abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_76615556
Alle hakers verzamelen!

hier wat handige sites:
haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
haaknaalden
hier kun je je werk bijhouden
bloemen haken
zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry

Klik voor leesbare versie!




Vorige delen:
Het grote haaktopic #1
Het grote haaktopic #2
Het grote haaktopic #3
Het grote haaktopic #4
Het grote haaktopic #5
Het grote haaktopic # 6
Het grote haaktopic #7



de laatste projecten:

het mapje van m@x


de muts van Ynske


de cupcakejes van Rimketje


en de laatste posts:
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:49 schreef Ynske het volgende:
bij de witte boekhandel ligt een beoek met heel veel verschillende bloemenpatroontjes, ook wel leuk
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:36 schreef Eigenmijsje het volgende:
Momenteel ligt het haken hier even stil ivm omstandigheden, maar hopelijk kan ik me weer snel melden!
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:59 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Bij "De Slechgte" hebben ze hetzelfde boek, ik had niet het idee dat het met Ravelry nog veel toegevoegde waarde heeft.
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:21 schreef Rimketje het volgende:
Ik heb dat boek thuisliggen.
Het is deels haken, deels breien.
Wel grappig voor ideeen maar ravelry heeft ook al een hoop.
En daarbij vind ik het lastig om soms te schakelen tussen engelse en Nederlandse termen maar dat ligt meer aan mij waarschijnlijk.

Hier inmiddels een cactus en een bolletje met oren af.
Morgen even foto's maken en nu opzoek naar een nieuw project.
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:33 schreef Wampi het volgende:
ik heb weer een poot van Snertje af.. maar ja, aangezien Snertje zo ongeveer het eerste was wat ik haakte toen ik net begon, en ik toen losser haakte, is zijn andere pootje langer, en moet ik dus nog 3 nieuwe pootjes haken . ik wil dat ie af is, de pootjes zijn het rotst, dus maar even doorbijten hier.


[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 16-01-2010 13:06:02 ]
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_76615673
Dat moet natuurlijk #8 zijn, snuggere die ik ben.

Eigenmijsje, hoop dat het geen hele vervelende omstandigheden zijn
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:11:45 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76616425
haha ik zit nog te lachen om de willy warmers. en ach, zolang je ze maar niet verwart met 't speldenkussen...

wampi, we gaan ook bijna sneller dan 't licht!

nog even een stiekeme offtopiclink naar m'n vlaggetjesslinger die eindelijk af is.

en 't vogeltje vordert gestaag. ik heb 'm nog gevoerd met vilt, zodat je de vulling niet zo ziet zitten. stokjes zijn wat dat betreft wel wat aan de open kant he.
in de haak.
pi_76616693
En verder... Ik moet echt weer gaan beginnen!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:27:15 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76616915
Hij is leuk Trui!

Ik ben nog steeds bezig met de Granny Squares, heb er nu 7, maar de laatste 2-3 zijn zoveel netter gehaakt dan de eerste 4 dat ik die echt nog weer over moet doen, anders wordt het straks schots en scheef als ik het aan elkaar moet zetten.
Ik heb helaas een heel naar kloofje op mijn rechterduim en stiekem doet dat best zeer tijdens het haken.

Ik hou me aanbevolen voor tips over hoe ik dat kloofje zsm weg kan krijgen.
***
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:28:04 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76616944
pleister erop?
in de haak.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:37:21 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76617280
Ja, dat kan ik sowieso wel doen, maar er staat bij alles wat ik doe steeds druk op dus dan duw ik het spleetje weer open zeg maar. En om nou mijn hand niet meer te gebruiken... daar ben ik niet zo goed in.

Kijk eens wat mijn moeder me net mailde?



Weliswaar gebreid, maar met ene beetje puzzelwerk is dit ook vast wel te haken.

Ik krijg echt helemaal de kriebels als ik naar dat plaatje kijk. Wat verschrikkelijk zeg.
***
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:39:19 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76617344
haha leuke moeder heb je! leest ze mee hier ofzo?
in de haak.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:41:19 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76617409
ik vind die afwerking bij 't slurfje overigens niet zo netjes. net of de naad loslaat. of zou dat juist de bedoeling zijn. "kijk mij es uit die broek barsten! nudge nudge wink wink"
in de haak.
  zondag 10 januari 2010 @ 00:35:15 #10
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76619127
gaat snel, alweer een topic vol!

Ben nu met een muts bezig. Nog 10 cm te gaan...
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_76619713
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat kan ik sowieso wel doen, maar er staat bij alles wat ik doe steeds druk op dus dan duw ik het spleetje weer open zeg maar. En om nou mijn hand niet meer te gebruiken... daar ben ik niet zo goed in.

Kijk eens wat mijn moeder me net mailde?

[ afbeelding ]

Weliswaar gebreid, maar met ene beetje puzzelwerk is dit ook vast wel te haken.

Ik krijg echt helemaal de kriebels als ik naar dat plaatje kijk. Wat verschrikkelijk zeg.
Doet me om de één of andere reden aan van Kooten en de Bie denken
  zondag 10 januari 2010 @ 09:43:09 #12
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76623973
Dat is pas een lekkere warme onderbroek
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_76624141
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:50 schreef Wampi het volgende:
Dat moet natuurlijk #8 zijn, snuggere die ik ben.

Eigenmijsje, hoop dat het geen hele vervelende omstandigheden zijn
Vrijdagmorgen is mij verteld dat m'n contract niet wordt verlengd. Totaal onverwacht en ze spreken zichzelf heel erg tegen met de redenen die ze geven. Ben zo kwaad
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  zondag 10 januari 2010 @ 10:01:48 #14
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76624155
quote:
Op zondag 10 januari 2010 10:00 schreef Eigenmijsje het volgende:

[..]

Vrijdagmorgen is mij verteld dat m'n contract niet wordt verlengd. Totaal onverwacht en ze spreken zichzelf heel erg tegen met de redenen die ze geven. Ben zo kwaad
Jeetje, dat is rot zeg. Ik kan me voorstellen dat je daar boos over bent. Heel veel succes met iets anders zoeken!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 januari 2010 @ 10:26:24 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76624405
@BE, een pleister met een behoorlijke kwak uierzalf erop. en regelmatig vernieuwen.

hier ook wat vierkantjes gemaakt en een begin voor een sjaal, maar ben daar niet tevreden over, er zitten teveel gaatjes in waar de wind door kan,
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76625255
Dank je. Ben morgen gelukkig vrij, maar zie er vreselijk tegenop om dinsdag weer te gaan werken. Beslissing is genomen in overleg met directie maar neem vooral m'n baas bepaalde dingen erg kwalijk, dus weet niet goed welke houding ik tov hem moet aannemen.
Ben totaal niet gemotiveerd, met een beetje pech zit ik er nog 2,5 maand, maar wil mijn directe collega('s) ook niet benadelen.
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  zondag 10 januari 2010 @ 11:33:58 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76625730
eigenmijsje wat een klote situatie. sterkte dinsdag en succes met 't zoeken van iets anders! ( en misschien moet je juist blijven haken als stress-afleider. )
in de haak.
pi_76626244
eigenmijsje, dat is zeker rot! kun je niet nog een gesprek aanvragen waar ze het een keer duidelijk aangeven hoe of wat? en nu ze jouw contract opzeggen, heb jij het recht om in de baas z'n tijd te solliciteren, neem daar wel gebruik van hoor, niet jezelf benadelen... succes met de situatie, is niet fijn...

ik ben bezig met het haaknaalden mapje, de vernieuwde versie... die gaat beter en is groter
het haaknaaldenmapje in progress...


[ Bericht 8% gewijzigd door mijsje op 10-01-2010 12:32:48 ]
pi_76636013
Wat een heerlijk topic, vanmiddag besloten dat ik een muts en sjaal wil breien en daar dan bloemetjes op wil haken, toen kwam ik in dit topic terecht en nu kan ik niet kiezen wat ik eerst wil leren, breien of haken.
Eerst maar eens even spulletjes kopen morgen of overmorgen en dan gaan oefenen alvorens ik ook stoere dingen kan maken...
  zondag 10 januari 2010 @ 16:29:01 #20
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_76638555
Verhip, ik heb heel deel 7gemist
Ik ga even bijlezen

edit: zo, ik ben bij

Er ligt hier een kuikentje te wachten op pootjes, maar ik heb geen pijpenragers in huis, misschien dat ik ze alsnog gewoon haak. Verder ligt er een hartje te wachten op vulling en ben ik nu net begonnen aan een muts.Dat laatste is best lastig, aangezien het eens niet rondgehaakt wordt, en ik dus goed op moet letten

[ Bericht 61% gewijzigd door Muck op 10-01-2010 17:04:53 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_76645407
Geez wat extreem klote Eigenmijsje!

ik heb eindelijk alle stukken van Snertje af, hij moet nu alleen nog in elkaar gezet! Omdat al mijn andere beestjes een beetje mank zijn heb ik nu braaf alle pootjes eraan geregen met een paar steekjes. Hij wordt echt superleuk . Hopelijk is ie vanavond echt af!!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_76646539
Muck, ik kan geen enkele link openen omdat ik te lui ben om me aan te melden bij ravelry en bij de rest niet aangemeld ben...
pi_76647433
ik dacht al: Muck, waar ben je nou?
leuk kuikentje en leuk hartje, maar je muts kan ik niet zien... (moet je eerst inloggen...) heb je nog een fotootje dat je hier kan posten?

wampi, dat is best snel gegaan nog met Snertje! ik wil gauw een fotootje van Snertje zien

ik ben bijna klaar met m'n haaknaaldenmapje. ik heb het al dichtgemaakt aan alle kanten. ik heb de binnenkant af en de buitenkant ook. aan de binnenkant heb ik karton gedaan (de achterkant van zo'n A4 blok...) waar ik op de voor en achterkant stevig blauw papier heb geplakt...) ik ben nu met de randjes bezig.

Poezebeest, doe is gauw aanmelden bij ravelry...
pi_76647614
Heb ik al gedaan, maar ben nu even te lui om mijn wachtwoord op te zoeken en me er in te verdiepen er staat daar zoveel! En als het goed is niet alleen haken, maar ook breien, toch?!? Zal me een dezer dagen wel even verder verdiepen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 januari 2010 @ 19:50:06 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76647685
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:48 schreef Poezebeest het volgende:
Heb ik al gedaan, maar ben nu even te lui om mijn wachtwoord op te zoeken en me er in te verdiepen er staat daar zoveel! En als het goed is niet alleen haken, maar ook breien, toch?!? Zal me een dezer dagen wel even verder verdiepen
op garnstudio.nl staan er ook nog heel veel gratis
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')