abonnement Unibet Coolblue
pi_77496700
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:04 schreef versteegrob het volgende:
Wow ! Nice ! Dacht dat ik een grote bak had maar Piere. Gebruik vanaf dinsdag weer mijn ozon apparaat en daardoor hoef ik maar 1 x per 6 maanden water te fileren echter wil ik het 1 x in de 3 maanden doen.

Misschien een domme vraag maar hoe kan ik het beste het water uit mijn bak halen, kan er met een emmer niet in ivm lichtbak / glas ervoor.
Koop voor een paar euro zo'n cementkuip bij de Gamma en zuig aan een stuk tuinslang.
Want zuigen zul je, kreng.

Grmbl, ik hoef geen foto meer te posten. Dat wordt een beetje als een Polo naast een ferrari. .
Maar ik ga het lekker toch doen. .
pi_77497161
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:14 schreef versteegrob het volgende:
Zeker weten, is wat anders dan 8 uur lang pokeren, 24 tafels tegelijk

Waarom worden hier zo weinig foto's gepost, ben bijna de enige
Mijn foto's komen ook wel binnenkort van mijn 60 liter bakje. Mijn 170 liter hoekbak gaat binnenkort leeg zodat ik daar weer een nieuw project van kan maken en een nieuwe achterwand kan maken, ook dat zal ik hier updaten
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:04 schreef versteegrob het volgende:
Wow ! Nice ! Dacht dat ik een grote bak had maar Piere. Gebruik vanaf dinsdag weer mijn ozon apparaat en daardoor hoef ik maar 1 x per 6 maanden water te fileren echter wil ik het 1 x in de 3 maanden doen.

Misschien een domme vraag maar hoe kan ik het beste het water uit mijn bak halen, kan er met een emmer niet in ivm lichtbak / glas ervoor.
Ik gebruik een 10 meter tuinslang, ene kant in aquarium met netkous erom zodat er geen garnalen doorheen gezogen worden en andere kant naar dakterras
Jij zou bijv op je externe filter ook de uitstroom kunnen loskoppelen, die weer aankoppelen aan een reserve tuinslang en zo je waterniveau verlagen
pi_77497705
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:11 schreef Stali het volgende:

[..]

Koop voor een paar euro zo'n cementkuip bij de Gamma en zuig aan een stuk tuinslang.
Want zuigen zul je, kreng.

Grmbl, ik hoef geen foto meer te posten. Dat wordt een beetje als een Polo naast een ferrari. .
Maar ik ga het lekker toch doen. .
Zuigen idd..
Ik doe het met een tuinslang nu bij die 600liter (rechtstreeks in de gootsteen), en bij die 100liter gewoon met een doorzichtige slang en cementkuip

Polo naast een ferrari ben ik het niet mee eens.
Meer ferrari naast ferrari.
Ook kleinere bakken kunnen er prachtig uitzien hoor
Zelfs zo mooi dat ik daar ook gewoon een uur of langer naar kan kijken, en dan ontdek je toch steeds meer mooie kleine details

Grootte van de bak zegt dus niet altijd alles
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77497842
Je water afvoeren dmv een externe pomp is toch wel handig, zeker met die eheim koppelstukken en afsluitkraantjes is het een simpel klusje
pi_77498372
Klopt, dat gaat ook goed. Maar de slangen hebk al liggen, en als echte nederlander zuig ik wel een keer, aangezien me dit verder niks kost (en te lui ben om koppelstukken te gaan halen)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77498852
Vraagje over mijn jbl filter. Het zuigstukje zit halverwege in het aquarium ipv 5cm boven de bodem. Weet iemand waar ik een koppelstuk kan kopen ?

Perry: Las net je stuk over de filter met koolstof enz, heb nu 4 verschillende soorten filter in me filter, die hoef ik toch niet aan te passen of zou ik wel kool en wat watten kopen ?
pi_77500063
Mooie plant, nee kan het niet uitschuiven dus moet op zoek naar een verlengstukje.

Net weer wat planten verplaatst, hier het resultaat.



Heb nog 2 grote stukken hout, 1tje drijft nog maar waar kan ik die het beste neerzetten? Zijn vrij groot en met een mooie punt naar boven.

Verder komen er 4 mosballen en 2 rode planten binnen, iemand tips waar ik die het beste kan plaatsen.
pi_77500441
Okay. Hier dan mijn kleine bescheiden Polo'tje.

pi_77500576
Lekker vol Mooie plant die rode, hoe heet die ? Waar zijn de vissen ? Zie er 1tje
pi_77500659
Overigens heb ik die leisteen gewoon gepikt bij een villa hier in de buurt. Er waren daar tegeltjes van de muur afgevallen en eentje heb ik mee naar huis genomen en gekookt en aan stukjes gehakt.

Kleine diefstal maar ik vind het nog steeds leuk. .

Het hoort niet maar het Amsterdamse haal je er nooit helemaal uit.
pi_77500874
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:15 schreef versteegrob het volgende:
Lekker vol Mooie plant die rode, hoe heet die ? Waar zijn de vissen ? Zie er 1tje
Die rode plant heb jij ook staan. Net als die groene er rechts van.

Mijn koppeltje maantjes waren wakker gemaakt voor de foto en aan het mozen rechts in de hoek.
Verder heb ik een klein schooltje neons en twee goerami's.

Apart aquarium, ik weet het. Heb in een deel eerder al geschreven dat ik die twee maantjes als baby cadeau gekregen heb en nergens wat van wist. Dus ik ga mee op de groei zeg maar.
Overigens heeft het manenduo het wel naar de zin want de zwarte maan heeft eieren gelegd maar het blad heb ik stomweg boven in de garnalenbak gehangen en daar zijn de eieren allemaal opgegeten.
Wist ik ook veel maar het doet het verder allemaal erg goed.
pi_77500940
Welke goarami's heb je ? Kan je iets over de vissen vertellen ? Wil die namelijk ook nemen. En wil ook neon's
pi_77501251
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:31 schreef versteegrob het volgende:
Welke goarami's heb je ? Kan je iets over de vissen vertellen ? Wil die namelijk ook nemen. En wil ook neon's
Ik heb twee honing dwerggoerami's. Labyrinthvisjes, die kennelijk ademen via hun darmen.
Ik weet er niet veel van maar het zijn zeer zeker bovenlaagvisjes maar bij mij zwemmen ze de hele bak door.
Maar heb, zo bleek toen ze volwassen werden mannetjes omdat ze een blauwe lijn hebben aan de hele onderkant. Als je het overweegt het zijn echt zulke vriendelijke vissen zelfs mijn twee mannen die met hun "stokjes" (vinnen) in de weer zijn. Het zijn echt van die Chinezen. Ik vind ze in ieder geval echt tof en als ik geen manen meer heb wil ik graag een groepje honinggoeramis.

Over de neons, jij hebt zo'n groot aquarium, neem kardinaaltetra's.
Jij hebt echt de ruimte en dan zwemmen die zoveel mooier. Sneller en ook meer in een school. Qua prijs zal het niet schelen dus als je tetra's wilt ga absoluut voor de kardinaaltjes .
pi_77502558
@Rob, welke filters heb je er dan allemaal in zitten?
Want in de originele filtersponzen zitten uitsparingen waar dingen in kunnen

Mij is toendertijd aangeraden om er alleen actief kool in te proppen, en de één na bovenste te vervangen voor watten, zodat alles eigenlijk netjes gefilterd wordt, en verder niks aan doen. Behalve als je bak op stelten staat, en er ziektes uitbreken. Dan moet je er vanalles bij doen.

Als je de filter tot z'n maximum uitschuift, is het goed hoor. Het hoeft niet persé tot 5cm van de bodem
Ik zou 1 stuk hout schuin tegen of zelf op het andere leggen (links), en de, zo creeer je ook wat schuilplekken.
Die andere moet je even bekijken. Ligt er maar net aan wat je zelf mooi vind natuurlijk. Gewoon proberen, je kunt het! De bak ziet er netjes uit.

Wat betreft de nieuwe rode plant, zet em op een plaats waar veel licht is. Dan heb je de meeste kans van slagen.

@Stali; polo??? Damn! Das een ferrari man! Ik vind het er mooi uitzien iig
Gourami's zijn erg mooi, die komen ook in mijn nieuwe bak. Mooi om te zien

Kardinaaltjes worden net wat groter dan neons.. Qua kleur zijn die kardinalen net wat feller, en de neons net wat subtieler. Neemt niet weg dat de neons niet leuk zijn, want ze zijn geweldig leuk om te zien

Oh ja; hier een foto van de 600liter met nachtverlichting (net gemaakt met telefoon, dus sorry voor de kwaliteit);

Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77504466
Vroege reactie

Maar heb deze filter en met de volgende inhoud

JBL CristalProfi e1500 (extern).

Een High Tec filter met ingebouwde snelstartinrichting is deze filter heel eenvoudig te starten.
Het lastige aanzuigen van het water is niet nodig. De filter is geheel gebruiksklaar en reeds met benodigde filtermateriaal gevuld. Dit filtermateriaal is zo gekozen dat een efficiënte mechanische en biologische reiniging van het water gewaarborgd is. Het is zeer eenvoudig om de onderdelen van de filter in elkaar te zetten. Ze zijn zo geconstrueerd dat het niet mogelijk is om ze op de verkeerde manier te monteren.

Een innovatieve slangkoppeling voorkomt het morsen van water als de slang wordt losgekoppeld van het filter. Direct onder de pompkop is een innovatieve filtermand geplaatst voor verscheidene filters. Links en rechts bevat het filter voorfilters waar je gemakkelijk bij kunt. Als deze filters regelmatig vervangen worden, behoeven de overige filters nauwelijks te worden gereinigd. In 1 van de filters kan zeer gemakkelijk diverse verschillende soorten filtermaterialen geplaatst worden om eventuele nitraat en posfaten te verwijderen.

De filter is helemaal gevuld en kant en klaar voor gebruik.

Ga vanmiddag even langs de dierenwinkel voor wat spullen
pi_77504819
Omdat ik niet al te veel soorten vissen wil, wil ik voor grote aantallen gaan. Wat vinden jullie van de volgende samenstelling ?

Kardinaal Tetra - 20 / 30 stuks
Corydoras sterbai - 10 / 15 stuks
Apistogramma cacatuoides - 2/3 V - 1M
Goerami - 2V - 1M, welke weet ik nog niet, het liefste 1tje met veel felle kleuren
Kuhli - 10 stuks
L-nummer - ? stuks
Blanke bijlzalm - 10 stuks

Wat vinden jullie van de aantallen en de keuze ? Zou er nog iets bij kunnen ?
pi_77505239
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:03 schreef versteegrob het volgende:
Vroege reactie

Maar heb deze filter en met de volgende inhoud

JBL CristalProfi e1500 (extern).

Een High Tec filter met ingebouwde snelstartinrichting is deze filter heel eenvoudig te starten.
Het lastige aanzuigen van het water is niet nodig. De filter is geheel gebruiksklaar en reeds met benodigde filtermateriaal gevuld. Dit filtermateriaal is zo gekozen dat een efficiënte mechanische en biologische reiniging van het water gewaarborgd is. Het is zeer eenvoudig om de onderdelen van de filter in elkaar te zetten. Ze zijn zo geconstrueerd dat het niet mogelijk is om ze op de verkeerde manier te monteren.

Een innovatieve slangkoppeling voorkomt het morsen van water als de slang wordt losgekoppeld van het filter. Direct onder de pompkop is een innovatieve filtermand geplaatst voor verscheidene filters. Links en rechts bevat het filter voorfilters waar je gemakkelijk bij kunt. Als deze filters regelmatig vervangen worden, behoeven de overige filters nauwelijks te worden gereinigd. In 1 van de filters kan zeer gemakkelijk diverse verschillende soorten filtermaterialen geplaatst worden om eventuele nitraat en posfaten te verwijderen.

De filter is helemaal gevuld en kant en klaar voor gebruik.

Ga vanmiddag even langs de dierenwinkel voor wat spullen
Ja ok, dus gewoon het standaard pakket zeg maar.
Dat is opzich goed, maar in de een na onderste mand (dus boven de pijpjes), kun je het middelste gedeelte eruit halen, en daar een zakje met actief kool in leggen. Kost je welgeteld +- 8 euro, en daar kun je wel een keer of 4/5 het zakje mee vernieuwen. Dus daar doe je gemiddeld bijna een jaar mee

JBL heeft ook "hun" oplossing, in de vorm van zo'n zakje, maar die zijn duurder en die kun je maar 1x gebruiken. Beetje zonde van het geld zeg maar.

Wat betreft je vissen ziet het er goed uit.
Ik zou ze alleen niet allemaal tegelijkertijd in je bak zetten, aangezien je nitrietpiek dan heel hoog wordt, en de kans op vissterfte groter maakt.

Hou er rekening meer dat de Apistogramma cacatuoides territoria gaan vormen. Dat kan wel eens ruzie betekenen tegen de vredevolle visjes.. Want de rest zijn schappelijke vissen.

Kardinaaltjes zou ik hooguit 20 doen, en cory's 10. Dit omdat de Kuhli ook al grond beestjes zijn.
Verder best een aardig bestand zo. Hooguit 1 a 2 L-nummers, omdat je anders wel een erg volle bak krijgt (mits je grote l-nummers neemt)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77505885
Ja zat ook al aan de eerste aantallen te denken. Verder heb ik 5/6 kokosnoten besteld voor de cactuoides en heb wat kienhout en stenen dus genoeg schuilplekken.

Ga de vissen zeker niet in 1 keer kopen, alleen per soort. Wil deze week beginnen met de Kardinaal Tetra maar eerst vanmiddag me water testen en wat actief kool kopen.
pi_77506124
Ah kijk, je begint iig daarmee rustig aan. Dat is een goed teken.
Als de eerste visjes erin zitten, zou ik 1 a 2 weken wachten met de volgende.
Bij de kardinaaltjes zou je wellicht de gourami's wel tegelijkertijd mee kunnen nemen, omdat de tetra's echt klein zijn

Verder zou ik even wachten met de rest.

Komt helemaal goed denk ik zo!

Oh ja; nog een tip voor de bijlzalmen.
Deze zitten vaak graag niet direct in het licht.
Je zou kunnen overwegen om er dan ook wat drijfplantjes in te gooien.
De bijltjes zullen hieronder schuilen, en hun kleuren zullen er dan mooier uitkomen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77508298
Heb al drijfplanten besteld en wat mosballen Ja ben goed voorbereid. Ga zo wat kool halen en een testpakket en dan vanavond weer wat planten verplaatst, leuke hobby
pi_77509462
Het blijft een leuke hobby. Pas maar op voordat je er ook alles van wil weten, en er ineens heeeeeel erg veel tijd in steekt, en voor je het weet een grotere bak wilt
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77511052
Net weer wat inkopen gedaan, wat ijzer gehaald, easy carbo en easy profito en koolstof om de kleur iets te filteren. Verder een stofzuigertje gehaald, lichtschakelaar en een testpakketje, dit is de uitkomst. Wat vinden jullie van de waarde? Heb helaas het ozon apparaat pas 30 uur aangehad. Er staat op het ozon apparaat als je het continu gebruikt je al na 3 dagen vissen in je aquarium kan doen maar hier wacht ik toch nog even mee.

CL2 - 0
pH - 8
KH - 6d
GH - 16d
NO2 - 0
NO3 - 0
pi_77512028
Opzich redelijk goed, maar PH is een beetje aan de hoge kant.
Zelf zou ik deze tegen de 7 proberen te houden. Maargoed, dat kan verschillende factoren hebben.
Corydora Sterbai ga ik er zelf ook nog in zetten, maar die vereisen een pH van 6.5 - 7.5
Dus ik zou die iets proberen te verlagen.
De hardheid is ook een beetje tegen de harde kant. Probeer het water wat zachter te maken, richting de 11 a 12 te krijgen.

Mocht je bij jullie gewoon altijd hard water hebben, dan is bij verversing verstandig om gewoon kraanwater te vermengen met gekookt water (natuurlijk eerst af laten koelen). Dan wordt het geheel ook wat zachter.

Dr is ook spul voor te koop, maar dit is de goedkoopste oplossing.
Een andere manier is filteren over turf. Maar daar kleurt het water juist weer van..

NO2 = nitriet, en dat moet 0 blijven, want als je dat rond de 50 mg/l hebt, heb je al dikke kans op vissterfte. Bij getallen boven de 10 mg/l, zou ik gewoon een kwak water verversen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77512676
Bedankt voor je antwoord weer, we spammen het topic aardig vol. Er stond op het tetra pakket dat ik de gh/kh water moet verversen maar ik twijfel nog een beetje omdat morgen waarschijnlijk me ozon apparaat weer kan gebruiken.

Hoe krijg ik de gh/kh naar beneden? Zou ik nu al een school kardinaal vissen erin kunnen doen ?
pi_77513147
Ach, als iedereen het later eventueel kan gebruiken, dan moeten we meer spammen..

Hardheid = GH, antwoord ervan staat hier boven.

Kardinaaltjes vereisen een Ph: 6,5-7 en GH: 5-8
Maar dat is "officieel". Bij een kleine afwijking kan het meestal wel, maar bij jou scheelt het wat meer.
Je kan wat water verversen, en eventueel met afgekoeld gekookt water mengen. Dit scheelt al iets in de hardheid, maar of het voldoende is durf ik niet te zeggen.

Een andere mogelijkheid is mengen met spa water. Dat heeft een PH van 6, en verder is het weinig. Dus dat trekt de hardheid (maar ook de PH) omlaag. Bar-Le-Duc bijvoorbeeld heeft weer een PH van 8.. Das geen mogelijkheid dus.

Osmose water kan ook nog, maar je blijft mengen voor de rest van je aqua tijd.

Is het bekend bij je dat je hard kraanwater hebt?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')