abonnement Unibet Coolblue
pi_77055375
El-Ak tot eind van dit seizoen op huurbasis naar Augsburg? Volgens de Telegraaf wel.
Website: Sneaker-forum.nl
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:32:03 #77
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_77055546
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:29 schreef BasNijmegen het volgende:
El-Ak tot eind van dit seizoen op huurbasis naar Augsburg? Volgens de Telegraaf wel.
Volgens de officiele site ook.
Zo ben je te duur voor Feyenoord, zo speel je in de tweede Bundesliga...
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:32:50 #78
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77055591
Scheelt qua niveau niet zoveel
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_77056183
Augsburg is zeker een niveau hoger dan clubs als NEC.
Zeer slimme zet van NEC!

Het was een grote gok om het transfervrij weg te doen, maar het lijkt goed uit te pakken. NEC is tot aan het einde van het seizoen EL-Ak kwijt qua kosten. Daarnaast kan El-Ak wel gewoon spelen. Als het meezit dan promoveert Augsburg en dwingt El-Ak een contract af. En anders kun je heel de zomer nog proberen om 'm te verkopen.
quote:
Youssef El Akchaoui op huurbasis naar FC Augsburg
Uitgegeven op 20 januari 2010 15:00
Vandaag heeft N.E.C. overeenstemming bereikt met de tweede Bundesligaclub FC Augsburg over de verhuur van Youssef El Akchaoui. De verdediger zal gedurende de rest van dit seizoen uitkomen voor de Duitse rood-groen-witten. Youssef El Akchaoui maakte in 2006 de overstap van ADO Den Haag naar N.E.C., speelde 106 competitiewedstrijden in het rood-groen-zwart en maakte hierin 14 goals. De verdediger heeft een nog doorlopend contract bij N.E.C. tot medio 2011, maar kent een transfervrije status.

De inkt op alle papieren was nog niet droog toen El Akchaoui vanochtend een rondje door het McDOS Goffertstadion maakte om de mensen waar hij de afgelopen 3,5 jaar mee heeft samengewerkt een hand te geven. Vervolgens begon zijn autorit naar het Zuid-Duitse Augsburg. Donderdag 21 januari zal de linksback voor het eerst bij zijn nieuwe club trainen.
officiële bericht - NEC nijmegen.nl
Website: Sneaker-forum.nl
pi_77058293
Tja wat moet je hier van zeggen. Ik snap het tot op de dag van vandaag nog niet helemaal, en het zal vast ooit wel uitkomen maar vind het nog steeds niet helemaal logisch. Ik kan Yous niets anders dan veel succes wensen.
pi_77059198
Hij verdiend hoe dan ook een gepast afscheid
pi_77060505
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:53 schreef essence het volgende:
Hij verdiend hoe dan ook een gepast afscheid
Helemaal mee eens. Ook al was het, het afgelopen jaar kommer en kwel met zijn spel, hij verdiend een waardig afscheid. 90+3, zijn enorme aandeel tijdens de wederopstanding van 2008 en in de europese successen zullen we iig nooit vergeten. Het was een enigzins arrogant mannentje, maar wel eentje die altijd voorop in de strijd ging.
Daarom dus een waardig afscheid en wens ik hem nogmaal heel veel succes bij Augusburg(ofzo)
pi_77060827
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:25 schreef larry91 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ook al was het, het afgelopen jaar kommer en kwel met zijn spel, hij verdiend een waardig afscheid. 90+3, zijn enorme aandeel tijdens de wederopstanding van 2008 en in de europese successen zullen we iig nooit vergeten. Het was een enigzins arrogant mannentje, maar wel eentje die altijd voorop in de strijd ging.
Daarom dus een waardig afscheid en wens ik hem nogmaal heel veel succes bij Augusburg(ofzo)
Ben het met je eens, maar ik vind niet dat hij in 2009 voorop in de strijd ging.
Afscheid zal ie wel niet krijgen. Op huurbasis weg, betekend met stille trom.... net als Beukie
Website: Sneaker-forum.nl
pi_77060913
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:33 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Ben het met je eens, maar ik vind niet dat hij in 2009 voorop in de strijd ging.
Afscheid zal ie wel niet krijgen. Op huurbasis weg, betekend met stille trom.... net als Beukie
Ik vermijdde ook een beetje het jaar 2009. Maar voor dat laatste ben ik ook bang, kijk Beukie verdiende ook geen afscheid, speelde hier maar 2 seizoenen en ik heb hem toch altijd een beetje gezien als een arnhemmer. Had weinig sympathie voor die man. Maar voor el-ak ligt dat compleet anders, hoop echt dat die jongen een mooi afscheid krijgt.
pi_77061687
Maar het jaar 2009 (het heden) ontwijken is toch gewoon je kop in het zand steken? Ik ben blij dat Vloet dat niet gedaan heeft, en dan Aalbers hier op in heeft gehaakt door El-Ak op de markt aan te bieden. Ik denk dat het weggaan van El-Ak het team alleen maar ten goede komt. El-Ak heeft perfecte voetbal kwaliteiten, maar niet meer voor de club NEC. Er was geen chemie meer tussen beiden.
Een afscheid verdient ie wel..... Ik ben alleen bang dat dit niet meer gaat gebeuren.
Website: Sneaker-forum.nl
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:05:00 #86
191163 J-heronimus
Ulpia Noviomagus Batavorum
pi_77061890
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:36 schreef larry91 het volgende:

[..]

Ik vermijdde ook een beetje het jaar 2009. Maar voor dat laatste ben ik ook bang, kijk Beukie verdiende ook geen afscheid, speelde hier maar 2 seizoenen en ik heb hem toch altijd een beetje gezien als een arnhemmer. Had weinig sympathie voor die man. Maar voor el-ak ligt dat compleet anders, hoop echt dat die jongen een mooi afscheid krijgt.
Beukie is anders wel Europees topscoorder voor NEC en heeft een aantal erg belangrijke doelpunten voor ons gemaakt. Ik heb hem ook nooit beschouwd als een echte NECer, de man heeft bij elke Gelderse club gespeeld maar desondanks heb ik wel sympathie voor hem. Super Jhonny!

El-Ak is gewoon niks meer vergeleken met de linksback die hij in 2008 was. Nadat zijn transfer naar Feyenoord afketste zakte het spelniveau. Die vreselijke lange ballen en slechte vrije trappen, ik heb me vaak doodgeërgerd in het stadion! Maar een echte persoonlijkheid en heeft veel voor ons betekend, dus hij verdiend een waardig afscheid.
pi_77062055
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:59 schreef BasNijmegen het volgende:
Maar het jaar 2009 (het heden) ontwijken is toch gewoon je kop in het zand steken? Ik ben blij dat Vloet dat niet gedaan heeft, en dan Aalbers hier op in heeft gehaakt door El-Ak op de markt aan te bieden. Ik denk dat het weggaan van El-Ak het team alleen maar ten goede komt. El-Ak heeft perfecte voetbal kwaliteiten, maar niet meer voor de club NEC. Er was geen chemie meer tussen beiden.
Een afscheid verdient ie wel..... Ik ben alleen bang dat dit niet meer gaat gebeuren.
Ik weet nog steeds niet of dit echt de beste oplossing is geweest. Dat moet de toekomst uitwijzen. En daarbij ontwijk ik het jaar 2009 niet, als je goed leest zeg ik zelfs dat dat van zijn kan kommor en kwel was, maar dat dit niet aan de basis mag liggen van het feit of ie wel of niet een afscheid behoort te krijgen.
Ik had toch graag gezien dat NEC nog wat geld had verdient aan het vertrek van el-ak. Ik geloof namelijk niet dat de situatie binnen een half jaar dusdanig is veranderd, dat el-ak van 9 ton opeens niets meer hoeft te kosten. Dat gaat er bij mij moeilijk in.
Dan had je hem in augustus voor iets minder, zeg 5 of 6 ton aan feyenoord moeten verkopen. Een beetje profielcheck op Lodeweges toendertijd zou uitgewezen hebben dat hij niet iemand is die een groep hechter maakt zoals Been maar juist meer vanuit het voetbalprincipe kijkt. Als je dat had geweten als bestuur, had je kunnen inschatten dat de situatie zoals die was in augustus 2009(die waarschijnlijk nauwelijks wat verschilt met de situatie waarin el-ak moest vertrekken) niet zo veranderen in 2009 en had je hem toen moeten verkopen. Dan had je tenminste er nog wat geld aan over gehouden. Nu heb je hem voor niets verkocht. En dan vind ik vreemd. Hoe kan een situatie zo veranderen dat je in augustus nog de hoofdprijs wilt en in januari hem niets liever dan kwijt wilt. Ik geloof gewoon niet dat een situatie zo kan veranderen, er moet meer spelen.
Tot op de dag van vandaag vind ik het nog steeds falend beleid van Carlos Aalbers. Sowieso vind ik hem een hele matig TD, maar daar ga ik het niet over hebben. In deze zaak heeft ie het iig in mijn ogen compleet verkeerd gedaan.
pi_77062801
Je kan van tevoren niet inschatten of een coach geschikt is ja of nee. Lodeweges was in mijn ogen te tam. Echter vond ik Lodeweges destijds niet eens zo'n slechte keuze. Bij PSV heeft hij ook laten zien dat hij met lastige spelers kan omgaan. Hij had al die zuid Amerikanen daar onder controle. Dus Lodeweges kan wel boven een team staan, alleen niet boven dat van NEC (althans boven een paar individuen).
Aalbers kon ook niet aan zien komen, hoe El-Ak zou gaan spelen, of dat hij door het afketsen van de transfer minder gemotiveerd zou zijn. Dat ligt aan El-Ak en niet aan Aalbers. Niemand kon dit zien aankomen, anders waren we niet zo geschokt geweest. Hadden we een bredere selectie gehad, dan had El-Ak al eerder op de bank gezeten (of niet in de basis), dan was het contrast wat minder groot geweest.
Aalbers heeft nu in de winterstop de gok genomen om El-Ak transfervrij te laten vertrekken. Een huurcontract is een prachtige oplossing van Aalbers. Wij besparen zo'n 1 a 2 ton tot het eind van het jaar. El-Ak kan zichzelf in de picture spelen bij een andere club. In de zomer kunnen ze 'm alsnog proberen te verkopen. El-Ak is na januari namelijk niet meer transfervrij.... Kortom we winnen er nu zo'n 1,5 ton mee. En als we 'm in de zomer kwijt zijn, dan pakken we er nog eens 3,5 ton op (als ie gratis weg mag). Zouden we 'm na de zomer verkopen, dan komt dat er nog bij...... Kortom...... zo slecht vind ik dit idee van Aalbers niet.
Op dit moment is er een stoorzender uit het team verwijderd, en kan Vloet aan een hecht team bouwen. NEC heeft geen dure speler op de bank. En El-Ak kan wedstrijd ritme behouden.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_77067752
Toch blijf ik bij het feit dat je een People-manager had moeten aanstellen zoals Johan Derksen altijd zegt. En Mario Been was dat, Lodeweges niet. Trainers als Frans Adelaar of een Wiljan Vloet zijn dit soort trainers, People-managers dus. Bij zo een lastige groep had je zo iemand moeten aanstellen.
En daarbij kun je echt wel inschatten of een coach geschikt is of niet. Dat doe je doormiddel van een profiel, wat het bestuur dus denkt dat geschikt is(natuurlijk is dat niet 100% zeker). Wat het Bestuur toendertijd heeft gedaan is compleet afgeweken van het oorspronkelijke profiel, en toen onze geliefde zoutzak lodeweges aangesteld. Dat gaf problemen en in mijn ogen heeft dat de situatie verergerd, maar nogmaals el-ak was waarschijnlijk daarvoor al een stoorzender voor dat lodeweges er was. Want ik geloof nog steeds niet dat een situatie dusdanig kan omslaan dat hij toen de hoofdprijs kostte en nu is ie transfervrij.
Tuurlijk ligt het probleem bij El-ak, maar aalbers had dit echt wel aan kunnen zien komen. Want het is gewoon onmogelijk dat een bepalende speler binnen 6 maanden van een waarde van 9 ton terugvalt naar "we zijn hem liever kwijt dan rijk". En ik neem het Aalbers gewoon kwalijk dat ie hem nu voor niks laat gaan terwijl hij in Augustus een aantal ton voor hem had kunnen vangen.
pi_77068038
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:05 schreef J-heronimus het volgende:

[..]

Beukie is anders wel Europees topscoorder voor NEC en heeft een aantal erg belangrijke doelpunten voor ons gemaakt. Ik heb hem ook nooit beschouwd als een echte NECer, de man heeft bij elke Gelderse club gespeeld maar desondanks heb ik wel sympathie voor hem. Super Jhonny!

El-Ak is gewoon niks meer vergeleken met de linksback die hij in 2008 was. Nadat zijn transfer naar Feyenoord afketste zakte het spelniveau. Die vreselijke lange ballen en slechte vrije trappen, ik heb me vaak doodgeërgerd in het stadion! Maar een echte persoonlijkheid en heeft veel voor ons betekend, dus hij verdiend een waardig afscheid.
Ik ben heel blij met de goals van John in Europa en ging toen ie ze scoorde ook door het dolle heen, maar een speler die 3 jaar daarvoor nog springt bij "wie niet springt die is voor nek( !) zal ik nooit aanmoedigen en voor klappen. In mijn ogen gewoon minderwaardig aan de rest van de selectei.
El ak was dramatisch in 2009 maar die jaren ervoor was ie gewoon geweldig(op zijn eerste half jaar na). En die jongen was echt een boegbeeld aan het worden, door verschillende redenen en falend beleid is hij nu vertrokken. Maar hij heeft zoveel betekend voor ons NEC dat hij gewoon een prachtig afscheid verdiend. Want wanneer hij terugkomt in de zomer is hij nog steeds transfervrij, dus een vertrek staat compleet vast. Een mooi afscheid moet ie krijgen!
pi_77070185
Wat betreft Lodeweges ben ik het wel met je eens, maar dat heeft in mijn optiek weinig met El-Ak te maken.
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:27 schreef larry91 het volgende:
Tuurlijk ligt het probleem bij El-ak, maar aalbers had dit echt wel aan kunnen zien komen. Want het is gewoon onmogelijk dat een bepalende speler binnen 6 maanden van een waarde van 9 ton terugvalt naar "we zijn hem liever kwijt dan rijk". En ik neem het Aalbers gewoon kwalijk dat ie hem nu voor niks laat gaan terwijl hij in Augustus een aantal ton voor hem had kunnen vangen.
Wie zegt dat ie 9 ton waard was? Ze vroegen 9 ton, maar dat hoeft niet te betekenen dat ie dat waard was. Het is niet voor niets dat Feyenoord 'm toen niet gekocht heeft.

Aalbers/NEC kon niet zien aankomen dat El-Ak op de vuist gaat met Saidi (althans geprobeerd) en met een supporter.
Aalbers/NEC kon niet zien aankomen dat El-Ak na het afketsen van de transfer met Feyenoord en die Engelse club (naam kwijt), niet meer gemotiveerd kon zijn en met zijn nonchalante houding op een laag niveau speelde (vergeleken met 2008).
Aalbers/NEC kon niet zien aankomen dat er onrust zou ontstaan rondom zijn aanvoerdersband.

Door deze opsomming is de heer El-Ak flink in waarde gedaald. Aalbers/NEC heeft vooruit gekeken wat het beste was voor NEC. El-Ak behouden of bij de eerste de beste mogelijkheid naar een oplossing zoeken. En dit laatste hebben ze gedaan en het lijkt financieel goed uit te pakken. Qua prestatie heb ik ook vertrouwen met Vloet en zijn beeld over het vormen van een team, dus ik denk dat ook dat wel goed komt. Echter vind ik dat Aalbers/NEC met het snelle handelen rondom El-Ak heeft laten zien wel degelijk vooruit te kunnen kijken. Als we 'm in de zomer verkopen dan zal het zelfs winst opleveren, verkopen we 'm niet, dan kost het ons niets en op salarisbasis houden we meer over, dan hij op dit moment zou opbrengen.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_77070647
Die knal tegen Heerenveen in 2008 vind ik misschien nog wel het mooiste El Ak moment. Wat was die heerlijk en mega belangrijk zeg.

Toen waren we definitief veilig en vanaf dat moment alle wedstrijden dat seizoen gewonnen.
pi_77072486
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:20 schreef De_Hypotheker het volgende:
Die knal tegen Heerenveen in 2008 vind ik misschien nog wel het mooiste El Ak moment. Wat was die heerlijk en mega belangrijk zeg.

Toen waren we definitief veilig en vanaf dat moment alle wedstrijden dat seizoen gewonnen.
true
Website: Sneaker-forum.nl
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:06:30 #94
191163 J-heronimus
Ulpia Noviomagus Batavorum
pi_77076510
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:12 schreef BasNijmegen het volgende:
Wat betreft Lodeweges ben ik het wel met je eens, maar dat heeft in mijn optiek weinig met El-Ak te maken.
[..]


Aalbers/NEC kon niet zien aankomen dat El-Ak op de vuist gaat met Saidi (althans geprobeerd) en met een supporter.
Hoe zit dat precies? Ik hoorde er iemand anders ook al over.
pi_77078660
Tijdens een training zou er mot geweest zijn tussen Saidi en El-Ak. Andere spelers konden er op tijd tussen springen. Heb het ook van horen zeggen.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_77079708
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:12 schreef BasNijmegen het volgende:
Wat betreft Lodeweges ben ik het wel met je eens, maar dat heeft in mijn optiek weinig met El-Ak te maken.
[..]

Wie zegt dat ie 9 ton waard was? Ze vroegen 9 ton, maar dat hoeft niet te betekenen dat ie dat waard was. Het is niet voor niets dat Feyenoord 'm toen niet gekocht heeft.

Aalbers/NEC kon niet zien aankomen dat El-Ak op de vuist gaat met Saidi (althans geprobeerd) en met een supporter.
Aalbers/NEC kon niet zien aankomen dat El-Ak na het afketsen van de transfer met Feyenoord en die Engelse club (naam kwijt), niet meer gemotiveerd kon zijn en met zijn nonchalante houding op een laag niveau speelde (vergeleken met 2008).
Aalbers/NEC kon niet zien aankomen dat er onrust zou ontstaan rondom zijn aanvoerdersband.

Door deze opsomming is de heer El-Ak flink in waarde gedaald. Aalbers/NEC heeft vooruit gekeken wat het beste was voor NEC. El-Ak behouden of bij de eerste de beste mogelijkheid naar een oplossing zoeken. En dit laatste hebben ze gedaan en het lijkt financieel goed uit te pakken. Qua prestatie heb ik ook vertrouwen met Vloet en zijn beeld over het vormen van een team, dus ik denk dat ook dat wel goed komt. Echter vind ik dat Aalbers/NEC met het snelle handelen rondom El-Ak heeft laten zien wel degelijk vooruit te kunnen kijken. Als we 'm in de zomer verkopen dan zal het zelfs winst opleveren, verkopen we 'm niet, dan kost het ons niets en op salarisbasis houden we meer over, dan hij op dit moment zou opbrengen.
Héhé niet mijn woorden verdraaien. Ik zeg dat ik niet kan begrijpen dat in de ogen van NEC el-aks waarde opeens naar beneden ging van 9ton naar 0. Ik was ook tevreden geweest met een klein bedrag maar vind het transfervrij maken van el-ak een waardelose zet, zeker voor een club met zo een beroerde financiele huishouding als NEC(nu niet aankomen met "je maakt salaris vrij" en "zijn salaris drukte te erg op de begroting"want je had el-ak echt wel kwijt geraakt voor 3 ton ofzoiets.
Dat el-ak zich misdragen heeft ligt ook bij hem, maar dat boeit me niks. Ik ben ook niet teleurgesteld/boos in/op Aalbers vanwege het wegsturen van El-ak. Ik ben wel teleurgesteld dat hij in eerste instantie een zeer onbekwame trainer heeft aangesteld. en daarnaast hem transfervrij heeft gemaakt. Dat vind ik voor een club als NEC gewoon onverantwoord. No matter wat de reden ook is, el-ak had je moeten verkopen of in de zomerstop of nu. Zelfs met alle dingen die voorgevallen zijn(al zijn sommige al van voor de zomerstop --> ruzie met supporter) had je gewoon nog wat geld voor onze grote vriend kunnen vragen.
pi_77084351
ok.
We verschillen gewoon van mening.
Persoonlijk denk ik dat de reden dat El-Ak nu weg is (wat uiteindelijk toch het beste is, want deze breuk was niet te lijmen) mede komt doordat hij transfervrij werd aangeboden. Geen enkele club heeft op dit moment de garantie dat ze El-Ak aan het voetballen zullen krijgen. Misschien komt het niet door alle omstandigheden, maar is El-Ak gewoon uit vorm (is ook normaal in de voetballerij). In dat geval koop je een speler die een hoog salaris heeft (vooral voor NL begrippen) en waarvoor ook een transfer bedrag betaald is. Door die transferbedrag weg te laten, was de kans groter dat hij in de winterstop weg zou gaan. Niemand had er wat aan als El-Ak op de tribune zou zitten. Gelukkig heeft El-Ak dit ook ingezien en heeft hij ingestemd met Augsburg (Wat hem siert, hij had ook zijn zakken kunnen vullen, maar kiest voor het voetbal). NEC en El-Ak hebben nu een half jaar extra de tijd om te zorgen dat hij weer op niveau komt en misschien zelfs geld waard wordt. In tijden van recessie moet je creatief zijn, en ik vind deze oplossing van Aalbers erg creatief.

(en nu hou ik er over op )


Bron: Elfvoetbal

Hoe lang zal ie het dit keer volhouden
Website: Sneaker-forum.nl
  donderdag 21 januari 2010 @ 08:27:37 #98
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_77084721
Pieken en dalen? Sinds Fulham is het een gestage lijn naar beneden. Sommige spelers lijken niet te beseffen in wat voor luxe positie ze verkeren
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_77097248
Zonde, zelfs bij Fullham pikte hij toen in een seizoen (volgens mij 3/4 jaar terug) zn doelpuntjes mee
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:39:38 #100
191163 J-heronimus
Ulpia Noviomagus Batavorum
pi_77097505
Geef een jongen van 18/19 jaar een salaris boven de Balkendenorm en de kans is groot dat hij de rest van zijn leven niet meer te motiveren is.

Zijn doelpunt tegen Udinise is en blijft daarentegen het mooiste moment wat ik mee heb gemaakt met NEC.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')