abonnement Unibet Coolblue
pi_76546537


Er komen nogal eens topics voorbij over het bekende toompje van de man. Vragen of ie te kort is, de voorhuid te strak is. Hoe een besnijdenis gaat, of het kan scheuren en wat of de gevolgen daarvan zijn.


Te kort toompje
De meeste mannen hebben geen problemen met hun toompje, alleen sommigen ervaren een pijnlijk gevoel tijdens het masturberen en/ of het neuken. Vooral als je de voorhuid ver naar achter trekt of diep aan het stoten bent. Deze pijnscheuten kunnen duiden op een te kort toompje of een te nauwe voorhuid.

Het niet helemaal naar achteren kunnen trekken van je voorhuid kan erg vervelend zijn. In de eerste plaats is het natuurlijk pijnlijk, maar op de tweede plaats is het ook lastig om alles goed schoon te houden. Je kan er immers niet helemaal goed bij.

Als je pijn blijft houden is het raadzaam om naar de huisarts te gaan. Deze zal ernaar kijken en bepalen of het je toompje is, of dat je voorhuid te nauw is. Als je toompje te kort blijkt te zijn is dit op te lossen door middel van een simpele operatie in het ziekenhuis.

Onder plaatselijke verdoving verlengt de chirurg het peesje. De voorhuid wordt naar beneden getrokken en in het toompje wordt een horizontaal sneetje gemaakt. Het toompje wordt nu nog strakker getrokken en het sneetje wordt nu in de lengte (verticaal) gehecht. Op deze manier kan het toompje makkelijk een halve, comfortabele centimeter worden verlengd en kan de voorhuid helemaal intact worden gelaten. Je bent hierdoor ongeveer drie weken uit de running, omdat het wel voldoende tijd en rust moet hebben om goed te genezen. Je wordt dus niet besneden, wat velen wel denken!

Nauwe voorhuid
Het kan ook zijn dat je voorhuid gewoon te nauw is. Je kan hem moeilijk over je eikel schuiven.

Het verschil tussen een te kort toompje en een nauwe voorhuid kan je zelf vaak wel zien en voelen. Bij een te kort toompje voel je zelf wel dat je voorhuid wel voldoende ruimte heeft, maar tegengehouden wordt. Bij een te nauwe voorhuid voel je duidelijk dat je iets over je eikel wil trekken, wat niet past.

Bij de meeste jongens komt de voorhuid helemaal los rond hun 10e of 11e levensjaar. Het kan echter ook voorkomen dat het pas jaren later op je 16e gebeurt. De gevolgen van een nauwe voorhuid zijn ongeveer hetzelfde als bij een te kort toompje.

Je kan echter wel oefeningen doen om je voorhuid wat op te rekken. Kijk hier maar eens voor wat tips.

Besnijdenis
Als dit onvoldoende is voor jou, kan er besloten worden om op medische gronden een besnijdenis uit te voeren. Een besnijdenis is het verwijderen van de voorhuid van de penis.

Dit is een vrij eenvoudige operatie die poliklinisch kan worden uitgevoerd. Een besnijdenis komt meer voor bij een te nauwe voorhuid, dan een te kort toompje.


.


Huisarts!
Zoals je ziet zijn er dus verschillende mogelijkheden, symptomen en oorzaken bij een te kort toompje of een (te) strakke voorhuid. Als je last en pijn hebt of je wilt geruststelling, bezoek dan je huisarts! Hij kan je geruststellen, onderzoeken en bekijken wat in jouw geval het beste is om te doen. Wees gerust, de huisarts heeft geheimhoudingsplicht en zal dit dus ook aan niemand doorvertellen.


Bovenstaande informatie is o.a. afkomstig uit sexwoordenboek.nl en wikipedia.org | Aanvullingen pm de sex mods | Vorig deel


Heb je nu nog vragen, stel ze dan in dit topic en open niet een los topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adolecens op 07-01-2010 23:51:28 ]
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_76546888
Om even de laatste post uit het topic te halen:
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

1 spuitje waar precies?
Waar denk je dat dat spuitje komt? In je toompje natuurlijk. Hele lul zo verdoofd als het maar kan (kan je iig ook geen stijve meer krijgen )
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76546965
Trouwens in de OP staat dat je 3 weken uit de running bent na een toompje ingreep, maar ik was na 2 weken weer aan het ketsen zonder problemen. Verschilt per persoon en wanneer de hechtingen/zwellingen weg zijn.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:59:13 #4
164283 Luco
Buongiorno!
pi_76547062
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:55 schreef dreamzk het volgende:
Om even de laatste post uit het topic te halen:
[..]

Waar denk je dat dat spuitje komt? In je toompje natuurlijk. Hele lul zo verdoofd als het maar kan (kan je iig ook geen stijve meer krijgen )
Andere optie is natuurlijk een volledig "block", waarbij de verdovingen in de stam van je jongeheer geplaatst worden.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_76547099
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:57 schreef dreamzk het volgende:
Trouwens in de OP staat dat je 3 weken uit de running bent na een toompje ingreep, maar ik was na 2 weken weer aan het ketsen zonder problemen. Verschilt per persoon en wanneer de hechtingen/zwellingen weg zijn.
Ok, ik wacht even op meer reacties/ aanvullingen en dan zal ik e.e.a. aanpassen/ aanvullen
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:31:09 #6
164283 Luco
Buongiorno!
pi_76548212
Ik kon na 1,5 week alweer voorhuidjoggen na een frenulumplastiek. Mooi woord toch, frenulumplastiek. Het heeft alleen weinig geholpen
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_76551915
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:31 schreef Luco het volgende:
Ik kon na 1,5 week alweer voorhuidjoggen na een frenulumplastiek. Mooi woord toch, frenulumplastiek. Het heeft alleen weinig geholpen
Mwoah de klacht waarvoor ik naar de huisarts ging (moeilijk klaarkomen tijdens sex) heb ik nog steeds wel maar ik heb wel een stuk meer ruimte met mn voorhuid tijdens de sex. Voelt iig een stuk beter
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76705851
Hoi, ik heb volgens mij last van een te strakke voorhuid, vooral tijdens de seks doet het pijn als ik het zonder condoom probeer, hij wil wel iets naar achter maar nog lang niet ver genoeg.

Probleem is dat ik 3 jaar geleden verhuisd ben, en omdat ik eigenlijk nooit ziek ben ook geen huisarts heb, weet ik niet echt hoe ik hier mee om moet gaan, kan ik zo een huisartsenpraktijk binnenlopen en mijn verhaal doen?

Vind het altijd maar een raar idee om hier zo even mee naar een dokter te stappen, maar vind het nu wel tijd worden, mn vriendin vind het ook niet zo leuk zo..
  dinsdag 12 januari 2010 @ 08:22:57 #9
164283 Luco
Buongiorno!
pi_76709580
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:26 schreef Stoeptegel1990 het volgende:
Hoi, ik heb volgens mij last van een te strakke voorhuid, vooral tijdens de seks doet het pijn als ik het zonder condoom probeer, hij wil wel iets naar achter maar nog lang niet ver genoeg.

Probleem is dat ik 3 jaar geleden verhuisd ben, en omdat ik eigenlijk nooit ziek ben ook geen huisarts heb, weet ik niet echt hoe ik hier mee om moet gaan, kan ik zo een huisartsenpraktijk binnenlopen en mijn verhaal doen?

Vind het altijd maar een raar idee om hier zo even mee naar een dokter te stappen, maar vind het nu wel tijd worden, mn vriendin vind het ook niet zo leuk zo..
Meld je aan bij de Huisartsenpost en ga daarna gewoon naar je nieuwe huisarts toe.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_77123365
ik heb hier zon 3 weken geleden last van gehad.. op jonge leeftijd ( 17 jaar ) ook keer gehad nu 6 jaar later is het tijdens de seks weer gebeurd.. het bloede echt als een rund en afgeknepen tot bloedde afgelopen was. pijnlijk etc.. kende het wel.. is niet afgescheurd wel flink ingescheurt...

nu alleen 3 weken later nadat ik 2 weken lang zalf van de dokter heb gebruikt is het wel dicht en KAN wel seks hebben maar het is echt SUPER MEGA gevoelig.. en doorstoten gaat niet ivm de pijn.. door de gevoeligheid kom je ook wat TE snel klaar..

hoeveel rust heeft die nodig?? vind 2 weken al behoorlijk lang

Operatie kan wel.. maar in die 6 jaar ging het wel altijd goed bij verschillende dames. dus lijkt me niet noodzaak nr1.. maar zit er wel aan te denken ivm ik er nooit meer last van zal hebben !
pi_77126502
Omdat ik mn post op een flauwe manier afsluit moet een mod hem weer weghalen hoor

Echt typisch fok weer

Er zijn vast wel mensen die graag willen weten dat ik blij ben met de frenulum plastiek.

Wat een kutforum is het af en toe ook
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77144897
wat is dat dan?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:28:00 #13
164283 Luco
Buongiorno!
pi_77145319
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:18 schreef hallo001 het volgende:
wat is dat dan?
quote:
Onder plaatselijke verdoving verlengt de chirurg het peesje. De voorhuid wordt naar beneden getrokken en in het toompje wordt een horizontaal sneetje gemaakt. Het toompje wordt nu nog strakker getrokken en het sneetje wordt nu in de lengte (verticaal) gehecht. Op deze manier kan het toompje makkelijk een halve, comfortabele centimeter worden verlengd en kan de voorhuid helemaal intact worden gelaten. Je bent hierdoor ongeveer drie weken uit de running, omdat het wel voldoende tijd en rust moet hebben om goed te genezen. Je wordt dus niet besneden, wat velen wel denken!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_77149902
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:34 schreef hallo001 het volgende:
ik heb hier zon 3 weken geleden last van gehad.. op jonge leeftijd ( 17 jaar ) ook keer gehad nu 6 jaar later is het tijdens de seks weer gebeurd.. het bloede echt als een rund en afgeknepen tot bloedde afgelopen was. pijnlijk etc.. kende het wel.. is niet afgescheurd wel flink ingescheurt...

nu alleen 3 weken later nadat ik 2 weken lang zalf van de dokter heb gebruikt is het wel dicht en KAN wel seks hebben maar het is echt SUPER MEGA gevoelig.. en doorstoten gaat niet ivm de pijn.. door de gevoeligheid kom je ook wat TE snel klaar..

hoeveel rust heeft die nodig?? vind 2 weken al behoorlijk lang

Operatie kan wel.. maar in die 6 jaar ging het wel altijd goed bij verschillende dames. dus lijkt me niet noodzaak nr1.. maar zit er wel aan te denken ivm ik er nooit meer last van zal hebben !
iemand hier raad over ?
pi_77233727
Hoe weet je precies of je toompje te kort is? Ik kan hem in slappe toestand met alle gemak over mijn eikel schuiven (komt denk ik omdat ik hem vroeger gewoon onbewust gerekt heb ), en in stijve toestand gaat het ook makkelijk. Ik krijg hem dan denk ik 1 cm over mn eikel, en dan staat mijn toompje echt straks (en dit voelt ook strak aan dus). Hoeveel cm heb je ong. nodig voor de seks? Is 1 cm rekking genoeg om gewoon lekker te batsen?
pi_77579136
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:34 schreef hallo001 het volgende:
ik heb hier zon 3 weken geleden last van gehad.. op jonge leeftijd ( 17 jaar ) ook keer gehad nu 6 jaar later is het tijdens de seks weer gebeurd.. het bloede echt als een rund en afgeknepen tot bloedde afgelopen was. pijnlijk etc.. kende het wel.. is niet afgescheurd wel flink ingescheurt...

nu alleen 3 weken later nadat ik 2 weken lang zalf van de dokter heb gebruikt is het wel dicht en KAN wel seks hebben maar het is echt SUPER MEGA gevoelig.. en doorstoten gaat niet ivm de pijn.. door de gevoeligheid kom je ook wat TE snel klaar..

hoeveel rust heeft die nodig?? vind 2 weken al behoorlijk lang

Operatie kan wel.. maar in die 6 jaar ging het wel altijd goed bij verschillende dames. dus lijkt me niet noodzaak nr1.. maar zit er wel aan te denken ivm ik er nooit meer last van zal hebben !
iemand hier raad over ?

---------------------------
ja ik heb er ook 2 x last van gehad alleen was die bij mij met 2 halve week alweer klaar voor gebruik en de sex is er alleen maar veeeeeel beter op geworden ben zelfs best blij dat het gebeurt was(alleen wat minder met die die pijn tijdens het zeiken toen het open lag ) hahaha maar als het bij jouw over weekje nog pijn doet is het beste om mischien ff trug te gaan naar de dokter
pi_80136623
Hey Allemaal , ik zal mijn verhaal vertellen: zo'n 4 maanden geleden had ik sex met mijn meisje , maar opeens voelde ik een stekerige pijn , ik keek in de badkamer naar mijn toompje en zag een klein scheurtje , ik d8 het zal wel overgaan maar ben na een maand met pieken en dalen wat betreft de pijn maar naar de huisarts gegaan , ondertussen gewoon sex gehad met pijn erbij maar goed dat heb ik ervoor over ,, en die zei dat ik 2 weekjes moest wachten zodat het lichaam het weer liet herstellen , het kon eventueel weer scheuren en dan was het echt voorbij , want het zou dan vanzelf uitrekken en herstellen.

Dus na 2 weken weer liggen foeksen met mijn vriendin , kreeg ik ernstige pijn weer en het bloedde hevig , is niet zo prettig want er kwam behoorlijk wat bloed uit , het was echt goed gescheurt. Met een doekje alles afgedept en weer naar de huisarts gegaan. Ik zei ik wil naar de uroloog , die is daar immers expert in. Ondertussen info opgezocht op internet en bleek dat ik frenulumplastiek moest ondergaan , een kleine ingreep waarbij ze het toompje insnijden , dichtbranden , hechten en het langer maken. Eerst 2 weken gewacht voor de afspraak en daarna 4 weken voor de operatie.

Je krijgt eerst een spuit in je pik , dat voel je amper en ik ben sowieso niet bang voor naalden/ziekenhuizen alles eromheen. Daarna kijken ze of de verdoving werkt , ze snijden in je , ik voelde het nog dus ze wachten even en daarna voelde ik niks meer. Ik lag daar lekker rustig en je krijgt een soort koude gel over je pik heen , de ingreep duurde zo'n 30 minuten , daarna naar huis , je mag niet autorijden 24 uur daarna.

Me pik was heeeel erg opgezwollen maar dat hoorde , in het begin veel last, alsof er naalden ingaan , hetzelfde gevoel wat ik in het begin had toen het begon met scheuren. Zalf erop smeren elke dag na t douchen en urineren ( vaseline mocht ook ) het plassen doet geen pijn trouwens. Nu bijna 1.5 week verder en geen pijn meer. Vandaag voor de zekerheid naar de huisarts geweest , alles was in orde. De hechtingen lossen vanzelf op en moet zelf kijken voor mijn gevoel maar dat duurt nog minimaal 1 week , sex hebben. Ik heb al een paar erecties gehad en merk dat ik veel meer ruimte heb nu . Het kan gaan ontsteken , bijvoorbeeld als er pus of groene rotzooi uitkomt. Ga dan naar de huisarts of maak een afspraak bij de uroloog zodat je antibiotica krijgt.

Dus voor alle (jonge)mannen , raad ik dit zeker aan te doen , want de uroloog zei dat ik er anders nog veel last van zou gaan krijgen. Of je moet panisch zijn haha , want dat waren er genoeg zei de uroloog . Loop er niet mee rond jongens maar doe er wat aan als je toompje inscheurt. Ok , bij sommigen geneest het helemaal maar bij vele andere zoals mij niet en ik heb een tijdje met pijn rondgelopen voordat ik geopereerd werd , ik dacht ook dat het allemaal wel goed kwam , dat mijn lichaam het op zou lossen maar toch niet. Ga naar de uroloog als je het niet vertrouwt na een tijd met pijn rond te hebben gelopen , ik heb er gelukkig geen last meer van straks. En de huisarts/uroloog heeft wel vaker een pielemans gezien ik hoop dat mijn ervaring misschien helpt voor sommigen van jullie. Succes ermee
pi_80150705
Word deze ingreep gewoon vergoed door basisverzekering??
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_80151296
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:32 schreef MoneyTalks het volgende:
Word deze ingreep gewoon vergoed door basisverzekering??
Ja
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_80151469
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:19 schreef PartyAnimal- het volgende:
Hey Allemaal , ik zal mijn verhaal vertellen: zo'n 4 maanden geleden had ik sex met mijn meisje , maar opeens voelde ik een stekerige pijn , ik keek in de badkamer naar mijn toompje en zag een klein scheurtje , ik d8 het zal wel overgaan maar ben na een maand met pieken en dalen wat betreft de pijn maar naar de huisarts gegaan , ondertussen gewoon sex gehad met pijn erbij maar goed dat heb ik ervoor over ,, en die zei dat ik 2 weekjes moest wachten zodat het lichaam het weer liet herstellen , het kon eventueel weer scheuren en dan was het echt voorbij , want het zou dan vanzelf uitrekken en herstellen.

...........

Dus voor alle (jonge)mannen , raad ik dit zeker aan te doen , want de uroloog zei dat ik er anders nog veel last van zou gaan krijgen. Of je moet panisch zijn haha , want dat waren er genoeg zei de uroloog . Loop er niet mee rond jongens maar doe er wat aan als je toompje inscheurt. Ok , bij sommigen geneest het helemaal maar bij vele andere zoals mij niet en ik heb een tijdje met pijn rondgelopen voordat ik geopereerd werd , ik dacht ook dat het allemaal wel goed kwam , dat mijn lichaam het op zou lossen maar toch niet. Ga naar de uroloog als je het niet vertrouwt na een tijd met pijn rond te hebben gelopen , ik heb er gelukkig geen last meer van straks. En de huisarts/uroloog heeft wel vaker een pielemans gezien ik hoop dat mijn ervaring misschien helpt voor sommigen van jullie. Succes ermee
Ben zelf ook erg te spreken over mijn frenulumplastiek. Had ik al veel eerder moeten doen, maar ach, ik was toendertijd zo onzeker dat ik toch geen vriendin kon aantrekken
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_80151472
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:32 schreef MoneyTalks het volgende:
Word deze ingreep gewoon vergoed door basisverzekering??
Wat Dreamzk zegt. Dacht zelf in eerste instantie van niet, maar heb toch alles vergoed gekregen
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_80170744
Hmm.. ik ben aan het twijfelen over al dan niet laten doen van een ingreep. Het volgende is het geval: voorhuid gaat heel makkelijk er overheen in slappe toestand. Hard gaat het ook, maar moeilijker, en het zit dan ook wel behoorlijk strak als ik het tot achter de eikel trek. Er zit dan ook een opgerold hoopje vel, zeg maar, doordat het toompje vrij kort is. Soms is de huid weleens geïrriteerd (een beetje open/droog), maar misschien ga ik iets te wild ermee om? Het levert niet echt een probleem op, sowieso niet op het vlak van hygiëne want in slappe toestand is er dus absoluut geen probleem.
pi_80172481
haha ik kreeg gewoon een zalf die ik dan dagelijks moest aanbrengen en na 3 keer gebruiken ofzo was het al opgelost
Why? Because fuck you, that's why.
pi_80172704
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:50 schreef otterbalzak het volgende:
haha ik kreeg gewoon een zalf die ik dan dagelijks moest aanbrengen en na 3 keer gebruiken ofzo was het al opgelost
Wat was er opgelost, concreet..?
pi_80172797
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:57 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Wat was er opgelost, concreet..?
Wel, mn eikel was nooit volledig zichtbaar en het vel naar achteren trekken deed echt pijn.. en aangezien ik toen een vriendin had en we beiden meer wouden dan aftrekken (wat soms pijn deed) besloot ik ervoor naar huisarts te gaan.. die bekeek het dan door het vel volledig naar achter te doen (ik kon het wel uitschreeuwen toen maar hield me in) en schreef me een zalf voor die ik onderaan de eikel moest aanbrengen door het vel volledig naar achteren te doen (wat weer pijn deed maar na paar keer te gebruiken deed het geen pijn meer) en zo is het opgelost
Why? Because fuck you, that's why.
pi_80173500
Ah oké, das niet echt een oplossing voor mijn probleem denk ik
pi_80637049
Hoi
ik heb dat ook ik heb het niet zo erg me eikel zit net op de rand van me eikel ( als ik hem naar benden trek dan is ie bijna over die rand heen bedoel ik dan he

maar kan je dit met tijgerbalsem doen of allen met een operatie

zoja met tijgerbalsem

hoevaak per week
en is dit tijdelijk of voor altijd
  vrijdag 23 april 2010 @ 18:30:37 #28
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_80641850
Smeer je eikel even in met tijgerbalsem en alle antwoorden op de vragen hierboven zijn in één keer beantwoord. Ik kijk uit naar het topic met je ervaringen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  One tough cookie vrijdag 23 april 2010 @ 18:34:04 #29
169210 liesje1979
pi_80641954
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:30 schreef NJ het volgende:
Smeer je eikel even in met tijgerbalsem en alle antwoorden op de vragen hierboven zijn in één keer beantwoord. Ik kijk uit naar het topic met je ervaringen.
pi_80641962
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:30 schreef NJ het volgende:
Smeer je eikel even in met tijgerbalsem en alle antwoorden op de vragen hierboven zijn in één keer beantwoord. Ik kijk uit naar het topic met je ervaringen.
Dat, of gewoon een mengsel van chloor en toiletontstopper.
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 19:23:05 #31
249559 crew  Lavenderr
pi_80643511
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:34 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Dat, of gewoon een mengsel van chloor en toiletontstopper.
Nee joh, dat doet pijn! TS kan beter het advies van NJ opvolgen
pi_80643999
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 19:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee joh, dat doet pijn! TS kan beter het advies van NJ opvolgen
Hmm, ja, daar had ik niet bij nagedacht
pi_80768431
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:03 schreef gekkewous het volgende:
Hoi
ik heb dat ook ik heb het niet zo erg me eikel zit net op de rand van me eikel ( als ik hem naar benden trek dan is ie bijna over die rand heen bedoel ik dan he

maar kan je dit met tijgerbalsem doen of allen met een operatie

zoja met tijgerbalsem

hoevaak per week
en is dit tijdelijk of voor altijd
Dit menen jullie toch niet he? Tijgerbalsum.. Nou geen pik die in me komt met die zooi!
Lijkt mij niet gezond.. een goeie raad. Ga naar je pa.. mannen onder elkaar.
Gewoon vertellen waar je mee zit en klaar (hoef je jezelf echt niet voor te schamen)
Iniedergeval een stuk gezonder als maar wat probeeren.. tijgerbalsum
pi_80782125
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:32 schreef MoneyTalks het volgende:
Word deze ingreep gewoon vergoed door basisverzekering??
Ja, minus je eigen risico, in mijn geval was ik 155 euro kwijt om een superpik te laten maken.
Heerlijk, toomloos en voorhuidloos door het leven gaan.
pi_82683879
Nog maar een bump. Nieuwe ervaringsdeskundige hier.

Gister ook een frenulum plastiek gehad. Had een beetje dezelfde klachten als veel mensen hier; slap ging het allemaal prima (hoewel eikel dan wel mee naar beneden trekt). Stijf gaat het heel moeilijk, voorhuid ging er wel overheen maar het toompje stond mega strak, je kon er gitaar op spelen denk ik. Had wel meer het idee dat voorhuid werd tegen gehouden door het toompje dan doordat het te nauw was. Het heeft voor mij heel lang geduurd voordat ik op actie over ging. Had bij m'n ontmaagding wel door dat het niet goed zat en dat is nu 3 jaar geleden ofzo. In die tussentijd eigenlijk nooit een vriendin gehad dus ook niet echt een reden om er echt achteraan te gaan, maar uiteindelijk toch besloten dat er iets aan gedaan moet worden want seks is echt niet plezierig en dat is toch niet echt relaxed.

Maandag naar de huisarts geweest, die heeft er nog geen 5 minuten naar gekeken. Viel reuze mee, behalve dat het toch vreemd is om in je blote lul bij zo'n man te liggen. Maar goed, dat is voor hem bijna dagelijkse kost natuurlijk. Kon meteen een afspraak maken voor donderdag en was alweer weg. Hoefde geen afspraak te maken bij een uroloog of wat dan ook, de huisarts kon het gewoon zelf en dat scheelt dus ook dat ik geen eigen risico hoef te betalen volgens mij.

Dus donderdag terug gegaan, broek en onderbroek uitgetrokken en bij hem op z'n snijtafel geklommen. Kreeg netjes uitgelegd wat hij ging doen en hoe en wat. Hij deed er eerst een beetje jodium op voor de hygiëne. Daarna hetgeen waar ik het meest voor vreesde: de spuit. Dat was ook duidelijk het ergste van de hele ervaring tot nu toe, wat een kutgevoel. Het is wel zeer plaatselijk, ik voelde echt alleen het toompje en een klein stukje er om heen niet, de voorkant van mijn eikel was nog gewoon te voelen dus het is echt niet zo'n big deal. Ik heb niet gezien hoe hij het toompje eraf sneed. Dat is toch niet iets wat ik in mijn hoofd wil hebben, dus ik keek mooi de andere kant op. Ten slotte nog een paar hechtingen en een met jodium doordrenkt gaasje erop en ik kon alweer naar huis (op de fiets, zo'n bikkel ben ik dan toch wel). Dat gaasje is er overigens na 2 uur afgegaan, want het bleef echt voor geen meter zitten. Heb het zelf maar goed schoon gehouden, om het uur even in een bakje lauw water gedoopt. Volgens mij was er ook nog 1 hechting uit gesprongen. Dat begon even te bloeden, dat duurt toch wel even voordat dat stopt daar, maar gelukkig had ik nog een tijdschrift in de badkamer liggen die ik uit heb kunnen lezen terwijl ik m'n zaakje afknelde. De huisarts zei dat ik er na 1 weekje geen last meer van zou hebben, maar weet niet zeker of hij dan bedoelt dat ik hem dan ook weer gewoon kan gebruiken of dat het dan niet meer zo gevoelig is ofzo.

Vannacht verder geen last van gehad, voor zo ver ik weet ook geen erectie (odol) gehad gelukkig. Dus weet nog niet hoe het voelt als hij omhoog staat, maar ik vind het ook niet erg om daar nog even op te wachten. In slappe staat ziet het er relatief goed uit. Het is natuurlijk wat dik en rood maar dat is te verwachten. Het heeft vandaag ook niet gebloed, het doet geen pijn als je er wat voorzichtig mee bent. Plassen gaat ook prima, en natuurlijk even goed schoon spoelen. Kan de voorhuid in slappe stand nu heel soepel over de eikel heen halen, nog soepeler als voor de ingreep, en de eikel blijft nu ook gewoon zitten.

Kan niet wachten om hem uit te proberen!

Zal mijn helingsproces een beetje bij houden als er nog mensen zijn die hier over twijfelen. Voor mij voelt het nu al erg goed en hoop dus ook dat ik er straks geen last meer van heb.
pi_82686519
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:19 schreef Mr_Fotografie het volgende:

[..]

Dit menen jullie toch niet he? Tijgerbalsum.. Nou geen pik die in me komt met die zooi!
Lijkt mij niet gezond.. een goeie raad. Ga naar je pa.. mannen onder elkaar.
Gewoon vertellen waar je mee zit en klaar (hoef je jezelf echt niet voor te schamen)
Iniedergeval een stuk gezonder als maar wat probeeren.. tijgerbalsum
Dat je dat serieus neemt
pi_110460653
Volgens mij heb ik ditzelfde probleem, als hij zacht is no problem maar als hij hard is dan wil hij gewoon niet ver die huid, het lijkt mij echt niks zo'n operatie ondergaan, stel je voor dat er wat mis gaat! Het is wel m'n Beste kameraad! En als ik hoor dat ze er een naald in steken heb ik echt zo iets van laat maar, toch word de relatie tussen mij en mn vriendin er niet beter op..
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:54:33 #38
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110461392
Naald erin is even kut maar it's for a greater good (Bwheheheh, greater :')).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_110615777
Brrr, nou ja volgende week maar even bij de dokter langs voor een doorverwijs brief. Echt vreselijk nerveus, vind de sex op moment ook wel goed hoor maar het staat m'n vriendin niet aan dat ik niet kom hierdoor.
pi_116308591
Goed topic

*schopt omhoog*
pi_116308742
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:41 schreef golfje3 het volgende:
Volgens mij heb ik ditzelfde probleem, als hij zacht is no problem maar als hij hard is dan wil hij gewoon niet ver die huid, het lijkt mij echt niks zo'n operatie ondergaan, stel je voor dat er wat mis gaat! Het is wel m'n Beste kameraad! En als ik hoor dat ze er een naald in steken heb ik echt zo iets van laat maar, toch word de relatie tussen mij en mn vriendin er niet beter op..
Dit dus.

hoe ver moet de voorhuid eigenlijk onder je eikel kunnen zakken? heb gehoord dat het er uit moet zien als een besneden fallus, maar bij mij blijft het zegmaar vlak onder de eikel hangen. Vooral moeilijk met condooms om doen etc.

Zit er over te denken om morgen even langs de huisarts te gaan :Y
pi_116323058
Ik had het probleem dat hij te strak was, kan hem nu helemaal over de eikel heenschuiven ook terwijl hij in erectie stand is en dat door alleen een sneetje erin operatie valt reuze mee de spuit vond ik het minst! hahah
pi_122491159
Hallo

ik ben een jongen van 18 jaar (over een paar weken 19 red.) en ik denk dat ik een probleem heb met mijn penis, wanneer deze in erectie is krijg ik mijn voorhuid wel tot net onder de eikel rand naar beneden maar voel ik dat het toompje dan erg gespannen staat en voelt niet aangenaam daarnaast zit ook het uiteinde van mijn voorhuid erg strak rond m'n penis. Ik heb al op verschillende forums en sites gekeken wat er aan te doen is en zag vooral besnijdenis en het toompje verlengen of door laten knippen voorbij komen. Ik vroeg me af of het eventueel ook anders te verhelpen was met zalfjes of oefeningen of iets dergelijks. Ik zou graag wat tips en adviezen horen van jullie, zou namelijk erg op zien tegen besnijdenis, ook ivm studeren etc, ik kan daar niet zomaar even en weekje laten schieten (of meer).
Alvast bedankt!
pi_124686198
Na ongeveer 5 jaar lang getwijfeld te hebben (ik ben bijna 22 inmiddels), bang ervoor geweest te zijn en het uitgesteld te hebben ga ik over twee weken naar het ziekenhuis voor een besnijdenis.
Er zijn alleen een paar vragen waar ik nog mee zit:

In hoeverre kun je nadien zelf naar huis (auto)rijden? Is de boel nog zo verdoofd dat je nergens last van hebt?
Of moet ik taxi bellen of iemand me op laten halen?

Zelf woon ik alleen, op de 4e verdieping. Is het verstandiger om een paar dagen bij bijvoorbeeld mijn ouders te blijven tot de boel wat minder pijnlijk/gevoelig is of kun je je prima redden als je alleen woont?
Daarbij denk ik dus niet alleen aan traplopen, maar eigenlijk alle andere dagelijkse bijkomstigheden.

Zijn er verder nog dingen die ik het over het hoofd heb gezien, maar wel erg belangrijk zijn om rekening mee te houden?
Ik heb me wel ingelezen op internet maar het is toch zeker hét moment in mijn leven waar ik tot nu toe het meest tegenop heb gezien.

Hopelijk kan iemand met deze ervaringen hier antwoord op geven, alvast bedankt!
pi_124759994
Ik heb enkele vragen over het maken van een sneetje in het stoompje:

- Wat zijn de kosten voor het maken van een sneetje in het stoompje?

- Door wie wordt het sneetje gemaakt? (hoe heet z'n arts)

- Hoelang duurt zo'n ingreep?

Dank!
  maandag 1 april 2013 @ 19:41:10 #46
164283 Luco
Buongiorno!
pi_124765519
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:48 schreef BlueShadow het volgende:
Ik heb enkele vragen over het maken van een sneetje in het stoompje:

- Wat zijn de kosten voor het maken van een sneetje in het stoompje?

- Door wie wordt het sneetje gemaakt? (hoe heet z'n arts)

- Hoelang duurt zo'n ingreep?

Dank!
Wordt door je zorgverzekeraar vergoedt, wordt uitgevoerd door de uroloog en duurt een half uurtje
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_124768791
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 19:41 schreef Luco het volgende:

[..]

Wordt door je zorgverzekeraar vergoedt, wordt uitgevoerd door de uroloog en duurt een half uurtje
Dank. Ik heb eens rond gekeken op internet en vind alleen maar prostaatpoliklinieken... geen specialismen op gebied van de huid. Heb je nog wat steekwoorden?
  maandag 1 april 2013 @ 23:56:44 #48
164283 Luco
Buongiorno!
pi_124778104
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:53 schreef BlueShadow het volgende:

[..]

Dank. Ik heb eens rond gekeken op internet en vind alleen maar prostaatpoliklinieken... geen specialismen op gebied van de huid. Heb je nog wat steekwoorden?
Ga gewoon bij je huisarts langs met je klachten. Hij verwijst je door naar een urologie afdeling in een ziekenhuis. Dit zijn normale, dagelijkse ingrepen en worden gewoon in het ziekenhuis als poliklinische handeling uitgevoerd.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 1 april 2013 @ 23:57:27 #49
164283 Luco
Buongiorno!
pi_124778129
PS, het is toompje, zonder s
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_124952283
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:25 schreef Star_1990 het volgende:
Na ongeveer 5 jaar lang getwijfeld te hebben (ik ben bijna 22 inmiddels), bang ervoor geweest te zijn en het uitgesteld te hebben ga ik over twee weken naar het ziekenhuis voor een besnijdenis.
Er zijn alleen een paar vragen waar ik nog mee zit:

In hoeverre kun je nadien zelf naar huis (auto)rijden? Is de boel nog zo verdoofd dat je nergens last van hebt?
Of moet ik taxi bellen of iemand me op laten halen?

Zelf woon ik alleen, op de 4e verdieping. Is het verstandiger om een paar dagen bij bijvoorbeeld mijn ouders te blijven tot de boel wat minder pijnlijk/gevoelig is of kun je je prima redden als je alleen woont?
Daarbij denk ik dus niet alleen aan traplopen, maar eigenlijk alle andere dagelijkse bijkomstigheden.

Zijn er verder nog dingen die ik het over het hoofd heb gezien, maar wel erg belangrijk zijn om rekening mee te houden?
Ik heb me wel ingelezen op internet maar het is toch zeker hét moment in mijn leven waar ik tot nu toe het meest tegenop heb gezien.

Hopelijk kan iemand met deze ervaringen hier antwoord op geven, alvast bedankt!
Er is vast wel iemand die zijn ervaringen kan en wil delen? O-)
  zaterdag 6 april 2013 @ 17:32:37 #51
164283 Luco
Buongiorno!
pi_124956127
Zit nu mobiel, kom hier morgen wel even uitgebreid antwoorden
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_125038069
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 17:32 schreef Luco het volgende:
Zit nu mobiel, kom hier morgen wel even uitgebreid antwoorden
Heel graag, ik wacht geduldig :)
  maandag 8 april 2013 @ 20:04:50 #53
164283 Luco
Buongiorno!
pi_125043740
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 17:51 schreef Star_1990 het volgende:

[..]

Heel graag, ik wacht geduldig :)
Daar gaan we. Je mag me altijd een PM sturen mocht je nog vragen hebben,

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:25 schreef Star_1990 het volgende:
Na ongeveer 5 jaar lang getwijfeld te hebben (ik ben bijna 22 inmiddels), bang ervoor geweest te zijn en het uitgesteld te hebben ga ik over twee weken naar het ziekenhuis voor een besnijdenis.
Er zijn alleen een paar vragen waar ik nog mee zit:

In hoeverre kun je nadien zelf naar huis (auto)rijden? Is de boel nog zo verdoofd dat je nergens last van hebt?
Of moet ik taxi bellen of iemand me op laten halen?
Het hangt er deels vanaf hoe gevoelig je bent en hoe je reageert op ingrepen. Het advies vanuit het UMCGroningen naar mij toe was om sowieso niet alleen te komen en terug te reizen. Dus danwel onder begeleiding, danwel met een taxi. Je zit met een uiterst gevoelige eikel (want opeens ontbloot), hechtingen etc. Zorgen dat iemand je haalt (en brengt) is wat dat betreft gewoon verstandig. Better safe than sorry. Autorijden is sowieso geen aanrader de eerste paar dagen.

quote:
Zelf woon ik alleen, op de 4e verdieping. Is het verstandiger om een paar dagen bij bijvoorbeeld mijn ouders te blijven tot de boel wat minder pijnlijk/gevoelig is of kun je je prima redden als je alleen woont?
Daarbij denk ik dus niet alleen aan traplopen, maar eigenlijk alle andere dagelijkse bijkomstigheden.
Ik zou lekker wat dagen bij je ouders gaan bivakkeren. Zoals gezegd: je eikel is erg gevoelig en is opeens ontbloot. Die moet dus minder gevoelig worden. Gewoon lopen, in bepaalde houdingen zitten, dagelijkse bezigheden vond ik erg ongemakkelijk, met name vanwege die gevoelige eikel en de hechtingen.
quote:
Zijn er verder nog dingen die ik het over het hoofd heb gezien, maar wel erg belangrijk zijn om rekening mee te houden?
Zes weken geen seks, ook geen masturbatie. Daarnaast is hygiëne erg belangrijk. Regelmatig het verband verwisselen, je penis naar boven dragen gedurende de eerste week (of 2). Ik weet niet wat voor ondergoed je draagt, maar als je boxershorts draagt zou ik je toch aanraden boxer briefs (kom even niet op de Nederlandse naam) te kopen. Die zitten strakker om je lichaam en ondersteunen je penis veel meer. Dit wordt ook als advies gegeven door de uroloog.
quote:
Ik heb me wel ingelezen op internet maar het is toch zeker hét moment in mijn leven waar ik tot nu toe het meest tegenop heb gezien.

Hopelijk kan iemand met deze ervaringen hier antwoord op geven, alvast bedankt!
Ik zag er ook tegenop en uiteindelijk is de ingreep en de revalidatie hartstikke meegevallen. Ja, het is gevoelig de eerste week (of twee). Ja, zes weken geen seks (ook geen masturbatie) is even vervelend, maar zeker de eerste 3 weken denk je daar niet eens aan.

Voor meer informatie zou ik je zeker aanraden naar http://www.besnijdenisinfo.nl/ te gaan. Daar delen veel mannen hun ervaringen, compleet met foto-dagboeken.

Ik heb ook jaren getwijfeld, eerst voor een frenuloplastiek gegaan wat geen soelaas bood. De besnijdenis heb ik uiteindelijk gedaan omdat seks voor mij regelmatig pijnlijk was (En dan met name het voorspel of penetratie zonder condoom). Nu ik eenmaal besneden ben geniet ik veel meer van seks en is het schoon houden een stuk makkelijker geworden (Geen smegma meer). Vreemde reacties van vrouwen heb ik niet gehad. Ze zijn wat verbaasd, maar vervolgens maakt het ze geen zak meer uit. Zoals mannen denken over tieten en vagina's (Yay!), zo denken vrouwen over piemels vlak voor de seks (Yay!).

Heel veel succes volgende week!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_125074925
Luco, hartelijk dank je voor je uitgebreide antwoord! Dit kan ik echt heel erg erg waarderen!

Wat ik me nog afvroeg, na hoeveel dagen kun je weer "normaal" lopen?
Bedoelde je daarmee die twee weken? Of doelde je daarmee op wanneer je er geen echte pijn meer aan hebt?
Ik neem aan dat je de eerste paar dagen wijdbeens nogal wijdbeens loopt? ;)
Je tip wat betreft de foto verslagen heb ik bewust maar niet naar gekeken, die beelden krijg ik waarschijnlijk nooit meer uit mijn hoofd en ga ik er nog meer tegenop zien.
Ik ben erg benieuwd of het echt meevalt, ik zal mijn ervaringen (weinig gedetailleerd, wees maar niet bang) hier delen, zodat er iemand wellicht weer iets aan heeft zoals ik iets met jouw antwoord kan!
pi_126915308
Vraagje;

Ik krijg mijn voorhuid gewoon normaal over mijn eikel heen, maar ik heb nog wat vraagtekens of ik een tekort toompje heb... Als de voorhuid over mijn eikel heen is tijdens een erectie rold de voorhuid zich een soort van op achter de eikel. Niks geks aan geloof ik...

Maarrr, ik kan de voorhuid vervolgens niet helemaal glad trekken naar achteren...
Is dit normaal? Ik ben echt als de dood dat dat toompje een keer scheurt.
pi_127402318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:09 schreef Jef1919 het volgende:
Vraagje;

Ik krijg mijn voorhuid gewoon normaal over mijn eikel heen, maar ik heb nog wat vraagtekens of ik een tekort toompje heb... Als de voorhuid over mijn eikel heen is tijdens een erectie rold de voorhuid zich een soort van op achter de eikel. Niks geks aan geloof ik...

Maarrr, ik kan de voorhuid vervolgens niet helemaal glad trekken naar achteren...
Is dit normaal? Ik ben echt als de dood dat dat toompje een keer scheurt.
Ik heb hetzelfde probleem en veel te lang mee blijven lopen. Gister had ik een afspraak bij de huisarts en deze heeft me doorverwezen naar de uroloog. Die zal dus gaan bepalen of een frenulumplastiek, of een complete besnijdenis.

Ik ben blij dat ik uiteindelijk toch maar de beslissing heb genomen om naar de huisarts te gaan. Hopelijk gaat het allemaal een beetje vlot want ben toch wel blij als het allemaal achter de rug is.
pi_127735803
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:16 schreef rafa94 het volgende:
Hallo

ik ben een jongen van 18 jaar (over een paar weken 19 red.) en ik denk dat ik een probleem heb met mijn penis, wanneer deze in erectie is krijg ik mijn voorhuid wel tot net onder de eikel rand naar beneden maar voel ik dat het toompje dan erg gespannen staat en voelt niet aangenaam daarnaast zit ook het uiteinde van mijn voorhuid erg strak rond m'n penis. Ik heb al op verschillende forums en sites gekeken wat er aan te doen is en zag vooral besnijdenis en het toompje verlengen of door laten knippen voorbij komen. Ik vroeg me af of het eventueel ook anders te verhelpen was met zalfjes of oefeningen of iets dergelijks. Ik zou graag wat tips en adviezen horen van jullie, zou namelijk erg op zien tegen besnijdenis, ook ivm studeren etc, ik kan daar niet zomaar even en weekje laten schieten (of meer).
Alvast bedankt!
een besnijdenis is toch de beste oplossing,doet helemaal geen pijn alleen kan 3a4 weken geen seks hebben.(ook niet rukken)als je je eigen laat besnijden doet het dan zo strak mogelijk zodat de eikel bij een slappe lul altijd ontbloot is. ;)
pi_128593200
Ik lees nergens iets over een simpel hechtdraadje door het toompje.
Hechtnaald met draad, 1 prikje, knoopje er op en het draadje groeit binnen 2 a 3 weken vanzelf door het toompje naar buiten. Er groeit dus vanzelf een sneetje in.
Een pijnloze verlenging van het toompje. Geen verdoving inderdaad. 1 prik van een verdovingsspuit of 1 prik van het hechtnaaldje.
Zal vast niet in alle gevallen kunnen. Stel het je huisarts voor. Als het kan ben je snel en piijnloos koning!
pi_129751691
Hohoho te kort toompje. Daar heb ik ervaring mee. Mijn 3e keer dat ik seks had; bleek hij toch te kort te zijn en scheurde hij tijdens de seks. Quite a story to tell the grandchilderen one day ;)

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn dan kan ik mijn verhaal wel uittypen...
pi_130207479
Ik zal mijn ervaring ook even delen:

4 dagen geleden heb ik ook een frenulumplastiek gehad. Dit heb ik laten doen omdat hij bij mij steeds inscheurde tijdens de seks.
De behandeling stelde voor mij echt niks voor.
Kwam op de afdeling urologie en moest mijn onderkleding uittrekken en op het bed gaan liggen. Daarna werd mijn penis met jodium ingesmeerd en kreeg ik een plakker op mijn been voor de geleiding van het elektrisch mesje. Toen kwam de spuit (waar ik hartstikke bang voor was). Er werd 2 keer bij mijn toompje geprikt. Hier voelde ik bijna niks van. Beetje irritant gevoel maar deed niet zeer. Daarna testen ze of ik goed verdoofd was en begonnen ze het toompje los te snijden en dicht schroeien. Daarna 2 hechtingen erin, wat vaseline erop en ik kon weer gaan. Steld dus echt niks voor.
Dagen erna bijna geen last van gehad en nu ook nog steeds niet. Erecties doen me niet zeer maar je voelt het wel. De wond heelt al mooi en ben erg benieuwd hoe het straks is.

Ga alleen niet in bad voor een tijdje na de behandeling. Dat is slecht voor de heling van de wond.

Als je hier last van heb maak dan gewoon een afspraak. Je hoeft je nergens voor te schamen. Deze mensen zien het vaak genoeg en het is een beroep voor hun.
Hoop dat iemand hier iets aan heeft :)
pi_130916145
Tip: http://besnijdeniscentrum.nl/
Kosten: ¤365,- http://besnijdeniscentrum.nl/index.php?n=53

Voordeel: je hoeft niet langs je huisarts, je gaat niet onder narcose.
Deze artsen voeren de procedure met grote regelmaat uit en weten dus wat ze doen.

Ik heb vanwege nauwe voorhuid deze procedure ca 4 jaar geleden laten uitvoeren.
Moest 1 week vrij nemen van mijn werk. De tweede week nog wel wat problemen met plassen vanwege het verband dat er nog om zat, dus wat langere toiletbezoeken.
Gevoeligheid is in het begin misschien wel het grootste probleem. Maar dat wordt snel beter.

Maar het resultaat is fantastisch en ik heb er nog dagelijks plezier van! Mijn vriendin vindt het ook fantastisch en mijn 'stamina' is er ook stukken beter door geworden. Ik zou nooit meer terug willen naar de oude situatie.

Ik heb er jaren over gedaan voordat ik deze beslissing durfde te nemen (en met mijn omgeving durfde te bespreken) maar ik denk dat het het beste besluit is dat ook tot nu toe in mijn leven genomen heb.

De behandeling deed vanwege de lokale verdoving geen pijn, en de verdoving zelf viel ook erg mee.
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:08:18 #62
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130920858
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:36 schreef doilooklikeicare het volgende:
Tip: http://besnijdeniscentrum.nl/
Kosten: ¤365,- http://besnijdeniscentrum.nl/index.php?n=53

Voordeel: je hoeft niet langs je huisarts, je gaat niet onder narcose.
Deze artsen voeren de procedure met grote regelmaat uit en weten dus wat ze doen.

Ik heb vanwege nauwe voorhuid deze procedure ca 4 jaar geleden laten uitvoeren.
Moest 1 week vrij nemen van mijn werk. De tweede week nog wel wat problemen met plassen vanwege het verband dat er nog om zat, dus wat langere toiletbezoeken.
Gevoeligheid is in het begin misschien wel het grootste probleem. Maar dat wordt snel beter.

Maar het resultaat is fantastisch en ik heb er nog dagelijks plezier van! Mijn vriendin vindt het ook fantastisch en mijn 'stamina' is er ook stukken beter door geworden. Ik zou nooit meer terug willen naar de oude situatie.

Ik heb er jaren over gedaan voordat ik deze beslissing durfde te nemen (en met mijn omgeving durfde te bespreken) maar ik denk dat het het beste besluit is dat ook tot nu toe in mijn leven genomen heb.

De behandeling deed vanwege de lokale verdoving geen pijn, en de verdoving zelf viel ook erg mee.
Ziekenhuizen voeren een besnijdenis ook gewoon onder lokale verdoving uit, tenzij de patient specifiek om algehele narcose vraagt. Lokaal verdoven is veel goedkoper. Daarnaast voeren urologen in ziekenhuizen besnijdenissen ook met (grote) regelmaat uit. Die twee argumenten slaan dus als een tang op een varken. Daarnaast vind ik het wel prettig dat je huisarts je volledige medische historie kent. Een eerste consult bij je huisarts zal een stuk goedkoper zijn (en valt niet in eigen risico), dan een eerste consult bij dit soort klinieken, waarna ongetwijfeld een tweede consult plaats dient te vinden voor men tot actie overgaat.

Ik snap nooit dat mensen niet naar de huisarts durven als eerste stap. Huisartsen zijn er juist als poortwachter. Het is dus van groot belang dat die weten wat er met je aan de hand is en gebeurt.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_133164011
Ik heb afgelopen week de knoop doorgehakt en ben langs de dokter gegaan. Volgens haar was het overduidelijk, en mag over twee weken bij de uroloog komen voor een gesprek.

Een vraag die ik nog heb:
Op dit moment loop ik stage, waar ik vrij veel moet bewegen (lopen, tillen). Hoe lang zal het duren om weer aan het werk te kunnen? Hoe was dat bij jullie?
pi_133572055
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:20 schreef TobiasD het volgende:
Ik heb afgelopen week de knoop doorgehakt en ben langs de dokter gegaan. Volgens haar was het overduidelijk, en mag over twee weken bij de uroloog komen voor een gesprek.

Een vraag die ik nog heb:
Op dit moment loop ik stage, waar ik vrij veel moet bewegen (lopen, tillen). Hoe lang zal het duren om weer aan het werk te kunnen? Hoe was dat bij jullie?
Ligt er aan wat er gebeuren gaat.
pi_134151669
Ook naar de huisarts geweest met tegenzin, snel een erectie en een vrouwelijke huisarts. :@
Maar valt allemaal wel mee als je er zit, geen erectie gelukkig en lekker koud buiten.

Ik krijg een zalf ervoor, kan ik morgen ophalen.
Welke zalf is dat en iemand ervaring mee ?, maar goed ik kijk morgen wel even.
Ze had het ook over besnijden, maar vroeg mij of ik dat wel wilde.
Probeer eerst wel die zalf, ook geen zin met de penis in de knoop te liggen rond kerst. :')
pi_134979448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:21 schreef Vapochill het volgende:
Ook naar de huisarts geweest met tegenzin, snel een erectie en een vrouwelijke huisarts. :@
Maar valt allemaal wel mee als je er zit, geen erectie gelukkig en lekker koud buiten.

Ik krijg een zalf ervoor, kan ik morgen ophalen.
Welke zalf is dat en iemand ervaring mee ?, maar goed ik kijk morgen wel even.
Ze had het ook over besnijden, maar vroeg mij of ik dat wel wilde.
Probeer eerst wel die zalf, ook geen zin met de penis in de knoop te liggen rond kerst. :')
En, werkt de zalf een beetje? :)
pi_136487991
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:34 schreef ratpatat het volgende:

[..]

En, werkt de zalf een beetje? :)
Het is Dermovate, de Apotheek vroeg waar het voor was. :')
Gezegd dat het voor eczeem was, toevallig ook last van.
Nog niet geprobeerd, zal er binnenkort mee beginnen.

Maar als ik de bijsluiter lees dan is het nogal een sterk middel waar je voorzichtig mee moet zijn.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk waar je het precies moet gebruiken ?
Buitenkant of binnenkant van de voorhuid ?
Anders de Huisarts maar even bellen.
pi_136618383
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:06 schreef Vapochill het volgende:

[..]

Het is Dermovate, de Apotheek vroeg waar het voor was. :')
Gezegd dat het voor eczeem was, toevallig ook last van.
Nog niet geprobeerd, zal er binnenkort mee beginnen.

Maar als ik de bijsluiter lees dan is het nogal een sterk middel waar je voorzichtig mee moet zijn.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk waar je het precies moet gebruiken ?
Buitenkant of binnenkant van de voorhuid ?
Anders de Huisarts maar even bellen.
Het is inderdaad nogal sterk spul ja. Lijkt me logisch dat je het op de plek smeert waar de vernauwing zit, waarschijnlijk vooraan waar de huid omvouwd dan. Huisarts kan vast vertellen waar en hoeveel, zodat je niet teveel erop smeert. Dermovate is meer een hulpmiddel. Naast dat moet je ook nog oprekoefeningen doen.
pi_136635725
Even een snel vraagje omdat ik het eigenlijk nergens duidelijk terug heb zien komen:

In stijve toestand krijg ik de voorhuid makkelijk onder de eikel. Echter, het lukt mij niet de voorhuid volledig strak te trekken. Dat wil zeggen, halverwege mijn penis wordt de voorhuid bij het straktrekken een stukje opgerold/opgehoopt, waardoor mijn penis niet glad/strak is. Moet ik hier wat aan laten doen of levert dit geen problemen op?

Bedankt!
pi_136815038
Hey mensen, ik wou even zeggen dat dit forum zeer informatief is en mij best heeft geholpen! bedankt daarvoor.

dan had ik nog een vraagje. Mijn vriend is vandaag op mijn aandringen naar de huisarts gegaan, pijn bij de seks (of elke seksuele handeling) als de voorhuid naar achteren ging. Wat er ook voor zorgde dat hij door de pijn niet meer klaarkwam etc.

Uitkomst: te kort toompje en dus volgende week maandag afspraak bij de uroloog.

Ik ben bang dat het idd een frenulumplastiek word, en dus 3-4 weken geen seks, maar daar zal ik mee moeten leven.

Wat kan ik doen om hem te helpen? zijn er dingen waardoor het minder gevoelig word of andere zalfjes? iemand met ervaring die tips heeft wat bij hem hielp? & hoe lang duurde het voordat het geheeld was (AKA; goed genoeg om aan te raken etc.?

alvast heel erg bedankt!
I wanted to kill you with kindness, but all I could find was this axe.
pi_136899728
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:45 schreef Neverdown het volgende:
Even een snel vraagje omdat ik het eigenlijk nergens duidelijk terug heb zien komen:

In stijve toestand krijg ik de voorhuid makkelijk onder de eikel. Echter, het lukt mij niet de voorhuid volledig strak te trekken. Dat wil zeggen, halverwege mijn penis wordt de voorhuid bij het straktrekken een stukje opgerold/opgehoopt, waardoor mijn penis niet glad/strak is. Moet ik hier wat aan laten doen of levert dit geen problemen op?

Bedankt!
Je kunt de voorhuid waarschijnlijk niet volledig straktrekken door het toompje. Zolang het geen pijn doet is dit volgens mij geen enkel probleem.
pi_137114953
Hoi mannen,

Een aantal weken geleden ben ik bij de huisarts langsgegaan. Mijn probleem was dat mijn voorhuid te strak zat, en ik verwachtte dat ik een besnijdenis moest ondergaan. Mijn huisarts was het hier mee eens, en stuurde me door naar de uroloog van het ziekenhuis.
Een aantal weken later had ik de afspraak bij de urologe (ja, een vrouw). Nadat ze mijn jonge heer nader had bestudeerd, kwam ze tot de conclusie dat een frenulumplastiek - oftewel het verlengen/doorsnijden van mijn toompje - voldoende ruimte zou kunnen geven om het probleem op te lossen. Ze wou niet direct op besnijdenis overgaan, omdat dit tot veel gevoelsverlies zou kunnen leiden.
Weer een aantal weken later was de ingreep gepland. Mijn knots werd verdoofd, en dat was het pijnlijkste van het hele verhaal, echter was deze pijn snel over. Tijdens de operatie merkte de urologe op dat er nog een soort van strakke ring in mijn voorhuid zat, ze stelde voor om deze in te snijden, en daarmee zou er meer ruimte worden gecreeerd. De operatie zelf heb ik niets van gevoeld.
Na de operatie ben ik naar huis gegaan. Ik verwachtte wel wat pijn, maar dit viel mij 100 punten mee. Heb die dag even rustig aan gedaan, maar de volgende dag kon ik de meeste dingen wel weer doen. De ingreep was op vrijdag, en ben maandag gewoon weer naar school gegaan.
Nu zijn we zo'n 10 dagen later. De meeste hechtingen zijn eruit gevallen, en het lijkt gewerkt te hebben. Ik mag vrijdag weer seks hebben. Heb van 't weekend voor het eerst even gemasturbeerd, en dit ging prima met een beetje beleid.

Ik wou dit verhaal even delen omdat ik er zelf erg tegenop keek, maar het me achteraf heel erg meeviel. Als je problemen hebt, ga dan gewoon naar je huisarts. Ze hebben allemaal genoeg geslachtsdelen gezien in hun praktijk, en ze gaan je echt niet uitlachen.

Mocht je vragen hebben, beantwoord ik ze graag.
pi_137154209
Ik twijfel of ik een te kort toompje heb. Ik weet dit niet zeker, omdat ik nog niet heb geneukt.

Ik heb geen probleem mijn voorhuid van mijn eikel af te trekken als mijn penis slap is en kan het ook als ik in erectie ben, maar dan trekt het wel behoorlijk. Als ik het zou moeten beschrijven zou ik zeggen dat het net geen pijn doet maar wel onaangenaam voelt.

Weet iemand wat ik hier mee moet?
pi_137154295
Of moet ik vaker in erectie mijn huid naar achteren hebben dat zodat het oprekt?
pi_137346829
Ik denk dat het inderdaad goed is om eens te proberen gewoon de huid terug te halen in erectie, zodat het oprekt.
pi_138077110
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:36 schreef doilooklikeicare het volgende:
Tip: http://besnijdeniscentrum.nl/
Kosten: ¤365,- http://besnijdeniscentrum.nl/index.php?n=53

Voordeel: je hoeft niet langs je huisarts, je gaat niet onder narcose.
Deze artsen voeren de procedure met grote regelmaat uit en weten dus wat ze doen.

Ik heb vanwege nauwe voorhuid deze procedure ca 4 jaar geleden laten uitvoeren.
Moest 1 week vrij nemen van mijn werk. De tweede week nog wel wat problemen met plassen vanwege het verband dat er nog om zat, dus wat langere toiletbezoeken.
Gevoeligheid is in het begin misschien wel het grootste probleem. Maar dat wordt snel beter.

Maar het resultaat is fantastisch en ik heb er nog dagelijks plezier van! Mijn vriendin vindt het ook fantastisch en mijn 'stamina' is er ook stukken beter door geworden. Ik zou nooit meer terug willen naar de oude situatie.

Ik heb er jaren over gedaan voordat ik deze beslissing durfde te nemen (en met mijn omgeving durfde te bespreken) maar ik denk dat het het beste besluit is dat ook tot nu toe in mijn leven genomen heb.

De behandeling deed vanwege de lokale verdoving geen pijn, en de verdoving zelf viel ook erg mee.
ik ben bij dezelfde kliniek geweest om het zo strak mogelijk te laten besnijden, in het ziekenhuis was ik al 3x besneden maar nooit strak (er kwam altijd een wat voorhuid tegen mijn eikel wat een irriterend gevoel was).in deze kliniek besnijden ze alleen maar strak omdat een losse of een gedeeltelijke besnijdenis alleen maar problemen geeft _O-
pi_138459913
ik heb het volgende:

krijg mijn voorhuid wel over mijn eikel heen, zowel in slappe als stijve toestand. heb echter wel een soort zandloper penis... die ring zeg maar van de voorhuid zit nogal strak. in slappe toestand is dat niet zo'n probleem behalve dat het er niet uitziet, maar als hij stijf wordt en groter/dikker dan blijft die ring helemaal bovenaan steken en gaat dus niet verder omlaag. ben bang dat op het heetst van de strijd die ring gewoon knapt ofzo..

kan ik hiermee seks hebben of is het slim om naar de huisarts te gaan? ben ook al een keer geopereerd aan m'n toompje..

ook al vrij lang bezig op te rekken (maar vergeet het af en toe), maar niet echt heel veel zichtbaar resultaat, wel een beetje volgens mij..
pi_139072627
Gewoon doorgaan met oprekken, eventueel kan de dokter een zalfje voorschrijven, bijvoorbeeld dermovate, zodat het beter kan werken.
pi_139279048
Werkt dat altijd dan? En je hele leven? Ben al 23 namelijk
pi_139299632
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 15:18 schreef Arrow89 het volgende:
Werkt dat altijd dan? En je hele leven? Ben al 23 namelijk
Dat werkt hoor. En ik ben er van overtuigt dat het altijd werkt. Ik ben zelf 21, en ben bezig met huid oprekken/bijgroeien. Het gaat traag, maar het werkt wel.
pi_139461356
Sinds kort heb ik een vriendin en gisteren voor de eerste keer geprobeerd seks te hebben zonder condoom.
Als ik mijn penis deels in haar vagina stop wordt mijn voorhuid zo strak getrokken dat het pijn doet, dan doet het zoveel pijn dat ik hem er niet meer verder in kan schuiven.
Dit komt denk ik door het toompje. Kan dit ook worden opgelost door glijmiddel of zal ik naar de huisarts moeten? Overigens heb ik geen last van dit probleem met een condoom om.
pi_139478437
Even condoom gebruiken als je seks hebt dan. En toompje zien op te rekken of laten doorbranden/snijden bij de uroloog.
Glijmiddel kan misschien ook wel, maar of dat nu Dé oplossing is om mee te blijven rondlopen?
pi_139620533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 07:21 schreef ratpatat het volgende:
Even condoom gebruiken als je seks hebt dan. En toompje zien op te rekken of laten doorbranden/snijden bij de uroloog.
Glijmiddel kan misschien ook wel, maar of dat nu Dé oplossing is om mee te blijven rondlopen?
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts, bedankt voor je advies!
pi_139763538
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 12:43 schreef ratpatat het volgende:

[..]

Dat werkt hoor. En ik ben er van overtuigt dat het altijd werkt. Ik ben zelf 21, en ben bezig met huid oprekken/bijgroeien. Het gaat traag, maar het werkt wel.
Het lijkt nu ook wel een beetje vooruit te gaan.. eerst werd hij altijd weer slap als ik mijn voorhuid terugtrok in stijve toestand, maar nu dus niet. Hij blijft nog wel onder mijn eikel zitten, maar zit nu wel een halve centimeter speling in. Zandloper lijkt ook iets minder extreem. En ik heb blijkbaar de verkeerde zalf van de dokter gekregen heb ik op internet gelezen :') De zalf die ik nu heb, heeft blijkbaar nul effect (gelukkig heb ik het nooit gebruikt).
pi_139866369
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:16 schreef rafa94 het volgende:
Hallo

ik ben een jongen van 18 jaar (over een paar weken 19 red.) en ik denk dat ik een probleem heb met mijn penis, wanneer deze in erectie is krijg ik mijn voorhuid wel tot net onder de eikel rand naar beneden maar voel ik dat het toompje dan erg gespannen staat en voelt niet aangenaam daarnaast zit ook het uiteinde van mijn voorhuid erg strak rond m'n penis. Ik heb al op verschillende forums en sites gekeken wat er aan te doen is en zag vooral besnijdenis en het toompje verlengen of door laten knippen voorbij komen. Ik vroeg me af of het eventueel ook anders te verhelpen was met zalfjes of oefeningen of iets dergelijks. Ik zou graag wat tips en adviezen horen van jullie, zou namelijk erg op zien tegen besnijdenis, ook ivm studeren etc, ik kan daar niet zomaar even en weekje laten schieten (of meer).
Alvast bedankt!
een weekje laten schieten?binnen een halfuurtje is het gepiept en dan heb je een ontblote eikel en nergens geen last meer van.en mijn ervaring is dat aftrekken ook uitstekend gaat. _O_
pi_139974051
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:30 schreef satopex het volgende:

[..]

een weekje laten schieten?binnen een halfuurtje is het gepiept en dan heb je een ontblote eikel en nergens geen last meer van.en mijn ervaring is dat aftrekken ook uitstekend gaat. _O_
Ja, binnen een half uur is het eraf gesneden en 100% genezen en kun je lekker alles neuken met je superstrakke geile piemel!!1

Ja Satopex. ook jij weet dat dat zo niet werkt...

Nergens geen last van? Ach, pijn, want grote wond op je piemel. Eventueel later nog last van vanalles als gevoelsverlies, of aftrekken werkt helemaal niet meer zo fijn.
Misschien eens nadenken voordat je wat post...
pi_139974058
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 23:56 schreef Arrow89 het volgende:

[..]

Het lijkt nu ook wel een beetje vooruit te gaan.. eerst werd hij altijd weer slap als ik mijn voorhuid terugtrok in stijve toestand, maar nu dus niet. Hij blijft nog wel onder mijn eikel zitten, maar zit nu wel een halve centimeter speling in. Zandloper lijkt ook iets minder extreem. En ik heb blijkbaar de verkeerde zalf van de dokter gekregen heb ik op internet gelezen :') De zalf die ik nu heb, heeft blijkbaar nul effect (gelukkig heb ik het nooit gebruikt).
Goed dat er vooruitgang in zit. Welke zalf heb je gekregen?
pi_140195226
Klopt het dat een gedeeltelijke besnijdenis weer kan terug groeien naar de oude staat? Ik heb me via de huisarts laten doorverwijzen voor zo'n ingreep, maar mijn vader wil na de zomer voor zichzelf een gehele besnijdenis omdat het bij hem weer als vanouds is. In dat geval ga ik liever ook voor een gehele.
pi_140224834
quote:
5s.gif Op woensdag 21 mei 2014 09:06 schreef Gray het volgende:
Klopt het dat een gedeeltelijke besnijdenis weer kan terug groeien naar de oude staat? Ik heb me via de huisarts laten doorverwijzen voor zo'n ingreep, maar mijn vader wil na de zomer voor zichzelf een gehele besnijdenis omdat het bij hem weer als vanouds is. In dat geval ga ik liever ook voor een gehele.
Dat klinkt aardig als onzin. Je kan wel huid oprekken zodat het langer wordt. Maar uit zichzelf? Dan zou dat bij een gehele ook zo zijn.

Waarom wil je overigens besneden?

Vraag me wel af hoe die het voor elkaar heeft gekregen het "uit zichzelf terug te laten groeien." Dat lijkt me haast echt onmogelijk. Vraag me af hoe dat zou kunnen.

[ Bericht 9% gewijzigd door ratpatat op 21-05-2014 23:09:20 ]
pi_140230442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:55 schreef ratpatat het volgende:

[..]

Dat klinkt aardig als onzin. Je kan wel huid oprekken zodat het langer wordt. Maar uit zichzelf? Dan zou dat bij een gehele ook zo zijn.

Waarom wil je overigens besneden?

Vraag me wel af hoe die het voor elkaar heeft gekregen het "uit zichzelf terug te laten groeien." Dat lijkt me haast echt onmogelijk. Vraag me af hoe dat zou kunnen.
Ik laat me sowieso heel goed voorlichten bij de uroloog, want het is wel een deel van m'n lichaam waar ik zuinig mee wil zijn. ;)

Maar de reden dat ik ervoor hulp heb gezocht, is omdat ik al wat jaren last heb van scheuren. Dit is pijnlijk, overdag, tijdens het seksen of masturberen. Overigens is het ook een familiekwaal. Zowel m'n jongste broertje als m'n vader hebben een gedeeltelijke besnijdenis laten uitvoeren, maar m'n vader gaat komend jaar dus terug voor een gehele.

Ergens wil ik het huidje best bewaren, want het is wel een leuke ribbel, for ze ladies. ;)

Aan de andere kant ben ik er ook niet zo aan gehecht dat ik niet zonder zou kunnen. En pijn die te verhelpen is, en het plezier dat dat oplevert, is toch wel een pre.

Ik zal de vraag stellen, maar dan wel aan de uroloog, en niet m'n pa. Die weet daar het fijne niet van, denk ik. :P
pi_140744570
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:55 schreef ratpatat het volgende:

[..]

Dat klinkt aardig als onzin. Je kan wel huid oprekken zodat het langer wordt. Maar uit zichzelf? Dan zou dat bij een gehele ook zo zijn.

Waarom wil je overigens besneden?

Vraag me wel af hoe die het voor elkaar heeft gekregen het "uit zichzelf terug te laten groeien." Dat lijkt me haast echt onmogelijk. Vraag me af hoe dat zou kunnen.
De uroloog bevestigde dat een gedeeltelijke besnijdenis opnieuw hetzelfde probleem kan geven, doordat de huid (aan de binnenkant) weer kan genezen tot een nieuwe vernauwing.

Ik ga dus deze zomer voor een gehele. Hebben we het in een keer gehad. :)
pi_140787867
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:03 schreef Gray het volgende:

[..]

De uroloog bevestigde dat een gedeeltelijke besnijdenis opnieuw hetzelfde probleem kan geven, doordat de huid (aan de binnenkant) weer kan genezen tot een nieuwe vernauwing.

Ik ga dus deze zomer voor een gehele. Hebben we het in een keer gehad. :)
Maar scheurt het doordat het te nauw is, dan?
pi_140788736
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:51 schreef ratpatat het volgende:

[..]

Maar scheurt het doordat het te nauw is, dan?
Bij mij wel, en ik gok dat m'n vader dezelfde klachten ervaart. Zelfs na een gedeeltelijke besnijdenis blijkbaar.
pi_140789199
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Bij mij wel, en ik gok dat m'n vader dezelfde klachten ervaart. Zelfs na een gedeeltelijke besnijdenis blijkbaar.
Oke, ja als de hele huid nauw is, dan blijf je dat wel houden met gedeeltelijk. Hoewel nauwe voorhuid ook wel op te rekken moet zijn. Huid is best goed groter te maken. Hoewel het met lidtekenweefsel door scheuren moeilijker kan worden.
pi_140789319
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:38 schreef ratpatat het volgende:

[..]

Oke, ja als de hele huid nauw is, dan blijf je dat wel houden met gedeeltelijk. Hoewel nauwe voorhuid ook wel op te rekken moet zijn. Huid is best goed groter te maken. Hoewel het met lidtekenweefsel door scheuren moeilijker kan worden.
Ach, van mij mij het er allemaal wel af. Ik ben niet gehecht aan m'n voorhuid. Figuurlijk dan. :P
pi_140789828
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:42 schreef Gray het volgende:

[..]

Ach, van mij mij het er allemaal wel af. Ik ben niet gehecht aan m'n voorhuid. Figuurlijk dan. :P
Ja oke, blijft eigen keuze natuurlijk. Maar toch jammer als je er meer aan blijkt te hechten dan het nu lijkt. Genoeg mensen die er naderhand spijt van hebben. Vandaar dat ik het meld :)
pi_142105276
Een week geleden de ingreep genaamd frenulumplastiek gehad. 't gaat opzich goed, alleen de erecties en de voorhuid naar achter trekken (en daar vaseline op doen) is pijnlijk.
Is dit normaal?
En wat kan je nog meer doen behalve vaseline smeren?

Overigens smeer ik alleen maar 's ochtends en 's avonds vaseline. Is dit naar jullie ervaring voldoende? Of moet het ook na het plassen?

[ Bericht 22% gewijzigd door Senderious op 09-07-2014 19:34:51 ]
pi_142250669
Wat voor ingrepen zijn er tov een gescheurd toompje?

De mijne is blijkbaar ooit gescheurd, heeft een littekentje, en ik merk dat het scheuren nog steeds kan gebeuren. Woensdag leg ik het iig voor aan m'n uroloog, maar wil me alvast wat inlezen.
pi_142517990
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:03 schreef Gray het volgende:

[..]

De uroloog bevestigde dat een gedeeltelijke besnijdenis opnieuw hetzelfde probleem kan geven, doordat de huid (aan de binnenkant) weer kan genezen tot een nieuwe vernauwing.

Ik ga dus deze zomer voor een gehele. Hebben we het in een keer gehad. :)
Dat is precies wat mij ook is overkomen! Bij mij hadden ze een Z-incisie gemaakt (voorhuidplastiek) en toen alles genezen was, was mijn voorhuid nog nauwer geworden. De uroloog stelde toen een gedeeltelijke besnijdenis voor omdat hij toch vond dat de voorhuid moest "gespaard" worden. Eerst was dit OK na de ingreep, maar ook toen werd na een tijdje mijn voorhuid weer nauwer. Dan ben ik naar een andere uroloog gestapt en die vond ook dat een volledige besnijdenis de beste oplossing was. Ik ben nu besneden en er erg blij mee. Ik hoop dat je de juiste beslissing voor je neemt. Grtz, Koen
pi_142518345
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:08 schreef koen29 het volgende:

[..]

Dat is precies wat mij ook is overkomen! Bij mij hadden ze een Z-incisie gemaakt (voorhuidplastiek) en toen alles genezen was, was mijn voorhuid nog nauwer geworden. De uroloog stelde toen een gedeeltelijke besnijdenis voor omdat hij toch vond dat de voorhuid moest "gespaard" worden. Eerst was dit OK na de ingreep, maar ook toen werd na een tijdje mijn voorhuid weer nauwer. Dan ben ik naar een andere uroloog gestapt en die vond ook dat een volledige besnijdenis de beste oplossing was. Ik ben nu besneden en er erg blij mee. Ik hoop dat je de juiste beslissing voor je neemt. Grtz, Koen
Dank voor de steun. :)

Over 3 weken staat m'n operatie gepland voor een volledige besnijdenis. Kijk wat op tegen de herstelperiode, maar uit naar het resultaat. O-)
pi_143170715
Zo!

Dag 1 na de operatie, verbandje eraf en ben zeer tevreden over het resultaat! De hechtingen rondom zijn netjes geplaatst en het leek heel even zo tijdens het douchen alsof er nooit een huidje gezeten had.

Aan de kant van het toompje is het verhaal iets anders, want daar waren nog lichte bloedingen, was het gevoeliger en ook gezwollen. Met name later op de dag nam de zwelling flink toe. Eens zien hoe dat morgen en overmorgen eruit ziet. Overigens verbaast me de zwelling en pijn op deze plek niets, aangezien hier ook wat littekenweefsel moest worden verwijderd door inscheuren van het toompje.

Toch valt het qua pijn alles mee! Pas bij t verbandje verwijderen vanochtend pijn gevoeld. Oh, wel overigens bij een ochtenderectie, man o man. Even doorbijten tot die weer afnam en ik naar de wc kon. Wat overigens geen pijn deed.

Wel geef ik de voorkeur aan strakker ondergoed icm met een joggingpants, ipv wijder ondergoed. Voelen doe je het toch, maar ik heb liever dat ik kan verwachten dat ie schuurt, dan dat ie willekeurig langs m'n kleding schuurt.

Vooralsnog heel blij met deze stap. En als nu een indicatie is voor hoe ie eruit gaat zien straks, ben ik zeer tevreden. :Y
  donderdag 7 augustus 2014 @ 17:49:48 #102
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_143170798
Bij mij alweer 11 jaar geleden dat ik verlost werd van dit probleem :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_143256690
Gisteren m'n pener omhoog gericht en aan m'n buik geplakt, waardoor de zwelling flink is afgenomen. Nou weet ik alleen niet of dit is aan te raden of niet. Maandag kan ik pas een arts spreken hierover, maar heeft iemand hier meer informatie over?

Gelukkig is pijn nog minimaal. Sterker nog, vaak kriebelt het schuren, wat ik eigenlijk wel lekker vind. Gelukkig niet opwindend, al maken andere aanrakingen dat wel. Het is gelukkig niet echt pijnlijk meer bij een erectie, maar voelt meer als kramp. Denk dat de hechtingen toch wat losser zijn geworden na die eerste ochtend. Which is cool. :)
pi_143347067
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:49 schreef Gray het volgende:
Gisteren m'n pener omhoog gericht en aan m'n buik geplakt, waardoor de zwelling flink is afgenomen. Nou weet ik alleen niet of dit is aan te raden of niet. Maandag kan ik pas een arts spreken hierover, maar heeft iemand hier meer informatie over?

Gelukkig is pijn nog minimaal. Sterker nog, vaak kriebelt het schuren, wat ik eigenlijk wel lekker vind. Gelukkig niet opwindend, al maken andere aanrakingen dat wel. Het is gelukkig niet echt pijnlijk meer bij een erectie, maar voelt meer als kramp. Denk dat de hechtingen toch wat losser zijn geworden na die eerste ochtend. Which is cool. :)
Selfquote! :D

Nou, de pener omhoog doen is volgens de arts wel aan te raden, omdat hiermee de zwelling eerder afneemt en de pener beter zijn afvalstoffen kan afvoeren. Enige ding is alleen, dat het flink irriteert bij mij wanneer ik kleding draag en loop, ook wanneer ik het ingepakt heb met gaas. Voor het eerst sinds de 1e dag nam ik daardoor bloedinkjes waar. Zeer kleine, maar toch. Een andere broek, onderbroek en zonder gaas lijkt fijner, al moet ik iets vaker in m'n broek grijpen om het omhoog te leggen. :s)

De genezing lijkt echter voorspoedig te verlopen, sommige hechtingen lijken al los te laten en over het algemeen lijken de zwellingen al af te nemen. Maar men, kan ik niet wachten tot ik weer recreatief aan de slag kan met m'n grote kleine man! :X Odols zijn nog steeds geen pretje, minder door de hechtingen nu dan door de beursheid die blijkbaar van binnen nog zit. Maar al met al ben ik nog steeds tevreden met het resultaat, dus 0,0 spijt nogs steeds! O+
pi_144208611
En weer een update:

Het is inmiddels zo'n vier weken geleden en de genezing zet lekker door. Wel moest ik de hechtingen laten verwijderen, en een deel daarvan zelf doen, want bij mij losten de hechtingen niet uit zichzelf op. Met een pincet en een verbandschaartje ging dit echter makkelijk; bij sommige hechtingen hoefde ik niet eens te knippen en liet het touw vanzelf los.
Zonder hechtingen voelde het al stukken beter, want minder wrijving tegen m'n kleding. En harde hechtingen voelen in je vel niet zo lekker wanneer ze tegengas krijgen. ;)

Een deel van de zwelling die onderhuids zat kwam plots boven de wondrand uit, wat best apart was om te zien. Nou had ik verwacht dat deze snel weer zou weg trekken, maar dat blijkt nog niet zo te zijn. Nou is dit het gedeelte dat aan de onderkant zit, in de buurt van het frenum. Bij een erectie lijkt het echter geen rol te spelen en volledig weg te trekken, dus wat dat betreft is het geen probleem.

Enkele zaken hou ik m'n aandacht wel meer op gericht, zoals een bobbeltje dat op het frenum zit. Het lijkt erop dat hier een onderhuidse hechting zit, welke bij mij blijkbaar niet oplost. Wanneer ik een controle heb zal ik dit aankaarten bij de arts.
De hechtingen lijken effect te hebben gehad op de genezing; met name bij de overgebleven zwelling is duidelijk zichtbaar waar de hechtingen zaten. Nou vind ik dit persoonlijk geen enkel probleem, maar dacht het toch even te vermelden. En wie weet trekt het nog weg wanneer die laatste zwelling afneemt.
Alhoewel ik aanvankelijk vrijwel geen bloeduitstortingen had, zijn er een aantal ontstaan nadat ik me van m'n hechtingen heb ontdaan. Deze zitten net onder de rand van waar de wond aan elkaar is gegroeid. Net daaronder zit ook nog een ader met een harde plek, dus wellicht is dit de afvoer van het afbraakproduct, van wat ik denk dat een bloedprop is. Dit zou mettertijd moeten oplossen.
Als laatste merkte ik dat de rand waar de wond is vergroeid ook aan m'n schacht is gaan hechten. Dit trekt een beetje bij een reactie. Het is onverstandig eigenlijk, maar heb van een ervaringsverhaal op internet geleerd dat dit voorzichtig losgewreven kan worden, zodat het geheel flexibel wordt en los van de stam kan genezen. Zodoende.

Al met al ben ik zeer tevreden over de genezing, al had ik stiekem gehoopt dat het iets voorspoediger zou verlopen. Het is echter zoals het is, en het is zo erg niet allemaal. Zou ik het kunnen overdoen, dan deed ik het zo weer. En mocht ik nog een extra ingreep moeten laten verrichten, dan doe ik dat zo.

Al kijk ik wel op tegen het niet kunnen masturberen en seksen, want wauw, dat mis ik toch wel zeg! Het maakt me echter wel trots om te zien hoeveel wilskracht ik blijk te hebben in dat opzicht. Ik lees her en der dat sommigen al na drie en soms wel twee (!) weken alweer gingen 'spelen', maar dat vind ik ZO onverstandig, dat ik me ervan weerhou. Ik wil het best mogelijke resultaat, en als ik met een paar weken onthouding een levenslang goed resultaat kan verkrijgen, dan is me dat het driedubbeldwars waard. ;)
pi_144709496
Het is inmiddels week 6 (volgens mijn kalender iig) en in de laatste weken zijn vrijwel geen opvallende veranderingen opgetreden.

Het litteken is ietwat mooier geworden, al zijn de plekken waar de hechtingen zaten nog steeds zichtbaar. Wellicht blijft dat zo, maar dat vind ik prima. Gelukkig is de rand tussen schacht en glans een stuk minder pijnlijk geworden, al zijn de harde plekken daaronder er wel nog. Gelukkig zijn die ook wel iets in volume afgenomen, of zo lijkt het tenminste.

Daarentegen staat het me wel tegen dat daar waar het toompje zit/zat, nog steeds vrij dik is. Wanneer ik mijn vinger erop druk, voelt het alsof er iets inzit, dat lichtelijk prikt. Ik gok dat dit een interne (oplosbare) hechting is, die mogelijk net als de andere hechtingen niet oplost. Nou schijnt dit gebied van de penis langzamer te genezen na een besnijdenis, maar het lijkt me atypisch. Volgende week heb ik een nacontrole (de eerste pas, na 6-7 weken!) waarbij ik deze zorgen aan zal kaarten. Het gaat immers wel om m'n penis!

Wél heb ik al met plezier kunnen seksen en masturberen! *O* En dat zonder dat ik echt problemen had. Door de gevoelige rand moest ik wat dieper blijven en lager beetpakken, maar daarop kreeg ik geen klachten. Integendeel; ze omschreef het als "heel intens". :*
Qua eigen ervaring merk ik niet al teveel verandering, behalve dan dat het masturberen nét iets anders gaat nu. Een voorhuid kan ik nu natuurlijk niet meer heen en weer schuiven, al lukt dat wel nog met de overgebleven huid. Wat dat betreft ben ik blij dat ik voor een zogeheten 'losse' besnijdenis ben gegaan!
Omdat de voorhuid nu niet meer als knellende factor opspeelt, merk ik meer gevoel over de gehele penis, en een intenser gevoel in mijn glans. Daardoor lijken mijn orgasmen veel meer verspreid over mijn erogene zone, plus dat m'n penis zelfs wat meer omvang lijkt te hebben! :D

Toch hou ik de frequentie van al dit leuks bewust nog even laag, aangezien ik na een paar sekssessies achter elkaar gevoeligheid opmerkte bij de hechtrand. Ook lijkt het allemaal net iets meer gezwollen erna, ook de dag erop nog. Op zich niet gek, want het is pas weken na een toch wel intensieve operatie voor zo'n orgaan. Het leuke aan soort van onthouding, is dat het veel positieve gevolgen met zich meebrengt, die mensen ook omschrijven wanneer ze onthouden van porno ed. Nét een ontdekkingsreis is het voor me. :)

Wanneer ik volgende week nacontrole heb gehad zal ik waarschijnlijk een van mijn laatste posts maken over mijn besnijdenis-avontuur. Als het allemaal goed is, zal ik komende tijd niet heel veel nieuws te vertellen hebben, omdat de veranderingen zullen afnemen. Mocht iets noemenswaardigs gebeuren, dan zal ik het zeker komen delen! :)
pi_144826913
Nou, die nacontrole stelde ook niets voor. Volgens mij heeft een vrouw nog nooit zo kort naar m'n pener gekeken. :D

De arts zei dat het er goed uitziet, en dat het onderste deel nog wel even tijd nodig zal hebben. Niets dat ik niet al wist. Wat ik niet wist is dat de hechtingen er best een week of zes in hadden mogen zitten. Volgens de uroloog is dat niet ongebruikelijk. Overigens zou ik geen interne hechtingen hebben gehad, dus wat ik dacht dat van binnen wat harder is en lijkt te prikken, is littekenweefsel dat langzaamaan vervaagt.

Dus ja, nu is het in principe klaar; het enige dat nu nog volgt is tijd. :)
pi_145387802
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:45 schreef Gray het volgende:
Nou, die nacontrole stelde ook niets voor. Volgens mij heeft een vrouw nog nooit zo kort naar m'n pener gekeken. :D
De arts zei dat het er goed uitziet, en dat het onderste deel nog wel even tijd nodig zal hebben. Niets dat ik niet al wist. Wat ik niet wist is dat de hechtingen er best een week of zes in hadden mogen zitten. Volgens de uroloog is dat niet ongebruikelijk. Overigens zou ik geen interne hechtingen hebben gehad, dus wat ik dacht dat van binnen wat harder is en lijkt te prikken, is littekenweefsel dat langzaamaan vervaagt.
Dus ja, nu is het in principe klaar; het enige dat nu nog volgt is tijd. :)
Wat heb jij nou precies laten doen dan, mijn vriend heeft vier weken geleden zijn toompje laten 'doorbranden' nu is hij een centimeter of anderhalf denk ik verlengd, maar hij zit nog steeds op een bepaald punt vast zeg maar net als voorheen. en boven die aanhechting zit nu weer een nieuw scheurtje (hij heeft het laten doen omdat hij een hapje in zijn toompje had) met als resultaat dat het nu nog meer zeer doet tijdens de seks. Moet hij het langer laten genezen of moet hij terug naar de uroloog om het compleet te verwijderen, dat er nergens een aansluitpunt meer is..?
pi_145396405
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:23 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Wat heb jij nou precies laten doen dan, mijn vriend heeft vier weken geleden zijn toompje laten 'doorbranden' nu is hij een centimeter of anderhalf denk ik verlengd, maar hij zit nog steeds op een bepaald punt vast zeg maar net als voorheen. en boven die aanhechting zit nu weer een nieuw scheurtje (hij heeft het laten doen omdat hij een hapje in zijn toompje had) met als resultaat dat het nu nog meer zeer doet tijdens de seks. Moet hij het langer laten genezen of moet hij terug naar de uroloog om het compleet te verwijderen, dat er nergens een aansluitpunt meer is..?
Ik heb wat ze noemen een 'losse besnijdenis' gehad. De voorhuid is verwijderd tot net onder de glans (eikel) en het oude toompje is verwijderd en er is opnieuw huid overheen getrokken om een nieuwe te maken.

Volgens mij hoort het toompje ook gewoon vast te zitten, maar scheurtjes zijn niet goed, en niet fijn. Heeft hij wel lang genoeg gewacht met laten genezen? Afhankelijk van de persoon, kan het weken, zo niet enkele maanden duren eer het geheel genezen is.

Maar bij klachten of problemen, altijd even langs de uroloog!
pi_145428096


[ Bericht 100% gewijzigd door Risje010 op 11-10-2014 14:49:51 ]
pi_145428121
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik heb wat ze noemen een 'losse besnijdenis' gehad. De voorhuid is verwijderd tot net onder de glans (eikel) en het oude toompje is verwijderd en er is opnieuw huid overheen getrokken om een nieuwe te maken.
Volgens mij hoort het toompje ook gewoon vast te zitten, maar scheurtjes zijn niet goed, en niet fijn. Heeft hij wel lang genoeg gewacht met laten genezen? Afhankelijk van de persoon, kan het weken, zo niet enkele maanden duren eer het geheel genezen is.
Maar bij klachten of problemen, altijd even langs de uroloog!
Dat klinkt ook best heftig, ja hij gaat sowieso terug naar de huisarts om het te laten bekijken, want er zat op het punt waar t nu een beetje open is gegaan net boven dat aansluitpunt een groter 'gat' zeg maar, ik denk waar ze iets meer weggebrand hebben, en volgens mij is dat nog niet goed genoeg genezen geweest.

Maar mijn vriend is nu in al in paniek dat hij weer terug naar het ziekenhuis moet omdat de arts het misschien wel verprutst heeft..... en dat hij dan weer opnieuw zo'n spuit krijgt etc. ach mannen!!!
pi_145701063
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:49 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Dat klinkt ook best heftig, ja hij gaat sowieso terug naar de huisarts om het te laten bekijken, want er zat op het punt waar t nu een beetje open is gegaan net boven dat aansluitpunt een groter 'gat' zeg maar, ik denk waar ze iets meer weggebrand hebben, en volgens mij is dat nog niet goed genoeg genezen geweest.

Maar mijn vriend is nu in al in paniek dat hij weer terug naar het ziekenhuis moet omdat de arts het misschien wel verprutst heeft..... en dat hij dan weer opnieuw zo'n spuit krijgt etc. ach mannen!!!
Moet je zeggen dat ie ook kan wachten tot het eraf valt. :P
  donderdag 18 december 2014 @ 11:48:45 #113
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147701495
Hoi.. Vraagje. Bijna week geleden frenulumoplastiek gehad. Flinke bloeduitstorting. Kon voorhuid niet terugtrekken. Kan bijna. Uitstorting bijna weg.

Momenteel best wel last van wat gespannen zijn, branderigheid en een tintelende balzak. En vaak pissen. Normaal?

Branderigheid kan ik mij voorstellen ivm oplosbare hechtingen.

Thanks.
pi_147704369
Had ik ook wel, al gelukkig wel kort. Behalve de tintelende balzak, dat lijkt me eerder nervositeit.

Bel voor de zekerheid je dokter, uroloog of chirurg. Het zijn tenslotte je kroonjuwelen. ;)
  donderdag 18 december 2014 @ 13:46:00 #115
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147704603
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:39 schreef Gray het volgende:
Had ik ook wel, al gelukkig wel kort. Behalve de tintelende balzak, dat lijkt me eerder nervositeit.

Bel voor de zekerheid je dokter, uroloog of chirurg. Het zijn tenslotte je kroonjuwelen. ;)
Of van de strakke onderbroek of dat je lans naar boven wijst en dat je op je balzak gaat zitten.

En het stoppen met masturberen :P ... Moet zakje denk ik ook aanwennen.
Kan zoveel oorzaken zijn denk ik.

Ik kijk het wel even aan bedankt :).
pi_147704771
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:48 schreef 10minuteman het volgende:
Hoi.. Vraagje. Bijna week geleden frenulumoplastiek gehad. Flinke bloeduitstorting. Kon voorhuid niet terugtrekken. Kan bijna. Uitstorting bijna weg.

Momenteel best wel last van wat gespannen zijn, branderigheid en een tintelende balzak. En vaak pissen. Normaal?

Branderigheid kan ik mij voorstellen ivm oplosbare hechtingen.

Thanks.
Alleen de huid rondom de eikel was bij mij wat gevoelig maar de rest van je klachten herken ik niet.
Bloeduitstorting was bij mij na drie weken helemaal weg, kwam door de prik volgens de uroloog.

Al met al viel de procedure mij bijzonder mee eigenlijk, zelfs de prik was lang zo naar niet als het stoten van een teen.
  donderdag 18 december 2014 @ 14:01:22 #117
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147705024
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Alleen de huid rondom de eikel was bij mij wat gevoelig maar de rest van je klachten herken ik niet.
Bloeduitstorting was bij mij na drie weken helemaal weg, kwam door de prik volgens de uroloog.

Al met al viel de procedure mij bijzonder mee eigenlijk, zelfs de prik was lang zo naar niet als het stoten van een teen.
Die bloeduitstorting hier was echt nasty vond ik.

Klopt bedoel ook o.a. de huid. Maar ook de binnenkant van de voorhuid van de hechtingen is zeer gevoelig. Branderigheid weet niet waardoor komt. Vermoed hechtingen die wat trekken en uiteraard wondje zelf. Nu wat pijn maar verder bloed het niet, voelt als een schaafwondje wat herstellen moet. Wel paar keer ochtend erectie gehad :X

Waar had jij het meeste last van?
pi_147705577
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:01 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Die bloeduitstorting hier was echt nasty vond ik.

Klopt bedoel ook o.a. de huid. Maar ook de binnenkant van de voorhuid van de hechtingen is zeer gevoelig. Branderigheid weet niet waardoor komt. Vermoed hechtingen die wat trekken en uiteraard wondje zelf. Nu wat pijn maar verder bloed het niet, voelt als een schaafwondje wat herstellen moet. Wel paar keer ochtend erectie gehad :X

Waar had jij het meeste last van?
Erecties waren het meest nare, de wond bekijken zelf was ook een trauma opzich... Net een slagveld :')
Maar het trok allemaal rap weg moet ik zeggen en na drie weken zag je er helemaal niks meer van.

Branderighuid kan ook komen door uitdroging van de wond, sommigen gebruiken vaseline las ik maar heb dat zelf niet gedaan, in creme en vocht hopen zich denk ik ook bacterieen op en vergroten zo de kans op een infectie.
Goed droogdeppen na het douchen en geen pluisjes van de handdoek op de wondjes achterlaten!

Op een tafel liggen en een gesprek met de verpleegster voeren over het huishouden terwijl er een arts in je piemol aan het snijden is... Bizarre ervaring :')
  donderdag 18 december 2014 @ 14:53:15 #119
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147706477
Al met al viel alles mee.

[ Bericht 83% gewijzigd door 10minuteman op 19-12-2014 08:25:04 ]
  donderdag 25 december 2014 @ 08:45:53 #120
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147944282
Echt.... Kapot vaak last van blauw ballen
pi_148503854
quote:
9s.gif Op donderdag 25 december 2014 08:45 schreef 10minuteman het volgende:
Echt.... Kapot vaak last van blauw ballen
En hoe maken de pener en ballen het nu? :7
pi_150614632
Vandaag viel me op dat mijn toompje, dat tijdens de ingreep gerestaureerd is na vorming van littekenweefsel, gevoeliger is geworden! *O*
pi_151615700
Ik heb denk ik ook een te kort toompje, maar weet dit niet zeker. Als ik bijvoorbeeld naar pornofilms kijk, zie ik genoeg mannen met een gelijksoortige voorhuid. Zou iemand mij kunnen vertellen wanneer een bezoek aan de huisarts raadzaam is?
pi_154008187
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 17:35 schreef eric93 het volgende:
Ik heb denk ik ook een te kort toompje, maar weet dit niet zeker. Als ik bijvoorbeeld naar pornofilms kijk, zie ik genoeg mannen met een gelijksoortige voorhuid. Zou iemand mij kunnen vertellen wanneer een bezoek aan de huisarts raadzaam is?
Als het je zoveel problemen oplevert dat seks, masturbatie of dagelijkse bezigheden niet goed meer kunnen. En wanneer een dokter dit kan bevestigen.

Ga niet zelf dokter spelen, vergelijk jouw lichaam niet met anderen.
pi_154477366
Ik heb dus last van een nauwe voorhuid en ga morgen eindelijk de dokter bellen... Probleem is dat ik als ik jullie verhalen zo lees ik al bijna flauwvallen als ik er aan denk wat ze gaan doen en daarna qua verzorging etc. Ik kan daar echt niet tegen (is dus ook de reden dat ik niet eerder gegaan ben). Iemand een tip wat ik hieraan kan doen?
pi_154809842
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:45 schreef ratpatat het volgende:

[..]

Het is inderdaad nogal sterk spul ja. Lijkt me logisch dat je het op de plek smeert waar de vernauwing zit, waarschijnlijk vooraan waar de huid omvouwd dan. Huisarts kan vast vertellen waar en hoeveel, zodat je niet teveel erop smeert. Dermovate is meer een hulpmiddel. Naast dat moet je ook nog oprekoefeningen doen.
Ohja, die Dermovate werkt goed trouwens, voorhuid gaat nu makkelijk overheen. :)
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:15:26 #127
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_155109019


[ Bericht 100% gewijzigd door Gohf046 op 11-08-2015 11:26:34 ]
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:45:04 #128
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_155348545
Ik had vorige week eindelijk de moed gevonden om met de huisarts (een vrouw) te bespreken dat ik een nauwe voorhuid heb. Slap is er niks aan de hand maar als m'n pik stijf is dan gaat m'n voorhuid maar een klein stukje naar achteren. Met seks kan het pijnlijk zijn.

Dus ik werd doorverwezen naar de uroloog, kom er net vandaan. In plaats van meteen overgaan op besnijdenis heeft hij Dermovate voorgeschreven. Het werkt bij veel mensen erg goed volgens hem. Dit lijkt me ook prettiger dan een besnijdenis dus hopelijk werkt het gewoon.

Het advies is om in erectiestand te smeren. Je trekt je huid zo ver mogelijk naar achteren en smeert dan de 'ring' in die knelt. Ik vraag me af of mensen ervaring hebben met dit middel en misschien tips hebben. Want ik heb net gesmeerd, hem stijf maken is niet zo moeilijk (maar omdat je het doet met als doel om een zalfje te smeren ook weer niet in de beste stand zegmaar). Tijdens het smeren werd 'ie snel weer slap omdat je pik insmeren met medische zalf nou eenmaal niet echt geil is haha. Iemand tips om hem misschien net wat langer stijf te houden of om hem echt ultiem stijf te maken?
  donderdag 10 september 2015 @ 21:55:33 #129
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_155985418
Update: Ik gebruik nu 3 weken Dermovate. Had er het volste vertrouwen in, las verhalen van mensen die na 3 dagen al verschil merkten. Ik merk echt helemaal niks. Ik zou nu eigenlijk nog 1x per dag moeten smeren, maar zal morgen maar even het ziekenhuis bellen of het niet gewoon 2x per dag moet blijven. Of dat het misschien meteen een besnijdenis moet worden.
pi_155985707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:55 schreef Hondenfluitje het volgende:
Update: Ik gebruik nu 3 weken Dermovate. Had er het volste vertrouwen in, las verhalen van mensen die na 3 dagen al verschil merkten. Ik merk echt helemaal niks. Ik zou nu eigenlijk nog 1x per dag moeten smeren, maar zal morgen maar even het ziekenhuis bellen of het niet gewoon 2x per dag moet blijven. Of dat het misschien meteen een besnijdenis moet worden.
Probeer het oprekken eens in een warm badje.
Of bakje als je geen badje hebt.
pi_155985749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:55 schreef Hondenfluitje het volgende:
Update: Ik gebruik nu 3 weken Dermovate. Had er het volste vertrouwen in, las verhalen van mensen die na 3 dagen al verschil merkten. Ik merk echt helemaal niks. Ik zou nu eigenlijk nog 1x per dag moeten smeren, maar zal morgen maar even het ziekenhuis bellen of het niet gewoon 2x per dag moet blijven. Of dat het misschien meteen een besnijdenis moet worden.
Heb je het ook opgerekt terwijl je dat gebruikte? Het is geen wondermiddel waar je huid automatisch van uitzakt natuurlijk.
  maandag 14 september 2015 @ 11:35:43 #132
448373 Dutchboy32
32 jaar brabant
pi_156073625
N.a.v. dit forum heb ik afgelopen week het korte frenulum laten repareren :-)

De ingreep noemen ze deftig frenulotomie, deze is doorgesneden / gebrand en op de stam teruggehecht.

Nu heb ik dus voldoende ruimte. Het is nog aan het genezen, zitten 6 hechtingen in.

Verder is het 100% meegevallen
Hi
  maandag 14 maart 2016 @ 20:24:48 #133
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160668167
Even een gigantische kick. Vorige week woensdag een besnijdenis ondergaan. Moet zeggen dat het vergeleken met wat ik van te voren in m'n hoofd heb gehaald het allemaal heel erg mee viel. Niet echt veel pijn gehad, niet supergevoelig geweest en ook geen branderig gevoel met plassen gehad.

Enige is dat er bij m'n toompje een stuk huid uitsteekt. Het schijnt zo te horen, maar het ziet er echt belachelijk uit (m'n vriendin omschreef het als zo'n lel wat een haan onder z'n snavel heeft zitten en dat klopt eigenlijk wel _O-) en itt tot de rest van m'n zaakje lijkt dat stukje huid niet te slinken. Het is ook nog het enige écht gevoelige gedeelte. Ik kijk het nog een paar dagen aan, maar als het er donderdag nog steeds zo stom uitziet ga ik de uroloog weer bellen om langs te komen. Had al gebeld voor het weekend, maar toen werd me aangeraden om het eerst allemaal een beetje te laten slinken, dus ik kijk het nog even aan.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:58:37 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195405980
Test (hier zou niet meer gepost kunnen worden)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195407554
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:58 schreef fietsie het volgende:
Test (hier zou niet meer gepost kunnen worden)
Ik heb weer een reageerveldje waarmee ik kan reageren. ^O^
pi_196893144
Ik heb een operatie gehad voor een nauw voorhuid en toen heeft mijn huisarts mijn toompje afgesneden. Daarna een paar weken hersteld tot het is genezen.

Nu kan ik echter nog steeds niet mijn voorhuid naar beneden krijgen. Wat gek is, want tijdens de operatie zag ik mijn eikel helemaal ontbloot na het afsnijden van het toompje.

Ik zou weer terug moeten naar de dokter, maar ik ben eerlijk gezegd behoorlijk getraumatiseerd door de operatie. Het was behoorlijk heftig om mee te maken.

Nu probeer ik eigenhandig mijn toompje op te rekken. Hopelijk werkt dat, anders zal ik toch weer een operatie moeten ondergaan. Wellicht dan liever een hele besnijdenis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')