Jeetje, mijn vaatwasser is nog niet aangesloten en vanavond stond ik af te wassen en moest af en toe krom gaan staan om de pijn niet te voelen...... Als ik de hond uitlaat loop ik echt als een pinquin.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:12 schreef Lundegaard het volgende:
Ook ooit gehad na een verhuizing.![]()
Ik ken het gevoel ja. Erg vervelend, duurde bij mij een anderhalve week. Het is inderdaad meer zeurend dan echt pijn.
Mwah, ik denk 't niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:18 schreef childintime het volgende:
[..]
Jeetje, mijn vaatwasser is nog niet aangesloten en vanavond stond ik af te wassen en moest af en toe krom gaan staan om de pijn niet te voelen...... Als ik de hond uitlaat loop ik echt als een pinquin.
Ik heb in een zeer stressvolle periode 6 jaar geleden een zweepslag in mijn bovenbeen gehad; toen kon ik gewoon niet meer liggen of bewegen. Maar dit is echt zeurend en brandend en lijkt met een avondje rust niet over te gaan. Ik ging vanmiddag boodschappen doen en dacht een moment in de winkel dat ik om zou vallen, omdat ik gewoon niet meer op dat been kon staan. De pijn in mijn rug zit helemaal onderin en straalt uit naar rechts. 1,5 Week? Ik moet morgen werken en steeds trappenlopen......
Iddquote:
Je gaat toch hopelijk wel naar je huisarts maandag? Serieus, wat heb je te verliezen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:05 schreef childintime het volgende:
De pijn begint echt onderin mijn rug, vlak boven m'n stuitje. Dat gaat vervolgens verder naar m'n rechterbil en vandaar naar m'n bovenbeen, vooral de voorkant. Ik denk dan eerder aan spieren. Toen ik destijds die zweepslag had (links) kwam het ook vanuit m'n onderrug en trok door naar m'n lies en (voorkant) bovenbeen. Zitten kan ik trouwens prima, dan heb ik helemaal geen last. Het is lopen en vooral staan waar ik last van heb. Als ik, zoals gisteren op m'n werk een tijdje sta (tijdens koken) en dan vooral nog een paar keer buk (voor de oven) lijkt het wel alsof mijn bovenbeen in brand staat. Als ik dan een tijdje ga zitten trekt het weer weg.
Ik heb rustig aan gedaan op m'n werk; gelukkig werk ik met klanten die je dat dan ook wel uit kan leggen. Vanmorgen toen ik opstond ging het prima. Maar even de vaatwasser uitgeruimd, boodschappen gedaan, naar huis toe en nog wat dozen leeggeruimd en dan begint het weer. Ik weet ook dat ik verkeerd til. Ik heb tiltechnieken tijdens de opleiding gehad, maar toch doe ik het steeds anders. Ik heb vooral veel gebukt gestaan de laatste week. Dozen vullen en weer leeghalen; en geen hulp willen vragen bij het verplaatsen van wasmachine, vaatwasser ed. En in dit huis is het erg koud (nog geen cv) wat natuurlijk ook niet bevorderlijk werkt.........![]()
Ik ga vanavond even goed insmeren met Arnica massage olie en kijk het nog even aan.
De oorzaak van de druk op de wortel is niet zo relevant; de schijf zelf of de nucleus pulposus. Druk op de wortel geeft radiculaire pijn, dus in beide gevallen een toename van de pijn bij hoesten, niezen en persen.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:04 schreef ForumGek het volgende:
De pijn die jij ervaart wordt waarschijnlijk gegenereerd een een tussenwervelschijf die tegen de wortel van een zenuw in je rug drukt. Dit kan voor deze vervelende en zeuerende pijn in je bil/been zorgen. Dit is geen hernia, want daarbij moeten de buitenste ringen van de tussenwervelschijf kaput zijn, en zouden je klachten moeten verergeren bij hoesten/niezen/persen en ook uitvalsverschijnselen moeten hebben. Dit is gelukkig niet het geval.
De oorzaak van de druk op de wortel is juist relevant. Wanneer buitenste annulus fibrosis nog intact zijn zal herstel veel sneller (dagen ipv maanden) plaats kunnen vinden dan wanneer deze door is en de nucleus vrij spel heeft. Door het herhaaldelijk uitvoeren van oefeningen in tegengestelde richting zou je de tussenwervelschijf terug kunnen dringen om zo erger (evt. hernia) te kunnen voorkomen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:45 schreef starla het volgende:
[..]
De oorzaak van de druk op de wortel is niet zo relevant; de schijf zelf of de nucleus pulposus. Druk op de wortel geeft radiculaire pijn, dus in beide gevallen een toename van de pijn bij hoesten, niezen en persen.
Uitvalsverschijnselen kunnen ook bij beide optreden, maar kunnen ook bij beide achterwege blijven.
De belangrijkste indicatoren van een hernia zijn:
- Pijn been >> pijn rug
- Pijn straalt uit tot ONDER de knie
- Pijn neemt toe bij hoesten, niezen en persen.
- Positieve Lasegue
Daarnaast kunnen gevoelsstoornissen en krachtsverlies in respectievelijk het desbetreffende dermatoom en myotoom voorkomen. De huisarts moet maar bepalen of verwijzing naar de neuroloog geindiceerd is.
Wat betreft McKenzie, de effectiviteit is daarvan nooit duidelijk aangetoond, maar kan evt soelaas bieden.
Niet relevant voor de klachten. Je verhaal is gewoon niet waar als je zegt dat de schijf tegen een wortel geen radiculaire pijn geeft, maar de nucleus pulposis wel. Nog sterker, radiculair komt van radix, wat wortel betekent. Druk op de wortel is per definitie radiculair en daarom maakt het niet waardoor die druk ontstaat.quote:Op maandag 11 januari 2010 00:01 schreef ForumGek het volgende:
De oorzaak van de druk op de wortel is juist relevant.
Ik poch niet, ik zie alleen niet graag onwaarheden op het gebied waar ik nu eenmaal verstand van heb (klinkt arrogant, maar het is wel zoquote:Op maandag 11 januari 2010 00:01 schreef ForumGek het volgende:
Maar ik begrijp al niet waarom je zo graag overal wilt "pochen" met je kennis zonder ook maar iets van waarde aan het topic toe te voegen.
Ik schopte toch niet tegen jou aan? Jij bent degene die nu persoonlijk wordt met je reactie. Ik ben het gewoon niet eens met wat je zegt. Bovendien hoef ik niet steeds te schoppen als mensen voortaan zouden nadenken voor ze iets zeggen. Zie het als bewaking van de kwaliteit in het Lif-forumquote:Op maandag 11 januari 2010 00:01 schreef ForumGek het volgende:
Ik vind de discussies hier en daar wel interessant, maar wat denk je dat totale leken (99,99% van de Fok!ers) denken als ze continu medici (dan wel in opleiding) tegen Jan en alleman zien aanschoppen denken? Daar maak je jezelf, en veel erger nog, je beroepsgroep niet populairder mee.
Ik begrijp alleen jouw reactie niet op de onjuistheid van mijn verhaal, want ik schreef in zin 1 al:quote:Op maandag 11 januari 2010 19:17 schreef starla het volgende:
[..]
Niet relevant voor de klachten. Je verhaal is gewoon niet waar als je zegt dat de schijf tegen een wortel geen radiculaire pijn geeft, maar de nucleus pulposis wel. Nog sterker, radiculair komt van radix, wat wortel betekent. Druk op de wortel is per definitie radiculair en daarom maakt het niet waardoor die druk ontstaat.
[..]
Ik poch niet, ik zie alleen niet graag onwaarheden op het gebied waar ik nu eenmaal verstand van heb (klinkt arrogant, maar het is wel zo).
[..]
Ik schopte toch niet tegen jou aan? Jij bent degene die nu persoonlijk wordt met je reactie. Ik ben het gewoon niet eens met wat je zegt. Bovendien hoef ik niet steeds te schoppen als mensen voortaan zouden nadenken voor ze iets zeggen. Zie het als bewaking van de kwaliteit in het Lif-forumHet is jammer dat je degene die geleerd heeft/leert voor dergelijke uitspralen afdoet als een pocher, terwijl je 99.99% van de leken maar lekker in het luchtledige laat lullen (vaak echt gewoon pure nonsens). Beetje vreemd is dat toch wel.
Het lijkt erop dat childintime er trouwens toch iets aan heeft gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |