abonnement Unibet Coolblue
pi_76889555
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:01 schreef CharlyLownoise het volgende:

[..]

Sorry met die opmerking maak je je in 1 klap dommer dan mijn mede MBO-gangers.
waarom? Het is toch zonde om onder je niveau te studeren?
pi_76890077
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:13 schreef Taurus het volgende:

[..]

waarom? Het is toch zonde om onder je niveau te studeren?
Werkervaring gaat op een bepaalde leeftijd ook tellen. WO zou het beste zijn inderdaad maar dan moet die het wel halen.
pi_76890325
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:13 schreef Taurus het volgende:

[..]

waarom? Het is toch zonde om onder je niveau te studeren?
Niet meer zonde in elk geval als 6 jaar lang boven je niveau te studeren.
-
pi_76890600
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:41 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij bang hoeft te zijn dat je zo'n vriendin krijgt. Je hebt zelf geen WO gedaan neem ik aan?
nogmaals wat een mentaliteit conclusies trekken over mensen die je niet eens kent.


[ Bericht 10% gewijzigd door ASroma op 16-01-2010 14:54:03 ]
pi_76890802
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:47 schreef ASroma het volgende:

[..]

nogmaals wat een mentaliteit conclusies trekken over mensen die je niet eens kent.

Spreek het dan tegen, ik vroeg je iets? En motiveer anders even waarom je geen vriendin zou willen die 20000 schuld heeft omdat ze heeft gefeest, leg uit, wat is daar het grote nadeel van?
pi_76890924
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:53 schreef Taurus het volgende:

[..]

Spreek het dan tegen, ik vroeg je iets? En motiveer anders even waarom je geen vriendin zou willen die 20000 schuld heeft omdat ze heeft gefeest, leg uit, wat is daar het grote nadeel van?
je stelt iets als waarheid, en daarmee is er een ondertoon dat mensen zonder WO niks voorstellen. Jah ik heb WO, blijkbaar is dat voor jou van belang.

20k schuld is geen probleem, maar betaal hem wel zelf af. Zadel je toekomst niet op met JOU verleden.

Al met al krijg ik de indruk dat je misschien nog wat naief in het leven staat, simpel omdat alles je komt toewaaien, net als de cash van de IBG, anyway no offence.

Iedereen moet doen waar die zin in heeft.
pi_76891084
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:57 schreef ASroma het volgende:

[..]

je stelt iets als waarheid, en daarmee is er een ondertoon dat mensen zonder WO niks voorstellen. Jah ik heb WO, blijkbaar is dat voor jou van belang.

20k schuld is geen probleem, maar betaal hem wel zelf af. Zadel je toekomst niet op met JOU verleden.

Al met al krijg ik de indruk dat je misschien nog wat naief in het leven staat, simpel omdat alles je komt toewaaien, net als de cash van de IBG, anyway no offence.

Iedereen moet doen waar die zin in heeft.
Als alles mij komt toewaaien ga ik het niet expres afslaan omdat ik daar een in jouw ogen beter mens van word. Ik geniet ervan zolang als het duurt. En ik zie absoluut geen valkuilen in mijn weg, die zijn er simpelweg niet.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 08:29 schreef ASroma het volgende:
nah ik zou het wel kut vinden als mijn vriendin 20k aan schuld heeft omdat ze wilde feesten, zegt ook genoeg over de mentaliteit. Sowieso die mentaliteit van als ik WO heb, ben ik binnen.

die gaan nog tegen een flink appartementencomplex lopen, fucking hell
"Zegt ook genoeg over de mentaliteit", nouja, dat zegt mij dan weer niet genoeg en anderen in dit topic ook niet: wat zegt het over de mentaliteit? En wat is er precies kut aan als je vriendin zo is?
En is het zo raar dat ik daarop zeg: 'maak je maar geen zorgen, die vriendin wil jou waarschijnlijk ook niet'? Als jij neerbuigend doet over haar mentaliteit zal ze andersom ook wel nadelen in jou zien, lijkt me.

En die andere mentaliteit: als ik WO heb, ben ik binnen zie ik niemand uiten hier. Maar het helpt natuurlijk wel

En dat laatste is ook een loze waarschuwing, waarom weet jij waar die mensen tegenaan gaan lopen?
pi_76891206
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:44 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Ik weiger MBO of HBO te doen. Dat ga je toch niet doen met een VWO diploma. Ik ben daar te goed voor. Ik moet nu alleen nog even een makkelijke Universiteitsstudie doen zodat mijn prestatieschuld (met rente!) wordt kwijgescholden.
Ik snap niet waar die arrogantie van je vandaan komt, je hebt nog niet eens je p weten te behalen op het WO, terwijl je daar 6 jaar voor hebt gehad. En je wil beweren dat mbo of hbo te min voor je is, je resultaten vertellen hele andere dingen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_76891232
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:07 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik snap niet waar die arrogantie van je vandaan komt, je hebt nog niet eens je p weten te behalen op het WO, terwijl je daar 6 jaar voor hebt gehad. En je wil beweren dat mbo of hbo te min voor je is, je resultaten vertellen hele andere dingen.
Hij zegt het gewoon uitgesteld te hebben, het was niet te moeilijk.
pi_76891326
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:08 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hij zegt het gewoon uitgesteld te hebben, het was niet te moeilijk.
Er is een reden waarom je op het wo weinig tot geen aanwezigheidsplicht hebt en op het hbo/mbo wel. Men gaat er vanuit dat je in grote mate zelfstandig kunt werken. Ze gaan er vanuit dat je enige vorm van zelfdiscipline hebt, hij beschikt daar kennelijk niet over. Dan kun je heel stoer roepen wat je wil, hij beschikt niet over de eigenschappen waarover je moet beschikken voor een wo studie.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_76891483
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:11 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Er is een reden waarom je op het wo weinig tot geen aanwezigheidsplicht hebt en op het hbo/mbo wel. Men gaat er vanuit dat je in grote mate zelfstandig kunt werken. Ze gaan er vanuit dat je enige vorm van zelfdiscipline hebt, hij beschikt daar kennelijk niet over. Dan kun je heel stoer roepen wat je wil, hij beschikt niet over de eigenschappen waarover je moet beschikken voor een wo studie.
Natuurlijk wel. Dat je studie niet je voornaamste prioriteit betreft hoeft niet te betekenen dat je geen WO aan kan. Als ik studeerde en ik toonde enige inzet en ik ging naar elk college, dan haalde ik het vak. Maar ik heb vaak andere dingen - vrijetijdsbesteding - verkozen. Dan voldoe ik wellicht niet aan de eisen van een modelstudent, nee, maar het niveau van een WO-studie kan ik wel degelijk aan (ik kan niet voor die andere meneer spreken hierboven, dus mezelf maar als voorbeeld).
Dan zou ik het dus zonde vinden voor mezelf als ik een HBO studie ga doen omdat ik daar wat sneller doorheen fiets omdat het aantal contacturen en daardoor de controle groter is. Als het mij nou niets uitmaakt dat ik er lang over doe, als het me zelfs plezier geeft, waarom beschik ik dan niet over de eigenschappen van een WO studie?
pi_76891485
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:46 schreef Fortitude het volgende:

Wat een enorm slechte post.

Moet je gaan terug betalen op een slakken tempo. Zo doe je er inderdaad 15 jaar over. Maar dit hoeft niet. Maat van mij heeft 2 jaar max. studiefinanciering ontvangen waarna hij stopte met de studie. Naar 2 jaar werken tikte hij het in 1x af. Naar eigen zeggen had hij ook kunnen doen voor een lening van 25k.

Lekker belangrijk inderdaad wanneer we het hebben over je partner opzadelen met je schulden.

Moeilijk he lezen. Beetje moeilijk wanneer deze het niet verteld.
Och och och och...

Ad.1: Leuk voor je maat dat hij in 2 jaar zoveel geld bij elkaar kon sparen. Maar goed de IB-Groep biedt je de mogelijkheid om het in 15 jaar af te lossen (zelf had je het in het vorige topic nog over 30 jaar lang aflossen) dus waarom zou je je haasten (doet de rest ook niet).

Ad. 2: "Je partner opzadelen met schulden". Ik weet niet hoe je erbij komt dat dit zo'n erg probleem is dat je om die reden forummers gaat aanvallen. Je hebt het hier wel over een hele hypothetische situatie zeg.

Op het moment dat je relatie wat serieuzer wordt ga je het, als het goed is, vanzelf wel hebben over je financiele situatie. Dat wordt dan knap om die grote studieschuld te verbergen aangezien er iedere maand weer trouw een acceptgiro op de mat ligt; en als je samen gaat wonen en eventueel een huis gaat kopen moet je over het algemeen je hele situatie overleggen. Lukt het dan nog steeds om je schuld verborgen te houden dan ben je zelf heel doortrapt en je partner heel naief. Maar dat is weer een andere discussie.

Daarnaast vraag ik me ook nog eens af waarom je een schuld bij de IB-groep verborgen zou willen houden, mits hij niet gigantisch is. Je bent echt niet de enige met een studieschuld; en aangezien je partner vaak een vergelijkbare achtergrond heeft, is de kans groot dat zij ook een studieschuld heeft. Big deal dus.

Dat uitgerekend studenten zich zo scheel lenen om discutabele redenen is inderdaad een probleem, maar ze hebben alleen zichzelf ermee.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:25 schreef deenigeechteTS het volgende:
Ik ben na 6 jaar studeren en nog steeds geen P gestopt met mijn studie. Ik heb nu een schuld van 50k (inclusief prestatieschuld). Ik moet nu een nieuwe studie vinden anders moet ik alles terugbetalen. Ik denk dat als mij dat niet lukt ik naar het buitenland ga vluchten want ik heb echt geen zin met een VWO-diploma als vuilnisman te werken en dan 50k schuld (later waarschijnlijk 70k schuld) af te betalen. Gelukkig dat ik niet de enige ben die er slecht voor staat!
Zoals dit dus. Heel bedroevend dat je het zover hebt laten komen ouwe, ik zou niet willen ruilen. Ik zou als ik jou was nog maar 2x nadenken over het gaan volgen van een andere studie, alleen maar omdat dan je prestatiebeurs wordt kwijtgescholden. Waarschijnlijk zul je de hele studie (4 jaar dus) moeten afronden om voor kwijtschelding in aanmerking te komen. En laten we wel wezen dat gaat jou never nooit lukken.
Gelukkig woon je in Nederland pamperland; dus kun je nu al je WSNP aanvragen!

[ Bericht 20% gewijzigd door WrineX-Joske op 16-01-2010 15:25:34 ]
pi_76891924
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:02 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als alles mij komt toewaaien ga ik het niet expres afslaan omdat ik daar een in jouw ogen beter mens van word. Ik geniet ervan zolang als het duurt. En ik zie absoluut geen valkuilen in mijn weg, die zijn er simpelweg niet.
[..]

En dat laatste is ook een loze waarschuwing, waarom weet jij waar die mensen tegenaan gaan lopen?
ik zie het in mijn omgeving, het ligt zo rond de 50/50 van de mensen die goed gaan verdienen aan hun WO. Kijk je hebt een goed stel hersens, staat buiten kijf. Je behaalde altijd resultaten, op de middelbare school en op het WO, schoolsucces. Daar haalde je je eigenwaarde uit.

Maar als je gaat werken wordt de situatie anders, dan gaan andere elementen ook meespelen, arbeidsethiek, houding, zelfvetrouwen en een portie geluk, op carriere vlak en het persoonlijke omstandigheden vlak etc. Nu zal je moeten leren dat je je eigenwaarde niet meer haalt uit schoolsucces, simpel boekjes leren. Andere dingen gaan opspelen.

En niet elke student heeft dit onder de knie of een natuurlijke aanleg voor, daardoor is het in mijn optiek een het een loze stelling dat je binnen bent met WO op zak. En al helemaal dat je veel zult gaan verdienen, als starter zul je genoegen leren nemen met "lage" salarissen.
pi_76891957
Verkeerde topic maar toch maar ff reageren.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:17 schreef WrineX-Joske het volgende:
Ad.1: Leuk voor je maat dat hij in 2 jaar zoveel geld bij elkaar kon sparen. Maar goed de IB-Groep biedt je de mogelijkheid om het in 15 jaar af te lossen (zelf had je het in het vorige topic nog over 30 jaar lang aflossen) dus waarom zou je je haasten (doet de rest ook niet).
30 jaar was inderdaad maar uit de duim gezogen. Het ging er om dat je met flinke schulden in een serieuze relatie kwam en dat wil met 15 jaar ook wel lukken. Dat de rest het ook doet maak het nog niet goed. Zo zijn er wel meer dingen waar heel veel mensen aan doen en wat eigenlijk ook nergens over gaat.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:17 schreef WrineX-Joske het volgende:
Ad. 2: "Je partner opzadelen met schulden". Ik weet niet hoe je erbij komt dat dit zo'n erg probleem is dat je om die reden forummers gaat aanvallen. Je hebt het hier wel over een hele hypothetische situatie zeg.
Behalve jou met je vorige post val ik helemaal niemand aan. Dat ik het al een "erg probleem" zal ervaren heb ik volgens mij ook niet gezegd, dat denken jullie te halen uit mijn posts. En zo raar is deze situatie niet want ik heb al meerdere voorbeelden langs zien komen.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:13:44 #76
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_76893055
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:33 schreef ASroma het volgende:

[..]

ik zie het in mijn omgeving, het ligt zo rond de 50/50 van de mensen die goed gaan verdienen aan hun WO. Kijk je hebt een goed stel hersens, staat buiten kijf. Je behaalde altijd resultaten, op de middelbare school en op het WO, schoolsucces. Daar haalde je je eigenwaarde uit.

Maar als je gaat werken wordt de situatie anders, dan gaan andere elementen ook meespelen, arbeidsethiek, houding, zelfvetrouwen en een portie geluk, op carriere vlak en het persoonlijke omstandigheden vlak etc. Nu zal je moeten leren dat je je eigenwaarde niet meer haalt uit schoolsucces, simpel boekjes leren. Andere dingen gaan opspelen.

En niet elke student heeft dit onder de knie of een natuurlijke aanleg voor, daardoor is het in mijn optiek een het een loze stelling dat je binnen bent met WO op zak. En al helemaal dat je veel zult gaan verdienen, als starter zul je genoegen leren nemen met "lage" salarissen.
De werkzekerheid is als WO-er vooral groter, niet zo zeer het salaris. Al verschilt dat natuurlijk vooral per studie. Over het algemeen kun je wel stellen dat de MSc's het makkelijker hebben dan de MA's, terecht natuurlijk.

En die gozer hierboven die naar Australie wil vluchten: daar kom jij helemaal niet in zonder diploma.

Tot slot, de mensen die met een enorme studieschuld een relatie ingaan, wees dan ook consequent en betaal het zelf af. Niet alles lekker makkelijk op een hoop gooien.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:18:04 #77
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_76893189
Kom me melden. 25 en ook nog minstens een jaar nodig om mijn WO-studie te voltooien. Heb hiervoor een MBO-opleiding afgerond en op HBO mijn propedeuse gehaald. Voel me ook af en toe een enorme loser als ik zie dat klasgenoten van vroeger al fulltime aan het werk zijn, samenwonen en sommigen zelfs al getrouwd zijn.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:20:46 #78
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_76893257
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:18 schreef Frederick_Blah het volgende:
Kom me melden. 25 en ook nog minstens een jaar nodig om mijn WO-studie te voltooien. Heb hiervoor een MBO-opleiding afgerond en op HBO mijn propedeuse gehaald. Voel me ook af en toe een enorme loser als ik zie dat klasgenoten van vroeger al fulltime aan het werk zijn, samenwonen en sommigen zelfs al getrouwd zijn.
Ik voel me vooral vrij vergeleken met mensen die samenwonen of al getrouwd zijn. Maargoed, ik studeer niet meer, dus wat doe ik in dit topic
pi_76893821
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:44 schreef deenigeechteTS het volgende:
Ik weiger MBO of HBO te doen. Dat ga je toch niet doen met een VWO diploma. Ik ben daar te goed voor. Ik moet nu alleen nog even een makkelijke Universiteitsstudie doen zodat mijn prestatieschuld (met rente!) wordt kwijgescholden.
Ah, deze post gemist! Succesvolle troll!
pi_76893980
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:13 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
. Over het algemeen kun je wel stellen dat de MSc's het makkelijker hebben dan de MA's, terecht natuurlijk.

Pardon? Waarom?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:00:08 #81
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_76894420
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Pardon? Waarom?
Omdat er nou eenmaal vrij weinig behoefte is aan filosoferende zwetsers. Uiteindelijk hebben de meeste werkgevers liever iemand die concreet iets kan.
pi_76895851
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:00 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Omdat er nou eenmaal vrij weinig behoefte is aan filosoferende zwetsers. Uiteindelijk hebben de meeste werkgevers liever iemand die concreet iets kan.
En jij denkt serieus dat iemand met een MA niets concreets kan?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_76902928
*Meldt

Ben 29 en aan het afstuderen op het HBO, hopelijk over een maand klaar.
Waarom? Omdat ik er met mijn VWO en als meisje niet zo snel achter kwam dat ik hou van echte techniek in de praktijk, dus ben 3x van studie gewisseld voor ik overstapte naar de HTS. Die laatste heb ik in de normale tijd doorlopen (ik kom nu zo raar halverwege het jaar uit omdat ik besloot om alsnog mijn bachelor te halen van de laatste studie op de uni, waarvoor ik nog een half jaar vakken moest halen)

Het is af en toe wel vervelend. Steeds uitleggen waarom ik nog studeer en geen carriere heb. Waarom ik zovaak dus niet meekan omdat ik het niet breed heb.
Ik kan niet wachten tot ik financieel onafhankelijk ben. Ik heb nooit geleend bij de IBG, maar door overstap van uni naar HBO moet ik wel een jaar stufi terugbetalen (~2500 euro)

En na 10 jaar studeren ben ik wel toe aan huisje-boompje-beestje
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:46:48 #84
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_76903552
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

En jij denkt serieus dat iemand met een MA niets concreets kan?
Lucht verplaatsen misschien?
pi_76904543
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:46 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Lucht verplaatsen misschien?
Troll.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_76904921
Hier ook een HBO student
pi_76906375
Hier ook een hbo student, inmiddels 4e jaars maar ga zowiezo al een half jaar langer doen. Ik doe bedrijfseconomie. Mijn studieverloop:

1e jaar: bijna alle punten gehaald, op 1 toets na bijna mn P
2e jaar: ong 50 punten van 60 , p gehaald
3e jaar binnen schoolse vakken redelijk op schema. Tweedehelft van jaar stage, helaas verkeerde keus daardoor half jaar vertraging.
nu 4e jaar: minor, loopt niet helemaal lekker. vakken op zich wel maar de praktijkopdracht totaal niet. en nog oude tentamens voorgaande jaren open.
straks t/m juni nieuwe stage
5e jaar: hopelijk afstuderen.

Dus nu op dit moment half jaar vertraging, maar zou goed mogelijk zijn dat het een jaar word.
Moet ik me daar zorgen over maken?? Studievertraging op HBO is toch minder geaccepteerd dan bij WO?
Of zie ik daar veel te zwart in. Ben nu gelukkig nog niet zo ver dat ik eeuwig student ben
Op zich best aardige opleiding, maarja door verkeerde planning/uitstel nog wat oude tentamens open staan. Maar wil erg graag de opleiding halen. Ben trouwens 22 jaar, in april wordt ik 23.

Bestaan er ook eeuwige HBO-studenten?
pi_76906574
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:04 schreef Woussie1987 het volgende:
Hier ook een hbo student, inmiddels 4e jaars maar ga zowiezo al een half jaar langer doen. Ik doe bedrijfseconomie. Mijn studieverloop:

1e jaar: bijna alle punten gehaald, op 1 toets na bijna mn P
2e jaar: ong 50 punten van 60 , p gehaald
3e jaar binnen schoolse vakken redelijk op schema. Tweedehelft van jaar stage, helaas verkeerde keus daardoor half jaar vertraging.
nu 4e jaar: minor, loopt niet helemaal lekker. vakken op zich wel maar de praktijkopdracht totaal niet. en nog oude tentamens voorgaande jaren open.
straks t/m juni nieuwe stage
5e jaar: hopelijk afstuderen.

Dus nu op dit moment half jaar vertraging, maar zou goed mogelijk zijn dat het een jaar word.
Moet ik me daar zorgen over maken?? Studievertraging op HBO is toch minder geaccepteerd dan bij WO?
Of zie ik daar veel te zwart in. Ben nu gelukkig nog niet zo ver dat ik eeuwig student ben
Op zich best aardige opleiding, maarja door verkeerde planning/uitstel nog wat oude tentamens open staan. Maar wil erg graag de opleiding halen. Ben trouwens 22 jaar, in april wordt ik 23.

Bestaan er ook eeuwige HBO-studenten?
Natuurlijk bestaan die. Maar het maakt helemaal niet uit of die bestaan, alsof dat jouw probleem minder maakt Het is echt niet zo dat je rond je 27e opeens nergens meer een baan kan krijgen hoor, waar ben je nou bang voor? Dat je niet boven de 2000k gaat verdienen direct na je studie? So be it, dan niet. Dan werk je je maar naar boven. Het is echt zonde je hier druk om te maken, je leeft voor jezelf, doe gewoon wat je leuk vindt. En wat je kan, natuurlijk.
pi_76906619
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:04 schreef Woussie1987 het volgende:
Hier ook een hbo student, inmiddels 4e jaars maar ga zowiezo al een half jaar langer doen. Ik doe bedrijfseconomie. Mijn studieverloop:

1e jaar: bijna alle punten gehaald, op 1 toets na bijna mn P
2e jaar: ong 50 punten van 60 , p gehaald
3e jaar binnen schoolse vakken redelijk op schema. Tweedehelft van jaar stage, helaas verkeerde keus daardoor half jaar vertraging.
nu 4e jaar: minor, loopt niet helemaal lekker. vakken op zich wel maar de praktijkopdracht totaal niet. en nog oude tentamens voorgaande jaren open.
straks t/m juni nieuwe stage
5e jaar: hopelijk afstuderen.

Dus nu op dit moment half jaar vertraging, maar zou goed mogelijk zijn dat het een jaar word.
Moet ik me daar zorgen over maken?? Studievertraging op HBO is toch minder geaccepteerd dan bij WO?
Of zie ik daar veel te zwart in. Ben nu gelukkig nog niet zo ver dat ik eeuwig student ben
Op zich best aardige opleiding, maarja door verkeerde planning/uitstel nog wat oude tentamens open staan. Maar wil erg graag de opleiding halen. Ben trouwens 22 jaar, in april wordt ik 23.

Bestaan er ook eeuwige HBO-studenten?
Jaartje vertraging zou ik me niet te druk over maken.
Zelf nu 2 jaartjes vertraging en daar lig ik ook geen minuut wakker van.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_76909834
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:42 schreef WrineX-Joske het volgende:

[..]

Ah, deze post gemist! Succesvolle troll!
Op de basischool en middelbare school haal je de beste cijfers en ben je de populairste van de klas, of de universiteit word je wakker opeens is iedereen slimmer dan jou. Ik wou dat ik terug was op de middelbare school.
pi_76916813
Heerlijk topic over de eeuwige student opzich. Geeft je een rustgevoel dat niet iedereen netjes binnen
de gestelde termijnen hun opleidingen afronden. Hoewel het financieel gezien niet best kan zijn, maargoed dat probleem speelt bij mij nog niet.

Hoewel sommige toetsen die ik nog open heb staan best met een beetje meer motivatie had kunnen halen. Maar ik ben ook weer iemand die slecht tegen kritiek kan. En het probleem dat ik teveel naar andere mensen kijk die het wel netjes in die vier jaar doen.

En verder...nouja als ik een jaar of nog iets langer overdoe who cares......dan ben ik op mn 24ste misschien klaar. Dat is toch zo n leeftijd dat de meeste hbo mensen zo n beetje klaar zijn??
pi_76921048
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:24 schreef Woussie1987 het volgende:
En verder...nouja als ik een jaar of nog iets langer overdoe who cares......dan ben ik op mn 24ste misschien klaar. Dat is toch zo n leeftijd dat de meeste hbo mensen zo n beetje klaar zijn??
De meeste wel ja maar er zijn ook zoveel mensen die rond die leeftijd afstuderen. Ik was net 1 maand 25 toen ik met HBO klaar was. Niks mis mee.
pi_76922668
De term "eeuwige student" begint een beetje aan waarde in te boeten, heb ik het idee... .

Pas als je de 30 gepasseerd bent, sinds je 18e bij een studie staat ingeschreven en al 5 jaar een geschikt moment zoekt om eindelijk eens aan je scriptie te beginnen, mag de twijfelachtige eer van deze titel je ten deel vallen.
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_76931418
tvp
  zondag 17 januari 2010 @ 22:45:19 #95
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76944500
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:19 schreef DJ-Maurits het volgende:
De term "eeuwige student" begint een beetje aan waarde in te boeten, heb ik het idee... .

Pas als je de 30 gepasseerd bent, sinds je 18e bij een studie staat ingeschreven en al 5 jaar een geschikt moment zoekt om eindelijk eens aan je scriptie te beginnen, mag de twijfelachtige eer van deze titel je ten deel vallen.
Dat komt vooral door alle strakkere onderwijsmaatregelen, verplichte werkgroepen, bindende studieadviezen, vervallende studiepunten, veranderende curricula en meer van dat soort ellende. De tijd dat je zonder noemenswaardige problemen 12 jaar door kon studeren is jammer genoeg voorbij.

En dat is heel jammer, want ik zou graag een eeuwige student zijn, in plaats van een middentwintiger die een huis kan kopen, een telefoon van de zaak heeft en op vrijdagmiddag met zijn collega's bier drinkt. Maar ja, het is niet anders en het kapitalisme heeft ons mooi eronder gekregen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 17 januari 2010 @ 22:47:11 #96
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76944606
Ik word overigens privé wel omringd door wat mensen die ook mijn leeftijd hebben en ergens in het tweede jaar van hun derde niet geslaagde studie zijn blijven hangen, of die ooit een bachelor hebben afgerond en nu in de Wwik zitten. Zij zijn vast niet gelukkiger dan ik.

Het is gewoon alles niets dan ellende - maar als je gewoon elke avond die klachten kan verdrinken is het makkelijker te verdragen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2010 @ 22:49:03 #97
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76944712
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik word overigens privé wel omringd door wat mensen die ook mijn leeftijd hebben en ergens in het tweede jaar van hun derde niet geslaagde studie zijn blijven hangen, of die ooit een bachelor hebben afgerond en nu in de Wwik zitten. Zij zijn vast niet gelukkiger dan ik.

Het is gewoon alles niets dan ellende - maar als je gewoon elke avond die klachten kan verdrinken is het makkelijker te verdragen.
Als je recht heb op WWIK dan heb je ook niet echt een studie gedaan waarmee dikke florijnen te klauwen zijn!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_76947298
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:13 schreef Taurus het volgende:

[..]

waarom? Het is toch zonde om onder je niveau te studeren?
Ik ben met een Gymnasiumdiploma aan de Pabo begonnen en daar zal ik nooit spijt van krijgen. Het is nooit zonde als je doet wat je echt wilt.

Toen ik op de middelbare school tegen mijn docent Grieks zei dat ik de Pabo wilde gaan doen, werd hij zó kwaad. Ging schreeuwen e.d.. Tja, onzekere puber die opkijkt tegen haar docent Grieks, besluit dat de universiteit inderdaad wel het beste voor haar zal zijn. Gevolg: twee keer de verkeerde studie gekozen en
twee jaar gewerkt bij Albert Heijn omdat ik het helemaal niet meer wist. Tot ik me ineens herinnerde dat ik altijd juf wilde worden. Ben op mijn 22e alsnog aan de Pabo begonnen en zit helemaal op mijn plek

Heb alleen dus wel waarschijnlijk twee jaar vertraging vanwege een zelfdisciplineprobleem.
pi_76948144
Dat is vaak ook zo'n heikelpunt. Curriculumveranderingen.............zucht...
pi_76975272
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik word overigens privé wel omringd door wat mensen die ook mijn leeftijd hebben en ergens in het tweede jaar van hun derde niet geslaagde studie zijn blijven hangen, of die ooit een bachelor hebben afgerond en nu in de Wwik zitten. Zij zijn vast niet gelukkiger dan ik.

Dat valt toch wel mee dacht ik?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_76979013
Ja ik ken het verhaal. Ik ben nu 24 jaar, 6de jaars HBO studente en dit jaar zou ik als het goed zou gaan kunnen afstuderen. Dit gaat het helaas denk ik weer niet worden. Ik doe wel mijn best, maar bij sommige projecten wil het gewoon echt niet lukken, waardoor het van kwaad naar erger wordt.

Zo moet ik o.a. nog studenten interviewen en het lukt echt niet om andere studenten te vinden. Verder zijn de studenten in mijn eigen studie ook niet echt de meest geschiktste kandidaten ervoor. En dit project moet ik afronden voordat ik door kan gaan met de rest. Ik zit nu te denken om naar mijn zusje's studentenhuis te gaan, hopelijk gaat dat wel werken. Verder bij de andere twee projecten besteed ik er al veel meer tijd aan dan wat er tegenover staat aan studiepunten.
Ondertussen zeuren mijn ouders dat ik het af moet maken enzo, en ik baal ervan dat ik samen met mijn partner nog niks kan opbouwen.

Maja, ik schaam mij gewoon enorm, omdat ik weet dat ik het heb verkloot en dat ik het ook wel beter kan.
pi_76979874
Wat doe je voor opleiding als ik vragen mag?
pi_76983108
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:39 schreef Woussie1987 het volgende:
Wat doe je voor opleiding als ik vragen mag?
Dit en wat voor project is dat? Kan me niet echt voorstellen dat je moeite heb om studenten te vinden. Zie ze in elke studenten stad echt overal. In scholen zijn er ook irritant veel.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:53:58 #104
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76983910
probeer het vooral ook niet te serieus te nemen. En schamen is verspilde energie.
pi_76984281
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:39 schreef Woussie1987 het volgende:
Wat doe je voor opleiding als ik vragen mag?
Ik doe een media opleiding. En ik ben nu bezig om een verslag te schrijven over hoe je persona's en user requirements moet opstellen. Wanneer je een nieuw product gaat ontwerpen(zoals een website, telefoon applicaties, pin automaten en noem maar op) dan wil je ervoor zorgen dat mensen op een prettige manier het product kunnen gebruiken. Door het ontwikkelen van Persona's zorg je ervoor dat jij en je ontwerp team weten voor wie ze het product het gaan maken. Persona's zijn een soort modellen gebaseerd op echte gebruikers, waarin staat wat hun eisen en wensen zijn, wat hun doelen zijn, enzovoorts. En voor het project heb ik als product gekozen (als uitgangspunt) dat ik wil kijken hoe de ideale e-reader eruit moet zien voor studenten. En aangezien ik een media opleiding doe, betekend dat veel medestudenten weinig tot geen boeken lezen, oftewel het lijkt mij beter om dan wat andere studenten te zoeken.
Verder weet ik ook niet hoe ik dit zelf het beste moet aanpakken om alsnog wat andere studenten te vinden.
pi_76984865
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:01 schreef Chloe55 het volgende:

[..]

Ik doe een media opleiding. En ik ben nu bezig om een verslag te schrijven over hoe je persona's en user requirements moet opstellen. Wanneer je een nieuw product gaat ontwerpen(zoals een website, telefoon applicaties, pin automaten en noem maar op) dan wil je ervoor zorgen dat mensen op een prettige manier het product kunnen gebruiken. Door het ontwikkelen van Persona's zorg je ervoor dat jij en je ontwerp team weten voor wie ze het product het gaan maken. Persona's zijn een soort modellen gebaseerd op echte gebruikers, waarin staat wat hun eisen en wensen zijn, wat hun doelen zijn, enzovoorts. En voor het project heb ik als product gekozen (als uitgangspunt) dat ik wil kijken hoe de ideale e-reader eruit moet zien voor studenten. En aangezien ik een media opleiding doe, betekend dat veel medestudenten weinig tot geen boeken lezen, oftewel het lijkt mij beter om dan wat andere studenten te zoeken.
Verder weet ik ook niet hoe ik dit zelf het beste moet aanpakken om alsnog wat andere studenten te vinden.
Heb ik ook moeten doen. Alhoewel ik bruut hard liep te slacken en maar 2 interviews gedaan heb en de rest uit me duim heb gezogen. Dat is een optie. Anders gewoon mensen aanspreken in een kantine. Hier lopen mensen altijd te niksen en een beetje slap te lullen.

Hoeveel mensen moet je interviewen? Dit kost toch niet meer dan een paar dagen max?
pi_76985846
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:13 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Heb ik ook moeten doen. Alhoewel ik bruut hard liep te slacken en maar 2 interviews gedaan heb en de rest uit me duim heb gezogen. Dat is een optie. Anders gewoon mensen aanspreken in een kantine. Hier lopen mensen altijd te niksen en een beetje slap te lullen.

Hoeveel mensen moet je interviewen? Dit kost toch niet meer dan een paar dagen max?
Maja, volgens mijn literatuur moeten het er dus minimaal 8 a 16 zijn per persona, en als je dan alles uitwerkt kun je erachter komen dat je er nog meer moet interviewen. Maar persoonlijk lijkt mij 3 ruim voldoende(Ik heb er al 1 gehad). Afgelopen week heb ik idd nog geprobeerd om wat mensen in de kantine te snaaien, maar tevergeefs. Ik ga het volgende week nog een keer proberen(hoef deze week niet meer naar school (wat 1.5h reizen is) en anders wordt het idd maar wat dingen verzinnen.
Heb je misschien nog tips of iets dergelijks over hoe je het beste studenten kunt benaderen in de kantine voor een 30 - 45min durend interview?
pi_76986482
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:30 schreef Chloe55 het volgende:

[..]

Heb je misschien nog tips of iets dergelijks over hoe je het beste studenten kunt benaderen in de kantine voor een 30 - 45min durend interview?
Dat is wel erg lang. Ik deed die van mij in 20min. Gewoon op mensen afgaan die zitten te niksen en daar wel voor open lijken te staan. Meer kan je niet doen denk ik.
pi_76988500
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:54 schreef Woussie1987 het volgende:
Dat is vaak ook zo'n heikelpunt. Curriculumveranderingen.............zucht...
Het lijkt wel alsof ik dat altijd had. Haal ik 1 vak niet gelijk gezeik omdat het volgend jaar niet gegeven wordt maar over 3 vakken verdeeld is.
pi_76992559
Ik heb het idee dat sommige studenten hun studie zien als een vrijblijvende activiteit en niet als professie.
Daar komt dat uitstelgedrag uit voort, waardoor mensen veels te lang over hun studie doen. Als je later een betaalde baan hebt dan kan je ook niet je werk afmaken wanneer je daar zin in hebt. Datzelfde geldt voor studeren.

Een studie hoor je naar mijn mening volledig achter te staan en het hoort je te interesseren. Daardoor pak je je boek uit jezelf en niet omdat het moet voor een tentamen.

Een keer een verkeerde studie kiezen, of een jaartje verkloten door veel te zuipen/feesten is heel menselijk en zeker niet verkeerd. Maar als het op die manier continu doorgaat dan verdien je die enorme studieschuld imo.

En als tip voor de meelezende scholieren: Motivatie is 90% van je studieprestaties. Zorg dus dat je je studie met zorg uitkiest en probeer gemotiveerde vrienden te zoeken binnen de studie. Het is bij mij maar al te vaak voorgekomen dat we tijdens bierdrinksessies / in de kroeg / schoolplein / kantine elkaar dingen uitleggen, en daardoor stof veel toegankelijker is dan uit een boek.
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_76993620
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:32 schreef kippiej het volgende:
Ik heb het idee dat sommige studenten hun studie zien als een vrijblijvende activiteit en niet als professie.
Daar komt dat uitstelgedrag uit voort, waardoor mensen veels te lang over hun studie doen. Als je later een betaalde baan hebt dan kan je ook niet je werk afmaken wanneer je daar zin in hebt. Datzelfde geldt voor studeren.

Een studie hoor je naar mijn mening volledig achter te staan en het hoort je te interesseren. Daardoor pak je je boek uit jezelf en niet omdat het moet voor een tentamen.

Een keer een verkeerde studie kiezen, of een jaartje verkloten door veel te zuipen/feesten is heel menselijk en zeker niet verkeerd. Maar als het op die manier continu doorgaat dan verdien je die enorme studieschuld imo.

En als tip voor de meelezende scholieren: Motivatie is 90% van je studieprestaties. Zorg dus dat je je studie met zorg uitkiest en probeer gemotiveerde vrienden te zoeken binnen de studie. Het is bij mij maar al te vaak voorgekomen dat we tijdens bierdrinksessies / in de kroeg / schoolplein / kantine elkaar dingen uitleggen, en daardoor stof veel toegankelijker is dan uit een boek.
pffft..... is dat nou niet een beetje overdreven
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:14:45 #112
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76994462
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:55 schreef molleymijsje het volgende:

[..]

pffft..... is dat nou niet een beetje overdreven
Op die manier heb ik het ook nooit meegemaakt... wel weet ik dat ik pas punten ging halen toen ik met een paar mensen afsprak dat we gewoon wél altijd naar college zouden gaan, en dan ook op de tweede rij gingen zitten, zodat je niet afgeleid zou worden door kranten, universiteitsblaadjes, de propria cures of de boven haar broek uitkomende string van het meisje schuin voor je dat altijd zo lief naar je lacht wanneer ze voor je in de rij staat bij de koffieautomaat.

Maar in de kroeg heb ik het gelukkig weten te vermijden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:26:18 #113
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76994852
^^net alsof je doordat soort kleinigheiden je studie verneukt.

Het gross van de studenten weet gewoon niet wat hij/zij wilt, maar uiteindelijk komt er een punt dat je dingen gewoon af moet maken.
pi_76995084
tvp
pi_76995728
Ik vind de TS van het eerste topic toch wel een beetje zielig hoor. Moet je eens voorstellen wat ik over me heen krijg als man als ik hier eens durf te beweren dat ik op m'n 25ste nog thuis woon. Reken maar dat daar geen positieve kwalificaties bij komen kijken. Dat ze wat langer over haar studie doet vindt daarentegen niemand erg, aangezien iedereen het werkende leven zo lang mogelijk wil uitstellen en zo'n studentenleven best heerlijk is.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:59:52 #116
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_76995896
Hoi
Ik ben bijna 24 en begin na de zomer met een nieuwe vier jarige studie aan het HBO.
Soms krab ik me zelf ook achter de oren, maar dan denk ik, wie ben jij om te oordelen dat ik doe wat ik wil? Dus schijt aan. Ik heb mn kamertje en binnenkort een baantje. Lekker van het leven genieten.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_76995983
Als je trouwens deze topics doorleest snap je wel waarom Plasterk zoiets wil als een 'harde knip' en Bos richting een ander model van studiefinanciering wil.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2010 01:03:34 ]
pi_76996081
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de mensen die wat vertraging hebben opgelopen, vaak gezelliger vind dan iedereen die echt zo snel mogelijk wil afstuderen...
Omdat je zelf bij die groep hoort zeker?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 01:06:48 #119
73209 dnzl
Minimalist.
pi_76996088
De studie lijkt me niet de reden dat TS faalt. Het lijkt me eerder haar mijmerende en passieve levenshouding en 'zo ben ik nou eenmaal' mentaliteit.
pi_76996092
Ik ken het gevoel ook wel hoor! Ben nu 25 jaar en wordt dit jaar 26 en nog steeds weet ik niet wat ik wil. Echter ben ik altijd tegen mijn zin in doorgegaan met mijn studies om mijn doorzettingsvermogen te testen en een uitgebreide keuze te hebben in de banen wereld nadien. Dat verloopt goed alleen ik ben wel helemaal klaar met studeren. Ik heb eerder Technische Bedrijfskunde gedaan op het HBO (ing titel opgepikt) en daarna/nu dus ben ik Bedrijfskunde gaan doen aan de universiteit. Ik vind het allemaal klote, maar ik weet wel dat ik wat waardevols in handen heb na deze zware periode (aangezien ik het met desinteresse deed en doe).
pi_76996154
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:25 schreef deenigeechteTS het volgende:
Ik ben na 6 jaar studeren en nog steeds geen P gestopt met mijn studie. Ik heb nu een schuld van 50k (inclusief prestatieschuld). Ik moet nu een nieuwe studie vinden anders moet ik alles terugbetalen. Ik denk dat als mij dat niet lukt ik naar het buitenland ga vluchten want ik heb echt geen zin met een VWO-diploma als vuilnisman te werken en dan 50k schuld (later waarschijnlijk 70k schuld) af te betalen. Gelukkig dat ik niet de enige ben die er slecht voor staat!
En aan de hand van mijn boven beschreven verhaal vind ik jou maar echt een slappe lul! Had gewoon iets op een lager niveau gedaan, dan had je tenminste iets waar je mee verder kon. Ik ben ooit begonnen op de mavo en studeer dit jaar af aan de universiteit, het gaat allemaal om doorzetten en jezelf op niveau inschatten. Ik ben lager begonnen maar heb van daaruit kunnen opbouwen, wat jij doet is afbraak en zelfs nog minder dan dat.
pi_76997157
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:44 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Ik weiger MBO of HBO te doen. Dat ga je toch niet doen met een VWO diploma. Ik ben daar te goed voor. Ik moet nu alleen nog even een makkelijke Universiteitsstudie doen zodat mijn prestatieschuld (met rente!) wordt kwijgescholden.
Er zijn genoeg VWO'ers die voor een hbo opleiding kiezen. Niets mis mee. Iets meer praktijkgericht en iets minder theoretisch. Beetje jammer dat je je daar te goed voor voelt trouwens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')