abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 januari 2010 @ 21:04:02 #152
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76938977
Uit eten is hier echt goed betaalbaar. Wij gaan veel vaker uit eten dan in NL.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 17 januari 2010 @ 21:48:21 #153
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_76941489
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:56 schreef Waldheini het volgende:
Al dat uiteten en eten halen vind ik echt geweldig nu ik in Aachen centrum woon. Alleen moet ik er voor oppassen dat ik niet te veel döner enzo ga eten
Heb je al zo'n ontbijt buffet bij Galilei gedaan?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_76953582
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:48 schreef XL het volgende:

[..]

Heb je al zo'n ontbijt buffet bij Galilei gedaan?
nog niet, staat wel in de planning.
  maandag 18 januari 2010 @ 08:22:42 #155
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_76953819
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:25 schreef Rewimo het volgende:
Hm, uurtje hiervandaan. Misschien een keer als we in Isselburg bij familie zijn Dan zitten we al aardig in de richting.
Ik woon in Isselburg-Anholt
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 09:39:38 #156
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_76955150
quote:
Op maandag 18 januari 2010 08:22 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik woon in Isselburg-Anholt
een oom van mij woont ook in Isselburg. Naast de Aldi.
  maandag 18 januari 2010 @ 10:05:43 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76955745
quote:
Op maandag 18 januari 2010 08:22 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik woon in Isselburg-Anholt
Volgens mij wonen daar meer Nederlanders
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 18 januari 2010 @ 11:29:30 #158
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76958273
Mogguh dames,

ff een Lenthe-update...

Ze is afgelopen donderdag in Oldenburg geopereerd aan haar linker heupje en ligt nu op de Intensiv in het Klinikum aldaar. Alles gaat goed, ze is door het gips in één klap 2,5Kg zwaarder. Donderdag gaan we vanuit Oldenburg naar Münster voor een controleafspraak bij de neurochirurg en dan lekker weer naar huis!




Groeten uit Ringe!!!
pi_76959683
Ocharm met al dat gips! Gelukkig dat het goed is gegaan en ze over niet al te lange tijd weer mee naar huis mag.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 18 januari 2010 @ 12:16:45 #160
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76959929
Inderdaad, normaal gesproken donderdag van Oldenburg eerst naar Münster en dan door naar huis.
Dit is al de 2e keer dat ze zo in het gips komt he!!!! Alleen denk ik dat ze er nu meer last van heeft dan de vorige keer.
Meisje is ruim 8 maanden, ruim 20 weken ziekenhuis en 4 operaties meegemaakt, wat een start van je lange leven!
  maandag 18 januari 2010 @ 12:24:04 #161
279126 anjelieren
wees blij met alles wat je heb
pi_76960165
wat moet Lenthe al veel meemaken in haar jonge leventje. Sterkte met haar en geef haar maar een kusje van mij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 januari 2010 @ 17:23:37 #162
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76973439
Ach jeetje wat een klomp gips om dat kleine erwtje! Je zult wel blij zijn als ze weer thuis is over een paar dagen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76973969
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:56 schreef Waldheini het volgende:
Al dat uiteten en eten halen vind ik echt geweldig nu ik in Aachen centrum woon. Alleen moet ik er voor oppassen dat ik niet te veel döner enzo ga eten
Oef het eerste jaar at ik vrijwel iedere week een paar döners vond ze toen ook gewoon nog super lekker maar tegenwoordig moet je daarmee niet meer bij mij aankomen
pi_76995569
@ueberduitser: Och gut, 't arme hummeltje!
Is dit nu de laatste operatie voor haar?
Ik hoop van harte dat ze nu snel gaat opkalefateren en zelfs niet meer in de buurt van een ziekenhuis hoeft te komen.

Sterkte ook aan jullie. Dit zijn geen gemakkelijke tijden!
 FR
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:53:25 #165
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_76999044
Dank allen!!!!
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:48 schreef Bora-Bora het volgende:
@ueberduitser: Och gut, 't arme hummeltje!
Is dit nu de laatste operatie voor haar?
Ik hoop van harte dat ze nu snel gaat opkalefateren en zelfs niet meer in de buurt van een ziekenhuis hoeft te komen.
Sterkte ook aan jullie. Dit zijn geen gemakkelijke tijden!
De laatste niet vrees ik. De heupdysplasie die ze aan beide zijden heeft is wel dermate slecht dat ze zowieso totdat ze uitgegroeid is grote kans heeft nog eens onder het mes te moeten.
Tja en wat er verder allemaal in haar hoofdje gebeurt, dat is allemaal onzeker. Totnogtoe stabiel en geen noodzaak tot ingrijpen, maar je weet maar nooit. Ze is een grensgeval en loopt constant op het randje.

Ze is een geweldig rustig, vrolijk en liefdevol meisje, dat sleept er elke dag weer doorheen!

Zo, zometeen naar Oldenburg, gaan we overleggen hoe we donderdag in Münster komen en dan naar huis!

Grüße....
pi_77021358
Het afgelopen jaar hebben wij het er eens flink van genomen qua vakanties, we waren beiden in jaren niet op vakantie geweest dus moesten even wat schade inhalen
Ik heb zomaar even snel vergelijken maar ben alle keren toch in nederland gaan boeken, klopt het dat vliegreizen hier duurder zijn als in Nederland? Dat idee kreeg ik namelijk wel.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:15:47 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_77021593
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:10 schreef annie.m het volgende:
Het afgelopen jaar hebben wij het er eens flink van genomen qua vakanties, we waren beiden in jaren niet op vakantie geweest dus moesten even wat schade inhalen
Ik heb zomaar even snel vergelijken maar ben alle keren toch in nederland gaan boeken, klopt het dat vliegreizen hier duurder zijn als in Nederland? Dat idee kreeg ik namelijk wel.
Is niet mijn ervaring, ik vlieg sowieso liever van Duesseldorf of Muenster.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:18:08 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77021702
Alleen vluchten zijn doorgaans in Duitsland goedkoper. De luchthavens zijn goedkoper en de meeste maatschappijen bieden ook gunstigere prijzen aan. Alleen is Lufthansa wel schandalig duur, waardoor je ook in Duitsland erg dure tickets kan kopen.

Ik ben zelf aan het kijken voor een vakantie in Indonesie. Dan is het wel aardig om te zien dat een ticket met KLM van Dusseldorf naar Amsterdam en van Amsterdam naar Jakarta 200 euro goedkoper is dan een ticket met KLM van Amsterdam naar Jakarta
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:20:20 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_77021808
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:18 schreef XL het volgende:
Alleen vluchten zijn doorgaans in Duitsland goedkoper. De luchthavens zijn goedkoper en de meeste maatschappijen bieden ook gunstigere prijzen aan. Alleen is Lufthansa wel schandalig duur, waardoor je ook in Duitsland erg dure tickets kan kopen.

Ik ben zelf aan het kijken voor een vakantie in Indonesie. Dan is het wel aardig om te zien dat een ticket met KLM van Dusseldorf naar Amsterdam en van Amsterdam naar Jakarta 200 euro goedkoper is dan een ticket met KLM van Amsterdam naar Jakarta
Hou er rekening mee dat je tegenwoordig ook echt in Duesseldorf moet instappen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:24:30 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77022014
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat je tegenwoordig ook echt in Duesseldorf moet instappen
Ik ga sowieso niet met KLM, daar ben ik op afgeknapt.
maar inderdaad.... dat moet wel als je wel met KLM (of een andere airline) op die manier vliegt
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:27:48 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_77022186
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:24 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ga sowieso niet met KLM, daar ben ik op afgeknapt.
maar inderdaad.... dat moet wel als je wel met KLM (of een andere airline) op die manier vliegt
Heb 2 jaar bij KLM gewerkt, maar, vlieg liever met Emirates of Singapore Airlines
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:30:39 #172
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77022341
Ik ken best veel mensen met een mening over de kwaliteit van Airlines, maar ik ken er niet 1 die enthousiast is over KLM
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:41:50 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_77022921
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:30 schreef XL het volgende:
Ik ken best veel mensen met een mening over de kwaliteit van Airlines, maar ik ken er niet 1 die enthousiast is over KLM
Tja, ik eerlijk gezegd ook niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_77025095
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is niet mijn ervaring, ik vlieg sowieso liever van Duesseldorf of Muenster.

Ik boekte in nederland maar vloog wel gewoon vanaf duesseldorf, dat is dichterbij en reist een stuk fijner dan schiphol.
pi_77028990
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:39 schreef qltel het volgende:

[..]

een oom van mij woont ook in Isselburg. Naast de Aldi.
Da's toevallig mijn vader woont ook naast de Aldi in Isselburg.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 januari 2010 @ 21:47:48 #176
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77029591
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:37 schreef Katinkat het volgende:
Da's toevallig mijn vader woont ook naast de Aldi in Isselburg.....
Misschien kennen ze elkaar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77030251
Zou kunnen...zal het eens vragen.....
pi_77036468
Ik zal de anderen uit de droom helpen;
qltel is mijn neef, zijn oom is mijn vader.
Die woont dus in Isselburg, daarom lees ik hier af en toe mee.
pi_77038294
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:30 schreef XL het volgende:
Ik ken best veel mensen met een mening over de kwaliteit van Airlines, maar ik ken er niet 1 die enthousiast is over KLM
Ja, ik lees nu net in 3 topics tegelijk dat men niet meer met KLM wil vliegen!
Is het er zo ernstig aan toe?!
 FR
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:09:47 #180
63722 z80
I fink you freaky
pi_77044667
het lijkt goed te gaan met de dsl verbinding.
maandag 1-2-2010 wordt de lijn opgeleverd.
moet helaas wel de hele dag thuis zijn voor het geval er een monteur bij de aansluiting moet zijn.
maar moet zeggen voor 1&1
alles wordt netjes afgehandeld, en je wordt netjes op de hoogte gehouden van de status.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:26:24 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_77045222
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 01:12 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Ja, ik lees nu net in 3 topics tegelijk dat men niet meer met KLM wil vliegen!
Is het er zo ernstig aan toe?!
Soit, als je eenmaal met Virgin Atlantic, Emirates, Singapore Airlines, KAL of zelfs Lufthansa gevlogen bent, dan denk je, wow, zo kan het dus ook. Het kan ook erger dan KLM hoor, Ryanair bijvoorbeeld, maar dat is dan ook gelijk veeeel goedkoper.
Vlieg vanavond weer met Emirates, goedkoper en vele malen beter dan KLM.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:28:19 #182
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77045281
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:09 schreef z80 het volgende:
moet helaas wel de hele dag thuis zijn voor het geval er een monteur bij de aansluiting moet zijn.
Niet te vroeg juichen, je hebt de aansluiting nog niet!!!
Duitse dienstverleners en afspraken nakomen lijkt niet samen te kunnen gaan.
Die hele dag thuis zitten kan wel zomaar eens voor niets zijn, moet je niet raar opkijken als er pas een dag later zomaar iemand op kotm draven...

ff Lenthe-update:
Donderdag naar huis gaan we niet redden, er wordt vanwege de gips een speciale autostoel gemaakt. Daar is donderdag wel het proefmodel van klaar, maar nog niet definitief.
Hopelijk vrijdag wel klaar en dan snel naar huis, maar aangezien het stoeltje door een duitse dienstverlener (Sanitätshaus) wordt gemaakt, zie ik het wel gebeuren dat we pas maandag/dinsdag Lenthe mee kunnen nemen.

Je moet ze echt achter de kont aan zitten, als ik dat stoeltje niet zelf opgestart had, was ze daar gewoon blijven liggen tot ze do/vrij naar huis mocht en dan....Mochten we naar huis, maar hoe?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 januari 2010 @ 11:31:30 #183
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77045404
Het wordt dus geen ambulance, ueberduitser? Meen me te herinneren dat je het daarover had, eerder. Balen dat je nu weer langer moet wachten om haar mee naar huis te nemen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:41:01 #184
63722 z80
I fink you freaky
pi_77045765
ik kan me niet voorstellen dat ze binnen moeten zijn.
de aansluiting is in 2005 pas aangesloten/vervangen, en er heeft tot 12-2009 tdsl op gezeten.
maar we zullen wel zien.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 januari 2010 @ 11:43:42 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77045897
Bij ons zijn ze ook niet binnen geweest. Hij deed het gewoon toen qltel het modem aansloot
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77045962
Guten Tag

Ik woon en studeer in Berlijn. In principe voor 6 maanden momenteel, maar wie weet ga ik hier ooit wel voor goed wonen en werken. TE stoere stad
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:13:09 #187
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77047111
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:31 schreef Rewimo het volgende:
Het wordt dus geen ambulance, ueberduitser? Meen me te herinneren dat je het daarover had, eerder. Balen dat je nu weer langer moet wachten om haar mee naar huis te nemen
Inderdaad, geen ambulance. Gelukkig niet, nu zijn we zelf mobiel met haar en niet afhankelijk van de ambulance...
Was eerst wel het plan met de ambulance te gaan, maar deze oplossing is vele malen beter.

Echt wat een dag, ik schets even de situatie en de sfeer van gisteren:
We komen binnen, zuster Lisa is met Lenthe bezig. Ze zegt ze(auf deutsch): jammer, de afspraak donderdag in Munster gaan jullie niet halen he? lenthe moet nog minimaal een week plat blijven liggen. Ik zeg: Wie bitte??? Ik heb de gisteren met de orthopeed gebeld en die heeft me groen licht gegeven naar Münster te gaan en dan naar huis....Hmmmm, zuster stil . Moment mal, ich werde die Oberartzt mal fragen....
Belt de Oberartzt met de orthopeed en komt 3 minuten later doodleuk de kamer binnen: Also, sie dürfen Lenthe ruhig hochheben, auf'm arm nehmen und ne bissel verwöhnen. Echt toen brak m'n klomp al, als ik niks had gezegd had Lenthe gewoon nog een weekje plat gelegen! Terwijl ze zich enrom verveeld en gewoon "ligpijn" heeft, het arme meisje.

Zoals ik al zei, we moeten overal zelf achteraan en niet zomaar iets voor lief nemen. Zo gaat het hier in Duitsland nou altijd, daar zijn we inmiddels wel achter.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 januari 2010 @ 12:15:31 #188
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_77047203
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:45 schreef Bruistablet het volgende:
Guten Tag

Ik woon en studeer in Berlijn. In principe voor 6 maanden momenteel, maar wie weet ga ik hier ooit wel voor goed wonen en werken. TE stoere stad
Berlijn is inderdaad een "bruisende" stad.. Vergeet niet om in die 6 maanden de Berliner Unterwelten te bezoeken. Tenminste, als je dat soort dingen interessant vind. Ik vond het een van de indrukwekkendste dingen van mijn bezoek aan Berlijn.
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:16:55 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_77047266
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:13 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Inderdaad, geen ambulance. Gelukkig niet, nu zijn we zelf mobiel met haar en niet afhankelijk van de ambulance...
Was eerst wel het plan met de ambulance te gaan, maar deze oplossing is vele malen beter.

Echt wat een dag, ik schets even de situatie en de sfeer van gisteren:
We komen binnen, zuster Lisa is met Lenthe bezig. Ze zegt ze(auf deutsch): jammer, de afspraak donderdag in Munster gaan jullie niet halen he? lenthe moet nog minimaal een week plat blijven liggen. Ik zeg: Wie bitte??? Ik heb de gisteren met de orthopeed gebeld en die heeft me groen licht gegeven naar Münster te gaan en dan naar huis....Hmmmm, zuster stil . Moment mal, ich werde die Oberartzt mal fragen....
Belt de Oberartzt met de orthopeed en komt 3 minuten later doodleuk de kamer binnen: Also, sie dürfen Lenthe ruhig hochheben, auf'm arm nehmen und ne bissel verwöhnen. Echt toen brak m'n klomp al, als ik niks had gezegd had Lenthe gewoon nog een weekje plat gelegen! Terwijl ze zich enrom verveeld en gewoon "ligpijn" heeft, het arme meisje.

Zoals ik al zei, we moeten overal zelf achteraan en niet zomaar iets voor lief nemen. Zo gaat het hier in Duitsland nou altijd, daar zijn we inmiddels wel achter.
Domme koeien van zusters heb je in NL ook hoor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:17:08 #190
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_77047281
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:41 schreef z80 het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat ze binnen moeten zijn.
de aansluiting is in 2005 pas aangesloten/vervangen, en er heeft tot 12-2009 tdsl op gezeten.
maar we zullen wel zien.
weet niet wat er hier opzat, maar op de dag dat de lijn vrijkwam deed 's ochtends het modem al meteen monteur kwam, o werkt het al?

Hij heeft nog wel een meting gedaan om de lijn te testen kwa haalbare snelheid, maar dat was goed.

was ook 1und1
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:36:45 #191
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77048125
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Domme koeien van zusters heb je in NL ook hoor.
Gaat me niet zozeer om die zusters, die krijgen alleen maar opdracht.
Punt is dat er ondeling tussen ziekenhuis-orthopeed volgens mij totaal geen overleg is geweest.
Donderdag direct na de operatie heeft de orthopeed met petra gebeld hoe alles was gegaan. Petra vroeg dus wanneer ze eventueel naar huis kon. Dat zou de maandag erop dus zijn (afgelopen maandag).
Komen we er in het weekend, krijgen we te horen dat ze minimaal een week plat moet liggen. o.k., dan komt de afspraak in Münster dus in gevaar....

Ik hoop dat jullie het nog snappen, ik ben de weg een beetje kwijt.
Resumé:
1. Lenthe mag maandag na ca. 4 dagen plat liggen naar huis.(volgens eigen zeggen orthopeed)
2. Lenthe moet minimaal een week plat liggen (volgens de Stationsartzt)
3. Lenthe moet ongeveer 10 dagen plat liggen. (volgens de Oberartzt)

Elke keer dat we er dus kwamen, werd het langer dat ze moest blijven.
Situatie nu is dus: ze mag per direct wel naar huis, alleen is het wachten op het stoeltje.

En de Krankenkasse maar dat dure bedje betalen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 januari 2010 @ 12:58:27 #192
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77049000
Hebben die lui weleens overleg 't Is maar goed dat je zo mondig bent om ernaar te informeren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:10:58 #193
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77049505
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:58 schreef Rewimo het volgende:
Hebben die lui weleens overleg 't Is maar goed dat je zo mondig bent om ernaar te informeren.
Die mondigheid hebben we wel geleerd mettertijd!

Afspraak met Münster heb ik zojuist na uitvoerig overleg met de neurochirurg aldaar verzet naar begin maart, als het gips eraf is. Lenthe heeft nog geen verschijnselen/klachten qua hersenproblemen, dus we gaan haar nu met gips niet onnodig stressen. Mooi gebaar van de neurochirurg (is zowieso een geweldig mens).
Vertel ik Oldenburg dus nog even niet! Laat die maar haast maken met het stoeltje.

Grüße...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 januari 2010 @ 13:14:17 #194
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77049629
Gelijk heb je!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77049632
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:15 schreef qltel het volgende:
Berlijn is inderdaad een "bruisende" stad.. Vergeet niet om in die 6 maanden de Berliner Unterwelten te bezoeken. Tenminste, als je dat soort dingen interessant vind. Ik vond het een van de indrukwekkendste dingen van mijn bezoek aan Berlijn.
De Berliner Unterwelten heb ik twee jaar geleden al een keer gezien toen ik hier op vakantie was.

Had het trouwens misschien een beetje verwarrend uitgelegd: ik zit hier nog 2,5 maand, heb er al 3,5 opzitten (leider). Naja, nog tien weken om te genieten van alles wat de stad te bieden heeft. (Zaterdag naar Hertha-Gladbach bijvoorbeeld, ze voorspellen temperaturen tussen -9 en -14 )


@uberduitser: heel veel sterkte met de kleine meid!
  woensdag 20 januari 2010 @ 17:54:29 #196
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77061506
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:14 schreef Bruistablet het volgende:

[..]

De Berliner Unterwelten heb ik twee jaar geleden al een keer gezien toen ik hier op vakantie was.

Had het trouwens misschien een beetje verwarrend uitgelegd: ik zit hier nog 2,5 maand, heb er al 3,5 opzitten (leider). Naja, nog tien weken om te genieten van alles wat de stad te bieden heeft. (Zaterdag naar Hertha-Gladbach bijvoorbeeld, ze voorspellen temperaturen tussen -9 en -14 )


@uberduitser: heel veel sterkte met de kleine meid!
Ik heb onlangs

Ich bin kein Berliner
Ein Reisefuehrer fuer faule Touristen

gelezen. Een 'reisgids' van Wladimir Kaminer. Best een geinig boek!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:57:55 #197
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_77117745
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:21 schreef XL het volgende:

[..]

Wellicht al in Februari en Maart, maar vermoedelijk Maart en April. Zit jij er dan eigenlijk al?
Zit jij er dan al? Ik heb nog niet opgezocht waar het kantoor zit, vermoedelijk ga ik in 1 van de 2 Hilton's zitten voor die periode. Ik moet nog een paar loyalty-puntjes sprokkelen....
Ik verhuis denk ik op 29 maart dus vanaf daar zit ik er dan. Deze week was ik naar München geweest; erg goed bevallen! Heb het bedrijf bezocht (erg imposant) en ook een paar WG's bekeken. Bij eentje kan ik al wonen als ik wil; de ander hoor ik maandag!
Dus vanaf begin april kunnen we wel een keertje een biertje drinken en wat beierse specialiteiten proeven?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_77160356
Eerste klusdag! Ik zal jullie niet de hele tijd vervelen met updates maar de eerste dag is wel speciaal.
We zijn boven begonnen en hebben 2 overbodige muurtjes weggehaald. D.w.z. Dave heeft dat gedaan en ik heb ondersteunende werkzaamheden verricht. Lees: het afvoeren van de troep.



Ik had een handjevol foto's gemaakt en het boeiende is dat ze vol met orbs staan, en ze hangen vooral rond Dave. Heel apart. Normaliter heb ik bijna nooit orbs. Die dikke boven hem staat op wel 3 foto's.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_77162201
Orbs?

Dat zijn gewoon onscherpe stofdeeltjes, op de lens ofzo. Geen wonder ook, met al dat kluswerk, dat er meer stof dan normaal in de lucht hangt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2010 23:12:51 ]
pi_77170011
Mensen die orbs onzin vinden, mogen mijn opmerkingen daarover als ongelezen beschouwen.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 januari 2010 @ 09:12:19 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77170237
Je kunt ook een klustopic openen in K&W, dat is altijd leuk om te doen čn om te volgen Kun je daar lekker heel veel foto's plaatsen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77170652
Ja dat zee Frank ook!
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 januari 2010 @ 10:28:50 #203
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77170951
Kun je merken dat we getrouwd zijn?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:32:35 #204
63722 z80
I fink you freaky
pi_77186994
de modem/router van 1&1 is ook binnen samen met de login gegevens.
een verschrikkelijk groot ding van wel 12x12 cm
alleen jammer dat de interface in het Duits is, zeker als je gewend bent netwerk apparatuur in het Engels te configureren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 24 januari 2010 @ 11:03:27 #205
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_77203027
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:32 schreef z80 het volgende:
de modem/router van 1&1 is ook binnen samen met de login gegevens.
een verschrikkelijk groot ding van wel 12x12 cm
alleen jammer dat de interface in het Duits is, zeker als je gewend bent netwerk apparatuur in het Engels te configureren.
met 1 DSL ingang, 1 lan poortje, 1 usb poort en 2 duitse telefoonpoortjes?
  zondag 24 januari 2010 @ 18:56:01 #206
63722 z80
I fink you freaky
pi_77218758
de usb zijn ze vergeten.
maar er zit wel een wlan ingebouwd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 24 januari 2010 @ 19:11:46 #207
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_77219394
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:56 schreef z80 het volgende:
de usb zijn ze vergeten.
maar er zit wel een wlan ingebouwd.
owjah wlan zit er ook in ja

dacht dat er hier ook nog een USB poort opzat? -edit- onee dat was in de vorige -edit-

En je hebt ook een "start-code" gekregen? die alles instelt als je dat ding invoert?

[ Bericht 3% gewijzigd door gateway op 24-01-2010 19:24:22 ]
  zondag 24 januari 2010 @ 19:50:11 #208
63722 z80
I fink you freaky
pi_77220945
ja ook die heb ik.
samen met een gebruikersnaam+wachtwoord waarvan je zeker weet dat je die niet kan onthouden.
en een login nummer met wachtwoord voor het control-center en e-mail.
maar weer een nummer + wachtwoord dat totaal niet te onthouden is.

de router heb ik voor het lan gedeelte al aangepast.
en zodra ik tijd heb zal ik deze vast in de kelder ophangen en aansluiten.
het is nu wachten tot de dsl lijn geschakeld wordt (volgens planning 1-2-2010)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_77271606
En ik heb ook in het nieuwe huis internet. Heb een UMTS stick gekregen, waarmee ik dankzij een USB verlengkabel net kan internetten. Ik haal maar liefst 120kbps......

Nog 2 weken en dan zou de ADSL lijn hier aangesloten worden.
pi_77280260
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:54 schreef XL het volgende:
Ik heb onlangs

Ich bin kein Berliner
Ein Reisefuehrer fuer faule Touristen

gelezen. Een 'reisgids' van Wladimir Kaminer. Best een geinig boek!
Thanks voor de tip!! Zal eens in een boekwinkel ernaar kijken, ben benieuwd
  dinsdag 26 januari 2010 @ 09:54:41 #211
63722 z80
I fink you freaky
pi_77281197
bij wie heb je internet aangevraagd?
en van welk netwerk maak je gebruik voor de umts?
1&1 blijkt gebruik te maken van het vodafone netwerk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_77281824
Ik heb internet van Alice, die is meeverhuist. Volgen mij gebruiken ze het netwerk van O2.
pi_77366584
Zooooo, gisteren een fraai pakket met laminaat ingekocht, wel zwaar zeulen zeg, de trap op.
Vraagje - al vermoed ik dat ik naar de bekende weg vraag - is er ergens een checklist voor dingen die je moet doen/regelen als je naar Duitsland emigreert? En dan bedoel ik de praktische dingen zoals verzekeringen enzo.
Ik denk dat ik het wel aardig op orde heb, maar dubbelchecken is altijd beter he.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  donderdag 28 januari 2010 @ 09:52:22 #214
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_77366783
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:43 schreef elvhenk het volgende:
Zooooo, gisteren een fraai pakket met laminaat ingekocht, wel zwaar zeulen zeg, de trap op.
Vraagje - al vermoed ik dat ik naar de bekende weg vraag - is er ergens een checklist voor dingen die je moet doen/regelen als je naar Duitsland emigreert? En dan bedoel ik de praktische dingen zoals verzekeringen enzo.
Ik denk dat ik het wel aardig op orde heb, maar dubbelchecken is altijd beter he.
zo'n lijst zoek ik ook nog..... Moet dat over een paar maand ook gaan regelen en heb geen idee wat allemaal!

ik heb na een tip van iemand hier dit aangevraagd, een boek van de rabobank over het emigreren naar DLD:

https://www.emigrerennaar(...)id/2401/Default.aspx
  donderdag 28 januari 2010 @ 09:54:47 #215
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_77366829
dit is ook nieuw voor mij:
quote:

Geld pinnen in Duitsland kost vijf tot tien euro

Nederlanders die bij bankautomaten in Duitsland geld pinnen, moeten steeds vaker een toeslag betalen. Bij de filialen van de Kreissparkasse Heinsberg-Erkelenz bijvoorbeeld moet sinds 1 januari per opname vijf euro worden betaald.
Elders in Duitsland is het al langer gebruikelijk dat sommige banken toeslagen bereken aan "vreemdgangers". Dat zijn buitenlanders maar ook Duitsers die klant zijn bij een andere bank. Bij regionale filialen van de Volksbank, de DKB en de Berliner Bank gaat het om heffingen tot 10 euro, ongeacht de grootte van het opgenomen bedrag.

Bron: BN de Stem, 22 januari 2010
Dat het voor duitse klanten van bv de Sparkasse geld koste als men bij een Volksbank geld haalde wist ik, maar dat het voor nederlanders met een NL pasje nu ook geld kost om in DLD geld uit de muur te trekken niet!

toch eens me rekeningafschriften in de gaten houden
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 januari 2010 @ 10:01:59 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77366986
Tot nu toe nog niets van gemerkt. Maar als dat structureel wordt pin ik wel in NL.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 28 januari 2010 @ 10:34:23 #217
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77367906
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:43 schreef elvhenk het volgende:
Zooooo, gisteren een fraai pakket met laminaat ingekocht, wel zwaar zeulen zeg, de trap op.
Vraagje - al vermoed ik dat ik naar de bekende weg vraag - is er ergens een checklist voor dingen die je moet doen/regelen als je naar Duitsland emigreert? En dan bedoel ik de praktische dingen zoals verzekeringen enzo.
Ik denk dat ik het wel aardig op orde heb, maar dubbelchecken is altijd beter he.
Laminaat weegt nogal he! Wij moesten met 70 pakken naar de zolder, ook leuk!

Tja een echte gespecificeerde checklist zou handig zijn...
maar hier staat het toch ook wel aardig in stappen...http://www.verhuis.de/start/algemeen.html
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 januari 2010 @ 10:58:24 #218
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77368783
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:43 schreef elvhenk het volgende:
Zooooo, gisteren een fraai pakket met laminaat ingekocht, wel zwaar zeulen zeg, de trap op.
Vraagje - al vermoed ik dat ik naar de bekende weg vraag - is er ergens een checklist voor dingen die je moet doen/regelen als je naar Duitsland emigreert? En dan bedoel ik de praktische dingen zoals verzekeringen enzo.
Ik denk dat ik het wel aardig op orde heb, maar dubbelchecken is altijd beter he.
In principe regel je dezelfde dingen als bij een gewone verhuizing. Het is overigens wel handig om een keer bij de gemeente langs te gaan om te vragen naar dingen als een ophaalschema voor huisvuil (zo kwamen wij erachter dat we bepaalde bakken misten en een hoop konden besparen door een compostbak neer te zetten in de tuin - bak is af en toe bij Lidl te koop voor 25 euro en ophalen van groenafval kost vele malen meer per jaar ).

Bij de gemeente Goch hebben wij in elk geval goede ervaringen Als je iemand nodig hebt (ga bij voorkeur niet tijdens de lunchpauze) dan kunnen de receptiedames je precies vertellen wie je moet hebben en of diegene aanwezig is. Er zijn nauwelijks wachttijden en je wordt prima geholpen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77370555
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:54 schreef gateway het volgende:
dit is ook nieuw voor mij:
[..]

Dat het voor duitse klanten van bv de Sparkasse geld koste als men bij een Volksbank geld haalde wist ik, maar dat het voor nederlanders met een NL pasje nu ook geld kost om in DLD geld uit de muur te trekken niet!

toch eens me rekeningafschriften in de gaten houden
Dat is ook flauwekul, want het is niet de bank van de geldautomaat die de kosten rekent, maar de bank van wie de pinpas is.

En de EU-regels stellen dat die kosten (binnen het eurogebied) nooit hoger mogen zijn dan in het binnenland. Met een Nederlandse pinpas kun je in Nederland overal gratis geld opnemen, dus dan kun je met diezelfde Nederlandse pas in Duitsland ook overal gratis geld opnemen.

Omgekeerd: als je een Duitse pinpas hebt, en je Duitse bank rekent bijvoorbeeld 5 euro kosten als je bij een concurrent geld opneemt, dan mag deze bank ook 5 euro kosten rekenen als je met die Duitse pas in Nederland geld opneemt.
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:02:38 #220
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_77380121
Zo, nu ook een kamer gevonden in München Omdat ik geen zin heb om mijn spullen 800km mee te slepen, vroeg ik me af of iemand een goede Duitse marktplaats weet. Ik weet dat Duitsers veel doen via Ebay, dus daar kan ik met een beetje geluk spullen voor een prikkie kopen. Maar zijn er nog andere grote websites? Of wellicht een speciale voor omgeving München?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_77381439
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:34 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Laminaat weegt nogal he! Wij moesten met 70 pakken naar de zolder, ook leuk!

Tja een echte gespecificeerde checklist zou handig zijn...
maar hier staat het toch ook wel aardig in stappen...http://www.verhuis.de/start/algemeen.html
Bedankt!

7. Als u denkt dat Duitsers onaardig zijn: u heeft weliswaar ongelijk, maar u zou zich moeten afvragen of de financiële voordelen er tegen opwegen om tussen mensen te wonen die u niet aardig vindt en die als gevolg daarvan, u na een tijdje ook niet meer aardig zullen vinden.

hahaha Ik vrees dat dit voor best wat Nederlanders opgaat....
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:26:17 #222
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_77383641
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:32 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Bedankt!

7. Als u denkt dat Duitsers onaardig zijn: u heeft weliswaar ongelijk, maar u zou zich moeten afvragen of de financiële voordelen er tegen opwegen om tussen mensen te wonen die u niet aardig vindt en die als gevolg daarvan, u na een tijdje ook niet meer aardig zullen vinden.

hahaha Ik vrees dat dit voor best wat Nederlanders opgaat....
Haha, dat weet ik wel zeker
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_77385996
Laat ik me hier ook maar melden! Ik woon sinds 2 dagen in Berlijn.

Nog meer mensen die hier in Berlijn wonen? Iemand tips om makkelijk mensen te leren kennen?
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_77404862
Ik woon ook in Berlijn, sinds 4 maanden. Ga eens kijken in de tentjes rond Hackescher Markt (vooral Irish Pub daar is erg gezellig). Prenzlauer Berg is ook een goede tip qua uitgaan.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:46:52 #225
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77406017
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:32 schreef elvhenk het volgende:

[..]

Bedankt!

7. Als u denkt dat Duitsers onaardig zijn: u heeft weliswaar ongelijk, maar u zou zich moeten afvragen of de financiële voordelen er tegen opwegen om tussen mensen te wonen die u niet aardig vindt en die als gevolg daarvan, u na een tijdje ook niet meer aardig zullen vinden.
Tja, die Bert weet wel hoe het zit!

Zulke situaties zijn hier ook wel, een wat ouder stel verderop in een andere Siedlung wil niks, kan niks, doet niks en hoeft dus daarom van de gemeenschap ook niks te verwachten. Erg jammer, ben benieuwd hoe lang dat goed gaat...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 januari 2010 @ 09:51:27 #226
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77406141
Als je zelf moeite doet om contact te maken, heb je geen problemen. Maar ja, als je dat niet doet...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:24:42 #227
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77409086
Inderdaad, ervaring leert wel dat als je interesse toont, men je met open armen ontvangt...
  vrijdag 29 januari 2010 @ 12:18:27 #228
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_77411253
@ Elvhenk, hoe gaat het met klussen? Ben je nog van plan om een topic te openen in het klusforum?
a.s. woensdag gaan we weer huizen kijken, deze zaterdag kunnen ze niet....2 huizen, 1 in uedem en 1 in kleve... Hoop echt zó dat dit de laatste huizen zijn die we gaan bekijken, ben het echt zat
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 13:02:34 #229
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_77412987
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:18 schreef PureEvil het volgende:
@ Elvhenk, hoe gaat het met klussen? Ben je nog van plan om een topic te openen in het klusforum?
a.s. woensdag gaan we weer huizen kijken, deze zaterdag kunnen ze niet....2 huizen, 1 in uedem en 1 in kleve... Hoop echt zó dat dit de laatste huizen zijn die we gaan bekijken, ben het echt zat
Had ik al vertelt dat ik hier in de buurt een huis weet wat al lang te koop staat, goedkoop & groot is en er erg leuk uitziet?
pi_77414385
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is ook flauwekul, want het is niet de bank van de geldautomaat die de kosten rekent, maar de bank van wie de pinpas is.

En de EU-regels stellen dat die kosten (binnen het eurogebied) nooit hoger mogen zijn dan in het binnenland. Met een Nederlandse pinpas kun je in Nederland overal gratis geld opnemen, dus dan kun je met diezelfde Nederlandse pas in Duitsland ook overal gratis geld opnemen.

Omgekeerd: als je een Duitse pinpas hebt, en je Duitse bank rekent bijvoorbeeld 5 euro kosten als je bij een concurrent geld opneemt, dan mag deze bank ook 5 euro kosten rekenen als je met die Duitse pas in Nederland geld opneemt.
En dat is dus gelul. Ik heb het hier een tijdje terug ook al eens vermeld dat de Sparkasse Achen kosten in rekening brengt aan niet Sparkasse rekeninghouders. Die kosten mag (en zal) je bank gewoon doorberekenen. Dit kun je zien op het plakaat bij de geldautomaat. Daar staat op aangegeven hoeveel het opnemen kost.

De Europese regels gaan dus over wat je eigen bank in rekening brengt, maar daar gaat het hier niet om. Dit is wat de andere bank in rekening brengt. Maar goed, als je er anders over denkt, probeer het uit zou ik zeggen. Ga bij een bank die kosten in rekening brengt (zoals Sparkasse Achen) pinnen en kijk dan op je bankafschrift.
pi_77414649
Okee, je zal wel gelijk hebben. Wel echt belachelijk dan, want het gaat totaal in tegen de gebruikelijke principes.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:59:01 #232
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_77415420
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:02 schreef qltel het volgende:
Had ik al vertelt dat ik hier in de buurt een huis weet wat al lang te koop staat, goedkoop & groot is en er erg leuk uitziet?

Geen idee? Zou zomaar kunnen 't zal vast niet voor niets zolang te koop staan denk
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 14:32:29 #233
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_77416908
Ik kan me nog herinneren dat er een paar jaar geleden in tankstations in Nederland geldautomaten stonden waarbij het geld opnemen ook geld kostte..
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:48:46 #234
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77420095
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:34 schreef siemi het volgende:

[..]

En dat is dus gelul. Ik heb het hier een tijdje terug ook al eens vermeld dat de Sparkasse Achen kosten in rekening brengt aan niet Sparkasse rekeninghouders. Die kosten mag (en zal) je bank gewoon doorberekenen. Dit kun je zien op het plakaat bij de geldautomaat. Daar staat op aangegeven hoeveel het opnemen kost.

De Europese regels gaan dus over wat je eigen bank in rekening brengt, maar daar gaat het hier niet om. Dit is wat de andere bank in rekening brengt. Maar goed, als je er anders over denkt, probeer het uit zou ik zeggen. Ga bij een bank die kosten in rekening brengt (zoals Sparkasse Achen) pinnen en kijk dan op je bankafschrift.
ik heb toen je dat de vorige keer beweerde opgezocht. Ik had bij sparkasse aachen gepind met ING. 50 euro opgenomen en afgeschreven
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_77420414
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 12:18 schreef PureEvil het volgende:
@ Elvhenk, hoe gaat het met klussen? Ben je nog van plan om een topic te openen in het klusforum?
Nou het grote klussen gaat morgen weer beginnen, d.w.z. we gaan het laminaat leggen. Daar hebben we 3 paar extra handjes bij. Dat is wel fijn en hopelijk schiet het goed op. Het zijn behoorlijk rechte stukken.
Mijn schoonouders hebben gisteren en vandaag behang gestoomd en afgeplakt.
Ik blijf de komende 3 weken door de week op mijn post hier in Tiel. Dan kan het bedrijf gewoon doorgaan en bestellingen verstuurd.

Ik ga geen klustopic openen hoor, het is toch vooral schilderen.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_77421948
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:48 schreef XL het volgende:

[..]

ik heb toen je dat de vorige keer beweerde opgezocht. Ik had bij sparkasse aachen gepind met ING. 50 euro opgenomen en afgeschreven
En toch hebben we de laatste tijd klachten gehad van mensen die daar pinden en 5 euro kosten in rekening gebracht kregen, dus het is toch echt zo. Sinds begin November. Als je er komt, kijk maar op de lijst die bij het automaat hangt en kijk maar op de website van de Sparkasse aldaar.
pi_77433829
Hoi allemaal, ik woon sinds september in München en begin maandag met werken Zijn er hier ook mensen die al wat langer in München wonen?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 00:06:03 #238
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_77437054
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:40 schreef Gala6183 het volgende:
Hoi allemaal, ik woon sinds september in München en begin maandag met werken Zijn er hier ook mensen die al wat langer in München wonen?
Ik vertrek 28 maart naar München om er af te studeren en dr na te gaan werken! Ik ga in pasing-obermenzing wonen. Waar woon jij ergens en waar ga je werken? Er is hier nog iemand die binnenkort naar München vertrekt. Ik stel voor een fok!-meeting!
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_77439313
"Hey schat? Weet je nog dat forum waar ik altijd opzit?"
"Ja dat FOK of zoiets?"
"Ja...Binnenkort een meeting in Munchen en dan gaan we daar fokken..."
"JIJ GAAT NIET! HOOR JE ME!!!!????"

Even ontopic. Duitsland is echt fijn. Ben zelf de laatste tijd aan het integreren via cafeetjes in mijn buurt. Nu moet ik zeggen dat ik voor Nederlandse begrippen al erg rauw en vrij ben, maar de Duitsers waarderen dit wel. Er zijn er een paar die zelfs mijn nummer al hebben gevraagd om te vertellen waar ze ooit eens uithangen met uitgaan. Gewoon drinkebroers hoor, geen andere vrouwen of zo lol.
Ik ben sowieso veel bij de bistro bij mij om de hoek ( 50 meter ) en daar kun je lekker eten. Half haantje bv voor 3 euro....
Eigenlijk is deze bistro het voorcafe van de kleine discotheek erachter, Big Ben Dancing te Ottenstein. Ruimte voor een mannetje of 500 en dan zit het krap vol.
Ik kan goed uit de voeten met de CHEF van deze onderneming en hij is op zoek naar het geheim van de Hollandse spare-ribs en Shoarma.
Nu ga ik binnenkort met hem om tafel om daar shoarma te gaan staan bakken lol
Er zijn hier in het dorp mensen die de taxi zo'n 30 kmeter later rijden voor hollandse shoarma :/
Duitsland is erg mooi, ik vermaak me er in ieder geval.
Ja, grammatisch zuig ik! Ik heb het vaak geprobeert, maarik kan gewoon geen perfect Nederlans hanteren tijdens het schrijven....srry :(
pi_77441704
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 01:23 schreef stefanmathe het volgende:
Er zijn hier in het dorp mensen die de taxi zo'n 30 kmeter later rijden voor hollandse shoarma :/
Duitsland is erg mooi, ik vermaak me er in ieder geval.



Ow, dus mijn echtgenoot is niet de enige die zo gek is? Nou laat hij nog net geen taxi rijden maar gaat zelf 30 km rijden om shoarma te halen.
pi_77443263
Buhuhuh ga weer terug naar Nederland na 2 jaar Duitsland
pi_77448609
Ik woon in de buurt van Neubiberg, in het zuidoosten van München. Waar ga je werken?

Maandag 's avonds gaan we (meestal) met een paar mensen naar de Ierse pub bij Rosenheimer Platz, pub quizzen. Eén van de leuke dingen van München vind ik dat er hier zo ontzettend veel verschillende nationaliteiten wonen en werken. Bijna 25% van de inwoners is buitenlander!
pi_77470499
Zoooo * elvhenk maakt zich weer op voor een dagje klussen.
We zijn gisteren behoorlijk opgeschoten. Ik ga geen klustopic openen maar geďnteresseerden kunnen hier plaatjes kijken:
http://album.veelkralen.nl/v/armande/hassum/klussen/

Staat nog niet zoveel in maar dat komt nog wel.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  maandag 1 februari 2010 @ 15:06:34 #244
63722 z80
I fink you freaky
pi_77513621

weer adsl.
monteur kwam rond 13:00 uur.
zonder goeden dag te zeggen was meteen de eerste vraag waar komt het modem.
bij het antwoord in de kelder keek hij vreemd op, een Duitser zet dit ding blijkbaar op zijn buro.
het open maken van het isra punt gebeurd normaal met een speciale sleutel, echter deze monteur koos voor gepast geweld.
nu het omprikken van de lijn op een ander ader paar werkte het direct. (1&1 heeft een eigen dslam)
net even een testje gedaan.
lijn is een 16Mbit en haal met een speedtest 14.5Mbit.
mag dus niet klagen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 februari 2010 @ 15:28:29 #245
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_77514406
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:06 schreef z80 het volgende:

weer adsl.
monteur kwam rond 13:00 uur.
[..]
bij het antwoord in de kelder keek hij vreemd op, een Duitser zet dit ding blijkbaar op zijn buro.
Yeah! Het wonder is geschied!

Ik ben trouwens kennelijk geen Duitser, de mijne staat in de keuken in de vensterbank. Maar dat komt omdat het ISRA-punt aan de andere kant van de muur zit (buiten dus)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 februari 2010 @ 16:53:53 #246
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77517837
Hoera voor 1&1
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 1 februari 2010 @ 19:20:49 #247
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_77523474
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:32 schreef Gala6183 het volgende:
Ik woon in de buurt van Neubiberg, in het zuidoosten van München. Waar ga je werken?

Maandag 's avonds gaan we (meestal) met een paar mensen naar de Ierse pub bij Rosenheimer Platz, pub quizzen. Eén van de leuke dingen van München vind ik dat er hier zo ontzettend veel verschillende nationaliteiten wonen en werken. Bijna 25% van de inwoners is buitenlander!
Is dat niet in de buurt van de Bundeswehr Universität? Meende dat die daar ook ergens in zuid-oost zat.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 februari 2010 @ 19:46:42 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77524878
Moeten jullie nou ook altijd zo vreselijk lang wachten bij de huisarts? We waren er om 18 uur en zijn net pas thuis (het is 2 minuten rijden of zo).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77533892
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:46 schreef Rewimo het volgende:
Moeten jullie nou ook altijd zo vreselijk lang wachten bij de huisarts? We waren er om 18 uur en zijn net pas thuis (het is 2 minuten rijden of zo).
Ja dat komt wel eens voor, maar het verschilt heel erg per arts. Mijn ervaring is dat hoe vroeger op de dag je een afspraak hebt, hoe minder uitloop er is.
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  dinsdag 2 februari 2010 @ 07:55:59 #250
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77540034
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:46 schreef Rewimo het volgende:
Moeten jullie nou ook altijd zo vreselijk lang wachten bij de huisarts? We waren er om 18 uur en zijn net pas thuis (het is 2 minuten rijden of zo).
Ja, daarom liever vroeg in de ochtend een afspraak...
Als we met Lenthe een afspraak hebben bij de kinderarts bellen we rond de tijd van de afspraak even naar de praktijk en vragen hoever ze uitlopen. Hebben ze meestal redelijk goed, als we dan komen zijn we ook meestal zo aan de beurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 februari 2010 @ 09:05:38 #251
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77540712
Hier is het zelfs als je een afspraak hebt vaak nog lang wachten helaas. En gisteren moesten we onverwacht met zoonlief naar het inloopspreekuur. Hoewel we al om 18 uur (aanvang spreekuur) voor de deur stonden, waren we toch ruim 1,5 uur kwijt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77542365
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:05 schreef Rewimo het volgende:
Hier is het zelfs als je een afspraak hebt vaak nog lang wachten helaas. En gisteren moesten we onverwacht met zoonlief naar het inloopspreekuur. Hoewel we al om 18 uur (aanvang spreekuur) voor de deur stonden, waren we toch ruim 1,5 uur kwijt
Andere arts zoeken als dat mogelijk is. M'n vrouw kwam ook dat soort praktijken tegen bij haar huisarts. Voor mezelf heb ik toen een andere gezocht, en daar was de wachttijd nagenoeg afwezig.
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:38:40 #253
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77542835
Dan heb je echt geluk als je een arts vindt die tijdens zijn spreekuur geen vertraging oploopt...
(of hij heeft het te rustig, kan ook een oorzaak hebben)

We komen sinds april afgelopen jaar bij heel wat artsen en specialisten, maar ik ben er nog niet 1 tegen gekomen die redelijk op tijd liep met zijn spreekuur. Ja wel eentje, de neurochirurg, maar daar zijn wij altijd de enige die een afspraak hebben.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 februari 2010 @ 10:45:22 #254
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77543056
Ik vind onze huisarts wel een hele fijne dokter. Dus ik wil eigenlijk niet bij haar weg.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:00:54 #255
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_77543470
Dus in het vervolg ff opbellen of de afspraak vroeg in de dag plannen...

Wij hebben ook een geweldige huisarts, de beste man lijkt qua uiterlijk sprekend op Herr Flick von der Gestapo....
Hij heeft in Nederland gestudeerd, dus hij praat ook nog Nederlands, al is het met een zwaar accent, wat het plaatje van Herr Flick weer helemaal compleet maakt....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 februari 2010 @ 11:08:47 #256
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77543676
Hahahaha, mooi ja zo'n accent. Onze huisarts verstaat goed Nederlands, maar spreken durft ze geloof ik niet zo goed
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77566628
De specialist waar m'n vriendin onder behandeling is lijkt sprekend op House (van de gelijknamige amerikaanse TV serie).

Helaas kan ik geen foto vinden van de specialist.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:59:26 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77567771
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:06 schreef FB14 het volgende:

[..]

Ik vertrek 28 maart naar München om er af te studeren en dr na te gaan werken! Ik ga in pasing-obermenzing wonen. Waar woon jij ergens en waar ga je werken? Er is hier nog iemand die binnenkort naar München vertrekt. Ik stel voor een fok!-meeting!
Ik werk tijdelijk bij het Olympia park en 'woon' bij Englischer Garten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_77590977
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:34 schreef siemi het volgende:

[..]

En toch hebben we de laatste tijd klachten gehad van mensen die daar pinden en 5 euro kosten in rekening gebracht kregen, dus het is toch echt zo. Sinds begin November. Als je er komt, kijk maar op de lijst die bij het automaat hangt en kijk maar op de website van de Sparkasse aldaar.
N.a.v. de info in dit topic heb ik m'n bank ff gemaild. Dit is hun antwoord:
quote:
Wij hebben uw vraag over de kosten bij pinnen in Duitsland ontvangen
U meldt dat enkele Duitse banken kosten in rekening zullen gaan
brengen.

Op dit moment is bij ons uitsluitend bekend dat deze kosten worden
berekend door Sparkasse Bank. Wij adviseren u om zelf navraag te doen
bij de andere banken over het beleid inzake geldopnames.

Volgens de regels van Mastercard mag de Sparkasse Bank deze kosten in
rekening brengen. Op de geldautomaat van de Sparkasse worden klanten
geďnformeerd over deze kosten door middel van een kleine sticker.

Uit onderzoek blijkt dat alle Nederlandse pashouders achteraf kosten
in rekening krijgen gebracht als zij een geldopname doen bij een
geldautomaat van de Sparkasse Bank in Duitsland. Het gaat hierbij dus
niet alleen om ABN AMRO pashouders.
Kortom, applausje voor ABN voor het uitgebreide antwoord , en weer een minpunt voor de Sparkasse. Als het niet zoveel werk was om van bankrekening te wisselen was ik er allang weg
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:30:35 #260
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_77591221
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:59 schreef XL het volgende:

[..]

Ik werk tijdelijk bij het Olympia park en 'woon' bij Englischer Garten.
Ben 2 weken terug nog in dat Olympia park geweest (net na dat evenement met schaaters van een schans), maar het was een beetje een treurige vergane glorie
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_77591525
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:39 schreef aegir_de_viking het volgende:
De specialist waar m'n vriendin onder behandeling is lijkt sprekend op House (van de gelijknamige amerikaanse TV serie).
[ afbeelding ]
Helaas kan ik geen foto vinden van de specialist.



Toen ik hier kwam wonen had ik een arts die me ook erg aan House deed denken, was ook mank aan 1 been.Hele fijne arts, helaas is hij deze zomer vertrokken en werd zn praktijk overgenomen door een andere arts, de arts waar ik toen ik hier kwam wonen bij voorbaat al niet een wilde ( ja sorry..maar een dokter die in de supermarkt zit komt niet helemaal lekker op me over )
En inderdaad,ik had ook echt geen klik met die man, zo'n raar figuur. Weigerde tot 2x toe antibiotica te geven bij mn keelontsteking waardoor ik er 4 weken last van heb gehad.Mn man kreeg nieuwe tabletten voor zn diabetes van hem. Toen hij in een vakantie bij een invalarts kwam snapte we opeens waarom die medecijnen niet zo goed werkte, hij had de dosering voor iemand van 50-60 kg voorgeschreven......en mijn man is toch net ff wat zwaarder......weeg net niet het dubbele.
Das was de druppel en gelukkig konden we meteen bij die invalarts terecht als vaste patient. Ik ben er zelf nog niet geweest maar mn man is er zeer tevreden over. T is een vrouwelijke arts in Pfalzdorf, wellicht dezelfde als Rewimo?
pi_77594475
Ik lees hier medische tips, die ga ik even onthouden!

Wij gaan a.s. weekend verder klussen, en dan blijven we er ook slapen voor de eerste keer. Elke keer die 140 km tikt ook zo aan, en ook vervelend om 's avonds door de sneeuw terug te rijden zoals afgelopen weekend.
Ik ben vrijdag jarig dus een mooi excuus om ook KUCHEN te kopen.

Dan nemen we nu de honden ook mee. Tinka zal wel denken "zoooo, dat is een groot vakantiehuisje". LOL
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 februari 2010 @ 15:58:12 #263
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77594562
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:38 schreef annie.m het volgende:

Das was de druppel en gelukkig konden we meteen bij die invalarts terecht als vaste patient. Ik ben er zelf nog niet geweest maar mn man is er zeer tevreden over. T is een vrouwelijke arts in Pfalzdorf, wellicht dezelfde als Rewimo?
Dr. H-B denk ik?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:35:15 #264
63722 z80
I fink you freaky
pi_77600361
ipv kuchen kun je ook voor apfelstrudel gaan.
lekker heet net uit de oven.
ruikt het huis ook meteen lekker.

en een huis arts?
ja heb ik (denk ik)
deze heb ik al in jaren niet meer gezien of gesproken.
en dat wil ik als het even kan graag zo houden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:44:15 #265
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77600634
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:35 schreef z80 het volgende:
ipv kuchen kun je ook voor apfelstrudel gaan.
lekker heet net uit de oven.
ruikt het huis ook meteen lekker.

en een huis arts?
ja heb ik (denk ik)
deze heb ik al in jaren niet meer gezien of gesproken.
en dat wil ik als het even kan graag zo houden.
Ik was afgelopen weekend skien in het Schwarzwald en daar hadden ze van die lekkere Schwarzwälder Kirschtorte... dus ik zou toch voor Kuchen gaan
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_77603131
Nou ja, samenvattend: iets lekkers van de bakker.
Zit er nou een bakker in Kessel? Zo ja, dan heb ik die nog niet kunnen vinden. Ik ben afgelopen zaterdag wel naar de Edeka in Goch geweest. Er was een folder van in de bus en daar stond het adres op. Lang leve de tomtom!
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_77603441
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:45 schreef elvhenk het volgende:
Nou ja, samenvattend: iets lekkers van de bakker.
Zit er nou een bakker in Kessel? Zo ja, dan heb ik die nog niet kunnen vinden. Ik ben afgelopen zaterdag wel naar de Edeka in Goch geweest. Er was een folder van in de bus en daar stond het adres op. Lang leve de tomtom!





Hihi, klinkt bekend die tomtom, ik gebruik hem nog steeds veel.
Kessel heeft een bakker ja, in de Klosterweg, tegenover die dokter waar je dus echt geen patient wil worden
pi_77603490
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:58 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dr. H-B denk ik?

inderdaad
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:01:50 #269
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_77603835
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:45 schreef elvhenk het volgende:
Nou ja, samenvattend: iets lekkers van de bakker.
Zit er nou een bakker in Kessel? Zo ja, dan heb ik die nog niet kunnen vinden. Ik ben afgelopen zaterdag wel naar de Edeka in Goch geweest. Er was een folder van in de bus en daar stond het adres op. Lang leve de tomtom!
tomtom is makkelijk als je net verhuisd bent
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 februari 2010 @ 20:01:54 #270
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77603841
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:45 schreef elvhenk het volgende:
Nou ja, samenvattend: iets lekkers van de bakker.
Zit er nou een bakker in Kessel? Zo ja, dan heb ik die nog niet kunnen vinden. Ik ben afgelopen zaterdag wel naar de Edeka in Goch geweest. Er was een folder van in de bus en daar stond het adres op. Lang leve de tomtom!
Joh, als je echt je ogen uit wilt kijken - en goedkoper uit wilt zijn dan bij Edeka - moet je eens naar de Kaufland gaan in Goch (of Kleve)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77604014
Als je dan voor groot wil gaan, zou ik maar meteen naar Kleve gaan.

En dan niet vergeten de blauwe schijf er neer te leggen, zoals wij:



.

Hij lag overigens tussen ons in, klaar om neergelegd te worden. Ze hadden hem op zich wel kunnen zien liggen en de tijd er op was ook leesbaar en al juist ingesteld. Maarjaaaaaaaa, hij moet eigenlijk inderdaad duidelijk zichtbaar onder het raam liggen.
pi_77604019
Wat betreft de taarten en gebak....
De appeltaart en apfelstrudel van de Aldi zijn trouwens ook erg lekker. Ze komen uit de vriezer, als je ze in de oven opwarmt is het echt lekker vers gebak.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:08:08 #273
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77604113
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Joh, als je echt je ogen uit wilt kijken - en goedkoper uit wilt zijn dan bij Edeka - moet je eens naar de Kaufland gaan in Goch (of Kleve)
Edeka is toch een supermarkt? en Kaufland een warenhuis? Of heb ik het fout.
Ik doe veel boodschappen bij boerderijen met winkels aan huis. Sommige behoorlijk professioneel en fantastische kwaliteit. Ook de supermarkten vind ik veel beter dan in Nederland. Wellicht is de keuze en kwaliteit van supermarktvlees minder, maar daarvoor ga ik toch naar de slager.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_77604127
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:06 schreef aegir_de_viking het volgende:
Wat betreft de taarten en gebak....
De appeltaart en apfelstrudel van de Aldi zijn trouwens ook erg lekker. Ze komen uit de vriezer, als je ze in de oven opwarmt is het echt lekker vers gebak.
Geldt ook voor de kasekuchen uit de diepvries (hebben ze volgens mij in elke Duitse supermarkt).
En dan ook lauw/warm opeten. Heerlijk!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 februari 2010 @ 20:08:49 #275
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77604146
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:05 schreef Anne het volgende:
Als je dan voor groot wil gaan, zou ik maar meteen naar Kleve gaan.

En dan niet vergeten de blauwe schijf er neer te leggen, zoals wij:

[ afbeelding ]

.

Hij lag overigens tussen ons in, klaar om neergelegd te worden. Ze hadden hem op zich wel kunnen zien liggen en de tijd er op was ook leesbaar en al juist ingesteld. Maarjaaaaaaaa, hij moet eigenlijk inderdaad duidelijk zichtbaar onder het raam liggen.
Zo'n ding had ik laatst ook. In Goch. Kostte me wel 5 euro
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77604178
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:08 schreef XL het volgende:

[..]

Edeka is toch een supermarkt? en Kaufland een warenhuis? Of heb ik het fout.
Ik doe veel boodschappen bij boerderijen met winkels aan huis. Sommige behoorlijk professioneel en fantastische kwaliteit. Ook de supermarkten vind ik veel beter dan in Nederland. Wellicht is de keuze en kwaliteit van supermarktvlees minder, maar daarvoor ga ik toch naar de slager.
Nee, Kaufland is ook een supermarkt.
Misschien ben je in de war met Kaufhof in Kleve?
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:09:39 #277
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77604191
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:05 schreef Anne het volgende:
Als je dan voor groot wil gaan, zou ik maar meteen naar Kleve gaan.

En dan niet vergeten de blauwe schijf er neer te leggen, zoals wij:

[ afbeelding ]

.

Hij lag overigens tussen ons in, klaar om neergelegd te worden. Ze hadden hem op zich wel kunnen zien liggen en de tijd er op was ook leesbaar en al juist ingesteld. Maarjaaaaaaaa, hij moet eigenlijk inderdaad duidelijk zichtbaar onder het raam liggen.
Parkeren zonder schijf kost bij ons 5 euro boete!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_77604201
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:05 schreef Anne het volgende:
En dan niet vergeten de blauwe schijf er neer te leggen, zoals wij:
Dat is flink balen... weet je hoe hoog de boete is? zal toch wel minder zijn dan de nederlandse normen neem ik aan? In nederland ben je al snel 50 euro kwijt. Ik zelfs een keertje 350 euro na weggesleept te zijn in A'dam.
pi_77604203
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zo'n ding had ik laatst ook. In Goch. Kostte me wel 5 euro
Dan hoop ik dat ze voor Nederlanders niet meer tellen, hehe.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 februari 2010 @ 20:10:17 #280
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77604224
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:08 schreef XL het volgende:
Edeka is toch een supermarkt? en Kaufland een warenhuis? Of heb ik het fout.
Ik doe veel boodschappen bij boerderijen met winkels aan huis. Sommige behoorlijk professioneel en fantastische kwaliteit. Ook de supermarkten vind ik veel beter dan in Nederland. Wellicht is de keuze en kwaliteit van supermarktvlees minder, maar daarvoor ga ik toch naar de slager.
Kaufland is ook een supermarkt, maar dan een hele grote zeg maar. Waar ze veel meer dan alleen etenswaren verkopen.

Wij nemen bezoek vaak mee voor een rondje Kaufland, ze kijken echt hun ogen uit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:10:34 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77604235
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:09 schreef Anne het volgende:

[..]

Nee, Kaufland is ook een supermarkt.
Misschien ben je in de war met Kaufhof in Kleve?
Nee, ik woon ook wat meer naar het zuiden. Kaufland ken ik niet, ik ben wel in de war met Kaufhof idd

---edit
Kaufhof bedoel ik toch niet, dat ken ik wel, dat is Galeria Kaufhof.... zal dan toch Kaufland zijn.... ze zijn hem nog aan het bouwen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_77604246
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:09 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Dat is flink balen... weet je hoe hoog de boete is? zal toch wel minder zijn dan de nederlandse normen neem ik aan? In nederland ben je al snel 50 euro kwijt. Ik zelfs een keertje 350 euro na weggesleept te zijn in A'dam.
Nou, 5 euro dus .

Weet je ook meteen waarom Duitsers zich meestal wel aan bijvoorbeeld de snelheid houden in Nederland, gezien de boetes daar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 februari 2010 @ 20:12:38 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77604333
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:09 schreef Anne het volgende:

Dan hoop ik dat ze voor Nederlanders niet meer tellen, hehe.
Staat het er niet op? Bij mijn kaart was achterop het bedrag aangekruist.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:13:04 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77604353
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Nou, 5 euro dus .

Weet je ook meteen waarom Duitsers zich meestal wel aan bijvoorbeeld de snelheid houden in Nederland, gezien de boetes daar.
Echt betaald parkeren fout doen is wel duurder hoor
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_77604394
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:10 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Kaufland is ook een supermarkt, maar dan een hele grote zeg maar. Waar ze veel meer dan alleen etenswaren verkopen.

Wij nemen bezoek vaak mee voor een rondje Kaufland, ze kijken echt hun ogen uit
Zijn die dan ook nog nooit in een AH XL geweest ofzo? Want zo apart is de Kaufland toch niet?
pi_77604459
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Staat het er niet op? Bij mijn kaart was achterop het bedrag aangekruist.
Nee, hier stond niks achterop. Dus we wachten hem wel af.
pi_77604728
quote:
[b]
Zijn die dan ook nog nooit in een AH XL geweest ofzo? Want zo apart is de Kaufland toch niet?
Of als je het vergelijkt met een franse Carrefour.
Waar ik vooral van opkeek zijn de Getränkemarkte zoals die van de Rewe of de Trinkgut... allemachtig wat een keuze aan duitse en tjechische bieren heb je daar.
En de halve liters wennen ook snel, als ik nu in NL een flesje bier krijg is ie echt in 2 slokken leeg
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 februari 2010 @ 20:21:36 #288
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77604768
Achterkant van de mijne

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 februari 2010 @ 20:23:33 #289
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_77604865
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:20 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Waar ik vooral van opkeek zijn de Getränkemarkte zoals die van de Rewe of de Trinkgut... allemachtig wat een keuze aan duitse en tjechische bieren heb je daar.
Ik denk dat dat meer een Nederlands probleem is. In België heb je ook in elk gehucht 1 of meer van die grote drankenhallen die 1001 soorten bier en andere dranken verkoopt. Ik denk dat de Nederlander gewoon een kratje Heineken van de buurtsuper in z'n auto gooit..
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:27:04 #290
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77605029
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:20 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Of als je het vergelijkt met een franse Carrefour.
Waar ik vooral van opkeek zijn de Getränkemarkte zoals die van de Rewe of de Trinkgut... allemachtig wat een keuze aan duitse en tjechische bieren heb je daar.
En de halve liters wennen ook snel, als ik nu in NL een flesje bier krijg is ie echt in 2 slokken leeg
Bij mij was dat andersom. In Nederland was mijn bier altijd in twee slokken weg, maar toen was het maar 0,3 liter... en nu is een halve liter in twee slokken weg
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:28:40 #291
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77605098
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:21 schreef Rewimo het volgende:
Achterkant van de mijne

[ afbeelding ]
Gaaf die achterkant een beetje als zo'n kaart die je in sommige duitse kroegen krijgt. Waar ze op aanstrepen hoeveel je gedronken hebt
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_77605148
Ik heb afgelopen maandag trouwens een auto in Kevelaer gekocht.
Van 09:00 tot 14:45 uur bezig geweest om alles te regelen daarvoor (handelaar -> verzekering -> strassenverkehrsamt -> kentekenmaker -> strassenverkehrsamt -> verzekering -> handelaar -> TUV), maar het was de moeite wel waard én ik heb een wenskenteken .

  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 februari 2010 @ 20:30:03 #293
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77605160
Ik kom nooit in kroegen En dit was mijn allereerste bon Schade viel mee dus...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 februari 2010 @ 20:31:30 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77605238
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:29 schreef Anne het volgende:
Ik heb afgelopen maandag trouwens een auto in Kevelaer gekocht.
Van 09:00 tot 14:45 uur bezig geweest om alles te regelen daarvoor (handelaar -> verzekering -> strassenverkehrsamt -> kentekenmaker -> strassenverkehrsamt -> verzekering -> handelaar -> TUV), maar het was de moeite wel waard én ik heb een wenskenteken .

[ afbeelding ]
Ik zal opletten of ik je tegenkom Gefeliciteerd met je auto! En ze houden je lekker bezig inderdaad bij die instanties
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:31:41 #295
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_77605250
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:29 schreef Anne het volgende:
Ik heb afgelopen maandag trouwens een auto in Kevelaer gekocht.
Van 09:00 tot 14:45 uur bezig geweest om alles te regelen daarvoor (handelaar -> verzekering -> strassenverkehrsamt -> kentekenmaker -> strassenverkehrsamt -> verzekering -> handelaar -> TUV), maar het was de moeite wel waard én ik heb een wenskenteken .

[ afbeelding ]
Ik heb mijn Nederlandse postcode op mijn kenteken.... Toen ik ermee bij mijn ouders was werd ik op het hele dorp nagewezen!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_77605310
Thanks Rewimo!

Ik had op internet ook al gelezen dat ze bij de strassenverkehrsamt erg chagrijnig doen, maar ik ging er toch met de instelling heen van "zal wel meevallen". Ja niet dus, het is gewoon waar .
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:31 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb mijn Nederlandse postcode op mijn kenteken.... Toen ik ermee bij mijn ouders was werd ik op het hele dorp nagewezen!
Ik heb ook al vele opmerkingen in ontvangst mogen nemen .
Toch wel leuk, dat dat kan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 februari 2010 @ 20:33:38 #297
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77605332
Ik heb mijn voorletter en geboortedatum. Makkelijk te onthouden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77605388
Ik ben geboren in Juli 87, vandaar 787! En KLEIN. Tja.. ik ben niet de grootste zullen we maar zeggen .
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 februari 2010 @ 20:37:39 #299
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_77605510
Ik ben zo'n armoedzaaier zonder wenskenteken..
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 februari 2010 @ 20:37:56 #300
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 februari 2010 @ 20:38:26 #301
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_77605548
Nu dan wel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')