abonnement Unibet Coolblue
pi_77149497
De bovenkant van de Magical Mystery Tour bus .
pi_77149585
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:13 schreef webfreak het volgende:

[..]

Waar klimmen ze eigenlijk uit? Een ruimteschip? George's nieuwe auto?
Da's trouwens wel grappig, op de DVD-release van Anthology, zit een klein grapje: Tussen de authentieke beelden uit 1967, zit ineens een kort shot van een hedendaagse George in z'n moderne sportwagen psychedelisch auto.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:12:46 #153
159761 Arn0
Abbey Road
pi_77182773
En ook Ringo heeft zijn Haiti bijdrage geleverd

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_77182938
Ook van gisteren;


Vind 't geen mooie cover, though.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:12:53 #155
159761 Arn0
Abbey Road
pi_77190882


Wat denken jullie? 1963 of de jaren 70? Er wordt algemeen verondersteld dat het uit '63 is maar er is toch wat discussie dat het uit de jaren 70 komt.. De speelstijl op de piano klinkt eerder als jaren 70 en de kwaliteit doet ook eventueel vermoeden dat het uit de jaren 70 is.

Maar waarom zou hij een oud nummer dat hij voor een ander bandje heeft geschreven zomaar terug opnieuw spelen zoveel jaar na datum..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_77199060
Heb er érgens in de afgelopen 45 delen nog iets over gepost . Het is zonder twijfel 1963. Het pianospel, de opnamekwaliteit, maar vooral z'n stem. Hij heeft hier nog die wat rauwere soulvolle stem.
pi_77204632
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:55 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mja, het is toch wel net iets anders dan de gemiddelde gig lijkt me.

Maar je hebt wel gelijk ja. Als ik een bootleg tegenkom die ik nog niet heb haal ik die meestal meteen binnen maar ik kwam onlangs 500 live gigs van hem tegen.. Toch maar zo gelaten

wat niet wilt zeggen dat ik het in de toekomst niet zal downloaden
Ik heb de mail on sunday Amoeba CD en ik vind het een leuk optreden. Inclusief geklets tussendoor wat ik bij GENYC een beetje mis, dat geeft het een live gevoel. En er staat oa 'that was me' op, die is niet zo vaak live gespeeld. En Paul is in tranen tijdens here today. Toch iets unieks en dus leuk en aparter dan al die andere 500 CD's die in je kast staan (harddisk, ook goed )
pi_77204661
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:13 schreef webfreak het volgende:

[..]

Waar klimmen ze eigenlijk uit? Een ruimteschip? George's nieuwe auto?
De MMT bus
pi_77206375
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:40 schreef webfreak het volgende:
De Abbey Road Multitracks van Beatcomber zijn de moeite waard zeg!!
Veel geisoleerde zangtracks, drum eruit etc. etc... Interessant!
Geisoleerde 8-tracks of de originele verschillende tracks?
pi_77216385
Waarom heb ik al die tijd ''Long Long Long'' onderschat?

Prachtnummer
pi_77256475
"(I Want To) Come Home" ziet een half jaar na de digitale release dan toch z'n CD-release, als onderdeel van de "Everybody's Fine" soundtrack, opvallend genoeg op EMI.

De recente releases zijn zo'n beetje allemaal op een ander label uitgebracht . (One Little Indian, Mercury/Universal, Hear Music, en EMI).
pi_77272455
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:37 schreef Aisumasen het volgende:
"(I Want To) Come Home" ziet een half jaar na de digitale release dan toch z'n CD-release, als onderdeel van de "Everybody's Fine" soundtrack, opvallend genoeg op EMI.

De recente releases zijn zo'n beetje allemaal op een ander label uitgebracht . (One Little Indian, Mercury/Universal, Hear Music, en EMI).
Ook iets bekend over een eventuele 7''?
Wellicht een leuk item
  maandag 25 januari 2010 @ 23:02:23 #163
159761 Arn0
Abbey Road
pi_77272778
Macca's catalogus wordt opnieuw remastered uitgegeven dit jaar? Het is maar een gerucht maar toch
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_77272865
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:02 schreef Arn0 het volgende:
Macca's catalogus wordt opnieuw remastered uitgegeven dit jaar? Het is maar een gerucht maar toch
Is er iets mis met de laatste remasters dan?
  maandag 25 januari 2010 @ 23:06:43 #165
159761 Arn0
Abbey Road
pi_77273009
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:03 schreef blckbb het volgende:

[..]

Is er iets mis met de laatste remasters dan?
Uit '93? Ja Om even lui te doen;
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:50 schreef mindgames het volgende:
Paul: Al zijn solo-platen zijn in (en vanaf) 1987 op CD uitgekomen. Geremastered met de mogelijkheden van toen. In 1993 zijn al zijn platen opnieuw geremasterd en uitgebracht. Niet al te best - noise reduction all over the place, flinke compressie en hele foute EQ -, maar dat is nu eenmaal zo. Ook de bonus-tracks zijn op zijn minst een beetje vreemd op sommige plekken.

(Hey, waarom brengt hij niet alle singles inclusief B-kanten in een grote boxset uit. Dát zal 'de beste plaat ooit' worden )

Dit (de 1993-remasters) zijn de versies die op dit moment verkocht worden. (En dit zijn ook de versies die op iTunes verkocht worden). Je kunt ze herkennen aan de vreemde witte hoes, met de originele hoes klein in de hoes verwerkt. (Huh? Nou ja, zie voorbeeld. Klik.) Een echte remix en remaster is tot op heden uitgebleven. *business-oogpunt aan. Maar waarom zou je iets veranderen wat nog prima verkoopt? *business-oogpunt uit.

Dus, het lijkt er niet op dat Paul de komende jaren zijn catalogus opnieuw uitbrengt.

Oh ja, nog een belangrijke noot over McCartney-remasters. Remaster-helden DCC hebben 6 solo-platen van McCartney geweldig geremastered. Op Ebay gaan deze voor honderden dollars over de digitale toonbank. Downloaden dus!!! Redelijk makkelijk te vinden, maar zorg wel dat je de goede hebt . Het verschil is echt duidelijk merkbaar. Helderder, krachtiger, voller geluid. De platen van DCC zijn:
McCartney I, Ram, Band On The Run, Red Rose Speedway, Venus And Mars, Wings At The Speed Of Sound

Bijna vergeten om te vertellen: van Band On The Run is wél degelijk een anniversary-versie uitgekomen (25 jaar, dus in 1999) met een complete remaster. Maar oei, die klinkt nog erger dan de 1993-versie. Ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen om het intro van 'Band On The Run' af te knippen. En voor de bonus-disc hoef je het ook niet te doen. Daar komt bij dat-ie niet meer te koop is (out-of-print).

Vanzelfsprekend zijn de platen uit de jaren '90 en '00 nog niet geremixed en geremastered uitgebracht , al zou ik graag een versie van 'Memory Almost Full' willen hebben die niet 'in het rood' gaat .
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_77273086
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:06 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Uit '93? Ja Om even lui te doen;
[..]
Hmm om eerlijk te zijn; I don't tell the differences. Hoewel mijn Band on the Run plaat beter klinkt dan mijn MP3-tjes

Bij de weg is mijn Memory Almost Full promo binnengekomen. Volgens mijn moeder zaterdag al maar ik zag 'm pas vandaag liggen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:14:57 #167
159761 Arn0
Abbey Road
pi_77298104
Zo, mijn Amoeba promo + magazine is binnen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_77337776
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:14 schreef Arn0 het volgende:
Zo, mijn Amoeba promo + magazine is binnen
Vandaag mijn 2e CD en 1e magazine binnengekomen. Nog 1 magazine en 1 CD te gaan. Daar kan ik mooi nog 2 van mijn vrienden blij mee maken. Grateloos uiteraard.
pi_77344129
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:12 schreef Arn0 het volgende:


Wat denken jullie? 1963 of de jaren 70? Er wordt algemeen verondersteld dat het uit '63 is maar er is toch wat discussie dat het uit de jaren 70 komt.. De speelstijl op de piano klinkt eerder als jaren 70 en de kwaliteit doet ook eventueel vermoeden dat het uit de jaren 70 is.

Maar waarom zou hij een oud nummer dat hij voor een ander bandje heeft geschreven zomaar terug opnieuw spelen zoveel jaar na datum..
Doet me een beetje denken aan ''From me To You''
En ik denk 1963 in dat geval
pi_77349082
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:37 schreef Aisumasen het volgende:
"(I Want To) Come Home" ziet een half jaar na de digitale release dan toch z'n CD-release, als onderdeel van de "Everybody's Fine" soundtrack, opvallend genoeg op EMI.

De recente releases zijn zo'n beetje allemaal op een ander label uitgebracht . (One Little Indian, Mercury/Universal, Hear Music, en EMI).
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:56 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ook iets bekend over een eventuele 7''?
Wellicht een leuk item
Nou, ik heb het verhaal verkeerd geïnterpreteerd, want er komt helemaal geen CD. Het is een digital-only release .
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:03 schreef blckbb het volgende:

[..]

Is er iets mis met de laatste remasters dan?
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:06 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Uit '93? Ja Om even lui te doen;
[..]
Wat een mooi verwoord verhaal in die quote, wie is die user ? Moet wel even wat nuanceren: Denk dat ik toentertijd de remaster van "Band On The Run" uit 1999 verwarde met een andere, want die is nog niet eens zo slecht. Integendeel, hij komt behoorlijk in de buurt van de door Steve Hoffman gemasterde DCC-release (de definitieve versie). Hij is ondertussen ook niet meer 'out of print', want ik heb 'em de afgelopen tijd een aantal keer zelfs voor 7,99 zien liggen.

Mijn mening over de remasters uit 1993 is dan weer niet veranderd . Ik heb ondertussen de pre-1993 McCartney-CD's met veel pijn en moeite weten te verzamelen, omdat ik naar de huidige releases gewoon bijna niet kan luisteren. Tijd voor een complete remaster-klus. Denk dat het er dit jaar wel in zit, maar de complete catalogus verwacht ik dan weer niet.
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:23 schreef blckbb het volgende:

[..]

Doet me een beetje denken aan ''From me To You''
En ik denk 1963 in dat geval
Da's grappig dat je dat zegt, want het zijn exact dezelfde akkoorden als "I Want To Hold Your Hand" . De demo is opgenomen tussen juli en oktober 1963. Erg jammer deze demo, en ook "Bad To Me", niet op Anthology 1 is verschenen.
pi_77350067
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:10 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


[..]

Nou, ik heb het verhaal verkeerd geïnterpreteerd, want er komt helemaal geen CD. Het is een digital-only release .
[..]


[..]

Wat een mooi verwoord verhaal in die quote, wie is die user ? Moet wel even wat nuanceren: Denk dat ik toentertijd de remaster van "Band On The Run" uit 1999 verwarde met een andere, want die is nog niet eens zo slecht. Integendeel, hij komt behoorlijk in de buurt van de door Steve Hoffman gemasterde DCC-release (de definitieve versie). Hij is ondertussen ook niet meer 'out of print', want ik heb 'em de afgelopen tijd een aantal keer zelfs voor 7,99 zien liggen.

Mijn mening over de remasters uit 1993 is dan weer niet veranderd . Ik heb ondertussen de pre-1993 McCartney-CD's met veel pijn en moeite weten te verzamelen, omdat ik naar de huidige releases gewoon bijna niet kan luisteren. Tijd voor een complete remaster-klus. Denk dat het er dit jaar wel in zit, maar de complete catalogus verwacht ik dan weer niet.
[..]

Da's grappig dat je dat zegt, want het zijn exact dezelfde akkoorden als "I Want To Hold Your Hand" . De demo is opgenomen tussen juli en oktober 1963. Erg jammer deze demo, en ook "Bad To Me", niet op Anthology 1 is verschenen.
I Want To Hold Your Hand maar dan toch iets anders. Vind hem iets van From Me To You weghebben, en vraag me niet waarom
pi_77378899
In Veronica Magazine staat een nogal negatieve recensie over 'The Beatles in Stripvorm'. Is dat stripalbum echt zo slecht of is het wel de moeite waard?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_77429629
Hallo,

Wie heeft er een mooie en volledige lijst met alle non-album liedjes van de Beatles voor mij?

Alvast bedankt
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:53:33 #174
159761 Arn0
Abbey Road
pi_77429762
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 20:49 schreef hallo-daar het volgende:
Hallo,

Wie heeft er een mooie en volledige lijst met alle non-album liedjes van de Beatles voor mij?

Alvast bedankt
http://en.wikipedia.org/wiki/Past_Masters

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_77429921
Had hem net voor jouw comment gevonden. Toch bedankt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')