abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:04:44 #251
283466 TigOleBitties
Courage is Solid
pi_84811351
Sorry voor de wat late reactie, ben sinds vannacht terug van vakantie :s)

Bedankt voor de tips tot dusver jongens! ^O^

Helaas is het niet Knight Quest wat ik zoek, het karakter wat hier centraal staat heeft een zwaard en is een soort ridder. Bij het spel wat ik bedoel is dat niet zo. Je speelt met een soort (vermoedelijk) chineze vechter welke vuurballen kan afvuren. Of het een RPG is weet ik niet 100% zeker maar zo ver ik me kan herinneren kon je wel zeg maar punten geven aan bepaalde krachten van elk personage zodat je bijv. je vuurbal groter en sterker kon maken. Deze punten werden verdient door vijanden en bazen te verslaan. Ook kom je dus door de game heen andere personages tegen die bij je aan zullen sluiten waaronder 1 welke een zwarte draak kon afvuren en je tegenstanders mee kon doden.

Het is echt heel lastig dit spel te ontrafelen denk ik :P helemaal omdat het verstopt zat in een 100 in 1 cartridge, dus het was niet 1 zo'n gameboy spelletje zeg maar.

Oh en..

quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:33 schreef BdR het volgende:
@TigOleBitties:
gokje.. Knight Quest ?

Het is met deze omschrijving lastig, heb je wat meer info? Was het een RPG game of meer platform game zoals Ninja Gaiden? Zag je het van de zijkant of bovenkant?
Als je op "kaart" liep zeg maar zag je het van boven, als je eenmaal een stad/dorp betrad speelde je het vanaf de zijkant en moest je ook een lineair pad afleggen met vijanden en meestal een eindbaas.

Als je nog wat meer wilt weten vraag het aub, dan zal ik weer dieper proberen te graven ;)
pi_84846883
Ik zoek een goed historisch strategie spel, een empire building zoals de Total War reeks vind ik helemaal geweldig. Het lijkt wel of er niet zoveel nieuwe uitgebreide historische spellen meer uitkomen. Weet iemand een leuke titel waar ik naar uit kan kijken?
  Moderator donderdag 5 augustus 2010 @ 14:27:04 #253
9859 crew  Karina
Woman
pi_84894097
Het spel dat ik zoek is al behoorlijk oud, je moet blokjes verschuiven om een doorgang te maken naar het volgende level. Het draaide onder DOS, qua kleur zag het er dan ook uit zoals commander Keen (met van dat roze en lichtblauw). Heel verslavend.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 5 augustus 2010 @ 15:00:05 #254
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_84895482
@Karina: gokje.. Sokoban? Kijk anders eens bij deze games
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zondag 8 augustus 2010 @ 04:38:06 #255
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_84998449
Ik wil het hier ook eens proberen. Ik zoek een spel met een vorm van 'Tower' in de titel. Ik denk dat het toen op windows 95 of 98 draaide. Beide spelers hadden een toren van een bepaalde hoogte en de bedoeling was om door middel van kaarten de toren van de tegenstander naar nul te brengen. Je had aanvalskaarten die direct damage deden, monsterkaarten voor een aanval, maar ook kaarten om je eigen toren weer op te bouwen. Beetje Magic The Gathering stijl, maar dan anders.

Iemand enig idee?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:06:26 #257
313258 Victim_of_a_foolish_heart
Take a leap, a really big leap
pi_85055948
Ik ben opzoek naar een oud nintendo spel, ik gok dat dit op de SNES was.

Het spel ging over een soort en met van ninja, die vijanden kon ass-woopen met zn haar(dit gebruikte hij als een soort zweep)
Het is denk ik nooit erg bekend geweest, en het jaar weet ik niet meer, waarschijnlijk zo rond 1997 ofzo.

Alvast bedankt!
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:54:37 #258
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_85057988
quote:
Koel, het spel wat ik bedoelde zag er anders uit, maar verder lijkt het hetzelfde te zijn. Thx, ik ga eens proberen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_85063940
Ik zocht nog een spel, was erg baas en leerzaam toen. (PC)

Het was een spel, je moest allerlei mini games doen om aan auto-onderdelen bij elkaar te krijgen.
Elke keer als je een banaan pakte hoorde je "bananen".
Als je de onderdelen had kon je tegen iemand racen en als je won kreeg je een beker en ging je door naar het volgende level.

minigames: bij twee die ik mij herinner, je moest tandwielen verplaatsen naar het juiste stuk en bij de andere minigame moest je lampen aansluiten met batterijen. Iemand die dit spel ook ooit heeft gespeeld en die de naam nog weet?
pi_85069248
Ik ben opzoek naar een wat ouder 3d spel, rond 2000. Ik weet niet meer precies hoe die ging en ik kan nu ook 2 spellen door de war gaan halen, dus doe ik 2 vage beschrijvingen.

1. Je start het level bij een ruimteschip. Deze ligt in een kraten en je kan er niet meer in. Je hebt een wat rotsachtige omgeving, met kristallen die gloeien. Je wordt hier een beetje 'aangevallen' door wat wezen (beesten ofzo). Van deze plek kon je toen een grot in, wederom met kristallen die gloeien. Er stroomt water door deze grot en je moet af en toe een beest doodmaken.

2. Je begint buiten een huis, de omgeving kun je volgens mij niet in, het huis wel. In het huis moet je volgens mij wat doen, naar boven iets en je vind dacht ik ook een med pack. Langzamerhand wordt je hier ook aangevallen door iets.

Ik weet 2 vage beschrijvingen, maar dit zijn de enige 2 dingen die ik nog weet. Ik heb wel gezocht, maar niks lijkt hierop. Iemand die het een beetje herkent?
pi_85069697
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 14:27 schreef Karina het volgende:
Het spel dat ik zoek is al behoorlijk oud, je moet blokjes verschuiven om een doorgang te maken naar het volgende level. Het draaide onder DOS, qua kleur zag het er dan ook uit zoals commander Keen (met van dat roze en lichtblauw). Heel verslavend.
Supaplex, Elements, Heartlight, Jetpack?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_85078948
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:48 schreef Dyr. het volgende:
Ik ben opzoek naar een wat ouder 3d spel, rond 2000. Ik weet niet meer precies hoe die ging en ik kan nu ook 2 spellen door de war gaan halen, dus doe ik 2 vage beschrijvingen.

1. Je start het level bij een ruimteschip. Deze ligt in een kraten en je kan er niet meer in. Je hebt een wat rotsachtige omgeving, met kristallen die gloeien. Je wordt hier een beetje 'aangevallen' door wat wezen (beesten ofzo). Van deze plek kon je toen een grot in, wederom met kristallen die gloeien. Er stroomt water door deze grot en je moet af en toe een beest doodmaken.

2. Je begint buiten een huis, de omgeving kun je volgens mij niet in, het huis wel. In het huis moet je volgens mij wat doen, naar boven iets en je vind dacht ik ook een med pack. Langzamerhand wordt je hier ook aangevallen door iets.

Ik weet 2 vage beschrijvingen, maar dit zijn de enige 2 dingen die ik nog weet. Ik heb wel gezocht, maar niks lijkt hierop. Iemand die het een beetje herkent?
Als je nou even erbij zegt of het een fps of wat anders is zou dat natuurlijk flink helpen.
Conscience do cost.
pi_85094269
Ik zoek een spel voor op de pc.
Je bent een poppetje dat alleen in een nagenoeg verlaten wereld loopt. 1 deel begin je in een woestijn, dat afgezet is met een hek. Er staat een soort windmolen naast een ravijn en een trailer met een mannetje. Je kan dat ravijn in en daar moet je dan steeds puzzles oplossen. Je ziet bv tekens op de muur of in een boek je je dan stukken verderop nodig hebt om een deur te openen etc.

Je begint ook een keer ergens op een soort eilandje? En daar staat een huisje met een kast boeken. Elk van die boeken laat je in een andere wereld beginnen.

iemand??

Het is wel enkele jaren oud (zou best al 10 jaar geleden kunnen zijn).
pi_85100646
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:29 schreef mexxum het volgende:
Ik zoek een spel voor op de pc.
Je bent een poppetje dat alleen in een nagenoeg verlaten wereld loopt. 1 deel begin je in een woestijn, dat afgezet is met een hek. Er staat een soort windmolen naast een ravijn en een trailer met een mannetje. Je kan dat ravijn in en daar moet je dan steeds puzzles oplossen. Je ziet bv tekens op de muur of in een boek je je dan stukken verderop nodig hebt om een deur te openen etc.

Je begint ook een keer ergens op een soort eilandje? En daar staat een huisje met een kast boeken. Elk van die boeken laat je in een andere wereld beginnen.

iemand??

Het is wel enkele jaren oud (zou best al 10 jaar geleden kunnen zijn).
Ik heb de spellen nooit gespeeld, maar ik weet nagenoeg zeker dat je hebt over een deel uit de Myst-cyclus als ik je zie praten over boeken waardoor je in een wereld beland.

Dan zou het dus Myst of misschien zelfs net Riven zijn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Myst
http://en.wikipedia.org/wiki/Riven
deal with it
pi_85101708
Ja!! Dat was hem geloof ik. Ik herken van wiki iets bekends,alleen had ik een andere versie geloof ik.
Maar super bedankt, heb ik weer wat te doen deze vakantie
pi_85101838
Ik had geloof ik Uru: ages beyond myst
pi_85102550
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Als je nou even erbij zegt of het een fps of wat anders is zou dat natuurlijk flink helpen.
third person dacht ik
  woensdag 11 augustus 2010 @ 00:57:38 #268
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_85122851
Ik ben al een tijdje op zoek naar een PC-spel

Het is een spelletje waarbij je mensen moest bekeren. Als je voor een 'goede' campagne koos, moest je van satanisten christenen maken, en vice versa. Ik herinner me nog dat de christenen in een soort van hippie-kamp in de woestijn woonden, en hoe meer ze naar de goede kant overliepen, hoe meer gras en bloemetjes er omheen groeiden. Ook was er een soort van muziekdorpje, waar Elvis op een podium staat te zingen.
Oh, en het hoesje heeft een regenboog...

Het klinkt vrij suf, maar de graphics waren behoorlijk komisch en het spel zo over the top dat het gewoon erg grappig en leuk werd. De naam is iets van Good and Evil of Good vs. Evil ofzo.
Het enige waar ik met Google op uit kom, is beyond good and evil, en dat is het zeker niet :N

Iemand enig idee wat ik bedoel?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_85133418
Afterlife zou je kunnen checken, maar dat klinkt toch heel anders.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:06:55 #270
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_85134430
Left Behind: Eternal Forces heeft een soortgelijk thema maar ik zie geen regenboog op het hoesje
http://www.mobygames.com/game/windows/left-behind-eternal-forces
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:36:22 #271
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_85163676
Dat zijn ze allebei niet, het is een veel minder serieus, cartoonesk spelletje.
Toch bedankt voor het meedenken!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_85167061
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:57 schreef Muck het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een PC-spel

Het is een spelletje waarbij je mensen moest bekeren. Als je voor een 'goede' campagne koos, moest je van satanisten christenen maken, en vice versa. Ik herinner me nog dat de christenen in een soort van hippie-kamp in de woestijn woonden, en hoe meer ze naar de goede kant overliepen, hoe meer gras en bloemetjes er omheen groeiden. Ook was er een soort van muziekdorpje, waar Elvis op een podium staat te zingen.
Oh, en het hoesje heeft een regenboog...

Het klinkt vrij suf, maar de graphics waren behoorlijk komisch en het spel zo over the top dat het gewoon erg grappig en leuk werd. De naam is iets van Good and Evil of Good vs. Evil ofzo.
Het enige waar ik met Google op uit kom, is beyond good and evil, en dat is het zeker niet :N

Iemand enig idee wat ik bedoel?
Heaven & hell ... live and let die? van MadCat

[ Bericht 11% gewijzigd door zforces op 12-08-2010 01:00:46 ]
pi_85169550
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:06 schreef Victim_of_a_foolish_heart het volgende:
Ik ben opzoek naar een oud nintendo spel, ik gok dat dit op de SNES was.

Het spel ging over een soort en met van ninja, die vijanden kon ass-woopen met zn haar(dit gebruikte hij als een soort zweep)
Het is denk ik nooit erg bekend geweest, en het jaar weet ik niet meer, waarschijnlijk zo rond 1997 ofzo.

Alvast bedankt!
legend of the mystical ninja ?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:59:03 #274
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_85171527
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 00:49 schreef zforces het volgende:

[..]

Heaven & hell ... live and let die? van MadCat
Jaaaaa, dat is het _O_
Thanks! O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_85193925
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:59 schreef Muck het volgende:

[..]


Jaaaaa, dat is het _O_
Thanks! O+
het googlen duurde even, maar ik verveelde me:P.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')