet verder heb gespeurd of er zulke dingen zijn voor jouw soort reis?
The motivation for me, is them telling me what I could not be
pi_77018492
Als je nu ongeveer boekt, zou je denk ik op het volgende uitkomen. Trein en busreizen die je met megatrain / megabus / nationalexpress kan maken zijn zeer goedkoop als je ze vroeg boekt. Soms kan dat echter pas 2 maanden van tevoren.

1 vliegticket Amsterdam - Edinburgh met Easyjet.com ca 60 euro
3 nachten hostel in Edinburgh ca 60 euro
1 busticket www.megabus.com naar Liverpool 1,50 euro
2 nachten hotel in Liverpool op 2p kamer ca 60 euro (DaysInn, Campanile ofzo)
1 enkele reis naar Manchester ca 10 euro
2 nachten in hostel in Manchester ca 60 euro
1 busreis met nationalexpress.co.uk naar Nottingham ca 10 euro
2 nachten Nottingham voor ca 60 euro
1 treinreis met www.megatrain.com naar London ca 5 euro
3 nachten www.easyhotel.com London ca 90 euro
1 busticket www.easybus.com naar London Stansted 3 euro
1 enkele reis London Stansted - Eindhoven met www.ryanair.com voor 20 euro

Houd je nog 200 euro over om te eten, drinken, stappen
pi_77021883
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:02 schreef DutchTrain het volgende:
Als je nu ongeveer boekt, zou je denk ik op het volgende uitkomen. Trein en busreizen die je met megatrain / megabus / nationalexpress kan maken zijn zeer goedkoop als je ze vroeg boekt. Soms kan dat echter pas 2 maanden van tevoren.

1 vliegticket Amsterdam - Edinburgh met Easyjet.com ca 60 euro
3 nachten hostel in Edinburgh ca 60 euro
1 busticket www.megabus.com naar Liverpool 1,50 euro
2 nachten hotel in Liverpool op 2p kamer ca 60 euro (DaysInn, Campanile ofzo)
1 enkele reis naar Manchester ca 10 euro
2 nachten in hostel in Manchester ca 60 euro
1 busreis met nationalexpress.co.uk naar Nottingham ca 10 euro
2 nachten Nottingham voor ca 60 euro
1 treinreis met www.megatrain.com naar London ca 5 euro
3 nachten www.easyhotel.com London ca 90 euro
1 busticket www.easybus.com naar London Stansted 3 euro
1 enkele reis London Stansted - Eindhoven met www.ryanair.com voor 20 euro

Houd je nog 200 euro over om te eten, drinken, stappen
Bedankt! Moet maar eens wat info over de genoemde steden opzoeken!
pi_77062281
Nog verdere suggesties? Is het treinennetwerk in de UK erg anders dan in Nederland?
pi_77062588
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:16 schreef praatmetchris het volgende:
Nog verdere suggesties? Is het treinennetwerk in de UK erg anders dan in Nederland?
Je hebt daar niet zeg maar 1 NS, maar meerdere aanbieders. De prijzen zijn ook stukken hoger. Wat Dutchtrain al zegt, ga eens kijken op de site van megabus. Als je vroeg boekt kun je zo voor maar een paar euro tussen steden reizen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 18:26:22 ]
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:22:51 #10
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_77074091
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:26 schreef MCH het volgende:
De prijzen zijn ook stukken hoger.
Niet als je ruim van te voren boekt.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 17:30:35 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_77147851
TT aangepast zodat het beter past als nieuw centraal topic over GB.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_77149727
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:30 schreef UIO_AMS het volgende:
TT aangepast zodat het beter past als nieuw centraal topic over GB.
Zorg dan ook dat het Brittannië is, met dubbel N
pi_77704251
Wat leuk dat jullie ook naar Groot-Brittannië gaan!
Is de reis intussen geboekt etc?

Qua het treinennetwerk in Engeland: let goed op welk kaartje je koopt. Het kan maar zo zijn dat je bij de ene 10 pond meer betaald en er snel bent, terwijl je bij de andere goedkoper uit bent en er slechts een kwartier langer over doet etc.
Lees je in ieder geval even goed in en veel plezier!
Liej
pi_77725250
Treinen kan redelijk duur uitvallen, maar als je vooraf boekt kan het een stuk voordeliger, afhankelijk van welke trein je kiest.

Zoals eerder al vernoemd is Megabus een grote busmaatschappij, net als National Exress, waarbij je regelmatig voor een paar pond een ticket kunt boeken.

Dutchtrain noemt vooral een aantal grote steden op om te bezoeken. Als je van sfeervolle steden als York zou ik verder ook bezoeken:

1. Durham, vlak onder Newcastle, zeer sfeervol stadje met mooie kathedraal. Je kunt daar goedkoop overnachten in Durham Castle (de ontbijtzaal is in een ridderzaal).

2. Cambridge, net als Oxford een echte universiteitsstad, met o.a. de King's College Chapel, beklim zeker de toren van St Mary's Church, voor een schitterend uitzicht hierover.
Old enough to know better. Too young to care.
  zondag 21 maart 2010 @ 14:59:26 #15
252919 lakon
Fiend for the lean green
pi_79405670
Ik zit er ook aan te denken om van't zomer naar Engeland op vakantie te gaan. Zijn met een groep van 5, tussen 20 en 30 jaar. Zuid Engeland lijkt ons wel mooi, eens een keer wat anders. h\Heeft iemand tips voor leuke plaatsen en/of campings of appartementen? Ergens waar je ook nog een beetje leuk op stap kan gaan.
Ben zelf alleen ooit een dagje in London geweest, dus weet verder vrij weinig van het land, heb wel gehoord dat het klimaat in Zuid engeland vrij aangenaam is, iemand daar ervaring mee?
I wanna be a mighty pirate
pi_79407216
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:16 schreef praatmetchris het volgende:
Nog verdere suggesties?
Enkele extra lessen Nederlands wellicht? "Bij voorbaad"
Bleuh.
pi_79416069
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:59 schreef lakon het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om van't zomer naar Engeland op vakantie te gaan. Zijn met een groep van 5, tussen 20 en 30 jaar. Zuid Engeland lijkt ons wel mooi, eens een keer wat anders. h\Heeft iemand tips voor leuke plaatsen en/of campings of appartementen? Ergens waar je ook nog een beetje leuk op stap kan gaan.
Ben zelf alleen ooit een dagje in London geweest, dus weet verder vrij weinig van het land, heb wel gehoord dat het klimaat in Zuid engeland vrij aangenaam is, iemand daar ervaring mee?
Qua klimaat is Cornwalll (het uiterste zuidwesten) wel aangenaam, maar weet niet echt of daar plekken zijn waar je gezellig kunt gaan stappen. Dan zit ik zelf meer aan Brighton te denken.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_79461852
Change of plans!

Ik weet dat dit als een beetje onbetrouwbaar overkomt gezien mijn lage postcount (ben vooral een lezer); maar wil toch even proberen:

Ik ben op zoek naar een onderdak in Londen voor 4 personen van ongeveer 1 augustus tot ongeveer 12 augustus 2010. Reden hiervoor is een vakantie met z'n vieren, maar omdat het aankomend studentenleven (we hebben op dat moment net ons diploma gehaald) veel geld gaat kosten proberen we de trip zo budget mogelijk te houden.

Qua onderdak is een kamer met douche en toilet (evt. gedeeld) waar 4 luchtbedden inkunnen al voldoende. Het budget staat nog niet geheel vast, dus ik zou graag prijzen horen. Heb nu gereageerd op een aantal advertenties op gumtree maar ik vraag me af of dit z'n vruchten gaat afwerpen.

Als iemand mij hiermee verder kan helpen zou ik erg dankbaar zijn!
pi_79468391
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:14 schreef praatmetchris het volgende:
Change of plans!

Ik weet dat dit als een beetje onbetrouwbaar overkomt gezien mijn lage postcount (ben vooral een lezer); maar wil toch even proberen:

Ik ben op zoek naar een onderdak in Londen voor 4 personen van ongeveer 1 augustus tot ongeveer 12 augustus 2010. Reden hiervoor is een vakantie met z'n vieren, maar omdat het aankomend studentenleven (we hebben op dat moment net ons diploma gehaald) veel geld gaat kosten proberen we de trip zo budget mogelijk te houden.

Qua onderdak is een kamer met douche en toilet (evt. gedeeld) waar 4 luchtbedden inkunnen al voldoende. Het budget staat nog niet geheel vast, dus ik zou graag prijzen horen. Heb nu gereageerd op een aantal advertenties op gumtree maar ik vraag me af of dit z'n vruchten gaat afwerpen.

Als iemand mij hiermee verder kan helpen zou ik erg dankbaar zijn!
Bij de goedkoopste hostels betaal je zo'n 15 à 20 euro p.p.p.n. voor een 4 pers. kamer. Voor 10 overnachtingen zou je rond de 750-800 euro klaar moeten zijn.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_79486207
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:14 schreef praatmetchris het volgende:
Change of plans!

Ik weet dat dit als een beetje onbetrouwbaar overkomt gezien mijn lage postcount (ben vooral een lezer); maar wil toch even proberen:

Ik ben op zoek naar een onderdak in Londen voor 4 personen van ongeveer 1 augustus tot ongeveer 12 augustus 2010. Reden hiervoor is een vakantie met z'n vieren, maar omdat het aankomend studentenleven (we hebben op dat moment net ons diploma gehaald) veel geld gaat kosten proberen we de trip zo budget mogelijk te houden.

Qua onderdak is een kamer met douche en toilet (evt. gedeeld) waar 4 luchtbedden inkunnen al voldoende. Het budget staat nog niet geheel vast, dus ik zou graag prijzen horen. Heb nu gereageerd op een aantal advertenties op gumtree maar ik vraag me af of dit z'n vruchten gaat afwerpen.

Als iemand mij hiermee verder kan helpen zou ik erg dankbaar zijn!
Als je nu de YMCA Earls Court checked (of eigenlijk, dat heb ik al gedaan voor je), kun je nog voor £95.95 per kamer per nacht een 4-persoons kamer huren. Dat is een vrij nette YMCA die pas gerenoveerd is en eigenlijk in een veel te dure buurt ligt, en volgens mij ga je het niet snel enorm veel goedkoper krijgen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79502659
Of wellicht The Generator, hier betaal je ook ca. 25 pond p.p.p.n.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_92101060
Mega-schop!

De zomer komt er weer aan en lief en ik gaan naar GB!
Behalve Londen hebben we beiden nog niets van het and gezien. We hebben ongeveer 2,5 week, willen een paar dagen naar Londen, en de rest ligt open. We vliegen waarschijnlijk naar Londen, huren daar een auto en trekken dan het land door. Lange afstanden rijden is geen probleem. Omdat vliegen met tent en toebehoren wat onpraktisch leek, hebben we ander onderdak nodig. Liefst geen grote hotels, maar kleinschalige b&b's, hostels, hutjes op campings, als het even kan met eigen kookmogelijkheid :P

We houden van: cultuur, steden, oude binnensteden, kunst, oudheden, shoppen, bergwandelingen maken, fietsen(?), zwemmen.
We houden niet van: strandhangen, grote hopen Nederlanders, hypertourisme (type camping in Zuid-Frankrijk).

Wat moeten we heen, en waarom? Waar is het leuk (voordelig?) overnachten? En waar moeten we vooral níet heen?
  maandag 31 januari 2011 @ 16:38:23 #23
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92127872
Oude binnensteden en cultuur, York zou jullie dan moeten aanspreken. En misschien een universiteitsstad als Oxford. Als je echt ver naar het noorden wilt is Edinburgh een leuke.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94528652
Vanuit Londen kun je diverse oude steden als Canterbury, Salisbury, Oxford, Cambridge en Bath bezoeken.
Old enough to know better. Too young to care.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:28:29 #25
213360 ChrisMoneymaker
heeft geen idee.
pi_94780989
Ik ben van plan om ergens in mei een paar dagen richting de UK te gaan en twijfel tussen Liverpool en Manchester.

Welke van de twee heeft jullie voorkeur (en evt ook waarom)?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')