abonnement Unibet Coolblue
pi_76556591
Goedemorgen allen,

Ik wil graag glaswerk importeren uit Polen. Met glaswerk bedoel ik bloemistartikelen zoals vazen en potten. Alleen lukt het mij niet de juiste mensen en fabrikanten te vinden via internet. Dit komt veelal door de verschillende taal.

Wel vind ik veel tussenhandelaars, maar ik ben dus echt op zoek naar de fabrikant zelf. Ik hoop via dit forum de hulp en/of tips te krijgen om goed zaken te doen met Polen.

Groeten,

Ruben
pi_76561729
Waarom speciaal uit Polen, blazen die het glas linksom waar de rest van de wereld het rechtsom blaast oid. Verder is fok erg veel, maar nou niet echt gericht op het bij elkaar brengen van Nederlandse bloemisten en buitenlandse glasfabrikanten..

Zoek wat namen van bedrijven op, vraag bij een club als atradius hun kredietwaardigheid op, check even wat en hoe je eea moet regelen als je dit soort dingen wilt importeren, laat een vertaalservice hun brieven+info in het Nederlands vertalen, laat een advocaat hun voorwaarden en het contract even checken, en koop het spul dan gewoon van ellende hier in Nederland..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76562211
1 zoek de poolse gouden gids op..
http://www.yellowpages.pl/

2. ga naar google translate en vertaal glasfabriek van het nederlands naar het pools
http://translate.google.com/#nl|pl|glasfabriek
Huta Szkła

3. Copy paste in de goudengids en voila... nu nog even google translate gebruiken en er zit vast en zeker wat tussen.
pi_76563780
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:02 schreef gr3b het volgende:
1 zoek de poolse gouden gids op..
http://www.yellowpages.pl/

2. ga naar google translate en vertaal glasfabriek van het nederlands naar het pools
http://translate.google.com/#nl|pl|glasfabriek
Huta Szkła

3. Copy paste in de goudengids en voila... nu nog even google translate gebruiken en er zit vast en zeker wat tussen.
Of je veranderd de taal naar het Engels of Nederlands en kijkt dan naar rubriek "Glass and Ceramics":

http://www.yellowpages.pl/companies/R175C99/Poland/Glass-and-Ceramics.html?cmd=search&tab=1&q=glass&w=&sq=&pw=0&lang=nl
pi_76565515
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:39 schreef Fokski het volgende:

[..]

Of je veranderd de taal naar het Engels of Nederlands en kijkt dan naar rubriek "Glass and Ceramics":

http://www.yellowpages.pl/companies/R175C99/Poland/Glass-and-Ceramics.html?cmd=search&tab=1&q=glass&w=&sq=&pw=0&lang=nl
Damn, die optie had ik niet eens gezien.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:53:57 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76576062
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:50 schreef fruityloop het volgende:
Waarom speciaal uit Polen, blazen die het glas linksom waar de rest van de wereld het rechtsom blaast oid.
Uit ervaring met zakendoen met Polen; de prijs/kwaliteitverhouding is vele malen beter
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:52:02 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76595849
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:56 schreef Klummie het volgende:

[..]

Klopt, troep kost immers weinig
Wat snap jij niet aan prijs/kwaliteitverhouding?

Ja het is goedkoper, maar kwalitatief minder. Alleen verhoudingtechnisch is de prijs lager dan de kwaliteit lager is.

Als dit glas bv. 2 jaar meegaat voor ¤ 10 tov de NL variant die 4 jaar meegaat voor ¤ 25 is de pL variant voordeliger (met al bijkomend voordeel dat je je interieur wat vaker vernieuwd)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76612061
Ik denk dat het ook een beetje aan de producten ligt, als het handgeblazen (mmmm handgeblazen met de mond dus) glas is. Lijkt het mij dat dit gedaan wordt door een vakmensen die weten wat ze doen er er trots op zijn. Voor veel ander producten lijkt mij dat er nog een beetje een sovjet inslag bij zit met het produceren ervan.

Van mijn ervaringen in het voormalig oost Duitsland leek het mij dat de mensen daar niet erg service gericht waren. Maar wat wil je als er al generaties opgegroeid zijn in een maatschappij waar het niet uitmaakte of je nu hard achter de koeien aanliep of niet, je verdiende toch hetzelfde.
pi_76710063
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:02 schreef gr3b het volgende:
1 zoek de poolse gouden gids op..
http://www.yellowpages.pl/

2. ga naar google translate en vertaal glasfabriek van het nederlands naar het pools
http://translate.google.com/#nl|pl|glasfabriek
Huta Szkła

3. Copy paste in de goudengids en voila... nu nog even google translate gebruiken en er zit vast en zeker wat tussen.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:39 schreef Fokski het volgende:

[..]

Of je veranderd de taal naar het Engels of Nederlands en kijkt dan naar rubriek "Glass and Ceramics":

http://www.yellowpages.pl/companies/R175C99/Poland/Glass-and-Ceramics.html?cmd=search&tab=1&q=glass&w=&sq=&pw=0&lang=nl
Ah dank jullie, daar heb ik zeker wat aan.
Ben daardoor nu aan het e-mailen met een glasfabriek in Polen.
Alleen de Engelse taal is daar schaars aanwezig. Maar we komen er wel uit.
pi_78967709
Hallo Ruben,

Ik ben ook geinteresseerd in zelf glas importeren uit Polen.

Misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen.

Zou je mij een mail kunnen sturen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jos
pi_78970447
Weet je wat jij zou moeten doen..


.. Naar de kamer van koophandel gaan.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:43:06 #12
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_78972016
quote:
geregistreerd op: vrijdag 8 januari 2010 @ 11:18
laatste bezoek: 49 dagen, 21 uur geleden.
aantal posts: 2 (gemiddeld 1 per dag)
Ik denk niet dat Ruben nog een keer terugkomt....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_79012105
PM mij..

Ben van Poolse afkomst en kan vloeiend Pools (ook nederlands trouwens:p)
Born to be wild!
  zondag 14 maart 2010 @ 12:14:36 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_79121703
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:19 schreef Arek het volgende:
PM mij..

Ben van Poolse afkomst en kan vloeiend Pools (ook nederlands trouwens:p)
mij mag ook, heb connecties met de eigenaar van een glasfabrikant in Polen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_93604285
Hey Allen,

Ik ben al jaren bezig in deze markt en heb ook transport mogelijkheden op vele manieren.
Ik heb al jaren contact met goede poolse mensen die mij helpen bij elke zoektocht en ook bij grotere handel rechtstreeks van de Fabrieken daar. eigen design is ten allertijde mogelijk.

Alle handel ga ik altijd zelf inspecteren ophalen en kan het aan de deur afleveren. Alles gaat op grote aantallen of het is wachten totdat ik genoeg handel bij elkaar heb om een Combo of Bus te vullen.
Prijzen zijn afhankelijk van wat je wilt en hoe je het wilt. Nogmaals alles is mogelijk maar daar hangen ook prijs kaartjes aan.
Grote aantallen zijn natuurlijk makkelijker in productie.

Voorbeelden zijn Vazen van Kristal of gewoon puur glas in elke kleur mogelijk.
Kerstballen met je eigen opdruk.
Glas graveren met je eigen opdruk.
tot zelfs complete meubels / schaakspellen enz.

Mvg Mark
pi_93607797
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 19:37 schreef dj-eagle het volgende:
Hey Allen,

Ik ben al jaren bezig in deze markt en heb ook transport mogelijkheden op vele manieren.
Ik heb al jaren contact met goede poolse mensen die mij helpen bij elke zoektocht en ook bij grotere handel rechtstreeks van de Fabrieken daar. eigen design is ten allertijde mogelijk.

Alle handel ga ik altijd zelf inspecteren ophalen en kan het aan de deur afleveren. Alles gaat op grote aantallen of het is wachten totdat ik genoeg handel bij elkaar heb om een Combo of Bus te vullen.
Prijzen zijn afhankelijk van wat je wilt en hoe je het wilt. Nogmaals alles is mogelijk maar daar hangen ook prijs kaartjes aan.
Grote aantallen zijn natuurlijk makkelijker in productie.

Voorbeelden zijn Vazen van Kristal of gewoon puur glas in elke kleur mogelijk.
Kerstballen met je eigen opdruk.
Glas graveren met je eigen opdruk.
tot zelfs complete meubels / schaakspellen enz.

Mvg Mark
Maak jij nou speciaal een fok-account om een één jaar oud topic te kunnen schoppen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:18:15 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_93632876
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:35 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Maak jij nou speciaal een fok-account om een één jaar oud topic te kunnen schoppen?
Het zou bijna spam kunnen zijn, maar gezien de taalfouten, het verhaal en de locatie verwacht ik niet dat veel mensen hem serieus zullen nemen..
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')