abonnement Unibet Coolblue
pi_76471551
Topic 2 over Dubai.







Vorige topic(s):

Deel 1

Laatste post uit het vorige topic:
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:10 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik vind het wel humor , zeker omdat Abu Dhabi zo veel geld heeft uitgeleend?


[ Bericht 20% gewijzigd door wikwakka2 op 06-01-2010 11:41:31 ]
Cool story, Hansel.
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:22:29 #2
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_76471889
Er is geen officieel bericht naar buiten gebracht over de naamswijziging, maar iedereen kan de reden in principe wel raden
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_76471906
Is er geen mooie OP?
pi_76471956
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:23 schreef Grunner het volgende:
Is er geen mooie OP?
De vorige had er geen. Als je wat plaatjes uitzoekt zet ik ze er wel in.
Cool story, Hansel.
pi_76472125
Zoiets?





  woensdag 6 januari 2010 @ 10:32:01 #6
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_76472217
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:29 schreef Grunner het volgende:
Zoiets?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vind deze toepasselijker eigenlijk:



O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_76474741
Wat erg voor ze De website www.burjdubai.com werkt echter nog steeds, ben benieuwd wanneer ze die gaan veranderen.
pi_76474827
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:29 schreef Grunner het volgende:
Zoiets?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb ze erin gezet.
Cool story, Hansel.
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:54:22 #9
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76491040
Wat is er met een naamsverandering? Ik snap er niks van! Kan iemand het uitleggen?
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_76491106
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:54 schreef Cristal het volgende:
Wat is er met een naamsverandering? Ik snap er niks van! Kan iemand het uitleggen?
Wat bedoel je precies? Het vorige topic was vol dus is er nu een nummer twee geopend.
Cool story, Hansel.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:12:16 #11
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76491774
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:22 schreef Euc- het volgende:
Er is geen officieel bericht naar buiten gebracht over de naamswijziging, maar iedereen kan de reden in principe wel raden
Iedereen heeft het over een 'naamswijziging' en ik als Dubai fan weet van niks Wat is er gebeurt?
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_76491958
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:12 schreef Cristal het volgende:

[..]

Iedereen heeft het over een 'naamswijziging' en ik als Dubai fan weet van niks Wat is er gebeurt?
Burj Dubai is bij zijn officiele opening herdoopt tot Burj Khalifa, naar de emir van Abu Dhabi. Waarschijnlijk is dit gedaan vanwege het feit dat Abu Dhabi Dubai heeft geholpen met miljarden dollars.
Cool story, Hansel.
pi_76563695
Als je b.v. 10 dagen op vakantie wil in Dubai. Hoeveel geld zou je dan ongeveer kwijt zijn... Voor een ticket ben je iig 600 euro kwijt. Maar hoe duur kost daar b.v. bier, appartamentje e.d.?
pi_76565668
Veel hotels/appartementen zijn nu rond de $50 per nacht (2 persoons kamer).

Biertjes zijn er verboden Nou ja, schijn je in sommige hotels wel te kunnen krijgen, maar weet niet hoeveel ze kosten.

Verder schijn je het zo duur te kunnen maken als je zelf wilt, je kan shwarma eten in een tentje op de hoek of gaan dineren in het Burj al Arab. Taxi's zijn heel goedkoop.

Ik kan je over een week laten weten wat ik er per dag kwijt was
pi_76565740
Biertjes verboden , kom op zeg.
Cool story, Hansel.
pi_76566728
Ik zet er toch een achter. En officieel is alcohol verboden.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:53:11 #17
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76569468
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:37 schreef Dark0z het volgende:
Als je b.v. 10 dagen op vakantie wil in Dubai. Hoeveel geld zou je dan ongeveer kwijt zijn... Voor een ticket ben je iig 600 euro kwijt. Maar hoe duur kost daar b.v. bier, appartamentje e.d.?
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. 10 dagen Dubai kan heel duur heel duur zijn, maar dat hoeft totaal niet want je hebt hotels waarvoor je 100 betaalt voor 2 nachten.Verder licht het er aan in wat voor hotel je gaat zitten.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_76569554
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:45 schreef gifkwal het volgende:
Ik zet er toch een achter. En officieel is alcohol verboden.
In Sjarjah, ja. In Dubai niet, het is alleen niet toegestaan om in het openbaar te drinken.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:59:17 #19
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76569685
Het is geen probleem hoor om alcohol te krijgen in een beetje luxe hotel.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:09:28 #20
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76572269
Vandaag is er ge-bunjee-jumped van het Burj Khalifa! Leuk nieuwtje misschien
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 18:51:14 #21
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_76607334
Alcohol verboden

Als dat gebeurd gaan zelfs de locals naar het buitenland


Gifkwal gaat naar Dubai? Kom langs voor een kop koffie zou ik zeggen

Ticket is overigens geen 650 euro, laatste keer dat ik zelf betaalde was het een 340 euro met emirates, directe vlucht van Dusseldorf.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_76610701
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:51 schreef Euc- het volgende:


Ticket is overigens geen 650 euro, laatste keer dat ik zelf betaalde was het een 340 euro met emirates, directe vlucht van Dusseldorf.
Ook in Juni/Juli ?
  zondag 10 januari 2010 @ 14:33:11 #23
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_76633048
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:21 schreef Dark0z het volgende:

[..]

Ook in Juni/Juli ?
Mijn ouders zijn in juli hierheen gekomen, 340 euro

KLM vanaf Dusseldorf was ongeveer hetzelfde, maar debiele overstaptijd in Amsterdam. Etihad naar Abu Dhabi was rond de 400 euro vanaf Brussel. (Ik kom uit Limburg, vlieg zelden vanaf Amsterdam).
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_76696821
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:21 schreef Dark0z het volgende:

[..]

Ook in Juni/Juli ?
Op dit moment tijdelijk 399 euro met KLM vanaf Schiphol, ook aanbiedingen in juni
pi_76698031
tvp, ben al 4 keer geweest. Vind het nog steeds leuk, maar je moet mensen kennen anders zo saai.
pi_76698258
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef griskay het volgende:
tvp, ben al 4 keer geweest. Vind het nog steeds leuk, maar je moet mensen kennen anders zo saai.
De eindeloze hoeveelheid winkelcentra boeien jou, als vrouw, niet?
Cool story, Hansel.
pi_76698575
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:54 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

De eindeloze hoeveelheid winkelcentra boeien jou, als vrouw, niet?
zeker wel ,ik was elke dag in emiratem mall te vinden (daar is het sfeer heel gezellig), maar als je geld op is..
pi_76698750
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:59 schreef griskay het volgende:

[..]

zeker wel ,ik was elke dag in emiratem mall te vinden (daar is het sfeer heel gezellig), maar als je geld op is..
Jammer dat veel malls bijna een exacte replica van elkaar zijn als het op de soort winkelketens aankomt .
Cool story, Hansel.
pi_76833437
Help!

Ik vlieg morgen naar huis via Dubai en doe daar een stopover van een paar dagen. Nu heb ik een boek gekocht voor tijdens de vlucht en om in Dubai te lezen, maar met mijn stomme kop heb ik Night van Elie Wiesel gekocht. Een boek geschreven door een jood over de Holocaust. Misschien op zich nog niet zo erg, maar in het voorwoord, geschreven door een joodse journalist, staan dingen als "And yet, Zion has risen up again out of the crematoria and slaughterhouses. The Jewish nation has been resurrected from among its thousands of death."

Ik kan me voorstellen dat ze hiermee in Dubai misschien niet zo blij zijn? Heb ik een probleem als de douane dit in mijn handbagage vindt? Checken ze sowieso standaard je tas helemaal of alleen als je er verdacht uit ziet?

Ik wil het boek niet wegdoen want ik heb het nog niet eens gelezen. Ik kan het nog wel opsturen naar huis als dat moet. Als het verder geen punt is verstop ik hem gewoon onder in mijn tas.

En verder nog: ik las dat materiaal met copyright infringement etc ook niet mag worden ingevoerd (zoals in de meeste landen, denk ik). Ze gaan toch niet mijn computer checken op gedownloade films? O ja, en veel van die films heb ik nog niet gezien zodat ik niet weet of er naakt/seks/zoenen in voorkomt, wat ook verboden was om in te voeren las ik. Deleten of gewoon laten staan?
pi_76840464
Nee, ze checken je computer niet, dat is echt nog nooit gebeurd bij mij, zie ook niet in waarom ze dat zouden doen. En kleine kans dat ze behalve de X-ray scanner ook nog eens je tas handmatig gaan doorzoeken, maar ik kan mij wel voorstellen dat ze moeilijk gaan doen als je dergelijke boeken in je handbaggage hebt. Gewoon weggooien dan maar?
Cool story, Hansel.
pi_76842065
Bedankt. Ik had het ook nog even op het Lonely Planet forum nagevraagd en daar zeiden ze dat ze waarschijnlijk niet moeilijk doen over dat boek. Nou ja, anders stop ik het maar in mijn incheck-bagage. Wel echt stom van me dat ik uit alle mogelijke boeken juist DAT boek koop om in Dubai te gaan lezen
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:40:12 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_76842195
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 00:37 schreef gifkwal het volgende:
Help!

Ik vlieg morgen naar huis via Dubai en doe daar een stopover van een paar dagen. Nu heb ik een boek gekocht voor tijdens de vlucht en om in Dubai te lezen, maar met mijn stomme kop heb ik Night van Elie Wiesel gekocht. Een boek geschreven door een jood over de Holocaust. Misschien op zich nog niet zo erg, maar in het voorwoord, geschreven door een joodse journalist, staan dingen als "And yet, Zion has risen up again out of the crematoria and slaughterhouses. The Jewish nation has been resurrected from among its thousands of death."

Ik kan me voorstellen dat ze hiermee in Dubai misschien niet zo blij zijn? Heb ik een probleem als de douane dit in mijn handbagage vindt? Checken ze sowieso standaard je tas helemaal of alleen als je er verdacht uit ziet?

Ik wil het boek niet wegdoen want ik heb het nog niet eens gelezen. Ik kan het nog wel opsturen naar huis als dat moet. Als het verder geen punt is verstop ik hem gewoon onder in mijn tas.

En verder nog: ik las dat materiaal met copyright infringement etc ook niet mag worden ingevoerd (zoals in de meeste landen, denk ik). Ze gaan toch niet mijn computer checken op gedownloade films? O ja, en veel van die films heb ik nog niet gezien zodat ik niet weet of er naakt/seks/zoenen in voorkomt, wat ook verboden was om in te voeren las ik. Deleten of gewoon laten staan?
Het is dan wel een Islamitisch land, het is niet zo dat je naar een autoritaire staat gaat waar je geen rechten hebt. Dubai is één van de progessiefste Islamitische landen richting buitenlanders. Ze gaan echt geen uitgebreide analyse maken van de inhoud van je bagage.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blik op 15-01-2010 12:34:16 ]
pi_76844743
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is dan wel een Islamitisch land, het is niet zo dat je naar een autoritaire staat gaat waar je geen rechten hebt. Dubai is één van de progessiefste Islamitische landen richting buitenlanders. Ze gaan echt een uitgebreide analyse maken van de inhoud van je bagage.
Ok, fijn Het is gewoon zo dat je op een gegeven moment zoveel rare verhalen hoort dat je over alles gaat nadenken of het wel kan of mag. Bijvoorbeeld die man die werd gearresteerd omdat er een maanzaadje op zijn kleding zat, of die man met een miniscuul stukje wiet in het profiel van z'n schoen... door dat soort verhalen krijg je de indruk dat ze daar super streng op alles controleren. Maar goed, blijkbaar valt het allemaal dus erg mee, gelukkig!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:33:57 #34
62913 Blik
The one and Only!
pi_76846602
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:44 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ok, fijn Het is gewoon zo dat je op een gegeven moment zoveel rare verhalen hoort dat je over alles gaat nadenken of het wel kan of mag. Bijvoorbeeld die man die werd gearresteerd omdat er een maanzaadje op zijn kleding zat, of die man met een miniscuul stukje wiet in het profiel van z'n schoen... door dat soort verhalen krijg je de indruk dat ze daar super streng op alles controleren. Maar goed, blijkbaar valt het allemaal dus erg mee, gelukkig!
Ik denk dat een groot gedeelte van die verhalen in de categorie 'broodje aap' vallen, en dat die maar al te graag doorverteld worden door de mensen die iets tegen de islam hebben...
pi_76847298
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat een groot gedeelte van die verhalen in de categorie 'broodje aap' vallen, en dat die maar al te graag doorverteld worden door de mensen die iets tegen de islam hebben...
Dat van broodje aap geloof ik wel (al las ik dat van dat maanzaadje echt in verschillende kranten?) Zelf maak ik niet echt de connectie met de islam, meer met gewoon strenge wetgeving in een land. Het zou jammer zijn als mensen het echt alleen om die reden verzinnen.
  zondag 17 januari 2010 @ 09:48:54 #36
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76915521
Vorig jaar mei ben ik naar Dubai geweest met mijn baas voor mijn werk, ik hoeft alleen maar mijn koffertje in te pakken en optijd op het vliegveld te staan. Dit jaar wil ik gewoon lekker in mijn eentje gaan en wil daarom dus een vakantie boeken naar Dubai. Vorig jaar zat ik in Atlantis the Palm dus dit jaar word het een ander hotel.. Ik dacht zelf aan het JBH maar als ik iets anders leuks tegen kom is het ook goed. Nuweet ik niet waar ik het voordeligst uit ben met boeken.. Graag een paar websites waar ik voordelig uit ben
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:58:39 #37
287850 RikKer93
Serious shit
pi_76921741
Dubai lijkt mij enorm mooi, mooi een beetje relaxen op he strand etc.

Dubai staat hoog op mn verlanglijsjte
Naatje_1 : Het is toch wat met die rikker
Men denkt van hem, hij is een pennenlikker
Maar hij zit gewoon achter fok
en niet in een ambtenaarshok
pi_77037423
Zo, ben vanavond teruggekomen uit Dubai... het was echt fantastisch! Vooral de zon en 25 graden waren natuurlijk uiterst relaxed, maar ook de aardige mensen, het lekkere eten, en alle interessante dingen die er te zien zijn. Zou zo weer terug gaan!

Wij sliepen in Oasis Court Hotel Apartments, zeker een tip. Super lokatie (5 min lopen van metro waarmee je makkelijk naar Mall of the Emirates, en Burj Dubai kan en 5 minuten lopen van de oude wijk Bastakiya, Hindi Lane, en de abra's waarmee je naar de overkant van de Creek vaart). Verder schone en grote kamers. Via booking.com kostte het ons per persoon maar 25 euro per nacht.
pi_77043994
Oasis ben ik ook twee keer geweest, was zeker goed te doen!
Cool story, Hansel.
pi_77046389
En hoe is Dubai als 'jongere' vakantie? Dus lekker feesten, uitgaan en chicky's regelen ? Of is Dubai meer een plek van bezienswaardigheden en ontspanning?
pi_77046451
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:55 schreef Dark0z het volgende:
En hoe is Dubai als 'jongere' vakantie? Dus lekker feesten, uitgaan en chicky's regelen ? Of is Dubai meer een plek van bezienswaardigheden en ontspanning?
Daarvoor zou ik niet naar Dubai gaan. De offiele drinkleeftijd is 21, en verwacht niet al te veel 'chicks' die je voor een nachtje kan regelen, tenzij je naar de dames van lichte zeden wil. Het is wel het Midden Oosten he .
Cool story, Hansel.
pi_77046554
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:57 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Daarvoor zou ik niet naar Dubai gaan. De offiele drinkleeftijd is 21, en verwacht niet al te veel 'chicks' die je voor een nachtje kan regelen, tenzij je naar de dames van lichte zeden wil. Het is wel het Midden Oosten he .
Dus voor de meiden zonder eigenwaarde/zelfrespect kan k beter naar Chersoniosss gaan e.d. naja jammer. Hopelijk trekt Dubai binnen 5 jaar even wat meer jongeren aan. Want aan de foto's te zien is het een mooi gebied!
pi_77046674
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:59 schreef Dark0z het volgende:

[..]

Dus voor de meiden zonder eigenwaarde/zelfrespect kan k beter naar Chersoniosss gaan e.d. naja jammer. Hopelijk trekt Dubai binnen 5 jaar even wat meer jongeren aan. Want aan de foto's te zien is het een mooi gebied!
Het is en blijft een moslimland in het Midden Oosten, hè. Hoe progressief het ook is, het is en blijft not done.
Cool story, Hansel.
pi_77047010
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:02 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Het is en blijft een moslimland in het Midden Oosten, hè. Hoe progressief het ook is, het is en blijft not done.
Helaas... Voel me nog te jong om stil te zitten :p
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:48:49 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_77048597
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:59 schreef Dark0z het volgende:

[..]

Dus voor de meiden zonder eigenwaarde/zelfrespect kan k beter naar Chersoniosss gaan e.d. naja jammer. Hopelijk trekt Dubai binnen 5 jaar even wat meer jongeren aan. Want aan de foto's te zien is het een mooi gebied!
Dubai zal nooit een veredeld Chersonissos worden. Dubai richt zich meer op de miljonairs, daar is het geld te halen. Die paar duizend jongeren die in een week een schamele 1000 euro uitgeven, maar wel de boel op stelten zetten kunnen ze niet gebruiken.
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:48:02 #46
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77050953
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:02 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Het is en blijft een moslimland in het Midden Oosten, hè. Hoe progressief het ook is, het is en blijft not done.
Het zal idd geen Salou of Chersonisos worden, maar meiden regelen is makkelijk zat..

Wat dat betreft is Dubai ideaal, het trekt veel jonge carrieremakers aan die hier helemaal alleen zijn en vanaf 0 beginnen met een vriendengroep.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:49:40 #47
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77051025
Enne, een mooi gebied?

Alles BUITEN een grote stad is mooi, waar ik werk bijvoorbeeld is in een prachtige wadi, alles is groen, dieren lopen los rond (kamelen, oryx, gazelle o.a.), Dubai, Abu Dhabi en welke metropool dan ook is vies, smog en druk.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77051091
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:48 schreef Euc- het volgende:

[..]

Het zal idd geen Salou of Chersonisos worden, maar meiden regelen is makkelijk zat..

Wat dat betreft is Dubai ideaal, het trekt veel jonge carrieremakers aan die hier helemaal alleen zijn en vanaf 0 beginnen met een vriendengroep.
Maar als je ergens op vakantie gaat om meiden op te pikken zal ik eerder de welbekende tienervakantiebestemmingen aanraden .
Cool story, Hansel.
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:53:31 #49
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77051220
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:50 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Maar als je ergens op vakantie gaat om meiden op te pikken zal ik eerder de welbekende tienervakantiebestemmingen aanraden .
Klopt, maar het is geen droge woestijn waar niks te neuken valt
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77338261
Genoeg meiden daar, en erg gevarieerd.
pi_77432131
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://vimeo.com/8951807
Das wel heel vet gemaakt zeg!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:46:22 #53
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77636398
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:01 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Das wel heel vet gemaakt zeg!
Wauuuw, net alsof ik eventjes op een andere wereld was.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_77689580
Lijkt me erg gaaf om te bezoeken. Wil naar Thailand zit er ook over te denken om met emirates te gaan en dan 1 of 2 dagen in Dubai door te brengen.
pi_77690111
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:42 schreef Bombshell het volgende:
Lijkt me erg gaaf om te bezoeken. Wil naar Thailand zit er ook over te denken om met emirates te gaan en dan 1 of 2 dagen in Dubai door te brengen.
Maak er minstens 2 van, genoeg te zien en te doen daar.
pi_77708210
ik ga over 2 weken voor de tweede keer naar dubai, in het jumeirah beach hotel, naast de burj al arab
wie heeft er nog tips?
en is dit een leuk hotel?

ik heb al gedineerd bovenin de burj al arab en de nodige malls gezien
pi_77710271
Ik vond zelf Bastakiya een erg leuk wijkje om rond te lopen. Hier krijg je nog een beetje het idee van het oude Dubai (ook door het nabijgelegen Dubai Museum over de geschiedenis van de stad).
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 6 februari 2010 @ 19:16:37 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77710444
Deze zag ik in de etalage liggen.



"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 7 februari 2010 @ 12:59:23 #59
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_77727122
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:16 schreef SeLang het volgende:
Deze zag ik in de etalage liggen.

[ afbeelding ]


Is dat in Amerikaanse dollars? En worden dat soort producten eigenlijk echt verkocht of is dat meer voor de sier?
Never change a winning formula
pi_77729541
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:59 schreef Your_honor het volgende:

[..]

Is dat in Amerikaanse dollars? En worden dat soort producten eigenlijk echt verkocht of is dat meer voor de sier?
ik heb ze ook gezien op de luchthaven in Dubai! die prijzen zijn volgens mij in Dirhams, moet je delen door 5,5 a 6 dan heb je het in euro's
pi_77733362
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:16 schreef SeLang het volgende:
Deze zag ik in de etalage liggen.

[ afbeelding ]

Zijn dat geen Vertu´s? Zijn inderdaad mongolisch duur.
Cool story, Hansel.
pi_77765187
Overmorgen vliegen we die kant op Duik/snorkelspullen gaan mee, camera gaat mee, medicijnpaspoort gaat mee

Iemand nog tips die je niet op de toeristenwebsites terug ziet?
pi_77766035
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Overmorgen vliegen we die kant op Duik/snorkelspullen gaan mee, camera gaat mee, medicijnpaspoort gaat mee

Iemand nog tips die je niet op de toeristenwebsites terug ziet?
Ja, misschien voor de mannen (het houdt vrouwen namelijk niet tegen), drie kwart van de grote winkelcentra hhebben gewoon dezelfde winkels van binnen. Als je er bij een bent geweest is het verder niet echt boeiend meer, dus dump je vriendin/zus/vrouw daar en ga zelf lekker ergens anders naartoe .
Cool story, Hansel.
pi_77766713
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:24 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ja, misschien voor de mannen (het houdt vrouwen namelijk niet tegen), drie kwart van de grote winkelcentra hhebben gewoon dezelfde winkels van binnen. Als je er bij een bent geweest is het verder niet echt boeiend meer, dus dump je vriendin/zus/vrouw daar en ga zelf lekker ergens anders naartoe .
Gelukkig is Isegrim ook niet van het doelloos shoppen
pi_77767376
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Gelukkig is Isegrim ook niet van het doelloos shoppen
Heb je mazzel .
Cool story, Hansel.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:43:45 #66
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77781095
wel in de touristen dingetjes, maar desalniettemin niet overslaan: desert safari

hoelang blijf je? Zit te denken om volgende week of de week erna een weekendje dubai te doen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77782124
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:43 schreef Euc- het volgende:
wel in de touristen dingetjes, maar desalniettemin niet overslaan: desert safari

hoelang blijf je? Zit te denken om volgende week of de week erna een weekendje dubai te doen
8 dagen Wilde je meeten? Jij woont daar toch?
  maandag 8 februari 2010 @ 20:14:20 #68
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77782466
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

8 dagen Wilde je meeten? Jij woont daar toch?
Haha, wie weet

Ik woon een uurtje rijden van Dubai
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77782522
Voor écht toffe woestijncruises moet je naar Oman gaan .
Cool story, Hansel.
pi_77788371
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:15 schreef wikwakka2 het volgende:
Voor écht toffe woestijncruises moet je naar Oman gaan .
We hebben een auto die Oman in mag
pi_77789895
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

We hebben een auto die Oman in mag
Nou, ik zou het zeker aanraden, helaas is 8 dagen voor Dubai én Oman niet genoeg.
Cool story, Hansel.
pi_77816539
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:14 schreef Euc- het volgende:

[..]

Haha, wie weet

Ik woon een uurtje rijden van Dubai
Mocht je er zijn dan moet je maar een gil geven
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:01:07 #73
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77823183
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Mocht je er zijn dan moet je maar een gil geven
Welk hotel zit je?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77823371
Isegrim kijkt even in dr email dat weten we niet uit ons hoofd
pi_77826712
Euc- & wikwakka2, in hoeverre is een navigatiesysteem handig gezien de enorme veranderingen qua straten in de loop der tijd? In lees nog wel eens dat niet iedereen op het navigatiesysteem vertrouwt. In 2006 hebben we alles per taxi afgelegd maar dit keer wil ik zelf ook wel wat gaan rijden en de wat minder begaanbare plekken per auto gaan bezoeken.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:14:57 #76
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77827122
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:07 schreef Jaguarized het volgende:
Euc- & wikwakka2, in hoeverre is een navigatiesysteem handig gezien de enorme veranderingen qua straten in de loop der tijd? In lees nog wel eens dat niet iedereen op het navigatiesysteem vertrouwt. In 2006 hebben we alles per taxi afgelegd maar dit keer wil ik zelf ook wel wat gaan rijden en de wat minder begaanbare plekken per auto gaan bezoeken.
Navigatiesysteem is bijna nutteloos, neem een simpele map zodat je iig weet waar de locatie ongeveer weet en rijdt met behulp van borden. Je zult een paar keer verkeerd rijden, en soms verdwalen, dan vraag je de eerste beste taxichauffeur of local de weg.

Met minder begaanbare plekken bedoel je offroad? Dan zou ik het boek "Offroad UAE" kopen, staan prachtige routes in.

Ben nu aan het rondkijken naar een pajero, hoop ik zeer binnenkort een aan te schaffen en lekker offroad op ontdekking uit te gaan, zit op een steenworp afstand van musandam, en hier in de northern emirates is ook genoeg te zien
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77827388
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:14 schreef Euc- het volgende:

[..]

Navigatiesysteem is bijna nutteloos, neem een simpele map zodat je iig weet waar de locatie ongeveer weet en rijdt met behulp van borden. Je zult een paar keer verkeerd rijden, en soms verdwalen, dan vraag je de eerste beste taxichauffeur of local de weg.

Met minder begaanbare plekken bedoel je offroad? Dan zou ik het boek "Offroad UAE" kopen, staan prachtige routes in.

Ben nu aan het rondkijken naar een pajero, hoop ik zeer binnenkort een aan te schaffen en lekker offroad op ontdekking uit te gaan, zit op een steenworp afstand van musandam, en hier in de northern emirates is ook genoeg te zien
Geen toyota land cruiser? Toch wel dé meestgebruikte offroader . Pajero's schijnen ook erg goed te zijn, maar er gaat natuurlijk niks boven een Land Cruiser, maar daar moet je maar net van houden.
Cool story, Hansel.
pi_77827413
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:07 schreef Jaguarized het volgende:
Euc- & wikwakka2, in hoeverre is een navigatiesysteem handig gezien de enorme veranderingen qua straten in de loop der tijd? In lees nog wel eens dat niet iedereen op het navigatiesysteem vertrouwt. In 2006 hebben we alles per taxi afgelegd maar dit keer wil ik zelf ook wel wat gaan rijden en de wat minder begaanbare plekken per auto gaan bezoeken.
Nog nooit gebruikt, over het algemeen is het toch niet zo moeilijk om de weg te vinden.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:22:31 #79
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77827560
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:19 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Geen toyota land cruiser? Toch wel dé meestgebruikte offroader . Pajero's schijnen ook erg goed te zijn, maar er gaat natuurlijk niks boven een Land Cruiser, maar daar moet je maar net van houden.
Land cruiser ligt helaas een beetje uit budget, op ongeveer 200k, waar een leuke 2ehands pajero me een 50k kost :p
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77827610
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:22 schreef Euc- het volgende:

[..]

Land cruiser ligt helaas een beetje uit budget, op ongeveer 200k, waar een leuke 2ehands pajero me een 50k kost :p
Dirhams? Hmm, dan zijn ze in Dubai wel flink wat duurder dan in Oman
Cool story, Hansel.
pi_77827746
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:19 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nog nooit gebruikt, over het algemeen is het toch niet zo moeilijk om de weg te vinden.
Jij woont ook in die uithoek?
pi_77827792
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Jij woont ook in die uithoek?
Woonde, ben van de zomer naar Nederland verhuisd.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:26:22 #83
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77827799
Scuzi, dat was de nieuwprijs. 2e hands moet je denken aan minimaal 150k, wil je geen compleet afgeragde hebben iig.

Dat zijn idd dirhams, hoeveel zijn ze in Oman dan?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:27:07 #84
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77827841
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:26 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Woonde, ben van de zomer naar Nederland verhuisd.
Jij woonde in Oman, nepperd
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77827902
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:26 schreef Euc- het volgende:
Scuzi, dat was de nieuwprijs. 2e hands moet je denken aan minimaal 150k, wil je geen compleet afgeragde hebben iig.

Dat zijn idd dirhams, hoeveel zijn ze in Oman dan?
Laten we zeggen dat je daar al een Hummer H3 had voor 8,000 Rial, een euro of 16,000 dus .

Niet dat je daarin wil rijden... .
Cool story, Hansel.
pi_77827927
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:27 schreef Euc- het volgende:

[..]

Jij woonde in Oman, nepperd
Die uithoek, ja .
Cool story, Hansel.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:33:00 #87
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77828232
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:27 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat je daar al een Hummer H3 had voor 8,000 Rial, een euro of 16,000 dus .

Niet dat je daarin wil rijden... .
Hier heb je een H2 voor minder

Een Land Cruiser is een van de weinige auto's die zijn waarde houdt. Wat zijn die in Oman?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77828766
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:33 schreef Euc- het volgende:

[..]

Hier heb je een H2 voor minder

Een Land Cruiser is een van de weinige auto's die zijn waarde houdt. Wat zijn die in Oman?
Nieuwprijs had ik het over, hè .

LC's zijn tweedehands wel een stukje duurder dan vergelijkbare wagens, maar ik vind het moeilijk om een exact bedrag te noemen .
Cool story, Hansel.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:44:13 #89
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77828899
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:42 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nieuwprijs had ik het over, hè .

LC's zijn tweedehands wel een stukje duurder dan vergelijkbare wagens, maar ik vind het moeilijk om een exact bedrag te noemen .
Oh

Dat is dan wel iets goedkoper ja
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77829008
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:44 schreef Euc- het volgende:

[..]

Oh

Dat is dan wel iets goedkoper ja
Ik weet niet precies hoe het in Dubai zit qua belasting op auto's, maar in Oman had je alleen 5% sales tax, volgens mij .
Cool story, Hansel.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:50:32 #91
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77829318
Geen belasting

Je betaald alleen iets van 200 dirham voor de registratie ieder jaar.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77829464
Oh, ik dacht dat ik gelezen had dat ze erover zaten te denken om een sales tax in te gaan voeren. Maar dat zal wel weer zo'n onhaalbaar plan zijn geweest .
Cool story, Hansel.
pi_77829507
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:14 schreef Euc- het volgende:

[..]

Navigatiesysteem is bijna nutteloos, neem een simpele map zodat je iig weet waar de locatie ongeveer weet en rijdt met behulp van borden. Je zult een paar keer verkeerd rijden, en soms verdwalen, dan vraag je de eerste beste taxichauffeur of local de weg.

Met minder begaanbare plekken bedoel je offroad? Dan zou ik het boek "Offroad UAE" kopen, staan prachtige routes in.
Thanks!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:57:26 #94
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77829709
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:53 schreef wikwakka2 het volgende:
Oh, ik dacht dat ik gelezen had dat ze erover zaten te denken om een sales tax in te gaan voeren. Maar dat zal wel weer zo'n onhaalbaar plan zijn geweest .
Net als de income tax, zodra het gebeurd zijn alle expats weg.

De enige reden om hier te zijn is voor het geld, zoals een vriend van me eens zei;
quote:
You need to look at Dubai as two buckets: one for money and one for shit. When either one overflows you need to get your ass out of there
Wijze woorden voor de normaliter altijd dronken Brit.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77829819
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:57 schreef Euc- het volgende:

[..]

Net als de income tax, zodra het gebeurd zijn alle expats weg.

De enige reden om hier te zijn is voor het geld, zoals een vriend van me eens zei;
[..]

Wijze woorden voor de normaliter altijd dronken Brit.
Britten . Je komt ze overal tegen.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:01:17 #96
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77829921
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:59 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Britten . Je komt ze overal tegen.
Komt omdat er nogal veel van zijn.

Nederlanders daarintegen zijn er niet zoveel, en alleen in mijn hotel al (wat toch redelijk in hte middle of nowhere ligt) werken er nu 6!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_77962128
Groetjes uit Dubai!
  zaterdag 13 februari 2010 @ 19:54:52 #98
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_77962990
Nog even geen tijd voor een reisverslag; dat volgt later, maar LeeHarveyOswald en ik hebben toch een paar prangende vragen waarop de andere users hier wellicht een antwoord kunnen geven:

- Waarvoor zijn ie stokjes die bij de ingang van de moskeeën liggen?
- Waarom zie je in de wijk rondom de Gold Souq vrijwel geen vrouwen op straat (wij waren er op vrijdag)?
- Hebben de kwastjes die de mannen aan hun 'jurk' hebben (bij de hals) ook een betekenis?
- We zagen op TV kamelenraces, maar de kamelen hadden geen berijders. Wat zorgt ervoor dat ze zo hard rennen? Worden er soms stroomstootjes o.i.d. gegeven door dat ding achter op hun rug?
- Waarom gebruikt men geen toiletpapier? Ik neem aan dat ze in plaats daarvan die douchekoppen gebruiken die naast elk toilet hangen, maar je wilt de boel toch afdrogen voordat je je broek weer aantrekt?
- Wat is dat voor gaye sport op TV met mannen die een soort majorette doen met pistolen / geweren?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 13 februari 2010 @ 19:57:53 #99
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_77963068
Oh, en wat kun je hier geweldig lekker Indiaas eten. Écht Indiaas, en voor ontzettend weinig geld. Vandaag goddelijk gegeten voor zo'n 9 euro per persoon met een fantastische (hoewel wat kruiperige, maar dat is India) bediening.

Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_77967766
Dat van die overweldigende aanwezigheid van mannen in de wijkjes rond de Creek was ons ook opgevallen. We waren er op een maandag.
  zondag 14 februari 2010 @ 12:44:14 #101
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77980291
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 19:54 schreef Isegrim het volgende:
Nog even geen tijd voor een reisverslag; dat volgt later, maar LeeHarveyOswald en ik hebben toch een paar prangende vragen waarop de andere users hier wellicht een antwoord kunnen geven:

- Waarvoor zijn ie stokjes die bij de ingang van de moskeeën liggen?
- Waarom zie je in de wijk rondom de Gold Souq vrijwel geen vrouwen op straat (wij waren er op vrijdag)?
- Hebben de kwastjes die de mannen aan hun 'jurk' hebben (bij de hals) ook een betekenis?
- We zagen op TV kamelenraces, maar de kamelen hadden geen berijders. Wat zorgt ervoor dat ze zo hard rennen? Worden er soms stroomstootjes o.i.d. gegeven door dat ding achter op hun rug?
- Waarom gebruikt men geen toiletpapier? Ik neem aan dat ze in plaats daarvan die douchekoppen gebruiken die naast elk toilet hangen, maar je wilt de boel toch afdrogen voordat je je broek weer aantrekt?
- Wat is dat voor gaye sport op TV met mannen die een soort majorette doen met pistolen / geweren?
- geen idee

- In dat gebied is de woonruimte zeer goedkoop dus wonen daar enorm veel werkers uit india/pakistan/bangladesh en weet ik het wat, aangezien die geen vrouwen bij zich hebben (allemaal in het thuisland) zijn er dus voornamelijk mannen op de been. Omdat er weer zoveel mannen zijn, komen locals daar praktisch nooit, is vooral een toeristen gebied.

- niet echt een betekenis, meer mode. Hoewel ze het gebruiken om onder te dompelen in parfum zodat ze de hele dag flink meuren

- Ga eens naar een kamelenrace kijken, dan kom je er zeker achter

- Is iets Aziatisch, je sproeit alles flink schoon en dan veeg je jezelf droog met wc papier, wat je vervolgens in de prullenbak en niet in de wc gooit.

- watte??
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 14 februari 2010 @ 17:01:18 #102
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_77987739
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:44 schreef Euc- het volgende:

[..]

- geen idee
Ow.
quote:
- In dat gebied is de woonruimte zeer goedkoop dus wonen daar enorm veel werkers uit india/pakistan/bangladesh en weet ik het wat, aangezien die geen vrouwen bij zich hebben (allemaal in het thuisland) zijn er dus voornamelijk mannen op de been. Omdat er weer zoveel mannen zijn, komen locals daar praktisch nooit, is vooral een toeristen gebied.
Aha, logisch. Dat het een toeristengebied was, was ons duidelijk. Je kunt er wel erg lekker eten en de Fish market was ook wel tof.
quote:
- niet echt een betekenis, meer mode. Hoewel ze het gebruiken om onder te dompelen in parfum zodat ze de hele dag flink meuren
Ja, ze houden wel van luchtjes, die Arabieren.
quote:
- Ga eens naar een kamelenrace kijken, dan kom je er zeker achter
Gaat 'm niet meer worden vrees ik... Maar ik las ergens dat het een soort elektronische jockeys zijn.
quote:
- Is iets Aziatisch, je sproeit alles flink schoon en dan veeg je jezelf droog met wc papier, wat je vervolgens in de prullenbak en niet in de wc gooit.
Maar er IS geen WC-papier... Vrijwel nooit iig.
quote:
- watte??
Ja, dat was op TV. Heel vaag. Weet niet meer op welk kanaal.

Vandaag gesnorkeld bij Snoopy Island en onder andere drie prachtige pijlinktvissen (waarvan eentje behoorlijk fors was, ik denk zo'n 40 cm) en een Black Tip Reef Shark gezien.

Morgen naar Abu Dhabi.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 14 februari 2010 @ 17:16:09 #103
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77988183
Normaal is er op de wc's in alle malls gewoon wc papier hoor, heb het nog nooit meegemaakt dat er nergens wat was..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 14 februari 2010 @ 17:26:15 #104
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_77988526
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:16 schreef Euc- het volgende:
Normaal is er op de wc's in alle malls gewoon wc papier hoor, heb het nog nooit meegemaakt dat er nergens wat was..
In de malls meestal wel ja, maar op alle andere plekken niet. Tankstations, ziekenhuizen, restaurants... Allemaal geen WC-papier...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 14 februari 2010 @ 17:41:00 #105
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77989086
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:26 schreef Isegrim het volgende:

[..]

In de malls meestal wel ja, maar op alle andere plekken niet. Tankstations, ziekenhuizen, restaurants... Allemaal geen WC-papier...
Tankstations kan wel kloppen, die zijn nog erger dan in Nederland over het algemeen, meestal is het ook gewoon een gat in de grond, kun je beter je auto gratis aan de valet van een vijf sterren hotel geven en op je gemak binnen in stijl gaan schijten

Ziekenhuizen weet ik niet, moet eerlijk zeggen dat beide werkgevers waar ik voor gewerkt heb hier me allebei private healthcare hebben geregeld, als deel van mn "package". In kan in principe naar elk ziekenhuis, maar toen ik in Dubai zat kon ik ook naar het "Canadian Specialist Hospital" en nu in RAK naar "RAK Hospital". Waar de kamers zelfs nog beter zijn dan in NL, praktisch een vijf sterren hotel.

O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 14 februari 2010 @ 17:41:13 #106
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_77989094
Het viel ons trouwens op dat de vele vrouwen hier die in niqaab rondlopen, een stuk 'vrijer' lijken dan niqaabdraagsters die je in het westen ziet. Die lopen vaak tien meter achter hun man e.d. Hier lijken ze zich vrijer te bewegen. Ik ben wel heel erg benieuwd naar hun belevingswereld, kan me niet voorstellen hoe het is om altijd in zo'n ding rond te lopen. Maar ik zou er niet zomaar eentje aanspreken, hoort misschien ook niet zo.

Klopt het trouwens dat je regelmatig mannen met meerdere echtgenotes ziet? Of zijn dat dan dochters enzo?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 14 februari 2010 @ 17:45:57 #107
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77989295
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:41 schreef Isegrim het volgende:
Het viel ons trouwens op dat de vele vrouwen hier die in niqaab rondlopen, een stuk 'vrijer' lijken dan niqaabdraagsters die je in het westen ziet. Die lopen vaak tien meter achter hun man e.d. Hier lijken ze zich vrijer te bewegen. Ik ben wel heel erg benieuwd naar hun belevingswereld, kan me niet voorstellen hoe het is om altijd in zo'n ding rond te lopen. Maar ik zou er niet zomaar eentje aanspreken, hoort misschien ook niet zo.

Klopt het trouwens dat je regelmatig mannen met meerdere echtgenotes ziet? Of zijn dat dan dochters enzo?
Ze zeggen altijd, we dragen het omdat we het willen, niet omdat we het móeten. Ze moeten het overigens ook helemaal niet volgens de Qu'ran.

Je kunt overigens absoluut niet generaliseren, van de laatste generatie Emiratis zijn er percentueel gezien meer vrouwen naar uni gegaan dan in NL. En veel van hen dragen een Niqab. Ze spreken vaak beter Engels dan menig Europeaan hiero.

Het kunnen meerdere vrouwen zijn, maar ook dochters of andere familie leden, onmogelijk te zeggen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 14 februari 2010 @ 17:50:30 #108
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_77989456
Wat mijn vader zei over de lokale vrouwen toen hij hier was was ongeveer hetzelfde overigens. Hij zei dat in NL bijvoorbeeld ze heel onderdanig lijken etc etc. Terwijl hier ze er trots in rondlopen.

Oh, ga niemand hierover aanspreken btw, zeker niet over dit onderwerp. Tenzij je aan de praat raakt met iemand in een cafe of op het strand oid, echt niet doen. Ook niet vragen of je foto's mag maken, gewoon niet doen of zorgen dat je absoluut niet gezien wordt. Maak bijvoorbeeld een foto van een deel van een mall waar toevallig een of twee volledig gesluierde rondlopen, maar zeker niet van specifiek één persoon.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 14 februari 2010 @ 17:58:47 #109
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_77989736
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:50 schreef Euc- het volgende:
Wat mijn vader zei over de lokale vrouwen toen hij hier was was ongeveer hetzelfde overigens. Hij zei dat in NL bijvoorbeeld ze heel onderdanig lijken etc etc. Terwijl hier ze er trots in rondlopen.

Oh, ga niemand hierover aanspreken btw, zeker niet over dit onderwerp. Tenzij je aan de praat raakt met iemand in een cafe of op het strand oid, echt niet doen. Ook niet vragen of je foto's mag maken, gewoon niet doen of zorgen dat je absoluut niet gezien wordt. Maak bijvoorbeeld een foto van een deel van een mall waar toevallig een of twee volledig gesluierde rondlopen, maar zeker niet van specifiek één persoon.
Was ik ook niet van plan hoor, maar ik ben er wel erg nieuwsgierig naar. Hoe ze er dan thuis bij lopen, hoe ze over relaties en seks denken, dat soort dingen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_77993638
In de Jumeirah Mosque vertelden ze dat die niqaab ook echt niet altijd gedragen wordt. Ze gaven als voorbeeld dat als een vrouw naar een bruiloft onderweg is en daarom heel veel make-up op heeft en mooie kleren, dat ze niet wil dat iedereen op straat dat ziet en voor de gelegenheid doen ze dan zo'n niqaab aan. Thuis gaat dat ding gewoon af.
  zondag 14 februari 2010 @ 20:46:56 #111
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_77996152
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:53 schreef gifkwal het volgende:
In de Jumeirah Mosque vertelden ze dat die niqaab ook echt niet altijd gedragen wordt. Ze gaven als voorbeeld dat als een vrouw naar een bruiloft onderweg is en daarom heel veel make-up op heeft en mooie kleren, dat ze niet wil dat iedereen op straat dat ziet en voor de gelegenheid doen ze dan zo'n niqaab aan. Thuis gaat dat ding gewoon af.
Dat lijkt me ook wel logisch.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_78024398
[Isegrim]

Vandaag de Sheikh Zayed-moskee bezichtigd. Erg mooi!

Oh, en we hebben een filmpje van die gaye majorette-met-geweren-sport, dus die zullen we na thuiskomst even uploaden. Morgen een dagje Aquaventure op Palm Island. Zo meteen nog een keertje eten bij de geweldige Indiase tent aan de overkant bij ons hotel.

[/Isegrim]
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:29:22 #113
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78085524
Weer op het vliegveld.

Hoe werkt de paspoortcontrole eigenlijk bij vrouwen in niqaab? En wat voor foto staat er op hun paspoort?

Het had niet veel gescheeld of we hadden onze vlucht niet gehaald door een overijverige 'Constable' van de Dubai Police. Blijkbaar vinden ze het een beetje raar als je rond middernacht foto's gaat maken van de skyline vanaf een braakliggend terrein. We werden aangehouden en er speelde zich een hele show af die ongeveer een uur duurde en toen mochten we verder. Het scheelde denk ik dat mijn pa bij zelf bij de politie zit en zijn politie-ID bij zich had, maar gevoel voor humor hebben ze geloof ik niet echt. En Engels spreken deden ze ook niet al te best.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:37:21 #114
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78107086
Nog iets wat me te binnen schoot: heeft Dubai wel daklozen? En zo ja, waar laten ze die dan?

Oh en nog wat: we stuitten 1 keer op een geblokkeerde internetpagina (Flickr). Wat wordt er allemaal gecensureerd, is dat makkelijk te omzeilen en wordt er ook op gescreend? Stel dat jij via een proxy porno downloadt, loop je dan kans dat de politie voor je deur staat?

[ Bericht 42% gewijzigd door Isegrim op 17-02-2010 18:02:45 ]
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:01:32 #115
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78107983
We zagen trouwens een nagelnieuwe Lamborghini met als nummerplaat het cijfer 1 (aan de linkerkant) en de letters 'LTV' en ' KSA'. Is dat toevallig 1 van de auto's van de Sjeik?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:24:04 #116
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78108688
Oh en nog iets.

Hebben mensen in Dubai ook huisdieren? Honden en katten heb ik enkel gezien in de vorm van zwerfdieren en ik weet dat honden volgens de islam onrein zijn. Maar zijn er dieren die wel gehouden worden in de stad?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:13:51 #117
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78110485
Ja en nog iets... Er komen nogal wat vragen bovendrijven.

Ik las net dit: Having a baby in Dubai

Wat nou als zich een vrouw bij het ziekenhuis meldt die aan het bevallen is, die complicaties heeft (in gevaar is) en die niet getrouwd is. Wordt ze dan weggestuurd?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:20:38 #118
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_78110777
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:13 schreef Isegrim het volgende:
Ja en nog iets... Er komen nogal wat vragen bovendrijven.

Ik las net dit: Having a baby in Dubai

Wat nou als zich een vrouw bij het ziekenhuis meldt die aan het bevallen is, die complicaties heeft (in gevaar is) en die niet getrouwd is. Wordt ze dan weggestuurd?
Nee, wel gearresteerd en kind verplicht afstaan
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:25:21 #119
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78111002
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:20 schreef Euc- het volgende:

[..]

Nee, wel gearresteerd en kind verplicht afstaan
Wat voor straf staat erop? En wat gebeurt er met het kind?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_78117661
Haha, wat een vragen!

Op de meeste heb ik zelf geen antwoord (ben tenslotte ook maar 3 dagen in Dubai geweest) maar er zijn wel degelijk daklozen in Dubai. Tegenwoordig zijn er expats die de huur niet meer kunnen betalen en in hun auto zijn gaan bivakkeren. Zie hier een interessant artikel hierover: The dark side of Dubai.

Misschien dat de paspoorten van vrouwen in niqaab in een apart hokje door vrouwelijke beambten worden gecontroleerd?
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:36:27 #121
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78133317
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:37 schreef gifkwal het volgende:
Misschien dat de paspoorten van vrouwen in niqaab in een apart hokje door vrouwelijke beambten worden gecontroleerd?
Dat is ook mijn vermoeden, maar ik was benieuwd of iemand het wist.

Ja, veel vragen, was sowieso nog nooit in een islamitisch land geweest.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:11:48 #122
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78134359
Erg interessant (en schokkend) artikel, dank voor het posten.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_78179632
pi_78179710
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
pi_78180302
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:42:57 #126
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78180406
Voor wie het antwoord nog wil weten: Stokjes bij ingang moskee
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_78180415
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:46:01 #128
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78180532
Wat ik trouwens erg jammer vind, is dat contact met de lokale bevolking zo'n beetje onmogelijk lijkt. Ze houden zich heel afzijdig. Wat ik ergens ook wel snap, want ze zijn bijna vreemden in hun eigen land. Maar ik had het toch leuk gevonden om een praatje te maken met een paar echte Emirati's...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_78182042


Voor ons grote vraagstuk ...
pi_78182763
pi_78185022
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:


Voor ons grote vraagstuk ...
haha dit is echt slecht! ik kan me herinneren dat toen in Dubai was er ook z'n soort programma op tv was!
toen stonden er een stuk of 10 van die arabieren in een rijtje ook een dansje te doen met geweren en een vrij agressief klinkend lied te zingen! was echt lachwekkend! iemand daar beelden van??
pi_78185131
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:46 schreef Isegrim het volgende:
Wat ik trouwens erg jammer vind, is dat contact met de lokale bevolking zo'n beetje onmogelijk lijkt. Ze houden zich heel afzijdig. Wat ik ergens ook wel snap, want ze zijn bijna vreemden in hun eigen land. Maar ik had het toch leuk gevonden om een praatje te maken met een paar echte Emirati's...
(Leuke foto's hebben jullie!)

Ik vond dat afzijdige best wel meevallen. Ik moet zegggen, in het begin vond ik al die mannen in hun sjeik-gewaden ook wel een beetje intimiderend, maar het bleek dat ze juist best open en aardig zijn! Heb met heel wat een (klein) praatje kunnen maken. Achter sommige van die witte sjeik-kleren schuilen hele leuke jonge mannen, haha. Maar tot echte diepgaande gesprekken ben ik ook niet gekomen hoor, ook omdat het Engels van de meesten niet je van het was.




(met deze gasten moest ik zelf ook nog op de foto, haha)

En nu ik toch bezig ben dan ook nog maar een paar random foto's van ons bezoek aan Dubai nu een maand geleden:


Oude dhows bij de Creek


Burj bij zonsondergang


Traditionele architectuur in Bastakiya


Baas boven baas
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:31:26 #134
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78187000
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:45 schreef gifkwal het volgende:

[..]

(Leuke foto's hebben jullie!)

Ik vond dat afzijdige best wel meevallen. Ik moet zegggen, in het begin vond ik al die mannen in hun sjeik-gewaden ook wel een beetje intimiderend, maar het bleek dat ze juist best open en aardig zijn! Heb met heel wat een (klein) praatje kunnen maken. Achter sommige van die witte sjeik-kleren schuilen hele leuke jonge mannen, haha. Maar tot echte diepgaande gesprekken ben ik ook niet gekomen hoor, ook omdat het Engels van de meesten niet je van het was.
Maar jij bent wrs. een man.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_78187338
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Maar jij bent wrs. een man.
Nein
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:43:54 #136
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78187521
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:39 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Nein
Oh, okee. Nou, op mij kwamen ze vrij onbenaderbaar over, maar misschien ligt dat dan meer aan mij.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_78187721
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Oh, okee. Nou, op mij kwamen ze vrij onbenaderbaar over, maar misschien ligt dat dan meer aan mij.
Of het ligt net aan de mensen die je tegen komt. Misschien trof ik net de enige paar joviale mannen uit Dubai
pi_78433973
quote:
de Volkskrant

Breuk in mega-aquarium winkelcentrum Dubai
AP op 25 februari '10, 13:02, bijgewerkt 25 februari 2010 13:06

DUBAI - Een groot gedeelte van de Dubai Mall, het grootste winkelcentrum in het Midden-Oosten, is voor publiek gesloten omdat er een lek is ontstaan in het gigantische aquarium in het megacomplex.

In het aquarium huizen onder andere tientallen haaien. Volgens een zegsman bij het departement voor burgerbescherming van Dubai is er 'een kleine breuk' in de glazen wand van het aquarium geconstateerd.
Toen mijn vriend en ik in Dubai waren had hij dit al voorspeld.. hij heeft soms een ietwat negatieve instelling en zei bij de Burj Dubai "daar gaat binnenkort vast iets mis" en bij het acquarium "dit gaat vast kapot". Bij allebei had hij wel gelijk... Hopelijk blijft het acquarium intact, het was erg mooi!
pi_78434656
Volgens mij wil je niet dat dat ding gaat lekken
pi_78434738
pi_78435225
Zo! Noemen ze dat een "kleine breuk"? Doet me erg denken aan die reclame van de glazenwasser met die haai. Zou wel jammer zijn voor al die beesten als het echt mis gaat, zeg.
pi_78435325
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:05 schreef gifkwal het volgende:
Zo! Noemen ze dat een "kleine breuk"? Doet me erg denken aan die reclame van de glazenwasser met die haai. Zou wel jammer zijn voor al die beesten als het echt mis gaat, zeg.
Mailtje wat ik van Isegrim kreeg
quote:
Nee, niet gelezen. Doet me denken aan die reclame van Even Apeldoorn bellen. :’)

Met vriendelijke groet,
Volgens mij bedoelen jullie dezelfde
pi_78435351
Haha, ja!
pi_78435368
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Volgens mij wil je niet dat dat ding gaat lekken
Idd .
pi_78435461
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Idd .
Nu lijkt het water door de kier heen te komen. Ik kan mij voorstellen dat 10 milioen kilo zo veel kracht kan uitoefenen op die ruit, dat op een bepaald moment die hele ruit er uit komt zetten....
pi_78436648
Filmpje (embedden lukt niet)

edit, sorry zag te laat dat het filmpje ook al in de link van de post hierboven stond.
pi_78467825
Mooi zeg, je moet wel genoeg geld hebben wil je in zo'n auto kunnen rijden
Maar wat ik niet snap, de United Arab Emirates, zijn dat nou verschillende landen of gemeentes? Want Abu Dhabi, ook een emiraat heeft een totaal ander bestuur dan Dubai.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:01:36 #149
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78468029
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 07:04 schreef datditkan het volgende:
Mooi zeg, je moet wel genoeg geld hebben wil je in zo'n auto kunnen rijden
Maar wat ik niet snap, de United Arab Emirates, zijn dat nou verschillende landen of gemeentes? Want Abu Dhabi, ook een emiraat heeft een totaal ander bestuur dan Dubai.
Er zijn zeven emiraten die samen een land vormen. Elke emiraat is een soort stadsstaatje, beetje vergelijkbaar met het oude Griekenland zeg maar.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:04:05 #150
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_78468050
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:37 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Toen mijn vriend en ik in Dubai waren had hij dit al voorspeld.. hij heeft soms een ietwat negatieve instelling en zei bij de Burj Dubai "daar gaat binnenkort vast iets mis" en bij het acquarium "dit gaat vast kapot". Bij allebei had hij wel gelijk... Hopelijk blijft het acquarium intact, het was erg mooi!
Het aquarium in het winkelcentrum op Palm Island is vele malen mooier. En gratis!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_78470494
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:04 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het aquarium in het winkelcentrum op Palm Island is vele malen mooier. En gratis!
Oh, daar ben ik niet geweest, jammer. Maar deze is ook al deels gratis, toch? Vanaf de buitenkant dan Vond die tunnel heel gaaf, op een gegeven moment voelde het net of ik echt door haaien omringd werd, kreeg ineens dikke paniekgevoelens
pi_78471097
Die grote wand zie je idd altijd al. Die op Palm Island is vooral veel mooier aangekleed. Alleen die (gigantische!) haai die er in zat vertoonde wel wat stereotype gedrag.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:50:26 #153
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78471838
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Mailtje wat ik van Isegrim kreeg
[..]

Volgens mij bedoelen jullie dezelfde
Alleen was die reclame van de Gouden Gids.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78473059
Wat is stereotype gedrag van een haai? At hij de bezoekers op?

Hertog, lullig voor de Gouden Gids dat iedereen vergeten is dat die reclame van hun was, ik dacht ook Apeldoorn.
pi_78473383
Continu dezelfde rondjes zwemmen
pi_78473923
Aha. Tja, wat moet ie anders. Ergens is het wel sneu natuurlijk.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:47:37 #157
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78474020
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:23 schreef gifkwal het volgende:
Wat is stereotype gedrag van een haai? At hij de bezoekers op?

Hertog, lullig voor de Gouden Gids dat iedereen vergeten is dat die reclame van hun was, ik dacht ook Apeldoorn.
Ja, klopt. Aan de andere kant heeft de verzekeringsmaatschappij van 'Even Apeldoorn Bellen' hetzelfde probleem, omdat veel mensen niet weten welk bedrijf ze dan eigenlijk aan de lijn krijgen. Ik heb van iemand gehoord dat ie dacht dat het dan wel De Amersfoortse zou zijn
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78474228
Ah, scheelt maar 30 kilomter. En begint ook met een A.
pi_78474255
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, klopt. Aan de andere kant heeft de verzekeringsmaatschappij van 'Even Apeldoorn Bellen' hetzelfde probleem, omdat veel mensen niet weten welk bedrijf ze dan eigenlijk aan de lijn krijgen. Ik heb van iemand gehoord dat ie dacht dat het dan wel De Amersfoortse zou zijn
Ja, eerlijk gezegd zou ik ook niet meteen kunnen zeggen welke maatschappij daar nou achter zit.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:53:46 #160
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78474322
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ah, scheelt maar 30 kilomter. En begint ook met een A.
Ik kan het me wel voorstellen, je hebt die slogan in je hoofd en ziet dat bedrijf, dan denk je eerder 'dan heb ik het denk ik verkeerd verstaan' dan 'Centraal Beheer, die zal het wel zijn'

Dit was overigens jaren geleden, pre-Google dus
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:54:08 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78474339
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:52 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ja, eerlijk gezegd zou ik ook niet meteen kunnen zeggen welke maatschappij daar nou achter zit.
Centraal Beheer dus
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78474489
Oooooh ja! Nu weet ik het weer
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:31:34 #163
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78478488
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:56 schreef gifkwal het volgende:
Oooooh ja! Nu weet ik het weer
Ja, als mensen het antwoord geven weet ik het meestal ook wel weer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78479589
Nou ja, ik heb het ooit wel geweten. Blijkbaar blijft de term Apeldoorn toch beter hangen dan Centraal Beheer want ik was het weer kwijt.
pi_78523728
Ik lees al een tijdje mee hier (en op fok over het algemeen ook al), alleen nog nooit gereageerd.
Ik zit voor t/m half juni ofzo ook in de UAE, en wel in Ras al-Khaimah (stage/afstuderen). Heb al een mini-meet gehad met EUC- in RAK maar had ff een vraagje tussendoor, het weekend is hier normaal op vrijdag en zaterdag. Maar hoe zit het met het nachtleven op zaterdagavond in de UAE? Ik weet dat het donderdag altijd druk is, maar van zaterdagavond heb ik geen idee
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
pi_79004359
Heeft iemand nog een goed adres om quads te huren? En dan niet op een klein afgezet stukje woestijn, maar waar we een mooi stuk vrij kunnen rijden.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
pi_79005374
Wat gaan er al veel mensen uit nederland naar Dubai zeg!

Ik ga zelf als 'excursie' met school naar Dubai, heb er echt heel erg veel zin in!

Docent heeft er zelfs een site voor gemaakt
http://www.opleidinginfragoesdubai.tk/
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_79009421
Wut... dat is nog eens wat anders dan een schoolreisje naar London of Parijs. Vet hoor, en zo te zien ook nog eens een heel fijn hotel. Dat wordt vast een tripje om nooit te vergeten, leuk ook dat jullie zoveel dingen gaan zien daar!
pi_79009851
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:14 schreef gifkwal het volgende:
Wut... dat is nog eens wat anders dan een schoolreisje naar London of Parijs. Vet hoor, en zo te zien ook nog eens een heel fijn hotel. Dat wordt vast een tripje om nooit te vergeten, leuk ook dat jullie zoveel dingen gaan zien daar!
Haha ja, maar ik ben dan weer nog nooit in London of Parijs geweest
Zoals je erover praat klinkt het zeer positief geen idee eigenlijk wat ik moet verwachten behalve hitte xD
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:26:10 #170
62913 Blik
The one and Only!
pi_79009867
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:14 schreef gifkwal het volgende:
Wut... dat is nog eens wat anders dan een schoolreisje naar London of Parijs. Vet hoor, en zo te zien ook nog eens een heel fijn hotel. Dat wordt vast een tripje om nooit te vergeten, leuk ook dat jullie zoveel dingen gaan zien daar!
En ouders maar dokken...
pi_79009920
Ach, ik zie dat er aardig wordt gesponsord. Het zal wel meevallen, anders kan je zoiets toch niet maken tegenover ouders.
pi_79010058
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:27 schreef gifkwal het volgende:
Ach, ik zie dat er aardig wordt gesponsord. Het zal wel meevallen, anders kan je zoiets toch niet maken tegenover ouders.
50/50
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_79010269
Hoe oud is de gemiddelde leerling? Dwz, kunnen de leerlingen het zelf goed betalen met baantjes e.d. of moet het echt van de ouders komen? Als ik het mag weten, wat kost het?
pi_79010608
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:35 schreef gifkwal het volgende:
Hoe oud is de gemiddelde leerling? Dwz, kunnen de leerlingen het zelf goed betalen met baantjes e.d. of moet het echt van de ouders komen? Als ik het mag weten, wat kost het?
ligt eraan, tis een MBO opleiding, van 1ste klassers tot afstudeerders. zeg maar 17 tot 22 ofzo?
Tja de prijs, weet niet of het zo'n goed idee is om dat zomaar op een openbaar forum te zeggen, als je interesse hebt wil ik het wel PM'en.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_79010809
Ah, dan komt het dus ook niet per se op de ouders neer. En ik snap dat je de prijs liever niet zegt hoor, maakt niet uit!
pi_79011009
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:48 schreef gifkwal het volgende:
Ah, dan komt het dus ook niet per se op de ouders neer. En ik snap dat je de prijs liever niet zegt hoor, maakt niet uit!
niet perse nee, zullen wel meer figuren zijn die het bedrag delen. Maar zijn ook veel mensen die niet meegaan omdat ze het geld er niet voor (over) hebben.

Maar ik begrijp dus dat jij er al vaker bent geweest? hoeveel ben je dan ongeveer PP kwijt als je alles zelf moet regelen?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_79011804
Ik ben er maar 1 keer geweest hoor. Het was een stopover dus qua vluchtprijzen weet ik het niet, ligt volgens mij rond de 300 of zo? Verder waren we per dag 55 a 65 euro kwijt per persoon (hotel, taxi, lunch & diner, souvenirs, toegangskaartjes) dus het viel enorm mee. Maar wij sliepen dan in een 3-sterren hotel ipv 4 sterren.
pi_79013873
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:11 schreef gifkwal het volgende:
Ik ben er maar 1 keer geweest hoor. Het was een stopover dus qua vluchtprijzen weet ik het niet, ligt volgens mij rond de 300 of zo? Verder waren we per dag 55 a 65 euro kwijt per persoon (hotel, taxi, lunch & diner, souvenirs, toegangskaartjes) dus het viel enorm mee. Maar wij sliepen dan in een 3-sterren hotel ipv 4 sterren.
oow, je ging niet met dubai als bestemming net even gekeken, retourtje met KLM is 612 euro. op dit moment dan. dus tja, heb niet zoveel ervaring met reisprijzen dus geen idee of dit nou veel is of niet?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_79014053
Dat is volgens mij best wel veel. Ik heb hier geregeld prijzen van rond de 300 langs zien komen. Ik geloof dat Emirates een stukkie goedkoper is over het algemeen.
pi_79017770
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:55 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

oow, je ging niet met dubai als bestemming net even gekeken, retourtje met KLM is 612 euro. op dit moment dan. dus tja, heb niet zoveel ervaring met reisprijzen dus geen idee of dit nou veel is of niet?
Vlucht is afhankelijk van wanneer je gaat en met welke maatschappij. Ik ben voor een retour nog geen 400 euro kwijt (British Airways, overstappen op Heathrow). De ouders van m'n afstudeerpartner zijn nu een weekje hier, en betalen p.p. 550 euro voor een directe vlucht van KLM met iets van 5 hotelovernachtingen erbij (KLM werelddeals).
Kwa kosten kan je het net zo duur maken als je wilt. We koken nu redelijk vaak zelf, en gaan halen (ongeveer 50/50). We halen wel gewoon eten bij wat lokale tentjes, geen grote restaurants. Een maaltijd kost dan rond de 10 dirham (nog geen 2 euro), en dat is dan vers klaar gemaakt (Indiaas, of Pakistaans). Boodschappen zijn bij de grotere supermarkten (Carrefour) ook niet duur, soms goedkoper als in Nederland.
Exotische dingen, zoals varkensvlees (alleen verkrijgbaar bij Spinneys, dure Engelse keten) is prijzig. Een pakje salami voor op brood kost iets minder als 4 euro bijvoorbeeld. Een blik Unox erwtensoep zo rond de 5 euro
Bier is ook nog betaalbaar als je de adresjes weet (uitgaan is behoorlijk duur, een biertje kost 5 euro ofzo), we hebben nu een adresje waar we 24 halve liters bier halen voor 55 dirham (rond de 10 euro), dat zijn Schultenbrau prijzen onderhand (het is ook nog Nederlands bier, Amsterdam pils, uit de Grolsch brouwerij). Merkbieren hebben ze ook, maar zijn wel duurder. "Lokaal" bier (Filipijns, wordt hier ook veel gedronken) als San Miguel kost 70 dirham voor 24 halve liters (rond de 12/13 euro). Sterke drank is wel goedkoop
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
pi_79046485
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:15 schreef Tomnmgn het volgende:

[..]

Vlucht is afhankelijk van wanneer je gaat en met welke maatschappij. Ik ben voor een retour nog geen 400 euro kwijt (British Airways, overstappen op Heathrow). De ouders van m'n afstudeerpartner zijn nu een weekje hier, en betalen p.p. 550 euro voor een directe vlucht van KLM met iets van 5 hotelovernachtingen erbij (KLM werelddeals).
Kwa kosten kan je het net zo duur maken als je wilt. We koken nu redelijk vaak zelf, en gaan halen (ongeveer 50/50). We halen wel gewoon eten bij wat lokale tentjes, geen grote restaurants. Een maaltijd kost dan rond de 10 dirham (nog geen 2 euro), en dat is dan vers klaar gemaakt (Indiaas, of Pakistaans). Boodschappen zijn bij de grotere supermarkten (Carrefour) ook niet duur, soms goedkoper als in Nederland.
Exotische dingen, zoals varkensvlees (alleen verkrijgbaar bij Spinneys, dure Engelse keten) is prijzig. Een pakje salami voor op brood kost iets minder als 4 euro bijvoorbeeld. Een blik Unox erwtensoep zo rond de 5 euro
Bier is ook nog betaalbaar als je de adresjes weet (uitgaan is behoorlijk duur, een biertje kost 5 euro ofzo), we hebben nu een adresje waar we 24 halve liters bier halen voor 55 dirham (rond de 10 euro), dat zijn Schultenbrau prijzen onderhand (het is ook nog Nederlands bier, Amsterdam pils, uit de Grolsch brouwerij). Merkbieren hebben ze ook, maar zijn wel duurder. "Lokaal" bier (Filipijns, wordt hier ook veel gedronken) als San Miguel kost 70 dirham voor 24 halve liters (rond de 12/13 euro). Sterke drank is wel goedkoop
Thanks voor de informatie, zoals je misschien wel hebt gelezen ga ik met school dus wordt het ''standaard'' eten betaald. Maar van dat bier is wel handig om te weten om mee te nemen naar de kamer enzo haha Weet alleen niet of hotelpersoneel daar zo blij mee zal zijn.

Nog een vraagje dan maar, hoe zijn de bekende 'eye catchers' jullie bevallen? net zo indrukwekkend als op foto's enzo? of nog indrukwekkender of valt het allemaal wel mee?
Ik hoop zelf dat ik ook nog een stuk traditionele bouw kan zien, lijkt me echt prachtig.

Heb een tijdje terug al positieve verhalen gelezen over de woestijn trip in een 4x4 dus dat zal wel goedkomen
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_79046778
De eyecatchers zijn mij wisselend bevallen.

Op het Palm-eiland en die wereldmap eilanden ben ik nietgeweest, maar vanuit de lucht zag het er gaaf uit.

De Burj al Arab (dat hotel) was wel mooi om te zien, maar je kan er niet dichtbij komen en het alleen van een afstandje bewonderen, tenzij je een grote zak poen neertelt om binnen een kopje thee te drinken.

De Burj Dubai viel eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik weet nog van toen ik voor de eerste keer de Eiffeltoren zag, dat ik echt dacht van "wow, die is groot!!" Dat had ik bij de Burj Dubai vreemd genoeg niet. Het is een hoge toren, maar ik had niet het idee dat ik naar de hoogste toren ter wereld aan het kijken was. Ook de observation deck viel een beetje tegen omdat ie maar ergens rond de 400 meter hoogte zit, ongeveer op de helft van de hele toren dus en niet veel hoger dan de Eiffeltoren, dus een heel spectaculaire ervaring vond ik dat ook niet. Het uitzicht was wel heel interessant.

Wat me wel erg is bijgebleven is de fontein bij de Burj Dubai, die vond ik echt geweldig entertainend (zorg dat je er 's avonds bent met die licht/muziekshow, klinkt misschien suf op papier maar in het echt is het echt cool).

Verder denk ik als ik aan Dubai denk meer aan de oudere wijkjes dan aan alle nieuwe moderne gebouwen. Bastakiya vond ik erg leuk omdat je daar wat ziet van de oude architectuur, en de wijkjes rond de Creek kwamen best heel authentiek op me over. Daar had ik het idee dat ik het echte leven een beetje kon observeren, en daar kon ik ook beter in gesprek komen met mensen uit Dubai. Ook leuk vond ik het Heritage House.

Verder vond ik het acquarium in de Dubai Mall ook wel indrukwekkend, en de Jumeirah Mosque was ook wel leuk (rondleiding gehad daar).

Dus de hoogtepunten van Dubai waren voor mij eigenlijk niet de letterlijke hoogtepunten maar meer gewoon de leukere wijkjes
pi_79046975
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:21 schreef gifkwal het volgende:
De eyecatchers zijn mij wisselend bevallen.

Op het Palm-eiland en die wereldmap eilanden ben ik nietgeweest, maar vanuit de lucht zag het er gaaf uit.

De Burj al Arab (dat hotel) was wel mooi om te zien, maar je kan er niet dichtbij komen en het alleen van een afstandje bewonderen, tenzij je een grote zak poen neertelt om binnen een kopje thee te drinken.

De Burj Dubai viel eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik weet nog van toen ik voor de eerste keer de Eiffeltoren zag, dat ik echt dacht van "wow, die is groot!!" Dat had ik bij de Burj Dubai vreemd genoeg niet. Het is een hoge toren, maar ik had niet het idee dat ik naar de hoogste toren ter wereld aan het kijken was. Ook de observation deck viel een beetje tegen omdat ie maar ergens rond de 400 meter hoogte zit, ongeveer op de helft van de hele toren dus en niet veel hoger dan de Eiffeltoren, dus een heel spectaculaire ervaring vond ik dat ook niet. Het uitzicht was wel heel interessant.

Wat me wel erg is bijgebleven is de fontein bij de Burj Dubai, die vond ik echt geweldig entertainend (zorg dat je er 's avonds bent met die licht/muziekshow, klinkt misschien suf op papier maar in het echt is het echt cool).

Verder denk ik als ik aan Dubai denk meer aan de oudere wijkjes dan aan alle nieuwe moderne gebouwen. Bastakiya vond ik erg leuk omdat je daar wat ziet van de oude architectuur, en de wijkjes rond de Creek kwamen best heel authentiek op me over. Daar had ik het idee dat ik het echte leven een beetje kon observeren, en daar kon ik ook beter in gesprek komen met mensen uit Dubai. Ook leuk vond ik het Heritage House.

Verder vond ik het acquarium in de Dubai Mall ook wel indrukwekkend, en de Jumeirah Mosque was ook wel leuk (rondleiding gehad daar).

Dus de hoogtepunten van Dubai waren voor mij eigenlijk niet de letterlijke hoogtepunten maar meer gewoon de leukere wijkjes
Interessant om te horen Ik heb geen idee hoe het bij ons zit met vrije tijd enzo, ik hoop dat je ook zelf wel een beetje kan beslissen waar je heen gaat want ik wil niet alleen maar moderne gebouwen zien. Ben ik daar in een compleet andere cultuur dan wil ik daar ook wel wat van zien!

Wij gaan volgens het programma wel naar een eiland toe dus ben heel benieuwd!
Ik hoop ook wel wat locals aan te kunnen spreken, vind altijd heel interessant om verhalen te horen van mensen uit een andere cultuur

''Verder denk ik als ik aan Dubai denk meer aan de oudere wijkjes dan aan alle nieuwe moderne gebouwen. ''
Bij mij precies andersom

Het vliegveld schijnt ook heel indrukwekkend te zijn

Is het de moeite waard om wat geld te sparen, wat je dan lekker in de mall kan besteden? of maakt het qua prijzen in de mall niet zo idioot veel uit? of is het zelfs duurder dan in NL? Hierboven waren alleen maar voedselprijzen genoemd dus vandaar
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_79048361
Voordat ik er geweest was dacht ik ook eerder aan moderne gebouwen dan oude wijkjes, maar nu ik er geweest ben blijken die laatste toch meer indruk gemaakt te hebben.

Het vliegveld is wel leuk ja, heb er al vaker een transfer moeten doen en dan weet ik me altijd wel een uurtje of twee te vermaken.

Als vrouw zijnde vond ik de malls niet bijster interessant. Ze verkopen er eigenlijk niks wat je hier ook niet kan krijgen (denk aan de grote merken), op een paar hele duren sieraden en zo na. Verder heb je ook wat normale winkels zoals Virgin Megastore maar ja, dat kan je in andere landen ook vinden. Als je van shoppen houdt is het leuk hoor, maar het is niet super exclusief. Qua prijzen is het geloof ik niet goedkoper dan in Nederland, ik denk ongeveer hetzelfde prijsniveau. Al moet ik zeggen dat ik niet heel erg op prijzen van kleding enzovoort heb gelet omdat ik toch niks ging kopen. Zelf ben ik in Mall of the Emirates (met die ski-hal) en Dubai Mall (met acquarium) geweest. Die laatste mall is recentelijk geopend en schijnt ook de grootste mall ter wereld te zijn. Daarom is het wel interessant om er een kijkje te nemen.

Dubai was mijn eerste keer in het Midden Oosten, wat mij voorheen niet zo trok als regio, maar omdat Dubai zo'n goede indruk heeft achtergelaten ben ik nu wel heel benieuwd geworden naar de andere landen in die streek!
pi_79049730
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 09:31 schreef gifkwal het volgende:
Voordat ik er geweest was dacht ik ook eerder aan moderne gebouwen dan oude wijkjes, maar nu ik er geweest ben blijken die laatste toch meer indruk gemaakt te hebben.

Het vliegveld is wel leuk ja, heb er al vaker een transfer moeten doen en dan weet ik me altijd wel een uurtje of twee te vermaken.

Als vrouw zijnde vond ik de malls niet bijster interessant. Ze verkopen er eigenlijk niks wat je hier ook niet kan krijgen (denk aan de grote merken), op een paar hele duren sieraden en zo na. Verder heb je ook wat normale winkels zoals Virgin Megastore maar ja, dat kan je in andere landen ook vinden. Als je van shoppen houdt is het leuk hoor, maar het is niet super exclusief. Qua prijzen is het geloof ik niet goedkoper dan in Nederland, ik denk ongeveer hetzelfde prijsniveau. Al moet ik zeggen dat ik niet heel erg op prijzen van kleding enzovoort heb gelet omdat ik toch niks ging kopen. Zelf ben ik in Mall of the Emirates (met die ski-hal) en Dubai Mall (met acquarium) geweest. Die laatste mall is recentelijk geopend en schijnt ook de grootste mall ter wereld te zijn. Daarom is het wel interessant om er een kijkje te nemen.

Dubai was mijn eerste keer in het Midden Oosten, wat mij voorheen niet zo trok als regio, maar omdat Dubai zo'n goede indruk heeft achtergelaten ben ik nu wel heel benieuwd geworden naar de andere landen in die streek!
Zo te horen laat ik mezelf gewoon verassen en ga ik zoveel mogelijk proberen te zien van de cultuur die achter alle moderne gebouwen verscholen zit.
Ik heb er in ieder geval super veel zin in, dat is zeker haha

Volgens het programma gaan we naar de Mall of the Emirates. Moet nog eens goed een kaartje bekijken met waar ons hotel zit en alle bezienswaardigheden!

Die skislope is leuk, maar totaal geen behoefte aan al helemaal niet in Dubai
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_79049875
Ik denk dat je ongetwijfeld een leuke tijd zal hebben! En die cultuur is zeker wel te vinden als je een beetje goed kijkt
pi_79088650
De Burj Khalifa lijkt inderdaad als je er bij staat niet eens zo heel hoog
Verder zou ik niet al te veel tijd aan de malls besteden (hooguit 1x naar Dubai mall gaan, Mall of the Emirates is kwa winkels niet veel verschillend, en er zit alleen als extra'tje een skibaan bij), in Dubai Mall kan je ook nog naar Sega World (ofzoiets) gaan.
Verder moet je ook een taxi nemen naar Al Karama, als je tegen de taxichauffeur zegt dat je een horloge wilt kopen in Al Karama dan weten ze genoeg. Daar kan je echte fake genuine Rolex/Breitling/TAG horloges kopen, verder ook heel veel echte neppe kleding. Ook al koop je niks, het is sowieso erg leuk om daar rond de te kijken. Ohjah, je kan daar op alles afdingen.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:34:30 #188
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_79092822
Karama is niks voor mij, ben er 2 keer geweest en dat was meer dan genoeg.

Beste mall IMHO is toch Dubai Mall, met op een tweede plaats Festival City

Skislope is leuk maar vind Landgraaf stukken beter, is ook een langere piste in landgraaf, die in MoE is eigenlijk best kort en het zwarte gedeelte is hooguit rood in Oostenrijk.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:39:20 #189
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_79092956
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:32 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Interessant om te horen Ik heb geen idee hoe het bij ons zit met vrije tijd enzo, ik hoop dat je ook zelf wel een beetje kan beslissen waar je heen gaat want ik wil niet alleen maar moderne gebouwen zien. Ben ik daar in een compleet andere cultuur dan wil ik daar ook wel wat van zien!

Wij gaan volgens het programma wel naar een eiland toe dus ben heel benieuwd!
Ik hoop ook wel wat locals aan te kunnen spreken, vind altijd heel interessant om verhalen te horen van mensen uit een andere cultuur

''Verder denk ik als ik aan Dubai denk meer aan de oudere wijkjes dan aan alle nieuwe moderne gebouwen. ''
Bij mij precies andersom

Het vliegveld schijnt ook heel indrukwekkend te zijn

Is het de moeite waard om wat geld te sparen, wat je dan lekker in de mall kan besteden? of maakt het qua prijzen in de mall niet zo idioot veel uit? of is het zelfs duurder dan in NL? Hierboven waren alleen maar voedselprijzen genoemd dus vandaar
Wat de locals betreft, het beste is om naar de locale shisha plaatsen te gaan, en dan te mixen met de locals

Prijzen voor electronica is over het algemeen net iets goedkoper of gewoon dezelfde prijs, kleding meestal duurder.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:55:14 #190
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_79100202
Trouwens, uitzicht van mn hotelkamer op de 63e verdieping aan Sheikh Zayed Road 2 dagen geleden

(beetje slechte kwaliteit, telefoon foto en de ramen waren vies )



[ Bericht 4% gewijzigd door Euc- op 13-03-2010 17:03:41 ]
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_79118497
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:34 schreef Euc- het volgende:
Karama is niks voor mij, ben er 2 keer geweest en dat was meer dan genoeg.

Beste mall IMHO is toch Dubai Mall, met op een tweede plaats Festival City

Skislope is leuk maar vind Landgraaf stukken beter, is ook een langere piste in landgraaf, die in MoE is eigenlijk best kort en het zwarte gedeelte is hooguit rood in Oostenrijk.
Karama is leuk voor een keer ja, maar je moet het gewoon een keertje gezien hebben denk ik
btw binnenkort weer biertje doen?
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
  zondag 14 maart 2010 @ 10:39:14 #192
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_79119695
quote:
Op zondag 14 maart 2010 07:58 schreef Tomnmgn het volgende:

[..]

Karama is leuk voor een keer ja, maar je moet het gewoon een keertje gezien hebben denk ik
btw binnenkort weer biertje doen?
Zeker, laatste tijd alleen veel te lange dagen en op mn vrije dagen ga ik naar Dubai, maark omt zeker een keer goed binnenkort
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_79139915
Laat maar weten als je weer tijd heb, we zijn nu vaste klant bij klub88 hehe.

Ohjah, voor degene (een aantal posts hierboven) die naar Dubai gaan en 's avonds uit willen, het Rock Cafe is gesloten. Blijkbaar weten sommige taxichauffeurs dit niet (of willen dit niet weten.... zodat ze nog lekker kunnen verdienen). Ik ken wat mensen die laatst daar naartoe wilden, en de taxichauffeur bracht ze braaf, maar het bleek dus gesloten. Navraag bij een andere taxichauffeur leverde op dat dit onder de chauffeurs bekend is, maar dat er dus chauffeurs zijn die er misbruik van maken om zo geld te verdienen.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
pi_79934562
Burj Khalifa is weer open voor het publiek!
http://gulfnews.com/news/(...)alLinksEnabled=false
Kaartje aan de deur kost 400 dirham (80 euro), kaartje vooraf reserveren via internet kost 100 dirham (20 euro)
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
  zondag 4 april 2010 @ 15:31:12 #195
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_79934814
Als iemand trouwens behoefte heeft aan geweldig Indiaas eten in Dubai, dan moet diegene vooral langsgaan bij Saravanaa Bhojan Shala in Discovery Gardens. Er zitten alleen maar Indiërs daar en dat is een goed teken. Echt fantastisch, alleen al voor dat tentje zou ik er nog een keer naartoe willen. De ambiance is helemaal niks, maar het eten is goddelijk.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 4 april 2010 @ 16:47:57 #196
259246 Cristal
Magical touch...
pi_79937411
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 07:39 schreef Tomnmgn het volgende:
De Burj Khalifa lijkt inderdaad als je er bij staat niet eens zo heel hoog
Verder zou ik niet al te veel tijd aan de malls besteden (hooguit 1x naar Dubai mall gaan, Mall of the Emirates is kwa winkels niet veel verschillend, en er zit alleen als extra'tje een skibaan bij), in Dubai Mall kan je ook nog naar Sega World (ofzoiets) gaan.
Verder moet je ook een taxi nemen naar Al Karama, als je tegen de taxichauffeur zegt dat je een horloge wilt kopen in Al Karama dan weten ze genoeg. Daar kan je echte fake genuine Rolex/Breitling/TAG horloges kopen, verder ook heel veel echte neppe kleding. Ook al koop je niks, het is sowieso erg leuk om daar rond de te kijken. Ohjah, je kan daar op alles afdingen.
Toen ik er was, (vorig jaar mei) waren ze nog bezig met die toren, en ik kan je zeggen dat het me geen pretje lijkt om op die hoogte te werken!
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_80006729
Brits koppel blijft opgesloten in Dubai voor kus in restaurant
Een Brits koppel dat in Dubai in de cel zit omdat ze elkaar in het openbaar kusten, heeft de beroepszaak tegen hun veroordeling verloren. Ayman Najafi (24) en Charlotte Adams (25) werden veroordeeld tot een maand gevangenisstraf, gevolgd door uitzetting en een boete van 220 euro wegens het drinken van alcohol. Dat meldt de BBC.

Fatsoenwet
In november werd het koppel gearresteerd nadat een lokale vrouw hen ervan beschuldigde de fatsoenwet te hebben overtreden toen ze elkaar op de mond kusten in een restaurant.

Najafi verklaarde aan de BBC dat hij "diep teleurgesteld" is. Het stel plant een tweede beroepszaak.

Gehoord van dochtertje van twee
De aanklacht tegen het koppel kwam van een 38-jarige vrouw die zei dat ze geschokt was door hun gedrag in de Jumeirah Beach Residence, waar de vrouw aan het dineren was met haar dochtertje van twee. De advocaten van het koppel voerden nog aan dat de vrouw de kus niet zelf had gezien, maar erover had gehoord van haar dochtertje.

Op de wang

Het koppel blijft erbij dat ze elkaar niet op de mond maar op de wang kusten, waardoor ze geen enkele wet zouden overtreden hebben. (lb)

Vind ik toch vrij apart voor zo'n relatief progressief land in het Midden-Oosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mik31 op 06-04-2010 16:36:34 ]
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:30:49 #198
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_80008887
Progressief?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_80009119
Relatief gezien
pi_83534248
Dan blijf ik maar van mn vrouwtje af
  maandag 12 juli 2010 @ 20:23:57 #201
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_83972016
Op onze terugreis vanuit Thailand blijven we 2 nachten in Dubai; in welke wijk kun je het beste zitten en weet iemand nog een leuk/betaalbaar hotel?!

Merci!
pi_83973774
Ik vond Oasis Court Hotel Apartments goed: uitstekende locatie (loopafstand Bastakiya en de kreek, Hindi lane en de souqs en 5 minuten van de metro die je naar Burj al Arab, Burj Khalifa en de malls brengt). Appartement (incl keuken en zo) voor 25 euro pppn (met 2 personen) en het heeft ook een zwembad. Had ik destijds via booking.com geboekt, als je het rechstreeks bij het hotel boekt is het duurder.
pi_83987454
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:35 schreef Mik31 het volgende:
Brits koppel blijft opgesloten in Dubai voor kus in restaurant
Een Brits koppel dat in Dubai in de cel zit omdat ze elkaar in het openbaar kusten, heeft de beroepszaak tegen hun veroordeling verloren. Ayman Najafi (24) en Charlotte Adams (25) werden veroordeeld tot een maand gevangenisstraf, gevolgd door uitzetting en een boete van 220 euro wegens het drinken van alcohol. Dat meldt de BBC.

Fatsoenwet
In november werd het koppel gearresteerd nadat een lokale vrouw hen ervan beschuldigde de fatsoenwet te hebben overtreden toen ze elkaar op de mond kusten in een restaurant.

Najafi verklaarde aan de BBC dat hij "diep teleurgesteld" is. Het stel plant een tweede beroepszaak.

Gehoord van dochtertje van twee
De aanklacht tegen het koppel kwam van een 38-jarige vrouw die zei dat ze geschokt was door hun gedrag in de Jumeirah Beach Residence, waar de vrouw aan het dineren was met haar dochtertje van twee. De advocaten van het koppel voerden nog aan dat de vrouw de kus niet zelf had gezien, maar erover had gehoord van haar dochtertje.

Op de wang

Het koppel blijft erbij dat ze elkaar niet op de mond maar op de wang kusten, waardoor ze geen enkele wet zouden overtreden hebben. (lb)
Jezus, dat schrikt me toch wel een beetje af
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:56:56 #204
16632 Xlarge
========
pi_83992305
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 08:34 schreef Grunner het volgende:

[..]

Jezus, dat schrikt me toch wel een beetje af
Het verbaast me best een beetje, ik vind Dubai aardig westers, ik had niet het idee dat het zo streng was daar, ik ben zelfs in een hotelbar geweest waar chineese hoertjes zaten.
pi_84352920
Nog 1 nachtje en dan lekker de warmte opzoeken in Dubai
maarja komt vast wel goed
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:15:55 #206
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_84389193
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:11 schreef hvan het volgende:
Nog 1 nachtje en dan lekker de warmte opzoeken in Dubai
maarja komt vast wel goed
'Tis idd redelijk warm hier
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:46:36 #207
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_85246495
We zijn er 1,5 dag geweest; overdag het dorp bekeken en 's avonds ergens een hapje gaan eten. Het was er warm (!!), maar vond er eigenlijk ook niets aan. Ik kan het van mijn lijstje strepen, maar that's it.

Beetje Efteling meets DisneyWorld!!
pi_85555657
De easyhotel keten opent een hotel in Dubai in Jebel Ali. Behoorlijk goedkoop, slechts 26 euri per nacht kwam ik op uit. Ze openen deze maand:

http://www.easyhotel.com/
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:53:17 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85557688
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
De easyhotel keten opent een hotel in Dubai in Jebel Ali. Behoorlijk goedkoop, slechts 26 euri per nacht kwam ik op uit. Ze openen deze maand:

http://www.easyhotel.com/
Heheh! Welcome to the credit crunch.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 22 augustus 2010 @ 01:35:13 #210
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85560598
Sowieso ervoer ik de hotels in Dubai als niet bepaald duur. Wij zaten voor een soortgelijk bedrag (iets meer) in een hotel dat ik als behoorlijk luxe zou omschrijven (Discovery Gardens).
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 22 augustus 2010 @ 17:21:10 #211
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_85575087
Dat easyhotel ligt wel zeker een halfuur rijden (midden in een industrie gebied tussen labourcamps) van Dubai Mall, nog een 20 minuten extra en je zit in Deira of Bur Dubai. Met andere woorden; verre van een ideale situatie om Dubai te gaan verkennen tijdens een 1/2 daagse stopover.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_85626389
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 01:35 schreef Isegrim het volgende:
Sowieso ervoer ik de hotels in Dubai als niet bepaald duur. Wij zaten voor een soortgelijk bedrag (iets meer) in een hotel dat ik als behoorlijk luxe zou omschrijven (Discovery Gardens).
Discovery Gardens als gebied zijnde? Welk hotel was dat dan? De hotels die ik daar namelijk vind zijn voor de alleenstaande reiziger twee keer zo duur. Ik neem aan dat jij er dus met nog iemand zat.

quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:21 schreef Euc- het volgende:
Dat easyhotel ligt wel zeker een halfuur rijden (midden in een industrie gebied tussen labourcamps) van Dubai Mall, nog een 20 minuten extra en je zit in Deira of Bur Dubai. Met andere woorden; verre van een ideale situatie om Dubai te gaan verkennen tijdens een 1/2 daagse stopover.
Klopt inderdaad, een half uur vanaf Dubai Mall. De vorige keer sliep ik in de plaatselijke jeugdherberg op Al Nahda en dat was verre van ideaal qua locaties waar ik moest zijn (Jumeirah Beach Road, MotE, Autodrome, zeg maar tussen de Burj Khalifa en Emirates Hills).

Ben benieuwd hoe alles eruit ziet nu het open is.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:16:49 #213
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85626854
Wij hadden een tweepersoons kamer ja.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_85632381
Ja kijk, dan scheelt het dus sowieso al de helft. Welk hotel had je als ik vragen mag?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:56:50 #215
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_85632906
Discovery Gardens is ook verre van ideaal voor sightseeing IMHO, naast Ibn Batutta mall maar ver van alle hotspots. Geef liever iets meer uit aan een hotel (voor 60 euro p/n zit je al op Sheikh Zayed Road, ligt wel aan de datum dat je wilt komen) en je spaart je de extra kosten voor het hotel dubbel uit door veel minder taxi kosten te hebben.

Bur Dubai is ook goed te doen met de Metro nu
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:22:46 #216
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85635916
Ik vond Discovery Gardens prima. Met metro, taxi of auto zit je binnen een half uurtje midden in de stad. En de metro is _O_ .
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 29 augustus 2010 @ 08:10:54 #217
54408 Parzival
Where it happens
pi_85825339
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 08:34 schreef Grunner het volgende:

[..]

Jezus, dat schrikt me toch wel een beetje af :o
Ze zijn nu wat strenger met deze dingen aangezien het Ramadan is.. in de hotel bars kun je dit wel doen en is er nu ook alcohol te verkrijgen.. maar tijdens ramadan (nog 2 weken) op straat: zoenen, eten, drinken, roken, muziek luisteren is echt NOT done.. en kan tot uitzetting leiden.. dus even oppassen.. in de meeste hotel bars kun je wel je gang gaan, maar let op als je weer over straat loopt dat je geen eten/drinken laat zien of zichtbaar dronken bent.. dan heb je wel problemen nml
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_85899161
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:35 schreef Mik31 het volgende:
Brits koppel blijft opgesloten in Dubai voor kus in restaurant
Een Brits koppel dat in Dubai in de cel zit omdat ze elkaar in het openbaar kusten, heeft de beroepszaak tegen hun veroordeling verloren. Ayman Najafi (24) en Charlotte Adams (25) werden veroordeeld tot een maand gevangenisstraf, gevolgd door uitzetting en een boete van 220 euro wegens het drinken van alcohol. Dat meldt de BBC.
Of wat dacht je van:

- British woman arrested in Dubai after reporting rape
- Briton in bikini arrested in Dubai
- 'What the f---?' Aussie arrested in Dubai after swearing at policeman

Zolang dat soort dingen regelmatig in het nieuws zijn, blijf ik dat soort landen boycotten als vakantie bestemming.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:13:05 #219
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85900097
Ik vind het feit dat duizenden Pakistani en Indiërs daar als semi-slaven gehouden worden toch wel een tikkie erger eigenlijk. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 2 september 2010 @ 11:26:59 #220
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_85979615
Ik ga er over 2 weken heen voor 9 dagen.
Tot nu toe heb ik op mijn lijstje staan:

- desert safari
- creek cruise
- winkelen
- indiase kleding kopen en laten maken
- Al karama
- Bastakya
- burj el arab (misschien daar high tea)
- burj el khalifa
- aquarium?


Wat mis ik nog? is een dagtocht naar Abu Dhabi de moeite waard?
En palm island? hoe kun je dat het beste bezichtigen?

We logeren in majestic hotel in bur dubai, is het sightseeen van daaruit een beetje te doen?

En hoeveel mensen gaan naar het strand als het 40 graden is? Mag je daar wel gewoon in badkleding?
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  donderdag 2 september 2010 @ 11:48:55 #221
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85980298
Nou, ik vlieg er morgen heen, maar hoop er toch wel binnen de drie uur weer weg te zijn. :z
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 2 september 2010 @ 12:48:56 #222
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85982041
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:26 schreef Aarti het volgende:
Ik ga er over 2 weken heen voor 9 dagen.
Tot nu toe heb ik op mijn lijstje staan:

- desert safari
- creek cruise
- winkelen
- indiase kleding kopen en laten maken
- Al karama
- Bastakya
- burj el arab (misschien daar high tea)
- burj el khalifa
- aquarium?


Wat mis ik nog? is een dagtocht naar Abu Dhabi de moeite waard?
En palm island? hoe kun je dat het beste bezichtigen?

We logeren in majestic hotel in bur dubai, is het sightseeen van daaruit een beetje te doen?

En hoeveel mensen gaan naar het strand als het 40 graden is? Mag je daar wel gewoon in badkleding?
High Tea Burj el Arab tijdig reserveren!

De grote moskee in Abu Dhabi is zeer de moeite waard. Je kunt gratis rondgeleid worden.

Het aquarium is tof, maar ik vond het (gratis) aquarium van het hotel op het Palm Island véél mooier. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 2 september 2010 @ 12:50:24 #223
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_85982081
Oh en je moet zeker een ritje in de metro maken!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 2 september 2010 @ 16:53:23 #224
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_85990097
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

High Tea Burj el Arab tijdig reserveren!

De grote moskee in Abu Dhabi is zeer de moeite waard. Je kunt gratis rondgeleid worden.

Het aquarium is tof, maar ik vond het (gratis) aquarium van het hotel op het Palm Island véél mooier. :)
thanks!

heb jij de high tea gedaan? is het de 75 euro waard? :)

ik dacht dat de moskee niet toegankelijk was voor niet-moslims? of is dat per moskee verschillend?

gratis aquarium, check :)

moet je palm island per helicopter of zo doen, of is het vanaf de grond ook de moeite waard?
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_85990562
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:53 schreef Aarti het volgende:

[..]

ik dacht dat de moskee niet toegankelijk was voor niet-moslims? of is dat per moskee verschillend?
Meestal heb je wel bezoektijden en ben je verplicht gepast gekleed te gaan.
  donderdag 2 september 2010 @ 17:34:16 #226
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_85991373
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:07 schreef Grunner het volgende:

[..]

Meestal heb je wel bezoektijden en ben je verplicht gepast gekleed te gaan.
hoe zit dat op straat qua gepaste kleding? mag ik als vrouw bijv. wel een rok of korte broek aan? en haltertopjes?
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_85992060


quote:
DUBAI - 2008 - Westerners were getting too racy on the beaches of this Persian Gulf tourist haven, and a police crackdown on topless sunbathing, nudity and other indecent behavior has resulted in 79 arrests in recent days.

[...]

Unlike elsewhere in the conservative Persian Gulf, tourists in Dubai are often seen wearing skimpy bikinis on public beaches and walk the city's streets in shorts. Alcohol is freely available in hotel bars and restaurants in this regional businesses and entertainment hub.

http://www.9news.com/news(...)ryid=95767&catid=347
  donderdag 2 september 2010 @ 18:06:47 #228
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_85992262
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:26 schreef Aarti het volgende:
Ik ga er over 2 weken heen voor 9 dagen.
Tot nu toe heb ik op mijn lijstje staan:

- desert safari <-- zeker doen maar zorg dat je een goede operator hebt, veel hebben een zeer slechte kampeerplek waar ze na het dune bashen heen gaan voor het diner wat dan niet te eten is.
- creek cruise <-- leuk maar stel je er niet te veel van voor, uitzicht is niet zo bijzonder
- winkelen <-- uiteraard :)
- indiase kleding kopen en laten maken <-- in bastakiya doen doen
- Al karama <-- zelfde als de dhow cruise, leuk om te zien, niet vergeten flink af te dingen en doe geen te toeristische kleren aan of dure juwelen (krijg je meer korting)
- Bastakya <-- Indische kleding laten maken in de textile souq naast bastakiya, dan een abbra over de creek nemen naar de gold en spices souqs)
- burj el arab (misschien daar high tea) <-- Als je alleen een high tea wilt doen om Burj Al Arab te zien kun je beter een ontbijt boeken of 's avonds naar de bar gaan. Allebei is de minimum spend 250 dirham (ongeveer 60 euro). Tenzij je echt een liefhebber van de high tea bent natuurlijk. (Vergeet je colbert niet)
- burj el khalifa (Boek van te voren, dan is het een stuk goedkoper om naar het observation deck (At the Top) te gaan
- aquarium? <-- Zoals al gezegd, die in het Atlantis hotel op de palm is gratis, die in Dubai Mall is de 200 dirham niet waard IMHO.


Wat mis ik nog? is een dagtocht naar Abu Dhabi de moeite waard? <-- Geen dagtocht, is iets te kort aangezien je 2 uur bezig bent voor je goed en wel in de stad bent (Als je met eigen vervoer gaat, ga je met de bus dan doe je er 3 uur over), verkeer een horror is door alle bouwwerkzaamheden in Abu Dhabi de laatste tijd. Tenzij je zeer specifieke dingen wilt zien in Abu Dhabi zou ik het even links laten liggen en pas over denken als je je begint te vervelen in Dubai.

En palm island? hoe kun je dat het beste bezichtigen? <-- Grosvenor House / Habtoor Grand Hotel naar de bars op de bovenste verdiepingen gaan.

We logeren in majestic hotel in bur dubai, is het sightseeen van daaruit een beetje te doen? <-- Ja hoor, metro stations zijn vlakbij en taxi's zijn niet al te duur. Kan wel erg druk in het verkeer worden tijdens de spits (maar daar heb je als je de metro neemt dan weer geen last van).

En hoeveel mensen gaan naar het strand als het 40 graden is? Mag je daar wel gewoon in badkleding? <-- genoeg, ja.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:34 schreef Aarti het volgende:

[..]

hoe zit dat op straat qua gepaste kleding? mag ik als vrouw bijv. wel een rok of korte broek aan? en haltertopjes?
Geen bikini's op straat (strand is geen probleem), ultra short shorts of crop up shirts dragen dan komt alles goed. Korte broek is geen probleem, maar probeer niet te ver boven de knieen uit te komen. Dit wordt meestal niet aangeraden omdat het de wet etc zou zijn, maar meer om jezelf te beschermen van het zeer veel nastaren van locals/pakistani's/indiers. Haltertopje, over het algemeen raden ze aan om de schouders te bedekken, maar je zult er niet voor gearresteerd worden oid en er lopen er genoeg mee rond.

quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:07 schreef Grunner het volgende:

[..]

Meestal heb je wel bezoektijden en ben je verplicht gepast gekleed te gaan.
Niet helemaal waar, er zijn maar twee moskeen in de UAE die rondleidingen doen, dat zijn de Grand Mosque in Abu Dhabi en Jumeirah Mosque in Jumeirah, Dubai. Bij beiden moet de vrouw verplicht een abbaya en sheila aan/om en dus volledig bedekt zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Euc- op 02-09-2010 18:12:22 ]
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_86011278
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:06 schreef Euc- het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, er zijn maar twee moskeen in de UAE die rondleidingen doen, dat zijn de Grand Mosque in Abu Dhabi en Jumeirah Mosque in Jumeirah, Dubai. Bij beiden moet de vrouw verplicht een abbaya en sheila aan/om en dus volledig bedekt zijn.
Oh, oke. Toevallig ging het nu om de eerstgenoemde moskee, dus klopt het ook weer een beetje wel ;)
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:37:26 #230
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_86011369
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:53 schreef Aarti het volgende:

[..]

thanks!

heb jij de high tea gedaan? is het de 75 euro waard? :)
Waarom denk je dat ik zeg dat je tijdig moet reserveren? :P :D

quote:
ik dacht dat de moskee niet toegankelijk was voor niet-moslims? of is dat per moskee verschillend?
Deze moskee dus wel. :) En je krijgt als vrouw gewoon gratis zo'n jurk en hoofddoek. :)

quote:
moet je palm island per helicopter of zo doen, of is het vanaf de grond ook de moeite waard?
Vanaf de grond heeft het verder geen toegevoegde waarde, alleen dat aquarium en het waterpretpark zijn wel heel tof. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')