abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 23:01:03 #1
168005 Reemy
van de remya ja
pi_76991093
hallo,

enkele weken geleden zijn de banden + lichtmetalen velgen van mijn auto gestolen. Mijn auto stond geparkeerd op het parkeerterrein van een vakantiepark. Ik was daar op vakantie, en er mocht maar 1 auto bij het huisje staan(zoals gebruikelijk), vandaar dat mijn auto op het parkeerterrein stond.

Hier was helaas geen videocamera aanwezig. 's nachts zijn de banden en velgen van mijn auto gestolen, waarna deze op 4 betonblokken is gezet.

Het parkeerterrein viel onder openbare weg, wat het verzekeringstechnisch wat lastig maakt. Bovendien was ik alleen WA verzekerd, en diefstal vanaf de auto valt (volgens mij) hier niet onder.

Het gevolg was dat ik mijn auto moest laten wegslepen. Dit viel onder de verzekering. De auto is weggesleept naar mijn garage, waar ze nog het nodige werk hebben moeten verrichten aan mijn auto. Als gevolg van het (hardhandig) verwijderen van de velgen is er de nodige schade aangericht aan de schijven waaraan de nieuwe velg bevestigd moest worden. Dit heeft de garage moeten repareren, anders konden er geen nieuwe banden onder.

Hierdoor heb ik een vette rekening gekregen van de garage. Zou ik dit mogelijkerwijs nog kunnen declareren bij mijn verzekering?

mvg Remy
pi_76991280
Ligt eraan hoe je verzekerd bent
Maar het zuigt echt wel
Sterkte ermee
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_76991356
idd, als je allrisk verzekerd bent zal het wel lukken, anders ws. niet. Tenzij er getuigen zijn die het hebben zien gebeuren, of als de daders bekend zijn.
  maandag 18 januari 2010 @ 23:05:26 #4
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_76991371
Schade voor braaksporen verhalen zonder WA+ (diefstal) gaat natuurlijk niet. Misschien wil de verzekering het vergoeden op basis van coulance, maar ik geef je weinig kans.
pi_76998371
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:03 schreef klotezooi het volgende:
Ligt eraan hoe je verzekerd bent
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:05 schreef Palomar het volgende:
idd, als je allrisk verzekerd bent zal het wel lukken, anders ws. niet. ....
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:01 schreef Reemy het volgende:
.... Bovendien was ik alleen WA verzekerd........
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_77000013
Nee, helaas...
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:27:12 #7
168005 Reemy
van de remya ja
pi_77001254
hmm, helaas, zal het nog wel ff gaan proberen, je weet 't maar nooit! Wel kloten, mja! iig bedankt voor de reacties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')