abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 18 januari 2010 @ 19:38:52 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76979842



Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.


Vlag:


Kaart:







Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in San Francisco
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7
    Verenigde Staten van Amerika Deel 8
    Verenigde Staten van Amerika Deel 9
    Verenigde Staten van Amerika Deel 10
    Verenigde Staten van Amerika Deel 11
    Verenigde Staten van Amerika Deel 12
    Verenigde Staten van Amerika Deel 13
    Verenigde Staten van Amerika Deel 14
    Verenigde Staten van Amerika Deel 15
    Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
    Verenigde Staten van Amerika, deel 17
    Verenigde Staten van Amerika, deel 18
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
    Verenigde staten van Amerika - Deel 20
    Verenigde Staten van Amerika - deel 21
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 22

    [ Bericht 0% gewijzigd door maartena op 18-01-2010 20:07:32 ]
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 19:39:52 #2
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76979891
    Laatste post vorige topic:
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:11 schreef popolon het volgende:
    Dude!
    Ze zitten blijkbaar niet aan de westkust, maar alleen aan de oostkust.

    Niet dat ik de Aldi nodig heb voor iets trouwens.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 19:40:10 #3
    283048 Cerebro
    BigHeadz will rise again!
    pi_76979912
    Be there or be ▀
      maandag 18 januari 2010 @ 19:40:24 #4
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76979921
    Ik heb niet echt meer behoefte aan Nederlands spul, eigenlijk... Dat eet ik in Nederland wel.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 18 januari 2010 @ 19:40:57 #5
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76979949
    Pants on the ground!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 18 januari 2010 @ 19:44:04 #6
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76980148
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:40 schreef popolon het volgende:
    Pants on the ground!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 19:44:20 #7
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76980162
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:40 schreef wonderer het volgende:
    Ik heb niet echt meer behoefte aan Nederlands spul, eigenlijk... Dat eet ik in Nederland wel.
    Een goede kroket of frikandel met curry vind ik toch wel heerlijk op zijn tijd hoor. De rest heb ik inderdaad ook niet hard nodig (hoewel sommige dingen toch best lekker zijn).
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 18 januari 2010 @ 19:46:18 #8
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76980254
    1 woord: Drop.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 19:47:30 #9
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76980317
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:44 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Een goede kroket of frikandel met curry vind ik toch wel heerlijk op zijn tijd hoor. De rest heb ik inderdaad ook niet hard nodig (hoewel sommige dingen toch best lekker zijn).
    Ja, een keer in de zes maanden is vaak zat
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 18 januari 2010 @ 19:48:35 #10
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76980390
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:46 schreef maartena het volgende:
    1 woord: Drop.
    Geen behoefte aan. Enige dat ik echt mis is haring, omdat het enige alternatief voor een tot twee keer per week zalm is (duur) en tonijn uit blik (niet te vreten). Twee keer per week een harinkie, dat zou ik graag willen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_76980710
    Ik lees weer mee
    pi_76980757
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 16:15 schreef thomaster het volgende:

    [..]

    Even de rocky mountains inrijden om lekker te gaan skien! Skien daar is vele malen beter dan in Europa
    Wtf? Ik ben gek op de VS maar skieen is in Europa echt wel een stuk beter. Je kunt prima skieen in Colorado en Utah maar die pistes kunnen echt niet tippen aan die van de (met name Franse) Alpen hoor...

    [ Bericht 0% gewijzigd door Bananenman op 18-01-2010 20:01:46 ]
      maandag 18 januari 2010 @ 20:01:51 #13
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76981070
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:55 schreef Bananenman het volgende:
    Wtf? Ik ben gek op de VS maar skieen is in Europa echt wel een stuk beter hoor. Je kunt prima skieen in Colorado en Utah maar die pistes kunnen echt niet tippen aan die van de (met name Franse) Alpen hoor...
    Anderen zweren weer bij Whistler, BC, Canada. Ieder zijn voorkeur denk ik
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76981109
    tvp
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
      maandag 18 januari 2010 @ 20:06:26 #15
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76981286
    Ik heb de OP ook even ge-update, nieuw bevolkingsaantal, verhuizing van het Consulaat van Los Angeles naar ---> San Francisco, vlag iets kleiner gemaakt, etc.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 20:08:23 #16
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_76981380
    tvp
    pi_76981978
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:48 schreef wonderer het volgende:
    Enige dat ik echt mis is haring, omdat het enige alternatief voor een tot twee keer per week zalm is (duur) en tonijn uit blik (niet te vreten). Twee keer per week een harinkie, dat zou ik graag willen.
    Haring mis ik ook ja. Kroketten maak ik zelf wel, veel lekkerder
      maandag 18 januari 2010 @ 20:34:41 #18
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76982867
    kaaskoppen
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_76983030
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:55 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Wtf? Ik ben gek op de VS maar skieen is in Europa echt wel een stuk beter. Je kunt prima skieen in Colorado en Utah maar die pistes kunnen echt niet tippen aan die van de (met name Franse) Alpen hoor...
    In welk opzicht kunnen ze daar niet aan tippen? Ik ben twee weken in Winterpark, CO geweest en heb daar echt geweldig kunnen skieen. Brede pistes, gekleurd van groen tot double diamond (erg zwart) en off-piste 'chutes'. En in het weekend is het er net zo druk als in Europa doordeweeks, maar in doordeweeks is het er extreem rustig, waardoor je heerlijk snel in de lift zit...

    Oh ja, en de sneeuw is vele malen beter dan in Europa... Champagnepoeder
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
    pi_76985887
    Pistes in Europa zijn zo ongeveer het enige ding waarin wij groter en beter zijn

    Skigebieden in met name Frankrijk zijn echt beter dan de US tegenhangers. Vergelijk een gebied als Espace Killy eens met Snowbird, Vail, Aspen etc. Meer pistes, bredere pistes, langere afdalingen (langste in Snowbird is geloof ik iets van 4-5 km, die van Espace Killy het dubbele). De liften daar zijn misschien rustiger, hier hoef je echter minder vaak naar boven

    Verder heb ik ook in de VS ook een keertje prima geskied en vind ik het land en de natuur in de VS een stuk beter dan hier, maar qua skieen wint Europa imo
    pi_76985912
    Amerika (L)
    lol?
    pi_76988730
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:54 schreef LeNick het volgende:
    Ik lees weer mee
      maandag 18 januari 2010 @ 23:36:17 #23
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76992730
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 21:31 schreef Nass het volgende:
    Amerika (L)
    Waarom zijn er mensen die MSN type smilies proberen op forums, alsof iedereen dat Breezah-MSN gebruikt?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76992808
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 23:36 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Waarom zijn er mensen die MSN type smilies proberen op forums, alsof iedereen dat Breezah-MSN gebruikt?
    Maakt dat nou zo uit?! :S




    Hoe is eigenlijk het MSN gebruik onder de Amerikanen? Net zo veel als hier, of hebben zij dat IM ofzo?
    pi_76995207
    AIM bedoelde je.
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:47 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ja, een keer in de zes maanden is vaak zat
    Ja, als je er toch regelmatig komt, scheelt het zeker, qua afkickverschijnselen!

    Toch mis ik indd wel de drop en de pepermunt; en ik kan nooit aan de verleiding weerstaan om een aantal pakken chocoladehagel enzo mee te slepen... Of bij vlagen enkele potten calvé pindakaas.
     FR
      dinsdag 19 januari 2010 @ 00:39:34 #26
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76995287
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 23:38 schreef LeNick het volgende:

    [..]

    Maakt dat nou zo uit?! :S




    Hoe is eigenlijk het MSN gebruik onder de Amerikanen? Net zo veel als hier, of hebben zij dat IM ofzo?
    Amerikanen die hier werken of studeren gebruiken wel MSN, maar in de VS eigenlijk niemand.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 01:17:20 #27
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76996305
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 00:39 schreef Q.E.D. het volgende:

    [..]

    Amerikanen die hier werken of studeren gebruiken wel MSN, maar in de VS eigenlijk niemand.
    Ongeveer de helft van mijn Amerikaanse contacten heeft MSN, de andere helft AIM. Qua Nederlandse contacten ligt die verhouding meer 95:5
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 19 januari 2010 @ 01:31:35 #28
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76996588
    Ik heb redelijk veel MSN contacten hier, maar volgens mij gebruiken ze tegenwoordig alleen nog maar Facebook. Op internet, mobieltjes etc. Altijd facebook.
    Ze praten ook altijd over comments die ze gestuurd hebben over Facebook. Ongelofelijk.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 19 januari 2010 @ 01:33:08 #29
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76996612
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 23:38 schreef LeNick het volgende:
    Hoe is eigenlijk het MSN gebruik onder de Amerikanen? Net zo veel als hier, of hebben zij dat IM ofzo?
    MSN is een beetje aan het wegvallen. Men doet tegenwoordig meer aan Facebook, en men chat gewoon daar als men toevallig online is, en anderen zijn ook online.

    Sowieso is Nederland vaak apart met dat soort zaken.... in de VS, Canada, Australie, het VK, zelfs België, Frankrijk, Scandinavië..... is Facebook toch de standaard "social site", en in Nederland moet je dan blijkbaar weer op Hyves zitten.

    Instant Messaging begint ook langzaam een beetje in de vergetelheid te raken..... men doet meer aan text-messaging tegenwoordig, en zoals ik al zei Facebook. Qua messengers worden ook verschillende gebruikt.... Yahoo! Messenger is bijvoorbeeld ook nog steeds erg populair, maar ook AOL Messenger word gebruikt, en voor je het weet heb je drie of vier accounts bij messenger services om maar met iedereen in contact te blijven.

    Zeker voor de oudere generatie is iets als facebook een stuk handiger.

    Ik gebruik zelf MSN nauwelijks meer..... heb Pidgin nog wel draaien voor dat doeleinde, maar doe er maar weinig mee. Af en toe een vage Nederlander die vraagt of ie mijn MSN mag hebben en zo.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 19 januari 2010 @ 01:36:56 #30
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76996684
    Even wat anders, ik heb Satellietradio in de auto, en dus ook BBC World Service. Hierop heb je het programma "Americana", waar, zoals de naam doet vermoeden, een Amerikaans onderwerp word besproken. Deze week was het over de Amerikaanse naturalisatie, en het Amerikaan worden. Erg leuk en intressant.

    BBC World kun je ook via internet en de korte golf beluisteren. Luistert iemand er wel eens naar?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 19 januari 2010 @ 01:38:55 #31
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76996718
    Goede tip. Ik zit erg verlegen om goede radiozenders in de auto. Zijn die sattelietradio's over het hele land dezelfde kanalen? Welke is BBC dan?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 19 januari 2010 @ 01:47:17 #32
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76996854
    Radio? Wat is dat ook alweer?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 19 januari 2010 @ 04:21:26 #33
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76997850
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 01:38 schreef Barcaconia het volgende:
    Goede tip. Ik zit erg verlegen om goede radiozenders in de auto. Zijn die sattelietradio's over het hele land dezelfde kanalen? Welke is BBC dan?
    Die zijn idd over het hele land hetzelfde.... het is echter niet gratis.

    Ik betaal $11.95 aan XM Radio (www.xmradio.com) en je krijgt dan een stuk of 200 kanalen met muziek, sport, nieuws, talk, comedy, etc. Er zit bijv. ook CNN op, en als je van sport houdt heb je bij XM de MLB, NHL en NBA wedstrijden.

    En.... tenzij het een rebroadcast is, zoals bij sportwedstrijden waar pauzes tussen zitten..... is het allemaal reclame vrij. Ideaal voor de muziek dus, en als je eens een uurtje of twee gaat rijden hoef je niet te hannesen met radiozenders die uitvallen, etc.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 19 januari 2010 @ 05:37:26 #34
    21350 breaky
    Harder praten a.u.b
    pi_76998027
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 01:33 schreef maartena het volgende:

    [..]

    MSN is een beetje aan het wegvallen. Men doet tegenwoordig meer aan Facebook, en men chat gewoon daar als men toevallig online is, en anderen zijn ook online.

    Sowieso is Nederland vaak apart met dat soort zaken.... in de VS, Canada, Australie, het VK, zelfs België, Frankrijk, Scandinavië..... is Facebook toch de standaard "social site", en in Nederland moet je dan blijkbaar weer op Hyves zitten.

    Instant Messaging begint ook langzaam een beetje in de vergetelheid te raken..... men doet meer aan text-messaging tegenwoordig, en zoals ik al zei Facebook. Qua messengers worden ook verschillende gebruikt.... Yahoo! Messenger is bijvoorbeeld ook nog steeds erg populair, maar ook AOL Messenger word gebruikt, en voor je het weet heb je drie of vier accounts bij messenger services om maar met iedereen in contact te blijven.

    Zeker voor de oudere generatie is iets als facebook een stuk handiger.

    Ik gebruik zelf MSN nauwelijks meer..... heb Pidgin nog wel draaien voor dat doeleinde, maar doe er maar weinig mee. Af en toe een vage Nederlander die vraagt of ie mijn MSN mag hebben en zo.
    Inderdaad is Pidgin een leuke tool om alle belangrijke messengers wel worden ondersteund.

    Dat van Hyves...tja...ik zit er wel op maar doe er niet zo heel veel mee. Ik vind het verder ook traag laden en niet logisch. Dan zit Facebook een stuk beter in elkaar.

    Vaak chat ik inderdaad nu meer in Facebook en heb ik MSN gewoon uit staan. Ik heb daar een hele waslijst van mensen in, echter degenen die echt online zijn kan ik op een hand tellen.

    De Amerikanen ik ken maken in iedergeval nooit gebruik van MSN...
    Modus Vivendi!
    Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
    Soda water en Earl Grey :-)
    pi_76998038
    Het hele sociale leven van jongeren hier draait rond Facebook.
    pi_76998048
    Ik ben gisteren in de Verenigde Staten aangekomen voor studie. Ik ga hier één semester studeren, die helaas maar vier maanden duurt. Ik zit in La Crosse is Wisconsin.
    pi_77006927
    tvp nu even in nederland
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:12:03 #38
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77007291
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 04:21 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Die zijn idd over het hele land hetzelfde.... het is echter niet gratis.

    Ik betaal $11.95 aan XM Radio (www.xmradio.com) en je krijgt dan een stuk of 200 kanalen met muziek, sport, nieuws, talk, comedy, etc. Er zit bijv. ook CNN op, en als je van sport houdt heb je bij XM de MLB, NHL en NBA wedstrijden.

    En.... tenzij het een rebroadcast is, zoals bij sportwedstrijden waar pauzes tussen zitten..... is het allemaal reclame vrij. Ideaal voor de muziek dus, en als je eens een uurtje of twee gaat rijden hoef je niet te hannesen met radiozenders die uitvallen, etc.
    Ik heb daar 1 jaar een abo op, dat zat bij mijn auto. Ik heb alleen geen zenderlijst dus geen idee waar BBC zou zitten
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_77022758
    Jemig, zit ik net in een phone interview, krijg ik ineens allerlei vragen over datatypes en classes (ja, programmeer rommel) en weet ik het op me afgevuurd. De helft heb ik of nooit gebruikt of minstens 3 jaar geleden voor het laatst halfslachtig toegepast. .

    Net even gezocht of mijn antwoorden ergens op sloegen en tot nu toe weet ik dat ik bij één vraag een beetje waardeloos antwoord heb gegeven. Nu maar hopen dat ik voor een echt gesprek mag langskomen.

    O, ja, en dan ook nog die enorme rotvraag "Beschrijf jezelf in 1 woord en leg uit waarom." .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      dinsdag 19 januari 2010 @ 19:45:10 #40
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77023113
    Dat is niet alleen een hele vervelende vraag om te krijgen, maar ook nog eens totaal irrelevant en nutteloos voor de werkgever. Ik vraag me echt af wat voor werkgevers die vraag nog gebruiken. Er zijn toch veel effectievere manieren te verzinnen om achter iemands karakter te komen?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 19 januari 2010 @ 19:49:33 #41
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_77023328
    http://www.defense.gov/PhotoEssays/PhotoEssaySS.aspx?ID=1538

    Meer foto's van de US Army/Navy operaties op Haïti.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_77023688
    Trouwens, heeft iemand enig idee of het mogelijk is om via Washington naar L.A te reizen, en dan met de auto?
    Ik ga namelijk deze zomervakantie weer naar Amerika(Virginia springfield->Washington), en het lijkt me echt prachtig om eens zo een reis te maken, en ik zie mijn nicht na 14 jaar(ze woont in California), en sowieso, cali lijkt mij echt een hemelse plek. Reis wordt dan waarschijnlijk gemaakt door een groep van rond de 10 mensen, leeftijden van 15 tot 25, jullie snappen wel dat als je dan ook een camera meeneemt(DUH) je prachtige beelden kan scoren onderweg, en later altijd terug kan kijken naar je avontuur!

    Via Google Earth krijg ik te zien dat het 1 dag en 17 uur in beslag zal nemen, maar goed, tussendoor even stoppen en slapen kom je uit op zo een 4/5 dagen, ben ik warm?
    lol?
      dinsdag 19 januari 2010 @ 20:01:02 #43
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_77023913
    Neem gewoon het vliegtuig, dan heb je veel meer aan je tijd daar.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_77024036
    Groep van 10 mensen-> Tickets zullen zo rond de 500-> 5000 Dollar, beetje too much

    En sowieso, met de auto is het net iets anders, Amerika is een prachtige land met veel diversiteit, zo zie je dus ook nog eens wat.
    lol?
      dinsdag 19 januari 2010 @ 20:05:28 #45
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_77024114
    4/5 dagen? Dan zit je full-time in de auto hoor... Sowieso, van Route 66 wordt je knettergek als je dan ook nog eens al dagen lang in de auto hebt gezeten.

    Of: trek meer dan een week uit voor de rit, of neem het vliegtuig.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 20:33:18 #46
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77025403
    Tja, het is een rit die best te doen is maar verkijk je absoluut niet op de afstand. Het is gewoon een teringeind rijden. Ik rijd voor mijn werk regelmatig ritten van 1500 mijl bijvoorbeeld. Dan ben je gewoon ontzettend gaar aan het einde, maar nog niet van Washington naar CA, nog lang niet zelfs.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 19 januari 2010 @ 20:40:30 #47
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77025751
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 19:56 schreef Nass het volgende:
    Reis wordt dan waarschijnlijk gemaakt door een groep van rond de 10 mensen, leeftijden van 15 tot 25
    Als je auto's gaat huren hou er rekening mee dat je onder de 21 sowieso niets kan huren, en tussen de 21 en de 25 een risico toeslag betaald die al gauw tegen de $20 per dag aan kan lopen. Sowieso kun je niets huren dat meer dan 7 zitplaatsen heeft, want zonder busrijbewijs mag je met niet meer dan 8 personen in 1 voertuig zitten. Dus dat worden 2 auto's sowieso, en in een groep van 15 tot 25 is het aantal bestuurders wellicht ook beperkt dat mag reizen. Ook als enkele van de bestuurders Amerikaans zijn, kunnen ze nog steeds niet een huurauto besturen tot hun 21e en hebben ze dezelfde risicotoeslag.
    quote:
    Via Google Earth krijg ik te zien dat het 1 dag en 17 uur in beslag zal nemen, maar goed, tussendoor even stoppen en slapen kom je uit op zo een 4/5 dagen, ben ik warm?
    Zeg 5 dagen, 4 nachten als je elke dag 8 uur rijdt, wat met stoppen voor lunch en wisselen van bestuurder zal neerkomen op 10 uur per dag. Files, wegwerkzaamheden, langzaam verkeer, etc niet meegerekend. En dat is dus als je onderweg verder niets wil zien, en geen routeafwijkingen doet om even wat te zien. Je zit dus voortdurend in de auto..... en zo'n 2 dagen van die reis zit je naar dezelfde maisvelden aan te kijken.

    4 nachten met 10 man..... dat zijn minstens 3 hotelkamers met 3, 3, 4 - en als je pech hebt worden dat 5 hotel kamers omdat ze niet genoeg kamers hebben met dubbele bedden. Dat gaat ook een hele hoop geld kosten....

    Reken er maar op dat een 5-daagse reis aan overnachtingen (in het hoog seizoen), eten, benzine, tol (er zal vast ergens een tolbrug of weg tussen zitten ergens), autohuurkosten, etc ook zo'n $400 tot $500 per persoon gaat kosten..... en daar zie je dan een hoop snelweg en maisvelden voor.

    Ik heb het al eens eerder opgemerkt: Als je naar de oostkust op vakantie gaat, blijf dan aan de oostkust. Ga naar Washington, Philly, New York Boston, eventueel naar Florida, Georgia, de Appalachen, en andere plekken langs de oostkust, en misschien naar Chicago.

    Maar ga niet proberen van oost naar west te rijden zonder dat je daar de benodigde financiële middelen en tijd voor hebt. Om het met Europa te vergelijken, het is een reis vergelijkbaar met het rijden van Parijs naar Moskou.

    Doe een aparte vakantie naar de westkust in een ander jaar, waar je in 1 keer naar de westkust vliegt vanaf Nederland.

    Als het perse in deze vakantie moet, dan staat daar gewoon een financieel plaatje tegenover.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 19 januari 2010 @ 20:46:20 #48
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77026031
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 20:03 schreef Nass het volgende:
    Groep van 10 mensen-> Tickets zullen zo rond de 500-> 5000 Dollar, beetje too much
    Maar dat is wel een return-ticket. Ik selecteerde even 14 Juli, midden in de zomer dus, voor DC naar LAX via www.priceline.com en kwam met een enkele reis uit op $99 via Continental tot $174 met US Airways en nog twee andere prijzen daar tussenin. (plus eentje nog duurder) - Dat was met 5 tickets geselecteerd, wat je twee keer moet doen met 10 personen natuurlijk.

    Ik neem even aan dat je vanaf LAX dan naar Nederland gaat vliegen, of had je nog niet over de terugreis nagedacht?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77026093
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 19:56 schreef Nass het volgende:
    Trouwens, heeft iemand enig idee of het mogelijk is om via Washington naar L.A te reizen, en dan met de auto?
    Ik ga namelijk deze zomervakantie weer naar Amerika(Virginia springfield->Washington), en het lijkt me echt prachtig om eens zo een reis te maken, en ik zie mijn nicht na 14 jaar(ze woont in California), en sowieso, cali lijkt mij echt een hemelse plek. Reis wordt dan waarschijnlijk gemaakt door een groep van rond de 10 mensen, leeftijden van 15 tot 25, jullie snappen wel dat als je dan ook een camera meeneemt(DUH) je prachtige beelden kan scoren onderweg, en later altijd terug kan kijken naar je avontuur!

    Via Google Earth krijg ik te zien dat het 1 dag en 17 uur in beslag zal nemen, maar goed, tussendoor even stoppen en slapen kom je uit op zo een 4/5 dagen, ben ik warm?
    Lees even het vorige topic door, waar ik voorstelde om een campertrip van de oost naar westkust te doen. Daar staan alle voors en tegens in (het zijn bijna alleen maar tegens overigens)
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
    pi_77038359
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 05:48 schreef RQPS het volgende:
    Het hele sociale leven van jongeren hier draait rond Facebook.
    Geinig dat Nederland zo op hyves blijft hangen en FB van de weeromstuit maar moeizaam op gang komt, terwijl de rest van de wereld daar op zit...
     FR
      woensdag 20 januari 2010 @ 01:27:44 #51
    60574 Joran-Joran
    Denkt er het zijne van
    pi_77038539
    Ik zat me af te vragen: wat kost een abonnement op een betaalzender als HBO of Showtime in Amerika?
    pi_77039648
    Zijn er hier nog mensen uit MA die hebben mogen stemmen vandaag?

    Ik ziet hier nu met een paar vrienden (bijna allemaal republikeins) TV te kijken en die gaan helemaal los.
      woensdag 20 januari 2010 @ 07:17:26 #53
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77040633
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 01:27 schreef Joran-Joran het volgende:
    Ik zat me af te vragen: wat kost een abonnement op een betaalzender als HBO of Showtime in Amerika?
    Ik geloof dat ik er $12 per maand extra voor betaal.... of $14, zou de rekening er even bij moeten pakken. Ik heb HBO.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77050361
    Erg bedankt voor de reacties allemaal, ik denk dat wat Maartena zegt erg verstandig zou zijn, gewoon een aparte vakantie naar Cali.
    Ik zal er over denken =)!
    lol?
    pi_77082554
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 03:36 schreef Greci het volgende:
    Zijn er hier nog mensen uit MA die hebben mogen stemmen vandaag?

    Ik ziet hier nu met een paar vrienden (bijna allemaal republikeins) TV te kijken en die gaan helemaal los.
    Het is daar flink omgeslagen indd!!
     FR
      donderdag 21 januari 2010 @ 01:35:18 #56
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77082763
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 01:24 schreef Bora-Bora het volgende:
    Het is daar flink omgeslagen indd!!
    Eigen schuld. De Democratische kandidaat was een hark, en de Republikein had gelijk met zijn "This is not Kennedy's Seat but the People's seat".

    En het zijn overigens niet de Republikeinen die "gewonnen" hebben (okay, op papier natuurlijk wel) maar de independent voters die massaal voor Brown kozen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77103305
    Ik krijg langzaam aan het idee dat er meer 'independent' voters zijn dan democratic of republikeinse kiezers. Misschien tijd voor een 3de "independent' party.
    pi_77170527
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 01:27 schreef Joran-Joran het volgende:
    Ik zat me af te vragen: wat kost een abonnement op een betaalzender als HBO of Showtime in Amerika?
    Ligt helemaal aan je provider. Wij hadden geluk met een aanbieding van Dish Network, 1 jaar HBO voor slechts 1 cent.
      zaterdag 23 januari 2010 @ 11:01:34 #59
    199397 Windigo
    Flavourtarian
    pi_77171414
    Ik ga dit topic volgen, want dit jaar ga ik voor drie maanden naar massachussets, met de kans dat als het bevalt, ik daar zal gaan wonen! Weet de precieze data nog niet, maar het zit er aan te komen
    pi_77237088
    Pfoe, ook weer thuis na veel reizen afgelopen weken. Eerst job interviews in Houston gehad, ziet er hoopvol uit maar nog even afwachten. Daarna een weekje met de vriendin wezen duiken in Belize, eerste keer Carribean, allemaal top. Nu hopen dat er een goed offer vanuit Texas komt en dan zou het zomaar kunnen dat het vanaf over een paar maanden daar gaat gebeuren. En aangezien mijn vriendin in principe meegaat, kan ik me denk inmiddels ook aansluiten bij het clubje Hollanders met Amerikaanse vriendin (of vriend) in dit topic.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_77279036
    Om de club nog maar iets te vergroten hier een tvp van nog een Nederlander met een Amerikaanse vriendin ;-)

    Zit nu al een maand in Tennessee bij haar, over een week weer terug naar Nederland. En maar duimen dat de economie over een jaar of 1.5 weer een beetje is aangetrokken, want dan ben ik klaar met mijn Lawschool daar

    Wel grappig trouwens MaartenA, zag tijdens het fotoboek-stalken dat jij in Orange County woont...ik heb afgelopen zomer in San Clemente doorgebracht Is het nog een beetje meegevallen met de regen bij jou in de buurt?
      dinsdag 26 januari 2010 @ 05:43:18 #62
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_77279065
    Zit je nu weer in BOS Shivo? Of in Nederland?

    Ik ben er vrijdag... misschien leuk om voor je daar vertrekt toch eens wat te gaan drinken?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 26 januari 2010 @ 07:23:39 #63
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77279281
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 05:07 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
    Wel grappig trouwens MaartenA, zag tijdens het fotoboek-stalken dat jij in Orange County woont...ik heb afgelopen zomer in San Clemente doorgebracht Is het nog een beetje meegevallen met de regen bij jou in de buurt?
    We hadden een tornado:



    Ik had er weinig last van verder.... mijn huis ligt hoog genoeg, en ook hoger dan de straat, allemaal geen punt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77299093
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 05:07 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

    Zit nu al een maand in Tennessee bij haar, over een week weer terug naar Nederland. En maar duimen dat de economie over een jaar of 1.5 weer een beetje is aangetrokken, want dan ben ik klaar met mijn Lawschool daar

    Waar precies in TN als ik mag vragen? Ik zit zelf komende weekend in Chattanogaa en misschien nog een dagje Knoxville.
    pi_77305258
    wisten jullie dit al:

    Coney Island > Konijnen eiland
    Wallstreet > Waalstraat
    Brooklyn > Breukelen
    Harlem > Haarlem
    Rhode Island > Rood Eiland
    Bowery Lane > Bouwerij Laan

    YANKEE:
    jullie kennen waarsachijnlijk allemaal de term yankee wel. hier komt het vandaan:

    In de tijd dat de nederlanders naar amerika kwamen heette bijna alle nederlanders Jan of Kees. de amerikanen vonden dat raar en noemde ons dan maar gewoon Jan-Kees (daar komt ook de naam jan-kees zelf vandaan).. je snapt hem al? Jan & Kees = JanKees, en dat is dus uiteindelijk veramerikaans en Yankees geworden.. dus de "New York Yankees' zijn eigenlijk de ''new yorkse jan-kezen.''

      dinsdag 26 januari 2010 @ 20:03:02 #66
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_77305322
    Coney Island wist ik niet... Is dat echt zo
    pi_77309890
    Amsterdam Avenue > Amsterdam straat
    Jesus saves but death prevails.
    pi_77321305
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 17:40 schreef Greci het volgende:

    [..]

    Waar precies in TN als ik mag vragen? Ik zit zelf komende weekend in Chattanogaa en misschien nog een dagje Knoxville.
    Dat mag je zeker vragen Ik zit in Knoxville... Chattanooga is trouwens best een leuke stad

    En als ik mag vragen: Wat brengt jou naar TN?
    pi_77343340
    TVP, ga wellicht vanaf oktober jaartje in New York wonen met 2 vrienden
      woensdag 27 januari 2010 @ 18:00:44 #71
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_77343359
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 18:00 schreef Vandergeld het volgende:
    TVP, ga wellicht vanaf oktober jaartje in New York wonen met 2 vrienden
    Hoe heb je dat geregeld? Met visum enzo? Of heb je daar nog niet over nagedacht?
    pi_77343408
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 18:00 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Hoe heb je dat geregeld? Met visum enzo? Of heb je daar nog niet over nagedacht?
    Dat soort dingen zijn we nu allemaal aan het uitzoeken, ook gelijk een vraagje is het lastig een visum voor US voor 1 jaar te verkrijgen?
      woensdag 27 januari 2010 @ 18:03:05 #73
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_77343453
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 07:23 schreef maartena het volgende:

    [..]

    We hadden een tornado:

    [ afbeelding ]

    Ik had er weinig last van verder.... mijn huis ligt hoog genoeg, en ook hoger dan de straat, allemaal geen punt.
    Wow.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      woensdag 27 januari 2010 @ 18:03:40 #74
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_77343481
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 18:02 schreef Vandergeld het volgende:

    [..]

    Dat soort dingen zijn we nu allemaal aan het uitzoeken, ook gelijk een vraagje is het lastig een visum voor US voor 1 jaar te verkrijgen?
    Ja, kijk maar eens op allesamerika.com ofzo.
      woensdag 27 januari 2010 @ 19:55:29 #75
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77348304
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 18:02 schreef Vandergeld het volgende:
    ook gelijk een vraagje is het lastig een visum voor US voor 1 jaar te verkrijgen?
    Ja. De VS kom je niet zomaar even binnen voor een jaartje. Een toeristenvisum voor 6 maanden aanvragen, en dan nog twee keer (via Canada) met een Visa Waiver kan nog wel, maar dan mag je niet werken.

    Er zijn wel "werkvakanties" waar je bijv. een half jaar op een ranch gaat werken. In de paardensport/liefhebberij is dat nog wel eens populair.

    Maar zomaar even een jaartje naar Amerika, om vervolgens bij de lokale pizzabakker pizza bezorger te worden of zoiets.... dat kun je wel vergeten.

    Dat betekend niet dat er geen mogelijkheden zijn trouwens, je zou kunnen gaan studeren bij een Amerikaanse universiteit bijvoorbeeld, en zolang je maar met het geld voor een jaar studeren op de proppen kunt komen (reken op $10k tot $15k voor de universiteit, plus levensonderhoud), dan zijn er best vrij veel mogelijkheden. Maar de meeste Nederlanders doen dit dan vanuit een Nederlandse universiteit, zodat ze hun studiejaren in Nederland kunnen laten aansluiten op een studiejaar in de VS. Tevens zijn er studiemogelijkheden in Nederland waar je bijv. je stage in de VS afrond, en daar dan je paper over schrijft etc....

    Maar dan heb ik het over 1 persoon. De kans dat drie vrienden/studenten van dezelfde universiteit in Nederland ook alledrie in dezelfde stad in de VS zoiets kunnen regelen, is ENORM klein. Meestal zijn voor dat soort zaken een beperkt aantal plekken, en die zijn dan meestal verspreid over de VS om de mogelijkheden en keuzes zo groot mogelijk te houden.

    Als je POEN hebt, en niet hoeft te werken...... dan kun je als toerist aardig wat doen natuurlijk. Heb je dat niet en moet je werken, dan gaat het lastig worden.

    Maar in dit topic is dit ook al vaker ter sprake gekomen trouwens, en de AllesAmerika link van hierboven is ook goed.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 28 januari 2010 @ 09:26:56 #76
    230749 Olle.
    It's OK you fool!
    pi_77366186
    Mensen,

    Al lange tijd heb ik een bepaalde drang om naar Amerika te gaan, en dan met name California.
    Nu ga ik dit jaar naar New York (Broadway), ik weet het dat is geen California, maar toch lijkt het mij zeker de moeite waard om daar een paar dagen rond te lopen (ga ook aantal dagen naar Montreal).
    Maar nu wil ik volgend jaar een aantal weken gaan rond trekken door California met de auto, dus daar een auto huren met nog een paar mensen en dan gaan rond kijken door California.

    Raden jullie mij dit aan? Waarom wel en waarom niet?
    Zijn er dingen die ik moet weten?
    Bijvoorbeeld wat is de beste tijd van het jaar om te gaan?
    Het mooiste vind ik om bijvoorbeeld ook een in een lokale kroeg te kijken hoe de gewone mens daar leeft, dus niet met allemaal vakantie vierende mensen om mij heen.
    A man's got to do what a man's got to do
    pi_77372111
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 09:26 schreef Olle. het volgende:
    Mensen,

    Al lange tijd heb ik een bepaalde drang om naar Amerika te gaan, en dan met name California.
    Nu ga ik dit jaar naar New York (Broadway), ik weet het dat is geen California, maar toch lijkt het mij zeker de moeite waard om daar een paar dagen rond te lopen (ga ook aantal dagen naar Montreal).
    Maar nu wil ik volgend jaar een aantal weken gaan rond trekken door California met de auto, dus daar een auto huren met nog een paar mensen en dan gaan rond kijken door California.

    Raden jullie mij dit aan? Waarom wel en waarom niet?
    Zijn er dingen die ik moet weten?
    Bijvoorbeeld wat is de beste tijd van het jaar om te gaan?
    Het mooiste vind ik om bijvoorbeeld ook een in een lokale kroeg te kijken hoe de gewone mens daar leeft, dus niet met allemaal vakantie vierende mensen om mij heen.
    Hoi Olle.,
    je zit hier tussen de emigranten en niet zozeer tussen de reizigers!

    Het beste is dan ook om eens in het TRV-forum te gaan rondkijken: je zult daar een goudmijn aan informatie vinden!
    Hier alvast een paar aanknopingspunten:
    [centraal] Verenigde Staten van Amerika
    Roadtrip Verenigde Staten zomer 2010
    New York City LII
    Zuidelijk & Noordelijk California en de westkust deel 12
     FR
      Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 15:14:34 #78
    45833 crew  Fogel
    pi_77552614
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 18:02 schreef Vandergeld het volgende:

    [..]

    Dat soort dingen zijn we nu allemaal aan het uitzoeken, ook gelijk een vraagje is het lastig een visum voor US voor 1 jaar te verkrijgen?
    Als je aan de criteria van J1 voldoet is het minder lastig.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      dinsdag 2 februari 2010 @ 15:21:53 #79
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77552929
    Heeft iemand ervaring met de controle op visa status? Mijn stage is over 6 weken afgelopen en mijn J-1 loopt nog tot Augustus. Aangezien ik hier kan blijven werken wil ik geen ander visum aanvragen. Salaris kan ik via Duitsland op mijn NL bankrekening krijgen (Duits hoofdkantoor) dus dat is geen probleem. Zou dit een probleem kunnen worden met mijn J-1 visa?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 2 februari 2010 @ 15:24:22 #80
    230749 Olle.
    It's OK you fool!
    pi_77553031
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 12:34 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Hoi Olle.,
    je zit hier tussen de emigranten en niet zozeer tussen de reizigers!

    Het beste is dan ook om eens in het TRV-forum te gaan rondkijken: je zult daar een goudmijn aan informatie vinden!
    Hier alvast een paar aanknopingspunten:
    [centraal] Verenigde Staten van Amerika
    Roadtrip Verenigde Staten zomer 2010
    New York City LII
    Zuidelijk & Noordelijk California en de westkust deel 12
    beetje late reactie!
    maar dankjewel!
    ik ga daar eens kijken

    ik kom hier wellicht wel weer als ik wil gaan rondtrekken door california, om de leuke plekjes te vinden van de inwoners van California
    A man's got to do what a man's got to do
    pi_77556886
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 09:26 schreef Olle. het volgende:
    Mensen,

    Al lange tijd heb ik een bepaalde drang om naar Amerika te gaan, en dan met name California.
    Nu ga ik dit jaar naar New York (Broadway), ik weet het dat is geen California, maar toch lijkt
    het mij zeker de moeite waard om daar een paar dagen rond te lopen (ga ook aantal dagen
    naar Montreal).Maar nu wil ik volgend jaar een aantal weken gaan rond trekken door California
    met de auto, dus daar een auto huren met nog een paar mensen en dan gaan rond kijken door
    California.
    Het is trouwens Californië en niet California,ook niet in het engels.
    verder is het natuurlijk een geweldige grote staat met veel bekijks.

    NCY is leuk en aardig,druk en duur en soms wat verstikkend als
    grote stad maar zodra je in de staat Californië bent aangekomen
    voel je je als bevrijdt. San Francisco kan ik je als stad aller eerst
    aanbevelen en daarna San Diego en zelfs Seattle. Ik zou LA als
    laatste nemen want echt byzonder is de stad niet en doet soms
    zelfs vies en smerig aan,heel anders dan sommige tv beelden je
    doen vermoeden. Beverly Hills is leuk om een keer gezien te hebben
    maar je moet dat eerder zien al een veredelde PC hoofdstraat met
    veel meer glitter en heel veel gesloten deuren daar je niet zo maar
    die dure winkels kunt binnenkomen zonder een afspraak te hebben.
    75 topics = FIN
      dinsdag 2 februari 2010 @ 17:21:45 #82
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77557936
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 16:54 schreef FP128 het volgende:

    [..]

    Het is trouwens Californië en niet California,ook niet in het engels.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 2 februari 2010 @ 19:02:54 #83
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77561608
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 16:54 schreef FP128 het volgende:
    Het is trouwens Californië en niet California,ook niet in het engels
    Het is toch echt California in het Engels hoor....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77561777
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 16:54 schreef FP128 het volgende:

    [..]

    zodra je in de staat Californië bent aangekomen
    voel je je als bevrijdt. San Francisco kan ik je als stad aller eerst
    aanbevelen en daarna San Diego en zelfs Seattle.
    Los Angeles en daar een vrij gevoel.. Dat denk ik niet. Wat mij betreft is het daar veel minder relaxt en ontbreekt de magie van NYC. Het was in alles een tegenvaller.

    En Seattle is Washington, geen Californië.
      dinsdag 2 februari 2010 @ 19:40:54 #85
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77563369
    Los Angeles heeft ook nooit mijn voorkeur gehad eigenlijk wat betreft de steden aan de Westkust...... het is vooral interessant als je van de film en televisie industrie houdt en alles wat daarmee te maken heeft, maar echt een "stadsgevoel" als je krijgt in steden als New York of Boston heb je gewoon niet in Los Angeles.

    Het is ook zo dat alles zo verspreid ligt, en het OV belabberd is. In New York kun je met de Metro + 1 km max lopen zo'n beetje in 90% van New York komen, en in zo'n beetje 99% van alle toeristische dingen..... waar in Los Angeles je zonder auto je eigenlijk niet goed uit de voeten kunt komen.

    Aan de Westkust is natuurlijk San Francisco de juweel.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 2 februari 2010 @ 19:44:21 #86
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_77563555
    Welke steden vind jij, naast NYC, SF en Boston, nog meer het bezoeken waard?
      Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 19:53:17 #87
    45833 crew  Fogel
    pi_77564027
    Wat is de "reputatie" van Tennessee eigenlijk in de VS? Hoor -behalve als het over muziek gaat- nooit wat over die staat. Is het een maisstaat, een deel van de bible belt, etc? Enlighten me.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      dinsdag 2 februari 2010 @ 20:11:41 #88
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77565039
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 19:44 schreef Omnifacer het volgende:
    Welke steden vind jij, naast NYC, SF en Boston, nog meer het bezoeken waard?
    Chicago.
    Washington DC.
    Philadelphia.
    San Diego.
    Seattle.
    St. Louis.
    New Orleans. (het kan weer....)
    Denver.

    Steden die ja naar mijn mening kunt overslaan:

    Cleveland.
    Pittsburgh.
    Detroit.
    Phoenix.
    Salt Lake City.

    Ik ben trouwens lang niet in al die steden geweest..... maar ken wel mensen uit al die steden.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 2 februari 2010 @ 20:22:57 #89
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_77565759
    OK, thanks maarten

    In oktober ga ik mijn liefste opzoeken in NYC, die daar dan 2,5 maand zit, en ik ga ook effe een uitstapje maken naar Boston (en misschien ook Philadelphia). Ik heb de andere steden opgeschreven

    USA
      dinsdag 2 februari 2010 @ 20:23:53 #90
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77565808
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 19:53 schreef Fogel het volgende:
    Wat is de "reputatie" van Tennessee eigenlijk in de VS? Hoor -behalve als het over muziek gaat- nooit wat over die staat. Is het een maisstaat, een deel van de bible belt, etc? Enlighten me.
    Countrymuziek is natuurlijk DE export van Tennessee inderdaad..... met name rondom Nashville. Verder is het een vrij conservatieve staat, met veel landbouw in het midden, veel jagen (bos) in het westen, en veel kolenmijnen in het oosten die dan ook weer gebruikt worden om elektriciteit te produceren (en te exporteren naar andere staten). Een echte "blue collar" staat dus. Ook heeft Tennessee (net als Kentucky trouwens) veel Whiskey en Bourbon distilleerderijen.

    Een echte Mais-staat is het niet volgens mij. Daarvoor moet je iets westelijker zijn, zoals Kansas. Wel word er veel tabak en katoen verbouwd volgens mij.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 2 februari 2010 @ 20:40:33 #91
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_77566699
    Welke airline gebruiken jullie voor binnenlandse vluchten? Ik heb even gekeken voor een enkele vlucht van Boston naar Philadelphia, maar bij US Airways kom ik op $500+ en bij AA rond de 200. Dat moet toch een stuk goedkoper kunnen?
    pi_77568475
    Goedkoper dan $200??
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 2 februari 2010 @ 21:14:26 #93
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77568526
    Binnenlandse vluchten zijn nu eenmaal duur. Verwacht geen Ryanair prijzen van 50 dollar.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_77568612
    Over binnenlandse vuchten gesproken,
    Afgelopen zomer ging ik van Miami tot Washington, en afgelopen winter van Washington tot Detroit, en godsamme wat een klote vliegtuigen zijn het, ernstig vies en de mensen die er zitten lijken net alsof ze 5 minuten geleden uit bed zijn gestapt American airlines heb ik het dan over.
    lol?
      dinsdag 2 februari 2010 @ 21:17:08 #95
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_77568673
    OK, thanks. Plan was om met de bus van NYC naar Boston te gaan, en dan van daaruit naar Philadelphia, maar dat plan heb ik ook vrij snel weer afgeschoten. Ik zag dat je voor 74 dollies ook van Boston naar Washington kunt, dus dat is ook een goed idee. NYC --> BOS (bus), BOS --> WAS (vliegtuig), WAS --> NYC (bus), zoiets heb ik in mijn hoofd.

    Maar goed, het is hier geen TRV dus ik zal er nu over ophouden
      dinsdag 2 februari 2010 @ 21:19:03 #96
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_77568772
    Trein kan ook, wist je dat? Zeker BOS/NYC/WAS is volgens mij goed te doen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 2 februari 2010 @ 21:20:52 #97
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_77568873
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 21:19 schreef wonderer het volgende:
    Trein kan ook, wist je dat? Zeker BOS/NYC/WAS is volgens mij goed te doen.
    Weet ik, ik dacht alleen dat ik wel heel veel in de bus of trein zou zitten als ik allebei de steden vanuit NYC wil bereizen. Als ik van Boston naar DC ga met het vliegtuig dan bespaar ik me dus twee lange treinritten, en als het vliegticket niet te duur is heb ik dat er wel voor over.

    Maar ik zal voor de zekerheid nog eens wat info zoeken, thanks.
    pi_77570784
    Transport opties voor BOS-WAS en vv:
    - bus, goedkoop, gemakkelijk, weinig mis mee, duurt het langst en relatief het minste comfort (wel vaak met internet aan boord). Zie boltbus.com, greyhound.com, megabus.com, bijvoorbeeld.
    - trein, meest comfortabel, relatief duur, de moeite waard omdat je daar prachtige landschappen rijdt, zie amtrak.com
    - vliegtuig, meestal iets goedkoper dan trein, snelst, zie orbitz.com of kayak.com
    - auto, kan soms ook de moeite waard zijn, zie kayak.com
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 2 februari 2010 @ 21:59:50 #99
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_77570869
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 21:58 schreef Shivo het volgende:
    Transport opties voor BOS-WAS en vv:
    - bus, goedkoop, gemakkelijk, weinig mis mee, duurt het langst en relatief het minste comfort (wel vaak met internet aan boord). Zie boltbus.com, greyhound.com, megabus.com, bijvoorbeeld.
    - trein, meest comfortabel, relatief duur, de moeite waard omdat je daar prachtige landschappen rijdt, zie amtrak.com
    - vliegtuig, meestal iets goedkoper dan trein, snelst, zie orbitz.com of kayak.com
    - auto, kan soms ook de moeite waard zijn, zie kayak.com
    Dank je! Ik ga me morgen effe informeren
    pi_77570871
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 05:43 schreef wonderer het volgende:
    Zit je nu weer in BOS Shivo? Of in Nederland?

    Ik ben er vrijdag... misschien leuk om voor je daar vertrekt toch eens wat te gaan drinken?
    Zie je berichtje nu pas! Ik ben gewoon in Boston hoor! Het zijn wel de laatste maandjes. Heb gisteren de informele aanbieding gehad, nog wat details uitwerken maar normaal gesproken verhuis ik in juli naar Houston, TX.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 2 februari 2010 @ 22:11:06 #101
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_77571453
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 21:59 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Zie je berichtje nu pas! Ik ben gewoon in Boston hoor! Het zijn wel de laatste maandjes. Heb gisteren de informele aanbieding gehad, nog wat details uitwerken maar normaal gesproken verhuis ik in juli naar Houston, TX.
    Beetje laat Maar ik zal er nog wel eens komen, dan stuur ik je wel een PB'tje

    Was lekker koud he, vorige week?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 22:12:27 #102
    45833 crew  Fogel
    pi_77571533
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 20:23 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Countrymuziek is natuurlijk DE export van Tennessee inderdaad..... met name rondom Nashville. Verder is het een vrij conservatieve staat, met veel landbouw in het midden, veel jagen (bos) in het westen, en veel kolenmijnen in het oosten die dan ook weer gebruikt worden om elektriciteit te produceren (en te exporteren naar andere staten). Een echte "blue collar" staat dus. Ook heeft Tennessee (net als Kentucky trouwens) veel Whiskey en Bourbon distilleerderijen.

    Een echte Mais-staat is het niet volgens mij. Daarvoor moet je iets westelijker zijn, zoals Kansas. Wel word er veel tabak en katoen verbouwd volgens mij.
    Mhh, dus een beetje van alles
    Heb weer een aanbod om voor 3-6 maanden jullie kant op te komen -bij Vanderbilt deze keer- en deze keer is vrouwlief minder negatief ingesteld dus misschien komt het er wel van. Moet dan in ieder geval gebeuren voor de kinderen naar school gaan in de herfst 2011, dus op zich nog voldoende tijd om haar te overtuigen en vervolgens de hele procedures te starten voor J1 researcher (zonder belastingplicht ).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_77573996
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 22:11 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Beetje laat Maar ik zal er nog wel eens komen, dan stuur ik je wel een PB'tje

    Was lekker koud he, vorige week?
    PBtjes werken beter Ik was de week ervoor op vakantie in Belize, lekker van 80F naar 10F binnen een week
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 3 februari 2010 @ 01:03:29 #104
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77578363
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 20:40 schreef Omnifacer het volgende:
    Welke airline gebruiken jullie voor binnenlandse vluchten? Ik heb even gekeken voor een enkele vlucht van Boston naar Philadelphia, maar bij US Airways kom ik op $500+ en bij AA rond de 200. Dat moet toch een stuk goedkoper kunnen?
    Airlines zijn ook per regio verschillend, ik gebruik vaak Southwest airlines, en die vliegen.... zoals de naam al doet vermoeden.... enorm veel in het Zuid-westen. Jetblue gebruik ik ook wel eens, die is landelijk.

    Verder kijk ik gewoon op sites als Orbitz, Expedia, etc.... en zoek naar het goedkoopste.

    Ligt er verder natuurlijk ook wel aan wanneer je vliegt. Ik heb een jaar geleden of zo ooit eens $43 - met alle taxes en fees - betaald voor een vlucht van Orange County naar Phoenix.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77579439
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 22:12 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Mhh, dus een beetje van alles
    Heb weer een aanbod om voor 3-6 maanden jullie kant op te komen -bij Vanderbilt deze keer- en deze keer is vrouwlief minder negatief ingesteld dus misschien komt het er wel van. Moet dan in ieder geval gebeuren voor de kinderen naar school gaan in de herfst 2011, dus op zich nog voldoende tijd om haar te overtuigen en vervolgens de hele procedures te starten voor J1 researcher (zonder belastingplicht ).
    Gaaf! Ik hoop dat het je gaat lukken!
    (En anders kunnen de kinders toch ook thuis onderricht krijgen? Of tijdelijk naar een Amerikaanse school...! )
     FR
      Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 08:53:57 #106
    45833 crew  Fogel
    pi_77580590
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 02:50 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Gaaf! Ik hoop dat het je gaat lukken!
    (En anders kunnen de kinders toch ook thuis onderricht krijgen? Of tijdelijk naar een Amerikaanse school...! )
    Ik ook, maar we zien wel. Ben in ieder geval blij dat er genoeg mogelijkheden zijn, moet ze alleen "even" aanpakken en dat heeft best wat voeten in de aarde met 5 personen in het gezin. Als ik alleen was geweest, was ik nu al op de terugweg geweest van een half jaar Boston
    Ik weet niet precies hoe het met de onderwijsplicht zit hier, maar het lijkt me voor iedereen het beste als ze op een school beginnen waar ze een taal spreken die ze al kennen.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      woensdag 3 februari 2010 @ 17:37:37 #107
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_77598444
    Voor 'maar' een half jaar en dan met vijf man verkassen lijkt me nogal wat.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_77599541
    Weet iemand of je in een andere staat een auto kunt kopen en registreren in je eigen staat?
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 3 februari 2010 @ 18:12:00 #109
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77599651
    Ja, dat kan.
    Je krijgt een tijdelijk kenteken (papiertje achter de ruit met een vervaldatum) waar je mee rond mag rijden. Toevallig dat ik 2 uur geleden mijn tijdelijk kenteken weggepleurd heb nadat die al 2 maanden op mijn auto hing, anders kon ik even gouw een fotootje maken
    Doorgaans een week of 3 geldig. Als je thuis bent registreer je de auto bij de SoS en je krijgt binnen 2 weken je kenteken thuis.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 18:52:01 #110
    45833 crew  Fogel
    pi_77600919
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 17:37 schreef popolon het volgende:
    Voor 'maar' een half jaar en dan met vijf man verkassen lijkt me nogal wat.
    OK, dan gaan we voor 3

    Het probleem is de regels vanuit de research council, van hen mag je maar max 6 maanden weg (met steun dan, ik zou een extra halfjaar onbetaald en zonder steum kunnen doen, maar dat is niet erg haalbaar gezien de dubbele lasten en dat mijn vrouw dan ook al zonder loon vrij moet nemen ).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_77611680
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 06:00 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

    [..]

    Dat mag je zeker vragen Ik zit in Knoxville... Chattanooga is trouwens best een leuke stad

    En als ik mag vragen: Wat brengt jou naar TN?
    Dat mag je ook zeker vragen. Ik studeer zelf in KY en vorige week had ik vrij. Aangezien veel van mijn vrienden uit TN komen, heb ik een aantal dagen bij hen door gebracht. Knoxville zat er echter niet in vanwege de sneeuw. Chattanooga was zeker een mooie stad. En al helemaal wanneer het in het wit is bedekt.

    Ben zelf trouwens, dankzij mijn vrienden hier, een fan van de UT basketball team.
    pi_77613302
    Zo drogen de vacatures aan het eind van het jaar op en zo heb ik vandaag een sollicitatiegesprek bij een recruitment bedrijf en zat er bij thuiskomst alweer een nieuw mailtje van een ander recruitment / consultants bedrijf in de mailbox. Mooi.

    Gisteravond belde m'n vrouw om te zeggen dat ze over een paar minuten thuis zou zijn en of ik haar kon helpen met het uitladen van wat dingen. Ik zie haar aankomen rijden, trek mijn schoenen aan, loop naar buiten, trek de deur achter me dicht en pak wat spullen. Vervolgens loop ik terug, gaat de deur niet meer open. Blijkbaar was de deurknop spontaan stuk gegaan. Dan is het toch aardig dat de maintenance gozer om 23:35 nog op kan komen draven om er even een nieuwe deurknop in te zetten.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      woensdag 3 februari 2010 @ 23:34:30 #113
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77613732
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 23:24 schreef OMG het volgende:
    Dan is het toch aardig dat de maintenance gozer om 23:35 nog op kan komen draven om er even een nieuwe deurknop in te zetten.
    Moet je in Nederland eens proberen bij de woningbouwvereniging.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77614419
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 23:34 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Moet je in Nederland eens proberen bij de woningbouwvereniging.
    Hoe graag ik ook het gevoel wil hebben dat het hier allemaal beter is - die komen net zo goed opdraven in zo'n geval.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_77747230
    Iemand ervaring met leven/werken/wonen in Mississippi en/of Alabama?

    Ze zijn mij voorzichtig aan het polsen voor een project van een 2-tal jaar daar.
    (Amerikaanse) collega's zijn, om het zachtjes uit te drukken, niet al te positief over die streek en het leven aldaar.
    pi_77757988
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 22:04 schreef tOSU-Buckeye het volgende:
    Iemand ervaring met leven/werken/wonen in Mississippi en/of Alabama?

    Ze zijn mij voorzichtig aan het polsen voor een project van een 2-tal jaar daar.
    (Amerikaanse) collega's zijn, om het zachtjes uit te drukken, niet al te positief over die streek en het leven aldaar.
    Een vriend van mij komt uit Mississippi. AL & MS zijn echt "deep south" en als nuchtere Hollander moet je daar wel tegen kunnen. Veel mensen klampen zich vast aan hun Bijbel en Pistool. Tevens is MS ook de staat met het hoogste percentage Afro-Amerikanen en dit gaat, hoe hard het ook mag klinken, gepaard met veel criminaliteit. Er heerst dan ook een grote onderscheid tussen de zwarte en witte bevolking. Ook moet je tegen de warme en kleffe zomers kunnen. Veertig graden met een vochtpercentage van 80% zijn dood normaal in de zomer.

    Er zijn natuurlijk ook goede gebieden in beide staten, maar over het algemeen zijn ze beide een onderdeel van de periferie van de VS.
    pi_77758009
    Verdorie. Hebben de Colts gewoon verloren.

    Morgen eens kijken of ik een Dockers broek heb gewonnen. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      maandag 8 februari 2010 @ 05:32:43 #118
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_77758041
    Oh yeah, superbowl Wel het eten, niet de sport
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 8 februari 2010 @ 08:06:59 #119
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77758557
    Ik geef niets om NFL eigenlijk..... heb meegedaan met de poule op het werk, maar verder kijk ik liever hockey eigenlijk. En baseball.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77771780
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 05:32 schreef wonderer het volgende:
    Oh yeah, superbowl Wel het eten, niet de sport
    Gisteren een groot deel van de morgen in Concord, NH, doorgebracht. Niet vrijwillig, mijn auto begaf het halverwege de reis naar Loon Mountain en staat nu nog steeds in Concord
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 8 februari 2010 @ 17:33:58 #121
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_77775474
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 16:08 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Gisteren een groot deel van de morgen in Concord, NH, doorgebracht. Niet vrijwillig, mijn auto begaf het halverwege de reis naar Loon Mountain en staat nu nog steeds in Concord
    Dat kut
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_77831872
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 04:38 schreef Greci het volgende:

    [..]

    Een vriend van mij komt uit Mississippi. AL & MS zijn echt "deep south" en als nuchtere Hollander moet je daar wel tegen kunnen. Veel mensen klampen zich vast aan hun Bijbel en Pistool. Tevens is MS ook de staat met het hoogste percentage Afro-Amerikanen en dit gaat, hoe hard het ook mag klinken, gepaard met veel criminaliteit. Er heerst dan ook een grote onderscheid tussen de zwarte en witte bevolking. Ook moet je tegen de warme en kleffe zomers kunnen. Veertig graden met een vochtpercentage van 80% zijn dood normaal in de zomer.

    Er zijn natuurlijk ook goede gebieden in beide staten, maar over het algemeen zijn ze beide een onderdeel van de periferie van de VS.
    Exact het verhaal van de collega's dus.
    Weet inmiddels van 2 van hen dat ze erg veel spijt hebben dat ze gerelocate zijn vanuit resp. Flint, Mi en Rochester, NY.

    Zal, als ik al interesse heb, eerst eens gaan kijken daar.
      woensdag 10 februari 2010 @ 00:30:51 #123
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77832974
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 04:38 schreef Greci het volgende:
    Er heerst dan ook een grote onderscheid tussen de zwarte en witte bevolking.
    Aanrader: De HBO documentaire "Prom Night in Mississippi".

    Ik stond er versteld van dat dat soort zaken in de 21e eeuw nog steeds gebeuren......

    Maar zeker de moeite waard om te kijken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 10 februari 2010 @ 00:32:11 #124
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77833012
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 23:51 schreef tOSU-Buckeye het volgende:
    Weet inmiddels van 2 van hen dat ze erg veel spijt hebben dat ze gerelocate zijn vanuit resp. Flint, Mi en Rochester, NY.
    Rochester, NY ken ik niet eigenlijk..... maar Flint, MI is ook niet echt het lichtende voorbeeld van vooruitgang hoor.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77833329
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 00:32 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Rochester, NY ken ik niet eigenlijk..... maar Flint, MI is ook niet echt het lichtende voorbeeld van vooruitgang hoor.

    Beroemd van 'Bowling for Columbine'.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_77833446
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 00:32 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Rochester, NY ken ik niet eigenlijk..... maar Flint, MI is ook niet echt het lichtende voorbeeld van vooruitgang hoor.
    Idd, ik weet niet waar ik liever zou willen wonen: In een vervallen fabrieksstad of tussen de rednecks
      woensdag 10 februari 2010 @ 01:21:50 #127
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77833670
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 00:57 schreef Greci het volgende:
    Idd, ik weet niet waar ik liever zou willen wonen: In een vervallen fabrieksstad of tussen de rednecks
    Geen van beiden voor mij.....

    Ik kan op veel plaatsen wonen in de VS, maar het "Deep South" en het gebied rond Detroit Michigan staan eigenlijk toch wel op de laatste twee plaatsen.....

    Ik zou best in Chicago willen wonen verder. Of Boston. Of New Mexico. Of....Of....

    Maar ik denk dat ik het gewoon bij California hou voorlopig
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77834013
    De "deep south" is vermakelijk om als buitenstaander te observeren, maar ik ben blij dat mijn plaatsje meer een universiteits/overheids stad is dan bible belt. Een soort van Enschede
    pi_77834340
    Ik ben op vakantie in Mexico wel eens een hele schoolklas uit Mississippi tegen gekomen die net klaar waren met high school...aan de ene kant zaten er hele lekkere dames tussen, aan de andere kant was iedereen zo énorm kortzichtig en verliefd op zichzelf en God dat ik het echt een heel vreemd volkje vond

    Wel grappig eigenlijk nu ik erover na denk hoeveel de mensen uit de VS verschillen. Uiteraard logisch in zo'n gigantisch land, maar de mensen uit bijv. California tov de mensen uit de Bible Belt states verschillen nog meer dan Nederlanders en Fransen (als je de taal buiten beschouwing laat).
    pi_77834441
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 02:23 schreef devzero het volgende:
    De "deep south" is vermakelijk om als buitenstaander te observeren, maar ik ben blij dat mijn plaatsje meer een universiteits/overheids stad is dan bible belt. Een soort van Enschede
    Zelfde hier. Ik mag dan cultureel gezien wel in het zuiden wonen (KY), 10% van de bevolking van het dorp hier is echter student. En dat merk je ook.
    pi_77834830
    Amerikaanse meisjes in de zomer
    Korte broekjes, kleurtje door zon, prachtige haren etc etc
    Ik verheug me al op de zomervakantie, 50 dagen Amerika!
    lol?
      woensdag 10 februari 2010 @ 08:40:38 #132
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_77835345
    Kennen jullie Jamie Oliver in Amerika? Is echt leuk.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      woensdag 10 februari 2010 @ 16:37:26 #133
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77849892
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 08:40 schreef Q.E.D. het volgende:
    Kennen jullie Jamie Oliver in Amerika? Is echt leuk.
    Ja, komt wel eens voorbij op Food Network, of BBC America.... alweer een tijd lang niet gezien trouwens.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 10 februari 2010 @ 17:33:47 #134
    230749 Olle.
    It's OK you fool!
    pi_77851805
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 07:40 schreef Nass het volgende:
    Amerikaanse meisjes in de zomer
    Korte broekjes, kleurtje door zon, prachtige haren etc etc
    Ik verheug me al op de zomervakantie, 50 dagen Amerika!
    helaas wanneer ik amerika hoor dan denk ik meestal aan dikke mensen

    maar past vast wel een rokje omheen
    A man's got to do what a man's got to do
      woensdag 10 februari 2010 @ 18:01:55 #135
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77852706
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 17:33 schreef Olle. het volgende:
    helaas wanneer ik amerika hoor dan denk ik meestal aan dikke mensen
    En dan toch heel vreemd staan te kijken als Fox News denkt dat alle Nederlanders "pot smoking hippies" zijn.

    Stereotypen!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 10 februari 2010 @ 18:04:15 #136
    230749 Olle.
    It's OK you fool!
    pi_77852799
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 18:01 schreef maartena het volgende:

    [..]

    En dan toch heel vreemd staan te kijken als Fox News denkt dat alle Nederlanders "pot smoking hippies" zijn.

    Stereotypen!
    haha grandioos!
    is nederland wel zo vaak in beeld dan bij de VS?

    maar klopt je hebt gelijk!
    Stereotypen :$ soms hoor ik er ook beetje bij
    A man's got to do what a man's got to do
      woensdag 10 februari 2010 @ 20:18:45 #137
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77857957
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 18:04 schreef Olle. het volgende:
    is nederland wel zo vaak in beeld dan bij de VS?
    Als het om "babykillers" (euthenasie & abortus) en "moral values" (wiet roken, legale prostitutie, homo's in het leger) gaat, dan zijn er "bepaalde nieuwszenders" (kuch Fox News kuch) die er inderdaad nog wel eens een enorm stereotypische houding op nahouden.....

    Met name rond verkiezingen waar dat soort onderwerpen besproken worden komt Nederland als relatief liberaal land qua sociale standpunten (er zijn ook zaken waar Nederland veel minder liberaal is, zoals het hebben van twee paspoorten en immigratie), toch wel weer in beeld inderdaad.

    Wat betreft de andere kant op: Het blijft jammer dat dit soort stereotypen blijven bestaan. Dat qua percentage er meer dikke Amerikanen zijn dan Europeanen, dat is een feit. Maar een hoger percentage betekend niet dat alle Amerikanen DAAROM maar dik zijn.

    En posts zoals de jouwe bevestigd eigenlijk alleen maar dat Nederlanders (of Europeanen) net zo weinig van Amerika weten als het stereotype dat men aandraagt dat Amerikanen weinig kennis over de grens hebben.

    Verder is dit leuk te bekijken:





    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77924401
    We hebben sneeuw hier! Helaas is het een mix van regen & sneeuw en is de grond veel te wam om te blijven liggen
      vrijdag 12 februari 2010 @ 22:26:25 #139
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77937870
    Hier ook weer sneeuw. Ik kom net terug van CA en daar was het heerlijk. Nu weer in Minnesota, dadelijk naar Michigan en week lekker de winter in
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 12 februari 2010 @ 23:03:30 #140
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_77939303
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 22:26 schreef Barcaconia het volgende:
    Hier ook weer sneeuw. Ik kom net terug van CA en daar was het heerlijk. Nu weer in Minnesota, dadelijk naar Michigan en week lekker de winter in
    Whehehehe.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 12 februari 2010 @ 23:38:39 #141
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77940508
    Sneeuw? Op de bergen in de verte zie ik het liggen..... voor de rest hadden we van de week wat regen, maar het is de komende 10 dagen weer stralend weer.

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 12 februari 2010 @ 23:43:39 #142
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_77940697
    Jouw lijstje is meestal best saai
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 12 februari 2010 @ 23:52:36 #143
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77941064
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 23:43 schreef wonderer het volgende:
    Jouw lijstje is meestal best saai
    Klopt. Dat hoeft echter niet perse een slecht iets te zijn.

    Ik heb er geen enkel probleem mee dat we hier 300+ zonnige dagen per jaar hebben.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 12 februari 2010 @ 23:53:42 #144
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_77941101
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 23:43 schreef wonderer het volgende:
    Jouw lijstje is meestal best saai
    Same ol' same ol'

    Alles heeft z'n voor- en nadelen. Wil je daar een leuk huis bezitten met wat ruimte en in een goede buurt wonen dan mag je wel schrap zetten. Financieel dan.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 13 februari 2010 @ 00:05:30 #145
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_77941588
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 23:52 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Klopt. Dat hoeft echter niet perse een slecht iets te zijn.

    Ik heb er geen enkel probleem mee dat we hier 300+ zonnige dagen per jaar hebben.
    Ik zou me doodvervelen. Afwisseling is het codewoord
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 13 februari 2010 @ 00:07:27 #146
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_77941664
    3 maanden kou, i'll take it. Vind zelf de lente en herfst mooi, zomer hoeft voor mij ook niet te lang. Ben geen zonaanbidder.

    In de winter speel ik veel XBOX.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 13 februari 2010 @ 00:16:50 #147
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_77941987
    Ik wil een paar dagen boven nul windstil met zon zodat ik mijn auto kan fixen, daarna mag het wel weer gaan vriezen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_77944623
    Weet iemand waar we morgen schaatsen kunnen kijken?
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 13 februari 2010 @ 02:41:38 #149
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_77944741
    Op NBC.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_77944758
    Daar was van de week de Superbowl op, toch? Want dan heb ik die zender ook.

    Even gechecked, dit nu van 'we are the world' te genieten.

    [ Bericht 31% gewijzigd door Shivo op 13-02-2010 02:51:50 ]
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 13 februari 2010 @ 03:08:04 #151
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77945039
    Olympische spelen op NBC, MSNBC, CNB, USA Network, Universal Sports en Universal HD, en ik vergeet vast een kanaal.... in principe alle kanalen eigendom van NBC.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_77949159
    quote:
    Op zaterdag 13 februari 2010 02:42 schreef Shivo het volgende:
    Daar was van de week de Superbowl op, toch? Want dan heb ik die zender ook.

    Even gechecked, dit nu van 'we are the world' te genieten.
    CBS zond de Superbowl uit, maar in principe heeft iedereen die tv-zenders heeft ook NBC wel.

    Overigens heeft het hier vandaag gesneeuwd, in panhandle Florida en de verwachting is dat het maandag ook weer gaat sneeuwen
    Studeren in the States: My Destiny
      zaterdag 13 februari 2010 @ 16:34:49 #153
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77957160
    Ik vlieg denk ik weer terug naar CA volgende week Die winter heb ik wel een beetje gehad inmiddels. Wel lekker glijden met de auto
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zaterdag 13 februari 2010 @ 18:36:50 #154
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_77960760
    quote:
    Op zaterdag 13 februari 2010 16:34 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik vlieg denk ik weer terug naar CA volgende week
    Korte-mouwen weer vandaag.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 13 februari 2010 @ 18:45:34 #155
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77961005
    Zo lekker was het nu ook weer niet waar ik zat. Een mijl of 150 onder San Francisco. Ongeveer 55-60 graden en matige zon.
    Beter dan 20 graden en koude wind
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zaterdag 13 februari 2010 @ 19:43:46 #156
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_77962717
    NBC aan, hup Sven!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_77964956
    Dachten we vandaag eens m'n drivers permit te gaan halen, blijkt dat ze op 2 januari de regels wat betreft benodigde informatie hebben aangepast. Iets met dat Secure ID verhaal en zo. Dus naast m'n permanent resident card en social security card moest ik ook nog 2x m'n adres kunnen bewijzen. Het rijbewijs van m'n vrouw en een brief van de BMV waren blijkbaar niet genoeg, want het rijbewijs zou dan weer een identiteitsbewijs kunnen zijn en niet voor het adres meetellen... *zucht*. Nou ja, volgende week zaterdag gaan we nog maar een keer. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zaterdag 13 februari 2010 @ 21:09:53 #158
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77965379
    Ik had gewoon 2 brieven die aan mij waren geadresseerd meegenomen. Een brief van de bank en eentje van het social security office meen ik.
    Het leuke is dat die beide op mijn postbus staan en niet op mijn huisadres
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zaterdag 13 februari 2010 @ 23:03:25 #159
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_77970015
    Ik had een gasrekening meegenomen waar mijn naam ook op staat, alleen die was drie jaar oud. Maar het regende en ik was op de fiets dus die vent kijkt met zo aan van "ja, eigenlijk is het te oud, maar je ziet er zo verzopen uit..."
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 13 februari 2010 @ 23:40:53 #160
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_77972123
    Goud!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_77972780
    Dat was mooi. Nederlands commentaar via radio 1 on the iPhone, in combinatie met NBC voor het beeld.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 14 februari 2010 @ 01:04:00 #162
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_77974289
    quote:
    Op zaterdag 13 februari 2010 23:40 schreef popolon het volgende:
    Goud!
    Klote, heb ik weer gemist. Komen er vandaag nog herhalingen/samenvattingen dat je weet?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zondag 14 februari 2010 @ 01:20:36 #163
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_77974505
    Maarten kan in ieder geval niet meer klagen dat er nooit schaatsen op tv is
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78018225
    Verlate tvp
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 15 februari 2010 @ 21:04:35 #165
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78031935
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 01:20 schreef wonderer het volgende:
    Maarten kan in ieder geval niet meer klagen dat er nooit schaatsen op tv is
    Alleen met de OS dus. Overigens ontdekte ik een paar maanden terug ook dat Universal Sports af en toe schaatsen uitzend (en alle Olympische kwalificatie toernooien), maar pas dagen later, vertraagd.

    Wel kan ik klagen dat die idioten van de NBC het hier niet live uitzenden, aan de westkust is het een paar uur later.... vinden ze "commercieel interessanter".
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78047622
    Ik heb een vraag

    Ik moet een Form I-94W (green) invullen volgende week. Nu vragen ze om een first name, middle name en surname (family name).
    Nu heb ik zoals wel meer Nederlanders 3 voornamen. Waar vul ik die in? 1 bij first name en de rest bij middlename inproppen (wat niet past aangezien het een klein veldje is) of alle 3 namen bij first name?

    Help
      dinsdag 16 februari 2010 @ 13:19:20 #167
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78053973
    Niks invullen, gewoon je eerste naam zoals op je paspoort en de rest leeg laten.
    Op mijn rijbewijs hebben ze mijn 3 namen afgekort, op mijn bankpas staat alleen mijn eerste naam en 1 letter als middle name, op mijn social security card staan mijn 2e en 3e naam als middle name etc. etc.
    Ze doen het allemaal anders, maar in principe heb je nergens gezeik daarmee (hoewel sommigen wel raar opkijken als ze mijn rijbewijs zien en ik er nog bij zeg dat de naam afgekort is
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78054696
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 13:19 schreef Barcaconia het volgende:
    Niks invullen, gewoon je eerste naam zoals op je paspoort en de rest leeg laten.
    Op mijn rijbewijs hebben ze mijn 3 namen afgekort, op mijn bankpas staat alleen mijn eerste naam en 1 letter als middle name, op mijn social security card staan mijn 2e en 3e naam als middle name etc. etc.
    Ze doen het allemaal anders, maar in principe heb je nergens gezeik daarmee (hoewel sommigen wel raar opkijken als ze mijn rijbewijs zien en ik er nog bij zeg dat de naam afgekort is
    Had inmiddels een email naar het consulaat gezonden en die zeggen dat die andere twee namen in middle name moeten (en dat past niet )
      dinsdag 16 februari 2010 @ 13:42:05 #169
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78054789
    Volgens het boekje zou dat moeten ja... In de praktijk geven ze er geen ruk om.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78054801


    Ik maakte een foutje, gaat om dit formulier..
      dinsdag 16 februari 2010 @ 13:44:43 #171
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78054884
    Vul anders je voornaam in en bij "middle name" je volgende 2 initialen.
    Zoiets als: "Johannes PC"
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 16 februari 2010 @ 18:15:33 #172
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78066456
    Vijf hokjes voor een middle name lijkt me sowieso veel te weinig, dus dat zal wel voor het initiaal zijn.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 16 februari 2010 @ 18:30:17 #173
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78067029
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 13:44 schreef Barcaconia het volgende:
    Vul anders je voornaam in en bij "middle name" je volgende 2 initialen.
    Zoiets als: "Johannes PC"
    Zo dus. Gewoon je twee doopnamen afkorten tot twee initialen. Zo doe ik het ook hier
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 16 februari 2010 @ 18:32:01 #174
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78067086
    Ik heb juist geen middle name. En dan kijken ze je ook raar aan
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 17 februari 2010 @ 01:48:22 #175
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78085840
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 18:32 schreef wonderer het volgende:
    Ik heb juist geen middle name. En dan kijken ze je ook raar aan
    Had ik dus laatst ergens op Internet.... invul formuliertje, Middle Initial was een VERPLICHT veld.

    Nou ja, voor mij niet zo'n punt, voor mijn vrouw ook niet..... maar als je inderdaad geen middle name hebt..... heb je een probleem.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78087090
    Er zullen toch ook wel Amerikanen zijn zonder middle name?
      woensdag 17 februari 2010 @ 04:47:39 #177
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78087452
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 03:42 schreef devzero het volgende:
    Er zullen toch ook wel Amerikanen zijn zonder middle name?
    Natuurlijk.

    Als ik me laat naturaliseren pik ik er wel een middle name bij, trouwens, heb er altijd al eentje willen hebben
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78087852
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 18:30 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Zo dus. Gewoon je twee doopnamen afkorten tot twee initialen. Zo doe ik het ook hier
    Ok thanks
      donderdag 18 februari 2010 @ 03:59:40 #179
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78128174
    De jaarlijkse, niet verplichte, check up (bloeddruk, cholesterol etc.) van het werk zit er weer op. Alles was erg goed en ik zit weer op een BMI van 25. BMI zegt vrij weinig maar vind 't wel grappig: Ik weeg minder dan toen ik hier in de VS kwam.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 04:46:51 #180
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78128268
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 03:59 schreef popolon het volgende:
    Ik weeg minder dan toen ik hier in de VS kwam.
    Ik niet
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 18 februari 2010 @ 13:31:15 #181
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78136916
    Het is niet moeilijk om goed te eten, alleen duur
    Ik weeg ook minder dan toen ik hier kwam terwijl ik minder sport. Alleen vers voedsel kopen bij Meijer/Walmart/D&W is gewoon zo stervensduur dat het gezond blijven een flinke aanslag op mijn portemonnee is.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 14:06:13 #182
    45833 crew  Fogel
    pi_78137996
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 13:31 schreef Barcaconia het volgende:
    Het is niet moeilijk om goed te eten, alleen duur
    Ik weeg ook minder dan toen ik hier kwam terwijl ik minder sport. Alleen vers voedsel kopen bij Meijer/Walmart/D&W is gewoon zo stervensduur dat het gezond blijven een flinke aanslag op mijn portemonnee is.
    Ik was even naar het prijsniveau aan het kijken van vers voedsel toen ik in de VS in december, en vond het allemaal wel meevallen eigenlijk. OK, ik ben Noorse prijzen gewend, en de prijzen zijn wellicht wat hoger dan in Nederland, maar jullie hebben in de VS toch (over het algemeen gezien) meer vrij te besteden dan Nederlanders in Nederland?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 18 februari 2010 @ 14:12:08 #183
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78138178
    Het is ook wel betaalbaar, anders deed ik het niet. Het is alleen tov. ongezond voedsel onbetaalbaar. Een hamburger bij de McD kost een dollar, 1 ui of 1 knoflook kost ook een dollar. Een pond biogehakt kost al gouw 5 dollar in de supermarkt. Een lekker brood (dus niet die vettige zompige Walmart zooi) kost ook 4~5 dollar zo'n beetje...
    De alternatieven (McD, BK, Wendys etc.) zijn veel te goedkoop.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 14:14:08 #184
    45833 crew  Fogel
    pi_78138256
    OK, in vergelijking tot fast food is het inderdaad verrekte duur, daar heb je helemaal gelijk in.
    Ik ben nog steeds verbaasd hoe goedkoop ze uit eten daar kunnen maken (en dan bedoel ik voornamelijk normale restaurants).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 18 februari 2010 @ 14:19:39 #185
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78138451
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 14:12 schreef Barcaconia het volgende:
    , 1 ui of 1 knoflook kost ook een dollar.
    What?

    Ik weet niet waar jij boodschappen doet maar ik denk dat ze daar een rode loper en gouden winkelwagentjes hebben dan.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 14:21:48 #186
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78138545
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 14:19 schreef popolon het volgende:

    [..]

    What?

    Ik weet niet waar jij boodschappen doet maar ik denk dat ze daar een rode loper en gouden winkelwagentjes hebben dan.
    Ja, ik overdrijf graag een beetje Je begrijpt mijn punt denk ik wel
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78139803
    Ik heb in mijn VS jaren ook wel eens thuis gekookt, en kookte dan gezond. Nou hoefde ik niet zo op de centen te letten - iets wat ik soieso niet doe als het om eten gaat - maar groente en fruit waren echt niet duur. Zeker niet vergeleken met wat ik hier in Japan kwijt ben.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 18 februari 2010 @ 15:03:37 #188
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78139961
    'wel eens' ?

    Ik kook eigenlijk bijna elke dag, lekker oer- Nederlands. Van nasi/bami, stamppot, pasta tot het bekende gekookte aardappels/gehaktbal/sperciebonen. Gaat nu verdraaide eenvoudig met een 'food steamer'.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_78140196
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:03 schreef popolon het volgende:
    'wel eens' ?

    Ik kook eigenlijk bijna elke dag, lekker oer- Nederlands. Van nasi/bami, stamppot, pasta tot het bekende gekookte aardappels/gehaktbal/sperciebonen. Gaat nu verdraaide eenvoudig met een 'food steamer'.
    Ja, wel eens, ben liever lui dan moe...

    Sinds kort kook ik weer wel eens. Maar als ik iets doe, dan moet het wel goed gebeuren, dus dat betekent toch vaak dat ik 110% gefocusseerd in de keuken sta te koken, en dat levert onnodig veel stress op.

    Ik heb laatst hutspot gemaakt, en oliebollen met Oud- en Nieuw. Zelfs de Japanners vinden dat lekker!
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 18 februari 2010 @ 15:31:24 #190
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78141098
    Ik gooi meestal wat vlees op de grill, vrouw kookt wat groenten op hetzelfde moment, en hoppa, lekker maaltje
    Ze is de laatste tijd ook veel bezig met de slow cooker. Ik denk dat het bij ons zo 50/50 is qua koken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 18 februari 2010 @ 15:40:18 #191
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78141412
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:09 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ja, wel eens, ben liever lui dan moe...

    Sinds kort kook ik weer wel eens. Maar als ik iets doe, dan moet het wel goed gebeuren, dus dat betekent toch vaak dat ik 110% gefocusseerd in de keuken sta te koken, en dat levert onnodig veel stress op.
    Ik vind het juist rustgevend dat beetje klooien in de keuken. Heb een mini tv'tje (under the cabinet), beetje sport of muziek op de achtergrond, biertje of wijntje er bij.

    Ideaal zo'n eiland in de keuken ook.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 15:41:24 #192
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78141473
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:31 schreef maartena het volgende:
    Ik gooi meestal wat vlees op de grill, vrouw kookt wat groenten op hetzelfde moment, en hoppa, lekker maaltje
    Ze is de laatste tijd ook veel bezig met de slow cooker. Ik denk dat het bij ons zo 50/50 is qua koken.
    Gaan jullie zo vaak uit eten dan?
    Ik vind koken ook wel ontspannend. Na het werk even een half uurtje boodschappen en een half uurtje koken.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 18 februari 2010 @ 15:58:06 #193
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78142142
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:41 schreef Barcaconia het volgende:
    Gaan jullie zo vaak uit eten dan?
    Ik vind koken ook wel ontspannend. Na het werk even een half uurtje boodschappen en een half uurtje koken.
    Eh nee, mijn vrouw kookt de helft, ik kook de helft. Uit eten doen we wel eens op drukkere dagen of als we geen zin hebben om te koken, maar niet echt bijzonder vaak..... meestal 1 keer in de twee weken of zo?

    Lunch doe ik vaker uit, met collega's wel eens. Ook niet gek veel trouwens, ik probeer zoveel mogelijk lunch mee te nemen aangezien dat een stuk gezonder is.

    Ben trouwens wel wat aangekomen in de VS in de afgelopen 8 jaar, maar niet enorm veel. Ben ook weer met een beetje sporten (lopen/rennen) begonnen om de kerst kilootjes er weer af te krijgen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 18 februari 2010 @ 16:01:39 #194
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78142273
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:40 schreef popolon het volgende:
    Ik vind het juist rustgevend dat beetje klooien in de keuken. Heb een mini tv'tje (under the cabinet), beetje sport of muziek op de achtergrond, biertje of wijntje er bij.
    Juistem Ik kook meer in het weekend dan door de week, en ene mini-tv heb ik niet.... maar dat komt omdat ik de TV in de woonkamer gewoon aan kan zetten en zien vanuit de keuken. Ik vind dat ook wel ontspannend inderdaad.

    Echt oud-hollands kook ik trouwens maar weinig. Ik hou niet zo van gekookte aardappeltjes en zo.... Nasi of Bami maak ik dan nog wel eens, kan hier een hele zooi conimex spullen krijgen bij een Nederlandse winkel. Wel handig af en toe, heb ketjap manis in de koelkast staan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 18 februari 2010 @ 16:02:43 #195
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78142304
    Buiten de deur lunchen alleen op vrijdag, rest van de week brood met eigengemaakte soep of iets in die buurt.

    Uit eten gaan elke dag is wel héél verleidelijk als je downtown GR zit met al die tenten om je heen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 16:06:13 #196
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78142416
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 16:02 schreef popolon het volgende:
    Buiten de deur lunchen alleen op vrijdag, rest van de week brood met eigengemaakte soep of iets in die buurt.

    Uit eten gaan elke dag is wel héél verleidelijk als je downtown GR zit met al die tenten om je heen.
    Dat tapas restaurant in downtown is erg Maar niet echt een lunchplek geloof ik.
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:58 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Eh nee, mijn vrouw kookt de helft, ik kook de helft.
    Ah, ik begreep 50-koken, 50-wat anders, excuseer
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78143167
    Ik ben het wel met Barcaconia eens dat boodschappen en groenten erg prijzig zijn. Nou doe ik altijd boodschappen bij de Whole Foods omdat die vlakbij is, en organisch enzo. Starmarket is wel wat goedkoper, maar nog steeds is een brood $4, een pak koekjes $4 en een paar pakjes yogurt $2 per stuk. Ik doe eigenlijk vijf dagen per week take-out, omdat ik meestal rond een uur of negen uit mijn werk kom en dan niet zo veel zin heb om te koken.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 18 februari 2010 @ 16:23:55 #198
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78143199
    Wat een prijsverschillen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 16:45:22 #199
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78144374
    Zelfde als bijvoorbeeld bij D&W's, ze hebben goed eten maar een brood kost je gewoon 4~5 dollar. Het scheelt dat ik sowieso nooit koekjes, frisdrank, snoep etc. koop. Daar bespraar ik dus wel op. Bronwater kost maar 30ct per gallon en dat is het enige dat ik thuis drink.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 18 februari 2010 @ 16:53:29 #200
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78144886


    Bij de Meijer hier betaal je voor een goed brood rond de $2.50. Van die neppe zooi is $1.50/$1.99, van dat stuiterbalbrood zeg maar. Vreemd zeg, je woont vlakbij en de verschillen zijn nogal groot.

    Je kunt ook een filter kopen om je eigen 'bronwater' te maken.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 16:56:39 #201
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78145042
    Die filters zijn een ramp, die hebben we op het werk ook. En bronwater voor 30ct vind ik niet zo erg.

    Maar ik bedoel een GOED brood, geen beetje-beter-dan-matig brood. Ik ben misschien wel een zeikerd op dat gebied, dat moet ik toegeven Onze Meijer heeft ook geen eigen broodbakker (alleen banket), dat scheelt misschien ook wat in kwaliteit/prijs.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78145742
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 16:23 schreef Shivo het volgende:
    Ik ben het wel met Barcaconia eens dat boodschappen en groenten erg prijzig zijn. Nou doe ik altijd boodschappen bij de Whole Foods omdat die vlakbij is, en organisch enzo. Starmarket is wel wat goedkoper, maar nog steeds is een brood $4, een pak koekjes $4 en een paar pakjes yogurt $2 per stuk. Ik doe eigenlijk vijf dagen per week take-out, omdat ik meestal rond een uur of negen uit mijn werk kom en dan niet zo veel zin heb om te koken.
    Welke Whole Foods is dat? Wij gingen vaak naar de Whole Foods bij het Alewife (?) station. Of the Stahmahket in Porter Square. D'r zat ook een mooie zaak tussen Central Square & Kendall MIT.

    Die zaken mis ik wel. Hier sta ik vaak met een pak in m'n handen, waarvan ik geen flauw idee heb wat er in zit. Voorbeeldje. Zou je dit op willen eten, of niet?

    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 18 februari 2010 @ 17:15:28 #203
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78145901
    Dat soort foto's krijg ik ook altijd van mijn broer in Tokyo, erg grappig Spreek jij Japans Lyrebird?
    Dat lijkt trouwens wel thee op die foto.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78145917


    pi_78145976
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 17:15 schreef LeNick het volgende:
    [ afbeelding ]


    Het was effe vogelen voordat ik het plaatje goed geroteerd had...
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_78146022
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
    Dat soort foto's krijg ik ook altijd van mijn broer in Tokyo, erg grappig Spreek jij Japans Lyrebird?
    Dat lijkt trouwens wel thee op die foto.
    Watashi wa Nihongo o wakarimasen. Olanda-jin desu. Eego o hanashimasu? (Ik snap er geen zak van wat je zegt, ik kom uit Nederland, spreekt u ook Engels?)
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 18 februari 2010 @ 17:18:51 #207
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78146038
    Ik gok ook op thee. Multi-smaakpakket.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 17:19:36 #208
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78146067
    Alhoewel, rozensmaak lijkt me een beetje teveel van 't goede.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 17:20:06 #209
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78146082
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 17:18 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Watashi wa Nihongo o wakarimasen. Olanda-jin desu. Eego o hanashimasu? (Ik snap er geen zak van wat je zegt, ik kom uit Nederland, spreekt u ook Engels?)
    Daar kom je schijnbaar niet zo ver mee. Ik hoor wekelijks de verhalen over hoe slecht Japanners Engels spreken (ivm. het gemis aan sommige letters...). Ik heb er geen ervaring mee.
    Japans leren lijkt me ook erg lastig, maar het is blijkbaar te doen

    edit: Ik ga vanavond even vragen wat er in dat pak zit, ik ben nu benieuwd
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 18 februari 2010 @ 17:24:45 #210
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78146279
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 17:11 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Welke Whole Foods is dat? Wij gingen vaak naar de Whole Foods bij het Alewife (?) station. Of the Stahmahket in Porter Square. D'r zat ook een mooie zaak tussen Central Square & Kendall MIT.

    Die zaken mis ik wel. Hier sta ik vaak met een pak in m'n handen, waarvan ik geen flauw idee heb wat er in zit. Voorbeeldje. Zou je dit op willen eten, of niet?

    [ afbeelding ]
    Dat lijkt me thee... vier smaken, twintig zakkies

    Eten is hier eigenlijk best makkelijk. Niet superduur... We eten tegenwoordig meer stoomgroenten (in zo'n zak uit de vriezer) dan uit blik gelukkig, maar de hoofdzaak bestaat nog steeds uit kipgehakt en paprika's
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 18 februari 2010 @ 17:29:21 #211
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78146489
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 17:24 schreef wonderer het volgende:
    Eten is hier eigenlijk best makkelijk. Niet superduur... We eten tegenwoordig meer stoomgroenten (in zo'n zak uit de vriezer) dan uit blik gelukkig, maar de hoofdzaak bestaat nog steeds uit kipgehakt en paprika's
    Stoomgroenten uit de vriezer? Ik denk dat ik al begrijp waar de verschillen in de kosten van voedsel vandaan komen Ik vind die "verse" ongevroren stoomgroenten al niet te eten.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78146504
    Tussenstand:

    Het is maar goed dat jullie niet in Japan wonen, want jullie hadden allemaal een vies bakje thee gehad.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 18 februari 2010 @ 17:30:57 #213
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78146544
    Water met luchtverfrisser? Lijkt me ook niet echt smakelijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 17:33:16 #214
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78146673
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 17:29 schreef Lyrebird het volgende:
    Tussenstand:

    Het is maar goed dat jullie niet in Japan wonen, want jullie hadden allemaal een vies bakje thee gehad.
    Ah, het zijn afwasblokjes
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 18 februari 2010 @ 17:39:21 #215
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78146937
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 17:29 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Stoomgroenten uit de vriezer? Ik denk dat ik al begrijp waar de verschillen in de kosten van voedsel vandaan komen Ik vind die "verse" ongevroren stoomgroenten al niet te eten.
    Jah... van green giant.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78147061
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 17:33 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Ah, het zijn afwasblokjes
    Je zit er dicht bij. Meer in dit topic!
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 17:43:10 #217
    45833 crew  Fogel
    pi_78147103
    Om even in te haken op de Japanse trend, ik kreeg laatst deze toegestuurd:



    Vond het goed te eten
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:02:01 #218
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78147961
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 16:53 schreef popolon het volgende:
    Bij de Meijer hier betaal je voor een goed brood rond de $2.50. Van die neppe zooi is $1.50/$1.99, van dat stuiterbalbrood zeg maar. Vreemd zeg, je woont vlakbij en de verschillen zijn nogal groot.
    Ja, de prijzen van brood liggen hier ook tussen de $1.50 en de $3.50 in de supermarkt.... en alhoewel ik denk dat in Meijer dezelfde broodsoorten worden verkocht als Vons, Albertsons, Ralphs (de 3 grote ketens hier) word ik er toch niet echt warm van.

    Ik was in Nederland altijd al een super-donker-volkoren eter, en het allerdonkerste brood wat ik kan krijgen in de supermarkt is niet echt geweldig....

    Maar gelukkig heb ik hier in de buurt meerdere keuzes: 1) Trader Joe's heeft redelijk goed brood. 2) Whole Foods zit een stukje verderop, maar die hebben echt het lekkerste brood, maar wel $4.99 en 3) er zit een German Deli vlak bij mij in de buurt waar ik naast heerlijke leverworst, bratwurst, curry gewurz ketchup en van die KINDER eireren die het altijd goed doen bij jonge familieleden...... ook heerlijk brood kan kopen.

    Ik denk dat het ook een persoonlijke voorkeur is natuurlijk verder, brood.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:06:52 #219
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78148166
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 16:23 schreef Shivo het volgende:
    Ik ben het wel met Barcaconia eens dat boodschappen en groenten erg prijzig zijn. Nou doe ik altijd boodschappen bij de Whole Foods omdat die vlakbij is, en organisch enzo.
    Ja ik ook inderdaad.... de gewone supermarkt is stukken goedkoper, maar de kwaliteit van het vlees en groenten zijn stukken beter bij Whole Foods. Voor de gewone dagelijkse boodschappen kom ik er eigenlijk nooit, alleen voor verse dingen.

    En ze hebben er Palm Bier, waar ik nu alweer 3 six-packs van heb thuisliggen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:07:34 #220
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78148195
    Of je went gewoon aan het lokale vreten en zeikt niet zo
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:10:03 #221
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78148308
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 17:18 schreef popolon het volgende:
    Ik gok ook op thee. Multi-smaakpakket.
    Maar zou het dan oplosthee zijn met tabletten? Daar aan de linkerkant in dat rondje lijkt een bruistablet afgebeeld ofzo..... niet echt duidelijk.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:10:24 #222
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78148320
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 18:07 schreef wonderer het volgende:
    Of je went gewoon aan het lokale vreten en zeikt niet zo
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:22:25 #223
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78148850
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 18:07 schreef wonderer het volgende:
    Of je went gewoon aan het lokale vreten en zeikt niet zo
    Nou voor een wok bami en kip-sate ga ik nog graag even naar de Nederlandse winkel voor wat conimex zooi.

    Ik heb overigens een heel lekker klein Indonesisch tentje gevonden die op vrijdag kipsate maakt! En ook nog eens vlak bij mijn werk, dus dat is helemaal niet goed....

    Verder is California zo'n immigrant-rijke staat, met 40% Latino, 15% Aziatisch en daarbij ook nog 5% Afro-Amerikaans en 40% Blank-Amerikaans..... dat qua voedsel er nauwelijks een "lokaal" voedsel is vast te stellen. De zuid-westerse keuken is een mix van Mexicaans en Amerikaans, maar er de invloeden uit andere culturen zijn overal te vinden.

    Het is verder ook geen New York natuurlijk, maar ik heb al wel een Italian Deli gevonden die lang geleden geopend is door New Yorkse Italianen, en veel producten komen ook uit die regio, en/of zijn volgens New Yorks/Italiaans recept.

    De Nederlandse winkel zit wat ver (40 minuten), maar verder is er dus echt enorm veel te krijgen hier..... dus tja.... alles is LOKAAL te krijgen zeg maar.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:29:00 #224
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78149108
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 18:07 schreef wonderer het volgende:
    Of je went gewoon aan het lokale vreten en zeikt niet zo
    De "Amerikaanse keuken", voor zover die bestaat, stelt imo. niet zo heel veel voor
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:42:47 #225
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78149748
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 18:29 schreef Barcaconia het volgende:
    De "Amerikaanse keuken", voor zover die bestaat, stelt imo. niet zo heel veel voor
    Zeg dat eens in het gezicht van een kok die net een pot met New Orleans Gumbo of Jambalaya bereid heeft, of New England Clam Chowder, of Corn Bread, Pumpkin Soup (en Pumpkin Pie), en sowieso recepten met elementen die tot de kolonisatie alleen in Noord-Amerika voorkwamen, zoals dus inderdaad pompoenen, alles met mais, en kalkoenen. Tot 1492 bestonden die dingen nog niet in Europa, de Indianen aten ze echter al eeuwen.

    De Amerikaanse keuken is vanouds altijd al een fusie geweest tussen wat kolonisten al kenden, en wat er lokaal te vinden was.

    Om een leuk voorbeeld te geven.... pompoenen worden hier gebruikt om te koken, in Nederland zijn ze vooral als sier-object te vinden tijdens de herfst. In de lokale EDAH supermarkt waar ik woonde in Nederland hadden ze op een gegeven moment herfstaanbiedingen uitgestald, en er omheen lagen een stuk of 8 pompoenen en een hoop vergelijkbare vruchten..... dus mijn vrouw dacht: HEE, Pompoenen, lekker soep maken!

    Ploft zo een pompoen in het karretje samen met wat squashes en andere pompoenachtige vruchten, werd al vreemd aangekeken, en kreeg bij de kassa te horen dat die dingen helemaal niet te koop waren.

    Leuke culturele verschilletjes van een Amerikaanse in haar eerste jaar in Nederland.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:46:37 #226
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78149918
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 18:42 schreef maartena het volgende:

    [..]

    De Amerikaanse keuken is vanouds altijd al een fusie geweest tussen wat kolonisten al kenden, en wat er lokaal te vinden was.
    Hier doelde ik natuurlijk op, ik bedoelde niets beledigends
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:52:30 #227
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78150150
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 18:29 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    De "Amerikaanse keuken", voor zover die bestaat, stelt imo. niet zo heel veel voor
    Ik bedoel dus gewoon wat er hier te krijgen is. Niet weet ik hoelang zoeken tot je eindelijk iets vindt dat je in Nederland ook kan krijgen zodat je maar niet hoeft te wennen aan het "andere". Ik vind het ook jammer dat bepaalde dingen niet te krijgen zijn, het Nederlandse brood is ook beter dan wat ik hier kan krijgen, maar zolang het geen ongezond brood is, haal ik gewoon spul in de supermarkt.

    Wij eten ook geen "typisch Amerikaans eten", meestal (pas nog verse hamburgers gemaakt, maar da's een uitzondering. Wel met 93/7 gehakt en multigrain rolls en extra groente ernaast), maar wel dingen die hier gewoon makkelijk te krijgen zijn en wat de buren ook eten, zeg maar.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 18 februari 2010 @ 18:58:02 #228
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78150409
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 18:52 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik bedoel dus gewoon wat er hier te krijgen is. Niet weet ik hoelang zoeken tot je eindelijk iets vindt dat je in Nederland ook kan krijgen zodat je maar niet hoeft te wennen aan het "andere". Ik vind het ook jammer dat bepaalde dingen niet te krijgen zijn, het Nederlandse brood is ook beter dan wat ik hier kan krijgen, maar zolang het geen ongezond brood is, haal ik gewoon spul in de supermarkt.
    Oh, op die fiets.
    Dan begrijp je me verkeerd. Ik mag graag af en toe een Nederlands gerecht maken, maar daar klamp ik niet zo sterk aan vast.
    Het gaat me meer om kwaliteit van het voedsel opzich. Voorbeeld: Eieren bij Meijer hebben amper smaak, zachte schaal, flauwe dooier etc. Typische massaproductie. Ik haal mijn eieren bij een boer uit de buurt. Veel gezonder, harde schaal, smaakvolle en volgele dooier maar wel duurder dan de 89ct per 6 eieren van Meijer.

    Kip haal ik zo nu en dan ook bij een boer als hij weer eens geslacht heeft. Ook veel smaakvoller, gezonder, minder vet, niet opgespoten met water. Wel duurder dan de 1.89 per-pond van Meijer.

    Groenten kan ik helaas niet bij een boer halen nu. Die koop ik dus in de supermarkt maar daar zijn verse groenten alsnog 2x zo duur als voorverpakte groenten die imo. behoorlijk smakeloos en taai zijn.

    Brood hetzelfde verhaal. Liever bij een bakker of supermarkt met bakker (D&W's), smaakt een stuk beter. Je merkt het ook omdat een brood dan in 2-3 dagen taai wordt. Een Meijer brood blijft altijd een dag of 5-6 goed (=conserveringsmiddelen).
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 18 februari 2010 @ 19:06:14 #229
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78150762
    Ah, op die fiets Hoewel mijn opmerking in het algemeen was, in den beginne

    Misschien zijn mijn smaakpapillen niet zo goed ontwikkeld. Hoewel ik wel altijd "merk"-vlees en eieren enzo koop (ook niet supergoedkoop).Verse groenten koop ik niet bij walmart, dat is altijd al half rot als het daar ligt. Liever iets duurder bij Shaw's.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 18 februari 2010 @ 19:51:28 #230
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78153211
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 18:58 schreef Barcaconia het volgende:
    Het gaat me meer om kwaliteit van het voedsel opzich. Voorbeeld: Eieren bij Meijer hebben amper smaak, zachte schaal, flauwe dooier etc. Typische massaproductie. Ik haal mijn eieren bij een boer uit de buurt. Veel gezonder, harde schaal, smaakvolle en volgele dooier maar wel duurder dan de 89ct per 6 eieren van Meijer.

    Kip haal ik zo nu en dan ook bij een boer als hij weer eens geslacht heeft. Ook veel smaakvoller, gezonder, minder vet, niet opgespoten met water. Wel duurder dan de 1.89 per-pond van Meijer.
    Ja wij kijken daar ook kritisch naar. Wij hebben hier ook geen boeren in de buurt die rechtstreeks verkopen (in Nederland haalde ik ook altijd eieren bij de boer, en soms ook kaas) maar wel winkels die regionale producten verkopen. Organisch vlees haal ik dus altijd (dus niet opgespoten met hormonen of water idd), en ik koop ook altijd eieren van organische gevoederde kippen.

    De "free-range" eieren die je in de supermarkt kan kopen geven je misschien wel dat feel-good, do-good warm & fuzzy feeling, maar in de VS mogen eierfabrikanen "free-range" op de eieren stempelen als ze niet in kooien zitten.... dat betekend natuurlijk niet dat ze niet met 1000 kippen per vierkante meter zitten natuurlijk.

    Voor zaken die je overal kunt krijgen, zoals een zak chips, vuilniszakken, wasmiddel, cereals, etc.... ga ik gewoon naar de Albertsons op de hoek. Voor de wat meer verse zaken zoals vlees, kaas, melkproducten, eieren en groente ben ik wat kritischer.

    Sowieso is de organische melk echt 10x lekkerder dan de slappe hap van de "grote" merken melk.

    http://cornucopia.org/dairysurvey/index.html - Daar kun je de goede melk vinden. Zelf drinken wij altijd Stremricks Heritage Foods melk, maar volgens mij is die ook alleen aan de westkust te krijgen. Organic Valley is ook lekkere melk, en in het hele land te krijgen volgens mij.

    Maar sinds ik organische melk heb geprobeerd, ben ik compleet genezen van die waterige troep die ze hier melk durven te noemen.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 18 februari 2010 @ 19:54:51 #231
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78153409
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 19:51 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Voor zaken die je overal kunt krijgen, zoals een zak chips, vuilniszakken, wasmiddel, cereals, etc.... ga ik gewoon naar de Albertsons op de hoek. Voor de wat meer verse zaken zoals vlees, kaas, melkproducten, eieren en groente ben ik wat kritischer.

    Sowieso is de organische melk echt 10x lekkerder dan de slappe hap van de "grote" merken melk.

    http://cornucopia.org/dairysurvey/index.html - Daar kun je de goede melk vinden. Zelf drinken wij altijd Stremricks Heritage Foods melk, maar volgens mij is die ook alleen aan de westkust te krijgen. Organic Valley is ook lekkere melk, en in het hele land te krijgen volgens mij.

    Maar sinds ik organische melk heb geprobeerd, ben ik compleet genezen van die waterige troep die ze hier melk durven te noemen.....
    Oja, melk! Helemaal vergeten. Ik koop altijd de Organic Valley milk inderdaad. Om mee te koken de whole milk, om zo te drinken de 2% milk. Smaakt ZO ontzettend veel beter dan Meijer huismerk of wat dan ook. Maar vervolgens wel weer $2.80 per pak geloof ik

    En inderdaad, voor standaard dingen ga ik ook naar Meijer. Walmart kom ik sowieso niet. Nouja, voor lunch bij de interne Subway soms, maar boodschappen bij Walmart echt niet.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 18 februari 2010 @ 19:55:35 #232
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78153459
    Melk is hier sowieso niet te zuipen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 18 februari 2010 @ 19:55:42 #233
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78153464
    Baraskoda, als je deze kant op komt moet je zeker ook eens langs deze winkel gaan. http://www.heffronfarms.com/

    Alles organisch en vers van de boerderijen uit de Grand Rapids, Michigan area.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 19:55:47 #234
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78153467
    Oh: Even iets heel anders, mijn stage is volgende week afgelopen dus ik zou eigenlijk naar huis moeten. Maar ik mag nog een half jaar blijven op mijn J-1 visum omdat ze mijn stageopdracht verder uit willen werken
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 18 februari 2010 @ 19:58:02 #235
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78153584
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 19:55 schreef popolon het volgende:
    Bara, als je deze kant op komt moet je zeker ook eens langs deze winkel gaan. http://www.heffronfarms.com/

    Alles organisch en vers van de boerderijen uit West Michigan.
    Die in Wyoming ging mijn vriendin wel eens naartoe had ze het over. Na de winter (vanaf Mei geloof ik) staat er een farmers market 2 dagen in de week aan de overkant van mijn appartement!

    Oja, volgend weekend ga ik naar dat beerfest in GR, waar een hoop breweries van Michigan bij elkaar komen!
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 18 februari 2010 @ 20:01:05 #236
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78153733
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 19:58 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Die in Wyoming ging mijn vriendin wel eens naartoe had ze het over. Na de winter (vanaf Mei geloof ik) staat er een farmers market 2 dagen in de week aan de overkant van mijn appartement!

    Oja, volgend weekend ga ik naar dat beerfest in GR, waar een hoop breweries van Michigan bij elkaar komen!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 20:02:01 #237
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78153786
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 20:01 schreef popolon het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]
    Die ja! Ben jij er ook?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78153793
    Amerikaans brood

    Heb sinds een paar weken een broodmaker, ik maak het zelf wel. Lekker gezond volkorenbrood voor nog geen dollar en zonder HFCS

    (en natuurlijk vindt mijn Amerikaan dat weer niet te eten )
    pi_78154006
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 18:58 schreef Barcaconia het volgende:
    Het gaat me meer om kwaliteit van het voedsel opzich. Voorbeeld: Eieren bij Meijer hebben amper smaak, zachte schaal, flauwe dooier etc. Typische massaproductie. Ik haal mijn eieren bij een boer uit de buurt. Veel gezonder, harde schaal, smaakvolle en volgele dooier maar wel duurder dan de 89ct per 6 eieren van Meijer.
    Maar gezonder eten hoeft niet veel duurder te zijn. Ik koop mijn eieren meestal bij een collega met "some land" (als ze dat hier zeggen bedoelen ze meestal 10 - 30 hectare) met wat kippen: $1 voor 6 eieren. Verder koop ik heerlijke karbonades bij een boer voor $6 per pond (eigenlijk niet bij de boer, omdat dat niet toegestaan is, maar bij zijn kinderen die een winkel hebben vlakbij de boederij).
      donderdag 18 februari 2010 @ 20:08:32 #240
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78154140
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 20:02 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Die ja! Ben jij er ook?
    Ik weet 't nog niet. Zou wel eens dodelijk voor mij kunnen zijn zoveel goede bieren bij elkaar.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 18 februari 2010 @ 20:10:27 #241
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78154237
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 20:08 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik weet 't nog niet. Zou wel eens dodelijk voor mij kunnen zijn zoveel goede bieren bij elkaar.
    Wij hebben een hotel gereserveerd in GR waar een pendelbus naartoe rijdt 40 minuten naar huis rijden zag niemand zitten
    De pendelbus gaat ook naar downtown naderhand.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 18 februari 2010 @ 20:26:24 #242
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78155036
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 20:08 schreef popolon het volgende:
    Ik weet 't nog niet. Zou wel eens dodelijk voor mij kunnen zijn zoveel goede bieren bij elkaar.


    Altijd leuk, dat soort bierfestivals. Ik ben ook niet naar het Orange County bierfestival geweest trouwens, maar ik heb altijd een designated driver aangezien mijn vrouw nooit drinkt. Op 15 Mei is het weer in OC, maar goede kans dat ik dan net in Nederland zit.

    Inderdaad heel erg dodelijk: Je betaald $40 toegang, maar dan krijg je dus ongelimiteerd 4-ounce (quarter pint) glaasjes om alle bieren te proeven, dus je kunt heel snel ladderzat worden..... verder hebben ze een "designated driver" toegang voor $15, dus dat is wel handig.

    Hen die zeggen dat Amerika geen goed bier verkoopt..... mag worden opgeknoopt wat mij betreft. Okay, alles met het woord "Lite" of "Light" erin is slechts frisdrank met een biersmaakje, maar er zijn genoeg goede bieren te krijgen hier, zeker van de microbreweries.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 18 februari 2010 @ 20:32:33 #243
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78155305
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 20:26 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Hen die zeggen dat Amerika geen goed bier verkoopt..... mag worden opgeknoopt wat mij betreft. Okay, alles met het woord "Lite" of "Light" erin is slechts frisdrank met een biersmaakje, maar er zijn genoeg goede bieren te krijgen hier, zeker van de microbreweries.
    Microbreweries zijn geniaal inderdaad. De massaproductie is vaak maar zozo. Ik ben ook niet echt een fan van Sam Adams en dergelijke. Niet slecht, maar middelmatig
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78163611
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 20:26 schreef maartena het volgende:

    Hen die zeggen dat Amerika geen goed bier verkoopt..... mag worden opgeknoopt wat mij betreft. Okay, alles met het woord "Lite" of "Light" erin is slechts frisdrank met een biersmaakje, maar er zijn genoeg goede bieren te krijgen hier, zeker van de microbreweries.
    Het grote probleem is dat de goede bieren onbetaalbaar zijn voor een arme student. Ik betaal voor een six pack Samuel Adams $10, terwijl ik voor diezelfde prijs een 18 pack Old Milwaukee, het enige grote Amerikaanse bier dat nog een beetje te drinken is, kan krijgen.
      donderdag 18 februari 2010 @ 23:27:05 #245
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78165268
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 23:03 schreef Greci het volgende:
    Het grote probleem is dat de goede bieren onbetaalbaar zijn voor een arme student. Ik betaal voor een six pack Samuel Adams $10, terwijl ik voor diezelfde prijs een 18 pack Old Milwaukee, het enige grote Amerikaanse bier dat nog een beetje te drinken is, kan krijgen.
    Tja, ik zie bier dan ook als een goedje waarvan je genieten moet, niet om het naar binnen te gieten zoals studenten vaak doen

    Ik ben dan ook geen zware drinker. Ik drink misschien 2 six packs per maand, en dan wil ik van goede bieren genieten, niet van dat slappe Miller Lite, Bud Light of dat soort waterige troep.

    $10 voor een 6-pack Sam Adams lijkt ook wat duur trouwens, maar dat kan ook aan de belastingen liggen die jouw staat heft op alcohol. Hier kost een 6-pack Sam Adams $6.99 in de supermarkt, maar daar komt dan nog wel tax en crv bij (5 cent per fles, statiegeld, kun je dus weer terug krijgen als je wil)..... Maar volgens mij ben ik dan nog niet meer dan $8 kwijt in totaal.

    Als je trouwens goedkoop bier wil, probeer dan eens PBR.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 00:00:09 #246
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78167386
    PBR was ik niet zo'n fan van. Ook redelijk slap.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 19 februari 2010 @ 00:48:42 #247
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78169178
    2 six packs per maand?

    Dat jaag ik er in een weekend doorheen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 19 februari 2010 @ 00:55:17 #248
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78169328
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 00:00 schreef Barcaconia het volgende:
    PBR was ik niet zo'n fan van. Ook redelijk slap.
    Ik zeg ook: "goedkoop". Naar mijn mening zijn bieren van dat soort en/of kaliber allemaal slappe zooi. Bud, Miller, Coors
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 00:48 schreef popolon het volgende:
    2 six packs per maand?

    Dat jaag ik er in een weekend doorheen.
    Tja, zoals ik al zei ik ben geen zware drinker. Als ik naar een kroeg ga, zo twee keer per maand of zo, dan sla ik ook zo 3 pints achterover verder, en ik heb ook nog een kast vol sterke drank, een whiskey of cognac af en toe is ook enorm lekker.

    Als ik iets slaps als Bud/Coors/Miller zou drinken, dan kom ik ook wel aan 2 sixpacks in een weekend.
    Maar ik neem aan dat jij als Nederlander niet doorgaans van die zwakke meuk drinkt, dus hoedje af voor die 2 sixpacks per weekend.

    Ik wil ook nog wel eens Boddingtons halen, met name zomers is dat erg lekker
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 13:35:28 #249
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78182429
    Ik koop af en toe wel een 6-pack Coors flesjes thuis. Gewoon om doordeweeks een pilsje te kunnen drinken voor de tv. Het is kwalitatief matig maar iig goedkoop
    Laatst in CA had ik Fat Tire geprobeerd, veel goede dingen over gehoord. Ik moet zeggen dat me een beetje tegenviel. Het lijkt een zwaarder biertje als je het ziet maar het smaakt ontzettend licht.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78186341
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 17:11 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Welke Whole Foods is dat? Wij gingen vaak naar de Whole Foods bij het Alewife (?) station. Of the Stahmahket in Porter Square. D'r zat ook een mooie zaak tussen Central Square & Kendall MIT.

    Die zaken mis ik wel. Hier sta ik vaak met een pak in m'n handen, waarvan ik geen flauw idee heb wat er in zit. Voorbeeldje. Zou je dit op willen eten, of niet?

    [ afbeelding ]
    Stahmahket naast hotel@MIT, achter Asghard. En mijn WF is op Prospect want dat is vlakbij.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_78186762
    Woensdag ga ik voor het eerst naar de States
    Heb er veel zin in
    Net dollars gekocht, jemig die worden elke dag duurder.
    Maaaaar ja zal wel veel met de VISA betalen worden.
      vrijdag 19 februari 2010 @ 15:29:01 #252
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78186897
    Waar ga je naartoe?
    Dollars worden inderdaad duurder... Goed voor de zaken (import), en goed voor mezelf want ik heb een paar weken terug nog ingekocht
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78187033
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:29 schreef Barcaconia het volgende:
    Waar ga je naartoe?
    Dollars worden inderdaad duurder... Goed voor de zaken (import), en goed voor mezelf want ik heb een paar weken terug nog ingekocht
    Ik ga naar Denver
    Ik verwacht wel een hoop vragen, daar ik een single man ben die alleen reist
      vrijdag 19 februari 2010 @ 15:39:13 #254
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78187325
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:32 schreef laforest het volgende:
    Ik verwacht wel een hoop vragen, daar ik een single man ben die alleen reist
    Tenzij je in een wit gewaad met lange baard en koran onder de arm gaat..... denk ik dat dat wel mee zal vallen hoor
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 15:40:04 #255
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78187357
    quote:
    Dollar May 'Challenge' $1.30 per Euro in Coming Weeks,
    Vlug vlug!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_78187609
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:40 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Vlug vlug!
    sux0rs, ik moet de komende weken mijn taxes betalen. Moet ik ook mee opschieten dan.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 19 februari 2010 @ 15:52:17 #257
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78187851
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:39 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tenzij je in een wit gewaad met lange baard en koran onder de arm gaat..... denk ik dat dat wel mee zal vallen hoor
    Ik weet niet in hoeverre jullie allemaal een Nederlands accent hebben, maar ik krijg redelijk veel interesse van dames puur vanwege het accent Bij zakendoen is zo'n accent vaak nadelig, maar privé is het geweldig
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78188045
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:39 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tenzij je in een wit gewaad met lange baard en koran onder de arm gaat..... denk ik dat dat wel mee zal vallen hoor

    Nou dat werd mij verteld, maar ja dat zijn natuurlijk verhalen.

    Ik heb er zooooooooooooo'n zin in
    pi_78188080
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:52 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Ik weet niet in hoeverre jullie allemaal een Nederlands accent hebben, maar ik krijg redelijk veel interesse van dames puur vanwege het accent Bij zakendoen is zo'n accent vaak nadelig, maar privé is het geweldig
      vrijdag 19 februari 2010 @ 16:10:34 #260
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78188548
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:52 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik weet niet in hoeverre jullie allemaal een Nederlands accent hebben, maar ik krijg redelijk veel interesse van dames puur vanwege het accent Bij zakendoen is zo'n accent vaak nadelig, maar privé is het geweldig
    Ik heb geen Nederlands accent meer....of in ieder geval nauwelijks. Mijn vrouw vind het eigenlijk heel jammer

    Men weet dus ook niet dat ik niet in de VS geboren ben totdat ze mijn naam gespeld zien.... "Wait, what.... where are you from?" - Met name aan de telefoon, als het aankomt op mijn naam, Maarten with 2 A's and 1 E, en dan mijn achternaam spellen..... pas dan zien ze dat er iets "anders" aan me is, en vragen ze vaak waar ik vandaan kom.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 16:17:30 #261
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78188840
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:52 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Ik weet niet in hoeverre jullie allemaal een Nederlands accent hebben, maar ik krijg redelijk veel interesse van dames puur vanwege het accent Bij zakendoen is zo'n accent vaak nadelig, maar privé is het geweldig
    Ik let er vooral op dat ik juist niet 'accentloos Amerikaans' ga spreken. Dat accent blijft er, da's veel te leuk en de mensen vinden het geweldig.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_78189458
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:52 schreef Barcaconia het volgende:
    Bij zakendoen is zo'n accent vaak nadelig, maar privé is het geweldig
    Ik heb gemerkt dat een accent vaak als ijsbreker kan werken, ook omdat bijna niemand iets weet over nederland maar toch bijna iedereen wel een of andere connectie heeft met nederland (ook al is dat een vader die in duitsland gestationeerd was )

    Volgens collega's heb ik een klein accent en ik heb niet de illusie dat dat snel zal weggaan; ik zou dat zelf ook niet willen.
    pi_78189672
    Bij mij kun je het nog steeds horen, maar Aziaten, sommige Europeanen en Frans-Canadezen denken dat ik Amerikaans ben.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_78189685
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 16:17 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik let er vooral op dat ik juist niet 'accentloos Amerikaans' ga spreken. Dat accent blijft er, da's veel te leuk en de mensen vinden het geweldig.
    Ik ken een nederlander hier die juist geforceerd 'amerikaans' probeert te spreken. Het begint (na 12 jaar in de US) een beetje te werken, maar klinkt nog steeds erg kunstmatig.
      vrijdag 19 februari 2010 @ 16:41:42 #265
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78189858
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 16:37 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Ik ken een nederlander hier die juist geforceerd 'amerikaans' probeert te spreken. Het begint (na 12 jaar in de US) een beetje te werken, maar klinkt nog steeds erg kunstmatig.
    Dat vind ik ook een beetje kansloos. Je hoeft je niet te schamen dat je Nederlands bent natuurlijk . Qua zaken bedoelde ik dat als ik een telefoontje pleeg naar een prospect dat ze al sceptisch beginnen omdat er "weer zo'n Europeaan komt met zijn rommel". Amerikanen zijn nogal gericht op "Made in the USA" spullen. Het accent versterkt dat.
    Vaak werkt het idd ook op de manier zoals jij beschrijft, maar dat is meer bij persoonlijk contact.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 19 februari 2010 @ 17:21:33 #266
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78191258
    Ik zou wel iets minder accent willen, maar ik ben allang blij dat ik de woorden over het algemeen verstaanbaar en in de goede volgorde uit mijn mond krijg.

    Als ik weer in Nederland ben en Nederlands praat heb ik de eerste week een Amerikaans accent, ook best treurig
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 19 februari 2010 @ 17:36:21 #267
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78191747
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 16:37 schreef devzero het volgende:
    Ik ken een nederlander hier die juist geforceerd 'amerikaans' probeert te spreken. Het begint (na 12 jaar in de US) een beetje te werken, maar klinkt nog steeds erg kunstmatig.
    Ik forceer niets eigenlijk..... ik merk ook dat zodra ik in Canada ben ik binnen no-time overal "eh" gebruik, en als ik in Groot Brittanie ben praat ik weer redelijk snel met een Brits accent.... ik neem dat gedeelte van de taal denk ik redelijk snel over.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 17:37:30 #268
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78191788
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 17:11 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]
    Die zaken mis ik wel. Hier sta ik vaak met een pak in m'n handen, waarvan ik geen flauw idee heb wat er in zit. Voorbeeldje. Zou je dit op willen eten, of niet?

    [ afbeelding ]
    Inmiddels weet ik het:
    Het zijn medicijnen met prik voor in bad! Bruistabletten in verschillende geurtjes die goed voor je huid zijn
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 19 februari 2010 @ 18:37:24 #269
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78193724
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 17:21 schreef wonderer het volgende:
    Als ik weer in Nederland ben en Nederlands praat heb ik de eerste week een Amerikaans accent, ook best treurig
    Ik heb wel steeds vaker dat ik moet zoeken naar een Nederlands woord..... een Amerikaans accent heb ik dan niet als ik Nederlands praat, maar af en toe denk ik aan een Engels woord, en moet ik toch weer even hard nadenken wat de Nederlandse variant daarvan is.

    Verder schrijf ik dagen van de week met hoofdletters en zo, en dat hoeft helemaal niet in het Nederlands....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 18:39:45 #270
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78193797
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 18:37 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik heb wel steeds vaker dat ik moet zoeken naar een Nederlands woord..... een Amerikaans accent heb ik dan niet als ik Nederlands praat, maar af en toe denk ik aan een Engels woord, en moet ik toch weer even hard nadenken wat de Nederlandse variant daarvan is.

    Verder schrijf ik dagen van de week met hoofdletters en zo, en dat hoeft helemaal niet in het Nederlands....
    Yeah, dat heb ik ook (ERG vervelend voor een schrijver) en hoofdletters inderdaad ook Maar als ik weer Nederlands ga praten, kun je vooral aan de L en de W horen dat ik veel Engels praat, en ik maak woorden langer door de klinkers langer aan te houden (de reden waarom je snel hoort als iemand Nederlands is, maar dan andersom: korte klinkers).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 19 februari 2010 @ 18:43:18 #271
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78193911
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 16:41 schreef Barcaconia het volgende:
    Amerikanen zijn nogal gericht op "Made in the USA" spullen.
    En toch gaan ze massaal naar de Walmart voor "Made in China" spullen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 18:44:49 #272
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_78193966
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 18:43 schreef maartena het volgende:

    [..]

    En toch gaan ze massaal naar de Walmart voor "Made in China" spullen.
    Ik zag laatst een kerel die was veroordeeld omdat hij "vaak" Japanse auto's bekraste.

    (bij de supermarkt)

    En ik geloof dat het wel meevalt, er zijn genoeg Amerikanen die Chinees en Duits spul kopen.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      vrijdag 19 februari 2010 @ 19:09:54 #273
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78194778
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 18:43 schreef maartena het volgende:

    [..]

    En toch gaan ze massaal naar de Walmart voor "Made in China" spullen.
    Ik heb het over metaal en dergelijke. Groot spul. Je ziet ook de TV-reclames van bijv. Toyota of Kia nadrukkelijk "Made in the USA" melden, dat werkt. Werkgelegenheid, nationale economie stimuleren etc.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 19 februari 2010 @ 20:01:50 #274
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78196614
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 19:09 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik heb het over metaal en dergelijke. Groot spul. Je ziet ook de TV-reclames van bijv. Toyota of Kia nadrukkelijk "Made in the USA" melden, dat werkt. Werkgelegenheid, nationale economie stimuleren etc.
    Oh, daar ben ik het ook helemaal mee eens verder. Sterker nog, ik sla Walmart om die reden ook uit principe over. Dat is typisch een voorbeeld van een bedrijf welke werkgelegenheid uit de VS heeft gehaald, en ze in China geplaatst hebben. Ze hebben diverse bedrijven in de VS (waaronder de intussen beruchte augurkenzaak) letterlijk in faillissement gedrukt door ze EERST te dwingen om walmart als enige klant te hebben, en nadat dit gerealiseerd was ze vervolgens te dwingen onder de productieprijs te leveren.... en als ze dat niet deden gingen ze wel naar iemand anders. Er zijn zo een flink aantal bedrijven die door wurgcontracten met Walmart die ze op een gegeven moment niet meer konden opbrengen failliet gegaan. En vervolgens gaat Walmart haar producten dan maar buiten de VS halen. Het is echt een van de meest schofterige bedrijven die er zijn in de VS.

    Niet dat andere grote bedrijven geen slechte zaken doen wat dat betreft trouwens, maar walmart spant toch de kroon.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 20:04:32 #275
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78196704
    Helemaal mee eens. Ik zeg ook niet dat die mentaliteit slecht is, ik zeg alleen dat mijn accent nadelig werkt daarmee

    Walmart ga ik ook niet naartoe om die reden. Daarnaast wordt het personeel kut behandeld en is het "verse" voedsel ook maar van matige kwaliteit.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78198087
    Maar slaan jullie zaken als costco ook over, want die zijn niet veel beter.
      vrijdag 19 februari 2010 @ 20:45:02 #277
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78198629
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 20:35 schreef devzero het volgende:
    Maar slaan jullie zaken als costco ook over, want die zijn niet veel beter.
    Nooit geweest...
    Daarvan zou ik niet eens weten of het goed of slecht is. Net als Menards, Best Buy, Macy's etc. Van Walmart weet ik het toevallig wel
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 19 februari 2010 @ 21:06:28 #278
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78199940
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 20:35 schreef devzero het volgende:
    Maar slaan jullie zaken als costco ook over, want die zijn niet veel beter.
    Zoals ik al zei, er zijn veel andere bedrijven die het ook doen.... maar Walmart spant de kroon. Toch kijk ik vaak kritisch naar producten, en als ik een $5 handdoek in mijn hand heb die "made in china" is, en een $8 handdoek die "made in the usa" is, dan heb ik toch de neiging om die $8 handdoek te kopen.

    Betekend niet dat ik geen made-in-china producten in huis heb, genoeg zelfs, of misschien wel teveel.... maar als het enigszins kan let ik er op.

    Ik sla niet alle winkels over nee. Maar als het even kan koop ik lokaal, van de lokale middenstanders, en kijk ik naar waar de producten gemaakt zijn.

    Heb ik trouwens ook met mijn auto gedaan.... we zaten te twijfelen tussen een Hyundai, Honda en Toyota, en het is uiteindelijk de Hyundai geworden, en het feit dat ie in een Amerikaanse fabriek in Alabama gemaakt is speelde zeker mee bij de beslissing.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 21:09:57 #279
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78200183
    Dat is ook wel leuk om te weten trouwens, ik geloof dat het al eens aan bod is gekomen een aantal maanden terug, maar wat rijden jullie eigenlijk allemaal? Ik heb een Jeep Wrangler hier. Leuk spelen in de sneeuw, open rijden in de zomer
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 19 februari 2010 @ 21:12:24 #280
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78200342
    Volvo 850 GLT Wagon
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 19 februari 2010 @ 21:31:03 #281
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78201529
    Hyundai Santa Fe 2008
    Lincoln Towncar 1993
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 21:33:41 #282
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78201669
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 21:31 schreef maartena het volgende:
    Hyundai Santa Fe 2008
    Lincoln Towncar 1993
    Een Santa Fe is best gaaf. Hele comfortabele auto's!
    Ik had trouwens nooit verwacht dat ik een Amerikaanse auto zou kopen, maar ik vind mijn Wrangler echt heel gaaf. Ik zit nog te twijfelen over een lift-kit en dikke grote wielen
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 19 februari 2010 @ 21:35:42 #283
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78201793
    Toyota Corolla 2008
    Ford Escape 2004

    Man, die Lincoln town cars zijn badass.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 19 februari 2010 @ 21:42:38 #284
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78202264
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik zit nog te twijfelen over een lift-kit en dikke grote wielen
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 21:43:43 #285
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78202333
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 21:35 schreef popolon het volgende:
    Man, die Lincoln town cars zijn badass.
    Overblijfsel van schoonmoeder, die em momenteel toch niet gebruikt..... rijdt ook wel enorm comforabel, zelfs al is dat ding bijna 20 jaar oud
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 februari 2010 @ 21:51:12 #286
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78202793
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 21:42 schreef maartena het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]
    !



    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78218742
    Kabinet gevallen, dus ik moet me maar snel gaan registreren. Vorige 2de kamer verkiezingen ook gedaan, maar ben ondertussen verhuisd en ik neem niet aan dat ze mijn nieuwe address hebben.
    pi_78237454
    Zelfde, moet me ook nog steeds registreren om te kunnen stemmen.

    Ik rij trouwens een VW Passat. Zo'n Town Car is wel enorm energie verslindend (denk er zelf maar een belerend wijsvingertje bij). Wil graag een een handgeschakelde nieuwe auto kopen, maar dat beperkt de keuze behoorlijk. Maar dat rijdt toch lekkerder (en zuiniger).
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 19:30:00 #289
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78238013
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 04:35 schreef devzero het volgende:
    Kabinet gevallen, dus ik moet me maar snel gaan registreren. Vorige 2de kamer verkiezingen ook gedaan, maar ben ondertussen verhuisd en ik neem niet aan dat ze mijn nieuwe address hebben.
    Waar doe je dat ook alweer?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 20 februari 2010 @ 19:31:56 #290
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78238078
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 19:15 schreef Shivo het volgende:
    Zelfde, moet me ook nog steeds registreren om te kunnen stemmen.

    Ik rij trouwens een VW Passat. Zo'n Town Car is wel enorm energie verslindend (denk er zelf maar een belerend wijsvingertje bij). Wil graag een een handgeschakelde nieuwe auto kopen, maar dat beperkt de keuze behoorlijk. Maar dat rijdt toch lekkerder (en zuiniger).
    Sinds ik automaat rij wil ik niet meer anders. Ik vind schakelen zo vervelend.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 19:45:03 #291
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78238571
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 19:31 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Sinds ik automaat rij wil ik niet meer anders. Ik vind schakelen zo vervelend.
    Dat dus. En moderne automaten zijn best zuinig.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78238885
    Je wordt inderdaad een beetje lui van een automaat (niet dat ik daar een probleem mee heb).

    Wonderer: http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=11225
      zaterdag 20 februari 2010 @ 19:55:52 #293
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78238957
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 19:53 schreef devzero het volgende:
    Je wordt inderdaad een beetje lui van een automaat (niet dat ik daar een probleem mee heb).
    Ook dat maar ik vind autorijden ook gewoon weinig aan. Gelukkig dat m'n werk dichtbij is.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 19:56:59 #294
    45833 crew  Fogel
    pi_78239005
    Het gaat de goede kant op: mijn vrouw begint er nu zelf over dat ze er toch echt wel over nadenkt om enkele maanden jullie kant op te komen

    Heeft iemand van jullie ervaring hoe enkele maanden in een ander land (met een voor hen onbekende taal) kinderen beinvloed?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      zaterdag 20 februari 2010 @ 19:58:48 #295
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78239072
    Ga volgende maand wel even langs in Den Haag, moet ook nog wat anders regelen daar.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 20 februari 2010 @ 20:00:26 #296
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78239145
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 19:56 schreef Fogel het volgende:
    Het gaat de goede kant op: mijn vrouw begint er nu zelf over dat ze er toch echt wel over nadenkt om enkele maanden jullie kant op te komen

    Heeft iemand van jullie ervaring hoe enkele maanden in een ander land (met een voor hen onbekende taal) kinderen beinvloed?


    Ik kan je niet helpen met je vraag trouwens.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 20:09:56 #297
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78239483
    Jonge kinderen passen zich toch gewoon aan? Denk niet dat ze daar een trauma van oplopen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 20:12:11 #298
    45833 crew  Fogel
    pi_78239560
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 20:09 schreef wonderer het volgende:
    Jonge kinderen passen zich toch gewoon aan? Denk niet dat ze daar een trauma van oplopen
    Weet je dat zeker, het is wel in TN hè
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_78239716
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 19:56 schreef Fogel het volgende:
    Het gaat de goede kant op: mijn vrouw begint er nu zelf over dat ze er toch echt wel over nadenkt om enkele maanden jullie kant op te komen

    Heeft iemand van jullie ervaring hoe enkele maanden in een ander land (met een voor hen onbekende taal) kinderen beinvloed?
    Daar worden ze heel vervelend van. Er verandert dus niks.
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 20:18:12 #300
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78239802
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 20:12 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Weet je dat zeker, het is wel in TN hè
    Wel heel vervelend warm daar in de zomer. Gaat dat wel goed jij als winterliefhebber?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 20:18:30 #301
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78239813
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 20:16 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Daar worden ze heel vervelend van. Er verandert dus niks.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')