abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_80008129
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hoe oud is een stokoude parkiet dan?
Dat was een grapje maar hij zei dat ze te oud waren en te lang met andere parkietjes hadden gezeten om nog tam te krijgen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:14:49 #252
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80008247
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:12 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Dat was een grapje maar hij zei dat ze te oud waren en te lang met andere parkietjes hadden gezeten om nog tam te krijgen.
kun je niet bij die marktplaats-advertentie-mensen vragen of hun hem voor je willen grootbrengen tot ie oud genoeg is om zelfstandig te eten?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80008322
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:14 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

kun je niet bij die marktplaats-advertentie-mensen vragen of hun hem voor je willen grootbrengen tot ie oud genoeg is om zelfstandig te eten?
Ja daar zat ik ook al aan te denken..
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:18:32 #254
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80008397
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:16 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja daar zat ik ook al aan te denken..
je kunt het altijd vragen toch
en aangezien je volgens mij best nog moeite moet doen om een nestje te krijgen zullen het ook wel liefhebbers zijn en het dus niet erg vinden om het zelf te doen
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80012772


Dit is het parkietje dat zij aanbieden! Wat vinden jullie?
pi_80013121
'k Zou zeggen: niet doen. Dat geklooi met een parkietje handmatig voeren, papje maken van zaadjes, krachtvoer, eivoer, een hele planning, tijdschema, weet ik 't...

Ingewikkeld gedoe terwijl er met wat zoeken/wachten ook wel parkietjes van 6-8 weken (oid?) te vinden zijn. En die worden ook prima tam, hoef je ze niet handmatig voor te voeren.
pi_80013184
Ik heb nu een mailtje gestuurd of ik 'm kan overnemen zodra 'ie zelfstandig kan eten..
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:28:58 #258
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80013306
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:14 schreef Breathtaking het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is het parkietje dat zij aanbieden! Wat vinden jullie?
Niet ongezien kopen. Ga even kijken bij die kweker. Of alles er netjes uitziet. Of de vogels er gezond en happy uitzien. Denk er dan eventueel nog even over na en neem dan een beslissing.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_80013696
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Niet ongezien kopen. Ga even kijken bij die kweker. Of alles er netjes uitziet. Of de vogels er gezond en happy uitzien. Denk er dan eventueel nog even over na en neem dan een beslissing.
Uiteraard ! Bedankt voor de tip.
pi_80015199
Mijn e-mail:
quote:
Geachte **,

Ik ben op zoek naar een jong parkietje om tam te maken en vrij in mijn kamer rond te laten vliegen.
Hiervoor heb ik echter nog nooit een parkiet gehad, en het lijkt mij dus niet erg verstandig om eentje te nemen die ik nog zelf moet voederen.

Is het een mogelijkheid dat jullie de parkiet aan mij verkopen zodra hij/zij wel zelfstandig kan eten?

Met vriendelijke groet
De reactie:
quote:
Hallo **,

Nee, dat is dan niet zo verstandig, en wij houden de jongen van kleins af aan elke dag even in de hand zodat ze gelijk even wennen aan handen en niet bang zijn voor je.
Het is wel mogelijk om er eentje vast te houden als ik dan wel zeker weet dat je hem op komt halen, want wij hebben wel vaker loze beloftes gehad.
Wij hebben er nog 2 groenen zitten en de oudste van de twee kijkt af en toe al uit het nestblok, dus zal het niet lang meer duren voor die eruit komt.
En moet de parkiet ook gewiekt worden aan 1 vleugel, dat is als je aan 1 vleugel de veren gaat knippen.
Het is niet pijnlijk voor de vogel en dan kan hij of zij niet zo hoog wegvliegen en is makkelijker weer te pakken, en na de eerste rui kan de vogel weer gewoon vliegen.
Maar dat kun je ook wel met ons bespreken als je de vogel op komt halen.

Graag hoor ik het nog van je.
Op zich een goede reactie, maar hoe zit het met dat wieken?
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:31:14 #261
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80015606
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:20 schreef Breathtaking het volgende:
Mijn e-mail:
[..]

De reactie:
[..]

Op zich een goede reactie, maar hoe zit het met dat wieken?
klinkt alsof je binnenkort er een gevederde vriend bij hebt

kortwieken zou ik persoonlijk niet doen, omdat ik vind dat een vogel fatsoenlijk moet kunnen vliegen
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80015785
Ochja, het beestje heeft nog nooit gevlogen nu, dus met dat kortwieken zal ie niet merken dat ie ineens niet meer kan vliegen. Is wel handig om 'm sneller tam te krijgen denk ik. En hij kan dan ook niet in paniek tegen dingen aan vliegen in 't begin.

En zoals er staat, na de eerste rui krijgt ie weer nieuwe veren en kan ie vliegen.
pi_80015788
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:31 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

klinkt alsof je binnenkort er een gevederde vriend bij hebt

kortwieken zou ik persoonlijk niet doen, omdat ik vind dat een vogel fatsoenlijk moet kunnen vliegen
Ja kortwieken lijkt mij ook nogal zielig !
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:40:55 #264
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80015970
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:36 schreef DennisMoore het volgende:
Ochja, het beestje heeft nog nooit gevlogen nu, dus met dat kortwieken zal ie niet merken dat ie ineens niet meer kan vliegen. Is wel handig om 'm sneller tam te krijgen denk ik. En hij kan dan ook niet in paniek tegen dingen aan vliegen in 't begin.

En zoals er staat, na de eerste rui krijgt ie weer nieuwe veren en kan ie vliegen.
ja, dat is iets persoonlijks. er is ook niet echt iets mis mee of zo.
maar ik zou het zelf nooit doen, omdat ik vind dat een vogel moet kunnen vliegen
en als ie zo jong rechtreeks van de kweker komt die hem met de hand heeft grootgebracht zal het qua tam maken niet zo veel uitmaken denk ik
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80016042
Ik lees net dat het veiliger is omdat ze dan niet keihard per ongeluk ergens tegenaan kunnen vliegen etc.. Maar alsnog, aan één vleugeltje is dan krijg je een parkietje zonder balans..
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:43:51 #266
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80016082
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:42 schreef Breathtaking het volgende:
Ik lees net dat het veiliger is omdat ze dan niet keihard per ongeluk ergens tegenaan kunnen vliegen etc.. Maar alsnog, aan één vleugeltje is dan krijg je een parkietje zonder balans..
ze knippen niet zijn hele vleugel eraf he

edit: oh, verkeerd gelezen...had het woordje "aan" niet gezien
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_80016109
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:43 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ze knippen niet zijn hele vleugel eraf he
Nee maar dan nog, is één vleugeltje gewoon een soort van gehandicapt !
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:46:09 #268
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80016167
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:44 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nee maar dan nog, is één vleugeltje gewoon een soort van gehandicapt !
ja had verkeerd gelezen, heb al geedit
blablablablablablablablablablablablablabla
  Designer dinsdag 6 april 2010 @ 20:01:39 #269
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_80016739
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:36 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja kortwieken lijkt mij ook nogal zielig !
als het tijdelijk is is het geen probleem, als ze van de tafel springen fladderen ze langzaam naar beneden

en na een keer ruien zitten de veren er weer en kan hij vliegen

is wel erg handig, omdat hij dan de omgeven eerst leert kennen, en hij wordt makkelijker tam omdat je hem niet steeds uit het plafond hoeft te vissen
🐙
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:40:24 #270
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80018295
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:36 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja kortwieken lijkt mij ook nogal zielig !
Ja, vind ik ook. Je gaat toch ook bij een hond z'n poten er niet af zagen?

Trouwens, ik vind die e-mail niet zo positief klinken Ik zou er een keer langsgaan en kritisch kijken. Mijn kweker bijvoorbeeld komt een stuk sympathieker over. Die scepsis meteen met die "loze beloftes."
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_80018586
Ik zou 'm niet kortwieken hoor. Als ie zo begint te fladderen dan is hij bang, zonder te kunnen vliegen lijkt me dat ie dan alleen maar meer paniekerig wordt.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:02:50 #272
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_80019236
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:40 schreef Federer-fan het volgende:


Trouwens, ik vind die e-mail niet zo positief klinken Ik zou er een keer langsgaan en kritisch kijken. Mijn kweker bijvoorbeeld komt een stuk sympathieker over. Die scepsis meteen met die "loze beloftes."
omdat?
vind het juist wel een positief mailtje eigenlijk
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:16:01 #273
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80019877
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:02 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

omdat?
Omdat ik het vreemd vind dat een kweker liever parkieten verkoopt die nog met de hand gevoerd moeten worden. Dat heb ik nou nog nooit ergens gezien als iets wat aan te raden is; dat voeren is best wel een precies werkje, dat je wel goed moet doen. Verder vind ik het niet positief dat er meteen scepsis in zit over beloften die mogelijk niet worden nagekomen.
quote:
vind het juist wel een positief mailtje eigenlijk
Ja, jij wel.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_80026810
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:01 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

als het tijdelijk is is het geen probleem, als ze van de tafel springen fladderen ze langzaam naar beneden

en na een keer ruien zitten de veren er weer en kan hij vliegen

is wel erg handig, omdat hij dan de omgeven eerst leert kennen, en hij wordt makkelijker tam omdat je hem niet steeds uit het plafond hoeft te vissen
Ja maar het voelt nogal wreed om een vogel z'n vliegvaardigheden te ontnemen alleen maar omdat dat voor jezelf makkelijker is..
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook. Je gaat toch ook bij een hond z'n poten er niet af zagen?

Trouwens, ik vind die e-mail niet zo positief klinken Ik zou er een keer langsgaan en kritisch kijken. Mijn kweker bijvoorbeeld komt een stuk sympathieker over. Die scepsis meteen met die "loze beloftes."
Ik vind het wel oké klinken, en ik begrijp wel dat hij het heeft over loze beloftes.. Het is vervelend als mensen zeggen graag een parkietje te willen en daarna niets meer laten weten.

Hij zegt nu:
quote:
Ik vraag het altijd omdat sommigen het makkelijker vinden, omdat de parkiet anders tegen het raam aan kan vliegen en dood is.
Ik doe altijd de gordijnen dicht en haal ze altijd gewoon uit de kooi en ga dan in een hoekje staan en laat de vogel elke keer weer overstappen van de ene naar de andere vinger.
En is hij te wild doe ik het in de kooi.
Ik zeg ook altijd dat als de parkiet eruit is om het gordijnen dicht te doen.
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 01:23:13 #275
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_80029286
Ik heb het gordijn gewoon open, Ruiz zit toch vnl. boven op de kast of in zn kooitje
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')