abonnement Unibet Coolblue
pi_255421
Seki heeft afgerekend met iedereen die hem schijnheilig noemt!
Zijn vertrek uit de bus bewijst dat Seki staat voor wat hij uitspreekt.Seki kan niet veinzen, Seki is niet hypocriet, Seki is zichzelf.
Er is niemand die dat nu nog kan aanvechten, niemand die kan zeggen dat Seki achterbaks is.
Een Mens dat afstand neemt van de kans op een miljoen - terwijl hij nota bene de populairste bussagier is.....
Een Mens voor wie normen en waarden zo heilig zijn, dat hij bereid is daar alle materiele goederen voor op te geven, om de Stem van zijn Geweten te volgen.....
Een Mens dat onder alle omstandigheden Zichzelf bleef (en hoe hebben ze hem niet gepakt!)
Een Mens dat staat voor hetgeen hij predikt, de daad steeds bij het woord voegend....
Een naald in een hooiberg?
Nee, wij hebben zo'n mens in Rotterdam. Seki, de vleesgeworden integriteit. Voor mij zijn Integriteit & Seki synoniem!
Wil men vlekken uit zijn verleden aandragen? Vergeet dan niet dat hij alles wat hij nu is juist te danken heeft aan dat verleden. Dus een dergelijk leerzaam verleden (dat Leven heet) geef je geen trap na!
Het leven is een Leerschool. Seki heeft hier veel van geleerd. Hij is voor de ogen van het publiek uitgekleed, heeft zijn zwakheden getoond. Was zonder de bus niet in hem opgekomen. Hij is de afgelopen weken in een situatie geweest die hem meer heeft geleerd dan welke therapie ook. Seki is voortaan een ander mens.
Maar wij ook!
We werden fans - want iemand moet toch je voorkeur hebben - maar wat waren we snel aan die schreeuwlelijk verknocht. En ons werd een lesje geleerd om door de buitenkant te leren kijken. Om niet te KIJKEN naar HOE iets gezegd wordt, maar te LUISTEREN naar WAT er gezegd wordt.
We zijn van Seki gaan houden. Om zijn eerlijkheid, om zijn inzicht, om zijn mensenkennis, maar vooral om de DIRECTHEID die wij ons al lang niet meer durven te permitteren.
En we realiseren ons nu hoe groot de macht is van de commerciele media, die geen middel schuwen om de consument te belazeren en uit te zuigen in hun eredienst aan Mammon.
We zien nu eindelijk hoe we gemanipuleerd worden, want SBS 6 staat natuurlijk niet alleen. Die hele alarmerende nieuwe e-commerce heeft de wereld in een wurgende greep.
En dan is daar Seki, een kleine roepende in de Woestijn die even in de grote wereld op de buis mocht roepen. En we hebben hem gezien! We hebben hem gehoord! We hebben hem gevoeld! We weten weer wat er verkeerd is aan ons bestaan. Het leven is een grote bus, met z'n allen op een klein planeetje. Waar het Multi-Media-Monster heerst.
Als er al sprake was van een David en Goliath vergelijking, dan was Seki de David die het tegen de Media-Goliath heeft opgenomen.
Seki, je miljoen heb je niet gewonnen, maar je winst aan Respect is niet in goud uit te drukken.
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  maandag 27 maart 2000 @ 19:42:00 #2
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255422
* Quenda® heeft net tijdens de uitzending een traantje weggepinkt.


en dat is iets wat mij nog nooit is overkomen tijdens een tv programma

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 27 Maart 2000).]

pi_255423
Ik had ook ff natte ogen, aan deze emoties kon ik niet twijfelen.
dat ik dit nog mag meemaken!
  maandag 27 maart 2000 @ 20:37:00 #4
572 Sniper
Gull Catcher
pi_255424
Zoals anderen ook al opgemerkt hebben : Seki boekt hier inderdaad een overtuigende morele overwinning..!

Het programma is wel naar de kloten, maar goed. Misschien komt de Seki's broer Suki wel in de Bus. Zo niet dan is het VAMOS De BUS. Voor mij althans....

pi_255425
Ontroerende uitzending. Ontroerend en waardig afscheid van Seki.
De belangrijkste fragmenten om het hoe en waarom van Seki's vertrek te duiden waren denk ik het gesprek met Bullent en de emoties die loskwamen toen het er naar uitzag dat Bullent weg zou gaan.

Alle kreten als 'respect', 'eer', 'eerlijkheid' en 'integriteit' zijn naar mijn idee slechts steentjes in de muur die Seki om zichzelf heeft gebouwd. Zo ook het geschreeuw, gevloek en getier.

In het gesprek met Bullent gaf Seki al aan dat hij merkte dat er gaten begonnen te vallen in het muurtje. Bullent prikte er dwars doorheen en dat was voor iedereen mooi om te zien. Heel even zagen we Seki in het echt. Ook de eruptie van emoties toen Bullent z'n tas gepakt had en voor een gesprek met Bert weg was, was zo'n moment. Nota bene Seki en 'huppelkutje' zochten en vonden troost bij elkaar. Weer een paar steentjes uit de muur.

Dat was geen toneelspel. Dat was Seki zonder muurtje en hij had al aangegeven dat hij dat doodeng vond. En daarom is hij weggegaan.

Het spijt me voor de fans van déze Seki dat hij het programma uit is. Maar vergis je niet in zijn populariteit, die had hij helaas voornamelijk te danken aan mensen die zijn gevloek en getier wel 'kicke' vonden.

pi_255426

Eh, ik houd niet van vloeken en tieren. Maar in Seki's geval is het zo duidelijk onmacht.
Zoals hij zei dat hij bang was voor hetgeen er naar boven zou komen, dat hij dat nieuwe angstaanjagende niet aandurfde. God wat een hartekreet, wat een intens mens, met ervaringen die wij alleen van de buis kennen. Allemaal onverwerkt, dat blijkt nu. Ik hoop dat SBS6 het fatsoen heeft om een therapeut voor hem te regelen. Ze hebben hem al 6000,- lichter gemaakt. Er mag wel opvang komen, anders trekt hij het niet. Je kunt niet zomaar een dikke korst van een wond trekken en iemand daarna laten doodbloeden.
Als je een moeilijk item op de tv hebt is daar altijd de stichting Korrelatie. Seki heeft geen filmpje bekeken, Seki is 5 weken blootgesteld aan voor hem fnuikende omstandigheden. Da's heel lang.
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  maandag 27 maart 2000 @ 20:52:00 #7
2646 webber
Enough already
pi_255427
Jiez... ik heb echt wat gemist geloof ik? Denk dat ik voor de verandering toch de re-run maar eens kijk vanavond
  maandag 27 maart 2000 @ 20:54:00 #8
521 ruby
Hell yeah!
pi_255428
Ik deed ook m'n best om m'n traantjes te verbergen, maar het lukte niet helemaal. Wat een emo allemaal.

groetjes Ruby

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_255429
Mijn laatste opmerking was zeker niet tegen jou gericht Borgia. Sloeg meer op jouw opmerking over zijn populariteit in het algemeen. Veel van de zogenaamde Seki-fans waren hoegenaamd niet geïnteresseerd in Seki zelf maar vonden zijn explosieve gedrag wel lekker. Net zoals ze het getier en geschreeuw bij Jerry Springer wel lekker vinden.
pi_255430
Ja Sorrow, je hebt gelijk. En ik denk dat ze bij SBS 6 op Springer-effect geselecteerd hebben. Seki was goed om de boel op te starten. Zet een bom waarvan je zeker weet dat hij zal afgaan. Daarmee overbrug je gewenning. Seki heeft zijn plicht gedaan. Het spel gaat nu pas beginnen en naar verluidt weten ze bij de redactie al vanaf het begin wie de winnaar is. Ondertussen worden KPN en SBS vet van de telefoontikken.
Kabelgebruikers kunnen zelfs niet stemmen, die moeten apart bellen, want o, die guldens per minuut. Snelle bellers zijn voor 4 gulden klaar, nadenkers tenminste 6 gulden.
Maar dat tikt aan..............
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_255431
Precies. Seki is opgebruikt, heeft z'n nut gehad. Het pleit voor hem dat hij ze overvallen heeft door uit zichzelf op te stappen en niet te wachten op het bankje of de rode kaart.

Want dat hij in het geval van het bankje er uit gestemd zou worden is vrij zeker, en ook wel begrijpelijk. Want hoeveel begrip we ook hebben voor het gedrag van Seki, hij heeft de boel wel degelijk geterroriseerd. De rest was als de dood voor z'n woedeuitbarstingen.

pi_255432
ik ben het helemaal met Borgia eens het is echt een ode aan Seki wij zullen hem missen, absoluut en wat krijgen we nou tezien in de bus allemaal watjes of stelletjes, nog even afwachten wie erin komt wie durft, voor minimaal fl.6000,00 wie doet het hoogste bod, en inderdaad wij hebben internet via de kabel wij kunnen niet stemmen, en bellen doe ik ook niet, maar al met al ik zal Seki missen met pijn in mijn hart een kerel uit een stuk.
pi_255433
Op de Clubnet Seki Fanclub is een aktie gaande om Seki in zijn verlies van 6000,- tegemoet te komen. Die jongen moet zich over een week weer het lazerus werken in de containers in de haven. Zelfs als alle fans maar 5.- storten komt hij al bijna tot 3000,-.
We hebben veel vermaak gehad van de weken dat Seki in de bus zat. Juist door wat hij allemaal op het spell zette. Laten we hem belonen, hij heeft het verdiend.
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_255434
Ik denk wel dat iedereen die ooit negatief
over Seki geschreven heeft het nu in zijn broek doet. Zal me niets verbazen als hij een dezer dagen wraak komt nemen op iedereen.....better watch out!
pi_255435
He Fry,
Geef nou toe dat hij een glorieus vertrek heeft neergezet. De manier waarop hij afscheid heeft genomen is buitengewoon correct (ook Seki, een mens heeft meerdere kanten, u - ik - wij allemaal) en getuigt van karakter.
Diehards hielden het niet droog bij de beelden. Haal de hand over je hart en zeg dat hij je meevalt. Be a good sport.
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  maandag 27 maart 2000 @ 22:23:00 #16
2705 cynix
is verdwaald
pi_255436
Zijn wij niet allen schuldig?
Hebben wij ons niet allen door de media-maffia laten misbruiken?
Ik heb spijt. Echte spijt.

Ons rest niets anders dan een intense introspectie.
Laten we allen nog eens goed nadenken over hoe een individu, hoe onaangepast ook, tot op het bot is beschadigd.
Wij zijn allen schuldig!

pi_255437
Joqy liet ook een traantje tijdens de uitzending....
Ik vind de Bus opeens een stuk onaantrekkelijker. Seki=moeilijk maar ik heb wel een zwakje voor hem.
  maandag 27 maart 2000 @ 23:02:00 #18
2946 femfatale
Lets party!!!!
pi_255438
Ik vind het belachelijk dat ze pas na het vertrek van Seki, hebben uitgezonden hoe hij ook kan zijn. In media-world is hij afgeschilderd als een negatief persoon die geen greintje gevoel heeft voor zijn medemens. Terwijl er ook leuke dingen in de Bus zijn gebeurd, maar nee hoor. SBS6 wilde zo'n jerry springerachtige soapserie laten zien.
Dat vind ik geen manier van omgaan met personen. Het lijkt mij dat zulke instanties juist het goede voorbeeld moeten geven.
Wordt SBS6 soms gesponserd door de roddelbladen?

never play games........
pi_255439
Ook ik vond het een ontroerende uitzending. Boordevol emoties, snappie wah’k bedoel??

In deze topic vol “grafredes” op het heengaan van Seki heb ik eigenlijk maar één echt zinnige opmerking gelezen!!

Sorrow schrijft:
In het gesprek met Bullent gaf Seki al aan dat hij merkte dat er gaten begonnen te vallen in het muurtje. Bullent prikte er dwars doorheen en dat was voor iedereen mooi om te zien. Heel even zagen we Seki in het echt. Ook de eruptie van emoties toen Bullent z'n tas gepakt had en voor een gesprek met Bert weg was, was zo'n moment. Nota bene Seki en 'huppelkutje' zochten en vonden troost bij elkaar. Weer een paar steentjes uit de muur.
Dat was geen toneelspel. Dat was Seki zonder muurtje en hij had al aangegeven dat hij dat doodeng vond. En daarom is hij weggegaan.>>

Ten eerste hulde voor Büllent zijn psychologische kwaliteiten. En ten tweede, Seki is nu 16 weken eerder in de gelegenheid professionele hulp te zoeken. Wie weet zit er een echt mens in en komt hij die hopelijk, voor hem, spoedig tegen.


pi_255440
quote:
op 03-27-2000 om 11:02 PM schreef femfatale het volgende:
Ik vind het belachelijk dat ze pas na het vertrek van Seki, hebben uitgezonden hoe hij ook kan zijn. In media-world is hij afgeschilderd als een negatief persoon die geen greintje gevoel heeft voor zijn medemens. Terwijl er ook leuke dingen in de Bus zijn gebeurd, maar nee hoor. SBS6 wilde zo'n jerry springerachtige soapserie laten zien.
Dat vind ik geen manier van omgaan met personen. Het lijkt mij dat zulke instanties juist het goede voorbeeld moeten geven.
Wordt SBS6 soms gesponserd door de roddelbladen?


Dat is nou precies wat ik al een hele tijd probeer over te brengen. SBS 6 en KPN zijn hier de grote winnaars. Ze maken kapitalen. Al die mensen die braaf internetten of opbellen. Want als je op kabel zit kun je niet stemmen, dat moet per telefoon. nou, dat komt je - afhankelijk van je snelheid - al gauw op 4,- tot 6,- gld. per stemming.
KASSA!
Seki is gebruikt. Toen het niet snel genoeg ging manipuleerde SBS met de persoonlijke gele kaart. Die psycholoog daar wist heus wel dat Seki zijn limiet had bereikt. Ze hebben hem dat willen laten doen wat ze wisten dat hij niet kon: hypocriet zijn en water bij de wijn doen.

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  maandag 27 maart 2000 @ 23:31:00 #21
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_255441
SEKI's vertrek was ontroerend en zijn waardige vertrek is een terechtwijzing aan het adres van iedereen die (ook hier) kwaad over hem sprak.
Zijn actie was ook een spiegel, waardoor we even een glimp van een andere kant konden zien van sommige achterblijvende bussagiers. Dan zagen we dat Bullent, die zo lang op zakelijke wijze bemiddelaar probeerde te zijn tussen alle partijen en daarbij zelf onvoldoende uit de verf kwam, emotioneel kan zijn (oprecht, niet gemaakt, zoals Willeke - wiens waterval van tranen opeens ophield te vloeien toen ze zelf moest oprotten....) en een ware vriend, ook voor degene die hem nog niet lang geleden een leugenaar noemde.
Ook Esmeralda toonde zich veel groter dan ik voor mogelijk had gehouden en leek aangegrepen door het vertrek van SEKI. Ergerlijk was daarentegen de valsige Tessa, die bij het voorlezen van het bericht over de gele kaart haar triomf nauwelijks kon verbergen en daarna (wetend dat ze geen weerwoord meer hoefde te verwachten) ook in de tuin SEKI op belerende toon de les probeerde te lezen. En Iwan, die weliswaar op gespannen voet met SEKI leefde, leek van de aangrijpende gebeurtenissen weinig te begrijpen en kon alleen reageren door zich schandalig op de vlakte te houden. Daarbij de gelegenheid bij uitstek missende om zich groot te tonen en met SEKI in het reine te komen. Helaas ontbrak daarvoor bij deze lege huls schijnbaar het essentiele karakter.

SEKI ADIEU

[Dit bericht is gewijzigd door Meister (Datum 27 Maart 2000).]

pi_255442
Haleluja, een medestander!
Er zijn genoeg mensen die door de regie heenkijken.
Ja, die Tessa, daar kreeg ik het hartwater van. Kostte me bijna mijn televisiescherm. De schoen ging door de ruit van de deur ernaast. Ik heb haar altijd achterbaks en vooral vals genoemd. Het Doortrapte Duo Tesje & Esje. Ja, ook Esje, ik vertrouw haar voor geen zier, ze begon pas mee te liften op Seki toen hij 'onverklaarbaar' op de eerste plaats stond. Bullent valt me inderdaad wel mee. Ah, Tesje zit net te lullen over de 'macht' van Seki, waarvoor ze rilde. Nee hoor, toen de pittbul gemuilkorfd aan de ketting lag begon ze te trappen.
Arrrrrrrrrrgggggggh, een dokter.....
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_255443
Helemaal eens met voorgaande post: De Bus is inderdaad geen therapeutische setting, en daarom ben ik blij dat Seki daar niet meer zit, als 'de muurtjes verder afbrokkelen'.

Maar het zit vol met paradoxen:
- de manier waarop: OK, helemaal credit aan Seki en vandaar ook deze 'ode'.
- de aanleiding tot vertrek ? Veel verdachter voor mij: zijn brief aan Bolle bevatte juist het tegendeel aan voornemens. Kwartiertje met de psych, en dan een Seki die terugkomt en bepaalde uitdrukkingen gebruikt die - m.i. - niet van hemzelf zijn: "ik zit in 't verkeerde spelletje" later corrigeert hij dit in : "misschien zat ik inderdaad wel in 't verkeerde spelletje" (alsof dit een suggestie van een ander was). Dan: ik ben hier 'oorlogje komen spelen' - denk ervan wat je wilt, maar IK vind dit geen uitdrukking van Seki zelf. Conclusie: door de psych is hem een motivatie tot vertrekken in de mond gelegd, zwaar inspelend op z'n volksaard: "ik hou de eer aan mezelf". En met toevoeging van wat voor voorbodes ? Je zult toch niet de eindstreep halen ? (maar dan op bedekter manier). Van BB weten we de 'macht van de dagboekkamer'. En uit de praktijk weet ik, dat een beetje 'mental koots' t.o.v. een gemiddeld iemand als Seki instrumenten in huis heeft, om hem dingen te laten doen die tegen zijn gevoel ingaan. Fluitje van 'n cent. Echt waar.

En zo ben ik er nog niet uit: erg gemengde gevoelens over dit vertrek, maar opluchting dat de emotionele vivisectie wat Seki betreft is gestopt, en eerbetoon aan zijn totaal directe en onverbloemde ervaring van dit Bus-avontuur die hij ons wekenlang het gezicht inschreeuwde: ik hoop dat DIE schreeuw lang na-echoot, en tot uiteindelijke ondergang zal leiden van het media-monster dat zulke experimenten als "programma's" uitbraakt.

  maandag 27 maart 2000 @ 23:51:00 #24
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255444
brief van Seki aan alle fans op zijn fansite
Hallo fans hier een stukje van Seki zelf (dus niet zwager Joop)

[27/3/2000 | zwager-Joop

Jammer dat ik eruit moest, ze hebben mij echt verkeerd neer gezet, de rest is als een diamantje gepolijst. Er is nooit de ware aard van de gesprekken of ruzie's getoond, nog het gedrag van de andere alleen de mijne (verknipt).
Het is een grote poppenkast daarbinnen en daar ben ik zo vaak tegen in gegaan en de rest van de groep gaf het ook toe maar dat werd niet uitgezonden.
Vele malen gekookt, spelletjes gespeeld, gemasseerd, gedold, vele wijze raad gegeven, hele gesprekken gehouden en vooral situaties gesusd.
Maar op de beeldbuis gezien, NEE geen ene keer!!
Het is een grote soapserie en omdat ik dat iedere keer zei, werd het me duidelijk gemaakt om er maar goed over na te denken! Want eerlijkheid dat past niet in het spelletje daar.
Ik ga nu naar de live uitzending kijken en mijn commentaar die volgt.
Fans harstikke bedankt voor jullie steun en ik hoop dat jullie lid van de fanclub blijven, want het wordt nu nog spannender op de site dan in de bus!!!
Jullie vriend, Seki

  dinsdag 28 maart 2000 @ 00:00:00 #25
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_255445
Helemaal mee eens, Moor maar ik vraag me toch nog steeds af wat voor een superpsychen op Seki inpraten. Hoe kun je iemand die zo overtuigd is van zijn gelijk (of in ieder geval doet alsof hij overtuigd is van zijn gelijk)in een kwartiertje tot een mak lammetje maken die vol twijfels is over zich zelf (of blijk laten geven van zijn twijfels) vol emoties is, vol van zelfkritiek en zelfkennis is. Duidelijk was toch echt dat uit alles wat Seki zei de woorden van de psych spraken, of ben ik nu weer te anti-Seki?
pi_255446
Laten we ten eerste nog even wachten met het heilig verklaren van Seki, we zagen een glimp van een gewone sterveling en dat is al een hele metamorfose.

Maar laten we vooral ook niet meteen alle gifpijlen richten op de achterblijvers. Tessa (20 jaar!) was gewoon bang voor Seki. Ik vind het moeilijk iemand daarop te veroordelen. Niets dan bewondering voor Bullent en Esmeralda. En dan Iwan, kun je je de topics voorstellen die waren geopend als hij huilend Seki in de armen was gevallen?

De achterblijvers zijn net zo goed het speeltje van, zoals Moor het noemt, het media monster dat JdM/SBS6 heet.

pi_255447
Uitstekende waarneming, Moor. Ik had die indruk ook, en nu weet ik zeker dat ik niet gek ben. Er waren geen andere "aanwijzingen" dan dat Seki (terecht) laaiend was over de gele kaart. Die was uitgelokt. Als de politie uitlokt wordt een zaak geseponeerd.
Nadat hij eenmaal aan banden was gelegd en die vertoning gaf waarbij hij om een tweede kans smeekte, sprong die valse TessaTeef hem onophoudelijk naar de strot. Als Seki iets zei reageerde ze stelselmatig met een grote bek, hem zuigend, tergend, geen moment loslatend.
Ze wist dat Seki risico liep op een Rode kaart en ze deed werkelijk alles om die aan hem te ontlokken.
Wat hield die jongen zich toen goed in! Ikzelf zou haar alle hoeken van de bus hebben laten zien tegen die tijd, en er is toch echt niets mis met mijn agressieregulatie.
Een beetje gedrags- of psychotherapeut had geweten wat er aan Seki schort: een hoop onverwerkt verleden, veel wrok, veel verdriet, jeugdconditioneringen die hem emotioneel blokkeren. Dit is een lief kind met een grote mond en veel onmacht.
Maar ze hebben daar bij SBS 6 hooguit een sociaal-psycholoog of omhooggevallen maatschappelijk werker en die hebben op ongeoorloofde wijze hun vaktechnieken op Seki losgelaten. Het is inderdaad zijn taal niet. Hij was op dat moment zo murw van de aanslagen van Tesje en die oppervlakkige, gladde slang Iwan, dat ze vat op hem konden krijgen. Hij was inderdaad in zijn eer aangetast. Hij is voor ogen van het publiek stelselmatig voor leugenaar gezet omdat ze selectief monteerden.
De stukjes muur die brokkelden..... iemand merkte dat hiervoor op. Weet je hoe dat in vaktermen heet? Decompenseren. De kans is groot dat Seki, door dit zoveelste onrecht voor de ogen van het hele Nederlandse volk, instort. Je hebt kans dat nu dat hele verleden in een keer als een vulkaan losbarst.
Heeft SBS 6 dan een therapeut klaar staan, of moet hij gewoon even Korrelatie bellen dat open staat voor mensen die afknappen bij een filmpje?
6 Weken in een slangenkuil, als je zelf geen slang bent is dat geen leven!
Sterkte Seki!
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  dinsdag 28 maart 2000 @ 00:18:00 #28
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255448
Wat ik in het hele verhaal totaal niet begrijp is het volgende:

In den beginne, kregen Willeke en Esmeralda een gele kaart.
Daar is nooit zo de nadruk op gelegd als nu bij Seki.
Bij Seki werd meteen gezegd dat hij bij de eerstvolgende overtreding direct een rode kaart kreeg......en de bus uit zou moeten.

begrijp ik de regels plots niet meer?

Tessa begreep de boodschap in ieder geval wel, en begon Seki direct uit de tent te lokken.Haar vloeken en schelden, wordt NIET uitgezonden, dus daarover komen geen klachten, die van Seki daarintegen, werden continu uigezonden

Nogmaals, ALS sbs zich zoveel aantrok van de klachten die "binnenstroomden", waarom zenden ze het dan continu uit?
En waarom dan ook niet het gezellige gekijf en gevloek van madam Tessa?

Ik heb dikwijls geschreven dat er slechts Twee personen waren die zich druk maakte om het eten, en vooral het tijdstip van de warme maaltijden, dat waren Willeke en Seki.
(ook de samenstelling van de maaltijden ,volgens de "maaltijdschijf"kwamen vaak van Seki, Willeke en Büllent.(ook Antoinet hecht waarde aan groente e.d)


Ik weet niet of ik de bus nu nog wel zo fun vind,ik hoop nog een "leuke verrassing"voor Tessa, waarin ze geconfronteerd word met haar vriendje.
Tessa: Hi......
Vriendje: sorry hoor, maar die toestanden tussen jou en Iwan bevallen me niet, en ik heb inmiddels ook contact gehad met die gozer waar je mee hebt lopen rotzooien tijdens het selectieweekend, je weet wel, die jongen die voor de tv werkte.
Tessa:mmmmmmaaar, g*ver..k*t....dat is niet waaaar, ze zetten me helemaal verkeerd neer op de tv
Vriendje: sorry hoor, maar ik doe dagelijks de streamverslagen voor Fok! en ik geloof wat ik zelf heb gezien...Houdoe!
Tessa's make up vertoont nu plots scheuren, en de tranen lopen over haar wangen......

hehe

sorry

pi_255449
HMMM, ik zag Seki als een geschenk uit de hemel voor SBS6, mensen die stemde vonden hem over het algemeen het leukst voor de confrontaties die hij creerde en niet voor zijn charmes (zoals hij "zelf" zegt), kijkcijfer zullen nu vallen als een baksteen nu Seki weg is, waarom zal SBS6 de gans die de gouden eieren legt zo graag willen slachten.
Seki wist dat als hij op de "bank" zal komen weggestemd zal worden en heeft de eer aan zich zelf gelaten, precies zoals hij zelf zegt.
  dinsdag 28 maart 2000 @ 00:37:00 #30
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255450
Borgia? ik weet niet hoe ik je moet adden, dus zul je mij moeten adden
--->(Quenda_Yoni)


  dinsdag 28 maart 2000 @ 00:42:00 #31
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_255451
Sorrow: het spijt me, maar in je analyse van Tessa kan ik me niet vinden. Je noemt haar leeftijd als mogelijk verzachtende factor, maar juist jonge mensen kunnen (soms uit idealisme, maar soms ook uit fanatisme) helemaal opgaan in een koers die zij voor zichzelf hebben uitgestippeld, ook al blijkt na verloop van tijd misschien de situatie waar zij oorspronkelijk tegen ageerden niet meer zo zwart/wit als zij oorspronkelijk leek. Ze heeft zich reeds kort na het begin van het verblijf in De Bus met de anderen geschaard in een gemeenschappelijk front tegen SEKI, en dat heeft zij doorgezet. Tot het bittere einde. Er was geen realistische bedreiging voor haar vanuit SEKI, omdat zij zich beschermd kon weten door haar medestanders in De Bus (in het bijzonder haar handlanger Iwan) en bovendien het alziende oog van de camera's, terwijl ook het SBS beveiligings personeel ongetwijfeld nooit ver was. In dit licht vind ik haar kinderachtige opmerkingen tegen SEKI (kort na het bekend worden van het uitreiken van een gele kaart aan SEKI) ver onder de maat; schoppen naar iemand die al op de grond ligt, in plaats van dit moment te gebruiken om hem de hand te reiken. Misschien menselijk, maar bepaald niet sympathiek. En natuurlijk gaat het te ver om plotseling louter positief te schrijven over SEKI (al kan niemand (NIEMAND! ontkennen dat hij al vanaf het begin de spil van De Bus was en dus ons allemaal vermaak heeft geschonken -ja, ook leedvermaak, dat geef ik hier ruiterlijk toe), maar de bijdragen van Borgia in deze thread slaan mijns inziens absoluut de spijker op zijn kop.

[Dit bericht is gewijzigd door Meister (Datum 28 Maart 2000).]

  dinsdag 28 maart 2000 @ 00:57:00 #32
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_255452
Inderdaad moet ik toegeven dat Seki op het laatste moment iets meer als mens werd neer gezet dan voorheen. Maar als je nogmaals in die ogen van hem kijkt zie je gewoon een gek. Geen normaal mensen kan die uitstraling in zijn ogen hebben en zonder dwangbuis rond lopen. Maar eerlijk is eerlijk, hij was heel anders toen hij de bus uitging en toonde pas echt iets van zichzelf. De live uitzending waarin Seki in thuis situatie te zien was liet inderdaad een man van vlees en bloed zien en niet een ontzettende gek die elk mens aan zijn bajonet reigt (rijgt, shit als ik het gewoon opschrijf is het zo makkelijk )omdat die niet volgens zijn regels speelt. Maar goed. het enige wat mij opviel tijdens het vertrek was dat Iwan zich inderdaad erg op de vlakte hield wat volgens mij ook de enige houding was die hij aan kon nemen. Maar wat ik heel lachwekkend vond was de intelligente blik van Job toen Seki hem een hand gaf en afnokte. Ik bedoel kun je zelfs in de min komen met het aantal aanwezige hersencellen ??? Het lijkt bij Job in ieder geval mogelijk te zijn !!!

That's all !

I'm getting too old for this....
pi_255453
quote:
op 03-27-2000 om 11:51 PM schreef Quenda® het volgende:
brief van Seki aan alle fans op zijn fansite

Antwoord aan Seki van een Fokker

quote:

Jammer dat ik eruit moest, ze hebben mij echt verkeerd neer gezet, de rest is als een diamantje gepolijst.

Het is gezien, Seki. We zijn hier in nederland niet allemaal zo achterlijk dat we de montages van SBS6/JdM voor 'echt' aannemen, en we waren bovendien door BB al 'getraind'. Het is gezien, jongen, méér dan je nu denkt.

quote:

Er is nooit de ware aard van de gesprekken of ruzie's getoond, nog het gedrag van de andere alleen de mijne (verknipt).
Het is een grote poppenkast daarbinnen en daar ben ik zo vaak tegen in gegaan en de rest van de groep gaf het ook toe maar dat werd niet uitgezonden.
Vele malen gekookt, spelletjes gespeeld, gemasseerd, gedold, vele wijze raad gegeven, hele gesprekken gehouden en vooral situaties gesusd.

Die paar keer dat we jou ontspannen bezig zagen met wat dan ook, hebben we wel degelijk een andere Seki gezien, en leren waarderen.
De complete Seki heeft zaterdag jl. zijn eer gered.

quote:

Maar op de beeldbuis gezien, NEE geen ene keer!!
Het is een grote soapserie en omdat ik dat iedere keer zei, werd het me duidelijk gemaakt om er maar goed over na te denken! Want eerlijkheid dat past niet in het spelletje daar.

Je bent gebruikt als 'ingredient' Seki. Weet dat velen hier daar met compassie naar keken, en ieder op zijn manier dat bleef scheiden van jouw pogingen om e.e.a. om te buigen, recht te zetten wat té krom was voor woorden.

quote:

Ik ga nu naar de live uitzending kijken en mijn commentaar die volgt.
Fans harstikke bedankt voor jullie steun en ik hoop dat jullie lid van de fanclub blijven, want het wordt nu nog spannender op de site dan in de bus!!!
Jullie vriend, Seki

Dek je vooral juridisch goed in, Seki, als je daaraan begint. Ik zou niets liever willen dan dat dit plan lukt, maar vanzelfsprekend SBS6/JdM niet en wsch. hebben ze je ook contractueel nog aan banden. Wees slim !

Sorry, dit moest ik ff kwijt, op deze manier. En ook excuses als ik iets te vaak "wij" heb gebruikt, terwijl ik hier natuurlijk voor mezelf spreek.

Sorrow: ben het met je eens dat we niet de achterblijvers te hard moeten oordelen, maar ook hen als "slachtoffers" moeten zien van "iets". Wat dat is ?

Seki zei het zelf mooi: "Wat is er toch allemaal aan de hand. Wat gebeurt er hier toch met ons ?"

Moge het antwoord hierop voorgoed een stop brengen aan deze onmenselijkheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 28 Maart 2000).]

  dinsdag 28 maart 2000 @ 01:05:00 #34
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255454
Havoc, ook ik heb een verwilderde blik in mijn ogen, mijn ogen zeggen ook vaak hoe ik me voel, en vooral als ik kwaad ben,
volgens jou idiote redeneringeren zou ik dus nu een complete gek zijn?
* Quenda® gaat alvast een dwangbuisje zoeken en een spoedopname regelen op afdeling P.

Mijn ogen zijn felgroen en als ik kwaad ben , volgens mensen die mij kennen, worden ze soms nog feller, en soms heel donker.

Sorry hoor, maar volgens mij sla je de plank volledig mis.

verder sluit ik me wél volledig aan bij de bovenstaande text van Moor

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 28 Maart 2000).]

pi_255455
Toch nog even een, voor mij laatste post, over Seki.
De gebeurtenissen van de afgelopen dagen nog eens allemaal goed op een rij gezet en veronderstel dat het volgende is gebeurd:
Seki krijgt, na eerst al een keer gewaarschuwd te zijn, een persoonlijke gele kaart.
Seki verteld (al of niet, door iets of iemand, aangezet) Dat hij zijn leven in de bus wil beteren en hoopt dat zijn medebussers hem daarin steunen. T ruikt bloed en laat dat blijken.
Seki schrijft in zijn brief aan zijn zoontje dat hij gaat veranderen enz. enz. maar dat hij zal volhouden.
Dit is het moment voor SBS om hem te tackelen!! Hij wordt bij de “psycholoog” geroepen, of iemand van de productie en deze heeft hem het volgende verteld:
Seki je red het nooit jezelf in te houden. En, om het in je eigen woorden te zeggen, “het leven is zwart of wit”. Dus bij de eerst volgende overtreding krijg je de rode kaart, of je kiest nu er voor om vrijwillig, trots en met opgeheven hoofd de bus te verlaten als zijnde de ‘morele winnaar’, of wij pleuren je er de eerst volgende gelegenheid uit en dan ben je die Loser die uit de bus geschopt is. En vergeet niet dat de marktwaarde van een loser nul is. Voor een macho als Seki is de keus dan snel gemaakt. Krijgt nog wat bla bla argumenten voor de andere bussers mee (duidelijk niet zijn woordkeuze) en ging VAMOS. Had ie afgegaan in ‘zijn wereldje’ als ie eruit gegooid was. Had ie afgegaan als hij er ingebleven was.
Hij was niet bepaald mijn favoriete buzzer maar de manier waarop e.e.a. is gebeurd, is wel heel erg smerig.


  dinsdag 28 maart 2000 @ 01:17:00 #36
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_255456
Quendar, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. iedereen kan een blik opzetten als hij boos is. zelfs ik ben gezegend met een blik waar anderen bang van worden. Ik ben alleen zelf blij dat ik dat niet al te vaak heb anders zou ik alle mensen afstoten. Maar er is een verschil tussen een kwade blik en een verwilderde blik. Ik heb die bewuste blik slechts 1 keer bij een ander persoon gezien en deze persoon was ECHT in staat om een moord te plegen en ik zit nog steeds op een telefoontje te wachten dat hij het inderdaad gedaan heeft. Ogen zijn een reflectie van de ziel. Als je daar niets in ziet kun je dus ook niet zien hoe de persoon in elkaar zit, Ik kraak hem niet helemaal tot de grond af maar als ik in de bus zou zitten dan zou ik ook erg oppassen voor deze blik. Voor je het weet gebeuren er hele rare dingen. Natuurlijk kan dit een defensieve blik zijn van iemand die zijn hele leven door het slijk is gehaald en het nu echt genoeg vindt. Maar het blijft een hele gevaarlijke blik en ik kan er niets aan doen als jij die mening niet deelt !

Gelukkig is dit forum er zodat iedereen zijn eigen mening kan plaatsen

I'm getting too old for this....
  dinsdag 28 maart 2000 @ 01:17:00 #37
2646 webber
Enough already
pi_255457
quote:
op 03-28-2000 om 01:05 AM schreef Quenda® het volgende:
Quenda® gaat alvast een dwangbuisje zoeken en een spoedopname regelen op afdeling P


Hmmm... regel je behalve een tv dan ook wel even een internet aansluitinkje aldaar? Anders wordt het hier wel een tikkie zaai... (Buiten dat zou het redelijke gaten slaan in de streamverslagen)

  dinsdag 28 maart 2000 @ 01:25:00 #38
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_255458
Ik moet toegeven dat ik zelf ook niet al te zachtzinnig over seki heb geoordeeld. De televisie beelden van hem gaven een beeld van een agressief persoon.
Maar wat ik na vanavond allemaal gezien en gelezen heb hoop ik dat Seki een tweede kans krijgt in een andere programma en dat de opzet van SBS ook eens goed aan het licht komt.

pi_255459
quote:
op 03-28-2000 om 01:17 AM schreef Havoc het volgende:
Maar het blijft een hele gevaarlijke blik en ik kan er niets aan doen als jij die mening niet deelt !

Gelukkig is dit forum er zodat iedereen zijn eigen mening kan plaatsen


* Moor tekent er zó voor om met Seki een jaar lang in een klein huisje te moeten wonen - fluitje van 'n cent !.

Zo zie je maar : meningen verschillen inderdaad, ervaringen óók

  dinsdag 28 maart 2000 @ 01:30:00 #40
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_255460
Het vlees is zwak. Ik wilde niet meer posten maar ik kan het niet laten...

De uitzending van vandaag was een fantastisch stuk televisie. Het ontsteeg voor 1 keer het ranzige gehalte van de bus. Echt, net als meerder fokkers, het greep mij aan. Die Seki is een echte vent. Hij komt ook goed uit zijn woorden. Met iemand die zijn emoties zo goed kan verwoorden komt het volgens mij wel goed. Dat kan je van de rest niet zeggen. Tessa die vol woede is, maar dit alleen maar kan omzetten in laag bij de grondse roddels. Nu wel hardop en openlijk je mening geven over Seki. Laf kreng. En die Jop die zegt dat Bullent heimwee heeft, maar zelf als een klein kind naar zijn moeder staat te zwaaien. Het is duidelijk dat een deel van de bussers zich zo oppervlakkig opstelt dat ze zich niet eens bewust zijn van hun medemens. Ze willen niemand kennen zodat ze ook geen vervelende dingen van elkaar hoeven te zeggen. Nee, veel te moeilijk allemaal. Bullent en Esmeralda zijn in mijn achting heel erg gestegen. Je zag die ander bussers ook zo'n klungelige houding aannemen. Niet begrijpend waarom Bul en Es zo aangegrepen waren. Ik hoop dat ze samen de bus uitgaan en verkering krijgen. Waarschijnlijk zal Bullent nu wel snel volgen, zelf of via de bank. Mijn steun is dus voor het naive huppelkutje Esmeralda, die duidelijk als enige iets leert in de bus.
Ik kan begrijpen waarom SBS6 Seki eruit heeft gepusht. De beelden van Seki met Bullent alleen al had hem all time winner gemaakt. Hij is zeker geen lievertje, maar had wel gelijk. Hij is weg. Kan ik gewoon weer zonder gewetensbezwaren naar tv kijken.
Mijn hart is gelucht. Dank u.
De mazzel.

Lafayette

  dinsdag 28 maart 2000 @ 01:57:00 #41
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255461
weer een brief van de Seki Fansite,geschreven door Seki

Tessa's ware aard ! [28/3/2000 | zwager-Joop

Ik citeer een stukje wat in het busnieuws staat, helaas is het geblokkeerd en zodoende kunnen we het niet meer kopieeren (de volgende stap afdrukken?).
350 pegels voor harde werkers, het laatste gedeelte.
De buspassagiers hebben min of meer besloten de rommelbladen links te laten liggen (waarom nu ineens wel)Maar Tessa koopt wel de Telegraaf.
Tot haar (lees Tessa) verbazing siert Seki de onderste helft van de krant en haar ogen vliegen over het stukje. Ze concludeert:"Zodie zesduizend Piek is hij mooi kwijt" Esmeralda en Bullent plaatsen de boodschappen net alsof ze niets gehoord hebbben.
Seki's commentaar;
Twee mensen die mij een brief schreven (lees bij het nieuws) die mijn eer hoog zouden houden.
Maar Tessa ( ik zal haar niet vergelijken met een dier, want dat is ze nog geen eens waardig)die laat haar ware aard zien, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er nog mensen zijn die een stem op haar uitbrengen, kort maar krachtig MENSONTWAARDIG!!!
Seki

  dinsdag 28 maart 2000 @ 02:01:00 #42
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255462
even een klein stukje uit m'n streamverslagen:
Tessa: jij hebt nu in ieder geval lekker wat kleren erbij
Büllent kijkt haar aan alsof hij het in Keulen hoort donderen en hij gaat hier niet op in.Tessa gaat maar weer rondjes rennen
..........
het hele verhaal staat : http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum12/HTML/000619.html
----------

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 28 Maart 2000).]

pi_255463
quote:

Tot haar (lees Tessa) verbazing siert Seki de onderste helft van de krant en haar ogen vliegen over het stukje. Ze concludeert:"Zo die zesduizend Piek is hij mooi kwijt"

Op de fanclubsite van Seki (hetnet) wordt gewerkt aan een inzameling van een paar gulden per fan, om deze hardwerkende havenarbeider een gedeelte tegemoet te komen in zijn driedubbele verlies. Maar als iemand hier nog leuke ideeen heeft....

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_255464
quote:
op 03-28-2000 om 02:05 AM schreef Borgia het volgende:
Maar als iemand hier nog leuke ideeen heeft....

De sponsor van Tessa's '6 ruggen' bellen: dat maffe Maan-park waar ze nu staan - en vragen of ze ook iets over hebben voor Seki....

  dinsdag 28 maart 2000 @ 02:21:00 #45
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_255465
Ik heb het idee dat Seki dat geld vrij vlot weer terugverdiend........

  dinsdag 28 maart 2000 @ 02:32:00 #46
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_255466
Ik ben de laatste twee weken van Seki scepticus verworden tot iemand die hem een warm hart toedraagt. Zijn ster rees, terwijl van de anderen alleen maar Bullent voor mij persoonlijk overiend bleef. Maar de winnaar zit thuis, nu.
Ik walg echt van die loze lach van Iwan en zijn totale nietszeggendheid (maken net als bij BB de jonge meisjes de dienst uit?) en het valse gedrag van Tessa. Het kan me allemaal gestolen worden... Seki was puur en veinsde niks. Iwan en Tessa rekenen alleen maar, waarvan eerstgenoemde zo vaag op de vlakte blijft dat hij er van mij in mag blijven... totaal onverschillig, walgelijk. Maar anders dan Tessa, die doortrapt is.
  dinsdag 28 maart 2000 @ 02:49:00 #47
2946 femfatale
Lets party!!!!
pi_255467
[quote]op 03-28-2000 om 01:05 AM schreef Quenda® het volgende:
Havoc, ook ik heb een verwilderde blik in mijn ogen, mijn ogen zeggen ook vaak hoe ik me voel, en vooral als ik kwaad ben,
volgens jou idiote redeneringeren zou ik dus nu een complete gek zijn?
* femfatale gaat alvast een dwangbuisje zoeken en een spoedopname regelen op afdeling P.


Quenda zoek dan ook maar een plaats voor mij op die afdeling want ook ik schijn een verwilderde blik in mijn ogen te hebben.
Het is zelfs zo erg dat er wordt gezegd dat als ik kwaad ben mijn ogen vuur schieten.
Zal ik wel compleet gestoord zijn en zullen ze waarschijnlijk en goeie cel voor me moeten vinden en de sleutel weg moeten gooien.

Wat een klinklare onzin!
Ik vind iemand met zoveel expressie in zijn ogen uitermate sexy. Ogen noemen ze ook niet voor niets spiegels van de ziel.
Ogen zeggen heel veel over personen.
Ze stralen allerlei soorten emoties uit.
Dus Havoc, kijk eens in de spiegel en zeg dan maar eens wat jouw ogen vertellen.

never play games........
pi_255468
HAVOC, hoe goed je het moge bedoelen, het is niet in de haak dat jij uitspraken doet over iemands psychische gesteldheid wanneer je niet minimaal doctoraal psychotherapie hebt, een studie die nog 5 jaar extra vergt, bovenop de basis van klinisch psycholoog.
Op je mening heb je recht, op je oordeel - om voornoemde reden - niet.
Je moet de combinatie wanhoop-verdriet-onmacht niet als een permanente psychische stoornis beschouwen. In zijn eigen honk was hij alweer een totaal ander man, zij het aangeslagen door het hem aangedane onrecht.
Nee, Seki is nog niet klaar met zichzelf, heeft misschien wel een therapeut nodig om wat er in hem is omwoeld door de ratten - i.c. het valse Tesje - te helpen verwerken. Hij zit met een hoop onverwerkt verleden, maar heeft dan ook ervaringen die wij alleen van de buis kennen. Seki moet leren spuien, zijn opgekropt gemoed luchten. Dat maakt hem niet tot gestoorde. Hij is beschadigd maar niet kapot te krijgen. Dit is groei, ook dit overleeft hij.
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  dinsdag 28 maart 2000 @ 04:54:00 #49
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_255469
quote:
op 03-28-2000 om 03:18 AM schreef Borgia het volgende:
HAVOC, hoe goed je het moge bedoelen, het is niet in de haak dat jij uitspraken doet over iemands psychische gesteldheid wanneer je niet minimaal doctoraal psychotherapie hebt, een studie die nog 5 jaar extra vergt, bovenop de basis van klinisch psycholoog.

Nou nou......, dan moet ik ook maar eens een andere baan zoeken

Maar ik ben het met je eens. Het is onmogelijk om iemand te beoordelen aan de hand van televisiebeelden. Dat is verre van professioneel. Als ik het goed heb verkeert Seki in een stevig sociaal netwerk en lijkt niets op een persoonlijkheidsstoornis of wat dan ook. Wel heb ik mijn eigen gedacht over de wijze waarop hij zijn meningen ventileerde maar dat is aan ieder hoe die daar mee omgaat.
Büllent wist dat in ieder geval heel goed.


pi_255470
THE BORG
Hoezo niet waar Borg? Ik heb het over vrijgevestigde psychotherapeuten, waarvan er in Nederland maar weinig zijn. Dure opleiding, niveau psychiater. Ze doen ook beiden dezelfde 5 jaar, bovenop hun basis van resp. arts of klinisch psycholoog.
Ik bedoel geen handopleggers die zich therapeut noemen.
Hij heeft overigens wel een Ontwikkelingsstoornis, opgelopen in die jeugd, maar persoonlijksgestoord? Hoogstens gedragsstoornis, en veel psycho sociale stress. Heel normaal, hebben de meesten van ons. Ik weet een heeeeeeeeeeeel klein beetje waarover ik het heb.
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  dinsdag 28 maart 2000 @ 15:19:00 #51
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255471
Hi Borgia,hier op dit forum worden de topic's gesloten als er ongeveer 50 reacties zijn, dit , omdat de topic's anders vreselijk traag zijn als je ze wilt openen.
Ik heb Deel Twee , geopend, en ben daarin begonnen met je openingstext van deze topic

Deel 2 :
i/s/Forum12/HTML/000642.html

  dinsdag 28 maart 2000 @ 15:27:00 #52
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_255472
ok, naar deel 2 dan maar.

[Dit bericht is gewijzigd door THE BORG (Datum 28 Maart 2000).]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')