abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_79834449
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:10 schreef guapo het volgende:
Is Vietnam mooier en leuker dan Thailand?
Dat ligt er natuurlijk aan wat jij leuk en mooi vindt.

Zelf heb ik maar een beperkt deel van Thailand gezien (Bangkok en regio Krabi/Aonang/Phi Phi). Van Vietnam heb ik meer gezien, vond het een enorm divers en afwisselend land. En heel mooi (mooie dorpjes zoals Hoi An maar ook prachtige natuur zoals Ha Long Bay en gecultiveerde natuur in Sapa).

Mijn idee bij Thailand is meer jungle (noorden) en zee/strand (zuiden). Wat dat laatste betreft is Vietnam minder spectaculair, er zijn weinig echt mooie stranden en zee zoals in Thailand. Wat cultuur en natuur betreft echter is het een enorm interessant land. Ook nog iets minder ontwikkeld dan Thailand (hoewel ook volop in ontwikkeling). Vond ook het platteland erg mooi, heel authentiek met rijstvelden en zo. Maar ja in Thailand heb ik dat niet gezien, voor hetzelfde geld is het daar hetzelfde, weet ik niet.

Ik had wel het idee dat er in Vietnam wat minder een backpack/party/chill cultuur hangt dan in Thailand. Persoonlijk vind ik dat een voordeel, maar misschien is dat juist wel wat jij onder "leuk" verstaat.
pi_79835700
Ok want me pa wil een 22 daagse reis door vietnam maken en ik mag mee.
En in thailand zijn we 2 jaar geleden al een keer geweest.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_79838093
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:46 schreef guapo het volgende:
Ok want me pa wil een 22 daagse reis door vietnam maken en ik mag mee.
En in thailand zijn we 2 jaar geleden al een keer geweest.
Nou, zo'n kans zou ik dus echt niet laten gaan!
  donderdag 1 april 2010 @ 19:29:40 #204
6941 APK
Factual, I think.
pi_79841831
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:46 schreef guapo het volgende:

Ok want me pa wil een 22 daagse reis door vietnam maken en ik mag mee.
En in thailand zijn we 2 jaar geleden al een keer geweest.
Als het een rondreis is zou ik lekker naar vietnam gaan.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_79848202
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:29 schreef APK het volgende:

[..]

Als het een rondreis is zou ik lekker naar vietnam gaan.
Ja het is die 22-daagse rondreis door vietnam met shoestring.
Maar er staat dat je een visum moet regelen bij de ambasade hier in nederland. Maar op internet staan ook verhalen dat het ook daar in vietnam kan als je land op het vliegveld bij de douane. Het is dan veel goedkoper. Maar omdat het een groepsrondreis is kan het dus zijn dat je lang moet wachten in de rij voor het visum. Dat is dan vervelend voor de mensen in de groep die hier het visum hebben geregeld.
Wie heeft er ervaring met het halen van het visum op het vliegveld in vietnam?
-weg, zie banmeldtopic-
pi_79852977
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:55 schreef guapo het volgende:

[..]

Ja het is die 22-daagse rondreis door vietnam met shoestring.
Maar er staat dat je een visum moet regelen bij de ambasade hier in nederland. Maar op internet staan ook verhalen dat het ook daar in vietnam kan als je land op het vliegveld bij de douane. Het is dan veel goedkoper. Maar omdat het een groepsrondreis is kan het dus zijn dat je lang moet wachten in de rij voor het visum. Dat is dan vervelend voor de mensen in de groep die hier het visum hebben geregeld.
Wie heeft er ervaring met het halen van het visum op het vliegveld in vietnam?
Zelf geen ervaring mee maar wel vaak gehoord dat het werkt. Google maar even visa on arrival vietnam. Je moet dan wel een uitnodigingsbrief hebben van een sponsor in Vietnam, er zijn bedrijfjes die dit voor je kunnen regelen tegen een vergoeding. Kan zo uit mijn hoofd geen specifieke sites aanraden die betrouwbaar zijn omdat ik het zelf dus nog nooit heb gedaan (had mijn visum in Cambodia geregeld). Maar van wat ik op internet heb gelezen duurt het verkrijgen van het visa on arrival eenmaal op het vliegveld niet lang.

Maar ik zou even met Shoestring checken of zij dat wel OK vinden, misschien eisen ze wel van iedereen dat er in Nederland al een visum gehaald wordt? Vliegmaatschappijen mogen mensen zonder visum voor Vietnam namelijk weigeren in te laten stappen.
pi_79971822
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:55 schreef guapo het volgende:

[..]

Ja het is die 22-daagse rondreis door vietnam met shoestring.
Maar er staat dat je een visum moet regelen bij de ambasade hier in nederland. Maar op internet staan ook verhalen dat het ook daar in vietnam kan als je land op het vliegveld bij de douane. Het is dan veel goedkoper. Maar omdat het een groepsrondreis is kan het dus zijn dat je lang moet wachten in de rij voor het visum. Dat is dan vervelend voor de mensen in de groep die hier het visum hebben geregeld.
Wie heeft er ervaring met het halen van het visum op het vliegveld in vietnam?
Heb toevallig gister het visum online aangevraagd en we moeten het bevestigen op het vliegveld van Hoi chi minh city. m'n zusje zit al in vietnam en die zei dat het best meeviel qua wachttijd. het enige nadeel is dat de mensen daar niet echt goed engels spreken. Maar online aanvragen ging vrij makkelijk.
pi_79996915
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:18 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Heb toevallig gister het visum online aangevraagd en we moeten het bevestigen op het vliegveld van Hoi chi minh city. m'n zusje zit al in vietnam en die zei dat het best meeviel qua wachttijd. het enige nadeel is dat de mensen daar niet echt goed engels spreken. Maar online aanvragen ging vrij makkelijk.
Via welke site heb jij het geboekt? En wat kostte je dat? Wij moeten ook nog een visumpje regelen voor juli.
pi_80038915
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:10 schreef enilnomrow het volgende:

[..]

Via welke site heb jij het geboekt? En wat kostte je dat? Wij moeten ook nog een visumpje regelen voor juli.
https://www.myvietnamvisa.com via deze site hebben we het visum geregeld.
De volgende dag al direct antwoordt terug gehad.
de kosten zie je op de site staan. je moet alleen nog een extra fee betalen op het vliegveld zelf.
De kosten tot nu toe voor 4 personen waren ongeveer 60 euro.
pi_80048274
Top, dank je wel.
pi_80255611
tickets zijn binnen.
pi_81425176
Kick, geen nieuwe informatie maar wel vliegtickets Vlieg met Malaysia airlines, op 23 oktober naar Hanoi, en op 19 november vanuit HCMC weer terug. Lekker veel tijd om op een relaxte manier door Vietnam te reizen. Waarschijnlijk gaan we veel met de trein reizen, gewoon omdat ik dat altijd een fijne manier van reizen vind.

Ik heb er nu al zin in!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:30:00 #213
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81431027
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:02 schreef zatoichi het volgende:
Kick, geen nieuwe informatie maar wel vliegtickets Vlieg met Malaysia airlines, op 23 oktober naar Hanoi, en op 19 november vanuit HCMC weer terug. Lekker veel tijd om op een relaxte manier door Vietnam te reizen. Waarschijnlijk gaan we veel met de trein reizen, gewoon omdat ik dat altijd een fijne manier van reizen vind.

Ik heb er nu al zin in!
Realiseer je wel dat het overdag in het algemeen hard seats 3e klas treinen zonder airco zijn. 's Nachts rijden de beste en meest comfortabele sleeper treinen. je ziet dan niets, maar je spaart natuurlijk wel een nacht hotel uit. En denk er ook aan dat een slak sneller is dan een Vietnamese trein. Ik ben zelf slechts met de trein van Hanoi naar Sapa v.v. gereisd en die 375 km duurde iets van 8 uur geloof ik. Verder afzakkend naar het zuiden toch maar gekozen om de langere afstanden (Hanoi-Hue en DaNang-Saigon) te vliegen voor gemiddeld iets van 30 euro per trip.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_81439118
Godmiljaar:(. Wij zijn van 6 t/m 24 juli in Vietnam (5 en 25 vliegen we naar en van Hanoi), maar dat is echt veel te weinig tijd lijkt het wel! Rustig een dag of 3 ergens zijn en je bent zo je halve vakantie kwijt aan Sapa, Hanoi en Ha Long. En dan moet je nog die overige 1000km doen.

Hè, wat een luxeprobleem ook eigenlijk. Laten we de vliegreisjes ook maar eens overwegen.

[ Bericht 6% gewijzigd door enilnomrow op 14-05-2010 23:03:01 ]
pi_81443486
Hoe zit het met vliegen dan? Kun je dat redelijk last minute beslissen en is vietnam airlines een beetje betrouwbaar... Mijn vriendin laat zich nogal beïnvloeden door die crash van twee dagen terug, en het hielp niet bepaald dat ze op een gegeven moment een "sole survivor" van een trip van Nha Trang naar HCM gingen interviewen

Anyway die hard seats klinken ook niet bepaald comfy, dus wat mij betreft gaan we wel vliegen...
pi_81443760
Enilnomrow, volgens mij moet je gewoon vooral gaan doen en zien wat je per sé wil, als iets niet lukt, dan is dat maar jammer. Als je inderdaad vanuit Hanoi naar HCMC vliegt, kun je daar ook genoeg zien, zelfde geldt voor de andere steden.. En sowieso als je tijd tekort komt en niet alles kan zien, heb je altijd een goede reden om weer terug te keren!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:33:53 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_81450693
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:10 schreef zatoichi het volgende:
Hoe zit het met vliegen dan? Kun je dat redelijk last minute beslissen en is vietnam airlines een beetje betrouwbaar... Mijn vriendin laat zich nogal beïnvloeden door die crash van twee dagen terug, en het hielp niet bepaald dat ze op een gegeven moment een "sole survivor" van een trip van Nha Trang naar HCM gingen interviewen

Anyway die hard seats klinken ook niet bepaald comfy, dus wat mij betreft gaan we wel vliegen...
Vietnam Airlines is volgens mij best prima. Je moet je maar bedenken dat iedere maatschappij wel eens een crash heeft gehad. Dus ook Vietnam Airlines
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:29:48 #218
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_81451818
Ik heb een vluchtje met Vietnam Airlines van Phu Quoc naar HCM gedaan in een groot propellorvliegtuig en dat ging prima, ik post hier nog

En ik heb met Jetstar Airways van HCM naar Hanoi gevlogen en ook daar geen problemen mee. Dus volgens mij is vliegen gewoon safe hoor
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_81453081
Ach we zien het ook wel; tenslotte zullen we een aardig eindje moeten vliegen om er uberhaupt te komen
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:59:52 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81460970
Het is allemaal erg professioneel en ziet er gewoon safe uit. Ik heb zowel met Vietnam Airways als met Jetstar gevlogen in zowel 737 als in A320 toestellen. En die vluchten kun je op redelijk korte termijn boeken. Maar de populaire vluchten zoals om 9 uur vanuit Hanoi naar Danang zitten gauw vol. En boek ze wel via internet want die zgn Vietnam Airways boeking kantoortjes rekenen nogal wat bijkomende kosten. Proberen ze althans, want ik ben gewoon weggelopen toen ze me voor een vlucht die op internet all in 42 dollar kostte, opeens incl toeslagen 73 dollar wilden berekenen. Ben naar een bar om de hoek gelopen, internet boeking voor , inderdaad 42 dollar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 16 mei 2010 @ 00:42:50 #221
233567 Xu
eh eh
pi_81476195
Iemand toevallig ervaringen met (goedkopere) spullen uit Vietnam meenemen langs de douane?

En of vluchten vanuit vietnam vaak worden gecontroleerd door de douane
Ja.
pi_81498992
quote:
Op zondag 16 mei 2010 00:42 schreef Xu het volgende:
Iemand toevallig ervaringen met (goedkopere) spullen uit Vietnam meenemen langs de douane?

En of vluchten vanuit vietnam vaak worden gecontroleerd door de douane
Ben vandaag teruggekomen uit vietnam en heb geen problemen gehad bij de douane.
Het scheelt wel als je niet direct uit vietnam terugvliegt, wij hadden een tussenstop in munchen en daar keek de douane met name naar.
  maandag 17 mei 2010 @ 19:05:13 #223
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_81546380
mooi een Vietnam topic en mensen met ervaring!!

Het plan was 3 weken naar Thailand te gaan, maar dat is nu even lastig. De 2. optie is dus Vietnam!! We hebben 3 weken de tijd, hebben ons nog niet echter nog niet ingelezen. We willen niet georganiseerd gaan en van Noord naar Zuid reizen.

Alle tips, adviezen, wat te zien zijn welkom!!!

Bvd!!
  maandag 17 mei 2010 @ 21:20:09 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_81554039
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:05 schreef travelman het volgende:
mooi een Vietnam topic en mensen met ervaring!!

Het plan was 3 weken naar Thailand te gaan, maar dat is nu even lastig. De 2. optie is dus Vietnam!! We hebben 3 weken de tijd, hebben ons nog niet echter nog niet ingelezen. We willen niet georganiseerd gaan en van Noord naar Zuid reizen.

Alle tips, adviezen, wat te zien zijn welkom!!!

Bvd!!
tip 1: reis van zuid naar noord, dan eindig je met het mooiste (Sapa, Halong Bay, Hanoi)
  maandag 17 mei 2010 @ 21:33:54 #225
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81554930
tip 2: Reis van Noord naar Zuid, want als je tijd te kort komt kun je beter wat van het, naar mijn bescheiden mening, mindere zuiden missen dan van de "Must See" in de noordelijk helft van Vietnam.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')