Tsja, tegen te veel passagiers helpt niets behalve meer bussen in te zetten ...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:51 schreef busfoto.nl het volgende:
Leden,
een tijdje geleden heb ik in een Turkse thread van Skyscraperscity een vraag gesteld over de status van de Phileas bussen in Istanbul. Mij was bekend dat er een behoorlijk aantal bussen naar toe waren gegaan, maar op internet kom je nauwelijks foto's tegen van deze wagens op de lijndienst. Ik kreeg het volgende schokkende antwoord:
"In April it was said that 50 Phileas busses are in town, but they are in the garages, as they have proven themselves inadequate for service in Istanbul. They are projected for capacity of 200, but operate often with 300 passengers, as the highway express lane they operate on is the only rapid mass transit connection spanning most of the length of the town, and busses are mostly full. When being so crowded, they do not manage to climb up the slopes of this hilly city, eventhough they operate exclusively on a highway. Occasionally one sees the odd Phileas bus in operation, but it seems the technical problems are still not solved and the Istanbul municipality government has invested the public money into buses gathering dust in garages. "
Is dat de binnenzijde van die blauwe overijselse amba ?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:25 schreef BeefRWijker het volgende:
Bussentopic #30, waar alle bussen zonder strijkplank worden omgeruild.
(en waar alleen nog intelligente vragen/opmerkingen worden gesteld/gemaakt)
[ afbeelding ]
Die foto's verdienen een langere leef-tijd in deze reeks, al zeg ik het zelfquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:43 schreef NoBody122 het volgende:
En dan de busfoto's uit Nieuw-Zeeland (en een paar uit Seoul, Zuid-Korea), die ik, wegens de hoge resoluties, als link post:
Binnenkant Link-stadsbus Auckland
Buitenkant niet zelf op de foto gezet, maar het is er zoëen:
[ afbeelding ]
Bij toeval gespot tijdens een bezoek aan de Sky Tower, tevens in Auckland:
Busstalling Auckland
Metrolink lijnbus, Auckland
Kelly Tarlton's touring-bus, Auckland (let ook op de kentekenplaat )
Deze bus zat ik in tijdens een dagtour vanuit Paihia naar het noordelijkste punt van Nieuw-Zeeland (Cape Reinga), via 90 Mile Beach:
Binnenkant Dune Rider, Paihia
Buitenkant Dune Rider, 90 Mile Beach
Buitenkant Dune Rider, ergens aan highway 1 tijdens tussenstop
Bij Cape Reinga zelf kwamen ook deze bussen langs:
Sand Safaris touringbus, Cape Reinga
Dolphin Cruise touringbus, Cape Reinga
Een intercity-bus, waar ik het eerder over had, die we 's nachts in een steegje aantroffen:
Voorkant InterCity, Taupo
Achterkant InterCity, Taupo
Voorkant InterCity (iets dichterbij), Taupo
Tijdens een tour naar Milford Sound, zaten we in deze bus:
Binnenkant Milford Sound Select touringbus, Queenstown
Voorkant Milford Sound Select touringbus, tijdens tussenstop
Achterkant Milford Sound Select touringbus, zelfde tussenstop
Tijdens laatstgenoemde tussenstop kwam er ook een paar touringbussen van Real Journeys (van hetzelfde type bus) langs, die bezig waren met dezelfde dagtrip:
Achterkant Real Journeys touringbus
Voorkant Real Journeys touringbus
Voorkanten beide Real Journeys touringbussen
Een bus van KiwiExperience, de Milford Explorer, was ook bezig aan dezelfde trip, maar tijdens de vorige tussenstop kreeg ik de kans niet die goed op de foto te zetten. Bij een tussenstop later, voor de homer tunnel, kreeg ik die kans echter alsnog:
Achterkant Milford Explorer
Voorkant Milford Explorer
En dan nog een aantal (lijn)bussen, dat ik eergisteravond, tijdens een lange tussenstop in Seoul (Zuid-Korea), op het vliegveld heb gekiekt:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Helaas geen trucks voor Alexxx op de foto kunnen zetten, die kwam ik namelijk niet op fotogeschikte momenten tegen, waar ik de camera bij me had
Nee, dat is een oud barrel van TCR (zonder strijkplank dus).quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:53 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Is dat de binnenzijde van die blauwe overijselse amba ?
Ze gaan in dit topic anders net zo lang mee als in het vorige, hoor. Na 20 posts staan ze toch weer op de vorige pagina. En waarom laat je ze niet gewoon zien, op deze manier is het een ongelooflijk gepruts.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die foto's verdienen een langere leef-tijd in deze reeks, al zeg ik het zelf
Samengevat in het Nederlands: buschauffeur gisteren zomaar aangevallen door 4 mongolen, op het busstation in Leeuwarden. Mongolen zijn weggerend richting binnenstad en niet meer gevondenquote:15-01-2010 | 20:39
Op it stasjon fan Ljouwert is in bussjauffeur fan Connexxion mishannele. Hy krige klappen fan fjouwer jongens. Dy foelen de sjauffeur samar oan.
De dieders binne útnaaid yn de rjochting fan de Ljouwerter binnenstêd. De plysje hat in burgernetaksje op tou set. Der kamen in soad tips binnen mar de dieders binne net oantroffen. It is noch net dúdlik oft de jongens ek jild stellen ha.
Bron: Omrop Fryslan
Klopt, maar een gesloten topic wordt amper meer gelezen. De leesgrens is de OP zo'n beetjequote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze gaan in dit topic anders net zo lang mee als in het vorige, hoor. Na 20 posts staan ze toch weer op de vorige pagina. En waarom laat je ze niet gewoon zien, op deze manier is het een ongelooflijk gepruts.
Zo groot zijn ze nou ook weer niet. Die van Marcel, die zijn pas groot.
Ik heb mijn Fok gewoon zo ingesteld dat het hele topic gewoon op ene pagina verschijnt. De nieuwste kan ik met ene klik onderaan vinden en wil ik iets terugzien, dan scroll ik even naar boven.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 06:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Klopt, maar een gesloten topic wordt amper meer gelezen. De leesgrens is de OP zo'n beetje
Wat de pics betreft: met elke browser kan je ze tegenwoordig met een klik op de middelste muisknop openen in een nieuwe tab, je kan er dan alsnog makkelijk bij langs browsen
Wat is dit voor domme toevoeging? Ga je weer de zure betweter uithangen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:25 schreef BeefRWijker het volgende:
(en waar alleen nog intelligente vragen/opmerkingen worden gesteld/gemaakt)
Bedankt voor je prachtig gesuikerde en uiterst intelligente opmerking, EchteGod.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat is dit voor domme toevoeging? Ga je weer de zure betweter uithangen?
Nee, ik erger me meer aan jouw ik-weet-alles-beter-toontje.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:17 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bedankt voor je prachtig gesuikerde en uiterst intelligente opmerking, EchteGod.
Voelde je je aangesproken? Dan was die opmerking blijkbaar idd voor jou bedoeld, hè
Hij weet ook alles beter, net als ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, ik erger me meer aan jouw ik-weet-alles-beter-toontje.
www.sp.nl/verkeer/quote:Strippenkaart moet blijven totdat OV-chipkaart niet meer duurder is
15-01-2010 • De OV-Chipkaart maakt het openbaar vervoer fors duurder. Dat blijkt uit het SP-onderzoek 'De OV-Chipkaart, een kostbare onvoldoende'. Niet alleen de tarieven zijn sterk gestegen, maar ook falende systemen, onduidelijke procedures en een wirwar aan aanbieders zorgen voor extra kosten en problemen voor de reiziger. Van de elf eisen van de reizigersorganisaties waaraan reizen met de OV-chipkaart zou moeten voldoen wordt er geen gehaald. SP-Kamerlid Emile Roemer: “De reiziger is inmiddels compleet de weg kwijt en fors duurder uit. Daarom wil ik dat het overal mogelijk blijft om met de strippenkaart te blijven betalen totdat de OV-chipkaart zijn belofte waar maakt.”
In zes steden zijn voor bijna 2000 ritten de prijzen van OV-Chipkaart en de strippenkaart met elkaar vergeleken. Hieruit blijkt dat reizen met de OV-Chipkaart gemiddeld fors duurder is dan met de strippenkaart. In Amsterdam is de reiziger 5% duurder uit, en in de regio Arnhem zelfs 22%. In individuele gevallen bleken de reizen soms nog veel duurder te worden. Vanaf het begin van het project is echter altijd beloofd dat de OV-Chipkaart het reizen niet duurder zou maken. Roemer: “Wat mij betreft rijdt staatssecretaris Huizinga zelf alle ritjes nog een keer, maar ze kan niet meer ontkennen dat het reizen met de OV-chipkaart niet duurder wordt.
Naast de ritprijs zijn er nog veel andere problemen met de OV-chipkaart die de reiziger geld kosten. Zo is de overstaptijd met de OV-chipkaart veel korter dan bij de oude strippenkaart waardoor sneller extra 'instapgeld' moet worden betaald. Voordeelkaartjes zoals het retourtje verdwijnen, losse kaartjes worden duurder en wanneer men fout in- en uitcheckt, vaak door systemen die niet goed werken, is de procedure voor het terugvragen van het geld zo omslachtig dat de meeste reizigers het er maar bij laten zitten.
Roemer hekelt het feit dat er geen landelijke tarieven zijn, en de verschillende vervoersbedrijven allemaal verschillende systemen gebruiken. Roemer: “De kaart brengt de reiziger op dit moment geen enkel gemak, maar is hem vooral tot last. We hebben in ons onderzoek de elf eisen voor een goede OV-chipkaart langs de meetlat gelegd. Niet een eis is gehaald, terwijl de OV-chipkaart de reiziger inmiddels wel wordt opgedrongen. Als we zo doorgaan jagen we iedereen het OV uit, terwijl de kaart juist bedoeld was om het OV aantrekkelijker te maken.
Roemer doet in het rapport elf aanbevelingen om de OV-chipkaart uit het slop te trekken en de reiziger centraal te stellen. De vier belangrijkste:
1. Breng alle tarieven van de OV-Chipkaart volledig in kaart en vergelijk deze met de kosten van de strippenkaart. Indien blijkt dat de OV-Chipkaart het reizen duurder maakt dan moeten de tarieven worden verlaagd totdat onomstotelijk is aangetoond dat de reiziger er gemiddeld gezien niet op achteruit gaat.
2. Zorg voor één landelijk tarief voor de OV-Chipkaart net zoals nu bij de strippenkaart het geval is. Dit vergroot de duidelijkheid voor de reizigers.
3. Zolang er geen sprake is van een veilige chip en van aantoonbaar bewijs dat de OV-Chipkaart het reizen niet duurder maakt, wordt de OV-Chipkaart niet verplicht gesteld aan de reiziger.
4. De reiziger moet weer centraal staan. Daarom moeten de 11 eisen van de consumentenorganisaties formeel als einddoelen worden gesteld.
OViB/jandieterich/quote:RET401 EN 402 EN OVERIGE... en nu wachten op de 2 VDL Citeas die nog gaan komen ben benieuwd.
Op welk lijn?quote:Op zondag 17 januari 2010 11:06 schreef NoBody122 het volgende:
Weet niet of het in het vorige topic al was opgemerkt, maar ik had gisterochtend MAN 8849 mee op de stadsdienst en men heeft daar een Wayfarer in gezet; zondags die MAN op lijn 350, ipv Citaro G 9165?
6 (Bilgaard), 3 (Camminghaburen), 5 (FEC), weer 6, weer 3. Daarna mocht een collega hem overnemenquote:
zul je weer net zien dat arriva touring dat gaat rijdenquote:Op zondag 17 januari 2010 12:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Bij een 11-stedentocht komen ze vanzelf weer terug, die Alliances. Alleen komt die tocht er toch niet
Mja, het is een Benz, dus dan weet je wel dat het iets meer kwaliteit is dan zo'n Phileas die om de haverklap binnen staat voor onderhoud.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:13 schreef o.us het volgende:
RET is van plan om die lange bussen in te gaan zetten op de drukste buslijnen hier. Het zou heel prettig zijn als hij op de lijn 44 reed.
[ [url=http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich/RET402_[BX-HL-23]_COOLSINGEL_13-01-2010.[4].jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich/RET402_[BX-HL-23]_VASTELAND_13-01-2010.[2].jpg]afbeelding[/url] ]
Stiekem doet mij deze bus mij denken aan de Phileas.
Nee dus, Citaro G 9167 vanavond mee gehad naar Alkmaar. De 8849 stond de hele middag te niksen op de stalling, zij het wél op de Integro-rijquote:Op zondag 17 januari 2010 11:06 schreef NoBody122 het volgende:
Weet niet of het in het vorige topic al was opgemerkt, maar ik had gisterochtend MAN 8849 mee op de stadsdienst en men heeft daar een Wayfarer in gezet; zondags die MAN op lijn 350, ipv Citaro G 9165?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |