Ik dacht dat sowieso iedereen die 165-42 deed in Boven-Leeuwen overstaptequote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:00 schreef Kyoshi het volgende:
[..]
Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen.
Te weinig lezers? Sinds vorige week werken de lezers in alle Setra's (6 bussen denk ik?) en die Integro. Heel fijn trouwens, ze roepen nu dus ook automatisch de haltes om. Ligt ongeveer iedereen lekker de slapen: PING *onverstaanbaar*.....iedereen wakker
In december vertelde een chauffeur dat ze nog niet wisten of ze het contract nog kregen; aangezien ze er nog rijden is dat wel goed gekomen, voor dit jaar in ieder geval.
De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:47 schreef classpc het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heeft de provincie de eerste modellen daar ooit van aangekocht toen het nog FRAM heette. Dat waren toen de eerste Interliners.
Dat hebben de nieuwe MB's van Qbuzz ook.quote:Het enige voordeel aan de Regioliners is de AdBlue, waardoor ze een schonere uitstoot zouden moeten hebben. Maarja, daardoor ruiken ze ook niet zo lekker als de oudere MB's of Den Oudstens.
Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.
Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb ik me vergist. Ik meende dat ze iets eerder gekomen waren.
Welke waren dat dan? Ik ken wel de Berhokf-Daf interliners.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weets
Ik zat namelijk te veel te denken aan de Berkhof Interliners met Mercedes-motor die ook in Groningen hebben gereden. Deze waren een heel stuk ouder en waren op het moment dat de Integro's in dienst kwamen zo ongeveer al afgeschreven.
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Welke waren dat dan? Ik ken wel de Berhokf-Daf interliners.
[ afbeelding ]
En de DVM had destijds nog een ander model rondrijden: wel een Berkhof trouwens.
Alliance met Mercedes-motor? Ik ken ze niet eerlijk gezegd. Wel gewoon Alliances met Daf-motor (was dat niet de 46-serie?)quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Ik weet wel dat er ook 15 meter Alliances waren maar met een mercedes motor?quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het waren echt bussen van 15 meter lengte
Inderdaad, eerste Integro's waren Arriva Aggloliners en die waren gewone arriva kleuren. Ze zijn later donkerblauw gespoten in Qliner kleurenquote:Op woensdag 24 februari 2010 11:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De eerste Integro's kwamen in 2000 in dienst, toen was het allang geen Gado meer.
quote:Een buschauffeur is dinsdagmiddag in Enschede zo geïrriteerd geraakt dat hij niet meer wilde stoppen bij bushaltes. De man werd boos nadat er iemand op de stopknop had gedrukt en iedereen bleef zitten toen hij stopte.
In eerste instantie zette hij daarom de motor af en weigerde verder te rijden. Toen er nog steeds niemand uitstapte besloot hij zonder verdere stops door te rijden naar het eindpunt van de lijn. De chauffeur haalde zich daarmee de woede van zijn passagiers op de hals maar hield vast aan zijn plan. Aangekomen bij het eindpunt kon iedereen de bus alsnog verlaten. Connexxion betreurt het voorval. Volgens voorlichter Opmeer had de chauffeur gewoon moeten stoppen bij de haltes. Over de chauffeur zijn echter geen andere klachten bekend en dus is voor het busbedrijf na een goed gesprek de kous af.
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=107842
quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.
* kijikt even in het boek "De Streekbus"
Ja, januari 200 nam Arriva 12 stuks in gebruik. (5810-5821)
Die waren in het begin ook nog in Arriva kleuren.
En nee, ik kon geen groter plaatje vinden.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest.
Is mij niks van bekend.quote:Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima.
Huh?quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Maar het liefst geen Qbuzz.
Geen klantenservice, stomme chauffeurs etc. Ik had het over de lijnen zelf. Het enige lijninhoudelijkverschil tussen CXX en Qbuzz is dat de 181 weer terug is gekomen en dat de 183 geen Barendrechtse oost-west lijn meer is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |