abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 januari 2010 @ 17:54:41 #176
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76931011
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:21 schreef mie_at_work het volgende:
ik ga volgend semester de oat doen als een keuzeminor.

als ik dit zo lees, is het wel heel erg pittig . ik doe zelf de opleiding bedrijfseconomie en zie hier dan toch allemaal termen langskomen die ik nooit heb gehad .
iemand ervaringen hoe studenten van andere opleidingen dan AC het doen op de OAT?
Als je een AC minor doet heb je niks te maken met de OAT. Die maak je alleen wanneer je een AC major doet. Er zijn zelfs medestudenten geweest die heel bewust naar BE zijn gegaan en een AC minor hebben gevolgd om de OAT te ontwijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Maraca op 17-01-2010 18:28:22 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_76945637
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als je een AC minor doet heb je niks te maken met de OAT. Die maak je alleen wanneer je een AC major doet. Er zijn zelfs medestudenten geweest die heel bewust naar BE zijn gegaan en een AC minor hebben gevolgd om de OAT te ontwijken.
het is een accountancy minor die verplicht is voor accountancy studenten. studenten van andere opleidingen o.a. bedrijfseconomie krijgen pas na toestemming van de examencommissie toegang tot de minor.

de minor bestaat o.a. uit EXV, MA, CB, AO en wordt afgesloten met de landelijke OAT toets.
  maandag 18 januari 2010 @ 08:25:54 #178
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76953856
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:05 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

het is een accountancy minor die verplicht is voor accountancy studenten. studenten van andere opleidingen o.a. bedrijfseconomie krijgen pas na toestemming van de examencommissie toegang tot de minor.

de minor bestaat o.a. uit EXV, MA, CB, AO en wordt afgesloten met de landelijke OAT toets.
Poeh, lijkt me best zwaar voor BE studenten Maar goed zoals mijn docent al eens tegen me zei "iedereen heeft een slagingspercentage van 100% zolang je maar serieus bezig bent met je studie".
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 18 januari 2010 @ 17:09:50 #179
156180 DesiR0ck
Desi Rocks It ! !
pi_76972813
Ik heb het gevoel dat ik de oat niet gehaald heb

Ik vrees echt voor een 5,2 ofzo
pi_76975145
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:19 schreef DesiR0ck het volgende:
(middagzitting) Opgave1 over hoe de accountant dmv inventarisatie dmv controle-informatie de volledigheid van de opbrengsten kan bepalen, had ik gewoon dit uit de HRA (Cos 501 artikel 13):

13. Om controle-informatie te verkrijgen dat de door het bestuur opgezette beheersingsactiviteiten juist worden uitgevoerd, observeert de accountant de door de personeelsleden uitgevoerde werkzaamheden en voert hij controletellingen uit. Bij het verrichten van controletellingen controleert de accountant zowel de volledigheid als de juistheid van de tellijsten door zowel vanuit de tellijsten voorraadgoederen te selecteren en vast te stellen dat de getelde aantallen aanwezig zijn als uitgaande van de aanwezige voorraad goederen te selecteren en vast te stellen, dat de aanwezige aantallen op de tellijsten voorkomen. De accountant bepaalt hoeveel kopieën van tellijsten moeten worden bewaard met het oog op aansluitende controlewerkzaamheden en vergelijking.



Is dit goed denken jullie?!
Wat je beschreven hebt is het toetsen van de werking van de IB maatregelen ten aanzien van een inventarisatie. Als ik de vraag goed begrijp, werd-ie specifiek gesteld ten aanzien van de volledigheid van de opbrengsten. Dan is het antwoord niet een antwoord op de vraag. Ze zullen wel willen horen dat het bijwonen van de inventarisatie een positieve controle is op de grootheden BV en EV in de betaformule (V = BV + I - EV) en dat, tezamen met een negatieve controle op de inkopen, dat controleinformatie verschaft over de volledigheid van de verkopen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 18 januari 2010 @ 20:49:30 #181
156180 DesiR0ck
Desi Rocks It ! !
pi_76983671
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:03 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat je beschreven hebt is het toetsen van de werking van de IB maatregelen ten aanzien van een inventarisatie. Als ik de vraag goed begrijp, werd-ie specifiek gesteld ten aanzien van de volledigheid van de opbrengsten. Dan is het antwoord niet een antwoord op de vraag. Ze zullen wel willen horen dat het bijwonen van de inventarisatie een positieve controle is op de grootheden BV en EV in de betaformule (V = BV + I - EV) en dat, tezamen met een negatieve controle op de inkopen, dat controleinformatie verschaft over de volledigheid van de verkopen.
Inmiddels ben ik er achter dat mijn antwoord niet juist is, en dat de uitwerking middels de door jou geformuleerde BETAformule correct is!
pi_76991341
morgen presentatie bij kpmg over beginselen van het controleproces en BIV/AO
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:06:27 #183
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_77018652
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:03 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat je beschreven hebt is het toetsen van de werking van de IB maatregelen ten aanzien van een inventarisatie. Als ik de vraag goed begrijp, werd-ie specifiek gesteld ten aanzien van de volledigheid van de opbrengsten. Dan is het antwoord niet een antwoord op de vraag. Ze zullen wel willen horen dat het bijwonen van de inventarisatie een positieve controle is op de grootheden BV en EV in de betaformule (V = BV + I - EV) en dat, tezamen met een negatieve controle op de inkopen, dat controleinformatie verschaft over de volledigheid van de verkopen.
Jeej, mijn antwoord zat in die richting dus hopelijk daar een paar puntjes voor. Begin steeds stom genoeg meer vertrouwen te krijgen in een voldoende Dat wil ik helemaal niet want dan is de klap nog harder wanneer het een onvoldoende is.. wat stukken realistischer is dan een voldoende

Begreep dat vandaag de normeringsvergadering was?
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:04 schreef GK1206 het volgende:
morgen presentatie bij kpmg over beginselen van het controleproces en BIV/AO
En? hebben ze je heel gelaten?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_77022436
euhm ja, . ze hebben me heel gelaten. een 7 voor AO en 8 voor controleleer
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:42:23 #185
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_77022953
Netjes
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_77026394
Thanks
pi_77058640
Ik zie dat dit al een behoorlijk lang forum is. Maar hoe zit het nu voor de (aanstormende) huidige 6 vwo studenten die in september beginnen?

Zelf heb ik een meeloopdag gehad bij een middelgroot accountantskantoor, maar tijdens het gesprek met twee managers bleek dat de situatie de laatste tijd behoorlijk is verandert. Door de recessie is er minder vraag naar accountants dan aanbod, de vacature was dan ook ingetrokken. Ook is er in de zomermaanden veel minder werk. Ik wist wel dat het rustiger is in de zomermaanden, maar is dat bij alle kantoren gelijk? Of is het bij de big four anders, is daar wel (meer dan) genoeg werk? Weet iemand hoe dat precies zit?

En wat voor studieregeling kan ik verwachten? Mocht ik het voorrecht krijgen om in september te beginnen als assistent-accountant/ junior associate? Of verandert dat niet door de recessie? Ook indien het niet verandert, ik heb geen idee ... Ik heb inmiddels erg veel dingen gelezen, waarvan een aantal behoorlijk tegenstrijdig zijn ... If anyone knows ... Please tell!

Binnenkort heb ik een assessment, weet iemand precies welke? Verbaal redeneren, numerieke test of bijvoorbeeld abstract denken? Of weet iemand goede oefensites? Zelf heb ik 123test.nl gebruikt, intermediar en de oefentoetsen/ voorbeeldtoetsen van SHL.

Weet iemand ook wat voor motivatie wordt van ons verwacht m.b.t. het onderscheiden van een specifiek kantoor t.o.v. een ander kantoor? Uiteraard, groot of klein, groeimogelijkheden e.d. Maar bijv. de big four onderling? Op basis van de website is niet voldoende lijkt mij. Ik heb zelf ook drie kantoren aangeschreven, allen van de big four, maar ik weet niet goed hoe ik het kan uitleggen waarom ik nu écht bij een specifiek kantoor wil tijdens de sollicitatie ... De recruiters vinden het niet erg als je bij meerdere bedrijven solliciteert, natuurlijk zijn de kansen dan groter, maar hoe kun je die vraag dan beantwoorden?

Hoe gaat een sollicitatieprocedure eigenlijk precies in zijn werk? Je hebt vaak 2 of 3 gesprekken, en nog een assessment. Is alles op een verschillende dag? Hoe lang duurt het normaal ongeveer voordat je te horen krijgt of zij het wel zien zitten met jouw? En dus of je door mag ... (niet helemaal mooi onder woorden gebracht, maar mijn bedoeling is hopelijk duidelijk).

Last but not least, stel je zou het voorrecht krijgen om te beginnen bij een kantoor, krijg je dan een contract aangeboden die je direct ondertekend, of is het normaal om hem mee naar huis te nemen/ er over te denken? Ik las dat sommige mensen meerdere contracten afwachten, op die manier kun je wel de studieregeling betrekken in je keus voor een kantoor (mocht je het op basis van de gesprekken nog niet weten).
Het is natuurlijk sowieso al een voorrecht dat je als vwo'er één contract krijgt aangeboden, laat staan meerdere ...

Kort samengevat, wat voor advies hebben jullie aan een scholiertje zoals mij?

Alvast bedankt.
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:23:46 #188
167595 mirved
Infobesitas
pi_77062520
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:42 schreef The-new-generation het volgende:
Ik zie dat dit al een behoorlijk lang forum is. Maar hoe zit het nu voor de (aanstormende) huidige 6 vwo studenten die in september beginnen?

Zelf heb ik een meeloopdag gehad bij een middelgroot accountantskantoor, maar tijdens het gesprek met twee managers bleek dat de situatie de laatste tijd behoorlijk is verandert. Door de recessie is er minder vraag naar accountants dan aanbod, de vacature was dan ook ingetrokken. Ook is er in de zomermaanden veel minder werk. Ik wist wel dat het rustiger is in de zomermaanden, maar is dat bij alle kantoren gelijk? Of is het bij de big four anders, is daar wel (meer dan) genoeg werk? Weet iemand hoe dat precies zit?

En wat voor studieregeling kan ik verwachten? Mocht ik het voorrecht krijgen om in september te beginnen als assistent-accountant/ junior associate? Of verandert dat niet door de recessie? Ook indien het niet verandert, ik heb geen idee ... Ik heb inmiddels erg veel dingen gelezen, waarvan een aantal behoorlijk tegenstrijdig zijn ... If anyone knows ... Please tell!

Binnenkort heb ik een assessment, weet iemand precies welke? Verbaal redeneren, numerieke test of bijvoorbeeld abstract denken? Of weet iemand goede oefensites? Zelf heb ik 123test.nl gebruikt, intermediar en de oefentoetsen/ voorbeeldtoetsen van SHL.

Weet iemand ook wat voor motivatie wordt van ons verwacht m.b.t. het onderscheiden van een specifiek kantoor t.o.v. een ander kantoor? Uiteraard, groot of klein, groeimogelijkheden e.d. Maar bijv. de big four onderling? Op basis van de website is niet voldoende lijkt mij. Ik heb zelf ook drie kantoren aangeschreven, allen van de big four, maar ik weet niet goed hoe ik het kan uitleggen waarom ik nu écht bij een specifiek kantoor wil tijdens de sollicitatie ... De recruiters vinden het niet erg als je bij meerdere bedrijven solliciteert, natuurlijk zijn de kansen dan groter, maar hoe kun je die vraag dan beantwoorden?

Hoe gaat een sollicitatieprocedure eigenlijk precies in zijn werk? Je hebt vaak 2 of 3 gesprekken, en nog een assessment. Is alles op een verschillende dag? Hoe lang duurt het normaal ongeveer voordat je te horen krijgt of zij het wel zien zitten met jouw? En dus of je door mag ... (niet helemaal mooi onder woorden gebracht, maar mijn bedoeling is hopelijk duidelijk).

Last but not least, stel je zou het voorrecht krijgen om te beginnen bij een kantoor, krijg je dan een contract aangeboden die je direct ondertekend, of is het normaal om hem mee naar huis te nemen/ er over te denken? Ik las dat sommige mensen meerdere contracten afwachten, op die manier kun je wel de studieregeling betrekken in je keus voor een kantoor (mocht je het op basis van de gesprekken nog niet weten).
Het is natuurlijk sowieso al een voorrecht dat je als vwo'er één contract krijgt aangeboden, laat staan meerdere ...

Kort samengevat, wat voor advies hebben jullie aan een scholiertje zoals mij?

Alvast bedankt.
Even geen tijd om overal op te antwoorden.

Ik merk totaal niets van de recessie. Bedrijven moeten toch gewoon hun jaarrekening opstellen en de deur uit sturen dus in goede of slechte tijden blijft het werk vrijwel hetzelfde. Daarnaast zijn er in de afgelopen maand 4 mensen aangenomen bij ons op de afdeling.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_77077359
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:42 schreef The-new-generation het volgende:
Het is natuurlijk sowieso al een voorrecht dat je als vwo'er één contract krijgt aangeboden, laat staan meerdere ...

Kort samengevat, wat voor advies hebben jullie aan een scholiertje zoals mij?
Ik gok dat je al wat gesprekken met kantoren hebt gehad, want je praat hun taal en niet de jouwe. Er is nog steeds vraag naar goede mensen, en het is geen voorrecht voor jou dat ze een VWO'er een contract aanbieden. Dat is gewoon een goedkope gok die pareltjes kan opleveren en die makkelijk zijn te lozen als het niets blijkt. Wees dus niet te onderdanig.

Al te moeilijk doen om je keuze voor een kantoor te motiveren (helemaal de Big 4 t.o.v. elkaar) moet je ook niet. Er zijn geen algemeen geldende lijnen, de locatie maakt al heel veel uit bijvoorbeeld. Alhoewel er in het klantenpakket van de verschillende Big 4's natuurlijk wél grote lijnen zijn te onderkennen en daar zou je een deel van je motivatie voor kunnen onderbouwen. Bottomline moet gewoon zijn dat je je er prettig bij voelt en met name ook dat je je bewust bent van het feit dat je nog helemaal niet in staat bent om de precieze 'finetuning' gevoelens op waarde te schatten als je nul werkervaring hebt. Zo hoef je je ook niet te profileren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_77085493
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:42 schreef The-new-generation het volgende:
Ik zie dat dit al een behoorlijk lang forum is. Maar hoe zit het nu voor de (aanstormende) huidige 6 vwo studenten die in september beginnen?

Zelf heb ik een meeloopdag gehad bij een middelgroot accountantskantoor, maar tijdens het gesprek met twee managers bleek dat de situatie de laatste tijd behoorlijk is verandert. Door de recessie is er minder vraag naar accountants dan aanbod, de vacature was dan ook ingetrokken. Ook is er in de zomermaanden veel minder werk. Ik wist wel dat het rustiger is in de zomermaanden, maar is dat bij alle kantoren gelijk? Of is het bij de big four anders, is daar wel (meer dan) genoeg werk? Weet iemand hoe dat precies zit?

En wat voor studieregeling kan ik verwachten? Mocht ik het voorrecht krijgen om in september te beginnen als assistent-accountant/ junior associate? Of verandert dat niet door de recessie? Ook indien het niet verandert, ik heb geen idee ... Ik heb inmiddels erg veel dingen gelezen, waarvan een aantal behoorlijk tegenstrijdig zijn ... If anyone knows ... Please tell!

Binnenkort heb ik een assessment, weet iemand precies welke? Verbaal redeneren, numerieke test of bijvoorbeeld abstract denken? Of weet iemand goede oefensites? Zelf heb ik 123test.nl gebruikt, intermediar en de oefentoetsen/ voorbeeldtoetsen van SHL.

Weet iemand ook wat voor motivatie wordt van ons verwacht m.b.t. het onderscheiden van een specifiek kantoor t.o.v. een ander kantoor? Uiteraard, groot of klein, groeimogelijkheden e.d. Maar bijv. de big four onderling? Op basis van de website is niet voldoende lijkt mij. Ik heb zelf ook drie kantoren aangeschreven, allen van de big four, maar ik weet niet goed hoe ik het kan uitleggen waarom ik nu écht bij een specifiek kantoor wil tijdens de sollicitatie ... De recruiters vinden het niet erg als je bij meerdere bedrijven solliciteert, natuurlijk zijn de kansen dan groter, maar hoe kun je die vraag dan beantwoorden?

Hoe gaat een sollicitatieprocedure eigenlijk precies in zijn werk? Je hebt vaak 2 of 3 gesprekken, en nog een assessment. Is alles op een verschillende dag? Hoe lang duurt het normaal ongeveer voordat je te horen krijgt of zij het wel zien zitten met jouw? En dus of je door mag ... (niet helemaal mooi onder woorden gebracht, maar mijn bedoeling is hopelijk duidelijk).

Last but not least, stel je zou het voorrecht krijgen om te beginnen bij een kantoor, krijg je dan een contract aangeboden die je direct ondertekend, of is het normaal om hem mee naar huis te nemen/ er over te denken? Ik las dat sommige mensen meerdere contracten afwachten, op die manier kun je wel de studieregeling betrekken in je keus voor een kantoor (mocht je het op basis van de gesprekken nog niet weten).
Het is natuurlijk sowieso al een voorrecht dat je als vwo'er één contract krijgt aangeboden, laat staan meerdere ...

Kort samengevat, wat voor advies hebben jullie aan een scholiertje zoals mij?

Alvast bedankt.
Ik heb hetzelfde meegemaakt met solliciteren. Ik doe WO Accountancy en heb de afgelopen tijd gesolliciteerd voor een afstudeerstageplek. Ik ben ook constant tegengekomen dat waar er vorig jaar nog 3 of 4 afstudeerplekken waren, er nu vaak nog maar 1 was. Dit komt vooral omdat ze afstudeerders na hun stage vaak een contract aanbieden en door de recessie was er minder uitstroom vanuit de kantoren en dus ook minder vraag naar nieuwe mensen.

De assessments verschillen per kantoor. Over die van BDO en van Deloitte zou ik je eventueel wat kunnen vertellen.

De motivatie waarom je voor welk kantoor kiest vond ik zelf ook moeilijk. Inhoudelijk is het werk in principe allemaal hetzelfde, dus je zou net zoals nostra zegt, inderdaad iets kunnen zeggen over het klantenpakket.

De sollicitatieprocedure kan per kantoor ook verschillen. Bij de één moet je eerst een test doen, krijg je vervolgens een gesprek waarin o.a. die test wordt besproken, en is dat positief dan krijg je een vervolggesprek met een manager/partner erbij. Bij een ander kantoor kun je ook eerst een gesprek krijgen, vervolgens een test en vervolgens een vervolggesprek. Die gesprekken zijn vaak niet op dezelfde dag, meestal zit er ongeveer een week tussen.
pi_77173807
Dank u ...

Wat het grote voorrecht betreft, eigenlijk vind ik dat wel zelf ... Ik heb eenmaal een gesprek gehad met twee managers, tijdens een meeloopdag ... Daar waren in eerste instantie sowieso geen mogelijkheden, omdat de vacature was ingetrokken door de recessie.

Vanochtend heb ik mijn eerste assessment gedaan, een numerieke test en een van verbaal redeneren. Die verbaal redeneren weet ik echt niet hoe hij is gegaan, tijdens het oefenen ging hij in ieder geval niet geweldig. Numeriek ging tijdens het oefenen wel goed, bij intermediar zat ik bij de beste 30.9% die een universitaire opleiding hadden afgerond (je moest jezelf vergelijken met mbo, hbo of universitair ... vandaar ...). Net voor de toets waren van SHL ook oefenopgaven, van de 8 had ik één fout (te snel gelezen ... je kon niet op 'vorige' klikken bij de vragen), terwijl ik bij twee andere voorbeeldopgaven beide goed had. De echte opgaven gingen iets minder, dat wil zeggen dat ik ééntje echt niet wist, en bij twee iets te snel heb gelezen. Volgens mij ging hij wel redelijk verder, ik had ook nog 8 minuten over.

Ik hoop ontzettend dat ik wordt uitgenodigd, helemaal omdat ik het gevoel heb me niet van mijn beste kant te laten zien. Mijn hart ging best tekeer in het begin, haha.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.
pi_77175052
Wat voor assessment hebben ze bij BDO en Deloitte? Ik las al dat het assessment van zowel KPMG als van PWC via SHL gaan, overigens heb ik vanochtend ook een bij SHL gedaan (van pwc). Maar ik neem aan dat het wel andere testen zijn ... Of zijn het standaard een numerieke en verbale test? (met uiteraard verschillende vragen, haha). Waarom is er geen persoonlijkheidstest? Of zegt dat niet zoveel over een 17 jarige ...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:25:36 #193
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_77175966
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:52 schreef The-new-generation het volgende:
Wat voor assessment hebben ze bij BDO en Deloitte? Ik las al dat het assessment van zowel KPMG als van PWC via SHL gaan, overigens heb ik vanochtend ook een bij SHL gedaan (van pwc). Maar ik neem aan dat het wel andere testen zijn ... Of zijn het standaard een numerieke en verbale test? (met uiteraard verschillende vragen, haha). Waarom is er geen persoonlijkheidstest? Of zegt dat niet zoveel over een 17 jarige ...
BDO heeft dezelfde als KPMG
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_77176640
Dus ook via SHL solutions? En weet u ook welke testen dat zijn? Ook een numerieke en een verbale test?

Hoewel ik moet toegeven dat mijn interesse in eerste instantie naar de grotere kantoren gaat, mede doordat daar internationale mogelijkheden zijn ...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:55:21 #195
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_77176741
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:50 schreef The-new-generation het volgende:
Dus ook via SHL solutions? En weet u ook welke testen dat zijn? Ook een numerieke en een verbale test?

Hoewel ik moet toegeven dat mijn interesse in eerste instantie naar de grotere kantoren gaat, mede doordat daar internationale mogelijkheden zijn ...
Je hoeft echt geen u te zeggen hoor, ben niet zo oud

Bij BDO had ik zelf een numerieke test (rekensommetjes), een taaltest (lezen van een artikel en dan vragen beantwoorden die daarover gaan) en het leggen van verbanden (een docent en een school is als een dokter en een..) Tenminste.. ik meende dat die bij BDO waren, 't is alweer ruim een jaar geleden
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_77183330
Bij BDO had ik een numerieke test (cijferreeksen afmaken) en een verbale test (verhaal met daarbij een stelling en dan aangeven of het waar of onwaar is of niet uit de tekst op te maken). Vond ze allebei behoorlijk makkelijk trouwens en dat bleek achteraf ook wel uit de uitslag.

Bij Deloitte had ik 1 persoonlijkheidstest en 4 capaciteitentesten. Die 4 waren rekenvaardigheid, cijfermatig redenen (cijferreeksen), verbale aanleg (dit staat tot dit als dat staat tot ???) en logisch redeneervermogen (elke kat is wit, minoes is een kat, en dan 4 stellingen, waarbij 'minoes is wit' dan logischerwijs het goede antwoord is). Vond de testen van Deloitte een stuk lastiger dan die van BDO, maar toch een prima score behaald.
pi_77217931
Waren die testen ook via internet trouwens? Of op kantoor?
pi_77221134
Die van Deloitte kon ik thuis via internet maken. Die van BDO moest op kantoor.
  zondag 24 januari 2010 @ 21:25:17 #199
167595 mirved
Infobesitas
pi_77225770
Ik vond die van BDO ook niet lastig maar toch al van veel mensen gehoord dat ze hem niet gehaald hebben.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_77300162
Inmiddels uitslag van PWC ... zowel bij numerieke als verbale test een uitslag van gemiddeld, met als advies goed. Uitgenodigd dus! Yahoo ... Haha. Ik hoop dat het gesprek ook goed gaat, ik ga er wel van uit.
Gebeurt het trouwens ook bij de andere bedrijven dat er op kantoor wordt gecontroleerd of ik de test wel zelf heb gemaakt? Hoe testen ze dat precies? Of is dat alleen als ik doorga naar het volgende gesprek? In ieder geval, het begin is er!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')