abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_76883499
ik kreeg vandaag een brief of ik 2500 euro wil terugbetalen. 50 euro per maand.
volgens jaar ga ik een studie doen, als ik dan binnen 10 jaar (over 6 jaar) een diploma heb, hoe zit het dan met geld dat ik inmiddels heb terugbetaald want die schuld die schuld wordt dan kwijtgescholden.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:41:34 #2
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_76883514
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:40 schreef fespo het volgende:
ik kreeg vandaag een brief of ik 2500 euro wil terugbetalen. 50 euro per maand.
volgens jaar ga ik een studie doen, als ik dan binnen 10 jaar (over 6 jaar) een diploma heb, hoe zit het dan met geld dat ik inmiddels heb terugbetaald want die schuld die schuld wordt dan kwijtgescholden.
www.ib-groep.nl
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_76883525
Je krijgt toch 4 jaar maar vergoed? Dus als jij een nieuwe studie gaat beginnen die waarschijnlijk 4 jaar duurt, dan moet je dit sowieso terugbetalen.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:42:32 #4
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_76883528
En met de zoekterm: "terug betalen" kreeg ik de volgende hit:
http://www.ib-groep.nl/pa(...)n_tijdens_studie.asp
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_76883548
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:41 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

www.ib-groep.nl
Opnieuw studeren

Als u opnieuw gaat studeren of nog steeds studeert, wordt de terugbetalingsperiode tijdelijk opgeschort. Voorwaarde voor het opschorten is dat u een erkende opleiding volgt in het voortgezet, beroeps- of hoger onderwijs en dat u niet staat ingeschreven als extraneus. U kunt met het formulier Wijzigingen debiteur doorgeven dat u (weer) studerend bent.

U begint weer met terugbetalen vanaf de maand nadat u de nieuwe opleiding hebt beėindigd.

Vanaf 1 januari 2010 veranderen de voorwaarden om in aanmerking te komen voor opschorting van de terugbetalingsperiode. Uw terugbetalingsperiode wordt opgeschort als u een opleiding volgt die recht geeft op studiefinanciering. De opschorting wordt alleen toegekend als uw diplomatermijn nog niet verlopen is.


tijdelijk gestopt dus.
dus als ik over 8 maanden ga studeren en een diploma krijg betaal ik voor niks 8*50 euro toch?
want die bedrag hoef je helemaal niet te betalen als een diploma hebt.
pi_76883639
Misschien moet je de IB-groep maandag even bellen?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:52:33 #7
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_76883731
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:43 schreef fespo het volgende:
U begint weer met terugbetalen vanaf de maand nadat u de nieuwe opleiding hebt beėindigd.

tijdelijk gestopt dus.
dus als ik over 8 maanden ga studeren en een diploma krijg betaal ik voor niks 8*50 euro toch?
want die bedrag hoef je helemaal niet te betalen als een diploma hebt.
Zo te zien wordt het terugbetalen alleen maar opgeschort tot je de nieuwe opleiding hebt afgesloten en dat je dan verder mag betalen. Ik haal hier niet uit dat je oude lening wordt kwijtgescholden.
Maar vraag idd maar eens bij de IBG.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_76883780
Gaat het nou om een echte lening of stufi? Een lening moet je namelijk altijd terugbetalen. En als je een nieuwe opleiding gaat beginnen die 2500 waarschijnlijk ook. Want je hebt dan blijkbaar al gebruik gemaakt van die 4 jaar stufi.
pi_76883967
ik heb 2 jaar een mbo opleiding gedaan en niet afgemaakt.
ik heb van mijn 18e tot 20ste +- 60 euro stufi per maar ontvangen + een periode een OV-kaart.
nu ben ik 22 jaar.
pi_76884032
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:04 schreef fespo het volgende:
ik heb 2 jaar een mbo opleiding gedaan en niet afgemaakt.
ik heb van mijn 18e tot 20ste +- 60 euro stufi per maar ontvangen + een periode een OV-kaart.
nu ben ik 22 jaar.
Je moet gewoon die 2500 betalen want het is niet dezelfde studie (of wel?) die je nu gaat doen.
Echter zal de terugbetaalperiode opgeschort worden tot na je 2e studie.

Toevallig moet ik deze maand ook beginnen met betalen..
pi_76884235
nee zover ik weer gaat het gewoon over een diploma binnen 10 jaar.
pi_76886041
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:17 schreef fespo het volgende:
nee zover ik weer gaat het gewoon over een diploma binnen 10 jaar.
Lijkt mij ook. Zou lullig zijn voor al die mensen die na hun 1e jaar een andere studie gaan doen, of hun 2e jaar toch word ingeloot voor geneeskunde (zoals ik). Alhoewel, anders krijg ik 6 jaar, nu krijg ik 5 jaar + 1 jaar van mijn vorige studie. Lijkt me sterk als ik terug moet betalen dan
pi_76886094
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:04 schreef fespo het volgende:
ik heb 2 jaar een mbo opleiding gedaan en niet afgemaakt.
ik heb van mijn 18e tot 20ste +- 60 euro stufi per maar ontvangen + een periode een OV-kaart.
nu ben ik 22 jaar.
Als je binnen 10 jaar je hbo opleiding haalt, hoeft je niet iets te betalen voor de standaard lening van de ib-groep. Wat je inmiddels al terugbetaald hebt heb ik eigenlijk geen flauw idee van, dus tvp!
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
pi_76886119
Voor MBO zal ongeveer hetzelfde gelden.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
pi_76886277
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:48 schreef elby1988 het volgende:
Misschien moet je de IB-groep maandag even bellen?
Heb je dat wel eens geprobeerd? Ooit ook een gedaan en 2 dagen later ben ik opgebeld door een extern bedrijf of ik een paar cijfers wou geven voor hun klantvriendelijkheid. Mijn gemiddelde was een 2...

Ik zou gewoon een kantoortje van de ib-groep opzoeken en daar ff langs gaan.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_76967065
zo ik heb even gebeld.
het is zo dat je 2 jaar na het stoppen van een opleiding moet terugbetalen.
als ik weer een opleiding zou beginnen wordt deze terug betaling stop gezet.
mocht ik binnen de 10 jaar een diploma ontvangen dat krijg ik het terugbetaalde geld terug gestort
pi_76968420
Hoe werkt dat eigenlijk met LOI? Avondstudie zeg maar..

Het is een HBO opleiding en geaccrediteerd.

Nu staat er:

Erkenning door de minister van OCW
LOI Hogeschool is door de minister van OCW aangewezen en erkend op grond van de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (WHW) en voldoen aan dezelfde eisen als iedere andere hogeschool.

Maar je krijgt dus geen stufi in dit geval. Dat is me bekend.

Maar hoe zit het verder met het stopzetten van je lening / een opleiding afronden binnen 10 jaar?

Of word er ondanks dat het erkend is en dergelijke gedaan alsof het geen opleiding is?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')