Konden die filmpjes nog groter?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:58 schreef greavy het volgende:
Foto's 8-1-2010: Doel: Alpen Expres te Utrecht spotten.
Klik hier voor de foto's MET beschrijving.
Klik hier voor het filmpje van de eerste vertrekkende Alpen Expres.
Klik hier voor het filmpje van de tweede vertrekkende Alpen Expres.
Klik hier voor een filmpje van een passerende trein met legervoertuigen erop.
Beetje donker omdat er niet meer licht aanwezig was op dit uiteinde van het perron.
Klik hier voor een filmpje van een wegrijdende Thalys in Rotterdam
Mooi filmpje van die voertuigen. Zie ze soms ook wel eens in Almelo staan.quote:Klik hier voor een filmpje van een passerende trein met legervoertuigen erop.
Beetje donker omdat er niet meer licht aanwezig was op dit uiteinde van het perron.
Dat was echt toeval, dat ik ze erop zette.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:47 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Mooi filmpje van die voertuigen. Zie ze soms ook wel eens in Almelo staan.
Als nog mooi gelukt. Ook mooi stabielquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:51 schreef greavy het volgende:
Dat was echt toeval, dat ik ze erop zette.
Ik stond te wachten tot de Alpen Expres zou vertrekken, en dat duurde iets langer dan ik dacht, dus kon toen mooi die voorbij komende trein met legervoertuigen filmen.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:58 schreef greavy het volgende:
Foto's 8-1-2010: Doel: Alpen Expres te Utrecht spotten.
Klik hier voor de foto's MET beschrijving.
quote:Het Zoutkaartje
Het winterse weer laat in heel Europa overal z’n sporen na. Minder treinen in de spits en een tekort aan strooizout. Samen met de overheid nodigen we iedereen uit om het “Zoutkaartje” te gebruiken.
Met het “Zoutkaartje” kunt u op maandag 11, dinsdag 12 en woensdag 13 januari tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur met 40% korting reizen
Het “Zoutkaartje” is een enkele reis of retour met 40% korting. Normaal alleen te gebruiken op vertoon van een Voordeeluren- of Jaartrajectabonnement. Nu voor elke treinreiziger!
Dit treinkaartje met 40% korting is te koop in onze Webshop en in de NS-kaartautomaat op het station. U kiest dan voor enkele reis of dagretour met korting. Heeft u een OV-chipkaart met reizen op saldo? Koop dan een papieren kaartje.
http://ns.nl/cs/Satellite(...)e#het-zoutkaartje-id
Zal het vanavond gaan wijzigenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:02 schreef Cothen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Emmen" is een de 1711 en kan alleen DDAR trekken.
wat opmerking over je album van 29-12:
"Dolfijn" is DDM-1.
De 1800 serie mag geen DD-AR trekken
en bij "DD-AR of DDM1 te Amsterdam Centraal" heb je een mDDM (met DD-AR) op de foto staan
Verder: toffe pics
Het is de 4506 (de 4605 hebben ze ook, maar da's iets anders)quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
4. Spontin (België), 30 april 2009. Historische motorwagens 4605 en 4333 poseren voor het stationsgebouw van Spontin aan de Chemin de Fer du Bocq in het kader van de Koninginnedagrit van de NVBS.
Ja, heeft idd met ERTMS te maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:51 schreef dennistd het volgende:
Er staat mij iets bij dat de ETCS van de locs niet goedgekeurd zijn en die van de stuurstanden wel
Voglens mij hebben die locs gewoon geen ETCS?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:51 schreef dennistd het volgende:
Er staat mij iets bij dat de ETCS van de locs niet goedgekeurd zijn en die van de stuurstanden wel
Dat klopt. Het zit ook net wat ingewikkelder: deze treinen hadden eigenlijk met de reeks 28 moeten gaan rijden. Omdat ETCS bij die locs niet goed werkt hebben ze de kamelentrein bedacht, en daarbij boeit het verder niet wat voor loc er tussen zit dus hebben ze maar een andere gebruikt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Voglens mij hebben die locs gewoon geen ETCS?
Dat ding ziet er echt zó vet uitquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
1. Berlin-Lichtenberg (Duitsland), 2 januari 2009. Een afgerangeerde diesel-hogesnelheidstrein VT 18.16 Bauart "Görlitz" staat onder een dun laagje poedersneeuw te rusten in een heerlijk winters middagzonnetje.
[ afbeelding ]
Ow ja, nu je het zegt gaat er inderdaad een belletje rinkelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat klopt. Het zit ook net wat ingewikkelder: deze treinen hadden eigenlijk met de reeks 28 moeten gaan rijden. Omdat ETCS bij die locs niet goed werkt hebben ze de kamelentrein bedacht, en daarbij boeit het verder niet wat voor loc er tussen zit dus hebben ze maar een andere gebruikt.
quote:De NS rijdt vannacht in de Kop van Noord-Holland, Noord-Nederland en de driehoek Arnhem-Deventer-Enschede door met treinen zonder passagiers. Zo worden de wissels in beweging gehouden, om te voorkomen dat ze volwaaien met sneeuw.
Vandaag kende het treinverkeer weinig problemen. Wel is er het hele weekend een aangepaste dienstregeling.
In het noorden van Nederland hebben de bussen vanavond steeds meer last van het winterse weer. Vooral in Drenthe kampen bussen met forse vertragingen en vallen veel bussen uit. In het zuiden rijden de bussen wel, maar ook daar zijn door de gladheid vertragingen.
Een woud is een flinke verzameling bomen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:41 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ze wouden 2801-2803 gebruiken voor deze treinen.
Wat een raar verhaal. Als het goed is, bewegen wissels alleen als er geen trein overheen rijdt, anders heb je een groot probleem. Ik denk dat ze bedoelen dat de sneeuw door de passerende treinen een beetje uit de wissels waait ofzo, want om wissels te bewegen kan je ze beter gewoon iedere minuut omleggen ofzo.quote:
Duvel op pad, tis wat! Nice!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:34 schreef Duvel het volgende:
Vandaag mooi sneeuwweer, en het BP-kaartje van een vriend van me liep af. Dus op naar Luik, je weet wel, nieuw station, mooi en zo. Fotoreportage!
En verder terug met een e-Velios 501 via Heerlen, Plan T 519 naar Sittard en verder VIRM naar Utrecht en Gouda. Klaar!
Whoo! Eindelijk een (soort van) nachtnet buiten de zomer om hier in het oosten, nu er nog in kunnenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:06 schreef dennistd het volgende:
De NS rijdt vannacht in de Kop van Noord-Holland, Noord-Nederland en de driehoek Arnhem-Deventer-Enschede door met treinen zonder passagiers.
En helaas ook een door de Van Dale geaccepteerd werkwoord .quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef Duvel het volgende:
Een woud is een flinke verzameling bomen.
Het geeft niet, hij komt uit Belgiëquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een woud is een flinke verzameling bomen.
En wilden zijn mensen die tot een primitief volk behoren.... http://www.vandale.nl/van(...)oek/?zoekwoord=wildequote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een woud is een flinke verzameling bomen.
quote:wil·len wilde of wou,
quote:Op zondag 10 januari 2010 13:18 schreef Duvel het volgende:
VIRM-IV + VIRM-VI = 10 bakken, dus tien keer in de AVT.
De NS kan zeggen dat ze juist niet rijden.. Het is echt een FAAL, want er rijden niet zoveel extra treinenquote:Op zondag 10 januari 2010 13:59 schreef STTSJT het volgende:
Kan de ns tenminste niet zeggen dat ze niet rijden
Zouden ze dan niet rijden in kader van hou de wissels schoon?quote:Op zondag 10 januari 2010 14:03 schreef greavy het volgende:
[..]
De NS kan zeggen dat ze juist niet rijden.. Het is echt een FAAL, want er rijden niet zoveel extra treinen
Zojuist bij Den Haag de AV helemaal vol zien staan..Stond geen 1 andere trein meer tussen
Nopequote:Op zondag 10 januari 2010 14:07 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zouden ze dan niet rijden in kader van hou de wissels schoon?
Maar uit Den Helder of Nijmegen vertrekken niet zoveel treinen. Gaan ze daar in rook op (zou je bijna denken)quote:Amsterdam Centraal - 15:52
Bekijk de voorzieningen op dit station Tijd Naar Spoor Via Reisdetails
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:49 Den Helder Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen 5B A'dam Amstel, Utrecht C, Veenendaal-De Kl Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
15:53 Nijmegen Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist Intercity , Extra trein
Alweer? Gaat weer eens lekker.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Duvel op pad, tis wat! Nice!
Leuke reportage Duvel
en verder, gisterenavond weigerden 3 van de 4 slagbomen bij (Bilthoven) 1 uur lang omlaag te gaan, hier zijn regelmatig aanrijdingen geweest in het verleden.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/226218
Tsja je weet maar nooit met de NSquote:Op zondag 10 januari 2010 15:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar uit Den Helder of Nijmegen vertrekken niet zoveel treinen. Gaan ze daar in rook op (zou je bijna denken)
als je dit letterlijk opvat, en denkt dat ze echt rijden (nu fictie dus)
Ik van Putten naar Utrecht. Moet een tentamen maken, dus hoop dat het een beetje op tijd rijd. Neem expres al een trein eerder ( 7.30 )quote:Op zondag 10 januari 2010 16:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Morgen mag k weer van Arnhem nr Utrecht, spannend!
ligt daar dan zoveel sneeuw, dat de treinen er last van hebben?quote:Op zondag 10 januari 2010 17:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik van Putten naar Utrecht. Moet een tentamen maken, dus hoop dat het een beetje op tijd rijd. Neem expres al een trein eerder ( 7.30 )
Nee, maar het komt hier vaak genoeg voor dat er een sein/wissel/overwegstoring is. Met gewoon college kan ik wel te laat komen, maar nu gewoon niet.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:24 schreef STTSJT het volgende:
[..]
ligt daar dan zoveel sneeuw, dat de treinen er last van hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |