abonnement Unibet Coolblue
pi_78336129
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:00 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen.

Te weinig lezers? Sinds vorige week werken de lezers in alle Setra's (6 bussen denk ik?) en die Integro. Heel fijn trouwens, ze roepen nu dus ook automatisch de haltes om. Ligt ongeveer iedereen lekker de slapen: PING *onverstaanbaar*.....iedereen wakker

In december vertelde een chauffeur dat ze nog niet wisten of ze het contract nog kregen; aangezien ze er nog rijden is dat wel goed gekomen, voor dit jaar in ieder geval.
Ik dacht dat sowieso iedereen die 165-42 deed in Boven-Leeuwen overstapte

Dat omroepsysteem van Arriva (Albatros), die stem Net ma Flodder. Weer eens wat anders dan infoxx of de limburgse van Veolia
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 24 februari 2010 @ 04:49:51 #277
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78380804
Connexxion behoudt de regio Zaanstreek voor nog 8 jaren.

In tegenstelling tot vorige berichten wordt het wagenpark waarschijnlijk wel vernieuwd: er zijn bussen geëist die voor 20% op biodiesel rijden.
pi_78385466
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:47 schreef classpc het volgende:

[..]


Als ik me niet vergis heeft de provincie de eerste modellen daar ooit van aangekocht toen het nog FRAM heette. Dat waren toen de eerste Interliners.
De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.
quote:
Het enige voordeel aan de Regioliners is de AdBlue, waardoor ze een schonere uitstoot zouden moeten hebben. Maarja, daardoor ruiken ze ook niet zo lekker als de oudere MB's of Den Oudstens.
Dat hebben de nieuwe MB's van Qbuzz ook.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 11:25:51 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78385594
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:22 schreef RealZeus het volgende:

[..]

De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.
Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78386234
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.


De eerste Integro's kwamen in 2000 in dienst, toen was het allang geen Gado meer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 11:43:52 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78386333
Dan heb ik me vergist. Ik meende dat ze iets eerder gekomen waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78386700
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb ik me vergist. Ik meende dat ze iets eerder gekomen waren.
Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.

* kijikt even in het boek "De Streekbus"

Ja, januari 200 nam Arriva 12 stuks in gebruik. (5810-5821)

Die waren in het begin ook nog in Arriva kleuren.

En nee, ik kon geen groter plaatje vinden.

  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 11:56:10 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78386873
Ik weets

Ik zat namelijk te veel te denken aan de Berkhof Interliners met Mercedes-motor die ook in Groningen hebben gereden. Deze waren een heel stuk ouder en waren op het moment dat de Integro's in dienst kwamen zo ongeveer al afgeschreven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78387253
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weets

Ik zat namelijk te veel te denken aan de Berkhof Interliners met Mercedes-motor die ook in Groningen hebben gereden. Deze waren een heel stuk ouder en waren op het moment dat de Integro's in dienst kwamen zo ongeveer al afgeschreven.
Welke waren dat dan? Ik ken wel de Berhokf-Daf interliners.



En de DVM had destijds nog een ander model rondrijden: wel een Berkhof trouwens.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 12:22:02 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78387852
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Welke waren dat dan? Ik ken wel de Berhokf-Daf interliners.

[ afbeelding ]

En de DVM had destijds nog een ander model rondrijden: wel een Berkhof trouwens.
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78388025
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Alliance met Mercedes-motor? Ik ken ze niet eerlijk gezegd. Wel gewoon Alliances met Daf-motor (was dat niet de 46-serie?)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 12:33:07 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78388238
Nee, het waren echt bussen van 15 meter lengte
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78388484
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het waren echt bussen van 15 meter lengte
Ik weet wel dat er ook 15 meter Alliances waren maar met een mercedes motor?

Ik ken dus alleen deze interliners:





En de Berkhofs.
pi_78395631
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:41 schreef RealZeus het volgende:

[..]



De eerste Integro's kwamen in 2000 in dienst, toen was het allang geen Gado meer.
Inderdaad, eerste Integro's waren Arriva Aggloliners en die waren gewone arriva kleuren. Ze zijn later donkerblauw gespoten in Qliner kleuren
pi_78399438
Bij deze een pluim voor de Connexxion klantenservice

Hele nette, persoonlijke brief thuisgekregen met uitleg, ondernomen acties en excuses. Plus een geschenkdagkaart.

Alleen; het is een klacht over gedrag van een chauffeur, maar inmiddels al zolang geleden dat ik niet meer weet wat mijn klacht was
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Sport woensdag 24 februari 2010 @ 17:24:03 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78400197
Was het deze chauffeur?
quote:
Een buschauffeur is dinsdagmiddag in Enschede zo geïrriteerd geraakt dat hij niet meer wilde stoppen bij bushaltes. De man werd boos nadat er iemand op de stopknop had gedrukt en iedereen bleef zitten toen hij stopte.

In eerste instantie zette hij daarom de motor af en weigerde verder te rijden. Toen er nog steeds niemand uitstapte besloot hij zonder verdere stops door te rijden naar het eindpunt van de lijn. De chauffeur haalde zich daarmee de woede van zijn passagiers op de hals maar hield vast aan zijn plan. Aangekomen bij het eindpunt kon iedereen de bus alsnog verlaten. Connexxion betreurt het voorval. Volgens voorlichter Opmeer had de chauffeur gewoon moeten stoppen bij de haltes. Over de chauffeur zijn echter geen andere klachten bekend en dus is voor het busbedrijf na een goed gesprek de kous af.

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=107842
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78400254
Nee gelukkig niet. Regio Nijmegen. Nu ben ik toch wel erg benieuwd, misschien bel ik morgen de klantenservice wel even om erachter te komen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_78401013
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:52 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.

* kijikt even in het boek "De Streekbus"

Ja, januari 200 nam Arriva 12 stuks in gebruik. (5810-5821)

Die waren in het begin ook nog in Arriva kleuren.

En nee, ik kon geen groter plaatje vinden.

[ afbeelding ]


Bron: BUSFOTO
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_78402118
Die bedoelde ik ja. Mooie bussen, mooie kleurstelling. Mooier dan de qliner kleur. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Deze vond ik trouwens ook wel mooi:


(behalve dat stomme qliner bordje erop dan)
pi_78402165
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:46 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron: BUSFOTO
Dat bedoel ik.
pi_78408695
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest.
quote:
Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Is mij niks van bekend.
De eerste wagens voor 350 waren omgebouwde (streek) Alliance B89's (op MB230 chassis, herkenbaar aan de extra sleufjes in het front). De Fram wou de Mercedes O408 maar dat mocht niet van VSN. Die Alliances zijn later vervangen door 15 meter Berkhof Radial's. De NZH reed eerst met (handgeschakelde) BOVA's (ex Schiphol Shuttles) en die werden later vervangen door 15 m. Alliance B89's. Op 355(?) reden later nog heel kort een paar Alliance B89's (Interliner versie).

[ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 26-02-2010 02:37:27 (MB230 ipv MB220) ]
Beef R. Wijker
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:08:43 #297
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78409223
Inderdaad lijn 355, maar dan ging het om 12m-B89 Interliners op een Volvo B10M-chassis.
pi_78409999
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima. De lijnen 181 t/m 184 die ik regelmatig gebruik zijn best goed te vertoeven alhoewel ik de Connexxion die voor Qbuzz hier reed mis. Nu maar hopen dat de RET de eerst volgende concessie overneemt want de RET vind ik veel betrouwbaarder overkomen dan de Qbuzz. Of anders de Connexxion. Maar het liefst geen Qbuzz.
Feyenoord Rotterdam
pi_78410298
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima.
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Maar het liefst geen Qbuzz.
Huh?
pi_78410479
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]


[..]

Huh?
Geen klantenservice, stomme chauffeurs etc. Ik had het over de lijnen zelf. Het enige lijninhoudelijkverschil tussen CXX en Qbuzz is dat de 181 weer terug is gekomen en dat de 183 geen Barendrechtse oost-west lijn meer is.
Bij mij in de buurt heb ik een RET-punt waar ik lekker kan klagen, rustig vragen etc. Maar in de bus heb ik wel meer te klagen dan de tram die hier rijdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 24-02-2010 21:35:13 ]
Feyenoord Rotterdam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')