abonnement Unibet Coolblue
pi_76667591
  • Voordelen Carnibest:
    - Katten/honden zijn van nature vleeseters, brokken bevatten veel plantaardige eiwitten waar hun spijsverteringssysteem niet op is ingesteld. KVV bevat (afhankelijk van het merk) heel weinig tot zelfs geen plantaardige spullen.
    - Door die plantaardige eiwitten krijgen ze last van tandplak, dat zou met KVV veel minder worden of zelfs afwezig blijven.
    - Door voornamelijk dierlijke eiwitten te voeren, wordt de ontlasting ook minder omdat er veel meer verteerd kan worden


  • Nadelen Carnibest:
    - Je kunt het niet even in de winkel halen
    - Veél vriezerruimte nodig
    - Groot bedrag in één keer
    - Vergeten te ontdooien en je zit met de gebakken peren


  • Voordelen brok:
    - Makkelijk te krijgen
    - Makkelijk op te bergen
    - Kan goedkoop
    - Makkelijk in gebruik. Gooi in bak -> dier eet.


  • Nadelen brok:
    - Er zit vrijwel altijd graan of iets in wat de wolf of katachtige niet eet
    - Meer poep, maar dat ligt aan het merk.
    - Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op Carnibest.

    # Er is ook nog iets wat er tussenin zit. 't Schijnt beter te zijn dan de gewone brok (ook Royal Canin ed, dure merken) maar het haalt het net niet bij vlees. De "no-grain" brok (bijv. Orijen):


  • Voordelen "no-grain" brok:
    - Beter dan de overige brokken, gaat dan ook meer richting 'bijna zo goed als vers' itt tot de andere brokken.
    - Eigenlijk alle voordelen van brok (gemak, houdbaarheid)


  • Nadelen:
    - Misschien iets duurder dan reguliere brok (maar ook minder nodig)
    - Niet bij iedere dierenwinkel te koop (wel postorder mogelijk bij bijv. Zooplus)

    Nog wat linkjes over vers/voeding
    1: www.barfplaats.nl
    2. www.voernatuurlijk.nl (staat o.a. een hele vragenlijst op die beantwoord is door een schrijver van rauw diervoedingsboeken).
    3. www.biomentor.org (even verder klikken)
    4. www.carnibest.nl (fabrikant)
    5 www.versvoeding.nl (een online versvoerverkoper)
    6. www.omarmdetijger.nl
    7 www.huisdierendokter.nl/voeding.html
  • As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_76669497
    Hoe is het met alle beestjes die onlangs overgestapt zijn op versvoeding?

    Ik ben hier volledig op Naturis overgestapt en ben daar zeer tevreden over. De honden en katten doen het er goed op, vacht blijft mooi en ze blijven op gewicht. (behalve de oude hond, maar dat heeft met haar leeftijd te maken, ze is 11 jaar.) Ook de ontlasting blijft mooi en weinig
      Moderator maandag 11 januari 2010 @ 10:59:15 #3
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_76670459
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 10:26 schreef Taiga het volgende:
    Hoe is het met alle beestjes die onlangs overgestapt zijn op versvoeding?

    Ik ben hier volledig op Naturis overgestapt en ben daar zeer tevreden over. De honden en katten doen het er goed op, vacht blijft mooi en ze blijven op gewicht. (behalve de oude hond, maar dat heeft met haar leeftijd te maken, ze is 11 jaar.) Ook de ontlasting blijft mooi en weinig
    Ik ben met Hummer nu een maand of 2,5 op de Carnibest en ik ben heel tevreden, hij ziet er prachtig uit, groeit goed, heeft een heerlijk zachte glanzende vacht en de kattenbak ruik ik gewoon niet meer sinds hij goed over is
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      maandag 11 januari 2010 @ 11:01:09 #4
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_76670521
    Ik merk bij Kees geen verschil, die is een half jaar geleden toen ze bij mij kwam wonen overgestapt van brok naar carnibest, en 2 maanden daarna van carnibest naar carnivoer , maar ze was gewoon een hondje in hele goede conditie toen ze kwam gelukkig.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      Moderator maandag 11 januari 2010 @ 11:09:58 #5
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_76670859
    Ik doe trouwens tegenwoordig vier dagen met een kiloworst voor één kat
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      maandag 11 januari 2010 @ 11:11:23 #6
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_76670898
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 11:09 schreef senesta het volgende:
    Ik doe trouwens tegenwoordig vier dagen met een kiloworst voor één kat
    Dan weet ie dr goed weg mee
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      Moderator maandag 11 januari 2010 @ 11:16:11 #7
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_76671066
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 11:11 schreef oh-oh het volgende:

    [..]

    Dan weet ie dr goed weg mee
    Ja dat is zeker
    Ik heb voor vrijdag ook de eend besteld om eens te proberen en de kauwsticks van carnibest
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_76672794
    Oh die kauwsticks moet ik ook maar eens weer halen voor Muis. Lillie trekt haar neus ervoor op maar Muis is dol op die dingen.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_76672809
    Wat vinden jullie van de TT trouwens?
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_76674705
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 12:03 schreef nieslief het volgende:
    Wat vinden jullie van de TT trouwens?
    Ik zou Carnibest weghalen en het algemeen houden op Versvoeding vs brokken.
      maandag 11 januari 2010 @ 13:50:31 #11
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_76676649
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 12:58 schreef Taiga het volgende:

    [..]

    Ik zou Carnibest weghalen en het algemeen houden op Versvoeding vs brokken.
    Eens
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
    pi_76677313
    Ja dat dacht ik ook al maar aangezien die prijsvraag ook loopt en er dus mensen op zoek zijn naar info hiero dacht ik dat het voor nu beter was Carnibest te laten staan en dan een volgend topic gewoon versvoeding vs brokken discussie te doen.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_76699069
    Hier zijn de katten nu ruim een maand 100% over en blijven het goed doen. De drolletjes zijn nu klein en de kattebak ruik je niet meer. Dat was eerder wel anders, vooral Yoko kon er wat van.

    Satsu is inmiddels gecastreerd en meteen na de operatie at hij 1/3 van zijn bordje niet meer leeg. Na een dag of 3 heb ik dat deel dus weggelaten en nu eten ze samen zo´n 400 gram per dag. En zijn er tevreden mee.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
      Moderator maandag 11 januari 2010 @ 22:30:18 #14
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_76700453
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 05:53 schreef voyeur het volgende:
    Waarom niet gewoon Barf voeren? Of is er dan geen fabrikant die sponsoractietjes wil doen?
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 06:08 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Waarom niet gewoon brokken? Waarom niet gewoon kliekjes? Omdat het Carnibest is geworden.
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 09:31 schreef oh-oh het volgende:

    [..]

    Als je wist waar je het over had wist je dat er niet eens zoiets bestaat als een barf-producent ...
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 21:44 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Mijn hond zit al een tijd op een Barf-dieet en er zijn in Nederland leveranciers die zich daar op toeleggen. In het land waar ik vertoef niet, maar daar scoor ik gewoon een kipkarasje of een vers konijn. Hond doet het er erg goed op.
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 21:47 schreef oh-oh het volgende:

    [..]

    Ja maar die produceren geen barf, daar wordt niks aan geproduceerd, dat wordt geslacht en gehakt en klaar.
    Dat is nou juist het hele verschil met KVV, dat is wel voer dat geproduceerd wordt
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 21:57 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Omdat mijn hond een carnivoor is dus geen gepofte witte rijst te eten krijgt (een bestanddeel van Carnibest), maar botten en vlees. En Barf ook nog eens goedkoper is.
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 22:00 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Ja, ik ben niet achterlijk, maar ik verzeker je dat echte beesten ook gewoon geproduceerd worden. Het is alleen net als met Barbies. Je hebt poppen met grote tieten en Barbies met het label. Het prijsverschil is groot en in dit geval zijn die andere poppen ook veel gezonder voor de hond.
    Kijk eens op barfplaats.nl.
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 22:01 schreef Harajuku. het volgende:
    voyeur, dit topic gaat over Carnibest of jij dat nu leuk vindt of niet. Als je over barf wil praten kun je dat hier doen Carnibest/Versvoeding vs brokdiscussie #4
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 22:05 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Maar waarom niet in het plug Carnibest topic. Mag dat niet van de sponsor. Ik wijs op de voordelen van Barf en als mensen goede argumenten voor Carnibest hebben kunnen ze die toch hier kwijt? Dat er gepofte rijst in Carnibest zit geven ze zelf aan, daar is toch niets negatiefs van mij aan.
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 22:08 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Dat topic gaat ook helemaal niet over barf, maar over brokken, dus dat zou vet off'-topic zijn.
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 22:10 schreef oh-oh het volgende:

    [..]

    Dit topic is duidelijk bedoeld voor mensen die hun huisdier nu gewoon commerciële brok oid voeren, niet voor mensen die hun huisdier al kvv of barf geven.
    En je moet het toch met me eens zijn dat carnibest voor mensen die interesse hebben in natuurlijkere en betere voeding voor hun hond / kat een hele mooie overstap is, of dr nou een klein percentage gepofte rijst in zit of niet
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 22:11 schreef Cat22 het volgende:

    [..]

    Je mag het daar ook over barf hebben hoor.

    Is het zo moeilijk te snappen dat deze discussie over de diverse manieren van voeren veel beter in een dedicated topic kan plaatsvinden ipv in een topic dat aan één produkt gewijd is?
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 22:11 schreef Dagonet het volgende:
    Carnibest is ook commerciëel hoor.
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 22:12 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Natuurlijk, dat is ook prima. Ik ben alleen een stel posts kwijt die relevant zijn voor de voordelen van barf tov kvv en dat vind ik lomp. Ik houd van mijn hond en gun hem het beste en wil daarom graag attenderen op het alternatief, ook omdat je daar niet zo´n grote vriezer voor nodig hebt en het m.i. nog gezonder is ook.
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 22:14 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Dat kostte me dus een stel posts omdat de moderator op het delete knopje drukte. Als sponsortopics exclusief voor voorstanders zijn en andere posts gewist worden kan dat beter in de OP vermeld worden.
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 22:16 schreef oh-oh het volgende:

    [..]

    Maar dat is in dit actietopic gewoon offtopic en in het andere topic wel ontopic.
    Overigens is het larie dat je voor barf een kleinere vriezer nodig hebt.
    Want als je gevariëerd wil barfen en dan ook nog voordelig in wil kopen zul je toch van veel soorten vlees een bepaalde voorraad aan moeten leggen. Want de meeste dingen zijn in bulk echt stukken goedkoper.
    En kvv is veelal volledig voer.
    Dus als je je hond bijvoorbeeld een halve kilo per dag voert, ben je bij kvv klaar met 3,5 rol carnibest voor 1 week, en als je een goed weekmenu wil samen stellen om te barfen zul je veel verschillende soorten vlees in grotere hoeveelheden aan moeten schaffen. Voor 1 week precies op de gram een menu los kopen is nooit voordeliger dan kvv
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 22:16 schreef Sakura het volgende:
    Wat een nonsense, vers vlees. Als je het echt naar de natuur wilt doen, geef je een hond half bedorven vlees, zo vreten die beesten dat ook in de natuur.

    Maar ja, carnibest wil de goedgelovige honden bezitter natuurlijk graag wijsmaken dat een hond liever vers vlees heeft [ afbeelding ]
    Zo hier verder
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_76704378
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 12:03 schreef nieslief het volgende:
    Wat vinden jullie van de TT trouwens?
    TT vind ik prima

    Maar er staat iets in de OP waar ik het niet mee eens ben (Niet om te zeuren...btw.)
    Er staat bij nadelen brok: - Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op Carnibest.

    Is daar iets van te vinden op het net? Dat het ook echt zo is?
    Ik zelf kan werkelijk niets vergelijkends vinden (zlefs niet tussen brokken , of natvoer uit blik of wat dan ook )
    Thank Drunk I'm a Goddess!
    pi_76709754
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 23:42 schreef prupke het volgende:

    [..]

    TT vind ik prima

    Maar er staat iets in de OP waar ik het niet mee eens ben (Niet om te zeuren...btw.)
    Er staat bij nadelen brok: - Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op Carnibest.

    Is daar iets van te vinden op het net? Dat het ook echt zo is?
    Ik zelf kan werkelijk niets vergelijkends vinden (zlefs niet tussen brokken , of natvoer uit blik of wat dan ook )
    Dat is niet zeuren hier gaat het juist om dat er een discussie is over de verschillen tussen versvoer en brokvoeding.

    Wat ik denk is dat het gaat om een groot aantal mensen op internet (zie barfplaats.nl of voernatuurlijk.nl of vergelijkbare fora) de ervaring hebben dat veel spijsverteringsproblemen ophouden te bestaan na de start met versvoer. Dat is ook mijn eigen ervaring na tijden klungelen met verschillende soorten voer, poep laten testen bij de DA, etc etc. De diarree is in een keer weg. En natuurlijk zijn er ook andere oorzaken voor spijsverteringsproblemen om maar met de simpele wormen te beginnen.

    En dan kom ik weer bij het 'probleem' dat het gewoon heel moeilijk is onderzoeksmateriaal te vinden die de vergelijking maakt tussen versvoer en brokvoer. Een brokkenfabrikant is degene met het meeste geld (tsja dat is gewoon zo) die ook vaak onderzoeken doet naar zijn eigen brokken en hoe die te verbeteren maar die gaat echt geen versvoer in zijn onderzoek opnemen om te kunnen vergelijken. Want stel je voor dat blijkt dat versvoer beter is. Een versvoederproducent wil die onderzoeken wel doen maar dan gaat de prijs van het versvoer ook omhoog en zoveel wordt daar nou ook niet van verkocht. Want wees eerlijk hoeveel mensen ken jij in real life die vers voeren? Ik kan er misschien 1 of 2 aanwijzen maar dan houdt het wel op. Ik kan echter genoeg mensen aanwijzen die brokken voeren.
    As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
    pi_76728787
    Totaal niet wetenschappelijk onderbouwde gebruikers ervaring:
    Mijn moeder kwam langs en ze had de katten al een paar weken niet gezien. Ze merkte spontaan op dat Yoko er zo goed uitzag. Eerst was haar vacht een stuk doffer en nu glanst hij.

    Carnibest.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_76733490
    Ik zou willen dat ik mijn katjes over zou kunnen krijgen op versvlees. Alleen ze lusten bijna niets, ze lopen zelfs weg na een paar likjes van natvoer. Het enige dat ze lusten is brokjes (carocat) en soms een whiskassnoepje. Zelfs 'mensenvoer' zoals zalm, leverworst, ham..etc lusten ze niet...behalve gerookte makreel maar goed..da's slecht

    Zijn er hier mensen die moeilijke eters hebben overgekregen naar Carnibest?
    (:
    pi_76740274
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 08:38 schreef nieslief het volgende:

    [..]

    Dat is niet zeuren hier gaat het juist om dat er een discussie is over de verschillen tussen versvoer en brokvoeding.

    Wat ik denk is dat het gaat om een groot aantal mensen op internet (zie barfplaats.nl of voernatuurlijk.nl of vergelijkbare fora) de ervaring hebben dat veel spijsverteringsproblemen ophouden te bestaan na de start met versvoer. Dat is ook mijn eigen ervaring na tijden klungelen met verschillende soorten voer, poep laten testen bij de DA, etc etc. De diarree is in een keer weg. En natuurlijk zijn er ook andere oorzaken voor spijsverteringsproblemen om maar met de simpele wormen te beginnen.

    En dan kom ik weer bij het 'probleem' dat het gewoon heel moeilijk is onderzoeksmateriaal te vinden die de vergelijking maakt tussen versvoer en brokvoer. Een brokkenfabrikant is degene met het meeste geld (tsja dat is gewoon zo) die ook vaak onderzoeken doet naar zijn eigen brokken en hoe die te verbeteren maar die gaat echt geen versvoer in zijn onderzoek opnemen om te kunnen vergelijken. Want stel je voor dat blijkt dat versvoer beter is. Een versvoederproducent wil die onderzoeken wel doen maar dan gaat de prijs van het versvoer ook omhoog en zoveel wordt daar nou ook niet van verkocht. Want wees eerlijk hoeveel mensen ken jij in real life die vers voeren? Ik kan er misschien 1 of 2 aanwijzen maar dan houdt het wel op. Ik kan echter genoeg mensen aanwijzen die brokken voeren.
    Ben nog ff gaan zoeken op google en ik kom werkelijk de meest uitlopende meningen tegen

    Ergens las ik dat katten van nature niet veel water drinken.
    (wat is niet veel denk ik dan ? )
    Mijn katten drinken genoeg en met de hoeveelheid vocht wat er in de brokjes zitten krijgen ze voldoende binnen.

    Wij hebben een dierenarts die zei : Jullie katten zien er gezond uit, de vacht is mooi en glanzend en als ze goed eten en goed drinken is er niets aan de hand. (ze zijn alleen een keer naar de dierenarts geweest voor castratie en sterilisatie en chippen, verders krijgen ze ook geen inentingen)
    Ik geloof die man want hij heeft er voor gestudeerd

    Ook kwam ik een pagina tegen dat er wel onderzoek gedaan word naar diervoeders bij de diergeneeskunde universiteit Utrecht. (maar er info uitkrijgen...ik kan het niet )
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      dinsdag 12 januari 2010 @ 21:48:28 #20
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_76740444
    Ik heb toch nog even een vraag over een opmerking van Carnibest. Op hun site claimen ze dat hun voeding ziektes geneest? Het is dus een geneesmiddel?
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      Moderator dinsdag 12 januari 2010 @ 22:34:50 #21
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_76743172
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 21:48 schreef Dagonet het volgende:
    Ik heb toch nog even een vraag over een opmerking van Carnibest. Op hun site claimen ze dat hun voeding ziektes geneest? Het is dus een geneesmiddel?
    Ze refereren naar de gebruikerservaringen volgens mij, het is de tekst op de homepage toch? Het is gewoon versvleesvoeding en geen geneesmiddel. Wel schijnen veel dieren met huid en darmproblemen er van op te knappen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee

    Mijn kat krijgt het wel maar de hond niet en de kat heeft nooit geen problemen gehad
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      dinsdag 12 januari 2010 @ 22:55:40 #22
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_76744490
    Als het geen geneesmiddel is dan moeten ze dat ook niet op de site zelf claimen natuurlijk:
    quote:
    Enorm veel dieren zijn volledig genezen van ziektes en kwalen, dankzij de vertrouwde kwaliteit van Carnibest
    Dat kan helemaal niet.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      woensdag 13 januari 2010 @ 09:44:44 #23
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_76752212
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 17:45 schreef Cat22 het volgende:
    Totaal niet wetenschappelijk onderbouwde gebruikers ervaring:
    Mijn moeder kwam langs en ze had de katten al een paar weken niet gezien. Ze merkte spontaan op dat Yoko er zo goed uitzag. Eerst was haar vacht een stuk doffer en nu glanst hij.

    Carnibest.
    Fijn is dat he?
    Ik heb dat ook vaak gehoord, over Frits, toen ik een poos over was op cb
    Karel en Chico waren altijd gewoon in topconditie, daar was echt zo niet veel aan te zien hoor
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      Moderator donderdag 14 januari 2010 @ 10:54:24 #24
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_76799064
    Ik heb lotgering besteld, iemand daar ervaring mee?
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_76816981
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 10:54 schreef senesta het volgende:
    Ik heb lotgering besteld, iemand daar ervaring mee?
    Wie of wat is dat?
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')