abonnement Unibet Coolblue
pi_76918876
Alle hakers verzamelen!

hier wat handige sites:
haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
haaknaalden
hier kun je je werk bijhouden
bloemen haken
zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry




Vorige delen:
Het grote haaktopic #1
Het grote haaktopic #2
Het grote haaktopic #3
Het grote haaktopic #4
Het grote haaktopic #5
Het grote haaktopic #6
Het grote haaktopic #7
Het grote haaktopic #8



de laatste projecten:

De granny-square van lady-wrb:


De muts van m@x voor Tess van Vicky:


Selectie haaksels van Rimketje:



De.....eeuh....drol van Vicky (ze haakt!!! ):


De muziekpaddestoel van Trui:


Slofjes van Mijsje en Wampi:



Grannysquares van Ynske voor een tas in wording:


En als sluitpost mijn PopHeart en al wat eerder gemaakt mutsje + bloem:



Keep on hooking!


en de laatste posts:

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 18-01-2010 20:31:43 ]
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 januari 2010 @ 12:51:09 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76919009


t aan elkaar naaien van de vierkantjes is meer een klere werk dan t maken van allemaal die verschillende vierkantjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76919032
Lief!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  zondag 17 januari 2010 @ 12:55:43 #4
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76919160
Die muts in OP heb ik niet gemaakt hoor. Dat is een voorbeeld van de muts die ik wil maken maar die maar niet wil lukken (qua maat en garen etc) en inmiddels ben ik van patroon geswitched en dat ^&(R$()##-ding wil ook maar niet lukken.

En die schoentjes vind ik echt ultiem lief en die GS zijn super (zeker voering gebruiken want anders vallen al je spullen uit je tas en volgens mij rekt dit spul ook behoorlijk mee) en het hartje en de muts van Ilske zijn ook al zo leuk gelukt

echt een mooie TVP dit
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_76919531
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:55 schreef m@x het volgende:
Die muts in OP heb ik niet gemaakt hoor. Dat is een voorbeeld van de muts die ik wil maken maar die maar niet wil lukken (qua maat en garen etc) en inmiddels ben ik van patroon geswitched en dat ^&(R$()##-ding wil ook maar niet lukken.

En die schoentjes vind ik echt ultiem lief en die GS zijn super (zeker voering gebruiken want anders vallen al je spullen uit je tas en volgens mij rekt dit spul ook behoorlijk mee) en het hartje en de muts van Ilske zijn ook al zo leuk gelukt

echt een mooie TVP dit
Misschien helpt het om wat youtube-filmpjes van mutsen te bekijken? Ik heb veel gehad aan deze:


Houd wel in de gaten dat qua maatvoering je steeds moet blijven passen/proberen, en dat van deze filmpjes er naast "starting row nr ..." ook een "finishing row ..." bestaat (anders klopt het niet meer). Overigens staan er voor bloemen ook heel veel filmpjes op YT
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  zondag 17 januari 2010 @ 13:15:25 #6
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76919886
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:51 schreef Ynske het volgende:


t aan elkaar naaien van de vierkantjes is meer een klere werk dan t maken van allemaal die verschillende vierkantjes
Dat vind ik ook altijd met beestjes in elkaar zetten. Haken is leuk maar aan het in elkaar zetten heb ik een hekel.

Die slofjes van Wampi
Ik heb net gehoord dat ik er binnenkort een neefje of nichtje bij krijg en ik zou die zo graag maken. Ben alleen bang dat het er niet zo schattig uit komt te zien als op het plaatje. Meer als een slofje voor een Shrekbaby ofzo
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:19:47 #7
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76920048
Bloemen kan ik wel

Op zich snap ik het patroon wel, maar met de wol die ik nu gebruik gaat het steeds mis. Die komt niet helemaal overeen met de wol die voor het oorspronkelijke model is gebruikt. Bovendien moet ik net een tussenmaatje hebben van de in het patroon aangegeven maatsoorten, dus ik moet het patroon enigszins aanpassen en ik kan niet continu de maat checken omdat de toekomstige eigenaresse van de muts elders woont. Lastig. Ik ga gewoon mijn cactus afmaken denk ik.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 januari 2010 @ 13:27:34 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76920390
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:19 schreef m@x het volgende:
Bloemen kan ik wel

Op zich snap ik het patroon wel, maar met de wol die ik nu gebruik gaat het steeds mis. Die komt niet helemaal overeen met de wol die voor het oorspronkelijke model is gebruikt. Bovendien moet ik net een tussenmaatje hebben van de in het patroon aangegeven maatsoorten, dus ik moet het patroon enigszins aanpassen en ik kan niet continu de maat checken omdat de toekomstige eigenaresse van de muts elders woont. Lastig. Ik ga gewoon mijn cactus afmaken denk ik.
dat is lastig ja. tip die ik laatst hoorde. vraag om t hoofdje op te meten en blaas dan een balon op die ongeveer zo groot is.

lig in bed met een verstopte kop. dus die vierkantjes komen vandaag nog wel aan elkaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76920421
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:51 schreef Ynske het volgende:


t aan elkaar naaien van de vierkantjes is meer een klere werk dan t maken van allemaal die verschillende vierkantjes



je kan ze ook al hakend aan elkaar haken, scheelt een boel tijd. Op Attic24 staat wel een tutorial erover.

Ik begin overigens eindelijk weer een beetje op te knappen en hoop dat ik volgende week ook weer kan haken, al is het maar een half uurtje of zo. Het kriebelt in elk geval al wel weer.
  FOK!fotograaf zondag 17 januari 2010 @ 13:34:39 #10
287763 SP22
pi_76920688
Jeetje wat zijn jullie snel!

Zo'n tas van granny squares is ook mooi!

Ik zit nog steeds te wachten op mn naalden. Ze waren hier in de stad nergens meer te vinden dus heb ze maar online besteld.

Wat zou een goed projectje zijn om mee te beginnen?

Breien jullie ook?
pi_76920886
Ilske, wat n leuk hart & leuke muts! mooie kleuren ook .
Ynske, roze zijde klinkt gaaf als voering!
mmascha, de schoentjes zijn redelijk makkelijk te maken, ik weet zeker dat dat geen Shrekslofje wordt .
mijn eerste slofje, zonder knoopjes nog, en crappy kwaliteit foto:

Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zondag 17 januari 2010 @ 14:01:44 #12
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76921885
Ow wat goed Wampi! Die ziet er heel mooi uit! Staat er ook op het patroon hoe je de juiste maat maakt?
Welke maat heeft een pasgeboren baby gemiddeld?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_76922209
Wow Wampi, mooie slofjes hoor!

M@x voor je muts-frustraties... Ik heb mijn muts volledig uitgehaald en ga er voorlopig ook niet meer aan beginnen. Ben nu volledig aan de GS-en... zo leuk! Heb er nu anderhalf af en dat gaat er zeker nog meer worden.

GS, tadaa!:
pi_76922313
ja, er staan 4 maten in het patroon, met elk een andere kleur, dus dan staat er bijvoorbeeld sc (4, 6, 6, 8), elk voor een andere maat. de kleinste maat is voor een babietje tot 1 maand, de grootste maat voor 9 maanden. ik heb eerst de 2e maat gemaakt, maar die werd te klein omdat ik dunnere wol gebruik, dus nu de grootste maat, die wordt zo groot als het 3-maanden schoentje, volgens het patroon. 9,5 centimeter is de zool, ik heb geen baby om te kijken of het klopt .

oo, dezelfde ontwerpster heeft ook een ontwerp voor een te schattig mutsje, little pilot cap noemt ze het:

ik zou er dan zelf nog een propellertje opmaken geloof ik .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_76922622
mooooi lijnloos!! leuke kleurtjes ook!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zondag 17 januari 2010 @ 14:47:31 #16
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76923678
Mijn wienerdog is bijna af!


Een TVP dus
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_76924366
ooo spannend, dezelfde als die ik heb gemaakt? ik ben trouwens ook heel benieuwd naar je Kobus . die staat hier nu ook in de to-hook lijst! errug leuk
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zondag 17 januari 2010 @ 15:07:05 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_76924506
Leuk die GS!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 17 januari 2010 @ 15:11:42 #19
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76924731
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:03 schreef Wampi het volgende:
ooo spannend, dezelfde als die ik heb gemaakt? ik ben trouwens ook heel benieuwd naar je Kobus . die staat hier nu ook in de to-hook lijst! errug leuk
Zelfde. Kheb m gestreept gemaakt. Echt heel leuk! Alleen nog die onnozele staart eraan naaien en oogjes en dan is ie af. Zometeen foto

Ik denk dat Kobus een gewone witte kat word i.p.v. een heilige birmaan want met de zwarte oogschaduw word ie heel lelijk Maar zijn lijfje staat al in de boekenkast. (Wil over een paar jaar 2 heilige birmanen, Kobus en Elmar )
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  zondag 17 januari 2010 @ 15:19:06 #20
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76925077
Gaat goed lijnloos leuke lentekleurtjes.

Die schoentjes zijn echt te en die pilotenpet ook. Echt heel lief zijn ze.

SP22, je zou eens op www.ravelry.com kunnen kijken of je iets leuks ziet om te maken. Granny Squares zijn denk ik wel een mooie om mee te beginnen. Daar zijn op youtbe ook een hoop instructiefilmpjes van te vinden. Breien doe ik niet (maar daar is ook een ander topic voor )
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_76925180
SP22, ik heb 3 projectjes gebreid, maar haken gaat zoveel sneller, dat is beter voor mijn vreselijk ongeduldige ik .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  FOK!fotograaf zondag 17 januari 2010 @ 15:28:07 #22
287763 SP22
pi_76925468
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:19 schreef m@x het volgende:
Gaat goed lijnloos leuke lentekleurtjes.

Die schoentjes zijn echt te en die pilotenpet ook. Echt heel lief zijn ze.

SP22, je zou eens op www.ravelry.com kunnen kijken of je iets leuks ziet om te maken. Granny Squares zijn denk ik wel een mooie om mee te beginnen. Daar zijn op youtbe ook een hoop instructiefilmpjes van te vinden. Breien doe ik niet (maar daar is ook een ander topic voor )
Ja ik ben net lid geworden van Ravelry. Ik ga daar eens rondneuzen. Staat het brei topic op een ander subforum? Ik kan hem niet vinden hier.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:34:05 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76925752
Oh wampie, die schoentjes! Wat onwijs gaaf zeg!
Dat patroon ga ik ook opzoeken! En dat mutsje vind ik trouwens ook erg ok.
***
  zondag 17 januari 2010 @ 15:35:17 #24
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_76925801
Ik heb deze gemaakt in het donkerrood:
http://creativeyarn.blogs(...)and-with-flower.html

Heb een bolletje Egyptisch katoen gehaald bij zo'n handwerkwinkeltje, maar je betaalt bijna 2,50 voor 50 gram. Het haakt wel ge-wel-dig, maar ik neem aan dat het ook goedkoper kan. Wel twee bollen acryl bij Zeeman gehaald, maar dat gaat pluizen. Waar halen jullie katoen en voor hoeveel?

[ Bericht 5% gewijzigd door Poem op 17-01-2010 15:40:20 ]
  zondag 17 januari 2010 @ 15:39:14 #25
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76925986
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:28 schreef SP22 het volgende:

[..]

Ja ik ben net lid geworden van Ravelry. Ik ga daar eens rondneuzen. Staat het brei topic op een ander subforum? Ik kan hem niet vinden hier.
Het breitopic kan je hier terugvinden: klikkerdeklik. Staat idd in een ander subforum en dat maakt het een beetje verwarrend. Het is geloof ik ook wat minder levendig dan deze serie. Oftewel: gewoon haken dus!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  FOK!fotograaf zondag 17 januari 2010 @ 15:43:33 #26
287763 SP22
pi_76926162
Dankje M@x!

Jullie kopen je katoen bij de Zeeman/Wibra enzo?

Ik kan helaas nog niet beginnen met haken want mn naalden zijn er nog niet!!
pi_76926617
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:43 schreef SP22 het volgende:
Dankje M@x!

Jullie kopen je katoen bij de Zeeman/Wibra enzo?

Ik kan helaas nog niet beginnen met haken want mn naalden zijn er nog niet!!
Wibra's en Zeemans verkopen tegenwoordig geen wol/katoen meer. Ben in drie steden alle fillialen afgelopen, ze keken me alleen maar heel raar aan.

Mijn schoonma heeft goedkoop katoen op de markt gehaald. Niet veel keuze qua kleurtjes, en het haakt minder soepel dan het katoen dat ik vervolgens zelf heb gehaald: bij Pipoos.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:56:04 #28
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_76926691
Ik koop mijn garen inderdaad bij Zeeman en Wibra, maar heb ook nog een heleboel losse bolletjes liggen van mijn tante. Ook haak ik veel met wol, want daar ligt ook genoeg van, aangezien ik ook brei. Mijn vriend zei vorige week nog: "je weet dat je hier meer wol hebt dan de gemiddelde schapenfokkerij he?"

Oh, en m@x, de 'nubby brim cloche' van ravelry is een vrij makkelijk patroon voor een muts
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_76928042
hihi, jullie spreken elkaar tegen Arual en Muck . ik koop al mijn wol bij Modilaine in Utrecht, en ik krijg veel van m'n moeder .

even tussendoor gehaakt:
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_76928199
het gaat al beter


En mijn moeder pakt een haaknaald en een bol wol, gaat zitten en maakt zo een balletje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76928265
moeders..

gaat inderdaad beter vicky, blijven oefenen en gewoon beginnen met een leuk project . youtube kan je alle steken uitleggen en van uithalen en opnieuw beginnen leer je ook heel veel .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_76928689
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:56 schreef Muck het volgende:
Ik koop mijn garen inderdaad bij Zeeman en Wibra, maar heb ook nog een heleboel losse bolletjes liggen van mijn tante. Ook haak ik veel met wol, want daar ligt ook genoeg van, aangezien ik ook brei. Mijn vriend zei vorige week nog: "je weet dat je hier meer wol hebt dan de gemiddelde schapenfokkerij he?"

Oh, en m@x, de 'nubby brim cloche' van ravelry is een vrij makkelijk patroon voor een muts
Waar ben jij dan bij de Zeeman en Wibra geweest?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 januari 2010 @ 17:03:58 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76929220
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:48 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Waar ben jij dan bij de Zeeman en Wibra geweest?
wol kun je hier idd gewoon bij de wibra en zeeman kopen

mn katoennetjes komen van Pippoos, Modilaine en Hobbydoos
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76929938
Ze hebben zelf in Almere een 3=2 actie bij de wibra. (voor de saskiawol)
Koopt nog lekkerder!
En alles heb ik tot nu toe gehaakt met wibra's Saskia.

Nu bijna het lijf van het paard af.. Ben al een end opweg!
pi_76932665
Ik was jullie kwijt!

Ik koop m'n Catania bij Pipoos, ¤ 2,40. Iemand een goedkoper adres?

Lijnloos waar heb je het patroon van die GS vandaan? Echt leuk, ook leuke kleuren gebruikt!
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  zondag 17 januari 2010 @ 18:44:27 #36
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76932784
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:40 schreef Eigenmijsje het volgende:

Ik koop m'n Catania bij Pipoos, ¤ 2,40. Iemand een goedkoper adres?

Hobbydoos!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_76933575
Misschien handig om een plaatsnaam te noemen als je ergens goedkoper garen zoekt, dan kunnen we gericht meezoeken.
pi_76936233
Heeft pipoos in Utrecht ook Catania katoen? Daar kan ik nog wel eens makkelijk naartoe (straks) en das net iets makkelijker dan internet. Wel een risico dat ik veel meer koop dan op inet mischien, maar ik wil ook graag kleurtjes kijken.

Dat patroon heb ik ergens gratis gevonden, was erg simpel en maar 1 A4-tje, dus kon hem ook uitprinten voor in de auto (nu niet meer nodig, zo makkelijk is het gewoon). Maar ik typ nu via de iPhone, zal straks of anders morgen via de pc het patroon wel een opzoeken voor je, kan je wel pm-en dan...

Inmiddels is mijn 2e gs ook af en ben ik met de volgende begonnen... Begin alleen kramp in mijn handen te krijgen en die kleine meid moet zo in badje, straks maar weer verder!
pi_76936349
Ik zoek in omgeving Den Bosch

Hoe weten jullie eigenlijk hoeveel wol je nodig hebt voor een bepaald 'project'? Ben nu met deze bezig, maar hoe weet ik hoeveel bolletjes wol ik nodig heb? Heb van alles maar 1 kleurtje en moet nu dus bijbestellen, maar hoeveel

Moet een beetje op m'n geld letten, dus wil er niet gelijk zomaar 10 bestellen
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_76936430
ik was jullie kwijt...

ik heb bijna het tweede slofje af (voor Celine van Foxy-Lady en Armageddon) en ze passen mooi. als ze helemaal af zijn, gaan ze op de post, ik verwacht morgen/overmorgen...

Wampi, ik zag dat jij de gehaakte versie van saartjes booties hebt gekocht (het patroon) . ben je er heel tevreden over? (ik wil niet graag patronen kopen op ravelry, maar ik vind het wel een geweldig schoentje... (en ik heb niet zoveel zin om te breien... )
  zondag 17 januari 2010 @ 20:12:26 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_76936506
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:06 schreef Lijnloos het volgende:
Heeft pipoos in Utrecht ook Catania katoen? Daar kan ik nog wel eens makkelijk naartoe (straks) en das net iets makkelijker dan internet. Wel een risico dat ik veel meer koop dan op inet mischien, maar ik wil ook graag kleurtjes kijken.

Dat patroon heb ik ergens gratis gevonden, was erg simpel en maar 1 A4-tje, dus kon hem ook uitprinten voor in de auto (nu niet meer nodig, zo makkelijk is het gewoon). Maar ik typ nu via de iPhone, zal straks of anders morgen via de pc het patroon wel een opzoeken voor je, kan je wel pm-en dan...

Inmiddels is mijn 2e gs ook af en ben ik met de volgende begonnen... Begin alleen kramp in mijn handen te krijgen en die kleine meid moet zo in badje, straks maar weer verder!
Ja
Maar als je toch in Utrecht zit, kan je net zo goed naar de lijnmarkt gaan, is goedkoper en meer keus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76936568
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:06 schreef Lijnloos het volgende:
Heeft pipoos in Utrecht ook Catania katoen?
Weet niet in hoeverre het assortiment bij Pipoos verschilt per filiaal, maar in Den Bosch hebben ze het, dus ik verwacht eigenlijk dat ze het in Utrecht ook hebben!

Bedankt alvast voor het zoeken naar het GS-patroon
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 januari 2010 @ 20:33:02 #43
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76937502
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:06 schreef Lijnloos het volgende:
Heeft pipoos in Utrecht ook Catania katoen? Daar kan ik nog wel eens makkelijk naartoe (straks) en das net iets makkelijker dan internet. Wel een risico dat ik veel meer koop dan op inet mischien, maar ik wil ook graag kleurtjes kijken.

Dat patroon heb ik ergens gratis gevonden, was erg simpel en maar 1 A4-tje, dus kon hem ook uitprinten voor in de auto (nu niet meer nodig, zo makkelijk is het gewoon). Maar ik typ nu via de iPhone, zal straks of anders morgen via de pc het patroon wel een opzoeken voor je, kan je wel pm-en dan...

Inmiddels is mijn 2e gs ook af en ben ik met de volgende begonnen... Begin alleen kramp in mijn handen te krijgen en die kleine meid moet zo in badje, straks maar weer verder!
pipoos op overvecht ja
maar je lunt altijd bij modilaine langs gaan op de lijnmarkt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76937791
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:09 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik zoek in omgeving Den Bosch

Hoe weten jullie eigenlijk hoeveel wol je nodig hebt voor een bepaald 'project'? Ben nu met deze bezig, maar hoe weet ik hoeveel bolletjes wol ik nodig heb? Heb van alles maar 1 kleurtje en moet nu dus bijbestellen, maar hoeveel

Moet een beetje op m'n geld letten, dus wil er niet gelijk zomaar 10 bestellen
Wat ik vaak doe op Ravelry is kijken bij projecten van dat patroon. Daar plaatsen soms users wel precies hoeveel er nodig is. Sommige schrijven alleen '1 bol'. En sommige heel precies. Ook bij de kikker.
Ik denk dat er minder dan 1 bol per kleur voor nodig is als ik de projecten zo bekijk..
pi_76938176
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:11 schreef mijsje het volgende:
Wampi, ik zag dat jij de gehaakte versie van saartjes booties hebt gekocht (het patroon) . ben je er heel tevreden over? (ik wil niet graag patronen kopen op ravelry, maar ik vind het wel een geweldig schoentje... (en ik heb niet zoveel zin om te breien... )
ja, ik vind het een goed patroon! met 4 maten, en in 1 keer goed te haken, niet moeilijk en goed uitgelegd. ik vind het een aanrader .

nog even mijn laatst afgeronde projectje erbij (ik ben on fire vandaag )


[ Bericht 14% gewijzigd door Wampi op 17-01-2010 20:54:14 ]
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zondag 17 januari 2010 @ 20:54:01 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76938459
Wampi, heb ik jou als vriendje op Ravelry? Ik wilde op zoek naar het patroontje van die schoentjes, maar ik herken je zo gauw niet tussen mijn vriendjes.
***
pi_76938493
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:39 schreef Rimketje het volgende:

[..]

Wat ik vaak doe op Ravelry is kijken bij projecten van dat patroon. Daar plaatsen soms users wel precies hoeveel er nodig is. Sommige schrijven alleen '1 bol'. En sommige heel precies. Ook bij de kikker.
Ik denk dat er minder dan 1 bol per kleur voor nodig is als ik de projecten zo bekijk..
Ik vraag me altijd af hoe ze dat bijhouden, meten ze het overgebleven stuk garen na ofzo?
pi_76938499
ik ben die ene met die rare naam en de zwartwit foto
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zondag 17 januari 2010 @ 20:57:00 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76938613
Ik heb de patronen al gevonden, even gezocht op de naam die op de foto staat. Leuke dingen!
En nu ga ik kijken wie je bent.
***
  zondag 17 januari 2010 @ 20:59:17 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76938739
Deze zijn ook zo cute!

***
  zondag 17 januari 2010 @ 21:00:37 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76938812
En deze voor jongetjes!



Mijn Queue wordt steeds langer.

[ Bericht 16% gewijzigd door BE op 17-01-2010 21:21:58 ]
***
pi_76938832
ja vond ik ook, alleen zien ze eruit alsof ze met touw gehaakt zijn vind ik
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zondag 17 januari 2010 @ 21:02:59 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76938926
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:01 schreef Wampi het volgende:
ja vond ik ook, alleen zien ze eruit alsof ze met touw gehaakt zijn vind ik
Die meisjesschoentjes bedoel je? Ja, ze zien er wat stug uit.
***
pi_76939878
Hmm, ja als ik dan toch naar Utrecht ga, kan ik idd beter naar die andere winkel toe (ben ik ook wel benieuwd naar want jullie zijn daarzo enthausiast over)!
pipoos in Amersfoort heb ik geen katoen gezien, vandaar dat ik me afvroeg of ze dat ergens anders wel hadden/hebben... Maar duidelijk!

Oh die schoentjes zijn idd wel heel cute!!! Misschien ook maar es checken, leuk kraamkado idd... En daar van zie ik er nog wel wat aankomen binnenkort.
pi_76939979
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:00 schreef Brighteyes het volgende:
En deze voor jongetjes!

[ afbeelding ]

Mijn Queu wordt steeds langer.
die zijn ook erg leuk ja
leuk toch, een lange queue? kan je mooi kiezen waar je zin in hebt
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_76940162
rare naam? helegaar nie!!! gewoon beetje ouwverwetst voor wat er nu "gewoon" is... wel leuk!
ik denk er nog even over na of ik het geld wel waard vind voor het schoentje, ik vind ze nog steeds erg leuk... (ik zag iemand opmerken dat ze afgeleid zijn van saartjes booties, maar dat ze het raar vinden dat saartje het breipatroon verzonnen heeft en er geen geld voor vraagt, en dat die persoon wel geld vraagt voor dit patroon... ook dat houdt me wat tegen...)
  zondag 17 januari 2010 @ 21:33:00 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76940661
tsja, ze heeft toch zelf de haakvariant gemaakt? ik vind dat ze daar best wat aan mag verdienen op zich hoor.

mooi zijn ze geworden, wampi!

de stippen zitten erop:
in de haak.
pi_76941416
dank je mijsje .
ik vind over t patroon ook een beetje wat trui zegt. en ik ben ook heel (te) makkelijk met klikken op internet, dankzij paypal heb je iets gekocht voor je het weet .
trui, hij is heel erg leuk geworden! echt iets om te onthouden om een keer te maken (met een Chim Chim Cheree muziekdoosje )
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_76941660
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:33 schreef trui het volgende:
tsja, ze heeft toch zelf de haakvariant gemaakt? ik vind dat ze daar best wat aan mag verdienen op zich hoor.

mooi zijn ze geworden, wampi!

de stippen zitten erop:
[ afbeelding ]
dat is ook weer zo...
maar wampi, ik vind ze ook !
dat muziekdoosje... wat mooi! ik moet ook eens muziekdoosjes kopen... (voor in zo'n zelfgemaakte...)
  zondag 17 januari 2010 @ 21:54:55 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76941866
Trui, ik vind hem echt super!

Ik heb geen paypal, dus dat moet ik dan eerst nog regelen.
***
pi_76943312
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:33 schreef trui het volgende:
tsja, ze heeft toch zelf de haakvariant gemaakt? ik vind dat ze daar best wat aan mag verdienen op zich hoor.

mooi zijn ze geworden, wampi!

de stippen zitten erop:
[ afbeelding ]

Zeker zo leuk als die van Anne Claire Petit die ik gisteren in mijn handen had. Zodra hij op Ravelry staat gaat hij in mijn favorieten
  zondag 17 januari 2010 @ 22:40:57 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76944277
hij staat er al op. maar ik heb er geen patroon van opgeschreven, gewoon een beetje uit de losse pols.
in de haak.
pi_76944794
ik ga nu eerst de schoentjes van Nieslief proberen te maken daarna zie ik wel weer verder wat ik dan weer ga doen...
en nu lekker naar bedje toe
pi_76955025
Trui, ik kan je paddestoel niet zien...
  maandag 18 januari 2010 @ 10:31:31 #65
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_76956364
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:48 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Waar ben jij dan bij de Zeeman en Wibra geweest?
In Kronenburg, daar woon ik namelijk vlak naast
En de Zeeman in Wijk bij Duurstede heeft ook wol en katoen enzo, maar dat is wel weer érg ver weg

Ik ben overigens ook enthousiast aan het Granny Squaren geslagen
Niet moeilijk, lekker snel klaar én heel leuk. Ik was van plan er een das van te maken, maar ik heb vorig jaar een das gebreid met kabels en die vind ik veel te leuk om te vervangen. Gisteravond bedacht ik dus dat ik er best een tas van kan maken. die heeft een vrouw nooit genoeg, toch?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 januari 2010 @ 10:33:41 #66
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76956427
k ga meestal googlen of ik niet toch gratis patroontjes kan vinden. van de week ook nog ff in de bieb gekeken.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76956990
Goedemorgen allen!
Ik zou nog even het patroon zoeken voor die simpele granny's en die stond dus gewoon op ravelry:
http://www.ravelry.com/patterns/library/traditional-granny-square

Have fun! Ik ga ook weer aan de slag met nummers 3 en 4...
Denk dat ik ook iets van een tas of iets voor op de kamer van mijn dochter ga maken (is ook in die kleuren, dus past mooi).
  maandag 18 januari 2010 @ 11:12:36 #68
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_76957662
Deze zijn ook makkelijk Lijnloos: http://www.ravelry.com/pa(...)quares-scarf-80413ad

Al moet ik zeggen dat ik de tweede variant leuker vind dan de eerste met 'popcorns'
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_76957737
Oh nice... ik vind die popcorns ook niet zo, maar wel dat andere patroontje... die ga ik straks ook es proberen.
  maandag 18 januari 2010 @ 11:28:34 #70
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_76958248
Ik ben helaas het kabeltje kwijt van mijn telefoon, maar als ik de kans krijg, zal ik de foto's van mijn granny squares eens uploaden. Ik heb roze, paarse, lichtblauwe en lichtgele wol gebruikt en ze zijn eigenlijk best cool geworden
Ik heb dat tweede patroon aangehouden en de ene helft geel-paars-blauw-roze gemaakt, en de andere helft roze-blauw-paars-geel.

edit: even een paint om mijn wartaal wat duidelijker te maken

Mijn GS (de kleuren zijn niet zo fel als in de tekening hoor, ik hoef geen schele hoofdpijn te krijgen van mijn accessoires.)


en die wil ik in dit verband aan elkaar fröbelen om er een tas van te maken;


mocht iemand me willen stenigen voor mijn lousy paint skills, dat is je goed recht

[ Bericht 47% gewijzigd door Muck op 18-01-2010 11:55:15 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 januari 2010 @ 12:07:11 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76959628
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:28 schreef Muck het volgende:
Ik ben helaas het kabeltje kwijt van mijn telefoon, maar als ik de kans krijg, zal ik de foto's van mijn granny squares eens uploaden. Ik heb roze, paarse, lichtblauwe en lichtgele wol gebruikt en ze zijn eigenlijk best cool geworden
Ik heb dat tweede patroon aangehouden en de ene helft geel-paars-blauw-roze gemaakt, en de andere helft roze-blauw-paars-geel.

edit: even een paint om mijn wartaal wat duidelijker te maken

Mijn GS (de kleuren zijn niet zo fel als in de tekening hoor, ik hoef geen schele hoofdpijn te krijgen van mijn accessoires.)
[ afbeelding ]

en die wil ik in dit verband aan elkaar fröbelen om er een tas van te maken;
[ afbeelding ]

mocht iemand me willen stenigen voor mijn lousy paint skills, dat is je goed recht
leuk, ik vond dat met 9 vakjes de tas te klein werd
daarom nu dus 16 vakjes. kant 1 is bijna aan elkaar. dan kant twee nog. en heb besloten een band te maken van een cm of 7 breed en die helemaal rond te laten lopen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 18 januari 2010 @ 12:32:29 #72
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_76960438
Ik ben eigenlijk begonnen met haken omdat ik in een hobbyblad een gehaakte baboeska-kruikenhoes had gezien. Vervolgens leren haken en eerst simpel balletje maken en toen dus amigurumi ontdekt. Vorige week toch maar eens met mijn oorspronkelijke project begonnen. En gisteren was hij af. Niet helemaal zoals ik het wil, maar toch wel mooi geworden.
Ik zal vanavond even een foto maken, maar het is de rode 'pop' rechtsonderaan de cover van dit blad:


De blauwe pop is een muziektrekdoosje, ook errug leuk.

En nu MOET ik aan de studie/samenvatting (woensdag tentamen en te veel gehaakt )
klerkje
  maandag 18 januari 2010 @ 12:34:54 #73
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_76960509
leuk idee ynske

en die kruikenzak
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 18 januari 2010 @ 12:57:44 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76961292
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:34 schreef Koningin het volgende:
Trui, ik kan je paddestoel niet zien...
hier is ie nog een keer:
in de haak.
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 14:23:26 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_76964724
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Deze zijn ook zo cute!

[ afbeelding ]
oh dat lijkt me ook zo leuk om te haken.
is het patroon ergens te vinden?
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 14:25:54 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_76964833
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:57 schreef trui het volgende:

[..]

hier is ie nog een keer:
[ afbeelding ]
dat rood knalt er wel uit zeg
istie in het echt ook zo fel?
wat een leuk ding
ik heb nog steeds bezig met mijn gs's ik heb er al 2
en een stuk of wat in aanbouw zijnde exemplaren.
als ik op weg ga neem ik mijn paarse bol mee en haak alleen de bloemen.
in bed doe ik de groene randen en op plekken met slecht licht de rest
ik wil er óf een kussen mee maken, óf mijn poef ermee bekleden, het ligt een beetje aan hoe ik uitkom.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:34:26 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76965161
't is wel vrij fel ja. maar misschien door de flits hier nog wat knallender hoor.
in de haak.
pi_76966015
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:23 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

oh dat lijkt me ook zo leuk om te haken.
is het patroon ergens te vinden?
Ravelry zodra ik weer geld op Paypal heb staan ga ik hem ook bestellen!
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:18:22 #79
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_76966995
Zo, inmiddels 6 GS af, eens kijken of ik ze aan elkaar gehaakt krijg.

Ik kwam tijdens het zoeken dit PDF'je tegen waar enkele haakdingetjes ook wel duidelijk in staan, misschien handig voor eventuele beginners!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  FOK!fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 15:35:13 #80
287763 SP22
pi_76967830
Pffff ik heb even op Ravelry rondgeneusd.. Maar ik snap niks van die patronen! Maar dat kan ook komen omdat ik nog niets zelf kan proberen bij gebrek aan een haaknaald. Ik heb net ontdekt dat hier in Groningen ook een Pipoos zit dus daar wandel ik zo maar even heen.

Weet iemand of er ook een wol kraampje op de markt staat hier in Groningen?

Ik heb een leuke tas ontdekt op Ravelry die bestaat uit granny squares.


Dat lijkt me wel wat. Maar eerst oefenen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 januari 2010 @ 15:48:11 #81
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76968483
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef SP22 het volgende:
Pffff ik heb even op Ravelry rondgeneusd.. Maar ik snap niks van die patronen! Maar dat kan ook komen omdat ik nog niets zelf kan proberen bij gebrek aan een haaknaald. Ik heb net ontdekt dat hier in Groningen ook een Pipoos zit dus daar wandel ik zo maar even heen.

Weet iemand of er ook een wol kraampje op de markt staat hier in Groningen?

Ik heb een leuke tas ontdekt op Ravelry die bestaat uit granny squares.
[ afbeelding ]

Dat lijkt me wel wat. Maar eerst oefenen!
die is ook leuk


zijn alle patronen op Ravelry engelstalig?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 15:56:02 #82
287763 SP22
pi_76968958
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:48 schreef Ynske het volgende:

[..]


zijn alle patronen op Ravelry engelstalig?
Die ik tot nu toe gezien heb wel.

Maar ik wandel even naar de Pipoos.. Misschien heb ik mét haaknaald zo wel een groot O ZOOOOO moment..
  maandag 18 januari 2010 @ 16:49:27 #83
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76971800
Ik wil echt alles maken wat ik hier zie. Ik word er echt helemaal hebberig van

Die laatste tas had ik ook al gespot op Ravelry. Zag alleen als opmerking bij diverse projects dat je spullen er vrij makkelijk uitvallen omdat de opening best laag zit. Maar goed, dat is misschien op te lossen met een rits of een ander soort sluiting. Hij is wel heel leuk.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 18 januari 2010 @ 17:12:12 #84
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76972931
Een mooie knoop als sluiting! Eventueel een gehaakte bloem die dienst doet als knoop. Ik zie het voor me Leuke tas hoor!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  FOK!fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 17:13:51 #85
287763 SP22
pi_76972999
SP heeft een haaknaald.. SP heeft een haaknaald!
  maandag 18 januari 2010 @ 17:15:29 #86
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76973064
En wat gaat SP daar dan mee maken? Die leuke tas?
Heb je ook wol/katoen gevonden? Veel haakplezier!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  FOK!fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 17:18:31 #87
287763 SP22
pi_76973195
Om te beginnen... OEFENEN!

Ja heb nog wel wat bolletjes wol hier liggen om mee te oefenen.

Morgen even naar de markt. Eens kijken of ze daar een leuk wolkraampje hebben
  maandag 18 januari 2010 @ 18:56:23 #88
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_76977620
Succes SP

En dames, mochten jullie zin hebben om Granny Squares te maken, leef je uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 18 januari 2010 @ 19:02:45 #89
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76977931
Ik denk niet ik van mijn man dan nog mee mag op strandvakantie

Hoe is het met oefenen SP?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:13:48 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76978482
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:49 schreef m@x het volgende:
Ik wil echt alles maken wat ik hier zie. Ik word er echt helemaal hebberig van

Die laatste tas had ik ook al gespot op Ravelry. Zag alleen als opmerking bij diverse projects dat je spullen er vrij makkelijk uitvallen omdat de opening best laag zit. Maar goed, dat is misschien op te lossen met een rits of een ander soort sluiting. Hij is wel heel leuk.
Dat heb ik dus ook, ik word er superhebberig van.
Die tas is natuurlijk wel te sluiten met 2 ritsen, dan valt het er al minder makkelijk uit. Allebei van boven naar beneden sluitend ofzo, lijkt me wel tof.
***
  maandag 18 januari 2010 @ 19:15:06 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76978542
Dat badpak!

Ik ben nog steeds aan het GS-en. Even de 4 eersten die veel te groot waren uithalen en opnieuw doen en dan weer stug verder.
Ik heb er 14, er moeten er nog 2 over en dan dus nog 10.
***
pi_76980305
BE: ik ga dat patroon van die meisjesschoentjes nog bestellen, maar welke steken komen er allemaal in voor? Stokjes meende ik al te zien, maar verder?
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:01:18 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76981035
Moet je even aan Wampi vragen, die heeft ze al gemaakt.
Ik heb het patroon nog niet.
***
pi_76981487
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:01 schreef Brighteyes het volgende:
Moet je even aan Wampi vragen, die heeft ze al gemaakt.
Ik heb het patroon nog niet.
Wampi! Waar ben je???
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_76982473
Hier!!!! Je hebt vasten nodig en halve stokjes, en de slip stitch, ik weet niet hoe die in het nederlands heet . echt te doen dus, al heb je misschien net als ik een proefschoentje nodig voor je echt tevreden bent
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_76982499
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook, ik word er superhebberig van.
same here.. zo'n meet, is dat wel verstandig dan?
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  maandag 18 januari 2010 @ 20:33:06 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76982779
Slipstitch is een halve vaste, zie het schema in de OP.

Ja, die meet! Wanneer gaat die er nou komen?
Ik kom namelijk 6 keer per GS een punt tegen waarvan ik wil weten hoe anderen dat doen. Het sluiten in de 1e van de 3 lossen zeg maar. Ik pruts maar wat raak en het valt ook niet echt op hoe ik het doe, maar toch, volgens mij klopt er geen hout van.
***
pi_76983033
Dat sluiten wist ik ook niet, maar in het filmpje dat jij hier laatst postte voor mij om een nieuwe draad te beginnen, werd dat sluiten ook gedaan. Dat heb ik gewoon afgekeken ook daarvan. Maar ze blijven dan wel wat los zitten. Daarom probeer ik het altijd weer een soort van vast te haken in de volgende ronde.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:44:42 #99
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_76983425
Extreem slechte foto van mijn GS-tas tot nu toe:



Okee, het lijkt nu schts en scheef, maar dat komt wel goed met het in elkaar naaien denk ik
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 18 januari 2010 @ 20:51:30 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76983769
Hoe maken jullie ze aan elkaar vast trouwens? Ik dacht gewoon met een simpel naaisteekje, of moet dat nog weer spciaal ofzo?
***
  maandag 18 januari 2010 @ 20:53:28 #101
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_76983878
ik heb ze met vasten aan elkaar gehaakt, dat zwarte leek me wel leuk als contrast
Maar naaien kan ook hoor.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_76984189
Oeh dat klinkt als iets dat mij ook moet lukken
Pff krijg zowat kramp in m'n linkerhand, terwijl de meesten dat volgens mij krijgen in de hand waarmee ze hun naald vasthouden
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  FOK!fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 21:09:46 #103
287763 SP22
pi_76984692
Pffff het lukt nog niet zo!

Wie heeft er het ultieme youtube filmpje om het te leren??
pi_76984755
ik had BE-mail!!!!
De stekenmarkeerders zijn binnen!
Dank je wel BE!!! Veel zeg, kan ik goed gebruiken!


de slofjes van nieslief lukken me niet zo mooi nog, dus daar moet ik nog even op oefenen en proberen... (ik vind de omtrek van de zool niet zo heel mooi nog... misschien met ander materiaal proberen...)

het baby-dekentje heb ik ingepakt en de groene schoentjes met dat bandje ook, ik ga morgen op pre-kraamvisite...
pi_76984850
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:09 schreef SP22 het volgende:
Pffff het lukt nog niet zo!

Wie heeft er het ultieme youtube filmpje om het te leren??
geen filmpje, maar door de foto's heel duidelijk om de granny-square te maken... granny squares van attic24... ik vind deze zo ontzettend mooi en vrolijk... ik hoop dat je hier wat aan hebt...
pi_76984944
SP22 ik vond de filmpjes op deze site heel goed: Hookandneedles.com
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 januari 2010 @ 21:18:04 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76985129
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:51 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe maken jullie ze aan elkaar vast trouwens? Ik dacht gewoon met een simpel naaisteekje, of moet dat nog weer spciaal ofzo?
ik heb ze genaaid
steeds van boven in gestoken, links dan weer rechts
ziet er erg netjes uit
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 18 januari 2010 @ 21:21:26 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76985301
Oh, die is idd heel duidelijk m@x!
***
  maandag 18 januari 2010 @ 21:22:23 #109
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_76985352
Hier de beloofde foto's van mijn baboeska:



met het voorbeeld erbij:



Ik had geen geel dus mijn baboeska heeft zwart haar.
Ik heb alles met wol gehaakt omdat ik daar heel veel bollen van heb. Maarja zul je net zien dat je rood op is en je over moet op een andere rood. Daarom heb ik er nog een golvend randje bijgemaakt in het midden, anders zag je het kleurverschil wel heel goed. Ook het lichterandje onderaan en de soor van bloemetjes aan het koordje heb ik toegevoegd.
Ik denk alleen wel dat deze kruikenzak veel te groot is. Misschien toch handiger om voor die wat grotere projecten echt haakkantoen te kopen.

Trouwens leuke haaksel hier weer van iedereen.
Trui: zo leuk die muziektrekdoosjes, ik denk dat ik dat idee nog wel ga overnemen!
En al die granny squares! Zoooo leuk, maar daar ga ik pas aan beginnen als ik echt wat kleuren haakkatoen heb zodat ik ze gelijkmatig kan maken.
Oh en al die babyschoentjes, errug leuk!
klerkje
pi_76985537
die kruikenzak... mooi hoor! En anders doe je toch niet zo'n dunne kruik maar een kruikezak? misschien past dat beter? (of anders een pittenzak?)
  maandag 18 januari 2010 @ 21:29:00 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76985751
Mooi gedaan! Slim opgelost, die wisseling van wol.
***
  maandag 18 januari 2010 @ 21:52:25 #112
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76987144
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:21 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, die is idd heel duidelijk m@x!
it wasn't me

Ik heb voor mijn sprei deze tutorial gebruikt om de boel aan elkaar te haken.

Die kruikenzak Wil je het patroontje delen??????????
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 18 januari 2010 @ 22:02:52 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76987823
Al die GSen zijn zo mooi gelijkmatig. Die van mij komen wel aardig in de buurt, maar toch varieert het nog wel wat. Ene kleur lijkt toch stugger dan de andere, ondanks hetzelfde merk enzo.
***
pi_76999240
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:57 schreef trui het volgende:

[..]

hier is ie nog een keer:
[ afbeelding ]
Hij is echt geweldig leuk!!
Oh, ik wil het ook kunnen, maar kan me er maar niet voor oppakken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 januari 2010 @ 10:01:45 #115
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77000548
aan elkaar gezet ziet hij er zo uit
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77000756
Die kruikzak is mooi geworden zeg! Lekker vrolijk en goed gelukt...
Ynske, da's een mooie voorkant geworden voor een tas hoor! Zo met die verschillende kleuren, heel tof!
Ik ga ook mijn 2 bijna afgemaakte GS-jes afmaken en dan de volgende in een ander patroon maken. Eens kijken hoe dat gaat.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:17:12 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77000966
superleuk Ynske! (ik had in m'n hoofd dat 't een sjaal zou worden). en dat aan elkaar haken geeft wel weer een extra tussenrand he m@x, soms is dat wel leuk maar soms wil je dat juist niet lijkt me.

die kruikenzak is ook leuk zeg!
in de haak.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:11:13 #118
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_77002963
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:17 schreef trui het volgende:
superleuk Ynske! (ik had in m'n hoofd dat 't een sjaal zou worden). en dat aan elkaar haken geeft wel weer een extra tussenrand he m@x, soms is dat wel leuk maar soms wil je dat juist niet lijkt me.

die kruikenzak is ook leuk zeg!
Klopt, je krijgt een extra rand. Dat vond ik bij mijn sprei leuker omdat ik daardoor een extra kleurtje kon toevoegen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:55:44 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77008817
dat staat bij jouw sprei inderdaad heel leuk! maar bij die tas van ynske bijv zou 't wat mij betreft een te brede tussenrand worden. juist omdat die bloemen toch al genoeg kleur inbrengen.
in de haak.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:56:54 #120
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_77010952
Leuk Ynske!

en m@x op jouw vraag kom ik vanavond even terug okee?
klerkje
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:05:15 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_77011223
Leuk geworden Ynske! (Het is best erg, ik typ elke keer de naam zoals Ruben jou noemt )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 januari 2010 @ 15:05:55 #122
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77011244
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:05 schreef Troel het volgende:
Leuk geworden Ynske! (Het is best erg, ik typ elke keer de naam zoals Ruben jou noemt )
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † dinsdag 19 januari 2010 @ 15:07:06 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_77011286
mijn vriend zijn vandaag tegen mij: je begint al aardig een saaie ouwe taart te worden met die haakhobby van je.
en bedankt. volgens mij ben ik de oudste hier, maar goed
  † In Memoriam † dinsdag 19 januari 2010 @ 15:08:54 #124
37843 lady-wrb
kortaf
pi_77011353
hij komt trouwens bijna thuis.
snel mijn haakwerk pakken
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:14:16 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_77011552
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:05 schreef Ynske het volgende:

[..]


Hij heeft het zeer regelmatig over je Misschien wil hij wel met je
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77021818
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef lady-wrb het volgende:
mijn vriend zijn vandaag tegen mij: je begint al aardig een saaie ouwe taart te worden met die haakhobby van je.
en bedankt. volgens mij ben ik de oudste hier, maar goed
een collega las een artikel in de Yes over haken en beticht me nu van 'hipheid'. Huuuh.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:50:51 #127
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_77026280
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:20 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

een collega las een artikel in de Yes over haken en beticht me nu van 'hipheid'. Huuuh.
;D we zijn hip! , ik ben noooit hip .....

m@x je hebt een PM!
klerkje
pi_77026469
lady wrb, zo oud ben je toch niet?

zo, ik ga weer haken
ik was op pre-kraamvisite bij m'n collega (ze is nog zwanger) en heb haar het dekentje en de groene schoentjes gegeven en ze vond ze (het dekentje gat in de kinderwagenbak... )
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:38:53 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77029063
jahoooor, hipperdepip. hebben wij dat!
mijsje, leuk dat je collega er zo blij mee was!
in de haak.
pi_77030955
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Deze zijn ook zo cute!

[ afbeelding ]
Ik ben nog steeds helemaal Hopelijk kan ik ze snel bestellen!
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_77031929
Jeuj, ik heb mijn eerste 4 Granny's af! Op naar het volgende patroon om erbij te voegen straks.

  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:34:49 #132
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_77032419
Ohw wat mooi geworden Lijnloos! Ik wil ook GS haken!! Maar ik mag even niet van mezelf, moet nog even de puntjes op de i zetten voor m'n tentamen morgen, en dan weer leren voor een ander tentamen volgende week ....

* Spiegelei mompelt iets over voortaan eerder beginnen

Wat ga je maken Lijnloos? Ook een tas of een sprei?
klerkje
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:39:03 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77032634
succes met je tentamens, spiegelei!

lijnloos, wat leuk zijn ze! en wat bedoel je met ander patroon, ga je nog andere patroontjes toevoegen dan?
in de haak.
pi_77033779
spiegelei, dat herken ik nog uit mijn studietijd, maar nu ook nog wel met bepaalde dingen... eerder beginnen... succes!

dit heb ik gisterenavond en vanavond gemaakt... hét toppunt van tuttig in je keuken; pannenlappen in de vorm van een jurkje... die hadden we vroeger thuis ook in de keuken, maar dan met dat jaren 70 oranje met groen...

  woensdag 20 januari 2010 @ 09:11:54 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77041734
Die zijn wel erg ehm... Hip ja. Maar wel mooi gemaakt!

Oh en m@x en ik hebben gisteren het evangelie verspreid! We hebben een leesclub met een aantal meiden en van een eet-afspraak is er nu ineens een haakmiddagje gepland. Alvast een mini-pre-meetje voor de haakmeet van hier, wellicht dus nog wat nieuwe aanwas.
Bookies goes Hookies!
***
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:16:12 #136
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_77041815
Mooie GS lijnloos. Haha, zelfs ik ben niet vertrut genoeg voor die pannenlappen. Ze zijn wel heel mooi gemaakt, ik zou er alleen geen hete pan mee oppakken. Mij teveel gaatjes in de lap, denk dat je dan alsnog flink je handen brandt.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:18:03 #137
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_77041841
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Die zijn wel erg ehm... Hip ja. Maar wel mooi gemaakt!

Oh en m@x en ik hebben gisteren het evangelie verspreid! We hebben een leesclub met een aantal meiden en van een eet-afspraak is er nu ineens een haakmiddagje gepland. Alvast een mini-pre-meetje voor de haakmeet van hier, wellicht dus nog wat nieuwe aanwas.
Bookies goes Hookies!
We zijn een soort haakmissionarissen geworden
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_77042866
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:16 schreef m@x het volgende:
Mooie GS lijnloos. Haha, zelfs ik ben niet vertrut genoeg voor die pannenlappen. Ze zijn wel heel mooi gemaakt, ik zou er alleen geen hete pan mee oppakken. Mij teveel gaatjes in de lap, denk dat je dan alsnog flink je handen brandt.
het was ook heerlijk nostalgisch...
maar je kan een hete pan oppakken als je ze eerst dubbelvouwt. (je moet hem inderdaad niet al te lang vasthouden dan... ik pak zelf ook eerder de ovenwanten... )
pi_77052778
Hier zijn jullie dus!!!!!!

Mijsje: dat was nou net ook mijn probleem met die schoentjes.
Ynske: leuk zo die tas

Ik ben druk aan het prutsen met een patroon voor slofjes. Ik vind die open slofjes niet zo mooi voor baby's dus ik ben druk deze aan het haken, eerst maar eens vertalen en dan ook nog omrekenen omdat de wol niet overeen komt met de wol die ik heb en met de naald die ik heb. Dus het proeflapje komt niet overeen en dus moet ik rekenen.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2010 @ 14:54:05 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77053851
deze zijn ook lief


en deze staan er ook nog bij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:17:05 #141
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_77054856
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:20 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

een collega las een artikel in de Yes over haken en beticht me nu van 'hipheid'. Huuuh.
Ik was ook even verbaasd toen ik de jas van de deurmat raapte, het staat zelfs op de voorpagina
Mijn tas is bijna klaar
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:32:54 #142
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_77058219

Mijn kledingbeschermer voor over mijn spalk. Stomme klitteband maakt mijn kleren stuk. Hoes is gebreid en bloemetjes zijn gehaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_77058444
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:32 schreef manda-rijn het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn kledingbeschermer voor over mijn spalk. Stomme klitteband maakt mijn kleren stuk. Hoes is gebreid en bloemetjes zijn gehaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Toffe tekkel!

Kun je dan haken met een spalk?!

Ik heb al een volgend project in mijn hoofd.

Eerst Totoro afronden. Hij heeft al 3 oortjes, ik krijg ze niet gelijk.
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:42:35 #144
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_77058648
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:38 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Toffe tekkel!

Kun je dan haken met een spalk?!

Ik heb al een volgend project in mijn hoofd.

Eerst Totoro afronden. Hij heeft al 3 oortjes, ik krijg ze niet gelijk.
Ik kan wel haken met een spalk, maar het gaat niet fantastisch. Hoef m gelukkig alleen maar om met activiteiten die ik erg zwaar vind.
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:44:46 #145
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_77058766
ik vind je hoes geweldig manda-rijn

De teckel trouwens ook. als je hem nog langer maakt, kun je hem gebruiken als tochtstopper tegen de deur ofzo
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_77066149
oooo je teckel! (hier ook wel Herman de Hengselhond genoemd, omdat hij met een touwtje om zijn staart en neus zo handig gedragen kan worden ) hij is heel erg leuk geworden!! en je spalkding ook! daar ga je er vast meer van maken?
verder zag ik nog een leuk kruikenzak, mooie granny squares (gisteren ook geprobeerd, leuk!) en hilarische pannenlappen!
ik heb vandaag een haaknaald 4,5 gekocht, leek me wel praktisch.. en knoopjes voor de uberschattige schoentjes, waarvan ik er pas 1 afhad voor de kraamvisite vanavond, maar ze belden en vroegen of we een andere keer konden komen . kan ik mooi het tweede schoentje ook nog maken
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_77070905
kijk wampi, dat is nog eens handig, als je cadeautje nog niet af is, dat mensen zelf al bellen voor een nieuwe afspraak...

wow mandarijn, dat is inderdaad een gigantische verbetering, met je spalk-lapje ik vind hem erg leuk geworden. als je er nog een maakt voor je andere arm, valt het niet eens op dat je een spalk draagt, zijn het gewoon leuke polswarmers of handschoenen zonder vingers... en die teckel is inderdaad heel
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:26:34 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77071007
mandarijn, hij is erg mooi geworden!

ik ben met muziekdoosje nr3 begonnen; een autootje (op verzoek van zoonlief). de wielen zijn af,maar verder moet alles nog. een heel gepuzzel!
in de haak.
pi_77071329
dat lijkt me ook best lastig, een autootje...
ik ben al benieuwd naar het eindresultaat!
  donderdag 21 januari 2010 @ 08:35:50 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77084832
Ik ben even lekker chagrijnig en dus heb ik besloten dat ik nu maar een paypal account ga regelen en die patroontjes ga bestellen.
Die heb ik dus blijkbaar al, maar ik snap er werkelijk geen klap van.
Waarom moet dat weer dagen duren om geld erheen te storten, kan dat niet gewoon via ideal oid?

*site uit gaat pluizen...

[ Bericht 19% gewijzigd door BE op 21-01-2010 08:58:26 ]
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')