abonnement Unibet Coolblue
pi_76773700
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:51 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Dat geld voor zover ik weet alleen voor de sector transport.

Ik heb trouwens gisteren na overleg met m'n vriendin besloten om een baan als chef timmer afdeling aan te nemen. Het loonbod was dusdanig dat het gewoon stom is om het niet te doen, namelijk 3000 bruto. De reden dat het voor een scheepstimmerman ongewoon hoog is is omdat ik veel verantwoordelijkheid krijg. Ze willen een complete reorganisatie van de timmer afdeling. Ze vetrouwen helemaal op mij aangezien de eigenaars van de werf zelf de ballen verstand hebben van timmeren.
Prima salaris in deze tijd lijkt me, hoe lang heb je afgesproken om minimaal te blijven?


Game on
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76773850
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76773877
We zijn er weer!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 19:20:34 #4
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_76774221
Drive-r vrijgezel?
Garpje .

[ Bericht 85% gewijzigd door Skaai op 13-01-2010 19:27:50 ]
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_76774817
Is stilstand van je salaris ook een daling?


Ff serieus 2000 Gulden netto in laat ik zeggen 1990 was veel meer waard dan 2000 euro netto nu.
Iets om over na te denken ....

Zijn al onze lonen wel meegestegen met de inflatie?
Of zijn we ergens blijven steken?
pi_76774843
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:20 schreef Skaai het volgende:
Drive-r vrijgezel?
Garpje .
Dat vraag je mij nou nooit.
For great justice!
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 19:37:52 #7
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_76774926
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:35 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat vraag je mij nou nooit.
Woon jij in Londen? Nou?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_76774951
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:37 schreef Skaai het volgende:

[..]

Woon jij in Londen? Nou?
Als ik mijn ogen dicht doe wel.
For great justice!
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 19:40:20 #9
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_76775026
.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_76776192
Als ik in Londen zou moeten wonen, bleef ik uit geloofsovertuiging vrijgezel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76777173
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:13 schreef heiden6 het volgende:
Tenzij je in de opstartfase zit van een eigen bedrijf spoor je echt niet als je 60 uur per week gaat werken. Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over? Waarom zou je dat willen, om in een paar jaar tijd heel veel te sparen ofzo?
Deze verdient toch wel een

Als je in de opstartfase van je eigen bedrijf zit werk je, mits je niet wat aan kloot en voor altijd een eenmanszaak zal blijven, echt meer dan 60 uur.

In mijn week zitten nog altijd 7 * 24 uur, 168 uur dus, waarvan je dan dus 60 uur zou werken, wat uit komt dat je nog 108 uur over hebt voor de hele week. Stel, je slaapt 8 uur per nacht, gewoon even een getal genomen, is dus 56 uur. 108-56 = 52 uur. Dan eet je nog wat, en wat dingen in en om het huis, dan hou je nog 35 uur over waarin je vrijwel alles kan doen wat je wilt. Wow! Dat is weinig Gewoon dus van 8 tot 7 werken + nog ergens 4 uurtjes erbij plakken, bijvoorbeeld thuis.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_76777608
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:26 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Deze verdient toch wel een

Als je in de opstartfase van je eigen bedrijf zit werk je, mits je niet wat aan kloot en voor altijd een eenmanszaak zal blijven, echt meer dan 60 uur.

In mijn week zitten nog altijd 7 * 24 uur, 168 uur dus, waarvan je dan dus 60 uur zou werken, wat uit komt dat je nog 108 uur over hebt voor de hele week. Stel, je slaapt 8 uur per nacht, gewoon even een getal genomen, is dus 56 uur. 108-56 = 52 uur. Dan eet je nog wat, en wat dingen in en om het huis, dan hou je nog 35 uur over waarin je vrijwel alles kan doen wat je wilt. Wow! Dat is weinig Gewoon dus van 8 tot 7 werken + nog ergens 4 uurtjes erbij plakken, bijvoorbeeld thuis.
Okee, ga jij dat lekker doen dan, als het je zo tof lijkt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76777826
Tja, sommigen hebben werken als hobby. Die moeten er ook zijn.
pi_76778066
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Okee, ga jij dat lekker doen dan, als het je zo tof lijkt.
Wacht even, jij zegt letterlijk: "Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over?"
Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken heb je geen leven nee, maar ik heb je net laten zien dat dat niet zo is bij een werkweek van 'wel' 60-uur per week terwijl je het daar over had. Veel mensen die 100 uur werken hebben tot op zeker hoogte ook geen keus, baan opzeggen of even doorbijten. Maar waarschijnlijk kom je uit een 'bevolkingslaag' die dit toch niet gaat begrijpen, dus laat het maar zo dan.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_76778279
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:45 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Wacht even, jij zegt letterlijk: "Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken, en af en toe eens wat eten tussendoor, dan heb je toch geen leven meer over?"
Als je alleen maar bezig bent met slapen en werken heb je geen leven nee, maar ik heb je net laten zien dat dat niet zo is bij een werkweek van 'wel' 60-uur per week terwijl je het daar over had.
Daar denken wij toch heel anders over.

quote:
Veel mensen die 100 uur werken hebben tot op zeker hoogte ook geen keus, baan opzeggen of even doorbijten. Maar waarschijnlijk kom je uit een 'bevolkingslaag' die dit toch niet gaat begrijpen, dus laat het maar zo dan.
Mijn ouders zijn ondernemers en hebben altijd extreem veel gewerkt, maar wel voor henzelf.

Natuurlijk kan het de moeite waard zijn om heel veel te werken als het tijdelijk is en met een hoger doel, maar volgens mij mis je echt iets in je leven als je het prima vindt om bijna geen vrije tijd meer te hebben. Heb je geen vrienden, en heb je geen hobby's en interesses?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:04:53 #16
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_76778963
En nu weer de salarissen
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:05:49 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76779017
Tvp?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76779063
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daar denken wij toch heel anders over.


[..]

Mijn ouders zijn ondernemers en hebben altijd extreem veel gewerkt, maar wel voor henzelf.

Natuurlijk kan het de moeite waard zijn om heel veel te werken als het tijdelijk is en met een hoger doel, maar volgens mij mis je echt iets in je leven als je het prima vindt om bijna geen vrije tijd meer te hebben. Heb je geen vrienden, en heb je geen hobby's en interesses?
Hangt er natuurlijk vanaf hoe je het doet als ondernemer, leuk als je dan voor jezelf werkt maar vervolgens bijna niks binnen haalt. Dan werk ik liever bij een bank als bijvoorbeeld trader of IB-er. Mijn vader heeft ook altijd hard gewerkt, mijn moeder niet omdat dat gewoon niet nodig was en iemand ook ons moest opvoeden, maar ja die is wel gestopt op zijn 50ste en heeft ons altijd alles kunnen geven wat wij wilden, zowel materialistisch als gewoon in tijd, zelfs met zijn 'wel' 65 uur gemiddeld per week en het velen reizen naar het buitenland. En moet je horen, hij had óók nog een leven, wat een tovenaar
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_76779178
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:20 schreef Skaai het volgende:
Drive-r vrijgezel?
Garpje .


Krijg ik mijn eerste online flirt, wordt ie meteen weer ingetrokken...

Maar nee, al een tijdje niet meer single.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:16:41 #20
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76779531
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prima salaris in deze tijd lijkt me, hoe lang heb je afgesproken om minimaal te blijven?
We hebben afgesproken dat ik minimaal 2-3 jaar blijf. De reden waarom ik het uiteindelijk toch heb gedaan is omdat het een baan met heel veel verantwoordelijkheid is. Ik zal zo'n beetje de hele timmerafdeling dragen. Ik wordt verantwoordelijk voor het aannemen/ontslaan van mensen, inventaris van de afdeling, ben het aanspreek punt voor klanten aangaande de betimmering en natuurlijk de timmermannen en zal met de ontwerpafdeling samenwerken wat betreft het ontwikkelen van nieuwe betimmeringen. Daarnaast zal ik zelf natuurlijk zelf zo veel mogelijk mee timmeren. De ervaring die er op kan doen is dan ook zeer waardevol voor het opzetten van een eigen werfje.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 21:33:36 #21
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_76780494
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Krijg ik mijn eerste online flirt, wordt ie meteen weer ingetrokken...

Maar nee, al een tijdje niet meer single.
Gevalletje dooie mus dus.
Ik ben volgende week weer ergens in Engeland, zwaai maar .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_76780773
[quote]Op woensdag 13 januari 2010 21:16 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

We hebben afgesproken dat ik minimaal 2-3 jaar blijf. De reden waarom ik het uiteindelijk toch heb gedaan is omdat het een baan met heel veel verantwoordelijkheid is. Ik zal zo'n beetje de hele timmerafdeling dragen. Ik wordt verantwoordelijk voor het aannemen/ontslaan van mensen, inventaris van de afdeling, ben het aanspreek punt voor klanten aangaande de betimmering en natuurlijk de timmermannen en zal met de ontwerpafdeling samenwerken wat betreft het ontwikkelen van nieuwe betimmeringen. Daarnaast zal ik zelf natuurlijk zelf zo veel mogelijk mee timmeren. De ervaring die er op kan doen is dan ook zeer waardevol voor het opzetten van een eigen werfje.
[/quote

Klinkt interessanter als ZZP'er te worden al heb je zeker met een goed vast inkomen van je partner wel meer vrijheid

Interessante baan lijkt me
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76781732
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:33 schreef Skaai het volgende:

[..]

Gevalletje dooie mus dus.
Ik ben volgende week weer ergens in Engeland, zwaai maar .
Jij eerst de uitnodiging intrekken en nu mij van een dooie mus beschuldigen

Ik zal zwaaien.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_76781923
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat een junior test engineer kan verdienen. Hier heb ik weleens op gesolliciteerd (uiteindelijk ben ik trouwens iets anders gaan doen, financieel medewerker bij een ministerie). Het gaat om werkzaamheden als technisch testen op niveau 1. Geen gebruikersacceptatietesten of functioneel testen.
pi_76784305
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:56 schreef sempron2400 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat een junior test engineer kan verdienen. Hier heb ik weleens op gesolliciteerd (uiteindelijk ben ik trouwens iets anders gaan doen, financieel medewerker bij een ministerie). Het gaat om werkzaamheden als technisch testen op niveau 1. Geen gebruikersacceptatietesten of functioneel testen.
Volgens Glassdoor verdient een Junior Test Engineer bij Computer Sciences tussen de 46 en de 50k en bij Solaria tussen de 67 en 72k
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_76794773
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je het zo uitlegt begrijp ik wel dat het een uitzonderlijke situatie is in de chauffeurswereld. Puur doordat je veel van huis bent kom je op zich al aan veel uren.

Toch lijkt het me onprettig als ik zelf 60 uur per week zou werken en mijn vrouw (als ik die zou hebben) helemaal niet, of andersom, en met een andere verdeling en samen 50+ uur per week werken kun je zeker ook wel rondkomen.

Ik vind 40 uur per weken eigenlijk te veel, en als het even kan ga ik dat ook niet meer doen, heb genoeg andere dingen te doen. Zolang ik ermee rond kan komen (wat natuurlijk lastig is), vind ik het prima, en dan heb ik ook de rust, tijd en energie om als zich een keer een gelegenheid voordoet om wel veel geld te verdienen, daarop in te springen.

Voor wat betreft Brussel ben ik het volledig met je eens in elk geval.
Het punt is dat iemand die 60 uur wil en kan werken dat veelal niet kan terwijl diegene die leiding geeft dat wel weer kan. Ik vind 40 uur helemaal niets en als ik een contract van 60 uur zou kunnen tekenen dan zou ik dat zo doen.
pi_76794846
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:35 schreef A_Noniem het volgende:
Is stilstand van je salaris ook een daling?


Ff serieus 2000 Gulden netto in laat ik zeggen 1990 was veel meer waard dan 2000 euro netto nu.
Iets om over na te denken ....

Zijn al onze lonen wel meegestegen met de inflatie?
Of zijn we ergens blijven steken?
Nee, 2000 gulden netto in 1990 is niet veel meer waard dan 2000 euro netto nu hoe laag en hoog je ook wil springen. Sommige zaken zijn stukken duurder geworden maar er zijn er ook die nauwelijks duurder zijn geworden maar we onthouden alleen het patatje en het biertje. 2000 euro netto nu is op basis van de consumentenpprijzen zo'n 2850 gulden netto, destijds 1293 EUR (of correcter 1293 ECU).
pi_76794858
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Okee, ga jij dat lekker doen dan, als het je zo tof lijkt.
Dat kan dus helemaal niet en dat is nu het hele probleem. De EU denkt de werknemer tegen de werkgever te beschermen danwel tegen zichzelf terwijl diezelfde werkgever of de "chef" die leiding geeft wel gewoon mag bepalen of die 60 of 70 uur per week werkt. Het is gewoon betutteling als ware de werknemer een onnozel schaap. Als ik liever werk ipv dom achter de tv of in de tuin te zitten of (schrik!) een boek voor mijn lol moet lezen dan is dat mijn goed recht.
pi_76794874
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef heiden6 het volgende:

Natuurlijk kan het de moeite waard zijn om heel veel te werken als het tijdelijk is en met een hoger doel, maar volgens mij mis je echt iets in je leven als je het prima vindt om bijna geen vrije tijd meer te hebben. Heb je geen vrienden, en heb je geen hobby's en interesses?
Sommigen kiezen voor werk die hun buitengewoon interesseert en niet enkel om de kost ermee te verdienen. Vrienden zijn geen doel op zich, je hebt een goede band met iemand of je hebt het niet en voor andere hobby's is er tijd genoeg. Elke avond een paar uur tv is dan echt niet een meer uitgesproken toonbeeld van een teken van leven dan het uitoefenen van een (boeiend) vak dat is, integendeel!
pi_76797785
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daar denken wij toch heel anders over.


[..]

Mijn ouders zijn ondernemers en hebben altijd extreem veel gewerkt, maar wel voor henzelf.

Natuurlijk kan het de moeite waard zijn om heel veel te werken als het tijdelijk is en met een hoger doel, maar volgens mij mis je echt iets in je leven als je het prima vindt om bijna geen vrije tijd meer te hebben. Heb je geen vrienden, en heb je geen hobby's en interesses?
Met 60 uur heb je verder nog een prima leven hoor, je denkt nu wellicht vanuit je eigen situatie, maar kijk er eens open naar. Ik werk bijvoorbeeld vaak op maandag tot donderdag van 8 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds. Da's dus al 52 uur, en dan doe ik op vrijdag daar nog een dag van 9 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags bij en zit ik op 60. Voor de duidelijkheid: ik maak mijn eigen uren, dus die indeling is per week bijna altijd volledig mijn keuze, ik kan ook een paar dagen langer werken en dan andere dagen weer vroeger klaar zijn, etc etc.

Ik reis maar 20 minuten naar werk ofzo, dus daar ben ik weinig tijd aan kwijt. Ontbijt, lunch en diner laat op op werk verzorgen, dat kost me dus ook geen tijd. Door de week kom ik dan dus rond half tien thuis, kijk ik nog wat TV of lees een boek en ga ik slapen. Op woensdag en donderdag vaak even uit eten met vrienden of even de kroeg in. Op vrijdag vaak vroeg klaar voor een biertje met wat collega's en dan het weekend vrij voor wat ik maar wil. Dus hobby's, interesses en vrienden komen weinig te kort eigenlijk.

Is dit dan echt zo'n vreselijk leven en ben ik stiekem zo asociaal geworden dat ik iets misloop? Daarbij vind ik mijn werk leuk, dus mijn week is best prima volgens mij.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:32:37 #31
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76806904
Ik moet er niet aan denken om gemiddeld 60 uur per week te werken. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Voor mij is de ideale werkweek gewoon 40 uur en het liefst van 7 tot 4.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_76808750
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:32 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik moet er niet aan denken om gemiddeld 60 uur per week te werken. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Voor mij is de ideale werkweek gewoon 40 uur en het liefst van 7 tot 4.
Voor velen is werken een essentieel onderdeel van het leven. Jezelf nuttig maken. Dat kan met 40 uur werken in de week maar ook met 60 uur. Als ik weet dat ik op een dag moet werken dan ben ik daarop gefocust en dan maakt 12 uur werken of 5 uur werken mij niet veel uit en als ik de volgende dag moet werken heb ik dat ook in het achterhoofd. Mijn "echte" vrijtijd begint wanneer ik klaar ben met werken en ik de volgende dag een vrije dag heb. Als ik geregeld 2 dagen in de week vrij ben dan ben ik daar meer dan blij mee. Wil je meer dan hebben we hier in Nederland minstens maar lieft 4 weken aan vrije dagen per jaar om in te zetten. Een dikke vakantie van 2 weken in het jaar en een hoop lange weekenden kan je daarvan krijgen als je even moet bij laden.

Het lijkt mij ontzettend deprimerend om te stellen dat je werkt om te leven. Dat klinkt meer naar gevangenschap en dwangarbeid totdat je vrij bent. Ik heb plezier in mijn leven en in het (daarbij behorend) werk. Leef je nu echt wanneer je 12 maanden in het jaar alleen maar golft, uitgaat met vrienden en tot 2 uur 's middags in bed kan blijven? Ik zie dat gewoon niet.
pi_76813445
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:16 schreef Fokski het volgende:

. Ik heb plezier in mijn leven en in het (daarbij behorend) werk.
Hoe leuk het ook is, dat wil toch niet zeggen dat het leuk is om het 60 uur per week te doen? Zo veel dingen zijn interessant of leuk maar het gaat er juist om dat je je er inderdaad toe verplicht om bepaalde tijden dingen te doen onder bepaalde voorschriften. Afhankelijk van het soort werk, het niveau etc. kan het heel vrij en heel uitdagend zijn, maar toch, het hele idee dat je moet staat mij niet aan.

Als je 5 dagen in de week van half 9 tot 5 werkt, betekent dat ook dat je 5 keer in de week op tijd naar bed moet, wat voor mij inhoudt dat je dus niets aan je avond hebt, wat dus ook weer tijd is, en flexibiliteit op zich, die je opoffert.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76813572
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoe leuk het ook is, dat wil toch niet zeggen dat het leuk is om het 60 uur per week te doen? Zo veel dingen zijn interessant of leuk maar het gaat er juist om dat je je er inderdaad toe verplicht om bepaalde tijden dingen te doen onder bepaalde voorschriften. Afhankelijk van het soort werk, het niveau etc. kan het heel vrij en heel uitdagend zijn, maar toch, het hele idee dat je moet staat mij niet aan.

Als je 5 dagen in de week van half 9 tot 5 werkt, betekent dat ook dat je 5 keer in de week op tijd naar bed moet, wat voor mij inhoudt dat je dus niets aan je avond hebt, wat dus ook weer tijd is, en flexibiliteit op zich, die je opoffert.
Ik begrijp je eerste zin al niet, en het punt van de 9 tot 5 evenmin. Jij wilt dus enkel zelf ondernemer zijn, zodat je compleet je eigen 40 uur kunt bepalen? Niet lullig bedoelt ofzo, maar ik snap je verhaal gewoon niet, zodoende.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_76813620
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik begrijp je eerste zin al niet, en het punt van de 9 tot 5 evenmin. Jij wilt dus enkel zelf ondernemer zijn, zodat je compleet je eigen 40 uur kunt bepalen? Niet lullig bedoelt ofzo, maar ik snap je verhaal gewoon niet, zodoende.
Ik wil zeggen dat hoe leuk iets ook is, op een gegeven moment heb je het wel gezien. Het is ook leuk om een playstation-spelletje te spelen, maar dat wil ik ook geen 60 uur per week doen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76813653
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:32 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik moet er niet aan denken om gemiddeld 60 uur per week te werken. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Voor mij is de ideale werkweek gewoon 40 uur en het liefst van 7 tot 4.
Waar.

Ik ben gek op werken, en ben ook echt in de race om carriere te maken (hoop ik) maar ik vind mijn werkdag van 9 tot half 7 toch écht wel genoeg hoor op kantoor. Daarna moet ik naar mijn paarden (tja hobby/sport) en kom ik om 10 uur s'avonds thuis.

Je zou er inderdaad ook voor kunnen kiezen om tot 10 uur s'avonds door te werken, maar ik zie het nut niet.
Geef gewoon je vrouw/vriendin een schop onder de kont dat ze ook moet werken.

Je vrouw/vriendin thuis laten is zó 1990.
pi_76813657
Maar ja, ik denk sowieso dat we het niet eens gaan worden, en het is redelijk off topic allemaal.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:58:35 #38
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76815408
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:16 schreef Fokski het volgende:

[..]

Voor velen is werken een essentieel onderdeel van het leven. Jezelf nuttig maken. Dat kan met 40 uur werken in de week maar ook met 60 uur. Als ik weet dat ik op een dag moet werken dan ben ik daarop gefocust en dan maakt 12 uur werken of 5 uur werken mij niet veel uit en als ik de volgende dag moet werken heb ik dat ook in het achterhoofd. Mijn "echte" vrijtijd begint wanneer ik klaar ben met werken en ik de volgende dag een vrije dag heb. Als ik geregeld 2 dagen in de week vrij ben dan ben ik daar meer dan blij mee. Wil je meer dan hebben we hier in Nederland minstens maar lieft 4 weken aan vrije dagen per jaar om in te zetten. Een dikke vakantie van 2 weken in het jaar en een hoop lange weekenden kan je daarvan krijgen als je even moet bij laden.

Het lijkt mij ontzettend deprimerend om te stellen dat je werkt om te leven. Dat klinkt meer naar gevangenschap en dwangarbeid totdat je vrij bent. Ik heb plezier in mijn leven en in het (daarbij behorend) werk. Leef je nu echt wanneer je 12 maanden in het jaar alleen maar golft, uitgaat met vrienden en tot 2 uur 's middags in bed kan blijven? Ik zie dat gewoon niet.
Voor mij is werken ook een essentieel onderdeel van het leven. Ik doe het werk dat ik doe omdat ik het prachtig vind maar om 4 uur gaat er bij mij een knop om. Dan begint mijn vrije tijd en wil ik er niks meer over horen. 5 dagen per week, 8 uur per dag is mooi zat, de rest is voor mezelf en m'n vriendin. Mijn vrije tijd en de tijd die ik met mijn vriendin doorbreng is voor mij net zo belangrijk als m'n werk. Ik ben dus precies het tegenovergestelde. Als je zonder morren 60 uur per week (of meer) werkt dan lijkt het mij dat je jezelf teveel definieert aan de hand van het werk dat je doet. Dan is naar mijn idee de balans kwijt.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_76815718
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:11 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Waar.

Ik ben gek op werken, en ben ook echt in de race om carriere te maken (hoop ik) maar ik vind mijn werkdag van 9 tot half 7 toch écht wel genoeg hoor op kantoor. Daarna moet ik naar mijn paarden (tja hobby/sport) en kom ik om 10 uur s'avonds thuis.

Je zou er inderdaad ook voor kunnen kiezen om tot 10 uur s'avonds door te werken, maar ik zie het nut niet.
Geef gewoon je vrouw/vriendin een schop onder de kont dat ze ook moet werken.

Je vrouw/vriendin thuis laten is zó 1990.
Mijn vriendin werkt zelf nog net iets harder, dus die upgrade zit er niet meer in. We hebben gewoon beide leuk werk, kan gebeuren. Meestal wil ik om 6 uur 's avonds nog even door om dingen af te maken. Als ik geen zin meer heb, kan ik toch altijd naar huis.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_76815877
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:58 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Voor mij is werken ook een essentieel onderdeel van het leven. Ik doe het werk dat ik doe omdat ik het prachtig vind maar om 4 uur gaat er bij mij een knop om. Dan begint mijn vrije tijd en wil ik er niks meer over horen. 5 dagen per week, 8 uur per dag is mooi zat, de rest is voor mezelf en m'n vriendin. Mijn vrije tijd en de tijd die ik met mijn vriendin doorbreng is voor mij net zo belangrijk als m'n werk. Ik ben dus precies het tegenovergestelde. Als je zonder morren 60 uur per week (of meer) werkt dan lijkt het mij dat je jezelf teveel definieert aan de hand van het werk dat je doet. Dan is naar mijn idee de balans kwijt.
Ik begrijp je verhaal en ik ben zelf ook echt van mening dat het voor iedereen anders is. Je laatste stelling vind ik alleen wat overtrokken, alsof die paar uur per week mijn complete persoon verandert. Natuurlijk definieer ik mezelf enigzins met mijn werk, het is tenslotte iets dat ik leuk vind. Volgens mij definieer jij jezelf ook enigzins met je werk, ik zie niet in hoe dat door uren werk wordt uitgedrukt.

Maar goed, veel mensen in dit topic zullen bijvoorbeeld buiten werk ook 10 uur per week onderweg zijn om naar werk te komen, 2 uur per week bezig zijn met ontbijt en 5 uur per week met het diner. Ik ben 3 uur per week bezig met reizen en de rest is door werk geregeld, scheelt alweer 14 uur werk
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_76823520
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:08 schreef Drive-r het volgende:
Ontbijt, lunch en diner laat op op werk verzorgen, dat kost me dus ook geen tijd.
Dat is wel érg relaxed overigens. Enkel het eten met de partner zou ik missen.
Oh really?
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:24:26 #42
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_76827495
1 : Bedrijfstak: Overheid
2 : Functie: Systeembeheerder
3: Leeftijd: 22
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 2200
8 : Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: tijd voor tijd / geld
10 : Werkervaring: 0,5 jaar
11: Goodies: Telefoon
12: Opleiding: MBO ICT niv. 4
13: Tevreden: ja
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_76839812
Zo, met een prachtig kloontje, het volgende:

1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening, consultancy (iop overheden vooral)
2 : Functie: Medior consultant
3: Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: nope. Wat we wel hebben is winstuitkering, maar dat stelt geen zak voor, aangezien ze hier de toko niet zo goed aansturen en er weinig overblijft. Wel ook nog soort flexibel loon. Als ik mijn targets haal, krijg ik dat uitgekeerd. Maar ja, is niet veel en is geen vast salaris...
7 : Bruto maand salaris: 3050
8 : Netto maand salaris: moet nieuwe loonstrook nog krijgen, maar zal rond 1900 zijn
9: Overuren betaald: nee, maar geef ik zelf vaak een draai aan
10 : Werkervaring: 3 jaar in deze branche, 2 jaar in heel andere branche (IT)
11: Goodies: na ja, als je een OV vergoeding een goodie noemt...
12: Opleiding: domeingerichte economie
13: Tevreden: nee

Moet er bij zeggen dat je hier echt werkt omdat je het werk leuk vindt. Echter is de beloning en de toepassing over mensen nogal vreemd soms...

Wil wel eens rondkijken, maar het werk wat ik doe zie je ook niet heel vaak terug... Groot voordeel is dat je flexibel met je werktijden kan omgaan en makkelijk thuis kan werken
pi_76841483
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:13 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Dat is wel érg relaxed overigens. Enkel het eten met de partner zou ik missen.
Da's waar, maar die werkt toch ook rond die tijd en woont momenteel in het buitenland. Zal wel anders zijn in de toekomst en wellicht staat het me dan tegen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_76848071
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:47:08 #46
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76852160
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:58 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Voor mij is werken ook een essentieel onderdeel van het leven. Ik doe het werk dat ik doe omdat ik het prachtig vind maar om 4 uur gaat er bij mij een knop om. Dan begint mijn vrije tijd en wil ik er niks meer over horen. 5 dagen per week, 8 uur per dag is mooi zat, de rest is voor mezelf en m'n vriendin. Mijn vrije tijd en de tijd die ik met mijn vriendin doorbreng is voor mij net zo belangrijk als m'n werk. Ik ben dus precies het tegenovergestelde. Als je zonder morren 60 uur per week (of meer) werkt dan lijkt het mij dat je jezelf teveel definieert aan de hand van het werk dat je doet. Dan is naar mijn idee de balans kwijt.
Dan voldoe je niet aan de wetgeving
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:07:10 #47
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76852975
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan voldoe je niet aan de wetgeving
Ik heb schijt aan deze wet.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:45:22 #48
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_76890551
tvp
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:50:14 #49
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76890683
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:07 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Ik heb schijt aan deze wet.
De boetes van de AI zijn anders niet lullig
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 18 januari 2010 @ 17:26:49 #50
192166 Paupermans
They made me do it
pi_76973576
Sinds de zomer aan het werk, bevalt me prima tot nu toe.

1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Software Engineer
3: Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 27
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2750
8 : Netto maand salaris: 1750
9: Overuren betaald: ja
10 : Werkervaring: half jaar
11: Goodies: leaseauto, laptop, onkostenvergoeding, telefoonvergoeding
12: Opleiding: WO informatica
13: Tevreden: ja
pi_76974494
Ik ben bezig met solliciteren, maar kan wel alvast mijn huidige gegevens neerzetten.
Wie weet hebben jullie straks wel goede feedback voor een aanbiedingen die hopelijk komen gaan.

1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Software Engineer SAP
3: Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 28+2
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2300
8 : Netto maand salaris: 1650
9: Overuren betaald: ja of uren voor uren
10 : Werkervaring: 2,5 jaar
11: Goodies: leaseauto, laptop, onkostenvergoeding
12: Opleiding: HEAO Personeelsmanagement en HTS Elektrotechniek
13: Tevreden: Nee
pi_77017745
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:26 schreef Paupermans het volgende:
Sinds de zomer aan het werk, bevalt me prima tot nu toe.

1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Software Engineer
3: Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 27
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2750
8 : Netto maand salaris: 1750
9: Overuren betaald: ja
10 : Werkervaring: half jaar
11: Goodies: leaseauto, laptop, onkostenvergoeding, telefoonvergoeding
12: Opleiding: WO informatica
13: Tevreden: ja
Hoe kom jij netto zo laag uit? Ik houd aan bruto 2650 nog 1950+ over...
pi_77018214
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:42 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Hoe kom jij netto zo laag uit? Ik houd aan bruto 2650 nog 1950+ over...
Waarschijnlijk zijn leaseauto die van zijn loon afgaat .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77018279
oops

[ Bericht 99% gewijzigd door korsow007 op 20-01-2010 07:37:44 ]
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:43:45 #55
192166 Paupermans
They made me do it
pi_77023028
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:55 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn leaseauto die van zijn loon afgaat .
Inderdaad, bijtelling leaseauto. Daarnaast nog pensioenpremie en ingehouden lunchkosten.
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 20:31:34 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77025300
Niemand in de sociale zekerheid? Reclassering, WMO consulent, arbeids re-integratie, vakbond?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77045230
1 : Bedrijfstak: (duurzame) energie
2 : Functie: Junior adviseur
3: Leeftijd: 26
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 27
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2550
8 : Netto maand salaris: +/- 1700 (na aftrek spaarloon)
9: Overuren betaald: nee, tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 1,5 jaar
11: Goodies: NS-jaarkaart, laptop, gsm
12: Opleiding: WO bedrijfskunde
13: Tevreden: Nee, mag van mij wel wat bij. M'n prestaties zijn goed te noemen. Heb over een maand of twee gesprekken met m'n baas

Wat vinden jullie wat ik mag vragen? Ik zat zelf te denken aan 2800 p/m. 10 procent stijging in deze fase van m'n carriere is redelijk, toch?
pi_77045274
Ik vind dat je voor je leeftijd wel laag krijgt... 2300 euro?
28 jaar.. ik ben 4 jaar jonger, en verdien meer.
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:10:16 #59
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_77046996
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:26 schreef Tjeerd1983 het volgende:
Wat vinden jullie wat ik mag vragen? Ik zat zelf te denken aan 2800 p/m. 10 procent stijging in deze fase van m'n carriere is redelijk, toch?
Je kunt alles vragen, maar wat is redelijk. Normaal gesproken zou ik zeggen vraag het er maar bij, maar jou bedrijf ontloopt de crisis verder een beetje? Als je dat in je achterhoofd hebt dan is 10% verhoging vragen misschien niet zo realistisch.
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:28 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik vind dat je voor je leeftijd wel laag krijgt... 2300 euro?
28 jaar.. ik ben 4 jaar jonger, en verdien meer.
Misschien handig om de quote functie te gebruiken want ik heb geen idee op wie je reageert. En het is ook een nogal losse opmerking om te zeggen dat je 4 jaar jonger bent en meer verdiend. Heb je een identiek takenpakket, hoe zit het met je ervaring, etc. etc. Dan heeft de betreffende gebruiker er misschien nog wat aan. Zo is het wel heel kort door de bocht.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_77048732
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:10 schreef Sandyman het volgende:


Misschien handig om de quote functie te gebruiken want ik heb geen idee op wie je reageert. En het is ook een nogal losse opmerking om te zeggen dat je 4 jaar jonger bent en meer verdiend. Heb je een identiek takenpakket, hoe zit het met je ervaring, etc. etc. Dan heeft de betreffende gebruiker er misschien nog wat aan. Zo is het wel heel kort door de bocht.
Sorry, ik reageerde op het bericht bovenaan deze pagina.

Ik werk in de (stook)olie branche. Ben operationeel medewerken. Geen al te belangrijke functie. Ik werk wel al 10 jaar, en werk nu in deze branche 2 jaar, daarvoor heb ik 4 jaar in de scheepvaart gewerkt. Ook operationeel.
pi_77049138
1 : Bedrijfstak: Evenementen organisatie
2 : Functie: Coördinator
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2805
8 : Netto maand salaris: ca. 1950
9: Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 0 jaar
11: Goodies: nee
12: Opleiding: HBO CE
13: Tevreden: Ja!

Nog niet begonnen maar al wel een salarisindicatie in schalen en trede gehad en daarbij bijbehorend salaris gevonden. Start vanaf 1 april.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_77050692
Netjes hoor Mark, 2800 bruto voor een starten hbo-er van 24
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77054778
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:41 schreef junkiexp het volgende:
Netjes hoor Mark, 2800 bruto voor een starten hbo-er van 24
Hier 2700 en 23
pi_77060027
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:15 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Hier 2700 en 23
Ook zeer netjes hoor, is allebei boven modaal .
Een monteur die redelijk heeft doorgeleerd heeft zal ook rond zoiets zitten, maar die zit dan wel aan de top.
En jullie beginnen ermee, om maar even een vergelijking te maken .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77064567
1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
2 : Functie: Intercedent
3: Leeftijd: 19
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + cao dag + 6.5 dag atv
6 : 13e maand: nee winstuitkering tot 12 %
7 : Bruto maand salaris: ¤1115 over 1 maand naar ¤1300
8 : Netto maand salaris: ¤958 over 1 maand ¤1100
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10 : Werkervaring: 1 jaar(+2 jaar gerichte stage)
11: Goodies: Reiskosten vergoeding?
12: Opleiding: MHBO Soc. Jur. Intercedent
13: Tevreden: hmmmm niet echt.... gezien de salarissen en secundaire en tetairearbeidsvoorwaarde hiervoor.
pi_77064720
Onder de 25, boven de 20.
Netto inclusief vergoedingen, 2350.
MBO opleiding.
Ik zit in de ICT.
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 19:42:46 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77065485
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:18 schreef roelstier het volgende:
1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
2 : Functie: Intercedent
3: Leeftijd: 19
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + cao dag + 6.5 dag atv
6 : 13e maand: nee winstuitkering tot 12 %
7 : Bruto maand salaris: ¤1115 over 1 maand naar ¤1300
8 : Netto maand salaris: ¤958 over 1 maand ¤1100
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10 : Werkervaring: 1 jaar(+2 jaar gerichte stage)
11: Goodies: Reiskosten vergoeding?
12: Opleiding: MHBO Soc. Jur. Intercedent
13: Tevreden: hmmmm niet echt.... gezien de salarissen en secundaire en tetairearbeidsvoorwaarde hiervoor.
Ben denk ik blij dat ik na sociaal juridische dienstverlening (MBO) het HBO ga doen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:51:01 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77065865
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:18 schreef roelstier het volgende:
1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
2 : Functie: Intercedent
3: Leeftijd: 19
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + cao dag + 6.5 dag atv
6 : 13e maand: nee winstuitkering tot 12 %
7 : Bruto maand salaris: ¤1115 over 1 maand naar ¤1300
8 : Netto maand salaris: ¤958 over 1 maand ¤1100
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10 : Werkervaring: 1 jaar(+2 jaar gerichte stage)
11: Goodies: Reiskosten vergoeding?
12: Opleiding: MHBO Soc. Jur. Intercedent
13: Tevreden: hmmmm niet echt.... gezien de salarissen en secundaire en tetairearbeidsvoorwaarde hiervoor.
SEU examen gedaan en gehaald?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:08:09 #69
48700 kruger50
Dirk-Jan rulez
pi_77073207
1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: senior application developer
3: Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 29
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: ¤3848 wordt ¤4060
8 : Netto maand salaris: ¤2200 wordt ?
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10 : Werkervaring: 6 a 7 jaar
11: Goodies: internet kosten betaald, lease auto
12: Opleiding: WO technische informatica
13: Tevreden: ja, leuk bedrijf om te werken
"One OS to rule them all, One OS to find them
One OS to bring them all and in the darkness bind them."
- Bill gates-
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:52:01 #70
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_77078928
Maandag een aanbod gekregen om te blijven werken bij mijn huidige afstudeer bedrijf

1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: Junior Software Ontwikkelaar
3: Leeftijd: 21
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 27
6 : 13e maand: Winstuitkering (Tussen de 1 en 3 maandsalarissen)
7 : Bruto maand salaris: ¤2200
8 : Netto maand salaris: Rond de ¤1650 ofzo?
9: Overuren betaald: Geen idee
10 : Werkervaring: Alleen stages
11: Goodies: 45 euro onkostenvergoeding, laptop, telefoon, NS Jaar abonnement
12: Opleiding: HBO Technische Informatica
13: Tevreden: Absoluut, al een half jaar met veel plezier daar gewerkt, en denk niet dat het komende jaar anders wordt
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_77081161
Prima aanbod lijkt me
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77087834
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: Verkoopbinnendienst medewerker.
3 : Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 40, max 45
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2550
8 : Netto maand salaris: 1775 + 295 per maand reiskosten ivm woon-werkverkeer 25.000km per jaar
9 : Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 10 jaar
11 : Goodies : Geen
12 : Opleiding: Een commerciele MBO opleiding, weet zo gauw de naam ff niet meer
13 : Doorgroeimogelijkheden: Geen
14 : Tevreden: nee om 2 redenen;

- Volgens mij moet er met mijn werkervaring meer te verdienen zijn.
- Het feit dat er totaal geen doorgroeimogelijkheden zijn binnen deze organisatie. (kleine club van 15 man)

[ Bericht 17% gewijzigd door supershiva1979 op 21-01-2010 12:09:33 ]
pi_77088390
1 : Bedrijfstak: Oliehandel
2 : Functie: Operationeel
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 45
5 : Aantal vakantiedagen: 25 (ofzo? Standaard)
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 2700
8 : Netto maand salaris: (Ongeveer 1700, auto eraf getrokken, rijd aan benzine ongeveer 300 per maand, dus in principe 2000)
9: Overuren betaald: We draaien geen overuren
10 : Werkervaring: 10 jaar
11: Goodies: Auto, reiskosten vergoeding (ook prive), bonussen, flexibele tijden.
12: Opleiding: VBO, MBO Scheepvaart
13: Tevreden: Zonder meer.......
pi_77090795
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:34 schreef supershiva1979 het volgende:
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: Verkoopbinnendienst medewerker.
3 : Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 40, max 45
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2550
8 : Netto maand salaris: 1775 + 295 per maand reiskosten ivm woon-werkverkeer 25.000km per jaar
9 : Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 10 jaar
11 : Goodies : Geen
12 : Opleiding: Een commerciele MBO opleiding, weet zo gauw de naam ff niet meer
13 : Doorgroeimogelijkheden: Geen
En tevreden ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77090806
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:50 schreef Xs2Shanna het volgende:
1 : Bedrijfstak: Oliehandel
2 : Functie: Operationeel
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 45
5 : Aantal vakantiedagen: 25 (ofzo? Standaard)
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 2700
8 : Netto maand salaris: (Ongeveer 1700, auto eraf getrokken, rijd aan benzine ongeveer 300 per maand, dus in principe 2000)
9: Overuren betaald: We draaien geen overuren
10 : Werkervaring: 10 jaar
11: Goodies: Auto, reiskosten vergoeding (ook prive), bonussen, flexibele tijden.
12: Opleiding: VBO, MBO Scheepvaart
13: Tevreden: Zonder meer.......
Was jij met je 14de al aan het werk ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77091435
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:53 schreef junkiexp het volgende:

[..]

En tevreden ?
Ik heb m'n post even aangevuld
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:36:48 #77
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_77092473
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prima aanbod lijkt me
Ja absoluut Ben er blij mee
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_77093970
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:53 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Was jij met je 14de al aan het werk ?
Yep! Toen ik 1 dag 14 was begon ik in een ruitersportzaak, zodat ik mijn hobby kon bekostigen. Dat deed ik na schooltijd, en ook nog in het weekend! En heb daar tot mijn 19e gewerkt. Toen de scheepvaart ingegaan.
pi_77098828
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:16 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Yep! Toen ik 1 dag 14 was begon ik in een ruitersportzaak, zodat ik mijn hobby kon bekostigen. Dat deed ik na schooltijd, en ook nog in het weekend! En heb daar tot mijn 19e gewerkt. Toen de scheepvaart ingegaan.
Je hebt geen 10 jaar ervaring in de functie die je hebt en in de branche waar je werkt. Ik begin binnenkort ook bij 0 bij mijn nieuwe functie maar heb al veel langer werkervaring in een andere branche. Als ik 10 jaar in een ruitersportzaak heb gewerkt krijg ik bij een nieuwe functie in de scheepvaart ook niet het salaris van iemand die 10 jaar ervaring heeft in de scheepvaart. Het is hooguit een pre dat je gewerkt hebt. Dat is een beetje de bedoeling van het toevoegen van de ervaringjaren, ervaringsjaren kunnen vergelijken in hetzelfde vakgebied.
pi_77099397
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:10 schreef Fokski het volgende:

[..]

Je hebt geen 10 jaar ervaring in de functie die je hebt en in de branche waar je werkt. Ik begin binnenkort ook bij 0 bij mijn nieuwe functie maar heb al veel langer werkervaring in een andere branche. Als ik 10 jaar in een ruitersportzaak heb gewerkt krijg ik bij een nieuwe functie in de scheepvaart ook niet het salaris van iemand die 10 jaar ervaring heeft in de scheepvaart. Het is hooguit een pre dat je gewerkt hebt. Dat is een beetje de bedoeling van het toevoegen van de ervaringjaren, ervaringsjaren kunnen vergelijken in hetzelfde vakgebied.
Sorry hoor Er staat alleen "werkervaring" lijkt mij dat de vraag dan is, hoelang werk je al. Maar goed. Ik heb geen 10 jaar in de ruitersport zaak gewerkt, nog altijd 5 jaar (14 + 5 = jawel 19), en ben daarna de scheepvaart in gegaan. En werk nu 2 jaar in olie, 24-2 = 22. 19+3 = 22. Dus 3 jaar in de scheepvaart (school & werken) en daarna fulltime, en 2 jaar geleden in de olie gegaan.

Stond er overigens allemaal al, maar misschien is het nu ook voor jou duidelijk.
pi_77100450
Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Ik geef enkel aan hoe "werkervaring" hier gezien wordt. Er stond in je bericht niets over de werkervaring in de oliehandel maar dat terzijde.
pi_77101286
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:52 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Sorry, ik reageerde op het bericht bovenaan deze pagina.

Ik werk in de (stook)olie branche. Ben operationeel medewerken. Geen al te belangrijke functie. Ik werk wel al 10 jaar, en werk nu in deze branche 2 jaar, daarvoor heb ik 4 jaar in de scheepvaart gewerkt. Ook operationeel.
pi_77114341
En het lijkt met wel dat werkervaring voornamelijke geldt voor jaren waarin je fulltime hebt gewerkt
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77140463
Dat inderdaad. Ik ben pas na mijn studie "echt" gaan werken, maar had natuurlijk ook al baantjes sinds mijn 14e.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77275763
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: consultant
3: Leeftijd: 39
4 : Aantal uren per week: 36 uur, waarvan 27 thuis.
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + 10
6 : 13e maand: nee, bonus
7 : Bruto maand salaris: 6500
8 : Netto maand salaris: 4500
9: Overuren betaald: ja.
10 : Werkervaring: 10+ jaar
11: Goodies: Internet, Thuiswerken, Laptop, Cell, Autokosten vergoeding / lease auto.
12: Opleiding: HBO Informatica
13: Tevreden: Yepp.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:32:05 #86
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77276396
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:11 schreef jonghj het volgende:
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: consultant
Wat houdt dat werk nou eigenlijk in, consultant in de ICT?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77277837
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:32 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Wat houdt dat werk nou eigenlijk in, consultant in de ICT?
Je geeft (grote) bedrijven adviezen over hoe ze hun ICT zo inzetten dat het hen het beste helpt bij het realiseren van bijvoorbeeld business doelen. Je weet daarom veel van ICT architecturen, de kosten, risico's en toepasbaarheid ervan.
Ook moet je weten hoe beheer ingericht dient te worden en wat bijvorbeeld het effect is van toekomstige organisatorische beslissingen op ICT.

Een erg leuke baan, maar je hebt wel bagage nodig.
pi_77279807
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:11 schreef jonghj het volgende:
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: consultant
3: Leeftijd: 39
4 : Aantal uren per week: 36 uur, waarvan 27 thuis.
5 : Aantal vakantiedagen: 25 + 10
6 : 13e maand: nee, bonus
7 : Bruto maand salaris: 6500
8 : Netto maand salaris: 4500
9: Overuren betaald: ja.
10 : Werkervaring: 10+ jaar
11: Goodies: Internet, Thuiswerken, Laptop, Cell, Autokosten vergoeding / lease auto.
12: Opleiding: HBO Informatica
13: Tevreden: Yepp.
En als je dat niet zo was, zou je eens schop moeten krijgen

Mag ik vragen, bij wat voor een soort bedrijf? Hoe groot? Westen of oosten van het land?
pi_77323190
1 : Bedrijfstak: Groothandel / Importeur
2 : Functie: Commercieel medewerker binnendienst
3: Leeftijd: 27
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2100
8 : Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: nee, maar werken in het weekend levert 1,5 vrije dag op per gewerkte dag
10 : Werkervaring: 3 jaar fulltime
11: Goodies: 286 euro netto reiskostenvergoeding
12: Opleiding: geen (gestopt met WO-rechten en HBO-communicatie)
13: Tevreden: ja en nee

Ik verdien dus bepaald niet goed.
Ben hier gaan werken omdat het inhoudelijk heel leuk en veelzijdig is. En ik mijn vorige baan spuugzat was (helpdesk ICT). Maar heb mezelf veel te goedkoop verkocht naar mijn idee.
Ik ben verantwoordelijk voor de export naar Duitsland, trek (mede) de kar wat betreft automatisering en ontwikkeling nieuwe website, heb veel technische productkennis, leg klantbezoeken af, etc

Daarnaast "gelooft" mijn werkgever niet in een pensioen. Hij is van mening dat door de vergrijzing het bedrag van je pensioen in de toekomst wordt gekort op je AOW. Dus dat je er per saldo niets aan hebt. En beter zelf kunt sparen.

Daarnaast geen 13e, 14e maand, geen winstuitkering, geen auto/gsm van de zaak, zelfs geen kerstpakket (!). Wel 286 euro netto vergoeding omdat ik dagelijks 130km moet reizen aan woon/werkverkeer.

Ik heb dan weliswaar geen afgeronde diploma maar ben beslist geen domme lul. Op het feit dat ik voor zo weinig mijn bed uitkom na, dan.

Gelukkig zit er een salaris-onderhandelingsmoment aan te komen, wat lijkt jullie redelijk?

[ Bericht 4% gewijzigd door Captain Pervert op 27-01-2010 09:31:45 ]
pi_77323373
1 : Bedrijfstak: ICT bij overheid
2 : Functie: Operationeel
3: Leeftijd: 26
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 47 (Werk 40 uur, krijg 36 betaald, dus flex en ADV)
6 : 13e maand: Soortvan, eindejaarsuitkering, word elk jaar iets meer
7 : Bruto maand salaris: 2900
8 : Netto maand salaris: 1820
9: Overuren betaald: Uitbetalen of compenseren met uren
10 : Werkervaring: 8 jaar
11: Goodies: Groot gedeelte ziektekosten vergoed, flex en ADV, wel laptop en telefoon maar gebruik ik niet voor pive
12: Opleiding: MBO ICT
13: Tevreden: Zeer tevreden, super naar me zin
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:16:47 #91
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77324476
Gisteren salarisonderhandelingen afgerond Dus tijd voor een update

1 : Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
2 : Functie: Hoofd administratie / controller
3: Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 3250 (3000 per 4 weken)
8 : Netto maand salaris: ca. 2000 (1867 per 4 weken)
9 : Overuren betaald: Nee, indien teveel compenseren met vrije tijd / vrijnemen voor studie
10 : Werkervaring: Bijna 10 jaar waarvan 2-3 jaar op deze functie
11: Goodies: Auto, laptop, telefoon en studie wordt volledig vergoed
12: Opleiding: HAVO / PDL / in afwachting van examenuitslagen MBA / begin volgende week met HBO BE (deeltijd)
13: Tevreden: Ja, maar kan altijd beter
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:28:36 #92
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77324803
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:25 schreef Captain Pervert het volgende:
Daarnaast "gelooft" mijn werkgever niet in een pensioen. Hij is van mening dat door de vergrijzing het bedrag van je pensioen in de toekomst wordt gekort op je AOW. Dus dat je er per saldo niets aan hebt. En beter zelf kunt sparen.
Of je werkgever wel of niet in pensioen gelooft is irrelevant. Je hoort gewoon onder een CAO te werken en dan ben je pensioenplichtig, punt uit. Hij kan er 100x niet in geloven maar dat is de wet. Hoe ik dat weet? Ik heb zelf eens voor iemand gewerkt die geen CAO wou volgen en geen pensioen premie wou afdragen. Het FNV is daarover een rechtzaak begonnen en de rechter heeft mij in het gelijk gesteld.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:29:30 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_77324831
damnit, -2 euro op nieuwe loonstrook dit jaar

(Hogere pensioenbijdrage)
pi_77324843
1 : Bedrijfstak: overheid
2 : Functie: Manager bedrijfsvoering
3 : Leeftijd: 38
4 : Aantal uren per week: 36 volgens contract (in de praktijk 45 - 50)
5 : Aantal vakantiedagen: 25 volgens contract (in de praktijk wat meer)
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 5785
8 : Netto maand salaris: 3322
9 : Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 13 jaar
11 : Goodies : Mobieltje, notebook, netbook
12 : Opleiding: HBO+
13 : Tevreden: bruto / netto verhouding is soms frustrerend
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_77325205
1 : Bedrijfstak: Transport (luchtvaart)
2 : Functie: Gezagvoerder
3: Leeftijd: 33
4 : Aantal uren per week: variërend, van 0 tot 50 (ongeveer 700 uur in 2009)
5 : Aantal vakantiedagen: 36
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: ¤8300
8 : Netto maand salaris: ¤5000
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10 : Werkervaring: 7 jaar
11: Goodies: gedeeltelijke betaling van eten en drinken in hotels
12: Opleiding: VWO/luchtvaartschool
13: Tevreden: echt wel
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:57:29 #96
62913 Blik
The one and Only!
pi_77325745
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:42 schreef The_stranger het volgende:
1 : Bedrijfstak: Transport (luchtvaart)
2 : Functie: Gezagvoerder
3: Leeftijd: 33
4 : Aantal uren per week: variërend, van 0 tot 50 (ongeveer 700 uur in 2009)
5 : Aantal vakantiedagen: 36
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: ¤8300
8 : Netto maand salaris: ¤5000
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10 : Werkervaring: 7 jaar
11: Goodies: gedeeltelijke betaling van eten en drinken in hotels
12: Opleiding: VWO/luchtvaartschool
13: Tevreden: echt wel
Mijn droombaan

Echter nooit kunnen doen wegens te slechte ogen
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:22:18 #97
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77326664
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:28 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Of je werkgever wel of niet in pensioen gelooft is irrelevant. Je hoort gewoon onder een CAO te werken en dan ben je pensioenplichtig, punt uit. Hij kan er 100x niet in geloven maar dat is de wet. Hoe ik dat weet? Ik heb zelf eens voor iemand gewerkt die geen CAO wou volgen en geen pensioen premie wou afdragen. Het FNV is daarover een rechtzaak begonnen en de rechter heeft mij in het gelijk gesteld.
Het aanbieden van een pensioen is in NL niet verplicht voor een werkgever. Dit wordt dan dus per CAO verplicht gesteld, maar er zijn ook bedrijven die niet onder een CAO vallen, of CAO's die een pensioen niet verplicht stellen. Die hoeven dan dus niets aan te bieden.

[ Bericht 2% gewijzigd door sanger op 27-01-2010 11:38:35 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77326669
Is dat nog steeds eigelijk ? Of mag het nu wel met lenzen of laseren oid ?
Niet dat ik ambities heb in de luchtvaart, maar vroeg het me af
pi_77327331
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:25 schreef Captain Pervert het volgende:
1 : Bedrijfstak: Groothandel / Importeur
2 : Functie: Commercieel medewerker binnendienst
3: Leeftijd: 27
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2100
8 : Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: nee, maar werken in het weekend levert 1,5 vrije dag op per gewerkte dag
10 : Werkervaring: 3 jaar fulltime
11: Goodies: 286 euro netto reiskostenvergoeding
12: Opleiding: geen (gestopt met WO-rechten en HBO-communicatie)
13: Tevreden: ja en nee

Ik verdien dus bepaald niet goed.
Ben hier gaan werken omdat het inhoudelijk heel leuk en veelzijdig is. En ik mijn vorige baan spuugzat was (helpdesk ICT). Maar heb mezelf veel te goedkoop verkocht naar mijn idee.
Ik ben verantwoordelijk voor de export naar Duitsland, trek (mede) de kar wat betreft automatisering en ontwikkeling nieuwe website, heb veel technische productkennis, leg klantbezoeken af, etc

Daarnaast "gelooft" mijn werkgever niet in een pensioen. Hij is van mening dat door de vergrijzing het bedrag van je pensioen in de toekomst wordt gekort op je AOW. Dus dat je er per saldo niets aan hebt. En beter zelf kunt sparen.

Daarnaast geen 13e, 14e maand, geen winstuitkering, geen auto/gsm van de zaak, zelfs geen kerstpakket (!). Wel 286 euro netto vergoeding omdat ik dagelijks 130km moet reizen aan woon/werkverkeer.

Ik heb dan weliswaar geen afgeronde diploma maar ben beslist geen domme lul. Op het feit dat ik voor zo weinig mijn bed uitkom na, dan.

Gelukkig zit er een salaris-onderhandelingsmoment aan te komen, wat lijkt jullie redelijk?
Tja lastig, ik heb precies dezelfde functie gehad, ook klantenbezoeken en deels productmanager.
Ik verdiende met 26 jaar 1950 bruto.

Je bent gewoon vervangbaar, dus dat is een beetje het probleem.
Ik ben nu Nima-A aan het halen, en dan sta je al een stuk sterker.

Zeker ook bij een wat kleiner bedrijf ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77335043
Ja, hier werken 9 mensen incl. directeur.
pi_77337840
1 : branche: techniek/r&d
2 : Functie: Development engineer
3: Leeftijd: 26
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 24+13adv
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2900
8 : Netto maand salaris: 1950
9: Overuren betaald: ja of uren voor uren
10 : Werkervaring: 3jaar
11: Goodies: geen
12: Opleiding: HBO industrieel product ontwerp

Wat een lonen komen hier voorbij zeg :s
Vorige week op sollicitatie geweest bij een engineering bureau, maar er werd me verteld dat ik nooit boven de 2500 hoor te komen als ingenieur met 3 jaar werkervaring. Ik blijf dus mooi zitten waar ik zit voorlopig.
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:54:08 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_77337977
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:50 schreef Cocosmacroon het volgende:
1 : branche: techniek/r&d
2 : Functie: Development engineer
3: Leeftijd: 26
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 24+13adv
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2900
8 : Netto maand salaris: 1950
9: Overuren betaald: ja of uren voor uren
10 : Werkervaring: 3jaar
11: Goodies: geen
12: Opleiding: HBO industrieel product ontwerp

Wat een lonen komen hier voorbij zeg :s
Vorige week op sollicitatie geweest bij een engineering bureau, maar er werd me verteld dat ik nooit boven de 2500 hoor te komen als ingenieur met 3 jaar werkervaring. Ik blijf dus mooi zitten waar ik zit voorlopig.
Moet je eens bij ASML gaan werken, dan haal je 2500 euro makkelijk met 3 jaar ervaring... Neemt niet weg dat je aardig goed zit met 2900 euro
pi_77359264
1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Softwareontwikkelaar (teamleader)
3: Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 20
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: +/- 1800
8 : Netto maand salaris: +/- 1400
9: Overuren betaald: tijd voor tijd / geld
10 : Werkervaring: 3 jaar in het bedrijfsleven, nog veel langer als freelancer
11: Goodies: Winstuitkering (varieert van 2 tot 3 maandsalarissen)
12: Opleiding: Geen, wel gecertificeerd (MCTS ASP.Net 3.5)
13: Tevreden: Vind mijn salaris (en in vergelijking met anderen die hetzelfde als mij doen, al dan niet met een niet-leidinggevende functie) erg laag. Afgelopen week gesprek met werkgever gehad en ik mag zelf aankomen met een aanbod van wat ik 'zou moeten verdienen'. Ben daar alleen nog niet helemaal uit.
pi_77359322
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:17 schreef calamares het volgende:
1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Softwareontwikkelaar (teamleader)
3: Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 20
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: +/- 1800
8 : Netto maand salaris: +/- 1400
9: Overuren betaald: tijd voor tijd / geld
10 : Werkervaring: 3 jaar in het bedrijfsleven, nog veel langer als freelancer
11: Goodies: Winstuitkering (varieert van 2 tot 3 maandsalarissen)
12: Opleiding: Geen, wel gecertificeerd (MCTS ASP.Net 3.5)
13: Tevreden: Vind mijn salaris (en in vergelijking met anderen die hetzelfde als mij doen, al dan niet met een niet-leidinggevende functie) erg laag. Afgelopen week gesprek met werkgever gehad en ik mag zelf aankomen met een aanbod van wat ik 'zou moeten verdienen'. Ben daar alleen nog niet helemaal uit.
Vat het niet verkeerd op, maar ik vind het een hongerloontje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77359610
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Vat het niet verkeerd op, maar ik vind het een hongerloontje.
Vandaar dat ik vorige week ook eens met mijn werkgever om de tafel ben gaan zitten, om dat onder andere aan te kaarten. Naar aanleiding van dat gesprek mocht ik zelf eens gaan nadenken over mijn nieuwe salaris.

Heb alleen nog geen flauw idee wat ik zou kunnen eisen qua brutoloon. Ik zit op veel vacaturewebsites te kijken om te vergelijken, maar daar zitten naar mijn idee heel veel onrealistische 'lokkertjes' tussen; denk aan codeklopper-baantjes via een uitzendbureau met salarissen van 3000+, met daarbij ook nog eens secundaire arbeidsvoorwaarden die te mooi zijn om waar te zijn.

Suggesties of tips zijn natuurlijk welkom.

[ Bericht 5% gewijzigd door calamares op 27-01-2010 23:41:13 ]
pi_77363478
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:25 schreef calamares het volgende:

[..]

Vandaar dat ik vorige week ook eens met mijn werkgever om de tafel ben gaan zitten, om dat onder andere aan te kaarten. Naar aanleiding van dat gesprek mocht ik zelf eens gaan nadenken over mijn nieuwe salaris.

Heb alleen nog geen flauw idee wat ik zou kunnen eisen qua brutoloon. Ik zit op veel vacaturewebsites te kijken om te vergelijken, maar daar zitten naar mijn idee heel veel onrealistische 'lokkertjes' tussen; denk aan codeklopper-baantjes via een uitzendbureau met salarissen van 3000+, met daarbij ook nog eens secundaire arbeidsvoorwaarden die te mooi zijn om waar te zijn.

Suggesties of tips zijn natuurlijk welkom.
Ik zou de salarischeck proberen. Ik kwam op zo'n 2500 EUR met een aantal aannames.

http://www.loonwijzer.nl/home/salarischeck
quote:
Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld:

Per maand: ¤ 2479

Beroep: Sofware-ontwikkelaar
Opleiding: HAVO/VWO/MBO
Werkervaring: 3 jaar
Voltijdse werkweek (30 uur of meer): Ja
Leidinggevend: Ja
Promotie gemaakt: Nee
Van baan veranderd: Nee
Meeste collega's man: Ja
Bedrijfsomvang: Minder dan 100 werknemers
Gezien je salaris die je nu hebt en ik vermoed leidinggevende functie mag je toch wel die sprong van minimaal 2500 EUR verwachten. Het probleem is echter dat we wel vrij jong bent en geen opleiding hebt genoten.

Die winstuitkering van 2 tot 3 maandsalarissen is echter ook niet misselijk dat maakt die 1800 EUR in de maand vergelijkbaar met 2100-2200 EUR in de maand maar natuurlijk afhankelijk van de winst. Ik zou dan denken aan zo'n 2200 EUR in de maand met de winstuitkering. Dat is dan indien er goed gepresteerd en 2-3 maandsalarissen als winst wordt uitgekeerd een equivalent van 2600-2700 EUR in de maand. Dat komt aardig in de buurt van het volgende profiel:
quote:
Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld:

Per maand: ¤ 2817

Beroep: Sofware-ontwikkelaar
Opleiding: HBO
Werkervaring: 5 jaar
Voltijdse werkweek (30 uur of meer): Ja
Leidinggevend: Ja
Promotie gemaakt: Nee
Van baan veranderd: Nee
Meeste collega's man: Ja
Bedrijfsomvang: Minder dan 100 werknemers
pi_77386193
Ik was inderdaad aan het denken aan zo'n 2200 tot 2300 euro.

Het is inderdaad zo dat ik niet opgeleid ben. Daarentegen ben ik wel zeer recentelijk (vorige maand) gecertificeerd, houdt ik mij inmiddels al meer dan 10 jaren met programmeren / softwareontwikkeling bezig (echter pas 3 jaar daadwerkelijk in het bedrijfsleven, in eerste instantie als hobby en later als freelancer), en ben ik bij verre de meest bekwame en productieve persoon in het bedrijf. Het is overigens een vrij klein bedrijf ( +/- 15 man, waarvan 9 software-ontwikkelaars en programmeurs die ik als projectleider aanstuur). Sinds anderhalf jaar ben ik er daadwerkelijk projectleider, daarvoor 'gewoon' softwareontwikkelaar.
pi_77386247
Ik zou 2300 vragen en dan kom je waarschijnlijk sowieso wel uit op 2100.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77387394
Als jij projectleider bent en zo weinig verdient, wat verdienen jou ondergeschikten dan?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_77388269
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Als jij projectleider bent en zo weinig verdient, wat verdienen jou ondergeschikten dan?
Nog een stuk minder.
pi_77396221
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prima aanbod lijkt me
Waar staat jou rijtje? Just curious.
pi_77396623
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:18 schreef loqdawq het volgende:

[..]

Waar staat jou rijtje? Just curious.
Nergens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77402121
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:49 schreef calamares het volgende:
Ik was inderdaad aan het denken aan zo'n 2200 tot 2300 euro.

Het is inderdaad zo dat ik niet opgeleid ben. Daarentegen ben ik wel zeer recentelijk (vorige maand) gecertificeerd, houdt ik mij inmiddels al meer dan 10 jaren met programmeren / softwareontwikkeling bezig (echter pas 3 jaar daadwerkelijk in het bedrijfsleven, in eerste instantie als hobby en later als freelancer), en ben ik bij verre de meest bekwame en productieve persoon in het bedrijf. Het is overigens een vrij klein bedrijf ( +/- 15 man, waarvan 9 software-ontwikkelaars en programmeurs die ik als projectleider aanstuur). Sinds anderhalf jaar ben ik er daadwerkelijk projectleider, daarvoor 'gewoon' softwareontwikkelaar.
Ik denk dat je niet meer kan verwachten van zo'n relatief klein bedrijf. Dat ze flink wat winst uitkeren aan de werknemers indien het bedrijf goed draait compenseert een hoop en geeft ook aan dat ze nou geen uitbuiters zijn. Zo ben je ook een beetje "partner/vennoot" en een bijkomend voordeel is dat ze je langer kunnen aanhouden mocht het iets minder gaan want dan keert men geen winstuitkering uit.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:55:07 #114
247160 Just-Lost
will never forget
pi_77408037
1 : Bedrijfstak: Transport
2 : Functie: Planning / Chauffeur
3: Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: variërend, van 50 tot 60
5 : Aantal vakantiedagen: 27.5
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: ¤-
8 : Netto maand salaris: ¤ 2100, gemiddeld, kan licht naar boven afwijken ivm onregelmatige overuren.
9: Overuren betaald: ja
10 : Werkervaring: 5 jaar
11: Goodies: reiskosten in salaris, cursus
12: Opleiding: mbo, manager opslag & vervoer. Wat losse cursussen op rekening van werkgever gedaan.
13: Tevreden: haat - liefde verhouding
And I tried to sing
But I couldn’t think of anything
And that was the hardest part
Yeah that’s the hardest part
pi_77421616
1: Bedrijfstak: Transportonderzoek
2: Functie: Junior consultant
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 32
5: Aantal vakantiedagen: 29 (ruim 7 weken)
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: 2300
8: Netto maand salaris: 1700
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10: Werkervaring: 2 jaar
11: Goodies: niks bijzonders
12: Opleiding: WO econometrie
13: Tevreden: ja, ben totaal niet ambitieus en dit is een rustige baan waar ik genoeg mee verdien
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:50:19 #116
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77431728
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:24 schreef Marleen85 het volgende:
13: Tevreden: ja, ben totaal niet ambitieus en dit is een rustige baan waar ik genoeg mee verdien.
Kijk, zo kan het dus ook. Leuk om te zien dat iemand ronduit toegeeft niet ambitieus te zijn. Ik ben het zelf wel maar er is niks mis mee als iemand het niet is. Een goede vriend van mij die ook scheepstimmerman is is precies hetzelfde. Doet al jaren hetzelfde werk. 7u beginnen, iedere dag in de achterhut timmeren, 4u naar huis. Is ie helemaal tevreden mee.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77506251
1: Bedrijfstak: Schilder, glaszet en bouwafwerkbedrijf
2: Functie: KAM coordinator in opleiding / Veiligheidskundige in opleiding
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 25 + 7 ATV
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: 2000
8: Netto maand salaris: Zo rond de 1400/1500
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10: Werkervaring: 0 jaar, net begonnen in deze tak. Opleiding gevolgd in totaal andere richting
11: Goodies: Auto met onbeperkte privekilometers, telefoon (onbeperkt privé bellen) laptop
12: Opleiding: HBO Communicatie en ik volg nu de opleiding Middelbaar Veiligheidskundige
13: Tevreden: ja, redelijk, alhoewel ik straks wanneer ik klaar ben met mijn opleiding toch wel iets omhoog wil in salaris.

Op dit moment betaalt het bedrijf een opleiding twv 9000euro voor me + dat ze me 1 dag per week moeten missen voor komende half jaar.

Zit ik hoog/laag/prima volgens jullie? Ik zit hier wel gigantisch goed op mijn plek. Veel onderweg langs verschillende werklocaties door heel Nederland, terwijl ik geleerd heb voor een beroep waarbij ik alleen achter het bureau zit (mijn grootste horror )
pi_77506701
Als je goed op je plek zit heb je een prima loon voor nu.
Je hebt aardige goodies, veel vakantiedagen en een dure opleiding + betaald naar school gaan.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77506909
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:32 schreef junkiexp het volgende:
Als je goed op je plek zit heb je een prima loon voor nu.
Je hebt aardige goodies, veel vakantiedagen en een dure opleiding + betaald naar school gaan.
Dat laatste is idd ook waar, ik krijg gewoon 40 uur betaald terwijl ik maar 32 uur werk (en dus 8 uur naar school ga).

Ik ben echt heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om te switchen toen ik deze kans kreeg, zeker in deze slechte tijden (zeker voor net afgestudeerden zonder enige werkervaring).
pi_77557094
1: Bedrijfstak: bouw
2: Functie: metselaar
3: Leeftijd: 23
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 2750
8: Netto maand salaris: 1900
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10: Werkervaring: 6 jaar
11: Goodies: niks bijzonders
12: Opleiding: bouw
13: Tevreden: ja
pi_77557372
Zo, dat verdiend niet slecht metselaar.
Wel zwaar werk zeker ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:15:28 #122
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_77557714
Het aantal views tov aantal posts in dit topic loopt ook precies 1 op 1
pi_77558385
Met 23 jaar al 6 jaren werkervaring (dus al op 17 jarige leeftijd aan het werk en derhalve dus hooguit een MBO diploma) en dan zoveel verdienen met een baan als metselaar? Volgens mij heb ik het verkeerde vak uitgekozen.
pi_77559533
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:36 schreef calamares het volgende:
Met 23 jaar al 6 jaren werkervaring (dus al op 17 jarige leeftijd aan het werk en derhalve dus hooguit een MBO diploma) en dan zoveel verdienen met een baan als metselaar? Volgens mij heb ik het verkeerde vak uitgekozen.
Vind je dat veel voor 40 uur metselen? Dit heeft weinig met opleidingen te maken maar met praktijkervaring. Ik denk dat er ook genoeg in de bouw zijn die meer verdienen.
pi_77560179
Ik denk dat metselaar die 2750 graag zou willen verdienen en dat een beetje verwart met de werkelijkheid. Er is echt geen zinnig bouwbedrijf dat een dergelijk salaris aan een metselaar betaald (helemaal niet als hij 24 jaar is). In de bouw mogen de meeste uitvoerders/projectleiders dit salaris ontvangen (uiteraard ook wel wat meer, afhankelijk van de projectgrootte natuurlijk).
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:41:28 #126
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_77560696
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:15 schreef BeamofLight het volgende:
Het aantal views tov aantal posts in dit topic loopt ook precies 1 op 1
Als je een keer je lijstje hebt gepost is het toch leuk om het topic te blijven volgen om te zien wat anderen doen?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_77568042
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:28 schreef Jacqueline1 het volgende:
Ik denk dat metselaar die 2750 graag zou willen verdienen en dat een beetje verwart met de werkelijkheid. Er is echt geen zinnig bouwbedrijf dat een dergelijk salaris aan een metselaar betaald (helemaal niet als hij 24 jaar is). In de bouw mogen de meeste uitvoerders/projectleiders dit salaris ontvangen (uiteraard ook wel wat meer, afhankelijk van de projectgrootte natuurlijk).
Ga eens een dag metselen en dan kijken of er veel lui zijn die dat willen of zelfs ook maar kunnen doen.
2750 is vrij gemiddeld voor een metselaar.
quote:
Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld:

Per uur: ¤ 16,76
Per week: ¤ 670,39
Per 4 weken: ¤ 2682
Per maand: ¤ 2903
Per Jaar: ¤ 34860
Salaris profiel

Beroep:
Opleiding: HAVO/VWO/MBO
Werkervaring: 6 jaar
Voltijdse werkweek (30 uur of meer): Ja
Leidinggevend: Nee
Promotie gemaakt: Nee
Van baan veranderd: Nee
Meeste collega's man: Ja
Bedrijfsomvang: Minder dan 100 werknemers
quote:
Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld:

Per uur: ¤ 15,56
Per week: ¤ 622,25
Per 4 weken: ¤ 2489
Per maand: ¤ 2694
Per Jaar: ¤ 32357
Salaris profiel

Beroep:
Opleiding: Basisschool
Werkervaring: 6 jaar
Voltijdse werkweek (30 uur of meer): Ja
Leidinggevend: Nee
Promotie gemaakt: Nee
Van baan veranderd: Nee
Meeste collega's man: Ja
Bedrijfsomvang: Minder dan 100 werknemers
bron: loonwijzer.nl

Zelfs als leerling-werknemer op 22-jarige leeftijd is het garantieloon volgens de Bouw CAO 2000 EUR.


CAO Lonen

[ Bericht 8% gewijzigd door Fokski op 02-02-2010 21:15:29 ]
pi_77569285
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:04 schreef Fokski het volgende:

[..]

Ga eens een dag metselen en dan kijken of er veel lui zijn die dat willen of zelfs ook maar kunnen doen.
2750 is vrij gemiddeld voor een metselaar.
[..]


[..]

bron: loonwijzer.nl

Zelfs als leerling-werknemer op 22-jarige leeftijd is het garantieloon volgens de Bouw CAO 2000 EUR.


CAO Lonen
Sites als loonwijzer geven naar mijn ervaring altijd een érg overdreven resultaat. Zo zou ik, als ik dergelijke websites mag geloven, ook 2 keer zo veel gaan verdienen als hetgeen dat ik momenteel verdien. Vergeet niet dat dergelijke websites de resultaten baseren op de gemiddeldes van de cijfers die andere bezoekers opgegeven hebben. Gezien mensen op het Internet nog wel eens willen overdrijven... you do the math.

Niemand beweert dat metselen geen zwaar beroep is, evenals stratenmaker, timmerman, en ga zo maar door met nog 20 van zulke beroepen. Bijna 3000 verdienen terwijl je vrijwel geen degelijke opleiding genoten hebt, en nog maar 23 bent, is vrij onrealistisch. Met een flink aantal beunhaas- of overuren zou zoiets misschien nog wel kunnen, maar met een keurige 40 uurtjes?

[ Bericht 0% gewijzigd door calamares op 02-02-2010 21:42:19 ]
pi_77576983
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:24 schreef Marleen85 het volgende:
1: Bedrijfstak: Transportonderzoek
2: Functie: Junior consultant
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 32
5: Aantal vakantiedagen: 29 (ruim 7 weken)
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: 2300
8: Netto maand salaris: 1700
9: Overuren betaald: worden niet gemaakt
10: Werkervaring: 2 jaar
11: Goodies: niks bijzonders
12: Opleiding: WO econometrie
13: Tevreden: ja, ben totaal niet ambitieus en dit is een rustige baan waar ik genoeg mee verdien
weinig zeg
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  woensdag 3 februari 2010 @ 00:16:07 #130
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77577171
1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Softwareontwikkelaar
3: Leeftijd: 19
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 1700
8 : Netto maand salaris: 1500
9: Overuren betaald: tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 2,5 jaar, bij huidige werkgever
11: Goodies: geen
12: Opleiding: mbo niveau 2, mcts
13: Tevreden: over m`n salaris wel, alleen ik wil doorgroeien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Juicyhil op 03-02-2010 08:21:10 ]
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_77579360
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:29 schreef calamares het volgende:

[..]

Sites als loonwijzer geven naar mijn ervaring altijd een érg overdreven resultaat. Zo zou ik, als ik dergelijke websites mag geloven, ook 2 keer zo veel gaan verdienen als hetgeen dat ik momenteel verdien. Vergeet niet dat dergelijke websites de resultaten baseren op de gemiddeldes van de cijfers die andere bezoekers opgegeven hebben. Gezien mensen op het Internet nog wel eens willen overdrijven... you do the math.

Niemand beweert dat metselen geen zwaar beroep is, evenals stratenmaker, timmerman, en ga zo maar door met nog 20 van zulke beroepen. Bijna 3000 verdienen terwijl je vrijwel geen degelijke opleiding genoten hebt, en nog maar 23 bent, is vrij onrealistisch. Met een flink aantal beunhaas- of overuren zou zoiets misschien nog wel kunnen, maar met een keurige 40 uurtjes?
Ja, met een keurige 40 uurtjes kan dat. Met gemak!

Volgens de CAO heb je metselaar in B-II en D-I:
quote:
GROEP B
41. Metselaar II*
Het op aanwijzing van een vakman verrichten van eenvoudig schoon metselwerk. Het zelfstandig verrichten van vuil metselwerk, voeg- en raapwerk.
====
Categorie B
Enige vakspecifieke kennis is aanwezig, mate van zelfstandigheid gering, bij eenvoudige herhalende werkzaamheden vaak zelfstandigheid.
Voorbeeld: een sloper die onder toezicht werkt; deze verricht alle voorkomende sloopwerkzaamheden en is behulpzaam bij het onderhouden van machines en gereedschappen.
quote:
GROEP D
102. Metselaar I*
Het zelfstandig verrichten en repareren van alle soorten metselwerk, voegwerk en eenvoudig raapwerk; het leggen of herstellen van rioleringen alsmede herstellen of vernieuwen van tegelvloeren, wanden of pannendaken.
====
Categorie D
Gespecialiseerde vakspecifieke kennis, werken zelfstandig, vaak leidinggevend.

Voorbeeld: een metselaar, die zelfstandig alle soorten metselwerk, voegwerk en eenvoudig raapwerk verricht en repareert; die rioleringen legt of herstelt alsmede die tegelvloeren,
wanden of pannendaken herstelt of vernieuwt.
quote:
LONEN PER 1 JANUARI 2010 (0,75% INITIEEL)
Tabel I: Garantielonen voor vakvolwassen werknemers
functiegroep weekloon uurloon
A 479,20 11,98
B 507,20 12,68
C 538,40 13,46
D 576,00 14,40
E 604,00 15,10

Dit zijn garantielonen oftewel minimumlonen voor hen die ouder zijn dan 23. Voor metselaar in groep B bij 40 uur en betaling per maand dus 12,68*177,33 oftewel minimaal EUR 2248 per maand. Bij een metselaar in groep D is dat minimaal EUR 2553 per maand.
Dit wel los van inloopschalen voor hen die minder dan een jaar ervaring heeft in de bouw. Bij 6 jaar ervaring is dat dus niet het geval.
quote:
Een werknemer van 22 jaar of ouder dient uiterlijk binnen twee jaar na indeling in een functieniveau een salarisniveau te bereiken van 104% van het minimum van de salarisschaal. De in de vorige volzin bedoelde periode van twee jaar wordt, voor de werknemer die reeds was ingedeeld in een functieniveau voor werknemers beneden de leeftijd van 22 jaar en die in die periode de leeftijd van 22 jaar bereikt, verkort met de periode waarin de werknemer reeds was ingedeeld in dat functieniveau. Na vier respectievelijk zes jaar dient 110% respectievelijk 116% van het minimum van de schaal te zijn bereikt. Hetzelfde geldt ook voor een werknemer van 22 jaar of ouder bij indeling in een hoger functieniveau.
Bij 6 jaar ervaring kan je dus gemakkelijk 2750 EUR in de maand verdienen.

Even een willekeurige vacature:



Hoog opgeleid zegt niet alles, uiteindelijk gaat het of je de centen waard bent. Een metselaar is blijkbaar net zo veel waard als menig hoopopgeleide.
pi_77579376
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:09 schreef samjustme het volgende:

[..]

weinig zeg
Ze werkt 32 uur. 2875 EUR op voltijdsbasis. Zo slecht is dat dus niet.
pi_77580188
econometristen zijn dan ook gewild (en terecht, want die modellen zijn best moeilijk )
pi_77584132
Mijn vader is een zeer ervaren loodgieter, en hij is nu 57 jaar.
Maar die verdiend ook iets van 3300 bruto.

Goede mensen voor dat vak zijn bijna niet te krijgen.
Ondanks de crisis worden er gewoon Polen en Duitsers ingeleend omdat ze geen mensen hebben.

En ik denk dat het in de toekomst allemaal moeilijker wordt om goed technische personeel te vinden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77603516
Wil je lachen?

1: Bedrijfstak: Entertainment
2: Functie: Technische dienst geautomatiseerd licht
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: 1500
8: Netto maand salaris: 1250
9: Overuren betaald: worden veel gemaakt maar baas doet moeilijk over uitbetalen. recessie blabla
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies: telefoon
12: Opleiding: MTS
13: Tevreden: wat denk je zelf.
wapper de wap
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:56:51 #136
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77603637
En daar kom jij je bed voor uit?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77610677
1: Bedrijfstak: Overheid
2: Functie: Beleidsmedewerker
3: Leeftijd: 25
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 30
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: 2500
8: Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: Terugname
10: Werkervaring: Bijna 1 jaar
11: Goodies: maaltijdcheques
12: Opleiding: Unief
13: Tevreden: Matig

Ik werk in België waar er een veel hogere arbeidsbelasting is. Vorige week in een bladje van tewerkstelling waarin verschillende beroepen werden voorgesteld, een voorstelling van een nederlandse beleidsmedewerker gelezen. Die verdiende 3000 euro netto. Best frustrerend dus...
pi_77613222
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:29 schreef Buonissimo het volgende:
1: Bedrijfstak: Overheid
2: Functie: Beleidsmedewerker
3: Leeftijd: 25
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 30
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: 2500
8: Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: Terugname
10: Werkervaring: Bijna 1 jaar
11: Goodies: maaltijdcheques
12: Opleiding: Unief
13: Tevreden: Matig

Ik werk in België waar er een veel hogere arbeidsbelasting is. Vorige week in een bladje van tewerkstelling waarin verschillende beroepen werden voorgesteld, een voorstelling van een nederlandse beleidsmedewerker gelezen. Die verdiende 3000 euro netto. Best frustrerend dus...
Gras lijkt altijd groener bij de buren

Minimum salaris: ¤ 2930 bruto per maand
Maximum salaris: ¤ 4186 bruto per maand
salaris beleidsmedewerker


Netto-bruto berekening voor 3000 euro per maand netto dient een ambtenaar toch maar 5122,56 per maand te verdienen.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77630103
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:54 schreef WillieWapper het volgende:
Wil je lachen?

1: Bedrijfstak: Entertainment
2: Functie: Technische dienst geautomatiseerd licht
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: 1500
8: Netto maand salaris: 1250
9: Overuren betaald: worden veel gemaakt maar baas doet moeilijk over uitbetalen. recessie blabla
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies: telefoon
12: Opleiding: MTS
13: Tevreden: wat denk je zelf.
Ik neem aan dat je aan het solliciteren bent ?
pi_77631141
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:54 schreef WillieWapper het volgende:
Wil je lachen?

1: Bedrijfstak: Entertainment
2: Functie: Technische dienst geautomatiseerd licht
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: 1500
8: Netto maand salaris: 1250
9: Overuren betaald: worden veel gemaakt maar baas doet moeilijk over uitbetalen. recessie blabla
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies: telefoon
12: Opleiding: MTS
13: Tevreden: wat denk je zelf.
Ik ben 2 jaar ouder en geniet momenteel een hogere uitkering
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77700830
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:17 schreef calamares het volgende:
1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Softwareontwikkelaar (teamleader)
3: Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 20
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: +/- 1800
8 : Netto maand salaris: +/- 1400
9: Overuren betaald: tijd voor tijd / geld
10 : Werkervaring: 3 jaar in het bedrijfsleven, nog veel langer als freelancer
11: Goodies: Winstuitkering (varieert van 2 tot 3 maandsalarissen)
12: Opleiding: Geen, wel gecertificeerd (MCTS ASP.Net 3.5)
13: Tevreden: Vind mijn salaris (en in vergelijking met anderen die hetzelfde als mij doen, al dan niet met een niet-leidinggevende functie) erg laag. Afgelopen week gesprek met werkgever gehad en ik mag zelf aankomen met een aanbod van wat ik 'zou moeten verdienen'. Ben daar alleen nog niet helemaal uit.
Nou, salarisonderhandelingen zijn achter de rug, mijn lijstje ziet er nu als volgt uit.

1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Softwareontwikkelaar (teamleader)
3: Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 23
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: +/- 2300
8 : Netto maand salaris: ... (nieuwe brutoloon zal per juni ingaan, schat dat netto ongeveer rond de 1700 zal liggen)
9: Overuren betaald: tijd voor tijd / geld
10 : Werkervaring: 3 jaar in het bedrijfsleven, nog veel langer als freelancer
11: Goodies: Winstuitkering (varieert van 2 tot 3 maandsalarissen), vrij besteedbaar opleidingsbudget van ¤ 1000 op jaarbasis
12: Opleiding: Geen, wel gecertificeerd (MCTS ASP.Net 3.5)
13: Tevreden: Ja, dit lijkt er al een stuk meer op.
pi_77701897
Dit is erg netjes idd
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77701996
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:50 schreef Cocosmacroon het volgende:
1 : branche: techniek/r&d
2 : Functie: Development engineer
3: Leeftijd: 26
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 24+13adv
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2900
8 : Netto maand salaris: 1950
9: Overuren betaald: ja of uren voor uren
10 : Werkervaring: 3jaar
11: Goodies: geen
12: Opleiding: HBO industrieel product ontwerp

Wat een lonen komen hier voorbij zeg :s
Vorige week op sollicitatie geweest bij een engineering bureau, maar er werd me verteld dat ik nooit boven de 2500 hoor te komen als ingenieur met 3 jaar werkervaring. Ik blijf dus mooi zitten waar ik zit voorlopig.
Ik werk in een soortgelijke functie met soortgelijk salaris en voorwaarden. Technische functies worden 'slecht' betaald, komt omdat de technische kennis economie in NL niet significant is en dus ook anders word gewaardeerd. Het grote geld word verdient in de ICT/ finance (= saai) en de handel (= dozenschuivers) de vraag is echter voor hoe lang nog.
Ik werk veel samen met mensen uit Azië en die vinden dat wij heel veel verdienen, totdat ze horen hoeveel wij mogen afdragen aan belastingen en premies
Ook heeft een job als engineer daar een heel wat hoger maatschappelijk aanzien dan verkoper/vertegenwoordiger of accountant. Wederom omdat de productie van goederen daar zo'n groot aandeel is van de economie. Wij leven in tegengestelde werelden.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:22:08 #144
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77705391
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:37 schreef calamares het volgende:

[..]

Nou, salarisonderhandelingen zijn achter de rug, mijn lijstje ziet er nu als volgt uit.

1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Softwareontwikkelaar (teamleader)
3: Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 23
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: +/- 2300
8 : Netto maand salaris: ... (nieuwe brutoloon zal per juni ingaan, schat dat netto ongeveer rond de 1700 zal liggen)
9: Overuren betaald: tijd voor tijd / geld
10 : Werkervaring: 3 jaar in het bedrijfsleven, nog veel langer als freelancer
11: Goodies: Winstuitkering (varieert van 2 tot 3 maandsalarissen), vrij besteedbaar opleidingsbudget van ¤ 1000 op jaarbasis
12: Opleiding: Geen, wel gecertificeerd (MCTS ASP.Net 3.5)
13: Tevreden: Ja, dit lijkt er al een stuk meer op.
Mag je dat opleidingsbudget ook opsparen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77705404
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Mag je dat opleidingsbudget ook opsparen?
Ja.
pi_77736360
1: Bedrijfstak: petrochemie
2: Functie: Werkvoorbereider
3: Leeftijd: 23
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 3100
8: Netto maand salaris: 2150
9: Overuren betaald: Ja
10: Werkervaring: 3 jaar
11: Goodies: Auto
12: Opleiding: MTS werktuigbouwkunde
13: Tevreden: ja

Nieuw aanbod gehad is nog veeel beter
pi_77736733
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:17 schreef Husqy het volgende:
1: Bedrijfstak: petrochemie
2: Functie: Werkvoorbereider
3: Leeftijd: 23
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 3100
8: Netto maand salaris: 2150
9: Overuren betaald: Ja
10: Werkervaring: 3 jaar
11: Goodies: Auto
12: Opleiding: MTS werktuigbouwkunde
13: Tevreden: ja

Nieuw aanbod gehad is nog veeel beter
Ik denk dat ik mijn master in de shredder duw en ook mts ga doen

*jaloers*
pi_77737166
Bij wijze van TVP even mijn lijstje neerkwakker

1: Bedrijfstak: vastgoed
2: Functie: administratief medewerker tijdelijk
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 32
5: Aantal vakantiedagen: 7,5
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 1400
8: Netto maand salaris: 1050
9: Overuren betaald: maak ik niet
10: Werkervaring: geen als adm. medewerker
11: Goodies: geen
12: Opleiding: nog bezig
13: Tevreden: nee

Gelukkig is het tijdelijk
pi_77737507
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:37 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Volgens Glassdoor verdient een Junior Test Engineer bij Computer Sciences tussen de 46 en de 50k en bij Solaria tussen de 67 en 72k
mooi salaris,
klopt alleen niks van,
ik zou meer uitgaan van 25k exclusief auto ed
  zondag 7 februari 2010 @ 20:24:47 #150
107521 Furia
snoopy weer
pi_77741064
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:42 schreef Perruche het volgende:
Bij wijze van TVP even mijn lijstje neerkwakker

1: Bedrijfstak: vastgoed
2: Functie: administratief medewerker tijdelijk
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 32
5: Aantal vakantiedagen: 7,5
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 1400
8: Netto maand salaris: 1050
9: Overuren betaald: maak ik niet
10: Werkervaring: geen als adm. medewerker
11: Goodies: geen
12: Opleiding: nog bezig
13: Tevreden: nee

Gelukkig is het tijdelijk
Ik meende dat het wettelijk verplicht was om werknemers minimaal 4x hun contracturen (dus 4 werkweken, in jouw geval 16 dagen) aan vakantiedagen te geven. Hoe kom je aan zo weinig vakantiedagen?
pi_77741225
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:29 schreef GForceT1 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik mijn master in de shredder duw en ook mts ga doen

*jaloers*
MTS Wertuigbouwkunde is ook gewoon een goede opleiding
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77741754
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:42 schreef Perruche het volgende:
Bij wijze van TVP even mijn lijstje neerkwakker

1: Bedrijfstak: vastgoed
2: Functie: administratief medewerker tijdelijk
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 32
5: Aantal vakantiedagen: 7,5
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 1400
8: Netto maand salaris: 1050
9: Overuren betaald: maak ik niet
10: Werkervaring: geen als adm. medewerker
11: Goodies: geen
12: Opleiding: nog bezig
13: Tevreden: nee

Gelukkig is het tijdelijk
Ik schrik hier best van joh! Wat een paupers daar! Wist dat al enigszins maar dit is heel erg!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77741812
Ga plees schoonmaken dan en kijken of het beter betaald
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77747715
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik schrik hier best van joh! Wat een paupers daar! Wist dat al enigszins maar dit is heel erg!
Het is 1750 op fulltime basis. Dat is niet riant maar ook niet ongelofelijk weinig voor het werk.
pi_77758511
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:24 schreef Furia het volgende:

[..]

Ik meende dat het wettelijk verplicht was om werknemers minimaal 4x hun contracturen (dus 4 werkweken, in jouw geval 16 dagen) aan vakantiedagen te geven. Hoe kom je aan zo weinig vakantiedagen?
Hm, wist ik niet thanks voor de tip!

Nou ja, het is wel leuk daar, en ik vind het al bes dat ik iig niet werkloos ben... in tijden van crisis liggen de arttime bann niet voor het oprapen en ik leer op zich wel het een en ander, (nooit met administratie bezig gehouden), wat wellicht handig is.
pi_77758521
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga plees schoonmaken dan en kijken of het beter betaald
waarschijnlijk wel! Maar i doe liever dit, ik weet al hoe ik schoon moet maken, administratie heb ik minder kaas van gegeten
pi_77850934
1: Bedrijfstak: gezondheidszorg
2: Functie: ANIOS SEH (arts-assistent niet-in-opleiding-tot-specialist op de spoedeisende hulp )
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 38 contracturen, werkelijk rond de 40 (soms 36, soms 50).
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: ja, ca. 2800 euro
7: Bruto maand salaris: 3200 (excl. uren en toeslagen voor onregelmatigheids- en aanwezigheidsdiensten, overwerk, reiskosten etc. met dat alles erbij 3300-3600)
8: Netto maand salaris: rond de 2000 (dat is uiteraard excl. 13e maand en vakantietoeslag), er gaat vooral flink wat af voor het pensioen (als ik het vergelijk met anderen).
9: Overuren betaald: ja, maar slechts percentage (25 tot 100%) afhankelijk van tijdstip van overwerk, verder in de vorm van vrije uren.
10: Werkervaring: 0 jaren
11: Goodies: geen
12: Opleiding: geneeskunde (wo)
13: Tevreden: jazekers, alleen wat meer vakantie en 't was top
Killing as few patients as possible.
pi_77851171
Nieuwe baan per 15 feb. :

1: Bedrijfstak: Groothandel
2: Functie: commercieel medewerker binnendienst
3: Leeftijd: 26
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 25 + 12 atv = 37
6: 13e maand: nee, wel een nader vast te stellen bonus afhankelijke van het bedrijfsresultaat
7: Bruto maand salaris: 2100
8: Netto maand salaris: geen idee, zal rond de 1550 zijn
9: Overuren betaald: nee (zal ook niet vaak voorkomen)
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies: goed pensioen, korting zorgverzekering en deels betaald door werkgever, spaarloon/levensloop, fietsplan, goede korting op aanschaf producten
12: Opleiding: geen relevante, ben bezig met Nima A Sales en Markering (HBO niveau)
13: Tevreden: mag niet klagen zonder opleiding, en erg veel vrije tijd
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77855090
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:52 schreef Soohr het volgende:

[..]

mooi salaris,
klopt alleen niks van,
ik zou meer uitgaan van 25k exclusief auto ed
Hey, daar had ik ooit naar gevraagd

Ik vroeg naar deze functie, omdat er mensen met een communicatieve beperking zijn die uiteindelijk junior test engineer zijn geworden (bijvoorbeeld bij Autest of het Belgische Passwerk).
pi_77863375
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:17 schreef Husqy het volgende:
1: Bedrijfstak: petrochemie
2: Functie: Werkvoorbereider
3: Leeftijd: 23
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 4000
8: Netto maand salaris: ?
9: Overuren betaald: Ja
10: Werkervaring: 3 jaar
11: Goodies: Auto
12: Opleiding: MTS werktuigbouwkunde
13: Tevreden: ja

Nieuw aanbod gehad is nog veeel beter

EDIT Aanbod binnen en verwerkt, nog meer tevreden
pi_77863684
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:02 schreef Husqy het volgende:

[..]

EDIT Aanbod binnen en verwerkt, nog meer tevreden
Tering

Mijn vriendin heeft jaar werkervaring en hbo en verdiend 3800 en dat vind ik al veel, en zij is 30.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77864562
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:07 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Tering

Mijn vriendin heeft jaar werkervaring en hbo en verdiend 3800 en dat vind ik al veel, en zij is 30.
Olie gaat weer de goede kant op denk
Ik ben toevallig en dit kleine wereldje terechtgekomen en mijzelf schijnbaar gewild gemaakt, dan kan je nog wel is met grote sprongen omhoog gaan. ben op mijn 20ste begonnen met 2200
Ben ook wel veruit de jongste in het vak.
pi_77866168
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:07 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Tering

Mijn vriendin heeft jaar werkervaring en hbo en verdiend 3800 en dat vind ik al veel, en zij is 30.
Waarschijnlijk gaat het om ploegendienst anders geloof ik geen moer van, 4k op je 23e en vooral met een MTS sorry hoor verre van een universitaire studie.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77867013
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:22 schreef Husqy het volgende:

[..]

Olie gaat weer de goede kant op denk
Ik ben toevallig en dit kleine wereldje terechtgekomen en mijzelf schijnbaar gewild gemaakt, dan kan je nog wel is met grote sprongen omhoog gaan. ben op mijn 20ste begonnen met 2200
Ben ook wel veruit de jongste in het vak.
Mijn vriendin zit toevallig ook in de olie, maar dan de handel.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77874646
4250 per maand en daarnaast vakantiegeld, 13e maand, eindejaarsbonus, opties die 100% gecashed mogen worden, GSM, laptop, reiskostenvergoeding, overuren worden uitbetaald en evt. kan ik gaan voor een lease-auto. Netto zal er iets van 2.800 overblijven denk ik. Verder worden opleidingen waar ik mee bezig ben uitbetaald en worden toekomstige opleidingen (master) vergoed.
pi_77875131
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:14 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik ben 2 jaar ouder en geniet momenteel een hogere uitkering
Tja, hij verdient niet echt geweldig, maar hij werkt wel. Jij teert op Vadertje Staat. Moreel gezin waardeer ik de werker die voor 1.500 zijn nest uit komt dan toch meer dan iemand die een uitkering trekt en de hele dag op Fok hangt.
pi_77875214
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tja, hij verdient niet echt geweldig, maar hij werkt wel. Jij teert op Vadertje Staat. Moreel gezin waardeer ik de werker die voor 1.500 zijn nest uit komt dan toch meer dan iemand die een uitkering trekt en de hele dag op Fok hangt.
Dat dus. Maar Halcon, moet je niet wat meer info geven over jouw baan?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:48:54 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_77875475
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tja, hij verdient niet echt geweldig, maar hij werkt wel. Jij teert op Vadertje Staat. Moreel gezin waardeer ik de werker die voor 1.500 zijn nest uit komt dan toch meer dan iemand die een uitkering trekt en de hele dag op Fok hangt.
In principe heb je gelijk, echter heeft junkiexp per 15 febr. een nieuwe baan. Kan dus best dat junkiexp tussen 2 banen zat.
pi_77875868
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tja, hij verdient niet echt geweldig, maar hij werkt wel. Jij teert op Vadertje Staat. Moreel gezin waardeer ik de werker die voor 1.500 zijn nest uit komt dan toch meer dan iemand die een uitkering trekt en de hele dag op Fok hangt.
Hoho, ik heb al 10 jaar gewerkt en zit buiten mijn schuld om voor de eerste keer met een uitkering thuis.
En ik heb gewoon ww premie betaald.
Beetje respect zou je niet misstaan.
Daarbij heb ik alweer een vaste baan, waar ik maandag ga beginnen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77878216
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef samjustme het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaat het om ploegendienst anders geloof ik geen moer van, 4k op je 23e en vooral met een MTS sorry hoor verre van een universitaire studie.
haha tja was wachten op een reactie zoals die van jou.
Net of Universitaire studie altijd zo geweldig is, mensen denken ik ga de universiteit doen want dan verdien ik altijd meer als een lager geschoolde. Niet dus.

Bij mij in het vak gaat het om ervaring en ik heb meer ervaring op mijn 23ste dan iemand die op zijn 30ste hetzelfde gaat doen met een betere-langere studie. Een beter papiertje hoeft dus niet altijd meerwaarde te hebben.

Als je wil kan ik mijn loonstrook laten zien met die 3100. Die van de 4000 zul je een maandje op moeten wachten.

En nee het is gewoon dagdienst bij opdrachtgevers als Shell Total Esso BP etc.
pi_77879836
1: Bedrijfstak: gemeente
2: Functie: Ambtenaar algemene zaken, burgerzaken, bevolkingsadministratie
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 34
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 1196,-
8: Netto maand salaris: 970,-
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: geen
11: Goodies: geen
12: Opleiding: Management Assistent/Directie secretaresse MBO Niveau 4
13: Tevreden: nee
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:00:50 #172
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77879914
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Kim87 het volgende:
1: Bedrijfstak: gemeente
2: Functie: Ambtenaar algemene zaken, burgerzaken, bevolkingsadministratie
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 34
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 1196,-
8: Netto maand salaris: 970,-
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: geen
11: Goodies: geen
12: Opleiding: Management Assistent/Directie secretaresse MBO Niveau 4
13: Tevreden: nee
Kan ik me indenken...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77880146
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Kim87 het volgende:
1: Bedrijfstak: gemeente
2: Functie: Ambtenaar algemene zaken, burgerzaken, bevolkingsadministratie
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 34
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 1196,-
8: Netto maand salaris: 970,-
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: geen
11: Goodies: geen
12: Opleiding: Management Assistent/Directie secretaresse MBO Niveau 4
13: Tevreden: nee
Met 34 vakantiedagen werk je zowat part time. Maar ja, wel een hongerloontje verder. Terwijl je wel een opleiding hebt afgerond.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:27:28 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_77883345
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Kim87 het volgende:
1: Bedrijfstak: gemeente
2: Functie: Ambtenaar algemene zaken, burgerzaken, bevolkingsadministratie
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 34
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 1196,-
8: Netto maand salaris: 970,-
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: geen
11: Goodies: geen
12: Opleiding: Management Assistent/Directie secretaresse MBO Niveau 4
13: Tevreden: nee
Jezus, wat een salaris zeg... Ga bij een detacheringsbureau werken ofzo

(zeker als ik zie dat we hier binnen het bedrijf zo'n 45 euro per uur betalen voor een externe directiesecretaresse)
pi_77883973
Over pensioenregeling gesproken. Wij hebben die ook niet. Niemand in de olie sector.
Volgend jaar moet ik zelf dus een potje maken...
pi_77885698
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:42 schreef Xs2Shanna het volgende:
Over pensioenregeling gesproken. Wij hebben die ook niet. Niemand in de olie sector.
Volgend jaar moet ik zelf dus een potje maken...
Werk je bij een oliehandelaar die begint met ma...... ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:41:13 #177
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77886083
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:35 schreef Halcon het volgende:
Tja, hij verdient niet echt geweldig, maar hij werkt wel. Jij teert op Vadertje Staat.
Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe het werkt. Als je WW premie betaald heb je dus ook recht op WW zodra je werkeloos wordt. Dergelijke simplistische uitspraken getuigen niet echt van enige intelligentie.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77886867
1: Bedrijfstak: kapitaalgoederenindustrie
2: Functie: Product specialist
3: Leeftijd: 27
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 28
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 2300
8: Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: nee, wel t.v.t
10: Werkervaring: 5 jaar
11: Goodies: laptop, gsm, auto, onkostenvergoeding
12: Opleiding: nu niet, wel 2 sales cursussen gevolgd
13: Tevreden: het werk is leuk, maar het salaris mag wat opgeschroefd worden.

Loonwijzer.nl geeft aan dat voor een dergelijke functie gemiddeld 3000 bruto p.m. wordt betaald, product manager in de sales. Ik ondersteun vertegenwoordigers die heftrucks verkopen.
Er mag dus bijna 700 bij. Als dat bedrag in een keer een beetje veel is in tijden van crisis, ik heb mn leidinggevende pas nog om 2600 gevraagd, en daar ging ie over praten met zijn baas
We zien wel.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_77889443
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:30 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Werk je bij een oliehandelaar die begint met ma...... ?
Nope.. ben nu wel benieuwd welke je bedoeld.
pi_77890010
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:17 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Nope.. ben nu wel benieuwd welke je bedoeld.
Mabanaft, op de bovenste verdieping van de Maastoren.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77890022
Nee, ken ik ook totaal niet?! Wel Chemoil, dit zit volgens mij ook in de Maastoren.
pi_77890239
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:34 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nee, ken ik ook totaal niet?! Wel Chemoil, dit zit volgens mij ook in de Maastoren.
Ok
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77893172
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat dus. Maar Halcon, moet je niet wat meer info geven over jouw baan?
Wat wil je zoal weten?
pi_77893195
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:41 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe het werkt. Als je WW premie betaald heb je dus ook recht op WW zodra je werkeloos wordt. Dergelijke simplistische uitspraken getuigen niet echt van enige intelligentie.
Volgens mij begrijp jij het principe van een verzekering niet. Hoe meer er moet worden uitgekeerd, hoe meer premie er moet worden geincasseerd. Niet verder kijken dan je neus lang is, getuigt niet bepaald van enige intelligentie.
pi_77893736
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Met 34 vakantiedagen werk je zowat part time. Maar ja, wel een hongerloontje verder. Terwijl je wel een opleiding hebt afgerond.
MBO
pi_77894034
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij het principe van een verzekering niet. Hoe meer er moet worden uitgekeerd, hoe meer premie er moet worden geincasseerd. Niet verder kijken dan je neus lang is, getuigt niet bepaald van enige intelligentie.
Omdat je premie betaald moet je juist claimen, dan zie je nog eens wat terug van je geld
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77894088
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

MBO
Wat is dan wel een goede opleiding volgens jouw?

HBO
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77894209
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij het principe van een verzekering niet. Hoe meer er moet worden uitgekeerd, hoe meer premie er moet worden geincasseerd. Niet verder kijken dan je neus lang is, getuigt niet bepaald van enige intelligentie.
Het is allemaal gezeur, net of ik me schuldig moet voelen om in de ww te hebben gezeten
Wij betalen trouwens als werknemer geen premie meer voor de ww, alleen werkgevers nog.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77894219
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat is dan wel een goede opleiding volgens jouw?

HBO
Er zijn weinig HBO-ers die 40 uur moeten werken om 1.100 euro bruto te verdienen.
pi_77894227
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

MBO

Is toch gewoon een opleiding ?
Of is dat te min voor je
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77894241
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:36 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Het is allemaal gezeur, net of ik me schuldig moet voelen om in de ww te hebben gezeten
Wij betalen trouwens als werknemer geen premie meer voor de ww, alleen werkgevers nog.
Dat is een broekzak-vestzak-verhaal natuurlijk. Uiteindelijk draaien de werknemers er voor op.
pi_77894281
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Omdat je premie betaald moet je juist claimen, dan zie je nog eens wat terug van je geld
Jij bent er zo eentje die op verjaardagsfeestjes de grote jongen uithangt door allerlei verhalen op te hangen over hoe je je verzekering na een weekje Costa Brava weer hebt getild, om vervolgens te lopen zeuren dat de premies alweer zijn gestegen?
pi_77894301
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:36 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Is toch gewoon een opleiding ?
Of is dat te min voor je
Het is gewoon een opleiding, maar niet iets heel speciaals ofzo.
pi_77894357
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is gewoon een opleiding, maar niet iets heel speciaals ofzo.
Tuurlijk niet, maar je ben toch wel eens dat het loon totaal niet in verhouding staat ?

Moet toch wel meer dan 1500 euro zijn.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77894385
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is een broekzak-vestzak-verhaal natuurlijk. Uiteindelijk draaien de werknemers er voor op.
Klopt, alleen daar ging het eigenlijk niet om.
Maar er wordt gedaan alsof het verschrikkelijk erg is dat je 7 weken in de ww hebt gezeten.
Net of het leuk is
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77894486
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:40 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, maar je ben toch wel eens dat het loon totaal niet in verhouding staat ?

Moet toch wel meer dan 1500 euro zijn.
Geen idee of dat normaal is bij een dergelijke functie op dat niveau, maar ik vind het bizar weinig en dan is het ook nog een job van 40 uur per week i.p.v. 32 uur per week. Heb twee keer gekeken naar het aantal uren, maar er staat toch echt 40.
pi_77894507
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:13 schreef Husqy het volgende:

[..]

haha tja was wachten op een reactie zoals die van jou.
Net of Universitaire studie altijd zo geweldig is, mensen denken ik ga de universiteit doen want dan verdien ik altijd meer als een lager geschoolde. Niet dus.

Bij mij in het vak gaat het om ervaring en ik heb meer ervaring op mijn 23ste dan iemand die op zijn 30ste hetzelfde gaat doen met een betere-langere studie. Een beter papiertje hoeft dus niet altijd meerwaarde te hebben.

Als je wil kan ik mijn loonstrook laten zien met die 3100. Die van de 4000 zul je een maandje op moeten wachten.

En nee het is gewoon dagdienst bij opdrachtgevers als Shell Total Esso BP etc.
Wie heeft het over meer geld er bestaat ook iets als doorstuderen omdat je zich verder wil ontwikkelen.

Kom maar op met je loonstrookje ik geloof er iniedergeval niks van.


Maar ja sowieso 9 van de 10 keer liegen mensen hier wat ze verdienen
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77894546
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:41 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt, alleen daar ging het eigenlijk niet om.
Maar er wordt gedaan alsof het verschrikkelijk erg is dat je 7 weken in de ww hebt gezeten.
Net of het leuk is
Leuk zal anders zijn natuurlijk, maar mijn punt is een beetje dat de hoogte van de uitkeringen in Nederland mensen niet echt aan zal moedigen om te werken. Puur financieel gezien kun je beter een uitkering trekken dan dat secretaresse-baantje van 1.100 euro bruto.
pi_77894589
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geen idee of dat normaal is bij een dergelijke functie op dat niveau, maar ik vind het bizar weinig en dan is het ook nog een job van 40 uur per week i.p.v. 32 uur per week. Heb twee keer gekeken naar het aantal uren, maar er staat toch echt 40.
Het is bizar weinig en hoort niet bij een afgeronde mbo opleiding.
Zeker op niveau 4, dan ga je al richting HBO.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77894592
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:45 schreef samjustme het volgende:

[..]


Maar ja sowieso 9 van de 10 keer liegen mensen hier wat ze verdienen
Hehehe. Vakbonden moeten allerlei fratsen uithalen om 1% loonsverhoging voor elkaar te krijgen en hier stijgen ze lonen maandelijks met een procentje of 10.
pi_77894780
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Leuk zal anders zijn natuurlijk, maar mijn punt is een beetje dat de hoogte van de uitkeringen in Nederland mensen niet echt aan zal moedigen om te werken. Puur financieel gezien kun je beter een uitkering trekken dan dat secretaresse-baantje van 1.100 euro bruto.
Dit is wel een extreem geval natuurlijk.
Als je normaal na 2 maanden nog maar 70% van je laatsverdiende loon krijgt dan kan dat problemen geven.
Kijk als je een tokkie bent in een kutbuurt met een huurhuis van 300 euro is het geen probleem.
Ik heb een hypotheek van 1600 euro in de maand.

Nu zijn wij met zijn 2-en en mijn vriendin verdiend bijna 2 x zoveel als mij dus dat is geen probleem.
Maar als je alleenstaand bent en je hebt je hele maandsalaris normaal al nodig om fatsoenlijk rond te komen dan
heb je een probleem met 70%.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77894885
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:52 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dit is wel een extreem geval natuurlijk.
Als je normaal na 2 maanden nog maar 70% van je laatsverdiende loon krijgt dan kan dat problemen geven.
Kijk als je een tokkie bent in een kutbuurt met een huurhuis van 300 euro is het geen probleem.
Ik heb een hypotheek van 1600 euro in de maand.

Nu zijn wij met zijn 2-en en mijn vriendin verdiend bijna 2 x zoveel als mij dus dat is geen probleem.
Maar als je alleenstaand bent en je hebt je hele maandsalaris normaal al nodig om fatsoenlijk rond te komen dan
heb je een probleem met 70%.
Sowieso ga je problemen krijgen bij tegenvallers als je normaalgesproken je hele maandsalaris nodig hebt om rond te komen. Wie niet kan bufferen en sparen, is bij tegenvallers al gauw de sigaar natuurlijk.

Ik probeer mijn uitgaven e.d. zo in te richten dat ik bij een terugval nog wel even vooruit kan en niet bij de eerste de beste tegenvaller 'n week lang droog brood moet eten of rekeningen niet meer kan betalen.
pi_77895706
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:45 schreef samjustme het volgende:

[..]

Wie heeft het over meer geld er bestaat ook iets als doorstuderen omdat je zich verder wil ontwikkelen.

Kom maar op met je loonstrookje ik geloof er iniedergeval niks van.


Maar ja sowieso 9 van de 10 keer liegen mensen hier wat ze verdienen
Prima, zal hem morgen inscannen (zonder prive gegevens uiteraard)
Beetje jammer dat je dan mij ook gelijk een leugenaar noemt, niks is onmogelijk.
pi_77895923
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hehehe. Vakbonden moeten allerlei fratsen uithalen om 1% loonsverhoging voor elkaar te krijgen en hier stijgen ze lonen maandelijks met een procentje of 10.
Algemene salarisstijgingen zijn anders dan individuele salarisstijgingen, de laatste worden beïnvloed door ervaring (soms automatisch door ervaringsschalen), individuele prestaties e.d.
pi_77895948
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn weinig HBO-ers die 40 uur moeten werken om 1.100 euro bruto te verdienen.
Ligt er aan wat voor een werk je doet lijkt mij. Mijn broer ging na zijn studie een jaar bij een boer werken, om eens rustig na te denken over zijn toekomst.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77896265
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:45 schreef samjustme het volgende:

[..]

Wie heeft het over meer geld er bestaat ook iets als doorstuderen omdat je zich verder wil ontwikkelen.

Kom maar op met je loonstrookje ik geloof er iniedergeval niks van.


Maar ja sowieso 9 van de 10 keer liegen mensen hier wat ze verdienen
Wat een kul. Ik verdiende met mijn bijbaantje van 20 uur tijdens mijn studie destijds ook 1800 EUR bruto in de maand. Reken dat eens om naar 40 uur en dat was dan wel door getoonde capaciteiten maar het geeft aan dat je ook met alleen een middelbare school goed kan verdienen. Denk je nou echt dat je papiertje van school in alle gevallen iets waard is als je niet de centen in de praktijk waard bent? In welke wereld leef je? Als je Geschiedenis gestudeerd hebt op WO-niveau betekent dat niet dat je niet 2x zo weinig over kan houden als een loodgieter.
pi_77896671
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie. Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.

Als iemand die toegang heeft tot erg veel personele, administratieve en financiële databases, kan ik ook beamen dat de bedragen in dit topic soms behoorlijk afwijken van de realiteit. Jemig zeg, áls je dan zo per sé wilt overdrijven, houd het dan op z'n minst binnen proporties.
pi_77896728
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie. Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.

Als iemand die toegang heeft tot erg veel personele, administratieve en financiële databases, kan ik ook beamen dat de bedragen in dit topic soms behoorlijk afwijken van de realiteit. Jemig zeg, áls je dan zo per sé wilt overdrijven, houd het dan op z'n minst binnen proporties.
Je werkt voor een groot salarisadministratie kantoor? Wat verdient dat nou eigenlijk
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77896802
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:17 schreef Husqy het volgende:

[..]

Prima, zal hem morgen inscannen (zonder prive gegevens uiteraard)
Beetje jammer dat je dan mij ook gelijk een leugenaar noemt, niks is onmogelijk.
EDIT

Ok maar even een foto gemaakt
"weggehaald"

Mijn nieuwe loonstrook met 4k volgende maand ook nog zien?

[ Bericht 6% gewijzigd door Husqy op 11-02-2010 23:18:02 ]
pi_77897238
[quote]Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie. Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.


Ik weet niet of je op mij doelt maar wil best meer info geven.
Zit in vaste dienst bij een detachering en geplaatst voor een project rechtstreeks bij verschillende opdrachtgevers in de petrochemie. (niet bij aannemers)
Ik heb de laatste 3 jaar 3 opdrachtgevers gehad. Doordat ik nog jong ben wordt mijn tarief bij elke nieuw project nog flink verhoogd en zoals mijn baas altijd zegt 1euro verhoging is 100,00 voor jou. De laatste verhoging is zo hoog omdat een ander detacherings bureau mij wilde overnemen voor een hoger salaris. Er zijn collega's van mij met een tarief van 79,- en ik zit nu rond de 50 voor hetzelfde werk maar ik heb minder ervaring.
pi_77897555
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:58 schreef Husqy het volgende:
[quote]Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie. Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.


Ik weet niet of je op mij doelt maar wil best meer info geven.
Zit in vaste dienst bij een detachering en geplaatst voor een project rechtstreeks bij verschillende opdrachtgevers in de petrochemie. (niet bij aannemers)
Ik heb de laatste 3 jaar 3 opdrachtgevers gehad. Doordat ik nog jong ben wordt mijn tarief bij elke nieuw project nog flink verhoogd en zoals mijn baas altijd zegt 1euro verhoging is 100,00 voor jou. De laatste verhoging is zo hoog omdat een ander detacherings bureau mij wilde overnemen voor een hoger salaris. Er zijn collega's van mij met een tarief van 79,- en ik zit nu rond de 50 voor hetzelfde werk maar ik heb minder ervaring.
Dat is een baas die het snapt en duidelijk is. Als je meer geld oplevert dan ben je ook meer geld waard ongeacht het papiertje dat je hebt gekregen van school.
pi_77897777
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie. Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.
Structurele toeslaguren helpen mee. Als je gemiddeld 50% boven je regulier loon krijgt dan hoef je geen gigantisch basisuurloon te hebben om op 1800 EUR te komen. Ik ken er genoeg die enkel in het weekend werken en hun loon meer dan verdubbeld zien (toeslag van 150 of 200% op zondag bijv.). Pak er maar eens een CAO op na zou ik zeggen.
pi_77898402
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Kim87 het volgende:
1: Bedrijfstak: gemeente
2: Functie: Ambtenaar algemene zaken, burgerzaken, bevolkingsadministratie
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 34
6: 13e maand: nee
7: Bruto maand salaris: 1196,-
8: Netto maand salaris: 970,-
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: geen
11: Goodies: geen
12: Opleiding: Management Assistent/Directie secretaresse MBO Niveau 4
13: Tevreden: nee
Ik dacht dat bij de overheid bij elke functie een passende schaal hoort.
1196 euro is het wettelijk minimumloon voor een 22-jarige. Dit is bijvoorbeeld mogelijk als je gaat werken vanuit een uitkeringssituatie.
pi_77899920
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:46 schreef Husqy het volgende:

[..]

EDIT

Ok maar even een foto gemaakt
[ afbeelding ]

Mijn nieuwe loonstrook met 4k volgende maand ook nog zien?
zegt niks er staat niet duidelijk op 23 jaar
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77900084
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:31 schreef Fokski het volgende:

[..]

Wat een kul. Ik verdiende met mijn bijbaantje van 20 uur tijdens mijn studie destijds ook 1800 EUR bruto in de maand. Reken dat eens om naar 40 uur en dat was dan wel door getoonde capaciteiten maar het geeft aan dat je ook met alleen een middelbare school goed kan verdienen. Denk je nou echt dat je papiertje van school in alle gevallen iets waard is als je niet de centen in de praktijk waard bent? In welke wereld leef je? Als je Geschiedenis gestudeerd hebt op WO-niveau betekent dat niet dat je niet 2x zo weinig over kan houden als een loodgieter.

Haha papiertje van school, zeggen vooral mensen met een lager opleiding. En nee het is een combinatie van ervaring, aanleg en relevante studie.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77900172
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie. Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.

Als iemand die toegang heeft tot erg veel personele, administratieve en financiële databases, kan ik ook beamen dat de bedragen in dit topic soms behoorlijk afwijken van de realiteit. Jemig zeg, áls je dan zo per sé wilt overdrijven, houd het dan op z'n minst binnen proporties.
Je snapt me

Waarschijnlijk heeft foksi gewerkt als

[ Bericht 0% gewijzigd door samjustme op 11-02-2010 22:02:49 ]
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77901126
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:52 schreef samjustme het volgende:

[..]

zegt niks er staat niet duidelijk op 23 jaar
pi_77907581
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:55 schreef samjustme het volgende:

[..]

Haha papiertje van school, zeggen vooral mensen met een lager opleiding. En nee het is een combinatie van ervaring, aanleg en relevante studie.
Ik heb een wetenschappelijke opleiding gevolgd en afgerond. Nee, het is doorgaans een relevante studie, aanleg en ervaring maar dat geldt niet universeel en nog minder als je enkel kijkt naar het (theoretisch) "niveau" van de studie. Dat sommige echt menen dat hoog opgeleid wil zeggen dat je in elk vakgebied meer verdienen moet dan iemand die laag opgeleid is. "Ja, baas ik ben hoogopgeleid dus ik wil 1000 EUR meer dan mijn beter presterende collega die geen opleiding heeft gevolgd".
pi_77907745
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:56 schreef samjustme het volgende:

[..]

Je snapt me

Waarschijnlijk heeft foksi gewerkt als [ afbeelding ]
Paupers, die doen alsof 1800 EUR bruto bakken met geld is.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 08:49:28 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_77909490
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:31 schreef Fokski het volgende:

[..]

Paupers, die doen alsof 1800 EUR bruto bakken met geld is.
Wel als je 20 uur in de week zou werken als student (even ter informatie, bij full-time werken zou je dan al 1,5x modaal verdienen)
pi_77909833
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 08:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Wel als je 20 uur in de week zou werken als student (even ter informatie, bij full-time werken zou je dan al 1,5x modaal verdienen)
Nou een hardwerkende pizzabezorger kan met 5 avonden van 4 uur werken ook 50 EUR fooi vangen per dag naast zijn gewoon loon. Dat is al bijna 1000 EUR aan fooi, Ik ken iemand die dat deed en kwam aan het eind van de maand vaak op 2000 EUR netto aan inkomsten. Er zijn CAO's die in de avond en weekend vaste toeslagen rekenen, het is ook niet dat ik net binnen was gekomen en direct 1800 bruto verdiende maar het geeft aan dat de bedragen die hier komen niet verzonnen hoeven te zijn enkel en alleen omdat er MBO staat. Iemand met een honger loon zal zich minder geneigd voelen om zich hier te melden met zijn salaris dan iemand met een hoger loon.
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 09:13:32 #222
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77909840
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:31 schreef Fokski het volgende:

[..]

Paupers, die doen alsof 1800 EUR bruto bakken met geld is.
O please... Ik verdien een kleine 10 uur per uur, als student, als bijbaantje. Zo hoort dat.

Zo hoort dat?
Ja.
Waarom?
Nou, omdat een normaal mens op die manier leert werken voor zijn centen, onderaan de ladder. Hoogvliegers zijn of dood vliegers of onuitstaanbare vliegers die bij zijn/haar medestudenten alleen maar opschept over zijn geld, zijn vakanties en zijn o-zo-drukke bijbaantje.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 09:15:18 #223
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77909871
50 euro fooi, 4 uurtjes.
12,50 per uur.
4,12 per kwartier.
Per klant ben je heus wel langer bezig dan een kwartier.

Wie geeft tegenwoordig nou zo'n hoge fooi?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77910024
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:13 schreef Renesite het volgende:

[..]

O please... Ik verdien een kleine 10 uur per uur, als student, als bijbaantje. Zo hoort dat.

Zo hoort dat?
Ja.
Waarom?
Nou, omdat een normaal mens op die manier leert werken voor zijn centen, onderaan de ladder. Hoogvliegers zijn of dood vliegers of onuitstaanbare vliegers die bij zijn/haar medestudenten alleen maar opschept over zijn geld, zijn vakanties en zijn o-zo-drukke bijbaantje.
Ik begon er met een basisloon van 9 gulden per uur en eindigde met 14 EUR. Door de toeslagen die ik kreeg omdat ik in de avond en weekend werkte kwam mijn loon per uur boven de 20 EUR uit. Ik schep bij niemand op, ik had nooit door dat ik zo veel verdiende vooral omdat in mijn omgeving de meesten harder werkten en meer verdienden. Onder andere iemand die met eigen auto pizza's bezorgde (en 's ochtends ook nog een ander baantje had).
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:15 schreef Renesite het volgende:
50 euro fooi, 4 uurtjes.
12,50 per uur.
4,12 per kwartier.
Per klant ben je heus wel langer bezig dan een kwartier.

Wie geeft tegenwoordig nou zo'n hoge fooi?
Ik ben destijds een keer meegegaan, hij deed er gemakkelijk 4 in een uur.
pi_77910178
Wat een moraalridders weer die andere gebruikers niet geloven.
Dat ruikt sterk naar jaloezie.... waar slaat dat nou op?

De 1 verdiend gewoon beter dan de ander. Is nooit anders geweest.
pi_77910203
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat wil je zoal weten?
Hetzelfde rijtje als andere mensen hier posten, om het beeld een beetje compleet te hebben. Wat doe je, welke industrie, opleiding, ervaring, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77910261
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:45 schreef samjustme het volgende:

[..]

Wie heeft het over meer geld er bestaat ook iets als doorstuderen omdat je zich verder wil ontwikkelen.

Kom maar op met je loonstrookje ik geloof er iniedergeval niks van.

Maar ja sowieso 9 van de 10 keer liegen mensen hier wat ze verdienen
Maar geef dan ook eens aan waarom je denkt dat hij liegt? Ken je zijn sector überhaupt?

Zo grappig, als ik als bankier zeg dat ik 200k per jaar verdien, gelooft iedereen het. Als iemand met MBO een keer een goeie sector en goeie baan vindt, is het altijd verdacht...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77910297
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:41 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Klopt, alleen daar ging het eigenlijk niet om.
Maar er wordt gedaan alsof het verschrikkelijk erg is dat je 7 weken in de ww hebt gezeten.
Net of het leuk is
Niks dan lof. Na ontslag gewoon na 7 weken weer aan het werk, lijkt me niks dan een compliment waard. En inderdaad, daar betaal je gewoon premie voor, voor dit soort kleine set-backs.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77910388
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef calamares het volgende:
De mensen die hier in dit topic het meest verdienen, geven het minste informatie. Ik ben toch wel eens reuze nieuwsgierig naar de details van die studentenbijbaan ter waarde van 1800 euro per 20 uur, of die baan met maandelijks 10% loonsverhoging.

Als iemand die toegang heeft tot erg veel personele, administratieve en financiële databases, kan ik ook beamen dat de bedragen in dit topic soms behoorlijk afwijken van de realiteit. Jemig zeg, áls je dan zo per sé wilt overdrijven, houd het dan op z'n minst binnen proporties.
Maar goed, je kunt je afvragen wat voor bedrijven hun salarisadministratie uitbesteden. Dat gebeurt hier in ieder geval niet, juist om de reden die je nu al aangeeft - het gaat andere mensen niks aan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:47:08 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_77910495
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:15 schreef Renesite het volgende:
50 euro fooi, 4 uurtjes.
12,50 per uur.
4,12 per kwartier.
Per klant ben je heus wel langer bezig dan een kwartier.

Wie geeft tegenwoordig nou zo'n hoge fooi?
Dat dus, 50 euro fooi in 4 uur is onmogelijk. Sowieso zou je dan bij 5 dagen per week werken alleen al ruim 1000 euro verdienen aan fooi per maand.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:58:02 #231
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_77910777
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:47 schreef Blik het volgende:
Dat dus, 50 euro fooi in 4 uur is onmogelijk. Sowieso zou je dan bij 5 dagen per week werken alleen al ruim 1000 euro verdienen aan fooi per maand.
Inderdaad, zoals hierboven al aangegeven. Als hij 4 pizza's bezorgd per uur (zoals de user zelf aangeeft) dan zou je dus meer dan 4 euro fooi per pizza moeten krijgen en dat 4 uur lang. Ain't gonna happen. Pizza kost een euro of 8 en dan ga ik geen 50% fooi geven. Met een euro en soms 2 moeten ze blij zijn. En ik geloof iedereen blind over de verdiensten die ze op een forum plaatsen. Waarom zou je daar in vredesnaam over liegen of opscheppen, we kennen je niet eens... Als je in de kroeg een paar honderd euro bij je loon opgooit dan kan ik het nog snappen (nog steeds sneu, maar voor mensen die graag hebben dat anderen naar ze opkijken). Maar om dit op een forum te doen waar in principe niemand je IRL kent
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_77910908
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:58 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Als je in de kroeg een paar honderd euro bij je loon opgooit dan kan ik het nog snappen (nog steeds sneu, maar voor mensen die graag hebben dat anderen naar ze opkijken). Maar om dit op een forum te doen waar in principe niemand je IRL kent
Dat is dus ook mijn idee. En ik heb ook echt geen moeite met sommige salarissen. Ik kom zelf uit de techniek en heb MBO-ers daar af en toe echt veel zien verdienen. In die sector is een handige vent met wat ervaring en kennis gewoon echt van waarde, jammer dat de universitair geschoolden daar moeite mee hebben.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:30:38 #233
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77911632
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:03 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat is dus ook mijn idee. En ik heb ook echt geen moeite met sommige salarissen. Ik kom zelf uit de techniek en heb MBO-ers daar af en toe echt veel zien verdienen. In die sector is een handige vent met wat ervaring en kennis gewoon echt van waarde, jammer dat de universitair geschoolden daar moeite mee hebben.
Een mooi voorbeeld daarvan is het beroep van scheeptimmerman. Het enige wat daarvoor belangrijk is is ervaring en gevoel voor het vak, een papiertje zegt helemaal niks. Er zijn tijden geweest dat ik voor 16-17 euro netto per uur schepen betimmerde.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77912110
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:58 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Inderdaad, zoals hierboven al aangegeven. Als hij 4 pizza's bezorgd per uur (zoals de user zelf aangeeft) dan zou je dus meer dan 4 euro fooi per pizza moeten krijgen en dat 4 uur lang. Ain't gonna happen. Pizza kost een euro of 8 en dan ga ik geen 50% fooi geven. Met een euro en soms 2 moeten ze blij zijn. En ik geloof iedereen blind over de verdiensten die ze op een forum plaatsen. Waarom zou je daar in vredesnaam over liegen of opscheppen, we kennen je niet eens... Als je in de kroeg een paar honderd euro bij je loon opgooit dan kan ik het nog snappen (nog steeds sneu, maar voor mensen die graag hebben dat anderen naar ze opkijken). Maar om dit op een forum te doen waar in principe niemand je IRL kent
Ik ga opscheppen met andermans salaris. Waar zie je dat ik aangeef dat hij 4 klanten per uur doet? Ik zeg dat hij met gemak aan 4 klanten komt in een uur.
pi_77912326
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:30 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Een mooi voorbeeld daarvan is het beroep van scheeptimmerman. Het enige wat daarvoor belangrijk is is ervaring en gevoel voor het vak, een papiertje zegt helemaal niks. Er zijn tijden geweest dat ik voor 16-17 euro netto per uur schepen betimmerde.
Nee, dat kan natuurlijk niet! Zonder papiertje moet je een minimumloon vangen. Alleen met een titel hoor je 17 EUR netto te verdienen per uur.
pi_77912611
Aangezien het hier toch gaat over wiens piemel het langst is - wanneer komt er een salaris ranking?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:06:54 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_77912790
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:00 schreef Drive-r het volgende:
Aangezien het hier toch gaat over wiens piemel het langst is - wanneer komt er een salaris ranking?
Zet jezelf maar alvast op 1
pi_77912892
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Zet jezelf maar alvast op 1
Ach, met de huidige pond weet je het niet - wellicht verdien ik straks in euro's geen boterham meer...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:32:22 #239
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77913533
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Zet jezelf maar alvast op 1
Is opscheppen over wat mijn vriendin als anesthesioloog verdiend ook goed? Die verslaat jullie allemaal
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77913562
Hier de ranking The Piemel; Voel je niet aangevallen.

http://www.filefactory.com/file/b00h64c/n/Fok.xls

Je kan je eigen piemel toevoegen zodat het wat overzichtelijker blijft.
pi_77913663
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:33 schreef BetaalpasING het volgende:
Hier de ranking The Piemel; Voel je niet aangevallen.

http://www.filefactory.com/file/b00h64c/n/Fok.xls

Je kan je eigen piemel toevoegen zodat het wat overzichtelijker blijft.


Het moest er een keer van komen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77913683
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:32 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Is opscheppen over wat mijn vriendin als anesthesioloog verdiend ook goed? Die verslaat jullie allemaal
Op zich wel. Maar zoals wij onze piemel hier aan het vergelijken zijn, moet zij ook gewoon wat inleggen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77913776
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Het moest er een keer van komen
Ik hoorde je vraag dus heb maar even een kloon aangemaakt
pi_77913796
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hehehe. Vakbonden moeten allerlei fratsen uithalen om 1% loonsverhoging voor elkaar te krijgen en hier stijgen ze lonen maandelijks met een procentje of 10.
Volgens mij zitten hier ook genoeg mensen met een 'normaal' loon hoor, die niet lopen op te scheppen. Zoals ik dus.
pi_77913916
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:40 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Volgens mij zitten hier ook genoeg mensen met een 'normaal' loon hoor, die niet lopen op te scheppen. Zoals ik dus.
Dat denk ik ook. Daarbij zitten hier vrij veel "jonge" mensen, die relatief snel stijgen in salaris. Da's nou eenmaal het geval in de eerste paar jaar, je ziet hier ook gemiddeld mensen met 5 jaar ervaring, gok ik.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:45:58 #246
62913 Blik
The one and Only!
pi_77913976
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:32 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Is opscheppen over wat mijn vriendin als anesthesioloog verdiend ook goed? Die verslaat jullie allemaal
Denk dat onze Investment Analyst nog steeds bovenaan staat
quote:
Ter indicatie: als beginnend afgestudeerde anesthesioloog in dienst van een algemeen ziekenhuis verdien je, conform de Arbeidsvoorwaarden Medisch Specialisten (AMS), per jaar een bruto salaris van ongeveer ¤ 70.000,- voor een 45-urige werkweek. Het salaris kan oplopen tot zo’n ¤ 130.000,-.

Dit zijn bedragen zonder de vakantietoeslag van 8%. Daarnaast ontvang je nog toeslagen voor bereikbaarheidsdiensten. Als je ook managementtaken op je neemt, kun je nog een toeslag bovenop je salaris krijgen
pi_77913983
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:40 schreef BetaalpasING het volgende:

[..]

Ik hoorde je vraag dus heb maar even een kloon aangemaakt
Erg mooi. Hoewel 200k voor mij niet echt eerlijk is, het grootste gedeelte daarvan is variable - ik gebruikt het eerder alleen als illustratie. Laten we het op de basis van 85k houden, en dan met de kanttekening dat de vaste lasten in Londen enorm zijn, dus na betaling van de huur en GWL is het niet zo enorm meer. Geloof me, dat voel ik elke maand
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:48:58 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_77914080
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Daarbij zitten hier vrij veel "jonge" mensen, die relatief snel stijgen in salaris. Da's nou eenmaal het geval in de eerste paar jaar, je ziet hier ook gemiddeld mensen met 5 jaar ervaring, gok ik.
Dat is inderdaad waar, ik hoop in september ook een bescheiden stap van ongeveer 25% te maken
pi_77914488
Zo beter?

http://www.filefactory.com/file/b00h7c7/n/Fok.xls

Feel free to edit trouwens. Daarna gewoon weer uploaden en de volgende pakt gewoon weer die file haha
pi_77923696
[quoteIk heb de laatste 3 jaar 3 opdrachtgevers gehad. Doordat ik nog jong ben wordt mijn tarief bij elke nieuw project nog flink verhoogd en zoals mijn baas altijd zegt 1euro verhoging is 100,00 voor jou. De laatste verhoging is zo hoog omdat een ander detacherings bureau mij wilde overnemen voor een hoger salaris. Er zijn collega's van mij met een tarief van 79,- en ik zit nu rond de 50 voor hetzelfde werk maar ik heb minder ervaring.
[/quote]

Weet je wel zeker dat je uurtarief rond de 50 is? Ik denk op basis van je salaris eerder zo'n 60.
pi_77929779
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:16 schreef Bassfly het volgende:
[quoteIk heb de laatste 3 jaar 3 opdrachtgevers gehad. Doordat ik nog jong ben wordt mijn tarief bij elke nieuw project nog flink verhoogd en zoals mijn baas altijd zegt 1euro verhoging is 100,00 voor jou. De laatste verhoging is zo hoog omdat een ander detacherings bureau mij wilde overnemen voor een hoger salaris. Er zijn collega's van mij met een tarief van 79,- en ik zit nu rond de 50 voor hetzelfde werk maar ik heb minder ervaring.
Weet je wel zeker dat je uurtarief rond de 50 is? Ik denk op basis van je salaris eerder zo'n 60.
[/quote]

Ja dat is wat de inkoopafdeling van mijn opdrachtgever aangeef
pi_77929995
[/quote]

Ja dat is wat de inkoopafdeling van mijn opdrachtgever aangeef
[/quote]

Aha ...

Ik ben zelf gedetacheerd voor een uurtarrief van ¤ 59,- en krijg ¤ 3800,- bruto/mnd.

Ik dacht dat ik het aardig voor elkaar had, maar zo te lezen kan ik nog wel wat meer marge wegsnoepen bij ze.

Kan het kloppen dat je bij een vrij klein detacheringsbureau zit? (met weinig 'overhead' dus)

Ik zit zelf bij een bureau met 2000+ man personeel.
pi_77934860
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:34 schreef Bassfly het volgende:
Ja dat is wat de inkoopafdeling van mijn opdrachtgever aangeef
[/quote]

Aha ...

Ik ben zelf gedetacheerd voor een uurtarrief van ¤ 59,- en krijg ¤ 3800,- bruto/mnd.

Ik dacht dat ik het aardig voor elkaar had, maar zo te lezen kan ik nog wel wat meer marge wegsnoepen bij ze.

Kan het kloppen dat je bij een vrij klein detacheringsbureau zit? (met weinig 'overhead' dus)

Ik zit zelf bij een bureau met 2000+ man personeel.
[/quote]

Klopt een stukje kleiner ongeveer 100man. Heb dus ook direct contact met de directeur en weet dat hij eigenlijk te weinig marge op mij heeft
pi_77949389
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hehehe. Vakbonden moeten allerlei fratsen uithalen om 1% loonsverhoging voor elkaar te krijgen en hier stijgen ze lonen maandelijks met een procentje of 10.
Jouw salaris stijgt met meer dan 200% per jaar? Werk je soms in Zimbabwe ofzo.
pi_77949504
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, met de huidige pond weet je het niet - wellicht verdien ik straks in euro's geen boterham meer...
Mwoa, geen paniek, het verleden heeft uitgewezen dat reele wisselkoersen op de lange termijn praktisch altijd volkomen constant zijn.
pi_77950558
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:42 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Mwoa, geen paniek, het verleden heeft uitgewezen dat reele wisselkoersen op de lange termijn praktisch altijd volkomen constant zijn.
Statistieken zeggen wat over het verleden en helemaal niets over de toekomst,
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77950780
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Statistieken zeggen wat over het verleden en helemaal niets over de toekomst,
Wat een one-liner

pi_77951901
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Statistieken zeggen wat over het verleden en helemaal niets over de toekomst,
Die 'regel' gaat inderdaad vaak op, maar niet in dit geval daar het gewoon economisch verklaarbaar is. Als er grote verschillen in reeele wisselkoersen zijn zullen mensen daarvan gaan profiteren (arbitrage), door dit proces zullen ze vervolgens weer naar elkaar toetrekken. Nominale wisselkoersen kunnen behoorlijk verschillen, maar je internationale koopkracht zal op langere termijn gewoon constant zijn.
pi_77960310
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die 'regel' gaat inderdaad vaak op, maar niet in dit geval daar het gewoon economisch verklaarbaar is. Als er grote verschillen in reeele wisselkoersen zijn zullen mensen daarvan gaan profiteren (arbitrage), door dit proces zullen ze vervolgens weer naar elkaar toetrekken. Nominale wisselkoersen kunnen behoorlijk verschillen, maar je internationale koopkracht zal op langere termijn gewoon constant zijn.
Je vergeet dat sommige verschillen niet uit te buiten zijn. Als een kapper duurder is in London dan in Amsterdam zal je als Engelsman niet snel naar Amsterdam vliegen. Zo zijn er heel veel barrières (van monetaire, wettelijke en culturele) die invloed hebben. In het geval van de pond is het eerder een kwestie van sticky prices. Zie bijv. de verhoging van de prijs van de xbox in de VK.

http://kotaku.com/5338856/britain-gets-a-360-price-increase
pi_77963869
True.
pi_77977240
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hetzelfde rijtje als andere mensen hier posten, om het beeld een beetje compleet te hebben. Wat doe je, welke industrie, opleiding, ervaring, etc...
Business & Risk Control in de financiele dienstverlening, heb een jaartje of 6 ervaring in deze sector en heb een HBO-diploma. Ben bezig met aanvullende studies.
pi_77977260
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:23 schreef Fokski het volgende:

[..]

Algemene salarisstijgingen zijn anders dan individuele salarisstijgingen, de laatste worden beïnvloed door ervaring (soms automatisch door ervaringsschalen), individuele prestaties e.d.

Dat is ook zo, alleen valt het op dat dan juist alle individuele toppers hier op dit forum zitten.
pi_77994624
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is ook zo, alleen valt het op dat dan juist alle individuele toppers hier op dit forum zitten.
Er is maar een handvol van de users die hier reageert en ik vermoed dat velen behoorlijk jong zijn. Iemand die 1% meer krijgt zal dat minder snel melden dan iemand die 10% meer krijgt.
pi_78024006
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:15 schreef Fokski het volgende:

[..]

Er is maar een handvol van de users die hier reageert en ik vermoed dat velen behoorlijk jong zijn. Iemand die 1% meer krijgt zal dat minder snel melden dan iemand die 10% meer krijgt.
Ik ben er 0.7% op vooruitgegaan
eten!!!
pi_78075572
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:36 schreef janatwork het volgende:

[..]

Ik ben er 0.7% op vooruitgegaan
Ik heb een nieuw baan binnenkort en ga vooral qua secundaire arbeidsvoorwaarden op vooruit, qua salaris ga ik het niet overtreffen, verdiende vorig jaar al ruim bovenmodaal. Wat trouwens vies tegenvalt netto in NL, te danken aan linkse partijen (lees PvdA)
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_78081144
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:29 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ik heb een nieuw baan binnenkort en ga vooral qua secundaire arbeidsvoorwaarden op vooruit, qua salaris ga ik het niet overtreffen, verdiende vorig jaar al ruim bovenmodaal. Wat trouwens vies tegenvalt netto in NL, te danken aan linkse partijen (lees PvdA)
Inderdaad te danken aan de PvdA, maar dan wel omdat deze de banken hielp
De 'rechtse' partijen zijn overigens geen haar beter als het aankomt op het spenderen van belastinggeld
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_78081848
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Inderdaad te danken aan de PvdA, maar dan wel omdat deze de banken hielp
Jij wil niet in een Nederland leven waar de banken waren omgevallen. Dan hadden we een tweede IJsland te pakken. Je doet verder alsof de PvdA de banken hielp, Bos kan dan wel minister van financieen zijn hij deed het echt niet zonder steun van de andere regeringspartijen. Verder heeft Nederland behoorlijk hoge nettolonen vergeleken met anderen (vooral modaal en daaronder), wat je ook vergeet is dat er in Nederland een groot deel van je salarisinhouding ten behoeve van sociale zekerheden gaan en met name de zorg. Je kan elders netto zogenaamd meer overhouden maar dan mag je nog even per maand flink meer gaan afrekenen.
pi_78085226
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:29 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ik heb een nieuw baan binnenkort en ga vooral qua secundaire arbeidsvoorwaarden op vooruit, qua salaris ga ik het niet overtreffen, verdiende vorig jaar al ruim bovenmodaal. Wat trouwens vies tegenvalt netto in NL, te danken aan linkse partijen (lees PvdA)
ach valt wel mee met die belastingdruk als je het vergelijkt met de landen om ons heen:

eten!!!
pi_78104322
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Denk dat onze Investment Analyst nog steeds bovenaan staat
[..]

quote:
Ter indicatie: als beginnend afgestudeerde anesthesioloog in dienst van een algemeen ziekenhuis verdien je, conform de Arbeidsvoorwaarden Medisch Specialisten (AMS), per jaar een bruto salaris van ongeveer ¤ 70.000,- voor een 45-urige werkweek. Het salaris kan oplopen tot zo’n ¤ 130.000,-.

Dit zijn bedragen zonder de vakantietoeslag van 8%. Daarnaast ontvang je nog toeslagen voor bereikbaarheidsdiensten. Als je ook managementtaken op je neemt, kun je nog een toeslag bovenop je salaris krijgen

Haha een specialist in loondienst op een UMC Dan moet je wel heel erg niet van geld houden Top is sowieso hoger dan 130k in loondienst, want in een UMC moet een specialist altijd management, of onderwijs of wetenschappelijk onderzoek of combinatie daarvan als extra taak hebben, waarvoor je per onderdeel 5-10% toeslag krijgt.

Maar goed, een anesthesioloog verdiend als vrij gevestigde (dat zijn ze perifeer bijna allemaal) rond de 300.000 (voordat de DBC werd ingevoerd, zeg maar rond 2007 en eerder) en afgelopen jaar, door 't geweldige elektronische registratiesysteem dat-ons-allen-geld-zou besparen zo'n 400k (en die 100k teveel wil Klink nu terughebben van de specialisten ).

@hierboven: ja Nederland is zo slecht nog niet, uitstekende sociale voorziening en relatief lage belasting. Iedereen maar zeuren dat het in België zo goed toeven is. Nou nee dus, ze kunnen geen regering vormen, treinen kunnen gewoon op volle snelheid door een rood sein rijden en je betaalt de helft van je inkomen aan de staatskas
Killing as few patients as possible.
pi_78105292
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:31 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Haha een specialist in loondienst op een UMC Dan moet je wel heel erg niet van geld houden Top is sowieso hoger dan 130k in loondienst, want in een UMC moet een specialist altijd management, of onderwijs of wetenschappelijk onderzoek of combinatie daarvan als extra taak hebben, waarvoor je per onderdeel 5-10% toeslag krijgt.

Maar goed, een anesthesioloog verdiend als vrij gevestigde (dat zijn ze perifeer bijna allemaal) rond de 300.000 (voordat de DBC werd ingevoerd, zeg maar rond 2007 en eerder) en afgelopen jaar, door 't geweldige elektronische registratiesysteem dat-ons-allen-geld-zou besparen zo'n 400k (en die 100k teveel wil Klink nu terughebben van de specialisten ).

@hierboven: ja Nederland is zo slecht nog niet, uitstekende sociale voorziening en relatief lage belasting. Iedereen maar zeuren dat het in België zo goed toeven is. Nou nee dus, ze kunnen geen regering vormen, treinen kunnen gewoon op volle snelheid door een rood sein rijden en je betaalt de helft van je inkomen aan de staatskas
Maar goed, hoe lang ben je bezig voordat je daar bent?

Ik vind het allemaal prima hoor, met hard werken mag best een beloning volgen. Ik zou graag zien dat verpleegkundigen ook wat beter gingen verdienen, daar zou ik best wat extra belasting voor willen neerleggen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78105685
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar goed, hoe lang ben je bezig voordat je daar bent?

Ik vind het allemaal prima hoor, met hard werken mag best een beloning volgen. Ik zou graag zien dat verpleegkundigen ook wat beter gingen verdienen, daar zou ik best wat extra belasting voor willen neerleggen.
Ik weet niet of je wel eens langdurig in een ziekenhuis bent geweest voor iets 'ergs'? Het is er echt bar en boos. Je kunt beter het salaris van de specialisten laten korten en het dan herverdelen. Laatst eentje in Utrecht die er alleen wou komen werken als eerst zijn kamer voor een ton werd verbouwd.. En maar zeuren over bankiers..
pi_78105827
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:02 schreef BetaalpasING het volgende:

[..]

Ik weet niet of je wel eens langdurig in een ziekenhuis bent geweest voor iets 'ergs'? Het is er echt bar en boos. Je kunt beter het salaris van de specialisten laten korten en het dan herverdelen. Laatst eentje in Utrecht die er alleen wou komen werken als eerst zijn kamer voor een ton werd verbouwd.. En maar zeuren over bankiers..
Dat heeft weinig met salarissen te maken, want die specialisten zijn heus niet in loondienst. Bijna niemand die echt veel geld verdient doet dat in loondienst, want dan word je gewoon optimaal genaaid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78111065
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:13 schreef janatwork het volgende:

[..]

ach valt wel mee met die belastingdruk als je het vergelijkt met de landen om ons heen:

[ afbeelding ]
Dit zijn directe belastingen gebaseerd op een modaal salaris. Dat zegt weinig dus.
pi_78111265
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat heeft weinig met salarissen te maken, want die specialisten zijn heus niet in loondienst. Bijna niemand die echt veel geld verdient doet dat in loondienst, want dan word je gewoon optimaal genaaid.
Het is het nadeel van geen ondernemersrisico nemen.
pi_78111754
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:31 schreef Fokski het volgende:

[..]

Het is het nadeel van geen ondernemersrisico nemen.
Ik bedoel meer dat ze zichzelf als BV laten inhuren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78111900
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ze zichzelf als BV laten inhuren.
Ook dat is wat meer risico dan in loondienst zijn en daar vergoeden ze je voor. Ook komt het geld wat meer terecht bij degene die het werk levert dan dat het opgaat aan allerlei premies en afdrachten en je kunt fiscaal wat meer spelen met je inkomen.
pi_78111994
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook dat is wat meer risico dan in loondienst zijn en daar vergoeden ze je voor. Ook komt het geld wat meer terecht bij degene die het werk levert dan dat het opgaat aan allerlei premies en afdrachten en je kunt fiscaal wat meer spelen met je inkomen.
Nou ja, meer risico weet ik niet, maar alle methoden (legaal of niet legaal) om belasting te voorkomen juich ik toe.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78112112
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou ja, meer risico weet ik niet, maar alle methoden (legaal of niet legaal) om belasting te voorkomen juich ik toe.
Een opdracht kun je gewoon stopzetten als opdrachtgever, terwijl je van iemand met een vast contract niet zo makkelijk af kunt komen in Nederland.
pi_78124494
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar goed, hoe lang ben je bezig voordat je daar bent?

Ik vind het allemaal prima hoor, met hard werken mag best een beloning volgen. Ik zou graag zien dat verpleegkundigen ook wat beter gingen verdienen, daar zou ik best wat extra belasting voor willen neerleggen.
Dat is het mooie, een vrijgevestigd specialist heeft dat salaris direct bij aanvang van zijn betrekking, ofwel geen loonschalen zoals in loondienst (de naam zegt het al ). Dus Geneeskunde 6 jaar + specialisatie 4-6 jaar (met meestal nog 2-3 jaar arts-assistent ertussen) dus begin studie op 18, dan heb je 300.000 per jaar rond je 30ste (en tussen je 24ste en 30ste moet je het dan doen met 44.000 in 6 jr oplopend naar 65.000p/j). Maar goed, de afwezigheid van loonschalen is natuurlijk bij alle ondernemers zo.

Overigens doen luchtverkeerleiders en verkeersvliegers het zeker net zo goed als de specialisten in de eerste jaren na hun studie, en de eerstgenoemde hebben ook nog eens geen studieschuld Enig probleem: er "vliegen" nu verkeersleiders en piloten uit [gaat uiteindelijk wel weer aantrekken als de economie in een jaar of 5 is hersteld], terwijl er een (steeds groter wordend) artsentekort is.

[ Bericht 10% gewijzigd door davidov2009 op 18-02-2010 00:15:58 ]
Killing as few patients as possible.
pi_78124626
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:10 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Dat is het mooie, een vrijgevestigd specialist heeft dat salaris direct bij aanvang van zijn betrekking, ofwel geen loonschalen zoals in loondienst (de naam zegt het al ). Dus Geneeskunde 6 jaar + specialisatie 4-6 jaar (met meestal nog 2-3 jaar arts-assistent ertussen) dus begin studie op 18, dan heb je 300.000 per jaar rond je 30ste. Maar goed, de afwezigheid van loonschalen is natuurlijk bij alle ondernemers zo.
Dus alle vrijgevestigde specialisten verdienen op hun 30e ofzo al 300k? Lijkt me nogal sterk, maar ik weet er zelf niks van, dus dat telt niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78124754
Nee, niet allemaal, hangt bij vrijgevestigd itt tot loondienst (waar ieder t zelfde krijgt) beetje vanaf wat je voor specialisatie doet. Een internist vangt "maar" 150-200, een radioloog, arts-microbioloog of nucleaire geneeskundige rond 500k. En uiteraard zijn er mensen die 10 jaar over geneeskunde doen, dan nog 5 jaar arts-ass zijn, dan promoverend onderzoek gaan doen en dan pas gaan specialiseren en zo op hun 38ste specialist zijn (en dan dus pas het genoemde verdienen) Maar ja, dat is dan in planning je eigen keuze. Het is dus niet zo dat elke 30 jarige arts dit per definitie verdiend. En niet-specialist artsen zoals bedrijfs- en huisartsen verdienen op de top van hun loonschaal (als je een jaar of 35 bent) nog geen 90k: de salarissen lopen dus nogal uiteen.

Grappig genoeg lag het salaris van huisartsen 30 jaar geleden (inflatiegecorrigeerd) 5x hoger dan nu. Ook de laatste decade zie je nog een daling. Of dat nu zo eerlijk is....
Killing as few patients as possible.
pi_78124862
Ik heb even bijgelezen, maar zo te zien is het pas sinds korte tijd zoveel, dankzij een fout in het nieuwe beleid? Ongelovelijk eigenlijk, hoe ze zo'n blunder maken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:47:46 #283
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_78125398
Volgens mij is er een groot verschil in de regio's. In het westen en zuiden wordt over het algemeen meer betaald dan in het oosten en noorden van het land. Misschien een mogelijkheid om dat er bij te zetten in het lijstje ?
Tot zover de kwaliteitspost
  donderdag 18 februari 2010 @ 07:09:46 #284
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_78128509
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:10 schreef davidov2009 het volgende:
Enig probleem: er "vliegen" nu verkeersleiders en piloten uit [gaat uiteindelijk wel weer aantrekken als de economie in een jaar of 5 is hersteld], terwijl er een (steeds groter wordend) artsentekort is.
Je post even aangepast.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_78129801
davidov2009: Mogen we trouwens concluderen dat dit dus ook jouw salaris is? In dit topic posten betekent ook het overzicht geven
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78134025
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:27 schreef Drive-r het volgende:
davidov2009: Mogen we trouwens concluderen dat dit dus ook jouw salaris is? In dit topic posten betekent ook het overzicht geven
Haha, ik had 'm al gepost op pag. 9
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:07 schreef davidov2009 het volgende:
1: Bedrijfstak: gezondheidszorg
2: Functie: ANIOS SEH (arts-assistent niet-in-opleiding-tot-specialist op de spoedeisende hulp )
3: Leeftijd: 24
4: Aantal uren per week: 38 contracturen, werkelijk rond de 40 (soms 36, soms 50).
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: ja, ca. 2800 euro
7: Bruto maand salaris: 3200 (excl. uren en toeslagen voor onregelmatigheids- en aanwezigheidsdiensten, overwerk, reiskosten etc. met dat alles erbij 3300-3600)
8: Netto maand salaris: rond de 2000 (dat is uiteraard excl. 13e maand en vakantietoeslag), er gaat vooral flink wat af voor het pensioen (als ik het vergelijk met anderen).
9: Overuren betaald: ja, maar slechts percentage (25 tot 100%) afhankelijk van tijdstip van overwerk, verder altijd in de vorm van extra vakantie-uren.
10: Werkervaring: 0 jaren
11: Goodies: geen
12: Opleiding: geneeskunde (wo)
13: Tevreden: jazekers, alleen wat meer vakantie en 't was top
14: Bruto jaarinkomen incl. alle toeslagen: ca. 45.000
Het klopt dat de excessieve bedragen pas na het nieuwe beleid zijn ontstaan, maar ik ken genoeg artsen [nu in mijn werk, maar ook als co-ass vroeger en in mijn familie] die ook vóór die tijd 3-400k verdienden; het is nu alleen makkelijker, met wat minder uren en bij meer specialismen te doen. Daar moeten nog wel, zoals bij elke ondernemer, gelden voor werkeloosheid- ziektewetverzekeringen en pensioen vanaf, wat je helemaal zelf moet regelen. Voordeel is dat wanneer je het een beetje aardig aanpakt, je een beter rendement op je pensioen kan opbouwen dan meneer de verzekeringsmaatschappij met hun <100% dekking tegenwoordig. Verzekeringsgelden bij elkaar is iets van 75k van je brutoloon per jaar.

Waar je in het land zit maakt in principe niets uit; je krijgt overal hetzelfde betaald voor een DBC-code "gebroken arm" of "appendectomie" (verwijdering blinde darm). Je merkt pas verschil als je in een regio zit waar mensen niet ziek worden haha Búiten de Randstad is men door het grotere artsentekort daar nog wel regelmatig bereid je 2-3 schalen hoger te zetten dan je op basis van je werkervaring zou moeten krijgen, dus zo kunnen de salarissen per regio nog verschillen, maar dat is uiteraard n.v.t. op de vrijgevestigd specialisten, alleen op mensen in loondienst. En nee, ik ben niet hoger ingeschaald, ik sta gewoon op trapje 0

[ Bericht 0% gewijzigd door davidov2009 op 18-02-2010 12:06:01 ]
Killing as few patients as possible.
pi_78134606
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:19 schreef davidov2009 het volgende:
Nee, niet allemaal, hangt bij vrijgevestigd itt tot loondienst (waar ieder t zelfde krijgt) beetje vanaf wat je voor specialisatie doet. Een internist vangt "maar" 150-200, een radioloog, arts-microbioloog of nucleaire geneeskundige rond 500k. En uiteraard zijn er mensen die 10 jaar over geneeskunde doen, dan nog 5 jaar arts-ass zijn, dan promoverend onderzoek gaan doen en dan pas gaan specialiseren en zo op hun 38ste specialist zijn (en dan dus pas het genoemde verdienen) Maar ja, dat is dan in planning je eigen keuze. Het is dus niet zo dat elke 30 jarige arts dit per definitie verdiend. En niet-specialist artsen zoals bedrijfs- en huisartsen verdienen op de top van hun loonschaal (als je een jaar of 35 bent) nog geen 90k: de salarissen lopen dus nogal uiteen.

Grappig genoeg lag het salaris van huisartsen 30 jaar geleden (inflatiegecorrigeerd) 5x hoger dan nu. Ook de laatste decade zie je nog een daling. Of dat nu zo eerlijk is....
Je hebt het hier wel over bruto bedragen neem ik aan. Oftewel het winstaandeel uit de maatschap (waarin ze meestal zitten). Daar gaat nog wel het nodige van af. Met name verzekeringen en pensioen hakken er aardig in, maar medelijden hoef je inderdaad niet hebben.

Overigens vind ik ook dat medici een dergelijk inkomen verdienen, anders komen ze namelijk massaal in de schuldsanering. Ik ken genoeg medici die inderdaad een salaris hebben van enkele tonnen per jaar en die aan het eind van het jaar geen cent overhouden. Het zijn echte big spenders.
Zu hause ist alles besser
pi_78150294
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:19 schreef kaputwiehund het volgende:
Overigens vind ik ook dat medici een dergelijk inkomen verdienen, anders komen ze namelijk massaal in de schuldsanering. Ik ken genoeg medici die inderdaad een salaris hebben van enkele tonnen per jaar en die aan het eind van het jaar geen cent overhouden. Het zijn echte big spenders.
Ze verdienen het, omdat ze een gat in hun hand hebben?!...
pi_78150358
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:55 schreef DIJK het volgende:

[..]

Ze verdienen het, omdat ze een gat in hun hand hebben?!...
Ik denk niet dat het op dergelijk serieuse wijze bedoelt was
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:15:23 #290
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_78186344
1: Bedrijfstak: Zorg
2: Functie: Medewerker kwaliteit, service en informatiebeveiliging
3: Leeftijd: 25
4: Aantal uren per week: 36
5: Aantal vakantiedagen: 26 (+5 mee genomen van vorig jaar)
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: 2050
8: Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: ja
10: Werkervaring: 0 jaar net afgestudeerd
11: Goodies: niks bijzonders
12: Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
13: Tevreden: ja

[ Bericht 0% gewijzigd door Olle. op 19-02-2010 15:32:24 ]
A man's got to do what a man's got to do
pi_78210134
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:19 schreef davidov2009 het volgende:
...
Grappig genoeg lag het salaris van huisartsen 30 jaar geleden (inflatiegecorrigeerd) 5x hoger dan nu. Ook de laatste decade zie je nog een daling. Of dat nu zo eerlijk is....
Ik las laatstst dat ook bij de overheid en in het onderwijs de salarissen lager liggen dan in 1990 (een kleine 10 procent), gecorrigeerd voor de inflatie. De werkweek is wel wat korter dan toen. Blijkbaar is de welvaart voor een flinke groep mensen gewoon keihard gedaald en was het vroeger beter...
pi_78210577
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:01 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik las laatstst dat ook bij de overheid en in het onderwijs de salarissen lager liggen dan in 1990 (een kleine 10 procent), gecorrigeerd voor de inflatie. De werkweek is wel wat korter dan toen. Blijkbaar is de welvaart voor een flinke groep mensen gewoon keihard gedaald en was het vroeger beter...
Vroeger had je ook minder vaste uitgaven dan nu.
pi_78357322
1: Bedrijfstak: Chemie
2: Functie: Trainee Finance
3: Leeftijd: 22
4: Aantal uren per week: 38
5: Aantal vakantiedagen: 25 (+12 ATV dagen)
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: ¤ 2530
8: Netto maand salaris: ¤ 1815
9: Overuren betaald: Tijd voor Tijd (kan de uren eventueel ook laten uitbetalen)
10: Werkervaring: 0, in Juli afgestudeerd
11: Goodies: Reiskostenvergoeding van ¤ 315
12: Opleiding: Bedrijfseconomie HBO
13: Tevreden: Ja, zeer leerzame en interessante baan met genoeg groei mogelijkheden de komende jaren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Alunda op 23-02-2010 20:26:11 ]
pi_78358786
dubbelpost

[ Bericht 57% gewijzigd door Alunda op 23-02-2010 20:25:47 (dubbel post) ]
pi_78359242
na veel kijken, dan toch maar eens mijn eerste post:

1: Bedrijfstak: ICT
2: Functie: HRM Adviseur
3: Leeftijd: 29
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: 13e maand: ja
7: Bruto maand salaris: ¤ 3050
8: Netto maand salaris: ¤ 1950
9: Overuren betaald: nope
10: Werkervaring: 6 jaar
11: Goodies: Bonusregeling, leaseauto, telefoon, laptop
12: Opleiding: HBO P&A
13: Tevreden: Voor het moment tevreden, nog voldoende mogelijkheden om te groeien.
pi_78380601
1: Bedrijfstak: commerciële arbeidsbemiddeling (detacheringsbureau procestechniek)
2: Functie: Account Manager/Intercedent
3: Leeftijd: 23
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: nee
7: Bruto maandsalaris: ¤ 1500 vast + commissie/provisie (dus niet een bonus), was over 2009 ¤ 13000
8: Netto maandsalaris: ¤ 1750 ? (schatting)
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring 7 jaar, werkervaring full time 5 jaar, werkervaring in vergelijkbare functie 7 maanden
11: Goodies: telefoon (¤ 50/maand), vergoeding rijbewijs (max. ¤ 1500), roken op kantoor
12: Opleiding: VWO, geen daadwerkelijke studie afgemaakt (of ook maar een propedeuse gehaald)
13: Tevreden: vandaag contract getekend, begin 1 maart, maar heb er onwijs veel zin in. Sowieso mag ik niet klagen over de arbeidsvoorwaaden maar ben vooral enthousiast omdat het bedrijf gewoon erg tof is en bij me past, wat ik veel belangrijker vind.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:27:31 #297
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_78381491
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 03:26 schreef heiden6 het volgende:
1: Bedrijfstak: commerciële arbeidsbemiddeling (detacheringsbureau procestechniek)
2: Functie: Account Manager/Intercedent
3: Leeftijd: 23
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: nee
7: Bruto maandsalaris: ¤ 1500 vast + commissie/provisie (dus niet een bonus), was over 2009 ¤ 13000
8: Netto maandsalaris: ¤ 1750 ? (schatting)
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring 7 jaar, werkervaring full time 5 jaar, werkervaring in vergelijkbare functie 7 maanden
11: Goodies: telefoon (¤ 50/maand), vergoeding rijbewijs (max. ¤ 1500), roken op kantoor
12: Opleiding: VWO, geen daadwerkelijke studie afgemaakt (of ook maar een propedeuse gehaald)
13: Tevreden: vandaag contract getekend, begin 1 maart, maar heb er onwijs veel zin in. Sowieso mag ik niet klagen over de arbeidsvoorwaaden maar ben vooral enthousiast omdat het bedrijf gewoon erg tof is en bij me past, wat ik veel belangrijker vind.
gefeliciteerd!!
A man's got to do what a man's got to do
pi_78386037
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:27 schreef Olle. het volgende:

[..]

gefeliciteerd!!
Thanks!

Jij ook trouwens, ik zie in je post staan net afgestudeerd, dus je bent vast net begonnen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 11:39:31 #299
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78386121
Vergoeding rijbewijs.... The fuck 13000 als extra bonus Isgewoon 1000 per maand extra !

Krijg je nog gratis een auto? Lease of zo
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78386355
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:39 schreef Renesite het volgende:
Vergoeding rijbewijs.... The fuck 13000 als extra bonus Isgewoon 1000 per maand extra !
Nou ja, kijk eens naar het vaste component van het salaris, dat is een fractie boven het minimumloon.

Wel is het zo dat ik die commissie altijd wel krijg, immers zal de vestigingsomzet of -marge nooit 0 euro zijn. Sterker nog, die 13k is gebaseerd op hoe de vestiging draaide met 2 man en we gaan het nu met zijn vieren doen, waarbij de gehanteerde bedragen en percentages hetzelfde blijven, dus dat is heel erg gunstig.

Rijbewijs krijg ik pas als mijn halfjaarcontract verlengd wordt (zo staat het ook zwart op wit) en moet ik natuurlijk wel (deels) terugbetalen als ik daarna heel snel weer weg ben.

quote:
Krijg je nog gratis een auto? Lease of zo
Misschien op de langere termijn wel, maar voorlopig is dat niet nodig.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')